Het Krachtsport Topic - Deel 1 Overzicht

Pagina: 1 ... 87 ... 124 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
per vier weken zal wel de trend zijn. Hier gingen de prijzen omhoog naar 30€, en veranderde de incasso van maandelijks naar per 4 weken.

Daarnaast zijn alle abonnementen geschrapt, en is er alleen de optie tot 'onbeperkt' voor die 30€. Maar wel inclusief groepslessen gratis yoga-meuk,1x per maand wegen, etc.

de optie om alleen trainen, of max 2x per week bestaat er niet meer, terwijl er een aanzienlijk grote groep was die juist daar gebruik van maakte.

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Mijn vorige sportschool in Capelle ad ijssel kost nu 33.50 onbeperkt per maand.
Sportschool op 200 meter van mijn huis (Rotterdam) kost 45.50 voor onbeperkt 24/7 open.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

training van vandaag
wijdt optrekken 20x zonder gewicht 5 min rust
small optrekken 20x zonder gewicht

5X5 DL 210kg (3min rust)
Seated Row 60kg 2 sets reverse grip langs taille, 2 sets wijdt, 2 sets small front (3min rust)
Latpulldown 3 sets wijdt max reps op 60kg
Kuitheffen full stack 35 reps full rom, 2e en 3e set haalde ik geen 35 reps maar 28 en 23.(burn the hell) })

Rekken en strekken en klaar voor vandaag

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Altijd baas boven baas d:)b

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

kan amper mijn armen nog optillen :)
Maar goed dat ik meereed met mijn maatje

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:03

Thompson

Beeromaniac

Ik las een tijd terug op 't vliegveld in een tijdschrift (ik denk Men's Health achtig iets?) over een trainingsschema. Dat vond ik wel interessant klinken, ik ben benieuwd of mensen hier dat wel eens zo gedaan hebben en wat jullie ervaring/ideeën hierover zijn. Ter vergelijk; ik doe vrijwel alle oefeningen die ik doe setjes van 3x 10 en als ik dat dan 3~5x dat redelijk goed heb gehaald probeer ik 't 1 trapje in gewicht omhoog te doen.

Het omschreven idee;
1. Test je 1-rep max.
2. Pak daar 75~85% van
3. 6aA7 reps, 30 sec rust
4. 3a4 reps, 30 sec rust
5. 2 reps, door naar volgende oefening.

Dat zou kunnen leiden tot 10% efficiëntere spiergroei t.o.v. "traditionele" trainingschema's. Ik ga het sowieso eens proberen, maar was benieuwd naar jullie eventuele ervaring hiermee.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-09 02:25
Hele pagina over prijsverhogingen bij sportscholen. Lijkt me ook nogal logisch toch gezien wat er de afgelopen 2 jaar is gebeurd in de wereld ? Buiten dan nog normale inflatie etc.

Veel besloten meteen voor zichzelf te kiezen en hun abbonnement op te zeggen, wat meedere kleinere gyms de kop heeft gekost. En nu de rook weg getrokken is wil iedereen weer lid worden en zijn dan blijkbaar enorm verbaasd en soms zelfs boos dat hun oude vertrouwde maandbedrag ineens 10-20 eu duurder is geworden of dat er nieuwe abbonnementsvormen geintroduceerd zijn.

Dan had je maar lid moeten blijven. Dat geld wat je mooi dacht te kunnen besparen door op te zeggen ga je nu zo weer kwijt zijn aan je hogere maand bedrag ;) . Mijn maandbedrag zit al jaren op hetzelfde lage bedrag ( onder de 20 eu bij fit4free ) en wordt ook niet aangepast zolang ik lid blijf. Steker nog, als compensatie omdat ik lid ben gebleven tijdens verschillende lockdowns heb ik in 2023 recht op 6 maanden lang 100% korting op mijn maandbedrag en ben ik dan dus een half jaar gratis aan het sporten.

[ Voor 6% gewijzigd door Skybullet op 11-02-2022 05:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Als je nagaat dat de inflatie in veertig jaar nog nooit zo hoog is geweest, is het idd nogal logisch dat men de sportscholen liever even links laten liggen, of een homegym gaan inrichten.
Dat is bijna vergelijkbaar met zonnepanelen kopen of zelf je groente kweken.

Leden die uit coulance gebleven zijn ( met nog lage oude tarieven) en dadelijk ook nog gecompenseerd gaan worden lijken me niet echt goed voor de zaak ;)

[ Voor 16% gewijzigd door HyperTrophy op 11-02-2022 08:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Thompson schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:22:
Ik las een tijd terug op 't vliegveld in een tijdschrift (ik denk Men's Health achtig iets?) over een trainingsschema. Dat vond ik wel interessant klinken, ik ben benieuwd of mensen hier dat wel eens zo gedaan hebben en wat jullie ervaring/ideeën hierover zijn. Ter vergelijk; ik doe vrijwel alle oefeningen die ik doe setjes van 3x 10 en als ik dat dan 3~5x dat redelijk goed heb gehaald probeer ik 't 1 trapje in gewicht omhoog te doen.

Het omschreven idee;
1. Test je 1-rep max.
2. Pak daar 75~85% van
3. 6aA7 reps, 30 sec rust
4. 3a4 reps, 30 sec rust
5. 2 reps, door naar volgende oefening.

Dat zou kunnen leiden tot 10% efficiëntere spiergroei t.o.v. "traditionele" trainingschema's. Ik ga het sowieso eens proberen, maar was benieuwd naar jullie eventuele ervaring hiermee.
Dat zijn myo-reps, en is grappig om af en toe eens te doen, omdat je de hele set tegen failure aan zit. Maar uiteindelijk gaat het om volume, en als je wat langer rust dan kan je meer volume doen, en groei je meer. Moet je wel de tijd voor hebben natuurlijk. Voor squat en deadlift is het niet verantwoord, je moet echt tot het gaatje, en dan ga je niet na 30 seconden weer reps doen. Ik zou het gewoon bij de basis houden, drie sets, 1-2 reps van failure, 2 minuten rust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Skybullet schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 05:22:
Mijn maandbedrag zit al jaren op hetzelfde lage bedrag ( onder de 20 eu bij fit4free ) en wordt ook niet aangepast zolang ik lid blijf. Steker nog, als compensatie omdat ik lid ben gebleven tijdens verschillende lockdowns heb ik in 2023 recht op 6 maanden lang 100% korting op mijn maandbedrag en ben ik dan dus een half jaar gratis aan het sporten.
hoe weet je dit allemaal?

