Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het Krachtsport Topic - Deel 1 Overzicht

Pagina: 1 ... 79 ... 125 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:25
Dat is het kromme ervan. Niets anders dan normaal qua tijd tussendoor ofzo. Enige verschil was een drop set met dumbels op het einde waarbij ik wellicht te ver ben gegaan.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:11

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Ik zou het nog twee dagen afwachten. Armen/schouders kan je op die manier aardig te pakken nemen en dan gaat iets simpels als haren wassen al moeizaam. Al heb jij daar geen last van. ;)

Dit gevoel herken ik wel en aangezien dat twee vaak het ergste is verwacht ik dat het de komende dagen wel afneemt. Heb je echt het gevoel dat het niet minder wordt kan je alsnog een huisarts overwegen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

PdeBie schreef op zondag 12 december 2021 @ 13:48:
Dat is het kromme ervan. Niets anders dan normaal qua tijd tussendoor ofzo. Enige verschil was een drop set met dumbels op het einde waarbij ik wellicht te ver ben gegaan.
daar heb je het al. gewoon ff rust houden en wat ik hierboven al schreef.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:27

Vuvuzela

My spire is forming

Probeer morgen met lichte gewichtjes wat te bewegen en je biceps soort van op te warmen/pompen.. ff al die afvalstoffen eruit te bewegen.

En zorg dat je genoeg water drinkt.

I served in a company of heroes.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vuvuzela schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:41:
Probeer morgen met lichte gewichtjes wat te bewegen en je biceps soort van op te warmen/pompen.. ff al die afvalstoffen eruit te bewegen.

Ik zou dat niet doen, gewoon wat rust en rekken en strekken. Het kan even goed voelen wat jij voorstelt, maar nadien krijg je meer last, waardoor de periode alleen maar wordt verlengd

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Bewegen is goed inderdaad, maar dan wel zonder belasting zoals @Hackus zegt. Al is het maar op de bank buigen en strekken om het wat soepel te houden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Ja ik bedoelde met lichte gewichtjes echt van die roze dumbelltjes van een kg hè

Gaat vooral om het bewegen, langzaam opbouwen niks forceren.

• PdeBie
Heb inderdaad wat strek oefeningen gedurende de dag gedaan en mijn vrouw heeft licht de spieren en aanhechtingen gemasseerd (ze is fysiotherapeute, dus weet wel van hoe en wat) en dat scheelt al wel iets.

Merk wel dat als ik iets draag (een wasmand ofzo) het nog wel serieus gevoelig is. Dus komende dagen even geen biceps of andere pull oefeningen. Gelijk geen excuus meer voor het overslaan van leg day :+

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Vuvuzela schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:41:

Ook goed tegen prostaatproblemen... Hur Hur hur

Beterschap pdebie!

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Overmorgen ga ik voor het eerst weer trainen na 3 maanden niks gedaan te hebben.

Ben al m’n massa wel kwijt. Heb nog wel een prima fysiek. Je zou zeggen dat ik nu net een jaar train, zeg maar. De volheid is eruit, veel spieren zijn nog zichtbaar, maar het is niet indrukwekkend te noemen. Ik ben vooral benieuwd hoe snel de aderen weer lekker dicht op de huid gaan liggen.

Ook let ik totaal niet op m’n eerdere caloriebehoefte, waarbij koolhydraten en eiwiiten mega hoog zaten, en bij low carbs verlies ik al snel m’n volhheid.

Plan is om m’n eerder behaalde gains in 6 weken weer “terug” te krijgen. Terug tussen aanhalingstekens omdat ik het dit keer naturel ga doen.

What’s the plan:

3x per week squats en deadlifts om testosterone te maximaliseren.

Om de dag push/pull met focus op max 20 sets per spier per week.

Volume gaat dus omlaag en dat moet ook. Recovery zal aan begin matig zijn, dus ik wil maximaal kunnen herstellen. Wel zet ik het lichaam in groeimodus door 6 dagen te trainen.

Ook ga ik ditmaal voor zwaar, in plaats van veel. Doel is om de compounds elke week zwaarder te pakken.

Wat heb ik dit gemist zeg.

[ Voor 17% gewijzigd door Barry|IA op 13-12-2021 03:11 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Succes kerel. Ben benieuwd hoe je het deze keer gaat doen. Let op jezelf, respecteer je lichaam en je grenzen, en probeer het als een marathon ipv een sprint te zien. Doe alsjeblieft de eerste week rustig aan, één setje squats met bodyweight is nu waarschijnlijk genoeg om je een week lang te laten huilen van de spierpijn.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Succes met opnieuw starten @Barry|IA, Ga nog maar niet te hard van start(wat ikzelf nog wel eens doe) En verwacht dat jij er net zo in staat, als het een paar dagen lekker gaat.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:51
MIsschien dat ik binnenkort ook eens wat filmpjes post van mijn squat en (sumo) deadlift. Juist omdat mijn fysiek zo is dat ze niet "perfect" zijn.

Ondanks dat ik lang ben (1.92) heb ik erg korte beenspieren. Dat zie je in de squat terug in de vorm van de "but-wing" die bij mij al vrij snel komt. In de deadlift doe ik alleen de sumo deadlift omdat ik met de reguliere deadlift moeite heb om mijn rug recht te houden onderin.

Ik mis dus gewoon wat mobiliteit, hier heb ik al heel veel tijd in gestopt met een goede fysiotherapeut, maar er valt niet tegenaan te rekken en te oefenen en het is gewoon wat het is.

Verder gaat mijn trainen erg goed op het moment. Ik focus mij een beetje op powerlifting, en ik wissel volume af met massa..Dus als ik bvb de vorige keer benchpress setjes met herhalingen van 10-15 keer doe, doe ik de keer erop setjes met 5 herhalingen maar wel flink zwaarder. Dit doe ik met de meeste oefeningen, en merk dat mijn lichaam daar gewoon erg goed op reageert.

Waar zit ik nu ongeveer op?

1rep:
115kg Benchpress
150kg Squat
170kg Deadlift
60kg Strict press (10 reps)
46kg Dumbell One-Arm Row (10reps)

Hiernaast doe ik nog mijn (hammer)curls, incline press, fly's, dips, chin ups, leg press en 1-2x per week gooi ik er wat cardio bij op. Dit alles in een split schema, ik rouleer tussen 2 schemas en ga 3-4x per week.

Progressie gaat super goed. Ben nu 38 en ben op mijn sterkst ooit. Mijn doel is om een 200kg deadlift te kunnen, en om mijn benchpress de 115kg als working sets te kunnen doen ipv 1rep max.

https://wren.co/join/Devian

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14-11 11:07
Ik loop een beetje vast op dit moment merk ik. Ben 32 jaar, in mijn twintiger jaren op-en-af periodes gehad waarin ik veel trainde maar hiervoor bijna 3 jaar niets gedaan. Ik train nu ca. 5 maanden sinds de zomervakantie en ben toen begonnen met een 5x5 SL programma. Ik ben in lichaamsgewicht van 77kg naar 84kg (lengte: 1,84m, vetpercentage +/- 20%) gegroeid weer en merk visueel en en qua kracht wel echt vooruitgang.

Huidig gewicht voor werksets 5x5
Squat: 90kg
Bench: 65kg
Press: 50kg
Row: 70kg
Deadlift: 120kg

Het SL programma focust zich naar mijn idee erg op het onderlichaam maar ik merk dat ik achterloop met de bench en strict press. Ik ben daarom op zoek naar een alternatief programma om verder mee te gaan.

Voorwaarden: 3 keer per week en het liefst zoveel mogelijk compound/barbell werk en wat ondersteunend (dips/chinups/abs).

Kan iemand een zetje in de juiste richting geven?

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-11 12:31
Slappyjoez schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:33:
Ik loop een beetje vast op dit moment merk ik. Ben 32 jaar, in mijn twintiger jaren op-en-af periodes gehad waarin ik veel trainde maar hiervoor bijna 3 jaar niets gedaan. Ik train nu ca. 5 maanden sinds de zomervakantie en ben toen begonnen met een 5x5 SL programma. Ik ben in lichaamsgewicht van 77kg naar 84kg (lengte: 1,84m, vetpercentage +/- 20%) gegroeid weer en merk visueel en en qua kracht wel echt vooruitgang.

Huidig gewicht voor werksets 5x5
Squat: 90kg
Bench: 65kg
Press: 50kg
Row: 70kg
Deadlift: 120kg

Het SL programma focust zich naar mijn idee erg op het onderlichaam maar ik merk dat ik achterloop met de bench en strict press. Ik ben daarom op zoek naar een alternatief programma om verder mee te gaan.

Voorwaarden: 3 keer per week en het liefst zoveel mogelijk compound/barbell werk en wat ondersteunend (dips/chinups/abs).

Kan iemand een zetje in de juiste richting geven?
Lekker bezig! Zou een Upper/Lower gaan doen

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Ben sinds dit weekend begonnen met calorie-inname ophogen. Mijn gewicht blijft al zo lang gelijk (hallo recomp? :P) dus kan nu mooi testen of meer eten effect gaat hebben zonder dat ik alleen maar aankom en dat vet is. In hippe termen lean bulk ;)

Ik zat gemiddeld op zeg 1450, en heb dit nu naar 1800 gezet om te zien wat het doet. Grappig hoe die 'hoge' waarde toch weer enige angst inboezemt :+ Dat wordt weer eens langs de notenboer om lekker in te slaan :9 Blender is al besteld voor smoothies maken ook :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-11 19:09

Superkiwi

Hoi doei

Omdat we begin volgend jaar weer op percentages van ons 1RM gaan trainen gebruiken we de komende twee weken om uit te vogelen waar die dan precies liggen.

Ik weet wat mijn 1RM's van de laatste jaren zijn en heb er al rekening mee gehouden dat ze deze keer een stuk lager liggen.
Oorzaak 1: vorig jaar is de gym een kleine 11 maanden gesloten geweest.
Oorzaak 2: de laatste 4-5 maanden heb ik me meer gefocust op langzaam maar structureel vet verliezen
(great succes d:)b ) ipv bezig te zijn met kracht en massa.

Vandaag begonnen met de bench.
-Opwarm
-7x60
-5x70
-3x80
-1x90
-1x100
-1x110
-1x115 > met veel moeite.
-1x117,5 > faal.

1RM bench staat nu dus op 115kg (bw 86,2kg) waar ik gehoopt had toch iets dichter bij de 120 te zitten.
Weer iets om naartoe te werken dus.
Ter vergelijking:
27-02-'18: 130kg (bw 94,4kg).
18-07-'21: 122,5kg (bw 92,0kg).

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Barry|IA
Hackus schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:14:
Succes met opnieuw starten @Barry|IA, Ga nog maar niet te hard van start(wat ikzelf nog wel eens doe) En verwacht dat jij er net zo in staat, als het een paar dagen lekker gaat.
Yep, zodra ik voel “dit kan wel”, dan hangt er gewoon weer +100kg aan die BP barbell :D

Eens kijken of ik dat duiveltje in mij kan temmen.

(Denk het niet).

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 12:44

woutur

Klauwtjes uit!

Daar gaan we weer: nu weer twee weken begonnen met Greyskull LP Phrak. Dat was altijd al 'mijn programma'. Ik heb dat een tijd voor corona gedaan met fijne resultaten, toen de lockdown kwam gestopt.
Dat was in maart 2020. Eind augustus dit jaar weer begonnen met het opbouwen van mijn training. Eigenlijk weer van start af aan. Dus echt lege barbell werk. Dat vond ik motivationeel nog best wel een dingetje maar ik wilde het wel weer echt opbouwen zodat ook mijn lichaam weer aan oefening en de krachten die er op staan, kon wennen.

En toen kwam corona. Ik sukkelde de weken ervoor al met mijn gezondheid en werd daarna echt ziek. Ik heb twee maanden lang vrijwel niets kunnen doen. Eerst ben ik halverwege november rustig aan gaan wandelen en hardlopen. Daarna basketbaltraining en nu in december ben ik eindelijk weer fit genoeg om ook de sportschool weer te bezoeken. Ook nu weer: bijna helemaal vanaf het begin gestart. Squat met 35 KG, Overhead press, bench press en barbell row met 25 KG. Deadlift 40 KG. Ook dit vind ik motivationeel weer wat lastig maar ook na vandaag (ik sport tussen de middag, tussen werk door) toch ook wel weer trots dat ik gegaan ben (gisteren migraine).

Ik merk wel wat mijn rug gezonder wordt. Daar heb ik nogal eens last van door zwakte (bureaubaan). Ik hoop dat ik nog zo een tijd mag doortrainen!

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Superkiwi schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:16:
Omdat we begin volgend jaar weer op percentages van ons 1RM gaan trainen gebruiken we de komende twee weken om uit te vogelen waar die dan precies liggen.

Ik weet wat mijn 1RM's van de laatste jaren zijn en heb er al rekening mee gehouden dat ze deze keer een stuk lager liggen.
Oorzaak 1: vorig jaar is de gym een kleine 11 maanden gesloten geweest.
Oorzaak 2: de laatste 4-5 maanden heb ik me meer gefocust op langzaam maar structureel vet verliezen
(great succes d:)b ) ipv bezig te zijn met kracht en massa.

Vandaag begonnen met de bench.
-Opwarm
-7x60
-5x70
-3x80
-1x90
-1x100
-1x110
-1x115 > met veel moeite.
-1x117,5 > faal.

1RM bench staat nu dus op 115kg (bw 86,2kg) waar ik gehoopt had toch iets dichter bij de 120 te zitten.
Weer iets om naartoe te werken dus.
Ter vergelijking:
27-02-'18: 130kg (bw 94,4kg).
18-07-'21: 122,5kg (bw 92,0kg).
Je doet hier ook teveel reps voor je 1RM. Spotter erbij ?(kun je zo ineens meer drukken. zit tussen de oren)

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Hackus schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:11:
[...]

Je doet hier ook teveel reps voor je 1RM. Spotter erbij ?
Jazeker. Altijd bij zware reps ;)
Hoe zou jij de opbouw naar een 1RM aanpakken?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik heb mijn Wilksscore niet verbeterd wat ik wou begin dit jaar, maar ben ook sinds vakantie compleet anders gaan trainen. Veel meer conditiewerk, Boksen,Kick-boksen, Bosrun.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Superkiwi schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:13:
[...]

Jazeker. Altijd bij zware reps ;)
Hoe zou jij de opbouw naar een 1RM aanpakken?
20x opdrukken, ff rust. dan met 3x80, 2x95, 1x 105 enz
(of de 20x moet voor jou al teveel zijn, dat weet ik niet.)

[ Voor 10% gewijzigd door Hackus op 13-12-2021 15:15 ]

• joepP
  • Niet online
Inspiratie! Ik ben direct gaan trainen en heb mijn PR op de bench verhoogd van 127kg naar 130kg! Hell yeah! Eerst wat opdrukken, en daarna 1x90, 1x100, 1x110, 1x120 en 1x130. Het ging relatief makkelijk, ik denk dat iets zwaarder ook had gekund, maar dat denk ik eigenlijk altijd :P

Terugkijkend op mijn jaardoelen voor 2021:
- 150 trainingen loggen. Ik zit nu op 137, er zullen er nog wel 6+ bijkomen, net niet gehaald.
- Sixpack: niet gelukt, ben nu 84kg ipv 80kg, maar zeker wel +2kg massa.
- Kracht: 10% sterker worden. Is denk ik wel gelukt, maar lastig meetbaar, want ik heb van vorig jaar alleen 1RM schattingen, en van dit jaar echte 1RMs.

Doelen voor 2022:
- 150 trainingen loggen.
- Gewicht naar 80kg, en dus een sixpack.
- Bench 130->135, squat 145->155, deadlift 170->190 (echte 1RMs).
- 44 jaar jong worden ;)

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Lekker @joepP :)
Ik hoop voor je dat je je onderste doel in elk geval haalt, anders zouden die anderen ook nog wel eens lastig kunnen worden...

• joepP
  • Niet online
Dat komt wel goed verwacht ik. In 2019 stierven er 578 mannen van 40-44 op een groepsgrootte van 507924. Daarvan waren 89 zelfdodingen, dus 489 echte doden. Mijn apriori sterftekans is dus 0.1%. Aangezien ik niet rook, gezond eet, geen overgewicht heb en veel beweeg mag ik die kans zeker halveren. Ergo, ik heb 99.95% kans om dat te halen, waarschijnlijk nog meer :P

Bron: https://opendata.cbs.nl/s...7052_95/table?fromstatweb

[ Voor 10% gewijzigd door joepP op 13-12-2021 19:05 ]

• VinnyAMS
@joepP lekker bezig.

Ja toch! Training 1 van deze week.

Evening Workout
maandag 13 dec. 2021, 20:42

Incline Bench Press (Barbell)
Set 1: 55 kg × 8
Set 2: 55 kg × 8
Set 3: 56 kg × 8
Set 4: 57,5 kg × 8

Bench Press (Barbell)
Set 1: 67,5 kg × 8
Set 2: 68,5 kg × 7
Set 3: 70 kg × 5

Lat Pulldown - Wide Grip (Cable)
Set 1: 42,5 kg × 10
Set 2: 42,5 kg × 10
Set 3: 42,5 kg × 10

Bent Over Row (Barbell)
Set 1: 65 kg × 8
Set 2: 65 kg × 8
Set 3: 60 kg × 8

Overhead Press (Barbell)
Set 1: 35 kg × 5
Set 2: 32,5 kg × 6
Set 3: 30 kg × 6
Note: Zwaar

Triceps Extension (Dumbbell)
Set 1: 7,5 kg × 12
Set 2: 7,5 kg × 12
Set 3: 7,5 kg × 10

Concentration Curl (Dumbbell)
Set 1: 12,5 kg × 8
Set 2: 15 kg × 8
Set 3: 15 kg × 8

Push Up
Set 1: 8 reps
Set 2: 8 reps
Set 3: 6 reps
Note: On Bench

Plank
Set 1: 0:45

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:55
Ik ben voor het eerst in deze nieuwe lockdown eens om 16.00 gaan trainen. Mijn god wat een drukte 8)7
Dat doe ik niet nog eens, voortaan in de morgen of middag uur ergens..

• Barry|IA
wokkelz schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:55:
Ik ben voor het eerst in deze nieuwe lockdown eens om 16.00 gaan trainen. Mijn god wat een drukte 8)7
Dat doe ik niet nog eens, voortaan in de morgen of middag uur ergens..
Klopt. Je hebt echt wel net zoveel traffic, alleen nu allemaal binnen een korter tijdsbestek en dus is het overal drukker. Ik merk het overal waar ik kom. Stervensdruk. Dat noemen wij de slimme lockdown.

[ Voor 8% gewijzigd door Barry|IA op 13-12-2021 22:42 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Barry|IA schreef op maandag 13 december 2021 @ 22:41:
[...]

Klopt. Je hebt echt wel net zoveel traffic, alleen nu allemaal binnen een korter tijdsbestek en dus is het overal drukker. Ik merk het overal waar ik kom. Stervensdruk. Dat noemen wij de slimme lockdown.
Uitdrukkelijk slim ;)

• Barry|IA
Vandaag trouwens wat voorbereidingen getroffen voor m’n eerste training morgen.

Coronatest laten doen en nog even een half uurtje staan kletsen met dat vrouwtje. Is zelf niet gevaccineerd :D Ik moest wel lachen, was een interessant gesprek en een leuk mens. Heb gelijk de deal gemaakt dat ik elke dag een half uur voor m’n training kan komen, zonder afspraak. Dat noem ik service!

Ik ga nog even checken hoe schadelijk het is om elke dag zo’n staaf door je neus te jagen.

Vandaag lekker veel gewandeld. Veel meters gemaakt met zware tassen (farmer walk). Voelde gewoon goed, niks bijzonders. Voelde na een kilometertje de traps en onderarmen wel wat, maar niet meer dan anders. Die winst is dus alvast binnen.

Weer als vanouds gegeten en gedronken. Dus de hele dag door gekookte eitjes uit het vuistje eten, zonder moeite 2L melk in m’n nek gegoten, veel water gedronken, carb loading dmv veel rijst, granola en iets van 8 boterhammen met pindakaas, jam, kipfilet, kaas, etc. Gewoon weer lekker het lichaam vullen met voedingsstoffen. Hoog in calorieën. Geen opgezette maag, geen vol gevoel, geen moe gevoel. Nergens last van :)

Nu einde dag eens in de spiegel gekeken. Yep, glycogeen is weer op niveau. Ik merk dit altijd direct aan het lichaam. Alles is wat voller, lichaam houdt weer meer water vast (wat goed is) en ik zit net wat strakker in m’n kleding.

Morgenochtend goed ontbijten, rond 14 uur trainen. Het voelt als m’n 8e verjaardag zoveel zin heb ik er in.

PS

PRO TIP: Als je even snel een eitje wilt koken, doe dit dan in de waterkoker. Met 500ml koud water opzetten en laten koken. Na het koken nog even 5 minuten laten staan. Heerlijk hard gekookt eitje.

[ Voor 6% gewijzigd door Barry|IA op 13-12-2021 23:00 ]

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Dan neem ik aan dat je nog een tweede waterkoker hebt om te gebruiken voor warme dranken? :D
Dure optie: koop een quooker. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Stoomoven. Meer eieren in een keer, hehe.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik laat de eieren altijd 3 minuten koken, niet met koud afspoelen en even laten afkoelen.

• PdeBie
2Dutch schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:55:
Ben sinds dit weekend begonnen met calorie-inname ophogen. Mijn gewicht blijft al zo lang gelijk (hallo recomp? :P) dus kan nu mooi testen of meer eten effect gaat hebben zonder dat ik alleen maar aankom en dat vet is. In hippe termen lean bulk ;)

Ik zat gemiddeld op zeg 1450, en heb dit nu naar 1800 gezet om te zien wat het doet. Grappig hoe die 'hoge' waarde toch weer enige angst inboezemt :+ Dat wordt weer eens langs de notenboer om lekker in te slaan :9 Blender is al besteld voor smoothies maken ook :)
Allereerst gefeliciteerd met je verjaardag :P

Maar 1800 calorieen? Ik weet niet wat je geslacht/lengte/leeftijd etc. is, maar met zo weinig calorieen vliegen de kilo's er bij mij wel af in plaats van dat ze eraan komen.

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:55
Volgens mij is 2Dutch een dame.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@2Dutch Happy Birthday *O* *O*

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

PdeBie schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:35:
Allereerst gefeliciteerd met je verjaardag :P

Maar 1800 calorieen? Ik weet niet wat je geslacht/lengte/leeftijd etc. is, maar met zo weinig calorieen vliegen de kilo's er bij mij wel af in plaats van dat ze eraan komen.
Thx :) Ik heb een keer random een getal gepakt en gaan meten (gewicht) toen ik ging sporten en mijn gewicht bleef erg stabiel: heb genoeg vet% om 'recomp' een tijd vol te houden, maar wilde nu toch eens een tikje er bovenop doen om te zien wat het doet en hoe het voelt. Een grotere stap naar boven vond ik wat extreem, kan het altijd weer met 200 ophogen e.d. Moet wel zeggen dat meer eten toch wat tegenvalt, maar dat komt meer omdat ik veel groenten en fruit eet en dat schiet niet hard op. Maar gaat goedkomen, ga zo 't dorp in lekker lunchen met de missus :9
Merci! Ben ff aan het bijkomen van een legday zodat ik de trap op kan richting douche _O-
Last time I checked, yes :+

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• PdeBie
Ah ja, dat verklaart natuurlijk al een groot deel :P

• Brrand0n
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 06-11 11:50
Afgelopen weekend een PR op de bench gezet, 1x95!

Doel voor 2021 was de 90 aan te tikken, dus ben daar zeer tevreden mee.

Doelen voor 2021
Bench Press 90 - 1x95 (gehaald)
Deadlift 130 - 1x130 (gehaald)
Squat 120 - 1x110
Overhead press 60 - 1x57.5

Ik hoop morgen de deadlift nog op 135 of 140 neer te zetten en voor het einde van het jaar de squat en military press ook te halen. Daarmee kijk ik ook al meteen vooruit naar de doelen eind 2022:

Doelen voor 2022:
Bench Press 120
Deadlift 185
Squat 160
Overhead press 80

Overal zo'n 25% - 33% extra, lijkt me een mooie uitdaging voor komend jaar.

• VinnyAMS
Brrand0n schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:53:
Afgelopen weekend een PR op de bench gezet, 1x95!

Doel voor 2021 was de 90 aan te tikken, dus ben daar zeer tevreden mee.

Doelen voor 2021
Bench Press 90 - 1x95 (gehaald)
Deadlift 130 - 1x130 (gehaald)
Squat 120 - 1x110
Overhead press 60 - 1x57.5

Ik hoop morgen de deadlift nog op 135 of 140 neer te zetten en voor het einde van het jaar de squat en military press ook te halen. Daarmee kijk ik ook al meteen vooruit naar de doelen eind 2022:

Doelen voor 2022:
Bench Press 120
Deadlift 185
Squat 160
Overhead press 80

Lekker bezig en mooie doelen. Zal is over mijn doelen gaan denken en ook hier plaatsen.

• PdeBie
Mijn armen gingen steeds minder zeer doen, dus vandaag weer lekker gaan trainen.

Verder binnenkort mijn PT weer eens uitnodigen voor een gesprek om eens over doelen voor 2022 te praten en hoe we daar aan gaan werken.

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Feli 2Dutch!

In 2022 weer wat spiermassa plakken.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

VinnyAMS schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:57:
[...]
Zal is over mijn doelen gaan denken
Handig dat je daar een mannetje voor hebt (y)

• VinnyAMS
Superkiwi schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:09:
[...]

Handig dat je daar een mannetje voor hebt (y)
Deze snap ik niet.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Zoals het er staat is Zal (zo heet je mannetje neem ik aan) over je doelen na aan het denken :+

er is een wezenlijk verschil tussen 'is' en 'eens'. Op dat vlak kunnen we als maatschappij nog wel gains winnen.
Zoals een wijs iemand ooit zei:
"A big brain is important; big biceps are importanter"

[ Voor 32% gewijzigd door Superkiwi op 15-12-2021 16:00 ]

• VinnyAMS
Superkiwi schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:27:
[...]

Zoals het er staat is Zal (zo heet je mannetje neem ik aan) over je doelen na aan het denken :+
Nee precies.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Superkiwi Flauw. Zal is degene die over je doelen nadenkt @VinnyAMS

:)

• VinnyAMS
Hackus schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:04:
@Superkiwi Flauw. Zal is degene die over je doelen nadenkt @VinnyAMS

:)
Ja mooie naam die PT van mij.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wat mij opvalt; Ik hoor niemand van de beesten hier klagen over de potten tegenwoordig.

Ik kom maar amper in die potten, en heb niet eens grote klauwen.
Heb nog een pot van B&F, en die is 120mm, maar de meeste nu zijn 100mm, ook deze die je bij Mypro kon kopen. Zijn uit assortiment zie ik nu.

Jullie gaan me toch niet vertellen, dat je elke keer met die zak lopen te klooien ?

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

We pleuren het hier in van die grote IKEA bakken en zetten het in de lade van de keuken.

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Ik gebruik een container bedoeld voor spaghetti voor m’n whey. Ziet er best oké uit, handig en zo hoef ik die 5kg zak niet te vaak te openen.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ik heb potten van XXL, die hebben best een grote opening volgens mij. Zal iets van 12cm zijn inderdaad.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zal eens bij Ikea of zo gaan kijken. Erger me rot aan potten met kleine opening. Ik schep vanuit de zak een 2.5kg pot vol. en dan gebruik vanuit pot

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Hackus schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:06:
Zal eens bij Ikea of zo gaan kijken. Erger me rot aan potten met kleine opening. Ik schep vanuit de zak een 2.5kg pot vol. en dan gebruik vanuit pot
Nee joh, een paar van deze dingen met je poeders aan je muur en je bent een echte baas: https://www.horecagrootke...t/ontbijtgranendispenser/

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gonadan schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:10:
[...]

Nee joh, een paar van deze dingen met je poeders aan je muur en je bent een echte baas: https://www.horecagrootke...t/ontbijtgranendispenser/
_O-

• joepP
  • Niet online
Ik heb nergens last van. Maar ik gebruik dan ook geen supplementen :P

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Hackus schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:26:
Wat mij opvalt; Ik hoor niemand van de beesten hier klagen over de potten tegenwoordig.

Heb nog een pot van B&F, en die is 120mm, maar de meeste nu zijn 100mm, ook deze die je bij Mypro kon kopen. Zijn uit assortiment zie ik nu.

