Bij mij zat de moer van de oogbout van het katrol wel los, zelf even vastgedraaid. Check dat dus ook even voordat je hem ophangt.2Dutch schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:11:
[...]
Thx, meteen maar ff besteld, iig een gefield-teste![]()
Trouwens als mensen 't nog zoeken: was whey isolate aan 't shoppen en bulk heeft weer leuke deals: 5k whey isolate voor 90,99. Let wel op dat het geen harde klont wordt, maar anders krijg je rap je geld terug heb ik begrepen
Nou, afgelopen zaterdag toch nog een voor het laatst een wedstrijd kunnen doen en uberhaupt een barbell kunnen aanraken tijdens de WeLift gewichthef competitie in Arnhem.
Gewicht tijdens weging: 69,8. Derhalve gewichtscategorie -73. Ik wilde eigenlijk nog 3 kg eraf hebben, zodat ik -67 was, maar helaas mijzelf iets teveel te laten gaan. Ach ja, er waren maar 3 lifters in totaal die minder dan 73 wogen, dus zoveel maakte het niet uit
De meesten zaten in -89 en een paar in -102. Stuk of 35 mannelijke lifters in totaal.
Snatch
Ik opende op 80, die had ik. Twee maanden terug was dit nog mijn PR (81), dus heel erg tevreden. Daarna miste ik 84 door te gehaast zijn en een vervelend muscle memory'tje in mijn techniek waardoor ik te ver achter de bar eindig. Uiteindelijk, derde poging, 85 gehaald met heel wat kunstwerk en dit was een twijfelgevalletje omdat ik niet lang genoeg stil stond op mijn plek met de bar overhead (zo'n 2/3 seconden).
Clean and Jerk
Openen op 100, had ik heel makkelijk. Dit gewicht kostte mij maanden geleden nog heel wat moeite, nu power cleande ik 'm zowat. Daarna, als tip ook van de begeleider daar (die de soort van 'coach' rol aannam voor iedereen), doorgegaan naar mijn PR: 110. Helaas, gemist door gehaast in de jerk tijdens de tweede poging. Toen nog een laatste poging... Alles geven wat ik nog had, ik stond stijf van de adrenaline maar de zware gewichten (en 1,5 uur rijden lol) begonnen hun tol te eisen. De clean ging makkelijk, echter voelde ik toen ik uit de squat kwam het licht al half uitgaan. Nog wat proberen in te ademen, maar toen ik mezelf schrap zette voor de jerk, ging het licht uit. Dat ziet er als volgt uit:
Dus van de 6 lifts, in totaal maar 3 goed. Jammer, maar dat kan gebeuren als je tegen/op PR niveaus zit.
Takeaways:
- Veel te horen gekregen dat ik een mooie snatch heb, die neem ik mee!
- Snatch style is bij mij quad dominant, omdat dat mijn sterkste spieren zijn. Oftewel, laag zitten, relaxed bovenlijf en de bar omhoog liften met de dijen, knietjes uit de weg en explosief eronder vanuit de heupduw (third pull). Lifters met een sterk bovenlijf zijn bijv weer wat dominanter in de rug en zitten iets hoger (beetje deadlift style), 'roeien' de bar naar de heupen en trekken zichzelf eronder.
- Jerk is veel te gehaast.
- 110 is mijn clean PR, zoals je ziet 'catch' ik die redelijk hoog (dijen zijn nog iets hoger dan parallel aan de vloer). Dit betekent dat er nog heel wat meer kracht in zit, 120 moet bijv. ook te doen zijn als ik mij comfortabel genoeg voel om mezelf eronder te trekken. Echter kan ik die dan niet weer jerken, dat heeft training nodig...
- Na cleanen laat ik de bar 'uitveren', hierdoor crasht die weer terug op de borst en dat kost weer energie. Niet meer doen.
- Snatch iets eerder beginnen met heupen/dijen naar de bar te brengen zodat ik niet te ver naar achter spring.
Al met al echt een hele leuke, zware (
) dag en ik hoop volgend jaar meer wedstrijden te doen met meer kg's!
Gewicht tijdens weging: 69,8. Derhalve gewichtscategorie -73. Ik wilde eigenlijk nog 3 kg eraf hebben, zodat ik -67 was, maar helaas mijzelf iets teveel te laten gaan. Ach ja, er waren maar 3 lifters in totaal die minder dan 73 wogen, dus zoveel maakte het niet uit
Snatch
Ik opende op 80, die had ik. Twee maanden terug was dit nog mijn PR (81), dus heel erg tevreden. Daarna miste ik 84 door te gehaast zijn en een vervelend muscle memory'tje in mijn techniek waardoor ik te ver achter de bar eindig. Uiteindelijk, derde poging, 85 gehaald met heel wat kunstwerk en dit was een twijfelgevalletje omdat ik niet lang genoeg stil stond op mijn plek met de bar overhead (zo'n 2/3 seconden).
Clean and Jerk
Openen op 100, had ik heel makkelijk. Dit gewicht kostte mij maanden geleden nog heel wat moeite, nu power cleande ik 'm zowat. Daarna, als tip ook van de begeleider daar (die de soort van 'coach' rol aannam voor iedereen), doorgegaan naar mijn PR: 110. Helaas, gemist door gehaast in de jerk tijdens de tweede poging. Toen nog een laatste poging... Alles geven wat ik nog had, ik stond stijf van de adrenaline maar de zware gewichten (en 1,5 uur rijden lol) begonnen hun tol te eisen. De clean ging makkelijk, echter voelde ik toen ik uit de squat kwam het licht al half uitgaan. Nog wat proberen in te ademen, maar toen ik mezelf schrap zette voor de jerk, ging het licht uit. Dat ziet er als volgt uit:
Dus van de 6 lifts, in totaal maar 3 goed. Jammer, maar dat kan gebeuren als je tegen/op PR niveaus zit.
Takeaways:
- Veel te horen gekregen dat ik een mooie snatch heb, die neem ik mee!
- Snatch style is bij mij quad dominant, omdat dat mijn sterkste spieren zijn. Oftewel, laag zitten, relaxed bovenlijf en de bar omhoog liften met de dijen, knietjes uit de weg en explosief eronder vanuit de heupduw (third pull). Lifters met een sterk bovenlijf zijn bijv weer wat dominanter in de rug en zitten iets hoger (beetje deadlift style), 'roeien' de bar naar de heupen en trekken zichzelf eronder.
- Jerk is veel te gehaast.
- 110 is mijn clean PR, zoals je ziet 'catch' ik die redelijk hoog (dijen zijn nog iets hoger dan parallel aan de vloer). Dit betekent dat er nog heel wat meer kracht in zit, 120 moet bijv. ook te doen zijn als ik mij comfortabel genoeg voel om mezelf eronder te trekken. Echter kan ik die dan niet weer jerken, dat heeft training nodig...
- Na cleanen laat ik de bar 'uitveren', hierdoor crasht die weer terug op de borst en dat kost weer energie. Niet meer doen.
- Snatch iets eerder beginnen met heupen/dijen naar de bar te brengen zodat ik niet te ver naar achter spring.
Al met al echt een hele leuke, zware (
@JDS Netjes hoor, ben je @boe.i nog tegengekomen ?
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ik was bij een andere wedstrijd. Powerlifting en weightlifting zijn twee verschillende sporten. Ik heb ze eigenlijk (in NL althans) nog nooit samen georganiseerd zien wordenHackus schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:34:
Geen idee, het was puur olympisch gewichtheffen. Volgens mij is @boe.i een powerlifter.Hackus schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:34:
Same same, but different. In ieder geval moet je voor beide retesterk zijn
Ah, dat had ik ff over het hoofd gezien
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Korte training vanavond.
Training 2 van deze week.
