Het Krachtsport Topic - Deel 1 Overzicht

Pagina: 1 ... 85 ... 124 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Met twee jaar corona achter de rug heb ik al zo'n ruim 720 euro ( 30€ x 12 per jaar )bespaard aan het abonnement.

Van dat geld kun je een hoop leuke spullen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:50
Ik heb het abonnement destijds wel door laten lopen, omdat ik bij een relatief kleine sportschool zat die alle inkomsten goed kon gebruiken omdat ze anders niet meer zouden bestaan. Natuurlijk weet ik niet hoe groot hun reserves werkelijk waren, maar het idee dat de sportschool er nog zou zijn als we weer mochten gaf mij voldoende impuls om het abonnement door te laten lopen.

Pluspunt: ik mocht wat dumbels lenen van de eigenaar om thuis nog wat te kunnen doen (die uiteraard terug moesten als de boel weer open ging :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
gomaster schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:52:
[...]

Welke box is dat dan? Dat ligt denk ik wel heel erg boven het gemiddelde :?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@VinnyAMS Hoe gaat het nu ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-09 15:41
naarst krachttraining doe ik ook grappling mma doe al 40 jaar aan vechtsport btw maar vandaag weer eens na lange tijd door de corona meuk en blessures weer een uurtje meegedraaid met de MMA groep

ben kapot niet normaal meer ik weet ben bijna 56 maar toch ,zit nou aan de sla btw want toen ik binnen kwam lopen riepen ze in koor kijk eddie hall ff 10 kilo kwijt proberen te raken :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Workout B
3x5 SQ @140kg ( keek hier wel een beetje tegenop, echter wel een personal best met dit gewicht ) *O*
3x5 OHP @54kg alles met lichte push (door de knieën) (volgende week weer 52kg zonder proberen)

En afgesloten met de beloofde
1x5 DL @160kg

Ondanks twee intex zwembad matjes eronder dreunde het aardig heen door het huis :D

[ Voor 23% gewijzigd door HyperTrophy op 03-02-2022 09:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 17:04
Goed man. Bedankt voor het vragen. Wel meteen 4 kilo afgevallen door al het zweten. Voor de zekerheid maar getest. Negatief. Vandaag eerste dag weer gewerkt. Dus koutje opgelopen denk ik. Morgen maar even rustig een upperboddy training opbouwen.

[ Voor 3% gewijzigd door VinnyAMS op 02-02-2022 20:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

VinnyAMS schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 20:43:
[...]

Goed man. Bedankt voor het vragen. Wel meteen 4 kilo afgevallen door al het zweten. Voor de zekerheid maar getest. Negatief. Vandaag eerste dag weer gewerkt. Dus koutje opgelopen denk ik. Morgen maar even rustig een upperboddy training opbouwen.
Mooi zo 👍
Kou loop je zo op, vooral jij als je buiten traint in de avond.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
Hackus schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 20:54:
[...]

Mooi zo 👍
Kou loop je zo op, vooral jij als je buiten traint in de avond.
Of ik koop gewoon is een poncho, zodat ik niet zeiknat van de regen de hele dag in mijn pak op het werk zit. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toekan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 14:23
Twee weken terug heb ik een paar stevige squat stands gekocht en een barbellset van 170 kilo.
Ik merkte dat het trainen met een fitnesbankje en alleen verstelbare dumbbells toch wat tekortkomingen had. Zeker zodra er wat meer gewicht bij komt. Dan ben je meer bezig met het balanceren van de gewichten dan met het daadwerkelijke trainen.
Met deze aanvullingen erbij heb ik toch wel een leuke homegym.
Van internet heb ik een leuk UB/LB schema (4x p/w) gevonden en deze ga ik de komende maanden volgen.
Ik ben benieuwd wat de resultaten gaan zijn. Het doel is om iets aan te komen in spiermassa en mijn vetpercentage te verlagen.

Naast het sporten zal ik meer op mijn eten gaan letten. Het tracken via MyFitnessPal heeft al een paar inzichten opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Lekker bezig, en met zo'n set kun je het ook relatief makkelijk opbergen!

Wat heeft die set stands en barbellset je nu gekost, als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:52

Licko

ZVDK

Turdie schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 08:21:
[...]

Nja het is gewoon enorm veel mensen en enorm druk, waardoor ik steeds moet improviseren iedere training dag omdat vaak de apparaten zijn van de oefeningen die ik wil doen volgens mijn schema
Het scheelt al als je weet welke oefeningen je kunt vervangen door andere oefeningen. In principe kom je al een heel eind met een horizontale en verticale press, een horizontale en verticale pull, een pull en push oefening voor benen en daarnaast wat kleinere spiergroepen zoals zijkant schouders, armen, kuiten en core.

Is de lat pulldown bezet, ga voor pull of chin ups. Bench press bezet, neem een bankje en losse dumbells etc. Geen losse dumbells voor je biceps? Ga voor kabels. Geen touw voor tricep vrij, ga voor skullcrushers etc. Lees je ook in over welke spiergroep je precies traint met bepaalde oefeningen en je weet vervolgens ook waar je ze door kunt vervangen.

Eigenlijk is trainen helemaal niet moeilijk, ook niet in een drukke gym. Maar wanneer je je precies wilt houden aan je voorgekauwde schema en apparaten dan maak je het jezelf onnodig lastig.

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toekan
HyperTrophy schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:13:
Lekker bezig, en met zo'n set kun je het ook relatief makkelijk opbergen!

Wat heeft die set stands en barbellset je nu gekost, als ik vragen mag?
Dat was ook 1 van de voorwaarden. Wij hebben niet alle ruimte thuis. Het staat nu allemaal in een slaapkamer die niet in gebruik is, maar dat kan altijd nog veranderen.

Het zijn de SQS-750 squat stands van ATX met een verbindingsbeugel erbij.
Hierdoor staat het helemaal als een huis, maar ook zonder die beugel staan ze stevig op hun plek.
De halterset is er 1 van Decathlon. Die is al 93 kilo en is nog eens extra uitgerust met 4 x 20kg schijven.

Nieuwprijs van dit alles is €910. Ik heb het tweedehands gekocht voor ongeveer €500.
De staat van alles was als nieuw. Dus ik ben er echt blij mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Netjes.

Heb net net andersom gehaald een paar jaar terug, rack en bench van decathlon, en gewichten van ATX van marktplaats. Bijna zelfde bedrag. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Licko schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:47:
[...]

Het scheelt al als je weet welke oefeningen je kunt vervangen door andere oefeningen. In principe kom je al een heel eind met een horizontale en verticale press, een horizontale en verticale pull, een pull en push oefening voor benen en daarnaast wat kleinere spiergroepen zoals zijkant schouders, armen, kuiten en core.

Is de lat pulldown bezet, ga voor pull of chin ups. Bench press bezet, neem een bankje en losse dumbells etc. Geen losse dumbells voor je biceps? Ga voor kabels. Geen touw voor tricep vrij, ga voor skullcrushers etc. Lees je ook in over welke spiergroep je precies traint met bepaalde oefeningen en je weet vervolgens ook waar je ze door kunt vervangen.

Eigenlijk is trainen helemaal niet moeilijk, ook niet in een drukke gym. Maar wanneer je je precies wilt houden aan je voorgekauwde schema en apparaten dan maak je het jezelf onnodig lastig.
I know ik train al 15 jaar, en heb ook de NASM gedaan en ben gecertificeerd powerlifting trainer.Ik kan schema's schrijven waar je bang van wordt :P. Ik vind een drukke gym kut omdat ik dan ook veel te veel afgeleid wordt door mensen die vragen hoeveel setjes ik nog moet.

[ Voor 8% gewijzigd door Turdie op 03-02-2022 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko

Licko

ZVDK

Turdie schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:23:
[...]

I know ik train al 15 jaar, en heb ook de NASM gedaan en ben gecertificeerd powerlifting trainer.Ik kan schema's schrijven waar je bang van wordt :P. Ik vind een drukke gym kut omdat ik dan ook veel te veel afgeleid wordt door mensen die vragen hoeveel setjes ik nog moet.
Oordopjes in en een beetje nors kijken :P

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-09 02:25
Licko schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:35:
[...]

