Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het Krachtsport Topic - Deel 1 Overzicht

Pagina: 1 ... 78 ... 125 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:11

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Dat noemen we over het algemeen gewoon bro science. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Salvatron Het klopt ook. als je de buikstreek totaal niet traint, zal het buikvet minder snel weggaan, dan wanneer je dat wel traint. Buikspieren blijven wel onder de vetlaag, voor degene die denken dat je met buikspieren trainen alleen, een sixpack krijgt.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:27

Vuvuzela

My spire is forming

Andersom heb je ook je transversus abdominis. De onderste buikspier die om je hele middel zit, als die (relatief) zwak is dan lijkt je buik(je) ook een stuk groter. Dus niet per se minder vet maar wel strakker als je die traint.

[ Voor 24% gewijzigd door Vuvuzela op 01-12-2021 00:12 ]

I served in a company of heroes.

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Salvatron schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 21:22:
[...]

Op t nation werd dat ondersteunt door praktijkervaring, namelijk dat ze weinig vet in de buikstreek hadden. Verder is de uitspraak dat er meer doorbloeding is in getrainde delen van het lichaam waardoor er vet beter weggaat ook geen slechte gedachte.

[...]

Naast wetenschap kijk ik ook graag naar de praktijkervaring van mensen, wetenschap loopt nogal eens achter.
Het is niet de wetenschap die dan achterloopt, eerder de interpretatie ervan.

Het komt erop neer hoeveel zeggingskracht iets heeft, gebaseerd op feitelijkheden. Dat kan een n=1 observatie zijn of een systematische review en alles ertussenin.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:50
Vuvuzela schreef op woensdag 1 december 2021 @ 00:11:
Andersom heb je ook je transversus abdominis. De onderste buikspier die om je hele middel zit, als die (relatief) zwak is dan lijkt je buik(je) ook een stuk groter. Dus niet per se minder vet maar wel strakker als je die traint.
Heb je hier een goede oefening voor? Als ik online zoek kom ik vooral oefeningen gericht op ademhaling tegen :+

Mijn vet percentage is relatief laag, maar het vet wat er is blijft wel altijd op die onderste rand hangen :+

Vet verliezen is niet mijn doel momenteel maar dit klinkt wel interessant (met 196cm en 71kg is mijn doel juist aankomen, maar het liefst dan wel met kracht en niet met vet)

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@nooberke je buik inhouden is een oefening inderdaad, maar verder natuurlijk ook gewoon zorgen dat je core goed ontwikkeld is.

Zie ook: https://exrx.net/WeightTraining/Myths#Spot

[ Voor 17% gewijzigd door Gonadan op 01-12-2021 08:57 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Dat is gewoon het standaardverhaal wat je overal leest.

Zoals ik al zei: op (herinner ik me) t nation claimden ze dat het mogelijk zou zijn om te beinvloeden waar het vet verdwijnt wat zou komen door meer doorbloeding, dus als je de buik traint krijg je daar meer spier en meer doorbloeding en dit zou veroorzaken dat je daar meer vet verliest.

Je moet dus afvallen over het gehele lichaam maar het zou in zekere mate te beinvloeden zijn waar je afvalt. Zeiden ze.

Wat in de naam van wetenschap wordt verteld heeft nog wel eens haken en ogen. (verkeerde interpretaties van onderzoek, onderzoek is beperkt qua populaties, etc)

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Wie stelt moet met bewijzen komen...

Heb je iets van onderzoeken waar ze mensen lokaal vet hebben laten verbranden? Want alle experts die ik volg (de classic evidence-based-crew) zeggen dat lokale vetverbranding niet mogelijk is. Die n=1 verhalen en anekdotes zeggen me niets. Het lijkt me ook niet erg voor de hand liggen, vetverbranding is geen lokaal proces, maar een thermostaat in je hele lijf. Het omgekeerde proces van vet opslaan, waar je ook totaal afhankelijk bent van je genetische dispositie.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Salvatron schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:46:
Dat is gewoon het standaardverhaal wat je overal leest.

Zoals ik al zei: op (herinner ik me) t nation claimden ze dat het mogelijk zou zijn om te beinvloeden waar het vet verdwijnt wat zou komen door meer doorbloeding, dus als je de buik traint krijg je daar meer spier en meer doorbloeding en dit zou veroorzaken dat je daar meer vet verliest.

Je moet dus afvallen over het gehele lichaam maar het zou in zekere mate te beinvloeden zijn waar je afvalt. Zeiden ze.

Wat in de naam van wetenschap wordt verteld heeft nog wel eens haken en ogen. (verkeerde interpretaties van onderzoek, onderzoek is beperkt qua populaties, etc)
Tja, dat verandert niets aan de feiten. Je hebt zaken die wetenschappelijk bewezen zijn, zaken die nog niet wetenschappelijk bewezen zijn, waardevolle praktijkervaring van sporters en sportschoolgefilosofeer wat gewoon nog niet wetenschappelijk ontkracht is. Dezelfde fout zie je ook in veel andere discussies zoals nu vaak over covid en vaccins, of voedingsmiddelen. Overal wordt geleuterd en omdat wetenschap ook niet 100% dekkend is geloven we per definitie het geleuter. Zelf weten, maar ik ga daar niet in mee.

Los daarvan is het vaak ook veel genuaneerder en worden soms details met waarheid opgeblazen tot onwaarheden. Zo is het best plausibel dat vet minder makkelijk afgebroken wordt op amper gebruikte lichaamsdelen, een beetje in lijn me wat @Hackus zegt. Dan is het de vraag hoeveel verschil dat daadwerkelijk is en het betekent geenzins dat spotreductie ineens wél mogelijk is. Het enige wat het betekent is dat wanneer je nogal eenzijdig traint het best kan zijn dat bepaalde delen van je lichaam achter blijven met lean worden.

De enige manier waarop significante spotreductie wél mogelijk is, is op het toilet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ik bedoel het zoals hackus het hier zegt: Hackus in "Het Krachtsport Topic - Deel 1"

Ik heb even op t nation gezocht naar spot reductie voor vet. Het effect zou klein zijn, je moet al slank zijn om resultaat te zien, maar het schijnt dan wel te kunnen. Het beste zou zijn op een lege maag ('s ochtends voor het eten) omdat voedsel ervoor zorgt dat de energie uit voedsel komt ipv uit lichaamsvet of zo iets, en dan cardio te combineren met (buikspier-)training of training van de spieren vlakbij waar je spotreductie wil. Ook zou het goed zijn om het vetgedeelte warm te houden met bijv. een soort riem (logisch want hoe warmer vet is hoe vloeibaarder dus ik snap dit).

dus:
- op een lege maag (Step 3: Properly time your aerobic activity and ab work)
- cardio
- tegelijk onder de cardio spieren trainen bij het beoogde vetgedeelte (Step 2: Work the muscles adjacent to the trouble spot)

https://www.t-nation.com/...s/spot-reduction-is-real/

Will This Method Work for You?

If your body fat percentage is in the mid-teens or below – if your fat layer is an inch thick or less – then this method should give you visible results over time.

No, this method will not help the guy with the giant paunch to develop a six-pack in four weeks. No one is saying that you don't need cardio, lifting, and a good diet plan.

But if you already have those in place, then this method can help you target stubborn fat deposits rather than having to get damn-near emaciated in order to see your lower abs.

It's not the end-all-be-all of body fat reduction, but it works for me and science backs it up. And for my upcoming bodybuilding competition, I'm going to stack as many cards in my favor as humanly possible.

Give it a shot. Your lower belly fat and love handles won't stand a chance.

Hier is nog een manier om het te doen:

https://www.t-nation.com/...pot-reduction-that-works/

• joepP
  • Niet online
Sorry, maar dat is wat mij betreft echt onvoldoende onderbouwing. Het is nogal een claim, dan verwacht ik ook fatsoenlijke bewijzen, voor mij blijft local-spot-reduction in het rijk der fabels wonen :P

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:23

Thompson

Beeromaniac

En hoe gaat het bij jullie met je aanpassen aan de nieuwe openingstijden van de fitness?
Het gaat bij mij verrassend goed gelukkig en ben vanmorgen dus al voor de 4e keer deze week 's ochtends vroeg gaan sporten.

Gelijk een nieuw PR op squat te pakken; 124kg. (was 110kg)

Deadlift 140kg (afgelopen dinsdag)
Squat 124kg (vandaag)
Bench 55kg (zaterdag weer eens proberen)

Eens kijken of we dat richting einde dit jaar naar 155/135/65 kunnen krijgen. Pak ze nog niet heel lang mee die oefeningen dus zit zeker nog wel wat rek in de komende weken/maanden voor ik echt m'n kracht-max heb bereikt. Nu valt nog best wat winst te behalen in de techniek en de juiste voorbereiding (warming up, goed gegeten etc.)

