Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Krachtsport Topic - Deel 1 Overzicht

Pagina: 1 ... 7 ... 17 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• NiGeLaToR
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 20:40
Gonadan schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 16:46:
@NiGeLaToR er zit gewoon suiker in dat spul hoor. ;)
Haha oh, oeps :9

Zoekt met regelmaat developers voor BigDataHub en IT consultants voor InTellegus. DM even voor meer info of check de site(s).

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Je kunt ook Slimpie kopen in de supermarkt. kost iets van €1,50 bij Jumbo a 600ml

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• Philflow
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 20:59

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Met 1.3 kcal per 100 ml kun je er best een paar glazen van nemen. Gaat geen significant verschil maken voor je resultaten. Maar goed je kunt zulk spul ook zonder kcal krijgen.

• Grudgie
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 20:12

Grudgie

PSN: Grudgie7

Dat kleine beetje suiker. Is niet zo heel spannend.

LG OLED B6V - Denon AVR-X3300W - Dali Zensor 7 - Dali Zensor 3 - Dali Zensor Vokal - Nvidia Shield

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Philflow schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 19:10:
Met 1.3 kcal per 100 ml kun je er best een paar glazen van nemen. Gaat geen significant verschil maken voor je resultaten. Maar goed je kunt zulk spul ook zonder kcal krijgen.
Een aantal pagina's terug deed je nog cynisch over mensen die IF met wat BCAA vasten noemen en nu is suiker ineens geen probleem. Wees toch eens consequent. :D

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

• NiGeLaToR
Meet m'n vp met een tang, 7 punts meting - prima.
Maar, dacht, nieuwe weegschaal met zo'n ingebouwde meting (incl handvat) regelen en dan zowel vp, visceraal vet en spiermassa meten - handig.

Nu weet ik dat de resultaten niet per se goed zijn van die dingen - maar dit is wel vrij suf. M'n vrouw meet met de tang 16% (wat correspondeert met voorbeeld plaatjes op internet), maar het ding meet maar liefst 30%. Ik meet met de tang 19%, met het apparaat 23%.

Ik ga even uit van dat de tang op een paar % na wel klopt, we doen dat accuraat en met z'n tweeen en de uitslag klopt met hoe we eruit zien. Zijn die weegschalen gewoon allemaal matig qua betrouwbaarheid of heb ik gewoon het verkeerde merk gekocht (Omron, dacht das best oke)?

Zoekt met regelmaat developers voor BigDataHub en IT consultants voor InTellegus. DM even voor meer info of check de site(s).

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Ook een tang kan je erg fout doen maar inderdaad, die weegschalen zijn van zoveel afhankelijk dat het niet meer dan een leuke indicatie is.

Klinkt wel logisch die verschillen. Zo'n ding meet puur je onderstel dus als je vrouw meer aarsch heeft dan jij is het te verklaren dat het ding bij haar meer afwijkt. :P

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• NiGeLaToR
Gonadan schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 16:43:
Ook een tang kan je erg fout doen maar inderdaad, die weegschalen zijn van zoveel afhankelijk dat het niet meer dan een leuke indicatie is.

Klinkt wel logisch die verschillen. Zo'n ding meet puur je onderstel dus als je vrouw meer aarsch heeft dan jij is het te verklaren dat het ding bij haar meer afwijkt. :P
Nee, heb juist zo'n ding gekocht met handvatten die je lijf meten van hand tot voet :+
Verder heeft ze met 16% vp eigenlijk nergens veel vet O+
Maargoed.. blijft dus gepruts. Had de hoop met zo'n ding met handvat dat het mee zou vallen.

Deze.

Verder voordeel van de tang: je kunt het doordat je het bij elkaar doet gewoon de grootste waarde nemen voor de zekerheid. Denk dat ik het in elkaars spekkies knijpritueel maar maandelijks ga doen en die weegschaal de deur uit gooi dan :)

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Topicstarter
NiGeLaToR schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 16:48:
[...]

