Het Krachtsport Topic - Deel 1 Overzicht

Pagina: 1 ... 89 ... 124 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Waarom is dit geen bron? Hij verwijst naar bronnen. Je hoeft niet met ‘m naar bed, hij heeft al een vriendin.

Ik ben ff tot faillure en daar boven trainen :)

Rug en schouders staan op de kill list vandaag.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Moes2 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 17:54:
[...]

[...]

Ik ben wel benieuwd naar die tests en onderzoeken. Niet om jullie op de proef te stellen, maar uit interesse want er wordt nu eenmaal ontzettend veel slangenolie verkocht... Zo vlug kon ik op scholar weinig tot niks vinden.
kijk oa hier even https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/?term=ecdysterone

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als je alleen al naar die prijzen kijkt, dan ben je jaarlijks minstens al 300-400 euro kwijt, en wss zul je naast dat turkesterone ook nog wel ondersteunende producten moeten slikken ter compensatie van een optredend bij-effect?
Wordt wel een duur grapje dan :)

Maar zoals pretty boy van YT zelf al zegt is dit meer voor die 1% freaks (zoals hijzelf) die net dat beetje extra ‘nodig hebben’.

:)

[ Voor 3% gewijzigd door HyperTrophy op 22-02-2022 19:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:30

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Superkiwi schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 18:32:
We worden oud Hackus, dit is hoe men tegenwoordig Youtube filmpjes maakt :P
Hoezo tegenwoordig? Vroeger had je geen YouTube filmpjes. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Toen schreef je poep nog met een lange OE en toen waren de guldens van hout.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:30

Licko

ZVDK

Als je Jeff Nippard gebaseerd op zijn content een schreeuwlelijk vindt, dan is je leeftijd niet het enige probleem.

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Licko schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:15:
Als je Jeff Nippard gebaseerd op zijn content een schreeuwlelijk vindt, dan is je leeftijd niet het enige probleem.
klik eerst eens op de link van de video ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Licko

Licko

ZVDK

Hackus schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:18:
[...]

klik eerst eens op de link van de video ;)
My bad ;)

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 16:16

Grudgie

PSN: Grudgie7

Vandaag weer een heerlijke training gehad. :)

Fullbody C (22/02/2022)

Squat
W 40kg x 5 reps
W 52.5kg x 5 reps
1 65kg x 3 reps

Squat
1 50kg x 17 reps

Incline Bench Press (Dumbbell)
1 20kg x 8 reps
2 20kg x 8 reps
3 20kg x 8 reps

Dumbbell Row
1 24kg x 10 reps
2 24kg x 10 reps
3 24kg x 10 reps

Arnold Press (Dumbbell)
1 10kg x 12 reps
2 10kg x 12 reps
3 10kg x 12 reps

Triceps Extension (Cable)
1 15kg x 10 reps
2 15kg x 10 reps
3 15kg x 10 reps

Bicep Curl (Barbell)
1 20kg x 8 reps
2 20kg x 8 reps
3 20kg x 8 reps

Seated Leg Curl
1 40kg x 12 reps
2 40kg x 12 reps
3 40kg x 12 reps

Ab Wheel
1 15 reps
2 15 reps
3 15 reps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 17:04
Grudgie schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:49:
Vandaag weer een heerlijke training gehad. :)

Fullbody C (22/02/2022)

Squat
W 40kg x 5 reps
W 52.5kg x 5 reps
1 65kg x 3 reps

Squat
1 50kg x 17 reps

1 20kg x 8 reps
2 20kg x 8 reps
3 20kg x 8 reps

Dumbbell Row
1 24kg x 10 reps
2 24kg x 10 reps
3 24kg x 10 reps

Arnold Press (Dumbbell)
1 10kg x 12 reps
2 10kg x 12 reps
3 10kg x 12 reps

1 15kg x 10 reps
2 15kg x 10 reps
3 15kg x 10 reps

Bicep Curl (Barbell)
1 20kg x 8 reps
2 20kg x 8 reps
3 20kg x 8 reps

Seated Leg Curl
1 40kg x 12 reps
2 40kg x 12 reps
3 40kg x 12 reps

Ab Wheel
1 15 reps
2 15 reps
3 15 reps
Lekkere training. Hoe gaat bij jou die Bicep barbell curl? Ik ga toch voor een ez bar denk ik. Krijg last van mijn polsen met die barbell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

VinnyAMS schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:02:
[...]

Lekkere training. Hoe gaat bij jou die Bicep barbell curl? Ik ga toch voor een ez bar denk ik. Krijg last van mijn polsen met die barbell.
Die doe ik inderdaad ook met ez bar. Ligt toch fijner in je handen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Barry|IA schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 16:32:
[...]

Ik zal het even heel bot zeggen, als je slechte of gemiddelde genetica hebt zal je met hard trainen en goed eten nooit maar dan ook nooit in de buurt kunnen komen van een pro bodybuilder fysiek en ben je dus overgelaten aan supplementen, legaal of niet (dat laat ik in 't midden).
Ook met slechte genetics is trainen + eten + slapen > 95%. Om in de buurt te komen van een pro bodybuilder is voor niemand haalbaar zonder onwaarschijnlijke hoeveelheden "middelen" te injecteren. Dat lijkt me wel duidelijk. Er zijn gewoon geen legale shortcuts.

Of zoals Layne Norton altijd zegt: "The magic is in the work you are trying to avoid".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
joepP schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:23:
[...]

Ook met slechte genetics is trainen + eten + slapen > 95%. Om in de buurt te komen van een pro bodybuilder is voor niemand haalbaar zonder onwaarschijnlijke hoeveelheden "middelen" te injecteren. Dat lijkt me wel duidelijk. Er zijn gewoon geen legale shortcuts.

Of zoals Layne Norton altijd zegt: "The magic is in the work you are trying to avoid".
Oke, vertel. Hoeveel heeft een Chris Bumstead nodig denk je? Met zijn genetica?

Ik denk dat de gemiddelde beach boy meer middelen misbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
Barry|IA schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:51:
[...]

Oke, vertel. Hoeveel heeft een Chris Bumstead nodig denk je? Met zijn genetica?

Ik denk dat de gemiddelde beach boy meer middelen misbruikt.
Ik betwist niet dat genetics een enorme rol spelen. En als je heel lastig spier aanzet (vrouwen!) dan heb je meer profijt van "middelen" dan iemand met freak-genetics. Het enige wat ik zeg is dat legale supplementen voor beide populaties < 5% van de gains zullen uitmaken.

En ik weet wel zeker dat gemiddelde beach-boys niet zoveel gebruiken als Chris...

(Overigens weet ik geen reet van illegale middelen, ben life-long natural, en trots op wat ik op die manier bereikt heb. Ik weet -wel- dat PEDs enorm goed werken, daar zijn genoeg onderzoeken naar gedaan.)

[ Voor 21% gewijzigd door joepP op 23-02-2022 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Er worden hier 2 zaken zo af en toe door de war gehaald naar mijn mening.

Intrapersoonlijke en interpersoonlijk.

