Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Krachtsport Topic - Deel 1 Overzicht

Pagina: 1 ... 8 ... 17 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• 712641
  • Registratie: oktober 2019
  • Niet online
Ik zou ze in ieder geval niet met spuitbus verfen, maar met metaalverf. (Ik heb zelf goede ervaringen met metaalverf van de Action...) Als je het goed dik aanbrengt met een kwast zal het wel even blijven zitten. Sowieso eerst ontvetten en opschuren met schuurdoek (soort schuurspons maar dan voor het opruwen van verf). Eventueel verfafbijt als je lui bent, want dat kan weinig kwaad op metaal denk ik zo.

• Slava1
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 30-09 21:52
maximiliaan_nl schreef op maandag 5 november 2018 @ 19:25:
Ik zou ze in ieder geval niet met spuitbus verfen, maar met metaalverf. (Ik heb zelf goede ervaringen met metaalverf van de Action...) Als je het goed dik aanbrengt met een kwast zal het wel even blijven zitten. Sowieso eerst ontvetten en opschuren met schuurdoek (soort schuurspons maar dan voor het opruwen van verf). Eventueel verfafbijt als je lui bent, want dat kan weinig kwaad op metaal denk ik zo.
En epoxi verf? Zodat ik er een paar in de tuin kan leggen voor een fijne tuin training?

• 712641
  • Niet online
@Slava1 Als je dat spul hebt staan en je het waard vind zie ik geen reden om het niet te doen.

• FireFoz
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 14-10 00:59
Slava1 schreef op maandag 5 november 2018 @ 17:30:
Mannen, vraagje ik heb voor mijn homegyme een aantal goedkope maar oudere gewichten kunnen kopen (metaal). Wat raden jullie aan om deze op te knappen? Schuren em dan spay paint er over? Of eerst een onderlaag aanbrengen of zo?

Suggesties welkom.
Ik zou het geld dat je er aan uit wilt geven mooi aan wat extra materiaal besteden en met de tijd die je overhoud extra trainen :+ na een jaar zijn ze toch weer lelijk

Weet er ff geen

• Slava1
FireFoz schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 21:19:
[...]

Ik zou het geld dat je er aan uit wilt geven mooi aan wat extra materiaal besteden en met de tijd die je overhoud extra trainen :+ na een jaar zijn ze toch weer lelijk
Het zijn mooie klassieke gewichten van rond de oorlog vandaar ik dacht ze toch op te knappen.

Trouwens de afgelopen week voor de home gym 36 kilo aan bumbells gekocht voor 25 euro en 3 kettelebelts gisteren voor 20 euro (8, 12 en 24 kilo) goede kwaltijd :-)

• 712641
  • Niet online
Slava1 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 03:40:
[...]

Het zijn mooie klassieke gewichten van rond de oorlog vandaar ik dacht ze toch op te knappen.
Als ze al zo oud zijn, zou ik oppassen met schuren. Kan zijn dat er loodhoudende verf op gebruikt is.

712641 wijzigde deze reactie 07-11-2018 14:53 (20%)

• Slava1
maximiliaan_nl schreef op woensdag 7 november 2018 @ 14:50:
[...]

Als ze al zo oud zijn, zou ik oppassen met schuren. Kan zijn dat er loodhoudende verf op gebruikt is.
Heel scherp, dat ga ik niet gokken inderdaad.

• 712641
  • Niet online
Even een vraagje aan de mensen die aan krachttraining doen... Hoe hou je het voor jezelf interessant. Ik raak nogal snel verveeld door de herhalende bewegingen bij krachtsport... Maar ik moet toch een bepaald regime op gaan pakken i.v.m. rugklachten... Maar dat is dus moeilijk want het is zo saai en er zijn genoeg leukere dingen om te doen met mijn tijd...
Zuluman schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 17:21:
[...]

Ik had laatst ee nvieo gezien Van Zack telander hierover maar kan het niet vinden. Deze is ook aardig.
Wel een goed punt. Ik heb bankdrukken altijd al een beetje vreemd gevonden, want overhead is veel heftiger naar mijn idee.

712641 wijzigde deze reactie 08-11-2018 19:33 (50%)

• Zuluman
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 11:39

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Vandaag de Smolov Base Mesocycle afgesloten met een high bar Squat PR - 185kg.

Ik had er een hard hoofd in dat ik uberhaupt in de buurt van mijn voorgaande 1 rep max zou komen. Paar maanden geleden heb ik 2x175kg gedaan. maar 180 faalde ik elke keer. En 2x175kg geeft bij alle calculators 180kg aan. Voor de smolov cycle heb ik 180kg aangehouden.

Ik voelde me totaal niet sterk vandaag of de dagen ervoor. Moest echt de tijd nemen om op te warmen. Heb ook vooraf wat foamrolling gedaan. Toen ik heen fietse had ik last van mijn rechterquads en glute. Maar na een goed warming up voelde het allemaal stuk beter.

Wat ik vooral lastig vindt is de stappen naar je max attempt. Ik had diverse berekeningen op het bord gezet die ik van allerlei bronnen had gehaald. Dit is het geworden:

6x60kg jump squats
5x100kg
3x 130kg
1x155kg
1x170kg
1x180kg PR
1x185kg PR
1x187,5kg...helaas niet. scheelde weinig. concentratie was er niet meer. Ik heb besloten geen 2e poging te doen.

Voor de intense cycle vul ik wel 187,5kg in. Maar volgende week 1 week switching cycle.

3600Wp Oost/West 12x LG Bifacial + Enphase M250 PVOutput

• Slava1
maximiliaan_nl schreef op donderdag 8 november 2018 @ 19:26:
Even een vraagje aan de mensen die aan krachttraining doen... Hoe hou je het voor jezelf interessant. Ik raak nogal snel verveeld door de herhalende bewegingen bij krachtsport...
Wellicht is deze sport niks voor jou? Is er geen andere sport die je wel leuk vind?

Een pre-workout kan trouwens soms een beetje helpen, ook wel motivatie in een potje genoemd.

• Philflow
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 08:22

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

maximiliaan_nl schreef op donderdag 8 november 2018 @ 19:26:
Even een vraagje aan de mensen die aan krachttraining doen... Hoe hou je het voor jezelf interessant. Ik raak nogal snel verveeld door de herhalende bewegingen bij krachtsport... Maar ik moet toch een bepaald regime op gaan pakken i.v.m. rugklachten... Maar dat is dus moeilijk want het is zo saai...
Bij motivatie voor kracht training kun je denken aan:
- betere lichaams compositie (meer spier, minder vet)
- meer kracht
- diverse gezondheidsvoordelen (insuline gevoeligheid, bone mineral density, anti aging etc.)
- er beter uit zien (subjectief).

Als je concrete doelen hebt wordt het vanzelf minder saai.

Hoe kom je erbij dat krachtsport goed is voor jouw specifieke rugklachten? Serieuze rugklachten lijkt mij een behoorlijke belemmering bij diverse oefeningen.

Philflow wijzigde deze reactie 11-11-2018 12:00 (6%)

• 712641
  • Niet online
Slava1 schreef op zondag 11 november 2018 @ 03:42:
[...]

Wellicht is deze sport niks voor jou? Is er geen andere sport die je wel leuk vind?

Een pre-workout kan trouwens soms een beetje helpen, ook wel motivatie in een potje genoemd.
Ik hou sowieso niet van sporten, maar ik heb wel gemerkt dat het goed is voor mijn algehele gesteldheid. In het bijzonder bepaalde krachttraining die zich richten op mijn core.

Ik zou niet weten hoe een pre-workout het boeiend gaat houden, want je moet toch naar een sportschool toe eerst en so weiter.
Philflow schreef op zondag 11 november 2018 @ 11:43:
[...]

Bij motivatie voor kracht training kun je denken aan:
- betere lichaams compositie (meer spier, minder vet)
- meer kracht
- diverse gezondheidsvoordelen (insuline gevoeligheid, bone mineral density, anti aging etc.)
- er beter uit zien (subjectief).

Als je concrete doelen hebt wordt het vanzelf minder saai.
- Lichaamscompositie vind ik niet belangrijk... want wat heeft dat nou daadwerkelijk voor toegevoegde waarde?
- Meer kracht hoeft niet per se, want ik ben toch al sterker dan de meeste mannen.
- De gezondheidsvoordelen zijn voor mij wel de hoofdreden om aan krachtsport te willen doen. Nu ik wat ouder wordt merk ik dat mijn lichaam steeds minder kan hebben als ik helemaal niet sport. Dus ik moet bijna wel als ik een beetje levenskwaliteit wil behouden... Echter hebben veel sporten bepaalde nadelen, die krachtsport niet hebben.
- Er beter uit zien is mooi meegenomen, maar zie ik ook niet als directe motivatie.
Philflow schreef op zondag 11 november 2018 @ 11:43:
[...]

Hoe kom je erbij dat krachtsport goed is voor jouw specifieke rugklachten? Serieuze rugklachten lijkt mij een behoorlijke belemmering bij diverse oefeningen.
Rug- of heupklachten.. weet nog niet precies wat het is, maar heb gemerkt dat het doen van stabiliteits-/core-oefeningen wel veel schelen. Moet nog een keer laten onderzoeken wat het is, maar dat komt nog wel.

• Philflow

Philflow

maximiliaan_nl schreef op zondag 11 november 2018 @ 13:09:
[...]
- Lichaamscompositie vind ik niet belangrijk... want wat heeft dat nou daadwerkelijk voor toegevoegde waarde?
Een lager vetpercentage en meer spiermassa correleert vrij goed met algemene gezondheid en gezond ouder worden. Zie hier verder wat voordelen van kracht training: http://time.com/4803697/bodybuilding-strength-training/

Maar volgens mij ben je al vrij overtuigd dat je krachtsport niet leuk vindt. Ik zou zeggen zoek een andere sport die je wel leuk vindt, zwemmen wellicht?

Als je serieuze heup en rug klachten hebt wordt het moeilijk te squatten, deadliften, overhead press etc.

Philflow wijzigde deze reactie 11-11-2018 14:13 (34%)

• 712641
  • Niet online
Philflow schreef op zondag 11 november 2018 @ 14:06:
[...]

Maar volgens mij ben je al vrij overtuigd dat krachtsport niet leuk is. Ik zou zeggen zoek een andere sport die je wel leuk vindt, zwemmen wellicht?
Ik vind hardlopen veel leuker dan krachtsport, maar dat is al helemaal not done met rugklachten. Ik hoop eigenlijk op de termijn middels krachtsport genoeg op te bouwen om te kunnen hardlopen zo nu en dan. Want als ik hardlopen vergelijk met krachtsport, dan is het als een achtbaan t.o.v. in de klas zitten... hahaha. >:)

712641 wijzigde deze reactie 11-11-2018 19:40 (10%)

• Slava1
[...]

Ik hou sowieso niet van sporten, maar ik heb wel gemerkt dat het goed is voor mijn algehele gesteldheid. In het bijzonder bepaalde krachttraining die zich richten op mijn core.

Ik zou niet weten hoe een pre-workout het boeiend gaat houden, want je moet toch naar een sportschool toe eerst en so weiter.
Je hoeft niet boos op me te worden hoor :( Probeer je alleen maar te helpen, maar als je geen ruggengraat hebt is het inderdaad lastig je luie donder in beweging te brengen.

• NiGeLaToR
  • Registratie: maart 2000
  • Nu online
Zo na ruim 2 maandjes IF avontuur icm een laag carb 'dieet' (want ben eigenlijk niet zo met eten bezig meer) kom ik nu in de verleiding om het nog een tandje aan te zetten: ketogeen dieet. Vind het interessant en ben benieuwd hoe m'n lichaam reageert (huidige IF insteek werkt erg goed voor me) op een écht laag kh dieet.

Maar, voor ik me hier in stort doe ik twee dingen: inlezen en.. m'n peers op Tweakers vragen naar hun ervaringen en meningen over ketogeen leven/eten. Zijn er mensen die zo'n vorm van voeding hebben geprobeerd en dan ook nog specifiek icm krachttraining? Ik lees wisselende berichten over het herstel na kracht in een ketogeen dieet, maar begrijp ook dat veel mensen menen dat ze 'in keto' zijn als ze ketonen op zo'n urinestaaltje aantreffen.. maar begrijp nu dat je dan nog in de overgangsfase zit naar de aanpassing van je lichaam. Pas als je geen (grote hoeveelheden) ketonen meer in je urine aantreft én nauwelijks/weinig kh eet is je lichaam over op ketonen.