Oordopjes in en een beetje nors kijken :P
Dit (y) . Ik heb geen exacte cijfers maar als ik oordopjes in heb wordt ik toch zeker 86.7% minder vaak lastig gevallen dan zonder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Het grootste probleem met reguliere gyms is dat die teveel apparaten hebben en te weinig racks en gewichten.

Mss helpt het om feedback te geven aan de eigenaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

[...]

Exact, daar baal ik ook van. Je voelt je gewoon bekeken van; is die gast nu nog niet klaar..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-09 02:25
Nou dat heeft weinig zin voor die grote ketens. Mijn vriendin is assistent clubmanager bij de fit 4free waar ik sport.

Allemaal franchises die onder een grote paraplu vallen en daarin mogen ze niet opeens apparaten eruit knikkeren voor hardcore deadlift platformen

Ze hadden eerst overal van die posters hangen met " echte sporters ruimen ook hun gewichten op " etc . Die moesten van hoofdkantoor verwijderd worden want die waren te intimiderend en beledigend.

De klant is koning en je moet hem bedanken dat hij bij je club komt sporten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Vanavond weer los. Spierpijn van leg day eergisteren is mij erg mee gevallen.
Vanavond rug, biceps, buik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Ik spreek juist altijd mensen met oordopjes aan. Meestal worden ze dan boos, waarop ik zeg: "mooi, gebruik deze agressie in je volgende set!"
Gratis motivatie.
Ik weet het, ik zou een hele goede personal trainer zijn.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
[...]

Ik vind een drukke gym kut omdat ik dan ook veel te veel afgeleid wordt door mensen die vragen hoeveel setjes ik nog moet.
hoeveel setjes moet je nog doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

bie100 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 19:49:
[...]

hoeveel setjes moet je nog doen?
3-5, 🏋️‍♂️wacht nog maar ff 😋

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:09

Vuvuzela

My spire is forming

Als je maar op afstand wacht... Ik was ooit bent over rows aan het doen. Een vent vraagt of ik bijna klaar ben, 2 setjes nog. Ik neem m'n rust, doe m'n set, draai me om en hij zit gewoon een kleine meter achter me te wachten 7(8)7 heel fijn.. ik stond net nog lekker voorover gebogen :X

Paar weken later zit ik op een bankje bij de dumbells en 2m verderop zit een andere gast te trainen, komt diezelfde vent naar hem toegelopen en zegt iets als "hi, ik wil toch nog ff de lucht tussen ons klaren..mn excuses aanbieden.. voelt niet lekker als we ruzie hebben" Maar die gast wilde er niets van weten "Nee nee helemaal niks.. je moet gewoon uit mensen hun buurt blijven en niet zo irritant naast ze gaan staan wachten.. bla bla vloek scheld" _O-

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Vandaag legs en push workout.

Benen moeten groeien, dus dat forceren we dan maar he.

Leg press
Leg extensions
Leg curls

Leg press vind ik heerlijk. Bewegen alsof je onderdeel bent van een krukas. Laag gewicht, 50 afschuwelijk pijnlijke reps.

Leg extensions vind ik ook zo lekker. Als je op bent, dan doe je gewoon 1 been per set. Als dat ook op is hou je de contractie vast op het meest pijnlijke punt.

Connectie met benen is vergelijkbaar als met m’n bi’s en tri’s. Zeer goed te isoleren.

Ik doe benen nu dagelijks om het leuk te gaan ‘leren’ vinden, maar ook om testosterone te maximaliseren.

Morgen rug en biceps. Twijfel of ik kuiten er bij ga pakken, die zijn namelijk al flink en sta vrijdag 12 uur lang op m’n benen voor werk.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm666
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-07 16:25
Skybullet schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:45:
...
die waren te intimiderend en beledigend.
...
;( :F Ik wil niet de "vroeger was alles beter" kerel klinken maar met nest als dit maakt het me toch wel heel erg moeilijk om niet zo te klinken. Volgens mij is tegenwoordig gewoon bestaan al beledigend voor iemand ergens op deze wereld.
Dat kleerkast figuur van sommigen onder jullie kan ik me dan weer wel voorstellen als intimiderend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
PdeBie schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 18:11:
Vanavond weer los. Spierpijn van leg day eergisteren is mij erg mee gevallen.
Vanavond rug, biceps, buik.
En zie hier.... overvolle gym waarbij alle apparaten die ik nodig had bezet, dus 2 dagen sporten omgewisseld en in plaats van dat ik dus rug/biceps/buik ging doen ben ik borst/schouders/triceps gaan doen. Morgen de rug dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Zet Doom 2016 muziek op, projecteer je Doomslayer uitstraling en ineens is alles vrij.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58

Grudgie

PSN: Grudgie7

Vanavond ook weer lekker een full body training. Kan niet wachten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:01
Hier staan benen op het programma.
Squat - Romanian deadlift - seated leg press - leg curl - leg extension to failure - kuitjes

Morgen weer een push dag en dan zondag pull. Bevalt me wel goed zo'n push pull leg schema!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko

Licko

ZVDK

Barry|IA schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 23:44:

Ik doe benen nu dagelijks om het leuk te gaan ‘leren’ vinden, maar ook om testosterone te maximaliseren.
Is dat niet een fabeltje? Dat een zware leg workout testosteron zou verhogen?
Sowieso lijkt dagelijks trainen me niet bevorderlijk voor hypertrophy, maar als het voor jou werkt (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Licko schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:21:
[...]

Is dat niet een fabeltje? Dat een zware leg workout testosteron zou verhogen?
Sowieso lijkt dagelijks trainen me niet bevorderlijk voor hypertrophy, maar als het voor jou werkt (y)
Nope, is geen fabeltje.
Dagelijks trainen is voor mij dagelijks genieten. Ik hou van een beetje overtraining.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickssss
  • Laatst online: 16-09 19:07
Barry|IA schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:11:
[...]

Nope, is geen fabeltje.
Dagelijks trainen is voor mij dagelijks genieten. Ik hou van een beetje overtraining.
Had hier nog nooit van gehoord en vondt het wel interessant om snel wat over op te zoeken.

Zo lijkt inderdaad dat er bewijs is dat bij enorm hoog volume (10*10) er een significant verhoging is in testosteron niveaus. maar bij lager volume (6*4) niet.

https://journals.lww.com/...KD14agpQAZKSbibZD_tM97fXw

Maar een verhoging van testosteron niveau (door sporten) hoeft niet te betekenen dat je spieren ook daadwerkelijk meer groeien.

https://physoc.onlinelibr...1113/jphysiol.2009.177220

Beide redelijke oude papers, maar toch interessant om mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
patrickssss schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:17:
[...]

Had hier nog nooit van gehoord en vondt het wel interessant om snel wat over op te zoeken.

Zo lijkt inderdaad dat er bewijs is dat bij enorm hoog volume (10*10) er een significant verhoging is in testosteron niveaus. maar bij lager volume (6*4) niet.

https://journals.lww.com/...KD14agpQAZKSbibZD_tM97fXw

Maar een verhoging van testosteron niveau (door sporten) hoeft niet te betekenen dat je spieren ook daadwerkelijk meer groeien.

https://physoc.onlinelibr...1113/jphysiol.2009.177220

Beide redelijke oude papers, maar toch interessant om mee te nemen.
Met de hoeveelheid synthetische testosteron die ik voorheen nam is dit ook een druppel op een gloeiende plaat. Desondanks merk ik dat het effectief is om alles te doen om je natuurlijke productie hoog te houden, aangezien dit gaat bepalen hoeveel massa ik daadwerkelijk kan vasthouden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Deadlifts op vrijdag, altijd een leuke afsluiter van de week :P
5x160
5x162,5
5x165
5x167,5
1x170
Volgende keer de eerste set zwaarder beginnen!

