Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het Krachtsport Topic - Deel 1 Overzicht

Pagina: 1 ... 76 ... 125 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Barry|IA schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:40:
Langlopende problemen in relatie, wat destijds uitzichtloos was, ruzie in familie en dat in combinatie met (ik zal het maar eerlijk zeggen) een overdosis aan Pramipexol, heeft er voor gezorgd dat het hart onvoorspelbaar reageerde. (Hier laat ik wel wat cruciale info achterwege, maar dat is te persoonlijk).

Gelukkig geen blijvend letsel en ben geen hartpatiënt. Hartfilmpjes zijn gemaakt, ben niet relatief gezond, maar echt gezond (gelukkig). Psychisch is er wel wat te sleutelen, daar richt ik mij nu vooral op.

Thanks voor je interesse! :)
Moedig die openheid, die meds zijn ook geen paracetamolletje (heb schoonmams met Parkinson). Mensen onderschatten nog steeds de impact van stress op je lijf en hersenpan, gelukkig ben je verder goedgekeurd :+ Hopelijk gun je jezelf de rust en de tijd om hier goed voor te gaan zitten, want velen hebben de neiging om zo snel mogelijk alles weer te willen maar met kleine(re) stappen kom je er uiteindelijk ook wel. Laten we eerlijk wezen, iemand die goed fit is herstelt bakken rapper, ons werk om aan onze gezondheid te werken levert altijd voordelen op, al onderschat je die misschien op het eerste oog :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Gonadan Ook voor jou geldt, goed je kuiten, pezen en omliggende versterken. Dat had ik laatst ook tegen iemand gezegd, weet zo ff niet wie. Op blote voeten op een been( voorvoet) springen, terwijl je je andere been geheel omhoog trekt, met je hand. Ook goed rekken en strekken, en niet ff 15-20sec.(denk dat je wel bekend bent met)

[ Voor 1% gewijzigd door Hackus op 03-11-2021 13:14 . Reden: ( ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:03

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Superkiwi schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:14:
Nou dan weet ik wel wat de fysio gaat zeggen...
"Dat was niet zo slim he, meneer Gonodan".
Grote kans, dat heb ik ingecalculeerd. Het is ook niet dat ik het niet van tevoren wist, en grote kans dat fysio het zelf ook gewoon had gedaan.
Een maat van me is ook fysio en die is toevallig ook een stuk beter in z'n patiënten adviseren dan z'n eigen adviezen opvolgen. :+
Diepe buiging dat je ondanks je lage pitje toch een halve marathon weet te lopen _/-\o_
Ik wist helemaal niet dat jij zo'n hardloper was.
Doe dat tegenwoordig meer dan krachtsport. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Hackus schreef op woensdag 3 november 2021 @ 12:53:
@Gonadan Ook voor jou geldt, goed je kuiten, pezen en omliggende versterken. Dat had ik laatst ook tegen iemand gezegd, weet zo ff niet wie.
Niet tegen mij, maar dat is wel waar ik al mee bezig ben. Oefeningen voor mobiliteit en kracht voor onderbenen en voeten, plus veel rekken en fietsen.
Heb eigenlijk al een stuk minder last maar ga toch even heen voor een check en een echt plan voor terug naar de langere afstanden.
Op blote voeten op een been( voorvoet) springen, terwijl je je andere been geheel omhoog trekt, met je hand.
Overschat jij mijn motoriek nu niet een beetje? :D
Ook goed rekken en strekken, en niet ff 15-20sec.(denk dat je wel bekend bent met)
yup

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
[b]JDFS in "Het Krachtsport Topic - Deel 1"Heel lang verhaal

En ook C&J 100 kg. Ik probeer de laatste tijd de split jerk goed te doen, aangezien ik die vrij moeilijk vind, dus geen power jerk. Heeft nog wat fine-tuning nodig zoals jullie zien:
[YouTube: C&J 100KG]
Inmiddels paar maanden verder, paar trainingen verder en mijn techniek gaat steeds beter ook op de zwaardere gewichten. In december doe ik mee aan een wedstrijd in Arnhem, zin in! Moet nog 4 kg afvallen om in de 67 kg categorie mee te kunnen doen, dus heb nog ff wat te gaan.

Laatst 110 gecleaned, voelde alsof er nog meer in de tank zat.

100 C&J nu als volgt, flink stuk aggresiever en m'n reet komt niet meer zo snel omhoog.

Hier de clean (en gefaalde jerk) vanuit een betere positie en niet op slo-mo gefilmd waardoor dus geen potato quality! 5kg platen omdat ik ging van 60 / 70 / 80 / 90 / 100, lijkt dus meer dan dat het is :+

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gonadan schreef op woensdag 3 november 2021 @ 13:42:
[...]

Niet tegen mij, maar dat is wel waar ik al mee bezig ben. Oefeningen voor mobiliteit en kracht voor onderbenen en voeten, plus veel rekken en fietsen.
Heb eigenlijk al een stuk minder last maar ga toch even heen voor een check en een echt plan voor terug naar de langere afstanden.

[...]

Overschat jij mijn motoriek nu niet een beetje? :D

[...]

yup
Je kunt al oefenen met op 1 been staan(en ander been omhoog getrokken), en de tijd van uitbreiden.
Wanneer je 2 minuten op 1 been kunt staan, kun je ook wel 70-80 springen. ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Barry|IA schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:52:
Er is nog nooit, ik herhaal nog NOOIT, iemand overleden aan de gevolgen alleen van een testosterone injectie. Leg dit nu eens naast directe sterftecijfers van een vaccinatie.
Ik kwam laatst toevallig een artikel tegen waarom veel bodybuilders vroegtijds het loodje leggen:

https://www.t-nation.com/...n-bodybuilders-die-early/

Spieren hebben veel bloed nodig en het hart zou al dat rondpompen van bloed niet aankunnen. Ook nemen veel professionele bodybuilders nog wel eens hoge doses van AAS.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Waar mijn gedachten naar uitgaat... is er een causatie of correlatie. En zo ja, wat zijn dan de onderliggende factoren.

Factoren waar het dan van afhangt zou kunnen zijn:
- Duur van gebruik
- Dosishoogte
- Welke middelen
- Familiare ziektes en/of aandoeningen aan hart en vaatziekten
- Eetpatroon
- Leefpatroon
- Leeftijd
- Geslacht

Als het lichamelijk systeem voor langere tijd onder druk komt valt het uit, het cascading effect.

Daar zal vast en zeker al wel wetenschappelijk onderzoek naar zijn gedaan. Alleen T-Nation heeft daarin een bepaalde zeggingskracht wetenschappelijk gezien en zou ik aannemen als ter kennisgeving.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-11 22:45
Gonadan schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:42:
Zullen we het maar weer gewoon over krachtsport hebben? :)

Zelf heb ik van de week toch maar een afspraak bij de fysio om even te checken of de last van m'n achillespees inderdaad gewoon overbelasting is en of ik het herstel goed aanpak. Heb daar in feite alleen bij duursport echt last van maar ik probeer ook maar iets enigszins on topic te posten. :+
Kijk je uit, een gescheurde achillespees is geen pretje kan ik uit ervaring vertellen ;w Volgens mij was de kans op ruptuur bij achilles tendinitis exponentieel groter.

Kon ik weer uithuilen bij ome Tats (@Tatsu ) enzo..... :+

[ Voor 5% gewijzigd door KillaZ op 04-11-2021 09:58 ]

K to the KillaZ

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Sweet tears.... sweet delicious tears...

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
KillaZ schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:57:
Kijk je uit, een gescheurde achillespees is geen pretje kan ik uit ervaring vertellen ;w Volgens mij was de kans op ruptuur bij achilles tendinitis exponentieel groter.

Kon ik weer uithuilen bij ome Tats (@Tatsu ) enzo..... :+
't Is niet voor niets dat ik vanochtend gewoon naar een fysio ben gegaan voor begeleiding bij het herstel. Met iets als dit wil ik liever geen risico nemen want daar kan je anders veel langer dan nodig last van hebben.
Ja oké, los van het toch die wedstrijd doen dan. En nee @Superkiwi, ik kreeg geen preek, ze vond het zelfs wel logisch als je jezelf een doel had gesteld. ;)

Maar goed, uiteindelijk gewoon bevestigd gekregen wat ik al wist en de oefeningen mee gekregen die ik al deed. Dus we gaan dat ding wel weer soepel krijgen, maar of je dat ook echt krachtsport kunt noemen. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Salvatron schreef op woensdag 3 november 2021 @ 18:47:
[...]

