Het Krachtsport Topic - Deel 1 Overzicht

Pagina: 1 ... 86 ... 124 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:58

Vuvuzela

My spire is forming

Oelske schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:51:
[...]
Heb het even bekeken, maar volgens dat schema doe je maar 3 oefeningen per training. Is dat niet een beetje weinig?
Of moet je er dan nog af en toe biceps/triceps oefeningen bij in mixen?
Dat is de basis maar je kan er wel accessories bij doen. Rippetoe ging er iig vanuit dat iedereen sowieso z'n bicep curls wel zou doen.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12:22
Vuvuzela schreef op maandag 7 februari 2022 @ 18:46:
[...]

Dat is de basis maar je kan er wel accessories bij doen. Rippetoe ging er iig vanuit dat iedereen sowieso z'n bicep curls wel zou doen.
Ik heb echt nog nooit vicep curls gedaan maar veel sterkere armen dan de meeste in de gym door alleen stronglifts. armspieren zijn vooral triceps dus met zware press oefeningen komen de armen vanzelf. Biceps door de rows en een beetje door de pull-ups. Van 5x5 met veel eten wordt je groot en sterk. Wel belangrijk om je echt aan het principe te houden. Elke training gewicht opvoeren, 2 x faal is deload en opnieuw opvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17-09 18:48
Barry|IA schreef op maandag 7 februari 2022 @ 18:30:
[...]

Veel en veel te weinig. Je eet sowieso op de behoeften van een vrouw. Dit, in combinatie dat je traint vind ik het al een wonder dat je 7 kg bent aangekomen en niet bent afgevallen.

Je woont bij ouders, dus ik snap dat je niet helemaal kunt kiezen wat jij eet. Ik zou jezelf vooral trainen om meer te eten. Mag je onbeperkt brood pakken? Neem dan 6 sneetjes in plaats van 2 sneetjes, doe dit 2 keer per dag. Vervang je vlokken niet, maar gebruik pindakaas als boter (ofzo). Neem elke maaltijd zo’n 20 gram eiwitten. Shakes zijn geen wondermiddel he, het is een toevoeging aan wat je dagelijks eet. Ik neem zelf 3 “60/60” shakes per dag (60g eiwit / 60 gram koolhydraten).

Dit vervangt bij mij geen enkele maaltijd, maar ik log dan ook niks. Ik eet zo’n 6 maaltijden per dag en elke maaltijd tikt de 500-800kcal aan.

Ook je trainingen zou ik anders aanpakken. Ik zou wel naar een gym gaan. BW oefeningen zijn leuk, maar zijn niet perse de enige manier om een goed lichaam te bouwen.
Thanks voor je reactie, tja zoals ik al zei, dat aankomen is hopelijk gedeeltelijk spiermassa, maar zal ook voornamelijk door de lekkernijen zijn tussendoor ;)

Ik wil best meer gaan eten, alleen ik denk dat ik nu wel op mijn ideale gewicht zit? Of juist niet? Ik ben dus momenteel 67,6 KG en ik ben ongeveer 1.77m. Ik kan inderdaad wel "onbeperkt" brood pakken, maar ik wil ook weer niet te veel aankomen ;)

Ik neem momenteel dus ook dagelijks een shake, en ik doe dit er ook bij, ik vervang dit niet een maaltijd of iets dergelijks. Echter doe ik er dus minder in, 1 scoop doe ik meestal. Komt dus neer op ongeveer 21G eiwitten. Misschien moet ik er 2 scheppen in gaan doen met water meer water.

Ik heb echter zojuist magere kwark gekocht, en zal dit eerdaags is gaan proberen, ben benieuwd wat ik ervan vind :D

When nothing goes right, go left

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik zou je water vervangen door melk. En idd minimaal twee stukken brood meer eten. Kijken hoe je daar van opknapt/verbeterd. (Er vanuitgaande dat je trainingen ook intensiever/zwaarder worden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 17:04
Ja toch! Training één van deze week.

Weer de been en bilspieren knallen.
Ook nog wat core/buik erachteraan.
Lowerbody A
maandag 7 feb. 2022, 19:56

Pull Up (Band)
Set 1: 4 reps
Set 2: 4 reps

Squat (Barbell)
Set 1: 92,5 kg × 8
Set 2: 92,5 kg × 8
Set 3: 92,5 kg × 8
Set 4: 92,5 kg × 5

Stiff Leg Deadlift (Barbell)
Set 1: 80 kg × 12
Set 2: 80 kg × 12
Set 3: 80 kg × 12
Set 4: 80 kg × 8

Lunge (Dumbbell)
Set 1: 5 kg × 8
Set 2: 5 kg × 8
Set 3: 5 kg × 8

Hip Thrust (Barbell)
Set 1: 76 kg × 10
Set 2: 76 kg × 10
Set 3: 76 kg × 10

Standing Calf Raise (Dumbbell)
Set 1: 17,5 kg × 20
Set 2: 17,5 kg × 20
Set 3: 17,5 kg × 20

Mountain Climber
Set 1: 25 reps
Set 2: 25 reps
Set 3: 25 reps

Crunch
Set 1: 15 reps
Set 2: 15 reps
Set 3: 15 reps

Ab Wheel
Set 1: 6 reps
Set 2: 6 reps

with Strong

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johan Bogle
ItsCrewz schreef op maandag 7 februari 2022 @ 19:39:
[...]

Thanks voor je reactie, tja zoals ik al zei, dat aankomen is hopelijk gedeeltelijk spiermassa, maar zal ook voornamelijk door de lekkernijen zijn tussendoor ;)

Ik wil best meer gaan eten, alleen ik denk dat ik nu wel op mijn ideale gewicht zit? Of juist niet? Ik ben dus momenteel 67,6 KG en ik ben ongeveer 1.77m. Ik kan inderdaad wel "onbeperkt" brood pakken, maar ik wil ook weer niet te veel aankomen ;)

Ik neem momenteel dus ook dagelijks een shake, en ik doe dit er ook bij, ik vervang dit niet een maaltijd of iets dergelijks. Echter doe ik er dus minder in, 1 scoop doe ik meestal. Komt dus neer op ongeveer 21G eiwitten. Misschien moet ik er 2 scheppen in gaan doen met water meer water.

Ik heb echter zojuist magere kwark gekocht, en zal dit eerdaags is gaan proberen, ben benieuwd wat ik ervan vind :D
67kg bij 1.77? Daar mag zeker 10 kg bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
Zoals beloofd hierbij mijn voeding van de afgelopen 3 dagen, bijgehouden in myfitnesspall.

Zaterdag
Zondag
Maandag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-09 02:25
ItsCrewz schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 09:51:
Zoals beloofd hierbij mijn voeding van de afgelopen 3 dagen, bijgehouden in myfitnesspall.

Zaterdag
Zondag
Maandag
Ik zie vooral elke dag een hoop gesnoep en gesnack. En weinig echte voeding maar dan wel whey ?

Ik weet niet precies wat je doel is en hoeveel je nu traint?

-Ik zou het snoepen weglaten en jezelf in het weekend een cheatdag geven als je toch niet zonder kan.
-Meer eiwitten eten, en dan voornamelijk uit voeding. ( Kip, vlees, vis, zuivel, ei etc)
-Je ontbijt groter maken met als doel je dag verzadigd te beginnen zodat je het snacken voor bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:17

Licko

ZVDK

Zaterdag
Zondag
Maandag
Ik zou een voedingsschema voor jezelf maken, en dan 600 kcal tellen voor het avondeten waar je geen invloed op hebt. (ik ga er dan wel van uit dat je 'gewoon normaal en gezond' avond eten gaat eten trouwens. Lukt dat niet en blijft 't macaroni met kaas of poffertjes, dan blijven loggen)

Op de rest van je maaltijden heb je wel invloed en dat kan allemaal een stuk beter. Eet je geen ei, kipfilet, tonijn uit blik etc? Kost allemaal geen drol. Kwark ging je al toevoegen zei je, dat is ook wel nodig want je eet te weinig eiwitten.

Probeer iedere maaltijd voldoende eiwit te eten. Succes!

[ Voor 10% gewijzigd door Licko op 08-02-2022 10:39 ]

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
Skybullet schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 10:30:
[...]

Ik zie vooral elke dag een hoop gesnoep en gesnack. En weinig echte voeding maar dan wel whey ?

Ik weet niet precies wat je doel is en hoeveel je nu traint?

-Ik zou het snoepen weglaten en jezelf in het weekend een cheatdag geven als je toch niet zonder kan.
-Meer eiwitten eten, en dan voornamelijk uit voeding. ( Kip, vlees, vis, zuivel, ei etc)
-Je ontbijt groter maken met als doel je dag verzadigd te beginnen zodat je het snacken voor bent.
Inderdaad, ik snoep en snack aardig wat. Misschien in de ochtend / middag wat meer proberen te eten om dat te verzadigen zoals je al zei. En dan als snack iets gezonds, zoals fruit, wat noten, groenten, etc.