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:12

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Hele pagina over prijsverhogingen bij sportscholen. Lijkt me ook nogal logisch toch gezien wat er de afgelopen 2 jaar is gebeurd in de wereld ? Buiten dan nog normale inflatie etc.

Veel besloten meteen voor zichzelf te kiezen en hun abbonnement op te zeggen, wat meedere kleinere gyms de kop heeft gekost. En nu de rook weg getrokken is wil iedereen weer lid worden en zijn dan blijkbaar enorm verbaasd en soms zelfs boos dat hun oude vertrouwde maandbedrag ineens 10-20 eu duurder is geworden of dat er nieuwe abbonnementsvormen geintroduceerd zijn.

Dan had je maar lid moeten blijven. Dat geld wat je mooi dacht te kunnen besparen door op te zeggen ga je nu zo weer kwijt zijn aan je hogere maand bedrag ;) . Mijn maandbedrag zit al jaren op hetzelfde lage bedrag ( onder de 20 eu bij fit4free ) en wordt ook niet aangepast zolang ik lid blijf. Steker nog, als compensatie omdat ik lid ben gebleven tijdens verschillende lockdowns heb ik in 2023 recht op 6 maanden lang 100% korting op mijn maandbedrag en ben ik dan dus een half jaar gratis aan het sporten.
Er is al jaren een trend van een neergaande kwaliteit en opgaande prijzen. Steeds grotere locaties, liefst met veel cardio en klasjes wat allemaal verplicht in je abonnement zit. Geen begeleiding met verstand, geen vriendelijk en behulpzaam personeel wat ook nog een beetje op het gedrag let. En dan met name richten op wervingsacties die een te grote drukte veroorzaken. Ik had mijn abonnement al lang voor de crisis met plezier opgezegd. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Laatste dag van de week, dus rug op het programma.
Vorige week zwaar gedeadlift, deze week lichter en hoog in de reps:
4 sets 15x120kg.
Ging best lekker, alleen de onderrug blijft daarna nog een uur vrij 'pijnlijk'. Een beetje uithangen helpt daar wel tegen.
Blij dat deze sportweek erop zit; het lichaam heeft even wat rust nodig :P

[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 11-02-2022 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Veel besloten meteen voor zichzelf te kiezen en hun abbonnement op te zeggen, wat meedere kleinere gyms de kop heeft gekost.
Met name dit stuk, veel goedkopere gyms die niet onderdeel zijn van een franchise zijn gewoon over de kop gegaan. Als je opeens een derde tot de helft van je ledenbestand ziet verdwijnen, terwijl je kosten hetzelfde blijven, dan doet dat gewoon echt pijn.

Je ziet daarom dat BasicFit de laatste tijd zo sterk gegroeid is, ze hadden een enorm kapitaal tot hun beschikking en hebben flink uit kunnen breiden ten koste van de kleine zaken. Dat heeft mij persoonlijk wel een paar jaarabonnementen aan winst opgeleverd door op tijd in te stappen na een tip van een gym manager :+

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Leerles voor de fitnessbranche: ga niet de competitie aan op prijs maar op onderscheid.

Wat maakt nou dat iemand bij die sportschool blijft. Diversifiëren.

Zie het ook in de fysio, een grijze massa door gebrek aan ondernemers.

Ps. Seal rows zijn kut maar lekker effectief. 45kg laat mij huilen, haha.

[ Voor 14% gewijzigd door Tatsu op 11-02-2022 14:27 ]

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

F4F heeft geen zgn daluren ab. meer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
Hackus schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 17:00:
F4F heeft geen zgn daluren ab. meer ?
Correct

Er is ook geen onderscheid meer tussen een fitness only abonnement of een groepsles abonnement of een combi. Geen daluren of wat dan ook.

Er is nog maar 1 "all in" abonnement als je nu lid wordt. Enkel verschil is termijn. 1 jaar, 6 maanden of maandelijks opzegbaar. ( Alle drie zijn €29.99 per 4 weken )

Was je al lid dan hou je gewoon het abbo wat je had voor de prijs die je altijd al betaald hebt.
Geld dus alleen voor nieuwe leden of mensen die een jaar abbo hadden en nu willen verlengen bijvoorbeeld.

Bron: vriendin is assistent manager bij f4f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18-09 18:55
Superkiwi schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:32:
Laatste dag van de week, dus rug op het programma.
Vorige week zwaar gedeadlift, deze week lichter en hoog in de reps:
4 sets 15x120kg.
Ging best lekker, alleen de onderrug blijft daarna nog een uur vrij 'pijnlijk'. Een beetje uithangen helpt daar wel tegen.
Blij dat deze sportweek erop zit; het lichaam heeft even wat rust nodig :P
Waarom eigenlijk veel reps op deadlift? Ik heb er verder geen verstand van, maar mij is altijd vertrld dat deadlift nu net de enige oefening is waar je niet te veel reps wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Johan Bogle schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 17:33:
[...]
Waarom eigenlijk veel reps op deadlift? Ik heb er verder geen verstand van, maar mij is altijd vertrld dat deadlift nu net de enige oefening is waar je niet te veel reps wil doen.
2021 High Rep Deadlifts: Should You Do It? (Benefits Explained)
2019 High-Rep Deadlifts Are Dead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
[...]
In mijn opinie zijn veel te veel mensen "bang" om eens een keer goed wat volume in hun workout te verwerken. Altijd maar die brave 4-8 op zware oefeningen en 8-12 op isolatie oefeningen. En dan zonder een druppeltje zweet weer de dumbbel neerleggen en door naar de volgende oefening.

Doe voor de lol eens een keer 4x 20-30 op een zware oefening als deadlift of squats en vertel me dan maar hoe kapot opgepompt je bent aan het einde en hoe je de dagen erna spierpijn had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
Skybullet schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 17:40:
[...]

In mijn opinie zijn veel te veel mensen "bang" om eens een keer goed wat volume in hun workout te verwerken. Altijd maar die brave 4-8 op zware oefeningen en 8-12 op isolatie oefeningen. En dan zonder een druppeltje zweet weer de dumbbel neerleggen en door naar de volgende oefening.