Nee, heb juist zo'n ding gekocht met handvatten die je lijf meten van hand tot voet :+
Verder heeft ze met 16% vp eigenlijk nergens veel vet O+
Plaatselijk vet kan ik anders best goed waarderen. :Y)
Maargoed.. blijft dus gepruts. Had de hoop met zo'n ding met handvat dat het mee zou vallen.

Deze.

Verder voordeel van de tang: je kunt het doordat je het bij elkaar doet gewoon de grootste waarde nemen voor de zekerheid. Denk dat ik het in elkaars spekkies knijpritueel maar maandelijks ga doen en die weegschaal de deur uit gooi dan :)
Hoeft toch niet? Het belangrijkst zijn de relatieve verschillen. Als zo'n ding makkelijk werkt en jou kan laten zien of je relatief gezien vet kwijt raakt is het toch goed? Dat die absolute waarde dan misschien niet klopt zou me minder boeien, daarvoor kan je altijd nog incidenteel de tang pakken.

• NiGeLaToR
Gonadan schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 16:51:
[...]

Plaatselijk vet kan ik anders best goed waarderen. :Y)
Sir, that is so true 8)
Hoeft toch niet? Het belangrijkst zijn de relatieve verschillen. Als zo'n ding makkelijk werkt en jou kan laten zien of je relatief gezien vet kwijt raakt is het toch goed? Dat die absolute waarde dan misschien niet klopt zou me minder boeien, daarvoor kan je altijd nog incidenteel de tang pakken.
Ja hadden we ook bedacht.. maar twijfel ivm de grote afwijking. Maar, we proberen nu op verschillende momenten op de dag metingen (ondanks dat in de handleiding staat dat dit dus niet gaat werken) en dan komt ie wel steeds op hetzelfde uit inderdaad tot nu toe. Nah, zal het even in de groep gooien, thanks voor de overwegingen.

• Philflow

Philflow

Gonadan schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 16:38:
[...]
Een aantal pagina's terug deed je nog cynisch over mensen die IF met wat BCAA vasten noemen en nu is suiker ineens geen probleem. Wees toch eens consequent. :D
Een glas limonade van 2 kcal vind ik nog wat anders dan 10 gram BCAA van ~50 kcal.

Bij dat laatste krijg je een behoorlijke insuline response. Als je al gelooft in de gezondheidsvoordelen van vasten (ik niet) dan wil je een significante insuline response juist voorkomen tijdens het vasten. Moet je daarvoor ook een glas limonade van 2 kcal laten staan? Ik denk het niet.

Maar goed, al neem je een glas melk van 100 kcal, uiteindelijk draait het gewoon om kcal in vs. kcal uit.

• NiGeLaToR
Philflow schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 17:08:
[...]

Een glas limonade van 2 kcal vind ik nog wat anders dan 10 gram BCAA van ~50 kcal.

Bij dat laatste krijg je een behoorlijke insuline response. Als je al gelooft in de gezondheidsvoordelen van vasten (ik niet) dan wil je een significante insuline response juist voorkomen tijdens het vasten. Moet je daarvoor ook een glas limonade van 2 kcal laten staan? Ik denk het niet.

Maar goed, al neem je een glas melk van 100 kcal, uiteindelijk draait het gewoon om kcal in vs. kcal uit.
njah, las dat de grens op zo'n 50kcal in je gehele vasten-periode ligt als 'maatstaf'. Zie alleen niet waarom je dat zou gaan opzoeken, tenzij je zoals eerder genoemd werd geen water meer kan zien ofzo.

Maar weet je, waarom zou ik? Gaat zo prima - water en koffie in de ochtend werkt voor mij prima. Ben nu overigens pas 4 weken onderweg ofzo, dus laten we kijken hoe het gaat. Ik groei qua kracht, zie vp dalen en heb een werkende maagdarm systeem. Voor mij een fijne combi :)

En serieus, het mentale effect van het volhouden is overigens ook nice.