Het doel is om spieren op te bouwen en wat groter te worden. Ik train nu 3x in de week met een vriend, en wij doen dit buiten en dan calisthenics.

Ik heb toevallig mijn ontbijt deze ochtend wat groter gemaakt door wat rozijnen toe te voegen. Misschien kan ik bij mijn ontbijt een broodje toevoegen of iets dergelijks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
Licko schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 10:31:
[...]

Ik zou een voedingsschema voor jezelf maken, en dan 600 kcal tellen voor het avondeten waar je geen invloed op hebt. (ik ga er dan wel van uit dat je 'gewoon normaal en gezond' avond eten gaat eten trouwens. Lukt dat niet en blijft 't macaroni met kaas of poffertjes, dan blijven loggen)

Op de rest van je maaltijden heb je wel invloed en dat kan allemaal een stuk beter. Eet je geen ei, kipfilet, tonijn uit blik etc? Kost allemaal geen drol. Kwark ging je al toevoegen zei je, dat is ook wel nodig want je eet te weinig eiwitten.

Probeer iedere maaltijd voldoende eiwit te eten. Succes!
Het weekend word er vaak wat makkelijker gekookt, door de weeks is het meestal groente vlees en aardappels. Ei eten wij meestal in het weekend, 2 broodjes met 3 gebakken eitjes, deze week was dat toevallig vrijdag i.p.v. het weekend. Tonijn uit blik lus ik niet, ik heb wel laatst kipfilet gehaald en zal dit ook is wat meer gaan gebruiken ;)

Kwa voedingschema heb ik wat hulp nodig, of is er ergens een website waarbij je dit kan laten maken? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tincahunter
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-04-2022
Ik post ook maar weer eens wat. Ik ben bijna klaar met de 3e cyclus van mijn periodiseering schema en ik ga weer beginnen met cutten dus trainings volume gaat om laag en intensiteit omhoog. Ik ga weer langzaam over de weken zakken naar de oude vertrouwde 1700 Kcal waarop ik wekelijks 900 gram vet kwijt raak en geen spiermassa verlies. Als het stagneert ga ik weer richting onderhoud eten wat na ongeveer 3 maand gebeurt kan ik zeggen uit ervaring.

Ik blijf 3 dagen split training hanteren. Push, pull, legs/core. Volume en intensiteit 4 setjes per oefening, training A 3 sets 10-8 herhalingen, training B 4 sets 8-6 herhalingen. 3 dagen knallen 1 dag rust. Ergens in de cut periode kom ik wel weer terug bij sarcoplasma hypertrofie maar ik hou dan het volume lager dan tijdens de bulk periode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko

Licko

ZVDK

ItsCrewz schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 10:54:
[...]

Het weekend word er vaak wat makkelijker gekookt, door de weeks is het meestal groente vlees en aardappels. Ei eten wij meestal in het weekend, 2 broodjes met 3 gebakken eitjes, deze week was dat toevallig vrijdag i.p.v. het weekend. Tonijn uit blik lus ik niet, ik heb wel laatst kipfilet gehaald en zal dit ook is wat meer gaan gebruiken ;)

Kwa voedingschema heb ik wat hulp nodig, of is er ergens een website waarbij je dit kan laten maken? ;)
Als je het iemand voor je laat maken, leer je het nooit.

Zelf inlezen, je onderhoud berekenen en daar iets boven gaan zitten qua kcal als je wilt groeien. Dagelijks op de weegschaal en een weekgemiddelde berekenen of op de spiegel afgaan als je dat kunt. Word je sterker, neemt je gewicht toe en blijft je vetpercentage gelijk, dan ben je goed bezig.

Ga voor zo veel mogelijk gezonde voeding, hou je eiwit op 2-2.5 gr per/kg lichaamsgewicht, vet op 1-1.5 gr en de rest aanvullen met koolhydraten. Drink daarnaast voldoende water.

Qua training; hou je voortang bij en probeer de intensiteit van je training per week te verhogen; meer reps, meer sets of meer gewicht bijvoorbeeld.

En neem een abonnement op de sportschool :P

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybullet
ItsCrewz schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 10:51:

Ik heb toevallig mijn ontbijt deze ochtend wat groter gemaakt door wat rozijnen toe te voegen. Misschien kan ik bij mijn ontbijt een broodje toevoegen of iets dergelijks ;)
Ik zou dan niet suiker toevoegen aan je ontbijt om hem groter te maken. Suiker heb je al genoeg op een dag alles ik het zo zie.

Dat was mijn ontbijt vanochtend bijvoorbeeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jhz0qdJjmEXWrfmrT8_J45_kiN0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HXKFjkXqmyRr7ZQlA16sHZDr.jpg?f=fotoalbum_large

En dadelijk gaat dit er in

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u8p4SpZiYKoYDEBw5nUu2YDfTFU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dDBR1Kr2A4GX87o7nKswNTLJ.jpg?f=fotoalbum_large

Veel volume, veel eiwitten, gezonde vetten. Geen troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zaterdag
Zondag
Maandag
Reken je 200g macaroni voor een bord macaroni ?

Schrijf eens voor jezelf op wat je eet, en kijk naar de hoeveelheden.

Met 19j en 179cm, mag je 80g vet = 720Kcals, +- 150g eiwit = 600Kcals aangevuld met 270g carbs = 1080Kcals. Kom je op 2400Kcals op trainingsdag.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
Licko schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:02:
[...]

Als je het iemand voor je laat maken, leer je het nooit.

Zelf inlezen, je onderhoud berekenen en daar iets boven gaan zitten qua kcal als je wilt groeien. Dagelijks op de weegschaal en een weekgemiddelde berekenen of op de spiegel afgaan als je dat kunt. Word je sterker, neemt je gewicht toe en blijft je vetpercentage gelijk, dan ben je goed bezig.

Ga voor zo veel mogelijk gezonde voeding, hou je eiwit op 2-2.5 gr per/kg lichaamsgewicht, vet op 1-1.5 gr en de rest aanvullen met koolhydraten. Drink daarnaast voldoende water.

Qua training; hou je voortang bij en probeer de intensiteit van je training per week te verhogen; meer reps, meer sets of meer gewicht bijvoorbeeld.

En neem een abonnement op de sportschool :P
Goede tips. Ik heb wel een weegschaal maar niet eentje die vetpercentage kan berekenen. Of is hier nog een andere manier voor? Ik drink momenteel nogal een hoop thee, wel 3-4 grote koppen per dag. Wel zonder suiker. Is het beter om dit te vervangen voor water of kan zo'n kopje thee ook geen kwaad?

In ieder geval bedankt iedereen voor de tips, ik ga zeker mijn best doen om wat meer gezonde voeding naar binnen te werken i.p.v. al dat gesnoep etc. Ik merk dat ik vooral aan de eiwitten moet gaan werken. Ik ga weer de komende tijd alles bijhouden in de myfitnesspall app en dan met gezondere voeding. Even kijken hoe dat gaat. Heb ook weer wat Whey Isolate besteld want dit was op, komt morgen als het goed is binnen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
Hackus schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:11:
[...]

Reken je 200g macaroni voor een bord macaroni ?

Schrijf eens voor jezelf op wat je eet, en kijk naar de hoeveelheden.

Met 19j en 179cm, mag je 80g vet = 720Kcals, +- 150g eiwit = 600Kcals aangevuld met 270g carbs = 1080Kcals. Kom je op 2400Kcals op trainingsdag.
Ik heb het niet gewogen in dit geval, maar ja ik dacht iets van 200g. Het was zelfgemaakte macaroni met verse paprika, champions en prei. Het was zo'n spagetti bord. Ik ga me best doen om die 150G eiwitten te behalen!

En hoeveel buiten de trainingsdag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
Skybullet schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:11:
[...]

Ik zou dan niet suiker toevoegen aan je ontbijt om hem groter te maken. Suiker heb je al genoeg op een dag alles ik het zo zie.

Dat was mijn ontbijt vanochtend bijvoorbeeld.

[Afbeelding]

En dadelijk gaat dit er in

[Afbeelding]

Veel volume, veel eiwitten, gezonde vetten. Geen troep.
Die rozijnen waren dus niet zo'n goed idee? Zelfs niet als ik dan die snacks enzo erbuiten houd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-09 15:41
Johan Bogle schreef op maandag 7 februari 2022 @ 21:08:
[...]
67kg bij 1.77? Daar mag zeker 10 kg bij.
ik ben 1.77 en weeg 110 hoeveel kan daar af denk je? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
OMG wat veel snoep, sorry hoor als ik even struikel hierover.... maar we zijn hier toch geen instituut voor strikte voedseldieten mag ik hopen? ( ik kan het mishebben natuurlijk )

probeer het wel, althans zo sta ik er in, een beetje normaal te houden. nu lijkt het net of je een misdaad begaat omdat je een chocolaatje bij je thee neemt of wat dan ook.

Zorg voor een stabiele basis ( zoals gezegd buiten de shakes en dergelijke om ) Leer in te schatten hoeveel boterhammen je per dag nuttigd, en hoe veel/vaak je opschept 's avonds.
Je woont nog thuis, dus zou je aannemelijk daar ook enigszins gebonden zijn aan patronen.
( ik heb nu al, dat wanneer ik dagelijks twee of meer boterhammen mee neem dat er logischerwijs sneller broden doorheen gaan dan voorheen, net als het beleg Datzelfde geldt voor havermout, melk en vitamines. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

ItsCrewz schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:40:
Ik ga me best doen om die 150G eiwitten te behalen!
Ik lees dit in een vorig bericht:
ItsCrewz schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:38:
Het is meer dat ik het leuker vind om met mijn eigen lichaamsgewicht te trainen, ik ben meer fan van een atletisch lichaam dan "bulk". En daarnaast ga ik liever niet alleen naar de gym en heb niet iemand om mij heen die dat wel doet. Misschien later in de toekomst dat mijn gedachten veranderd, maar voor nu houd ik het bij calisthenics :)
In mijn optiek heeft letten op eiwitten geen enkele zin als je alleen maar een atletisch lichaam wil bereiken met calisthenics. In gewone voeding zitten voldoende eiwitten, als je gewoon goed eet (groente, aardappels, weetikveelwat) is het goed. 2g eiwitten per kilo is echt kolder voor een atletisch lichaam, dat is alleen zinvol als je flink aan de bodybuilding gaat.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko

Licko

ZVDK

ItsCrewz schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:38:
[...]

Goede tips. Ik heb wel een weegschaal maar niet eentje die vetpercentage kan berekenen. Of is hier nog een andere manier voor? Ik drink momenteel nogal een hoop thee, wel 3-4 grote koppen per dag. Wel zonder suiker. Is het beter om dit te vervangen voor water of kan zo'n kopje thee ook geen kwaad?
Vetpercentage meten via zo'n weegschaal is niet accuraat. Gewoon je gewicht en spiegelbeeld in de gaten houden. Thee kan geen kwaad.

Tip; ga etiketten lezen zodat je weet wat je eet. Welke voedingsmiddelen vol toegevoegde suikers zitten of veel zout bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:06

Superkiwi

Hoi doei

[...]
Ik heb het niet gewogen in dit geval, maar ja ik dacht iets van 200g. Het was zelfgemaakte macaroni met verse paprika, champions en prei.
Pasta (macaroni, spaghetti enz) maar ook rijst voer je ongekookt in, dus nog voordat het in de pan met water gaat. Beide producten hebben namelijk de eigenschap om water op te nemen en daardoor worden de pastasliert en de rijstkorrel zwaarder.

200g ongekookte pasta is een héle hoop, ik denk dat zelfs Barry daarvan zou schrikken ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skybullet
HyperTrophy schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:01:
OMG wat veel snoep, sorry hoor als ik even struikel hierover.... maar we zijn hier toch geen instituut voor strikte voedseldieten mag ik hopen? ( ik kan het mishebben natuurlijk )

probeer het wel, althans zo sta ik er in, een beetje normaal te houden. nu lijkt het net of je een misdaad begaat omdat je een chocolaatje bij je thee neemt of wat dan ook.
Rare reactie vind ik dit

Iemand komt hier in het krachtsport topic vragen stellen over training en voeding en vraagt dan om advies. Want hij komt niet aan zijn eiwitten en wil toch echt wat spieren aankomen
Hij houdt netjes bij wat hij eet een paar dagen. 100 punten d:)b
Daaruit volgt dagelijks gesnack: milyway, buggles chips, chocolade, M&M's, lion, spekjes, poffertjes en weet ik het.

Dan is mijn advies om wat minder te snacken, die snackmomenten doordeweeks te vervangen door wat kwaliteit voedsel met hoog eiwitgehalte. En om dan in het weekend een keer lekker te cheaten.

Hoe kun je daar over struikelen :?
Salvatron schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:02:

In mijn optiek heeft letten op eiwitten geen enkele zin als je alleen maar een atletisch lichaam wil bereiken met calisthenics. In gewone voeding zitten voldoende eiwitten, als je gewoon goed eet (groente, aardappels, weetikveelwat) is het goed. 2g eiwitten per kilo is echt kolder voor een atletisch lichaam, dat is alleen zinvol als je flink aan de bodybuilding gaat.
Ongeacht welke sport je beoefent, of dat nu hardcore bodybuilding is, calisthenics, zwemmen, atletiek, schaatsen of wat dan ook. Eiwitten zou altijd de aandacht moeten hebben. nee 300 gram eiwit per dag hoeft niet, maar onder de 1g/kg is wel echt weinig.

En als je zijn voeding ziet, eet hij dus te weinig eiwithoudende "gewone voeding"

[ Voor 27% gewijzigd door Skybullet op 08-02-2022 14:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
[...]

Wellicht is 2g/kg overdreven, maar 1g/kg is gewoon veel te weinig, ongeacht je doelen.

@ItsCrewz Doe jezelf voor de rest van je leven een plezier en kap -nu- met dat belachelijke snoepen! Supertof dat je zo eerlijk bent en alles logt, nu is het tijd voor actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko

Licko

ZVDK

[...]

Ik lees dit in een vorig bericht:

[...]

Als je 'gewoon goed eet' kom je echt niet aan voldoende eiwitten en daarnaast is definitie van een een atletisch lichaam nogal ruim. Weinig spier en zichtbare abs vind ik bijvoorbeeld niet atletisch, maar dat is vast te bereiken met 'gewoon eten' en wat sporten :9

Daarnaast is @ItsCrewz volgens mij nog jong en heeft hij weinig trainingservaring en dus nu de kans om optimaal gebruik te maken van de newbie-gains als hij gaat trainen. Of het nu calisthenics of krachttraining is, zonde om dat niet optimaal te benutten door te weinig eiwitinname.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:06
Het probleem is dat 'gewoon goed eten' voor iedereen een andere betekenis heeft. Daarom zal ik dat ook nooit zomaar gebruiken in adviezen aan vrienden / familie / kennissen qua sporten.

Belangrijk om te beseffen dat wat jij zelf als 'normaal' ziet voor een ander helemaal niet zo normaal of vanzelfsprekend hoeft te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

[...]

Ik heb het niet gewogen in dit geval, maar ja ik dacht iets van 200g. Het was zelfgemaakte macaroni met verse paprika, champions en prei. Het was zo'n spagetti bord. Ik ga me best doen om die 150G eiwitten te behalen!

En hoeveel buiten de trainingsdag?
Dan kun je +- 60g koolhydraten minderen.
60x4 = 240kcals

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Superkiwi schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:22:
200g ongekookte pasta is een héle hoop, ik denk dat zelfs Barry daarvan zou schrikken ;)
Welnee, die kauwt het rauw naar binnen en trapt er nog een jerrycan melk achteraan. O-)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
bie100 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 12:13:
[...]

ik ben 1.77 en weeg 110 hoeveel kan daar af denk je? :9
volgens de BMI zit je dan vrij ruim in de obesitas categorie, maar aangezien dit het krachtsporttopic is geef ik je iets meer ruimte. Kilootje of 10/15 eraf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
Johan Bogle schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 14:52:
[...]
volgens de BMI zit je dan vrij ruim in de obesitas categorie, maar aangezien dit het krachtsporttopic is geef ik je iets meer ruimte. Kilootje of 10/15 eraf?
tussen de 5 a 10 kilo is voldoende voor de zomer als het lichaam mee werkt dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Licko schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 14:25:
Als je 'gewoon goed eet' kom je echt niet aan voldoende eiwitten en daarnaast is definitie van een een atletisch lichaam nogal ruim. Weinig spier en zichtbare abs vind ik bijvoorbeeld niet atletisch, maar dat is vast te bereiken met 'gewoon eten' en wat sporten :9
Atletisch lichaam is gewoon wat al die calisthenics figuren hebben in youtube en instagram filmpjes. En ja, als je goed eet kun je gewoon zo'n lichaam krijgen zonder extra eiwitten. Zeker als je te weinig progressie hebt in je calisthenics oefeningen.
Requiem19 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 14:28:
Het probleem is dat 'gewoon goed eten' voor iedereen een andere betekenis heeft. Daarom zal ik dat ook nooit zomaar gebruiken in adviezen aan vrienden / familie / kennissen qua sporten.