[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 04-02-2022 14:36 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Heute Schouders, Borst, Biceps:

opwarmen:45 push-ups
Pullover 3x18
Fly’s 3x18
Front-press 3x8
Side raise 4x12
incline dumbbell press 21-19-17-16(50kg)
Flat chest- press 3x12 (145kg) laatste set 7 reps
Peck-deck fly’s 3x18
Scot-curl 3x8
Zittende hammer curl 3x8
Staande cable curl EZ 3x max
Kuitheffen, 3x35 reps full stack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
vandaag ook full body training gedaan

en tonijnburgers gebakken :P

[ Voor 64% gewijzigd door bie100 op 04-02-2022 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Laatst online: 12:45
Prijzen gaan flink omhoog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauturr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18-09 21:52
Net bij Myprotein wat supplementen besteld, whey, beta-alanine, citrulline en wat sportkleding. Meestal bestel ik bij bulk maar die is vrij duur nu vind ik.

Goeie deal dit
https://nl.pepper.com/aan...yprotein-5-kg-whey-227901

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

wauturr schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 18:12:
Net bij Myprotein wat supplementen besteld, whey, beta-alanine, citrulline en wat sportkleding. Meestal bestel ik bij bulk maar die is vrij duur nu vind ik.

Goeie deal dit
https://nl.pepper.com/aan...yprotein-5-kg-whey-227901
ben alleen niet zo te spreken over de smaak daarvan(aardbei&banaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

HyperTrophy schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:27:
Met twee jaar corona achter de rug heb ik al zo'n ruim 720 euro ( 30€ x 12 per jaar )bespaard aan het abonnement.

Van dat geld kun je een hoop leuke spullen kopen.
Mits op voorraad -cries in order die al loopt vanaf oktober- :+

Vandeweek net de 5kg whey isolate van bulk opengetrokken om de halflege bus aan te vullen..dus kan nog wel ff vooruit, hopelijk daarna weer een beetje leuke deal. Alhoewel je met THEBESTE 45% van de 5kg afhaalt, en dan kom ik ongeveer 9 euro duurder uit dan ik de vorige keer betaalde, hmm. Heb altijd graag neutraal spul, ik donder er zelf wel een smaakje bij indien nodig.

Vandaag upper body training die goed ging, fijn gevoel na de faal van maandag. Viervoeter in da house dit weekend dus lekker veel wandelen, en eens kijken wat ik zondag naast de core-riedel ga doen, misschien eens wat dropsets voor armen, of paar bodyweight oefeningen uitproberen :)

[ Voor 8% gewijzigd door 2Dutch op 04-02-2022 22:32 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

2Dutch schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 22:29:
[...]

Vandeweek net de 5kg whey isolate van bulk opengetrokken om de halflege bus aan te vullen..dus kan nog wel ff vooruit, hopelijk daarna weer een beetje leuke deal. Alhoewel je met THEBESTE 45% van de 5kg afhaalt, en dan kom ik ongeveer 9 euro duurder uit dan ik de vorige keer betaalde, hmm. Heb altijd graag neutraal spul, ik donder er zelf wel een smaakje bij indien nodig.

Vandaag upper body training die goed ging, fijn gevoel na de faal van maandag. Viervoeter in da house dit weekend dus lekker veel wandelen, en eens kijken wat ik zondag naast de core-riedel ga doen, misschien eens wat dropsets voor armen, of paar bodyweight oefeningen uitproberen :)
Ik meng whey concentraat met smaakje, door natural iso-whey of caseïne.
Verder vul ik nooit half leeg aan, met nieuwe verse. Eerst pot leeg en uitkloppen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barry|IA
12 uur gewerkt, een uurtje voor sluiting nog even de gym in en álles gegeven.

ZO blij dat ik weer helemaal terug ben dat ik dit even niet kon laten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KlvpWBqlBVUI1YxVKp8cJvmd0QI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/21Rn9CKyIEca8m2sshZK5aQS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Vanavond een lekkere fullbody training gehad.

Fullbody A (04/02/2022)

Squat
5 x 35 kg
5 x 47.5 kg
5 x 60 kg
5 x 60 kg
5 x 60 kg

Bench Press
5 x 32.5 kg
5 x 45 kg
5 x 55 kg
5 x 55 kg
5 x 55 kg

Bent Over Row
5 x 30 kg
5 x 40 kg
5 x 50 kg
5 x 50 kg
5 x 50 kg

Upright Row
8 x 12 kg
8 x 12 kg
8 x 12 kg

Skullcrusher
8 x 12 kg
8 x 12 kg
8 x 12 kg

Bicep Curl
8 x 8 kg
8 x 8 kg
8 x 8 kg

Seated Leg Curl
12 x 30 kg
12 x 30 kg
12 x 30 kg

Ab Wheel
15x
15x
15x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
2Dutch schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 22:29:
[...]

Klopt, ik heb tweemaal achter het net gevist voor een decathlon squat rack, ook eerst niet op voorraad.

De barbell set van ATX (120kg) heb ik met veel geluk op marktplaats kunnen scoren.
Later nog 2x 25kg schijven en een stel dumbells via marktplaats.

Er wordt de laatste tijd best nog wel wat stangen en racks aangeboden op marktplaats, net als schijven.

@Barry|IA bang is een woord wat je mss niet associeert met kracht training, maar ben je niet ‘bang’ dat je mogelijk ongemerkt gaat overtrainen? Je omschrijft praktisch al je workouts alsof je doorgaat totdat je helemaal ‘stuk/op’ bent, maar dagelijks zo sporten lijkt me nou niet bevorderlijk. Af en toe je lichaam flink op z’n donder geven is prima, maar het leest alsof je jouw lichaam alleen maar aan het afbreken bent. (Als in: waar is je rust)

Met andere woorden: Sommige Tweakers moet je de gym in schoppen, maar @barry die moet je eerst uit schoppen
:Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
HyperTrophy schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 23:10:
[...]

Klopt, ik heb tweemaal achter het net gevist voor een decathlon squat rack, ook eerst niet op voorraad.

De barbell set van ATX (120kg) heb ik met veel geluk op marktplaats kunnen scoren.
Later nog 2x 25kg schijven en een stel dumbells via marktplaats.

Er wordt de laatste tijd best nog wel wat stangen en racks aangeboden op marktplaats, net als schijven.

@Barry|IA bang is een woord wat je mss niet associeert met kracht training, maar ben je niet ‘bang’ dat je mogelijk ongemerkt gaat overtrainen? Je omschrijft praktisch al je workouts alsof je doorgaat totdat je helemaal ‘stuk/op’ bent, maar dagelijks zo sporten lijkt me nou niet bevorderlijk. Af en toe je lichaam flink op z’n donder geven is prima, maar het leest alsof je jouw lichaam alleen maar aan het afbreken bent. (Als in: waar is je rust)

Met andere woorden: Sommige Tweakers moet je de gym in schoppen, maar @barry die moet je eerst uit schoppen
:Y)
Terechte vraag hoor. Alles wijst ook op overtraining, maar ik hou het goed in de gaten. Als ik 5 keer in de week zou trainen zou ik zelfs meer groeien, maar ik vind de training zelf nog leuker dan het resultaat. Ik zie trainen echt als een mentale therapie en het werkt zeer verslavend op mij. De uren na de training ben ik zo euforisch als wat.

Ik let op m’n gewrichten en pezen. Ik probeer zoveel mogelijk tot faillure te gaan (dagelijks), maar dan wel met relatief lage gewichten. Ook doe ik heel veel kabelwerk om blessures te voorkomen.

Tot op heden heb ik echt nergens last van en herstel ik binnen een dag volledig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vanmorgen geen bosrun, maar Box-Squats. 6 sets van 145kg maximale reps
1e keer na liesblessure. Ging best, maar voel het nog wel.

@Barry|IA Is bij de kapper geweest *O*

[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 05-02-2022 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17-09 18:48
Hallo allemaal,

Als eerste, excuses als dit niet het goede topic is voor deze vragen.