Beeromaniac

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-11 12:31
Thompson schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:52:
En hoe gaat het bij jullie met je aanpassen aan de nieuwe openingstijden van de fitness?
Het gaat bij mij verrassend goed gelukkig en ben vanmorgen dus al voor de 4e keer deze week 's ochtends vroeg gaan sporten.

Squat 124kg (vandaag)

Eens kijken of we dat richting einde dit jaar naar 155/135/65 kunnen krijgen. Pak ze nog niet heel lang mee die oefeningen dus zit zeker nog wel wat rek in de komende weken/maanden voor ik echt m'n kracht-max heb bereikt. Nu valt nog best wat winst te behalen in de techniek en de juiste voorbereiding (warming up, goed gegeten etc.)
Lekker bezig.

• Requiem19
  • Laatst online: 23:03

Squat 124kg (vandaag)

Nette squat! Je bent relatief heel sterk op de squat zo te zien.

Maar hoe komt het dat je bench zo laag is tov je DL en squat? Jij bent de omgekeerde versie van 'skipping leg day' ? ;)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Thompson Begin eens met jezelf opdrukken, dan wordt je ook sterker in BP.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Squat 124kg (vandaag)

Als volledige Squat, is dat best veel voor een beginner.

• Thompson
  • Laatst online: 20:23

Thompson

Beeromaniac

Thanks!! :)

Mijn benen zijn inderdaad vrij sterk, doe al 14 jaar badminton en dat vergt best wat van je benen en ook af en toe wat MTB/wielrennen (mooi weer fietser). Daarnaast ben ik dus in het verleden op m'n piek ook zo'n 22kg zwaarder geweest dan nu en tja dat moeten je benen toch dragen.

Mijn bench blijft, zeker op dit moment, inderdaad nog behoorlijk achter. Sowieso altijd al een wat minder onderdeel geweest maar heb van de zomer een spiertje in mijn schouder overbelast/gescheurd oid* en daardoor 2,5 maand helemaal niks qua borst/schouder goed kunnen trainen en bij zware belasting wil het nu nog niet helemaal lekker vanuit links (en links was al minder, omdat ik 100% rechtshandig ben).

@Hackus Eigenlijk wel een goede om dat eens mee te pakken inderdaad, even elke ochtend/avond wat pushups. Niet tot de max, maar gewoon net ff die extra inspanning/aanspanning meepakken.

*Tijdens MTB'en op vakantie een lichte crash gehad, zelf geen schade maar wel voorwiel krom en dat resulteerde dus in 2,5uur op SPD schoenen een berg af lopen met fiets in m'n nek...

[ Voor 9% gewijzigd door Thompson op 02-12-2021 17:04 ]

Beeromaniac

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Vandaag voor het eerst in m'n leven whey genomen (Whey Isolate, zonder smaak).
Ik vind het serieus smerig, ik had een melk/smoothie-achtige smaak en structuur verwacht, maar het is gewoon een heldere vloeistof met een enorm nare smaak.

Gelukkig is het maar een kilo, maar ik blijf dus gewoon bij de plantaardige eiwitten.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

gop1 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 17:41:
Vandaag voor het eerst in m'n leven whey genomen (Whey Isolate, zonder smaak).
Ik vind het serieus smerig, ik had een melk/smoothie-achtige smaak en structuur verwacht, maar het is gewoon een heldere vloeistof met een enorm nare smaak.

Gelukkig is het maar een kilo, maar ik blijf dus gewoon bij de plantaardige eiwitten.
Je kunt er zelf ook een smaakstof aan toevoegen natuurlijk :)

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

joepP schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:26:
Sorry, maar dat is wat mij betreft echt onvoldoende onderbouwing. Het is nogal een claim, dan verwacht ik ook fatsoenlijke bewijzen, voor mij blijft local-spot-reduction in het rijk der fabels wonen :P
Liposuctie, hehe.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

joepP schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:26:
Voor het tegenovergestelde zijn wel fatsoenlijke bewijzen? De claim dat spot reductie niet mogelijk is is ook een claim die een fatsoenlijke onderbouwing nodig heeft en die onderbouwing heb ik vooralsnog niet gezien.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Het vreemde aan wetenschappelijk onderzoek , is dat de volgende wetenschapper het beter weet, en het vorige vaak onderuit haalt (achterhaald). Veelal is er genoeg op de manier van en omstandigheden aan te merken.

• joepP
  • Niet online
Salvatron schreef op donderdag 2 december 2021 @ 19:31:
[...]

Voor het tegenovergestelde zijn wel fatsoenlijke bewijzen? De claim dat spot reductie niet mogelijk is is ook een claim die een fatsoenlijke onderbouwing nodig heeft en die onderbouwing heb ik vooralsnog niet gezien.
Zo ken ik er nog wel een paar :P

Wie stelt, bewijst. Spot reduction wordt door de overgrote meerderheid van de experts als niet-bestaand gezien, dus als jij claimt dat het wel werkt heb jij de burden of evidence. En een flinke ook. Mij ga je niet overtuigen met een willekeurig artikel van het internet, als je googled op het tegendeel vind je honderden artikelen dat het -niet- mogelijk is. Als startpunt bijvoorbeeld Wikipedia: Spot reduction.
Hackus schreef op donderdag 2 december 2021 @ 19:36:
Het vreemde aan wetenschappelijk onderzoek , is dat de volgende wetenschapper het beter weet, en het vorige vaak onderuit haalt (achterhaald). Veelal is er genoeg op de manier van en omstandigheden aan te merken.
Helemaal mee eens, maar dat is vaak voortschreidend inzicht. Als er morgen een (echt!) onderzoek gepubliceerd wordt waaruit blijkt dat 200 crunches per dag je buikvet laten smelten ben ik de eerste die dat gaat doen. Tot die tijd besteed ik mijn tijd nuttiger. Bijvoorbeeld aan discussieren op internet ;)

[ Voor 4% gewijzigd door joepP op 02-12-2021 21:35 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

joepP schreef op donderdag 2 december 2021 @ 21:34:
[...]

Wie stelt, bewijst. Spot reduction wordt door de overgrote meerderheid van de experts als niet-bestaand gezien, dus als jij claimt dat het wel werkt heb jij de burden of evidence. En een flinke ook. Mij ga je niet overtuigen met een willekeurig artikel van het internet, als je googled op het tegendeel vind je honderden artikelen dat het -niet- mogelijk is. Als startpunt bijvoorbeeld Wikipedia: Spot reduction.[...]

Helemaal mee eens, maar dat is vaak voortschreidend inzicht. Als er morgen een (echt!) onderzoek gepubliceerd wordt waaruit blijkt dat 200 crunches per dag je buikvet laten smelten ben ik de eerste die dat gaat doen. Tot die tijd besteed ik mijn tijd nuttiger. Bijvoorbeeld aan discussieren op internet ;)
Maar wanneer is een onderzoek pas echt goed 😉
Dat zegt ook niemand, maar het helpt wel om de spieren te stimuleren. Het is en, en.
Zoals ik al zei, krijg je geen sixpack van alleen buikspieren trainen.

Btw; als je je buik helemaal niet traint, zul je ook niets zien. Ik ken iemand die kurkdroog is met aderen op zijn buik, maar geen sixpack, niks te zien.

[ Voor 6% gewijzigd door Hackus op 02-12-2021 21:55 ]

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Dat is kenmerkend aan wetenschap, altijd op zoek naar nieuwe waarheid en het verbeteren of vervangen van een wetmatigheid. Mechanismen waar consensus over is terzijde schuiven zuiver omdat in wetenschap vaker een nieuwe hypothese komt die oudere vervangt is vooruitlopen op de zaken en kolder.
Het is prima om een hypothese kansrijk te beschouwen en op basis daarvan te gaan experimenteren teneinde de hypothese te bevestigen. Wanneer dat op wetenschappelijke basis gebeurt in kwalitatieve onderzoeken en met behulp van metastudie dan kan dat leiden tot consensus over de nieuwe hypothese.

Tot die tijd is zoiets echter niet meer dan een hypothese. Stellen dat de wetenschappelijke consensus dan onder druk staat omdat wat bro's op een forum er anders over denken is geen sterke argumentatie.
Ofwel het is prima om eens een nieuwe theorie te proberen en als je daardoor lekker traint vooral doen, maar ga niet zomaar beweren dat het een nieuwe waarheid is want dan ga je terecht veel tegengas krijgen.

(overigens citeer ik jou nu vanwege je tekst, maar mijn post is niet echt aan jou gericht)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zenix schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 00:25:
De beste aanbieding voor whey is vandaag bij Myprotein met de code BLACKNL krijg je 45% korting en kost 5kg €49,76. Dat is goedkoper dan de aanbieding die Bulk gisteren had met 50% korting, aangezien de Whey bij bulk 10 euro meer kost.