Belangrijk om te beseffen dat wat jij zelf als 'normaal' ziet voor een ander helemaal niet zo normaal of vanzelfsprekend hoeft te zijn.
Oneens, 'gewoon goed eten' is voldoende groente, fruit, aardappels, etc. En niet bijv. teveel diepvriespizza's, of marsrepen, etc. Dit geldt voor iedereen en wat iemand exact verstaat onder 'goed eten' maakt niet uit in het geval dat je alleen maar een calisthenics-atletisch lichaam wil (zoals dus op youtube filmpjes etc).
Skybullet schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 14:15:
Ongeacht welke sport je beoefent, of dat nu hardcore bodybuilding is, calisthenics, zwemmen, atletiek, schaatsen of wat dan ook. Eiwitten zou altijd de aandacht moeten hebben. nee 300 gram eiwit per dag hoeft niet, maar onder de 1g/kg is wel echt weinig.

En als je zijn voeding ziet, eet hij dus te weinig eiwithoudende "gewone voeding"
Als hij te weinig eiwitten binnenkrijgt komt dat omdat hij niet goed eet (teveel snoep, te weinig normaal voedsel). Gewoon goed eten ipv al dat gesnoep en dat zit het denk ik wel goed met de eiwitten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Requiem19
Salvatron schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 15:21:
[...]

Oneens, 'gewoon goed eten' is voldoende groente, fruit, aardappels, etc. En niet bijv. teveel diepvriespizza's, of marsrepen, etc. Dit geldt voor iedereen en wat iemand exact verstaat onder 'goed eten' maakt niet uit in het geval dat je alleen maar een calisthenics-atletisch lichaam wil (zoals dus op youtube filmpjes etc).
Voorbeeldje: mijn moeder denkt dat ze onwijs gezond eet. Alles vers, nooit koken uit pakjes, veel groente, veel fruit. Maar ze haat alles wat met zuivel te maken heeft en heeft voor zichzelf gerationaliseerd dat het ook niet nodig is om zuivel te eten.

Gevolg: veel te weinig eiwitten en calcium. Osteoporose op jonge leeftijd en verlies spierkracht.

Ander voorbeeld: vriend dacht dat hij een gezond afwisselend eetpatroon had en wees altijd naar z'n genen 'ik kom gewoon heel snel aan, hebben mn vader en opa ook'.

Ik heb hem zover gekregen om eens Myfitnesspall een weekje te gebruiken. Hij schrok zich dood en heeft veel fundamentele veranderingen doorgevoerd in z'n voedingspatroon. Is 12 kg afgevallen, veel minder vaak ziek, veel fitter.

Wij zitten in een 'sportbubbel', in de zin dat bepaalde zaken in onze ervaring gewoon 'normaal' en de 'basis' zijn. Maar het is belangrijk om te beseffen dat er buiten de sportbubbel veel mensen zijn die totaal geen idee hebben van wat nu echt gezond is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Requiem19 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 15:28:
Voorbeeldje: mijn moeder denkt dat ze onwijs gezond eet. Alles vers, nooit koken uit pakjes, veel groente, veel fruit. Maar ze haat alles wat met zuivel te maken heeft en heeft voor zichzelf gerationaliseerd dat het ook niet nodig is om zuivel te eten.

Gevolg: veel te weinig eiwitten en calcium. Osteoporose op jonge leeftijd en verlies spierkracht.
Kan ook komen doordat ze te weinig eet, hoeft niet perse te komen door te weinig zuivel imo.
Ander voorbeeld: vriend dacht dat hij een gezond afwisselend eetpatroon had en wees altijd naar z'n genen 'ik kom gewoon heel snel aan, hebben mn vader en opa ook'.

Ik heb hem zover gekregen om eens Myfitnesspall een weekje te gebruiken. Hij schrok zich dood en heeft veel fundamentele veranderingen doorgevoerd in z'n voedingspatroon. Is 12 kg afgevallen, veel minder vaak ziek, veel fitter.
Duidelijk een gevalletje niet goed eten lijkt me. Wat goed eten is staat op zich op bijv. de website van het voedingscentrum (schijf van 5).
Wij zitten in een 'sportbubbel', in de zin dat bepaalde zaken in onze ervaring gewoon 'normaal' en de 'basis' zijn. Maar het is belangrijk om te beseffen dat er buiten de sportbubbel veel mensen zijn die totaal geen idee hebben van wat nu echt gezond is.
Dat is waar maar dit staat dus op bijv. de website van het voedingscentrum o.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Salvatron schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 15:38:
[...]

Kan ook komen doordat ze te weinig eet, hoeft niet perse te komen door te weinig zuivel imo.
Dan moet je denk ik ook infactoren dat als je ouder wordt je minder beweegt, je minder spiermassa hebt en als gevolg daarvan je dagelijks kcal behoefte veel lager wordt. De kans dat je dus onvoldoende eiwitten en calcium eet wordt groter als de totale inname van voedsel ook lager is.

[...]
Duidelijk een gevalletje niet goed eten lijkt me. Wat goed eten is staat op zich op bijv. de website van het voedingscentrum (schijf van 5).
Precies mijn punt: hij at niet goed, maar hij dacht van wel. En zo denken veel mensen dat ze goed bezig zijn.

Inhoudelijk zijn wij het prima eens over goed eten. Maar we denken anders over het kennisniveau van 'goed eten' in de maatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Salvatron schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 15:38:
[...]

[...]

[...]

Dat is waar maar dit staat dus op bijv. de website van het voedingscentrum o.a.
Da's allemaal leuk, maar het punt van @Requiem19 is terecht dat 'gewoon goed eten' lang niet zo vanzelfsprekend of duidelijk is voor iemand die zoekende is dan voor iemand die het al op orde heeft. Wat gerichte tips of even spiegelen kan dan best helpen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
Superkiwi schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:22:
[...]

Pasta (macaroni, spaghetti enz) maar ook rijst voer je ongekookt in, dus nog voordat het in de pan met water gaat. Beide producten hebben namelijk de eigenschap om water op te nemen en daardoor worden de pastasliert en de rijstkorrel zwaarder.

Ah op die manier, daar had ik inderdaad niet aan gedacht. Komt misschien ook omdat ik zelf niet kook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
Skybullet schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 14:15:
[...]

Rare reactie vind ik dit

Iemand komt hier in het krachtsport topic vragen stellen over training en voeding en vraagt dan om advies. Want hij komt niet aan zijn eiwitten en wil toch echt wat spieren aankomen
Hij houdt netjes bij wat hij eet een paar dagen. 100 punten d:)b
Daaruit volgt dagelijks gesnack: milyway, buggles chips, chocolade, M&M's, lion, spekjes, poffertjes en weet ik het.

Dan is mijn advies om wat minder te snacken, die snackmomenten doordeweeks te vervangen door wat kwaliteit voedsel met hoog eiwitgehalte. En om dan in het weekend een keer lekker te cheaten.

Hoe kun je daar over struikelen :?

[...]

Goed advies, probeer dit nu bij te houden sinds vandaag. Zal morgen wel is wat delen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
joepP schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 14:17:
[...]

Wellicht is 2g/kg overdreven, maar 1g/kg is gewoon veel te weinig, ongeacht je doelen.

@ItsCrewz Doe jezelf voor de rest van je leven een plezier en kap -nu- met dat belachelijke snoepen! Supertof dat je zo eerlijk bent en alles logt, nu is het tijd voor actie.
We gaan ervoor! Moeder kookt vandaag warm, groente, aardappels, vlees dus dat scheelt ook al weer. Vanavond weer een workoutje pakken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
Licko schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 14:25:
[...]

Daarnaast is @ItsCrewz volgens mij nog jong en heeft hij weinig trainingservaring en dus nu de kans om optimaal gebruik te maken van de newbie-gains als hij gaat trainen. Of het nu calisthenics of krachttraining is, zonde om dat niet optimaal te benutten door te weinig eiwitinname.
Ter verduidelijking van mijn definitie met "atletisch lichaam", hierbij een foto van wat ik graag zou willen bereiken. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jlruW-hQrBZCFIfafJA9K78XXJc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zz3wyCAUrs3PtOL1vcPfYlIw.jpg?f=user_large

Ik heb inderdaad verder geen trainingervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Requiem19 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 15:28:

Herkenbaar. Niks is zo confronterend als myfitnesspal vullen :P
Zoveel 'vermoeidheid' en 'vaak ziek zijn' en zelfs bepaalde medicijnen moeten eten komt door beroerd eten. Herken je dit: "ja ik ben zo moe als ik thuiskom, ik plof meteen op de bank en kom er niet meer vanaf". Hallo vicieuze cirkel :w Weet je wanneer je kapot bent? Na legday :+

Heb het er graag voor over, maar vlees/vis/schaaldieren zijn wel mooie eiwitbronnen maar niet bepaald cheap te noemen en ik doe niet aan kiloknallermeuk. Gooi ook graag eiwitpoeder ergens doorheen voor het gemak ;) Hüttenkäse is wel cheap trouwens, Griekse yoghurt of Skyr is ook nog wel doable, maar warme-maaltijd-eiwitten..prijzig.

[ Voor 19% gewijzigd door 2Dutch op 08-02-2022 16:42 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Licko

Licko

ZVDK

ItsCrewz schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 16:22:
[...]

