Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het Krachtsport Topic - Deel 1 Overzicht

Pagina: 1 ... 75 ... 125 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Tincahunter ziet er lekker uit, op eind lekker Limoentje. (y)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Tincahunter
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-04-2022
@Hackus Die knijp ik uit over de vis. Ik gebruik ook vaak limoen of citroen in thee met gember. Ik hou van zuur maar je valt er niet van af al dacht ik dat het daar voor werkte. Voor de smaak is vind ik het heerlijk fris en lekkerder dan gewone thee. In de zomer is het ook heerlijk in een kan water met wat munt en gember. Drankjes, biertjes of frisdrank haha.

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Hackus schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 16:12:
@VinnyAMS Ik ook ;)

Hoe gaat het met je gewicht, of lees ik er overheen ?
(y)
114,7 kg.

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Tincahunter schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 07:53:
@Hackus Die knijp ik uit over de vis. Ik gebruik ook vaak limoen of citroen in thee met gember. Ik hou van zuur maar je valt er niet van af al dacht ik dat het daar voor werkte. Voor de smaak is vind ik het heerlijk fris en lekkerder dan gewone thee. In de zomer is het ook heerlijk in een kan water met wat munt en gember. Drankjes, biertjes of frisdrank haha.
Er is zo'n fabeltje z'n ronde aan 't doen dat je in de ochtend water met citroen- of limoensap drinkt je vet (sneller) verliest oid. Doet wel wat voor mensen met nierstenen (ontkalking, lol :P ), maar verder is het nutteloos uiteraard. Maar: betere optie dan een 700 calorie-Starbucks-koffie aka dessert in de ochtend, en als je een watertje met smaakje wilt: dikke prima toch? Ik word ook altijd gaar van de hele dag maar water drinken, dus wissel ook af met suikervrije frisdrank en een schepje Bolero suikervrije limonadepoeder.

ik ben in het verleden slecht geïnformeerd, door een diëtiste zelfs, dus ik doe nu aan 'waar is het wetenschappelijk bewijs voor je claim'

Gister alleen even een core / back rehab-rondje gedraaid, toch 40 min zoet mee. Maar ja voelt niet echt alsof ik wat gedaan heb, behalve dan dat m'n rug wel wat lekkerder lijkt te voelen vandaag, toch ook een mooie bonus :) Morgen mijn nieuwe vetmetertang en luie-mensen-centimeter uitproberen en data in Strong gooien, benieuwd wat me dat gaat vertellen de komende maanden.

[ Voor 5% gewijzigd door 2Dutch op 26-10-2021 10:43 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tincahunter schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 07:53:
Ik eet een citroen en wat gember voor het slapengaan. Zo kan het over de nacht zijn werk doen.
(Indo-style ;) )

@VinnyAMS Nice (y)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Tincahunter
Kun je merken dat de stofwisseling harder aan het werk is? Ik heb het namelijk warmer nu ik mijn kcal intake heb verhoogd en zweet ook meer tijdens het sporten. Ik ben verder niet ziek, voel me juist fitter/opgewekt sinds ik meer eet.

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14-11 20:06
Tincahunter schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:33:
Kun je merken dat de stofwisseling harder aan het werk is? Ik heb het namelijk warmer nu ik mijn kcal intake heb verhoogd en zweet ook meer tijdens het sporten. Ik ben verder niet ziek, voel me juist fitter/opgewekt sinds ik meer eet.
Een hoge verhoging kan dit zeker veroorzaken, je lichaam heeft namelijk meer te verbranden. Eet je clean?

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Tincahunter schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:33:
Andersom werkt het zeker wel zo, als je weinig eet voel je je sneller koud. Plus dat je minder energie hebt, trainen lastiger gaat, en allerhande andere ellende. Maar ja, wie slank wil zijn...

• Tincahunter
ak0nnmgn schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:14:
[...]

Een hoge verhoging kan dit zeker veroorzaken, je lichaam heeft namelijk meer te verbranden. Eet je clean?
Wat is clean, ik tel mijn kcal wel, maar ik snack niet vaak. Ik doe geen dirty bulk waarbij ik alles maar eet zonder kcal te tellen. Wel eet ik regelmatig 2 stroopwafels rond de training omdat ik extra kcal dan maar moeilijk uit een grote hoeveelheid rijst brood pasta of aardappelen te halen.

Na dat ik gestopt was met medicatie kreeg ik echt het gevoel te weinig te eten omdat die rommel mijn stofwisseling onderdrukt. Ik zit nu dus zonder echt snel aan te komen 1300 kcal meer te eten dus op zo'n 3200 kcal.

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14-11 20:06
Tincahunter schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:02:
[...]

Wat is clean, ik tel mijn kcal wel, maar ik snack niet vaak. Ik doe geen dirty bulk waarbij ik alles maar eet zonder kcal te tellen. Wel eet ik regelmatig 2 stroopwafels rond de training omdat ik extra kcal dan maar moeilijk uit een grote hoeveelheid rijst brood pasta of aardappelen te halen.

Na dat ik gestopt was met medicatie kreeg ik echt het gevoel te weinig te eten omdat die rommel mijn stofwisseling onderdrukt. Ik zit nu dus zonder echt snel aan te komen 1300 kcal meer te eten dus op zo'n 3200 kcal.
Dat valt onder clean :p. Hoeveel eet je boven je onderhoud? Een hoog overschot zorgt voor een langere verbranding.

• Tincahunter
ak0nnmgn schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 17:33:
[...]

Dat valt onder clean :p. Hoeveel eet je boven je onderhoud? Een hoog overschot zorgt voor een langere verbranding.
Ik zit er zelfs nog onder want 3385 kcal zou ik moeten eten om op het zelfde gewicht te blijven,173cm 93kg 38 jaar. maar ik ben huiverig er voor want kwam behoorlijk aan rond de 2700 kcal tijdens medicatie en viel pas een beetje af rond de 1700-2000 kcal met die rotzooi om weer een wat beter fysiek te krijgen. Ik kan ook gewoon niet meer gaan eten want dat word ongemakkelijk. Ik moet ook wennen aan het extra eten wat ik nu eet.

