Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Krachtsport Topic - Deel 1 Overzicht

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Kaap
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 06:09
Semi-offtopic:
Ik zou graag een activity tracker willen aanschaffen maar ik weet dat zeker niet elke tracker geschikt is voor fitness/crossfit.

Zijn er specifieke modellen die echt aan te raden zijn?

"Political correctness will be the downfall of western society"

• Roshnak
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 21-02 15:17

Roshnak

PSN: Roshgill

Goedemiddag,

Ik ben deze week begonnen met sporten met het doel om wat gespierder te worden ( Ik hoef geen bodybuilder te worden oid. ).

Maar ik zie overal dat ik zo rond de 2900 Kcal moet binnen krijgen per dag!
Dat gaat mij echt nooit lukken, ik eet me al gek ( voor mijn doen ) maar kom denk ik maar max op 2000 Kcal uit.

Zijn hier tips voor?

Mijn voeding die ik normaal gesproken eet.

Ontbijt:

Havermout
2 eieren
Glas melk

In de ochtend op het werk:

450 gram Kwark
Banaan

Lunch:
Salade met kip
Sinaasappel
500ML Water

Avondeten:
rond de 200 gram groente
paar aardappelen of rijst
Vlees/Kip /Vis hoeveel gram weet ik zo niet

Dit is voor mijn doen al heel veel, maar wil ( als het kan ) wat meer Kcal binnenkrijgen zodat ik ( denk ik ) betere en snellere spiermassa krijg.

PS: Ik ben 28 , 180CM en rond de 80KG

• FireFoz
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 18-02 22:05
Gooi wat pasta door je salade en neem wat meer havermout, handje nootjes savonds etc. Zo moeilijk is dat niet...

Maar als je "een paar" aardappelen eet en niet weet hoeveel gram vlees, hoe weet je dan hoeveel kcal je binnen krijgt? Ga het eerst maar eens allemaal wegen en bijhouden dan weet je pas wat je binnenkrijgt.

Weet er ff geen

• Vuvuzela
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 00:02

Vuvuzela

My spire is forming

Havermout ook met melk ipv water, en er evt een lepel (25 gram) pindakaas bij = 300 kcal extra op een makkelijke manier. 50 gram havermout door je kwark is ook bijna 200 kcal extra. Dan zou ik je banaan bewaren voor als middagsnack en daar nog iets bij doen.. een handje noten zoals hierboven gezegd wordt oid.

Ik voel sinds zondag opeens een blokkade in m'n heupen als ik squat, soms voelt t als een blokkade en soms ook pijnlijk in de lies streek. Iemand hier ervaring mee? Nooit eerder last van gehad, zondag eerst 10 minuten gefietst als warm up, daarna wilde ik opwarmen met een lege barbell en meteen bij de 1e rep voelde het pijnlijk. :F

I served in a company of heroes.

• maximiliaan_nl
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 20-02 20:54
Roshnak schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 15:24:
Goedemiddag,

Ik ben deze week begonnen met sporten met het doel om wat gespierder te worden ( Ik hoef geen bodybuilder te worden oid. ).

Dat gaat mij echt nooit lukken, ik eet me al gek ( voor mijn doen ) maar kom denk ik maar max op 2000 Kcal uit.

Zijn hier tips voor?

Ontbijt:

Havermout
2 eieren
Glas melk

450 gram Kwark
Banaan

Lunch:
Salade met kip
Sinaasappel
500ML Water

Avondeten:
rond de 200 gram groente

Dit is voor mijn doen al heel veel, maar wil ( als het kan ) wat meer Kcal binnenkrijgen zodat ik ( denk ik ) betere en snellere spiermassa krijg.

Je zou eventueel brood kunnen eten?

• Grudgie
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 21-02 19:56

Grudgie

PSN: Grudgie7

Goedemiddag,

Zijn hier tips voor?

Ontbijt:

Havermout
2 eieren
Glas melk

450 gram Kwark
Banaan

Lunch:
Salade met kip
Sinaasappel
500ML Water

Avondeten:
rond de 200 gram groente

Als je de bak kwark nou eens verplaatst naar laat in de avond voor het slapen gaan en dan in de ochtend wat brood ofzo.

Aan je schema te zien krijg je ook niet veel vetten binnen dus zou ik als ik jou was wat noten toevoegen en eventueel 85% pure chocola. Of eet wat rijstwafels met pindakaas is ook heerlijk!

LG OLED B6V - Denon AVR-X3300W - Dali Zensor 7 - Dali Zensor 3 - Dali Zensor Vokal - Nvidia Shield

• maximiliaan_nl
Gisteren een paar oefeningen gedaan, terwijl ik veel te weinig calorieën binnen had gekregen overdag. Dat voelde ik aardig... alles begon vrij snel te verzuren... Kun je hier eigenlijk nog iets aan doen op het moment zelf?

maximiliaan_nl wijzigde deze reactie 23-01-2019 11:30 (15%)

• Roshnak

Roshnak

Grudgie schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:04:
[...]

Als je de bak kwark nou eens verplaatst naar laat in de avond voor het slapen gaan en dan in de ochtend wat brood ofzo.

Aan je schema te zien krijg je ook niet veel vetten binnen dus zou ik als ik jou was wat noten toevoegen en eventueel 85% pure chocola. Of eet wat rijstwafels met pindakaas is ook heerlijk!
Thanks, ik zal dit proberen!

• NiGeLaToR
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 09:09
maximiliaan_nl schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:29:
Gisteren een paar oefeningen gedaan, terwijl ik veel te weinig calorieën binnen had gekregen overdag. Dat voelde ik aardig... alles begon vrij snel te verzuren... Kun je hier eigenlijk nog iets aan doen op het moment zelf?
Weinig kcal is meestal niet zo’n probleem. Een tekort aan de juiste voedingsstoffen wel. Wat bedoel je dus precies met ‘weinig kcal’?

En hoeveel drink je qua water? Ook niet onbelangrijk :)

Je kunt tijdens de training natuurlijk van alles nemen, maar dat maakt het feit dat je laag in je kcal ongedaan. Zelf sport ik regelmatig in m’n vasten-periode na 12-16 uur niet te hebben gegeten en daar merk ik niets (meer) van. Ja, dat vergde gewenning.

• Philflow
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 20-02 20:28

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

(leeg)

Philflow wijzigde deze reactie 23-01-2019 14:53 (97%)

• maximiliaan_nl
@NiGeLaToR Nu ik er zo over nadenk, zou het ook vochtgebrek kunnen zijn geweest. Misschien moet ik daar eens meer op letten voortaan.

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 04:05
maximiliaan_nl schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:29:
Heb je een voedingschema, tel je je kcals?
Ik weet dat als ik 3100kcal eet dat onderhoud voor mij is, dan kom ik niet aan en val ik niet af, dus als ik bulk eet ik er 3300-3500, als ik wil cutten eet ik er 2500-2800.

• maximiliaan_nl
Vlizzjeffrey schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 20:12:
[...]

Heb je een voedingschema, tel je je kcals?
Ik weet dat als ik 3100kcal eet dat onderhoud voor mij is, dan kom ik niet aan en val ik niet af, dus als ik bulk eet ik er 3300-3500, als ik wil cutten eet ik er 2500-2800.
Zo serieus sta ik er niet in. Doe het in principe alleen voor de corestabiliteit en omdat het kan... :P

• JDFS
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21-02 19:36
Zojuist de Nike Romaleos 2 in de kleur Unlimited besteld! Was al een tijdje lang aan het azen op een paartje, maar kwam steeds niet de goede maat tegen. Uiteraard ben ik ook gevoelig voor kleurtjes, vond de Romaleos 3 (naast het commentaar erop) maar wat saai aanvoelen.

Heel erg benieuwd hoe het squatten gaat zijn in deze schoentjes :) .

Dit is de kleur:

Ik vond deze ook heel erg cool, maar die zijn helemaal niet meer te vinden in mijn maat:
http://www.ironmind.com/export/sites/ironmind/.galleries/images-no-uses/lu-xiaojun-175.jpg

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

@JDFS Ik gebruik ze niet, maar ze zien er leuk uit. Heb jij profijt van dit soort schoeisel ?

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• Yogibeer
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 10:08
Goedemiddag,

Zijn hier tips voor?

Ontbijt:

Havermout
2 eieren
Glas melk

450 gram Kwark
Banaan

Lunch:
Salade met kip
Sinaasappel
500ML Water

Avondeten:
rond de 200 gram groente

Tenzij je al helemaal droog bent en het vooral spiermassa is, vind ik 80 KG voor 180 CM al best hoog.
Moet je niet eerst wat onder je KCAL behoefte gaan zitten?

