Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
[ Voor 10% gewijzigd door Tsurany op 18-01-2022 10:48 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Bij dat laatste lijkt het me juist essentieel om je programma volledig af te ronden, en je sets te voldoen.
Als je traint tot failure, dan doet in principe het aantal reps er niet toe, maar dan heb je volgens mij ook niet zo'n volle workout als @VinnyAMS
@Hackus het is een voor mij herkenbare valkuil van het thuis trainen. lukt de set of rep niet, ... iets lichter, of de set of reps maar skippen en door naar volgende workout.
maar als je dan 'in de spiegel kijkt' is het natuurlijk niet 'eerlijk' als je je programma niet volgt. Maar goed dit is natuurlijk persoonlijk, maar het kan natuurlijk wel je progressie in de weg zitten.
Aangenomen dat er geen timer op de rust zit, want dat zou ook een hoop verklaren.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik zal proberen het zo duidelijk mogelijk uit te leggen. En inderdaad weer eens contact zoeken met diegene die het schema heeft verzorgd.
De tijd klopt niet. Ik vul het achteraf pas in in strong. half 6 begonnen half 8 klaar. Inclusief alles uit de schuur en er weer in :-).
Het schema is gebaseerd op https://www.fit.nl/reps-in-reserve.
Dan klopt het overslaan van reps natuurlijk al niet.
Het is volgens mij wel zo dat ik dus ervoor zorg dat ik als voorbeeld 4x12 60 kan bankdrukken.Dan verhoog naar 4x8 met het gewicht waar ik dit mee red en dan totdat ik die weer 4x12 kan.
Rust tussen sets bij BP/SQ e.d. is 2 tot 3 minuten. Bij andere oefeningen 45 tot 60 sec.
@Gonadan Die worden getimed door de app
Bij de OHP is de stap van 7,5 kg per arm naar 10kg per arm te groot om die 3x12 te halen.
Dus overal lager in gewicht gaan zitten om de sets te halen?
Het is inderdaad nodig om even goed naar mijzelf in de spiegel te kijken. Het is niet dat ik denk fuck deze set door naar de volgende, maar ik haal het niet qua gewicht. Ben natuurlijk ook alleen zonder spotters die ik op zich nog wel in het rack zou kunnen zetten.
ik heb daarvoor nieuwe fractional schijven gehaald, waarmee ik kleinere stapjes kan toepassen.
maar zoals je zelf al aangeeft progressie is niet alleen in gewicht uit te voeren maar ook in je sets/reps of minder rusttijd
een strikte rust gaat uiteraard op een gegeven moment tegen je werken, echter kan het je ook helpen om toch progressie te forceren. hier zijn genoeg blogs en vlogs over gemaakt, de waarheid ligt meestal in het midden
ik zou zeker eens naar je eigen rusttijden gaan kijken, misschien win je wat.
twee uur ben je idd zo kwijt, en dat kan soms na een lange werkdag al als 'meer dan genoeg' aanvoelen!
[ Voor 9% gewijzigd door HyperTrophy op 18-01-2022 11:38 ]
We bouwen het maar weer langzaam op. Liever wat lager beginnen in gewicht met meer reps, zodat mijn lichaam er weer aan kan gaan wennen dan dat ik blessures op ga lopen.
Fullbody B (18/01/2022)
Deadlift
20 x 40 kg
20 x 40 kg
Romanian Deadlift
20 x 30 kg
20 x 30 kg
Seated Overhead Press
20 x 20 kg
20 x 20 kg
Pull Ups
5x
5x
Chest Dips
5x
5x
Shrug (Barbell)
20 x 30 kg
20 x 30 kg
Standing Calf Raise
20 x 25 kg
20 x 25 kg
Plank
1 min.
1 min.
1 min.
Ik heb wel goed geslapen
[ Voor 3% gewijzigd door 2Dutch op 18-01-2022 15:51 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Ga weer met een Personal Trainer aan de slag. Doel: zelfde lichaamsgewicht (76kg), vetpercentage rond 12~14% (schat nu op 18~20% te zitten afgaande op body fat percentage foto’s op het www).
Lowerbody A
dinsdag 18 jan. 2022, 19:28
Squat (Barbell) 3.30 rust tussen sets.
Set 1: 92,5 kg × 8
Set 2: 92,5 kg × 8
Set 3: 92,5 kg × 7
Set 4: 92,5 kg × 6
Stiff Leg Deadlift (Barbell) 3.30 rust tussen sets.
Set 1: 77,5 kg × 12
Set 2: 77,5 kg × 12
Set 3: 77,5 kg × 12
Set 4: 77,5 kg × 12
Lunge (Dumbbell)
Set 1: 2,5 kg × 12
Set 2: 2,5 kg × 12
Set 3: 2,5 kg × 12
Standing Calf Raise (Dumbbell)
Set 1: 21,5 kg × 15
Set 2: 21,5 kg × 15
Set 3: 21,5 kg × 15
Crunch
Set 1: 15 reps
Set 2: 15 reps
Set 3: 15 reps
with Strong
Ik snap hem niet.HyperTrophy schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:56:
@Tsurany ja, het is goed dat je het zo aansnijdt, want het zal idd daar in zitten, train je tot failure of is je 'programma' zo bedacht dat je er daadwerkelijk sterker van wordt.
Bij dat laatste lijkt het me juist essentieel om je programma volledig af te ronden, en je sets te voldoen.
Als je traint tot failure, dan doet in principe het aantal reps er niet toe, maar dan heb je volgens mij ook niet zo'n volle workout als @VinnyAMS
@Hackus het is een voor mij herkenbare valkuil van het thuis trainen. lukt de set of rep niet, ... iets lichter, of de set of reps maar skippen en door naar volgende workout.
maar als je dan 'in de spiegel kijkt' is het natuurlijk niet 'eerlijk' als je je programma niet volgt. Maar goed dit is natuurlijk persoonlijk, maar het kan natuurlijk wel je progressie in de weg zitten.