De prijzen zijn wel in het algemeen omhoog gegaan bij de eiwitten. Goede aanbiedingen rond de 36-38 euro zitten er blijkbaar niet in deze week.
Zo wordt je dus genaaid met BF deals
Vandaag is 5kg impact whey €37,26 met code BEAST.

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

joepP schreef op donderdag 2 december 2021 @ 21:34:
[...]

Wie stelt, bewijst. Spot reduction wordt door de overgrote meerderheid van de experts als niet-bestaand gezien, dus als jij claimt dat het wel werkt heb jij de burden of evidence. En een flinke ook. Mij ga je niet overtuigen met een willekeurig artikel van het internet, als je googled op het tegendeel vind je honderden artikelen dat het -niet- mogelijk is. Als startpunt bijvoorbeeld Wikipedia: Spot reduction.
wat op wikipedia gezegd wordt is een heel andere manier van spot reduction dan wat op t nation staat en weerlegt het dus niet.

Wikipedia: meer spier op een plek zorgt niet voor meer vetreductie op die plek
t nation: meer doorbloeding op een plek zorgt voor meer vetreductie op die plek

Je ziet dus dat er 2 verschillende claims zijn. Claim 1 weerlegt niet claim 2.
Als er morgen een (echt!) onderzoek gepubliceerd wordt waaruit blijkt dat 200 crunches per dag je buikvet laten smelten ben ik de eerste die dat gaat doen.
Dat is niet de claim die wordt gedaan. De claim is dat meer doorbloeding zorgt voor vetreductie, dat zou je kunnen bereiken door veel crunches te doen tijdens cardio. Crunches op zich hebben dus geen effect.
Gonadan schreef op donderdag 2 december 2021 @ 23:09:
[...]

Dat is kenmerkend aan wetenschap, altijd op zoek naar nieuwe waarheid en het verbeteren of vervangen van een wetmatigheid. Mechanismen waar consensus over is terzijde schuiven zuiver omdat in wetenschap vaker een nieuwe hypothese komt die oudere vervangt is vooruitlopen op de zaken en kolder.
Het is prima om een hypothese kansrijk te beschouwen en op basis daarvan te gaan experimenteren teneinde de hypothese te bevestigen. Wanneer dat op wetenschappelijke basis gebeurt in kwalitatieve onderzoeken en met behulp van metastudie dan kan dat leiden tot consensus over de nieuwe hypothese.

Tot die tijd is zoiets echter niet meer dan een hypothese. Stellen dat de wetenschappelijke consensus dan onder druk staat omdat wat bro's op een forum er anders over denken is geen sterke argumentatie.
Ofwel het is prima om eens een nieuwe theorie te proberen en als je daardoor lekker traint vooral doen, maar ga niet zomaar beweren dat het een nieuwe waarheid is want dan ga je terecht veel tegengas krijgen.
volgens mij gaat wat er op t nation gezegd wordt niet tegen die consensus in die je hier noemt.
T nation stelt volgens mij dat vet over het hele lichaam verdwijnt door bloed. De consensus staat dus niet onder druk want die consensus is slechts dat het trainen van spieren op bepaalde plekken niet zorgt voor spot reductie, een claim die niet aangevallen wordt door t nation.

Door meer bloed op specifieke plaatsen te krijgen zou het vet daar sneller weggaan:

Abdominal exercise: Any movement will work. The goal is just to direct blood flow toward that area. For maximum effect you want the ab set to last 45-60 seconds. Less than that and you won't be getting as much blood flow to the region.

https://www.t-nation.com/training/targeted-fat-mobilization/

[ Voor 40% gewijzigd door Salvatron op 03-12-2021 01:44 ]

• joepP
  • Niet online
Je kan blijven herhalen, ik ben niet onder de indruk, en geloof niet dat dat iets gaat doen. Tot je met fatsoenlijke onderzoeken komt gaan we het niet eens worden. Pas je deze technieken overigens zelf toe? Of is dit een theoretische discussie?

Agree to disagree?

[ Voor 4% gewijzigd door joepP op 03-12-2021 07:13 ]

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

joepP schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 07:12:
Je kan blijven herhalen, ik ben niet onder de indruk, en geloof niet dat dat iets gaat doen. Tot je met fatsoenlijke onderzoeken komt gaan we het niet eens worden. Pas je deze technieken overigens zelf toe? Of is dit een theoretische discussie?

Agree to disagree?
Wat zeg ik hier? Ik zeg 'wat er van waar is weet ik niet':

Salvatron in "Het Krachtsport Topic - Deel 1"

Nee, ik heb het tot nu toe niet zelf toegepast, misschien dat ik dat wel ga doen maar je moet er ook goed bij eten wat ik waarschijnlijk niet ga doen.

Dit is gewoon iets wat ik op t nation gelezen heb en waar ik vooralsnog geen weerlegging van heb gezien (de consensus gaat niet over hetgeen wat op t nation staat).
Als pro bodybuilders deze methodes denken te kunnen toepassen en er is tegelijkertijd geen (wetenschappelijke) weerlegging, dan zouden die pro bodybuilders gelijk kunnen hebben.

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:15

Zenix

BOE!

Hackus schreef op donderdag 2 december 2021 @ 23:57:
[...]

Zo wordt je dus genaaid met BF deals
Vandaag is 5kg impact whey €37,26 met code BEAST.
De adviesprijzen zijn nog hetzelfde (hoger), dus dat lijkt niet het geval te zijn. Korting is alleen hoger.
Maar bedankt voor de tip _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Zenix op 03-12-2021 09:09 ]

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19:49
joepP schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 07:12:

Agree to disagree?
Salvatron schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 08:02:
[...]
Dit is gewoon iets wat ik op t nation gelezen heb en waar ik vooralsnog geen weerlegging van heb gezien (de consensus gaat niet over hetgeen wat op t nation staat).
Als pro bodybuilders deze methodes denken te kunnen toepassen en er is tegelijkertijd geen (wetenschappelijke) weerlegging, dan zouden die pro bodybuilders gelijk kunnen hebben.
Zal ik deze er maar even ingooien dan?

Dan kunnen jullie in plaats van welles/nietes het gaan hebben over onderzoeksmethoden en -technieken. :>

• boe.i
  • Laatst online: 12-11 08:04
Bulder schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:14:
[...]

[...]

Dan kunnen jullie in plaats van welles/nietes het gaan hebben voor onderzoeksmethoden en -technieken. :>
Best leuk artikel inderdaad. Blijft jammer dat dit soort studies gedaan worden met kleine groepen (n=14).
De auteurs maken dus 2 groepen: 1 spot reduction (SR) training schema, de andere resistance training (RT).
In princpe krijgen de zelfde oefeningen, maar in een andere volgorde: bij SR wordt cardio afgewisseld met krachtoefeningen (crunches en dumbell overhead extension) en bij RT wordt eerst alle cardio gedaan, daarna alle krachtoefeningen.

Wat ik vooral interessant vind aan de resultaten is dat de SR-groep wel een significante reductie krijgt in BMI (23.78 ± 2.11 kg/m2 to 23.27 ± 1.93 kg/m2, p = 0.01), maar de RT-groep niet (24.67 ± 3.54 kg/m2
to 24.36 ± 3.44 kg/m2, p > 0.05). Er lijkt wel een duidelijke trend in de zitten in de RT-groep; de waarschijnlijke reden waarom er geen significantie behaald wordt is een te kleine groep met te grote spreiding, gecombineerd met een korte follow-up. Het is vreemd dat hier in de discussie niks over wordt gezegd. Daarnaast is er niet gekeken of de verschillen tussen de uitkomsten significant zijn.

Belangrijkste uitkomst is natuurlijk de skin-fold van de triceps en abdominale regio;
Triceps:
SR pre: 5.40 ± 3.95, post: 6.21 ± 4.71
RT pre: 5.72 ± 2.13, post: 5.19 ± 2.05
Upper abd:
SR pre:15.09 ± 6.08 post: 12.35 ± 5.65
RT pre: 19.43 ± 10.34, post: 18.13 ± 10.11

In de discussie wordt met name gesproken over het significante verschil van het bovenste abdomen-regio bij SR, maar niet bij RT. Echter is er een bijzonder grote spreiding (met name in de RT-groep) en laten beiden een dalende trend zien. Wat mij vooral opvalt is het insignificante verschil van de triceps-regio. Iets wat temeer de onnauwkeurigheid van dergelijke onderzoeken en testmethoden benadrukt. Er wordt bijvoorbeeld een mechanische caliper gebruikt om de huiddikte te meten; hier zit regelmatig een behoorlijke afwijking in.

Opzich raar dat de auteurs in de conclusie vermelden dat SR 'werkt' bij het verminderen van 'spotty' fat in de bovenste abdominale regio, aangezien je dat op basis van dit minimale onderzoek echt niet kan stellen. Temeer omdat de hypothese dat bij de triceps hetzelfde resultaat zichtbaar zou zijn, niet juist bleek. Wat bijvoorbeeld ook niet wordt aangestipt in dit artikel is dat bij het SR-schema meer lijkt op HIIT, waarbij de totale tijd waarop de hartslag verhoogd is wordt verlengd door cardio steeds af te wisselen met kracht.

