Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het Krachtsport Topic - Deel 1 Overzicht

Pagina: 1 ... 77 ... 125 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-11 12:31
Jazeker wel. Training 1 van deze week. BP was niks. Rest ging prima.

Evening Workout
maandag 22 nov. 2021, 19:44

Incline Bench Press (Barbell)
Set 1: 52,5 kg × 8
Set 2: 52,5 kg × 8
Set 3: 52,5 kg × 8
Set 4: 52,5 kg × 8

Bench Press (Barbell)
Set 1: 71 kg × 5
Set 2: 65 kg × 5
Set 3: 65 kg × 5
Note: Laatste set Zwaar 2x5 70kg

Lat Pulldown - Wide Grip (Cable)
Set 1: 40 kg × 10
Set 2: 40 kg × 10
Set 3: 40 kg × 10

Bent Over Row (Barbell)
Set 1: 60 kg × 10
Set 2: 60 kg × 8
Set 3: 60 kg × 8

Overhead Press (Barbell)
Set 1: 30 kg × 10
Set 2: 30 kg × 7
Set 3: 30 kg × 6

Triceps Extension (Dumbbell)
Set 1: 7,5 kg × 12
Set 2: 7,5 kg × 12
Set 3: 7,5 kg × 10

Concentration Curl (Dumbbell)
Set 1: 12,5 kg × 12
Set 2: 12,5 kg × 8
Set 3: 12,5 kg × 8

Push Up
Set 1: 8 reps
Set 2: 8 reps
Set 3: 6 reps
Note: On Bench

with Strong

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:55
Hier ging het bagger na een 1,5 keelpijn/griep.
Eerste keer dat ik vast loop op een onderdeel van het 5x5 stronglifts.

107.5kg squat 1x5, 1x4, 3x3 op mijn tandvlees
72.5kg BP makkelijk
57.5kg BOR makkelijk

Woensdag weer 107.5kg squat proberen anders naar beneden met gewicht denk ik

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Hackus schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:00:
[...]

5x5 = 5 reps per set, en 5 sets.

Maa-Woe-Vrij ?

Bent Over Barbell Row is het eind bij gestrekte armen. Je hoeft de grond niet te raken

[Afbeelding]
waarschijnlijk bedoelt hij de pendlay row in stronglifts, maar het is slechts een nuanceverschil of je de grond raakt of niet. In 'the grand scheme of things' maakt het geen reet uit.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-11 10:16
Hackus schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:00:
[...]

5x5 = 5 reps per set, en 5 sets.

Maa-Woe-Vrij ?

Bent Over Barbell Row is het eind bij gestrekte armen. Je hoeft de grond niet te raken

[Afbeelding]
De Barbell Row (video) in de app geeft nm. wel aan dat je met de schijven de grond moet raken, het is ook op die manier wat explosiever. Jij zegt dus eigenlijk; het maakt niet uit?

• VinnyAMS
Nu ben ik ook wel benieuwd. Is er dan een verschil tussen de bent over row en de barbell row?
Bij stronglifts geeft hij inderdaad aan oom de barbell iedere keer op de grond te plaatsen.

https://stronglifts.com/barbell-row/

of

YouTube: The Truth about Barbell Rows (AVOID MISTAKES!)

Een zoekopdracht op YT krijg je hoe ik hem ook altijd doe.

YouTube: PERFECT FORM- BARBELL ROW

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Die(deze) uitvoering is meer blessuregevoelig, zeker voor beginner.
Explosief klopt, maar je houd geen spanning op de spier. het is telkens 'domweg' rukken. Waardoor je veel sneller mis kunt gaan
Maar bekijk deze video, en kies zelf wat je gaat doen @-Muncky-

[ Voor 0% gewijzigd door Hackus op 23-11-2021 17:01 . Reden: typo ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik vind de versie met de barbell steeds terug op de grond persoonlijk -veel- fijner. Volgens mij heet deze officieel de "Pendlay Row" toch? Je moet wel goed flexibel zijn in de hamstrings om het met rechte rug te doen. Overigens is dit wel een lastige oefening qua techniek en ademhaling, voorover hangen en maximale effort leveren is niet ideaal. Ook trekt de rug snel bol als je zwaarder gaat en je je techniek niet op orde hebt. Het voelt wel echt machtig als je wat zwaardere gewichten trekt!

Probeer ze allebei, en voel wat voor jou werkt!

[ Voor 4% gewijzigd door joepP op 23-11-2021 12:39 ]

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:25
Wat gebruiken jullie voor het meal preppen? Een slowcooker? Snelkookpan? Of gewoon normale pannen en een middagje koken?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Steamer, en roerbakken

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-11 19:09

Superkiwi

Hoi doei

Koekenpan voor de kippendij, normale pan voor de rijst en een normale pan voor de spinazieblokjes. Ik maak dan 3, max 4 maaltijden tegelijk.
Zit al enkele jaren met het idee van een rijstkoker in mijn hoofd maar het is er nog steeds niet van gekomen :P
Hetzelfde vwb een airfryer.

[ Voor 8% gewijzigd door Superkiwi op 23-11-2021 16:28 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
-Muncky- schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:48:

Vragen:
- Klopt het dat er bij de deadlift enkel 1 set met 5 reps gedaan moet worden?

- Welke extra oefening(en) kan ik bij de workouts toevoegen?

Tnx
deadlift is idd slechts 5 reps, anders is het teveel van het goede ( voor dit programma )

extra oefeningen;

in plaats van deadlift kun je op dag B ook eens Power Cleans introduceren, voor de explosiviteit.
Echter zou ik daar pas aan beginnen als door de hele week heen je Deadlifts, en het herstellen daarvan 'te zwaar worden'.

Daarna zou je er voor kunnen kiezen, als alles zo zwaar is geworden ( elke week zwaarder dan de week ervoor) dat je drie verschillende workouts hebt per weer.
de ene dag deadlift, tweede dag powercleans, derde dag chinups.

je kunt nu al tussendoor extra oefeningen doen, maar deze extra oefeningen kunnen je programma routine, en dus ook het herstel negatief beïnvloeden.

uiteindelijk is het allemaal recreatief werk, doe wat je leuk vindt, maar denk aan je gezondheid ( dus ook je herstel )

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

HyperTrophy schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:36:
[...]

deadlift is idd slechts 5 reps, anders is het teveel van het goede ( voor dit programma )

extra oefeningen;

in plaats van deadlift kun je op dag B ook eens Power Cleans introduceren, voor de explosiviteit.
Echter zou ik daar pas aan beginnen als door de hele week heen je Deadlifts, en het herstellen daarvan 'te zwaar worden'.

Daarna zou je er voor kunnen kiezen, als alles zo zwaar is geworden ( elke week zwaarder dan de week ervoor) dat je drie verschillende workouts hebt per weer.
de ene dag deadlift, tweede dag powercleans, derde dag chinups.

je kunt nu al tussendoor extra oefeningen doen, maar deze extra oefeningen kunnen je programma routine, en dus ook het herstel negatief beïnvloeden.

uiteindelijk is het allemaal recreatief werk, doe wat je leuk vindt, maar denk aan je gezondheid ( dus ook je herstel )
dat staat er ook bij Workout B.