Zelf train ik exact zoals VinnyAms: je planned voor een oefening bv 3x 8 reps met 70kg. Dan haal je je goal of ga je tot failure elke set en vervolgens proberen de volgende keer meer reps te halen, tot je aangegeven aantal reps en dan meer gewicht op de bar.
Wat is daar mis mee?
Dit en dergelijke programma’s zijn zo uitgestippeld dat je iedere workout in principe omhoog gaat in gewicht.
Maar als je dit niet strikt volgt, zal je minder snel, of zelfs geen resultaat krijgen. Met sterker worden zijn er niet echt shortcuts of cheats
Dus wat is het issue dan, het is niet alsof als je een programma hebt, dat je dat ook automagisch altijd kunt halen.
Hij bedoelt in set 3 bijv. 6 van de 8 reps, maar wel set 4 beginnen, en daar 6 of meer reps behalen.rachez schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:41:
Dat snap ik. Maar als je al maximaal gaat en je haalt de set niet, kan je toch niet meer doen dan je maximaal aantal reps?
Dus wat is het issue dan, het is niet alsof als je een programma hebt, dat je dat ook automagisch altijd kunt halen.
Als je eindigt in set 4 met 6 reps ipv 8, is dat meer waarschijnlijk failure
[ Voor 0% gewijzigd door Hackus op 19-01-2022 20:04 . Reden: Typo ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
HyperTrophy bedoelt denk ik als je die laatste twee reps toch doorzet sneller sterker wordt.rachez schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:41:
Dat snap ik. Maar als je al maximaal gaat en je haalt de set niet, kan je toch niet meer doen dan je maximaal aantal reps?
Dat heb ik geprobeerd door meer rust te nemen tussen de sets. Dat lukte niet. Nu volgende training mijn fractional plates gebruiken om het gewicht wat ik omhoog ga me kleinere stappen neem en zo de sets misschien wel haal.
Ah check, nu zie ik het verschil, thx!Hackus schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:46:
[...]
Hij bedoelt in set 3 bijv. 6 van de 8 reps, maar wel set 4 beginnen, en daar 6 of meer reos behalen.
Als je eindigt in set 4 met 6 reps ipv 8, is dat meer waarschijnlijk failure
Merk wel dat ik wat core stabiliteit heb verloren.
Iets meer rust tussen reps, en wat geconcentreerde singles.
3x5 @ 120kg SQ
Net OHP voor het eerst opgestart, eerste warmup sets gedaan, re-rack de stang draai me om,… staat een van m’n kinderen vlak achter me. “Hoi papa”
Schrok me rot haha! (AirPods in)
3x5 @ 50kg OHP
Daarna
1x5 @120 DL
en nog een
1x5 @ 130 DL
[ Voor 29% gewijzigd door HyperTrophy op 20-01-2022 09:45 ]
Squat je low bar of high bar? Bij low bar is het wat minder erg, al moet de rug wel stabiel in die houding blijven en geen good mornings tijdens de squat uiteraardHyperTrophy schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 20:42:
Net bezig met m’n workout, betrapte mezelf afgelopen zaterdag (dankzij filmen) toch op halve goodmornings met squats. Zal met name door de lange tijd niet gesport te hebben gekomen zijn.
Merk wel dat ik wat core stabiliteit heb verloren.
Iets meer rust tussen reps, en wat geconcentreerde singles.
3x5 @ 120kg SQ
Net OHP voor het eerst opgestart, eerste warmup sets gedaan, re-rack de stang draai me om,… staat een van m’n kinderen vlak achter me. “Hoi papa”![]()
Schrok me rot haha! (AirPods in)
3x5 @ 50kg OHP
Daarna
1x5 @120 BP
en nog een
1x5 @ 130 BP
Gisteren dus een soort van concentrated reps gedaan waar het al wat beter ging. Met name in de warmup sets hier wat meer aandacht aan besteedt.
Hackus schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 14:32:
[...]
Iemand ervaring hiermee, wil geen whey die niet goed mengt. En goede smaak, banaan of aardbei.
Doe samen, dus die 5kg is zo weg
Thanks
Vandaag aan begonnen, en smaakt inderdaad prima. Werkt ook goed volgens de spiegel ....
Of zou het komen door mijn afbeul-training van vandaag ?
Sowieso. En dan heb je vandaag wrs nog geen spannende deal.PdeBie schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:47:
Zit nu op die site te kijken @Hackus, maar dat zijn interessante prijzen (zelfs nu ze niet in de aanbieding zijn). Beter dan wat je voor Whey bij Holland and Barrett betaald.
Meer dan 50 euro voor 5kg is te veel. Met goede deals is het soms rond de 40 zelfs.
I served in a company of heroes.
Dat zeker, hoop ook niet dat iemand daar zijn eiwitten weghaalt ...echt zonde van je geldPdeBie schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:47:
Zit nu op die site te kijken @Hackus, maar dat zijn interessante prijzen (zelfs nu ze niet in de aanbieding zijn). Beter dan wat je voor Whey bij Holland and Barrett betaald.
Ik gebruik de smaak om te mixen met smaakloze Iso-Whey en Caseïne.