Ter verduidelijking van mijn definitie met "atletisch lichaam", hierbij een foto van wat ik graag zou willen bereiken. [Afbeelding]

Dat red je wel met 'gewoon eten' en een beetje calisthenics :+

Zonder dollen, daarvoor zul je je voeding goed op orde moeten hebben en serieus moeten gaan trainen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Johan Bogle
bie100 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 15:05:
[...]

tussen de 5 a 10 kilo is voldoende voor de zomer als het lichaam mee werkt dan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lnUUHKJO4IjgdfTLcuNdgGNDgi0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HyCbpKFn8oKVVRLpQvnqmT0F.jpg?f=fotoalbum_large

>:) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:58

Vuvuzela

My spire is forming

ItsCrewz schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 16:22:
[...]
Ter verduidelijking van mijn definitie met "atletisch lichaam", hierbij een foto van wat ik graag zou willen bereiken. [Afbeelding]

Dat plaatje is stiekem wel een serieus doel, onderschat dat niet. Resultaat van jarenlang consistent trainen en eten, en dan een foto op het juiste moment opgepompt en na een cut.

Bekijk eens Browney op Youtube. NLse jongen die aan calisthenics doet en wel wat aardige transformatie videos heeft.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58

Grudgie

PSN: Grudgie7

Weer een lekkere training gehad vandaag. :)

Fullbody C (08/02/2022)

Squat
Warmup: 5 x 37.5 kg
Warmup: 5 x 50 kg
Set 1: 3 x 62.5 kg

Squat
Set 1: 15 x 50 kg

Incline Bench Press (Dumbbell)
Set 1: 8 x 16 kg
Set 2: 8 x 16 kg
Set 3: 8 x 16 kg

Dumbbell Row
Set 1: 10 x 18 kg
Set 2: 10 x 18 kg
Set 3: 10 x 18 kg

Arnold Press (Dumbbell)
Set 1: 10 x 10 kg
Set 2: 10 x 10 kg
Set 3: 10 x 10 kg

Triceps Extension (Cable)
Set 1: 8 x 15 kg
Set 2: 8 x 15 kg
Set 3: 8 x 15 kg

Bicep Curl (Barbell)
Set 1: 8 x 15 kg
Set 2: 8 x 15 kg
Set 3: 8 x 15 kg

Seated Leg Curl
Set 1: 13 x 30 kg
Set 2: 13 x 30 kg
Set 3: 13 x 30 kg

Ab Wheel
15 x
15 x
15 x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
Vuvuzela schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 19:21:
[...]

Dat plaatje is stiekem wel een serieus doel, onderschat dat niet. Resultaat van jarenlang consistent trainen en eten, en dan een foto op het juiste moment opgepompt en na een cut.

Bekijk eens Browney op Youtube. NLse jongen die aan calisthenics doet en wel wat aardige transformatie videos heeft.
Het is ook een serieus doel, het is iets wat ik erg graag wil bereiken en ook graag hard voor wil werken ;)

Ik kijk al enige jaren browney op YouTube. Zijn transformation video is 1 van de redenen waarom ik ben begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
Workout van vandaag ook weer achter de rug!

15 min fietsen
Pullups: 6-6-6
Pike Pushups: 8-8-8
Knee Raises: 8-8-8
Decline pushup: 8-8-8
Mountain Climbers: 21-21-21
Australian Pullup: 13-13-13
Leg lift plank: 1m 53s
Resistband Triceps: L + R 15-15-15
Hangen: 48s
15 min fietsen

Zojuist voor het eerst mijn after workout shake geprobeerd met melk, dat is een stuk lekkerder dan met water moet ik zeggen, en ik krijg op deze manier ook nog is meer proteine binnen!
Voor vandaag zit ik wel goed in mijn proteine _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5sQpzeHYQrSvW3NfwmHE2cl0nMQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/haI9mJxS1d4wGusdPR0HE9HS.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door ItsCrewz op 08-02-2022 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
ItsCrewz schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:38:
[...]

In ieder geval bedankt iedereen voor de tips, ik ga zeker mijn best doen om wat meer gezonde voeding naar binnen te werken i.p.v. al dat gesnoep etc. Ik merk dat ik vooral aan de eiwitten moet gaan werken. Ik ga weer de komende tijd alles bijhouden in de myfitnesspall app en dan met gezondere voeding. Even kijken hoe dat gaat. Heb ook weer wat Whey Isolate besteld want dit was op, komt morgen als het goed is binnen! :)
Ik ga even tegen alle adviezen in en geef jou een ander advies. Mag jij kiezen waar je voor kiest.

Je bent 19 jaar. Jouw metabolisme en testosterone werken nog als een moderne supercar. Jij kan wegkomen met meer ‘foutjes’ in voeding dan ik.

Je zit op 2500 kcal en weegt te weinig om een atletisch lichaam te hebben. Er moet zeker nog 5-10kg spiermassa bij. Je komt aan, maar ook zeker in vet (dit is niet te voorkomen).

Verhoog je calorieën eens naar 3000 kcal. Eet ALLES wat je tegenkomt en ga vooral lekker snoepen en snacken. Dirty bulken is DE manier als je op een schone manier niet zoveel voeding naar binnen kan stouwen.

Ik hoor jou namelijk zeggen dat je meer groente gaat eten om spiermassa op te bouwen. Really? Je hebt kcal nodig. In een hele zak spinazie zit niet meer dan in een glas melk. Mag jij raden wat je makkelijker weg kunt krijgen, waardoor je later op de dag weer kunt eten.

Jij hebt gewoon echt calorieën nodig. Daarnaast moet je die ballet training laten voor wat het is en een abonnement nemen op de sportschool. Als jij je nu niet meer kunt opdrukken met je eigen lichaamsgewicht, wil dat nog niet zeggen dat je op bent. Je warming up is met jouw sport niet ideaal, zeker niet omdat je buiten traint, maar ook niet omdat je direct met lichaamsgewicht bezig bent. Je kunt nu misschien in een workout 30 herhalingen doen in totaal, terwijl dat in de gym met dropsets misschien wel 60 reps zijn, omdat je controle hebt over de intensiteit.

Je wilt het misschien niet horen, en je zoekt een oplossing in hetgeen je nu ook al doet, maar helaas. Jij moet meer vreten, meer trainen en vooral slimmer trainen.

Oja, ga alsjeblieft niet je voeding afwegen enzo. Je traint 3 keer in de week omdat je er dan waarschijnlijk genoeg van hebt. Denk je dat je dan je hele leven wel kunt omgooien door elke rijstkorrel af te wegen?

Keep it simple :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:19
Nieuwe blender gekocht, dus gelijk even proberen. After workout shake. Simpel en lekker.
(Uiteraard ook te gebruiken als normale shake tussendoor ;) )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DMFoGCrJBdayMIuav4Sed1WxqA0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/V2otuFpRWsws6lljoqvys6yx.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EIQztWUhFkLK9dwz_Qyosqxzsfo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VA5ojWUq7abRJmRa4q7RMkC0.jpg?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door PdeBie op 08-02-2022 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Is het dan niet makkelijker om alles gewoon zo op te eten? Hap pindakaas, banaan erin, tijdens het kauwen schud je de wei door de melk en dan spoel je alles ermee weg. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gonadan schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 22:27:
Is het dan niet makkelijker om alles gewoon zo op te eten? Hap pindakaas, banaan erin, tijdens het kauwen schud je de wei door de melk en dan spoel je alles ermee weg. :P
Pindakaas even licht opwarmen zodat je de banaan er in kan dopen en dan de melk het raam uit gooien en lekker water gebruiken voor je shake.

Melk :r

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
@Gonadan haha kan, maar dit werkt net zo goed. :)

@Tsurany Hou je niet van melk? Of heb je er andere bezwaren tegen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

PdeBie schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 07:53:
@Tsurany Hou je niet van melk? Of heb je er andere bezwaren tegen?
Ik vind het echt niet lekker. Liever een schep whey extra en dan met water mengen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
haha ok. Ik vind het wel lekker eigenlijk :P
Probeer het overigens niet al te vaak te drinken vanwege de hoeveelheid suikers die erin zitten, maar om een shake als dit van wat koolhydraten te voorzien is het wel handig.
(Ja, water en dan havermout erbij kan ook, I know ;) )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tincahunter
Ik zou me niet druk maken om die paar gram suiker in melk. Of het is om dat je diep aan het cutten bent?
"Glycemische index overzicht" https://www.diabetesfonds...iabetes/glykemische-index

[ Voor 12% gewijzigd door Tincahunter op 09-02-2022 08:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Licko

Licko

ZVDK

PdeBie schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 08:32:
haha ok. Ik vind het wel lekker eigenlijk :P
Probeer het overigens niet al te vaak te drinken vanwege de hoeveelheid suikers die erin zitten, maar om een shake als dit van wat koolhydraten te voorzien is het wel handig.
(Ja, water en dan havermout erbij kan ook, I know ;) )
Welke suikers? Die 15 gr suiker in je melk? Zou ik me niet zo'n zorgen over maken.