Evening Workout
donderdag 23 dec. 2021, 19:44
Incline Bench Press (Barbell)
Set 1: 57,5 kg × 8
Set 2: 57,5 kg × 8
Set 3: 57,5 kg × 8
Set 4: 57,5 kg × 8
Bench Press (Barbell)
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 67,5 kg × 5
Set 3: 67,5 kg × 5
Lat Pulldown - Wide Grip (Cable)
Set 1: 42,5 kg × 10
Set 2: 42,5 kg × 10
Set 3: 42,5 kg × 8
Bent Over Row (Barbell)
Set 1: 62,5 kg × 10
Set 2: 62,5 kg × 8
Set 3: 62,5 kg × 8
Overhead Press (Barbell)
Set 1: 27,5 kg × 11
Set 2: 27,5 kg × 8
Set 3: 27,5 kg × 8
Note: Zwaar
Triceps Extension (Dumbbell)
Set 1: 7,5 kg × 12
Set 2: 7,5 kg × 12
Set 3: 7,5 kg × 10
with Strong
Training 2 van deze week.
Evening Workout
donderdag 23 dec. 2021, 19:44
Set 1: 57,5 kg × 8
Set 2: 57,5 kg × 8
Set 3: 57,5 kg × 8
Set 4: 57,5 kg × 8
Bench Press (Barbell)
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 67,5 kg × 5
Set 3: 67,5 kg × 5
Set 1: 42,5 kg × 10
Set 2: 42,5 kg × 10
Set 3: 42,5 kg × 8
Bent Over Row (Barbell)
Set 1: 62,5 kg × 10
Set 2: 62,5 kg × 8
Set 3: 62,5 kg × 8
Overhead Press (Barbell)
Set 1: 27,5 kg × 11
Set 2: 27,5 kg × 8
Set 3: 27,5 kg × 8
with Strong
ik kom even lurken om motivatie op te doen. Ik heb al 12 dagen niet getraind. December is een drukke maand. Heel veel verjaardagen. Broer, neefje, zus, schoonvader, mijn zoon en ook nog die van mij erachteraan. De big 5 0. Misschien ga ik morgen weer beginnen. :-)
6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput
Afgelopen 2 dagen lekker buiten getrained. Dinsdag bij -2, gisteren bij +2.
Op zich prima te doen, alleen de bar is ijs en ijskoud
Op zich prima te doen, alleen de bar is ijs en ijskoud
Jeetje, zodra de lente begint gaan jullie helemaal losZuluman schreef op donderdag 23 december 2021 @ 20:39:
December is een drukke maand. Heel veel verjaardagen. Broer, neefje, zus, schoonvader, mijn zoon en ook nog die van mij erachteraan.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Vier weken niet getraind, eerst Corona, en nu het net beter ging wilde ik (voor het opwarmen naar ‘om weer te gaan trainen’) ‘even’ een gereedschapskast ophangen.
Twee meter breed, dertig kilo, in m’n eentje.
:strip_exif()/f/image/5grfXXNohfqkMiTu5bU9nq7J.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik liet m net even glijden, duim onder metalen profiel, en toen had ik zomaar een dikke snee in m’n duim.
Daarna ff gebeld met dokterswacht voor verbind-advies.
Boel netjes dichtgezet met hechtpleisters en gaasje.
Maar toen hing de kast nog niet
Dus toen toch maar werkhandschoenen aangedaan en alsnog zelf de kast aan de wand gekregen; wel de handschoen vol met bloed
Dus die opnieuw verbonden. Echter later toch maar naar de dokterswacht voor drie hechtingen.
Hierdoor kan ik niet teveel druk uitoefenen op m’n handpalm, laat staan krachtig knijpen of strekken.
Het is niet anders…
:strip_exif()/f/image/5grfXXNohfqkMiTu5bU9nq7J.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik liet m net even glijden, duim onder metalen profiel, en toen had ik zomaar een dikke snee in m’n duim.
Dus toen toch maar werkhandschoenen aangedaan en alsnog zelf de kast aan de wand gekregen; wel de handschoen vol met bloed
Dus die opnieuw verbonden. Echter later toch maar naar de dokterswacht voor drie hechtingen.
Hierdoor kan ik niet teveel druk uitoefenen op m’n handpalm, laat staan krachtig knijpen of strekken.
Het is niet anders…
Vandaag maar begonnen. Uurtje getraind. Ben weer met Smolov begonnen. Ging wel soepel zo na 13 dagen niks gedaan te hebben. Zag wel dat mijn hielen van de grond komen. Wellicht compensatie voor mijn linker heup, quad en glute. Kan links geen pistolen squat doen. Erg pijnlijk.
Squats
3x8x122,5kg
5x132,5kg
2x2x142,5kg
1x152,5kg
3x8 lungs
Strict press piramide naar reps van 6 naar 55kg en weer omlaag.
Squats
3x8x122,5kg
5x132,5kg
2x2x142,5kg
1x152,5kg
3x8 lungs
Strict press piramide naar reps van 6 naar 55kg en weer omlaag.
6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput
Beterschap.HyperTrophy schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:13:
Vier weken niet getraind, eerst Corona, en nu het net beter ging wilde ik (voor het opwarmen naar ‘om weer te gaan trainen’) ‘even’ een gereedschapskast ophangen.
[Afbeelding]
Het is niet anders…
Tnx, heb om de pijn wat te verzachten wat ATX pu Change plates gekocht.
2x 0,5kg
2x 1kg
2x 2kg
2x 2,5kg
2x 0,5kg
2x 1kg
2x 2kg
2x 2,5kg

Van deze kant alvast een Fijne Kerst !! 🌲
eet niet teveel want dat moet je er allemaal weer aftrainen
[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 24-12-2021 16:48 ]
Ook allemaal fijne dagen.Hackus schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 16:47:
Van deze kant alvast een Fijne Kerst !! 🌲
Jazeker wel. Training 3 van deze week.
Meteen even een aantal omtrekken opgemeten. Dan heb ik een referentie voor over een maand of zes.
Borst 117cm
Buik 111 cm
Links bovenarm 38 cm
Rechts bovenarn 38 cm
Links boven been 59 cm
Recht bovenbeen 59 cm
Links kuit 39 cm
Rechts kuit 39 cm
Ook begonnen met mijn weg naar één keer optrekken. Probeer te beginnen in de bovenste positie en dan langzaam laten zakken. En een aantal keer hangen aan de stang.
Upper A
zondag 26 dec. 2021, 14:24
Bench Press (Barbell)
Set 1: 65 kg × 8
Set 2: 65 kg × 8
Set 3: 65 kg × 6
Set 4: 65 kg × 6
Set 1: 50 kg × 12
Set 2: 50 kg × 12
Set 3: 50 kg × 12
Bent Over One Arm Row (Dumbbell)
Set 1: 25 kg × 12
Set 2: 25 kg × 12
Set 3: 25 kg × 12
Overhead Press (Dumbbell)
Set 1: 10 kg × 12
Set 2: 10 kg × 8
Set 3: 10 kg × 6
Lateral Raise (Dumbbell)
Set 1: 5 kg × 8
Set 2: 5 kg × 8
Set 3: 5 kg × 6
Bicep Curl (Barbell)
Set 1: 27,5 kg × 12
Set 2: 27,5 kg × 12
Set 3: 27,5 kg × 12
Triceps Extension (Cable)
Set 1: 12,5 kg × 15
Set 2: 12,5 kg × 10
Set 3: 12,5 kg × 10
Concentration Curl (Dumbbell)
Set 1: 15 kg × 12
Set 2: 15 kg × 8
Set 3: 15 kg × 6
Push Up
Set 1: 8 reps
Set 2: 8 reps
with Strong
https://youtube.com/shorts/Leq6D_KN99M?feature=share
Meteen even een aantal omtrekken opgemeten. Dan heb ik een referentie voor over een maand of zes.
Borst 117cm
Buik 111 cm
Links bovenarm 38 cm
Rechts bovenarn 38 cm
Links boven been 59 cm
Recht bovenbeen 59 cm
Links kuit 39 cm
Rechts kuit 39 cm
Ook begonnen met mijn weg naar één keer optrekken. Probeer te beginnen in de bovenste positie en dan langzaam laten zakken. En een aantal keer hangen aan de stang.
Upper A
zondag 26 dec. 2021, 14:24
Bench Press (Barbell)
Set 1: 65 kg × 8
Set 2: 65 kg × 8
Set 3: 65 kg × 6
Set 4: 65 kg × 6
Lateral Raise (Dumbbell)
Bicep Curl (Barbell)
Set 1: 27,5 kg × 12
Set 2: 27,5 kg × 12
Set 3: 27,5 kg × 12
Set 1: 15 kg × 12
Set 2: 15 kg × 8
Set 3: 15 kg × 6
Push Up
with Strong
https://youtube.com/shorts/Leq6D_KN99M?feature=share
Gistermorgen een run gedaan, maar was fking koud. hele weekend verder eigenlijk lui geweest, en teveel gesnoept. edit: oja, nog 3x 140kg gedrukt zonder opwarmen, omdat mijn kleine bengel vroeg; Papa, kun je dit optillen.