Komt weer een hoop biochemie bij kijken, wat op zich al interessant is, maar ook weer veel uhm tjah.. we kennen het.. 'dit is de oplossing voor alles'-info. So.. shoot :)

Zoekt met regelmaat developers voor BigDataHub en IT consultants voor InTellegus. DM even voor meer info of check de site(s).

• 712641
  • Niet online
Slava1 schreef op zondag 11 november 2018 @ 19:59:
[...]

Je hoeft niet boos op me te worden hoor :( Probeer je alleen maar te helpen, maar als je geen ruggengraat hebt is het inderdaad lastig je luie donder in beweging te brengen.
Wat is dat toch met die lui hier... :/ Een beetje met gewichten zwaaien heeft volgens mij weinig met ruggengraat te maken... Discipline ook niet, want dat heb ik genoeg. Misschien ben ik wel gewoon niet autistisch genoeg voor die sport.

712641 wijzigde deze reactie 12-11-2018 09:37 (22%)

• JDFS
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 13:07
NiGeLaToR schreef op maandag 12 november 2018 @ 08:24:
Zo na ruim 2 maandjes IF avontuur icm een laag carb 'dieet' (want ben eigenlijk niet zo met eten bezig meer) kom ik nu in de verleiding om het nog een tandje aan te zetten: ketogeen dieet. Vind het interessant en ben benieuwd hoe m'n lichaam reageert (huidige IF insteek werkt erg goed voor me) op een écht laag kh dieet.

Maar, voor ik me hier in stort doe ik twee dingen: inlezen en.. m'n peers op Tweakers vragen naar hun ervaringen en meningen over ketogeen leven/eten. Zijn er mensen die zo'n vorm van voeding hebben geprobeerd en dan ook nog specifiek icm krachttraining? Ik lees wisselende berichten over het herstel na kracht in een ketogeen dieet, maar begrijp ook dat veel mensen menen dat ze 'in keto' zijn als ze ketonen op zo'n urinestaaltje aantreffen.. maar begrijp nu dat je dan nog in de overgangsfase zit naar de aanpassing van je lichaam. Pas als je geen (grote hoeveelheden) ketonen meer in je urine aantreft én nauwelijks/weinig kh eet is je lichaam over op ketonen.

Komt weer een hoop biochemie bij kijken, wat op zich al interessant is, maar ook weer veel uhm tjah.. we kennen het.. 'dit is de oplossing voor alles'-info. So.. shoot :)
Wat is je doel? Ik heb ooit keto overwogen om vet te verliezen, maar voelde me super miserabel na een paar dagen. Iets met doorzettingsvermogen :X . Ik heb geleerd dat een calorie inname > macro's, maar dat is niet je vraag.

In ieder geval had ik bij die paar keer krachttraining die ik deed tijdens keto weinig energie en ik voelde me sowieso slecht.

• NiGeLaToR
  • Nu online
JDFS schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:30:
[...]

Wat is je doel? Ik heb ooit keto overwogen om vet te verliezen, maar voelde me super miserabel na een paar dagen. Iets met doorzettingsvermogen :X . Ik heb geleerd dat een calorie inname > macro's, maar dat is niet je vraag.

In ieder geval had ik bij die paar keer krachttraining die ik deed tijdens keto weinig energie en ik voelde me sowieso slecht.
M'n doel is en was inderdaad vet verliezen en dat gaat nu met m'n huidige setup al prima (8kg gewicht sinds 1/9, vp is ongeveer 3-4% gedaald naar 18%). De rust in m'n hoofd, het niet hebben van honger en gewoon het coole proces erachter dat je je lichaam dit kunt laten doen zijn meer de motivaties nu - nieuwschierigheid wellicht :-)

Qua keto-griep zoals ze dat noemen is het handig om niet cold turkey te stoppen met kh. Ik zit nu op zo'n 100-120gr kh per dag en ga dat gewoon afbouwen. Voor mij is de grootste omschakeling denk ik dat ik ook een deel ew moet vervangen door vetten, terwijl ik tamelijk terughoudend ben geweest in het eten van vetten.. echt even zoeken hoe ik zoveel vet inname kan organiseren in m'n dagelijkse (gezins)ritme.

Qua doorzettingsvermogen begrijp ik dat het na de omschakeling (stel je zit heel hoog in de kh en neemt er 3 weken voor en dan nog even goed instellen) een oase van rust is in je systeem, maar de weg erheen kun je wellicht soepeler maken maar is niet per se prettig of fijn :+
maximiliaan_nl schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:36:
[...]

Wat is dat toch met die lui hier... :/ Een beetje met gewichten zwaaien heeft volgens mij weinig met ruggengraat te maken... Discipline ook niet, want dat heb ik genoeg. Misschien ben ik wel gewoon niet autistisch genoeg voor die sport.
Generaliseren, badineren en dan hulp verwachten :) nee, die 'lui hier' verwachten wel dat je zelf ook nog moeite wilt doen. Misschien wil je gewoon helemaal niet sporten, wat ook prima is. Motivatie creëer je zelf.

NiGeLaToR wijzigde deze reactie 12-11-2018 10:51 (16%)

Zoekt met regelmaat developers voor BigDataHub en IT consultants voor InTellegus. DM even voor meer info of check de site(s).

• JDFS
Ah kijk, je zat op een zelfde soort vetpercentage als ik, toen ik rond oktober '17 serieus begon met trainen (2x in de week personal training en 1 keer boksen) en op mijn voeding letten. Ik zat toen rond de 22% en wilde dit omlaag brengen. Uiteindelijk heb ik een tijdje rond de 1.500 tot 1.600 kcal per dag geleefd en ook flink wat cardio erbij gedaan (hardlopen).

Ik zat redelijk laag met de koolhydraten, maar niet eens bijster hoog in de eiwitten. Dit is pas vanaf juni j.l. zo, omdat ik elke dag minimaal 120g eiwitten naar binnen werk.

Anyway om je wat hoop te schenken: uiteindelijk zat ik in juni op een vetpercentage van <10% en had ik een mooi ingevallen, hoekig gezicht (als je dit esthetisch vindt, ik wel). Het beste voedingsschema is datgene wat je volhoudt op een laag aantal kcal!

• Slava1
maximiliaan_nl schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:36:
[...]

Wat is dat toch met die lui hier... :/ Een beetje met gewichten zwaaien heeft volgens mij weinig met ruggengraat te maken... Discipline ook niet, want dat heb ik genoeg.
Dus wat ik zei, zoek een andere sport. Het is best raar een sport te gaan beoefenen dat je niet ligt.
Wat is dat toch met die lui hier.
Misschien ben ik wel gewoon niet autistisch genoeg voor die sport.
Waarom beledig je nu alle krachtsporters?

• NiGeLaToR
  • Nu online
JDFS schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:11:
Ah kijk, je zat op een zelfde soort vetpercentage als ik, toen ik rond oktober '17 serieus begon met trainen (2x in de week personal training en 1 keer boksen) en op mijn voeding letten. Ik zat toen rond de 22% en wilde dit omlaag brengen. Uiteindelijk heb ik een tijdje rond de 1.500 tot 1.600 kcal per dag geleefd en ook flink wat cardio erbij gedaan (hardlopen).
Nu ben ik al een poosje bezig geweest om dit van achterin de 2x % vet naar dit te verlagen :+
Tis een terugkerend thema in m'n leven en merk dat ik niet zo lang kan functioneren op zo lage kcal. Alles stopt dan gewoon met werken :) maargoed, nu sinds 1/9 dus een klein sprintje kunnen maken omdat twee aspecten die bij lage kcal inname niet werkte bij me (moe / niet scherp / traag van gedachten en tot stilstand komend metabolisme) nu wél blijven werken :)
Ik zat redelijk laag met de koolhydraten, maar niet eens bijster hoog in de eiwitten. Dit is pas vanaf juni j.l. zo, omdat ik elke dag minimaal 120g eiwitten naar binnen werk.

Anyway om je wat hoop te schenken: uiteindelijk zat ik in juni op een vetpercentage van <10% en had ik een mooi ingevallen, hoekig gezicht (als je dit esthetisch vindt, ik wel). Het beste voedingsschema is datgene wat je volhoudt op een laag aantal kcal!
Dat zijn mooie resultaten, well done! Ik heb nu als doel gesteld dat ik voor het eerst in ruim 20 of meer jaar (in m'n puberteit nog een korte tijd in een groeispurt met relatief veel beweging gehad, daarvoor en daarna altijd wel een romig laagje gehad :) ) de vorm van m'n buik wil kunnen zien. Ik vraag niet eens een blokjesbuik, maar gewoon.. geen speklaag. En dat is precies de plek waar het het langst blijft zitten, dus tegen de tijd dat dit lukt ben ik verder redelijk droog.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@NiGeLaToR welke naam je het geeft maakt niet veel uit. speel met je carb inname en pas dat aan je wensen aan. (let goed op met dit weer dat je niet verkouden, grieperig wordt. dan ben je verder van huis) verder heb ik nooit problemen gehad met (suikers) uit groenten. verder ligt je vetp. verlagen ook in je training

@maximiliaan_nl Je kunt je ook thuis gaan opdrukken. hoef je ook geen gym te bezoeken en met gewichten te slingeren

Hackus wijzigde deze reactie 12-11-2018 13:17 (15%)

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• NiGeLaToR
  • Nu online
Thanks @Hackus, 'k ga gewoon verder en zal de algehele gezondheid in de gaten houden. Idem met slaap, wat nog wel eens lastig is.

• Capo
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
Zuluman schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 18:06:
Vandaag de Smolov Base Mesocycle afgesloten met een high bar Squat PR - 185kg.

Ik had er een hard hoofd in dat ik uberhaupt in de buurt van mijn voorgaande 1 rep max zou komen. Paar maanden geleden heb ik 2x175kg gedaan. maar 180 faalde ik elke keer. En 2x175kg geeft bij alle calculators 180kg aan. Voor de smolov cycle heb ik 180kg aangehouden.

Ik voelde me totaal niet sterk vandaag of de dagen ervoor. Moest echt de tijd nemen om op te warmen. Heb ook vooraf wat foamrolling gedaan. Toen ik heen fietse had ik last van mijn rechterquads en glute. Maar na een goed warming up voelde het allemaal stuk beter.

Wat ik vooral lastig vindt is de stappen naar je max attempt. Ik had diverse berekeningen op het bord gezet die ik van allerlei bronnen had gehaald. Dit is het geworden:

6x60kg jump squats
5x100kg
3x 130kg
1x155kg
1x170kg
1x180kg PR
1x185kg PR
1x187,5kg...helaas niet. scheelde weinig. concentratie was er niet meer. Ik heb besloten geen 2e poging te doen.

Voor de intense cycle vul ik wel 187,5kg in. Maar volgende week 1 week switching cycle.
Erg netjes _/-\o_

Gebruik je naast riem ook sleeves? Zoja welke? Ik krijg SBD, Titan en strengthshop naar mijn oren gegooid van de powerlifters hier.

Vorige week mijn deload/test week gehad. Maandag ochtend om 0700u 2x 180kg kunnen squatten terwijl ik uitging van 172,5. Zonder riem en sleeves, Wel met een hele warme trainingsbroek aan. Merk dat ik echt een riem moet gaan aanschaffen.

Mijn opwarming was:
5 minuten crosstrainer laag tempo, laag niveau.
5x 60kg
3x 100
3x 140
2x 160
1x 172,5
Dat ging zo soepel dat ik besloot 180 te doen. En er zaten er vrij soepel 2 in.
Ga nu voor 182,5. Misschien kan het hoger maar weet uit ervaring nu dat de percentage trainingen zo zwaar zijn dat het echt lastig is de laatste herhaling te halen of die fail ik.

Bench Dinsdag ging ook goed maar op Donderdag deadlift was ik compleet dood. Kreeg 175kg net aan omhoog terwijl ik voor 205/210 wilde gaan. Was gewoon dood en dood moe, op, gaar.. lijf wilde niet.
Vermoed dat het te maken heeft met de zware boks sessie op woensdag avond.
Maandag zware squat in de ochtend en savonds boksen gaf overigens wel het drunking boxing efect :+
Lachen, maar vermoed dat het boksen wel eens de dood doener kan zijn voor echte progressie.
(of zware kracht training de dooddoener voor boksen)

No matter how good she looks, someone, somewhere, is tired of her sh!t.