Edit; wat hierboven gezegd wordt dus

[ Voor 4% gewijzigd door Licko op 09-02-2022 08:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PdeBie
@Tincahunter en @Licko wij proberen thuis zoveel mogelijk suikers te vermijden, vanwege een suiker intolerantie van mijn vrouw. Dus hoewel dit om natuurlijke suikers gaat en niet eens zoveel, is het meer een 'gewenning' hier in huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tincahunter
PdeBie schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:52:
@Tincahunter en @Licko wij proberen thuis zoveel mogelijk suikers te vermijden, vanwege een suiker intolerantie van mijn vrouw. Dus hoewel dit om natuurlijke suikers gaat en niet eens zoveel, is het meer een 'gewenning' hier in huis :)
Dat maakt een hoop duidelijk, overigens is melk ook geen must want alle voedingstoffen kun je uit genoeg andere voeding halen waar ook geen (minimaal) suiker in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ja klopt, maar aangezien ik geen intolerantie heb en melk wel lekker vind pak ik lekker melk :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
Barry|IA schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 21:58:
[...]

Verhoog je calorieën eens naar 3000 kcal. Eet ALLES wat je tegenkomt en ga vooral lekker snoepen en snacken. Dirty bulken is DE manier als je op een schone manier niet zoveel voeding naar binnen kan stouwen.
Wellicht, als je alleen maximaal spiermassa wilt opbouwen, en het je niet boeit dat je vadsig wordt. En voor je je algehele gezondheid is het helemaal geen goed idee om je vol te proppen met rommel. Dat geldt ook voor jou, als je zo blijft vreten als je zegt te doen (en echt natural blijft...) ben je binnen no time een dikke pad.
Oja, ga alsjeblieft niet je voeding afwegen enzo. Je traint 3 keer in de week omdat je er dan waarschijnlijk genoeg van hebt. Denk je dat je dan je hele leven wel kunt omgooien door elke rijstkorrel af te wegen?

Eens. Afwegen is niet sustainable, althans, voor de meesten. Maar ik denk dat -iedereen- er ontzettend veel baat bij heeft om het een aantal weken te doen om van te leren. Met een paar juiste keuzes kan je heel ver komen, maar dan moet je wel eerst de kennis hebben.

Mijn tip: maak een mealplan voor de maaltijden waar je volledige invloed op hebt (ontbijt + lunch meestal), hou die elke dag gelijk, en zorg dat je daar je eiwitten haalt. Als je beide maaltijden 30-40g haalt en 's avonds voor het slapen nog wat kwark/skyr of desnoods een shake neemt ben je er al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
Barry|IA schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 21:58:
[...]

Ik ga even tegen alle adviezen in en geef jou een ander advies. Mag jij kiezen waar je voor kiest.

Je bent 19 jaar. Jouw metabolisme en testosterone werken nog als een moderne supercar. Jij kan wegkomen met meer ‘foutjes’ in voeding dan ik.

Je zit op 2500 kcal en weegt te weinig om een atletisch lichaam te hebben. Er moet zeker nog 5-10kg spiermassa bij. Je komt aan, maar ook zeker in vet (dit is niet te voorkomen).

Ik hoor jou namelijk zeggen dat je meer groente gaat eten om spiermassa op te bouwen. Really? Je hebt kcal nodig. In een hele zak spinazie zit niet meer dan in een glas melk. Mag jij raden wat je makkelijker weg kunt krijgen, waardoor je later op de dag weer kunt eten.

Jij hebt gewoon echt calorieën nodig. Daarnaast moet je die ballet training laten voor wat het is en een abonnement nemen op de sportschool. Als jij je nu niet meer kunt opdrukken met je eigen lichaamsgewicht, wil dat nog niet zeggen dat je op bent. Je warming up is met jouw sport niet ideaal, zeker niet omdat je buiten traint, maar ook niet omdat je direct met lichaamsgewicht bezig bent. Je kunt nu misschien in een workout 30 herhalingen doen in totaal, terwijl dat in de gym met dropsets misschien wel 60 reps zijn, omdat je controle hebt over de intensiteit.

Je wilt het misschien niet horen, en je zoekt een oplossing in hetgeen je nu ook al doet, maar helaas. Jij moet meer vreten, meer trainen en vooral slimmer trainen.

Hey Barry, thanks voor je advies ;)

Vind het altijd mooi hoe jij dit altijd verwoord :D

Tja, moet zegen dat jullie het me er niet makkelijker op maken, iedereen zegt zowat wat anders 8)7

Ik probeer eerst gewoon om zoveel mogelijk gezonde kcal naar binnen te werken, eerst is kijken hoe dit gaat. Lijkt mij ook beter voor je gezondheid. Mocht dit niet werken kan ik altijd nog jouw methode uitproberen. Een ding zijn we het over eens, ik moet wat meer aankomen ;)

Probeer inderdaad voornamelijk een oplossing te vinden in het geen wat ik nu al doe, ik ben deze trainingen met een vriend begonnen paar maanden terug. Dus wil hem ook niet zo in de "steek" laten. Buiten dat is een sportschool abonnement erg duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ItsCrewz
joepP schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:21:
[...]

Wellicht, als je alleen maximaal spiermassa wilt opbouwen, en het je niet boeit dat je vadsig wordt. En voor je je algehele gezondheid is het helemaal geen goed idee om je vol te proppen met rommel. Dat geldt ook voor jou, als je zo blijft vreten als je zegt te doen (en echt natural blijft...) ben je binnen no time een dikke pad.

[...]

Eens. Afwegen is niet sustainable, althans, voor de meesten. Maar ik denk dat -iedereen- er ontzettend veel baat bij heeft om het een aantal weken te doen om van te leren. Met een paar juiste keuzes kan je heel ver komen, maar dan moet je wel eerst de kennis hebben.

Mijn tip: maak een mealplan voor de maaltijden waar je volledige invloed op hebt (ontbijt + lunch meestal), hou die elke dag gelijk, en zorg dat je daar je eiwitten haalt. Als je beide maaltijden 30-40g haalt en 's avonds voor het slapen nog wat kwark/skyr of desnoods een shake neemt ben je er al.
Ik weeg ook niet alles af, maar enkele dingen zoals havermout. in de avond gok ik bijvoorbeeld bij het avondeten. Ik ga proberen die eiwitten te halen, voor de middag had ik al een ideetje. 2 broodjes met 2 eitjes, en dan 1 broodje met kipfilet. Volgensmij zit ik hiermee wel aan die 40g. In de ochtend moet ik nog even kijken, ik doe momenteel dus havermout met wat rozijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Licko

Licko

ZVDK

ItsCrewz schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:35:
[...]

Tja, moet zegen dat jullie het me er niet makkelijker op maken, iedereen zegt zowat wat anders 8)7

Ik probeer eerst gewoon om zoveel mogelijk gezonde kcal naar binnen te werken, eerst is kijken hoe dit gaat. Lijkt mij ook beter voor je gezondheid. Mocht dit niet werken kan ik altijd nog jouw methode uitproberen. Een ding zijn we het over eens, ik moet wat meer aankomen ;)
Je wilt spiermassa aankomen, maar zo min mogelijk vet. Een klein deel vet is nooit te voorkomen, maar wanneer je alles gaat eten wat los en vast zit, loopt het al snel uit de klauwen.

Al het vet wat je onnodig aankomt moet er ook weer een keer af. Mijn advies zou zijn om wel zo gezond mogelijk te eten en een niet al te groot kcal overschot aan te houden.

En wel gewoon groenten en fruit in je dieet opnemen!

Edit: en dat betekent niet dat je nooit eens een pizza naar binnen kunt schuiven. Maar hou het dan op 80/20 gezond/'ongezond' bijvoorbeeld.

[ Voor 6% gewijzigd door Licko op 09-02-2022 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
ItsCrewz schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:37:
[...]

Ik weeg ook niet alles af, maar enkele dingen zoals havermout. in de avond gok ik bijvoorbeeld bij het avondeten. Ik ga proberen die eiwitten te halen, voor de middag had ik al een ideetje. 2 broodjes met 2 eitjes, en dan 1 broodje met kipfilet. Volgensmij zit ik hiermee wel aan die 40g. In de ochtend moet ik nog even kijken, ik doe momenteel dus havermout met wat rozijnen.
Ik eet elke dag een bak Skyr, de biologische van Arla is het lekkerst, wel vrij duur... Daar zit 45 gram proteine in. De ene helft eet ik bij mijn ontbijt met havermoutpap en fruit, de andere helft voor ik ga slapen met wat blauwe bessen. Lunch is een omelet van drie eieren met kaas, drie boterhammen met pindakaas, en wat wortels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toekan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 14:23
Het is mooi om te zien dat er verschillende meningen over zijn. Zelf heb ik lang in een flow gezeten van eigenlijk te weinig eten. Ook al zit ik nu jaren op en ook onder m'n streefgewicht, is het lastig om weer meer te gaan eten. Zeker nu ik als doel heb om spiermassa te gaan opbouwen.