[ Voor 31% gewijzigd door Hackus op 26-12-2021 18:33 ]
Zo, merendeels van het geveelvraat weer achter de rug. Conclusie: heb nieuwe nette overhemden nodig, ik ben uit mijn huidige collectie gegroeid.
Morgen weer een trainingssessie op het programma staan.
Morgen weer een trainingssessie op het programma staan.
If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?
Iedereen in Kerstdip ?
Jazeker training 1 van deze week.
"Deload" week.
Lowerbody A
dinsdag 28 dec. 2021, 19:04
Squat (Barbell)
Set 4: 50 kg × 12
Stiff Leg Deadlift (Barbell)
Lunge (Dumbbell)
Set 1: 0 kg × 10
Set 2: 0 kg × 10
Set 3: 0 kg × 10
with Strong
"Deload" week.
Lowerbody A
dinsdag 28 dec. 2021, 19:04
Squat (Barbell)
Lunge (Dumbbell)
Set 1: 0 kg × 10
Set 2: 0 kg × 10
Set 3: 0 kg × 10
with Strong
Nee hoor, vanmorgen ruim een uur in de regen getraind in onze prison gym.
Lekker!
Gisteren moeten werken dus de opdruksteunen meegenomen. Elk uur 25 push-ups om toch een beetje bezig te blijven.
Morgenochtend (als het nog een beetje lekker weer is) even stukje hardlopen. Of benen trainen, ik ben er nog niet uit.
Gister lower body en vandaag upper body met iemand anders getraind.
Wel een dip qua energie, net anderhalf uur op de bank geslapen. Ga zo lekker naar bed, haha.
Wel een dip qua energie, net anderhalf uur op de bank geslapen. Ga zo lekker naar bed, haha.
If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?
Ik was weer begonnen toen ik de ouderwetse griep kreeg. Ik dacht misschien omikron na delta maar de test was negatief. Minder erg dan delta maar toch een stevige griep. Pap in de benen, gevoelige huid, hoofdpijn en keelpijn.
Vrijdag na mijn squat sessie opgelopen. Van mijn vrouw gekregen. Na een stevige workout is je immuumsysteem verzwakt 2 tot 5 uur daarna. Maandagavond is het echt begonnen.
Echt vreemd aangezien ik geen griep meer heb gehad nadat ik wim hof methode toepas sinds een jaar of 8. Daarvoor had ik t elk jaar. Ik denk dat delta nog zijn sporen heeft nagelaten op mijn immuumsysteem.
Maar zelfs met de griep/covid doe ik koud douchen. Heerlijk. Kom helemaal tot leven.
Even kijken wanneer ik weer met smolov verder kan/beginnen.
Vrijdag na mijn squat sessie opgelopen. Van mijn vrouw gekregen. Na een stevige workout is je immuumsysteem verzwakt 2 tot 5 uur daarna. Maandagavond is het echt begonnen.
Echt vreemd aangezien ik geen griep meer heb gehad nadat ik wim hof methode toepas sinds een jaar of 8. Daarvoor had ik t elk jaar. Ik denk dat delta nog zijn sporen heeft nagelaten op mijn immuumsysteem.
Maar zelfs met de griep/covid doe ik koud douchen. Heerlijk. Kom helemaal tot leven.
Even kijken wanneer ik weer met smolov verder kan/beginnen.
thuistesten detecteren geen Omikron. @Zuluman
Vanmorgen uitgeslapen (06:45u) tot de klein bengel bij ons in bed kwam. Lekker rustig aan gedaan, en weer een Lazy Bear training er uit geknald. (5x5)
Vanmorgen uitgeslapen (06:45u) tot de klein bengel bij ons in bed kwam. Lekker rustig aan gedaan, en weer een Lazy Bear training er uit geknald. (5x5)
Ok. dat wist ik niet. Ik heb dus nu 2 van de 3 gehad. :-) Mijn vrouw werkt bij de hema en ze had aan deur gewerkt die vrijdag voor klanten die bestellingen afhalen.
Ik doe het even rustig aan en begin in het nieuwe jaar weer met frisse moed aan smolov. Ik zit er aan te denken een combi te maken met 1x in de week deadlifts. en dan 5x squats ipv 6x per week.
Beterschap.Zuluman schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:51:
[...]
Ok. dat wist ik niet. Ik heb dus nu 2 van de 3 gehad. :-) Mijn vrouw werkt bij de hema en ze had aan deur gewerkt die vrijdag voor klanten die bestellingen afhalen.
Ik doe het even rustig aan en begin in het nieuwe jaar weer met frisse moed aan smolov. Ik zit er aan te denken een combi te maken met 1x in de week deadlifts. en dan 5x squats ipv 6x per week.
Dipsaus?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
@Zuluman beterschap!
Hier even 2/3 van mijn volume gedraaid. De vermoeidheid en een kleine die in de nacht aan het spoken is geweest was een activerende workout ook wel even lekker.
2 setjes front squats met 65 en 70kg, de laatste maal dat ik zulke gewichten deed was precovid en ik was 10kg zwaarder.
Daarna nog even ring pushups met 26kg extra. Wat inverted rows, Romanian deadlifts, ring tricep extensions, bicep curls en side raises met een weerstandsband.
Gewicht is zo rond de 76,5kg op een nuchtere maag.
Aankomende week even lekker een huisje opzoeken en veel wandelen, met het gezin zijn en een strategie wegzetten voor de nieuwe plannen in 2022.
Zit de denken aan Micha Emelaniov als online coach. Wil in april weer voor 3 maanden naar Kroatië en hij heeft een leuke trackrecord met online coaching.
Kan ik op zijn minst mooi 6 maanden massa knallen.
Hier even 2/3 van mijn volume gedraaid. De vermoeidheid en een kleine die in de nacht aan het spoken is geweest was een activerende workout ook wel even lekker.
2 setjes front squats met 65 en 70kg, de laatste maal dat ik zulke gewichten deed was precovid en ik was 10kg zwaarder.
Daarna nog even ring pushups met 26kg extra. Wat inverted rows, Romanian deadlifts, ring tricep extensions, bicep curls en side raises met een weerstandsband.
Gewicht is zo rond de 76,5kg op een nuchtere maag.
Aankomende week even lekker een huisje opzoeken en veel wandelen, met het gezin zijn en een strategie wegzetten voor de nieuwe plannen in 2022.
Zit de denken aan Micha Emelaniov als online coach. Wil in april weer voor 3 maanden naar Kroatië en hij heeft een leuke trackrecord met online coaching.
Laat die Corona discussie maar elders plaatsvinden, mocht je wat missen dan heb ik die berichten verplaatst
(richting trashcan)
[ Voor 8% gewijzigd door Outerspace op 30-12-2021 17:26 ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
hmm als je die transformaties ziet lijkt het meer een dokter dan een online PT[b]Tatsu schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:03:
I served in a company of heroes.
Vanavond rondje armen doen, morgen nog core vroeg op de dag erin frotten.
Denk ik ga eens checken wat de levertijd is voor m'n fitnessgear:
Gelukkig las ik vandeweek nog dat high reps met iets lager gewicht tot muscle fatigue idem resultaat geeft als hoger gewicht met 8-12 reprange. Geruststellend voor de thuisgymmers met beperkte gewichtensets
Denk ik ga eens checken wat de levertijd is voor m'n fitnessgear:
Niet op voorraad Weer op voorraad vanaf ca. week 08 (21-02-22 - 25-02-22)
Gelukkig las ik vandeweek nog dat high reps met iets lager gewicht tot muscle fatigue idem resultaat geeft als hoger gewicht met 8-12 reprange. Geruststellend voor de thuisgymmers met beperkte gewichtensets
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Haha, als in vermoeden op anabolen?Vuvuzela schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:44:
[...]
hmm als je die transformaties ziet lijkt het meer een dokter dan een online PT
Een maand mijn voeding wat naar beneden bijschroeven en ik zie er ook zo uit met een gemiddelde transformatie.