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Ik hou sowieso niet van sporten, maar ik heb wel gemerkt dat het goed is voor mijn algehele gesteldheid.

[...]

Rug- of heupklachten.. weet nog niet precies wat het is, maar heb gemerkt dat het doen van stabiliteits-/core-oefeningen wel veel schelen. Moet nog een keer laten onderzoeken wat het is, maar dat komt nog wel.
Misschien gewoon eens een fysiotherapeut bezoeken? Die kan je vertellen wat het is en misschien ook nog wel adviseren voor sport/training wat je wel enigszins leuk zou vinden of hoe je zo efficiënt mogelijk van je klachten af komt.

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

• metallicattim
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 11:31
Mensen, wat is jullie advies?

Mijn grip tijdens de DL ligt achter, wat is dan het verstandigste om te doen:
Straps of mixed grip gaan gebruiken? ( Hook-grip lukt me niet met mijn kleine "Trump-handjes" :9 )

Ik merk dat als ik mixed grip doe dat grip geen bepalende factor meer speelt, echter als ik rechts underhand doe, sta ik niet lekker en kom ik met mijn rechterarm tegen mijn knie en verlies ik wat focus/balans, met links underhand heb ik dat gek genoeg niet.
Waar zou hem dat aan kunnen liggen? (nóg) wijder pakker? Of maar gewoon niet afwisselen en altijd rechts overhand pakken?

Grip-training lijkt de meest voor de hand liggende oplossing, maar daar gaat tijd overheen en wat ik voorheen probeerde ( farmerwalks, farmerholds etc. ) had niet voldoende effect op mijn grip, de DL groeide gewoon nog harder.

• Zuluman

Zuluman

Capo schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 08:17:
[...]

Erg netjes _/-\o_

Gebruik je naast riem ook sleeves? Zoja welke? Ik krijg SBD, Titan en strengthshop naar mijn oren gegooid van de powerlifters hier.

......
Thanks. Ik gebruik geen sleeves. Volgens mij doen die niet zo heel veel maar is het meer het "gevoel" van stevigheid dat mensen aanspreekt. Zo heb ik een voorkeur voor compression shorts ipv een losse "zwem"short.

Ik gebruikt mijn riem alleen bij meerdere werksets boven de 85%. Ik kan best een aantal reps/sets zonder maar met is fijn tegen vermoeidheid.

• assasinbats
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 09:14
metallicattim schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 09:11:

Straps of mixed grip gaan gebruiken? ( Hook-grip lukt me niet met mijn kleine "Trump-handjes" :9 )

Ik merk dat als ik mixed grip doe dat grip geen bepalende factor meer speelt, echter als ik rechts underhand doe, sta ik niet lekker en kom ik met mijn rechterarm tegen mijn knie en verlies ik wat focus/balans, met links underhand heb ik dat gek genoeg niet.
Waar zou hem dat aan kunnen liggen? (nóg) wijder pakker? Of maar gewoon niet afwisselen en altijd rechts overhand pakken?

Grip-training lijkt de meest voor de hand liggende oplossing, maar daar gaat tijd overheen en wat ik voorheen probeerde ( farmerwalks, farmerholds etc. ) had niet voldoende effect op mijn grip, de DL groeide gewoon nog harder.
Je kan zo lang mogelijk je pronated grip houden, tot t niet meer gaat, en dan over gaan naar mixed grip. Op deze manier train je je grip.
Afhankelijk van hoe vaak t voorkomt dat je de halter niet vast kan houden (is dat bij 70%, of 90%? En hoe vaak is dat per week?) zal je hier beter in worden.

• metallicattim
Dat probeer ik inderdaad, totdat het niet meer gaat en switch ik naar mixed grip, dit is altijd in de topset (en alleen problemen met de DL, rest van de workouts geen grip problemen) en dan vaak na 2 reps houdt het op en laatste 3 doe ik dan mixed grip.
Ik probeer die dan rechts/links af te wisselen, maar dat werkt dus niet zo lekker.
Ik ben 3 maanden gestopt met sporten en ben het nu weer op het pakken sinds 2 weken en merk nu alweer dat het gewicht op de stang sneller gaat dan de grip in de vingers :9

• Salvatron
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet !

Ik vraag me af waarom de mixed grip wordt beschouwd als een manier om de grip te trainen. Het is gewoon een trucje waardoor je meer gewicht kan tillen, ik begrijp niet hoe dit een beter effect zou hebben op gripkracht dan wanneer je de gewone grip gebruikt, of straps.

The enemy within

• 712641
  • Niet online
Hackus schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:13:
@maximiliaan_nl Je kunt je ook thuis gaan opdrukken. hoef je ook geen gym te bezoeken en met gewichten te slingeren
Doe ik al. Maar ik wil op de termijn ook wat meer middelen gaan oppikken. Het was ook meer een oriënterende vraag.
NiGeLaToR schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:49:

[...]

Generaliseren, badineren en dan hulp verwachten :) nee, die 'lui hier' verwachten wel dat je zelf ook nog moeite wilt doen. Misschien wil je gewoon helemaal niet sporten, wat ook prima is. Motivatie creëer je zelf.
Als je maar genoeg gelooft dat motivatie vanuit jezelf komt misschien...
Slava1 schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:31:

[...]

Waarom beledig je nu alle krachtsporters?
Waarom zet jij autisme nu weg alsof het iets minderwaardigs is?

712641 wijzigde deze reactie 13-11-2018 12:31 (42%)

• Capo
  • Niet online
@Zuluman Thanks. De sleeves zijn ook warmhouders begrijp ik.. maar daar heb ik wel wat anders voor.
Salvatron schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 12:20:
Ik vraag me af waarom de mixed grip wordt beschouwd als een manier om de grip te trainen. Het is gewoon een trucje waardoor je meer gewicht kan tillen, ik begrijp niet hoe dit een beter effect zou hebben op gripkracht dan wanneer je de gewone grip gebruikt, of straps.
beschouwen mensen mixed grip zo? serieuze vraag

metallictim snap ik wel laatste 3 reps. Het is geen grip training maar wel sterker.

Ik hou van grip training overigens. Zijn leuke oefeningen voor. Ik til geen gewichten die ik niet kan vast houden. Soms lastig met DB rows of shrugs maar so be it. Hooguit wat kalk met deadliften.

Capo wijzigde deze reactie 13-11-2018 13:06 (21%)

• Zuluman

Zuluman

metallicattim schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 09:11:

Ik zou mixed grip in trainingen vermijden en desnoods straps gebruiken. als je je werksets met mixed grip gaat uitvoeren bestaat de kans groot dat je een onbalans krijgt zoals ik dat heb gekregen hierdoor. Ik ben niet meer symmetrisch in de schouders. Ik heb ook aan mijn rechter schouder meer last en laat dat nou net de hand zijn die omgedraaid is.

Meer deadliften op de grens van wat je regular kan wil ook helpen. En probeer eens wat ander grip work zoals Ed Coan bv voorsteld.

• metallicattim
Zuluman schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 13:45:
[...]

Ik zou mixed grip in trainingen vermijden en desnoods straps gebruiken. als je je werksets met mixed grip gaat uitvoeren bestaat de kans groot dat je een onbalans krijgt zoals ik dat heb gekregen hierdoor. Ik ben niet meer symmetrisch in de schouders. Ik heb ook aan mijn rechter schouder meer last en laat dat nou net de hand zijn die omgedraaid is.

Meer deadliften op de grens van wat je regular kan wil ook helpen. En probeer eens wat ander grip work zoals Ed Coan bv voorsteld.

[YouTube: Ed Coan's Favorite Skwaat and Deadlift Assistance Exercises]
Thx, straks even kijken, heb nu geen geluid ;) Leuke oefening! Ga ik zeker in m'n programma verwerken!

Ik heb meerdere mensen gezien die onbalans krijgen door mixed grip te gebruiken, onbedoeld draai je licht naar de zijkant wat op den langen duur voor problemen zorgt. Rechts/links afwisselen wil dan wel helpen, maar ik vind de hele mixed grip houding minder fijn dan normale grip.

-edit-
Wat ik trouwens ook wel mooi vond was wat werken in de tuin voor m'n grip deed. Ik heb afgelopen zomer veel met die muurblokken gewerkt, die wegen 20-25kg en zijn 10x10x60, dus lekker wijd vastpakken. Toen ik na 2 weken weer in de sportschool kwam wist ik niet wat me overkwam qua gripstrength haha.
Ik heb dat nog geprobeerd na te bootsen door dumbbels verticaal vast te pakken en zo lang mogelijk vast te houden, maar dat deed uiteindelijk niks voor m'n grip. Denk dat ik maar 10 min per dag met zo'n blok door de tuin ga rennen :9

metallicattim wijzigde deze reactie 13-11-2018 20:44 (22%)

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet !

Capo schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 13:05:
beschouwen mensen mixed grip zo? serieuze vraag
Vroeger wel op stronglifts, het is niet voor niets dat men liep te gillen dat je mixed grip moest gebruiken en geen straps. Persoonlijk zou ik liever straps gebruiken en geen mixed grip, imo is mixed grip nergens goed voor, behalve voor krachtsporters die geen straps mogen gebruiken in wedstrijden.

Salvatron wijzigde deze reactie 13-11-2018 15:46 (11%)

The enemy within

• Capo
  • Niet online
Salvatron schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 15:46:
[...]

Vroeger wel op stronglifts, het is niet voor niets dat men liep te gillen dat je mixed grip moest gebruiken en geen straps. Persoonlijk zou ik liever straps gebruiken en geen mixed grip, imo is mixed grip nergens goed voor, behalve voor krachtsporters die geen straps mogen gebruiken in wedstrijden.
Dat het wordt gedaan weet ik, maar dat mensen denken dat ze daar echt grip mee trainen, dus sterker worden. Het zal gedeeltelijk wel zo zijn maar zijn echt andere oefeningen voor.

Ik heb een hekel aan straps. Heb diverse geprobeerd maar de grip op de straps is ook weer een punt. Ik ga teveel aandacht naar de straps verleggen vanwege schuiven of grip verlies en daardoor verpest ik mijn houding.

Mixed grip kan, maar dan wel zowel linksom als rechtsom. zwakke kant als laatste of als eerste, ook afwisselen.

• Saitek
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 15-10 14:31
NiGeLaToR schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:49:
[...]

M'n doel is en was inderdaad vet verliezen en dat gaat nu met m'n huidige setup al prima (8kg gewicht sinds 1/9, vp is ongeveer 3-4% gedaald naar 18%). De rust in m'n hoofd, het niet hebben van honger en gewoon het coole proces erachter dat je je lichaam dit kunt laten doen zijn meer de motivaties nu - nieuwschierigheid wellicht :-)

Qua keto-griep zoals ze dat noemen is het handig om niet cold turkey te stoppen met kh. Ik zit nu op zo'n 100-120gr kh per dag en ga dat gewoon afbouwen. Voor mij is de grootste omschakeling denk ik dat ik ook een deel ew moet vervangen door vetten, terwijl ik tamelijk terughoudend ben geweest in het eten van vetten.. echt even zoeken hoe ik zoveel vet inname kan organiseren in m'n dagelijkse (gezins)ritme.

Qua doorzettingsvermogen begrijp ik dat het na de omschakeling (stel je zit heel hoog in de kh en neemt er 3 weken voor en dan nog even goed instellen) een oase van rust is in je systeem, maar de weg erheen kun je wellicht soepeler maken maar is niet per se prettig of fijn :+

[...]

https://forum.bodybuildin...94572/page-7#post-9419918
Leuk stukje over keto. Als de tool verder werkt om af te vallen, zeker blijven doen!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet !

Capo schreef op woensdag 14 november 2018 @ 08:51:
[...]

Dat het wordt gedaan weet ik, maar dat mensen denken dat ze daar echt grip mee trainen, dus sterker worden. Het zal gedeeltelijk wel zo zijn maar zijn echt andere oefeningen voor.
Griptraining is wel het argument wat ervoor gegeven werd, zogenaamd omdat straps ervoor zouden zorgen dat je grip er te weinig mee getraind wordt. Een raar argument.
Ik heb een hekel aan straps.
Dan moet jij vooral mixed grip (of hook grip) gebruiken.