Samenvattend: kun je op basis van dit artikel hier mijns inziens vrij weinig over zeggen :+

• joepP
  • Niet online
[...]

Dan kunnen jullie in plaats van welles/nietes het gaan hebben over onderzoeksmethoden en -technieken. :>
Het is een onderzoek met 18 deelnemers, waarvan ze er 4 niet konden gebruiken omdat ze zich niet aan het schema hielden. Er bleven dus 14 deelnemers over, 7 per groep. Het enige verschil tussen beide groepen is dat SR hun 4x20 crunches -tussen- de cardio in doet, en de RT aan het eind. Uiteindelijk is na 8 weken de SR groep een halve kilo meer afgevallen. Dat is uiteraard gewoon toeval. Ze gaan daarna op 8 plekken meten en net doen of het signifikant is, zonder te corrigeren voor het meten op 8 punten, en dan net doen of je hier enige conclusie uit kan trekken. Verder is het gepubliceerd in het International Journal of Environmental Research and Public Health, waar je alles gepubliceerd krijgt, binnen een paar weken, dus zonder enige serieuze peer-review.

Dit is gewoon broddelwerk, en dan ben ik nog voorzichtig...

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:25
Tijd voor een nieuwe sportschool denk ik.

Huidige leven de Corona regels totaal niet na. Verplicht is om in de entreehal een mondkapje te dragen. Kom ik er vanochtend aan, niemand mondkapje op.

Er wordt niet gecontroleerd of men hun gebruikte attributen/apparaten schoonmaakt na gebruik en zo zijn er nog meer zaken.

Ik sport graag en deze sportschool is qua afstand van huis ideaal, maar op deze manier vind ik het gewoon niet prettig sporten.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Salvatron schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 08:02:
Nee, het is precies andersom en dit is het laatste wat ik er over ga zeggen want ik ben er wel klaar mee.

Iets is niet waar tot het weerlegd is, als je iets als waar wilt beschouwen moet je het bewijzen. Dat men denkt dat het werkt en daar bewijs voor probeert te vinden maakt het een hypothese, een mogelijkheid. Zolang die hypothese niet onomstotelijk bewezen is zal het nooit meer zijn dan dat, een 'misschien zit er wat in'. Tot die tijd blijft de consensus gewoon staan: een lichaam valt niet op één gerichte plek af, punt.

Om een actuele parallel te trekken, dit is van het wetenschappelijk niveau van anderen vertellen dat een vaccin geen goed idee is omdat nog niet ontkracht is dat je na tien jaar nog enge bijwerkingen kunt krijgen. En dat dan baseren op wat anderen op een ander social media platform gezegd hebben.

Om wat vriendelijker af te sluiten:
Ik snap best wat je probeert te zeggen en dat je mogelijk lokaal wat vetverbranding zou kunnen stimuleren. Het is helemaal prima als je dat wilt proberen en laat vooral je bevindingen weten. Dat is juist leuk en erg interessant om over te discussiëren.
Maar ga niet vooraf al anderen proberen te overtuigen op basis van wat je weer van een ander gelezen hebt zonder dat je het überhaupt zelf gestructureerd geprobeerd hebt. Dat zal alleen maar weerstand oproepen en dat is voor jou ook niet leuk. Het topic is op z'n leukst als we het hebben over ervaringen en elkaar proberen te helpen, welles/nietes zuiver over theorie die niet toegepast is wordt niemand echt gelukkig van over het algemeen. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

[...]

[...]

dat bedoel ik met
;)

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
PdeBie schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:01:
Tijd voor een nieuwe sportschool denk ik.

Huidige leven de Corona regels totaal niet na. Verplicht is om in de entreehal een mondkapje te dragen. Kom ik er vanochtend aan, niemand mondkapje op.

Er wordt niet gecontroleerd of men hun gebruikte attributen/apparaten schoonmaakt na gebruik en zo zijn er nog meer zaken.

Ik sport graag en deze sportschool is qua afstand van huis ideaal, maar op deze manier vind ik het gewoon niet prettig sporten.
Offtopic

[ Voor 6% gewijzigd door Outerspace op 04-12-2021 12:11 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Oelske schreef op maandag 27 september 2021 @ 22:04:
[...]

Heb 'm besteld. Zo te zien zit er een stalen pulley wheel bij. Ik zal het over een tijdje laten weten als ik 'm wat vaker heb gebruikt.
Wat is je ervaring hiermee tot nu toe? Wil er zelf ook een aanschaffen.
En heb je een idee hoe lang de strap is? Ik wil hem om de balk van m'n halfrack hangen maar die is aardig dik.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Oelske
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-10 18:19
Tsurany schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 00:03:
[...]

Wat is je ervaring hiermee tot nu toe? Wil er zelf ook een aanschaffen.
En heb je een idee hoe lang de strap is? Ik wil hem om de balk van m'n halfrack hangen maar die is aardig dik.
Heb 'm nu een tijdje in gebruik en moet zeggen dat ik er aardig tevreden over ben. Er is iig nog niets kapot en het katrolletje rolt ook nog soepel. Ik gebruik hem meestal voor mijn triceps en soms voor rugoefeningen. Je zou hem tot 100kg kunnen belasten, dit heb ik nog niet geprobeerd. Als ik naar de constructie kijk lijkt me dat ook niet aan te raden.
Zelf heb ik het ATX 750 powerrack: https://www.fitness-seller.nl/atx-power-rack-prx-750/ waar ik hem prima aan de dikke pull up stang kan hangen. Aan die grote vierkante balken kan je hem niet ophangen, daar is de strap te kort voor.

• VinnyAMS
Jazeker toch nog even training 2 van deze week.
Vandaag begonnen met de ertwen eiwitten.
Na deze setjes ben ik eigenlijk zo aan het zweten dat ik de buikspier oefeningen niet meer buiten kan doen. Te koud. Dus over geslagen, maar kan ze ook gewoon even binnen doen natuurlijk.
Rug bij DL nog krom.

Lower Body B
4 dec. 2021, 14:55

Squat (Barbell)
Set 1: 85 kg × 8
Set 2: 85 kg × 8
Set 3: 85 kg × 8

Deadlift (Barbell)
Set 1: 100 kg × 8
Set 2: 100 kg × 8
Set 3: 100 kg × 8
Set 4: 100 kg × 3

Hip Thrust (Barbell)
Set 1: 70 kg × 8
Set 2: 70 kg × 8
Set 3: 70 kg × 8

with Strong

• boe.i
  • Laatst online: 12-11 08:04
VinnyAMS schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:00:
Jazeker toch nog even training 2 van deze week.
Vandaag begonnen met de ertwen eiwitten.
Na deze setjes ben ik eigenlijk zo aan het zweten dat ik de buikspier oefeningen niet meer buiten kan doen. Te koud. Dus over geslagen, maar kan ze ook gewoon even binnen doen natuurlijk.
Rug bij DL nog krom.

Lower Body B
4 dec. 2021, 14:55

Squat (Barbell)
Set 1: 85 kg × 8
Set 2: 85 kg × 8
Set 3: 85 kg × 8

Deadlift (Barbell)
Set 1: 100 kg × 8
Set 2: 100 kg × 8
Set 3: 100 kg × 8
Set 4: 100 kg × 3

Hip Thrust (Barbell)
Set 1: 70 kg × 8
Set 2: 70 kg × 8
Set 3: 70 kg × 8

with Strong

[YouTube: squat 3x8 85 kg]

[YouTube: deaift 3x8 1x3 100kg]
Squats zien er goed uit! Als ik je een tip mag geven voor je deadlift: probeer eens het gewicht van de grond weg te duwen met je benen, in plaats van het op te tillen met je armen. Iets verder naar achteren leunen met je heupen en de slack uit de bar trekken. Wellicht helpt dit iets!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:51
Salvatron schreef op zondag 5 december 2021 @ 01:29:
[...]

volgens mij is je rug wat krom bij de deadlift
Volgens mij ook... Schouders ook naar achteren trekken, en je rug ook rechter (holler).