Intra: yes, merendeels hangt af van de basiszaken op orde hebben om je genetische potentie tot uiting te laten komen. Net zoals je als individu een goede respondent kan zijn op anabolen.

Inter: als je enigzins een non responder bent voor krachttraining en hypertrophie, hoef je niet eenzelfde verwachtingen te hebben als een responder. Dan is je genetische uitdrukking gewoonweg niet daarvoor geschikt. Hetzelfde voor een responder op anabolen.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
joepP schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 12:26:
[...]

Ik betwist niet dat genetics een enorme rol spelen. En als je heel lastig spier aanzet (vrouwen!) dan heb je meer profijt van "middelen" dan iemand met freak-genetics. Het enige wat ik zeg is dat legale supplementen voor beide populaties < 5% van de gains zullen uitmaken.

En ik weet wel zeker dat gemiddelde beach-boys niet zoveel gebruiken als Chris...

(Overigens weet ik geen reet van illegale middelen, ben life-long natural, en trots op wat ik op die manier bereikt heb. Ik weet -wel- dat PEDs enorm goed werken, daar zijn genoeg onderzoeken naar gedaan.)
Mannen van nu zijn minder mannelijk dan in de jaren '50. Handdrukkracht tussen toen en nu is nu nog maar 60%. Testosteron levels in de huidige maatschappij zijn vele malen lager dan vroeger. Dit komt onder andere door werkdruk, sociale druk, voeding, maatschappelijke afkeur van het hebben van een eigen mening, depressies die we overbrengen op onze kinderen, etc. We leven in een rubberen tegel maatschappij en worden steeds softer, verschil tussen mannen en vrouwen wordt steeds kleiner.

Mannen met een te laag testosteron productie hebben baat bij TRT. Eigenlijk heeft elke man van boven een bepaalde leeftijd baat bij TRT, maar in Nederland zijn wij niet zo ver als in bijvoorbeeld Amerika. Let op: ik heb het hier niet eens over aanmaak van spiermassa.

Grappig dat jij niks over anabolen weet, maar wel weet dat de gemiddelde beach boy minder gebruikt als Chris Bumstead.

Ik ben trots dat jij trots naturel bent en blijft. Ik ben zelf trots dat ik de stap ooit heb genomen om niet naturel te zijn. Ieder z'n eigen keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Mannelijke test levels zijn alleen al natuurlijk te beïnvloeden door te bewegen met dat kadaver, beter te eten en zware gewichten te tillen.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:03

Vuvuzela

My spire is forming

Tatsu schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:20:
Mannelijke test levels zijn alleen al natuurlijk te beïnvloeden door te bewegen met dat kadaver, beter te eten en zware gewichten te tillen.
Zeker. Maar als je kijkt naar jonge jongens dan valt het mij soms ook wel op hoe dun, slungelig en iel het allemaal is tegenwoordig :P

Er zijn wel "theorieën" waardoor. Niet op alles heb je invloed. o.a dat plastic niet goed is voor je test, en dat vrouwen de pil slikken en oestrogeen? uitplassen wat uiteindelijk weer in het kraanwater komt etc.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Pussyfication van het mannelijk ras tegengaan door trt, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
Barry|IA schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 13:44:
[...]

Mannen van nu zijn minder mannelijk dan in de jaren '50. Handdrukkracht tussen toen en nu is nu nog maar 60%. Testosteron levels in de huidige maatschappij zijn vele malen lager dan vroeger. Dit komt onder andere door werkdruk, sociale druk, voeding, maatschappelijke afkeur van het hebben van een eigen mening, depressies die we overbrengen op onze kinderen, etc. We leven in een rubberen tegel maatschappij en worden steeds softer, verschil tussen mannen en vrouwen wordt steeds kleiner.

Mannen met een te laag testosteron productie hebben baat bij TRT. Eigenlijk heeft elke man van boven een bepaalde leeftijd baat bij TRT, maar in Nederland zijn wij niet zo ver als in bijvoorbeeld Amerika. Let op: ik heb het hier niet eens over aanmaak van spiermassa.
Je eerste stuk kan ik helemaal onderschrijven, het is in de huidige maatschappij lastig om een "echte man" te zijn. Ik zie het maar als een overreactie op duizenden jaren onderdrukking van vrouwen. Komt wel weer goed. Het tweede deel kan ik echt helemaal niets mee, het komt op mij over alsof je lukraak argumenten voor eigen keuzes zoekt, en alles wat in je straatje past zonder enige kritiek overneemt. Dat is heel menselijk, heb ik zelf zeker ook last van, maar wel iets om je van bewust te zijn.

Je doet het nu overkomen alsof het nemen van TRT voor de meeste (40+?) mannen bijna noodzakelijk is. Wat een onzin. Gewichten tillen en alles komt goed. En met mijn testosteron is trouwens niets mis, althans, dat vermoed ik op basis van mijn lichaamshaar, kale kop, libido en spiermassa :P

[ Voor 5% gewijzigd door joepP op 23-02-2022 15:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Vuvuzela schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:31:
[...]

Zeker. Maar als je kijkt naar jonge jongens dan valt het mij soms ook wel op hoe dun, slungelig en iel het allemaal is tegenwoordig :P

Er zijn wel "theorieën" waardoor. Niet op alles heb je invloed. o.a dat plastic niet goed is voor je test, en dat vrouwen de pil slikken en oestrogeen? uitplassen wat uiteindelijk weer in het kraanwater komt etc.
Kan me haast niet voorstellen dat dit enige impact zal hebben, net als de man/vrouw verhoudingen.
Volgens mij is de oorzaak veel simpeler, tegenwoordig is er veel minder fysieke arbeid nodig dan vroeger. Niet alleen binnen iemand z'n beroep maar ook in het dagelijks leven, je hoeft amper nog fysiek bezig te zijn. Werkzaamheden zijn overbodig geworden of er is een elektrisch apparaat voor in de plaats gekomen. Er is geen noodzaak meer om van de bank te komen, die noodzaak moet je tegenwoordig zelf creëren.

Wie hier is nog echt fysiek bezig in het dagelijks leven uit noodzaak? Ik gok vrijwel niemand.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Vuvuzela schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:31:
[...]

Dat soort jongens zijn niet te redden. Daar moet je gewoon 2 borsten op plakken and call it a day.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08:01
joepP schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:57:
[...]

Je eerste stuk kan ik helemaal onderschrijven, het is in de huidige maatschappij lastig om een "echte man" te zijn. Ik zie het maar als een overreactie op duizenden jaren onderdrukking van vrouwen. Komt wel weer goed. Het tweede deel kan ik echt helemaal niets mee, het komt op mij over alsof je lukraak argumenten voor eigen keuzes zoekt, en alles wat in je straatje past zonder enige kritiek overneemt. Dat is heel menselijk, heb ik zelf zeker ook last van, maar wel iets om je van bewust te zijn.