Ik kwam laatst toevallig een artikel tegen waarom veel bodybuilders vroegtijds het loodje leggen:

https://www.t-nation.com/...n-bodybuilders-die-early/

Spieren hebben veel bloed nodig en het hart zou al dat rondpompen van bloed niet aankunnen. Ook nemen veel professionele bodybuilders nog wel eens hoge doses van AAS.
True. Maar de grootste klap voor het hart is de plotselinge gewichttoename en waterretentie. Het hart moet opeens meer bloed doorpompen.

Veel bodybuilders gebruiken recreatieve drugs en/of plaspillen om het vocht uit het lichaam te verdrijven en dan wil nog wel eens het licht uit gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Barry|IA op 04-11-2021 23:14 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-11 19:55
Ondertussen vanavond; 100kg squat 5x5, 47.5kg OHP 5x5 en 120kg deadlift opbouw naar 1x5.
Gaat moeilijker maar nog net geen plateau :)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gonadan schreef op donderdag 4 november 2021 @ 22:49:
[...]

't Is niet voor niets dat ik vanochtend gewoon naar een fysio ben gegaan voor begeleiding bij het herstel. Met iets als dit wil ik liever geen risico nemen want daar kan je anders veel langer dan nodig last van hebben.
Ja oké, los van het toch die wedstrijd doen dan. En nee @Superkiwi, ik kreeg geen preek, ze vond het zelfs wel logisch als je jezelf een doel had gesteld. ;)

Maar goed, uiteindelijk gewoon bevestigd gekregen wat ik al wist en de oefeningen mee gekregen die ik al deed. Dus we gaan dat ding wel weer soepel krijgen, maar of je dat ook echt krachtsport kunt noemen. :+
Ik heb vandaag ook mijn welbekende bosrun gelopen. Ben vandaag begonnen met gewichtsvest met 5kg. Kostte me 4 minuten tijd, maar dat boeit niet.

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:20

Vuvuzela

My spire is forming

Myprotein heeft een goede sale! 5kg whey voor 39 euro met BEAST als kortingscode. 36 euro met ACTIESNL als kortingscode.

[ Voor 22% gewijzigd door Vuvuzela op 07-11-2021 19:00 ]

I served in a company of heroes.

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Bij MyProtein moet je altijd ruim op tijd bestellen, hun levertijd is langggggg.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vuvuzela schreef op zondag 7 november 2021 @ 18:59:
Myprotein heeft een goede sale! 5kg whey voor 39 euro met BEAST als kortingscode. 36 euro met ACTIESNL als kortingscode.
Jammer dat de smaak niet zo best is. Heb nu aardbei, en smaakt ook niet lekker, net al banaan van begin dit jaar.
gop1 schreef op maandag 8 november 2021 @ 00:03:
Bij MyProtein moet je altijd ruim op tijd bestellen, hun levertijd is langggggg.
Dat valt best mee. als ik maandag bestel, is het zaterdag al binnen. Je moet expliciet in NL bestellen, wil je het de volgende werkdag binnen hebben.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vuvuzela schreef op zondag 7 november 2021 @ 18:59:
vandaag zie ik 20% korting, ook met beast code

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-11 12:31
Heb nu eiwit(aardbei) van dutch giant. Heb nu toch wat meer last van mijn darmen. Maar op maken en dan andere proberen. Had hiervoor van My protein, dat ging beter.
Vandaag wel weer lekkere training. Zit nu al een paar weken op 2 keer in de week, maandag en dinsdag, en dan woensdag hardlopen op het werk.
Deze week weer 4 x proberen.

maandag 8 nov. 2021.

Incline Bench Press (Barbell)
Set 1: 50 kg × 8
Set 2: 50 kg × 8
Set 3: 50 kg × 8
Set 4: 50 kg × 8

Bench Press (Barbell)
Set 1: 67,5 kg × 5
Set 2: 70 kg × 5
Set 3: 70 kg × 5
Note: Laatste set Zwaar 2x5 70kg

Lat Pulldown - Wide Grip (Cable)
Set 1: 35 kg × 10
Set 2: 35 kg × 10
Set 3: 35 kg × 10

Bent Over Row (Barbell)
Set 1: 60 kg × 8
Set 2: 60 kg × 8
Set 3: 60 kg × 8

Overhead Press (Barbell)
Set 1: 30 kg × 8
Set 2: 30 kg × 8
Set 3: 30 kg × 6

Triceps Extension (Dumbbell)
Set 1: 7,5 kg × 12
Set 2: 7,5 kg × 8
Set 3: 7,5 kg × 6

Concentration Curl (Dumbbell)
Set 1: 12,5 kg × 12
Set 2: 12,5 kg × 8
Set 3: 12,2 kg × 8

Push Up
Set 1: 8 reps
Set 2: 8 reps
Set 3: 8 reps
Note: On Bench

Plank
Set 1: 0:45
Set 2: 0:45

• VinnyAMS
2x8 85 kg squat. En ja hoor visite. Training afgebroken 😁

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

VinnyAMS schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 19:13:
Tijd voor een bakkie 😉

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Bestaat er zoiets als een trotse ‘roll of shame’ ?

4x 80kg benchpress

Erg blij mee! :)

Volgende keer worden het er wel 5!! :P

Ben weer terug bij m’n 5x5 schema, voor een paar weekjes.

Was er ongeveer een maandje tussenuit geweest (geen zin, ff lekker niks, daarna weer willen opstarten kostte ook twee weken tijd :D)

[ Voor 41% gewijzigd door HyperTrophy op 09-11-2021 20:39 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

HyperTrophy schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 20:34:
Bestaat er zoiets als een trotse ‘roll of shame’ ?

4x 80kg benchpress

Erg blij mee! :)

Volgende keer worden het er wel 5!! :P
Netjes, of 3x 85kg 😉

• HyperTrophy
  • Niet online
Ha ha dat kan ook nog.

We gaan het meemaken

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-11 11:36
Ik wil weer herstarten met krachttraining en merk dat ik een structureel schema mis. Merk dat ik de laatste weken maar iets doe, zonder visie of doel. Niet gewenst.

Vandaar, ik heb een plan en eenvoudig schema nodig.

Ik heb 2 keer per week een mogelijkheid om te sporten en sta op het punt zo'n schema te kopen. https://www.droogtrainenacademie.nl/wb-kiezen/

Iemand nog andere tips? Ik zou graag een schema willen wat structuur geeft en basisoefeningsn afgestemd op 2 full body workouts per week. Welke oefeningen moeten daarin?

Iemand nog een andere tip in dit kader? Of iemand die wilt helpen, zodat ik een goede verdeling krijg....

[ Voor 14% gewijzigd door MaStar op 10-11-2021 20:23 ]

• VinnyAMS
MaStar schreef op woensdag 10 november 2021 @ 20:20:
Ik wil weer herstarten met krachttraining en merk dat ik een structureel schema mis. Merk dat ik de laatste weken maar iets doe, zonder visie of doel. Niet gewenst.

Vandaar een plan.

Ik heb 2 keer per week een mogelijkheid om te sporten en sta op het punt zo'n schema te kopen. https://www.droogtrainenacademie.nl/wb-kiezen/

Iemand nog andere tips? Ik zou graag een schema willen wat structuur geeft en basisoefeningsn afgestemd op 2 full body workouts per week.

Iemand nog een andere tip in dit kader? Of iemand die wilt helpen, zodat ik een goede verdeling krijg....
Goed dat je het weer wil oppakken.
Heb de video's van hun wel eens voorbij zien komen op YT. Die waren voor mij niet heel inspirerend. Schema's zullen gerust wel goed zijn die heb ik niet gezien. Ik zelf ben lid geworden bij Fit.nl. Hun hebben een schema voor mijn samen gesteld. Hebben een mooie app die je helpt bij de oefeningen met een voedseltrack app erbij. Is natuurlijk voor iedereen anders wat ze lekker vinden werken.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

VinnyAMS schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 19:13:
Hehe ik moet echt niemand om mij heen hebben met workouts, en niemand moet me storen, ik ben heel geduldig en relaxed normaal maar dan word ik toch echt vervelend :D

Straks weer rondje upper, gister alleen lopend ff geshopt en in avond flink gewandeld, dinsdagen op kantoor = 2x1 uur fietsen en 35-45min doorstappen in de lunch. Dat zie ik ook als een workout-dag, vooral met een goed tempo weer naar huis kachelen met fris weer stookt lekker ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MaStar schreef op woensdag 10 november 2021 @ 20:20:

Vandaar, ik heb een plan en eenvoudig schema nodig.

