Het Krachtsport Topic - Deel 1 Overzicht

Pagina: 1 ... 84 ... 124 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Grudgie schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 21:10:
Nou ben gelukkig bijna hersteld van corona dus ik verwacht dat ik zondag weer lekker kan gaan trainen. :)
Hoe gaat het nu ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Superkiwi schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:32:
Ai, dat is minder Hackus ;(
Altijd oppassen met hardlopen op glibberige oppervlakken.

[...]

Check! Het gaat compleet voorbij aan Kiwi.
Al duurde het ook even voordat ik doorhad wat je met EDIUBD bedoelde :+
Die begrijp ik nog steeds niet. Waar staat EDIUBD voor?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Every day is upper body day. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58

Grudgie

PSN: Grudgie7

Dankjewel voor het vragen. :)

Het gaat heel goed met mij. Maandag was wel mijn piekdag qua ziek zijn. Na dinsdag ging het vrij snel al wat beter met me en nu ben ik eigenlijk wel weer helemaal fit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 17:04
Hackus schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:22:
* lote !

Lies verrekt of iets in die trant. Gleed vanmorgen uit tijdens bos run in de modder
Snel beter hoop ik.
Voel me ook niet 100, daarom niet trainen dit weekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Superkiwi schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:32:
Ai, dat is minder Hackus ;(
Altijd oppassen met hardlopen op glibberige oppervlakken.

[...]

Check! Het gaat compleet voorbij aan Kiwi.
Al duurde het ook even voordat ik doorhad wat je met EDIUBD bedoelde :+
VinnyAMS schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:45:
[...]

Snel beter hoop ik.
Voel me ook niet 100, daarom niet trainen dit weekend.
Ja, MUD and Sludge. Na regen en snoeiwerkzaamheden. Ik bagger daar altijd door heen. Nu lag er stuk op verharde ondergrond, waardoor ik weggleed met rechts, en ik bijna viel. Leek wel halve spagaat zei mijn zoon die vlak achter mij liep. Ach, is wel over voordat ik een oud wijf ben. ;)

Squats maar even uitstellen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Iedereen pijn hierzo opeens.... Sterkte allemaal.

Ik heb vanmorgen met een broodmes in m’n hand gesneden. Bleef bloeden. Ben benieuwd morgen met trainen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NIV1ptBFQHCTsU4J84cnPtICN28=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QJMgHKs5AFAqWtXgxLN3WKND.jpg?f=fotoalbum_large

Als je ‘m open trekt kun je er 5 gram creatine in smokkelen.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Eindelijk weer corona vrij. En vandaag weer lekker kunnen gaan sporten na een week. :)

Fullbody A (29/01/2022)

Squat
15 x 45 kg
15 x 45 kg

Bench Press
15 x 45 kg
15 x 45 kg

Bent Over Row
15 x 45 kg
15 x 45 kg

Upright Row
20 x 10 kg
20 x 10 kg

Skullcrusher
20 x 10 kg
20 x 10 kg

Bicep Curl
20 x 6 kg
20 x 6 kg

Lying Leg Curl ipv Seated Leg Curl
20 x 2 kg
20 x 2 kg

Ab Wheel
15x
15x
15x

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 20:37

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Vandaag voor de 2e keer ooitde trapbar gebruikt. Blijft heel erg raar aan voelen. Ik heb het idee dat ik veel meer legdrive moet gebruiken omdat ik dieper moet bukken. Lijkt een beetje op een deficit deadlift. Opgewerkt tot 5x175kg (video) en nog een 3x185kg gedaan.

Nog steeds geen afspraak gemaakt bij de fysio. Iemand een aanbeveling voor regio Den Haag?

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Barry|IA schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 14:05:
Iedereen pijn hierzo opeens.... Sterkte allemaal.

Ik heb vanmorgen met een broodmes in m’n hand gesneden. Bleef bloeden. Ben benieuwd morgen met trainen.

[Afbeelding]

Als je ‘m open trekt kun je er 5 gram creatine in smokkelen.
Iddqd uitgewerkt?

Beetje secondelijm ertussen en gaan.

Go Doom Slayer, go!

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zuluman schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 15:26:
Vandaag voor de 2e keer ooitde trapbar gebruikt. Blijft heel erg raar aan voelen. Ik heb het idee dat ik veel meer legdrive moet gebruiken omdat ik dieper moet bukken. Lijkt een beetje op een deficit deadlift. Opgewerkt tot 5x175kg (video) en nog een 3x185kg gedaan.

Nog steeds geen afspraak gemaakt bij de fysio. Iemand een aanbeveling voor regio Den Haag?

[YouTube: trapbar deadlifts]
Lijkt me helemaal niks zo’n ding, veel te ver bewegingsvrijheid in het werktuig. Plus je startpositie kan snel teveel variëren, geen schenen tegen de stang qua oriëntatie.
En daarnaast de veiligheid bij mogelijke onbalans, het heet ook niet voor niets een trap bar. ;)

Blijft een apart uitvinding.

Hier ook nog bezig, midden in sets SQ @ 135kg…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Zuluman schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 15:26:

[YouTube: trapbar deadlifts]
Mijn ervaring:
- zwaartepunt en daarmee kantelpunt bepalen door de hendels wat meer naar voren of achter vast te pakken.
- eventueel wat plates eronder om de range of motion naar gewenst aan te passen.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Tatsu schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 15:42:
[...]

Iddqd uitgewerkt?

Beetje secondelijm ertussen en gaan.

Go Doom Slayer, go!
Hahah.

Ik dacht dat ik ook IDCLIP aan had staan, maar bleek toch dat ik niet door objecten heen kon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Zo! Zaterdagmiddag lekker bezig geweest.

3x5 SQ @ 135kg
4x5 BP @ 76kg (moest drie sets, maar omdat ik doubles deed, heb ik er maar een set aan toegevoegd)

Afgerond dit keer met

3x Cleans met elk drie Front squats @ 60kg

( moet nog wel trainen aan de front rack positie, met name in de greep. Polsen voelden niet comfortabel, en het droppen van de sets ging ook niet comfortabel. )

Wel lekker een wat intensiever (explosiever) eind dan een deadlift.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Vandaag dus niks getraind, maar wel goed voorbereid op morgen.