Je doet het nu overkomen alsof het nemen van TRT voor de meeste (40+?) mannen bijna noodzakelijk is. Wat een onzin. Gewichten tillen en alles komt goed. En met mijn testosteron is trouwens niets mis, althans, dat vermoed ik op basis van mijn lichaamshaar, kale kop, libido en spiermassa :P
nou ja werd vroeger wel wakker met een vuurtoren ben nou 56 dat is minder of helemaal niet kan ook te maken hebben met die draak links naast me in bed hoor hou me te goede

met andere woorden je wordt er niet beter van van het ouder worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
joepP schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:57:
[...]

Bij Amerikaanse mannen die kampen met een depressie, futloosheid, slapeloosheid, etc. komt het regelmatig voor dat na bloedonderzoek blijkt dat het lichaam niet genoeg eigen testosteron aanmaakt. Bij een voorgeschreven TRT dosis bloeien deze mannen weer helemaal op, vaak al na de eerste week.

Let wel: niet elke man beoefent krachttraining zoals jij en ik. Mensen op TRT hebben helemaal geen ambities om perse gespierder te worden. Een man presteert echter beter als hij anabool is en dat doet TRT.

Ik heb niet overal een bronvermelding voor, dit is na jarenlange interesse in hormoonhuishouding hetgeen ik gewoon als algemene kennis beschouw. Zoek het eens op zou ik zeggen :)

Mijn naturel libido is goed en dagelijks seks is goed te doen. Dit is zeker een goede graadmeter. Op TRT basis is libido pak 'm beet x 10. Op full-blast was mijn libido x100.

Verdiep je voor de grap eens in de gekozen supplementen van entrepreneurs en biljonairs. Die drive is vaak zo onnatuurlijk als wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
bie100 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 16:33:
[...]

nou ja werd vroeger wel wakker met een vuurtoren ben nou 56 dat is minder of helemaal niet kan ook te maken hebben met die draak links naast me in bed hoor hou me te goede

Ik spuugde m'n drinken over m'n bureau van 't lachen :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Tsurany schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 16:12:
Volgens mij is de oorzaak veel simpeler, tegenwoordig is er veel minder fysieke arbeid nodig dan vroeger. Niet alleen binnen iemand z'n beroep maar ook in het dagelijks leven, je hoeft amper nog fysiek bezig te zijn. Werkzaamheden zijn overbodig geworden of er is een elektrisch apparaat voor in de plaats gekomen. Er is geen noodzaak meer om van de bank te komen, die noodzaak moet je tegenwoordig zelf creëren.

Wie hier is nog echt fysiek bezig in het dagelijks leven uit noodzaak? Ik gok vrijwel niemand.
Kinderen zitten ook veel achter schermen, spelen minder buiten en krijgen daardoor een slechtere motoriek. Dat gaat echt nog gezeik opleveren fysiek gezien. Imho zou bewegen veel meer aandacht moeten krijgen ook op scholen, gym en co worden maar ergens in een hoekje gefrot een uurtje. Al die zittende beroepen vragen ook om veel meer beweging ter compensatie, en denk eens aan al die uren in de auto of OV om naar je werk te komen..

Kan erg genieten van mensen die hun kids van jongs af aan bijvoorbeeld lekker meenemen op hiking-trips: lekker met je neus buiten, praten met elkaar en hup die benen in beweging.

[ Voor 7% gewijzigd door 2Dutch op 23-02-2022 23:38 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Licko

Licko

ZVDK

2Dutch schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 23:35:
[...]

Kinderen zitten ook veel achter schermen, spelen minder buiten en krijgen daardoor een slechtere motoriek. Dat gaat echt nog gezeik opleveren fysiek gezien. Imho zou bewegen veel meer aandacht moeten krijgen ook op scholen, gym en co worden maar ergens in een hoekje gefrot een uurtje. Al die zittende beroepen vragen ook om veel meer beweging ter compensatie, en denk eens aan al die uren in de auto of OV om naar je werk te komen..
Dit d:)b
2Dutch schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 23:35:
[...]
Kan erg genieten van mensen die hun kids van jongs af aan bijvoorbeeld lekker meenemen op hiking-trips: lekker met je neus buiten, praten met elkaar en hup die benen in beweging.
In tegenstelling tot mensen die hun kind meenemen naar de gym :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Breng de mijne ook mee naar mijn gym. Ze geeft me altijd de microplates aan.

Bij mijn vrouw zeult ze met een kettlebell van 4kg en wordt ze gebruikt als gewicht bij sled pulls en pushes.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Tatsu schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:16:
Breng de mijne ook mee naar mijn gym. Ze geeft me altijd de microplates aan.

Bij mijn vrouw zeult ze met een kettlebell van 4kg en wordt ze gebruikt als gewicht bij sled pulls en pushes.
<3

Die kids kunnen ziekelijk veel tillen tov hun gewicht..heb me daar oprecht over staan verbazen bij die 2 nichtjes van mij die mijn fitness-gear altijd machtig interessant vinden :D Oh en de lebert equalizer-bars zijn ook bijzonder leuk speelgoed natuurlijk _/-\o_

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

bie100 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 16:33:
[...]

Die vuurtoren heet tegenwoordig laadpaal :P

@Barry|IA Ja ja, elke dag seks. ouwe 18 Gauge trekker ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Hackus schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:07:
[...]

Die vuurtoren heet tegenwoordig laadpaal :P

Hahahahah, 18 gauge nog wel :D

Vandaag Godlike training gehad. Holy moly wat gaat dit lekker en wat gaat dit hard!

Ik denk dat ik weer redelijk dichtbij m’n “top” zit, met een wat gezondere look dit keer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5gznpWoyMjMDr2ntwOjFiuOMrM0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NrWLpRRmHdFrgYhoBUhtLucP.jpg?f=fotoalbum_large

• Licko

Licko

ZVDK

Wat is er met je rechter arm gebeurd? Kun je daar wel fatsoenlijk mee trainen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Licko schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 21:49:
Wat is er met je rechter arm gebeurd? Kun je daar wel fatsoenlijk mee trainen?
Die moet opnieuw door Photoshop worden getrokken 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry|IA
Heb ‘m ook onbewerkt voor jullie.

Maar dit is het resultaat van 18 gauge fapping :(

• VinnyAMS
Hier wel is iemand bij een Smsrt Fit vestiging getraind?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:14

Superkiwi

Hoi doei

Barry|IA schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 21:56:
Regel 1: eten weeg je ongekookt.
Regel 2: foto's post je onbewerkt.

:+

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Superkiwi schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 23:18:
[...]

Regel 1: eten weeg je ongekookt.
Regel 2: foto's post je onbewerkt.

:+
Je denkt dat ik met m’n vreselijk onnatuurlijke hormoonhuishouding vies ben van het bewerken van m’n foto’s? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Dat weet niet ;)
Wat ik wel weet is dat je een goed fysiek hebt, en daarvoor heb je mijn respect _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Hackus schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:07:
[...
Rukken telt niet.. imho als je geen seks hebt, dan kan je beter voor seks betalen dan voor supps als turkesterone :D.. dat doet echt veel meer met je.

of beter je best doen op tinder.. Alleen dan niet tot 4 uur doorgaan O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Vuvuzela op 25-02-2022 04:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Barry|IA schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 21:56:

Maar dit is het resultaat van 18 gauge fapping :(
Waarom zou je een foto van jezelf bewerken ?
Je schrijft 'voor jullie´, maar of je wel of geen foto post boeit me weinig. als je dan een foto plaats, dan wel onbewerkt graag. Denk dat de meesten hier, waar je je foto's voor plaatst, dat ook liever zien.