Iemand nog andere tips? Ik zou graag een schema willen wat structuur geeft en basisoefeningsn afgestemd op 2 full body workouts per week. Welke oefeningen moeten daarin?

Wat heb je gedaan met eerder ontvangen advies ?
oa: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/61219972

Zou eerst eens daadwerkelijk gaan trainen, voordat je een schema gaat kopen

[ Voor 0% gewijzigd door Hackus op 11-11-2021 16:25 . Reden: een= eens ]

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Hackus schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:15:
[...]

Wat heb je gedaan met eerder ontvangen advies ?
oa: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/61219972

Zou eerst een daadwerkelijk gaan trainen, voordat je een schema gaat kopen
With ^^

En als je een schema wilt hebben... 2x full body.

A.
Squats
Pull ups/lat pulldown
Dumbbell flys/high cable flys unilateral
One arm dumbbell press
Lying/Seated hamstring curls
Biceps curl variant
Side raises
Kuitoefening

B.
Seated rows
Dumbbell press
Leg press/hack squat
Stiff legged deadlifts/Romanian deadlifts
Triceps extension variant
Face pulls
Buikoefening

Begin met een serie of 3 van elke oefening, lekker iets hoger in de herhalingen >12 om efficienter te worden in aansturing en de vorm onder de knie te krijgen.

• AreUhungry
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-11 13:29
Ik ben sinds kort weer in de sportschool aanwezig na een tijd niet wezen sporten. Ben nu het StrongLifts 5x5 schema aan het volgen (voorheen ook gedaan als beginneling) om weer kracht op te bouwen in redelijke snelheid. Doel is uiteraard om terug te komen op het niveau van voorheen en vanaf dat punt weer krachtiger te worden.

Is dit een goede aanpak / hoe pakken jullie een lange trainingspauze aan?

• VinnyAMS
AreUhungry schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:40:
Ik ben sinds kort weer in de sportschool aanwezig na een tijd niet wezen sporten. Ben nu het StrongLifts 5x5 schema aan het volgen (voorheen ook gedaan als beginneling) om weer kracht op te bouwen in redelijke snelheid. Doel is uiteraard om terug te komen op het niveau van voorheen en vanaf dat punt weer krachtiger te worden.

StrongLifts 5x5 prima schema om weer mee op te starten.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vol aan de bak, als je verder gezond bent !

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Simpel, eerste week weer even inkomen. Tweede week gewichten en reps opnieuw bepalen voor een baseline.

Aan de bak.

• HyperTrophy
  • Niet online
@AreUhungry toppie. Eerst weer even aftasten waar je weer gaat inspringen, je voelt zelf wel (achteraf) hoe je ervoor staat.
Ook voor @MaStar een mooie om mee te beginnen, mits je techniek op orde is!

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
joepP schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:55:
Ik doe zelf 2 minuten rust, strak afgemeten. Wat ik ook weleens doe is afwisselen met seated row, volgens hetzelfde protocol (7,6,6,6,5,5,5,5,5) en dan met 1:00 rust tussen de oefeningen. Dan heb je bijna 3 minuten rust tussen de sets van dezelfde oefening. Heb laatst trouwens de 90kg gehaald met dit protocol!
Even mezelf quoten, ik heb net 94x7,6,6,6,5,5,5,5,5 gehaald met 2 minuten rust tussen de setjes. In 5 maanden dus van 90kg naar 94kg gegaan op exact dezelfde training. Ik heb in de afgelopen 5 maanden qua volume vooral op onderhoud gezeten (>3 zware sets per spiergroep per week), met af en toe een korte periode van wat meer trainen, met een lichte focus op borst. Het allerbelangrijkste is dat ik geen enkele week door de ondergrens ben gezakt.

Tevreden! :)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

joepP schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 15:52:
[...]

Even mezelf quoten, ik heb net 94x7,6,6,6,5,5,5,5,5 gehaald met 2 minuten rust tussen de setjes. In 5 maanden dus van 90kg naar 94kg gegaan op exact dezelfde training. Ik heb in de afgelopen 5 maanden qua volume vooral op onderhoud gezeten (>3 zware sets per spiergroep per week), met af en toe een korte periode van wat meer trainen, met een lichte focus op borst. Het allerbelangrijkste is dat ik geen enkele week door de ondergrens ben gezakt.

Mooi resultaat (y)

• joepP
  • Niet online
Slow and steady, easy does it!

• HyperTrophy
  • Niet online
joepP schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 15:52:
[...]

Lekker!!

Zoals gezegd, ben er net van afgestapt, maar zal het zeker weer gaan oppakken over enkele weken!

De strikte pauzes tussen de sets werken erg fijn!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11 13:30

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Vandaag een powerlift dag.

deadlifts
8x60
7x100
6x130
5x150
4x170
3x180
2x1x190
3x5x160

benchpress
10x60
8x90
6x100
5x110
3x115
1x120
3x6x100

squats
5x60
5x90
5x120
5x130
5x140
5x150

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

• VinnyAMS
Zuluman schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:37:
Vandaag een powerlift dag.

deadlifts
8x60
7x100
6x130
5x150
4x170
3x180
2x1x190
3x5x160

benchpress
10x60
8x90
6x100
5x110
3x115
1x120
3x6x100

squats
5x60
5x90
5x120
5x130
5x140
5x150
@Zuluman Top training! Vraag van mijn kant. Ik zie bijvoorbeeld bij je BP en SQ dat je van licht naar zwaar traint. Ik zie veel tips op o.a. YT dat je beter van zwaar naar licht je setjes kan pakken. Wat zijn jouw ideeën hierover? Of voelt dit gewoon voor jou het lekkerst.

• Zuluman

Zuluman

VinnyAMS schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:12:
[...]

@Zuluman Top training! Vraag van mijn kant. Ik zie bijvoorbeeld bij je BP en SQ dat je van licht naar zwaar traint. Ik zie veel tips op o.a. YT dat je beter van zwaar naar licht je setjes kan pakken. Wat zijn jouw ideeën hierover? Of voelt dit gewoon voor jou het lekkerst.
ik persoonlijk vindt pyramide schema's t fijnst. opbouwen tot een piek en dan je werksets op ca 80-85% van je piek te doen. niet echt een gewone pyramide maar een a-symmetrische. geen idee of dat het meest optimaal is maar ik vindt t fijn. ik ga trouwens niet tot mijn max. maar blijf daar net onder. 90-95% en ik doe het niet altijd. ik probeer te varieren. Soms bouw ik op tot mijn werkset en laat ik t erbij.

van hoog naar laag vindt ik vreemd. je moet eerst opwarmen. je begint niet met het hoge gewicht. kan zijn dat je dropsets bedoelt. je warmt eerst op. je 1e set doe je bv je max 10. gewicht eraf en dan weer je max. en dat een aantal keer herhalen. dat is meer gericht op spiergroei (hypertrophy) dan kracht.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Allemachtig wat een beroerde legday, zat geen fut in, maar toch een 75% workout gedraaid. Het zij zo, volgende keer beter :)

Val nog steeds onder beginneling als ik de de stats van https://strengthlevel.com/ mag geloven, maar vind dat ik toch wel een aardig eind gekomen ben op mijn ouwe dag met 7,5kg naar 16,5 voor o.a. overhead press en bicep curl met barbell. Armen voelen aanmerkelijk strakker ook al groeien ze niet zo snel, buik krijgt nog steeds meer definitie. Mijn grootste pijnpunt: de bootlading vet op de bovenbenen. Maar dat komt van het voorjaar wel, ga niet cutten met dat koudere weer en de van Delft pepernoten-variatie :+

• HyperTrophy
  • Niet online
aan de andere kant, als je normale workout van de avond normaliter 5x5 voorschrijft...

om de zoveel weken je schema bijstellen of een nieuwe periode helemaal omgooien is goed voor de stimulatie

Maar waar ik wel tegenaan loop is de variatie die ook jij voorschrijft, ipv een set van 5 reps 80kg doe je dan een set van 3 reps 85kg... Maar wat doe je dan de volgende dag/week erop?

er is zoveel mogelijk om als variabele beet te pakken;
tijd tussen sets;
snelheid van de individuele reps;
tijd tussen de gehele workout;
aantal sets;
het gewicht;

je kunt daar een volgende keer van afwijken, maar wanneer keer je weer terug naar je oorspronkelijke schema?

Meestal beschouw ik voortgang als wanneer ik de volle ( voorgeschreven ) 5 reps volgens een redelijk gelijke rep-snelheid goed kan voltooien.