Doe voor de lol eens een keer 4x 20-30 op een zware oefening als deadlift of squats en vertel me dan maar hoe kapot opgepompt je bent aan het einde en hoe je de dagen erna spierpijn had.
. Bij deadlift is dat denk ik vragen om blessures. Squats helemaal eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Als je het gewicht er op aan past lijkt het mij juist minder blessuregevoelig.
Skybullet schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 17:40:

Ik heb dat ervaren toen ik begon met weerstandsbanden. Toen een tijdje James Grage gevolgd en dat waren sets van 20/10/10/15 uit m'n hoofd. Ook al waren het maar elastiekjes, je kunt alles laten branden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

High-rep deadliften is gewoon een oefening, maar je doet dit op +-60% van je 1RM.
sowieso de oefening correct uitvoeren, bij licht of zwaar gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
waarom niet op je 1rm gewicht? :9B

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 17:04
Jazeker wel training 3 van deze week.

Lower Body B
vrijdag 11 feb. 2022, 20:25

Pull Up (Band)
Set 1: 4 reps
Set 2: 4 reps

Squat (Barbell)
Set 1: 92,5 kg × 8
Set 2: 92,5 kg × 8
Set 3: 92,5 kg × 6

Deadlift (Barbell)
Set 1: 102,5 kg × 8
Set 2: 102,5 kg × 8
Set 3: 102,5 kg × 8
Set 4: 102,5 kg × 5

Hip Thrust (Barbell)
Set 1: 77,5 kg × 8
Set 2: 77,5 kg × 8
Set 3: 77,5 kg × 8

Bulgarian Split Squat
Set 1: 2,5 kg × 6
Set 2: 2,5 kg × 6
Set 3: 2,5 kg × 6
Note: Gaat nu stuk beter. 3x6 echt afgemaakt.

wallsit
Set 1: 1:00

Russian Twist
Set 1: 12 reps
Set 2: 12 reps
Set 3: 12 reps
Note: Ketllebell 10kg

lying leg raise
Set 1: 15 reps
Set 2: 15 reps
Set 3: 15 reps

Ab Wheel
Set 1: 6 reps
Set 2: 6 reps

with Strong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

[...]
Omdat high rep DL ook wel eens lekker is :)
Moet wel zeggen dat het de enige oefening is die ik niet graag high rep doe omdat, zoals jij en anderen al aangeven, het verliezen van de correcte vorm op de loer ligt. Daarnaast is het natuurlijk gewoon een energieslurper van jewelste. Er zat na die 4 sets dan ook niet echt veel meer in de rest van de oefeningen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58

Grudgie

PSN: Grudgie7

Na 2 dagen rust weer lekker kunnen trainen. :)

Fullbody A (11/02/2022)

Squat (Barbell)
W 37.5kg x 5 reps
W 50kg x 5 reps
1 62.5kg x 4 reps
2 62.5kg x 4 reps
3 62.5kg x 4 reps

Bench Press (Barbell)
W 32.5kg x 5 reps
W 45kg x 5 reps
1 57.5kg x 3 reps
2 57.5kg x 3 reps
3 57.5kg x 3 reps

Bent Over Row (Barbell)
W 30kg x 5 reps
W 40kg x 5 reps
1 52.5kg x 3 reps
2 52.5kg x 3 reps
3 52.5kg x 3 reps

Upright Row (Barbell)
1 12kg x 9 reps
2 12kg x 9 reps
3 12kg x 9 reps

Skullcrusher (Barbell)
1 12kg x 9 reps
2 12kg x 9 reps
3 12kg x 9 reps

Bicep Curl (Dumbbell)
1 8kg x 9 reps
2 8kg x 9 reps
3 8kg x 9 reps

Seated Leg Curl (Machine)
1 30kg x 13 reps
2 30kg x 13 reps
3 30kg x 13 reps

Ab Wheel
1 15x
2 15x
3 15x

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-09 06:44
Behalve mijn wekelijkse 3-4 trainingen (1 of 2 thuis ivm de kinderen en 2 in de sportschool) nu ook dagelijks een paar keer omhoog aan de nieuwe deurpost PullUp bar. Ze lukte niet zo goed meer als een paar maanden geleden, maar blij dat ik ze weer kan oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17-09 18:48
Gelukkig eindelijk na 1.5 week wachten komt PostNL vandaag mijn bestelling van MyProtein brengen. Stond al bijna een week op "Bezorgtijd onbekend". Zal nodig zijn, zat laatste dagen wat lager in mijn eiwitten aangezien ik ook geen shake kon nemen. Ik weet dat ik zoveel mogelijk kwa eiwitten uit normale voeding moet halen, maar dat is toch nog best lastig. Afgelopen dagen ook toch wel wat gesnoept 😢
En gisteren avond had ik een maaltijd van 1100 kcal, aangezien mijn moeder bedacht had om hamburgers te eten met volkoren bollen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jh-5UiCBg6-aVhyS5aOcRvv2Mi8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Aj2SKnkUdFe54aOMjO2DPaF5.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tPr4xtj-KsbhnifG1zh0qzbzkEI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JMsMXgN2Ai0ilHZx4S1dUB9r.png?f=fotoalbum_large

When nothing goes right, go left

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
ItsCrewz schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 09:59:
Gelukkig eindelijk na 1.5 week wachten komt PostNL vandaag mijn bestelling van MyProtein brengen. Stond al bijna een week op "Bezorgtijd onbekend". Zal nodig zijn, zat laatste dagen wat lager in mijn eiwitten aangezien ik ook geen shake kon nemen. Ik weet dat ik zoveel mogelijk kwa eiwitten uit normale voeding moet halen, maar dat is toch nog best lastig. Afgelopen dagen ook toch wel wat gesnoept 😢
En gisteren avond had ik een maaltijd van 1100 kcal, aangezien mijn moeder bedacht had om hamburgers te eten met volkoren bollen!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als je van die maaltijd er nu eens 2 had gegeten zou je een stuk meer progressie maken. 1100 calorieen is niks als je sterker wil worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Maak je nou eens niet zo druk om snacken joh. Zelfs met dat snacken krijg je 3 keer te weinig kcal binnen.

Hup, 2l melk, kilo kwark, 250 gram pinda’s, 12 boterhammen. Dat zou een basis zijn.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
Plus, als je dan toch iets met je voeding wil doen: De keren dat je deelde wat je at, zaten daar vrijwel geen groente en fruit bij. Probeer die in ieder geval toe te voegen. Je mag makkelijk 3000 calorieen per dag eten als je 3 of 4 keer per week intensief sport en sterker wil worden. Zou pas met appjes en calorieen tellen aan de slag gaan als je minimaal 80 kg weegt en een stuk sterker bent geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
Barry|IA schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 10:55:
Maak je nou eens niet zo druk om snacken joh. Zelfs met dat snacken krijg je 3 keer te weinig kcal binnen.