Niet zo snel boos worden om een grapje, denk aan je cortisol level. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Hackus schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:52:
[...]

Waarom zou je een foto van jezelf bewerken ?
Je schrijft 'voor jullie´, maar of je wel of geen foto post boeit me weinig. als je dan een foto plaats, dan wel onbewerkt graag. Denk dat de meesten hier, waar je je foto's voor plaatst, dat ook liever zien.

Niet zo snel boos worden om een grapje, denk aan je cortisol level. :>
Huh? Volgens mij begrijp jij mijn sarcasme niet. Ik vond jouw opmerking juist erg leuk.

Maar om er even serieus op in te gaan dan maar, ik bewerk mijn foto's omdat ik het mooi vind als alles er net wat meer uit knalt. Dat ik in het dagelijks leven er niet zo bij loop als een stripfiguur moge duidelijk zijn, daar doe ik niet geheimzinnig over.

Zoek eens een willekeurig lekkere meid op instagram (iedereen is lekker op insta :D ) en vergelijk dat eens met hoe je naast d'r wakker zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Ja maar als ik nu mn shirt uit trek dan zie ik er ook anders uit dan na de gym onder perfect licht :p

helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Barry|IA schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:46:
Zoek eens een willekeurig lekkere meid op instagram (iedereen is lekker op insta :D ) en vergelijk dat eens met hoe je naast d'r wakker zou worden.
Don't get me started..ik ben allang blij dat de meiden die ik volg vooral de 'normale' pics posten, inclusief hun fitness-vertrokken-smoelen :P

---

Het is trouwens wel grappig hoe je als je zelf wat meer in het fitnessgebeuren zit/leest, bepaalde dingen ook opvallen. Zat toevallig een vid te kijken op YouTube over heel wat anders dan fitness en zo'n gastje z'n lengte (vergelijkbaar met mij) en gewicht kwam naar voren. "Die moet fit zijn onder die kleren, anders weeg je niet zoveel". En ja hoor, wat shots uit de gym in de volgende vid :D Pas in de zomer zie je wat beter dat bepaalde mensen goed fit zijn, bedoel..lekker de hoodie aan nu hoor :)

Kreeg een mail dat de fitnessgear wederom is uitgesteld..tot week 15/16 -O- Kreeg wel weer iets vervangends als suggestie, maar met 4 kg stappen is dat voor mij sowieso niet ideaal, en t ging mij om 1 set platen voor alle bars. An sich ogen ze best nice, goed om te zien dat er meer instelbare systemen komen :)

[ Voor 18% gewijzigd door 2Dutch op 25-02-2022 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vuvuzela schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:53:
Ja maar als ik nu mn shirt uit trek dan zie ik er ook anders uit dan na de gym onder perfect licht :p

helaas
Daar heeft Mike Sommerfeld ook 'last van' :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Barry|IA schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:46:
[...]
Wanneer blijf je een keer slapen dan, dan heb ik tenminste vergelijkingsmateriaal.

*no homo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

gister alleen bosrun
training van vandaag
wijdt optrekken 20x zonder gewicht 5 min rust
small optrekken 20x zonder gewicht

5X5 DL 210kg (3min rust)
Seated Row 60kg 2 sets reverse grip langs taille, 2 sets wijdt, 2 sets small front (3min rust)
Latpulldown 3 sets wijdt max reps op 60kg (nog 2 reps met 65kg en 12 met 45 zonder rust).-burn the hell- })
Kuitheffen full stack 3x35 reps full rom,

Rekken en strekken en klaar voor vandaag

@Barry|IA 👍😘

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
Weer de atx bank gemist bij fitness seller. 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
2Dutch schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:55:
[...]

Don't get me started..ik ben allang blij dat de meiden die ik volg vooral de 'normale' pics posten, inclusief hun fitness-vertrokken-smoelen :P

---

Het is trouwens wel grappig hoe je als je zelf wat meer in het fitnessgebeuren zit/leest, bepaalde dingen ook opvallen. Zat toevallig een vid te kijken op YouTube over heel wat anders dan fitness en zo'n gastje z'n lengte (vergelijkbaar met mij) en gewicht kwam naar voren. "Die moet fit zijn onder die kleren, anders weeg je niet zoveel". En ja hoor, wat shots uit de gym in de volgende vid :D Pas in de zomer zie je wat beter dat bepaalde mensen goed fit zijn, bedoel..lekker de hoodie aan nu hoor :)

Kreeg een mail dat de fitnessgear wederom is uitgesteld..tot week 15/16 -O- Kreeg wel weer iets vervangends als suggestie, maar met 4 kg stappen is dat voor mij sowieso niet ideaal, en t ging mij om 1 set platen voor alle bars. An sich ogen ze best nice, goed om te zien dat er meer instelbare systemen komen :)
Ik hoorde al 30 jaar dat ik een mager kinderlichaam had. Werd er niet mee gepest, maar er werden wel grapjes over gemaakt door familie en vrienden.

Je kunt je voorstellen dat ik nu elk moment aangrijp om in tanktop rond te lopen, m'n shirts 2 maten te klein koop en met een bepaalde trots rondloop. Kun je nagaan hoe bizar goed onze sport is voor ons mentaal :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Barry|IA schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 18:13:
Ik hoorde al 30 jaar dat ik een mager kinderlichaam had. Werd er niet mee gepest, maar er werden wel grapjes over gemaakt door familie en vrienden.

Je kunt je voorstellen dat ik nu elk moment aangrijp om in tanktop rond te lopen, m'n shirts 2 maten te klein koop en met een bepaalde trots rondloop. Kun je nagaan hoe bizar goed onze sport is voor ons mentaal :)
Dat soort gezever aan je (jonge) hoofd doet veel meer met je dan je denkt. Was vroeger ook een dunne staak, werd lichtjes gepest omdat ik "lang was" wtf? Jealous much :P

Ik vind het mentale boost-effect van het sporten ook zeker supertof: als je je ff kut voelt door wat anders: hup, gooien met dat ijzer of je bek in de frisse lucht. Zelfvertrouwen naar de klote? Say no more, we'll fix it..a bit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

VinnyAMS schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 17:28:
Weer de atx bank gemist bij fitness seller. 😁
Je moet ook trainen, en niet op de bank hangen 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Of je koopt een TellSell band, dan kan het allebei!
"It's amazing, Mike" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Hackus schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 17:21:
gister alleen bosrun
training van vandaag
wijdt optrekken 20x zonder gewicht 5 min rust
small optrekken 20x zonder gewicht

5X5 DL 210kg (3min rust)
Seated Row 60kg 2 sets reverse grip langs taille, 2 sets wijdt, 2 sets small front (3min rust)
Latpulldown 3 sets wijdt max reps op 60kg (nog 2 reps met 65kg en 12 met 45 zonder rust).-burn the hell- })
Kuitheffen full stack 3x35 reps full rom,

Rekken en strekken en klaar voor vandaag

@Barry|IA 👍😘
Kusje terug. Kom je tussen mij en @Superkiwi in liggen vanavond?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Barry|IA schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:13:
[...]