Eergister nog weer die 80 kg kunnen doen, maar wel met wat tijd tussen de reps, 2x 2x en nog 2x ( eentje extra :) )

Volgende workout doe ik hem weer, zonder pauze/neerleggen van de barbell tussen de reps.

blijft ( voor mij ) toch wel een spelletje van gewoon doen en kijken hoe het uitpakt.

Af en toe pak ik wel eens wat zwaarder voor 1 rep, en zie hoe zwaar het lukt ( 1rm max opzoeken dus )

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tussendoor kun je best ineens 3x85kg doen. dan weet je in elk geval hoe dat voelt, en kun je eerder omhoog.
Gewoon beetje spelen af en toe

• scoobs
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 09:48

Stronglifts 5x5, of een variatie erop, werkt prima. Ik train er al mee sinds ik zo'n anderhalf jaar terug laatste keer opnieuw ben begonnen, en ik ga nog altijd gestaag vooruit. (580kg totals)
Mijn ervaring is althans dat het KISS principe, samen met het beperkte trainingsvolume, ervoor zorgen dat de drempel om te gaan een stuk lager is. En het daaruit vloeiende consequenter blijven trainen is wat mij betreft de belangrijkste graadmeter voor succes op de langer temijn.

• joepP
  • Niet online
scoobs schreef op maandag 15 november 2021 @ 13:42:
[...]

Stronglifts 5x5, of een variatie erop, werkt prima. Ik train er al mee sinds ik zo'n anderhalf jaar terug laatste keer opnieuw ben begonnen, en ik ga nog altijd gestaag vooruit. (580kg totals)
Mijn ervaring is althans dat het KISS principe, samen met het beperkte trainingsvolume, ervoor zorgen dat de drempel om te gaan een stuk lager is. En het daaruit vloeiende consequenter blijven trainen is wat mij betreft de belangrijkste graadmeter voor succes op de langer temijn.
Eens.

Wat bedoel je met 580kg totals?

• wokkelz
joepP schreef op maandag 15 november 2021 @ 13:49:
[...]

Eens.

Wat bedoel je met 580kg totals?
Denk dat dat squat, bench, deadlift, OHP en BOR bij elkaar zijn.

• scoobs
De som van squat, bench en deadlift. Wat ik hiermee eigenlijk wil aangeven is dat het voor mij als iets meer ervaren lifter ook nog wel erg goed werkt, en niet perse een schema is dat alleen voor beginners geschikt is.

[ Voor 19% gewijzigd door scoobs op 15-11-2021 13:56 ]

• wokkelz
scoobs schreef op maandag 15 november 2021 @ 13:52:
De som van squat, bench en deadlift. Wat ik hiermee eigenlijk wil aangeven is dat het voor mij als iets meer ervaren lifter ook nog wel erg goed werkt, en niet perse een schema is dat alleen voor beginners geschikt is.
Mooi totaal dan hoor, daar zit ik nog lang niet op!
Ik kom nu dan aan 105+80+130=315 :9

• joepP
  • Niet online
scoobs schreef op maandag 15 november 2021 @ 13:52:
Serieuze stats, ik hoop ooit de 500kg te halen op 80kg lichaamsgewicht, maar dat gaat nog wel een jaartje of twee duren... Ben benieuwd naar je exacte stats!

• HyperTrophy
  • Niet online
580kg! dat is voor slechts drie lifts best enorm te noemen, kun je dit getal nog concreter maken? want volgens deze pagina zit je dan al dik tegen Elite aan : https://strengthlevel.com/strength-standards/male/kg

als ik voor mezelf zou spreken kom ik uit, met squat bench en deadlift de 1 RM waardes opgeteld, op net boven de 380kg, weeg zelf net iets meer dan 81kg

[ Voor 4% gewijzigd door HyperTrophy op 15-11-2021 15:18 ]

• scoobs
Ik weeg dan ook wel iets meer dan de meesten hier; 1,84, +/-116kg, en iets van 23% BF. 27 jaar, en met periodes* train ik al vanaf mijn 16e. Om je een idee te geven van de totalen:
SQ: 1x200
BP: 1x160
DL: 1x220

*Half tot anderhalf jaar vrij serieus, dan weer een tot twee jaar niet; dat idee een beetje. Zeker in de eerste twee jaar was ik heel fanatiek, en zat ik veel te veel op bodynet. :+ Net voordat covid begon had ik het weer opgepakt in de sportschool, en los van een blessure en de twee lockdownperiodes heb ik het eigenlijk gewoon vol kunnen houden nu.

Toen ik wat jonger was wel eens gedacht om te gaan kuren als ik langer zou trainen, maar tegen de tijd dat het dan zover was, was ik alweer gestopt met trainen. Nu ik wat ouder en wijzer ben vind ik dat allemaal niet zo'n slim idee meer. Nu vind ik het gewoon leuk om wat stronglifts te doen, en hou ik nog genoeg tijd over in mijn training om wat te keuvelen met anderen daar. (De apparatuur is best goed voor powerlifters, maar qua mensen is het net een gemeenschapshuis; een heel gemoedelijke dorpssfeer.) Qua lifts hoop ik, mits blessurevrij, over een half jaar rond de 650 te halen op een iets lager gewicht, oftewel; eindelijk in de advanced categorie te zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door scoobs op 15-11-2021 14:46 ]

• Piekartz87
  • Laatst online: 12-11 10:45
HyperTrophy schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:27:
580kg! dat is voor slechts drie lifts best enorm te noemen, kun je dit getal nog concreter maken? want volgens deze pagina zit je dan al dik tegen Elite aan : https://strengthlevel.com/strength-standards/male/kg

als ik voor mezelf zou spreken kom ik uit, met squat bench en deadlift de 1 RM waardes opgeteld, op net boven de 380kg, weeg zelf net iets meer dan 81kg
Wat een confronterende website xD
Blijkbaar ben ik alleen met barbel-rows intermediate. De rest novice.

Deze week is de laatste van mijn strength by science Hypertrophy schema. Misschien weer eens tijd om 1rp max te testen daarna. Daarna hoog tijd om eens af te vallen.
ik weeg nu 102kg, het (eerste) doel is 95kg. Ideale timing met de feestdagen.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@scoobs Dat zijn ongeveer de stats van mijn zoon van 28j, alleen weegt hij wat minder. 108kg bij 1.81m (ook klein buikje ;) ) Mijn kracht is iets afgenomen nadat ik op high-reps zat van de zomer, en nu 89kg weeg.
Doe nu ook meer aan conditie. (kick en bokstraining, 2x pw bosrun) (mijn all-time wilks, ligt onder de 490) Het zou mooi zijn als je die 650kg haalt, op iets lager BW.

• VinnyAMS
Vorige maar één keer getraind. Wel nog op woensdag 20 minuten op de Skillmill.

Vandaag weer nieuwe week, nieuwe kansen.

Lowerbody A
maandag 15 nov. 2021, 19:25

Squat (Barbell)
Set 1: 82,5 kg × 8
Set 2: 82,5 kg × 8
Set 3: 82,5 kg × 8
Set 4: 82,5 kg × 8

Stiff Leg Deadlift (Barbell)
Set 1: 72,5 kg × 8
Set 2: 72,5 kg × 8
Set 3: 72,5 kg × 8
Set 4: 72,5 kg × 8

Lunge (Dumbbell)
Set 1: 2,5 kg × 12
Set 2: 2,5 kg × 12
Set 3: 2,5 kg × 12

Hip Thrust (Barbell)
Set 1: 70 kg × 10
Set 2: 70 kg × 10
Set 3: 70 kg × 10

Standing Calf Raise (Dumbbell)
Set 1: 17,5 kg × 20
Set 2: 17,5 kg × 20
Set 3: 17,5 kg × 20

Mountain Climber
Set 1: 25 reps
Set 2: 25 reps
Set 3: 25 reps

Crunch
Set 1: 15 reps
Set 2: 15 reps
Set 3: 15 reps

with Strong

• scoobs
@Hackus Onder de 490, dat is alles van de starter tot ruimschoots NK winnen. ;)

@HyperTrophy Ik heb het niet nagerekend, maar ik zag een bijna constante P/W ratio in alle gewichtsklassen. De nieuwe Wilks is wat dat betreft beter om te gebruiken.