Jullie gaan me toch niet vertellen, dat je elke keer met die zak lopen te klooien ?
Sowieso zijn van die grote voorraadpotten eigenlijk rete-irritant. Naarmate je voorraad slinkt, zit je steeds dieper te graven naar een volle schep. Plattere opslagbakken zijn veel praktischer in theorie. Zie het nog niet als hoognodige reden om aan het shoppen te slaan (ik hou dit ook stil voor de wederhelft :P ) maar nu mijn creatine 4/5 leeg is zit ik wel een beetje te pielen met de glazen weckpot waar het cocaïne creatinepoeder in zit, en al helemaal met de whey met zo'n grote schep is het irritant gepiel. Dus zorgen voor kg's voorraad en regelmatig de bussen weer aanvullen zodat je minder hoeft te graven? :P
Gonadan schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:10:
[...]

En dan whey in plain, banaan en chocolade :9

[ Voor 12% gewijzigd door 2Dutch op 15-12-2021 14:54 ]

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Er staat hier een 4500g B&F emmer, die wordt elke keer opgetopt met een verse zak. Daar kom jij zelfs niet klem te zitten met je handen Hackus ;)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Superkiwi schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:46:
Er staat hier een 4500g B&F emmer, die wordt elke keer opgetopt met een verse zak. Daar kom jij zelfs niet klem te zitten met je handen Hackus ;)
ja, heb ook emmers gebruikt, maar neem zoveel ruimte in beslag.(nog maar te zwijgen over de deksels)
Misschien maar ff voor de feestdagen emmer van 2.5KG rundvleessalade halen :P

• VinnyAMS
Jazeker training 2 van deze week.

Zal heeft gebeld. Doel 100kg BP eind 2022.
En 105kg lichaamsgewicht. Zalmis gaan starten met om de dag 6.000 stappen.
Lower Body B
woensdag 15 dec. 2021, 20:06

Squat (Barbell)
Set 1: 87,5 kg × 8
Set 2: 87,5 kg × 8
Set 3: 87,5 kg × 8

Deadlift (Barbell)
Set 1: 102,5 kg × 8
Set 2: 102,5 kg × 8
Set 3: 102,5 kg × 8

Hip Thrust (Barbell)
Set 1: 72,5 kg × 8
Set 2: 72,5 kg × 8
Set 3: 72,5 kg × 8

Bulgarian Split Squat
Set 1: 2,5 kg × 5
Note: Oefening vorm checken/vasthouden aan rek.

wallsit
Set 1: 1:00

Russian Twist
Set 1: 12 reps
Set 2: 12 reps

with Strong

• joepP
  • Niet online
Brrand0n schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:53:
Daarmee kijk ik ook al meteen vooruit naar de doelen eind 2022:

Doelen voor 2022:
Bench Press 95->120
Deadlift 140?->185
Squat 120?->160
Overhead press 60->80

Hoe lang train je al en wat weeg je? Want tenzij dit je eerste jaar is, je vroeger al veel sterker was, of je gaat gebruiken, lijken deze targets me niet realistisch. Maar wellicht is dat voor jou juist motivatie? Prove me wrong!

• sirkeith
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13-11 17:13
VinnyAMS schreef op woensdag 15 december 2021 @ 20:11:
Jazeker training 2 van deze week.

Zal heeft gebeld. Doel 100kg BP eind 2022.
En 105kg lichaamsgewicht. Zalmis gaan starten met om de dag 6.000 stappen.
Lower Body B
woensdag 15 dec. 2021, 20:06

Squat (Barbell)
Set 1: 87,5 kg × 8
Set 2: 87,5 kg × 8
Set 3: 87,5 kg × 8

Deadlift (Barbell)
Set 1: 102,5 kg × 8
Set 2: 102,5 kg × 8
Set 3: 102,5 kg × 8

Hip Thrust (Barbell)
Set 1: 72,5 kg × 8
Set 2: 72,5 kg × 8
Set 3: 72,5 kg × 8

Bulgarian Split Squat
Set 1: 2,5 kg × 5
Note: Oefening vorm checken/vasthouden aan rek.

wallsit
Set 1: 1:00

Russian Twist
Set 1: 12 reps
Set 2: 12 reps

with Strong
Vraagje: doe je echt alleen 3 sets, of doe je van te voren per oefeningen nog 3 sets van 10 met oplopend gewicht als warming-up?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

sirkeith schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:39:
[...]

Vraagje: doe je echt alleen 3 sets, of doe je van te voren per oefeningen nog 3 sets van 10 met oplopend gewicht als warming-up?
Meestal plaatst iemand zijn werksets, dat zie je ook terug in schema's. Dat zijn dus de werksets.
Je begint niet met 3x100kg bankdrukken zonder opwarming

• VinnyAMS
sirkeith schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:39:
[...]

Ik warm op met de oefening die ik beginals voorbeeld SQ/BP.
Bij SQ 20 squats zonder stang, 10 met stang tot aan gewicht dan werkset. Bij BP hetzelfde. Lege stang etc.

• sirkeith
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13-11 17:13
Daar ging ik gemakshalve al vanuit, thanks. Ik doe zelf ook altijd in 3 sets ongeveer naar mijn werkset.

• Brrand0n
joepP schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:44:
[...]

Hoe lang train je al en wat weeg je? Want tenzij dit je eerste jaar is, je vroeger al veel sterker was, of je gaat gebruiken, lijken deze targets me niet realistisch. Maar wellicht is dat voor jou juist motivatie? Prove me wrong!
Zo'n 8 jaar, rond de 70kg maar altijd vast blijven zitten op een 'intermediate' level - wel 2 of 3x per week trainen, maar niet echt een duidelijk doel voor ogen hebben.

De doelen heb ik misschien ook wel iets te hoog ingeschoten, want ik ben niet van plan iets te gaan gebruiken, maar ik ben wel van plan om harder te trainen en richting de 75kg te wegen.

Ik hoop er in ieder geval mee over het huidige plafond te schieten en echt vooruit te gaan!

Als je grote dromen hebt, realiseer je de kleine dromen al zonder dat je het door hebt :+

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Einde van het jaar alweer in zicht en ik ben redelijk content met mijn behaalde cijfers. Aankomende zaterdag nog een wedstrijd, zin in! Helaas ga ik de -67KG categorie niet halen door iets te veel cheat dagen, dus nu in -73KG.

Snatch
Dit jaar erin gegaan met als doel om 75 te kunnen snatchen, een paar dagen terug heb ik 85 gesnatcht:

Doel voor volgend jaar is focus op techniek m.b.t. mijn voeten en involvement van mijn heupen. Die moeten eerder naar voren, zodat het hopje achterwaarts miniem blijft. Wellicht haal ik dan de 100? In ieder geval ligt 90 op de horizon.

Clean and Jerk
Inmiddels 100 cleanen is 'kinderwerk', ik weet nog dat het me best veel moeite kostte, al was het maar door de psychologische barriere. Terwijl 90 bijvoorbeeld wel weer heel goed ging.

Ik moet vooral werken aan de jerk, dat is mijn zwakte (arms locked en stabiel). Voor volgend jaar dus veel jerk drills. Doel is om volgend jaar zeker 120 te kunnen clean and jerken.

Squat
Tja, ik squat niet heel vaak heel zwaar zwaar, maar ik squat wel iedere trainingsdag zwaar (:+). Laatst 160 gedaan, dat is ook mijn PR, paar dagen terug voor benchmark 3x140 gedaan (high bar, beltless en ass to the grass).