NiGeLaToR wijzigde deze reactie 22-09-2018 17:11 (5%)

• Philflow

Philflow

NiGeLaToR schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 17:11:
[...]
njah, las dat de grens op zo'n 50kcal in je gehele vasten-periode ligt als 'maatstaf'.
Tja typisch zoiets dat Berkhan roept zonder bewijs.... maar goed. Ben het met je eens dat je beter voor koffie en water kunt gaan. Heb je ook minder risico dat je er honger van krijgt.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Precies. Je wilt vasten dus gewoon zo weinig mogelijk cal. Eiwit heeft nog nut, suiker niet, dus de keuze kijkt mij simpel.
Verder is dan elke discussie over een arbitraire grens nogal zinloos.

• NiGeLaToR
Philflow schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 17:14:
[...]

Tja typisch zoiets dat Berkhan roept zonder bewijs.... maar goed. Ben het met je eens dat je beter voor koffie en water kunt gaan. Heb je ook minder risico dat je er honger van krijgt.
Precies.. en wat al een paar keer genoemd is: als je dan zoiets gaat volgen, volg het dan eerst een tijd voor je gaat pielen in de marge. Tis net als die NPO 'docu' over 'in keto' gaan en vervolgens veel kh eten en dus eigenlijk helemaal net niet in keto raken. Totale faaltoestand.

• Philflow

Philflow

Eiwit heeft nut... maar BCAAs vrijwel niet. Neem dan EAAs. 10 gram is genoeg om een maximale response te krijgen. Of blijf gewoon trouw vasten natuurlijk.

Philflow wijzigde deze reactie 22-09-2018 17:55 (15%)

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Philflow schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 17:48:
Eiwit heeft nut... maar BCAAs vrijwel niet. Neem dan EAAs. 10 gram is genoeg om een maximale response te krijgen. Of blijf gewoon trouw vasten natuurlijk.
Volgens mij ging het in die discussie ook om EAAs, maar dat maakt geen donder uit. Je snapt heel goed wat ik bedoel.

• Philflow

Philflow

Gonadan schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 18:05:
[...]

Volgens mij ging het in die discussie ook om EAAs, maar dat maakt geen donder uit. Je snapt heel goed wat ik bedoel.
Eigenlijk niet. Als ik zeg dat een paar kcal limonade geen significant verschil gaat maken voor je resultaten, dan is dat toch zo?

Ik zeg toch helemaal niks over het feit dat dat technisch geen 100% vasten meer zou zijn? (wat zou kloppen)

Zijn verschillende onderwerpen.

Zal het nog duidelijker maken: geloof je in de gezondheidsvoordelen van IF dan laat je tijdens het vasten alles staan met kcal. 2 kcal gaat waarschijnlijk geen verschil maken in die context, 50 kcal waarschijnlijk wel.

Gaat het je gewoon om gewichtsverlies dan kun je alles doen zolang je maar in je kcal tekort blijft.

Philflow wijzigde deze reactie 22-09-2018 18:27 (222%)

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Hoezo andere onderwerpen? Past het even niet in je argumenten? Het is dezelfde persoon met hetzelfde schema. :?

Ongeacht welk schema je volgt kan je beter iets eten wat nut heeft dan iets wat dat niet heeft. Ook al heeft datgene met nut meer calorieën. Dat snapt normaal gesproken iedereen.

• Philflow

Philflow

Ik zeg dat een paar kcal aan limonade geen verschil gaat maken voor je resultaten, ongeacht of je het vasten noemt of niet.

Voorheen maakte ik een opmerking dat het nemen van eiwitten tijdens het vasten eigenlijk geen vasten is.