[ Voor 51% gewijzigd door scoobs op 15-11-2021 22:24 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

scoobs schreef op maandag 15 november 2021 @ 22:22:
@Hackus Onder de 490, dat is alles van de starter tot ruimschoots NK winnen. ;)
Dat kan alleen als je mee doet aan wedstrijden 😉

ik zat niet op 490 hoor, ook niet op 480

[ Voor 10% gewijzigd door Hackus op 16-11-2021 10:51 ]

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Zat vandaag eens door Strong te bladeren, en vroeg mij af wat jullie kijk is op warmup-sets? Ik word helemaal waus van allerlei advies: van xx% van doelgewicht, lege bar en dan nog 3 sets met oplopend gewicht....wait what? Dan ben ik straks en 3 uur bezig, en krijg ik de echte werkset niet meer voor mekaar door vermoeidheid? :P

Sowieso 15-20 min even goed doorstappen op de loopband en de betrokken lichaamsdelen foamrollen / warmzwabberen :+ Touwtje springen heb ik ook een tijdje als warmup gedaan (5min), maar skip ik vooralsnog tot mijn rug echt 100% is (which it aint).

Pak nu 1 of 2 sets met zeg 75% van wat ik ga tillen, en dan vooral de eerste paar oefeningen (die meerdere spiergroepen raken), later in de workout breng ik het terug tot 1 set afhankelijk van welke schijven ik heb, of soms ook helemaal geen warmup omdat ik dan al die spieren met andere oefeningen heb aangetikt (triceps bv).

-aanvullend gelul- @HyperTrophy @joepP @VinnyAMS thx voor de adviezen gents d:)b, ik besef dat ik omlaag moet gaan met de reps, en met mijn beperkte schijven een kleine oplopende reeks moet bouwen en toch echt beginnen met een lege bar. Wordt even puzzelen, duim even mee dat mijn nieuwe gear snel aanwaait *O* Killer gainz here we go :+

[ Voor 24% gewijzigd door 2Dutch op 16-11-2021 15:21 ]

• HyperTrophy
  • Niet online
warming up meestal niet langer dan een minuut of 3-5, even touwtje springen, kort circuitje met lage gewichten, een stukje op de loopband, allemaal prima.

Rekken/strekken en andere mobiliteit zou je eigenlijk los moeten zien van je warming up.
Zie het meer als tussenstap/voorbereiding voor de lifts die je gaat doen. maar dit is mss meer persoonlijk.

Wat ik met elke workout altijd doe is met een lege stang, of in ieder geval een gemakkelijk gewicht, de oefening een paar reps uitvoeren ter voorbereiding.
Even een moment van concentratie op techniek, en de hele ROM even aanvoelen/programmeren.

pas dan volg ik m'n schema

• joepP
  • Niet online
Ik doe altijd het volgende:
- 500m roeien in 2:00.
- 10x romanian deadlift,
- 10x airsquat,
- 10x pushup,
- 5x unilateral glute bridge,
- 5x tegen de muur staan met rug en dumbell press beweging met armen tegen de muur (langzaam)
- 5x armen zwaaien vooruit en achteruit,
- 10x armen kruisend zwaaien,
- 10x snelle press beweging.

Vooral het opwarmen van de schouders vind ik belangrijk, die zijn nogal blessuregevoelig. Dit riedeltje kost iets meer dan 5 minuten. Hierna doe ik de oefening-specifieke warming-up voor alle oefeningen, totaal een stuk of 3-5 sets, weinig reps, opbouwend tot de werkset, circuit style. Dit zijn voor 3 oefeningen dus iets van 15 warming-up sets, zonder pauze uiteraard. Dit kost 5-10 minuten afhankelijk van de oefeningen. Hierna ga ik echt trainen.

Het is -niet- de bedoeling dat je moe wordt van je warming-up, een beetje zweten is uiteraard wel prima. Het zijn geen werksets, dus ik hou de reprange heel beperkt. Support oefeningen als bicep curl pak ik 1 setje van 10 reps op 60% van de werkset, dat is genoeg.

Een kwartier op de loopband lijkt me totaal onzinnig qua warming up, je kan je tijd veel beter besteden. Foamrollen is helemaal zonde van je tijd.

[ Voor 15% gewijzigd door joepP op 16-11-2021 14:49 ]

• VinnyAMS
2Dutch schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:27:
Zat vandaag eens door Strong te bladeren, en vroeg mij af wat jullie kijk is op warmup-sets? Ik word helemaal waus van allerlei advies: van xx% van doelgewicht, lege bar en dan nog 3 sets met oplopend gewicht....wait what? Dan ben ik straks en 3 uur bezig, en krijg ik de echte werkset niet meer voor mekaar door vermoeidheid? :P

Sowieso 15-20 min even goed doorstappen op de loopband en de betrokken lichaamsdelen foamrollen / warmzwabberen :+

Pak nu 1 of 2 sets met zeg 75% van wat ik ga tillen, en dan vooral de eerste paar oefeningen (die meerdere spiergroepen raken), later in de workout breng ik het terug tot 1 set afhankelijk van welke schijven ik heb, of soms ook helemaal geen warmup omdat ik dan al die spieren met andere oefeningen heb aangetikt (triceps bv).
"StrongLifts 5×5: Get Stronger by Lifting Weights only 3x/Week" https://stronglifts.com/5x5/#Warmup

Cardio pre-workout isn’t enough. It raises your body’s temperature but doesn’t let you practice proper form. You must still do lighter warmup-sets. Also, too much cardio pre-workout will pre-exhaust your legs for Squats. Skip the cardio and do lighter warmup sets – it will save you time.

The proper way to warmup is to start with two sets of five with the empty bar. Add 10-20kg/25-45lb and do your next warmup set for 2-3 reps. Keep adding weight until you reach your work weight. Don’t rest between warmup sets to keep your workouts shorts. Only rest after the last one.

If your work weight is the empty bar, then you don’t need to warmup yet. The weight is too light to get injured plus doing extra sets could tire you out. If you insist on warming up, then do 2×5 body-weight Squats first. For BP/OHP you can warmup by doing 2×5 with a lighter bar or two dumbbells.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

joepP schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:47:
Vooral het opwarmen van de schouders vind ik belangrijk, die zijn nogal blessuregevoelig.

Het is -niet- de bedoeling dat je moe wordt van je warming-up, een beetje zweten is uiteraard wel prima. Het zijn geen werksets, dus ik hou de reprange heel beperkt. Support oefeningen als bicep curl pak ik 1 setje van 10 reps op 60% van de werkset, dat is genoeg.

Een kwartier op de loopband lijkt me totaal onzinnig qua warming up, je kan je tijd veel beter besteden. Foamrollen is helemaal zonde van je tijd.
Naar je lijf luisteren is sowieso altijd goed. Je lijft geeft vanzelf aan waar de gevoeligere plekken zijn. Daardoor ben ik juist gaan foamrollen, waardoor mijn linkerbicep die snel zeurde nu koest blijft. Als ik het niet doe, merk ik dat meteen. Maybe it's just my age ¯\_(ツ)_/¯ :+ Loopband ga ik straks eens skippen, wel ff voelen hoe de rug het touwtje springen voor 5min vindt. En lekker alles zwabberen :+

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

- 10x romanian deadlift,
- 10x airsquat,
- 10x pushup,
- 5x unilateral glute bridge,
- 5x tegen de muur staan met rug en dumbell press beweging met armen tegen de muur (langzaam)
- 5x armen zwaaien vooruit en achteruit,
- 10x armen kruisend zwaaien,
- 10x snelle press beweging.

Vooral het opwarmen van de schouders vind ik belangrijk, die zijn nogal blessuregevoelig. Dit riedeltje kost iets meer dan 5 minuten. Hierna doe ik de oefening-specifieke warming-up voor alle oefeningen, totaal een stuk of 3-5 sets, weinig reps, opbouwend tot de werkset, circuit style. Dit zijn voor 3 oefeningen dus iets van 15 warming-up sets, zonder pauze uiteraard. Dit kost 5-10 minuten afhankelijk van de oefeningen. Hierna ga ik echt trainen.

Dan ben ik al kapot :)

• HyperTrophy
  • Niet online
touwtje springen is wel oke, maar je moet het wel onderhouden, merk ik dan. het is erg kut als je na twee slagen weer tegen je schoenen aan slaat... :D

Foamroller is wel lekker, en kun je erg doelgericht mee spanning verlichting. Ik gebruik zo nu en dan ook wel eens een rubber en of tennisbal voor meer specifieke druk voor bv rugspieren.

Merk zelf lichamelijk altijd wel voordeel wanneer ik qua mobiliteit voorbereidend werk doe
had ik nog maar een roeimachine thuis, dan was ik echt happy... _/-\o_

erg lekker apparaat, fijne feedback. heb nog wel ergens een inlog op de Concept2 website met logboek van mn workouts.