@-Muncky-
Ik zou als beginner niets toevoegen als je een schema volgt. Verder valt het wel mee als je 3x in de week traint.

Maa A
Woe B
Vrij A
(Zo)Maa B etc.

Alleen in Workout B schrijf je Deadlift. Dan zou je Woensdag en (zo) Maa 1x5 reps deadliften

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:27

Vuvuzela

My spire is forming

Maar wel elke keer squatten? Ik moet er niet aan denken om ma,wo,vri 5x5 te squatten.

De reddit variant van stronglifts/SS vervangt squats op workout 2 door chinups/pullups

I served in a company of heroes.

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

-Muncky- schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 07:56:
[...]

De Barbell Row (video) in de app geeft nm. wel aan dat je met de schijven de grond moet raken, het is ook op die manier wat explosiever. Jij zegt dus eigenlijk; het maakt niet uit?
stronglifts is op zich een powerlifting schema en geen bodybuilding schema. DIe pendlay rows zitten er volgens mij in voor de explosiviteit en niet voor bodybuildingredenen, dus als je aan bodybuilding doet (of aan algemene fitness) maakt het niet uit. Het hangt ook van je doelen af welke oefeningen je kiest.

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Vuvuzela schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 19:05:
Maar wel elke keer squatten? Ik moet er niet aan denken om ma,wo,vri 5x5 te squatten.

De reddit variant van stronglifts/SS vervangt squats op workout 2 door chinups/pullups
Vervangen doe je wss nadat je er niet meer van kunt herstellen in de tijd tussen de workouts.

• joepP
  • Niet online
HyperTrophy schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 23:28:
[...]

Vervangen doe je wss nadat je er niet meer van kunt herstellen in de tijd tussen de workouts.
Heb daar zelf ervaring mee, lang geleden, ooit de 125x5x5 gehaald met stronglifts. Ik had ongelofelijke spierpijn in mijn benen, permanent, en dat was echt niet fijn. Ik had -veel- eerder naar een ander schema moeten switchen.

Qua verhouding vind ik 3x5x5 squatten en maar 1x5 deadlift ook niet in orde. Plus dat er een pullup/chinup variant mist.

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:15
Ik vind het Stronglifts 5x5 programma met name geschikt voor beginners die ervaring willen op doen in oefeningen met barbell. Daar is het programma ook voor bedoeld.

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Superkiwi schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:27:
Koekenpan voor de kippendij, normale pan voor de rijst en een normale pan voor de spinazieblokjes. Ik maak dan 3, max 4 maaltijden tegelijk.
Zit al enkele jaren met het idee van een rijstkoker in mijn hoofd maar het is er nog steeds niet van gekomen :P
Hetzelfde vwb een airfryer.
Airfryer kun je verrassend veel eten in klaarmaken, heb me er niet in verdiept maar zou dat eigenlijk wel moeten doen :P

Ben ook wel graag gemakkelijk met eten: sojabonen/mais/komkommer/verse zalm/kappertjes in een bakje pleuren en klaar, poke bowl heet dat heel hip ofzo, wat nou pan. Of een snackplank bouwen met lekker veel veggies. Scheelt nog afwas ook :+

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• scoobs
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20:25
Omdat er best veel over SL verteld wordt, zal ik even een duit in het zakje doen. Mijn variatie hierop heeft inderdaad wat squats eruit gehaald. Ik vond dat veel te veel van het goeie. Maar het volume op DL is wel hoger geworden, en de push press als alternatief voor military press maakt het iets meer een fullbody oefening.

A:
Bench Press 5x5
Squats 3x5
Pullups/Pulldowns wide grip 5x5
(afhankelijk van motivatie, meestal niet) wat biceps en triceps supersetjes 3x8-10

B:
Push Press 5x5 Je warmt hiermee goed op voor deadlift
Deadlift 3x5
Rows 5x5 Kan vanalles zijn, maar cable station heeft mijn voorkeur.
(wederom afhankelijk van motivatie) planks, abwheel, of iets vergelijkbaars.

Momenteel probeer ik dit 4x per week te doen, (met minimaal 34u tussen trainingen.) maar ik denk dat dit toch wat veel is.

____

Qua mealprep: Ik heb een 15L ketel. Als je daar dingen in kookt als pasta, mexicaans, vulling voor zalmlasagne, etc, dan kun je dat in bakjes in de vriezer stoppen. Daar haal je ongeveer 28 porties halffabrikaat per sessie uit. Zoiets vormt een mooie basis voor een deel van de maaltijden. En slowcook gerechten van de kamado laten zich meestal ook erg goed vacumeren & invriezen. :+

Verder heb ik 16 shakebekers. Gewoon eens per week alle poedertjes erin doen (whey, cacao, creatine, multivit, inuline, psyllium) en je hoeft alles maar 1 keer uit de kast te halen.

Wat over blijft qua eten is gewoon een kwestie van gewoon per dag kijken waar ik zin in heb. Fruit en kwark valt sowieso al niet te mealpreppen.

[ Voor 30% gewijzigd door scoobs op 24-11-2021 13:40 ]

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

2Dutch schreef op woensdag 24 november 2021 @ 12:45:
[...]
Ben ook wel graag gemakkelijk met eten
Idem. Eten is bedoeld om het lichaam te voeden en hoeft er dethalve echt niet fancy uit te zien of veel werk te kosten ;)
Die fancy looks proberen we in de sportschool wel te bewerkstelligen :+

• joepP
  • Niet online
scoobs schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:16:
Omdat er best veel over SL verteld wordt, zal ik even een duit in het zakje doen. Mijn variatie hierop heeft inderdaad wat squats eruit gehaald. Ik vond dat veel te veel van het goeie. Maar het volume op DL is wel hoger geworden, en de push press als alternatief voor military press maakt het iets meer een fullbody oefening.

A: bench/squat/pulldowns
B: press/deadlift/rows
Ik zal persoonlijk Pulldowns met rows wisselen, rows na deadlift vind ik verschrikkelijk. Interessant schema dit trouwens, je pakt alle belangrijke oefeningen in maar twee trainingen. Ik ga dit schema zeker overwegen, wil wel iets anders proberen in het nieuwe jaar!

Ik doe nu zelf overigens het volgende:

A: squat/incline dumbell press/seated row
B: deadlift/press/bicep curls
C: bench/pulldown/face pull

Dit circuit-style, maar dat kan alleen in een homegym, anders hou je alle apparaten bezet.