Ik ben inmiddels weer toe aan een nieuwe voorraad en wederom schrok ik mij de pleuris van de nieuwe prijsstijgingen. Ik snap dat we in een (grondstof)crisis zitten, maar ik vond het moeilijk om te kwantificeren. Toen vond ik twee "leuke" grafiekjes.TheTinusNL schreef op donderdag 23 september 2021 @ 20:52:
Is mijn timing gewoon slecht, of is whey de afgelopen 2 maanden veel duurder geworden?![]()
Ik houd voor mijzelf een spreadsheetje* bij met verschillende merken (op dit moment Bulk, MyProtein, body&fit, XXLnutrition, voor uitbreiding vatbaar), hoeveelheden en soorten. Wanneer mijn huidige voorraad ten einde begint te raken (zoals nu), update ik hem met nieuwe prijzen en eventueel lopende kortingen. Daarin heb ik dan staan hoeveel cent 30 gram pure eiwit kost (dus niet 30 gram productpoeder, maar echt 30 gram eiwit, simpel voorbeeld is dan dus 40 gram productpoeder à 75% eiwitgehalte).
* had voor de zomervakantie de planning er een simpele web scraper voor te maken en dat op een websiteje te pleuren, helaas geen tijd voor gehad
Mijn laatste bestelling was van 12 juli, toen zaten de goedkoopste opties rond de 42 à 45 cent per 30 gram pure eiwit en verder alle "standaard" whey (geen isolate of caseïne) rond de 45 a 50 cent. Tot mijn verbazing zie ik dat de huidige goedkoopste optie 52 is, met de rest rond de 60-65 cent. In keiharde euro's geen groot verschil, maar procentueel toch aanzienlijk, zeker in zo'n kleine periode.
Bijvoorbeeld: destijds was de 5000gr Bulk whey protein €83,99 met 40% korting = €50,40. Op moment van schrijven is dat €99,99 met 35% korting = €64,99.
Flinke verschillen, heb ik iets van productieproblemen o.i.d. gemist? Transport? Of marketing met einde zomervakantie?
Op https://www.zuivelnl.org/marktinformatie/melkprijzen zie je dat je het beste rond Mei melkproducten kunt inslaan.
:fill(white):strip_exif()/f/image/FzJ4euvGZZdlVcWyM7D9xp4C.png?f=user_large)
Interessanter voor het kwantificeren vond ik https://www.frieslandcamp...veehouders/garantieprijs/, de garantiemelkprijs van Campina (maar dat zal ik het algemeen wel gelden) was in december al 24% hoger dan vorig jaar en dat lijkt voor januari op bijna 31% uit te komen.
/f/image/EwQdHUbqYaMvpLFvAhrWOKoO.png?f=fotoalbum_large)
Ook van daling of afvlakking lijkt voorlopig geen sprake.

Goed gedaan aan degene waarvan ik laatst las dat die persoon iets van 45kg op voorraad had?!
Iemand nog whey te ruil?
Ik had 500gr erwt van Bulk besteld voor de lol (kostte geen hol) maar hallelujah wat vind ik dat smerig. Of gratis af te halen rondom Utrecht (Science Park)
Informaticus of vakkundig Googler?
Kun je er visvoer/aas van maken?TheTinusNL schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:50:
Iemand nog whey te ruil?
Ik had 500gr erwt van Bulk besteld voor de lol (kostte geen hol) maar hallelujah wat vind ik dat smerig. Of gratis af te halen rondom Utrecht (Science Park)
Heb Grandma's crunch geprobeerd. Niet cheap maar de serving size is 1/3 van wat ze aangeven, smaakt goed als je het netjes meteen opeet na in joghurt oid gooien
Duw er soms nog wat 'kaneelsuiker' aka kaneelpoeder met erythritol gemengd doorheen, 25gr whey, een banaan en eventueel als ik toch slechter wil doen wat brownie bites van de AHSoy protein isolate, pea starch, pea concentrate, coconut oil, cinnamon powder, natural cinnamon flavour, sweetener: sucralose, salt
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Squat
20 x 40 kg
20 x 40 kg
Incline Bench Press (Dumbbell)
20 x 10 kg
20 x 10 kg
Dumbbell Row
20 x 12 kg
20 x 12 kg
Arnold Press (Dumbbell)
20 x 6 kg
20 x 6 kg
Triceps Extension (Cable)
20 x 10 kg
20 x 10 kg
Bicep Curl (Barbell)
20 x 10 kg
20 x 10 kg
Seated Leg Curl
20 x 20 kg
20 x 20 kg
Ab Wheel
15 x
15 x
15 x
Vanaf zondag gooi ik het gewicht klein beetje omhoog maar houd ik wel de hoge herhalingen aan.
Afspraak test covid gemaakt, nieuwe gym afspraak gemaakt, dat wordt knallen.
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Vind dat nu wel duur worden… Zijn er andere webshops die goedkoper zijn maar ook kwaliteit leveren (dus geen body&fit schandaal zoals enkele jaren terug
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Barry|IA schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 23:46:
Door werkgerelateerde en relatiegerelateerde zaken kan ik morgen e i n d e l i j k m’n eerste training doen![]()
Afspraak test covid gemaakt, nieuwe gym afspraak gemaakt, dat wordt knallen.
[ Voor 15% gewijzigd door Outerspace op 22-01-2022 16:18 ]
[ Voor 94% gewijzigd door Outerspace op 22-01-2022 16:18 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
[ Voor 104% gewijzigd door Outerspace op 22-01-2022 16:19 ]
zaterdag 22 jan. 2022, 14:15
Pull Up (Band)
Set 1: 4 reps
Set 2: 4 reps
Incline Bench Press (Barbell)
Set 1: 60 kg × 8
Set 2: 60 kg × 8
Set 3: 60 kg × 8
Set 4: 60 kg × 8
Bench Press (Barbell)
Set 1: 71 kg × 7
Set 2: 70 kg × 8
Set 3: 70 kg × 5
Note: Laatste set Zwaar 2x5 70kg
Lat Pulldown - Wide Grip (Cable)
Set 1: 46 kg × 10
Set 2: 46 kg × 8
Set 3: 45 kg × 8
Bent Over Row (Barbell)
Set 1: 60 kg × 10
Set 2: 60 kg × 10
Set 3: 60 kg × 10
Overhead Press (Barbell)
Set 1: 30 kg × 8
Set 2: 30 kg × 8
Set 3: 30 kg × 5
Triceps Extension (Dumbbell)
Set 1: 7,5 kg × 12
Set 2: 7,5 kg × 12
Set 3: 7,5 kg × 10
Note: 10kg geprobeerd nog te zwaar.