Deadlift
Laatst weer een keer voor de gein gedaan, stopte maar bij 170 omdat m'n rug het niet meer hield.

• joepP
  • Niet online
Brrand0n schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:34:
[...]

Als je grote dromen hebt, realiseer je de kleine dromen al zonder dat je het door hebt :+
Streven naar een 10 en tevreden zijn met een 8. Prima houding, succes dan maar volgend jaar!

@JDFS Respect, serieuze gewichten op dat lichaamsgewicht _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door joepP op 16-12-2021 16:49 ]

• Barry|IA
Hackus schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:26:

Die zakken zijn idd behoorlijk lastig. Ik merk nu dat de opening van B&F kleiner geworden is.

Ik had van XXL altijd de Ultimate Mass gainer (5kg zakken). Nu de Mass Perfection van B&F gekocht en bevalt mij net zo goed qua smaak en ingrediënten. Bijkomend voordeel is dat deze in een 4KG emmer zit en makkelijker mengt met Whey.

Wat mij voornamelijk is opgevallen is de enorme prijsstijging.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XOf3VD16bVn4MkZTx5pTYlTlTr4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WIYe3ynHLvue2dXmx9sHMChf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zjji-832q7VPjrRP7grLyrTavv0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1PWuoLyezH3TD11nlvNb5MhC.jpg?f=fotoalbum_large

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hoe ging de training @Barry|IA

• Devian
Nou bij deze dan het eerder toegezegde filmpje.

Dit is de niet perfecte deadlift.

Ik ben hier tijden onzeker over geweest, tot het punt dat ik ze gewoon niet meer deed omdat ik bang was om commentaar te krijgen van anderen. Ook in het begin van "experts" te horen gekregen dat ik het niet goed doe, en daardoor lang terug nooit boven de 80kg gegaan met de deadlift.

Paar jaar terug samen met een fysiotherapeut in een sportcentrum bezig gegaan, en tot de conclusie gekomen dat wat ik doe nog niet zo verkeerd is. Er zitten wat beperkingen in mijn rug wat samen met korte beenspieren ervoor zorgt dat hoe ik de deadlift doe, ik het gewoon goed doe zonder dat ik mijn rug beschadig.

Als eerst een voorbeeld van mijn rug als ik gewoon voorover buk, bvb om mijn tenen aan te raken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/utJ0R9j93U4bs74ZRpleBzQ02MQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9W6KMoxNOuG4kbfmg2zJGjZj.jpg?f=fotoalbum_large

Als tweede een voorbeeld hoe mijn rug is als ik hem op zijn aller-holst trek:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wWi72uRlpI2N-KrDuQ4i17uH0Nk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hVe4p1noX02rlGdZX5A9Ntcw.jpg?f=fotoalbum_large

En als derde de deadlift :)

In het filmpje is het met 140kg, maar of het nu 100kg of 160kg is..dit is zoals het eruit ziet. Het kleine beetje wegzakken van de rug komt eerder omdat de rug voor mijn doen "hol" is bij aanvang.

Ik doe hem ook sumo, dat geeft mij net iets meer ruimte onderin.

De punten waar ik dus zelf op let is dat het wegzakken van de rug niet verder gaat dan dit, en goed letten op hoe het voelt...je voelt het echt wel als je hem niet houd en met vormverlies naar boven krijgt. En dan vormverlies wat voor mij vormverlies is :+.

Ik doe nu dus al weer 4-5 jaar gewoon de deadlift, ik had eerder veel rugproblemen die zijn vrijwel helemaal verdwenen! En de deadlift weten verder op te bouwen van 80kg tot 180kg (pre corona, ik ben nu weer bijna op mijn oude niveau). Mijn doel is om 200kg te kunnen voor reps :).

• Barry|IA
Goed. Heel goed!

Dinsdag m’n eerste training gedaan bij Full of Life in Castricum. Leuke, nette gym, maar helaas geen spiegels! Helemaal geen enkele spiegel te bekennen. Ik ga dus zoeken naar een andere gym. Behalve dat ik het noodzakelijk vind om m’n form te checken, is het ook gewoon leuk en motiverend om de pomp goed te zien.

De eerste training viel zwaar tegen qua kracht. Was natuurlijk te verwachten, maar zelfs 60kg BP voelde zwaar aan. Heb wel alles gegeven en merkte dat ik conditioneel erg sterk ben. Heb dus verschillende supersets en dropsets gedaan. Weinig rust, volgas door de workout alsof ik nog enhanced ben.

Pomp was matig, volgende dag geen spierpijn.

Woendag de tweede training gedaan en dat was weer als vanouds :D m’n armen, borst, schouders en rug weer FLINK opgepompt. Hier werd ik toch wel enorm blij van. Hoe ik na slechts 2 workouts zo kan transformeren is écht niet te bevatten. Spieren moesten duidelijk even wakker worden.

Heerlijk om deze routine en discipline weer te hebben. Ik geniet echt van de hele lifestyle rondom trainen :)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Devian valt best mee, heb wel erger gezien. Zou eens beginnen met platte schoenen, en je hakken in de grond drukken

• Devian
Hackus schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:47:
@Devian valt best mee, heb wel erger gezien. Zou eens beginnen met platte schoenen, en je hakken in de grond drukken
Thanks maar ben verder niet op zoek naar verbeterpunten :+ , ik wil het vooral posten omdat je het zo vaak "perfect" ziet, maar dat het doen van de uitvoering ook heel veel aan eigen fysiek en mobiliteit ligt. Mijn rug is gewoon niet recht, en het zal er nooit recht uitzien als ik een deadlift doe. Daarnaast is je advies al weer tegengesteld aan ander advies wat ik ook krijg. Ik hou de druk altijd zo gelijk mogelijk verdeeld over mijn voet. Voor en achter dus gelijk, net zoals het is als je gewoon rechtop staat. (bij het terugleggen van de barbell zie je dat ik dat overigens niet doe).

Mijn schoenen zijn overigens vrij plat, het is wat optisch bedrog dat de hak verhoogt ligt. Ik heb overigens wel een zet schoenen met een hogere hak, ik heb ze een tijdje geprobeerd om te kijken hoe dit bevalt met het squatten maar gebruik ze eigenlijk nooit meer.

De schoenen die ik nu heb heb ik na advies van een podotherapeut gehaald, maar dat is een ander verhaal :). Ze hebben in ieder geval een harde rechte zool.

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:06
Devian schreef op donderdag 16 december 2021 @ 18:19:
[...]

Thanks maar ben verder niet op zoek naar verbeterpunten :+ , ik wil het vooral posten omdat je het zo vaak "perfect" ziet, maar dat het doen van de uitvoering ook heel veel aan eigen fysiek en mobiliteit ligt. Mijn rug is gewoon niet recht, en het zal er nooit recht uitzien als ik een deadlift doe. Daarnaast is je advies al weer tegengesteld aan ander advies wat ik ook krijg. Ik hou de druk altijd zo gelijk mogelijk verdeeld over mijn voet. Voor en achter dus gelijk, net zoals het is als je gewoon rechtop staat. (bij het terugleggen van de barbell zie je dat ik dat overigens niet doe).