Hup, 2l melk, kilo kwark, 250 gram pinda’s, 12 boterhammen. Dat zou een basis zijn.
Ik ben bang als ik dat naar binnen werk dat ik binnen een week 10kg ben aangkomen en dat het 90% vet zal zijn :?

1 snee boeren sesam zoals wij hebben is al 226 kcal. Als ik er 12 daarvan zou nemen dan zou ik zitten op 2712 kcal voor alleen het brood? 8)7

Wij hebben ook wel is tijgerbruin brood, dat zou lichter uitvallen op 924 kcal. Maar alsnog, denk dat ik geneens 12 broden naar binnen zou kunnen werken ;)

Werk jij echt zoveel naar binnen Barry? Dan zit je misschien wel op 4000 kcal per dag? Als het niet meer is. Vergeet niet dat ik een stuk lichter ben, 67kg, en 1m 79cm ben. Daarnaast doe ik calisthenics i.p.v. gewichten heffen in de sportschool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
Johan Bogle schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 11:01:
Plus, als je dan toch iets met je voeding wil doen: De keren dat je deelde wat je at, zaten daar vrijwel geen groente en fruit bij. Probeer die in ieder geval toe te voegen. Je mag makkelijk 3000 calorieen per dag eten als je 3 of 4 keer per week intensief sport en sterker wil worden. Zou pas met appjes en calorieen tellen aan de slag gaan als je minimaal 80 kg weegt en een stuk sterker bent geworden.
Sinds enkele dagen neem ik 2 stukken fruit per dag, appel en een banaan meestal. Kwa groenten ben ik afhankelijk wat mijn moeder in de avond kookt. Laaste dagen is dat wat minder gezond dan normaal, februari is altijd bij ons een drukke maand met verjaardagen. Vandaag o.a. en maandag.

Zijn eigenlijk allemaal smoesen en excusen dit natuurlijk, maarja ik eet nu 3 boterhammen in de middag i.p.v. 2. En moet zeggen dat ik nou al een vrij "Vol" gevoel heb de loop van de dag. :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

ItsCrewz schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 11:10:
[...]
Laaste dagen is dat wat minder gezond dan normaal, februari is altijd bij ons een drukke maand met verjaardagen.
Je bepaalt zelf wat je in je mond stop natuurlijk ;)
tenzij je aan The Voice deelneemt maar dat terzijde

Als je trouwens meer eiwitten binnen wil krijgen op een dag:
Koop eens een doosje eieren (met witte schaal, die zijn goedkoper) en gooi ze in een pannetje kokend water. Even hard laten koken en terug in het doosje in de koelkast zetten, zo kun je 2 of 3 keer per dag een gekookt eitje eten. Gekookte eieren kun je nog makkelijk een week bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
Superkiwi schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 11:28:
[...]

Koop eens een doosje eieren (met witte schaal, die zijn goedkoper) en gooi ze in een pannetje kokend water. Even hard laten koken en terug in het doosje in de koelkast zetten, zo kun je 2 of 3 keer per dag een gekookt eitje eten. Gekookte eieren kun je nog makkelijk een week bewaren.
Dat is een goede tip, ik had afgelopen 2 dagen ook 2 eieren genomen in de middag. Ik bakte ze dan in dit geval, het wed me alleen een beetje beu xD vanmiddag maar weer is 2 nemen, zitten ook een hoop proteine in inderdaad. Heb ook nog steeds die bak kwark staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vanmorgen weer Bosrun, was dit keer bijna 3 minuten langzamer dan normaal. Mooi dat het nu wat vroeger licht wordt, kom mooi om 07:45u vertrekken. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@ItsCrewz Hoop wel dat je gelijk 5kg Caseïne hebt gekocht ipv 1kg zakje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
Hackus schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 13:26:
@ItsCrewz Hoop wel dat je gelijk 5kg Caseïne hebt gekocht ipv 1kg zakje ;)
Ik heb Whey Protein gekocht. 1KG vanilla. Heb deze smaak nog niet gehad dus vandaar niet in bulk. Effe kijken of het wat is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-09 15:41
Superkiwi schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 11:28:
[...]

of koop 2 blikjes tonijn in water gooi het in een kom 2 eieren er doorheen fijne havermout vlokken cayenne peper en zout lekker kneedbaar maken en dan gehaktballen draaien

olie in de pan ff aan drukten tot ze wat plat zijn 5min per kant bakken zo een lekkere tonijnburger

pakje kauwgom er bij anders stink je de hele dag naar vis als je je mond opentrekt :+

ps 3 dagen houdbaar in de koeling

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Klinkt goed, ik zal het eens proberen!
Misschien moeten we eens een fitnessvoer topic gaan beginnen :P

[ Voor 24% gewijzigd door Superkiwi op 12-02-2022 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
Superkiwi schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 17:32:
Klinkt goed, ik zal het eens proberen!
Misschien moeten we eens een fitnessvoer topic gaan beginnen :P
Klinkt inderdaad als een goed idee. Puur om fitness voeding en supplementen te scheiden van de rest. 80% van de chat gaat hier bijna over.

Ik ben voor! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Het is hier gewoon in topic in principe, dus hoeft niet per se apart. Tenzij je het breder wilt gaan zien dan krachtsport, maar dan wordt het al snel erg breed.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Het was ook geen serieus voorstel van mijn kant ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oelske
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-09 21:33
Zojuist de eerste training van het 5x5 stronglift schema uitgevoerd.
Squats, benchpress en barbell rows. Kon het niet laten om nog even een triceps oefening mee te pakken.
Het gewicht wordt steeds zwaarder maar op een gegeven moment kan je hier geen 5 herhalingen meer mee doen. Gaan jullie dan een gewicht lager, waar je wel weer 5 reps mee kan doen? Of pak je wat rust en ga je met hetzelfde gewicht verder tot je weer 5 reps hebt behaald?

Gaat wel een pittig schema worden, zover is mij nu al duidelijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
Bij stronglifts hoort een schema, inclusief wat je moet doen als je het wel/niet haalt. Lees je in zou ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Weer een lekkere fullbody training gehad. :)

Fullbody B (13/02/2022)

Deadlift (Barbell)
W 42.5kg x 5 reps
W 55kg x 5 reps
1 72.5kg x 3 reps

Romanian Deadlift (Barbell)
1 52.5kg x 8 reps
2 52.5kg x 8 reps

Seated Overhead Press (Barbell)
1 22.5kg x 9 reps
2 22.5kg x 9 reps
3 22.5kg x 9 reps

Pull Ups
1 7 reps
2 7 reps
3 6 reps

Chest Dips
1 0kg x 11 reps
2 0kg x 11 reps
3 0kg x 8 reps

Shrug (Barbell)
1 40kg x 9 reps
2 40kg x 9 reps
3 40kg x 9 reps

Standing Calf Raise (Machine)
1 40kg x 13 reps
2 40kg x 13 reps
3 40kg x 13 reps

Plank
1 1min 0s
2 1min 0s
3 1min 0s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
Grudgie schreef op zondag 13 februari 2022 @ 14:22:
Weer een lekkere fullbody training gehad. :)
Ik zie geen verval in reps, train je wel zwaar genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

joepP schreef op zondag 13 februari 2022 @ 15:01:
[...]