[ Voor 10% gewijzigd door joepP op 24-11-2021 13:57 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

vandaag voordat het voetbal begon, nog ff 50+ training
Warm-up:
20x bw optrekken
30x bw opdrukken

(werksets)
Floor Press: 5x5 140kg
Squats: 5x5 160kg
Deadlift: 5x5 180kg

• scoobs
Nondeju, jij bent ook zeker niet de beroerste qua stats. Op welk lichaamsgewicht doe je dat?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

scoobs schreef op woensdag 24 november 2021 @ 20:44:
Nondeju, jij bent ook zeker niet de beroerste qua stats. Op welk lichaamsgewicht doe je dat?
Me ?
Weeg nu 197lbs

• scoobs
Dan ben je bijzonder sterk, zeker voor je leeftijd.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

scoobs schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:01:
Dan ben je bijzonder sterk, zeker voor je leeftijd.
Mag ook wel als je al meer dan 35j traint ;)

• VinnyAMS
Ja toch. Training 2 van deze week.
Lowerbody A
donderdag 25 nov. 2021, 13:25

Squat (Barbell)
Set 1: 80 kg × 12
Set 2: 80 kg × 8
Set 3: 80 kg × 8
Set 4: 80 kg × 8

Stiff Leg Deadlift (Barbell)
Set 1: 70 kg × 12
Set 2: 70 kg × 12
Set 3: 70 kg × 12
Set 4: 70 kg × 10

Lunge (Dumbbell)
Set 1: 2,5 kg × 8
Set 2: 2,5 kg × 8
Set 3: 2,5 kg × 6

Hip Thrust (Barbell)
Set 1: 72,5 kg × 10
Set 2: 72,5 kg × 10
Set 3: 72,5 kg × 10

Standing Calf Raise (Dumbbell)
Set 1: 17,5 kg × 20
Set 2: 17,5 kg × 20
Set 3: 17,5 kg × 20

with Strong

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik heb een idee dat de gyms wellicht weer dicht gaan. Zou jammer zijn, ik heb volgende maand een weightlifting competitie gepland staan en ben daar nu al goed voor aan het cutten en kracht behouden / techniek verbeteren. Ik weeg nu 68,3 en moet onder de 67 komen - liefst dus rond 65 in de ochtend zodat ik bij het weegmoment rond de 66,5 zit na innames van vocht en eten.

18 december is de wedstrijd in Arnhem en ik had gepland staan om voor mijn 6 pogingen (3x snatch, 3x C&J) te openen op 80 snatch en 100 C&J. Hopelijk gaat het door...

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Ik zou er echt onwijs van balen.. Hoop dat de sportscholen er tussendoor glippen. QR, 1,5m, iedereen een desinfenctiespray, en max x bezoekers moet genoeg zijn.

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:15

Zenix

BOE!

De beste aanbieding voor whey is vandaag bij Myprotein met de code BLACKNL krijg je 45% korting en kost 5kg €49,76. Dat is goedkoper dan de aanbieding die Bulk gisteren had met 50% korting, aangezien de Whey bij bulk 10 euro meer kost.

De prijzen zijn wel in het algemeen omhoog gegaan bij de eiwitten. Goede aanbiedingen rond de 36-38 euro zitten er blijkbaar niet in deze week.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zenix schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 00:25:
De beste aanbieding voor whey is vandaag bij Myprotein met de code BLACKNL krijg je 45% korting en kost 5kg €49,76. Dat is goedkoper dan de aanbieding die Bulk gisteren had met 50% korting, aangezien de Whey bij bulk 10 euro meer kost.

De prijzen zijn wel in het algemeen omhoog gegaan bij de eiwitten. Goede aanbiedingen rond de 36-38 euro zitten er blijkbaar niet in deze week.
Impact Iso-Whey is eerst in prijs gestegen naar E120,99. GOATNL= - 42%

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

JDFS schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:23:
Ik heb een idee dat de gyms wellicht weer dicht gaan. Zou jammer zijn, ik heb volgende maand een weightlifting competitie gepland staan en ben daar nu al goed voor aan het cutten en kracht behouden / techniek verbeteren. Ik weeg nu 68,3 en moet onder de 67 komen - liefst dus rond 65 in de ochtend zodat ik bij het weegmoment rond de 66,5 zit na innames van vocht en eten.

18 december is de wedstrijd in Arnhem en ik had gepland staan om voor mijn 6 pogingen (3x snatch, 3x C&J) te openen op 80 snatch en 100 C&J. Hopelijk gaat het door...
18dec duurt nog even. maar zoals gewoonlijk lopen we in NL achter de feiten aan. We wouden IC-bedden voor Covid op 100 houden, en anders maatregelen. Te laat met softe maatregelen, zorgt ervoor dat het gister 530 was, ipv in de hand houden rond de 100. Ja, dat zou kunnen oplopen die 100, maar 530 is veel te veel..!!
Zover ik weet zijn er 4 Covid-patiënten al naar Duitsland verplaatst, waarvan 2 naar Bochum.(vanuit Rotterdam, hoe verzin je die logistiek)

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Kan me goed voorstellen dat gyms dicht echt kut is voor velen. Hebben jullie thuis basic gear om op te vangen, of een buddy ergens die een homegym heeft? Bodyweight zal maar een tijdelijke oplossing zijn, als dat al wordt gebruikt hiero? 3 weken valt te overbruggen zonder verlies van massa, maar het is natuurlijk wel zonde.

Binnenkort komt ie weer he: het gaat er niet om wat je eet tussen kerst en oud en nieuw, maar oud en nieuw en kerst ;)

Mijn fitnessgear staat nu op levering week 52, maar ik vrees pas ergens in 2022 :(
Wel jammer want ik zit nu echt te hannesen met gewichten wisselen enzo, naja het is niet anders. Ik word er wel crea van en de fijne motoriek moet ook getraind blijven he :+

voor 2022 wil ik kijken naar o.a. push-ups, want daar krijg ik nu echt helemaal niks van voor mekaar, het is nog erger dan mijn afwezige ren-skills :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@2Dutch Crea Tina :P

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-11 14:11

jacobras

Developer

2Dutch schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:16:
Kan me goed voorstellen dat gyms dicht echt kut is voor velen. Hebben jullie thuis basic gear om op te vangen, of een buddy ergens die een homegym heeft?
Ik heb een maat met een homegym maar dat werkt voor mij niet. Qua motivatie heb ik blijkbaar echt mensen om me heen nodig ondanks dat ik altijd alleen train. Vorige lockdown daarom een paar keer in die homegym getraind maar daarna compleet niets meer. De rugproblemen die jaren weg waren kwamen als gratis cadeau ook weer om de hoek kijken.

Nu eindelijk weer lekker bezig sinds de boel weer open is. Afgelopen woensdag voor het eerst weer 90 kilo éénmaal gebencht en die voelde fantastisch. PR van december 2020 was 92,5 kilo. Eindelijk weer op weg naar de 100! Hopelijk gaat die weg niet op slot ;(

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verhaal gaat nu, dat sportscholen vanaf zondag dicht van 17.00 uur tot 05.00 uur. De maatregel duurt voorlopig drie weken.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

jacobras schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:35:
[...]

Ik heb een maat met een homegym maar dat werkt voor mij niet. Qua motivatie heb ik blijkbaar echt mensen om me heen nodig ondanks dat ik altijd alleen train. Vorige lockdown daarom een paar keer in die homegym getraind maar daarna compleet niets meer. De rugproblemen die jaren weg waren kwamen als gratis cadeau ook weer om de hoek kijken.