Mijn schoenen zijn overigens vrij plat, het is wat optisch bedrog dat de hak verhoogt ligt. Ik heb overigens wel een zet schoenen met een hogere hak, ik heb ze een tijdje geprobeerd om te kijken hoe dit bevalt met het squatten maar gebruik ze eigenlijk nooit meer.

De schoenen die ik nu heb heb ik na advies van een podotherapeut gehaald, maar dat is een ander verhaal :). Ze hebben in ieder geval een harde rechte zool.
Het klopt dat een rug best wat gebold mag zijn met een deadlift, maar dit is wel te veel. Je mist overduidelijk mobiliteit en ook dat in je benen. Ik begrijp dat ze je binnen je kunnen je een deadlift willen aanbieden maar ik zou paralel daaraan echt aan je mobiliteit gaan werken als dit mogelijk is.

Je kop in het zand steken door te zeggen dat je geen verbeterpunten zoekt is vooral met liften een dom idee, je hebt maar één rug.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Devian

Bij Deadliften, Squats, BOR is het beste om schoenen met platte zolen te dragen, en geen joggingschoenen.
Het gaat er ook om de oefening goed uit te voeren, en niet alleen een gewicht optillen.

Liever 140kg in correcte vorm, dan 160kg like now. Dus als je niet eigenwijs bent, ga je terug in gewicht en draag je schoenen met platte zool. Hakken in de grond drukken. Dus ruil je huidige Adidas joggers voor oa Superstar. En zet je doelen in op correcte uitvoering van een oefening voor 2022, ipv 200kg optillen

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Ik train graag op blote voeten als dat kan (sowieso calf raises en 's zomers) maar ben nogal een sneakerhead dus ik was dan aan het trainen met sneakers met erg veel demping die ik dan ook niet erg strak snoerde, dat is niet ideaal.

Nu een dedicated paar Asics Gel Lyte V's voor het sporten: zacht om de voeten maar niet te absurd qua demping of zool. Van die sneakers die compleet plat zijn zou ik dan weer voorzien van boost-achtige inlegzolen, kan ik net zo goed barefoot gaan. Volgens mij is dat met blote voeten trainen nog gezond voor je voeten/voetspieren ook :) Maar ja in een gym is dat een no-no :+

• Devian
Hackus schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:36:
@Devian

Bij Deadliften, Squats, BOR is het beste om schoenen met platte zolen te dragen, en geen joggingschoenen.
Het gaat er ook om de oefening goed uit te voeren, en niet alleen een gewicht optillen.

Liever 140kg in correcte vorm, dan 160kg like now. Dus als je niet eigenwijs bent, ga je terug in gewicht en draag je schoenen met platte zool. Hakken in de grond drukken. Dus ruil je huidige Adidas joggers voor oa Superstar. En zet je doelen in op correcte uitvoering van een oefening voor 2022, ipv 200kg optillen
Heb je helemaal gelijk in, ik weet dat ook. Dit zijn dan ook absoluut geen joggingschoenen. Hier op hardlopen is ook niet comfortabel, de zool is hard en geeft amper demping.

Ik had hiervoor een lage platte schoen, maar ben in overleg met de podotherapeut overgestapt op deze schoen. Omdat deze hoog is, en ik zwakke enkels heb, voel ik veel beter hoe ik mijn voeten hou. Daarnaast heb ik ook nog een erg holle voet en hier passen mijn steunzolen goed in.

Dit heeft niets met eigenwijs te maken, juist om niet eigenwijs te zijn ga ik af op wat hetgeen de mensen wiens vak het is mij adviseren.

Ik kom af van de situatie 8-9 jaar geleden dat ik niet in staat was lang te zitten, ik kon niet de trein naar werk pakken zonder rugpijn, ik kon niet langer dan 30min auto rijden zonder rugpijn en ik kon niet achter mijn bureau zitten zonder rugpijn.

Samen met enkele specialisten ben ik toen +/-4 jr bezig geweest om dit te kunnen verhelpen, en zit ik nu in de situatie dat ik vrijwel pijnvrij ben en geen beperkingen meer ervaar. Ik snap dat binnen de uitvoering ik nog niet op 100% zit, maar het filmpje was ook niet om te demonstreren dat ik het binnen mijn beperkingen 100% goed doe, het filmpje was om te laten zien dat in mijn specifieke geval het niet erg is dat ik mijn rug niet geheel vlak krijg bij aanvang van de oefening. Dit weet ik omdat de mensen wiens vak dit is, en tevens meerdere (top) sporters begeleiden, hier met mij bezig zijn gegaan en nog steeds zijn.

En het is bij mij best een drempel geweest om de oefeningen te doen, zoals ik ze moet doen, juist omdat ik niet die blikken wilde hebben binnen de sportschool van zie daar een flapdrol bezig zijn.

En ja, ook ik krijg (nog steeds) de verbeterpunten te horen, die ik ook weet, maar dat was niet het doel van mijn post :).

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Als je oefeningen wilt om je enkels te versterken(alle omliggende spieren)
Kun je doen wat ik al vaker heb geschreven. In deze sectie. Ik ben voorstander van je eigen lichaam versterken, zonder steun. Daar los je het probleem mee op, niet met steun.

[ Op 1 been hinkelen, als je nog niet goed balans kunt houden, blijf je eerst stil staan op 1 been.
bouw dit uit naar minuut of 2, en ga dan hinkelen. Dit kun je gewoon thuis doen. 30 links , 30 rechts en uitbouwen.
Zo train je stabiliteit in je voeten en omliggende spieren.]

Wat ik schrijf is ook advies voor iedere lezer, wat iemand ermee doet is aan hen zelf.

Misschien kan @Tatsu er wat over vertellen als voormalig Fysiotherapeut.

[ Voor 26% gewijzigd door Hackus op 17-12-2021 17:03 ]

• Barry|IA
Oja, spierpijn.... Komt nu 2 dagen later pas. Heerlijk gevoel!

Kan dus vandaag niet trainen, maar lichaam staat toch een partij in groeimodus :D
Absurd.....

• VinnyAMS
Barry|IA schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:35:
Oja, spierpijn.... Komt nu 2 dagen later pas. Heerlijk gevoel!

Kan dus vandaag niet trainen, maar lichaam staat toch een partij in groeimodus :D
Absurd.....
Lekker bezig Barry.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Als je al onder professionele begeleiding staat en die geven je bepaalde adviezen en uitrusting is het natuurlijk ook wel te prijzen als je daar niet zonder meer zomaar vanaf stapt omdat je op een forum ander advies krijgt. Hoe goed dat advies ook is. ;)

@Devian wat je natuurlijk wel kunt overwegen is om eens een balletje op te gooien over actieve stabiliteit en spierversterking, misschien kunnen ze met je mee denken in het traject.
Specialisten hebben wat dat betreft ook vaak een andere stijl en insteek, er is niet één waarheid vaak. Zo heb ik ook vrij voorzichtige fysio's meegemaakt die meer van het ontzien en goede houding corrigeren zijn, maar ook die juist meer sturen op je lichaam het zelf laten oplossen. Uiteindelijk was ik het meest blij met een fysio die wel dingen als zooltjes of braces toepaste om je uit een impasse te halen, maar dan wel aangevuld met training om die weer overbodig te maken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Brrand0n
Over schoenen gesproken, wat heeft jullie voorkeur; platte schoenen speciaal voor het liften, of blote voeten?