The enemy within

• Capo
  • Niet online
Hook grip is niet mijn ding. Wil meer "natural" liften zeg maar. Moet nu ook geloven aan sleeves voor het warm houden en de riem zal ook wel nodig gaan zijn boven de 85% om blessures te voorkomen.

Maar vandaag mijzelf goed gekloot. Gisteren deadlifts gedaan. 5x3 deadlifts en 3x2 pause deadlifts, vanmorgen in de lunchpauze gaan boksen bij de vaste boksclub. Ik stoot met links (sparren) en rechts schiet het ineens in mijn biceps. Binnen kant onderaan. Scherpe pijn. Direct gestopt, wat gestretched en gemasseerd. Is wat rood en warm nu.
Vrijdag maar even de fysio raadplegen en vandaag maar even rust houden.. denk ik.
Wil gaan CG benchen en schouders trainen :+

maar het is echt gevoelig, ellebogen sowieso.

• NiGeLaToR
  • Nu online
Saitek schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:00:
[...]

https://forum.bodybuildin...94572/page-7#post-9419918
Leuk stukje over keto. Als de tool verder werkt om af te vallen, zeker blijven doen!
Wow, wat een matig onderbouwd stukje op bb.nl. Jammer. Kostte me zelf wel paar uurtjes kijken en lezen voor ik begreep wat er gebeurt en waarom het geen zin heeft om ‘een beetje keto’ te gaan doen. Ook gaat de auteur uit van veel eiwit inname: die moet je dus exact gaan afmeten aan je behoefte ipv gewoon alles waar eiwit in zit blind op te eten :) want ja: ongebruikte eiwitten worden ook ‘carbs’.

Maargoed, wat je zegt is waar: tis een tool. Na een laag carb standaard dieet ben ik nu 3 dagen een ‘keto dieet’ gaan volgen:
Extreem veel vet eten voor mijn doen
Een beetje eiwit
Geen (tot max 50gr) carbs. Vandaag staat de teller op 12 gr.

En dat is eigenlijk tot nu toe weinig spannends. Lichaam profiteert van totale gebrek aan honger of craving, verder is bloeddruk en hartslag laag, maar niet te laag - gewoon zoals normaal. Verder lekker helder.
Veel vette producten eten lijkt leuker dan het is, ben helemaal getraind in vet mijden en dan is dit wel een ander uiterste.

Ga het gewoon een aantal weken volhouden, meten, doorzetten of carbs opbouwen als ik een negatieve indicator heb. Wel besloten dat ik mee ga in de filosofie achter keto: we hebben écht veel minder carbs nodig dan we normaliter eten (of aten, want hier eten we clean toch? :P) , dus ga dat voor een groot deel houden zoals het de laatste 3 maanden al was. 100gr gemiddeld per dag met uitschieters naar 150gr max. M’n nieuwe lichaam bevalt me namelijk wel :)

• Philflow

Philflow

Voor wie het interessant vindt: ik geef zondag 2 december een seminar over voeding bij Trainmore aan de Singel in Amsterdam. Het is ook toegankelijk voor niet leden. Op basis van de huidige wetenschap zal ik uitleggen hoe je je fitness doelen makkelijker kan bereiken, of het nou meer spieren, minder vet, meer energie of betere gezondheid is.

Topics covered in the seminar:
How to eat for: muscle gain, fat loss & optimal health
Optimal protein intake: quantity, quality & timing
Supplements: which are useful and which are not
High carb diets vs. low carb diets: how to choose
Intermittent fasting vs. frequent meals: benefits & downsides
and more.
Het zal waarschijnlijk in het engels gebeuren tenzij iedereen Nederlands spreekt. Het begint om 14:00 een duurt waarschijnlijk tot 17:30. Kosten bedragen 25,- euro waarvan de helft naar een goed doel gaat. Inschrijven kan bij Trainmore Singel of stuur mij even een berichtje. Er zijn geloof ik 25 tot 30 plaatsen maximaal, als je wil komen is het waarschijnlijk slim om in te schrijven.

----
einde spam :P

• Philflow

Philflow

Bij Myprotein deze week 38% korting op alles. O.a. 5kg Impact whey voor 40 eur. Dat heb ik nog niet eerder gezien (was meestal ~45 eur na korting).

Bodyenfitshop heeft 15% korting op alles.

• metallicattim
Philflow schreef op woensdag 21 november 2018 @ 17:51:
Bij Myprotein deze week 38% korting op alles. O.a. 5kg Impact whey voor 40 eur. Dat heb ik nog niet eerder gezien (was meestal ~45 eur na korting).

Bodyenfitshop heeft 15% korting op alles.
Nice, thx voor de tip!

Ik heb (nog steeds) problemen met mijn energielevels en drink nu energiedrankjes (sugerfree.... :+ en 1 per dag, heel soms 2 als 's middags belabberd gaat ) om 's morgens beetje wakker te worden, want ik lust geen koffie, dus moet de cafeïne op een andere manier binnen krijgen, want merk wel duidelijk effect van de energiedrankjes!
Maar zoek dus liever een gezonder alternatief, wellicht in de vorm van een pre-workout? Hebben jullie misschien een goede aanrader hiervoor?

• Booyaa
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 12:36
metallicattim schreef op donderdag 22 november 2018 @ 08:10:
[...]

Nice, thx voor de tip!

Ik heb (nog steeds) problemen met mijn energielevels en drink nu energiedrankjes (sugerfree.... :+ en 1 per dag, heel soms 2 als 's middags belabberd gaat ) om 's morgens beetje wakker te worden, want ik lust geen koffie, dus moet de cafeïne op een andere manier binnen krijgen, want merk wel duidelijk effect van de energiedrankjes!
Maar zoek dus liever een gezonder alternatief, wellicht in de vorm van een pre-workout? Hebben jullie misschien een goede aanrader hiervoor?
Bananen en motivatie

• metallicattim
Aan de motivatie ligt het echt niet, doe mijn stinkende best, maar het lichaam werkt gewoon niet mee, daar gaat een banaantje meer of minder ook niet bij helpen...
Ik doe er al van alles aan: gezond eten (geen toeg. suikers, maar voornamelijk EW en VT), alleen en voldoende water drinken (op dat ene blikje na), ma/wo/vr krachttraining (ik overweeg nog om op di/do cardio te gaan doen), voldoende en geregelde slaap (ook in het weekend), overdag zo actief mogelijk blijven (lift vermijden, vaker opstaan/lopen etc. ).

Maar desondanks dit alles ben/wordt ik soms zo slap als een vaatdoek... mijn benen voelen aan alsof ze 200kg wegen...
1 blikje 's morgens en ik fris al een heel stuk op. Maar het is niet elke dag voldoende om de hele dag door te komen met voldoende energie.
Ik merk het zelfs vaak tijdens lifts zoals de SQ en DL dat mijn spieren op zich wel nog kunnen, maar ik gewoon geen energie meer heb om door te zetten. Een muscle-failure voelt heel anders aan.

Dus lang verhaal kort: ik heb weinig energie, ik merk dat cafeïne sterk effect heeft, dus zoek een gezonde manier om cafeïne binnen te krijgen :)

• Philflow

Philflow

metallicattim schreef op donderdag 22 november 2018 @ 13:51:
Dus lang verhaal kort: ik heb weinig energie, ik merk dat cafeïne sterk effect heeft, dus zoek een gezonde manier om cafeïne binnen te krijgen :)
Caffeine werkt gewoon, dat is ook veelvuldig aangetoond. Koffie is gezond, maar dat lust je blijkbaar niet. Andere opties zijn zwarte thee en groene thee, die hebben ook wat caffeine (meestal minder dan koffie).

Andere optie is gewoon een caffeine tablet. Is niet gezond of ongezond maar het werkt prima.

• Booyaa
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 12:36
Tldr antwoord: Sugarfree door blijven drinken of gewoon aan de pre-workout gaan. Of koffie leren drinken. Koffie is volgens mij gewoon 'gezond' voor je.

• Philflow

Philflow

En vergeet niet de tabletten. 200mg, 100 stuks voor zo'n 4 euro.

https://www.bulkpowders.nl/cafeine-tabletten.html

• metallicattim
Dat is een goeie tip! 200mg is 2,5 kop koffie aan cafeïne, ding ding ding! :D

Zijn dat kauwtabletten? Zien er best uit als joekels namelijk!?

• Philflow

Philflow

metallicattim schreef op donderdag 22 november 2018 @ 14:28:
[...]
Dat is een goeie tip! 200mg is 2,5 kop koffie aan cafeïne, ding ding ding! :D

Zijn dat kauwtabletten? Zien er best uit als joekels namelijk!?
Ik heb ze nooit op maar volgens mij zijn het door slik tabletten. Ze lijken me vrij klein.

Ze zijn trouwens op allerlei plaatsen te koop (B&F, MP, etc).

• ByteMe_
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online

ByteMe_

↻ Refresh

Ik heb al 1,5 week last van m'n knie, ik vermoed dat het is gekomen door de Bulgarian squad oefening. Vooral bij gebogen knie (90 graden) voel ik het, bij een rechte positie niks. Zijn er oefeningen die ik kan doen om herstel te bevorderen? Ik heb afgelopen half jaar al vaker vervelende kwalen met mijn voeten gehad (ontstoken, pijn bij buigen) welke na enkele weken pijn plots weer weg waren. Het is nou ook niet dat ik mijn benen extreem zwaar belast en ik warm altijd op.

Mijn laatste reviews: Wiko View 2 Plus | Samsung 50ru7170

• JDFS
metallicattim schreef op donderdag 22 november 2018 @ 13:51:
Aan de motivatie ligt het echt niet, doe mijn stinkende best, maar het lichaam werkt gewoon niet mee, daar gaat een banaantje meer of minder ook niet bij helpen...
Ik doe er al van alles aan: gezond eten (geen toeg. suikers, maar voornamelijk EW en VT), alleen en voldoende water drinken (op dat ene blikje na), ma/wo/vr krachttraining (ik overweeg nog om op di/do cardio te gaan doen), voldoende en geregelde slaap (ook in het weekend), overdag zo actief mogelijk blijven (lift vermijden, vaker opstaan/lopen etc. ).

Maar desondanks dit alles ben/wordt ik soms zo slap als een vaatdoek... mijn benen voelen aan alsof ze 200kg wegen...
1 blikje 's morgens en ik fris al een heel stuk op. Maar het is niet elke dag voldoende om de hele dag door te komen met voldoende energie.
Ik merk het zelfs vaak tijdens lifts zoals de SQ en DL dat mijn spieren op zich wel nog kunnen, maar ik gewoon geen energie meer heb om door te zetten. Een muscle-failure voelt heel anders aan.

Wat bij mij qua energieniveau wonderen heeft gedaan en nog steeds doet: 45g Ultra Fine Oats van Body & Fit in de ochtend door m’n shake. Geeft heerlijk lang z’n energie af en is ideaal voor krachttraining later op de dag (ik zit qua squats met 5-3-1 op bijna 2 keer lichaamsgewicht, dus heb flink energie nodig :P)!

• metallicattim
JDFS schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:47:
[...]

Wat bij mij qua energieniveau wonderen heeft gedaan en nog steeds doet: 45g Ultra Fine Oats van Body & Fit in de ochtend door m’n shake. Geeft heerlijk lang z’n energie af en is ideaal voor krachttraining later op de dag (ik zit qua squats met 5-3-1 op bijna 2 keer lichaamsgewicht, dus heb flink energie nodig :P)!
Ik eet elke morgen deze muesli met haver: https://www.jumbo.com/mol...hazelnoten-1000g/61487ZK/
Ik pleur 40gr daarvan in 250gr 0% vet kwark met 30gr rozijnen. 30gr lijnzaadolie en 10gr Whey eiwitpoeder. Dat zijn een 650-675kcal.

Zou het echt merkbaar verschil maken om alleen haver te eten i.p.v. de mueslimix?