• VinnyAMS
  • Nu online
Weer een training vandaag upperbody:
PR op de bicep curl dumbells. BP blijft.n9g steeds wat hangen.
Upper A
woensdag 27 okt. 2021, 20:02

Bench Press (Barbell)
Set 1: 65 kg × 7
Set 2: 65 kg × 7
Set 3: 65 kg × 6
Set 4: 65 kg × 6

Incline Bench Press (Barbell)
Set 1: 47,5 kg × 12
Set 2: 47,5 kg × 12
Set 3: 47,5 kg × 12

Bent Over One Arm Row (Dumbbell)
Set 1: 22,5 kg × 12
Set 2: 22,5 kg × 12
Set 3: 22,5 kg × 12

Overhead Press (Dumbbell)
Set 1: 7,5 kg × 12
Set 2: 7,5 kg × 12
Set 3: 7,5 kg × 10

Lateral Raise (Dumbbell)
Set 1: 5 kg × 8
Set 2: 5 kg × 8
Set 3: 5 kg × 6

Bicep Curl (Barbell)
Set 1: 25 kg × 12
Set 2: 25 kg × 12
Set 3: 28 kg × 12

Triceps Extension (Cable)
Set 1: 15 kg × 12
Set 2: 15 kg × 12

Concentration Curl (Dumbbell)
Set 1: 15 kg × 8
Set 2: 15 kg × 8
Set 3: 15 kg × 4

Push Up (Knees)
Set 1: 8 reps
Set 2: 8 reps
Set 3: 8 reps

with Strong

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Sinds twee maanden weer regelmatiger aan het trainen in de achtertuin, mijn gezondheid is een stuk beter als ook mijn conditie.

Dus ik dacht tijd voor wat foto's weer. 😋

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SUOIiQ50KclIgYbNgMxWGqWH83c=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/45xMk6zMu9shhOJR3ELV3SET.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/indoOcPlYstjZg79hNpEqbnGgw8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jpCK0JnMXSHWwebWuAOLCi7K.jpg?f=fotoalbum_medium

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• VinnyAMS
  • Nu online
Tatsu schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 21:31:
Sinds twee maanden weer regelmatiger aan het trainen in de achtertuin, mijn gezondheid is een stuk beter als ook mijn conditie.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi afgetraind lichaam. Of mooi fysiek noemen ze dat geloof ik. Mooi dat je vooruitgang merkt.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Tatsu Fitness boy 😋
Mooie slanke taille

• Tincahunter
Ik heb een paar trainingen niet gepost maar afgelopen zaterdag rug achterkant schouders en biceps getraind met 1 gewicht iedere set maximaal gaan dus 12,11,10 reps bijvoorbeeld.

Zondag borst voor en zijkant schouders en triceps op de zelfde manier als de rug training dus een vast gewicht en iedere set tot het uiterste.

Dinsdag heb ik de benen getraind ook weer als op de manier zoals de rest hier boven. Alleen 2 oefeningen leg curl en leg extentions gedaan met drop sets.

Woensdag heb ik de rug achterkant schouders getraind alleen dan op bouwen in gewicht waar bij de laatste 3 werk sets zwaarder zijn wanneer ik met een vast gewicht train, gemiddeld 10kg meer op de stang.

Vandaag is het ook weer voor borst voorkant schouders en triceps een zware dag zoals gisteren met de rug, het zelfde geldt voor de benen morgen.

Ik eet ook weer vaker gekookte aardappelen. Ik eet tussen de middag altijd rijst en in de avond nu meestal aardappelen en soms pasta.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Goeie definitie d:)b
Laatste keer dat ik foto's van jou zag was je nog een groot, massief blok maar dat is ook alweer een jaartje of 15 geleden denk ik ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tincahunter schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:08:
Ik heb een paar trainingen niet gepost maar afgelopen zaterdag rug achterkant schouders en biceps getraind met 1 gewicht iedere set maximaal gaan dus 12,11,10 reps bijvoorbeeld.

Zondag borst voor en zijkant schouders en triceps op de zelfde manier als de rug training dus een vast gewicht en iedere set tot het uiterste.

Dinsdag heb ik de benen getraind ook weer als op de manier zoals de rest hier boven. Alleen 2 oefeningen leg curl en leg extentions gedaan met drop sets.

Woensdag heb ik de rug achterkant schouders getraind alleen dan op bouwen in gewicht waar bij de laatste 3 werk sets zwaarder zijn wanneer ik met een vast gewicht train, gemiddeld 10kg meer op de stang.

Vandaag is het ook weer voor borst voorkant schouders en triceps een zware dag zoals gisteren met de rug, het zelfde geldt voor de benen morgen.

Ik eet ook weer vaker gekookte aardappelen. Ik eet tussen de middag altijd rijst en in de avond nu meestal aardappelen en soms pasta.
Wanneer je een dag later dezelfde spiergroep traint, heb je onvoldoende rust. Nadruk leggen op deel van de spiergroep kan(definitie), maar dan moet je eerst massa hebben. Je kunt het beste de hele spiergroep gelijk trainen.

• Tincahunter
Hackus schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:32:
[...]

Wanneer je een dag later dezelfde spiergroep traint, heb je onvoldoende rust. Nadruk leggen op deel van de spiergroep kan(definitie), maar dan moet je eerst massa hebben. Je kunt het beste de hele spiergroep gelijk trainen.
Ik train nooit dezelfde spiergroepen een dag na elkaar, er zit zeker minimaal 3 dagen tussen. Overigens mis ik geen massa. Ben geen botje of zo ik ben 173cm 93kg met een bf van 18% daar zit zeker behoorlijk wat massa aan geloof ik na 21 jaar trainen. Ik was wel ooit als een botje van 64kg begonnen met trainen.

[ Voor 6% gewijzigd door Tincahunter op 28-10-2021 10:46 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tincahunter schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:41:
[...]

Ik train nooit dezelfde spiergroepen een dag na elkaar, er zit zeker minimaal 3 dagen tussen. Overigens mis ik geen massa. Ben geen botje of zo ik ben 173cm 93kg met een bf van 18% daar zit zeker behoorlijk wat massa aan geloof ik.
Schouders is schouders, of je de voorkant of achterkant traint. Met massa bedoel ik spiermassa, en gescheiden voor, achter, zijkant trainen, doe je normaal voor definitietraining. Je kunt het prima in 1 training doen. Dacht dat je schreef dat je zaterdag schouders traint, en zondag weer

• Tincahunter
Hackus schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:46:
[...]