Maar je hebt jezelf al gefilmd, vergelijk dat gewoon met 1 van de tig voorbeelden op YouTube. Mocht je dan niet zien wat het verschil is dan gewoon een andere oefening dan de dl gaan doen om blessures te voorkomen.

https://wren.co/join/Devian

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 11-11 04:32
Toevoeging op het vetverbranden op 1 plek...Ik heb bij m'n sportschool wel eens een "Better Belly" programmaatje. Dat is 2a3x per week voor 4weken lang 30/45min fietsen op een redelijke intensiteit met een infrarood warmteband om je middel. Dat zou stofwisseling/vetverbranding stimuleren. En I shit you not, dit doet echt wel wat. :D Je verliest er geen 4% vetmassa door, maar je buikomtrek wordt wel echt een stuk minder. Je merkt het serieus in je t-shirts. Ik vermoed ook dat het meeste vocht is, en is van vele factoren afhankelijk, maar mocht buikvet je tegen zitten... ;)

@DetailingBySmotske

• Devian
Smotske schreef op zondag 5 december 2021 @ 08:28:
Toevoeging op het vetverbranden op 1 plek...Ik heb bij m'n sportschool wel eens een "Better Belly" programmaatje. Dat is 2a3x per week voor 4weken lang 30/45min fietsen op een redelijke intensiteit met een infrarood warmteband om je middel. Dat zou stofwisseling/vetverbranding stimuleren. En I shit you not, dit doet echt wel wat. :D Je verliest er geen 4% vetmassa door, maar je buikomtrek wordt wel echt een stuk minder. Je merkt het serieus in je t-shirts. Ik vermoed ook dat het meeste vocht is, en is van vele factoren afhankelijk, maar mocht buikvet je tegen zitten... ;)
Je snapt hopelijk dat iedereen als een malle vet kwijtraakt als je een maand lang 4x per week 45min cardio doet...

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Devian schreef op zondag 5 december 2021 @ 09:15:
Je snapt hopelijk dat iedereen als een malle vet kwijtraakt als je een maand lang 4x per week 45min cardio doet...
Dat hangt helemaal van je voedingspatroon af. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
... Ik vermoed ook dat het meeste vocht is, en is van vele factoren afhankelijk, maar mocht buikvet je tegen zitten... ;)
Uhh... mocht buikvet je tegen zitten... verlies vocht...?
Daar gaat volgens mij iets mis. ;)

Wat betreft het "vet" verliezen op één plek, neem bijvoorbeeld het klassieke voorbeeld van de buik:
Als iemand als een malle buikspieren gaat trainen, komen er vanzelf spieren naar voren en wordt het meer geaccentueerd, maar dat betekent nog niet dat je proportioneel meer vet bent kwijtgeraakt rondom die spieren vergeleken met de rest van het lichaam. Ik denk dat hier veel verwarring door is, omdat het zo lijkt alsof je specifiek buikvet kunt verbranden.

Informaticus of vakkundig Googler?

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Nou ja, als je een dikke bierspekpens hebt en dan ineens goed gaat eten en veel trainen dan zal die pens hard afnemen. Niet omdat je gericht vet verbrandt maar omdat daar gewoon de meeste winst te halen was. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 11-11 04:32
Kleine nuance; voorbeeld wat ik gaf; goed, en gezond eten, 3a4x per week fitness, 2x per week wielrennen, onder begeleiding gaf al zeker resultaat. Maar ging niet echt vlot. Toen z'n BetterBelly programma gestart. Dus dit was een toevoeging.
De weegschaal (z'n smart ding die je doormeet) gaf aan dat ik 3% meer vocht verloren had over die periode van die BB-kuur.

Z'n kuurtje doet natuurlijk niks als je door gaat met ongezond leven.

@DetailingBySmotske

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Om de discussie over de weegschalen alvast voor te zijn, die dingen zijn leuk maar de methode van meten is minder betrouwbaar.

Hoe dan ook klopt het sowieso. Als je van een matig eetpatroon ineens gaat veranderen met het doel af te vallen is meestal de eerste winst voor een groot deel vocht. Mede daarom gieren de eerste week/weken de kilo's eraf en gaat het daarna lastiger.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11 19:40

Reacher

oldschool

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2703221/

Ook heel wat bro-science in dit topic hoor. Wat jullie soms lijken te missen is dat er voor veel van de fitness branche hypes er vaak wel empirisch materiaal beschikbaar is. Alleen dat de praktische toepasbaarheid vaak problematisch is. Dus krijg je een vertaling van de onderzoeken naar iets wat wel toepasbaar is. Waar dan natuurlijk geen onderzoek naar gedaan is. Als je dus met een wetenschappelijk basis wil gaan gooien.. moet je ook open staan voor het feit dat het _wel_ kan werken. Het is simpelweg niet bewezen of het wel of niet werkt en of de resultaten ook daadwerkelijk in meerdere studies ook vast te stellen zijn.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

• Devian
Gonadan schreef op zondag 5 december 2021 @ 09:30:
[...]

Dat hangt helemaal van je voedingspatroon af. ;)
Bij gelijkblijvend voedingspatroon en de 4x per week cardio extra bovenop je normale activiteiten natuurlijk ;-)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Salvatron schreef op zondag 5 december 2021 @ 01:29:
[...]

volgens mij is je rug wat krom bij de deadlift
Volgens mij schrijft Vinnie dat zelf ook ;)

Als je hetzelfde blijft eten en drinken, maar wel ineens 20km p/d naar werk heen en weer fiets, zul je door die beweging in elk geval niet aankomen, maar eerder gewicht verliezen. Ga je je voeding ook nog aanpassen, zal het resultaat nog positiever zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door Hackus op 05-12-2021 10:12 ]

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Reacher schreef op zondag 5 december 2021 @ 09:58:
[...]

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2703221/

Ook heel wat bro-science in dit topic hoor. Wat jullie soms lijken te missen is dat er voor veel van de fitness branche hypes er vaak wel empirisch materiaal beschikbaar is. Alleen dat de praktische toepasbaarheid vaak problematisch is. Dus krijg je een vertaling van de onderzoeken naar iets wat wel toepasbaar is. Waar dan natuurlijk geen onderzoek naar gedaan is. Als je dus met een wetenschappelijk basis wil gaan gooien.. moet je ook open staan voor het feit dat het _wel_ kan werken. Het is simpelweg niet bewezen of het wel of niet werkt en of de resultaten ook daadwerkelijk in meerdere studies ook vast te stellen zijn.
Zou het dan toch gewoon weer neer komen op dingen gaan proberen en kijken wat voor je werkt? ;)

Je heb wel een punt. We schuiven dingen soms makkelijk terzijde omdat het nog niet echt bewezen is, maar als je niet open staat om nieuwe dingen te proberen zullen er ook nooit nieuwe dingen ontdekt worden.
Het lastige met dit soort onderwerpen is dat er vaak ook een grote dosis wishful thinking om de hoek komt kijken. Men wil heel graag dat een methode die hen zal helpen werkt, dus de confirmation bias ligt op de loer en met het elkaar napraten wat veel gebeurt op fora en die videootjes kan iets wat eigenlijk helemaal niet werkt zomaar een hype worden.
Dat is wat mij persoonlijk in deze discussie meer triggerde, de stelligheid dat iets wel moet werken omdat het ergens anders gezegd wordt maar nog helemaal niet zelf geprobeerd is.

Overigens vind ik die IR-techniek dan wel weer grappig. Dat is dan niet zozeer spotreductie door training maar met externe hulpmiddelen, dat maakt de discussie alweer een stuk genuanceerder. Als zoiets toepassen in een goed trainingsschema met goede voeding lijkt te helpen, waarom niet.
Als je zo kijkt zit er ook een kern van waarheid in die TellSell buiktrilbanden die je helpen afvallen. In lijn met de stelling van verbeteren van doorbloeding en activeren van spieren zou daar dan een verhoogde afbouw van vet kunnen zijn, maar natuurlijk niet als je gewoon met dat ding om en een bak chips op de bank TV zit te kijken. :+

[ Voor 43% gewijzigd door Gonadan op 05-12-2021 10:34 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-11 19:09

Superkiwi

Hoi doei

Smotske schreef op zondag 5 december 2021 @ 09:46:
Kleine nuance; voorbeeld wat ik gaf; goed, en gezond eten, 3a4x per week fitness, 2x per week wielrennen, onder begeleiding gaf al zeker resultaat. Maar ging niet echt vlot. Toen z'n BetterBelly programma gestart. Dus dit was een toevoeging.
"BetterBelly" is typisch zo'n popiejopie naam die ze eraan geven om mensen (vooral vrouwen; no offence @2Dutch ;) ) te laten denken denken dat het de heilige graal is om buikvet te verliezen. De 2-3 keer in de week 30-45min hoog intensief cardio die dit programma omschrijft geeft (met een goed voedingspatroon uiteraard) sowieso wel resultaten, ongeacht de infrarood band om je middel.

Tip: doe 2-3 keer per week hiit op een spinningfiets en je behaalt misschien wel nóg meer resultaat in ongeveer de helft van de tijd.
3a4x per week fitness, 2x per week wielrennen
(...)
Toen z'n BetterBelly programma gestart. Dus dit was een toevoeging.
Dan hebben we het over 7 tot 9 lange sportmomenten in de week :D
Is dat niet een beetje overkill?

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Reacher

Reacher

oldschool

Gonadan schreef op zondag 5 december 2021 @ 10:13:
[...]