Concentration Curl (Dumbbell)
Set 1: 12,5 kg × 12
Set 2: 12,5 kg × 12
Set 3: 12,5 kg × 8
Push Up
Set 1: 8 reps
Set 2: 8 reps
Set 3: 8 reps
Note: On Bench
Plank
Set 1: 0:45
Set 2: 0:45
Ab Wheel
Set 1: 6 reps
Set 2: 6 reps
with Strong
Dat van 6-8 jaar geleden is al lang niet meer van belang. Ook is B&F al overgenomen door Glanbia.Pufster schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 10:18:
Mail gekregen van XXL nutrition dat de whey is gestegen in prijs vanwege corona schaarste, voorbeeld voor een pot van 2,5kg van 54 naar 59€.
Vind dat nu wel duur worden… Zijn er andere webshops die goedkoper zijn maar ook kwaliteit leveren (dus geen body&fit schandaal zoals enkele jaren terug)
Zo lang dat er niet veel meer getest wordt (openbaar en onafhankelijk), is het altijd een gok.
Weet wel dat PowerSupplements laat testen, en weet ook dan hun kracht is om geen ´troep' te verkopen.
Ik denk ook niet dat je tegenwoordig dit nog tegenkomt, omdat de laatste jaren steeds meer aandacht is besteed aan kwaliteitsproducten. Niemand kan zich zoiets meer veroorloven natuurlijk, met de ḱracht' van SM
weet iedereen het zo. Dat was toen de tijd alleen nog op DBB
3x5 125kg SQ
3x5 74kg BP
1x5 120 DL
+
1x5 150kg DL
Had m’n QR binnen. Dus ik loop naar de (nieuwe) gym. Dicht! Moeten opeens stel op sprong verhuizen naar Bakkum. Vanaf 1 feb kan ik daar pas terecht.
Dus weer naar m’n oude gym, lidmaatschap opnieuw geactiveerd, ook dicht! Is tot 14 uur geopend in ‘t weekend
Nu gelukkig geen QR meer nodig voor vervolgbezoeken. Dus morgen ben ik er om 12 uur en dan gaat ‘t toch ECHT gebeuren.
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Flinndal sport als je naturel wiltPufster schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 10:18:
Mail gekregen van XXL nutrition dat de whey is gestegen in prijs vanwege corona schaarste, voorbeeld voor een pot van 2,5kg van 54 naar 59€.
Vind dat nu wel duur worden… Zijn er andere webshops die goedkoper zijn maar ook kwaliteit leveren (dus geen body&fit schandaal zoals enkele jaren terug)
En er dan eiwitrijke vis mee vangen, uitstekend idee.
Interessant, kijken of ik daar ook nog iets over kan vinden.Hackus schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 20:08:
@TheTinusNL eiwit van oa bulk en mypro komt van Frans zuivel.
Ik vond twee prijsvergelijkers, maar die waren sterk outdated qua prijzen. Moet ik toch zelf eens gaan beginnen aan mijn idee van afgelopen zomervakantie om er zelf een te schrijven.Pufster schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 10:18:
In bijna dezelfde categorie als kwark: caseïne bij Bulk is nog tot vanavond €40 voor 4kg (83% eiwit), misschien nog het overwegen waard. Ik stap in ieder geval tijdelijk over, ik heb geen zin om weer kilo's kwark naar binnen te proppen. Ik zie na die 4kg + 2kg whey die ik nog heb staan wel weer verderJohan Bogle schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 10:53:
Ben nu maar overgestapt naar kwark ipv poeder. Wacht wel weer op normalere prijzen.
[ Voor 21% gewijzigd door TheTinusNL op 23-01-2022 12:19 . Reden: Caseïne ]
Informaticus of vakkundig Googler?
Wat je met naturel wilt aangeven ontgaat me even.
Voor zover ik weet levert Flinndalsport alleen Whey-Isolaat.
(3750gr E119,75)
Hier oa de Whey concentraat van PS die ik eerder aangaf, met test uit 2021 (4.5kg voor E79,-)
Go @Barry|IA fijne training geniet ervan.Barry|IA schreef op zondag 23 januari 2022 @ 11:19:
Pre-workout (koffie) op. Nog een paar bakkies, hard muziekje aan, opladen. Tranen in m’n ogen, letterlijk. Het gaat nu echt gebeuren
Heb het sinds een kleine maand weer goed opgepakt en doel is om twee keer week maar toch minimaal drie keer in twee weken te gaan.
Bizar hoeveel progressie je maakt als je het weer even wat vaker doet.
Morgen weer fris de gym in voor borst
Zonder smaakje vermoed ik. (Dus feitelijk met MDF-smaak)Hackus schreef op zondag 23 januari 2022 @ 11:12:
Wat je met naturel wilt aangeven ontgaat me even.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik ga voor dagelijks trainen, push/pull/leg’s.
Vandaag push workout gedaan met een beetje biceps erbij
Wat voelt dit weer lekker zeg. De aderen zijn weer helemaal zichtbaar, ik sta weer lekker vol en m’n shirt knelt over m’n hele bovenlichaam.