3L melk (als naturel heb ik geen gravings naar >4L).
2x shake 800ML water, 40gr whey, 60gr carbs (rice powder).
3x baguette met kaas.
2x wraps met 400gr kippendij.
1x kip in zoetzure saus met rijst 500gr
1 zak pindaflips 200gr (serieus, 90gr koolhydraten, 30gr eiwit).

Nu 18:50, dus zal nog wel een shake pakken en wat te snacken denk ik.

En met deze voedingsstoffen in m’n mik is het morgen tijd voor:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XLhXs9pv1wTtnyCavnG-taJ6BK8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/C5e2OcSIuaENSlh4g7aRmC0m.jpg?f=user_large

Mag trouwens ook wel wat aan m’n rug werken...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5JFJY_8l8DfXnzFlgHYJ3Fj4XqU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yk8pSU9MVRV2x0s83X8q77u2.jpg?f=user_large

[ Voor 16% gewijzigd door Barry|IA op 29-01-2022 19:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
HyperTrophy schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 15:51:
[...]

Lijkt me helemaal niks zo’n ding, veel te ver bewegingsvrijheid in het werktuig. Plus je startpositie kan snel teveel variëren, geen schenen tegen de stang qua oriëntatie.
En daarnaast de veiligheid bij mogelijke onbalans, het heet ook niet voor niets een trap bar. ;)

Blijft een apart uitvinding.

Hier ook nog bezig, midden in sets SQ @ 135kg…
Onderzoek heeft wel al aangetoond dat trap bar zijn voordelen heeft. Is minder belastend voor de onderrug vergeleken met de barbell.
Net zoals je een beginpositie hebt met de barbell is er ook 1 voor de trap bar. Balans is niet echt een probleem als je uw handen ook op de knurling houdt zoals het met alle stangen moet.
Vanuit fysisch standpunt bekeken is de trap bar lift natuurlijker dan een barbell deadlift, maar die laatste is zo ingeburgerd (o.a. vanwege het powerliften) dat toen een trap bar op de markt kwam, dit direct een minderwaardige reputatie kreeg.

https://barbend.com/trap-bar-vs-barbell-deadlift/

[ Voor 55% gewijzigd door Pufster op 30-01-2022 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:49

Superkiwi

Hoi doei

Pufster schreef op zondag 30 januari 2022 @ 08:57:
[...]

Onderzoek heeft wel al aangetoond dat trap bar zijn voordelen heeft. Is minder belastend voor de onderrug vergeleken met de barbell.
Wat volgens mij logisch te verklaren is door het feit dat het gewicht náást je omhoog trekt in plaats van vóór je langs, meer in lijn met je lichaam. Als ik bij de dealift het gewicht iets te ver naar voren hou merk ik dat het een gigantische belasting op de onderrug geeft.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry|IA
Here we go...

Werd vanmorgen wakker van geschreeuw in m’n galerij. Ik trek snel m’n kleren aan, loop naar buiten, zie ik dat een buurman allerlei vrouwen lastigvalt, slaat en schopt. Ik zeg: loop even mee, dan kunnen wij vechten. Buurman loopt mee, op de grond gedrukt en vastgehouden tot politie ‘m afvoerde. Bleek een psychose te zijn, de beste man is nu intern opgenomen. Mijn telefoon te barsten door de worsteling.

Dit was dus mijn pre-workout.

Toen direct door om te trainen. Chest, schouders en tri’s.

IDDQD stond al aan tijdens pre-workout, dus we hebben een bak volume gepakt, holy moly.

Wat mij vandaag is opgevallen is dat ik veel meer connectie heb met de spieren. Voelt heerlijk aan om de chest en triceps helemaal te kunnen isoleren. Zolang mogelijk doorgetraind onder de pijnlijke pomp.
Heerlijk!

Toch weer een foto, want verschillen zijn dagelijks zichtbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bOHCsugTIh7sPePdWSTHj5E4pBI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h2Oxcplo3uPV9c6Z6ieHtXeM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Vandaag ook weer lekker getraind. Nog wel langzaam aan het opbouwen.

Fullbody B (30/01/2022)

Deadlift
15 x 45 kg
15 x 45 kg

Romanian Deadlift
15 x 35 kg
15 x 35 kg

Seated Overhead Press
20 x 20 kg
12 x 20 kg

Pull Ups
5x
5x

Chest Dips
5x
5x

Shrug (Barbell)
15 x 35 kg
15 x 35 kg

Standing Calf Raise
15 x 30 kg
15 x 30 kg

Plank
1 min.
1 min.
1 min.

Was sinds 2 weken geleden begonnen met mijn leanbulk.

Week 1
Doel Calories: 2474
Gemiddeld Calories: 2623
Gemiddeld Gewicht: 59.9 kg (-0.3 kg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Grudgie schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:47:
Vandaag ook weer lekker getraind. Nog wel langzaam aan het opbouwen.

Fullbody B (30/01/2022)

Deadlift
15 x 45 kg
15 x 45 kg

Romanian Deadlift
15 x 35 kg
15 x 35 kg

Seated Overhead Press
20 x 20 kg
12 x 20 kg

Pull Ups
5x
5x

Chest Dips
5x
5x

Shrug (Barbell)
15 x 35 kg
15 x 35 kg

Standing Calf Raise
15 x 30 kg
15 x 30 kg

Plank
1 min.
1 min.
1 min.

Was sinds 2 weken geleden begonnen met mijn leanbulk.

Week 1
Doel Calories: 2474
Gemiddeld Calories: 2623
Lekkere training.

Waar schat jij je VP op? Ik ken jouw lengte niet, maar als dit tussen de 175-185 is ofzo op 60kg bw dan vind ik 2500 kcal weinig.

Ik heb m’n kcal behoefte wel uitgerekend, maar daar klopt geen reet van. Ik zit nu dagelijks makkelijk boven de 5000 kcal en ik kom flink aan, maar niet in VP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Barry|IA schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:53:
[...]