Heb tijdens de lockdown niets gedaan. Dus daarom bouw ik het weer langzaam op om blessures te voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
Verstandig. Zit hier nog steeds te klooien met pijntjes, onderarm rechts gaat beter, linkerknie ook, maar linkerpols doet echt serieus pijn, vooral bij draaiende bewegingen. Kan wel trainen, en het gaat langzaam beter, niets gebroken, maar wel irritant. Net Covid gehad (wintersport), was gelukkig 3x geprikt en had amper klachten, kon gewoon werken deze week, maar wel een paar dagen niet kunnen sporten. Maandag kriebel in keel, donderdag op hoogtepunt, gisteren lichte training om te testen, en daarnet een echte training gedaan.

Hoop wel dat ik over een paar weken helemaal pijnvrij ben, alleen een beetje onderhoud en om pijntjes heen werken is niet heel motiverend.

[ Voor 6% gewijzigd door joepP op 13-02-2022 15:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

@joepP Ai. Dat is lekker kut. Dat je maar snel pijnvrij bent. De zware gewichten komen bij mij wel weer. Kost wat tijd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
ItsCrewz schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 11:05:
[...]

Ik ben bang als ik dat naar binnen werk dat ik binnen een week 10kg ben aangkomen en dat het 90% vet zal zijn :?

1 snee boeren sesam zoals wij hebben is al 226 kcal. Als ik er 12 daarvan zou nemen dan zou ik zitten op 2712 kcal voor alleen het brood? 8)7

Wij hebben ook wel is tijgerbruin brood, dat zou lichter uitvallen op 924 kcal. Maar alsnog, denk dat ik geneens 12 broden naar binnen zou kunnen werken ;)

Werk jij echt zoveel naar binnen Barry? Dan zit je misschien wel op 4000 kcal per dag? Als het niet meer is. Vergeet niet dat ik een stuk lichter ben, 67kg, en 1m 79cm ben. Daarnaast doe ik calisthenics i.p.v. gewichten heffen in de sportschool.
Ik zit gemiddeld op 4500 kcal. 4000kcal is m’n caloriebehoefte. Ik heb uitschieters naar 5500 kcal.

Je hebt een bepaald doel voor ogen en daar moet je eerst een goede basis voor bouwen. Gek genoeg word ik nooit dik (nooit geweest ook) en lijkt het vooralsnog dat hoe meer ik eet, hoe beter ik er bij sta.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
ItsCrewz schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 11:38:
[...]

Dat is een goede tip, ik had afgelopen 2 dagen ook 2 eieren genomen in de middag. Ik bakte ze dan in dit geval, het wed me alleen een beetje beu xD vanmiddag maar weer is 2 nemen, zitten ook een hoop proteine in inderdaad. Heb ook nog steeds die bak kwark staan.
Waarom staat die bak kwark er nog? Je kondigt het aan alsof een bak kwark je ‘iets’ gaat brengen, maar dat is natuurlijk niet zo. Je moet dagelijks die bak kwark naar binnen kiepen.

Melk, kwark, kip, brood, noten, pindakaas, rijst, pasta, ijs, etc. is allemaal om te groeien.

Fruit en groente is om gezond te blijven.

Je komt niet “opeens” 10kg in vet aan. Begin met 5 a 6 kleine maaltijden per dag, word je niet dik, kcal verhogen. Word je dik, kcal verlagen. Let wel: je komt eerst (een beetje) aan in vet, dan pas in spiermassa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

joepP schreef op zondag 13 februari 2022 @ 15:01:
[...]

Heb er lang van gebaald dat als ik een repje meer haalde bij set 1, set 2 en 3 dan weer op oude niveau zat of eentje lager, maar ik maak me er nu niet zo druk meer om als het maar beter of soepeler voelt e.d.. Zelfs mijn wederhelft houdt zich aan het mantra: een workout is altijd beter dan geen workout, dus je best doen en klaar :P

Straks rondje core/back rehab wat ik altijd op zondagavond erin knalde. Vanaf volgende week wil ik op zondag gewoon upper of lower draaien afhankelijk van wat aan de beurt is, en pak ik tussendoor core die ik dan nog aanvul met 45min loopband. Gas op die lollie en de calorieën wat omlaag, op naar de lente ;)

[ Voor 3% gewijzigd door 2Dutch op 13-02-2022 19:16 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

@ItsCrewz Waar Barry in de basis gelijk heeft (eten=groeien) moet je je niet teveel af laten schrikken door zijn beestachtige eetgedrag ;)
Hij traint al veel en veel langer en zijn lichaam heeft veel hogere behoefte dan het jouwe.
In jou geval zou ik eerst eens gaan proberen om structureel 2500-3000kcal op een dag binnen te krijgen en na enkele weken bekijken wat de resultaten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
Dat, en Barry werkt volgens mij ook met zijn handjes. Ik beweeg alleen als ik sport, mijn onderhoud zit ongeveer op 3000kcal. En als ik mijn eetlust de vrije loop laat haal ik de 10.000kcal op een dag vrij eenvoudig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
joepP schreef op zondag 13 februari 2022 @ 21:00:
Dat, en Barry werkt volgens mij ook met zijn handjes. Ik beweeg alleen als ik sport, mijn onderhoud zit ongeveer op 3000kcal. En als ik mijn eetlust de vrije loop laat haal ik de 10.000kcal op een dag vrij eenvoudig :P
Als je tekenen bewegen noemt dan heb je gelijk :P

Soms wel een lekkere pomp in de vingers aan het einde van de dag.

Gek is dat he? Dat we opeens zoveel kunnen eten. Vroeger at ik mega slecht en zat ik echt wel een lange tijd vol na een goede maaltijd. Tegenwoordig zit ik nooit langer vol dan 20 minuten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
@Barry|IA Als je zittend werk hebt is 4000kcal onderhoud bizar hoog. Hoe kom je tot dat getal? Wat zijn je lengte en gewicht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Barry|IA schreef op zondag 13 februari 2022 @ 21:56:
Als je tekenen bewegen noemt dan heb je gelijk :P

Soms wel een lekkere pomp in de vingers aan het einde van de dag.

Gek is dat he? Dat we opeens zoveel kunnen eten. Vroeger at ik mega slecht en zat ik echt wel een lange tijd vol na een goede maaltijd. Tegenwoordig zit ik nooit langer vol dan 20 minuten.
Same here: typerdetyptyp, dikke aderen over de vingers :+

Ik verbaas me nog steeds over die calorie-richtlijnen op etenswaren. Zelfs de gemiddelde waarden voor actieve levensstijl (voedingscentrum) zijn fors, denk dat er weinig vrouwen zijn die 2300 kunnen eten (31-50). Lijkt me wel lekker hoor, zoveel kunnen eten. Ik laat het wel weten als ik zo ver ben :+

Heb eigenlijk alleen trek na een flinke workout. Wel drink ik met gemak 2-3 liter per dag, dat zal de trek ook wel aardig stillen.

[ Voor 7% gewijzigd door 2Dutch op 14-02-2022 11:16 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Er zijn tegenwoordig ook nog maar weinig mensen die daadwerkelijk de geadviseerde beweging per dag halen. Je kunt het voedingsadvies daar niet los van zien.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:17

Licko

ZVDK

2Dutch schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:15:
[...]

Ik verbaas me nog steeds over die calorie-richtlijnen op etenswaren. Zelfs de gemiddelde waarden voor actieve levensstijl (voedingscentrum) zijn fors, denk dat er weinig vrouwen zijn die 2300 kunnen eten (31-50).
Het zou al veel schelen als ze 'actievere levensstijl' zouden definiëren. Maar uiteindelijk blijft het persoonsgebonden en slechts een richtlijn natuurlijk.

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
joepP schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:03:
@Barry|IA Als je zittend werk hebt is 4000kcal onderhoud bizar hoog. Hoe kom je tot dat getal? Wat zijn je lengte en gewicht?
Mijn lengte is 188cm en ik weeg nu tussen de 85kg en 90kg (geschat hoor, heb me niet gewogen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Licko schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:39:
Het zou al veel schelen als ze 'actievere levensstijl' zouden definiëren. Maar uiteindelijk blijft het persoonsgebonden en slechts een richtlijn natuurlijk.
Doen ze ook. De basis kent iedereen, een half uur actief bewegen per dag. Al is dat recent al opgerekt naar een uur omdat men nóg minder actief is geworden. Daarnaast tweeënhalf uur per week aan hoge intensiteit beweging, of wel echt sporten.

Je mag er vanuit gaan dat als je bij je dagelijks werk geen verhoogde hartslag hebt omdat je actief bent je geen actieve levensstijl hebt tenzij je dat zelf compenseert door actief te bewegen.
Dat is wat het gros van de mensen niet wil horen, maar helaas voor hen is het gros van de mensen gewoon niet actief.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Gonadan schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:52:
Je mag er vanuit gaan dat als je bij je dagelijks werk geen verhoogde hartslag hebt omdat je actief bent je geen actieve levensstijl hebt tenzij je dat zelf compenseert door actief te bewegen.
Dat is wat het gros van de mensen niet wil horen, maar helaas voor hen is het gros van de mensen gewoon niet actief.
Kijk inderdaad maar eens om je heen: alcohol nuttigen in overmatige hoeveelheid wordt normaal gevonden, ongezonde hapjes voor de tv (hersenloos eten), eten bestellen is ook vrijwel nooit een salade, maar pizza en KFC. Er kan wel 3 uur Netflix of bullshit-tv vanaf, maar maaltijden plannen niet. Ik vind dit een nare ontwikkeling. En het erge is, dit gedrag dragen veel mensen over aan hun kinderen, die zelfs op vroege leeftijd al overgewicht ontwikkelen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
Barry|IA schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:47:
[...]

Mijn lengte is 188cm en ik weeg nu tussen de 85kg en 90kg (geschat hoor, heb me niet gewogen).
Hoe kom je erbij dat je onderhoud op 4000kcal ligt dan? Zonder exact te wegen wat je eet, en wat je gewicht doet, en dat wekenlang, kan je daar toch geen uitspraken over doen? Het komt op mij een beetje over alsof je maar wat roept zonder kritisch op je eigen uitspraken te zijn, en daar heeft niemand wat aan. Er lezen hier heel wat beginners mee, daar mag je wel rekening mee houden...

Over mijn eigen onderhoud van 3000kcal: ik weeg 83kg en ben 187cm lang. Zittend werk. Mijn onderhoud heb ik berekend door een paar weken -alles- te loggen wat ik eet, elke dag te wegen, en daaruit conclusies te trekken. Die zijn dat mijn basale onderhoud ~2700kcal is, en elke training voor 500kcal telt, dus met een paar trainingen per week kom ik op die 3000kcal.

Kan jij die 4000kcal wat beter onderbouwen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik zit met 1.74m en 89kg low BF, op +- 3300Kcals op trainingsdag, en +-2800Kcals op een niet trainingsdag.
Die 500Kcals zijn dan Carbs (+-125kcals).
Zoals ik al schreef aan ItsCrewz, kan hij beter starten op 2400Kcals op trainingsdag, aan gezonde voeding.

Kijk dat een paar weken aan, en pas het aan aan je wensen. soms ligt je Kcals innamen hoger, als je een snelle verbranding hebt, of je moeite hebt met aankomen. Dat lijkt niet het geval te zijn.

Als je lukraak gaat vreten boven de 3000Kcals, ga je veel vet en vocht aankomen, waar je geen fuck aan hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door Hackus op 14-02-2022 18:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VinnyAMS
Jazeker wel training 1 van deze week.

Evening Workout
maandag 14 feb. 2022, 19:35

Pull Up (Band)
Set 1: 4 reps
Set 2: 4 reps

Incline Bench Press (Barbell)
Set 1: 62,5 kg × 10
Set 2: 62,5 kg × 10
Set 3: 62,5 kg × 8
Set 4: 62,5 kg × 8

Bench Press (Barbell)
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 70 kg × 5
Set 3: 70 kg × 5

Lat Pulldown - Wide Grip (Cable)
Set 1: 40 kg × 10
Set 2: 42,5 kg × 10
Set 3: 42,5 kg × 10

Bent Over Row (Barbell)
Set 1: 50 kg × 10
Set 2: 50 kg × 10
Set 3: 50 kg × 10

Triceps Extension (Dumbbell)
Set 1: 7,5 kg × 12
Set 2: 7,5 kg × 12
Set 3: 7,5 kg × 12

Concentration Curl (Dumbbell)
Set 1: 10 kg × 12
Set 2: 10 kg × 12
Set 3: 10 kg × 12

Push Up
Set 1: 8 reps
Set 2: 8 reps
Set 3: 8 reps
Note: On Bench

Side Plank
Set 1: 0:04
Set 2: 0:04

Plank
Set 1: 0:45
Set 2: 0:45

with Strong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
joepP schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:47:
[...]