Nu eindelijk weer lekker bezig sinds de boel weer open is. Afgelopen woensdag voor het eerst weer 90 kilo éénmaal gebencht en die voelde fantastisch. PR van december 2020 was 92,5 kilo. Eindelijk weer op weg naar de 100! Hopelijk gaat die weg niet op slot ;(
Ik train vaker alleen, maar dan niet maximaal zwaar. Kan bij mijn Fysio trainen, ook samen met hem. Nadien massage ;) Zijn dochter doet ook al paar jaar aan KT, en is net klaar met opleiding tot Fysio. soms doet zij ook mee. Maar ik kan thuis in DE ook vrij trainen. In mijn appartement in NL heb ik niet echt veel liggen, maar wel genoeg voor basis. Rack, bankje, 230kg set en wat dumbbells.

• wokkelz
Ik hoop dat ze overdag open mogen zijn dan ga ik wel voor het werk trainen.

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Sportscholen dus tot 1700.
Ben wel opgelucht, hoe krom dit ook is.. het is goed te doen (voor mij). M'n werk is flexibel dus ik kan doordeweeks wel een paar keer en dan nog 2x in het weekend als het niet te druk gaat zijn :X

• Zenix

Zenix

BOE!

Hackus schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:35:
[...]

Impact Iso-Whey is eerst in prijs gestegen naar E120,99. GOATNL= - 42%
Met BLACKNL en de huidige flash sale krijg je nu 50% korting bij Myprotein
Bij Bulk krijg je met de kortingscode EXTRAE 10% korting bovenop huidige korting. Myprotein 5kg whey is 47,29 en Bulk 48,29

Myprotein is dus de goedkoopste deze week.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zenix schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:52:
[...]

Met BLACKNL en de huidige flash sale krijg je nu 50% korting bij Myprotein
Bij Bulk krijg je met de kortingscode EXTRAE 10% korting bovenop huidige korting. Myprotein 5kg whey is 47,29 en Bulk 48,29

Myprotein is dus de goedkoopste deze week.
Dat is dan de gewone impact whey. Maar die is ook eerst duurder geworden 5kg a €90,49
Nu is de Impact ISO-Whey €63,22 voor 5kg.

Zie trouwens dat de korting telkens wijzigt, zie timer.

[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 26-11-2021 21:00 ]

• VinnyAMS
Maar is de erwten eiwit besteld bij my protein met korting. Had aardbei whey besteld bij dutchgiant maar wordt ik misselijk van.

• wokkelz
Hackus schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:59:
[...]

Dat is dan de gewone impact whey. Maar die is ook eerst duurder geworden 5kg a €90,49

Met de code BEAST is het nog net iets goedkoper.
Die timer loop de hele dag al af, maar elke keer weer hetzelfde. goodies ofzo bij bestelling vanaf..

• Zenix

Zenix

BOE!

Hackus schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:59:
[...]

Ja alles is duurder geworden qua eiwitten. Het is alleen de vraag, is dit alleen vanwege BF? Want eerdere jaren deden ze de prijzen niet verhogen. Het kan ook goed zijn, dat dit de nieuwe prijzen zijn. We zullen het zien.
wokkelz schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:03:
[...]

Met de code BEAST is het nog net iets goedkoper.
Die timer loop de hele dag al af, maar elke keer weer hetzelfde. goodies ofzo bij bestelling vanaf..
Klopt 51% korting dan in totaal.

[ Voor 22% gewijzigd door Zenix op 26-11-2021 21:04 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Normaal was er een prijsverhoging rond FIBO.
Maar heb net weer voor €108,- besteld 🏋️‍♂️

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

VinnyAMS schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:01:
Maar is de erwten eiwit besteld bij my protein met korting. Had aardbei whey besteld bij dutchgiant maar wordt ik misselijk van.
https://nl.myprotein.com/...wit-isolaat/10530136.html

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Ik ben blij dat ik paar weken terug 15kg heb gekocht voor 36 euro per 5kg. :7

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vuvuzela schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:18:
Nu hopen dat het lang houdbaar is :P

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Heb er geen ervaring mee, maar de smaak van impact whey is niet lekker.
(ben niet van de moderne smaken, gewoon aardbei, chocola,banaan)

• VinnyAMS
Hackus schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:21:
[...]

Heb er geen ervaring mee, maar de smaak van impact whey is niet lekker.
(ben niet van de moderne smaken, gewoon aardbei, chocola,banaan)
Had gelezen dat de aarbei variant mee valt met smaak. Die dus maar besteld.

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

2Dutch schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:16:
Bodyweight zal maar een tijdelijke oplossing zijn, als dat al wordt gebruikt hiero?
Tenzij je een powerlifter bent kun je met lichaamsgewicht uitstekend trainen. Je hebt wel een stang nodig (pull up bar o.i.d.). En een ab wiel kan ook handig zijn. En dip bars eigenlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Salvatron op 27-11-2021 00:55 ]

• scoobs
Vuvuzela schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:18:
Hier dus ook nog 45kg voor die prijs. Genoeg om het tot de volgende black friday uit te zingen. :+

En houdbaarheid van dat spul is +/- 1,5j, maar mits je het koel (15c) en donker bewaard gaat het rustig 3 jaar mee in mijn ervaring.

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik dacht dat ik de enige was die erwten eiwit gebruikte. Heb nog nooit een gram whey aangeraakt. Afgelopen woensdag voor het eerst een kilo besteld om het eens te gaan proberen.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Salvatron schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 00:53:
[...]
En een ab wiel kan ook handig zijn.
Man, een ab wheel doet meer pijn dan de lockdown :D

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

scoobs schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 10:08:
[...]

Hier dus ook nog 45kg voor die prijs. Genoeg om het tot de volgende black friday uit te zingen. :+

En houdbaarheid van dat spul is +/- 1,5j, maar mits je het koel (15c) en donker bewaard gaat het rustig 3 jaar mee in mijn ervaring.
Wat wil je met 45kg whey ?
Caseïne is langzame eiwit, en kun je beter overdag en voor slapengaan nemen dan whey. Concentraat is dan wel de langzaamste vorm, maar hoort nog steeds bij snelle eiwitten. Verder is het een supplement, aanvulling op je dagelijkse eten, geen vervanger.
Indien je aan wilt komen, had je beter 45kg Gainer kunnen halen 😉

• Lixis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-11 10:41
Vandaag eens meegedaan met een powerlift clinic. Best leuk om zogenaamd in wedstrijdvorm je 1RM’s op te zoeken. Sowieso had ik geen idee wat mijn 1RM’s waren, dus tof om te zien wat je kan.

Het resultaat (op een BW van 81):
Back squat - 140
Bench press - 90
Deadlift - 180

Al met al dik tevreden!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Superkiwi schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 11:39:
[...]

Man, een ab wheel doet meer pijn dan de lockdown :D
als je het een paar keer per week doet valt de spierpijn wel mee, maar het kan inderdaad flink wat spierpijn veroorzaken

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Het trainen buiten begint nu wel wat kouder te worden. Heeft iemand tips voor handschoenen buiten met grip?

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Tatsu schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:43:
Het trainen buiten begint nu wel wat kouder te worden. Heeft iemand tips voor handschoenen buiten met grip?
Misschien Mechanix?