Lekkere training.

Waar schat jij je VP op? Ik ken jouw lengte niet, maar als dit tussen de 175-185 is ofzo op 60kg bw dan vind ik 2500 kcal weinig.

Ik heb m’n kcal behoefte wel uitgerekend, maar daar klopt geen reet van. Ik zit nu dagelijks makkelijk boven de 5000 kcal en ik kom flink aan, maar niet in VP.
Haha zo groot ben ik niet. Ben 1.68. Ik schat rond de 11/12 VP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Grudgie schreef op zondag 30 januari 2022 @ 16:26:
[...]

Haha zo groot ben ik niet. Ben 1.68. Ik schat rond de 11/12 VP.
Dan is dat super netjes toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Barry|IA schreef op zondag 30 januari 2022 @ 16:38:
[...]

Dan is dat super netjes toch :)
Zeker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19-09 12:22
Pfff weer zeker een week niet sporten ivm covid. Was net weer goed op weg naar mijn pre-lockdown highs. Zeker squat word snel zwak en langzaam sterker bij mij. Echt balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Johan Bogle schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:48:
Pfff weer zeker een week niet sporten ivm covid. Was net weer goed op weg naar mijn pre-lockdown highs. Zeker squat word snel zwak en langzaam sterker bij mij. Echt balen.
Balen zeg. Kun je thuis niet wat squats improviseren met een zware rugzak ofzo? Gewoon voor high-reps gaan, reps pauzeren op hoogste contractiepunt, explosiviteit verbeteren, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Johan Bogle schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:48:
Ervaren valt het wel mee, als beginner zak je eerder terug. dus waar praten we over ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Week 1: 17-Jan-2022
Doel Calorieën: 2474
Gemiddeld Calorieën: 2623

Week 2: 24-Jan-2022
Doel Calorieën: 2611
Gemiddeld Calorieën: 2206
Gemiddeld Gewicht: 59.8 kg (-0.1 kg)

Ben afgelopen week ziek geweest waardoor ik de eerste 2 dagen stuk minder heb gegeten. De rest van de dagen kwam ik wel aan de 2600 calorieën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
Hackus schreef op zondag 30 januari 2022 @ 20:16:
[...]

Ervaren valt het wel mee, als beginner zak je eerder terug. dus waar praten we over ?
Ervaren. Als het bij een week blijft is het niet zo erg voor de progressie maar meer omdat ik een week niet kan sporten. Bij 2 weken merk ik wel meteen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
Barry|IA schreef op zondag 30 januari 2022 @ 20:12:
[...]

Balen zeg. Kun je thuis niet wat squats improviseren met een zware rugzak ofzo? Gewoon voor high-reps gaan, reps pauzeren op hoogste contractiepunt, explosiviteit verbeteren, etc.
Heb 2 dumbells van 18kg. Rugzak heb ik niet echt, althans alleen een kleintje waar amper iets inpast. Morgen eens kijken hoe ik me voel en of ik met die dumbells wat explosiever kan proberen en dan 3x20 of zo. Hoop wel dat die hoest wat minder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Johan Bogle schreef op zondag 30 januari 2022 @ 20:21:
[...]
Heb 2 dumbells van 18kg. Rugzak heb ik niet echt, althans alleen een kleintje waar amper iets inpast. Morgen eens kijken hoe ik me voel en of ik met die dumbells wat explosiever kan proberen en dan 3x20 of zo. Hoop wel dat die hoest wat minder wordt.
Precies. Als je normaal +100kg doet, dan moet je nu vooral heel creatief zijn. Echt focus op connectie, hele reps maken, dan halve reps, dan vasthouden op het meest pijnlijke punt. Jezelf echt afvragen “hoe maak ik deze workout zo pijnlijk mogelijk”.

Met armen doe ik dit ook. Nadat ik in basis de cheat curls doe om overall massa te winnen, fik ik mezelf helemaal op met lichte curls, drag curls, halve reps, kwart reps, vasthouden tot de dumbells letterlijk uit m’n handen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
Ik train alleen maar compounds dus ben minder bekend met andere oefeningen. Armen trainen bijvoorbeeld heb ik 15 jaar geleden voor het laatst gedaan. Benen moet ik nu echt wat anders gaan proberen. Daar is de conclusie dat compounds mij niet meer verder brengen voorlopig. Heb door corona en lockdowns meerdere keren op en afgebouwd, maar strand elke keer net boven de 100kg (beste ooit was 4x5 met 110)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry|IA
Vandaag trouwens echt abnormaal veel gegeten. Het wordt nu echt tijd dat ik er een rem op zet, want ondanks dat ik ongeveer op 8% sta, is het gewoon ongezond om zoveel te eten.

4L melk
60/60 shake
Zak spinazie in blender
Pizza EN een calzone shoarma (dit is gewoon ff 2500 kcal he!)
250 gram ongezouten cashewnoten
60/60 shake
4 baguette kip en kaas

6000 kcal ofzo schat ik in, hahah.

Ik heb vandaag volledig toegegeven aan m’n cravings en merk daar dan ook echt bij dat ik zin heb in vieze vette bende en bovenal weer veel melk.

Zoveel melk dronk ik voorheen alleen als ik aan het bekende paardenmiddel zat en zoveel eten is een teken dat ik THANK GOD gelukkig weer hartstikke anabool ben.

En toch gooien we het even om, want gezondheid is nu ook een belangrijke factor.

[ Voor 4% gewijzigd door Barry|IA op 30-01-2022 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Johan Bogle schreef op zondag 30 januari 2022 @ 21:11:
Ik train alleen maar compounds dus ben minder bekend met andere oefeningen. Armen trainen bijvoorbeeld heb ik 15 jaar geleden voor het laatst gedaan. Benen moet ik nu echt wat anders gaan proberen. Daar is de conclusie dat compounds mij niet meer verder brengen voorlopig. Heb door corona en lockdowns meerdere keren op en afgebouwd, maar strand elke keer net boven de 100kg (beste ooit was 4x5 met 110)
Maar dan is jouw doel dus ook echt zwaar tillen? Mijn doel is fysiek, dus dat werkt idd net even anders. Compounds gebruik ik ook voor krachttoename, isolatie gebruik ik voor de connectie en het vormen van de spier.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Johan Bogle
Barry|IA schreef op zondag 30 januari 2022 @ 21:17:
[...]