@Philflow ik heb het even nagevraagd, de tabletten worden als een pil ingenomen. Ik kan heel slecht pillen slikken, maar neem aan dat ze prima te verbrijzelen zijn en met een glas water naar binnen te werken zijn. Nu 40% korting bij myprotein, dus ik ga ze gewoon eens proberen voor die paar euro.

metallicattim wijzigde deze reactie 23-11-2018 11:48 (15%)

• Philflow

Philflow

metallicattim schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 11:46:
[...]
@Philflow ik heb het even nagevraagd, de tabletten worden als een pil ingenomen. Ik kan heel slecht pillen slikken, maar neem aan dat ze prima te verbrijzelen zijn en met een glas water naar binnen te werken zijn. Nu 40% korting bij myprotein, dus ik ga ze gewoon eens proberen voor die paar euro.
43% zelfs met de code Larissa43 ;)

• metallicattim
Verdomme, had ze in mijn winkelmandje staan, nog wat andere spullen erbij gezet, zijn ze opeens weg uit het winkelmandje en niet meer op voorraad 8)7

• Zuluman

Zuluman

Vandaag de laatste training van de 2 weekse switching fase van het smolov programma. Ik moest oa negatieve squats doen. 1e week 2x1x195kg en 2e week 2x1x200kg. Iets zwaarder gedaan dan er stond en 1x extra. Ik heb hem zo langzaam mogelijk laten zakken.

En voor het eerst box squats gedaan. Nog nooit eerder gedaan en ik wist niet mijn 1 rep max. ik had het geschat op 160kg. Daar kwam een getal van 112kg uit voor week 1 en 120kg voor week 2. Dat beide 12x2. De eerst week vondt ik echt te licht en heb ik uiteindelijk 12x2x130kg gedaan en vandaag 12x2x140kg. Elke minuut 1 set.

Ik heb vandaag ook even mijn front squat getest. Zeker 3 maanden niet gedaan. 130kg voelde stevig. bij 140kg voelde ik al dat ik wat vermoeid wat. bij 145kg voelde ik echt alles in mijn lijf tintelen. hij ging rap omhoog maar teruglopen naar het rack ging niet meer. gewicht gedumpt en ging daarna bijna out.

En vandaag mijn Snatch getest. Kwam niet verder dan 85kg mijn 1 rep max is 95kg. Maar dat komt misschien omdat ik ook vandaag de box squat, front squat, bankdrukken en barbell row heb gedaan daarvoor.

Woensdag clean en jerk gedaan voor het eerst sinds maanden. Begon met strict press tot 70kg . Daarna over op pushpress tot 100kg en uiteindelijk jerks gedaan tot 115kg. Dat voelde echt heel goed. Gewicht vloog omhoog. Wat me opviel was dat ik helemaal geen last van mijn schouders had en ik niet hoefde te drukken en er goed onder kon komen. Mijn dip is na de smolov base fase veel sterker. Daarna toch nog even wat cleans geprobeerd. 120kg ging redelijk vlot omhoog. Het was meer een powerclean eerlijk gezegd. Toen nog clean & jerks gedaan maar kwam niet verder dan 115kg. Het verbaasd me wel dat ik mijn 1 rep maxes haal na zolang geen oly lifts te hebben gedaan. daar zit meer in vermoed ik. Ze gaan in januari bij Crossfitbink starten met technische oly classes waar ik heel blij mee ben. Sluit mooi aan bij de laastse smolov fase.

Maandag begin ik met de intense fase. Ik heb er zin in! Kijken of we verder richting de 200kg squat komen.

edit 28-11-2018:
Ik ben dinsdag begonnen ipv maandag. Dat was een erg pittige eerste dag. Het voelde als lood.

3x120kg
4x140kg
3x4x157,5kg
5x157,5kg

ik heb de infrarood terrasverwarmer aangezet want het was 4 graden in de schuur. een half uur van te voren aangezet en het was 11 graden maar het voelde veel warmer toen ik bezig was. 10 graden is warm zat heb ik gemerkt na een goed warming up binnen.

Zuluman wijzigde deze reactie 28-11-2018 11:21 (9%)

• metallicattim
Ik heb gisteren m'n bestelling binnen gekregen, o.a. de cafeïne tabletten.
Vanmorgen heb ik er een, gemalen, door de kwark geroerd. Ook 2 Omega-3 capsules erin gegooid, smaak was eigenlijk niet acceptabel :P maar moet dus even kijken welke van de 2 de boosdoener is, morgenvroeg alleen de cafeïne pil erin.

Echter merk ik z.g.a. niks van die cafeïne pil... :? Ben niet frisser of energieker dan op andere dagen waar ik 1 (sugerfree) energiedrankje dronk 's morgens. De pillen zijn 200mg en de blikjes, net zoals koffie, 80mg cafeïne.

Ik merk wel dat ik het uitzonderlijk warm heb, maar of dat met elkaar te maken heeft, durf ik nog niet te zeggen.

Iemand ervaring hiermee, of iets zinnigs erover te zeggen?

• mefjoew
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 30-09 16:06
metallicattim schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:48:
Vanmorgen heb ik er een, gemalen, door de kwark geroerd. Ook 2 Omega-3 capsules erin gegooid, smaak was eigenlijk niet acceptabel :P maar moet dus even kijken welke van de 2 de boosdoener is, morgenvroeg alleen de cafeïne pil erin.

Echter merk ik z.g.a. niks van die cafeïne pil... :? Ben niet frisser of energieker dan op andere dagen waar ik 1 (sugerfree) energiedrankje dronk 's morgens. De pillen zijn 200mg en de blikjes, net zoals koffie, 80mg cafeïne.

Ik merk wel dat ik het uitzonderlijk warm heb, maar of dat met elkaar te maken heeft, durf ik nog niet te zeggen.

Geen idee of je die Omega-3 ook hebt gemalen, maar los daarvan zou ik die dingen altijd in z'n geheel doorslikken met water. Zit visolie in en dat is spul dat je echt niet door je kwark wilt hebben :F

• mr.JamesBond
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 10:13
Was ik net van plan om een nieuwe pot Whey Hydrolisaat van XXL te bestellen, is het nergens meer te vinden op hun website. Uit het assortiment gehaald?

In de tussentijd maar nadenken wat ik moet doen

iPhone 11 Pro Max | MacBook Pro 2017 | Apple Watch Series 4 44mm

• metallicattim
mefjoew schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:59:
[...]

Geen idee of je die Omega-3 ook hebt gemalen, maar los daarvan zou ik die dingen altijd in z'n geheel doorslikken met water. Zit visolie in en dat is spul dat je echt niet door je kwark wilt hebben :F
Ik kan geen pillen slikken, dus die heb ik inderdaad open gesneden en door de kwark gemengd. Ik gooi er al Omega-6 (lijnzaadolie) in en die heeft weinig invloed op de smaak.
Dan zal die visolie wel de oorzaak zijn van de smaak, maar eff kijken hoe ik die naar binnen krijg :P

• Philflow

Philflow

metallicattim schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:48:

Die cafeïne pillen kun je beter op nuchtere maag geheel doorslikken. Niet malen. Door ze te vermengen met kwark wordt het langzamer opgenomen. Ook je Omega 3 geheel doorslikken.

Edit: Oh wacht je kunt geen pillen slikken. Neem ze dan (verbrijzeld) met water.

Philflow wijzigde deze reactie 29-11-2018 18:12 (3%)

• Vuvuzela
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 12:47

Vuvuzela

My spire is forming

metallicattim schreef op donderdag 29 november 2018 @ 16:34:
[...]
Ik kan geen pillen slikken, dus die heb ik inderdaad open gesneden en door de kwark gemengd. Ik gooi er al Omega-6 (lijnzaadolie) in en die heeft weinig invloed op de smaak.
Dan zal die visolie wel de oorzaak zijn van de smaak, maar eff kijken hoe ik die naar binnen krijg :P
Waarschijnlijk heb je al vanalles geprobeerd. Maar een grote slok water in je mond, pil erin, hoofd naar achter en slikken terwijl je je hoofd naar voren beweegt? Op die manier voel ik de pillen iig nooit. En vooral geen chemische smaak.
Ik zou iig niet zomaar alle pillen verkruimelen, de vorm en het schilletje zijn vaak gemaakt op een manier dat je lichaam het beter opneemt.

I served in a company of heroes.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

metallicattim schreef op donderdag 29 november 2018 @ 16:34:
[...]

Je kunt het doormidden snijden of met een zgn cutter van de Apotheek.stuk voor stuk wegspoelen met oa water. heb het niets eerder gebruikt, dus weet hoe het smaakt. wel paracetamol eens kapotgebeten, dan was vies ja. fijnmalen, en door je eten lijkt me ook niet de oplossing. met lijnzaadolie glijdt het zo naar binnen ;)

• metallicattim
Ja heb al van alles geprobeerd in mijn 33 jaar... in pudding, appelmoes etc haha, maar mijn brein werkt zo niet, want die weet dat die pil daarin zit en m'n keel slaat gewoon dicht bij de minste geringste hint van een pil 8)7
Heel irrationele "fobie" en totaal niet zoals ik normaal gesproken ben, maar moet het er maar mee doen :9

Hmmm, hoe lang zou er dan tussen innemen en ontbijt moeten zitten? Ik ben een echte ontbijter, zodra ik wakker wordt, ga ik direct eten.
Als ik hem met water inneem en daarna ga ontbijten, zit het toch ook allemaal samen in de maag?

• Zuluman

Zuluman

Vandaag Smolov intense fase week 1 - dag 2 van 3.

3x110kg
3x130kg
4x147,5
3x167,5kg
2x5x157,5kg

Ik zag er best wel tegenop omdat ik redelijk last had van mijn benen. Bij 110kg voelde het als lood. En ik vondt de stap wel redelijk groot van 147,5kg naar 167,5kg maar dat viel uiteindelijk wel mee.

Ik verbaas mezelf elke keer weer. Gewoon proberen met je beste inzet. Ik had het idee dat ik discipline ontbreek. Op sommige vlakken klopt dat wel maar dat geldt niet voor trainen. En als ik een doel stel met een planning dan hou ik mezelf er aan.

Ben benieuwd wat het einde de deze fase brengt. Moet wel al gaan denken wat voor schema ik daarna ga volgen. In ieder geval min 3x per week squatten, 1xfront , 2xhigh bar de ene week en de ander week 2xfront en 1xhigh bar. waarbij 1x high rep en 1xlowreps.

• Capo
  • Niet online
Volgende week Deload en in de 2e week zitten van 2300 calorieeën om wat gewicht kwijt te raken.

Gaat ook leuk worden, afvallen en kracht opbouwen.. :+

• Philflow

Philflow

metallicattim schreef op donderdag 29 november 2018 @ 19:58:
Als ik hem met water inneem en daarna ga ontbijten, zit het toch ook allemaal samen in de maag?
Probeer hem eens fijn gemalen in water 30 minuten voor je ontbijt. Als je dan nog niks merkt zijn er eigenlijk twee opties: je bent ongevoelig voor cafeïne of er zit niet in wat ze claimen (of beide:)).

• metallicattim
Philflow schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 18:00:
[...]

Probeer hem eens fijn gemalen in water 30 minuten voor je ontbijt. Als je dan nog niks merkt zijn er eigenlijk twee opties: je bent ongevoelig voor cafeïne of er zit niet in wat ze claimen (of beide:)).
Ik kan bizar weinig info vinden over het ongevoelig zijn voor cafeïne, behalve dan dat iedereen er natuurlijk anders op reageert, maar 200mg is 2,5 kop koffie aan cafeïne, dat zou je toch wel moeten merken eigenlijk.

Ik heb nu een uur geleden een halve pil in water ingenomen en nog niets gegeten (in het weekend probeer ik minder/niets te nemen qua cafeïne, maar gezien ik het toch wil testen maar halve pil genomen).
Ik ben nog altijd duf in mijn hoofd en voel me niet energieker dan een uur geleden, voel nog steeds een beetje zo'n loom gevoel door mijn hele lichaam.
Oh en ik verga van de honger haha, ben nu eenmaal gewend om direct te eten als ik wakker wordt :9

Ik heb het idee dat toen ik de energiedrankjes dronk, ik wel beduidend minder duf werd binnen 10-15 min! Maar energieker werd ik er maar minimaal van.

Overigens wel iets om te vermelden, ik loop al best lang met mijn energielevel te klooien... Ik ben niet perse moe, maar simpelweg futloos. Geen zin om te bewegen of iets te ondernemen en als ik moet bewegen dan voelt het alsof ik 200kg weeg.
Ik ben ook al diverse malen bij de huisarts geweest, bloed geprikt, maar de waardes die daar uitkomen voor bijv. testosteron, suiker, vitamines etc allemaal binnen de norm. Testosteron stond op 12, norm is 9-35 dus aan de lage kant, maar niks om zorgen om te maken volgens de huisarts.