Schouders is schouders, of je de voorkant of achterkant traint. Met massa bedoel ik spiermassa, en gescheiden voor, achter, zijkant trainen, doe je normaal voor definitietraining. Je kunt het prima in 1 training doen. Dacht dat je schreef dat je zaterdag schouders traint, en zondag weer
Zou zie ik het dus niet, schouders is schouders, ik heb hier overigens ook nooit problemen door ondervonden. Ik ben er van overtuigd dat de achterkant schouders niet of nauwelijks word belast op borst dag wanneer ik de voor en zijkant schouders mee pak.

Ik heb zeker in 21 jaar tijd 30kg spiermassa extra kunnen pakken dus qua spiermassa zit het wel goed.

Mijn schema zit zo in elkaar

Workout 1 rug, achterkant schouders en biceps

Workout 2 borst, voor/zijkant schouders en triceps

Workout 3 Benen (kuiten) core

Dag rust en dan weer

Workout 1 rug, achterkant schouders en biceps

Workout 2 borst, voor/zijkant schouders en triceps

Workout 3 Benen (kuiten) core

[ Voor 13% gewijzigd door Tincahunter op 28-10-2021 10:56 ]

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

VinnyAMS schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 21:45:
[...]

Mooi afgetraind lichaam. Of mooi fysiek noemen ze dat geloof ik. Mooi dat je vooruitgang merkt.
Dankje! Scheelt me heel veel qua energiedips en mijn weerstand. Merk het vooral qua werkcapaciteit gedurende de trainingen.

Zelfs laatst nog naar de kinderdagopvang hardgelopen om daarna met mijn dochter op mijn nek en in mijn armen terug te joggen. Dat was no sweat.
Hackus schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 22:56:
@Tatsu Fitness boy 😋
Mooie slanke taille
Haha, dankje! Wil in 2022 weer wat meer massa gaan plannen weer, veel is nog spiergeheugen.
Superkiwi schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:31:
[...]

Goeie definitie d:)b
Laatste keer dat ik foto's van jou zag was je nog een groot, massief blok maar dat is ook alweer een jaartje of 15 geleden denk ik ;)
Thnx thnx! Mijn massieve ikea kast fase was nog in 2011 volgens mij haha, >90kg toen.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Tincahunter In mijn optiek, kun je dus beter workout 3 na 1 doen. Maar dat is mijn mening. als 1,2 en 3 als dagen achtereen zijn. ma-di-woe-

[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 28-10-2021 11:00 ]

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik begon @Barry|IA al te missen in dit topic, totdat ik dit las

Barry|IA in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Beterschap!!

[ Voor 4% gewijzigd door HyperTrophy op 28-10-2021 12:26 ]

• VinnyAMS
  • Nu online
@Barry|IA Beterschap kerel.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Lekker bezig. Ben wel benieuwd wat voor soort trainingen je doet in de achtertuin? Heb je veel materiaal om mee te trainen of doe je het vooral met lichaamsgewicht bijv?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Barry|IA Ouwe Powerhouse, beterschap jongen (y)

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Potver, da's geen lekker nieuws :/ @Barry|IA beterschap kerel d:)b

__

Gister bovenlijf-set vrijwel geheel afgedraaid. Voelde bij de overhead press dat mijn stabilisatiespieren wat begonnen te piepen, maar doable. Maar ja..deze muts had zichzelf verrekend en had er 2kg bij gegooid ipv 1, dat was bij de overhead press een reden voor links om heftig tegen te sputteren, geen 8e rep for me :+ Tzt eens de dumbbell-versie daarvan inplannen, maar ja wachten op de nieuwe gear he :(

Einde dag het setje van de fysio afgedraaid, maar daar heb ik het braaf bij de 3x30sec en 3x10 gehouden.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• joepP
  • Niet online
Wow, serieuze shit, hartaanval? Beterschap kerel...

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

DennusB schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 15:15:
[...]

Lekker bezig. Ben wel benieuwd wat voor soort trainingen je doet in de achtertuin? Heb je veel materiaal om mee te trainen of doe je het vooral met lichaamsgewicht bijv?
Thnx! Full body 2-3x per week.

Qua materiaal:
- Barbell
- 2 staanders
- Reebok step
- 2 ringen
- Dipgordel
- weerstandsbanden
- 100kg aan schijven
- microplates
- Kettlebell 10kg, 12kg, 16kg en 20kg.
- Rugzak om een kettlebell in te doen.

@Barry|IA Beterschap!

• VinnyAMS
  • Nu online
Wil mijn BP naar de 100 kg wil brengen. Heb echt het idee dat ik blijf hangen op die 65 kg. Gewoon doorgaan met mijn standaard schema.(geduld) upper/lower Of even 5x5 stronglift?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

VinnyAMS schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 16:41:
Wil mijn BP naar de 100 kg wil brengen. Heb echt het idee dat ik blijf hangen op die 65 kg. Gewoon doorgaan met mijn standaard schema.(geduld) upper/lower Of even 5x5 stronglift?
Voor vele is dat magisch, die 100kg. Daar moet je ook in geloven, maar met een spotter kom je er eerder.

Richt je eens op 65kg paar reps(3) en dan verzwaren. 70kg(2x etc). zo kun je uitbouwen en verzwaren, maar het zal niet zo 1-2-3 gaan

• HyperTrophy
  • Niet online
Ben er ook al even mee bezig geweest, gaat niet snel, maar het komt er wel neer dat als je ergens beter in wilt worden dat je dat simpelweg vaker moet doen (ten koste van andere lifts)

Variatie helpt ook

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Wat een ontzettend lieve berichten zeg!
Serieus even tranen in m’n ogen.

Ik ben snel weer terug!

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Tincahunter
Je zit nu vooral met hoge herhalingen te trainen, je gaat harder in kracht vooruit als je progressief met 3-5 herhalingen gaat trainen.

Niet gelijk wat je maximaal kan maar begin eens met 3x5x65, je zal merken dat het niets is meer is als je ervoor 12-12-10-8 met 65kg drukte.

@Barry|IA
Beterschap en een spoedig herstel. Wel heftig man.