Qua gewichten is het allemaal niet zo spannend (BP werksets van 70kg), maar qua conditie is het echt wel insane te noemen. Wat een uithoudingsvermogen, heerlijk. Geen rust tussen sets (of enkele seconden) en gewoon lekker doorknallen.
Morgen weer
dat heb ik ook al jarenBarry|IA schreef op zondag 23 januari 2022 @ 13:37:
, ik sta weer lekker vol en m’n shirt knelt over m’n hele bovenlichaam.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eIkUup7WJoyNlLIPFWzhoRJM.jpg?f=user_large)
Push-ups 45x bw
Vlak bankdrukken 4x8 (80%) (2-min rust)
Schuin DB press 3x10 (50kg DB’ls)(90sec-rust)
Cable fly’s 3x max(55%) reps Pumping Iron (60 sec rust)
Toch niet goed, die whey van H&B
Ai, kloten man. Hoop dat je weinig tot geen last hebt, alleen een positieve test.Grudgie schreef op zondag 23 januari 2022 @ 14:59:
Denk je lekker te kunnen sporten heb je corona. Hoop dat het snel voorbij is. Bah. Had nog wel zo zin om te sporten.
Voel mij beetje grieperig. Niet heel erg ziek. Wel veel hoofdpijn. Soms heel erg koud en dan gaat het weer weg.Hackus schreef op zondag 23 januari 2022 @ 18:13:
[...]
Ai, kloten man. Hoop dat je weinig tot geen last hebt, alleen een positieve test.
Beterschap dan maarGrudgie schreef op zondag 23 januari 2022 @ 18:14:
[...]
Voel mij beetje grieperig. Niet heel erg ziek. Wel veel hoofdpijn. Soms heel erg koud en dan gaat het weer weg.
sowieso niet ik haal daarom mijn whey uit Duitsland nou haal laten bezorgen dan
Welk merk? Grundig of Telefunken?bie100 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 18:24:
[...]
sowieso niet ik haal daarom mijn whey uit Duitsland nou haal laten bezorgen dan
Had precies hetzelfde, neem een ginger shot van de appie heijn. Heeft mij verrassend veel goed gedaanGrudgie schreef op zondag 23 januari 2022 @ 18:14:
[...]
Voel mij beetje grieperig. Niet heel erg ziek. Wel veel hoofdpijn. Soms heel erg koud en dan gaat het weer weg.
Enige uitdaging blijft de BP als laatste oefening op maandagen. Net die kracht op en kan ik net 4-5 reps maken, vaak niet eens de volle 3 sets.
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Eet gewoon een citroen voor het slapengaan, met paar stukjes gemberwortel.assassin85 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 19:58:
[...]
Had precies hetzelfde, neem een ginger shot van de appie heijn. Heeft mij verrassend veel goed gedaan
Mis je tenminste de appelsap 😉
De in oktober bestelde fitnessgear staat inmiddels op levering week 8

Ik ben in april 2021 gestart na enkele jaren gestopt te hebben. Tot eind september heb ik een bulk gedaan en daarna een trage cut. Ben gestart op 78kg aan 24% bodyfat, eind september 88kg aan 25% en nu 83kg aan 20,5%
Mijn maintenance is 2150 cal dus tijdens cut dit op 1900 gezet.
Ik wil graag richting de 15% gaan (shredded is geen ambitie voor mij), maar ik vrees dat ik te veel spieren zal kwijt geraken bij een cut van nog eens 5%. Laatste maand deed ik daarom een recomp, maar dit gaat natuurlijk het traagste.
[ Voor 5% gewijzigd door Pufster op 25-01-2022 15:55 ]
Als je rustig de tijd neemt, om van 20% naar 15% te gaan zal het spierverlies beperkt blijven.Pufster schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:53:
Ben aan het twijfelen hoe ik het in de toekomst moet aanpakken.
Ik ben in april 2021 gestart na enkele jaren gestopt te hebben. Tot eind september heb ik een bulk gedaan en daarna een trage cut. Ben gestart op 78kg aan 24% bodyfat, eind september 88kg aan 25% en nu 83kg aan 20,5%
Mijn maintenance is 2150 cal dus tijdens cut dit op 1900 gezet.
Ik wil graag richting de 15% gaan (shredded is geen ambitie voor mij), maar ik vrees dat ik te veel spieren zal kwijt geraken bij een cut van nog eens 5%. Laatste maand deed ik daarom een recomp, maar dit gaat natuurlijk het traagste.
======================================================================
Maar het is nu een mooi moment om te gaan 'cutten' zodat je met de zonnige dagen weer lekker in shape kunt paraderen.
* Zorg wel dat je je kuiten flink aanpakt. over een paar weken is het al weer tijd voor de korte broek, en als je geen kuiten hebt, ziet het er niet uit.
Hehehe nou ik train kuiten altijd met liefde maar het blijven kuitjesHackus schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:47:
[...]
Als je rustig de tijd neemt, om van 20% naar 15% te gaan zal het spierverlies beperkt blijven.
======================================================================
Maar het is nu een mooi moment om te gaan 'cutten' zodat je met de zonnige dagen weer lekker in shape kunt paraderen.
* Zorg wel dat je je kuiten flink aanpakt. over een paar weken is het al weer tijd voor de korte broek, en als je geen kuiten hebt, ziet het er niet uit.
Heavy Load, high-repswokkelz schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:49:
[...]
Hehehe nou ik train kuiten altijd met liefde maar het blijven kuitjes
Je kuiten zijn al wat gewend, door het 'dragen' van je lichaam als je loopt.
[ Voor 15% gewijzigd door Hackus op 26-01-2022 10:54 ]
Klopt,, maar het is toch echt gewoon mijn bouw/aanleg, die er niet is. Mijn enkels en polsen zijn bv ook vrij smal.Hackus schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:52:
[...]