Ik ben momenteel 19 jaar, ik ben 179 cm en ik weeg ongeveer 67kg.
Ik ben ongeveer een half jaartje geleden relatief (series) begonnen met het sporten met een vriend.
We zijn allebei begonnen hiermee met Calisthenics, we doen dit buiten in weer en wind en doen oefeningen zoals, Push-ups, Pull-ups, Chin-ups, buikspieroefeningen etc. Calisthenics dus.

Ik heb alleen zelf nog niet erg veel progressie gemerkt, we doen dit 2 keer in de week en zijn sinds deze week bezig om het 3 keer in de week te doen. Ik kon bijvoorbeeld toen ik begon hiermee 25 push-ups, en dat is nu niet veel anders. Al was ik toen ik begon 60 kg en nu 68 kg. (Al denk ik dat dit voornamelijk vet is). Soms heb ik dagen dat ik maar 20-17-17 push ups kan.

Wat heb ik geprobeerd:

- Ik heb bij MyProtein supplementen en Eiwit poeder gehaald. Elke keer na het sporten neem ik circa 1 "scoop" van het eiwit poeder en dat mix ik dan met circa 300ml water. Daarnaast nam ik elke ochtend 1 "Alpha Men Multivitamine" tablet en 2 omega vis olie tabletten. En in de avond nam ik dan nogmaals 1 vitamine tablet. Allebei bij het eten. Ik heb toevallig vanochtend de laatste dossis genomen van deze tabletten en ik vraag mij af of het wel nut heb dat ik deze nogmaals bestel.

Mijn vriend en ik trainen eigenlijk nooit echter met een interval, wanneer we denken dat we voldoende zijn hersteld gaan we verder met de volgende set. In totaal duurt de training ongeveer 1.5 uur. En is meestal iets van 5-6 verschillende oefeningen waarvan 3 sets.

Qua voeding doe ik het volgende:

Ochtend: Havermout met melk + thee zonder suiker.
Middag: 2 bruine broden met XX beleg (Meestal kaas en iets van vlokken of kipfilet) + Stuk fruit (Appel, banaan mandarijn etc.) + Thee zonder suiker.

Avond: Tja dat licht er maar aan wat mijn moeder kookt :p (3-4 keer per week groente, aardappel en stuk vlees)

Doel:

Mijn doel is om een "Atletisch" lichaam te krijgen m.b.v. calisthenics. Ik hoor graag tips van jullie wat ik kan veranderen of juist kan gaan doen zodat ik mijn doel weet te behalen. Wat ik mij ook afvraag, of het nou verstandig is om tot "Failure" een oefening te doen, of dat het juist beter is om 3 gelijke sets te doen zoals 20-20-20 of het beter is om bijvoorbeeld 25-15-15 te doen. En ook wat ik het beste zou kunnen eten om dit doel te bereiken. (Ik hou overigs niet met een app zoals myfitnesspall bij hoeveel ik eet en wat) in de avond een schaaltje chips gaat er soms nog wel in. Of een koekje in de middag etc etc. Misschien is het ook een idee om dit te gaan bijhouden in de app?

Ook vraag ik mij af of het in mijn geval het beste is om te gaan "cutten" of juist te gaan "bulken" en of "Intermiddent fasting" misschien iets is wat ik zou moeten gaan doen. (Heb dit al aantal keren gedaan, laatst een 36 uur vast gedaan).

De supplementen die ik gebruikte:

Omega-3
Multi Vitamine
Proteine poeder

Ik ben vast wat vergeten, dus als er vragen zijn laat het gerust weten! Maar dit is het dan even voor nu!

When nothing goes right, go left

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Hoeveel calorieën eet je?

Hou dat anders eens bij met myfitnesspal bijvoorbeeld voor een aantal dagen.

Dat geeft je meer richting. Of jij moet bulken of gaat cutten hangt ook van jouw vetpercentage af. Post anders eens wat foto's. 🙂

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
toen je begon woog je 60, en nu 67-68.

Wat je nu eet, en wat je toen at zal waarschijnlijk niet veel verschil in zitten.
Als je trainingen consistent waren, dan is het aannemelijk dat je naast je normale lichaamsgroei, mogelijk wat spierweefsel hebt weten aan te maken.

Vergeet ook niet dat je jong bent, en daarmee snel verandering kunt maken, zeker wanneer je progressief traint ( iedere workout/week zwaarder )

Het zelf aanvoelen van een interval is in de meeste gevallen prima, maar soms ligt er wel een uitdaging om de intervallen strikter te houden ( progressief trainen ), en hierdoor ook beter meetbaar is qua intensiteit ten opzichte van een andere workout.

let ook op je aantal reps, en het nut/gevolg ervan. Meer reps is vaak beter voor conditie, en minder beter voor krachtopbouw ( minder reps = zwaardere weerstand, meer reps - lichter weerstand )

Probeer dus als het niet met alleen lichaamsgewicht kan, ook attributen zoals weerstandsbanden, of gewichtsvest of iets dergelijks te gebruiken.
Callenstenics is mooi, en soms indrukwekkend, maar houd je er niet teveel aan vast als je wilt groeien.

Je hebt het veel over voeding, bulken en dergelijke. Ik zou er met name nu je jong bent er eerder voor kiezen gewoon goed te gaan eten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toekan
Vanochtend de benen getraind.
De benen trokken het prima, maar mijn rug moet nog wennen aan de squats en deadlifts.
Voorlopig rustig aan verder opbouwen en niks forceren.
Morgen weer een upper body training.

Ik heb de pre workout van de action gekocht. De eerste 2 trainingen merkte ik het wel. Vandaag was het de 6de keer dat ik het nam, maar het leek bijna geen effect meer te hebben. Van myprotein krijg ik een sample binnen volgende week. Kijken of dat wat is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Toekan schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 12:22:
De benen trokken het prima, maar mijn rug moet nog wennen aan de squats en deadlifts.
Voorlopig rustig aan verder opbouwen en niks forceren.
Goed om te lezen d:)b
Regelmatig zie ik het omgekeerde: mensen die eerst gaan opbouwen in gewicht en daarna pas gaan werken aan de vorm, als al.

Mocht je trouwens een goede, dikke riem hebben dan kan dat ook helpen; het geeft je iets om je buik tegenaan te drukken waardoor je core eigenlijk vanzelf aanspant. Al is dat misschien meer iets voor later, als je zwaarder gaat trainen.

[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 05-02-2022 12:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Riem is op een moment wel prettig, zeker bij je laatste worksets. ( die soms wel eens minder van vorm kunnen zijn ) het bracen (beschermen van je rug) voelt en is dan iets zekerder, je krijgt wat meer feedback.
Qua techniek is het even wennen, ik zou het ook niet vanaf je warmops gaan dragen!

Je zult ook merken dat met een riem je mogelijk meer spierpijn krijgt in je core ( je kunt soms harder aanspannen met dan zonder ) dus werkt het voor je warkout ook nog eens een beetje extra voor je core spieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
Tatsu schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 12:04:
Hoeveel calorieën eet je?

Hou dat anders eens bij met myfitnesspal bijvoorbeeld voor een aantal dagen.

Dat geeft je meer richting. Of jij moet bulken of gaat cutten hangt ook van jouw vetpercentage af. Post anders eens wat foto's. 🙂
Hey, bedankt voor je reactie.

Ik ga de komende dagen is bijhouden wat ik precies eet, nu staat alles erop in myfitnesspal tot nu toe. Na aantal dagen zal ik het hier is delen ;-)

Over de foto's gesproken, deel ik liever nog even niet. (Beetje onzeker en deel ik liever niet openbaar op het internet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
HyperTrophy schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 12:20:
toen je begon woog je 60, en nu 67-68.

Wat je nu eet, en wat je toen at zal waarschijnlijk niet veel verschil in zitten.
Als je trainingen consistent waren, dan is het aannemelijk dat je naast je normale lichaamsgroei, mogelijk wat spierweefsel hebt weten aan te maken.