• Barry|IA
Als je de BP zwaarder pakt dan je kunt en alleen de excentrische beweging traint, dan word je uiteindelijk ook sterker. Je kunt gerust nu alvast 80kg heel langzaam laten zakken en dan pakt een spotter ‘m weer van je borst.

Op deze manier ben ik 2 jaar geleden van 70kg naar 100kg gegaan in een paar weken tijd.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Fysio liet me bent over row doen, of het gewicht okee was? Het was een lege halterstang, dus ik moest toch even grijnzen. Okee de lege stang is wel zwaarder dan de mijne leeg want ik heb geen officiële :+ Zelf doe ik liever de upright rows, die voel ik veel meer / hou niet zo van dat half ingezakt voorover hangen, mgoed ik zal em weer in Strong zetten, vooruit :P

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:38

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Als je een BoR niet voelt dan doel je hem niet goed. :P

Hij is inderdaad wat minder comfortabel dan gewoon lekker rechtop staan, maar op zich wel een fijne oefening om in je schema te hebben. En hij raakt natuurlijk ook gewoon heel andere spieren dan je met een upright row pakt.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Rug&Benen:
optrekken BW (20)
Seated Rows smal 4x12
Latpulldown 3x12 wijdt, 3x8 smal
Deadlifts 2x15 130kg, 2 x8 160kg. (geen 2RM)
Walking lunges. 4x15 steps

LBBS 5 sets 8 reps
Unilateral leg ext 3x8 -2x max
Leg curls 4x20
Hack-Squat 4x max fullstack

hackus vraagt om rolstoel :)

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Gonadan schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 15:24:
Als je een BoR niet voelt dan doel je hem niet goed. :P

Hij is inderdaad wat minder comfortabel dan gewoon lekker rechtop staan, maar op zich wel een fijne oefening om in je schema te hebben. En hij raakt natuurlijk ook gewoon heel andere spieren dan je met een upright row pakt.
Ga em zeker nog een kans geven, even door de meh heenbijten. Vind het wel weer heerlijk om iets vrijer te kunnen bewegen nu, zodra je eenmaal aan een workout begint denk je toch weer: lekker _/-\o_

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

2Dutch schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 15:21:
Fysio liet me bent over row doen, of het gewicht okee was? Het was een lege halterstang, dus ik moest toch even grijnzen. Okee de lege stang is wel zwaarder dan de mijne leeg want ik heb geen officiële :+ Zelf doe ik liever de upright rows, die voel ik veel meer / hou niet zo van dat half ingezakt voorover hangen, mgoed ik zal em weer in Strong zetten, vooruit :P
BOR geeft hele andere intensiteit. UR is ook meer schouderoefening
Bent Over Row
Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Ftse1.mm.bing.net%2Fth%3Fid%3DOIP.dawpE2yakyQPVqC-Q0HUMwHaDp%26pid%3DApi&f=1

Upright Rows
Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/prod.skimble/assets/1804944/image_iphone.jpg

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Hackus schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 15:35:
[...]

BOR geeft hele andere intensiteit. UR is ook meer schouderoefening
Bent Over Row
[Afbeelding]

Upright Rows
[Afbeelding]
bij de UR voel ik de dag erna de bovenrug altijd wel lekker, schouders niet zo maar die piepen niet zo snel? Iets voelen is overigens ook weer geen goede indicatie, net als zweten. Soms zweet ik mezelf kapot maar vraag ik me af: why? En soms werk ik me kapot en zweet ik niet veel en denk ik..why :+

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Je voelt je schouders niet? Sta je misschien toch licht voorover dan? Als ik de upright row doe dan brandt het juist met name bij de schouders, ter plekke al.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Gonadan schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 15:41:
Je voelt je schouders niet? Sta je misschien toch licht voorover dan? Als ik de upright row doe dan brandt het juist met name bij de schouders, ter plekke al.
Ik voel ze wel tijdens de oefening, maar erna voel ik vooral de bovenrug (dag erna vooral). Ligt misschien aan hoe lang je bovenaan vasthoudt? Gebruik wel een rechte bar, voor het geval dat nog wat uitmaakt.

[ Voor 13% gewijzigd door 2Dutch op 29-10-2021 15:51 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik gebruik EZ stang voor UR, en voel echt mijn Delts wel

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
+1 voor EZ. Zou hem ook niet te zwaar doen, voor mij werkt hij het best met wat meer herhalingen en wat strikter dan te zwaar.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Gonadan schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 15:53:
+1 voor EZ. Zou hem ook niet te zwaar doen, voor mij werkt hij het best met wat meer herhalingen en wat strikter dan te zwaar.
Die heb ik nog niet binnen, maar tzt ga ik dan wel bar wisselen :) Gewicht pak ik de 8- 12 reprange, kan eens kijken wat het doet als ik inderdaad 12-18 pak met wat minder. A - B testen ;)

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
En lekker doorgaan tot (technisch) failure, opbranden die zooi. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Gonadan schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 15:59:
En lekker doorgaan tot (technisch) failure, opbranden die zooi. :P
Dat vond ik wel lekker aan een testje met dropsets recent, mijn triceps waren 2 dagen heftig verontwaardigd _O-

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:53
Ik zou bij barbell UR's ver wegblijven, EZ of straight maakt geen reet uit. Misschien wel de slechtste oefening ooit die je voor je schouders kan doen. Genoeg over te vinden, Snap niet dat mensen deze oefening nog doen.

• wauturr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18:46
2Dutch schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 15:21:
Tja het is ook pittig voor je onderrug om die positie vast te houden ja.

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 18:11
Nieuwe favoriete oefening: lat pulldown
Heb naast een power rack een aparte lat pulley gekocht van ATX.
Reden was door een elleboogblessure (snapping triceps syndrome) dat ik zware pushbewegingen moeilijk kon doen zonder pijn zoals bench press of overhead press.
Na wat opzoek werk uiteindelijk op een lat pulley gekomen waar ik dan ook single arm cable flys en rope pushdowns mee kan doen zonder pijn. Zal helaas iets zijn waar ik mee moet leven want snapping triceps syndrome gaat niet weg zonder operatie.