500m pace zat zo op de 1:44

[ Voor 31% gewijzigd door HyperTrophy op 16-11-2021 15:47 ]

• joepP
  • Niet online
HyperTrophy schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:44:
had ik nog maar een roeimachine thuis, dan was ik echt happy... _/-\o_

erg lekker apparaat, fijne feedback. heb nog wel ergens een inlog op de Concept2 website met logboek van mn workouts.

500m pace zat zo op de 1:44
Nice. Wat voor afstand was die pace? Want voor 500m kan ik dat makkelijk, maar 2km onder de 7 minuten is geen laffe koek. Ben zelf tot 7:09 gekomen toen ik wat vaker roeide, maar daar had ik wel een paar uur hersteltijd voor nodig...

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

HyperTrophy schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:44:
touwtje springen is wel oke, maar je moet het wel onderhouden, merk ik dan. het is erg kut als je na twee slagen weer tegen je schoenen aan slaat... :D

Foamroller is wel lekker, en kun je erg doelgericht mee spanning verlichting. Ik gebruik zo nu en dan ook wel eens een rubber en of tennisbal voor meer specifieke druk voor bv rugspieren.

Merk zelf lichamelijk altijd wel voordeel wanneer ik qua mobiliteit voorbereidend werk doe
Heb heel lang niet goed kunnen touwtje springen omdat mijn hersenpan op storing sprong, doet ie soms nog wel eens als ik bezig ga, maar als ik een goede dag heb kan ik het 45-65 slagen volhouden zonder een lamp van een muur te trekken, achter een deurklink te blijven haken of het touw tussen mijn tenen te krijgen _O- Blijft knap hoe sommigen razendsnel en positie wisselend trucs kunnen met zoiets, gaat em niet worden :P

Mobiliteit wordt zeker onderschat, stats met kg's worden nu eenmaal belangrijker gevonden, maar er komt meer bij kijken dan dat :)

• joepP
  • Niet online
Haha, jij bent ook al oud :P

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

2Dutch schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:04:
[...]

Heb heel lang niet goed kunnen touwtje springen omdat mijn hersenpan op storing sprong, doet ie soms nog wel eens als ik bezig ga, maar als ik een goede dag heb kan ik het 45-65 slagen volhouden zonder een lamp van een muur te trekken, achter een deurklink te blijven haken of het touw tussen mijn tenen te krijgen _O- Blijft knap hoe sommigen razendsnel en positie wisselend trucs kunnen met zoiets, gaat em niet worden :P

Mobiliteit wordt zeker onderschat, stats met kg's worden nu eenmaal belangrijker gevonden, maar er komt meer bij kijken dan dat :)
Goed ademen, en liefst buiten in de frisse lucht. Zorg binnen dan, dat je touw niet te lang is.

• HyperTrophy
  • Niet online
joepP schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:55:
[...]

Nice. Wat voor afstand was die pace? Want voor 500m kan ik dat makkelijk, maar 2km onder de 7 minuten is geen laffe koek. Ben zelf tot 7:09 gekomen toen ik wat vaker roeide, maar daar had ik wel een paar uur hersteltijd voor nodig...
per 500 meter inderdaad, was een periode dat we voor 2000m aan het trainen waren. Maar die 1:44 hield ik geen 1000m vol idd. je kunt je wat dat betreft aardig kapot roeien :P :P

wat uitendelijke de tijd voor 2km was is me niet bijgebleven 8)7 zo kapot was ik wss :)

Afgelopen week nog een setje ATX 22,5 dumbbell’s gescoord (heb alleen maar een barbell met schijven, dus dit biedt de nodige extra variatie.
Met opzet iets zwaarder gekozen, nog wel net handelbaar met vb curls (hoewel links duidelijk minder is qua stabiliteit)

Was wel een gokje maar voor juist die stabiliteit en gerichte arm training komen deze dumbbell’s goed van pas.

[ Voor 31% gewijzigd door HyperTrophy op 16-11-2021 22:10 ]

• VinnyAMS
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vXMxtJH-AbatOu_4pqVOw1iGuSk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I4ba6utN66tdBwbYa3UBPNiH.jpg?f=fotoalbum_large

Ook in donkere en koudere tijden gewoon doorbikkelen. Training 2 van deze week:

Upper A
dinsdag 16 nov. 2021, 19:44

Bench Press (Barbell)
Set 1: 70 kg × 8
Set 2: 70 kg × 6
Set 3: 70 kg × 6
Set 4: 72,5 kg × 3
Note: Easy

Incline Bench Press (Barbell)
Set 1: 50 kg × 12
Set 2: 50 kg × 12
Set 3: 50 kg × 12

Bent Over One Arm Row (Dumbbell)
Set 1: 22,5 kg × 12
Set 2: 22,5 kg × 12
Set 3: 22,5 kg × 12

Overhead Press (Dumbbell)
Set 1: 7,5 kg × 12
Set 2: 7,5 kg × 12
Set 3: 7,5 kg × 10

Lateral Raise (Dumbbell)
Set 1: 5 kg × 8
Set 2: 5 kg × 8
Set 3: 5 kg × 8

Bicep Curl (Barbell)
Set 1: 25 kg × 12
Set 2: 25 kg × 12
Set 3: 25 kg × 12

Triceps Extension (Cable)
Set 1: 15 kg × 15
Set 2: 15 kg × 12
Set 3: 10 kg × 12

Concentration Curl (Dumbbell)
Set 1: 12,5 kg × 12
Set 2: 12,5 kg × 8
Set 3: 12,5 kg × 6

• scoobs
VinnyAMS schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:54:
[...]

"StrongLifts 5×5: Get Stronger by Lifting Weights only 3x/Week" https://stronglifts.com/5x5/#Warmup

Cardio pre-workout isn’t enough. It raises your body’s temperature but doesn’t let you practice proper form. You must still do lighter warmup-sets. Also, too much cardio pre-workout will pre-exhaust your legs for Squats. Skip the cardio and do lighter warmup sets – it will save you time.

The proper way to warmup is to start with two sets of five with the empty bar. Add 10-20kg/25-45lb and do your next warmup set for 2-3 reps. Keep adding weight until you reach your work weight. Don’t rest between warmup sets to keep your workouts shorts. Only rest after the last one.

If your work weight is the empty bar, then you don’t need to warmup yet. The weight is too light to get injured plus doing extra sets could tire you out. If you insist on warming up, then do 2×5 body-weight Squats first. For BP/OHP you can warmup by doing 2×5 with a lighter bar or two dumbbells.
Zoiets inderdaad, al vind ik het wel jammer dat hij hier over absolute gewichten spreekt ipv relatieve. Simpel voorbeeld, bij absoluut maximale effort op de squat, dus 5*170, is het opwarmen voor mij ongeveer het volgende:
10-15*20
5*60/70
5*100/110
2*140/150
Mocht ik niet tot mijn max gaan, dan snij ik de laatste opwarmset eruit, en vergroot ik de afstand tussen de bestaande opwarmsets. Maar meestal probeer ik er 4 in te houden, waarbij de eerste bedoeld is om warm te lopen, en de laatste om alvast te proeven aan de effort die gaat komen. Ertussenin is om even te kijken of ik niks geks voel.

Zou ik elke keer met 10-20kg ophogen, dan blijf ik bezig.

Fullbody warmup doe ik nooit aan. Als luie IT'er zou ik na joepP zijn warming up vinden dat ik genoeg heb gesport. :+ Ik zorg wel dat ik het aangenaam warm heb voordat ik begin met trainen. Of dat voor iedereen verstandig is, is een tweede. Hierboven werd idd al genoemd dat je vooral naar je lichaam moet luisteren en moet experimenteren.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@VinnyAMS Hou je wel rekening dat je niet teveel afkoelt buiten, het was gister en vandaag waterkoud.
(Koude en hoge luchtvochtigheid +90%)

• Zuluman

Zuluman

Hackus schreef op maandag 15 november 2021 @ 16:56:
@scoobs Dat zijn ongeveer de stats van mijn zoon van 28j, alleen weegt hij wat minder. 108kg bij 1.81m (ook klein buikje ;) ) Mijn kracht is iets afgenomen nadat ik op high-reps zat van de zomer, en nu 89kg weeg.
Doe nu ook meer aan conditie. (kick en bokstraining, 2x pw bosrun) (mijn all-time wilks, ligt onder de 490) Het zou mooi zijn als je die 650kg haalt, op iets lager BW.
Ik heb even mijn moeders getallen daar in gevuld.
71,4kg bw
210 squat
142,5kg benchpres
242,5kg deadlift
584 wilks

ik kom niet verder dan 359
86kg bw
190 squat
150 bench
210 deadlift

• VinnyAMS
Hackus schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 22:45:
@VinnyAMS Hou je wel rekening dat je niet teveel afkoelt buiten, het was gister en vandaag waterkoud.
(Koude en hoge luchtvochtigheid +90%)
Dank je Hackus. Ik let er op. Gister de laatste twee oefeningen plank/pushup overgeslagen.
Toch twee oefeningen waar, als ik al een aantal oefeningen heb gedaan, het snel koud krijgt doordat ik bezweet ben.
Verder start ik met twee broeken een thermos-shirt met daarover een t shirt en trainingsjack. Als ik wat bezweet raak dan nog een windstopper jas aan.