:strip_exif()/f/image/X55g82C7ZPK1MpZW9lFNF1wg.jpg?f=fotoalbum_small)
Rechts was in Kroatië afgelopen juni, ben nu wat zwaarder en iets minder droog.
Ben al een tijdje bezig met de app Strong maar vind 30 euro per jaar echt teveel geld voor datgene ik ermee doe. Ik wil alleen loggen welke oefeningen ik gedaan heb met welke gewichten. Dit zodat ik mijn vooruitgang inzichtelijk heb en ik weet net welk gewicht ik moet beginnen.
Nu heb ik Personal Training Coach aangeschaft. Deze zoet er minder sexy uit en is wat minder intuïtief naar mijn mening.
Daar kan ik voor 10 euro eenmalige leven, echter kom ik er niet helemaal uit en kan ik er vrij weinig informatie over vinden.
Vragen:
1. als ik gewicht wil aanpassen per sessie, dan lukt dit alleen vanaf 2.5 kg. Ik heb increment per oefening al ingesteld op 1.00. Dit geeft echter geen gewenst
resultaat. Hoe kan ik dit instellen?
2. Is het mogelijk om een opmerking per oefening in te stellen( dit kon in Strong), zodat ik de volgende keer als ik die oefening doe ik deze opmerking kan lezen?
Ik hoop dat andere gebruikers me kunnen helpen. Op dit moment neig ik toch weer naar Strong of zoiets simpels.
Nu heb ik Personal Training Coach aangeschaft. Deze zoet er minder sexy uit en is wat minder intuïtief naar mijn mening.
Daar kan ik voor 10 euro eenmalige leven, echter kom ik er niet helemaal uit en kan ik er vrij weinig informatie over vinden.
Vragen:
1. als ik gewicht wil aanpassen per sessie, dan lukt dit alleen vanaf 2.5 kg. Ik heb increment per oefening al ingesteld op 1.00. Dit geeft echter geen gewenst
2. Is het mogelijk om een opmerking per oefening in te stellen( dit kon in Strong), zodat ik de volgende keer als ik die oefening doe ik deze opmerking kan lezen?
Ik hoop dat andere gebruikers me kunnen helpen. Op dit moment neig ik toch weer naar Strong of zoiets simpels.
Ik gebruik zelf ook strong, en ja 30 euro is wel een beetje veel.
Maar alles werkt prima, gewichten, rest timers, automatische warmup gewichten, rpe, opmerkingen etc.
Je kan ook gewoon zelf een excelletje bijhouden, of pen en papier dan kost je na genoeg 0 en doet hetzelfde.
Maar alles werkt prima, gewichten, rest timers, automatische warmup gewichten, rpe, opmerkingen etc.
Je kan ook gewoon zelf een excelletje bijhouden, of pen en papier dan kost je na genoeg 0 en doet hetzelfde.
Waarom überhaupt betalen voor App of zgn coach ?
Om het trainen en voedingsperspectief uit te besteden, zodat ik er niet over hoef na te denken.
Ik focus me op het maken van het eten, het trainen en opeten van het eten. Zodat ik me kan richten op mijn gezin, vrienden en ondernemen. Kan ik me in de tussentijd ook fysiek verder ontwikkelen.
Als ik geld zou hebben voor een kok, had ik het eten maken ook uitbesteedt.
Ik focus me op het maken van het eten, het trainen en opeten van het eten. Zodat ik me kan richten op mijn gezin, vrienden en ondernemen. Kan ik me in de tussentijd ook fysiek verder ontwikkelen.
Als ik geld zou hebben voor een kok, had ik het eten maken ook uitbesteedt.
Ik deed het eerst ook met pen en papier, maar het voordeel van een app is dat ik alleen mijn telefoon mee hoef mee te nemen naar de fitness. Het moet ook geen doel op zich worden.wokkelz schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:43:
Ik gebruik zelf ook strong, en ja 30 euro is wel een beetje veel.
Strong Lifetime Pro gehaald voor 110 euro een tijdje terug. Ja is risicovol (maar ze draaien al een tijdje mee), en ik vind het niet veel geld voor hopelijk wat jaren logplezier. Werkt perfecto op de watch: pootje draaien, aan kroontje pielen, tap en gelogd is de rep/oefening
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Ik snap eigenlijk serieus niet waarom je voor dit doel een app zoekt. Ik snap dat op een tech forum als dit snel de eerste gedachte is maar pen (of potlood, beter als je wat zweet) en papier functioneren voor dit doel perfect. Hoef je ook niet bang te zijn dat de app stopt en je alle historie kwijt bent.peppie71 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:17:
Ben al een tijdje bezig met de app Strong maar vind 30 euro per jaar echt teveel geld voor datgene ik ermee doe. Ik wil alleen loggen welke oefeningen ik gedaan heb met welke gewichten. Dit zodat ik mijn vooruitgang inzichtelijk heb en ik weet net welk gewicht ik moet beginnen.
Vragen:
alles kan off-topic
Strong kan je trainingen in .csv exporteren, dus dat is geen risico. Ik vind het echt een perfecte app. Instelbare rusttijden, goede historie, simpel in gebruik. Heb er al 516 workouts mee gelogd
Alternatief voor Strong is Hevy: https://www.hevyapp.com/
Op reddit meer info: https://www.reddit.com/r/Hevy/
Ik wacht nog even op de import functie, zodat historie van strong niet verloren gaat.
Op reddit meer info: https://www.reddit.com/r/Hevy/
Ik wacht nog even op de import functie, zodat historie van strong niet verloren gaat.
Niemand hier die Sheiko systeem gebruikt ?
Ik gebruik al jaren Notes op mijn iPhone om workouts te loggen. Ik heb het zo ingesteld dat de notes automatisch worden gesynchroniseerd met Gmail. Als ik bijvoorbeeld wil opzoeken hoeveel ik in 2016 bank drukte is dat in enkele seconde gedaan.
Er zijn vast apps die het mooier kunnen maar dan moet je betalen en/of het is nog maar de vraag of ze over een paar jaar nog bestaan. Papier gebruikte ik vroeger maar ik vind mijn huidige systeem fijner werken.
Er zijn vast apps die het mooier kunnen maar dan moet je betalen en/of het is nog maar de vraag of ze over een paar jaar nog bestaan. Papier gebruikte ik vroeger maar ik vind mijn huidige systeem fijner werken.
Fijne jaarwisseling gewenst, en een gezond 2022 !!
Dank je. Ook een goede jaarwisseling en een geweldig nieuwjaar.Hackus schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 17:53:
Fijne jaarwisseling gewenst, en een gezond 2022 !!
Iedereen zijn/haar 1ste workout van het jaar al afgevinkt ?
Hier zo goed en kwaad als het thuis gaat met beperkte middelen een borst/tricep gedaan.
- 100 pushups
- 100 bench dips
- 50 incline en 50 decline pushups
- 25 diamond pushups
- 5x max bench press (45kg) heb niet meer gewicht
- 5x10 kickbacks (5kg)
- 5x10 db flys (10kg)
- 5x10 skullcrusher (20kg)
- pushups tot faal
Niet ideaal maar pomp bereikt
. Ben benieuwd of we deze week iets gaan horen over maatregelen.
Ow en de beste wensen!
Hier zo goed en kwaad als het thuis gaat met beperkte middelen een borst/tricep gedaan.
- 100 pushups
- 100 bench dips
- 25 diamond pushups
- 5x max bench press (45kg) heb niet meer gewicht
- 5x10 kickbacks (5kg)
- 5x10 db flys (10kg)
- pushups tot faal
Niet ideaal maar pomp bereikt
Ow en de beste wensen!
Lekker bezig.Skybullet schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 19:00:
Iedereen zijn/haar 1ste workout van het jaar al afgevinkt ?![]()
- 100 pushups
- 100 bench dips
- 25 diamond pushups
- 5x max bench press (45kg) heb niet meer gewicht![]()
- 5x10 kickbacks (5kg)
- 5x10 db flys (10kg)
- pushups tot faal
Niet ideaal maar pomp bereikt. Ben benieuwd of we deze week iets gaan horen over maatregelen.
Ow en de beste wensen!
Gelukkig Nieuwjaar ook..
Zelf deload weekje a.s. maandag weer knallen. Wat weerstandsbanden besteld voor de pull/chin ups.
Die liggen van de week in de bak bij Lidl https://www.lidl.nl/l/fol...week-01/view/flyer/page/2VinnyAMS schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 19:03:
[...]
Lekker bezig.
Gelukkig Nieuwjaar ook..
Zelf deload weekje a.s. maandag weer knallen. Wat weerstandsbanden besteld voor de pull/chin ups.
alleen online blijkt in NL
[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 03-01-2022 18:13 ]
Die banden zijn ook handig als je bv in een tanktop bankdrukt; span ze in de lengte om het bankje en je ligt een stuk stabieler als gevolg van maximale frictie.
De beste wensen gents
Gister 7km door Limbabwe gewandeld op lekker tempo, straks klein rondje core en morgen na de boosterprik ff zien hoe ik me voel: als het wederom alleen spierpijn in linker bovenarm is, kan er een legday van gemaakt worden

Gister 7km door Limbabwe gewandeld op lekker tempo, straks klein rondje core en morgen na de boosterprik ff zien hoe ik me voel: als het wederom alleen spierpijn in linker bovenarm is, kan er een legday van gemaakt worden
Vraag.
Afgelopen week dus een deload week gehouden alleen 1 keer benen licht getraind. Verder nog 2x in de week een 20 minuten stevig gewandeld.
Nu kan ik eigen nergens vinden hoe je weer opbouwt na een deload week.
Wil vandaag weer gaan beginnen. Begin ik dan met lichtere gewichten of waar ik gebleven ben.
Afgelopen week dus een deload week gehouden alleen 1 keer benen licht getraind. Verder nog 2x in de week een 20 minuten stevig gewandeld.
Wil vandaag weer gaan beginnen. Begin ik dan met lichtere gewichten of waar ik gebleven ben.
Een week is vrij kort, ik zou lekker verder gaan waar je gebleven was.
Ok. Nog een week rust erachter aan plakken?Superkiwi schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:41:
Een week is vrij kort, ik zou lekker verder gaan waar je gebleven was.
Niks rust. Gaan met die banaan!VinnyAMS schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:42:
[...]
Ok. Nog een week rust erachter aan plakken?
Hangt beetje af van waarom je een deload hebt gedaan. Was het einde van je blok? Dan na de deload verder met het nieuwe blok. Was het omdat je meer herstel nodig heb of een blessure hebt? Dan dien je uiteraard te kijken of je hersteld bent.VinnyAMS schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:18:
Vraag.
Deload is btw niet altijd niet trainen, je kan prima een deload doen door gewoon te trainen maar je sets te halveren, of te gaan maxen, al is dat afhankelijk van waarom je deload is.
Dus vraag één is : Waarom heb ik een deload gedaan?
Vraag twee is : Ben ik voldoende hersteld om aan een nieuw blok te beginnen?
Bedankt voor de tip ze zijn nu te bestellen op de siteHackus schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:23:
[...]
Die liggen van de week in de bak bij Lidl https://www.lidl.nl/l/fol...week-01/view/flyer/page/2
Nearly all men can stand adversity, but if you want to test a man's character, give him power.
Na zgn Deload, begin je meestal met ander percentage van 1RM, en meer of minder reps en rust.,VinnyAMS schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:18:
Vraag.
En jij bedankt voor de reminder!Tyax schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:53:
[...]
Bedankt voor de tip ze zijn nu te bestellen op de site
Ze hebben ook een buikspierwieltje voor 3 euro. echt geen geld.
Gisteren maar een resistance band workout thuis gedaan;
YouTube: 30 MINUTE FULL BODY RESISTANCE BAND HOME WORKOUT
En erna nog wat extra bicep, tricep oefeningen en wat pushups.
Vanavond deze proberen:
YouTube: 30 MINUTE Total-Body Resistance Band HIIT Workout
Moet toch wat..
YouTube: 30 MINUTE FULL BODY RESISTANCE BAND HOME WORKOUT
En erna nog wat extra bicep, tricep oefeningen en wat pushups.
Vanavond deze proberen:
YouTube: 30 MINUTE Total-Body Resistance Band HIIT Workout
Moet toch wat..
2.5kg aangekomen door oliebollen bende en Lazy Bear training.
Ga vandaag weer op High-Reps, en vanmorgen al Bosrun gelopen, voel me kwik fit.
Whoppaaa, Gaan met die banaan !!
Ga vandaag weer op High-Reps, en vanmorgen al Bosrun gelopen, voel me kwik fit.
Whoppaaa, Gaan met die banaan !!

Ja toch. Eerste training van deze week. Ik wil graag afvallen dus ga nu 6 weken lang:
Ma:hardlopen en kickboksen
Di: upperbody
Wo: lowerbody
Do: hardlopen en kickboksen
Vrij: upperbody
Zat: lowerbody
Zon: rust.
Kijken of ik dat ga volhouden.
Vandaag dus:
Evening Workout
dinsdag 4 jan. 2022, 20:06
Bench Press (Barbell)
Set 1: 70 kg × 8
Set 2: 67,5 kg × 8
Set 3: 67,5 kg × 8
Note: Laatste set Zwaar 2x5 70kg
Set 1: 40 kg × 10
Set 2: 45 kg × 10
Set 3: 45 kg × 7
Bent Over Row (Barbell)
Set 1: 60 kg × 10
Set 2: 60 kg × 10
Set 3: 60 kg × 8
Overhead Press (Barbell)
Set 1: 30 kg × 10
Set 2: 30 kg × 6
Set 3: 30 kg × 6
Note: 10kg geprobeerd nog te zwaar.
Set 1: 12,5 kg × 12
Set 2: 12,5 kg × 12
Set 3: 12,5 kg × 8
Push Up
Note: On Bench
Plank
Set 1: 0:45
Set 2: 0:45
Ma:hardlopen en kickboksen
Di: upperbody
Wo: lowerbody
Do: hardlopen en kickboksen
Vrij: upperbody
Zat: lowerbody
Zon: rust.
Kijken of ik dat ga volhouden.
Vandaag dus:
Evening Workout
dinsdag 4 jan. 2022, 20:06
Bench Press (Barbell)
Set 1: 70 kg × 8
Set 2: 67,5 kg × 8
Set 3: 67,5 kg × 8
Note: Laatste set Zwaar 2x5 70kg
Set 1: 40 kg × 10
Set 2: 45 kg × 10
Set 3: 45 kg × 7
Bent Over Row (Barbell)
Set 1: 60 kg × 10
Set 2: 60 kg × 10
Set 3: 60 kg × 8
Overhead Press (Barbell)
Set 1: 30 kg × 10
Set 2: 30 kg × 6
Set 3: 30 kg × 6
Note: 10kg geprobeerd nog te zwaar.
Set 2: 12,5 kg × 12
Push Up
Note: On Bench
Plank
Set 1: 0:45
Set 2: 0:45
Afvallen begint in de keuken; hoe is het met je voeding gesteld?VinnyAMS schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 21:00:
Ik wil graag afvallen dus ga nu 6 weken lang [...]
Eten gaat prima. Alleen val ik niet genoeg af. Dan kan ik natuurlijk nog lager in mijn calorieën gaan, maar ik gooi het op meer bewegen. Afgelopen zondag 125 stappen 😜 met een zittend beroep(receptie hoofkantoor BAA) veels te weinig beweging.Superkiwi schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 21:25:
[...]
Afvallen begint in de keuken; hoe is het met je voeding gesteld?
:strip_exif()/f/image/KhGrjJU0aQW9ZBpJ4wIvMu46.jpg?f=fotoalbum_large)
Nou, op zich is het al een goed teken als je eten überhaupt uit je eigen keuken komt.Superkiwi schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 21:25:
[...
Afvallen begint in de keuken; hoe is het met je voeding gesteld?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Heb een Turkse vrouw en zelf van origine kok dus dat komt wel goed 😁Gonadan schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 21:44:
[...]
Nou, op zich is het al een goed teken als je eten überhaupt uit je eigen keuken komt.
Het meeste Turkse eten wat ik binnen krijg is niet direct goed voor de lijn, maar dat is vast niet wat jij standaard krijgt.VinnyAMS schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 21:46:
Heb een Turkse vrouw en zelf van origine kok dus dat komt wel goed 😁
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Bulgursalade met geroosterde groenten yummie 😉VinnyAMS schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 21:46:
[...]
Heb een Turkse vrouw en zelf van origine kok dus dat komt wel goed 😁
Let op je carbs en zout
[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 04-01-2022 22:17 ]
Weet je wel waar je valkuilen zitten qua eten? Cheat je met iets? Of laat je je af en toe een avondje ff gaan? Of als je echt zo veel stil zit overschat je je verbruik wellicht.VinnyAMS schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 21:31:
[...]
Eten gaat prima. Alleen val ik niet genoeg af.
Wil je harder afvallen? Op hoeveel zit je nu dan...want hoe rustiger hoe beter toch? Zeker op de non-workout-dagen 30min beweging pakken: lopen, fietsen, halve huis poetsenVinnyAMS schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 21:31:
Eten gaat prima. Alleen val ik niet genoeg af. Dan kan ik natuurlijk nog lager in mijn calorieën gaan, maar ik gooi het op meer bewegen. Afgelopen zondag 125 stappen 😜 met een zittend beroep(receptie hoofkantoor BAA) veels te weinig beweging.
[Afbeelding]
--
De feestdagen + meer eten sowieso zorgden voor een te sterk oplopend gewicht, dus ik neem een stap terug naar 1600 cal, ook omdat ik het idee had dat het inslapen niet zo lekker ging met het meer eten? (en nee ik eet niet laat of zwaar). Gewicht zakt alweer en ja hoor, slaap beter in. Het was vast grotendeels water dus niet zo spannend verder, maar ik hou niet voor niets wel ff de vinger aan de pols
Maandag trouwens leuke kleine mijlpaal gehad, 90e Strong-workout..op naar de 100

Moet echt het IF blijven volgen. Het na 20:00 uur niet eten. Vooral de plakjes jonge kaas. Verbruik heb ik op twee maal krachttraining en zittend beroep met verder geen beweging ingesteld.Vuvuzela schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 22:40:
[...]
Weet je wel waar je valkuilen zitten qua eten? Cheat je met iets? Of laat je je af en toe een avondje ff gaan? Of als je echt zo veel stil zit overschat je je verbruik wellicht.
Ik val nu, als het goed is, 0,5 kg per week af. Weeg me niet meer iedere dag. Ik log wel de weeg momenten dus ik kan wel de vooruit/achteruitgang zien. laatste weegmoment 116,8 vanmorgen. Ik ben ook een keer 113,8 geweest dus dan gaat er iets niet goed. Dus nu inderdaad proberen om op de niet trainingsdagen beweging te pakken. En ook op het werk meer stappen maken. Even rondje buiten etc.2Dutch schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 00:40:
[...]
Wil je harder afvallen? Op hoeveel zit je nu dan...want hoe rustiger hoe beter toch? Zeker op de non-workout-dagen 30min beweging pakken: lopen, fietsen, halve huis poetsen
--
De feestdagen + meer eten sowieso zorgden voor een te sterk oplopend gewicht, dus ik neem een stap terug naar 1600 cal, ook omdat ik het idee had dat het inslapen niet zo lekker ging met het meer eten? (en nee ik eet niet laat of zwaar). Gewicht zakt alweer en ja hoor, slaap beter in. Het was vast grotendeels water dus niet zo spannend verder, maar ik hou niet voor niets wel ff de vinger aan de pols
Maandag trouwens leuke kleine mijlpaal gehad, 90e Strong-workout..op naar de 100
@2Dutch
:strip_exif()/f/image/tuNhCcLiPi32N58yWFhF8XbJ.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 14% gewijzigd door VinnyAMS op 05-01-2022 15:09 ]
@VinnyAMS Was jij 1.88m of iets ?
Ga dan sowieso uit van 180g eiwit = 720Kcals, en 90g zvm gezonde vetten(810kcals) rest aanvullen met zvm complexe koolhydraten in ontbijt. licht avondeten, als je nadien niets meer doet dan bankhangen. blokje om met de hond zegt niets. stappen moet je zien als stevig wandelen. niet van de bank naar de schuur of blokje om met de hond. Het tempo bij blokje om is dusdanig laag, dat het amper verbranding haalt. je tempo is laag, en met een hond stop je telkens. stevig wandelen is echt +6km/u. met lange benen kun je wel hoger halen.(rugzak om hoog op de schouders met vier 1.5l flessen er in voor gewicht.(6kg)
Ga dan sowieso uit van 180g eiwit = 720Kcals, en 90g zvm gezonde vetten(810kcals) rest aanvullen met zvm complexe koolhydraten in ontbijt. licht avondeten, als je nadien niets meer doet dan bankhangen. blokje om met de hond zegt niets. stappen moet je zien als stevig wandelen. niet van de bank naar de schuur of blokje om met de hond. Het tempo bij blokje om is dusdanig laag, dat het amper verbranding haalt. je tempo is laag, en met een hond stop je telkens. stevig wandelen is echt +6km/u. met lange benen kun je wel hoger halen.(rugzak om hoog op de schouders met vier 1.5l flessen er in voor gewicht.(6kg)
198Hackus schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:30:
@VinnyAMS Was jij 1.88m of iets ?
Een halve kg per week lijkt me keurig en lekker rustig aan. Meestal wordt twee weken aangehouden om een echte trend te kunnen zien. Dan heb je nog het geluk dat je niet ongesteld wordt, dat is pas ontmoedigendVinnyAMS schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 08:30:
Ik val nu, als het goed is, 0,5 kg per week af. Weeg me niet meer iedere dag. Ik log wel de weeg momenten dus ik kan wel de vooruit/achteruitgang zien. laatste weegmoment 116,8 vanmorgen. Ik ben ook een keer 113,8 geweest dus dan gaat er iets niet goed. Dus nu inderdaad proberen om op de niet trainingsdagen beweging te pakken. En ook op het werk meer stappen maken. Even rondje buiten etc.
IF werkt voor mij ook goed. Ik sla dan meestal ontbijt over. Doe dat als ik een uitgebreid etentje heb in de avond, of iets voorgeschoteld krijgt wat erg calorierijk is (missus maakt een bomb ass butter curry bv
Zoals elk 'dieet': minder erin dan eruit en voila
Neem jij nu zomaar Vinny's gender aan?2Dutch schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:50:
[...]
Dan heb je nog het geluk dat je niet ongesteld wordt, dat is pas ontmoedigend
Is dit representatief voor een doorsnee dag?VinnyAMS schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 21:31:
[...]
Eten gaat prima. Alleen val ik niet genoeg af. Dan kan ik natuurlijk nog lager in mijn calorieën gaan, maar ik gooi het op meer bewegen. Afgelopen zondag 125 stappen 😜 met een zittend beroep(receptie hoofkantoor BAA) veels te weinig beweging.
[Afbeelding]
Meer bewegen is natuurlijk altijd goed. Maar ik mis ontbijt en vezels, en wat drink je er bij? Waarom het enorme zwaartepunt op de avond?
Voedsel is brandstof, dat heb je van tevoren nodig. 1200kcal avondeten? Weet niet wat er verder dan (witte

Ja, vezels houden vocht en dus massa vast. Maar belangrijker zijn het als boosters voor de verwerking en het grotere verzadigde gevoel tegen eventuele eetkicks, en dat water raak je vanzelf weer kwijt.
Aan beweging zo te zien geen gebrek, maar de timing van voedsel is net zo belangrijk.
Heel makkelijk rekenen voor mij zijn 4 eetmomenten per dag, ieder met +-60 gram non-fructose carbs en +-10gram fructose, +-30 gram eiwit en +-10 gram vezels.
Ontbijt, lunch, tweede lunch en diner. Meestal zo rond 8:00, 11:30, 14:30 en 18:00. Zaterdag vroeger op en later slapen, dus een extra momentje zodat het rond 6:00, 9:30, 12:30, 15:30 en 18:30 is. Eventueel stevig vreten 's avonds als er zondag een lang fietsritje gepland staat
193cm en 80kg.
3-4x pwk krachttraining met direct na afloop, ongeacht tijdstip, 300ml melk + 40gr maltodextrine + 25gr whey.
2-3x pwk wielrennen met (dus extra) 60 gram carbs per uur ten koste van 1 of 2 maaltijden.
Ik weet niet eens hoeveel kcal dat per dag is, daar let ik al lang niet meer op, maar ik zit nu al ruim een jaar stabiel rond de 80kg, terwijl mijn vetpercentage langzaam maar constant daalt en ik op beide vlakken sterker word.
YMMV, just my two cents over wat mij opviel en over wat voor mij heel goed werkt.
Informaticus of vakkundig Googler?
Oke, dan kun je 200g eiwit aanhouden, en gewoon 90g vet.
(1610Kcals)
Ja joh, dat doe ik altijd, lekkere aannames ftw!
Ja toch training 2. Opwarmen en grip trainen.
Farmerwalks met halterschijven en dan met vingers vastklemmen. Optrekken geoefend met binnen gekomen weerstandsband.
Lowerbody A
woensdag 5 jan. 2022, 21:40
Squat (Barbell)
Set 1: 87,5 kg × 9
Set 2: 90 kg × 8
Set 3: 90 kg × 8
Set 4: 90 kg × 7
Set 1: 75 kg × 12
Set 2: 75 kg × 12
Set 3: 75 kg × 12
Set 4: 75 kg × 12
Lunge (Dumbbell)
Set 1: 2,5 kg × 12
Set 2: 2,5 kg × 12
Set 3: 2,5 kg × 12
Hip Thrust (Barbell)
Set 1: 72,5 kg × 10
Set 2: 72,5 kg × 10
Set 3: 72,5 kg × 10
Standing Calf Raise (Dumbbell)
Set 1: 17,5 kg × 25
Set 2: 17,5 kg × 25
Set 3: 17,5 kg × 25
Ab Wheel
Set 1: 6 reps
Set 2: 6 reps
Set 3: 6 reps
with Strong
Farmerwalks met halterschijven en dan met vingers vastklemmen. Optrekken geoefend met binnen gekomen weerstandsband.
Lowerbody A
woensdag 5 jan. 2022, 21:40
Squat (Barbell)
Set 1: 87,5 kg × 9
Set 2: 90 kg × 8
Set 3: 90 kg × 8
Set 4: 90 kg × 7
Set 1: 75 kg × 12
Set 2: 75 kg × 12
Set 3: 75 kg × 12
Set 4: 75 kg × 12
Lunge (Dumbbell)
Set 1: 2,5 kg × 12
Set 2: 2,5 kg × 12
Set 3: 2,5 kg × 12
Hip Thrust (Barbell)
Set 1: 72,5 kg × 10
Set 2: 72,5 kg × 10
Set 3: 72,5 kg × 10
Standing Calf Raise (Dumbbell)
Set 1: 17,5 kg × 25
Set 2: 17,5 kg × 25
Set 3: 17,5 kg × 25
Ab Wheel
with Strong
Ontbijten doe ik niet. Verder standaard om 12.00 uur alpro havermout. 17.00 klaar met werken dan naar huis trainen en dan eten. Verder hele dag water. Ochtend koffie zonder suiker en melk en na 1600 niet meer. Geen cola, fanta. Drink niet en rook niet. Verder eiwit en creatine om 16.00.TheTinusNL schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:32:
[...]
Is dit representatief voor een doorsnee dag?
Meer bewegen is natuurlijk altijd goed. Maar ik mis ontbijt en vezels, en wat drink je er bij? Waarom het enorme zwaartepunt op de avond?
Voedsel is brandstof, dat heb je van tevoren nodig. 1200kcal avondeten? Weet niet wat er verder dan (witte) rijst staat?
Ja, vezels houden vocht en dus massa vast. Maar belangrijker zijn het als boosters voor de verwerking en het grotere verzadigde gevoel tegen eventuele eetkicks, en dat water raak je vanzelf weer kwijt.
Aan beweging zo te zien geen gebrek, maar de timing van voedsel is net zo belangrijk.
Heel makkelijk rekenen voor mij zijn 4 eetmomenten per dag, ieder met +-60 gram non-fructose carbs en +-10gram fructose, +-30 gram eiwit en +-10 gram vezels.
Ontbijt, lunch, tweede lunch en diner. Meestal zo rond 8:00, 11:30, 14:30 en 18:00. Zaterdag vroeger op en later slapen, dus een extra momentje zodat het rond 6:00, 9:30, 12:30, 15:30 en 18:30 is. Eventueel stevig vreten 's avonds als er zondag een lang fietsritje gepland staat
193cm en 80kg.
3-4x pwk krachttraining met direct na afloop, ongeacht tijdstip, 300ml melk + 40gr maltodextrine + 25gr whey.
2-3x pwk wielrennen met (dus extra) 60 gram carbs per uur ten koste van 1 of 2 maaltijden.
Ik weet niet eens hoeveel kcal dat per dag is, daar let ik al lang niet meer op, maar ik zit nu al ruim een jaar stabiel rond de 80kg, terwijl mijn vetpercentage langzaam maar constant daalt en ik op beide vlakken sterker word.
YMMV, just my two cents over wat mij opviel en over wat voor mij heel goed werkt.
[ Voor 4% gewijzigd door VinnyAMS op 05-01-2022 22:11 ]
Waarom geen ontbijt? IF-light? Daar gaan mijn haren altijd van overeind staan (evenals koolhydraatarme/vetarme/suikerarme/paleo/eiwit diëten).VinnyAMS schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:49:
[...]
Ontbijten doe ik niet. Verder standaard om 12.00 uur alpro havermout. 17.00 klaar met werken dan naar huis trainen en dan eten. Verder hele dag water. Ochtend koffie zonder suiker en melk en na 1600 niet meer. Geen cola, fanta. Drink niet en rook niet. Verder eiwit en creatine om 16.00.

Ik denk dat je veel profijt zult hebben door je avondeten te halveren en dat deel te verplaatsen naar het ontbijt. Zeker als je meer vezels toevoegt aan alles behalve je avondeten (in verband met slaap).
Je lichaam kan maar 60 gram non-fructose carbs per uur verwerken, met 1200kcal aan avondeten zit je daar (zeer) ruim boven. Of er zit (veel) te veel vet in het avondeten, maar dan is de oplossing nog makkelijker.
Zelfs met 60 gram glucose (dat is nog geen 100 gram rijst) + 30 gram fructose (dat is best veel fruit) + 50 gram eiwit zit je maar op (60+30+50) gram x 4 kcal/gr = 560 kcal.
Goed, die 60 is omhoog te trainen, maar met krachttraining, hardlopen en kickboxen is dat niet nodig (tenzij je ultrarunning doet) en gaat het ook niet lukken, dus ik verwacht ook niet dat jouw grens hoger ligt dan 60.
En als je na die 60 + 30 nog honger hebt is dat een teken dat er meer vezels in moeten.
Afijn, je zei dat je wel afvalt en datgene dat je eet en drinkt is verre van ongezond, dus dat is goed, maar als het nog beter kan, waarom niet?
En als sneller vet afvallen echt een doel is: join team wielrennen.
Ik heb in de week tussen kerst en oud en nieuw echt hard zitten bunkeren (ik schat gemiddeld zo'n 4000 kcal per dag, veel vet en suiker, van de 24e tot en met de 1e) maar met 9 uur aan lage intensiteit duurritjes (primair op vetverbranding), netjes gevoed met 60 gram carbs per uur, verspreid over 4 dagen ben ik netto 1.5 kilo afgevallen.
Informaticus of vakkundig Googler?
En wat zijn jouw ervaringen?wokkelz schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:08:
Gisteren maar een ... Moet toch wat..
Plus ik kwam onderstaande full body workouts ook nog tegen misschien ook interessant ;
YouTube: Ultimate Full Body Resistance Band Strength Workout | James Grage
YouTube: Total Body Resistance Bands Workout You Can Do at Home (or even on a...
YouTube: 30 MINUTE FULL BODY RESISTANCE BAND WORKOUT
Nearly all men can stand adversity, but if you want to test a man's character, give him power.