Ik probeer zo gezond mogelijk te leven:
- 3x p/w krachttraining ( en sinds deze week weer begonnen met cardio op het einde toe te voegen)
- alleen water drinken / geen alcohol/frisdranken
- ik snoep z.g.a. nooit; geen zakken chips, repen chocola, bakken ijs etc... Heb ik gewoon zelden tot nooit behoefte aan.
- ik rook niet
- ik probeer zoveel mogelijk in beweging te blijven door simpele dingen als de lift op werk te vermeiden, ik loop per dag misschien wel 10x de trap op/af naar de 3e verdieping (alle beetjes helpen!?)
- eetpatroon is gespitst op eiwitrijk eten, zo min mogelijk KH en zoveel mogelijk gezonde VT
- slaappatroon is vrij consequent en ±7 uur per dag.

Wat ik misschien niet goed (genoeg) doe:
- ik eet niet elke dag genoeg groente, soms helemaal geen, andermaal ±200gr per dag
- te weinig variatie in eten, mijn dagelijks eetpatroon is:
's morgens: 0% vet kwark met muesli, lijnzaadolie, rozijnen en wheypoeder (±660kcal)
's middags: 3 volkoren crackers met philadelphia bieslook + 2 plakken kipfilet per cracker / 1 pakje vifit sport drinkyoghurt / appel + 3 mandarijntjes (±640 kcal)
's avonds: dit is het enige wat echt varieert (±600-900 kcal)
Totaal ±1900-2200 kcal per dag.
Typische dag:
http://www.e30summermeet.nl/images/Eetpatroon.jpg

Ik ben in aug-okt helaas niet gaan sporten om div. redenen, maar sinds 4 weken weer opgepakt en langzaam het gewicht aan de stang weer op het bouwen en zit nu op ±80% van mijn max af toen ik deed bulken.
Mijn doel is om de krachttraining op dit niveau (5x5 SQ: 80kg / BP: 60kg / BOR: 55kg / OHP: 35kg / 2x5 DL: 105kg + afwisselend chin-ups/pull-ups/dips) even aan te houden en steeds meer cardio na de workout te gaan doen om zo mijn vetpercentage omlaag te halen (momenteel 20%), zodat ik straks (>15%) weer kan gaan bulken i.c.m. het SL5x5 programma en verder door kan groeien.

Anyway, heel verhaal en knap als je het allemaal gelezen hebt :P Soms is het al eens fijn om het nog eens voor jezelf op te schrijven en op een rijtje te zetten :)

• mc-koenoe
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 13-10 00:56
metallicattim schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 11:38:
[...]

Ik kan bizar weinig info vinden over het ongevoelig zijn voor cafeïne, behalve dan dat iedereen er natuurlijk anders op reageert, maar 200mg is 2,5 kop koffie aan cafeïne, dat zou je toch wel moeten merken eigenlijk.

Ik heb nu een uur geleden een halve pil in water ingenomen en nog niets gegeten (in het weekend probeer ik minder/niets te nemen qua cafeïne, maar gezien ik het toch wil testen maar halve pil genomen).
Ik ben nog altijd duf in mijn hoofd en voel me niet energieker dan een uur geleden, voel nog steeds een beetje zo'n loom gevoel door mijn hele lichaam.
Oh en ik verga van de honger haha, ben nu eenmaal gewend om direct te eten als ik wakker wordt :9

Ik heb het idee dat toen ik de energiedrankjes dronk, ik wel beduidend minder duf werd binnen 10-15 min! Maar energieker werd ik er maar minimaal van.

Overigens wel iets om te vermelden, ik loop al best lang met mijn energielevel te klooien... Ik ben niet perse moe, maar simpelweg futloos. Geen zin om te bewegen of iets te ondernemen en als ik moet bewegen dan voelt het alsof ik 200kg weeg.
Ik ben ook al diverse malen bij de huisarts geweest, bloed geprikt, maar de waardes die daar uitkomen voor bijv. testosteron, suiker, vitamines etc allemaal binnen de norm. Testosteron stond op 12, norm is 9-35 dus aan de lage kant, maar niks om zorgen om te maken volgens de huisarts.

Ik probeer zo gezond mogelijk te leven:
- 3x p/w krachttraining ( en sinds deze week weer begonnen met cardio op het einde toe te voegen)
- alleen water drinken / geen alcohol/frisdranken
- ik snoep z.g.a. nooit; geen zakken chips, repen chocola, bakken ijs etc... Heb ik gewoon zelden tot nooit behoefte aan.
- ik rook niet
- ik probeer zoveel mogelijk in beweging te blijven door simpele dingen als de lift op werk te vermeiden, ik loop per dag misschien wel 10x de trap op/af naar de 3e verdieping (alle beetjes helpen!?)
- eetpatroon is gespitst op eiwitrijk eten, zo min mogelijk KH en zoveel mogelijk gezonde VT
- slaappatroon is vrij consequent en ±7 uur per dag.

Wat ik misschien niet goed (genoeg) doe:
- ik eet niet elke dag genoeg groente, soms helemaal geen, andermaal ±200gr per dag
- te weinig variatie in eten, mijn dagelijks eetpatroon is:
's morgens: 0% vet kwark met muesli, lijnzaadolie, rozijnen en wheypoeder (±660kcal)
's middags: 3 volkoren crackers met philadelphia bieslook + 2 plakken kipfilet per cracker / 1 pakje vifit sport drinkyoghurt / appel + 3 mandarijntjes (±640 kcal)
's avonds: dit is het enige wat echt varieert (±600-900 kcal)
Totaal ±1900-2200 kcal per dag.

Ik ben in aug-okt helaas niet gaan sporten om div. redenen, maar sinds 4 weken weer opgepakt en langzaam het gewicht aan de stang weer op het bouwen en zit nu op ±80% van mijn max af toen ik deed bulken.
Mijn doel is om de krachttraining op dit niveau (5x5 SQ: 80kg / BP: 60kg / BOR: 55kg / OHP: 35kg / 2x5 DL: 105kg + afwisselend chin-ups/pull-ups/dips) even aan te houden en steeds meer cardio na de workout te gaan doen om zo mijn vetpercentage omlaag te halen (momenteel 20%), zodat ik straks (>15%) weer kan gaan bulken i.c.m. het SL5x5 programma en verder door kan groeien.

Anyway, heel verhaal en knap als je het allemaal gelezen hebt :P Soms is het al eens fijn om het nog eens voor jezelf op te schrijven en op een rijtje te zetten :)
Niet gek dat je geen energie hebt als je 3x per week traint en zo weinig eet. Probeer in ieder geval meer te eten op je trainingsdagen en als je geen groentes eet, eet dan wat meer fruit. Wat betreft je cafeïne, op je trainingsdagen gewoon een blikje energy drank zonder suiker voor de training is prima. Pre-workout kan ook, maar had voor mij persoonlijk veel bijwerkingen (overmatig zweten, tintelingen in mijn lichaam etc).

• metallicattim
mc-koenoe schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 11:53:
[...]

Niet gek dat je geen energie hebt als je 3x per week traint en zo weinig eet. Probeer in ieder geval meer te eten op je trainingsdagen en als je geen groentes eet, eet dan wat meer fruit. Wat betreft je cafeïne, op je trainingsdagen gewoon een blikje energy drank zonder suiker voor de training is prima. Pre-workout kan ook, maar had voor mij persoonlijk veel bijwerkingen (overmatig zweten, tintelingen in mijn lichaam etc).
Of ik nu cut met ±1700 of bulk met ±2500 kcal, de "klachten" bleven hetzelfde. Ook in de 3 maanden dat ik niet gesport heb en ±2000-2200 kcal at, exact hetzelfde, lage, energieniveau... Terwijl dat aantal kcal voor mij met licht lichamelijk werk, dus zeker wel voldoende zou moeten zijn.
Gezien ik in die 3 maanden niet sporten op hetzelfde gewicht ben gebleven, maar mijn samenstelling spier/vet dus hoogstwaarschijnlijk negatief veranderd is, heb ik misschien zelfs teveel gegeten.

De blikjes wil ik juist graag vanaf vanwege de aspartaam e.d. wat erin zit, het mag dan misschien nog niet onderzocht zijn of het nu goed/slecht voor je is, maar als er een gezondere optie is, wil ik die op z'n minst proberen :)

• JDFS
Kan je eens proberen een week(!) geen cafeïne tot je te nemen en dan na die week je cafeïnepillen nemen? Wellicht helpt zo’n cafeine detox...

Overigens weet ik niet hoe lang je bent, maar je zit wel echt in de calorieën. Ter vergelijking; ik ben nog geen 1.70m en zit, als ik op onderhoud eet, rond de 2.600 kcal. Heb mijn gewicht 8 weken lang elke dag gemeten en elke dag mijn eten getrackt met de NSuns spreadsheet.

Zelfs voor een cut zit je erg laag, probeer eens lekker rond de 2.600/3.000 kcal te zitten en veel, langzame carbs te nemen. Eiwitten rond de 120g minimaal maar niet overdreven veel.

• Zuluman

Zuluman

De eerste week van de Smolov intense fase zit erop.

3x120kg
4x130kg
5x4x147,5kg

De werkset ging echt vlot. Leken wel speedsquats. Achter elkaar zonder pauze. Dat ging verassend goed. Volgende week wordt heel pittig.

Nog wat strict presses, push presses en jerks gedaan. Een PR van 120kg! Nog 122,5 kg geprobeerd maar kwam net tekort. Toen nog clean&jerks gedaan. 110kg ging soepel. 120kg clean ging prima maar de jerk niet meer. Batterijtje was leeg en moet niet te veel doen ivm week 2.

Als reactie op bovenstaand over eten en supplementen. Ik heb niks gewijzigd aan mijn dieet gedurende smolov op een sunwarrior eiwit shake na 3x per week. Ik neem alleen vitamine D in de winter.

Zuluman wijzigde deze reactie 01-12-2018 15:04 (14%)

• Philflow

Philflow

metallicattim schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 11:38:
[...]
Als je al weet dat je er weinig van merkt waarom neem je dan een halve?
Probeer er eens 2 te nemen, kijken of je dan wat merkt :)

55 gram vet? Da's wel weinig. Gooi je vetten eens omhoog. Dit kan je testosteron en energie verhogen. 1 gram per kg om te beginnen.
Hoe zit het met je vitamine d? slik je die?
Slik je een multi?
En ja als je klachten hebt over je energie kun je beter niet cutten.
Zet verder eens je dieet in cronometer.com. Kun je zien wat je tekort komt aan micros.

Philflow wijzigde deze reactie 01-12-2018 15:53 (10%)

• metallicattim
JDFS schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 13:44:
Kan je eens proberen een week(!) geen cafeïne tot je te nemen en dan na die week je cafeïnepillen nemen? Wellicht helpt zo’n cafeine detox...

Overigens weet ik niet hoe lang je bent, maar je zit wel echt in de calorieën. Ter vergelijking; ik ben nog geen 1.70m en zit, als ik op onderhoud eet, rond de 2.600 kcal. Heb mijn gewicht 8 weken lang elke dag gemeten en elke dag mijn eten getrackt met de NSuns spreadsheet.

Zelfs voor een cut zit je erg laag, probeer eens lekker rond de 2.600/3.000 kcal te zitten en veel, langzame carbs te nemen. Eiwitten rond de 120g minimaal maar niet overdreven veel.
Ik gebruik/drink pas een paar maanden cafeïne en dan een blikje 's morgens en heel soms nog een eentje in de middag als het een slechte dag is.
Kan het zeker wel eens proberen, maar als dat ene blikje per dag al een resistentie op zou bouwen, dan kan ik het wel vergeten met die pillen haha, dan doe ik 3 jaar met die 100 stuks :9

Ik ben 1,72m en weeg momenteel 77kg, VP volgens de weegschaal (I know...) is 20%. Buikomvang is 92cm

Als ik ook maar 10 kcal teveel eet, word ik al dikker.... Ik heb heel snel buikvet en ik stoor me daar mateloos aan en ben dan ook "bang" om te veel te bulken. Ik kan me niet voorstellen dat ik tegen de 3000kcal zou moeten eten! Met de 2000kcal die ik nu eet val ik nog niet eens af!

Maar dan een theorie:
Mijn lichaam zit in survival-mode. Ik eet al ruime tijd rond de 2000kcal maar door het intensieve sporten is dat te weinig en omdat ik het al zo lang doe, is het lichaam in survival-mode gegaan. Ik word futloos en heel veel progressie merk ik niet van de workouts.
Door sporadisch de 2500kcal aan te tikken, kom ik gelijk aan omdat het lichaam direct die energie wilt vasthouden omdat het eigenlijk op dagelijkse basis te weinig binnen krijgt.