De afgelopen maand heb ik in myfitnesspal bijgehouden wat ik at en voornamelijk kom ik koolhydraten te kort. De komende maand wil ik dat meer gaan opkrikken. Gisteren is een lading havermoutpoeder binnen gekomen. Als ik dit eenmaal of tweemaal dagelijks neem, moet ik al een heel eind komen.

De trainingen schieten trouwens lekker op. Deze week heb ik er al 3 op zitten. Als het even mee zit ga ik vrijdag en zaterdag weer knallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

eerst zorgen dat je trainingsschema en voeding op orde zijn voordat je je druk gaat maken om eiwitten. Je druk maken om eiwitten is van secundair belang en heeft geen zin als de rest niet goed genoeg is. Daarnaast zal 1.2-1.4 gram eiwit per kilo waarschijnlijk ruim voldoende zijn, zeker als je met calisthenics suboptimaal traint (te weinig progressie in zwaarte van de oefeningen bijv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
Eiwitpoeders zijn leuk, maar redelijk onzinnig voor hobby lifters en zeker als je alleen wat body weight cardio doet. Ga jij 4x per week tot het gaatje met hoge gewichten is het een ander verhaal. Tot dat moment: focus je liever op zorgen dat je vier keer per week gaat knallen.

[ Voor 10% gewijzigd door Johan Bogle op 09-02-2022 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobie2
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-10-2024
Ik gebruik al een jaar en half mijn eigen lichaamsgewicht voor krachttraining. Ik heb wel een zelf gemaakt pull up ding gemaakt en that's it. Mijn spieren zijn gegroeid, maar zou in de gym mijn spieren werkelijk nog sneller groeien dan dat ik mijn eigen lichaamsgewicht gebruik? push ups (soms met dumbbels), situps, pullups, dips, lunges (met dumbbelss), burbees, interval run. cardio: running, mountainbike, zwemmen

Ohja heb mij onlangs ook een fitness bal gekocht, heb daar even situps op gedaan om te testen en ik voelde meteen al in mijn buik dat het zwaarder is.

[ Voor 15% gewijzigd door mobie2 op 09-02-2022 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Je kunt meer belasten en dus op andere manieren trainen. Meer volume met minder reps.

Je kunt ook nog weerstandsbanden overwegen voor thuis. Geeft ook extra mogelijkheden.

[ Voor 9% gewijzigd door Gonadan op 09-02-2022 13:30 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Licko

Licko

ZVDK

mobie2 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:28:
Ik gebruik al een jaar en half mijn eigen lichaamsgewicht voor krachttraining. Ik heb wel een zelf gemaakt pull up ding gemaakt en that's it. Mijn spieren zijn gegroeid, maar zou in de gym mijn spieren werkelijk nog sneller groeien dan dat ik mijn eigen lichaamsgewicht gebruik? push ups (soms met dumbbels), situps, pullups, dips, lunges (met dumbbelss), burbees, interval run. cardio: running, mountainbike, zwemmen
Waarschijnlijk wel, maar dat is afhankelijk van hoe lang je al traint etc.

Wil je progressive overload toepassen, dan wordt dat op een gegeven moment gewoon lastig als je enkel een paar dumbells tot je beschikking hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

ItsCrewz schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:35:
[...]

Er is niet slechts een weg naar Rome, je hebt heel veel manieren om je doel te bereiken en iedereen is daar anders in. Wel zijn er een aantal zaken die eigenlijk altijd terug komen, namelijk:
  • Veel eiwitten
  • Veel eten
  • Veel trainen
  • Veel rusten
Je gaat niet groot en gespierd worden als je het hier laat liggen. Met enkel wat groente en eiwitten ga je gewoon niet groeien, daar krijgt je lichaam te weinig energie voor. Groeien doe je op een (flink) calorisch overschot, minder eten en toch spiermassa opbouwen lukt enkel als je flinke reserves hebt.
Probeer inderdaad voornamelijk een oplossing te vinden in het geen wat ik nu al doe, ik ben deze trainingen met een vriend begonnen paar maanden terug. Dus wil hem ook niet zo in de "steek" laten. Buiten dat is een sportschool abonnement erg duur.
Dan moet je simpelweg tot de conclusie gaan komen dat je niet het door jou geschetste doel gaat bereiken. Als je een doel wilt bereiken dan moet je altijd offers brengen, zonder offers ga je geen resultaat boeken.

Dit vind ik wel een mooie illustratie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kgDjcCsZ188m-FzcK3euMrWL20o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/5Pclgbg3T9v3URVhGJlqLoWJ.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

beter is misschien om langzaam de training op te bouwen ipv van de een op de andere dag met een zwaar trainingsschema te starten omdat wanneer je het langzaam opbouwt je het beter vol zult houden. Anders begin je misschien aan een zwaar trainingsprogramma en dan stop je er na een tijdje weer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Als je een lange tijd geen krachttraining hebt gedaan kan je beter laag in gewicht gaan met hoge herhalingen. Als je al gelijk zwaar gaat trainen qua gewicht heb je zo blessures en dat wil je echt niet. Je kan het beter weer geleidelijk opbouwen. Je spieren moeten er ook weer aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Wat is hoge herhalingen?

Na een poos niet trainen sta ik met een willekeurig laag ingeschat gewicht al met 6-8 reps te shaken.

Zou het niet te moeilijk maken; eerste paar weken zijn inkomen. Pak een gewicht die je redelijkerwijs voor 6-12 herhalingen kan pakken.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VinnyAMS
Jazeker wel training 2 van deze week.

Upper A
woensdag 9 feb. 2022, 19:45

Bench Press (Barbell)
Set 1: 70 kg × 8
Set 2: 70 kg × 8
Set 3: 70 kg × 8
Set 4: 70 kg × 8

Incline Bench Press (Barbell)
Set 1: 55 kg × 10
Set 2: 55 kg × 10
Set 3: 55 kg × 8

Bent Over One Arm Row (Dumbbell)
Set 1: 25 kg × 12
Set 2: 25 kg × 12
Set 3: 25 kg × 12

Overhead Press (Dumbbell)
Set 1: 8,5 kg × 12
Set 2: 8,5 kg × 10
Set 3: 8,5 kg × 8

Lateral Raise (Dumbbell)
Set 1: 5 kg × 10
Set 2: 5 kg × 10
Set 3: 5 kg × 10

Triceps Extension (Cable)
Set 1: 13,5 kg × 15
Set 2: 13,5 kg × 15
Set 3: 13,5 kg × 15

Concentration Curl (Dumbbell)
Set 1: 10 kg × 12
Set 2: 10 kg × 12
Set 3: 10 kg × 8

Push Up
Set 1: 8 reps
Set 2: 8 reps

with Strong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
Toekan schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:15:
Het is mooi om te zien dat er verschillende meningen over zijn. Zelf heb ik lang in een flow gezeten van eigenlijk te weinig eten. Ook al zit ik nu jaren op en ook onder m'n streefgewicht, is het lastig om weer meer te gaan eten. Zeker nu ik als doel heb om spiermassa te gaan opbouwen.

De afgelopen maand heb ik in myfitnesspal bijgehouden wat ik at en voornamelijk kom ik koolhydraten te kort. De komende maand wil ik dat meer gaan opkrikken. Gisteren is een lading havermoutpoeder binnen gekomen. Als ik dit eenmaal of tweemaal dagelijks neem, moet ik al een heel eind komen.

De trainingen schieten trouwens lekker op. Deze week heb ik er al 3 op zitten. Als het even mee zit ga ik vrijdag en zaterdag weer knallen.
Ik heb zelf ook nog een halve kilo staan aan havermout poeder van myprotein. Hoe benuttig je dit? Ik had het eerst proberen te koken, maar dat was niet zo'n goed idee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:45
ItsCrewz schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 20:43:
Ik heb zelf ook nog een halve kilo staan aan havermout poeder van myprotein. Hoe benuttig je dit? Ik had het eerst proberen te koken, maar dat was niet zo'n goed idee :+
In de blender met koud water al dan niet met Fruit(bessen), pindakaas en/of whey poeder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
Gonadan schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:30:
Je kunt meer belasten en dus op andere manieren trainen. Meer volume met minder reps.

Je kunt ook nog weerstandsbanden overwegen voor thuis. Geeft ook extra mogelijkheden.
Je kunt ook een hoop oefeningen op een andere manier doen zoals pushups om het jezelf zwaarder te maken. Waar je voorheen misschien 20 normale pushups van kon, kan je misschien maar 5 diamondpushups. Maar er is natuurlijk wel een limiet, en de intensiviteit in vergelijking met gewichten is weer een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
vassago schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 20:45:
[...]