Hoe kom je erbij dat je onderhoud op 4000kcal ligt dan? Zonder exact te wegen wat je eet, en wat je gewicht doet, en dat wekenlang, kan je daar toch geen uitspraken over doen? Het komt op mij een beetje over alsof je maar wat roept zonder kritisch op je eigen uitspraken te zijn, en daar heeft niemand wat aan. Er lezen hier heel wat beginners mee, daar mag je wel rekening mee houden...

Over mijn eigen onderhoud van 3000kcal: ik weeg 83kg en ben 187cm lang. Zittend werk. Mijn onderhoud heb ik berekend door een paar weken -alles- te loggen wat ik eet, elke dag te wegen, en daaruit conclusies te trekken. Die zijn dat mijn basale onderhoud ~2700kcal is, en elke training voor 500kcal telt, dus met een paar trainingen per week kom ik op die 3000kcal.

Kan jij die 4000kcal wat beter onderbouwen?
@Barry|IA kan dat toch net als jij, uit ervaring, wel inschatten toch? Niet te moeilijk doen. Met een beetje regelmaat en ritme heb je dat zo onder controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
Ik vind die 4000kcal absurd hoog, vandaar dat ik naar een onderbouwing vraag. Maar wellicht ben ik te kritisch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
joepP schreef op maandag 14 februari 2022 @ 21:14:
Ik vind die 4000kcal absurd hoog, vandaar dat ik naar een onderbouwing vraag. Maar wellicht ben ik te kritisch :P
Buiten krachttraining beweeg ik belachelijk veel. Ik kan niet stilzitten. Heeft te maken met iets wat ik hier liever niet openbaar zet, maar geloof me, ik zit NOOIT echt stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
joepP schreef op maandag 14 februari 2022 @ 21:14:
Ik ben mensen die bulken op 7000/8000 kcals. The Dutch Gaint / Olivier Richters bijvoorbeeld
Hangt maar net van je stofwisseling af enzo. Sommige mensen die hebben een hele snelle stofwisseling dus omdat ze sneller verbruiken kunnen ze ook meer kcals tot zich nemen.(hardgainen volgens mij)

[ Voor 46% gewijzigd door Turdie op 14-02-2022 23:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
Turdie schreef op maandag 14 februari 2022 @ 23:25:
[...]

Ik ben mensen die bulken op 7000/8000 kcals. The Dutch Gaint / Olivier Richters bijvoorbeeld
Hangt maar net van je stofwisseling af enzo. Sommige mensen die hebben een hele snelle stofwisseling dus omdat ze sneller verbruiken kunnen ze ook meer kcals tot zich nemen.(hardgainen volgens mij)
Haha, nou, ik denk niet dat hij die “snelle stofwisseling” van nature heeft hoor… Enig idee hoeveel PEDs hij in zijn lichaam pompt? Liters! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
Turdie schreef op maandag 14 februari 2022 @ 23:25:
[...]

tja dan heb je het over iemand van twee meter achttien die heeft dat gewoon nodig om te blijven hoe die nou is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Heb mijn upper day vorige week aangepast door bicep (en de reverse) barbell curls te voorzien van dropsets voor meer afpeigering. Hilarisch hoe ik mezelf zowat de bril van me kop sloeg toen ik via mijn in ears muziekvolume wilde aanpassen, yep armen zijn moe :+ Heb nu ook duidelijk trek na de workout, goed teken.

Toch ook fijn hoe je in het dagelijkse leven profijt hebt van meer fitheid: de 4packs cola (suikervrij kinders ;) ) gingen veel soepeler van de kofferbak naar de trapkast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
joepP schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 08:07:
[...]

Haha, nou, ik denk niet dat hij die “snelle stofwisseling” van nature heeft hoor… Enig idee hoeveel PEDs hij in zijn lichaam pompt? Liters! :P
Wat bedoel je met PED's?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

performance enhancing drugs ;)
Oftewel kilo's en kilo's pindakaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Vanochtend een lekkere training gehad. Bij sommige oefeningen heb ik het gewicht makkelijker kunnen verhogen wat goed aanvoelt. :)

Fullbody C (15/02/2022)

Squat
W 37.5kg x 5 reps
W 50kg x 5 reps
1 62.5kg x 5 reps

Squat
1 50kg x 16 reps

Incline Bench Press (Dumbbell)
1 18kg x 8 reps
2 18kg x 9 reps
3 18kg x 10 reps

Dumbbell Row
1 20kg x 15 reps
2 22kg x 15 reps
3 24kg x 10 reps

Arnold Press (Dumbbell)
1 10kg x 11 reps
2 10kg x 11 reps
3 10kg x 11 reps

Triceps Extension (Cable)
1 15kg x 9 reps
2 15kg x 9 reps
3 15kg x 9 reps

Bicep Curl (Barbell)
1 15kg x 10 reps
2 20kg x 8 reps
3 20kg x 8 reps

Seated Leg Curl
1 35kg x 15 reps
2 35kg x 15 reps
3 35kg x 15 reps

Ab Wheel
1 15 reps
2 15 reps
3 15 reps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:03

Thompson

Beeromaniac

joepP schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:07:
[...]

Dat zijn myo-reps, en is grappig om af en toe eens te doen, omdat je de hele set tegen failure aan zit. Maar uiteindelijk gaat het om volume, en als je wat langer rust dan kan je meer volume doen, en groei je meer. Moet je wel de tijd voor hebben natuurlijk. Voor squat en deadlift is het niet verantwoord, je moet echt tot het gaatje, en dan ga je niet na 30 seconden weer reps doen. Ik zou het gewoon bij de basis houden, drie sets, 1-2 reps van failure, 2 minuten rust.
Merci, ik kende de juiste term niet. Ik ga me er eens wat meer over inlezen.

Beeromaniac

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moes2
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 25-07 16:34
Thompson schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 15:26:
[...]