Maar dan is jouw doel dus ook echt zwaar tillen? Mijn doel is fysiek, dus dat werkt idd net even anders. Compounds gebruik ik ook voor krachttoename, isolatie gebruik ik voor de connectie en het vormen van de spier.
In principe is functionele kracht het doel, maar een goed fysiek is mooi meegenomen. Doe echter niet aan calorieen tellen dus wel een gezellig buikje 😜 Het is net als bij vrouwen: zolang mijn borstspieren voorbij mijn buik komen is het nog goed 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Johan Bogle schreef op zondag 30 januari 2022 @ 21:22:
[...]
In principe is functionele kracht het doel, maar een goed fysiek is mooi meegenomen. Doe echter niet aan calorieen tellen dus wel een gezellig buikje 😜 Het is net als bij vrouwen: zolang mijn borstspieren voorbij mijn buik komen is het nog goed 😂
Hahah exact. Ik lijk ook een pens te hebben, maar dat is puur omdat er de hele dag vreten in ligt :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:50

Vuvuzela

My spire is forming

Johan Bogle schreef op zondag 30 januari 2022 @ 20:21:
[...]
Bulgarian split squat!

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Die rear elevated is echt een b*tch maar ooh zo effectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

En anders gewoon de deurpost vastpakken en sissy squats doen.
Pijn gegarandeerd.

https://www.muscleandfitn....jpg?quality=86&strip=all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 14:52

Licko

ZVDK

Dit, en eventueel walking of reverse lunges.

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Johan Bogle schreef op zondag 30 januari 2022 @ 21:22:
[...]
Dan zou ik nooit wat aan m'n buikvet hoeven doen, rofl :P
Heupvet is meer mijn vijand, maar dat blijkt minder 'ongezond' te zijn dan buikvet. Oogt dan wel weer lelijker in de spiegel vind ik. Wil nog een maandje mijn huidige 1600 + meer beweging op rustdagen laten doorlopen en dan toch eens kijken of ik rustig aan ga cutten. Hoe trager hoe beter, want heb nog genoeg maanden tot de zomer.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
2Dutch schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:25:
[...]

Dan zou ik nooit wat aan m'n buikvet hoeven doen, rofl :P
Heupvet is meer mijn vijand, maar dat blijkt minder 'ongezond' te zijn dan buikvet. Oogt dan wel weer lelijker in de spiegel vind ik. Wil nog een maandje mijn huidige 1600 + meer beweging op rustdagen laten doorlopen en dan toch eens kijken of ik rustig aan ga cutten. Hoe trager hoe beter, want heb nog genoeg maanden tot de zomer.
Jep. Bij mannen wordt vet opgeslagen in de buik (als eerste) en bij vrouwen in de heupen (ivm stabiliteit bevalling).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Zojuist zonnebankje gepakt. Resultaat: meer definitie in spieren en aderen mooier zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Barry|IA schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:15:
Zojuist zonnebankje gepakt. Resultaat: meer definitie in spieren en aderen mooier zichtbaar.
Aderen zijn bij mij altijd zichtbaar (en word al bruin van een gloeilamp tot jaloezie van de missus :P) maar liggen er niet zo dik op :+

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
2Dutch schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:43:
[...]

Aderen zijn bij mij altijd zichtbaar (en word al bruin van een gloeilamp tot jaloezie van de missus :P) maar liggen er niet zo dik op :+
Just like this? :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4kucJjzHgTel2rI0BNU8qIaObnQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/72NhO5yXPAAr7i8NspTHpaON.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Tatsu schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:22:
[...]

Die rear elevated is echt een b*tch maar ooh zo effectief.
Dat is de ergste oefening die er is voor mij. Eén setje met >12 reps tot het gaatje en ik mag aan de zuurstof. Nog erger dan squatten tot je kotst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
Superkiwi schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:30:
En anders gewoon de deurpost vastpakken en sissy squats doen.
Pijn gegarandeerd.

https://www.muscleandfitn....jpg?quality=86&strip=all
Disclaimer: die oefening is niet voor iedereen geschikt! Ik voel de kniepijn al opkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

joepP schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:55:
[...]

Disclaimer: die oefening is niet voor iedereen geschikt! Ik voel de kniepijn al opkomen...
klopt, ik heb een lichte blessure aan mijn knie nu na de sissy squat te hebben gedaan. Echter neem ik aan dat na een tijd die oefening met mate te doen, dat je knieen sterker zijn geworden en er gewoon tegen kunnen.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ik doe hem zelf ook niet meer.
Heb een raar gevoel in mijn knie sinds we squats in de smith machine in ons schema hebben gegooid, alsof er echter de knieschijf iets niet goed zit. Voel het nu vooral als ik de knie meer dan 90° buig. Als ik dan de knieschijf iets naar buiten trek doet het pijn als een malle.
Vroeger wel af en toe de sissy squat gedaan en voor branderige quads is ie uitstekend.

[ Voor 19% gewijzigd door Superkiwi op 31-01-2022 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko

Licko

ZVDK

Squats in de smith is bij de verkeerde voet placement vragen om problemen...

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Licko schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:35:
Squats in de smith is bij de verkeerde voet placement vragen om problemen...
Net als in een Hack(us) Squat machine. Veel sportbegeleiders leren je squatten in de Smith-machine
(als ze je dat überhaupt willen aanleren), en daar beginnen de meest blessures. Dan zeggen ze ook, ja je kunt beter niet kniebuigen/squatten. Dat is blessure-gevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Komen ze nu mee hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
Tatsu schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:16:
Hoppa, afgelopen 2 weken bezig met Micha als personal trainer.

Resultaat mag er nu al zijn, abs incoming.