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:56

Vuvuzela

My spire is forming

Ik heb 3,5kg whey met "best before 04/21". Wat zouden jullie ermee doen? Heb het een jaar geleden opengemaakt maar de smaak vond ik niks.. BULK.com Apple crumble smaakt dus naar gifgroene chemische appels (dreft) met een subtiel koek/biscuit bijsmaakje.

Heeft iemand misschien een recept waar ik relatief heel veel whey in kan verwerken voor een snack oid?

Of beter gewoon weggooien? Ik heb toch nog een nieuwe 5kg zak staan.

I served in a company of heroes.

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Vuvuzela schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 11:54:
Ik heb 3,5kg whey met "best before 04/21". Wat zouden jullie ermee doen?
Lekker opmaken en je niks aantrekken van de 'best before' datum, maar als je 'm zoals je aangeeft echt niet lekker vindt zou ik 'm gewoon weggooien met als excuus dat ie over de datum was :+

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15:59

Heeft iemand misschien een recept waar ik relatief heel veel whey in kan verwerken voor een snack oid?
in de yoghurt pleuren :9

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

wauturr schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 19:36:
Tja het is ook pittig voor je onderrug om die positie vast te houden ja.
Geen wonder dat ik het een vervelende oefening vond ja. Ben ook braaf cobra's aan het doen elke dag + de tegenovergestelde houding (bolletje maken). Langzaam maar zeker voelt het beter :)
Ik heb 3,5kg whey met "best before 04/21". Wat zouden jullie ermee doen? Heb het een jaar geleden opengemaakt maar de smaak vond ik niks.. BULK.com Apple crumble smaakt dus naar gifgroene chemische appels (dreft) met een subtiel koek/biscuit bijsmaakje.

Of beter gewoon weggooien? Ik heb toch nog een nieuwe 5kg zak staan.
Dreft-pudding, Dreft-pannenkoeken, Dreft-brownies? :+ En vanavond aan eventuele irri kids voeren die aan de deur staan >:)

[ Voor 3% gewijzigd door 2Dutch op 31-10-2021 12:53 ]

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:41
Was even een oefening aan het zoeken voor dadelijk thuis, kwam ik deze tegen:

Nu (31-10, 20.07 uur) live: YouTube: Full Live Stream Day 3 | 2021 Rogue Invitational

Zo nu zelf verder met een UBthuis programma...

[ Voor 10% gewijzigd door Snowmiss op 31-10-2021 20:14 ]

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Dat zijn aardig wat oefeningen voor als je dadelijk thuis bent :P

• wauturr
QR code in de sportscholen 7(8)7

• VinnyAMS
  • Nu online
Jazeker. Afgelopen vrijdag voor het eerst sinds lange tijd even baantjes trekken in het zwembad. Zoon(21) ook mee dus blij. Vandaag training één van deze week.

Lowerbody A
maandag 1 nov. 2021, 19:13

Squat (Barbell)
Set 1: 80 kg × 8
Set 2: 80 kg × 8
Set 3: 80 kg × 8
Set 4: 80 kg × 8

Stiff Leg Deadlift (Barbell)
Set 1: 75 kg × 8
Set 2: 75 kg × 8
Set 3: 75 kg × 8
Set 4: 75 kg × 8

Lunge (Dumbbell)
Set 1: 2,5 kg × 12
Set 2: 2,5 kg × 12
Set 3: 2,5 kg × 12

Hip Thrust (Barbell)
Set 1: 70 kg × 8
Set 2: 70 kg × 8
Set 3: 70 kg × 8

Standing Calf Raise (Dumbbell)
Set 1: 17,5 kg × 20
Set 2: 17,5 kg × 20
Set 3: 17,5 kg × 20

Mountain Climber
Set 1: 25 reps
Set 2: 25 reps
Set 3: 25 reps

Crunch
Set 1: 15 reps
Set 2: 15 reps
Set 3: 15 reps

with Strong

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
VinnyAMS schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:16:
Jazeker. Afgelopen vrijdag voor het eerst sinds lange tijd even baantjes trekken in het zwembad. Zoon(21) ook mee dus blij.
Ik heb een zoon van 16 die af en toe meegaat krachttrainen.. Ik ken het gevoel! :)

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Mensen die in de buurt van Schiedam eens samen willen sporten zonder QR, mijn sporttuin staat tot jullie beschikking. :P

• wauturr
Tatsu schreef op maandag 1 november 2021 @ 20:18:
[...]

Mensen die in de buurt van Schiedam eens samen willen sporten zonder QR, mijn sporttuin staat tot jullie beschikking. :P
Top aanbod! Ik woon helaas niet in de buurt

• Barry|IA
Ik volg het nieuws al heel lang niet meer, maar QR verplicht? Dat betekent elke dag testen voor het sporten.....

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Barry|IA schreef op maandag 1 november 2021 @ 22:13:
QR verplicht? Dat betekent elke dag testen voor het sporten.....
Of je haalt gewoon een prikje, makkelijker dan elke dag een test imho.

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik hoop dat Barry aan het trollen is.

Zo niet ben je wellicht wel de meest ironische prikweigeraar die ik tot nu toe heb gezien _O-

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Barry|IA
Wil geen discussie opstarten.

Maar als ik via alle mogelijke kanalen en zelfs in straattaal (“laat je vaccineren, a strijder...”) te horen krijg via de overheid dat ik mij moet laten vaccineren, dan krijg ik argwaan.

Ik wacht liever tot alle kinderziektes eruit zijn, er meer bekend is over de (komende) bijwerkingen, tot het vaccin bescherming biedt tegen alle varianten, etc.

Ook wil ik graag weten wat er EXACT in zit. En dat mag ik niet.

Als ik echt m’n deur niet meer uit mag, dan geef ik er wel aan toe. Maar tot die tijd wacht ik liever :)

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:24
Barry|IA schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 01:03:
Ook wil ik graag weten wat er EXACT in zit. En dat mag ik niet.

Als ik echt m’n deur niet meer uit mag, dan geef ik er wel aan toe. Maar tot die tijd wacht ik liever :)
Er staat toch precies in de bijsluiter wat er in een vaccin zit? In ieder geval bij Comirnaty/Pfizer is dit het geval.

[ Voor 27% gewijzigd door Fuwor op 02-11-2021 06:34 ]

• Requiem19
  • Nu online
Ik had altijd begrepen dat jij niet zoveel problemen had met wat prikjes @Barry|IA? 😉 zelfs prikjes met bekende bijwerkingen toch?