Heavy Load, high-reps
Je kuiten zijn al wat gewend, door het 'dragen' van je lichaam als je loopt.
Ben redelijk slank gebouwd, gelukkig is daar door trainen nog wat van gemaakt, alleen kuiten willen niet.
Er zit een mooie vorm in qua spier alleen geen volume..
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wvLkcQmCR0RpVnMRzMxk3pF2.jpg?f=user_large)
Ik heb nu totaal 2 keer getraind. Elke spiergroep is nu 1 keer getraind.
Supercompensatie is real en in VOLLE glorie.
:strip_exif()/f/image/oRBItlofTdjZt3EJTpdCjgca.jpg?f=fotoalbum_large)
Let op: deze foto is koud genomen. (De wonden/acne is nog van mn medische toestanden en gaan weg).
Ik vind dit behoorlijk fu#king ziek snel gaan!
Dit is in 2(!!!) trainingen gewoon weer 80% van m’n top.
5x5x150kg squats
5x5x160kg deadlifts
4e set van squats en deadlifts gefilmd.
de bedoeling van deadlifts was om wat hoger te gaan maar mijn rechterglute aan de onderkant tegen de hamstring aan ging weer eens verkrampen bij de 180kg. Toch maar een afspraak met de fysio maken.
[ Voor 36% gewijzigd door Zuluman op 26-01-2022 15:07 ]
6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput
Vind het er prima uitzien hoorwokkelz schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:48:
Klopt,, maar het is toch echt gewoon mijn bouw/aanleg, die er niet is. Mijn enkels en polsen zijn bv ook vrij smal.
Ben redelijk slank gebouwd, gelukkig is daar door trainen nog wat van gemaakt, alleen kuiten willen niet.
Er zit een mooie vorm in qua spier alleen geen volume..
[Afbeelding]
Ik denk dan altijd maar: ik weet vrijwel zeker dat de peepz hier er toch snel al beter uitzien dan 90% van NLD waarbij een groot deel het naar de remote buigen en weer terug naar de bank de hoogste mate van beweging is
Geen speld tussen te krijgen. Dit is helemaal zoals ik het ook zie.2Dutch schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:32:
[...]
Vind het er prima uitzien hoorAanleg wordt vaak onderschat en is helaas ook vaak een reden voor frustratie als je een bepaalde look ambieert...
Ik denk dan altijd maar: ik weet vrijwel zeker dat de peepz hier er toch snel al beter uitzien dan 90% van NLD waarbij een groot deel het naar de remote buigen en weer terug naar de bank de hoogste mate van beweging isEn dat zeg ik niet om mensen af te zeiken, maar om aan te geven dat wij een zekere mate van discipline hebben die als bonus een strakker lijf oplevert en ons langer jong houdt
Zojuist m’n derde training voltooid. Chest, schouders en armen. Waarom? Lood zit in m’n benen na tig kilometer gelopen te hebben. Vooral kuiten doen pijn. Pijn is fijn
Vandaag ook de dag dat ik voor ‘t eerst in tanktop durfde de trainen. Had niet verwacht dat ik zo ontzettend snel weer op dit niveau zou zijn. Ik wil het woord supercompensatie dan ook graag vervangen door hypercompensatie.
Morgen dan toch even squats en leg extensions doen.
Het klinkt misschien een beetje arrogant en ijdel, maar ik ben nu al king of the gym
[ Voor 32% gewijzigd door Barry|IA op 26-01-2022 17:37 ]
woensdag 26 jan. 2022, 19:52
Pull Up (Band)
Squat (Barbell)
Set 1: 91 kg × 8
Set 2: 91 kg × 8
Set 3: 91 kg × 8
Set 4: 91 kg × 8
Stiff Leg Deadlift (Barbell)
Set 1: 80 kg × 10
Set 2: 80 kg × 10
Set 3: 80 kg × 10
Set 4: 80 kg × 10
Lunge (Dumbbell)
Set 1: 5 kg × 12
Set 2: 5 kg × 12
Set 3: 5 kg × 8
Hip Thrust (Barbell)
Set 1: 76 kg × 10
Set 2: 76 kg × 10
Set 3: 76 kg × 10
Standing Calf Raise (Dumbbell)
Set 1: 21,5 kg × 20
Set 2: 21,5 kg × 20
Set 3: 21,5 kg × 20
Mountain Climber
Set 1: 25 reps
Set 2: 25 reps
Set 3: 25 reps
Crunch
Set 1: 15 reps
Set 2: 15 reps
Set 3: 15 reps
Ab Wheel
Set 1: 6 reps
Set 2: 6 reps
with Strong
3x5 @130kg SQ
3x5 @52kg OHP (laatste drie reps wel even met knieën gepusht
1x5 @155kg DL
Die DL ga ik nog een weekje aankijken, daarna mogelijk A en B inzetten met mss een powerclean of iets dergelijks, want ga zo wel richting een plateau
[ Voor 6% gewijzigd door HyperTrophy op 26-01-2022 22:26 ]
Zo cliché dat vrouwen alleen billen trainen, dat helpt toch niet bij het harder kunnen bitchslappen?Barry|IA schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:32:
Het klinkt misschien een beetje arrogant en ijdel, maar ik ben nu al king of the gymNiet zo gek ook, dit is meer een fitgirl gym. Van die chicks die alleen billen trainen. Die moeten daar ook NIKS aan veranderen is m’n oordeel

Nog een mooi moment gisteravond: met vermoeide bakkus voor de spiegel na 't douchen en deed een armflex en dat zag er toch wel erg nice strak uit

---
Gebruik sindskort de Metriport-app voor het loggen van vanalles omdat ik nog wel eens last had van slecht (in)slapen (loggewoonte overgehouden aan jarenlange vage klachten die neurologisch bleken), maar dat slecht (in)slapen is gelukkig weer weggetrokken.