Als je zo kijkt zit er ook een kern van waarheid in die TellSell buiktrilbanden die je helpen afvallen. In lijn met de stelling van verbeteren van doorbloeding en activeren van spieren zou daar dan een verhoogde afbouw van vet kunnen zijn, maar natuurlijk niet als je gewoon met dat ding om en een bak chips op de bank TV zit te kijken. :+
Dat is het ook een beetje. Vaak zit er wel iets achter. Uiteindelijk blijkt dat dan wel heel ver af te staan van wat er toegepast wordt. Maar dan nog.

Zo vind ik het leuk dat iedereen praat over CNS overload, overtraining. etc. Maar ken je iemand die dat echt heeft meegemaakt ?

Ik ben nu al maanden aan een stuk iedere dag aan het squatten, ass to the grass, hams op de kuiten. Met load van minimaal 100 tot 120kg. Minimaal aantal reps per sessie 20. Vaak meer. Mijn minimale output per week is dan ook altijd 100+ reps per week.

En wat denk je ? Niks, helemaal niks. MIjn lichaam heeft zich gewoon aangepast.

Zelfde doe ik met pull ups. Minimaal 50 reps per training met een minimaal aantal per week van 250 reps. In het begin had ik vooral last van aanhechtingen. Die konden na een paar weken prima de load hebben en wederom... niks, helemaal niks. Lichaam dealt er gewoon mee.

Ik eet er niet speciaal bij ofzo, die tijd is voorbij. Ik heb gekozen om mijn tijd in de gym te besteden aan het toetsen van mijn eigen ervaringen, overtuigingen en patronen door de tijd heen. Ga tegen alle best practices in.. wat blijkt, het zijn practices.. at best. Niet per se best practices.

born to do porn!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Nu is er wel een verschil tussen iemand die al jaren professioneel traint dus precies weet wat z'n lichaam doet en al belachelijk veel geprobeerd heeft, en iemand die vrijblijvend traint zonder heel strikt regime en een veel practices nog niet eens structureel geprobeerd heeft.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Reacher schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:21:
[...]
Ik ben nu al maanden aan een stuk iedere dag aan het squatten, ass to the grass, hams op de kuiten. Met load van minimaal 100 tot 120kg. Minimaal aantal reps per sessie 20. Vaak meer. Mijn minimale output per week is dan ook altijd 100+ reps per week.
De laatste tijd vroeg ik me af of Reacher nog een beetje met fitness bezig is.
Ik denk dat ik hier een bevestigend antwoord heb gekregen.
Goed bezig (ouwe) baas! d:)b

• Reacher

Reacher

oldschool

Superkiwi schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:44:
[...]

De laatste tijd vroeg ik me af of Reacher nog een beetje met fitness bezig is.
Ik denk dat ik hier een bevestigend antwoord heb gekregen.
Goed bezig (ouwe) baas! d:)b
https://youtu.be/oyJwQvbTWZM

born to do porn!

• VinnyAMS
Nou gooi ik er ook even één in.

https://youtu.be/fPTNqIbz76I

• SPT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:41

SPT

Ik worstel al een tijdje met een vraag en dacht ik gooit hem maar gewoon even in dit draadje. Ik ben een kleine home-gym aan het maken op zolder, gesitueerd tegen de betonnen achterwand met daarin een groot raam. Verder alles schuin dak, afgewerkt met spaanplaat (nieuwbouw). De enige mogelijkheid om een pull-up bar te situeren is boven dat raam (wandmontage), maar dan komt de stang op 2,70m hoogte (nok zit op 3,40m, dus er blijft wel voldoende ruimte boven de bar). Zo hoog is natuurlijk verre van ideaal (ben 1,90m). Aan de andere kant zou ik hem ook kunnen gebruiken in combinatie met ringen, of door op zo'n crossfit kist te gaan staan. Wat denken jullie: is dit een werkbaar alternatief? Of gewoon laten zitten. Je kan natuurlijk zeggen: iets is áltijd beter dan helemaal niets, maar aan de andere kant moet het wel enigszins zinvol zijn.

• joepP
  • Niet online
Reacher schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:21:
[...]

En wat denk je ? Niks, helemaal niks. MIjn lichaam heeft zich gewoon aangepast.
Kan je niet een tijdje het minimum doen, zeg 5 echte sets per week, om je lichaam te laten wennen aan een laag volume? En daarna weer rustig omhoog gaan om adaptatie te forceren? Is ook niet bewezen, maar er zijn wel wat vooraanstaande gasten die dit momenteel proberen.

• joepP
  • Niet online
SPT schreef op zondag 5 december 2021 @ 12:26:
Ik worstel al een tijdje met een vraag en dacht ik gooit hem maar gewoon even in dit draadje. Ik ben een kleine home-gym aan het maken op zolder, gesitueerd tegen de betonnen achterwand met daarin een groot raam. Verder alles schuin dak, afgewerkt met spaanplaat (nieuwbouw). De enige mogelijkheid om een pull-up bar te situeren is boven dat raam (wandmontage), maar dan komt de stang op 2,70m hoogte (nok zit op 3,40m, dus er blijft wel voldoende ruimte boven de bar). Zo hoog is natuurlijk verre van ideaal (ben 1,90m). Aan de andere kant zou ik hem ook kunnen gebruiken in combinatie met ringen, of door op zo'n crossfit kist te gaan staan. Wat denken jullie: is dit een werkbaar alternatief? Of gewoon laten zitten. Je kan natuurlijk zeggen: iets is áltijd beter dan helemaal niets, maar aan de andere kant moet het wel enigszins zinvol zijn.
Gewoon ringen aan het plafond, en geen pullup bar?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vinnie Goes Bikini FIT :P

• VinnyAMS
Ook maar op hakken dan. Krijg je goeie kuiten van.
Maar ik zou echt graag van mijn buikvet af willen.
En dat is bij mij echt bewegen denk ik. Vandaag 225 stappen al 🤣

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Hakken faken kuiten, als je ze echt wil moet je alles op je tenen lopen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Reacher

Reacher

oldschool

joepP schreef op zondag 5 december 2021 @ 15:03:
[...]

Kan je niet een tijdje het minimum doen, zeg 5 echte sets per week, om je lichaam te laten wennen aan een laag volume? En daarna weer rustig omhoog gaan om adaptatie te forceren? Is ook niet bewezen, maar er zijn wel wat vooraanstaande gasten die dit momenteel proberen.
Dat kan, maar dat was het doel niet. En dit is niet mijn eerste rodeo..

born to do porn!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

VinnyAMS schreef op zondag 5 december 2021 @ 16:37:
[...]

Ook maar op hakken dan. Krijg je goeie kuiten van.
Maar ik zou echt graag van mijn buikvet af willen.
En dat is bij mij echt bewegen denk ik. Vandaag 225 stappen al 🤣
Vanochtend 14.7km Bos cross/run. Groot deel vieze modderbende, dus kon niet de hele ronde lopen.
Blij dat ik geen hakken aanhad(al had ik dan misschien meer grip in de drek) :+

• SPT

SPT

joepP schreef op zondag 5 december 2021 @ 15:03:
[...]

Gewoon ringen aan het plafond, en geen pullup bar?
Dat kan niet. Behalve de betonnen muur (achterkant huis) is er alleen schuin dak, afgewerkt met spaanplaat. Ik heb een nieuwbouwwoning met een sporenkap, waar dus geen grote dragende balken in zitten.

[ Voor 21% gewijzigd door SPT op 05-12-2021 17:47 ]

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Superkiwi schreef op zondag 5 december 2021 @ 10:28:
"BetterBelly" is typisch zo'n popiejopie naam die ze eraan geven om mensen (vooral vrouwen; no offence @2Dutch ;) ) te laten denken denken dat het de heilige graal is om buikvet te verliezen. De 2-3 keer in de week 30-45min hoog intensief cardio die dit programma omschrijft geeft (met een goed voedingspatroon uiteraard) sowieso wel resultaten, ongeacht de infrarood band om je middel.

Tip: doe 2-3 keer per week hiit op een spinningfiets en je behaalt misschien wel nóg meer resultaat in ongeveer de helft van de tijd.
none taken :) Ik vind het al erg genoeg dat vrouwen maat 0 moeten hebben bij wijze van (en vooral niet met gewichten gooien want daar wOrD jE BulKy Van) en helaas ook bizar gevoelig zijn voor deze bullshit en de anorexia voorbeelden in de bladen.

Maar vergis je niet: ook veel mannen worden bedolven onder de hollywood-spiermassabingo die grotendeels met versterkende middelen, tussen shots pompen met dumbbells en uitgedroogd met perfecte belichting geschoten voorbeelden..

En tsja, wat je er in 2 jaar aan vreet, haal je er niet in 8 weken vanaf :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

2Dutch schreef op zondag 5 december 2021 @ 18:22:
[...]
En tsja, wat je er in 2 jaar aan vreet, haal je er niet in 8 weken vanaf :P
Wat dat betreft staat het motto van Slankie nog steeds als een huis:
"Wat er niet aan komt, hoeft er ook niet af" (y)

• joepP
  • Niet online
Reacher schreef op zondag 5 december 2021 @ 16:40:
[...]