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:11

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Ik heb gewoon van die flexibele werkhandschoenen van de bouwmarkt. :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GWRFmamRoHSdgXVzTQctP5pyFUk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/1IjfmocV6rzwCR7cynFkM1at.png?f=user_large

[ Voor 23% gewijzigd door Gonadan op 27-11-2021 20:54 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Salvatron schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 00:53:
Tenzij je een powerlifter bent kun je met lichaamsgewicht uitstekend trainen. Je hebt wel een stang nodig (pull up bar o.i.d.). En een ab wiel kan ook handig zijn. En dip bars eigenlijk.
Moet daar ook eens meer mee doen, zal mijn brakke balansspieren veel goed doen. Heb van die dip bars staan maar doe er bar ( :P ) weinig mee (behalve rustplek voor barbell zodat ik niet van de vloer hoef te tillen)..het is ook om te janken hoe beroerd lees niet ik kan dippen. Totale chaos als ik dat probeer. oh 2022 you are gonna have so many fitness goals :+

[ Voor 5% gewijzigd door 2Dutch op 28-11-2021 17:24 ]

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

2Dutch schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 22:14:
[...]

Moet daar ook eens meer mee doen, zal mijn brakke balansspieren veel goed doen. Heb van die dip bars staan maar doe er bar ( :P ) weinig mee..het is ook om te janken hoe beroerd lees niet ik kan dippen. Totale chaos als ik dat probeer. oh 2022 you are gonna have so many fitness goals :+
als die dip bars hoog genoeg zijn kun je ze ook gebruiken voor inverted rows en front lever progressies.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Towa Active Grip Strong, zie website

Gebruik ik ook als het kouder is voor onderhoud aan de sloot/tuin etc.
Nu valt nog mee, in mijn schuur is het +- 13 graden overdag

[ Voor 7% gewijzigd door Hackus op 28-11-2021 16:47 ]

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Gyms 3 weken dicht? Lik m’n ree...

Er is nog nooit een corona maatregel geweest die niet tig maal verlengd is.

Wen er maar aan. Dat wordt thuis trainen voor at least 6 maanden.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Salvatron schreef op zondag 28 november 2021 @ 01:46:
als die dip bars hoog genoeg zijn kun je ze ook gebruiken voor inverted rows en front lever progressies.
Lijkt me zeker iets voor op de to do, ze zijn redelijk hoog dus moet er wel een eind mee komen :+
Thanks voor de tip.
Barry|IA schreef op zondag 28 november 2021 @ 16:50:
Hoop dat ik niet te veel progressie maak en nog met de huidige gewichten vooruit kan dan ;)

[ Voor 28% gewijzigd door 2Dutch op 28-11-2021 17:25 ]

• scoobs
Hackus schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 18:20:
[...]
Caseïne is langzame eiwit, en kun je beter overdag en voor slapengaan nemen dan whey. Concentraat is dan wel de langzaamste vorm, maar hoort nog steeds bij snelle eiwitten. Verder is het een supplement, aanvulling op je dagelijkse eten, geen vervanger.
Agree to disagree. Ik pak een eiwitshake bij het ontbijt en de lunch. Naast eiwit zit daar dan nog multivit, creatine, vezels, etc in. Zeker dankzij de vezels is de absorptiesnelheid significant lager. In totaal gaat het dan over 90g whey, waarmee dan voor 35-40% van mijn dagelijkse eiwitbehoefte wordt voorzien.
En een deel verkoop ik tzt weer aan vrienden/familie. Ik eet zelf echt maximaal 30kg whey op een jaar.

• Barry|IA
2Dutch schreef op zondag 28 november 2021 @ 17:25:
[...]

Lijkt me zeker iets voor op de to do, ze zijn redelijk hoog dus moet er wel een eind mee komen :+
Thanks voor de tip.

[...]

Hoop dat ik niet te veel progressie maak en nog met de huidige gewichten vooruit kan dan ;)
Dat kan altijd, als je creatief bent en mind-muscle connectie boven alles belangrijk vind.

Ik doe al een jaar side raises met 8kg.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Barry|IA schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:21:
Dat kan altijd, als je creatief bent en mind-muscle connectie boven alles belangrijk vind.

Ik doe al een jaar side raises met 8kg.
Focus op neerwaartse bewegingen, langzamer de oefening doen, allerlei trucs om toch jezelf te blijven uitdagen beschikbaar gelukkig. Wil echt meer met bodyweight gaan doen ook, kan daar ook de missus bij betrekken die nu niet kan sporten voorlopig en beweging echt nodig heeft (CP, overgewicht).

Kortom: vervelen doen we ons nooit :+

• wokkelz
Barry|IA schreef op zondag 28 november 2021 @ 16:50:
Gyms 3 weken dicht? Lik m’n ree...

Er is nog nooit een corona maatregel geweest die niet tig maal verlengd is.

Volgens mij zijn ze niet dicht? Tussen 05.00 en 17.00 open, beter dan dicht iig.

• Barry|IA
2Dutch schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:36:
[...]

Focus op neerwaartse bewegingen, langzamer de oefening doen, allerlei trucs om toch jezelf te blijven uitdagen beschikbaar gelukkig. Wil echt meer met bodyweight gaan doen ook, kan daar ook de missus bij betrekken die nu niet kan sporten voorlopig en beweging echt nodig heeft (CP, overgewicht).

Kortom: vervelen doen we ons nooit :+
Maar als ze daardoor afvalt in gewicht, is dat minder goed voor jouw progressive overload. Eigenlijk moet je haar force feeden, zodat je elke week meer gewicht tilt.

Serieus, er zijn talloze opties om te kunnen blijven groeien. 10 reps max, week later 15 reps, week later 20, etc. Arnold 21s reps doen, supersets, dropsets. Ik kan uren doorgaan.

• Barry|IA
wokkelz schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:09:
[...]

Volgens mij zijn ze niet dicht? Tussen 05.00 en 17.00 open, beter dan dicht iig.
Ze gaan natuurlijk dicht. Straks weer volledige lockdown. Mark my words

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Barry|IA schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:11:
[...]

Ze gaan natuurlijk dicht. Straks weer volledige lockdown. Mark my words
Weet jij iets wat wij nog niet weten?

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:14
Die glazen bol voorspellingen heeft niemand iets aan natuurlijk. Net zogoed als dat het geen zin heeft iets negatief te benaderen.

Lekker het hele weekend gesport hier. Doordeweeks zal het puzzelen worden (lees: eerder opstaan ). Maar je kan nogsteeds 7 dagen in de week gaan als je dat graag wil.

En gaan ze toch dicht dan zul je thuis weer creatief moeten worden. Een echte sportman laat zich toch niet zomaar uit het veld slaan.

• joepP
  • Niet online
Homegym FTW :P

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Deze week kom ik iig door.