Aanrader voor als je ook last hebt van bepaalde "hmm waar komt dit vandaan" gevoelens of gewoon veel inzicht wilt. Met de gratis versie kun je prima vooruit, lokaal opgeslagen standaard. Je kunt zelf items toevoegen om bij te houden / tags toevoegen. Voor het geval het voor iemand nuttig kan zijn
Resultaat mag er nu al zijn, abs incoming.
Van een vierpunts huidplooimeter van 33 naar 27 mm.
Taille van 76,2cm naar 75cm.
We gaan verder door om daarna lekker te bouwen.
If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?
Upper A
donderdag 27 jan. 2022, 21:17
Pull Up (Band)
Bench Press (Barbell)
Set 1: 67,5 kg × 8
Set 2: 67,5 kg × 8
Set 3: 67,5 kg × 8
Set 4: 67,5 kg × 8
Incline Bench Press (Barbell)
Set 1: 51 kg × 12
Set 2: 51 kg × 12
Set 3: 51 kg × 9
Bent Over One Arm Row (Dumbbell)
Set 1: 25 kg × 12
Set 2: 25 kg × 12
Set 3: 25 kg × 12
Overhead Press (Dumbbell)
Set 1: 8,5 kg × 12
Set 2: 8,5 kg × 8
Set 3: 8,5 kg × 8
Lateral Raise (Dumbbell)
Set 1: 5 kg × 10
Set 2: 5 kg × 10
Set 3: 5 kg × 10
Triceps Extension (Cable)
Set 1: 13,5 kg × 15
Set 2: 13,5 kg × 15
Set 3: 13,5 kg × 15
Concentration Curl (Dumbbell)
Set 1: 11 kg × 12
Set 2: 11 kg × 12
Set 3: 11 kg × 8
Push Up
Set 1: 8 reps
Set 2: 8 reps
Set 3: 8 reps
Plank
Set 1: 0:30
Set 2: 0:30
Set 3: 0:30
with Strong
Dit kunnen wij niet accepteren. Sorry.Hackus schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 21:31:
Wou vandaag nog trainen, maar het is er niet van gekomen. Morgen maar ff tijd vrij maken.
Moest vandaag nog wat verdienen, om deze maand positief af te kunnen sluiten.
😉
Eigen baas zijn kan idd lastig zijn. Maar wel leuk! Geen kledingvoorschriften, gewoon in gym kleding aan ‘t werkHackus schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 21:42:
[...]
Moest vandaag nog wat verdienen, om deze maand positief af te kunnen sluiten.
😉
Begonnen met squats. Althans, dat was het plan (maar uiteraard bezet). Had er wel abs crunches onder willen doen, maar dan zou ik ook gearresteerd worden vermoed ik.
Oke, leg extensions en hamstring curls. Op de apparaten. Opwarmen, voelde redelijk zwaar. Eenmaal warm...... HOLY MOLY..... het hele pakketje ging erop. Alle stenen, pin helemaal onderaan en gas erop. 4x 10 herhalingen, supersets tussen quads en hams. HEERLIJK! Wat een onwijze hoeveelheid kracht heb ik toch in die dunne pootjes.
Daarna weer beetje bovenlichaam gepakt, ook helemaal tot pulp getraind. Schouders zijn op. Sterker nog, alles is op. Heerlijk!
Hele pan witte rijst met tomatensaus naar binnen gekieperd. Eerder op de avond een hele pan pasta in m’n nek gegoten.
Qua formaat ben ik helemaal terug. 100%.
Ik voel aan alles dat ik beter, gezonder, fitter en sterker dan ooit ben.
I’m back!
[ Voor 19% gewijzigd door Turdie op 28-01-2022 01:56 ]
Nee, je wilt het niet.Turdie schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 01:55:
Ik vind echt enorm lastig om na de laatste lockdown om weer te sportschool in te gaan, ik wil het wel, maar heb de balls om mezelf naar de sportschool te slepen. Maar ja ik woon in Utrecht en de meeste commerciele gyms zijn daar super kut.
Anders was je wel gegaan
Komop, zoals Joel ‘t zegt, kom je nest uit..... we zijn godverd.... niet van suiker.
Ah ja gadver die Beukers wat een kneus. Er zijn weinig mensen die ik niet trek maar hij is er eentje van. Al dat geschreeuw de hele tijd, walgelijk. Hij doet alsof hij gespierd is maar is zo smal als een bonenstaak.Barry|IA schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 02:03:
[...]
Nee, je wilt het niet.
Anders was je wel gegaan
Komop, zoals Joel ‘t zegt, kom je nest uit..... we zijn godverd.... niet van suiker.
[ Voor 22% gewijzigd door Turdie op 28-01-2022 02:07 ]
Ik snap wel dat jij jezelf niet naar de gym kunt krijgenTurdie schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 02:06:
[...]
Ah ja gadver die Beukers wat een kneus. Er zijn weinig mensen die ik niet trek maar hij is er eentje van. Al dat geschreeuw de hele tijd, walgelijk. Hij doet alsof hij gespierd is maar is zo smal als een bonenstaak.
Succes met je doelen man!
YouTube: Joel Beukers Schreeuwsessie Compilatie
[ Voor 9% gewijzigd door Barry|IA op 28-01-2022 02:55 ]
Koud resultaat vanmorgen:
:strip_exif()/f/image/PQ1xKOead9GfdhmBEQ1m5cqf.jpg?f=fotoalbum_large)
Normaal zit ik rond de 4500 kcal per dag. Hoewel ik echt m’n best moet doen om niet meer te eten. Mijn lichaam is extreem glycogeen en zout “hongerig”. Je ziet het effect dan altijd de volgende dag (zo ook nu).