De ironie is dat de niet-gevaccineerden zorgen voor de aanscherping van de regels.. ^^.

Om het on topic te houden: na de 2e prik voel je je even dagje belabberd en zit sporten er niet in.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Melk vertrouw ik ook niet hoor, veel te veel gepromoot. "Melk, de witte motor.", "Melk is goed voor elk.", en dan die schoolmelk. :/

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Requiem19
  • Nu online
Ik had wel graag gewild dat m’n ouders de promotie van Yogi Yogi drink wat minder vertrouwd hadden vroeger ;-).

• Barry|IA
Als jullie ‘t niet erg vinden ga ik hier niet verder op in. De keuze om wel/niet te vaccineren is persoonlijk.

Daarnaast leidt het altijd tot een correctie van een mod, want het is offtopic :)

• Tincahunter
Ik snap niet dat er mensen zijn die geen vaccin willen, het werkt, ernstige bijwerkingen zijn zeer zeldzaam, mensen nemen ook andere vaccinaties, het is dat men gewoon de kop er tegen gooit of te veel op bf leest en zich laat manipuleren door wappies en complotdenkers . Het word wel lekker rustig in de gym maar voor de sportschool eigenaar is dit natuurlijk minder leuk.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Enige nadeel van de prikken was ff 1 of 2 dagen spierpijn maximus in mijn geval, dus dan train je gewoon legs en niet mauwen :+

Had recent nog een mooie situatieschets: moeders die met kinderen (meerdere kg's) en boodschappen (meerdere kg's) sleuren dag in dag uit, maar in de sportschool niet meer dan 2 kg mogen gebruiken van <insert random dude> want dan worden ze me toch een partij bulky in no time _O- Het blijft me verbazen hoe vrouwen niks mogen eten en vooral fulltime aan de cardio zouden moeten, brrr. Botontkalking is a thing bij vrouwen, hup die kinders in sets van 12 reps omhoog hijsen gvd :+

Ik ga mijn calorie-intake weer even streng loggen en dan verhogen want de weegschaal blijft idem dus even kijken hoe ver ik kan gaan. Bestaan er pepernoten met extra eiwit? })

• joepP
  • Niet online
Barry|IA schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 01:03:
Wil geen discussie opstarten.

Maar als ik via alle mogelijke kanalen en zelfs in straattaal (“laat je vaccineren, a strijder...”) te horen krijg via de overheid dat ik mij moet laten vaccineren, dan krijg ik argwaan.
Je over-analyseert een triviale beslissing die je leven heel veel makkelijker maakt. Het is ieders eigen keuze, maar voor mij is het goed burgerschap om gewoon mee te doen, en uit die lockdown te komen. Alternatieven zie ik niet. Qua bijwerking had ik een stijve schouder, en één dagje koorts. In verhouding met de daadwerkelijke ziekte een lachertje. Je staat ook niet te lachen als je pech hebt en er een paar weken/maanden afligt qua training omdat je Corona krijgt.

Maar, het blijft een persoonlijke keuze, net als wel/geen doping O-)

• Barry|IA
joepP schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:00:
[...]

Je over-analyseert een triviale beslissing die je leven heel veel makkelijker maakt. Het is ieders eigen keuze, maar voor mij is het goed burgerschap om gewoon mee te doen, en uit die lockdown te komen. Alternatieven zie ik niet. Qua bijwerking had ik een stijve schouder, en één dagje koorts. In verhouding met de daadwerkelijke ziekte een lachertje. Je staat ook niet te lachen als je pech hebt en er een paar weken/maanden afligt qua training omdat je Corona krijgt.

Maar, het blijft een persoonlijke keuze, net als wel/geen doping O-)
Het maakt het leven makkelijker omdat ik meer vrijheden krijg na vaccinatie en dus zal ik ooit wel moeten buigen voor het vaccin. Maar gevaccineerd of niet, we steken elkaar nog steeds aan met het virus. Dus ik voel mij niet schuldig dat ik mij niet laat vaccineren.

Maar tot die tijd wacht ik de kinderziektes eruit zijn en het vaccin is doorontwikkeld om bescherming te bieden tegen komende mutaties van corona.

Je hebt het over bijwerkingen die je nu voelt. Wat gaat men over 1 jaar nog aan bijwerkingen ervaren? Wat gebeurt er over 10 jaar? Er zijn amper studies gedaan naar het vaccin en het is wereldwijd in rap tempo uitgerold.... het nieuwste type biotechnologie dat nog nooit eerder grootschalig op mensen is toegepast. 4 weken na de introductie van Astra kwamen we erachter dat bepaalde mensen er trombose van kunnen krijgen.

En als we dan toch de vergelijking maken met “omdat je prikt moet je dit ook accepteren”.....

Er is nog nooit, ik herhaal nog NOOIT, iemand overleden aan de gevolgen alleen van een testosterone injectie. Leg dit nu eens naast directe sterftecijfers van een vaccinatie.

Omdat ik een paracetamol pil slik, slik ik toch ook niet ook maar een XTC pil???

Bedankt. Maar ik pas.

• HyperTrophy
  • Niet online
vax of niet, je gaat er toch niet mee akkoord dat ze toegang laten weigeren voor bepaalde doelgroepen?

laat mensen lekker vrij in hun keuzes, dit griepvirus gaat toch nooit meer weg, gewoon normaal doen.

Als je het risico niet wilt lopen, blijf je maar thuis.

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

HyperTrophy schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 16:02:
vax of niet, je gaat er toch niet mee akkoord dat ze toegang laten weigeren voor bepaalde doelgroepen?
Oh jawel hoor. De mensen die nu het meerendeel van de IC bezetten laten zich (net als vorig jaar) omschrijven als: ouder, dik, ongevaccineerd.
De reden dat we nu wéér maatregelen krijgen is omdat de ziekenhuizen en IC's in het gedrang komen omdat deze doelgroep weigert zich te laten vaccineren. Ja, er zijn ook genoeg jongelui die zich niet laten prikken maar de kans dat zij ernstig ziek worden en/of op de IC terecht komen is klein.