Dat kan, maar dat was het doel niet. En dit is niet mijn eerste rodeo..
Ik weet waar je vandaan komt ;) Wat is het doel van dat hoge volume dan? Want als het niet werkt moet je toch iets anders proberen lijkt me?

• joepP
  • Niet online
SPT schreef op zondag 5 december 2021 @ 17:35:
[...]

Dat kan niet. Behalve de betonnen muur (achterkant huis) is er alleen schuin dak, afgewerkt met spaanplaat. Ik heb een nieuwbouwwoning met een sporenkap, waar dus geen grote dragende balken in zitten.
Je hebt prima halfracks mey ingebouwde pullup bar. Maar als je al spullen hebt kan je daar niets mee natuurlijk. 270 is wel te doen met een kistje toch?

• Reacher

Reacher

oldschool

joepP schreef op zondag 5 december 2021 @ 19:38:
[...]

Ik weet waar je vandaan komt ;) Wat is het doel van dat hoge volume dan? Want als het niet werkt moet je toch iets anders proberen lijkt me?
Omdat ik wilde weten of ik via die weg iets van overtraining zou ervaren en/of het allemaal wel mee valt.

En iedere dag squatten aan het einde van de training is een goeie afsluiter. Thats it. Het kwam ook alleen maar te sprake nav onderbouwingspost lokale vetverbranding. Verder ben ik niet echt bezig met dit topic.

born to do porn!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

joepP schreef op zondag 5 december 2021 @ 19:38:
[...]
Want als het niet werkt moet je toch iets anders proberen lijkt me?
Ik denk dat je zijn post verkeerd interpreteert; hij heeft het niet over het wel of niet effect hebben van zijn training, hij heeft het over het niets merken van enige vorm van overtraining ;)

*spuit 11. Dat zegt ie zelf hierboven ook al.

[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 05-12-2021 20:59 ]

• SPT

SPT

joepP schreef op zondag 5 december 2021 @ 19:41:
[...]

Je hebt prima halfracks mey ingebouwde pullup bar. Maar als je al spullen hebt kan je daar niets mee natuurlijk. 270 is wel te doen met een kistje toch?
Klopt! Qua indeling blijkt mijn zolder niet zo handig als gedacht. Ik heb aan de achterkant een stuk gereserveerd van 2,80m lang bij 5,30m (vloer) en 2,80m (sta-hoogte) waar al het materiaal moet staan (komt aan de voorkant uit op open gedeelte). Ik wil ook graag een 180cm bokszak, die (denk ik) ook aan de achtergevel moet komen (de beste optie die ik tot nu toe heb kunnen bedenken is een 1,25m pullup-bar waaraan ik dan aan een hoek die bokszak ophang). Heb vroeger zowel heel wat jaren aan kickboxen gedaan als heel wat jaren aan crossfit, en beide beviel me wel. Allemaal mee gestopt omdat het door drukke baan dan toch als verplichting begon te voelen. Lijkt me heerlijk om thuis te kunnen trainen.

Een wall-mounted power rack zou ook nog kunnen, met een extra arm aan de voorkant voor een bokszak. Die zou ik dan wel elke keer weer weg moeten halen aangezien hij anders in de weg zit bij krachttraining. Is nogal omslachtig. Wel toekomstbestendiger. Toen ik aan cross-fit deed ben ik eigenlijk nooit zo ver gekomen dat ik echt een power-rack nodig had om oefeningen veilig te kunnen uitvoeren (afhankelijk van oefening meestal bezig met 60-80kg, tenzij we maar paar herhalingen deden). Maar het is wel fijn om te hebben; toch wel een basis onderdeel voor serieuze home gym.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RVR4D64NMniJnoe8FBrNg_KkzeA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8baxa7gd6CVd1TN5Q6IW8JLT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door SPT op 05-12-2021 21:16 ]

• VinnyAMS
Jazeker training 1 van deze week.

Upper A
maandag 6 dec. 2021, 17:03

Bench Press (Barbell)
Set 1: 65 kg × 10
Set 2: 65 kg × 10
Set 3: 65 kg × 5
Set 4: 65 kg × 5
Note: Easy

Incline Bench Press (Barbell)
Set 1: 52,5 kg × 11
Set 2: 45 kg × 9
Set 3: 45 kg × 12

Bent Over One Arm Row (Dumbbell)
Set 1: 25 kg × 12
Set 2: 25 kg × 12
Set 3: 25 kg × 12

Overhead Press (Dumbbell)
Set 1: 7,5 kg × 12
Set 2: 7,5 kg × 12
Set 3: 7,5 kg × 12

Lateral Raise (Dumbbell)
Set 1: 5 kg × 8
Set 2: 5 kg × 8
Set 3: 5 kg × 8

Triceps Extension (Cable)
Set 1: 10 kg × 15
Set 2: 10 kg × 15
Set 3: 10 kg × 15

Concentration Curl (Dumbbell)
Set 1: 12,5 kg × 12
Set 2: 12,5 kg × 10
Set 3: 12,5 kg × 8

with Strong

• VinnyAMS
SPT schreef op zondag 5 december 2021 @ 20:59:
[...]

Klopt! Qua indeling blijkt mijn zolder niet zo handig als gedacht. Ik heb aan de achterkant een stuk gereserveerd van 2,80m lang bij 5,30m (vloer) en 2,80m (sta-hoogte) waar al het materiaal moet staan (komt aan de voorkant uit op open gedeelte). Ik wil ook graag een 180cm bokszak, die (denk ik) ook aan de achtergevel moet komen (de beste optie die ik tot nu toe heb kunnen bedenken is een 1,25m pullup-bar waaraan ik dan aan een hoek die bokszak ophang). Heb vroeger zowel heel wat jaren aan kickboxen gedaan als heel wat jaren aan crossfit, en beide beviel me wel. Allemaal mee gestopt omdat het door drukke baan dan toch als verplichting begon te voelen. Lijkt me heerlijk om thuis te kunnen trainen.

Een wall-mounted power rack zou ook nog kunnen, met een extra arm aan de voorkant voor een bokszak. Die zou ik dan wel elke keer weer weg moeten halen aangezien hij anders in de weg zit bij krachttraining. Is nogal omslachtig. Wel toekomstbestendiger. Toen ik aan cross-fit deed ben ik eigenlijk nooit zo ver gekomen dat ik echt een power-rack nodig had om oefeningen veilig te kunnen uitvoeren (afhankelijk van oefening meestal bezig met 60-80kg, tenzij we maar paar herhalingen deden). Maar het is wel fijn om te hebben; toch wel een basis onderdeel voor serieuze home gym.

[Afbeelding]
Zoiets een idee?

https://www.lifemaxx.com/...1fEoNA7RjKNhoCO7QQAvD_BwE

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Oelske schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 13:20:
[...]

Heb 'm nu een tijdje in gebruik en moet zeggen dat ik er aardig tevreden over ben. Er is iig nog niets kapot en het katrolletje rolt ook nog soepel. Ik gebruik hem meestal voor mijn triceps en soms voor rugoefeningen. Je zou hem tot 100kg kunnen belasten, dit heb ik nog niet geprobeerd. Als ik naar de constructie kijk lijkt me dat ook niet aan te raden.
Zelf heb ik het ATX 750 powerrack: https://www.fitness-seller.nl/atx-power-rack-prx-750/ waar ik hem prima aan de dikke pull up stang kan hangen. Aan die grote vierkante balken kan je hem niet ophangen, daar is de strap te kort voor.
Thnx voor de update! Ik heb hem vandaag binnen gekregen en hij past prima om de balken heen aangezien mijn HRX-620 balken heeft van 60x60 in plaats van 70x70, dat scheelt weer want dan kunnen de grotere straps terug. Helaas is de kabel wel aan de lange kant maar mijn oude pulley heeft als het goed is nog een kortere kabel dus ik pak die er wel even bij.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• PdeBie
Pfffff leg day vandaag gehad en sinds tijden de Walking Lunges weer gedaan.
Nu met lood in de benen de trap op :+

• SPT

SPT

Dat kan niet, want die horizontale bevestigingsdelen zouden dan voor het raam zitten. Of je bedoelt in algemene zin een rack met muurbevestiging, wat dus wel een optie is. Ik denk dan aan deze. Nadeel vind ik dat dit niet gemakkelijk te combineren is met een heavy bag, terwijl ik die waarschijnlijk vrij veel zou gebruiken.

• VinnyAMS
SPT schreef op maandag 6 december 2021 @ 20:24:
[...]

