ItsCrewz schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:38:
[...]
Goede tips. Ik heb wel een weegschaal maar niet eentje die vetpercentage kan berekenen. Of is hier nog een andere manier voor? Ik drink momenteel nogal een hoop thee, wel 3-4 grote koppen per dag. Wel zonder suiker. Is het beter om dit te vervangen voor water of kan zo'n kopje thee ook geen kwaad?
In ieder geval bedankt iedereen voor de tips, ik ga zeker mijn best doen om wat meer gezonde voeding naar binnen te werken i.p.v. al dat gesnoep etc. Ik merk dat ik vooral aan de eiwitten moet gaan werken. Ik ga weer de komende tijd alles bijhouden in de myfitnesspall app en dan met gezondere voeding. Even kijken hoe dat gaat. Heb ook weer wat Whey Isolate besteld want dit was op, komt morgen als het goed is binnen!

Ik ga even tegen alle adviezen in en geef jou een ander advies. Mag jij kiezen waar je voor kiest.
Je bent 19 jaar. Jouw metabolisme en testosterone werken nog als een moderne supercar. Jij kan wegkomen met meer ‘foutjes’ in voeding dan ik.
Je zit op 2500 kcal en weegt te weinig om een atletisch lichaam te hebben. Er moet zeker nog 5-10kg spiermassa bij. Je komt aan, maar ook zeker in vet (dit is niet te voorkomen).
Verhoog je calorieën eens naar 3000 kcal. Eet ALLES wat je tegenkomt en ga vooral lekker snoepen en snacken. Dirty bulken is DE manier als je op een schone manier niet zoveel voeding naar binnen kan stouwen.
Ik hoor jou namelijk zeggen dat je meer groente gaat eten om spiermassa op te bouwen. Really? Je hebt kcal nodig. In een hele zak spinazie zit niet meer dan in een glas melk. Mag jij raden wat je makkelijker weg kunt krijgen, waardoor je later op de dag weer kunt eten.
Jij hebt gewoon echt calorieën nodig. Daarnaast moet je die ballet training laten voor wat het is en een abonnement nemen op de sportschool. Als jij je nu niet meer kunt opdrukken met je eigen lichaamsgewicht, wil dat nog niet zeggen dat je op bent. Je warming up is met jouw sport niet ideaal, zeker niet omdat je buiten traint, maar ook niet omdat je direct met lichaamsgewicht bezig bent. Je kunt nu misschien in een workout 30 herhalingen doen in totaal, terwijl dat in de gym met dropsets misschien wel 60 reps zijn, omdat je controle hebt over de intensiteit.
Je wilt het misschien niet horen, en je zoekt een oplossing in hetgeen je nu ook al doet, maar helaas. Jij moet meer vreten, meer trainen en vooral slimmer trainen.
Oja, ga alsjeblieft niet je voeding afwegen enzo. Je traint 3 keer in de week omdat je er dan waarschijnlijk genoeg van hebt. Denk je dat je dan je hele leven wel kunt omgooien door elke rijstkorrel af te wegen?
Keep it simple
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz