Het zal toch niet hé? Gaan ze de sportscholen dichtgooien? En dan eerst voor 2 weken, en dan nog 3, dan nog 4, dan nog 3......
Grootste verdienmodel is de abo's op 1 januari afsluiten en de mensen die na 3 weken niet meer komen opdagengop1 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:42:
Het zal toch niet hé? Gaan ze de sportscholen dichtgooien? En dan eerst voor 2 weken, en dan nog 3, dan nog 4, dan nog 3......

Gister een meh upper body workout: biceps leken wel oververmoeid, en zo hard heb ik niet getypt de laatste werkweek.
Nu 2,5 week vrij en lekker wat meer aanpielen met core, bodyweight stuff en eens beginnen met werken aan de requirements om push-ups te doen. En de loopband toch ook eens inzetten voor meer dan alleen wandelen: afwisselen met korte sprints en dan opbouwen. Hate it, maar ja wil uithoudingsvermogen verder opkrikken.
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Ik ga er niet vanuit.gop1 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:42:
Ja, overal op het nieuws hoor je dat Omikron snelle gains maakt (als ik het zo zeg lijkt het wel een verboden middeltje) en in opmars is om dominant te worden maar het aantal dagelijkse besmettingen en IC opnames daalt nog steeds geleidelijk.
Goed zo die gaat met de huidige maatregelen.
Ik denk dat het meer een heads-up persco wordt met nog even aandacht op de regels zoals ze sinds vorige week gelden. Wellicht dat ze van het "maximaal 4 gasten ontvangen" een verplichting in plaats van advies maken en vertellen dat we de kerstboodschappen een beetje gespreid moeten kopen.
Ik vind het al erg genoeg dat onze gym tussen kerst en oud en nieuw een week gesloten is
*edit
Oh chips, ik lees net dat het OMT adviseert tot een volledige lockdown...
[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 18-12-2021 11:17 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik hoop het met je mee, maar vrees het ergste. Overigens kunnen ze qua gasten thuis geen eisen stellen, dat kan alleen maar een advies blijven. Dan moeten ze gelijk naar een avondklok grijpen of zo.
Je merkt echt dat het sporten behelpen is geworden, ook in ons huishouden. Zo goed en zo kwaad als het gaat vind je wel oplossingen en pas je je aan, maar dat het steeds weer verandert helpt ook niet erg mee voor je 'flow'.
Je merkt echt dat het sporten behelpen is geworden, ook in ons huishouden. Zo goed en zo kwaad als het gaat vind je wel oplossingen en pas je je aan, maar dat het steeds weer verandert helpt ook niet erg mee voor je 'flow'.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik verwacht ook dat ze de gyms snel gaan sluiten. Daarom vandaag nieuwe set besteld. Tijdens de vorige lockdown had ik een prima set thuis staan maar die had ik gelijk weer verkocht. Gelukkig geen verlies op gemaakt.bie100 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:31:
[...]
ik weet het niet maar goed dat je ze gekocht heb want mijn gevoel is dat de sportscholen op slot gaan
ben wel blij met mijn homegym btw
Wat heb je besteld ?Philflow schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:53:
[...]
Ik verwacht ook dat ze de gyms snel gaan sluiten. Daarom vandaag nieuwe set besteld. Tijdens de vorige lockdown had ik een prima set thuis staan maar die had ik gelijk weer verkocht. Gelukkig geen verlies op gemaakt.
Klik anders gewoon even de citaten door, het staat echt maar een handvol posts terug.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
De squat stands van Gorilla sports, stang en gewichten van Decathlon. Relatief goedkoop spul want is 'alleen' voor de lockdown.
Shit.. ik was net zo blij dat m'n gym gewoon elke feestdag open is. Na de brunch ff knallen en dan weer door naar de volgende kerstmaaltijd was het plan
I served in a company of heroes.
Alles goed deze ochtend ? Misschien lichte frustratie over de mogelijk aankomende lockdown ? Of bedoelde je het oprecht om zo bot te reageren.Gonadan schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 13:52:
[...]
Klik anders gewoon even de citaten door, het staat echt maar een handvol posts terug.
Ik lees een verhaal van iemand die ooit een set had en die weer verkocht had, maar nu weer iets nieuws heeft besteld. Waarop ik benieuwd ben wat hij dan nu besteld heeft en ik dacht er even niet aan dat dat mogelijk al eerder gepost was.
Fijn weekend
Niet te overgevoelig doen, van Tweakers verwachten we nu eenmaal wat eigen inzet.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Of een normale reactieGonadan schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:48:
Niet te overgevoelig doen, van Tweakers verwachten we nu eenmaal wat eigen inzet.
Je leest er meer in dan er staat, laten we vooral niet op de tenen gaan lopen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Niet te zwaar aan tillen (pun intended).
Gebruik deze agressie tijdens het thuissporten de komende lockdown en jullie komen er als kleine Schwarzeneggertjes uit
Gebruik deze agressie tijdens het thuissporten de komende lockdown en jullie komen er als kleine Schwarzeneggertjes uit
[ Voor 14% gewijzigd door Superkiwi op 18-12-2021 16:58 ]
De deskundigen adviseren om vrijwel alles te sluiten: alleen essentiële winkels zoals supermarkten en apotheken zouden open mogen blijven, zo bevestigden Haagse bronnen gisteren al. Het kabinet hield vanmiddag spoedberaad en heeft het advies voor de harde lockdown naar verluidt overgenomen.
Dat betekent dat onder meer de horeca, niet-essentiële winkels en de sport- en cultuursector weer dicht moeten. Afhalen bij winkels en horeca zou wel mogelijk blijven. Ook moeten alle middelbare scholen en andere onderwijsinstellingen wat de deskundigen betreft dicht. De basisscholen zijn al vervroegd gesloten voor de Kerstvakantie.
Grote kans dat The Gym hier ook bijgehaald wordt...Ikzelf ben er niet de dupe van, maar veel sporters hebben zelf thuis niet de mogelijkheid, of alleen maar bankje met paar dumbbells.
Dat betekent dat onder meer de horeca, niet-essentiële winkels en de sport- en cultuursector weer dicht moeten. Afhalen bij winkels en horeca zou wel mogelijk blijven. Ook moeten alle middelbare scholen en andere onderwijsinstellingen wat de deskundigen betreft dicht. De basisscholen zijn al vervroegd gesloten voor de Kerstvakantie.
Grote kans dat The Gym hier ook bijgehaald wordt...Ikzelf ben er niet de dupe van, maar veel sporters hebben zelf thuis niet de mogelijkheid, of alleen maar bankje met paar dumbbells.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Het waren 3 leuke trainingen.Barry|IA schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:11:
[...]
Ze gaan natuurlijk dicht. Straks weer volledige lockdown. Mark my words
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Met een matje, een bankje en een paar dumbells kom je toch al een heel eind.Hackus schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:42:
De deskundigen adviseren om vrijwel alles te sluiten: alleen essentiële winkels zoals supermarkten en apotheken zouden open mogen blijven, zo bevestigden Haagse bronnen gisteren al. Het kabinet hield vanmiddag spoedberaad en heeft het advies voor de harde lockdown naar verluidt overgenomen.
alles kan off-topic
Ja, sommige moeten nog eerst leren opdrukkenAnkona schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 18:44:
[...]
Met een matje, een bankje en een paar dumbells kom je toch al een heel eind.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ik heb van de vorige lockdown ook nog al m'n spullen:
- Squat/Bench Rek met optrekstang
- Ringen
- Bankje
- Dumbells
- Barbell
Daarmee zal ik een heel eind kunnen komen, maar er zijn toch een hoop dingen die ik niet kan doen, zoals alle oefeningen met kabels waarmee ik triceps, biceps, rear en side delts en lats train.
Natuurlijk ook alle machines voor benen niet. Daarnaast is de sportschool voor mij ook gewoon een sociale aangelegenheid.
Het heeft verder weinig zin om te klagen natuurlijk maar het is gewoon totaal kut wat die sukkels in Den Haag ons nu wéér aandoen. En dan zogenaamd tot 14 januari....
- Ringen
- Bankje
- Dumbells
- Barbell
Daarmee zal ik een heel eind kunnen komen, maar er zijn toch een hoop dingen die ik niet kan doen, zoals alle oefeningen met kabels waarmee ik triceps, biceps, rear en side delts en lats train.
Natuurlijk ook alle machines voor benen niet. Daarnaast is de sportschool voor mij ook gewoon een sociale aangelegenheid.
Het heeft verder weinig zin om te klagen natuurlijk maar het is gewoon totaal kut wat die sukkels in Den Haag ons nu wéér aandoen. En dan zogenaamd tot 14 januari....
Ik heb helaas niks meer. Alleen een paar elastieken. Denk dat ik nu maar eens serieus aan een home gym moet beginnen, want dit houdt nooit meer op.
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Overdrijven is ook een vak zeg. stel je niet zo aan man, en wees creatief met wat je hebt.gop1 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:18:
Ik heb van de vorige lockdown ook nog al m'n spullen:
- Ringen
- Bankje
- Dumbells
- Barbell
Zonder gewichten wordt het heel lastig om je volledige lichaam te trainen inderdaad.Barry|IA schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:21:
Ik heb helaas niks meer. Alleen een paar elastieken. Denk dat ik nu maar eens serieus aan een home gym moet beginnen, want dit houdt nooit meer op.
Zit je al op Marktplaats ?Barry|IA schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:21:
Nog niet, morgen maar eens kijken idd. Ben nu deze aan het kijken:
YouTube: Training With Frank Zane | Favorite Exercise For Golden Era Physique
Frank Zane is al bijna 80 he, lachen man
Het was hopen tegen beter weten inGonadan schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:17:
Ik hoop het met je mee, maar vrees het ergste.

Dan maar weer even gebruik maken van de bar en schijven die buiten liggen te vernikkelen en tussendoor de hardloopschoenen weer eens wat vaker aantrekken.
Misschien ga ik dat idd wel doen, hardlopen. Nog nooit serieus aan gedaan.
Wie wil trainen in de omgeving Rotterdam, stuur me een DM. Ik stel mijn achtertuin beschikbaar.
Ik heb rings, Squat standaarden, een barbell, gewichten, kettle bells en weerstandsbanden.
Ik train al sinds maart 2020 zo.
Ik heb rings, Squat standaarden, een barbell, gewichten, kettle bells en weerstandsbanden.
Ik train al sinds maart 2020 zo.
If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?
ik ben er blij mee, niet op harde weg maar op bospaden, en in het bos. twee x p/wBarry|IA schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:57:
Misschien ga ik dat idd wel doen, hardlopen. Nog nooit serieus aan gedaan.
Morgen beginnen 
Ook stiekem de hoop dat mijn gym zich naar buiten verplaatst.
Hoop het ook, al deed mijn gym dat de laatste lockdown al nietBarry|IA schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:13:
Morgen beginnen

Als het maar klaar is over 4 weken.. dat het geen 3 maanden wordt. Dat ga ik echt niet meer trekken
Kijk is naarvde hardlopen met Evy app. Weet niet of het iets voor je is, maar helpt via audio om langzamerhand op te bouwen.Barry|IA schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:13:
Morgen beginnen
dat is gezellig, met haar wil ik ook wel hardlopen...VinnyAMS schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:19:
[...]
Kijk is naarvde hardlopen met Evy app. Weet niet of het iets voor je is, maar helpt via audio om langzamerhand op te bouwen.
Balen he! Het slaat zo langzamerhand helemaal nergens meer op. Maar reken toch naar op 3 tot 6 maanden. Er is tot nu toe nog geen enkele maatregel niet verlengd.Vuvuzela schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:19:
[...]
Hoop het ook, al deed mijn gym dat de laatste lockdown al niet
Als het maar klaar is over 4 weken.. dat het geen 3 maanden wordt. Dat ga ik echt niet meer trekken
Bij mijn gym staat wel al een grote witte tent. Daar werd tot vandaag spinning les gegeven. Hoop echt dat ze daar wat bankjes en halters neerleggen, al is deze gym niet heel krachttraining gericht (meer crossfit, spinning, etc).
Heb inmiddels 3 gym abbo’s.......
Thanks! Geïnstalleerd. Ben benieuwd. Betere conditie zal dan straks ook wel voordelen hebben voor KT.VinnyAMS schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:19:
[...]
Kijk is naarvde hardlopen met Evy app. Weet niet of het iets voor je is, maar helpt via audio om langzamerhand op te bouwen.
Cardiovasculair voordeel sowieso
Mijn gym is verdeeld over twee zolderkamers. Een ligt vol met gewichten, bankje, squad rek, in de andere liggen matje, balansborden en springtouwen.
Een deze dagen komt er nog een spinning bike bij. Ik kan niet zeggen dat dit goedkoper is dan een fitness abonnement maar mijn zolder blijft wel open
(voor mij dan)
Een deze dagen komt er nog een spinning bike bij. Ik kan niet zeggen dat dit goedkoper is dan een fitness abonnement maar mijn zolder blijft wel open
alles kan off-topic
nee, je kunt je hele lichaam trainen zonder gewichten. Varianten van push up, pull up, row, single leg squats, calf raises, buikspieren, etc etc. Kan gewoon.gop1 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:26:
[...]
Zonder gewichten wordt het heel lastig om je volledige lichaam te trainen inderdaad.
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Gisteren heb ik mijn eerste powerlifting meet gehad. Klasse <59kg gehaald met water loading en zoutloos dieet (59.6 -> 58.6 kg). 9 van de 9 lifts wit licht en 3 PR's neergezet:
Ik heb geen homegym en geen andere mogelijkheid om de komende tijd te trainen.
- Squat 105 -> 112.5 -> 117.5
- Bench 80 -> 85 -> 87.5
- Deadlift 150 -> 160 -> 170
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
@boe.i Serieuze gewichten op dat lichaamsgewicht, vooral je deadlift vind ik indrukwekkend. Ik zit ook op 170kg maar ben wel meer dan 20kg zwaarder...
@boe.i heel netjes!
2,9 keer bw deadlift
Eén vraag die bij me opkomt als ik naar je lichaamsgewicht kijk, als ik zo vrij mag zijn:
ben je vrij klein of ben je een dame (of wellicht een kleine dame)?
2,9 keer bw deadlift
Eén vraag die bij me opkomt als ik naar je lichaamsgewicht kijk, als ik zo vrij mag zijn:
[ Voor 9% gewijzigd door Superkiwi op 19-12-2021 11:34 ]
Thanks!joepP schreef op zondag 19 december 2021 @ 11:25:
@boe.i Serieuze gewichten op dat lichaamsgewicht, vooral je deadlift vind ik indrukwekkend. Ik zit ook op 170kg maar ben wel meer dan 20kg zwaarder...
Ik ben een man, maar gewoon heel klein. Mijn doel is eigenlijk 3xBW deadlift, misschien komend jaar als het een beetje meezitSuperkiwi schreef op zondag 19 december 2021 @ 11:32:
@boe.i heel netjes!
2,9 keer bw deadlift![]()
Jij was van de calisthenics toch? Na het eerste park wat bij ons in de buurt zo'n buiten 'gym' kreeg worden er nu meer aangelegd. Misschien je eigen gemeente eens tippen?Salvatron schreef op zondag 19 december 2021 @ 05:39:
nee, je kunt je hele lichaam trainen zonder gewichten. Varianten van push up, pull up, row, single leg squats, calf raises, buikspieren, etc etc. Kan gewoon.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Jazeker. Training 3 van deze week.
Upper A
zondag 19 dec. 2021, 14:42
Bench Press (Barbell)
Set 1: 75 kg × 5
Set 2: 67,5 kg × 8
Set 3: 65 kg × 8
Set 4: 65 kg × 6
Note: zwaar
Incline Bench Press (Barbell)
Set 1: 50 kg × 12
Set 2: 50 kg × 12
Set 3: 50 kg × 12
Bent Over One Arm Row (Dumbbell)
Set 1: 25 kg × 12
Set 2: 25 kg × 12
Set 3: 25 kg × 12
Overhead Press (Dumbbell)
Set 1: 10 kg × 12
Set 2: 10 kg × 8
Set 3: 10 kg × 7
Lateral Raise (Dumbbell)
Set 1: 5 kg × 8
Set 2: 5 kg × 8
Set 3: 5 kg × 8
Bicep Curl (Barbell)
Set 3: 28 kg × 12
Triceps Extension (Cable)
Set 1: 12,5 kg × 15
Set 2: 12,5 kg × 15
Set 3: 12,5 kg × 15
Concentration Curl (Dumbbell)
Set 1: 15 kg × 12
Set 2: 15 kg × 8
Set 3: 15 kg × 6
Push Up
Set 1: 8 reps
Set 2: 8 reps
with Strong
Upper A
zondag 19 dec. 2021, 14:42
Bench Press (Barbell)
Set 1: 75 kg × 5
Set 2: 67,5 kg × 8
Set 3: 65 kg × 8
Set 4: 65 kg × 6
Note: zwaar
Incline Bench Press (Barbell)
Set 1: 50 kg × 12
Set 2: 50 kg × 12
Set 3: 50 kg × 12
Bent Over One Arm Row (Dumbbell)
Set 3: 25 kg × 12
Overhead Press (Dumbbell)
Set 1: 10 kg × 12
Set 2: 10 kg × 8
Set 3: 10 kg × 7
Lateral Raise (Dumbbell)
Set 1: 5 kg × 8
Bicep Curl (Barbell)
Set 3: 28 kg × 12
Triceps Extension (Cable)
Set 1: 12,5 kg × 15
Set 2: 12,5 kg × 15
Set 3: 12,5 kg × 15
Concentration Curl (Dumbbell)
Set 1: 15 kg × 12
Set 2: 15 kg × 8
Set 3: 15 kg × 6
Push Up
Set 1: 8 reps
Set 2: 8 reps
with Strong
Voor het geval je het niet wist; voor een euro of 500-600 kun je wel wat in huis halen. Geen topkwaliteit natuurlijk maar dan kun je tenminste wel wat trainen. Misschien goedkoper op Marktplaats. Of heb je geen ruimte?boe.i schreef op zondag 19 december 2021 @ 10:27:
Ik heb geen homegym en geen andere mogelijkheid om de komende tijd te trainen.
ps. mooie lifts trouwens!
[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 19-12-2021 15:35 ]
Als ik de ruimte had, had ik zeker een homegym gemaakt! Maar ik heb helaas geen kamer vrij en ik wil ook geen ruzie met mijn onderburenPhilflow schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:57:
[...]
Voor het geval je het niet wist; voor een euro of 500-600 kun je wel wat in huis halen. Geen topkwaliteit natuurlijk maar dan kun je tenminste wel wat trainen. Misschien goedkoper op Marktplaats. Of heb je geen ruimte?
ps. mooie lifts trouwens!
Ik heb net in een Belgische gym getraind..

dichtstbijzijnde parken zijn me te ver weg, als het nou voor mijn huis was...Gonadan schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:37:
[...]
Jij was van de calisthenics toch? Na het eerste park wat bij ons in de buurt zo'n buiten 'gym' kreeg worden er nu meer aangelegd. Misschien je eigen gemeente eens tippen?
Minimaal apparatuur nodig gehad met Mark Lauren’s bodyweight oefeningen. Oud special forces instructeur.
Da's die gast van de 'Bodyweight Training' app ook he? Die app heb ik ooit gekocht en ga ik eens afstoffen, veel opties en onderverdeeld op moeilijkheidsgraadnwnc schreef op zondag 19 december 2021 @ 18:00:
Minimaal apparatuur nodig gehad met Mark Lauren’s bodyweight oefeningen. Oud special forces instructeur.
Heb ook nog ff zitten shoppen: handle gehaald waarmee je een dumbbell als kettlebell kunt gebruiken + een pulley-systeem (was meteen erna out of stock) zoals hier in dit topic al eens voorbij is gekomen als aanschaf. Komt wel pas na Kerst, maar iig nog in mijn vakantie. Kan ook mooi de missus ermee aan de slag laten gaan, want die zit zonder judo de komende tijd.
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Hoezo, die heeft jou toch?2Dutch schreef op zondag 19 december 2021 @ 20:17:
[...]
Kan ook mooi de missus ermee aan de slag laten gaan, want die zit zonder judo de komende tijd.
Hoewel de app qua UI wat gedateerd aandoet en buggy kan zijn, is het qua inhoud prima. Goede range van oefeningen met alternatieven waarmee je makkelijkheidsgraad omhoog of omlaag kunt schroeven.2Dutch schreef op zondag 19 december 2021 @ 20:17:
[...]
Da's die gast van de 'Bodyweight Training' app ook he? Die app heb ik ooit gekocht en ga ik eens afstoffen, veel opties en onderverdeeld op moeilijkheidsgraad
Ook is er een vernieuwde app en site waarvoor je een jaarabbo kan afsluiten (creditcard). Zie marklauren punt com.
Voor nog gewichten, kijk op VidaXL.
Zonet nog 60kg aan gewichten besteld voor dumbbells.
Zonet nog 60kg aan gewichten besteld voor dumbbells.
If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?
Nu weet ik niet exact wat er onder actieve stabiliteit valt maar volgens mij is dat precies waar ik op dit moment mee bezig ben.Gonadan schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:53:
Als je al onder professionele begeleiding staat en die geven je bepaalde adviezen en uitrusting is het natuurlijk ook wel te prijzen als je daar niet zonder meer zomaar vanaf stapt omdat je op een forum ander advies krijgt. Hoe goed dat advies ook is.
@Devian wat je natuurlijk wel kunt overwegen is om eens een balletje op te gooien over actieve stabiliteit en spierversterking, misschien kunnen ze met je mee denken in het traject.
Specialisten hebben wat dat betreft ook vaak een andere stijl en insteek, er is niet één waarheid vaak. Zo heb ik ook vrij voorzichtige fysio's meegemaakt die meer van het ontzien en goede houding corrigeren zijn, maar ook die juist meer sturen op je lichaam het zelf laten oplossen. Uiteindelijk was ik het meest blij met een fysio die wel dingen als zooltjes of braces toepaste om je uit een impasse te halen, maar dan wel aangevuld met training om die weer overbodig te maken.
Ben dit jaar begonnen om als doel te hebben om de squat pijnvrij te kunnen doen. Iedere eerdere poging begon altijd goed, maar eindigde na een aantal weken/maanden altijd met pijn in mijn knie.
Wat blijkt, en let op, dit is mijn intepretatie van de uitleg van de fysio dus ik kan eea niet goed begrepen hebben, door mijn korte beenspieren zit er spanning op mijn knieschijf die daardoor een beetje naar boven getrokken word. Omdat daarnaast ook nog de Vastus Medialis minder ontwikkeld is dan de naastgelegen spieren trekt mijn knieschijf ook een klein beetje schuin. Dit geeft vervolgens na een tijdje een ontstekingsreactie en verklaart de pijn die ik voel.
Daarnaast kwam dus ook naar voren dat mijn stabiliteit in het algemeen niet optimaal is.
Het afgelopen jaar ben ik dus al veel bezig geweest om dat te verbeteren, stabiliteit oa door bvb lunges te doen maar tegelijkertijd te trekken aan een elastiek zodat ik een extra onbalans creeer die ik moet opvangen. Of het op een been staan en dan te gaan zitten op een laag bankje en weer op te gaan staan, etc etc. De onbalans door bvb de one leg extension te doen, maar dan alleen het laatste stukje van de beweging zodat de focus op de juiste spier ligt. Eerder ook veel op 1 been, een beetje op je tenen, op een traptrede staan en dan op je tenen staan, zakken, staan, etc etc.
Beide hebben goed geholpen en mijn squat is nu alweer een paar maanden pijnvrij en kan eindelijk het gewicht weer opbouwen. Maar ook met deze oefening zie je de beperkingen die mijn lichaam heeft, ass to the grass hoef ik bvb niet te proberen, als ik dat doe dan but wing ik hem de laatste meter
Zelf ben ik meerdere keren per week bezig om mijn beenspieren wat te rekken, dit doe ik voor mezelf omdat ik minstens met mijn handen mijn tenen wil kunnen aanraken. Mijn fysio vind dit zelf niet nodig ("Waarom rek je?" vraagt hij dan gelijk..)... ik merk zelf ook; rekken werkt tijdelijk, je spieren worden niet langer...en 2-3 dagen later zit ik weer op het zelfde punt als voor het rekken...en ben ik vervolgens weer 10-15minuut bezig om weer op het punt te komen dat ik mijn tenen aan kan raken..
https://wren.co/join/Devian
Ben net op werk even ontploft.
Hier hebben we een sportschooltje op kantoor waar je onder begeleiding 20 min kan sporten, 1x per week. (fit20)
En wat denk je? Dat gaat gewoon door ondanks dat alles dicht is sinds zondag ochtend... *blaast even stoom af*
Hier hebben we een sportschooltje op kantoor waar je onder begeleiding 20 min kan sporten, 1x per week. (fit20)
En wat denk je? Dat gaat gewoon door ondanks dat alles dicht is sinds zondag ochtend... *blaast even stoom af*
Doe er je voordeel mee en ga daar lekker sporten als het kan
[ Voor 27% gewijzigd door Superkiwi op 20-12-2021 10:55 ]
Ik doe er niet aan mee, omdat ik zelf al genoeg sport buiten werk.Superkiwi schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:54:
Doe er je voordeel mee en ga daar lekker sporten als het kan
Het is gewoon asosiaal dat dit wel door gaat, minimaal heel erg oneerlijk!
Klinkt bekend, heb je ook McConnell taping gekregen? Dat heb ik nog wel vaker gebruikt om een knieschijf wat te sturen.Devian schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:18:
Nu weet ik niet exact wat er onder actieve stabiliteit valt maar volgens mij is dat precies waar ik op dit moment mee bezig ben.
Ben dit jaar begonnen om als doel te hebben om de squat pijnvrij te kunnen doen. Iedere eerdere poging begon altijd goed, maar eindigde na een aantal weken/maanden altijd met pijn in mijn knie.
Wat blijkt, en let op, dit is mijn intepretatie van de uitleg van de fysio dus ik kan eea niet goed begrepen hebben, door mijn korte beenspieren zit er spanning op mijn knieschijf die daardoor een beetje naar boven getrokken word. Omdat daarnaast ook nog de Vastus Medialis minder ontwikkeld is dan de naastgelegen spieren trekt mijn knieschijf ook een klein beetje schuin. Dit geeft vervolgens na een tijdje een ontstekingsreactie en verklaart de pijn die ik voel.
Daarnaast kwam dus ook naar voren dat mijn stabiliteit in het algemeen niet optimaal is.
Het afgelopen jaar ben ik dus al veel bezig geweest om dat te verbeteren, stabiliteit oa door bvb lunges te doen maar tegelijkertijd te trekken aan een elastiek zodat ik een extra onbalans creeer die ik moet opvangen. Of het op een been staan en dan te gaan zitten op een laag bankje en weer op te gaan staan, etc etc. De onbalans door bvb de one leg extension te doen, maar dan alleen het laatste stukje van de beweging zodat de focus op de juiste spier ligt. Eerder ook veel op 1 been, een beetje op je tenen, op een traptrede staan en dan op je tenen staan, zakken, staan, etc etc.
Beide hebben goed geholpen en mijn squat is nu alweer een paar maanden pijnvrij en kan eindelijk het gewicht weer opbouwen. Maar ook met deze oefening zie je de beperkingen die mijn lichaam heeft, ass to the grass hoef ik bvb niet te proberen, als ik dat doe dan but wing ik hem de laatste meter.
Zelf ben ik meerdere keren per week bezig om mijn beenspieren wat te rekken, dit doe ik voor mezelf omdat ik minstens met mijn handen mijn tenen wil kunnen aanraken. Mijn fysio vind dit zelf niet nodig ("Waarom rek je?" vraagt hij dan gelijk..)... ik merk zelf ook; rekken werkt tijdelijk, je spieren worden niet langer...en 2-3 dagen later zit ik weer op het zelfde punt als voor het rekken...en ben ik vervolgens weer 10-15minuut bezig om weer op het punt te komen dat ik mijn tenen aan kan raken..
Is het doel van je fysio nu ook om die schoenen niet meer nodig te hebben? Of is dat weer een apart traject?
Waarom vindt je fysio rekken niet nodig? Je kunt met rekken wel degelijk je lenigheid verbeteren, maar dan moet je dat wel structureel en goed doen en niet per se voordat je oefeningen gaat doen (vaak juist erna of helemaal los). Als je dit doet om de butt wink (geen wing) te voorkomen kan je ook denken aan je voeten en knieën iets naar buiten draaien en misschien ietsje breder staan, dat wil ook nog wel helpen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Begrijp ik het goed, je bent boos omdat dat wel open blijft?wokkelz schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:48:
Zolen staat los van de fysio, ik gebruik al steunzolen sinds mijn 13e denk ik? Het is ooit begonnen omdat ik heel erg naar binnen liep, en ik de zolen van mijn schoenen zo afsleet dat aan de buitenkant nog een cm zool zat terwijl de zool aan de binnenkant versleten was. Ik ben ze blijven gebruiken en heb alleen dit jaar gekeken of er een relatie zat tussen mijn kniepijn en de zolen. Ik loop normaal bij een podoloog, maar ben daarvoor even met een podotherapeut bezig geweest. De conclusie daar was dat alles goed was, ik heb wel andere sportschoenen gehaald die een hardere stevigere zool hebben dan mijn vorige sportschoenen, en die nu hoog zijn. Niet omdat dat versteviging bied maar het geeft mij iets meer "gevoel" voor mijn voetenstand. Maar dit (hoge schoen) was iets persoonlijks, niet iets wat mij aangedragen is.Gonadan schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:04:
[...]
Klinkt bekend, heb je ook McConnell taping gekregen? Dat heb ik nog wel vaker gebruikt om een knieschijf wat te sturen.
Is het doel van je fysio nu ook om die schoenen niet meer nodig te hebben? Of is dat weer een apart traject?
Waarom vindt je fysio rekken niet nodig? Je kunt met rekken wel degelijk je lenigheid verbeteren, maar dan moet je dat wel structureel en goed doen en niet per se voordat je oefeningen gaat doen (vaak juist erna of helemaal los). Als je dit doet om de butt wink (geen wing) te voorkomen kan je ook denken aan je voeten en knieën iets naar buiten draaien en misschien ietsje breder staan, dat wil ook nog wel helpen.
Het oprekken van mijn beenspieren (achterzijde vooral) doe ik verder buiten het sporten om. Ik doe dat 2x tot soms 3x per week thuis.
Fysio en rekken kan ik geen antwoord op geven, dat is het moeilijke met het meeste van dit. Wat hij tegen mij zegt gaat natuurlijk wellicht alleen voor mijn specifieke geval op. Ik doe mijn best om te begrijpen wat er altijd verteld word, maar misschien begrijp ik iets verkeerd of leg ik een verkeerde relatie waardoor ik het hier niet kloppend neertik.
Ik kan mij het volgende voorstellen; Als je rekt moet je de rest van je leven blijven rekken, is dat iets wat je wilt? Ik zeg daar gegarandeerd nee op.. Vervolgens de vraag welke beperking ervaar ik nu? Ja eigenlijk geen, ik kan bvb niet ass to the grass squatten, maar is dat iets wat ik perse wil? Dat is het niet. In het dagelijkse leven ervaar ik helemaal geen beperkingen. Dus waarom rek ik dan?
Edit:
Oja, tape, ja ik ben/heb in het begin toen ik met mijn knie bezig veel getaped. Op dit moment niet meer
https://wren.co/join/Devian
Eerste reactie was toch wel boos inderdaad. Het is in ieder geval oneerlijk, aangezien alles dicht moet. En hier besluiten ze vrolijk door te gaan.gop1 schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:22:
[...]
Begrijp ik het goed, je bent boos omdat dat wel open blijft?
Ah oké, daar gingen de reacties qua stabiliteit een beetje over. Je kunt je enkels/voeten trainen zodat ze zonder zool kunnen, of de rest van je leven op zolen vertrouwen maar dan worden je enkels/voeten niet sterker/beter.Devian schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:24:
Zolen staat los van de fysio, ik gebruik al steunzolen sinds mijn 13e denk ik? Het is ooit begonnen omdat ik heel erg naar binnen liep, en ik de zolen van mijn schoenen zo afsleet dat aan de buitenkant nog een cm zool zat terwijl de zool aan de binnenkant versleten was. Ik ben ze blijven gebruiken en heb alleen dit jaar gekeken of er een relatie zat tussen mijn kniepijn en de zolen. Ik loop normaal bij een podoloog, maar ben daarvoor even met een podotherapeut bezig geweest. De conclusie daar was dat alles goed was, ik heb wel andere sportschoenen gehaald die een hardere stevigere zool hebben dan mijn vorige sportschoenen, en die nu hoog zijn. Niet omdat dat versteviging bied maar het geeft mij iets meer "gevoel" voor mijn voetenstand. Maar dit (hoge schoen) was iets persoonlijks, niet iets wat mij aangedragen is.
Of dat in jouw geval ook een optie kan ik natuurlijk onmogelijk beoordelen, maar specialisten kunnen wel heel verschillend in de wedstrijd zitten. Willen ze je klachten simpelweg wegnemen, of willen ze zorgen dat je lichaam het zelf kan. Het zou zonde zijn als je in theorie zonder zolen zou kunnen, maar dat het simpelweg niet echt de stijl van je podoloog is of dat hij niet weet dat je het überhaupt zou willen.
In mijn geval zeker, rekken hoort bij bewegen en sporten en kan gewoon prettig zijn voor je lichaam, dat wil je toch ook je hele leven blijven doen? Waarom zou je dan specifiek rekken niet willen blijven doen?Het oprekken van mijn beenspieren (achterzijde vooral) doe ik verder buiten het sporten om. Ik doe dat 2x tot soms 3x per week thuis.
Fysio en rekken kan ik geen antwoord op geven, dat is het moeilijke met het meeste van dit. Wat hij tegen mij zegt gaat natuurlijk wellicht alleen voor mijn specifieke geval op. Ik doe mijn best om te begrijpen wat er altijd verteld word, maar misschien begrijp ik iets verkeerd of leg ik een verkeerde relatie waardoor ik het hier niet kloppend neertik.
Ik kan mij het volgende voorstellen; Als je rekt moet je de rest van je leven blijven rekken, is dat iets wat je wilt? Ik zeg daar gegarandeerd nee op.. Vervolgens de vraag welke beperking ervaar ik nu? Ja eigenlijk geen, ik kan bvb niet ass to the grass squatten, maar is dat iets wat ik perse wil? Dat is het niet. In het dagelijkse leven ervaar ik helemaal geen beperkingen. Dus waarom rek ik dan?
Voor mij helpt het ook bij het voorkomen van blessures. Ik ben de laatste tijd meer van het hardlopen maar ben herstellende van een overbelaste achillespees, de kuiten rekken is daarin een belangrijk onderdeel van herstel maar ook preventie.
Overigens zou ik drie keer per week als absoluut minimum zien als je blijvende lenigheid wilt bereiken.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Gaf laatst al aan dat ik aan het twijfelen was om van sportschool te wisselen.
Gisteren de knoop doorgehakt en mijn abonnement bij de huidige sportschool opgezegd. Zodra sportscholen weer open mogen gelijk inschrijven bij een andere sportschool (eerst paar proeflesjes op diverse locaties om te kijken waar ik de beste match heb).
2022 weer knallen.
Gisteren de knoop doorgehakt en mijn abonnement bij de huidige sportschool opgezegd. Zodra sportscholen weer open mogen gelijk inschrijven bij een andere sportschool (eerst paar proeflesjes op diverse locaties om te kijken waar ik de beste match heb).
2022 weer knallen.
Dat fit20 is toch 1 grote grap:wokkelz schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:48:
fit in 20 minuten per week.
Altijd op afspraak
Met een gecertificeerde personal trainer
Zonder omkleed gedoe
Met een super goed effect op je hele lichaam
voor 85 euro per maand.. oke je hebt altijd iemand die de reps voor je telt maar dan nog.. cashgrab.

Dan vind je die hele heisa met QR codes en testen voor toegang uiteraard ook oneerlijk?wokkelz schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:00:
[...]
Ik doe er niet aan mee, omdat ik zelf al genoeg sport buiten werk.
Het is gewoon asosiaal dat dit wel door gaat, minimaal heel erg oneerlijk!
ik zou blij zijn met zo'n werkgever. Al weet ik niet wat je zou kunnen bereiken met 20 minuten....
special forces doen niet aan krachttraining toch? Wel goed om fit te worden/blijven.nwnc schreef op zondag 19 december 2021 @ 18:00:
Via werkgever kost het geloof ik 20 euro per maand. Maar inderdaad, ik doe niet er niet aan mee, het sluit ook totaal niet aan bij wat ik zelf uitspook.Vuvuzela schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:27:
[...]
Dat fit20 is toch 1 grote grap:
Altijd op afspraak
Zonder omkleed gedoe
voor 85 euro per maand.. oke je hebt altijd iemand die de reps voor je telt maar dan nog.. cashgrab.
Maar de filosofie is niet zozeer de reps, maar de time under tention. Voor de gemiddelde collega die niks doet, of alleen fiets, hardloopt etc is het prima.
Ik was eigenlijk gewoon pissig, ontzet misschien wel jalours dat ze hier doen als of ze dat corona gedoe serieus nemen en dan wel dit soort dingen laten door gaan.
Het zal allemaal wel, ik ga voorlopig gedwongen thuis klootviolen, hopelijk snel weer de gym in.
Ik heb zijn app gedownload, vanavond proberen.Johan Bogle schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:39:
[...]
special forces doen niet aan krachttraining toch? Wel goed om fit te worden/blijven.
Zag al wel dat als je zijn schema neemt voor strengt training dat er alweer een pullup oefening bij zit, moet je maar net een pull up bar hebben..
Als je een open trap hebt zou dat nog kunnen, gelijk een goede grip training.wokkelz schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:46:
[...]
Ik heb zijn app gedownload, vanavond proberen.
Zag al wel dat als je zijn schema neemt voor strengt training dat er alweer een pullup oefening bij zit, moet je maar net een pull up bar hebben..
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik zou het niet weten eerlijk gezegd. Bodyweight is in vergelijking met gewichten niet zo geconcentreerd zover ik weet.Johan Bogle schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:39:
[...]
special forces doen niet aan krachttraining toch? Wel goed om fit te worden/blijven.
Waarom kom jij op je werk?wokkelz schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:48:
Als je er toch bent, wat is er dan mis om ook even met je collega's sporten ipv alleen vergaderen?
alles kan off-topic
Hmmm.... dat klinkt idd best ziek. Veel geld voor net lang genoeg voor een warming up en dan niet eens de mogelijkheid je bezwete kleren uit te doen en even te douchen.Vuvuzela schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:27:
[...]
Dat fit20 is toch 1 grote grap:
Altijd op afspraak
Zonder omkleed gedoe
alles kan off-topic
Hier bij de lokale brandweerkazerne is het ook open, maar dat is niet toegankelijk voor alle publiek. Daar gaat het juist om. Minder contacten...wokkelz schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:25:
[...]
Eerste reactie was toch wel boos inderdaad. Het is in ieder geval oneerlijk, aangezien alles dicht moet. En hier besluiten ze vrolijk door te gaan.
Op de kazerne waar ik werk ook. Sportruimte is open, maar nu alleen voor de repressieve dienst. Normaal ook voor kantoor personeel. Ging net lekker even elke woensdag op de loopband. Vandaag op een tijdelijk kazerne(museumplein) gewerkt en 15000 stappen gemaakt. Rondes lopen tegen vandalisme. Normaal op hoofdkantoor achter receptie.Hackus schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:53:
[...]
Hier bij de lokale brandweerkazerne is het ook open, maar dat is niet toegankelijk voor alle publiek. Daar gaat het juist om. Minder contacten...
Vandaag contact gehad met Basic-fit. Ze zijn aan het onderzoek of leden met hun Basic-fit pas nog wel in het buitenland (België) kunnen sporten.
Iemand al zo rebels geweest om dit te proberen? Een tijdslot reserveren kan gewoon.
Iemand al zo rebels geweest om dit te proberen? Een tijdslot reserveren kan gewoon.
een pull up bar is niet de duurste aankoopwokkelz schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:46:
[...]
Ik heb zijn app gedownload, vanavond proberen.
En of die jongens aan krachttraining doen. In de gym van de KCT kazerne in Roosendaal staat zoveel Rogue spul dat je er bang van wordt. Bij Luchtmobiel zijn ze er ook niet vies van.Johan Bogle schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:39:
[...]
Dat is juist het mooie, je gaat er helemaal niet van zweten! (ons mam en mijn zus zijn fit20 leden die eigenlijk liever niet sporten en dit vrij fantastisch vinden dus ik heb inside information)Ankona schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:27:
[...]
Veel geld voor net lang genoeg voor een warming up en dan niet eens de mogelijkheid je bezwete kleren uit te doen en even te douchen.
Het is net de 'actieve' variant van een Tell Sell band.
Bij ons op de kazerne (landmacht) zijn de gym`s gewoon dicht. Alleen voor personeel in opleiding. "recreatief sporten" in een fitnessruimte is niet toegestaan.VinnyAMS schreef op maandag 20 december 2021 @ 17:14:
[...]
Op de kazerne waar ik werk ook. Sportruimte is open, maar nu alleen voor de repressieve dienst. Normaal ook voor kantoor personeel. Ging net lekker even elke woensdag op de loopband. Vandaag op een tijdelijk kazerne(museumplein) gewerkt en 15000 stappen gemaakt. Rondes lopen tegen vandalisme. Normaal op hoofdkantoor achter receptie.
Apart dat niet elke overheidsinstelling daar hetzelfde mee omgaat.
Ik dacht dat je daar te log en traag van werd. (Of gebeurt dat alleen bij mij :-))Superkiwi schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 01:03:
[...]
En of die jongens aan krachttraing doen. In de gym van de KCT kazerne in Roosendaal staat zoveel Rogue spul dat je er bang van wordt. Bij Luchtmobiel zijn ze er ook niet vies van.
Vorm is functie... Als je alleen krachttraining doet en op je kont zit en veel vreet wordt je traag en log.
Sprinters, schaatsers en baanwielrenner zijn nu ook niet bepaald traag en log.
Het concept is ondertussen al minstens driemaal achterhaald. 🙂
Sprinters, schaatsers en baanwielrenner zijn nu ook niet bepaald traag en log.
Het concept is ondertussen al minstens driemaal achterhaald. 🙂
Ook binnen je training kan je daar nog keuzes in maken natuurlijk. Een olympisch of powerlifter die voor 1RM gaat zal allicht een andere trainingsopbouw hebben dan voor atletiek of duursport. Bij de één is de kracht echt het doel, bij de ander ondersteunend.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Je moet niet te breed en te zwaar worden. je moet nog wel een goede uithoudingsvermogen hebben, en wendbaar zijn. Kracht is niet gelijk veel massaJohan Bogle schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:34:
[...]
Ik dacht dat je daar te log en traag van werd. (Of gebeurt dat alleen bij mij :-))
Ooit een snatch of C&J langzaam gedaan? Daar zit met name veel explosiviteit in. dat noem ik niet log en traag.Johan Bogle schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:34:
[...]
Ik dacht dat je daar te log en traag van werd. (Of gebeurt dat alleen bij mij :-))
Hoe tijden toch kunnen veranderen. Door (positieve) omstandigheden was mijn eetlust dusdanig gezakt dat alleen de essentiele zaken gegeten werden. Nu zit ik op 111-112kg nadat ik weer wat meer eet. Kracht is in ieder geval op volume íets vooruit gegaan: tussen de 0 en 5kg per oefening. Motivatie en ritme is gelukkig op peil gebleven. Nu een kwestie van rond dit gewicht blijven, of misschien nog iets zakken, terwijl ik gewoon verder blijf hobbyen met SL.scoobs schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:38:
1,84, +/-116kg, en iets van 23% BF. 27 jaar
Totalen:
SQ: 1x200
BP: 1x160
DL: 1x220
Qua lifts hoop ik, mits blessurevrij, over een half jaar rond de 650 te halen op een iets lager gewicht, oftewel; eindelijk in de advanced categorie te zitten.