Voor een keer kan dat wel 😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

2Dutch schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:55:
het valt mij vaak op hoe dun mensen zijn. Vooral in films, actrices en acteurs, hoe dun ze zijn.
Barry|IA schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 18:13:
vind je dat lekker zitten? Die slim fit zooi zit meestal niet lekker, zo strak allemaal, behalve bij t shirts.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Barry|IA schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:13:
[...]

Lekker aan elkaars bicepsjes zitten. Bro luv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Salvatron schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:00:
het valt mij vaak op hoe dun mensen zijn. Vooral in films, actrices en acteurs, hoe dun ze zijn.
Het is echt niet goed hoe die standaarden daar zijn. Zat ik een docu te kijken waarbij een stuntvrouw d'r gewicht moest opgeven. Die heeft dus wel wat spieren (maar wel lenig-gespierd dus alsnog vrij licht) "ja nee daar maken we wel xx gewicht van". wtf? Waar zijn we als maatschappij mee bezig als maatje niks de standaard is? En dan gaat je puberende dochter/zoon zich 'meten' met dat soort standaarden. Laten we de graatmagere coke-snuivende kledingmodellen ook niet vergeten. Hallo eetstoornissen en ongezonde relatie met eten :w

Gelukkig schuift de boel meer naar normale maten en plus-sized ook bij kleding en co, want we zijn allemaal gewoon verschillend en hebben niet allemaal de behoefte om per se op een bepaald 'gewicht' of eerder gezegd visueel doel uit te komen. En dat is helemaal okee :) Als je erg breed wordt krijg je ook weer issues met kleding, maar ook daar wordt al op ingesprongen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

2Dutch schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:52:
[...]

Het is echt niet goed hoe die standaarden daar zijn. Zat ik een docu te kijken waarbij een stuntvrouw d'r gewicht moest opgeven. Die heeft dus wel wat spieren (maar wel lenig-gespierd dus alsnog vrij licht) "ja nee daar maken we wel xx gewicht van". wtf? Waar zijn we als maatschappij mee bezig als maatje niks de standaard is? En dan gaat je puberende dochter/zoon zich 'meten' met dat soort standaarden. Laten we de graatmagere coke-snuivende kledingmodellen ook niet vergeten. Hallo eetstoornissen en ongezonde relatie met eten :w
o ja ik was even vergeten dat men natuurlijk ook dunne standaarden heeft en ze (vooral vrouwen) daarom ook vaak daadwerkelijk dun zijn, hoeft niet eens door mijn perceptie te komen.
Als je erg breed wordt krijg je ook weer issues met kleding, maar ook daar wordt al op ingesprongen ;)
klopt, ik moet vaak een maat groter nemen dan ik eigenlijk zou moeten (XL ipv L bijv., ik weeg circa 87 kg bij circa 1.8m) zo gespierd ben ik niet eens maar het is wel lastig met kleding idd. Kost me een eeuwigheid om kleding te vinden die een beetje zit.

hier pas ik een XL leren jas slim fit, veel te strak:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l78iTc3pp_l1CAfL0DP5sUIkzNw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gzCsXOE6UH1J9R1rMB9HL9u2.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko

Licko

ZVDK

Iets met vanity sized ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Zoals zoveel kleding van mij is. 😆

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Gisteravond een lekkere training gehad. :)

Fullbody A (25/02/2022)

Squat (Barbell)
W 40kg x 5 reps
W 52.5kg x 5 reps
1 65kg x 4 reps
2 65kg x 4 reps
3 65kg x 4 reps

Bench Press (Barbell)
W 35kg x 5 reps
W 47.5kg x 5 reps
1 60kg x 3 reps
2 60kg x 3 reps
3 60kg x 3 reps

Bent Over Row (Barbell)
W 35kg x 5 reps
W 47.5kg x 5 reps
1 60kg x 3 reps
2 60kg x 3 reps
3 60kg x 3 reps

Upright Row (Barbell)
1 15kg x 10 reps
2 15kg x 10 reps
3 15kg x 10 reps

Skullcrusher (Barbell)
1 15kg x 10 reps
2 15kg x 10 reps
3 15kg x 10 reps

Bicep Curl (Dumbbell)
1 10kg x 9 reps
2 10kg x 9 reps
3 10kg x 9 reps

Seated Leg Curl (Machine)
1 40kg x 13 reps
2 40kg x 13 reps
3 40kg x 13 reps

Ab Wheel
1 15x
2 15x
3 15x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Salvatron
Die
Italiaanse fashion kun je beter laten hangen.

XL valt waarschijnlijk al voor L slimfit. Mijn arm krijg ik er al niet in.😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 20:17
Even een vraagje..

Van de week deed ik met gemak 5x5 met 90kg bankdrukken.
Vandaag was het doel 5x5 met 92.5 maar dan kom ik niet verder dan 1x5, 1x4, 1x4, 1x2, 1x2, 1x1.
Warmup was hetzelfde qua herhalingen en gewicht op beide dagen.

Ga ik nu weer 92.5 proberen aankomende week of is zakken naar een lager gewicht beter en weer opbouwen?
Of is switchen naar 3x12 bv aan te raden dan? Hoe kom je door zo'n plateau heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Hackus schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:52:
@Salvatron
Die
Italiaanse fashion kun je beter laten hangen.

XL valt waarschijnlijk al voor L slimfit. Mijn arm krijg ik er al niet in.😉
wat ik daar pas is waarschijnlijk niet italiaans, italiaans schijnt 2 maten te klein te zijn las ik ergens. Regular fit XL past me wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
wokkelz schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:19:
Even een vraagje..

Vandaag was het doel 5x5 met 92.5 maar dan kom ik niet verder dan 1x5, 1x4, 1x4, 1x2, 1x2, 1x1.

Ga ik nu weer 92.5 proberen aankomende week of is zakken naar een lager gewicht beter en weer opbouwen?
Of is switchen naar 3x12 bv aan te raden dan? Hoe kom je door zo'n plateau heen?
Ik haak graag aan, op ervaringen van anderen. Zit zelf nu op de 80kg ook nog te klooien ( niet volledige reps per set )

Al is er op internet natuurlijk genoeg te vinden, daarom is een toepassing van iemand anders hier wel nuttig:

https://barbend.com/bench-press-plateau/

[ Voor 4% gewijzigd door HyperTrophy op 27-02-2022 09:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

wokkelz schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:19:
Even een vraagje..