Oplossing:
Een week of 2 rond de 2700kcal eten en kijken wat dit doet qua energie en hoeveel vet ik aankom.
Hopelijk reset het lichaam zich en kan ik van daaruit opnieuw bekijken wat de volgende stap is.

Wat denken jullie van deze theorie? :X

@Philflow klopt is inderdaad te weinig VT! Ik moet meer vette vis gaan eten en weer cashews gaan halen op de markt. En ik heb weinig eieren(eigeel) gegeten de laatste tijd, ook weer op het boodschappenlijstje zetten!
Pindakaas (biologische) is ook een goeie, maar heb moeite om die naar beneden te krijgen...

Vitamine D is volgens de bloedtest op orde. Eenmaal 56 en eenmaal 64 geprikt, minimum moet 50 zijn. Ik neem idd ook multivitaminen (bruis)tabletten.

Ik gebruik trouwens Fatsecret om mijn kcal bij te houden, die is meer gericht op de NLse markt qua producten en dus wat makkelijker te gebruiken.

Iedereen trouwens hartstikke bedankt voor alle reacties! _/-\o_

• Philflow

Philflow

metallicattim schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 18:28:
[...]
Eenmaal 56 en eenmaal 64 geprikt, minimum moet 50 zijn. Ik neem idd ook multivitaminen (bruis)tabletten.
~60 nmol/l? Dat is volgens mij 24 ng/ml. Dan heb je waarschijnlijk baat bij extra vitamine D. Zie:
https://www.vitamindcounc...esults-mean/#.XALMshNKhL4

Qua vetinname raad ik minstens 70 gram per dag aan. Met wat olijfolie, noten, pindakaas, vis , avocado, eieren kom je daar makkelijk aan.
Ik gebruik trouwens Fatsecret om mijn kcal bij te houden, die is meer gericht op de NLse markt qua producten en dus wat makkelijker te gebruiken.
Cronometer is veel completer en nauwkeuriger qua vitamine en mineralen. Niet te vergelijken.

Voor dagelijks gebruik gebruik ik Myfitnesspal, maar net als Fatscret is die zwak qua micros. Af en toe check ik vit & min met Cronometer.
metallicattim schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 18:28:
[...]
Een week of 2 rond de 2700kcal eten en kijken wat dit doet qua energie en hoeveel vet ik aankom.
Probeer eens gewoon maintenance.

Philflow wijzigde deze reactie 01-12-2018 19:14 (12%)

• metallicattim
Philflow schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 19:06:
[...]

~60 nmol/l? Dat is volgens mij 24 ng/ml. Dan heb je waarschijnlijk baat bij extra vitamine D. Zie:
https://www.vitamindcounc...esults-mean/#.XALMshNKhL4
Vreemd, volgens mijn arts is het minimum 50 nmol/l, ik had 56 en 64 nmol/l getest, dus ik dacht, dat zit goed!
Maar als ik het artikel lees, zou het veeeel hoger moeten zijn. Elders lees ik dat 80-100 nmol/l optimaal is, weer elders dat 80 nmol/; de ondergrens is.
Kortom, mijn waardes zijn echt te laag en ga ik mee aan de slag om te verhogen!

Ik ga sowieso ook weer een nieuw bloedtestje laten doen, kan nooit kwaad om alles nog eens na te meten.

metallicattim wijzigde deze reactie 01-12-2018 19:46 (7%)

• Philflow

Philflow

metallicattim schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 19:35:
[...]
Vreemd, volgens mijn arts is het minimum 50 nmol/l, ik had 56 en 64 nmol/l getest, dus ik dacht, dat zit goed!
Maar als ik het artikel lees, zou het veeeel hoger moeten zijn. Elders lees ik dat 80-100 nmol/l optimaal is, weer elders dat 80 nmol/; de ondergrens is.
Kortom, mijn waardes zijn echt te laag en ga ik mee aan de slag om te verhogen!
Ja doktoren zijn vooral bezig met het absolute minimum om ziektes te voorkomen, meestal niet met wat optimaal is. Ik ben niet goed op de hoogte van wat op dit moment als optimaal wordt beschouwd voor sporters. Goed idee inderdaad om dat even uit te zoeken.

PS. vette vis bevat trouwens relatief veel vitamine D.

Philflow wijzigde deze reactie 01-12-2018 20:35 (3%)

• metallicattim
Zojuist 1,2kg Noorse Zalm gehaald d:)b

Maar het klopt wat je zegt, tenzij je daar half dood naar binnen wandelt doen ze praktisch niks voor je -O- Zolang je maar binnen 5 minuten weer buiten staat...

• Zuluman

Zuluman

Het is me weer gelukt vandaag. Net even voor het eten gesquat hier thuis. Ik heb wel "doping"gebruikt in de vorm van een scoup creatine (esther) in een glas water. :-)

Smolov intense fase week 2 dag 2
4x 110kg
4x 130kg
4x 147,5kg
3x 167,5kg
2x4 167,5kg

Ik heb sinds sinds 1,5 week last van mijn de buitenkant quadriceps. voornamelijk rechts. Een scherpe spierpijn is het als ik het moet omschrijven. Ik had eigenlijk niet moeten clean&jerken. Maar 3 dagen rust hebben goed geholpen. Ik voelde het wel licht aan beide quadriceps al bij 110kg. Ik had niet gedacht dat 4x167,5kg zou lukken maar toch geprobeerd. bij de 1e set van 3x167,5kg werd ik wel wat licht in het hoofd. bij de 2x4 heb ik het wat rustiger aan gedaan. En de spierpijn is eigenlijk helemaal weg. ik merk dat het koud douchen ook helpt.

Ik ga me dus strict aan het schema houden. niks extra's op wat licht schouderpresses en bankdrukken na.

Edit: donderdag 6-12-2018
Ik blijf mezelf verbazen.
Smolov squat intense fase week 2 dag 2
3x120kg
3x140kg
3x157,5kg
3x3x167,5kg
3x175kg

Ik ging er van uit dat de laatste set niet zou lukken en heb mijn vrouw voorbereid dat ze eventueel een hele hard bonk kon horen aan het einde van mijn training. Dat was dus niet nodig. 😁

Zuluman wijzigde deze reactie 06-12-2018 21:27 (22%)

• segil
  • Registratie: januari 2003
  • Nu online
Ik kom niet zo vaak in dit topic, ondanks ik alweer een tijdje aan krachttraining doe. Gelijk een vraag aan jullie. Vandaag ben ik onderweg naar sporten van de trap gegleden (ik gleed bovenaan uit en zoefde 5 treden naar beneden over een betonnen trap en kwam hard terecht op m'n onderrug. Gelukkig niet m'n hoofd). Ben toch wel gaan sporten, ondanks alle spieren zeer doen. Zal wel komen omdat ik alles tegelijk aanspande om me staande/liggende te houden :) Nu gaat het wel redelijk, maar mijn vraag: als je lichaam een opdonder heeft gehad, zou je dan wel gaan sporten en 100% gaan (als het niet te veel pijn doet)? Of toch maar een dagje rust houden?

Dan nog mijn bijdrage aan dit topic, voor wie 'm nog niet kent. Het youtube kanaal van Jeff Nippard, een bodybuilder die zoveel mogelijk science based sport en dit deelt. Best interessant om te volgen. Enige kritiekpuntje die ik heb is dat hij geen links post naar de wetenschappelijke studies die hij benoemt in zijn video's.

https://www.youtube.com/channel/UC68TLK0mAEzUyHx5x5k-S1Q

Bijvoorbeeld in deze video heeft hij een interview over eiwit opname door het lichaam met de Nederlander Jorn Trommelen (wetenschapper aan de uni van Maastricht).

• Zuluman

Zuluman

Vandaag week 2 van de intense fase afgerond.
3x120 kg
3x140 kg
4x147,5kg
4x5x167,5kg

Het ziet er sneller uit dan het voelde.

• 712641
  • Niet online
segil schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 19:04:

Dan nog mijn bijdrage aan dit topic, voor wie 'm nog niet kent. Het youtube kanaal van Jeff Nippard, een bodybuilder die zoveel mogelijk science based sport en dit deelt. Best interessant om te volgen. Enige kritiekpuntje die ik heb is dat hij geen links post naar de wetenschappelijke studies die hij benoemt in zijn video's.
Allemaal leuk en aardig, maar in hoeverre is het dagelijks leven gecontroleerd genoeg om echt iets nuttigs te kunnen met wetenschappelijke inzichten. Je wil niet de rest van je leven in een groot experiment leven lijkt me... (bepaalde 'uitzonderingen' daargelaten natuurlijk).

• segil
  • Registratie: januari 2003
  • Nu online
maximiliaan_nl schreef op maandag 10 december 2018 @ 09:25:
[...]

Allemaal leuk en aardig, maar in hoeverre is het dagelijks leven gecontroleerd genoeg om echt iets nuttigs te kunnen met wetenschappelijke inzichten. Je wil niet de rest van je leven in een groot experiment leven lijkt me... (bepaalde 'uitzonderingen' daargelaten natuurlijk).
Lijkt me redelijk relevant, toch? De hele sportwereld maakt gebruik van wetenschappelijke inzichten. Als een onderzoek aantoont dat het weinig nut heeft om 20+ reps te doen voor krachttoename (ik verzin maar iets), is dat nuttige informatie voor degenen die bezig zijn met krachttoename.
Dus ja, ik vind dit soort informatie best interessant. Gecombineerd met de eigen ervaring van je lichaam.
Update:En daarnaast, velen maken toch gebruik van je "truukjes" en wijsheden die anderen je vertellen? "gebruik deze shake, want dan groei je nog sneller". "je moet meteen na krachttraining een eiwitshake nemen voor maximale opname", "deze super gespecialiseerde oefening geeft het beste resultaat". Iedereen wilt graag geloven dat iets werkt. In dat licht vind ik het het veiligste om wetenschappelijk aannemelijke keuzes te maken in mijn training :)

segil wijzigde deze reactie 10-12-2018 09:32 (21%)

• 712641
  • Niet online
segil schreef op maandag 10 december 2018 @ 09:28:
[...]

Lijkt me redelijk relevant, toch? De hele sportwereld maakt gebruik van wetenschappelijke inzichten. Als een onderzoek aantoont dat het weinig nut heeft om 20+ reps te doen voor krachttoename (ik verzin maar iets), is dat nuttige informatie voor degenen die bezig zijn met krachttoename.
Dus ja, ik vind dit soort informatie best interessant. Gecombineerd met de eigen ervaring van je lichaam.
Mijn punt is dat de wetenschap ook niet overal definitieve antwoorden op heeft. Dus als je iets hebt dat voor jou werkt, zou ik de 'wetenschappers' lekker laten lullen. Anders ben je voortdurend je routine aan het veranderen... en dan is het nog de vraag wat het je gaat opleveren.

• Michaelg
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 13:17
segil schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 19:04:

https://www.youtube.com/channel/UC68TLK0mAEzUyHx5x5k-S1Q

Bijvoorbeeld in deze video heeft hij een interview over eiwit opname door het lichaam met de Nederlander Jorn Trommelen (wetenschapper aan de uni van Maastricht).
Ja. Ik volg Jeff nu een tijdje en zijn filmpjes zijn zeer goed. Kijkt lekker weg, is informatief en gebruikt de wetenschap als basis. Wat ook erg fijn is, is dat het niet zo'n schreeuwer is zoals 9/10 yt-ers.

PSN: Sasha1103 iRacing Profiel

• Proqzor
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 06-09 12:53
Jeff is leuk. Ik heb een tijdje zijn science applied schema's gedaan. Alleen was PPL 2x in de week teveel voor mij haha. Vrij snel op afgebrand.

Hij wordt wel eens beschuldigd van cherry picking. Wat hij dan soms doet is hetgeen wat voor hem werkt ook koppelen aan wetenschap. Echter 9/10 keer geeft hij wel aan wat objectief gezien het beste zou moeten zijn.

Mijn trainen is de laatste periode suboptimaal geweest ;) 4 weken vakantie, nieuwe woning en aanzoek gedaan heeft veel tijd gekost. Veel energie ook merk ik. Ik heb sinds kort via mijn werk zo'n fitbit tracker gekregen. Ik kom gemiddeld op 6u30 min slapen per doordeweekse dag als ik dat ding mag geloven.