Maandag avond: thuis
Dinsdag avond: personal trainer zijn gym
Donderdag middag: gym
Vrijdag middag: gym
Zaterdag ochtend: gym

Voor de week daarop ook maar mijn werk agenda vrij proberen te plannen om overdag te kunnen sporten. :)

Godfather Bodybuilding topic reeks

• wokkelz
Ik ga 3 dagen per week thuis werken en dan in de middag maar een uurtje sporten.
En dan maar een uurtje langer werken. Ik ben totaal geen ochtend sporter, maar dat is misschien een kwestie van wennen :P

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

wokkelz schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:34:
Ik ga 3 dagen per week thuis werken en dan in de middag maar een uurtje sporten.
En dan maar een uurtje langer werken. Ik ben totaal geen ochtend sporter, maar dat is misschien een kwestie van wennen :P
Van dat thuiswerken ben ik enorm verwend geraakt. Lekker prettig ritme qua sporten. In de vakantie vond ik het heerlijk om te ontbijten op tijd, dan 1,5 uur later aan het sporten te slaan, en daarna lekker met een boekkie/laptop de tuin in of whatever.

Dat geldt nu nog voor het weekend /vrije woensdag: daarna zo'n relaxed "ik moet niks meer en als er wat tussendoor komt heb ik de workout tenminste klaar" gevoel :)

• Piekartz87
  • Laatst online: 12-11 10:45
Ik ga tot 15:00 naar kantoor, daarna sporten en thuis nog even werken.

Net een week klaar met een 6 weken blok van het stronger by science Hypertrophy schema. Het was vrij pittig, maar ik heb er wel veel aan gehad.https://www.strongerbyscience.com/program-bundle/
Ik heb geen idee of er meer mensen zijn die hier ervaring mee hebben. Het programma heette hiervoor Average to Savage 2.0.
Ik zocht een programma waarin ik meerdere keren per week kon squatten, deadliften en pressen.
Na 6 weken kan ik flink meer volume aan, en vooral mijn benen zijn erop vooruit gegaan.
Het grootste nadeel: Het kan op een slechte dag veel van je vragen om door je deadlifts te komen.
Na dat blok heb ik nog even 2 max lifts getest. Mijn deadlift is er 5kg op vooruit gegaan, 175kg.
Mijn bench is nog 110kg.
Nu wil ik de kracht versie een tijdje volgen.

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:57

Thompson

Beeromaniac

* Thompson meldt zich hier eens

Nog erg beginnend fitness/krachtsport'er. Momenteel vooral nog de nodige kg's (vet) te zwaar, wordt aan gewerkt. Ik weet dat het afvallen voor 80% voeding is en maar 20% sporten maar het sporten helpt me, zeker nu in deze (*#@$ tijden, om mentaal ook fit te blijven. Vanmorgen dus ook braaf om 07:00 in de fitness om voor het werken nog te sporten, ben van plan om dat elke dag te doen zolang deze ellende duurt d:)b

Ik heb in de fitness nu gewoon mijn standaard rondje van 11 oefeningen op de apparaten; pulldown, shoulder press, chest press, torso rotation, abdominal, row, back extension, leg press, chest fly, bicep, tricep.

Vind het wel lekker om dat standaard rondje te doen op de apparaten omdat ik dan goed aanvoel en gericht merk wanneer ik progressie boek.

Nu doe ik deze eigenlijk altijd setjes van 3x 10. Als ik 'm dan 3~7 x trainen gehaald heb heb probeer ik 'm 1 stapje zwaarder te zetten (vaak stapjes van 2,5kg). Is de 3x10 een prima methode of kan ik beter met drop sets oid werken?

Ik ben voorzichtig aan ook wel bezig om m'n standaard rondje 1 of 2x per week te vervangen door (huidige max); deadlift (130kg), benchpress (55kg - blessure gehad), squat (110kg), pullup (3x5) en kettlebell swings(5x20x25kg). Welke oefeningen met losse gewichten zou ik hier nog meer aan toe kunnen voegen voor een goede full body workout?

Naast gewoon een beetje op mijn voeding letten, wat nog niet altijd even goed wil lukken, probeer ik iig 1x per dag een eiwitshake met wat creatine te nemen. Zijn er behalve voldoende eiwit en creatine nog supplementen / voedingsadviezen die jullie aanraden als je 7x per week sport?
Ik zat zelf te denken dat het nemen van een Magnesium supplement in ieder geval geen kwaad kan, ik betwijfel of ik dat genoeg binnen krijg met mijn voeding en het is wel erg belangrijk voor het spierherstel. Vitamine D zou ik eigenlijk ook eens moeten gaan nemen (eigenlijk nagenoeg elke Nederlander, zeker in de winter).

Beeromaniac

• Piekartz87
Thompson schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:43:
* Thompson meldt zich hier eens

Nu doe ik deze eigenlijk altijd setjes van 3x 10. Als ik 'm dan 3~7 x trainen gehaald heb heb probeer ik 'm 1 stapje zwaarder te zetten (vaak stapjes van 2,5kg). Is de 3x10 een prima methode of kan ik beter met drop sets oid werken?

Ik ben voorzichtig aan ook wel bezig om m'n standaard rondje 1 of 2x per week te vervangen door (huidige max); deadlift (130kg), benchpress (55kg - blessure gehad), squat (110kg), pullup (5x5) en kettlebell swings(5x20x25kg). Welke oefeningen met losse gewichten zou ik hier nog meer aan toe kunnen voegen voor een goede full body workout?
Best nette gewichten voor een beginner. Wat zijn eigenlijk je doelen?
Lees ik het goed, je doet 7x per week een full body workout?

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Piekartz87 schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:59:
[...]

Best nette gewichten voor een beginner. Wat zijn eigenlijk je doelen?
Lees ik het goed, je doet 7x per week een full body workout?
Ja het is wellicht "beginner". Ik ben ongeveer een jaar geleden begonnen, maar mede door de corona-sluiting, vakantie en een (schouder-)blessure is dat met de nodige tussenposes geweest. Nu eigenlijk sinds begin oktober pas weer echt lekker bezig minimaal 3x per week.

Mijn doel; Groen BMI aantikken, gewoon zodat ik dat voor het eerst in 15 jaar eens kan zeggen (ben nu 32). Even die 24.9 en daarna terug naar bijv 26, zolang dat met spiermassa is, vind ik prima. Daarnaast gewoon algeheel fitter worden / er beter in shape uit zien.

Ik doe nu inderdaad altijd full body, gericht op 1 spiergroep en dan rouleren is me tot nu toe nog nooit zo lekker bevallen. Normaliter doe ik ongeveer 3x per week fitness + 1x spinning + 1x badminton + 1x MTB maar die andere sporten gaan de komende weken moeizaam wegens maatregelen / slecht weer.
elke dag iets van intensieve beweging is mijn streven omdat ik weet dat er altijd wel weer wat tussen komt, waardoor het in praktijk eerder 5 of 6 keer wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door Thompson op 29-11-2021 15:43 ]

Beeromaniac

• Piekartz87
Aah oke, 3x in de week full-body is een uitstekende manier. Ik zou de focus wel meer op de compound oefeningen leggen. Dus de squat, deadlift, bench, overhead press en row. Dat doet veel meer voor je dan de machines.
Probeer verschillende hoeveelheden sets/reps. En kijk even wat goed bevalt. 5x5, 4x8 etc.

Je bent in ieder geval erg goed bezig met het behouden van een lineaire progressie. Dus het steeds verhogen van het gewicht(intensiteit).