Je kunt niet zomaar eindeloos blijven stijgen met 2.5kg. Soms moet je ff op hold. Blijf dan ff op 90kg(2 trainingen) en probeer dan weer de 2.5kg erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Vandaag weer lekkere fullbody training gehad. :)

Fullbody B (27/02/2022)

Deadlift (Barbell)
W 42.5kg x 5 reps
W 55kg x 5 reps
1 77.5kg x 3 reps

Romanian Deadlift (Barbell)
1 52.5kg x 11 reps
2 52.5kg x 11 reps

Seated Overhead Press (Barbell)
1 25kg x 9 reps
2 25kg x 9 reps
3 25kg x 9 reps

Pull Ups
1 8 reps
2 8 reps
3 4 reps

Chest Dips
1 0kg x 12 reps
2 0kg x 12 reps
3 0kg x 10 reps

Shrug (Barbell)
1 42.5kg x 8 reps
2 42.5kg x 8 reps
3 42.5kg x 8 reps

Standing Calf Raise (Machine)
1 40kg x 15 reps
2 40kg x 15 reps
3 40kg x 15 reps

Plank
1 1min 0s
2 1min 0s
3 1min 0s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
HyperTrophy schreef op zondag 27 februari 2022 @ 08:57:
[...]

Ik haak graag aan, op ervaringen van anderen. Zit zelf nu op de 80kg ook nog te klooien ( niet volledige reps per set )

Al is er op internet natuurlijk genoeg te vinden, daarom is een toepassing van iemand anders hier wel nuttig:

https://barbend.com/bench-press-plateau/
Volume is primair bepalend voor groei, hoeveel werksets doe je per week? Zolang dat <10 is zal verhogen van volume zeker werken. Moet je alleen niet op al je oefeningen doen, dan wordt het teveel uiteraard. Als je maar 1 training bankdrukt met 5x5 dan loop je op een gegeven moment vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Meeste weken is het twee keer per week, 3x5 werk sets. Eigenlijk zou ik om en om bench en press moeten doen, maar wil even doorstomen met bench. Drie keer per week is nog wel eens lastig, maar als ik m’n avond beperk tot alleen Bench (wordt wel een uitgeklede fitness avond :s) dan zou ik een derde avond nog wel redden.

Meer benches per week is wel vaker het advies als je zo rondleest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
In mijn geval 2x per week 5 setjes met 5 herhalingen bench press, en dan nog 3x 8~12 incline press dumbell.
Ik ga deze week gewoon weer op 90kg zitten, kijken of ik er meer uit kan persen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:30

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Vuvuzela schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:53:

helaas
Idem. Zeker omdat een echte gym al wat jaren geleden is. :')

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Vrijdagavond hersenpan die begon dwars te liggen :( Zaterdag op een 30min wandeling voor wat boodschappen complete rust gehouden, en gister met voorzichtigheid aan legday gegaan. Op wat wankele momenten bij de bulgarian split squads (wel mezelf uitdagen als balans kut is :P) ging het goed zat, heb op basis van een tip die ik las ook erna 15 min op mijn normale doorstapspeed op de loopband gelopen. Benen voelen nu wat minder gespannen dan normaal, vond het ook wel lekker eigenlijk, dus hou em erin en misschien rekken naar 30min :)

Ondanks mijn vetlaag voel ik bij mezelf m'n spieren al veel duidelijker naar voren komen, en gewicht begint ook weer te zakken. Er gloort hoop aan de horizon :+

[ Voor 3% gewijzigd door 2Dutch op 28-02-2022 10:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Vorige week eens begonnen met het opzetten van een push/pull schema.
Twee maal in de week dezelfde spiergroep heb ik in het verleden de beste resultaten mee behaald dus het werd weer eens tijd. De opzet: ma/do push, di/do pull en dan woensdag en het weekend hardlopen.

Mijn push dag vandaag zag er zo uit:
Squat 4x8-10 100kg (mag 5-10kg zwaarder)
Vlak db press 4x8-10 36kg
Incline cable flyes 3x10-12
Db front raise 4x8-10
Cable side laterals 2x8-12
Cable tricep ext ez bar 2x10-12
Onderhands straight bar cable ext 2x10-12
Crunch met 6kg db tussen de voeten

Donderdag eenzelfde opzet maar dan met andere oefeningen en misschien iets meer schouder ipv borst.
Op de pull dagen komen hamstrings, rug, achterkant schouder en biceps aan de beurt.
Benen hou ik op slechts één oefening per dag om het hardlopen niet teveel in de weg te zitten.
Het is geen vast schema, dat wil zeggen dat ik niet op elke maandag dezelfde oefeningen doe en dat ik, mocht er een spiergroep meer aandacht nodig hebben, deze wat vaker pak ten koste van andere oefeningen.
Bevalt prima! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Hier nog maar eens vragen: wat zijn nu de do's en don't's van boter? Ik zoek al erg lang een wat meer definitief antwoord voor de lange termijn.

Plantaardige oliën/vetten altijd mijden? Alleen dierlijke (saturated) fats gebruiken?

Als je boter gebruikt een 100% roomboter gebruiken? Al het andere mijden?
Ook op brood?
Wat als je een keer wat duurder vlees wilt arroseren (bedruipen met boter) tijdens het bakken? Met roomboter smaakt dat niet heel erg lekker.

Heet bakken/wokken doe ik in Arachide olie.

Kokosvet kan, maar daar kan je niet mee arroseren (geeft geen smaak).

Margarine/Halvarine/Becel boters altijd mijden.

Doe ik het zo goed? Wat zou ik anders kunnen doen.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Da_maniaC schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:22:
Hier nog maar eens vragen: wat zijn nu de do's en don't's van boter? Ik zoek al erg lang een wat meer definitief antwoord voor de lange termijn.

Plantaardige oliën/vetten altijd mijden? Alleen dierlijke (saturated) fats gebruiken?

Ook op brood?
Wat als je een keer wat duurder vlees wilt arroseren (bedruipen met boter) tijdens het bakken? Met roomboter smaakt dat niet heel erg lekker.

triglyceridengehalte in je bloed wil je laag houden !!

Alle informatie over triglyceriden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Just lazy leg-workout today })
un. lat. leg ext 3x15
Zercher Squats 4x12
BB-Lunges 3x12
kuitheffen 4x max rep fullstack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
Jazeker wel training 1 van deze week.
Rustweek gehouden wel gisteren eerste keer 15k stappen gehaald.

Lowerbody A
maandag 28 feb. 2022, 22:06

Pull Up (Band)
Set 1: 4 reps
Set 2: 4 reps

Squat (Barbell)
Set 1: 70 kg × 8
Set 2: 70 kg × 8
Set 3: 70 kg × 8
Set 4: 70 kg × 8

Stiff Leg Deadlift (Barbell)
Set 1: 60 kg × 8
Set 2: 60 kg × 8
Set 3: 60 kg × 8
Set 4: 60 kg × 8

Lunge (Dumbbell)
Set 1: 2,5 kg × 8
Set 2: 2,5 kg × 8
Set 3: 2,5 kg × 8

Hip Thrust (Barbell)

Standing Calf Raise (Dumbbell)
Set 1: 17,5 kg × 15
Set 2: 17,5 kg × 15
Set 3: 17,5 kg × 15

Mountain Climber
Set 1: 25 reps
Set 2: 25 reps
Set 3: 25 reps

with Strong

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wokkelz

Ook op brood?