James Grage heb ik wel graag gekeken voor oefeningen met dergelijke banden. Niet alles is even bruikbaar maar hij legt het goed uit en het is echt wel voelbaar als je het goed doet.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik kan ze qua kracht wel makkelijk hebben, conditioneel is meer een uitdagingTyax schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 19:58:
[...]
En wat zijn jouw ervaringen?
Plus ik kwam onderstaande full body workouts ook nog tegen misschien ook interessant ;
YouTube: Ultimate Full Body Resistance Band Strength Workout | James Grage
YouTube: Total Body Resistance Bands Workout You Can Do at Home (or even on a...
YouTube: 30 MINUTE FULL BODY RESISTANCE BAND WORKOUT
Die eerste twee filmpjes van jou zijn vaak de eerste hits op youtube, ik heb liever een half uur waarin ik de oefeningen na doe.
3de filmpje heb ik toevallig opgeslagen om morgen te gaan doen.
Gisteren deze gedaan: YouTube: 30 Minute Resistance Band Strength Workout (With Modifications)
Vandaag een 3km gewandeld voor beweging.
Hopelijk snel weer open gyms!
Volgens m’n iPhone zit ik op gemiddeld 17k stappen per dag. Klopt volgens mij geen ruk van.
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Wat bedoel je daarmee dan? Dat de banden qua kracht niet genoeg weerstand geven?wokkelz schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:33:
Ik kan ze qua kracht wel makkelijk hebben, conditioneel is meer een uitdaging
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ja inderdaad, met de 2 minste sterke banden gaan de oefeningen redelijk makkelijk, met de 3de band wordt het al lastiger en gaat de uitvoering al stukken minder.Gonadan schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:56:
[...]
Wat bedoel je daarmee dan? Dat de banden qua kracht niet genoeg weerstand geven?
Ja oké, ik dacht al. Het hangt natuurlijk een beetje af van welke banden je hebt maar de zwaarste kan ik maar weinig oefeningen mee doen, dan ga ik gewoon helemaal kaputz. Dat is meer deadliftmateriaal.wokkelz schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 21:13:
Ja inderdaad, met de 2 minste sterke banden gaan de oefeningen redelijk makkelijk, met de 3de band wordt het al lastiger en gaat de uitvoering al stukken minder.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ja en ik krijg na een paar dagen met die banden bezig te zijn geweest pijnlijke plekken op mijn handGonadan schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 21:17:
[...]
Ja oké, ik dacht al. Het hangt natuurlijk een beetje af van welke banden je hebt maar de zwaarste kan ik maar weinig oefeningen mee doen, dan ga ik gewoon helemaal kaputz. Dat is meer deadliftmateriaal.
https://www.praxis.nl/ger...n-grijs/zwart-m10/5319482wokkelz schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 21:19:
Ja en ik krijg na een paar dagen met die banden bezig te zijn geweest pijnlijke plekken op mijn hand
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ja toch. Training 3 van deze week.
Upper A
zaterdag 8 jan. 2022, 13:50
Bench Press (Barbell)
Set 1: 72,5 kg × 8
Set 2: 72,5 kg × 7
Set 3: 75 kg × 5
Set 4: 75 kg × 4
Set 3: 50 kg × 10
Lateral Raise (Dumbbell)
Bicep Curl (Barbell)
Set 1: 30 kg × 12
Set 2: 30 kg × 12
Set 3: 30 kg × 12
Set 2: 12,5 kg × 8
Push Up
Ab Wheel
Plank
Set 1: 0:30
Set 2: 0:30
Set 3: 0:30
with Strong
Upper A
zaterdag 8 jan. 2022, 13:50
Bench Press (Barbell)
Set 1: 72,5 kg × 8
Set 2: 72,5 kg × 7
Set 3: 75 kg × 5
Set 4: 75 kg × 4
Set 3: 50 kg × 10
Lateral Raise (Dumbbell)
Bicep Curl (Barbell)
Set 1: 30 kg × 12
Set 2: 30 kg × 12
Set 3: 30 kg × 12
Set 2: 12,5 kg × 8
Push Up
Ab Wheel
Plank
Set 1: 0:30
Set 2: 0:30
Set 3: 0:30
with Strong
Goed bezig @VinnyAMS, motiverend om je zo bezig te zien en die pull-up gaat er aan komen!!!
Een nieuwe iPhone 13 Pro betekent: filmpjes maken in Cinematic Mode 
Tel daarbij op dat ik, na heel wat dagen rust, een van m'n beste trainingsdagen in tijden had en het resultaat is een solide power clean van 90 kg. Hierna ook 100 kg geprobeerd, helaas kon ik daar niet op tijd op de rem trappen en werd het toch een volledige clean i.p.v. een power clean. Het oefenen op power cleans is leuk om je explosiviteit te testen, er moet namelijk een heleboel goed gaan om het gewicht de reflex mee te geven vanaf de heup met je voeten gestrekt (triple extension) en hem dan ook ineens goed op te vangen.
Uberhaupt als niet-gewichtheffer is het leuk om clean pulls te doen, je belast hiermee namelijk meer je quads dan je hamstrings en dat gevoel is ... heerlijk!
Tel daarbij op dat ik, na heel wat dagen rust, een van m'n beste trainingsdagen in tijden had en het resultaat is een solide power clean van 90 kg. Hierna ook 100 kg geprobeerd, helaas kon ik daar niet op tijd op de rem trappen en werd het toch een volledige clean i.p.v. een power clean. Het oefenen op power cleans is leuk om je explosiviteit te testen, er moet namelijk een heleboel goed gaan om het gewicht de reflex mee te geven vanaf de heup met je voeten gestrekt (triple extension) en hem dan ook ineens goed op te vangen.
Uberhaupt als niet-gewichtheffer is het leuk om clean pulls te doen, je belast hiermee namelijk meer je quads dan je hamstrings en dat gevoel is ... heerlijk!
High-reps:
3x20 BP (60%)
3x20 Squat(60%)
3x20 MP(60%)
4x12 DL (70%)
4x max Calf Raise, full stack.
4x max LegPr. elke set 20kg minder(180kg min.)
4x max leg ext, pomping iron 8 plates.
Hackus kruipt naar luie stoel
3x20 BP (60%)
3x20 Squat(60%)
3x20 MP(60%)
4x12 DL (70%)
4x max Calf Raise, full stack.
4x max LegPr. elke set 20kg minder(180kg min.)
4x max leg ext, pomping iron 8 plates.
Hackus kruipt naar luie stoel
Vanwege alle k*t omstandigheden woon ik sinds kort in Castricum, maar wat is dat eigenlijk een mooie omgeving zeg!
Ik loop nu bijna dagelijks met de buurvrouw een uur in de avond. Wat een bezienswaardigheden zeg, niet te geloven.
In reactie dus ook op eerdere vraag van @VinnyAMS ben ik niet wezen hardlopen. Wel merk ik dat de conditie er is hoor, maar ben er gewoon niet echt aan toegekomen door het wandelen.
Ik hoop echt zo dat de gyms volgende week weer open mogen. Wat denken jullie?
Ik had de laatste keer dat ik trainen weer opnieuw oppakte al tranen in m’n ogen toen ik voor ‘t eerst het ijzer aanraakte. Ik denk dat ik nu echt emotioneel wordt als ik de gewichten oppak. Ik mis dit zo vreselijk erg.
Ik loop nu bijna dagelijks met de buurvrouw een uur in de avond. Wat een bezienswaardigheden zeg, niet te geloven.
In reactie dus ook op eerdere vraag van @VinnyAMS ben ik niet wezen hardlopen. Wel merk ik dat de conditie er is hoor, maar ben er gewoon niet echt aan toegekomen door het wandelen.
Ik had de laatste keer dat ik trainen weer opnieuw oppakte al tranen in m’n ogen toen ik voor ‘t eerst het ijzer aanraakte. Ik denk dat ik nu echt emotioneel wordt als ik de gewichten oppak. Ik mis dit zo vreselijk erg.
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Ik denk het niet. De lockdown is al verlengd tot eind januari en hoewel het voorstel er ligt om de sportscholen essentieel te maken denk ik dat het 'nieuwe' kabinet dit issue niet bovenop de stapel urgente zaken heeft liggen.Barry|IA schreef op zondag 9 januari 2022 @ 00:05:
Let op:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.