Mijn sportschool is ook zwaar demotiverend. Fit for free om precies te zijn. Heb mijn abonnement daarom stop gezet. Heb tot maart om iets nieuws te vinden. Ik heb altijd in relatief kleinere sportscholen getraind en dat bevalt mij beter. Ik twijfel echter of ik Biggym ook niet een kans moet geven. Hoor er qua voorzieningen wel goede dingen over.

Ik ga binnenkort eerst weer wat meer regelmaat inbouwen. Uit het werk gelijk sporten i.p.v. na het eten, goed slapen en dan komt het trainen ook weer wat meer op gang.

Mijn laatste paar schema's zijn vooral upper lower body splits geweest. Ik merk dat ik ook weinig anders kan bedenken voor 4 dagen trainen. Heeft iemand nog een leuk, bewezen, goed te volgen schema? Gericht op spieropbouw, lean bulk. Kracht is van iets minder groot belang.

• 712641
  • Niet online
Proqzor schreef op maandag 10 december 2018 @ 16:16:
Hij wordt wel eens beschuldigd van cherry picking. Wat hij dan soms doet is hetgeen wat voor hem werkt ook koppelen aan wetenschap. Echter 9/10 keer geeft hij wel aan wat objectief gezien het beste zou moeten zijn.
Dit doet de halve wetenschappelijke wereld in meer of mindere mate natuurlijk ook...

• JDFS
Jeff is leuk. Ik heb een tijdje zijn science applied schema's gedaan. Alleen was PPL 2x in de week teveel voor mij haha. Vrij snel op afgebrand.

Mijn trainen is de laatste periode suboptimaal geweest ;) 4 weken vakantie, nieuwe woning en aanzoek gedaan heeft veel tijd gekost. Veel energie ook merk ik. Ik heb sinds kort via mijn werk zo'n fitbit tracker gekregen. Ik kom gemiddeld op 6u30 min slapen per doordeweekse dag als ik dat ding mag geloven.

Mijn sportschool is ook zwaar demotiverend. Fit for free om precies te zijn. Heb mijn abonnement daarom stop gezet. Heb tot maart om iets nieuws te vinden. Ik heb altijd in relatief kleinere sportscholen getraind en dat bevalt mij beter. Ik twijfel echter of ik Biggym ook niet een kans moet geven. Hoor er qua voorzieningen wel goede dingen over.

Ik ga binnenkort eerst weer wat meer regelmaat inbouwen. Uit het werk gelijk sporten i.p.v. na het eten, goed slapen en dan komt het trainen ook weer wat meer op gang.

Mijn laatste paar schema's zijn vooral upper lower body splits geweest. Ik merk dat ik ook weinig anders kan bedenken voor 4 dagen trainen. Heeft iemand nog een leuk, bewezen, goed te volgen schema? Gericht op spieropbouw, lean bulk. Kracht is van iets minder groot belang.
Weet niet of het echt op spieropbouw gericht is, maar ik volg nu al 3 maanden 5/3/1 van nSuns en mijn lifts zijn drastisch omhoog gegaan. Ook begin ik steeds breder en groter te worden. Sport ongeveer langer dan een jaar, dus nog redelijk wat newbie gainz denk ik...

Overigens, wat bij mij qua motivatie wonderen heeft gedaan; naar een duurdere (luxere?) gym gaan. Zit nu bij Spa Zuiver en Vondelgym te overwegen. Snap dat niet iedereen in Amsterdam woont, maar wellicht bij jou in de buurt een gym met een beter concept dan F4F?

• 712641
  • Niet online

Ben toch wel benieuwd in wat voor opzicht je het als demotiverend ervoer?

• Proqzor
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 06-09 12:53
JDFS schreef op maandag 10 december 2018 @ 16:55:
[...]

Weet niet of het echt op spieropbouw gericht is, maar ik volg nu al 3 maanden 5/3/1 van nSuns en mijn lifts zijn drastisch omhoog gegaan. Ook begin ik steeds breder en groter te worden. Sport ongeveer langer dan een jaar, dus nog redelijk wat newbie gainz denk ik...

Overigens, wat bij mij qua motivatie wonderen heeft gedaan; naar een duurdere (luxere?) gym gaan. Zit nu bij Spa Zuiver en Vondelgym te overwegen. Snap dat niet iedereen in Amsterdam woont, maar wellicht bij jou in de buurt een gym met een beter concept dan F4F?
5-3-1 zou ik wel eens willen proberen. Alleen is dit meer op powerlifting georiënteerd. Daar liggen mijn ambities niet echt. Ik vind een meer bodybuilding georiënteerd schema leuker. Vooral omdat hier veel volume in zit. Maar ik zou het eens kunnen overwegen.

Ik heb wel eens 7-5-3 van Matt Ogus gevolgd. Dat is ook een leuk schema. Alleen vind ik dat het accessoire werk wel erg vrijgelaten wordt en de main lifts erg veel tijd innemen. Is een behoorlijk intensief schema wat moeilijk bij te houden is qua progressie.
maximiliaan_nl schreef op maandag 10 december 2018 @ 17:00:
[...]

Ben toch wel benieuwd in wat voor opzicht je het als demotiverend ervoer?
Nouja. Ik kwam van een sportschool waar we 6 squatracks hadden en 4 Benches voor bench press. Ook veel meer georiënteerd op bodybuilding. Ze hadden in totaal maar 6 loopbanen en 5 fietsen.

Bij F4F hebben ze welgeteld 1 Bench en 1 squatrack. Dumbells gaan tot 40 kg. De machines zijn erg beperkt. Welgeteld 1 machine voor de kuiten. Dus erg karig aanbod.

Bij F4F ligt de nadruk op zover mogelijk abonnementen binnenhalen. Ze hebben daarom dus met name de focus op cardio.

De sfeer is er ook naar. Erg mainstream, niet dat ik een die hard bodybuilder ben maar ik mis het sfeertje van een kleinere school met een hechte kern.

Bij mijn oude sportschool werd gegrunt gepuft en geschreeuwd ;p in de F4F gaat men eerst de make up doos door voordat men naar de sportschool gaat. De types die er komen weten niet wat ze doen en men helpt elkaar niet of pept elkaar niet op.

Proqzor wijzigde deze reactie 11-12-2018 16:56 (3%)

• Philflow

Philflow

Tip voor wie van eiwitrepen houdt: ik vind de Barebells erg lekker. Wordt verkocht bij Albert Heijn. Het smaakt eigenlijk net alsof het een candy bar is, zoiets als Milkyway of Snickers. De caramel cashew en white choc almond smaak zijn mijn favorieten. 20 gram eiwit ~200 kcal.

• paragon
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 16-10 19:48
ALS PPL 2x per week te veel voor je is dan ligt dat niet aan de frequentie maar aan het totale set volume.

@Philflow Wel eens geprobeerd best goed te doen vergeet alleen niet dat 20gr eiwit voor de meesten aan de krappe kant is. Ik eet zelf altijd Oh yeah repen.

paragon wijzigde deze reactie 11-12-2018 19:35 (17%)

• metallicattim
Philflow schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 17:38:
Tip voor wie van eiwitrepen houdt: ik vind de Barebells erg lekker. Wordt verkocht bij Albert Heijn. Het smaakt eigenlijk net alsof het een candy bar is, zoiets als Milkyway of Snickers. De caramel cashew en white choc almond smaak zijn mijn favorieten. 20 gram eiwit ~200 kcal.

[Afbeelding]
Die krengen zijn altijd zo duur, of ben ik gewoon een zeikert?
Ik had laatst bij een bestelling een gratis MacroMunch Cookies & Cream erbij en die zijn echt lekker! Ik dachtt, die koop ik de volgende keer ook erbij: 26 euro voor 12 stuks, ooof!
Voor 20 euro koop ik ook een kilo Whey waar ik 40 porties uit haal :X Dat neem je natuurlijk niet zo makkelijk mee om te snacken, maar dan nog... :P

• Philflow

Philflow

paragon schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 19:33:
[...]
@Philflow Wel eens geprobeerd best goed te doen vergeet alleen niet dat 20gr eiwit voor de meesten aan de krappe kant is. Ik eet zelf altijd Oh yeah repen.
Die 20 gram maakt mij niet uit. Ik eet toch al ~2.5 gram/kg eiwit per dag. Zijn die Oh yeah bars lekkerder? Welke raadt je aan?
metallicattim schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 20:51:
[...]
Die krengen zijn altijd zo duur, of ben ik gewoon een zeikert?
Die Barebells zijn duur inderdaad. 2.25 bij AH. Bij MyProtein heb ik laatst 18 repen (oats&whey) voor 13 euro besteld. Bij Body&Fit heb je ook de perfection bars (/crunchy) die kosten ~1 euro per stuk als je 2 dozen neemt.

De Barebells zijn in de aanbieding nu. De Elite bars van MyProtein heb ik ook een paar keer gehad. Best goed te doen. Prima macros ook. Qua smaak iets minder dan de Barebells.

Philflow wijzigde deze reactie 11-12-2018 22:05 (60%)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Af en toe wel lekker zo'n reep. beter dan snickers, twix of dergelijk. Eiwit Bar Elite tofee vanille 12 stuks voor iets van €15,- bij Mypro

• JDFS
Philflow schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 17:38:

[Afbeelding]
Inderdaad verrukkelijk lekker, de White chocolate doet me echt aan lekkere cake of iets denken. Jammer dat de repen zo prijzig zijn (vergeleken met bijv. de Perfection Bars).

• 712641
  • Niet online
Proqzor schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 16:54:
[...]

Bij mijn oude sportschool werd gegrunt gepuft en geschreeuwd ;p in de F4F gaat men eerst de make up doos door voordat men naar de sportschool gaat. De types die er komen weten niet wat ze doen en men helpt elkaar niet of pept elkaar niet op.
Het is dus niet genoeg een gemeenschappelijk gebeuren voor je. Als je dat zoekt op de sportschool dan zit je ook niet goed bij die commerciële partijen denk ik... want dat lijkt mij niet de plek daarvoor. Veel mensen vinden het al genoeg moeite om daadwerkelijk te gaan, laat staan om serieus te gaan liften ... Echt een kwestie van verschil in houding. :P Die commerciële toko's spelen daar gewoon handig op in. Binnenkort zal ook weer de influx zijn van mensen die het goede voornemen hebben om te gaan afvallen. Hahaha.

712641 wijzigde deze reactie 12-12-2018 09:19 (21%)

• Sluuz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 13:25
Zuluman schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 14:05:
Vandaag week 2 van de intense fase afgerond.
3x120 kg
3x140 kg
4x147,5kg
4x5x167,5kg

Het ziet er sneller uit dan het voelde.

[YouTube: Smolov intense fase week 2 day 3]
Hee dat is bij Bink36 :)

(train zelf bij de Ninja's iets verderop)

Sluuz wijzigde deze reactie 12-12-2018 09:30 (5%)

PSN: Sluuz

• metallicattim
maximiliaan_nl schreef op woensdag 12 december 2018 @ 09:18:
[...]

Het is dus niet genoeg een gemeenschappelijk gebeuren voor je. Als je dat zoekt op de sportschool dan zit je ook niet goed bij die commerciële partijen denk ik... want dat lijkt mij niet de plek daarvoor. Veel mensen vinden het al genoeg moeite om daadwerkelijk te gaan, laat staan om serieus te gaan liften ... Echt een kwestie van verschil in houding. :P Die commerciële toko's spelen daar gewoon handig op in. Binnenkort zal ook weer de influx zijn van mensen die het goede voornemen hebben om te gaan afvallen. Hahaha.
Ow man ja, ik kijk er nu alweer tegenop... Elk jaar in januari stroomt het opeens vol met mensen en zo tegen half februari begint hier langzaam de carnaval en zie je het beduidend rustiger worden en vanaf maart is het weer business as usual! :P

Ik sport bij Anytime Fitness en daar is het op zich best relax liften, nog nooit commentaar gehad ofzo. Enige nadeel is wel dat er maar 1 powerrack staat voor SQ én BP. Soms sta je wel eff te wachten of staat er iemand op jou te wachten. Maar "gelukkig" zijn er inderdaad maar weinig serieuze lifters en is het aantal SQ'ers of BP'ers minimaal, de meeste staan een beetje biceps en triceps dingetjes te doen :9
Pagina: 1 ... 8 ... 17 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True