Realiseer je bij deze foto even dat ik in augustus EN in november een hartaanval heb gehad en dus ook vanaf augustus niet echt heb kunnen trainen. Vandaag heb ik de 5e training afgerond sinds alle ellende.
Kun je je ongeveer voorstellen hoe blij ik ben dat ik dit überhaupt weer kan doen en dat de resultaten INSANE zijn?
[ Voor 32% gewijzigd door Barry|IA op 28-01-2022 16:38 ]
EDIUBD hè.Turdie schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 02:06:
Ah ja gadver die Beukers wat een kneus. Er zijn weinig mensen die ik niet trek maar hij is er eentje van. Al dat geschreeuw de hele tijd, walgelijk. Hij doet alsof hij gespierd is maar is zo smal als een bonenstaak.
Maar op zich heeft @Barry|IA wel een punt, het is een kwestie van doen. Je kunt een maatje zoeken, een andere sportschool, of andere manieren om meer zin te krijgen, maar de beste manier om meer zin te krijgen is gewoon aan de slag gaan. Ook al is de sportschool ruk, als je eenmaal weer in de flow zit dan is het misschien minder erg en anders heb je vast meer motivatie om wat anders te zoeken.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wat bedoel je precies met super kut?Turdie schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 01:55:
Ik vind echt enorm lastig om na de laatste lockdown om weer te sportschool in te gaan, ik wil het wel, maar heb de balls om mezelf naar de sportschool te slepen. Maar ja ik woon in Utrecht en de meeste commerciele gyms zijn daar super kut.
Slechte apparatuur. Te druk? Harde muziek?
Koptelefoon op/in en je ding doen.
Gaan. Is echt goed voor je. Al begin je met één keer.
:strip_exif()/f/image/9rmiRcWh9jKRTha1ozFgnbgw.jpg?f=fotoalbum_large)
Back extensions 3x12 10kg schijf
Deadlift 5x5 @90%
Seated Rows 2 x15 small, 2x15 wijdt
@Barry|IA the Beast
Je kunt thuis ook trainen, begin eens met opdrukken. Weet niet wat je nu doet, maar je hoeft niet gelijk naar een sportschool.Turdie schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 01:55:
Het kwam ineens tot mij. Dit is jouw trainingstrack: Doom 2016 - Rip & Tear.Barry|IA schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 00:09:
Oke oke, vandaag als een jekko door die meidentent gegaan. Echt old-school keihard getraind. Elke willekeurige psycholoog had me meegenomen als ‘ie erbij was.
Begonnen met squats. Althans, dat was het plan (maar uiteraard bezet). Had er wel abs crunches onder willen doen, maar dan zou ik ook gearresteerd worden vermoed ik.
Oke, leg extensions en hamstring curls. Op de apparaten. Opwarmen, voelde redelijk zwaar. Eenmaal warm...... HOLY MOLY..... het hele pakketje ging erop. Alle stenen, pin helemaal onderaan en gas erop. 4x 10 herhalingen, supersets tussen quads en hams. HEERLIJK! Wat een onwijze hoeveelheid kracht heb ik toch in die dunne pootjes.
Daarna weer beetje bovenlichaam gepakt, ook helemaal tot pulp getraind. Schouders zijn op. Sterker nog, alles is op. Heerlijk!
Hele pan witte rijst met tomatensaus naar binnen gekieperd. Eerder op de avond een hele pan pasta in m’n nek gegoten.
Qua formaat ben ik helemaal terug. 100%.
Ik voel aan alles dat ik beter, gezonder, fitter en sterker dan ooit ben.
I’m back!
https://open.spotify.com/...xt=spotify%3Asearch%3Arip
Vanaf nu heet jij de Doom Slayer.
Shit wat jij eigenlijk niet wilt horen:Turdie schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 01:55:
1. Je klaagt alleeb maar in je laatste posts.
2. Joel Beukers traint in ieder geval consistent en gaat naar een gym.
3. Dikke kans dat hij een beter fysiek heeft dan jou op het moment.
4. Het is erg makkelijk om te haten.
5. Het is erg makkelijk om te klagen.
Zoek een trainingsmaatje. Of rij naar Schiedam en kom eens met mij meetrainen.
[ Voor 20% gewijzigd door Tatsu op 28-01-2022 21:15 ]
If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?
Hahah, leip nummer!Tatsu schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 21:07:
[...]
Het kwam ineens tot mij. Dit is jouw trainingstrack: Doom 2016 - Rip & Tear.
https://open.spotify.com/...xt=spotify%3Asearch%3Arip
Vanaf nu heet jij de Doom Slayer.
[...]
Shit wat jij eigenlijk niet wilt horen:
1. Je klaagt alleeb maar in je laatste posts.
2. Joel Beukers traint in ieder geval consistent en gaat naar een gym.
3. Dikke kans dat hij een beter fysiek heeft dan jou op het moment.
4. Het is erg makkelijk om te haten.
5. Het is erg makkelijk om te klagen.
Zoek een trainingsmaatje. Of rij naar Schiedam en kom eens met mij meetrainen.
Mijn pre workout is vanaf nu ook *IDDQD
(Ben heel benieuwd wie deze begrijpt*)
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Lies verrekt of iets in die trant. Gleed vanmorgen uit tijdens bos run in de modder
Altijd oppassen met hardlopen op glibberige oppervlakken.
Check! Het gaat compleet voorbij aan Kiwi.Gonadan schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:18:
Je zit op Tweakers, het zou mij meer verbazen als iemand hem niet begrijpt.
Al duurde het ook even voordat ik doorhad wat je met EDIUBD bedoelde
[ Voor 12% gewijzigd door Superkiwi op 29-01-2022 11:33 ]
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.