Ice man stijl kou is goed voor je. Maar dan zou ik in een t shirt en korte broek moeten trainen.:-).

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zuluman schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 23:18:
[...]

Ik heb even mijn moeders getallen daar in gevuld.
71,4kg bw
210 squat
142,5kg benchpres
242,5kg deadlift
584 wilks

ik kom niet verder dan 359
86kg bw
190 squat
150 bench
210 deadlift
Ik weet het, jouw moeder was echt sterk.

🏋️‍♂️

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 11-11 04:32
Ik zag hier al een paar keer de webshop Bulk.com/nl/ voorbijkomen. Ik gebruik al jaren de Whey Perfection van B&F die mij ltijd al goed bevallen, maar als ik Euro/kg ga vergelijken wordt Bul.com toch wel interessant. Maar welke Whey-variant van Bulk is vergelijkbaar met Whey Perfection van B&F??

Soort van, door de bomen het bos niet meer zien :?

Beetje achtergrond; Ben al een lange tijd bezig om 0,5tot1,0kg in gewicht af te vallen. 3a4 wielrentrainingen per week voor conditie, 2a3 per week krachttraining in de sportschool. Vaak een uur (warming-up en cooling-down niet mee gerekend), met sws deadlift of squat en sws BOW of benchpress. Dus altijd 2x compound oefeningen, aangevuld met oefeningen om geen typisch wielrennerslijf te kweken. Al gaat dat sowieso niet zo makkelijk, want heb een stevige brede bouw en behoud ik dat graag.

[ Voor 5% gewijzigd door Smotske op 17-11-2021 13:00 ]

@DetailingBySmotske

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Smotske schreef op woensdag 17 november 2021 @ 12:56:
Ik zag hier al een paar keer de webshop Bulk.com/nl/ voorbijkomen. Ik gebruik al jaren de Whey Perfection van B&F die mij ltijd al goed bevallen, maar als ik Euro/kg ga vergelijken wordt Bul.com toch wel interessant. Maar welke Whey-variant van Bulk is vergelijkbaar met Whey Perfection van B&F??

Beetje achtergrond; Ben al een lange tijd bezig om 0,5tot1,0kg in gewicht af te vallen. 3a4 wielrentrainingen per week voor conditie, 2a3 per week krachttraining in de sportschool. Vaak een uur (warming-up en cooling-down niet mee gerekend), met sws deadlift of squat en sws BOW of benchpress. Dus altijd 2x compound oefeningen, aangevuld met oefeningen om geen typisch wielrennerslijf te kweken. Al gaat dat sowieso niet zo makkelijk, want heb een stevige brede bouw en behoud ik dat graag.
Whey concentraat https://www.bulk.com/nl/pure-whey-proteintm.html#ingredients
https://nl.myprotein.com/...hey-protein/10530943.html

alleen ben ik van de smaakversies van MyPro niet zo tevreden, Naturel is prima.
Voordeel is ook dat je niet met 2.5kg/5kg met dezelfde smaak zit

[ Voor 9% gewijzigd door Hackus op 17-11-2021 13:13 ]

• Piekartz87
  • Laatst online: 12-11 10:45
2Dutch schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:27:
Dat is wel een interessant onderwerp, sommige mensen lijken baat te hebben bij een gestructureerde warming up die wel 10+ min kan duren. Anderen warmen amper op.

Ik hoor meer bij die laatste groep, wel gebruik ik de oefening die ik ga doen met laag gewicht om op te werken. Wat voor mij heel goed werkt bij de squat en deadlift: Eerst een paar setjes met de leg press.
Daarna heb ik een veel betere mind/muscle connectie.

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:42
Smotske schreef op woensdag 17 november 2021 @ 12:56:

Ik heb 2 maand geleden bij een aanbieding de whey en Creatine van Bulk gekocht. Ik ben er niet tevreden over. De creatine is een blok geworden die ik elke keer fijn moet maken en de whey klontert als een malle, beide zakken zijn luchtdicht afgesloten. Nu heb ik alleen de whey en creatine van B&F gehad, maar daar had ik er geen last van.

Wellicht heb ik wat dat betreft gewoon pech maar de volgende pot komt weer van B&F in ieder geval :>

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tribunus schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:31:
[...]

Ik heb 2 maand geleden bij een aanbieding de whey en Creatine van Bulk gekocht. Ik ben er niet tevreden over. De creatine is een blok geworden die ik elke keer fijn moet maken en de whey klontert als een malle, beide zakken zijn luchtdicht afgesloten. Nu heb ik alleen de whey en creatine van B&F gehad, maar daar had ik er geen last van.

Wellicht heb ik wat dat betreft gewoon pech maar de volgende pot komt weer van B&F in ieder geval :>
Moet je een melding van maken bij de verkoper

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Tribunus schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:31:

Nu je het zegt, heb een tijdje terug een 2e zak Creatine Monohydraat van Bulk in de voorraadpot geduwd en die blijft inderdaad een stuk minder poederig. Volgende keer ff codes op verpakking op foto zetten, kunnen ze een slechte batch makkelijker achterhalen. Deze keer tot op de laatste korrels opmaken en dan nieuwe zak opentrekken en zien wat die doet.

De whey blijft vooralsnog goed schepbaar, welke heb je precies van bulk? Heb zelf de Pure Whey Isolate.

• Tribunus
2Dutch schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:40:
[...]

Nu je het zegt, heb een tijdje terug een 2e zak Creatine Monohydraat van Bulk in de voorraadpot geduwd en die blijft inderdaad een stuk minder poederig. Volgende keer ff codes op verpakking op foto zetten, kunnen ze een slechte batch makkelijker achterhalen. Deze keer tot op de laatste korrels opmaken en dan nieuwe zak opentrekken en zien wat die doet.

De whey blijft vooralsnog goed schepbaar, welke heb je precies van bulk? Heb zelf de Pure Whey Isolate.
Ik gebruik de Pure Whey Protein™. En de whey zelf is niet klonterig in de verpakking, maar om deze fatsoenlijk in de shake te krijgen is al een hele oefening op zich >:). Klontje drinkt toch niet echt lekker weg.

Het zal overigens best een bepaalde batch zij inderdaad, hoor wel andere mensen die er wel tevreden over zijn hoor N=1 in dit geval. Het klonteren van de creatine in de verpakking is vervelender, dat maakt het lastiger met afwegen.

• Tribunus
Hackus schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:33:
[...]

Moet je een melding van maken bij de verkoper
Goeie, bij deze gedaan, ben benieuwd of ze nog reageren. Ik verwacht er uiteraard verder niets van maar ze moeten het inderdaad wel even weten!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tribunus schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:49:
[...]

Goeie, bij deze gedaan, ben benieuwd of ze nog reageren. Ik verwacht er uiteraard verder niets van maar ze moeten het inderdaad wel even weten!
MyPro geeft in elk geval goede garantie op kwaliteit. Ooit amino gekocht in Wintertijd, en was ook geklonterd. Mocht de zak houden, en kreeg nieuwe opgestuurd. Zelf de blokken door een zeef gewreven, en was nog prima. rook niet vochtig/muf.

• scoobs
MyProtein had laatst al een leuke actie met €36,70/5kg. Vorig jaar had bulk op black friday een prijs van €31,50/5kg. Indertijd maar gelijk 30kg gehaald als jaarvoorraad. Het spul heeft inderdaad wat meer de neiging te klonteren, maar dat is een kwestie van zo'n mixbolletje in je shaker gebruiken.

• Tribunus
Nou zeg,

Heb bericht gedaan naar Bulk. Na uurtje een reactie, krijg mijn geld terug en ze gaan het intern doorzetten, want het hoort uiteraard niet.