Van een vierpunts huidplooimeter van 33 naar 27 mm.
Taille van 76,2cm naar 75cm.

We gaan verder door om daarna lekker te bouwen.
Wil je delen hoeveel kcal je krijgt, in welke verhouding, plus gewicht en lengte? Hoevaak/lang/intensief train je? En hoe voel je je na twee weken? Dat is voor mij vaak het breekpunt als ik te ambitieus ben :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Licko

Licko

ZVDK

Hackus schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:50:
[...]

Veel sportbegeleiders leren...
Vaak leren ze beginnende sporters niets. Ze sturen mensen met een A4'tje vol ongeschikte oefeningen de gym in en kijken amper naar de juiste vorm. Knieën die naar binnen buigen of een squat die niet in de buurt komt van parallel. Niet om aan te zien.

Veel beginners zijn beter af met een schema met high rep leg press imo. Eerst wat kracht opbouwen en 's avonds als je van de spierpijn niet meer van de bank af kunt komen, op YouTube filmpjes kijken over de juiste uitvoering van de oefeningen ;)

Zelfde geldt overigens voor de deadlift..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
drie aannames in één zin, klinkt als iemands nare ervaring die je kennelijk van toepassing vindt op de meeste situaties.. ( vaak leren ze.... en veel beginners zijn beter af... )

Lijkt mij dat iemand niet duidelijk z'n doelen weet, of niet kritisch is op de gym of trainer, krijgt wat hij/zij verdient?

High reps past overigens weer niet bij kracht training, nogmaals het moet wel passen bij iemand z'n doel.
En youtube staat ook vol met foute voorbeelden. :)

no sweat, of toch wel! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Maar voor een hele hoop mensen is hypertrophy toch wel het doel. Ook als ze dat zelf niet door hebben en niets van bodybuilding af willen weten (eng woord). Maar dan hoef je eigenlijk niet te squatten of deadliften. En zonder begeleiding als beginner ook niet per se aan te raden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

joepP schreef op maandag 31 januari 2022 @ 16:33:
[...]

Wil je delen hoeveel kcal je krijgt, in welke verhouding, plus gewicht en lengte? Hoevaak/lang/intensief train je? En hoe voel je je na twee weken? Dat is voor mij vaak het breekpunt als ik te ambitieus ben :P
Ja, hoor.

Lengte: 174cm
Gewicht: 76,1kg
Kcal: 2147
Macroverhouding k/e/v: 210g/170g/62g

Training: 4 maal in de week
Duur: 60-75 minuten

Voel me beter dan de eerste week, ik groei erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko

Licko

ZVDK

HyperTrophy schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:08:
drie aannames in één zin, klinkt als iemands nare ervaring die je kennelijk van toepassing vindt op de meeste situaties.. ( vaak leren ze.... en veel beginners zijn beter af... )

Lijkt mij dat iemand niet duidelijk z'n doelen weet, of niet kritisch is op de gym of trainer, krijgt wat hij/zij verdient?

High reps past overigens weer niet bij kracht training, nogmaals het moet wel passen bij iemand z'n doel.
En youtube staat ook vol met foute voorbeelden. :)

no sweat, of toch wel! :P
Ik heb het bij 3 gyms al meegemaakt dat mensen op die manier 'begeleid' worden. Maar je hebt gelijk dat iemand die niet duidelijk z'n doelen weet, of niet kritisch is op de gym of trainer, krijgt wat hij/zij verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
Tatsu schreef op maandag 31 januari 2022 @ 22:42:
[...]

Ja, hoor.

Lengte: 174cm
Gewicht: 76,1kg
Kcal: 2147
Macroverhouding k/e/v: 210g/170g/62g

Training: 4 maal in de week
Duur: 60-75 minuten

Voel me beter dan de eerste week, ik groei erin.
Nice, dank. Dat is ruim 2.2g/kg proteine, is daar een reden voor? Ik zou persoonlijk liever voor 1.8 gaan en wat meer carbs eten voor energie. Wil je ook wat vertellen over je trainingen? Fullbody, push/pull? En de intensiteit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

joepP schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:44:
[...]

Nice, dank. Dat is ruim 2.2g/kg proteine, is daar een reden voor? Ik zou persoonlijk liever voor 1.8 gaan en wat meer carbs eten voor energie. Wil je ook wat vertellen over je trainingen? Fullbody, push/pull? En de intensiteit?
Die reden is aan mijn PT'er. Qua energie ben ik prima, mits ik voldoe aan kwaliteitsslaap die ik nu even mis met een zieke dochter.

Training is een een combinatie van upper body (focus chest), full body (nadruk quads), upper body (nadruk rug), full body (nadruk hams).

Intensiteit: straight set oefeningen, rep ranges variërend van 6-8 reps, 8-12 reps, 10-15 reps. 7-8 oefeningen 3 series.

Was aan het begin hoog vanwege omschakelen van driemaal in de week full body. Draai nu meer volume met minder gewicht. Begint nu na week 3 midden tot hoog te worden.

Lichaam gaat er goed op, zet ook weer spiermassa aan gezien toename in omtrek armen en schouders en benen. Dat zal voornamelijk spiergeheugen zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Reacher

oldschool

Vinden ze je nog wel liev thuis? :+

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Zonet best een lekkere legday gehad:
Squat 15x80 15x80 15x85 15x90
(volgende keer met 85kg starten)
Leg extensions 3x10-12 reps
Leg curl 3x10-12 reps
Leg press 3x12-15 reps
Kuiten 4x setjes tot faal

De benen gaan qua vorm wel goed, de quads en de druppels zijn mooi bol en afgetekend :)

[ Voor 7% gewijzigd door Superkiwi op 01-02-2022 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Superkiwi schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:01:
Zonet best een lekkere legday gehad:
Squat 15x80 15x80 15x85 15x90
(volgende keer met 85kg starten)
Leg extensions 3x10-12 reps
Leg curl 3x10-12 reps
Leg press 3x12-15 reps
Kuiten 4x setjes tot faal

De benen gaan qua vorm wel goed, de quads en de druppels zijn mooi bol en afgetekend :)
Lekker Volume d:)b

zelf nog teveel last van verrekken lies..
Rekken en strekken helpt iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Reacher schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:41:
[...]