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Thompson BMI zegt niets, ik ben ook Obese(29.7) :+

Meet je buikomtrek, en je vetpercentage. Indien je gewicht afneemt en je gespierder wordt, ga je de goede kant op. iemand van 1.80m weegt normaal 78-80kg, net hoe je bouw is,en mag een buikomtrek hebben van 93cm.
Liever heb je die dan op 90cm.

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Hackus schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:29:
@Thompson BMI zegt niets, ik ben ook Obese(29.7) :+

Meet je buikomtrek, en je vetpercentage. Indien je gewicht afneemt en je gespierder wordt, ga je de goede kant op. iemand van 1.80m weegt normaal 78-80kg, net hoe je bouw is,en mag een buikomtrek hebben van 93cm.
Liever heb je die dan op 90cm.
Klopt, vandaar ook meer de wens om de groene BMI eens aan te tikken en daarna vind ik het prima als ik daar weer boven ga, zolang het dan maar wel met spiermassa is. Bij de fitness kan ik ook zo'n bodyscan doen die ook vetpercentage e.d. meeneemt, (InBody meting/score, wellicht zegt dat de mensen hier wat) daar is het inderdaad ook zo dat je met een BMI van 25+ wel gewoon in de gezonde regionen kan zitten.Het zou dus ook best kunnen dat als het fitnessen lekker blijft gaan ik het alsnog nooit bereik, dus zo erg een doel is het nou ook weer niet.

Ik doe denk ik morgenochtend die meting weer eens, zal dan wat gegevens hier posten.

Beeromaniac

• joepP
  • Niet online
Zoals Hackus zegt, je buikomtrek is de essentiele maat. Als die naar beneden gaat, en je wordt sterker, dan gaat het goed.

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

joepP schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:55:
Zoals Hackus zegt, je buikomtrek is de essentiele maat. Als die naar beneden gaat, en je wordt sterker, dan gaat het goed.
Dan zal ik die voortaan ook eens gaan meenemen, vind dat wel een vervelende want ik merk dat ik heel erg het bierbuikje heb... M'n benen zijn naar verhouding al veel minder vet geworden dan m'n buik bijv. :'( (helpt ook niet dat ik van een nog veel hoger gewicht af kom... Op m'n max 8 jaar geleden was ik 110kg en 1,5 jaar geleden nog 95kg)

Maar de meting van vanmorgen;
32 jaar, 170cm
88.3kg / 40.2kg skeletspiermassa / 21% vetpercentage.

Doel voor 1 januari (geen idee of dit een beetje realistisch is);
<86kg / >40.5kg / <20%

[ Voor 9% gewijzigd door Thompson op 30-11-2021 09:56 ]

Beeromaniac

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Thompson schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:54:
Dan zal ik die voortaan ook eens gaan meenemen, vind dat wel een vervelende want ik merk dat ik heel erg het bierbuikje heb... M'n benen zijn naar verhouding al veel minder vet geworden dan m'n buik bijv. :'( (helpt ook niet dat ik van een nog veel hoger gewicht af kom... Op m'n max 8 jaar geleden was ik 110kg en 1,5 jaar geleden nog 95kg)
Dan ben je al prachtig mooi bezig toch :) Iedereen verliest vet in een andere volgorde en helaas bestaat vet verliezen op 1 specifieke plek niet. Ik zeg altijd: daar waar je het het hardst weg wilt hebben -> dat gaat als laatste :+ Mijn max was jaren geleden 90 kg met 40% vet en dan viel het nog niet eens zo erg op omdat ik geen ukkie ben (1.75). Mijn missus van 1.58 werd echt een rond tonnetje ;) Mijn minimum lag op een paar kg minder (73) dan nu (76-77,5), maar wel met wat vet% meer en voelde me toen niet zo goed als ik me nu voel. Zit qua vet nog steeds te hoog, maar ik kan trotser in de spiegel kijken.

2kg in een maand moet kunnen, halve kg per week lijkt me mooi rustig an. Neem het maar aan van iemand die in een week wel eens 2kg verloor (geen vet natuurlijk :P) en van slappigheid niet wist waar ze het zoeken moest: easy does it.

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

2Dutch schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:17:
helaas bestaat vet verliezen op 1 specifieke plek niet.
ik heb wel eens op t nation gelezen dat specifiek vet verliezen wel kan omdat er meer doorbloeding is op de plaatsen die getraind worden. Bijv: door buikspieroefeningen komt er meer doorbloeding in de buikstreek waardoor het vet er beter verdwijnt. Wat er waar van is weet ik niet.

• joepP
  • Niet online
Thompson schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:54:
[...]

Maar de meting van vanmorgen;
32 jaar, 170cm
88.3kg / 40.2kg skeletspiermassa / 21% vetpercentage.

Doel voor 1 januari (geen idee of dit een beetje realistisch is);
<86kg / >40.5kg / <20%
Als je van 110kg naar 88kg bent gekomen dan doe je een heleboel goed. Respect. Als je verantwoord wilt afvallen is 0.5kg per week een mooi target, maar of je dat gaat halen met de feestdagen in aantocht... Ik denk dat je verpercentage een stuk hoger is dan 21% op dat gewicht bij 170cm trouwens, eerder >30%. Die meters zijn notoir onbetrouwbaar. Maar als ze consistent zijn maakt het weinig uit, dan kan je wel goed je voortgang monitoren. En ik zou absoluut je buikomtrek meten, en daar doelen op stellen.

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

joepP schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:51:
[...]

Als je van 110kg naar 88kg bent gekomen dan doe je een heleboel goed. Respect. Als je verantwoord wilt afvallen is 0.5kg per week een mooi target, maar of je dat gaat halen met de feestdagen in aantocht... Ik denk dat je verpercentage een stuk hoger is dan 21% op dat gewicht bij 170cm trouwens, eerder >30%. Die meters zijn notoir onbetrouwbaar. Maar als ze consistent zijn maakt het weinig uit, dan kan je wel goed je voortgang monitoren. En ik zou absoluut je buikomtrek meten, en daar doelen op stellen.
Het is bij mij nogal een rollercoaster geweest.
Tot m'n 15e was ik een sprietje. Toen ontdekte ik bier en junkfood dus ging ik van 15 -> 24 van 60 naar 110kg (terwijl ik niet heel veel meer ben gegroeid).

Vervolgens op m'n 24e/25e de eerste keer serieus afvallen, in een ruim half jaar tot 79kg.
Dat bleek uiteindelijk te snel/drastisch en zat in no-time weer op 85kg. Dat heb ik mede door een actieve baan toen wel vast weten te houden tot m'n 27e. Toen wisseling van baan naar kantoorbaan.
28/29/30 klom het weer tot 98kg.
Ergens rond m'n 31e verjaardag besloten dat het echt beter moest weer, in jaar weten te zakken tot 80kg afgelopen april.
Door mentaal wat tegenslagen, weekendjes weg/vakantie en een blessure weer geklommen tot 88kg.
En nu dus hopelijk weer de weg naar beneden gevonden.

Het gaat met vallen en opstaan dus maar qua sporten/kracht heb ik er nog niet vaak beter voor gestaan dan nu dus ik heb goede hoop.