Vergeet ook niet dat je jong bent, en daarmee snel verandering kunt maken, zeker wanneer je progressief traint ( iedere workout/week zwaarder )

Het zelf aanvoelen van een interval is in de meeste gevallen prima, maar soms ligt er wel een uitdaging om de intervallen strikter te houden ( progressief trainen ), en hierdoor ook beter meetbaar is qua intensiteit ten opzichte van een andere workout.

let ook op je aantal reps, en het nut/gevolg ervan. Meer reps is vaak beter voor conditie, en minder beter voor krachtopbouw ( minder reps = zwaardere weerstand, meer reps - lichter weerstand )

Probeer dus als het niet met alleen lichaamsgewicht kan, ook attributen zoals weerstandsbanden, of gewichtsvest of iets dergelijks te gebruiken.
Callenstenics is mooi, en soms indrukwekkend, maar houd je er niet teveel aan vast als je wilt groeien.

Je hebt het veel over voeding, bulken en dergelijke. Ik zou er met name nu je jong bent er eerder voor kiezen gewoon goed te gaan eten.
Inderdaad, in wat ik eet is die tijd niet veel verschil in gezeten, ik probeer alleen sinds dien wat meer fruit te eten en een handje ongezouten cashewnoten per dag.

over de reps gesproken, momenteel doe ik iets van 20 pushups bijvoorbeeld, het is dus aan te raden om niet zoveel mogelijk pushups te doen maar bijvoorbeeld wat gewicht op je rug te doen (Boeken bijvoorbeeld of een vest) en dan kan ik er misschien maar 8 of minder, maar dat zou dus beter zijn?

En wat versta je onder "Goed eten?" meer calorien dan aanbevolen zodat ik aankom? Ik heb er ook wel is aangedacht om naar de sportschool te gaan, echter heb ik niet iemand in mijn vriendengroep die dat ook doet. Eigenlijk moet ik iets van een schema hebben voor mijn calisthenics workout.

Raad je nou nog aan om wat te bestellen bij myprotein? Ik had ook caffeine pillen gezien en pre-workout, zou dit effectief zijn?

Thanks! ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

ItsCrewz schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 13:29:
[...]
Over de reps gesproken, momenteel doe ik iets van 20 pushups bijvoorbeeld, het is dus aan te raden om niet zoveel mogelijk pushups te doen maar bijvoorbeeld wat gewicht op je rug te doen (Boeken bijvoorbeeld of een vest) en dan kan ik er misschien maar 8 of minder, maar dat zou dus beter zijn?

En wat versta je onder "Goed eten?" meer calorien dan aanbevolen zodat ik aankom? Ik heb er ook wel is aangedacht om naar de sportschool te gaan, echter heb ik niet iemand in mijn vriendengroep die dat ook doet. Eigenlijk moet ik iets van een schema hebben voor mijn calisthenics workout.

Raad je nou nog aan om wat te bestellen bij myprotein? Ik had ook caffeine pillen gezien en pre-workout, zou dit effectief zijn?

Thanks! ;)
Cafeine pillen en pre-workout heb je niet nodig, op jouw leeftijd zal je waarschijnlijk genoeg energie van jezelf hebben om te trainen, en anders beter slapen!

Qua eten, zorg dat je genoeg eet qua kcal en genoeg degelijke bouw/voedingstoffen. Als je hard traint zorg dan dat je minstens een kg per maand aan komt.

Sportschool kan ook prima in je eentje, al ging ik op jouw leeftijd ook liever samen..

Hieronder een calisthenics infographic, kan een mooie basis zijn voor je:
Afbeeldingslocatie: https://1.bp.blogspot.com/-Bymi7PIcwbw/Ut9zdrIR8AI/AAAAAAAAB9w/B7sa2I0Y1Pc/s1600/POSTER+FINAL-page-001.jpg
https://drive.google.com/...idDc1aDQ/edit?usp=sharing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
Eindelijk training 1 van deze week.

zaterdag 5 feb. 2022, 14:12

Pull Up (Band)
Set 1: 4 reps
Set 2: 4 reps

Incline Bench Press (Barbell)
Set 1: 61 kg × 8
Set 2: 61 kg × 8
Set 3: 61 kg × 8
Set 4: 61 kg × 8

Bench Press (Barbell)
Set 1: 67,5 kg × 8
Set 2: 67,5 kg × 5
Set 3: 67,5 kg × 5

Lat Pulldown - Wide Grip (Cable)
Set 1: 40 kg × 10
Set 2: 40 kg × 10
Set 3: 40 kg × 10

Bent Over Row (Barbell)
Set 1: 55 kg × 10
Set 2: 55 kg × 10
Set 3: 55 kg × 10

Overhead Press (Barbell)
Set 1: 25 kg × 10
Set 2: 25 kg × 10
Set 3: 25 kg × 8

Triceps Extension (Dumbbell)
Set 1: 8,5 kg × 12
Set 2: 8,5 kg × 12
Set 3: 8,5 kg × 10

Concentration Curl (Dumbbell)
Set 1: 10 kg × 12
Set 2: 10 kg × 12
Set 3: 10 kg × 12

Push Up
Set 1: 8 reps
Note: On Bench

with Strong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
Vuvuzela schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 13:56:
[...]

Cafeine pillen en pre-workout heb je niet nodig, op jouw leeftijd zal je waarschijnlijk genoeg energie van jezelf hebben om te trainen, en anders beter slapen!

Qua eten, zorg dat je genoeg eet qua kcal en genoeg degelijke bouw/voedingstoffen. Als je hard traint zorg dan dat je minstens een kg per maand aan komt.

Sportschool kan ook prima in je eentje, al ging ik op jouw leeftijd ook liever samen..

Hieronder een calisthenics infographic, kan een mooie basis zijn voor je:
[Afbeelding]
https://drive.google.com/...idDc1aDQ/edit?usp=sharing
Thanks voor je reply ;)

Over energie gesproken, je zou zeggen dat ik op mijn leeftijd veel energie moet hebben, maar ik heb niet altijd evenveel energie. Terwijl ik toch gewoon elke dag 8 uur slaap pak.

Zo'n protein shake. Moet je dat nou elke dag nemen of alleen op de dagen dat je traint?

En thanks voor de graph! Ik ga dit zeker uitproberen, begin nu toch wel te twijfelen of de sportschool niks voor mij is :+

Helaas vallen de squads alleen af, aangezien ik een tekorte achilles pees heb en niet plat kan staan (Enkel met mijn linker been) kan ik geen squads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

ItsCrewz schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 17:16:
[...]
Zo'n protein shake. Moet je dat nou elke dag nemen of alleen op de dagen dat je traint?
Allereerst zorgen dat je voeding op orde komt. Eiwit inname is onderdeel van je dagelijkse voeding; pas als je daar eiwitten tekort komt moet je aan shakes gaan denken.
Het is zonde om nu al geld 'weg te gooien' aan shakes ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
Superkiwi schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 17:51:
[...]

Allereerst zorgen dat je voeding op orde komt. Eiwit inname is onderdeel van je dagelijkse voeding; pas als je daar eiwitten tekort komt moet je aan shakes gaan denken.
Het is zonde om nu al geld 'weg te gooien' aan shakes ed.
Ik weet vrijwel zeker dat ik niet aan mijn eiwitten kom, 2g per kg toch? Zou betekenen dat ik ongeveer 136g zou moeten hebben. Uit ervaring weet ik dat ongeveer de helft haal, meestal minder. Ook voor vandaag nu ongeveer 52g, en de avond zal daar niet verandering in komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

52g? Dat is heel weinig.
Dat moet je toch vrij simpel omhoog weten te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
ItsCrewz schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 17:16:
[...]

Helaas vallen de squads alleen af, aangezien ik een tekorte achilles pees heb en niet plat kan staan (Enkel met mijn linker been) kan ik geen squads.
Te kort, of minder mobiel? Ik zou wat gerichte oefeningen doen, proberen de mobiliteit te vergroten. Als je er omheen blijft werken zal het nooit beter worden!