Vinden ze je nog wel liev thuis? :+
Haha, gelukkig wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
Wacht maar. Na een paar weken zo laag in je kcal ga je zeker op de bank slapen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Dan weer bouwen! 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Gister was de upper workout...teleurstellend. Had er (al helemaal voor een maandag :P) wel lekker zin in na die mooie looks na de vorige keer dus vol goede moed ging ik aan de slag...en dan met pijn en moeite de reps gehaald, echt rubberen armen, vloekend, wat een deceptie :/

Vermoedelijk toch de niet optimale slaap die hard erin hakte, was beetje gammel op de pootjes. Zondag is core-dag dus weinig spannends verder. Maar: toch weer een workout afgetikt, vanavond weer rondje loopband en morgen de benen weer aka doodgaan voor beginners :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Fullbody C (01/02/2022)

Squat
15 x 45 kg
15 x 45 kg

Incline Bench Press (Dumbbell)
15 x 12 kg
15 x 12 kg

Dumbbell Row
15 x 14 kg
15 x 14 kg

Arnold Press (Dumbbell)
15 x 8 kg
15 x 8 kg

Triceps Extension (Cable)
20 x 10 kg
20 x 10 kg

Bicep Curl (Barbell)
15 x 12 kg
15 x 12 kg

Lying Leg Curl ipv Seated Leg Curl
15 x 4 kg
15 x 4 kg

Ab Wheel
15 x
15 x
15 x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Vandaag eindelijk mezelf bij elkaar geraapd en mezelf de gym in gesleurd. Lekker in die basic shit mierenhoop trainen hier in Utrecht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:52
Iemand al ooit “Creatine Xplode” van Olimp geprobeerd? Neem normaliter gewoon “creatine monohydrate” maar merk nou niet zozeer progressie daardoor. Online lees ik mixed reviews dus was benieuwd naar mede tweakers.

Product is: https://www.bodyandfit.co...e/Creatine-Xplode/p/05154

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Turdie schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 22:01:
Vandaag eindelijk mezelf bij elkaar geraapd en mezelf de gym in gesleurd. Lekker in die basic shit mierenhoop trainen hier in Utrecht...
Basic Fit is top. Ik zat bij Bruno’s Gym (hardcore, maar failliet) en zit nu bij Fit for Free, Basic Fit en Full of Life. Mijn voorkeur gaat uit naar Basic Fit.

Maar goed, wat zijn je stats en hoe ging de training? En waarom heb je zoveel moeite om consistent te gaan trainen? Vind je ‘t niet leuk? Heb je geen echt doel? Hou je niet van die mooie ronde billen in die Gymshark leggings?

[ Voor 5% gewijzigd door Barry|IA op 01-02-2022 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
sacaji schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 22:01:
Iemand al ooit “Creatine Xplode” van Olimp geprobeerd? Neem normaliter gewoon “creatine monohydrate” maar merk nou niet zozeer progressie daardoor. Online lees ik mixed reviews dus was benieuwd naar mede tweakers.

Creatine moet je gewoon simpel bij monohydrate houden. Creatine verbetert explosief uithoudingsvermogen (ATP) en het zorgt voor water IN de spier (daar waar je het wilt).

Met creatine blijf je geen progressie maken ofzo. Je hebt gewoon 1 a 2 extra reps in de tank, dat is later niet opeens 4 of 5 reps..

Als je vooruitgang wilt boeken moet je harder trainen. Ik zie tegenwoordig weer zoveel gasten appjes bijhouden en strikt 8 reps doen. Als ze de stang dan neerleggen zie je aan het gezicht niet eens dat ze inspanning hebben geleverd....

Ga gewoon SNOEIHARD trainen. Zoek stagnatie niet in de supplementen, want die doen ook idd geen reet. 10.000 euro aan legale supplementen doen minder dan 30 euro aan illegale supplementen. Dus keep it simple and train harder than last time!

[ Voor 24% gewijzigd door Barry|IA op 01-02-2022 22:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 09:12
Ik zou je abbo gelijk opzeggen.

Je hebt er overduidelijk geen lol in op deze manier. Sporten werkt alleen als je het lange tijd consistent doet. Het is een marathon, geen sprint.

Die marathon ga je alleen halen als je iets vindt waar je plezier in hebt. Dat is nu niet het geval, dus tijd om naar een andere manier van sporten/bewegen te zoeken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Als ik @Turdie zijn berichten juist interpreteer is de sfeer in de lokale Basic Fit het issue. Correct me if I'm wrong Turdie.
De oplossing is simpel: een andere (lees: leukere) gym zoeken.

Als fitness niet je ding is, is de oplossing ook simpel: een andere sport zoeken, zoals @Requiem19 aangeeft.

[ Voor 45% gewijzigd door Superkiwi op 01-02-2022 22:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

sacaji schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 22:01:

Is gewoon onzin, gewoon Creapure en klaar. Al die esters is gewoon commerciële lulkoek

https://www.bodyandfit.co...ne-worldwide%29/p/p_01668
https://www.powersuppleme...monohydraat-creapure-600g

[ Voor 16% gewijzigd door Hackus op 01-02-2022 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Hackus schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 22:11:
[...]

Is gewoon onzin, gewoon Creapure en klaar. Al die esters is gewoon commerciële lulkoek
Haha, esters in creatine. Moet niet gekker worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Barry|IA schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 22:09:
Creatine moet je gewoon simpel bij monohydrate houden. Creatine verbetert explosief uithoudingsvermogen (ATP) en het zorgt voor water IN de spier (daar waar je het wilt).

Met creatine blijf je geen progressie maken ofzo. Je hebt gewoon 1 a 2 extra reps in de tank, dat is later niet opeens 4 of 5 reps..