Hoe kom je erbij dat je 2900 KCAL binnen moet krijgen? Wat zijn de doelen die je hierbij hebt ingevuld?

• Roshnak

Roshnak

Yogibeer schreef op maandag 28 januari 2019 @ 14:28:
[...]

Tenzij je al helemaal droog bent en het vooral spiermassa is, vind ik 80 KG voor 180 CM al best hoog.

Hoe kom je erbij dat je 2900 KCAL binnen moet krijgen? Wat zijn de doelen die je hierbij hebt ingevuld?
Bedankt voor je reacite,

Ik heb op verschillende fitness websites mijn gewicht lengte en doel ( Krachttraining, spiermassa opbouwen ) ingevoerd, deze gaven allemaal aan dat ik rond de 2900 KCAL moest innemen per dag.

En die 80KG, ik ben niet heel dik of zo, heb wel een vetrandje bij m'n buik zitten ( that's it ) armen ed. zijn redelijk normaal.

• maximiliaan_nl
Ik denk dat ik een ontstoken aanhechting heb in mijn schouder. Het doet bij bepaalde bewegingen behoorlijk pijn en ik kan dus ook niet goed trainen door de pijn. Is het beter om het licht te belasten of helemaal niet? Ik ga liever voor het eerste, want ik wil de genezing stimuleren en onderhoudstraining doen... Maar ik heb geen idee wat wijsheid is.
Yogibeer schreef op maandag 28 januari 2019 @ 14:28:
[...]

Hoog? Nou ik denk dat je bouw ook mee kan helpen... ik ben nu net boven de 80 KG, maar veel vet zit er niet meer op bij mij.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

@maximiliaan_nl Laat effe een Echo maken eo je bloed op bezinking testen (hoog bezinkingsgetal duid vaak op ontsteking. wel nuchter en paar dagen ervoor geen eiwitsupplementen nemen)

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• maximiliaan_nl

• xos
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 09:17
Ben het inmiddels wel zat om iedere keer mijn handen open te halen bij de hookgrip en wil eens met tape gaan trainen om te zien of dat helpt. Wat voor tape gebruiken jullie?

• metallicattim
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 07:59
xos schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 21:06:
Ben het inmiddels wel zat om iedere keer mijn handen open te halen bij de hookgrip en wil eens met tape gaan trainen om te zien of dat helpt. Wat voor tape gebruiken jullie?
Ik doe het ook sindskort en heb het gewoon bij de Action en Kruidvat gehaald. Ik moet zeggen dat het wel werkt, ik doe het voornamelijk voor de deadlift en de pull/chin-ups.

Ik doe het op Brian's manier:

• xos
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 09:17
Thx, dan ga ik zo ook even langs de lokale action.

• FireFoz
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 18-02 22:05
Ik lees overal dat creatine zo vies is... Maar die van mij heeft helemaal geen smaak. Hoe smaakt die van jullie? Vraag me af of dat iets zegt over kwaliteit of houdbaarheid.

FireFoz wijzigde deze reactie 11-02-2019 20:09 (21%)

Weet er ff geen

• NiGeLaToR
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 09:09
@FireFoz heb die van XXL nutricion en de Action gebruikt en beide smaken hetzelfde - naar niets. Drink het gewoon met water weg, niets aan de hand.

• jacobras
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 21-02 16:16

jacobras

Developer

FireFoz schreef op maandag 11 februari 2019 @ 20:08:
Ik lees overal dat creatine zo vies is... Maar die van mij heeft helemaal geen smaak. Hoe smaakt die van jullie? Vraag me af of dat iets zegt over kwaliteit of houdbaarheid.
Ik heb van mijn lokale gym een pot creatine (weet niet waar ze het inkopen), die smaakt chemisch en maakt het water wit van kleur. Laatst die van MyProtein geprobeerd en die smaakte nergens naar en zag ik niet in het water. Vraag me ook af of het iets zegt!

Notes voor Android, de handigste app in Google Play ;-)

• Vuvuzela
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 00:02

Vuvuzela

My spire is forming

Bulkpowders creatine is oke. Beetje bitter maar valt mee. Heb hem ook wel eens puur in mn mond gescoopt.

I served in a company of heroes.

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True