Antivaxxers worden niet in hun vrijheid beperkt door het weigeren van een vaccinatie, de 83% van Nederland die wel gevaccineerd is wordt beperkt doordat een relatief kleine (risico)groep zich niet laat vaccineren.

Als ze besluiten om die risicogroep strenge maatregelen op te leggen ben ik 100% voor.

Ontopic: benen gingen k#t vandaag, op een of andere manier was de focus er niet bij de squat, heel apart.
Drie sets geprobeerd, elke set na twee reps de bar neergelegd.

• HyperTrophy
  • Niet online
Hoe meer druk er wordt uitgeoefend, hoe meer mensen zich gaan verzetten.

Als je nu gewoon fit en jong bent, waarom zou je je dan nog laten vaccineren?

Ik ga het verder niet hebben over cijfers want die zijn of niet specifiek genoeg, of worden stomweg verkeerd geïnterpreteerd.

Houd het lekker bij je eigen gezondheid, en doe waar je je goed bij voelt, maar ga aub niet bepalen wat een ander doen moet, daar zijn dictaturen en zweepslagen voor uitgevonden.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Laten we elkaars mening accepteren, maar dan verwacht ik ook dat de niet-gevaccineerden, om welke reden ook, de gevolgen ook accepteren. Een vaccin is niet alleen voor jezelf, maar je beschermt wel degelijk een ander. Je draagt, mocht je zelf virusdeeltjes dragen, minder, en je kunt je medemens ook minder besmetten.
Wordt je toch besmet met het virus, ben je minder ziek dan niet-gevaccineerde. Je houd altijd de groep zwakkere van onze samenleving, en het percentage waar het vaccin niet goed bij werkt, om welke reden ook.
Over het algemeen ben je beter beschermt, en besmet je een ander minder. +80% op IC is niet gevaccineerd, en 20% wel, maar daar is de vaccinatie al langer geleden, of zijn er onderliggende klachten, waardoor het vaccin niet of minder goed werkt.

Ik ben volledig gevaccineerd en moet mij Maa en Vrij laten testen(voor mijn werk)

QR-Code is niet veel zeggend. als je veel wilt uitsluiten geldt alleen testen.

1.5M en mondkapjes waar dit niet kan, zal wel snel weer worden ingevoerd.

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

HyperTrophy schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 18:31:
Als je nu gewoon fit en jong bent, waarom zou je je dan nog laten vaccineren?
Omdat je zo ook helpt ánderen te beschermen. Het gaat in deze hele vaccinatie-discussie te vaak over het individu terwijl je het echt breder moet zien dan "maar ik ben toch jong en gezond dus waarom zou ik".

Ik denk dat niemand hier in het topic in de doelgroep valt om snel op de IC te belanden maar we ondervinden wel allemaal de gevolgen ervan. En hoe kunnen we dat voorkomen/inperken? Juist, door een prik. Oók als je gezond en fit bent.

• HyperTrophy
  • Niet online
Als jij je daar goed bij voelt, moet je dat zelf weten.

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

HyperTrophy schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:04:
Als jij je daar goed bij voelt, moet je dat zelf weten.
Het gaat me er niet om of ik me er goed bij voel, ik wil dat we gewoon zo snel mogelijk uit deze shitzooi raken.
Denk je dat ik het leuk vind of zo?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wat denk je van de uitgestelde zorg, die niets met corona te maken heeft. Maar mede door niet vaccineren, lopen die mensen ook gevaar, of wordt hen zorg uitgesteld. Wil je van maatregelen af, dan is een hoge vaccinatiegraad van belang, en niet 77%.(zeker in de grote steden)

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11 18:28
Barry|IA schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:52:
[...]
Er is nog nooit, ik herhaal nog NOOIT, iemand overleden aan de gevolgen alleen van een testosterone injectie. Leg dit nu eens naast directe sterftecijfers van een vaccinatie.
Heb je beide cijfers voor mij?

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Zullen we het maar weer gewoon over krachtsport hebben? :)

Zelf heb ik van de week toch maar een afspraak bij de fysio om even te checken of de last van m'n achillespees inderdaad gewoon overbelasting is en of ik het herstel goed aanpak. Heb daar in feite alleen bij duursport echt last van maar ik probeer ook maar iets enigszins on topic te posten. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Een achillespeesblessure is niet iets wat je veel hoort; tijdens het duursport opgelopen of in de fitness?

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Superkiwi schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:05:
Een achillespeesblessure is niet iets wat je veel hoort; tijdens het duursport opgelopen of in de fitness?
Hardlopen, daar hoor je hem juist best veel. Had al wat last maar had m'n eerste halve marathon gepland dus toch gelopen. Nou dat was de laatste twee derde op karakter en de volgende dag een uur opstarten. Schijnt op zich niet heel verstandig te zijn. :+

Dus nu rek en krachttraining voor de beentjes.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Today Schouders, Borst, Biceps:
opwarmen:60 push-ups
Pullover 3x18
Fly’s 3x18

Front-press 3x8
Side raise 4x12
Incline dumbbell press 21-19-17-16(50kg)
Flat chest- press 3x12 (140kg) laatste set 7 reps
Peck-deck fly’s 3x18

Scot-curl 3x8
Zittende hammer curl 3x8
Staande cable curl EZ 3x max
Kuitheffen, 3x35 reps full stack

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Gonadan schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:19:
[...]
Had al wat last maar had m'n eerste halve marathon gepland dus toch gelopen.
[...]
Schijnt op zich niet heel verstandig te zijn.
We trainen allemaal wel eens door kleine pijntjes heen, eigenwijze pannenkoeken die we zijn :P
Hopelijk heeft de fysio goed nieuws voor je en kun je toch nog gaan trainen voor die halve marathon.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Superkiwi schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:46:
We trainen allemaal wel eens door kleine pijntjes heen, eigenwijze pannenkoeken die we zijn :P
Hopelijk heeft de fysio goed nieuws voor je en kun je toch nog gaan trainen voor die halve marathon.
Nou dat was het juist, trainen had ik op een laag pitje onder het mom van ontlasten maar die halve marathon wel gewoon gelopen. :')

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• VinnyAMS
  • Nu online
Met de tips van hier de BP en concentration curls wat aangepast.
BP ging makkelijk dus volgens training maar met 67,5 kg beginnen.