Als je vooruitgang wilt boeken moet je harder trainen. Ik zie tegenwoordig weer zoveel gasten appjes bijhouden en strikt 8 reps doen. Als ze de stang dan neerleggen zie je aan het gezicht niet eens dat ze inspanning hebben geleverd....
Ik heb erg sterk het idee dat bij mij de creatine vooral zorgt voor sneller herstel (en ja, da's ook wel groeitijd maar bij mij gaat dat niet zo hard als bij jullie heren): ik vergeet het een keer en prompt meer spierpijntjes. Overigens lees ik ook dat ze aan het onderzoeken zijn of het voor neurologische ellende nog benefits heeft: well I don't mind if it did, maar erg interessant om beetje bij te houden, ook de specifieke benefits voor dames :)

Je zult je idd verbazen hoeveel mensen geen idee hebben van progressive overload en elke keer precies hetzelfde riedeltje afsteken. Heeft denk ik ook wel met motivatie te maken maar mensen zijn ook niet gewend om echt moeite te doen en uit die zone te stappen waarin alles lekker easy gaat. In mijn hoofd zeg ik altijd dat ik +1 rep wil, soort mezelf naar het resultaat toelullen if you will ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
2Dutch schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 22:28:
[...]

Ik heb erg sterk het idee dat bij mij de creatine vooral zorgt voor sneller herstel (en ja, da's ook wel groeitijd maar bij mij gaat dat niet zo hard als bij jullie heren): ik vergeet het een keer en prompt meer spierpijntjes. Overigens lees ik ook dat ze aan het onderzoeken zijn of het voor neurologische ellende nog benefits heeft: well I don't mind if it did, maar erg interessant om beetje bij te houden, ook de specifieke benefits voor dames :)

Je zult je idd verbazen hoeveel mensen geen idee hebben van progressive overload en elke keer precies hetzelfde riedeltje afsteken. Heeft denk ik ook wel met motivatie te maken maar mensen zijn ook niet gewend om echt moeite te doen en uit die zone te stappen waarin alles lekker easy gaat. In mijn hoofd zeg ik altijd dat ik +1 rep wil, soort mezelf naar het resultaat toelullen if you will ;)
Creatine kun je best eens een keer vergeten. Je neemt wss 5 gram en dat is voor de meeste van ons al teveel, maar dat boeit niet. Je hebt of je ATP gevuld (en dat duurt weken), of niet (omdat je ‘t niet supplementeert). Een dag geen creatine merk je niet. Maarrrrr.... perceptie kan wel een belangrijke motivator zijn! Dus denk vooral dat ‘t een soort pre workout is, als dat werkt voor jou en je haalt daar je kracht uit, wie ben ik dan om dat tegen te spreken.

De reden dat men steeds hetzelfde doet is omdat men wel een pomp wilt, maar geen pijn wilt voelen. Slechts weinig mensen beseffen dat een pomp pijnlijk MOET zijn. Als jij onder die omstandigheden kan blijven doortrainen met de tranen in je ogen, dan heb je ‘t spelletje door :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 16:22
Ik heb dat ook wel in het begin. Zeker na een corona stop en je voor je gevoel weer opnieuw moet beginnen.

Maar heb wel gemerkt dat als ik het maar een week of drie volhou om consequent te gaan, dat de 3 x per week naar de sportschool ook weer leuker worden. Endorfines komen vrij en dan wordt het een automatisme bij mij om te gaan en ook fun. Het is dan juist balen om een training te skippen :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Barry|IA schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 22:09:
[...]

Ga gewoon SNOEIHARD trainen. Zoek stagnatie niet in de supplementen, want die doen ook idd geen reet. 10.000 euro aan legale supplementen doen minder dan 30 euro aan illegale supplementen. Dus keep it simple and train harder than last time!
Kleine toevoeging: GOED ETEN!! En dan niet per se de eiwitten.. als je te weinig kcal binnen krijgt heeft je lichaam alsnog geen energie om te bouwen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry|IA
Vuvuzela schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 00:19:
[...]

Kleine toevoeging: GOED ETEN!! En dan niet per se de eiwitten.. als je te weinig kcal binnen krijgt heeft je lichaam alsnog geen energie om te bouwen.
Helemaal waar! En staar je idd niet blind op alleen eiwitten. Koolhydraten naar binnen werken. Vetten naar binnen. Gewoon het hele pakketje erin, anders bereik je niks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:41
Zo, gisteren weer lekker getraind in de nieuwe gym.

Dinsdag, dus voor veel mensen (die niet op maandag kunnen) borst/rug dag, dus dat betekend alle ruimte voor mij om leg day te doen :P

- Barbel squats
- Leg curls
- Leg Extensions
- Seated Calfs
- Standing Calfs
- Lunges

Vandaag en/of morgen waarschijnlijk moeite met traplopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Superkiwi schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 22:11:
Als ik @Turdie zijn berichten juist interpreteer is de sfeer in de lokale Basic Fit het issue. Correct me if I'm wrong Turdie.
De oplossing is simpel: een andere (lees: leukere) gym zoeken.

Als fitness niet je ding is, is de oplossing ook simpel: een andere sport zoeken, zoals @Requiem19 aangeeft.
Nja het is gewoon enorm veel mensen en enorm druk, waardoor ik steeds moet improviseren iedere training dag omdat vaak de apparaten zijn van de oefeningen die ik wil doen volgens mijn schema

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Turdie schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 08:21:
[...]

Nja het is gewoon enorm veel mensen en enorm druk, waardoor ik steeds moet improviseren iedere training dag omdat vaak de apparaten zijn van de oefeningen die ik wil doen volgens mijn schema
Laat je schema los en ga knallen met de spullen die wel beschikbaar zijn.

Je vind trainen ook niet leuk, met een schema maak je ‘t er niet prettiger op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-09 02:25
Turdie schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 08:21:
[...]

Ik ga zelf al jaren naar een fit4free. Als het even kan moet je de prime time uren van 6 tot 8 savonds niet komen. Ga ervoor of erna ( tot 11 open)

En als je niet anders kan ga dan niet net als iedereen en zijn moeder op maandag borst doen. Wanneer al die stoere boys vechten om de bench ga jij maandag lekker deadliften (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Lekker thuis sporten, alle ruimte tijd en spullen die je wilt. :)

Prime time heb je overal, maar uitgebreide krachthoeken zijn volgens mij overal schaars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
We hebben natuurlijk niet allemaal de ruimte of de middelen om een homegym in te richten.