Ik heb één paar sportschoen (hardloopschoenen) en doe daar alle oefeningen op, alleen met squatten en deadliften gaan ze uit en doe ik de oefeningen op mijn sokken. Ik vind het ook niet echt waard om speciaal voor die twee oefeningen een paar nieuwe schoenen aan te schaffen.

• Barry|IA
Thanks beest, ik heb jullie gemist!

• Barry|IA
Eigenwijs dat ik ben, heb ik zojuist een deticated arm training gedaan met als toevoeging dumbell pullovers.

Shock the muscle is hier wel van toepassing geweest. Met tunnelvisie, agressie en bomvol energie heb ik de gewichten aangevallen.

Ik heb nog nooit, maar dan ook echt nog NOOIT van m’n leven zo’n enorme pomp gecreëerd als vandaag. Zo lang mogelijk doorgetraind onder pomp, heerlijk. Ik had een long sleeve shirtje aan en bij elke set voelde m’n mouwen strakker aan. Uiteindelijk zag ik de aderen van m’n biceps door m’n shirt :D

Dit was écht een training zoals vroegah. Dropsets, supersets, 0 rust.... knallen. M’n trainingsmethode kreeg een hoop aandacht van toeschouwers. Wat zij dan denken wil ik misschien niet eens weten, haha.

I LOVE THIS SPORT.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Brrand0n schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:09:
Over schoenen gesproken, wat heeft jullie voorkeur; platte schoenen speciaal voor het liften, of blote voeten?
Als ik voor mezelf spreek:
Squat: Adidas Adipower;
Deadlift: sokken;
Al het andere: normale sportschoenen.

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 11-11 04:32

Ik heb één paar sportschoen (hardloopschoenen) en doe daar alle oefeningen op, alleen met squatten en deadliften gaan ze uit en doe ik de oefeningen op mijn sokken. Ik vind het ook niet echt waard om speciaal voor die twee oefeningen een paar nieuwe schoenen aan te schaffen.
Ik gebruikte eerst ook m'n oude hardloopschoenen. Niet m'n huidige hardloopschoenen omdat ik het gevoel kreeg alsof ze slap/uitgelubberd werden. Met squat en deadlift op sokken.

Maar sinds kort heb ik een vet Nike Metcon 7, in een hoop verschillende velle hippe kleuren. Meeste swag van iedereen, zijn wel blikvangers. Maar OT, op die schoenen gaan squats en deadlifts ook erg goed. Voor mijn gevoel wel beter, ter ondersteuning van mn brakke enkels.

@DetailingBySmotske

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik doe alles op blote voeten, wat makkelijk is als je thuis trained, en dat werkt erg stabiel. Geen last van schoenen die invloed hebben op hoe je staat.
Enig nadeel is dat je wel eens met je voeten ergens tegenaan schopt waardoor je weer een wondje hebt en wat bloedsporen maakt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tsurany schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:57:
[...]

Ik doe alles op blote voeten, wat makkelijk is als je thuis trained, en dat werkt erg stabiel. Geen last van schoenen die invloed hebben op hoe je staat.
Enig nadeel is dat je wel eens met je voeten ergens tegenaan schopt waardoor je weer een wondje hebt en wat bloedsporen maakt.
Idd, dit doe ik ook thuis en als ik bij mijn Fysio train. In Gym wil men dat je schoeisel draagt.

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Hackus schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:31:
Als je oefeningen wilt om je enkels te versterken(alle omliggende spieren)
Kun je doen wat ik al vaker heb geschreven. In deze sectie. Ik ben voorstander van je eigen lichaam versterken, zonder steun. Daar los je het probleem mee op, niet met steun.

[ Op 1 been hinkelen, als je nog niet goed balans kunt houden, blijf je eerst stil staan op 1 been.
bouw dit uit naar minuut of 2, en ga dan hinkelen. Dit kun je gewoon thuis doen. 30 links , 30 rechts en uitbouwen.
Zo train je stabiliteit in je voeten en omliggende spieren.]

Wat ik schrijf is ook advies voor iedere lezer, wat iemand ermee doet is aan hen zelf.

Misschien kan @Tatsu er wat over vertellen als voormalig Fysiotherapeut.
Veelal is stabiliteit en daarmee propriocepsis trainen, in ieder geval dat is het construct.

Dat kun je ook met krachttraining doen. Mijn advies: wat meer unilaterale beenwerk doen.

Als ook yokes en farmer walks. Gewoon lekker simpel en progressief laden.

Ps. En je dorsaalflexie analyseren en waar nodig mobilisatie oefeningen doen daarvoor.

[ Voor 4% gewijzigd door Tatsu op 17-12-2021 17:42 ]

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Pistol squats op een bosu? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

pistol squats vind ik te moeilijk voor wat ze opleveren. Makkeljker zijn single leg squats op een verhoging en bulgarian squats, terwijl die ong hetzelfde opleveren voor de benen volgens mij

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Anders ga je er even serieus op in. :D

De bosu was wel serieus, heb daar veel balansoefeningen op gedaan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Gonadan schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 21:05:
Anders ga je er even serieus op in. :D

De bosu was wel serieus, heb daar veel balansoefeningen op gedaan.
tatsu had het over unilateraal beenwerk. Pistol squats (of iets wat er een beetje op lijkt ;) ) deed ik maar hebben me nauwelijks wat opgeleverd in vergelijking met ander unilateraal beenwerk,

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Salvatron schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 21:09:
tatsu had het over unilateraal beenwerk. Pistol squats (of iets wat er een beetje op lijkt ;) ) deed ik maar hebben me nauwelijks wat opgeleverd in vergelijking met ander unilateraal beenwerk,
Ga je er alsnog serieus op in? Last van 'somebody is wrong' of zo? Voor de duidelijkheid, het was dus een grapje. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik heb deze squat steunen van Gorilla sports besteld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DANX3LGkGCOiBc01IsXKA2Rhjeo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gB5UebWqBN6cE5CrbRCNu5Rk.png?f=user_large

Weet iemand of dit mogelijk is: de steunen op de hoogste stand, stang erop, optrekken aan de stang met
gebogen knieen? (ben 1.85)

• joepP
  • Niet online
Qua hoogte zal het misschien net moeten gaan als je je knieen intrekt, maar ideaal is anders. Ik weet niet of ze stabiel genoeg zullen zijn, maar dat merk je wel in de praktijk. Beter zet je ze wel op een vlakke ondergrond, en vergeet geen filmpje te maken, het lijkt me vrij hilarisch als je omvalt :P

Kan je geen ringen aan het plafond vastmaken?

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:36
Philflow schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 07:46:
Ik heb deze squat steunen van Gorilla sports besteld.

[Afbeelding]

Weet iemand of dit mogelijk is: de steunen op de hoogste stand, stang erop, optrekken aan de stang met
gebogen knieen? (ben 1.85)
ik weet het niet maar goed dat je ze gekocht heb want mijn gevoel is dat de sportscholen op slot gaan

ben wel blij met mijn homegym btw :)

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Gonadan schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 21:24:
[...]

Ga je er alsnog serieus op in? Last van 'somebody is wrong' of zo? Voor de duidelijkheid, het was dus een grapje. :)
ik ben een extreem serieus persoon

Pagina: 1 ... 79 ... 125 Laatste

Let op:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.