In de blender met koud water al dan niet met Fruit(bessen), pindakaas en/of whey poeder.
Wij hebben geen blender, maar ik zou misschien wel wat van die poeder bij mijn eiwittenshake kunnen gooien en dan goed schudden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
ItsCrewz schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 20:46:
Je kunt ook een hoop oefeningen op een andere manier doen zoals pushups om het jezelf zwaarder te maken. Waar je voorheen misschien 20 normale pushups van kon, kan je misschien maar 5 diamondpushups. Maar er is natuurlijk wel een limiet, en de intensiviteit in vergelijking met gewichten is weer een ander verhaal.
Maar dan is het daadwerkelijk een andere oefening en train je de spieren anders.

Met lichaamsgewicht kan je prima trainen, niets mis mee, maar een sportschool biedt simpelweg wel meer mogelijkheden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
ItsCrewz schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 20:47:
Wij hebben geen blender, maar ik zou misschien wel wat van die poeder bij mijn eiwittenshake kunnen gooien en dan goed schudden :)
Precies. Als het al poeder is heb je de blender niet meer nodig. Gewoon shaken en je hebt wat body voor je shake. Even laten wellen is lekkerder.

Koken met melk een je krijgt havermoutpap. Dat is erg lekker maar dan liever van vlokken.

[ Voor 14% gewijzigd door Gonadan op 09-02-2022 20:56 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
Ik heb zoiets is even gekeken naar sportschool abonnement, dat gaat nergens meer over. Ik kom niet goedkoper tegen dan 40 euro per maand in mijn buurt. Met uitschitters naar de 80?! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

ItsCrewz schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 21:06:
Ik heb zoiets is even gekeken naar sportschool abonnement, dat gaat nergens meer over. Ik kom niet goedkoper tegen dan 40 euro per maand in mijn buurt. Met uitschitters naar de 80?! :?
Geen FitForFree of Basic Fit in de buurt? Die zijn respectievelijk 30 en 20 euro per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18-09 19:53
Zijn er meer mensen die whey (isolaat) eiwitten kopen en merken dat het flink duurder is geworden? Kocht ik eerst een pak voor 50-60 euro, zitten de prijzen nu rond de 70-90 euro.

• VinnyAMS
Ik heb ook weer eens rond zitten kijken(Amsterdam). Train nu in de tuin waar ik vrijwel alles wel kan trainen, daarom ook met corona mijn abonnement opgezegd bij F4F..Wil graag 1 of 2 keer naar de sportschool voor wat cardio. Overal met abonnement. Hier ook bij basic fit en fit for free tussen 20 en 40 euro. Alleen bij basic fit kan je een "dagkaart" kopen voor 8,99.

• joepP
  • Niet online
VinnyAMS schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 07:49:
[...]

Ik heb ook weer eens rond zitten kijken(Amsterdam). Train nu in de tuin waar ik vrijwel alles wel kan trainen, daarom ook met corona mijn abonnement opgezegd bij F4F..Wil graag 1 of 2 keer naar de sportschool voor wat cardio. Overal met abonnement. Hier ook bij basic fit en fit for free tussen 20 en 40 euro. Alleen bij basic fit kan je een "dagkaart" kopen voor 8,99.
Je kan ook op marktplaats een tweedehands ergometer kopen (Concept 2), denk dat je die voor ~€500 wel op de kop moet kunnen tikken met wat geluk. Ding gaat oneindig mee, neemt weinig ruimte in als je 'em vertikaal stalt, en je kan er prima op uit de voeten als je geen buitentrainingen kan/wil doen. En als je het zat bent verkoop je 'em gewoon weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ItsCrewz
Tsurany schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:36:
[...]

Geen FitForFree of Basic Fit in de buurt? Die zijn respectievelijk 30 en 20 euro per maand.
Beide zitten een stad verderop. Kan wel, is iets van 30 minuten fietsen. Heb wel gemerkt dat het daar altijd erg druk is. Ook vind ik het aardig wat geld voor een sportschool abonnement. Ik dacht altijd dat het iets van 10 - 15 euro was. Of praat ik dan over heel lang geleden :>

Voorlopig gewoon door met mijn calisthenics ;)

Ik kan misschien nog wel een keer kijken naar het aanschaffen naar wat dumbells

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Als je aan lichaamsgewicht niet meer genoeg hebt zou ik eerder weerstandsbanden adviseren dan dumbbels, dat sluit beter aan en geeft meer mogelijkheden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

ItsCrewz schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 09:34:
[...]

Beide zitten een stad verderop. Kan wel, is iets van 30 minuten fietsen.
Warming up al gehad dus d:)b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Daar is de sportschool toch juist perfect voor? Lekker verwarmd en droog voor een TV hardlopen of fietsen, en dan met de auto daarheen rijden. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 21:51
Jep, hier ook. Ik had een sportschool om de hoek. 200 meter verderop. Gewoon doodnormaal fitness waar ik al 6 jaar zat. Met een jaarlijkse betaling kwam het neer op 14 euro per maand.
Vorig jaar in mei waren ze overgenomen en de boel veranderd werd in een hipster crossfit sportschool. Fitnessapparaten en cardioapparaten waren voor meer dan de helft weg en het plan was dat het overige na enkele maandjes zou verdwijnen zodat ze alleen crossfit zouden aanbieden.

Dan kijk je naar die prijzen en 1 keer in de week kost al 30 euro. Wil je 3 keer betaal je al 50 en onbeperkt crossfit ging richting de 70 euro. :'(

Ik keek ook naar alternatieven als basic-fit en fit for free maar die waren allemaal op 20-30 minuten fietsafstand. Ook hartstikke druk daar. Hun prijzen waren ook inderdaad 30-40 euro per 4 weken. Ik ken mezelf. Als ik de auto of de fiets moet pakken, dan is de drempel te hoog. Met een gezin met 2 kleine kinderen weet ik zeker dat ik niet zou gaan.

Uiteindelijk op advies van een maat in mijn werkkamer op zolder een power cage gezet. Het verbaast me dat als je je inleest op wat je allemaal nodig hebt dat je met 1 powerrack zowat je hele sportschool mee kan vervangen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tincahunter
Dinsdag borst en een gedeelte schouders en triceps aangepakt.

Benchpress
8x101
8x101
8x101

Incline dumbellpress
8x44
8x44
8x44

Dumbel flyes
12x18
12x18
12x18

Dumbell schoulder press
8x36
8x36
8x36

Dumbell sideraise seated
12x16
12x16

Ez-bar triceps extention
8x37,5
8x37,5

Rope pulldown
10x27,5
10x27,5

Woensdag rug reardelt en biceps

Cable row
8x92,5
8x92,5
8x92,5

Latpulldown
8x90
8x90
8x90

Dumbell row
8x45
8x45
8x45

Dumbell reardelt raise
12x16
12x16

Incline dumbell curl
8x18
8x18

Dumbell hammer curl
8x18
8x18

Ez-bar curl incline bank op de buik liggen
12x20
12x20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ItsCrewz
Gonadan schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 09:37:
Als je aan lichaamsgewicht niet meer genoeg hebt zou ik eerder weerstandsbanden adviseren dan dumbbels, dat sluit beter aan en geeft meer mogelijkheden.
Ik gebruik momenteel al mini resistbands inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:06

Superkiwi

Hoi doei

Tincahunter schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 10:52:
Dinsdag borst en een gedeelte schouders en triceps aangepakt.
[...]
Nette gewichten d:)b
Wat me opvalt zijn de seated side laterals; netjes hoor!

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Ik betaal 37.50 voor onbeperkt sporten. Sportschool is afgelopen jaar steeds groter geworden. Stukken meer ruimte bijgekomen. Sportschool waar ik zit is echt puur krachttraining met beetje cardio apparatuur. Hele fijne sportschool.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tincahunter
Superkiwi schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:01:
[...]

Nette gewichten d:)b
Wat me opvalt zijn de seated side laterals; netjes hoor!
De side raise is ook best pittig, ik ga ook wel een klein meetje met het boven lichaam op en neer en hou de armen in een kleine hoek de onderarm is net onder paralel en de bovenarm paralel. Ik was voorig jaar weer begonnen met 10kg of 12kg en jaren terug met 2,5kg. Het is ook geen oefening om veel zwaarder te pakken.

• Greldinard
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11:33
Tsurany schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:36:
[...]

FitforFree lijkt recent de prijzen dan met 50% verhoogd te hebben. Afgelopen november weer lid geworden. Ik betaal nu €19,99 per maand. Als ik nu op de website kijk, dan is een nieuw abonnement inderdaad €29,99 per maand. Dat zal wel de nieuwe prijs zijn per 1 januari of zo.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Prijzen zijn meestal per 4 weken, en bij BF is het nog steeds va E19,99 p/4wkn

Pagina: 1 ... 86 ... 124 Laatste

Let op:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.