En ja, lang leve een sportschool op een industrieterrein, met bijbehorende buitenfaciliteiten. Sporten hier gaat gewoon (buiten) door.
lijkt me met krachttraining af en toe wel tricky, buiten sporten. Het is niet de meest intensieve vorm van fitness, zeker met de nodige rustmomenten tussen de lifts door. En vb met bankdrukken of deadliften wordt nou niet je hele lijf warm van, althans zo ervaar ik het sportende in een niet verwarmde garage
Dan deadlift je niet hard genoegHyperTrophy schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:55:
lijkt me met krachttraining af en toe wel tricky, buiten sporten. Het is niet de meest intensieve vorm van fitness, zeker met de nodige rustmomenten tussen de lifts door. En vb met bankdrukken of deadliften wordt nou niet je hele lijf warm van, althans zo ervaar ik het sportende in een niet verwarmde garage
Gewoon High-reps nu, als je buiten traint
En goed warm blijven door laagjes.
Als je lijf nog warm moet worden... dan moet je niet al met zware oefeningen beginnen. Doe eerst een goede warming-up voor je je koude spieren wil gaan scheuren.HyperTrophy schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:55:
alles kan off-topic
Jazeker training één van deze week.
Koud in de tuin dus begonnen met farm walks. 2x keer de steeg heen en weer met in elke hand 5kg, 10kg en 15kg. Tussendoor aan de optrekstang hangen om het gevoel te krijgen wile eind 2022 minimaal 1 keer kunnen optrekken. Daarna 20 x squats met lichaamsgewicht, Barbell opbouwend naar gewicht. Crunches even binnen gedaan.
Lowerbody A
dinsdag 21 dec. 2021, 19:44
Squat (Barbell)
Set 1: 87,5 kg × 8
Set 2: 87,5 kg × 8
Set 3: 87,5 kg × 8
Set 4: 87,5 kg × 8
Stiff Leg Deadlift (Barbell)
Set 1: 72,5 kg × 12
Set 2: 72,5 kg × 12
Set 3: 72,5 kg × 12
Set 4: 72,5 kg × 12
Lunge (Dumbbell)
Set 1: 5 kg × 10
Hip Thrust (Barbell)
Set 1: 72,5 kg × 10
Set 2: 72,5 kg × 10
Set 3: 72,5 kg × 10
Standing Calf Raise (Dumbbell)
Set 1: 17,5 kg × 25
Set 2: 17,5 kg × 25
Set 3: 17,5 kg × 25
Mountain Climber
Set 1: 25 reps
Set 2: 25 reps
Set 3: 25 reps
Crunch
Set 1: 15 reps
Set 2: 15 reps
Set 3: 6 reps
with Strong
Koud in de tuin dus begonnen met farm walks. 2x keer de steeg heen en weer met in elke hand 5kg, 10kg en 15kg. Tussendoor aan de optrekstang hangen om het gevoel te krijgen wile eind 2022 minimaal 1 keer kunnen optrekken. Daarna 20 x squats met lichaamsgewicht, Barbell opbouwend naar gewicht. Crunches even binnen gedaan.
Lowerbody A
dinsdag 21 dec. 2021, 19:44
Squat (Barbell)
Set 1: 87,5 kg × 8
Set 2: 87,5 kg × 8
Set 3: 87,5 kg × 8
Set 4: 87,5 kg × 8
Stiff Leg Deadlift (Barbell)
Set 1: 72,5 kg × 12
Set 2: 72,5 kg × 12
Set 3: 72,5 kg × 12
Set 4: 72,5 kg × 12
Lunge (Dumbbell)
Set 1: 5 kg × 10
Hip Thrust (Barbell)
Set 1: 72,5 kg × 10
Set 2: 72,5 kg × 10
Set 3: 72,5 kg × 10
Standing Calf Raise (Dumbbell)
Set 1: 17,5 kg × 25
Set 2: 17,5 kg × 25
Set 3: 17,5 kg × 25
Mountain Climber
Set 1: 25 reps
Set 2: 25 reps
Set 3: 25 reps
Crunch
Set 1: 15 reps
Set 2: 15 reps
Set 3: 6 reps
with Strong
:strip_exif()/f/image/82NoLjUXpzVDWyU0l90lM32r.jpg?f=fotoalbum_large)
Bwoah, daar in de loods wordt ook niet gestookt. Een trui aan met de opwarming en eerste paar sets bankdrukken/presses is voldoende, zolang het niet vriest daarbinnen. Mbt buiten trainen: als je zorgt dat je vantevoren al goed warm bent, door bijvoorbeeld alvast een tijdje warme kleren te dragen, dan is er niks aan de hand. Het belangrijkste is dat je winddichte kleren hebt. Wind is veel belangrijker dan absolute temperatuur.HyperTrophy schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:55:En vb met bankdrukken of deadliften wordt nou niet je hele lijf warm van, althans zo ervaar ik het sportende in een niet verwarmde garage
@VinnyAMS IJsbeer ❄️🐻❄️
Heb je toevallig een linkje voor je set? Heb iets vergelijkbaars bij Amazon besteld, waarbij 2 van de karabijnen die werden meegeleverd roestig as fuck warengop1 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:19:
Homegym uitgebreid met een katrolsysteem. Geniaal man, werkt fantastisch en biedt enorm veel extra mogelijkheden.
[Afbeelding]
https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=12Dutch schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 22:22:
[...]
Heb je toevallig een linkje voor je set? Heb iets vergelijkbaars bij Amazon besteld, waarbij 2 van de karabijnen die werden meegeleverd roestig as fuck warenGa morgen het systeem wel testen (even karabijnen omgewisseld met niet-roestige), maar daarna gaat de boel wel retour
Thx, meteen maar ff besteld, iig een gefield-teste
Trouwens als mensen 't nog zoeken: was whey isolate aan 't shoppen en bulk heeft weer leuke deals: 5kg whey isolate voor 90,99. Let wel op dat het geen harde klont wordt, maar anders krijg je rap je geld terug heb ik begrepen
Let op:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.