Merci, ik kende de juiste term niet. Ik ga me er eens wat meer over inlezen.
Myo is op isolatieoefeningen gericht waar goede vorm houden minder een probleem is naarmate je moe wordt. Ik zou niet meteen je hele programma myo'en :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Heute Morgen wieder trainieren: Schouders, Borst, Biceps:

opwarmen:45 push-ups
Pullover 3x18
Fly’s 3x18
Front-press 3x8
Side raise 4x12
incline dumbbell press 21-19-17-16(50kg)
Flat chest- press 3x12 (145kg) laatste set 9 reps
Peck-deck fly’s 3x18
Scot-curl 3x8
Zittende hammer curl 3x8
Staande cable curl EZ 3x max
Kuitheffen, 3x35 reps full stack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
Hackus schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 16:52:
Heute Morgen wieder trainieren: Schouders, Borst, Biceps:

opwarmen:45 push-ups
Pullover 3x18
Fly’s 3x18
Front-press 3x8
Side raise 4x12
incline dumbbell press 21-19-17-16(50kg)
Flat chest- press 3x12 (145kg) laatste set 9 reps
Peck-deck fly’s 3x18
Scot-curl 3x8
Zittende hammer curl 3x8
Staande cable curl EZ 3x max
Kuitheffen, 3x35 reps full stack
45 push ups 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Gisteren beentjes gedaan:

Squat (Barbell)
Set 1: 20 kg × 12 [Warm-up]
Set 2: 40 kg × 10 [Warm-up]
Set 3: 60 kg × 8 [Warm-up]
Set 4: 80 kg × 5 [Warm-up]
Set 5: 90 kg × 3
Set 6: 100 kg × 4
Set 7: 85 kg × 5
Set 8: 85 kg × 5
Set 9: 85 kg × 5
Set 10: 85 kg × 5

Romanian Deadlift (Barbell)
Set 1: 20 kg × 10 [Warm-up]
Set 2: 40 kg × 10 [Warm-up]
Set 3: 60 kg × 12
Set 4: 60 kg × 12
Set 5: 60 kg × 12

Seated Leg Press (Machine)
Set 1: 54 kg × 10 [Warm-up]
Set 2: 82 kg × 10 [Warm-up]
Set 3: 109 kg × 12
Set 4: 109 kg × 12
Set 5: 109 kg × 12

Seated Leg Curl (Machine)
Set 1: 54 kg × 12 [Warm-up]
Set 2: 86 kg × 12
Set 3: 86 kg × 12
Set 4: 86 kg × 12
Set 5: 59 kg × 30

Calf Press on Seated Leg Press
Set 1: 27 kg × 20
Set 2: 27 kg × 20
Set 3: 27 kg × 20
Set 4: 27 kg × 20
Set 5: 27 kg × 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
Dat zijn inderdaad serieuze reps! Ik haal er zelf 30 met perfecte vorm: borst tot de grond, armen volledig strekken, en 1-1 tempo. Voor de zwaardere types zijn push-ups (en pull-ups helemaal!) natuurlijk wel -veel- lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 11:26
Er staat niet in of het 45 unbroken push-ups zijn of bijv 3x15.

Maar 45 push-ups unbroken als eerste beweging lijkt me wat veel als het een warming-up is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

1 set van 45 reps zonder rust.(wel blijven ademen) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gewoon doen Vinnie. Ik ben vroeger begonnen met opdrukken, dus ben het al wel gewent.
10x opdrukken tijdens judo-training toen ik jaar of 6-7 was, toen begon het al :)
(natuurlijk eerst aanleren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:17

Licko

ZVDK

Als je niet blijft ademen ga je dood.

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
Licko schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:30:
[...]

er is er altijd wel 1 die hapt _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Licko schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:30:
[...]

gaat vanzelf, je kunt namelijk niet doodgaan als je niet wilt ademen. Anders zouden er wel heel veel geslaagde zelfmoorden pogingen zijn

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Johan Bogle
Ok. Vanaf deze week nieuw doel: vet verliezen

Huidige stats: 101 kg, 194cm, bodyfat 17.5

Doel: 100kg bodyfat 12

Middel: 5 keer cardio en 3 a 4 keer kracht. 3 maanden. Wish me luck 💪

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Good luck!

Top tip: 2 á 3 keer per week hiit, vetverlies gegarandeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
Superkiwi schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:31:
Good luck!

Top tip: 2 á 3 keer per week hiit, vetverlies gegarandeerd.
Net eerste lesje GRIT cardio. Man man man, niet te doen. Na 10 minuten ging ik al helemaal stuk. Volgende week 2x 💪👍

• Grudgie

Grudgie

Bah. Denk je lekker te kunnen trainen morgen lukt dat toch niet. Dan maar zaterdag trainen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:31

Vuvuzela

My spire is forming

Grudgie schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 07:33:
Bah. Denk je lekker te kunnen trainen morgen lukt dat toch niet. Dan maar zaterdag trainen.
En vandaag dan?!

I served in a company of heroes.

• Grudgie

Grudgie

Kan ook niet. Geen oppas voor de kleine meid. Morgen zouden normaal mijn ouders oppassen en blijven eten zodat ik na het eten even naar de sportschool kan. Maar vanwege het slechte weer morgen willen mijn ouders niet op de weg vanwege het slechte weer. Nu passen mijn schoonouders op maar aan hun kan ik niet vragen of ze iets langer willen oppassen zodat ik naar de sportschool kan. En ze hebben ook visite in de avond vanwege verjaardag.

Dus dan wordt het maar opschuiven naar zaterdag.

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:19
En in de tijd dat je deze berichtjes tikt had je al 20 pushups kunnen doen :p

—————
Zelf even uitgeschakeld voor sporten vanwege het herstel van een operatie afgelopen vrijdag. Maar heb nu al zin om aan de gang te gaan. Dus elke dag even stuk wandelen buiten om in ieder geval te bewegen (ook al een workout met de huidige tegenwind soms :p )

• Grudgie

Grudgie

Ja push-up tijdens mijn werk. Moet kunnen.. :p

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ik denk dat als iedere kantoorslaaf bij elk kopje koffie wat ze halen zou opdrukken tot het apparaat klaar is dat best wat voor de vorm zou doen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• bie100
Grudgie schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 12:35:
Ja push-up tijdens mijn werk. Moet kunnen.. :p
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k3WBnDbDe4pMXxPEreBcs62Iok4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u56PxS3kkgM27CEtd8Atqxag.jpg?f=fotoalbum_large

zo ook weer opgelost tadaaaaaaa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Zo een hebben wij ook staan, dat typt toch ruk. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 87 ... 124 Laatste

Let op:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.