Daarbij is mijn fit goed uitgerust en kost me 14.99 p/ maand dusja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Als Fit For Free of Basic Fit je bevalt is het ook prima toch, prijs is laag en er zijn gewichten :).

Maakt ook allemaal geen zak uit hoe en waar je sport, als je maar ergens sport waar je het naar je zin hebt zodat je iedere week 2/3x gaat en dat week in, week uit volhoudt.

Ik had tot deze maand een unlimited abbonnement bij de lokale Crossfit box. Maar deze heeft de prijzen verhoogd naar 170 (!!) euro per maand.

Dat werd me ook iets te gortig, dus maar teruggegaan naar 2x per week abbonnement wat nog steeds reteduur is (120 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
120 euro p/m? :o

Wat maakt het dat het dat waard is?

Ben zelf 40 euro p/m kwijt voor onbeperkt fitness wat ik al duur vind (32,50 bij de vorige gym).

[ Voor 17% gewijzigd door PdeBie op 02-02-2022 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Zal wel met swimWOD, personal trainer, voedselbegeleiding, etc en extra’s zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Vroeger was ik best wel anal als het ging om mijn voeding, manier van trainen en mijn sportschool. Dan kon ik me best opwinden als er een apparaat bezet was en men zich niet hield aan de gym ettiquete.

In de loop der jaren heb ik dit meer los weten te laten door meer tevreden en dankbaar te zijn.

Ik werd minder gymnazi.

Dat had een mooi voordeel: meer gainz, meer levensvreugde, meer apparaten tot mijn beschikking.

Hoe?

- Mag ik met je meedoen? /Vriendelijk kijkt.

Het antwoord was merendeels ja. Dan een leuk praatje maken tussendoor of die gozer ging snel door naar een ander apparaat. Vaak was het 50 procent kans op het een of ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
PdeBie schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:38:
120 euro p/m? :o

Wat maakt het dat het dat waard is?

Ben zelf 40 euro p/m kwijt voor onbeperkt fitness wat ik al duur vind (32,50 bij de vorige gym).
Crossfit is overal duur :-). En in Amsterdam is het bijna 2x zo duur als buiten Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
ah ja... dat verklaart al zeker de helft van de prijs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-09 20:57
Requiem19 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:23:
Als Fit For Free of Basic Fit je bevalt is het ook prima toch, prijs is laag en er zijn gewichten :).

Maakt ook allemaal geen zak uit hoe en waar je sport, als je maar ergens sport waar je het naar je zin hebt zodat je iedere week 2/3x gaat en dat week in, week uit volhoudt.

Ik had tot deze maand een unlimited abbonnement bij de lokale Crossfit box. Maar deze heeft de prijzen verhoogd naar 170 (!!) euro per maand.

Dat werd me ook iets te gortig, dus maar teruggegaan naar 2x per week abbonnement wat nog steeds reteduur is (120 euro).
voor 120 euro heb ik een leuk avondje in de paaldansvereniging ;) maar buiten dat ik betaal 36 euro voor onbeperkt nog duur want ik ga bijna nooit( bijna nooit dan want als ik ben is het meer ouwehoeren)

nadeel van een homegym ( of een voordeel dat kan ook)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
@bie100 als je zelf in de paal hangt heb je denk ik nog een prima core training gelijk voor die 36 euro ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Skybullet schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 10:35:
We hebben natuurlijk niet allemaal de ruimte of de middelen om een homegym in te richten.

Daarbij is mijn fit goed uitgerust en kost me 14.99 p/ maand dusja
Dat hoeft ook niet.

Thuis met BW kun je al veel doen, en 2 halters van 15KG met losse schijven zijn ook geen bankbrekers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Laatst online: 19-09 12:45
Requiem19 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:42:
[...]

Crossfit is overal duur :-). En in Amsterdam is het bijna 2x zo duur als buiten Amsterdam.
Welke box is dat dan? Dat ligt denk ik wel heel erg boven het gemiddelde :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
Hackus schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:50:
[...]

Dat hoeft ook niet.

Thuis met BW kun je al veel doen, en 2 halters van 15KG met losse schijven zijn ook geen bankbrekers
Ik zou niet weten waarom ik ( buiten lockdown om ) BW thuis oefeningen ooit zou verkiezen boven een goed uitgeruste gym met ruime openingstijden.
Zeker als die nog geen 2 tientjes per maand kost.

Mijn droom is ooit zeker om een homegym in te richten als ik een mooie schuur of garage heb. Maar dan doe ik het meteen goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-09 20:57
Requiem19 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:43:
@bie100 als je zelf in de paal hangt heb je denk ik nog een prima core training gelijk voor die 36 euro ;).
dat lukt alleen als het een lantaarnpaal is in mijn geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Skybullet schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:00:
[...]

Ik zou niet weten waarom ik ( buiten lockdown om ) BW thuis oefeningen ooit zou verkiezen boven een goed uitgeruste gym met ruime openingstijden.
Zeker als die nog geen 2 tientjes per maand kost.

Mijn droom is ooit zeker om een homegym in te richten als ik een mooie schuur of garage heb. Maar dan doe ik het meteen goed.
Je betrekt het nu tot jezelf, het ging om Turdie. Verder zijn er ook lezers die het niet kunnen betalen maandelijks, of niet de 'verplichting' willen om elders te gaan trainen. (zeker nu na 2j corona..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolBadeendje
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 14:19
gomaster schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:52:
[...]

Welke box is dat dan? Dat ligt denk ik wel heel erg boven het gemiddelde :?
Ik schrik ook wel van die prijs. In het noorden des lands betaal ik €50 pm voor onbeperkt. Hele goede begeleiding, goed materiaal. Verder geen 'gratis extra's' als voedingsplannen oid (PT kan wel betaald).
Pagina: 1 ... 84 ... 124 Laatste

Let op:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.