Lifters (schoenen) of schoenen met een extra zooltje/hakje erin kunnen ook helpen. Of squatten met een schijf onder je hak zou ook kunnen.

Mogelijk kunnen full ROM calve raises helpen. (Ben geen expert)

Voor meer eiwit zou je ook meer melk kunnen gaan drinken over de dag heen. Dan dus ook melk ipv water door je shakes.

Aangezien je nu al een stabiel eet patroon hebt zou ik het veranderen ervan ook in kleine stappen doen, zodat je weet wat het effect is. Houdt het simpel en passend bij jou en je ritme. Met name als je thuis woont kan het zijn dat je patroon afwijkt van de rest.

[ Voor 23% gewijzigd door HyperTrophy op 05-02-2022 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

ItsCrewz schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 18:14:
[...]
Ik weet vrijwel zeker dat ik niet aan mijn eiwitten kom, 2g per kg toch? Zou betekenen dat ik ongeveer 136g zou moeten hebben. Uit ervaring weet ik dat ongeveer de helft haal, meestal minder. Ook voor vandaag nu ongeveer 52g, en de avond zal daar niet verandering in komen.
Die 2g per kg is wel ruim. Als je elke dag wat boven de 100gram zit is het al een heel stuk beter. Geen maaltijden zonder inhoud meer dus, weg met die vlokken :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Met mijn ontbijt, 600ml magere yoghurt en 90g havermout heb ik al 33g eiwit.
Whey-iso shake bij opstaan is ook 23g eiwit….

Voor het slapengaan pak je Caseïne ipv iso whey(die pak je alleen bij opstaan en na je training) caseïne kun je ook overdag nemen, is zgn langzame eiwitten. Maar ik denk dat je niet goed telt.

Mooi Vinny 🏋️‍♂️👍

[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 05-02-2022 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
HyperTrophy schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 18:34:
[...]

Te kort, of minder mobiel? Ik zou wat gerichte oefeningen doen, proberen de mobiliteit te vergroten. Als je er omheen blijft werken zal het nooit beter worden!

Lifters (schoenen) of schoenen met een extra zooltje/hakje erin kunnen ook helpen. Of squatten met een schijf onder je hak zou ook kunnen.

Mogelijk kunnen full ROM calve raises helpen. (Ben geen expert)

Voor meer eiwit zou je ook meer melk kunnen gaan drinken over de dag heen. Dan dus ook melk ipv water door je shakes.

Aangezien je nu al een stabiel eet patroon hebt zou ik het veranderen ervan ook in kleine stappen doen, zodat je weet wat het effect is. Houdt het simpel en passend bij jou en je ritme. Met name als je thuis woont kan het zijn dat je patroon afwijkt van de rest.
Te kort, heel veel kinderen worden hier aan geopereerd als ze klein zijn, bij mij wouden ze het proberen met oefeningen. Toen ik 12 werd zijn ze daarmee gestopt en pas al ik uitgegroeit ben kan er eventueel weer aan worden geopereerd. Ik heb inderdaad schoenen met een zooltje erin bij de hak. Echter ook hiermee lukken de squads helaas niet. Squatten met wat onder mijn hak zou misschien nog wel lukken, zou ik is moeten proberen.

De shakes meng ik inderdaad momenteel met water, alleen die neem ik alleen 30 min na de workout, dus 3x in de week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
Vuvuzela schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 18:39:
[...]

Die 2g per kg is wel ruim. Als je elke dag wat boven de 100gram zit is het al een heel stuk beter. Geen maaltijden zonder inhoud meer dus, weg met die vlokken :>
Wat zou je aanraden ter vervanging van die vlokken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
Hackus schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 18:42:
Met mijn ontbijt, 600ml magere yoghurt en 90g havermout heb ik al 33g eiwit.
Whey-iso shake bij opstaan is ook 23g eiwit….

Voor het slapengaan pak je Caseïne ipv iso whey(die pak je alleen bij opstaan en na je training) caseïne kun je ook overdag nemen, is zgn langzame eiwitten. Maar ik denk dat je niet goed telt.

Mooi Vinny 🏋️‍♂️👍
Bedankt voor je reactie! Ik had nog niet gehoord van Caseïne, klinkt wel als iets wat ik een keer kan proberen.Over het tellen gesproken, ik tel dit niet zelf maar myprotein. Als ik een overzichtje heb van 1 of 2 dagen zal ik deze hier delen, zal na morgen waarschijnlijk zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

ItsCrewz schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 19:31:
[...]
Wat zou je aanraden ter vervanging van die vlokken? ;)
Kip, kalkoen, ei, pindakaas.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ItsCrewz
Workout van vandaag ook weer achter de rug, geprobeerd de startbodyweight.com graph aan te houden.

15 min fietsen
Pullups: 8-6-5
Decline Push-Ups: 8-8-8
Mountain climbers: 21-21-22
Knee raises: 8-8-8
Pike pushups: 8-8-8
Plank Leg Lift: 1m 46s
Australian pullups: 15-15-15
Hangen: 46s
15 minuten fietsen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Vandaag weer een lekkere training gehad. :)

Fullbody B (06/02/2022)

Deadlift
Warmup: 5 x 42.5 kg
Warmup: 5 x 55 kg
Set 1: 5 x 70 kg

Romanian Deadlift
Set 1: 12 x 50 kg
Set 2: 12 x 50 kg

Seated Overhead Press
Set 1: 8 x 22.5 kg
Set 2: 8 x 22.5 kg
Set 3: 8 x 22.5 kg

Pull Ups
Set 1: 6x
Set 2: 6x
Set 3: 6x

Chest Dips
Set 1: 10x
Set 2: 10x
Set 3: 10x

Shrug (Barbell)
Set 1: 8 x 40 kg
Set 2: 8 x 40 kg
Set 3: 8 x 40 kg

Standing Calf Raise
Set 1: 12 x 40 kg
Set 2: 12 x 40 kg
Set 3: 12 x 40 kg

Plank
Set 1: 1 min.
Set 2: 1 min.
Set 3: 1 min.

Leanbulk
Week 1: 17-Jan-2022
Doel Calorieën: 2474
Gemiddeld Calorieën: 2623
Gemiddeld Gewicht: 59.9 kg (-0.3 kg)

Week 2: 24-Jan-2022
Doel Calorieën: 2611
Gemiddeld Calorieën: 2206
Gemiddeld Gewicht: 59.8 kg (-0.1 kg)

Week 3: 31-Jan-2022
Doel Calorieën: 2787
Gemiddeld Calorieën: 2811
Gemiddeld Gewicht: 60.7 kg (+0.9 kg)

Deze week aardig wat aangekomen in vocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Licko

Licko

ZVDK

[...]

42,5 gr eiwit. Komt in een handige plastic container en dat voor slechts € 0,79

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
Licko schreef op maandag 7 februari 2022 @ 08:59:
[...]

42,5 gr eiwit. Komt in een handige plastic container en dat voor slechts € 0,79
Tja, voor 1 zo'n bak is dat misschien goedkoop. Echter als je dit elke dag zou moeten kopen word het aardig duur ;)

Bovendien ben ik niet zo'n kwarkliefhebber. Ik ben nu begonnen met elke dag een proteine shake te nemen, scheelt ook al weer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

ItsCrewz schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:42:
[...]
Tja, voor 1 zo'n bak is dat misschien goedkoop. Echter als je dit elke dag zou moeten kopen word het aardig duur ;)
Kwark is niet duurder dan de shakes waar je het in je eerdere posts over had ;)
Als je er niet van bent houdt het snel op, al zijn er tal van manieren om het lekker te maken.

[ Voor 13% gewijzigd door Superkiwi op 07-02-2022 09:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
[...]

Bovendien ben ik niet zo'n kwarkliefhebber. Ik ben nu begonnen met elke dag een proteine shake te nemen, scheelt ook al weer :)
Ben wel benieuwd wat je betaalt per shake (dus voor de Whey + de melk / whatever je erin gooit)? :).