Dat kan niet, want die horizontale bevestigingsdelen zouden dan voor het raam zitten. Of je bedoelt in algemene zin een rack met muurbevestiging, wat dus wel een optie is. Ik denk dan aan deze. Nadeel vind ik dat dit niet gemakkelijk te combineren is met een heavy bag, terwijl ik die waarschijnlijk vrij veel zou gebruiken.
Een idee idd. Diegene die jij laat zien dan als basis gebruiken. Je heavy bag kan ie niet ergens ophangen met een plafond beugel?

https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp

[ Voor 18% gewijzigd door VinnyAMS op 06-12-2021 20:37 ]

• SPT

SPT

VinnyAMS schreef op maandag 6 december 2021 @ 20:32:
[...]

Een idee idd. Diegene die jij laat zien dan als basis gebruiken. Je heavy bag kan ie niet ergens ophangen met een plafond beugel?

https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp
Er zijn geen dragende balken in het dak, want sporenkap.

• VinnyAMS
SPT schreef op maandag 6 december 2021 @ 20:48:
[...]

Er zijn geen dragende balken in het dak, want sporenkap.
Geen plek ergen aan een muur?

https://www.fightshop.nl/...koGFWCM_8SwhoCxZYQAvD_BwE

• joepP
  • Niet online
Een half rack (bijvoorbeeld https://www.fitness-seller.nl/atx-half-rack-hrx-750/) kan je waarschijnlijk wel dwars plaatsen, en heeft al een pullup bar. Je kan zo'n ding uitbreiden met een pulley-systeem, catcher arms, etc.
Ik heb zelf iets vergelijkbaars, en dat werkt perfect. Zo ziet het er bij mij in de schuur nu uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2_Fhabor32vA3KKN48X3Mj0ScxM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wTreVyPSLyMnKIXTS2H18waR.jpg?f=user_large

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ziet er netjes uit @joepP d:)b

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:55
Ik volg nu al een paar maanden een stronglifts 5x5 schema, 3x in de week.
Ik begin fitter te worden, ook mentaal gelukkig dus ik wil eigenlijk naar 4x per week trainen overgaan.
Ik heb in het verleden een Upper/lower schema gevolgd (PHUL) waarin op de eerste legday deadlift na squat volgde. Dit beviel me niet erg, vrij pittig.
Heeft iemand een tip voor een hyperthrophy georienteerd 4 daags schema waarin de deadlift niet op een legday gedaan wordt?

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:34
@wokkelz Ben zelf van 5x5 naar deze gegaan: 5/3/1 BBB

[ Voor 4% gewijzigd door nMad op 07-12-2021 13:20 ]

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

• SPT

SPT

joepP schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:48:
[...]

Een half rack (bijvoorbeeld https://www.fitness-seller.nl/atx-half-rack-hrx-750/) kan je waarschijnlijk wel dwars plaatsen, en heeft al een pullup bar. Je kan zo'n ding uitbreiden met een pulley-systeem, catcher arms, etc.
Ik heb zelf iets vergelijkbaars, en dat werkt perfect. Zo ziet het er bij mij in de schuur nu uit:

[Afbeelding]
Dank voor de tip! Denk dat zoiets hem gaat worden dan; mooi compact apparaat ook, met inderdaad veel opties. Dat de stangen voor pull-up wat meer naar voren geplaatst zijn is ook een groot voordeel bij plaatsen onder het schuine dak, dan kan het hoogste punt dichter tegen het dak geplaatst. Had ook gekeken naar het half-rack van Rogue, maar die neemt een stuk meer ruimte in dan wat jij hebt.

• joepP
  • Niet online
Ik heb niet die specifieke versie die ik postte, de mijne is niet meer leverbaar. Maar met wat puzzelen vind je vast wat moois. Wel foto’s posten he :P

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:55
Wel interessant inderdaad. Vooral omdat ik dan veel meer volume zou pakken met dit schema. Thanks!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

SPT schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:04:
[...]

Dank voor de tip! Denk dat zoiets hem gaat worden dan; mooi compact apparaat ook, met inderdaad veel opties. Dat de stangen voor pull-up wat meer naar voren geplaatst zijn is ook een groot voordeel bij plaatsen onder het schuine dak, dan kan het hoogste punt dichter tegen het dak geplaatst. Had ook gekeken naar het half-rack van Rogue, maar die neemt een stuk meer ruimte in dan wat jij hebt.
Je kan eventueel ook voor de HRX 620 gaan: https://www.fitness-seller.nl/atx-half-rack-hrx-620/

Deze heb ik aangeschaft en bevalt ook prima. De 620 is de kleinere variant, is wat lager en de balken zijn dunner. Daar is hij wat beperkter qua belastbaarheid echter nog steeds gewoon tot 400 kilo (in plaats van 500 kilo) wat voor de meeste thuis gyms meer dan afdoende is. Hij zelf ook een stuk lichter wat op een zolder handig kan zijn gezien je toch met de belastbaarheid van de constructie zit.

Je moet alleen even kijken met welke pulley's ze compatibel zijn. Helaas zit je wel altijd vast aan pulley's met zo'n stapel gewichten als belasting, ze zijn nooit plate loaded, dat maakt ze relatief duur.

• VinnyAMS
Jazeker! Training 2 van deze week. 4 lagen kleding en gaan.

Lowerbody A
donderdag 9 dec. 2021, 19:56

Squat (Barbell)
Set 1: 86 kg × 8
Set 2: 86 kg × 8
Set 3: 86 kg × 8
Set 4: 86 kg × 8

Stiff Leg Deadlift (Barbell)
Set 1: 71 kg × 12
Set 2: 71 kg × 12
Set 3: 71 kg × 12
Set 4: 71 kg × 10

Lunge (Dumbbell)
Set 1: 5 kg × 8
Set 2: 5 kg × 8
Set 3: 5 kg × 8

Hip Thrust (Barbell)
Set 1: 71 kg × 10
Set 2: 71 kg × 10
Set 3: 71 kg × 10

Standing Calf Raise (Dumbbell)
Set 1: 40 kg × 5
Set 2: 40 kg × 5

with Strong

• joepP
  • Niet online
Lekker bezig! Ik ben door wat kleine pijntjes (schouder, knie, onderarm) even twee weekjes flink lichter aan het trainen, met wat minder rust. Voor de verandering ook wel eens lekker. Ik doe nu om de dag het volgende, met exact 1 minuut rust tussen alle sets.

- 1km roeien in 4:00
- Deadlift 3x90x10
- Squat 3x70x10 (knie)
- Bench 3x70x10
- Pendlay rows 3x55x10
- Press 3x35x10

Geen spierpijn, wel lekker zweten, klaar in 30 minuten. Qua cardio is het redelijk intensief, maar nog net goed te doen zonder continu buiten adem te zijn.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ben erg lui deze week, en noem mijn training maar Lazzy Bear
Squat 5x5@147.5kg
DL 5x5@160kg
Incline DBench 5x5@88kg(44kg db)
Pullups + Hanging Shrugs 4+4@BW
Decline Situps 18-15-12 met 36kg ketting

• PdeBie
Eergisteren biceps getraind. Niks geks qua gewicht, maar blijkbaar toch iets verkeerds gedaan, want ik heb nu zo’n spierpijn dat ik mijn armen amper kan strekken zo’n pijn dat het doet. Paracetamol is er niet tegenop gewassen.

Als ik mijn armen laat hangen (gewicht op biceps dus) doet het ook zo’n pijn. Als ik mijn armen ondersteun is de pijn weg, dus het is zeker de bicep.

;(

Als het morgen nog steeds zo is toch maar even de huisarts bellen, want dit voelt niet goed.

• VinnyAMS
PdeBie schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:59:
Eergisteren biceps getraind. Niks geks qua gewicht, maar blijkbaar toch iets verkeerds gedaan, want ik heb nu zo’n spierpijn dat ik mijn armen amper kan strekken zo’n pijn dat het doet. Paracetamol is er niet tegenop gewassen.

Als ik mijn armen laat hangen (gewicht op biceps dus) doet het ook zo’n pijn. Als ik mijn armen ondersteun is de pijn weg, dus het is zeker de bicep.

;(

Als het morgen nog steeds zo is toch maar even de huisarts bellen, want dit voelt niet goed.
Beterschap. Misschien even naar de huisartsenpost/eerste hulp. Als paracetamol al niet helpt.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

;(

dat kan wel een week aanhouden. probeer vaker te strekken en even door de pijn heen. huisarts helpt hier niet bij, creme of zwaardere pijnstilling ook niet.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Vaker trainen dus. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• joepP
  • Niet online
Wanneer had je voor het laatst biceps getraind? En heb je een oefening gedaan waarbij je ze goed oprekt? Als de antwoorden "lang geleden" en "ja" zijn dan is dit normaal. Ik heb dit ook een keer gehad, een week verschrikkelijke pijn, kon me amper aankleden. Dat zal me leren om een tijd niet te trainen :)
Pagina: 1 ... 78 ... 125 Laatste

Let op:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.