Ik ben geen voedingsexpert, maar ik gebruik gewoon geen boter op brood.
Koken doe ik altijd met wat olie (bertolie ofzo) zodat vlees (meestal kip) gewoon niet in de pan vastkoekt.
Hoe minder, hoe beter denk ik altijd maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Geen boter op brood, behalve met hagelslag ;)

En meestal sla ik de jus over bij de aardappelen, behalve met stamppot :p daar hoort gewoon een degelijke vulkaan bij.

Verder niet al te spastisch, maar het blijven details.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Af en toe een dikke laag roomboter op je suikerbrood of je biefstukje er in bakken is niks mis mee, maar niet elke dag je vlees bedruipen. Beetje common sense gebruiken, je hoeft (room)boter echt niet te vermijden want je smeert geen 1 cm boter op je bammetje, toch? ;) Ik bak meestal in olijfolie, maar biefstukje graag in roomboter of 50/50 olie/boter. Ik smeer soms ook een broodje in met een laagje zaanse mayo, ook lekker :9

Denk dat die keto-folks die boter in hun koffie pleuren wel op moeten letten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

2Dutch schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:48:
[...]

Af en toe een dikke laag roomboter op je suikerbrood of je biefstukje er in bakken is niks mis mee, maar niet elke dag je vlees bedruipen. Beetje common sense gebruiken, je hoeft (room)boter echt niet te vermijden want je smeert geen 1 cm boter op je bammetje, toch? ;) Ik bak meestal in olijfolie, maar biefstukje graag in roomboter of 50/50 olie/boter. Ik smeer soms ook een broodje in met een laagje zaanse mayo, ook lekker :9

Denk dat die keto-folks die boter in hun koffie pleuren wel op moeten letten :+
Gewoon niervet van een varken gebruiken om in te bakken. nadien lekker stuk kruidenboter erbij, Jummie ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Vetten zijn wel belangrijk om te eten hoor. Vooral voor de opnames van vitaminen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Grudgie schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:03:
Vetten zijn wel belangrijk om te eten hoor. Vooral voor de opnames van vitaminen. :)
Klopt, veel willen te weinig vetten in dieet.
man van 1.80m kan gewoon ~80 gram aanhouden.(zvm gezonde vetten)
@Da_maniaC
Wat heb je hier zelf over gevonden waar je vraagtekens bij hebt ??
Denk ook aan mijn eerdere opmerking !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Hackus schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:14:
[...]

Wat heb je hier zelf over gevonden waar je vraagtekens bij hebt ??
Denk ook aan mijn eerdere opmerking !
Verschillende diëtisten stellen juist voor Halvarine en Zonnebloemolie te gebruiken als ik er naar vraag. Dat is wat ik zelf tot nu toe heb ondervonden. Maar die informatie is bij mijn weten allemaal gebaseerd op dezelfde jaren 60-70 studies, wat deze personen dan tijdens hen opleiding voorgeschoteld hebben gekregen.
Deze informatie wordt door veel sports nutritionists en bodybuilders weer even hard afgekeurd.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Als we het dan toch over voeding hebben

Vanavond ga ik uit eten, en daarna nog ff sporten.
We gaan eten bij de wok, nog tips voor geschikte voeding voor vanavond ? Wat wel en wat niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bie100
HyperTrophy schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:47:

We gaan eten bij de wok, nog tips voor geschikte voeding voor vanavond ? Wat wel en wat niet?
rijst en bami en alles wat er in gaat eet smakelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Da_maniaC schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:52:
[...]

Verschillende diëtisten stellen juist voor Halvarine en Zonnebloemolie te gebruiken als ik er naar vraag. Dat is wat ik zelf tot nu toe heb ondervonden. Maar die informatie is bij mijn weten allemaal gebaseerd op dezelfde jaren 60-70 studies, wat deze personen dan tijdens hen opleiding voorgeschoteld hebben gekregen.
Deze informatie wordt door veel sports nutritionists en bodybuilders weer even hard afgekeurd.
Ik gebruik zelf dit en zonnebloemolie, train al meer dan 40j, dus ben waarschijnlijk zgn Old Skool
https://www.ah.nl/product...29563/ah-vloeibaar-bewust

Ik eet geen boter op brood, dat lust ik niet.

Ga je wedstrijden doen qua BodyBuilding ?
Zo niet, maak je dan niet zo druk. PAM spray en alle onzin is niet nodig.

Eet zwm junkfood, en volg globaal een dieet(afgestemd op je doel) Ook heb je verzadigde vetten nodig voor je hormoonhuishouding, meer niet teveel. Daarom schrijft oa Voedingscentrum dat het niet goed en gezond is. Want teveel verhoogd het slechte LDL cholesterol, en verlaagd het goede HDL cholesterol.
HDL hoger is goed, dat verlaagd de LDL.

Verzadigde vet zit oa in volle melk van de koe.

PAS OP MET TRANSVETTEN ! fabrieksproducten, zoals gebak, snoep, koek, chips en hard frituurvet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
Hackus schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:46:
[...]

Ik gebruik zelf dit en zonnebloemolie, train al meer dan 40j, dus ben waarschijnlijk zgn Old Skool
https://www.ah.nl/product...29563/ah-vloeibaar-bewust

Ik eet geen boter op brood, dat lust ik niet.

Ga je wedstrijden doen qua BodyBuilding ?
Zo niet, maak je dan niet zo druk. PAM spray en alle onzin is niet nodig.

Eet zwm junkfood, en volg globaal een dieet(afgestemd op je doel) Ook heb je verzadigde vetten nodig voor je hormoonhuishouding, meer niet teveel. Daarom schrijft oa Voedingscentrum dat het niet goed en gezond is. Want teveel verhoogd het slechte LDL cholesterol, en verlaagd het goede HDL cholesterol.
HDL hoger is goed, dat verlaagd de LDL.

Verzadigde vet zit oa in volle melk van de koe.

PAS OP MET TRANSVETTEN ! fabrieksproducten, zoals gebak, snoep, koek, chips en hard frituurvet.
zo is dat @Hackus gewoon de vetpan aanzetten jammie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
HyperTrophy schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:47:

Vreten wat je wilt, geniet ervan! Ik ga zaterdag ook bunkeren bij een all you can eat japanse tent :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Eens in de week cheaten is prima ja !

Vanochtend voor het eerst sinds eeuwen weer in een sportschool geweest. Vraag met niet naar welke oefeningen, dat weet ik niet met die machines.

Wel leg-ext, leg curls, peckdeck, hacksquat, soort small bankdrukken. machine pull down, en rows(lats) zittend MP ook op machine en nog een paar :) alles maar 4x 20 reps gedaan

Was echt een gym voor vrouwen en fitnessgangers. geen squatrek, BP bank, dumbells.
Wel vaste halters met gewicht van paar kilo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Bizar dat zelfs de dumbells ontbraken…. Dat een degelijk squat rack ontbreekt is al bijna ‘standaard’ te noemen, maar daarvoor in de ranglijst zal nog de gym zijn met een akelig smith-rack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

HyperTrophy schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 16:25:
Bizar dat zelfs de dumbells ontbraken…. Dat een degelijk squat rack ontbreekt is al bijna ‘standaard’ te noemen, maar daarvoor in de ranglijst zal nog de gym zijn met een akelig smith-rack.
Ze is net begonnen met lease-spul, en richt zich op eerder genoemde doelgroep.
Smith Machine 🏋️‍♂️ook niet 😀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VinnyAMS
jazeker wel. Training 2 van deze week. Het is weer wat langer licht buiten dus lekker trainen.