In z'n algemeenheid: hoe meer je je macro's haalt uit natuurlijke voeding, hoe beter. Shakes, supplementen zouden nooit de basis moeten zijn, maar de puntjes op de i.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Licko

Licko

ZVDK

Requiem19 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:47:
[...]

Ben wel benieuwd wat je betaalt per shake (dus voor de Whey + de melk / whatever je erin gooit)? :).

In z'n algemeenheid: hoe meer je je macro's haalt uit natuurlijke voeding, hoe beter. Shakes, supplementen zouden nooit de basis moeten zijn, maar de puntjes op de i.
2,5 kg whey voor ca. € 40,- (Bulk)
Per shake 250 ml melk. Liter halfvolle melk voor het gemak € 1,-

per shake (42,5 gr eiwit) € 0,68 whey en € 0,25 melk = € 0,93 per shake ongeveer?

Duurder dan kwark en je zou voor de kwark ook voor de kilo verpakking kunnen gaan (€ 1,39). Dan is de kwark nóg goedkoper dan whey, namelijk € 0,70

Nadeel is dat je zo'n shake wanneer je er geen havermout oid door gooit, binnen 2 slokken wegdrinkt en niet het gevoel hebt dat je iets hebt gegeten.

Toevoeging: Als je dan toch voor whey gaat, maak dan een dikke ontbijt shake met bv 250 ml melk, 100 gr havermout, scoop whey en eventueel wat pindakaas. Dan kun je er wel even tegenaan 8)

[ Voor 9% gewijzigd door Licko op 07-02-2022 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

:?

Kwark van dit merk, of van de Aldi of Lidl, is een van de goedkoopste manieren om je eiwitten binnen te krijgen, neem een bak als ontbijt en je begint al goed. Dan nog een shake na het trainen en verder wat eiwitten in andere maaltijden en je zit zo aan de 100+.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
Superkiwi schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:45:
[...]

Kwark is niet duurder dan de shakes waar je het in je eerdere posts over had ;)
Als je er niet van bent houdt het snel op, al zijn er tal van manieren om het lekker te maken.
Ik heb €17,70 betaald voor mijn 1KG Impact Whey Protein.

Hier zit dus 1000 gram in en 1 schepje is 25 gram. Hier kunnen dus circa 40 shakes uit. Ik neem deze shakes met water, dus daar zitten geen extra kosten aan. €17,70 / 40 = €0,44. Dus wel wat goedkoper dan de kwark.

Maar inderdaad ik heb toen ooit een keer kwark geprobeerd, maar dat was niks voor mij. Had er toen zelf cashewnoten in en wat bessen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko

Licko

ZVDK

ItsCrewz schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:05:
[...]

Ik heb €17,70 betaald voor mijn 1KG Impact Whey Protein.

Hier zit dus 1000 gram in en 1 schepje is 25 gram. Hier kunnen dus circa 40 shakes uit. Ik neem deze shakes met water, dus daar zitten geen extra kosten aan. €17,70 / 40 = €0,44. Dus wel wat goedkoper dan de kwark.

Maar inderdaad ik heb toen ooit een keer kwark geprobeerd, maar dat was niks voor mij. Had er toen zelf cashewnoten in en wat bessen.
Je vergeet voor het gemak even dat 500 gr kwark 42,5 gr eiwit bevat, dat is bijna evenveel als 2 shakes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Kwark met een schepje whey en je kwark smaakt een stuk beter. Heerlijk! Elke avond weer... Nomnom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
Licko schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:21:
[...]

Je vergeet voor het gemak even dat 500 gr kwark 42,5 gr eiwit bevat, dat is bijna evenveel als 2 shakes.
Goed punt, daar had ik inderdaad niet over nagedacht. Dus dan zou ik 2 scheppen moeten nemen wat dus neerkomt in 20 porties per 1kg. Dus €17,70 / 20 = €0,88. Dus dat is dan ongeveer even duur.

Misschien moet ik die kwark toch is proberen, vind hem alleen niet lekker zo zonder wat erin. Wat doen jullie er in? Een scoop whey erin maakt het misschien al wat beter maar misschien nog niet genoeg. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko

Licko

ZVDK

ItsCrewz schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:09:
[...]

Goed punt, daar had ik inderdaad niet over nagedacht. Dus dan zou ik 2 scheppen moeten nemen wat dus neerkomt in 20 porties per 1kg. Dus €17,70 / 20 = €0,88. Dus dat is dan ongeveer even duur.

Misschien moet ik die kwark toch is proberen, vind hem alleen niet lekker zo zonder wat erin. Wat doen jullie er in? Een scoop whey erin maakt het misschien al wat beter maar misschien nog niet genoeg. :>
Je kunt er van alles doorgooien, maar ik denk dat jij het meest hebt aan iets van Flavour Drops of een scheutje aanmaak limonade ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Licko schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:21:
[...]

Mijn whey is 19 gram eiwittn per 25 gram schep, drie schepjes per shake is dus bijna 60 gram eiwit per shake. Je moet wel wat in die beker scheppen :+
ItsCrewz schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:09:
Een flinke dosis Nittus Aanstelleritus helpt enorm ;) Gewoon naar binnen scheppen en niet klagen.

En anders helpt een scheutje siroop ook enorm, alleen even zorgen dat er geen extra suikers in zitten. Of vers fruit, schepje jam,... en even in de blender.

[ Voor 43% gewijzigd door Tsurany op 07-02-2022 13:11 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:01
Ik heb magere kwark leren eten, gewoon stauwen die handel idd.
Maar op zijn tijd een beetje honing erbij, heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 18:19

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
En gewoon verschillende soorten proberen. Ik vind stevige varianten zoals AH Biogarde een heel stuk beter te beunen dan die Franse snot, maar dat is vast heel persoonlijk.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oelske
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-09 21:33
Zijn er hier mensen die 3 dagen per week trainen en enkel compound oefeningen doen?
Ik "train" nu zo'n 1,5 jaar. Eerste half jaar deed ik maar wat, daarna gestructureerder gaan trainen en beter op de voeding gaan letten.
Nu heb ik 3 trainingen per week:
- training 1: Borst en triceps
- training 2: Rug en biceps
- training 3: Benen en schouders.
Af en toe nog wat buik oefeningen er tussendoor.
Helaas merk ik dat ik niet echt breder of sterker meer wordt. Nu wil ik mij een tijdje gaan richten op enkel compound oefeningen zodat ik spiergroepen vaker per week kan aanspreken. Op internet zie ik veel verschillende schema's, maar wil ook graag jullie ervaringen horen (mits deze gedeeld willen worden natuurlijk).
Dus voor de mensen die 3 dagen per week trainen en enkel compound oefeningen doen, hoe ziet jullie schema er uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko

Licko

ZVDK

ItsCrewz schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 11:40:
Hallo allemaal,

Als eerste, excuses als dit niet het goede topic is voor deze vragen.

Qua voeding doe ik het volgende:

Ochtend: Havermout met melk + thee zonder suiker.
Middag: 2 bruine broden met XX beleg (Meestal kaas en iets van vlokken of kipfilet) + Stuk fruit (Appel, banaan mandarijn etc.) + Thee zonder suiker.

Avond: Tja dat licht er maar aan wat mijn moeder kookt :p (3-4 keer per week groente, aardappel en stuk vlees)

Doel:
Probeer eens 4 maaltijden per dag te eten met 40 gr eiwit per keer, dus ca. 160 gr eiwit per dag. Vetten hou je 70-80 gram per dag aan en de rest vul je aan met koolhydraten.