Ohja en vanmorgen m'n 1RM deadlift verbeterd naar 140kg. En heb het idee dat dat dit jaar zeker nog wel wat hoger moet lukken :)

Beeromaniac

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

joepP schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:51:
Hij heeft zeker dikke (sorry :P ) progressie al gemaakt, respect hoor. Over dat vet%: zit bij 1.75 en laten we 77 kg nemen op 33% volgens mijn (ook niet nauwkeurige) Tanita, wat me wel een okee schatting lijkt. Omtrek meten is inderdaad een goede leidraad (zegt diegene met 1 meting :P ) net als progressie-foto's :)
Salvatron schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:32:
ik heb wel eens op t nation gelezen dat specifiek vet verliezen wel kan omdat er meer doorbloeding is op de plaatsen die getraind worden. Bijv: door buikspieroefeningen komt er meer doorbloeding in de buikstreek waardoor het vet er beter verdwijnt. Wat er waar van is weet ik niet.
Heb daar volgens mij nog geen wetenschappelijke onderzoeksresultaten voor gezien ;) Bij buikspieren is het ook nog zo mooi dat als je ze goed traint ze leuk groeien en opbollen..onder je vetlaag :+

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

2Dutch schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:17:
[...]

Hij heeft zeker dikke progressie al gemaakt, respect hoor. Over dat vet%: zit bij 1.75 en laten we 77 kg nemen op 33% volgens mijn (ook niet nauwkeurige) Tanita, wat me wel een okee schatting lijkt. Omtrek meten is inderdaad een goede leidraad (zegt diegene met 1 meting :P ) net als progressie-foto's :)
Jouw meting en mijn meting doet me wel vermoeden dat of jouw meting wel erg hoog uitvalt of mijn meting wel erg laag. Of eigenlijk zelfs beide.
Volgens zo'n body-fat chart met foto's zit ik qua buik eerder richting de 30% inderdaad, armen/borst/benen lijken dan wel <25% te zijn. Al zijn die foto's bij de verschillende charts ook weer met veel verschil en heb ik soms het idee dat de 20~25 juist dikker is dan de 25~30 8)7

Beeromaniac

• joepP
  • Niet online
Het is maar een cijfertje, boeien! Aan je gewicht en omtrek heb je genoeg. Wil je een foto posten? Enne, 2Dutch is een vrouw he, die hebben sowieso veel hogere vetpercentages.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

joepP schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:26:
Het is maar een cijfertje, boeien! Aan je gewicht en omtrek heb je genoeg. Wil je een foto posten? Enne, 2Dutch is een vrouw he, die hebben sowieso veel hogere vetpercentages.
Ohja, daar had ik per abuis helemaal geen rekening mee gehouden, whoops! _O- Klopt ik heb vetreserves op borsthoogte o.a. :+ Mochten we een ijstijd krijgen overleef ik jullie })
Thompson schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:24:
Jouw meting en mijn meting doet me wel vermoeden dat of jouw meting wel erg hoog uitvalt of mijn meting wel erg laag. Of eigenlijk zelfs beide.
Volgens zo'n body-fat chart met foto's zit ik qua buik eerder richting de 30% inderdaad, armen/borst/benen lijken dan wel <25% te zijn. Al zijn die foto's bij de verschillende charts ook weer met veel verschil en heb ik soms het idee dat de 20~25 juist dikker is dan de 25~30 8)7
Het valt of staat ook met soort licht bij de foto's, je bouw zal ook nog wel wat bepalen. Op den duur boeit het geen hol meer en ben je gewoon heel happy met hoe je je voelt en eruit ziet, wat er dan voor een cijfertje aan hangt > no care *O*

[ Voor 50% gewijzigd door 2Dutch op 30-11-2021 11:31 ]

• scoobs
Thompson schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:24:
[...]

Of dat beiden kloppen en het een man/vrouw verschil is. ;)
edit: is al aangehaald hierboven.

[ Voor 4% gewijzigd door scoobs op 30-11-2021 11:36 ]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:11

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Salvatron schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:32:
[...]

Voornamelijk wishful thinking. Maar als het mensen helpt om daardoor extra te trainen is zo'n fabel evengoed nuttig. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Thompson Vergeet die meting, daar klopt niets van alleen je gewicht en lengte. Het is ook geen leidraad, want je hebt er niets aan. Meet zoals ik zei, je buikomtrek. Doe dit bijv. elke Maa ochtend als je net uit bed komt(dus elke X op zelfde omstandigheid)

• VinnyAMS
Ja toch. Training 1 van deze week;

Upper A
dinsdag 30 nov. 2021, 20:12

Bench Press (Barbell)
Set 1: 65 kg × 12
Set 2: 65 kg × 8
Set 3: 65 kg × 8
Set 4: 65 kg × 6
Note: Easy

Incline Bench Press (Barbell)
Set 1: 50 kg × 12
Set 2: 50 kg × 8
Set 3: 50 kg × 8

Bent Over One Arm Row (Dumbbell)
Set 1: 25 kg × 12
Set 2: 25 kg × 12
Set 3: 25 kg × 12

Overhead Press (Dumbbell)
Set 1: 7,5 kg × 12
Set 2: 7,5 kg × 12
Set 3: 7,5 kg × 12

Lateral Raise (Dumbbell)
Set 1: 5 kg × 8
Set 2: 5 kg × 8
Set 3: 5 kg × 8

Bicep Curl (Barbell)
Set 1: 25 kg × 12
Set 2: 25 kg × 12
Set 3: 25 kg × 12

Triceps Extension (Cable)
Set 1: 10 kg × 15
Set 2: 10 kg × 15
Set 3: 10 kg × 15

Concentration Curl (Dumbbell)
Set 1: 12,5 kg × 12
Set 2: 12,5 kg × 10
Set 3: 12,5 kg × 8

Push Up
Set 1: 8 reps
Set 2: 8 reps
Set 3: 8 reps

Plank
Set 1: 0:30

Set 2: 0:30

with Strong

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i6wfpdktEiLOIqtfnJ3OJTKxN-o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rlj6wn0RIfbvkclHZgQXJJNa.jpg?f=fotoalbum_large

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Gonadan schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:53:
[...]

Voornamelijk wishful thinking. Maar als het mensen helpt om daardoor extra te trainen is zo'n fabel evengoed nuttig. ;)
Op t nation werd dat ondersteunt door praktijkervaring, namelijk dat ze weinig vet in de buikstreek hadden. Verder is de uitspraak dat er meer doorbloeding is in getrainde delen van het lichaam waardoor er vet beter weggaat ook geen slechte gedachte.
2Dutch schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:17:
Heb daar volgens mij nog geen wetenschappelijke onderzoeksresultaten voor gezien ;) Bij buikspieren is het ook nog zo mooi dat als je ze goed traint ze leuk groeien en opbollen..onder je vetlaag :+
Naast wetenschap kijk ik ook graag naar de praktijkervaring van mensen, wetenschap loopt nogal eens achter.

[ Voor 29% gewijzigd door Salvatron op 30-11-2021 21:24 ]

Pagina: 1 ... 77 ... 125 Laatste

Let op:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.