Upper A
woensdag 2 mrt. 2022, 19:35

Pull Up (Band)
Set 1: 4 reps
Set 2: 4 reps

Bench Press (Barbell)
Set 4: 60 kg × 8

Incline Bench Press (Barbell)
Set 1: 40 kg × 8
Set 2: 40 kg × 8
Set 3: 40 kg × 8

Bent Over One Arm Row (Dumbbell)
Set 1: 17,5 kg × 10
Set 2: 17,5 kg × 10
Set 3: 17,5 kg × 10

Overhead Press (Dumbbell)
Set 1: 2,5 kg × 12
Set 2: 2,5 kg × 12
Set 3: 2,5 kg × 12

Lateral Raise (Dumbbell)
Set 1: 2,5 kg × 10
Set 2: 2,5 kg × 10
Set 3: 2,5 kg × 10

SUPERSET
Set 1: 10 kg × 8
Set 2: 10 kg × 8
Set 3: 10 kg × 8
Bicep Curl (Cable)
Set 1: 10 kg × 8
Set 2: 10 kg × 8
Set 3: 10 kg × 8

Push Up
Set 1: 8 reps
Set 2: 8 reps
Set 3: 8 reps

Plank
Set 1: 0:30
Set 2: 0:30
Set 3: 0:30

with Strong

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Licko

Licko

ZVDK

Als je 60kg bencht, is die 'overhead press' met 2,5kg dan niet wat licht? Kun je 'm niet met barbell doen en bv 5kg aan iedere kant, dan press je al 30kg
Ben je ook nog 's sneller klaar aangezien je nu arm om en om doet.

Zelfde voor je bent over row, gewoon je barbell volgooien man! Je hebt een barbell en gewichten, maak er gebruik van!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Eens met licko. Probeer de OHP eens. Kan me niet voorstellen (met een 80+ bench) dat je een lege stand niet 10x omhoog krijgt en dan doe je toch al het dubbele gewicht van nu.

En je lat raises mogen imho wat netter. Zijn meer lu raises nu. Probeer het zonder momentum (evt zittend) rustig omhoog echt met je side delt, zonder je traps te gebruiken. En het gewicht niet hoger dan je oren.. YouTube: How To Build Capped Shoulders: Optimal Training Explained (Side Delts)

En je tricep extension kan je ook van beneden af doen (als je kabel lang genoeg is) scheelt je tijd met wisselen :P Hou je ellebogen vast op hun plek en smal.

[ Voor 18% gewijzigd door Vuvuzela op 03-03-2022 01:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Afgelopen dinsdag lekkere training gehad. :)

Fullbody C (01/03/2022)

Squat
W 40kg x 5 reps
W 52.5kg x 5 reps
1 65kg x 5 reps

Squat
1 50kg x 18 reps

1 20kg x 9 reps
2 20kg x 9 reps
3 20kg x 9 reps

Dumbbell Row
1 24kg x 11 reps
2 24kg x 11 reps
3 24kg x 11 reps

Arnold Press (Dumbbell)
1 10kg x 13 reps
2 10kg x 13 reps
3 10kg x 13 reps

1 20kg x 8 reps
2 20kg x 8 reps
3 20kg x 8 reps

Bicep Curl (Barbell)
1 20kg x 9 reps
2 20kg x 9 reps
3 20kg x 9 reps

Seated Leg Curl
1 40kg x 14 reps
2 40kg x 14 reps
3 40kg x 14 reps

Ab Wheel
1 15 reps
2 15 reps
3 15 reps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
Licko schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:17:
Als je 60kg bencht, is die 'overhead press' met 2,5kg dan niet wat licht? Kun je 'm niet met barbell doen en bv 5kg aan iedere kant, dan press je al 30kg
Ben je ook nog 's sneller klaar aangezien je nu arm om en om doet.

Zelfde voor je bent over row, gewoon je barbell volgooien man! Je hebt een barbell en gewichten, maak er gebruik van!
net een "deload" weekje gehad dus rustig aan weer opbouwen. Normaal zijn de gewichten dus wat hoger.
De OHP met barbell zit in mijn upper B daar doe ik inderdaad nu 32,5 kg mee. In mijn upper B zit tevens de barbell row waar ik dan 70kg pak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
Vuvuzela schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 00:40:
Eens met licko. Probeer de OHP eens. Kan me niet voorstellen (met een 80+ bench) dat je een lege stand niet 10x omhoog krijgt en dan doe je toch al het dubbele gewicht van nu.

En je lat raises mogen imho wat netter. Zijn meer lu raises nu. Probeer het zonder momentum (evt zittend) rustig omhoog echt met je side delt, zonder je traps te gebruiken. En het gewicht niet hoger dan je oren.. YouTube: How To Build Capped Shoulders: Optimal Training Explained (Side Delts)

En je tricep extension kan je ook van beneden af doen (als je kabel lang genoeg is) scheelt je tijd met wisselen :P Hou je ellebogen vast op hun plek en smal.
OHP zit in mijn upper B(32,5kg). Video even bekeken, Goeie tip dank je.
Zal is proberen of die kabel lang genoeg is en of het en beetje werkt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• wokkelz
Niet dat iemand het boeit maar mijn lifts van de deze week zijn nu:

Benchpress 100kg x1 (makkelijke rep)
Squat 110kg x3
Overhead press (barbell) 40kg 3x 12 reps
Deadlift 130kg x5

Ik ben redelijk uit de corona dip, ga nu proberen mijn vet percentage iets naar beneden te brengen.
Wel denk ik dat je uit deze cijfers kan opmaken dan mijn onderlichaam achterloopt tov bovenlichaam als je naar de cijfers kijkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
wokkelz schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:19:
Niet dat iemand het boeit maar mijn lifts van de deze week zijn nu:

Benchpress 100kg x1 (makkelijke rep)
Squat 110kg x3
Overhead press (barbell) 40kg 3x 12 reps
Deadlift 130kg x5

Ik ben redelijk uit de corona dip, ga nu proberen mijn vet percentage iets naar beneden te brengen.
Wel denk ik dat je uit deze cijfers kan opmaken dan mijn onderlichaam achterloopt tov bovenlichaam als je naar de cijfers kijkt?
Zijn toch mooie cijfers. 110kg SQ en 130kg DL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
de 20 kilo die bij jou mis met Benchpress heb ik er wel weer bij met Squat en deadlift. OHP zit net boven de 50kg
(alles sets van 5)

Ben zelf 1.80 bij 82kg.
Het zal wel aanleg zijn en mogelijk te maken met je dagelijks werk.

Ik ben full time technisch tekenaar, dus veel fysiek werk doe ik doorgaans niet.
Pagina: 1 ... 89 ... 124 Laatste

Let op:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.