Upper A
dinsdag 2 nov. 2021, 21:19

Bench Press (Barbell)
Set 1: 65 kg × 5
Set 2: 67,5 kg × 5
Set 3: 70 kg × 5
Note: Easy

Incline Bench Press (Barbell)
Set 1: 50 kg × 8
Set 2: 50 kg × 8
Set 3: 50 kg × 8

Bent Over One Arm Row (Dumbbell)
Set 1: 22,5 kg × 12
Set 2: 22,5 kg × 12
Set 3: 22,5 kg × 12

Overhead Press (Dumbbell)
Set 1: 7,5 kg × 12
Set 2: 7,5 kg × 12
Set 3: 7,5 kg × 10

Lateral Raise (Dumbbell)
Set 1: 5 kg × 8
Set 2: 5 kg × 8
Set 3: 5 kg × 8

Bicep Curl (Barbell)
Set 1: 20 kg × 6
Set 2: 20 kg × 6

Triceps Extension (Cable)
Set 1: 15 kg × 12
Set 2: 15 kg × 12

Concentration Curl (Dumbbell)
Set 1: 15 kg × 8
Set 2: 15 kg × 8
Set 3: 12,5 kg × 6

Push Up (Knees)
Set 1: 8 reps
Set 2: 8 reps
Set 3: 8 reps
Note: From bench

Plank
Set 1: 0:30
Set 2: 0:30

Set 3: 0:30

with Strong

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15:59
Barry|IA schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:52:
[...]

gelul van een dronken aardbei zit al een jaar of 40 in de krachtsport heb er al veel zien hemelen door anabolen gebruik

ja ik ken die figuren wel het is veilig blablabla maar dat is het gewoon niet klaar ( reageer heftig mijn excuus alvast)

• Requiem19
  • Nu online
bie100 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 08:10:
[...]

gelul van een dronken aardbei zit al een jaar of 40 in de krachtsport heb er al veel zien hemelen door anabolen gebruik

ja ik ken die figuren wel het is veilig blablabla maar dat is het gewoon niet klaar ( reageer heftig mijn excuus alvast)
Het kan leiden tot hartfalen, dat is inderdaad al lang vastgesteld (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6713204/).

Daarom goed om voor jezelf na te denken welke prestatiebevorderende middelen je gebruikt.

Mijn doel met sporten is om zo lang mogelijk (75+) zo fit mogelijk te zijn, waardoor de kwaliteit van leven zo hoog mogelijk blijft. Daarom kies ik in alles met het oog op lange termijn. Ik heb het idee dat niet iedereen die lange termijn in het oog houdt…

• Barry|IA
bie100 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 08:10:
[...]

Misbruik wordt altijd gestraft. Teveel water drinken is ook dodelijk.

• Requiem19
  • Nu online
Barry|IA schreef op woensdag 3 november 2021 @ 08:52:
[...]

Misbruik wordt altijd gestraft. Teveel water drinken is ook dodelijk.
Even los van deze discussie die toch geen zin heeft, gaat het al beter met jouw gezondheid en weten de medici al wat de oorzaak is?

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Gonadan schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:54:
[...]
Nou dat was het juist, trainen had ik op een laag pitje onder het mom van ontlasten maar die halve marathon wel gewoon gelopen. :')
Nou dan weet ik wel wat de fysio gaat zeggen...
"Dat was niet zo slim he, meneer Gonodan".

Diepe buiging dat je ondanks je lage pitje toch een halve marathon weet te lopen _/-\o_
Ik wist helemaal niet dat jij zo'n hardloper was.

• Barry|IA
Requiem19 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:08:
[...]

Even los van deze discussie die toch geen zin heeft, gaat het al beter met jouw gezondheid en weten de medici al wat de oorzaak is?
Langlopende problemen in relatie, wat destijds uitzichtloos was, ruzie in familie en dat in combinatie met (ik zal het maar eerlijk zeggen) een overdosis aan Pramipexol, heeft er voor gezorgd dat het hart onvoorspelbaar reageerde.
(Hier laat ik wel wat cruciale info achterwege, maar dat is te persoonlijk).

Gelukkig geen blijvend letsel en ben geen hartpatiënt. Hartfilmpjes zijn gemaakt, ben niet relatief gezond, maar echt gezond (gelukkig). Psychisch is er wel wat te sleutelen, daar richt ik mij nu vooral op.

Thanks voor je interesse! :)

• Tincahunter
Ik ga even geen rustdag meer pakken ( rust genoeg tijdens borst en schouder dag als het gaat om het CZS) Ik ga ook wat meer volume toevoegen door een oefening meer te doen.

Workout 1 Rug, nek en biceps

BOR
Latpulldown brede greep
Dumbell row
Seated cable row/Latpulldown V-bar
Barbell shrug

Incline dumbell curl
Dumbell hammer curl
EZ bar curl/Machine preacher curl

Workout 2 Borst en triceps

Benchpress
Flat dumbell press
Incline dumbell press
incline dumbell flyes /cable flyes

Pushups met banden
Scull crusher
Rope pulldown

Workout 3 Benen

Legpress
Squat
Legextention
RDL
Leg curl

Standing calf raise
Seated calf raise

Workout 4 Schouders en buik

Dumbell schoulder press
Dumbell sideraise
Dumbell reardeltraise

Leg raise
Crunch

Op dag 5 begin ik weer met workout 1. Ik kijk even aan hoe dit bevalt tot begin februari.

• VinnyAMS
  • Nu online
Barry|IA schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:40:
[...]

Langlopende problemen in relatie, wat destijds uitzichtloos was, ruzie in familie en dat in combinatie met (ik zal het maar eerlijk zeggen) een overdosis aan Pramipexol, heeft er voor gezorgd dat het hart onvoorspelbaar reageerde.
(Hier laat ik wel wat cruciale info achterwege, maar dat is te persoonlijk).

Gelukkig geen blijvend letsel en ben geen hartpatiënt. Hartfilmpjes zijn gemaakt, ben niet relatief gezond, maar echt gezond (gelukkig). Psychisch is er wel wat te sleutelen, daar richt ik mij nu vooral op.

Thanks voor je interesse! :)
Dank voor je update Barry. Beterschap en heel veel sterkte.
Pagina: 1 ... 75 ... 125 Laatste

Let op:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.