En qua schema, calisthenics lijkt me voor spieropbouw niet de meest ideale keuze. Maar als je echt niet de gym in wilt; zorg voor een progressive overload en vergeet je benen niet te trainen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Licko

Licko

ZVDK

Oelske schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:27:
Zijn er hier mensen die 3 dagen per week trainen en enkel compound oefeningen doen?
Ik "train" nu zo'n 1,5 jaar. Eerste half jaar deed ik maar wat, daarna gestructureerder gaan trainen en beter op de voeding gaan letten.
Helaas merk ik dat ik niet echt breder of sterker meer wordt. Nu wil ik mij een tijdje gaan richten op enkel compound oefeningen zodat ik spiergroepen vaker per week kan aanspreken. Op internet zie ik veel verschillende schema's, maar wil ook graag jullie ervaringen horen (mits deze gedeeld willen worden natuurlijk).
Dus voor de mensen die 3 dagen per week trainen en enkel compound oefeningen doen, hoe ziet jullie schema er uit?
Probeer een schema te zoeken/maken wat iedere spiergroep 2 of 3x per week aanpakt. Voor 3 dagen per week is een fullbody workout een goede optie. Of ga een dag vaker en doe UB/LB/UB/LB.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12:22
Oelske schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:27:
Stronglifts 5x5. Heeft een gratis app, alleen compounds. Simpel en effectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Licko schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:57:
[...]

2,5 kg whey voor ca. € 40,- (Bulk)
Per shake 250 ml melk. Liter halfvolle melk voor het gemak € 1,-

per shake (42,5 gr eiwit) € 0,68 whey en € 0,25 melk = € 0,93 per shake ongeveer?

Duurder dan kwark en je zou voor de kwark ook voor de kilo verpakking kunnen gaan (€ 1,39). Dan is de kwark nóg goedkoper dan whey, namelijk € 0,70

Nadeel is dat je zo'n shake wanneer je er geen havermout oid door gooit, binnen 2 slokken wegdrinkt en niet het gevoel hebt dat je iets hebt gegeten.

Toevoeging: Als je dan toch voor whey gaat, maak dan een dikke ontbijt shake met bv 250 ml melk, 100 gr havermout, scoop whey en eventueel wat pindakaas. Dan kun je er wel even tegenaan 8)
2500gram = +-90 scheppen
E40,- delen door 90 = E0,44ct. Je schreef dacht ik eerder dat je Isolaat had gekocht, dat kun je beter met water nemen, en heb je +- 23g eiwit per shake van 44ct. globaal halve bak kwark van 70ct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko

Licko

ZVDK

Hackus schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:40:
[...]

2500gram = +-90 scheppen
E40,- delen door 90 = E0,44ct. Je schreef dacht ik eerder dat je Isolaat had gekocht, dat kun je beter met water nemen, en heb je +- 23g eiwit per shake van 44ct. globaal halve bak kwark van 70ct
Ik ging uit van een scoop gelijk aan het eiwit in de bak kwark van 500 gr, dus 42,5 gr. Maar wellicht heb ik een rekenfout gemaakt.

maar ik denk dat je een andere user wilde quoten?

[ Voor 6% gewijzigd door Licko op 07-02-2022 13:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Licko schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:47:
[...]

Ik ging uit van een scoop gelijk aan het eiwit in de bak kwark van 500 gr, dus 42,5 gr. Maar wellicht heb ik een rekenfout gemaakt.

maar ik denk dat je een andere user wilde quoten?
2 shakes is dan 88ct, daar koop je geen 500G kwark voor :)

edit: oja, sorry. die bakken zijn 1KGe

Eigenlijk moet je eiwit uit kwark vergelijken met caseïne +- 31ct per shake

[ Voor 13% gewijzigd door Hackus op 07-02-2022 14:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Licko

Licko

ZVDK

Hackus schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:53:
[...]

2 shakes is dan 88ct, daar koop je geen 500G kwark voor :)
Jawel hoor. Zelfs na inflatie ;)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Wat progressiepics, gaat wel lekker. Taille begint er ook beter in te komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s6loSbFAzYiTd9ziJoMWa0A6HF8=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hqBocktkuk0PjeAvSrKzfs4I.jpg?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ev9xxLXkmnIkH1JH-SyRDuCdEGw=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8VNWiidGdvUbJYfbYj36dYGW.jpg?f=fotoalbum_small

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Wat een verschil met enkele jaren terug! :D
Erg netjes Tatsu!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ItsCrewz
Licko schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:33:
[...]

Probeer eens 4 maaltijden per dag te eten met 40 gr eiwit per keer, dus ca. 160 gr eiwit per dag. Vetten hou je 70-80 gram per dag aan en de rest vul je aan met koolhydraten.

En qua schema, calisthenics lijkt me voor spieropbouw niet de meest ideale keuze. Maar als je echt niet de gym in wilt; zorg voor een progressive overload en vergeet je benen niet te trainen.
Thanks voor de tip. Morgen zal ik mijn voeding delen van de afgelopen 3 dagen zoals beloofd en bijgehouden in MyFitnessPal. Vanuit daar kunnen we vast wel iets schuiven of toevoegen :*)

Het is meer dat ik het leuker vind om met mijn eigen lichaamsgewicht te trainen, ik ben meer fan van een atletisch lichaam dan "bulk". En daarnaast ga ik liever niet alleen naar de gym en heb niet iemand om mij heen die dat wel doet. Misschien later in de toekomst dat mijn gedachten veranderd, maar voor nu houd ik het bij calisthenics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oelske
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-09 21:33
Johan Bogle schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:35:
[...]
Stronglifts 5x5. Heeft een gratis app, alleen compounds. Simpel en effectief.
Heb het even bekeken, maar volgens dat schema doe je maar 3 oefeningen per training. Is dat niet een beetje weinig?
Of moet je er dan nog af en toe biceps/triceps oefeningen bij in mixen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12:22
Oelske schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:51:
[...]

Heb het even bekeken, maar volgens dat schema doe je maar 3 oefeningen per training. Is dat niet een beetje weinig?
Of moet je er dan nog af en toe biceps/triceps oefeningen bij in mixen?
Nee is in principe genoeg. Ga maar eens setjes van 5 met 1,5 keer je lichaamsgewicht doen. Dan heb je rust nodig en ben je wel even bezig met je programma. In het begin vakt het mee. Langer dan een uur trainen is mijnsinziens zowieso onzin. Wat ik wel erbij doe is op bankdrukdag eindigen met 3x12 dips (doe ik als een soort superset met de rows) en op overheid press dag doe ik pull-ups (helaas nog altijd maar 3x5)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
[...]

Veel en veel te weinig. Je eet sowieso op de behoeften van een vrouw. Dit, in combinatie dat je traint vind ik het al een wonder dat je 7 kg bent aangekomen en niet bent afgevallen.

Je woont bij ouders, dus ik snap dat je niet helemaal kunt kiezen wat jij eet. Ik zou jezelf vooral trainen om meer te eten. Mag je onbeperkt brood pakken? Neem dan 6 sneetjes in plaats van 2 sneetjes, doe dit 2 keer per dag. Vervang je vlokken niet, maar gebruik pindakaas als boter (ofzo). Neem elke maaltijd zo’n 20 gram eiwitten. Shakes zijn geen wondermiddel he, het is een toevoeging aan wat je dagelijks eet. Ik neem zelf 3 “60/60” shakes per dag (60g eiwit / 60 gram koolhydraten).

Dit vervangt bij mij geen enkele maaltijd, maar ik log dan ook niks. Ik eet zo’n 6 maaltijden per dag en elke maaltijd tikt de 500-800kcal aan.

Ook je trainingen zou ik anders aanpakken. Ik zou wel naar een gym gaan. BW oefeningen zijn leuk, maar zijn niet perse de enige manier om een goed lichaam te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

ItsCrewz schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:38:
[...]
Het is meer dat ik het leuker vind om met mijn eigen lichaamsgewicht te trainen, ik ben meer fan van een atletisch lichaam dan "bulk". En daarnaast ga ik liever niet alleen naar de gym en heb niet iemand om mij heen die dat wel doet. Misschien later in de toekomst dat mijn gedachten veranderd, maar voor nu houd ik het bij calisthenics :)
Wees daar niet bang voor. Vrouwen hoor je het vaker zeggen "Ik wil niet te breed worden". Maar dat overkomt je niet zomaar ;)
Als je in de keuken vlokken op je brood strooit dan verander je ook niet in een chefkok :7

Pagina: 1 ... 85 ... 124 Laatste

Let op:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.