Dat is nog eens klasse service, ben oprecht verbaasd. Geeft dan weer een behoorlijke positieve inslag op het verhaal.

@Hackus dank voor de tip 💪

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tribunus schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:27:
Nou zeg,

Heb bericht gedaan naar Bulk. Na uurtje een reactie, krijg mijn geld terug en ze gaan het intern doorzetten, want het hoort uiteraard niet.

Dat is nog eens klasse service, ben oprecht verbaasd. Geeft dan weer een behoorlijke positieve inslag op het verhaal.

@Hackus dank voor de tip 💪
You're welcome ;)

btw; Voor warming-up deed ik ook wel 8-10min op de elleptical trainer. zo krijg je een goede bloeddoorstroming door je lichaam. als je het warmer begint te krijgen, ben je al klaar met de warming-up.
Dit kan ook met een roeitrainer, als je niet op dezelfde plek blijft zitten.(roeien met alleen de armen)

• wokkelz
scoobs schreef op woensdag 17 november 2021 @ 17:17:
MyProtein had laatst al een leuke actie met €36,70/5kg. Vorig jaar had bulk op black friday een prijs van €31,50/5kg. Indertijd maar gelijk 30kg gehaald als jaarvoorraad. Het spul heeft inderdaad wat meer de neiging te klonteren, maar dat is een kwestie van zo'n mixbolletje in je shaker gebruiken.
Nu 38 procent korting op alles bij MP. Maar de prijzen zijn allemaal omhoog gezet waardoor de korting niet anders is dan afgelopen week.
Behalve die ene dag dat iemand het hier melde, toen had je idd ook 5kg voor ong 36 euro.

• scoobs
Gewoon even geduld hebben, ik durf te wedden dat BP vanaf maandag elke dag zijn prijzen iets verlaagt, en op vrijdag de laagste prijs heeft, iets van 35 euro. Dat doen ze elk jaar.

[ Voor 6% gewijzigd door scoobs op 19-11-2021 14:43 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

5KG Impact Iso Whey €120,99 8)7

Niet gek dat er dan nog 38% af gaat, en dan heb je nog amper korting a E75,-
Laatst dacht ik iets van E56,- met code BEAST(die nu maar 20% geeft, en andere werkt dan niet)

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:20

Vuvuzela

My spire is forming

De prijs van de grondstoffen is de laatste tijd ook wel flink gestegen. Misschien al dubbel vergeleken met 2 jaar terug.
Zag laatst een plaatje dat dat liet zien, maar het was in een afvoerputje van het internet en niet 123 terug te vinden.

I served in a company of heroes.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vuvuzela schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 17:16:
De prijs van de grondstoffen is de laatste tijd ook wel flink gestegen. Misschien al dubbel vergeleken met 2 jaar terug.
Zag laatst een plaatje dat dat liet zien, maar het was in een afvoerputje van het internet en niet 123 terug te vinden.
Was van de zomer, niet 2j terug :P

Ze kunnen het met kortingscode voor de helft verkopen, van nu.

• VinnyAMS
Jazeker trainingkje 3 van deze week. Met wat update foto's.

Lower Body B
vrijdag 19 nov. 2021, 20:27

Squat (Barbell)
Set 1: 80 kg × 10
Set 2: 80 kg × 10
Set 3: 80 kg × 10

Deadlift (Barbell)
Set 1: 90 kg × 8
Set 2: 90 kg × 8
Set 3: 90 kg × 8
Set 4: 90 kg × 8

Hip Thrust (Barbell)
Set 1: 72,5 kg × 8
Set 2: 72,5 kg × 8
Set 3: 72,5 kg × 8

with Strong

Voor

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QWPUASaT1OHv665Q3LLR_59HYoA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IgPepD5YB5bfyNaYC4ier6us.jpg?f=fotoalbum_large

Nu

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AZdETc5JUDGLPm9HwQFJzW3AfDI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CkzikC2DHDVCHjBEcpFNa9SB.jpg?f=fotoalbum_large

• scoobs
Ik meng altijd voedingsvezels door mijn eiwitshakes, om wat meer en langer een verzadigd gevoel te geven. Vandaag was het tijd om weer een verse verpakking open te trekken. Het ziet ernaar uit dat het nieuwe, mileubewuste redesign van bulk ze duur zal komen te staan. De verpakkingen zijn dus niet vochtdicht. Had gelijk een mailtje naar ze gestuurd met onderstaand filmpje als bewijsmateriaal. De kwaliteit is niet geweldig, maar het punt is duidelijk lijkt me.

YouTube: fresh inulin powder brick

[ Voor 6% gewijzigd door scoobs op 20-11-2021 15:32 ]

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:47

Zenix

BOE!

scoobs schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:31:
Ik meng altijd voedingsvezels door mijn eiwitshakes, om wat meer en langer een verzadigd gevoel te geven. Vandaag was het tijd om weer een verse verpakking open te trekken. Het ziet ernaar uit dat het nieuwe, mileubewuste redesign van bulk ze duur zal komen te staan. De verpakkingen zijn dus niet vochtdicht. Had gelijk een mailtje naar ze gestuurd met onderstaand filmpje als bewijsmateriaal. De kwaliteit is niet geweldig, maar het punt is duidelijk lijkt me.

Ik ga ze ook maar een mail sturen, mijn pre-workout is ook een klomp geworden.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wtf, dat is gewoon 1 heel blok. Je ziet duidelijk dat het vocht heeft opgenomen

• joepP
  • Niet online
Zo, wat een topweek qua trainen, een hele lading PRs gezet. Niet slecht voor een oude man!

- Bench 11x100 (was 10x).
- Deadlift 1x170 (was 165).
- Incline Dumbell Press 17x30 (was 16x30).
- Standing Overhead Dumbell Press 10x26 (was 9x26).
- Lat pulldown 11x70 (was 10x70).
- Seated Row 12x95 (was 11x95).
- Pendlay Row 12x75 (was 10x70, jaar niet gedaan).

Op de squat niets kunnen verbeteren wegens een blessure (judo), ben al blij dat ik nu pijnvrij ben. Maar die komt nog wel.

BAM!!! :)

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-11 10:16
Ben inmiddels begonnen aan Stronglifts 5x5. 3x in de week.
Schema ziet er als volgt uit:

Workout A:
Squat / Bench Press / Barbell Row (allen 5x5)

Workout B:
Squat / Shoulder Press / Deadlift (allen 5x5 + 1x5 deadlift)

Workout A:
etc

Vragen:
- Klopt het dat er bij de deadlift enkel 1 set met 5 reps gedaan moet worden?
- Ik ben lang (2.00) en kom bij m'n Barbell Row met de schijven niet aan de grond bij elke rep.
Ik laat mijn armen, incl. barbell, dus hangen om de volgende rep te doen. Kan dat kwaad?
- Welke extra oefening(en) kan ik bij de workouts toevoegen?

Tnx

• scoobs

Ik had gevraagd de producten opnieuw te sturen, maar het is terugbetaald. Enfin, met black friday voor de deur is het product goedkoper dan de vorige keer dat ik het kocht.

En na een half jaar nieuwe verpakkingen zal het hopelijk wel vochtwerend zijn gemaakt. Anders lopen ze tzt weer tegen hetzelfde issue aan.

[ Voor 8% gewijzigd door scoobs op 22-11-2021 12:54 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

-Muncky- schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:48:
Ben inmiddels begonnen aan Stronglifts 5x5. 3x in de week.
Schema ziet er als volgt uit:

Workout A:
Squat / Bench Press / Barbell Row (allen 5x5)

Workout B:
Squat / Shoulder Press / Deadlift (allen 5x5 + 1x5 deadlift)

Workout A:
etc

Vragen:
- Klopt het dat er bij de deadlift enkel 1 set met 5 reps gedaan moet worden?
- Ik ben lang (2.00) en kom bij m'n Barbell Row met de schijven niet aan de grond bij elke rep.
Ik laat mijn armen, incl. barbell, dus hangen om de volgende rep te doen. Kan dat kwaad?
- Welke extra oefening(en) kan ik bij de workouts toevoegen?

Tnx
5x5 = 5 reps per set, en 5 sets.

Maa-Woe-Vrij ?

Bent Over Barbell Row is het eind bij gestrekte armen. Je hoeft de grond niet te raken

Afbeeldingslocatie: https://www.gymvisual.com/img/p/1/0/6/1/7/10617.gif

Pagina: 1 ... 76 ... 125 Laatste

Let op:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.