De ene opmerking gaat over het behalen van resultaten, de andere opmerking gaat over de definitie van vasten. Op geen enkele manier zijn de opmerkingen tegenstrijdig.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Zoals je merkt heb ik nogal wat moeite met het borderline gedrag tussen het strak naar optimaal kijken en pragmatisch werken. De ene keer wordt een minuscuul detail zeer belangrijk gemaakt omdat het anders niet optimaal is, de andere keer maken dingen ineens niet uit omdat je het toch niet merkt.
Ik geef toe, het is een meta discussie maar het zorgt ervoor dat je nooit weet waar je aan toe bent. De discussie gaan met hoe de wind waait. Zeer vermoeiend als je het mij vraagt. :)

• Philflow

Philflow

Met vermoeiend ben ik het helemaal eens ;) Maar je bent toch echt zelf degene die de discussie opstart. De post die je quotte klopte als een bus, en is nog praktisch ook.
Philflow schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 19:10:
[...]
En ik heb dus nooit beweerd dat 50 kcal aan eiwitten een nadelig effect zou hebben op de resultaten, ik zei alleen maar dat het dan in mijn optiek geen vasten is. Lijkt misschien tegenstrijdig maar met deze uitleg moet dat duidelijk zijn.

Philflow wijzigde deze reactie 22-09-2018 20:15 (20%)

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Philflow schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 20:10:
Met vermoeiend ben ik het helemaal eens ;) Maar je bent toch echt zelf degene die de discussie opstart. De post die je quotte klopte als een bus, en is nog praktisch ook.
Nee schat, ik vind het vermoeiend dat ik elke keer niet weet hoe jij in de discussie staat en er weer een geheel nieuwe kijk uit kan rollen. :>
Dat jij daarop mij weer vermoeiend vind kan ik helaas niets tegenin brengen. :+

• Gekke Jantje
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 13-09 19:15
Ik heb vorige week en deze week voor de lol eens mijn hartslag bijgehouden tijdens het kracht trainen. Ik heb verder geen stopwatch gebruikt, dus op gevoel die 90 seconden rust interval. De hartslag komt hoger dan ik verwacht tijdens de pieken. Je ziet ook wel waar ik de 2 werksets squaten aan het doen was.

131 hsm Gemiddelde hartslag
Max. 167 | Min. 78

Grappig om te zien ook dat mijn HR spiekt op het punt waar ik nog lang kan duur trainen, dat is rond mijn omslag punt, 170bpm.

Gekke Jantje wijzigde deze reactie 24-09-2018 14:41 (20%)

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

• Zuluman
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21:14

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

De spullen zijn binnen! Van het weekend de schuur leegruimen en het platform in elkaar zetten. Had 2cm matten gekocht. 2 is toch iets te dun als ik de mat zo op het houtenterras leg. 2 op elkaar geeft teveel bounce. Ben benieuwd met osb eronder het presteert.

3600Wp Oost/West 12x LG Bifacial + Enphase M250 PVOutput

• Gekke Jantje
Volgens jaar tijden de voorjaar cut ga ik niet meer volledig low carb, het werkt gewoonweg niet lekker en schijn bedriegt omdat je suiker opslag leeg raakt waardoor het lijkt of je in korte tijd snel afvalt, volgens mij gaan er bij low carb ook stoffen verloren die de stofwisseling en vetverbranding hoog houd verloren?

Ik val het beste af als ik rond de 200-225 gram carbs per dag binnen krijg, wat overigens ook al wat lager is dan wat je nor maal op onderhoud binnen hoort te krijgen.

Ook moet ik oppassen dat ik niet te weinig zout binnen krijg, ik zit nu regelmatig in de gele zone wat eigenlijk te weinig is, ik mag dus wel af e toe wat zout gaan toevoegen.

Ik zelf mag niet veel zout hebben overigens omdat een hoge bloeddruk bij mij genetisch is bepaald, maar op de duur zal ik het waarschijnlijk niet me voeding en veel beweging gaan redden. Ik zit nu overigens op 112-67 wat netjes is (tot ik koffie binnen krijg) dan is het al snel 130-140/80-90.Mocht ik voor de bloeddruk ook ooit medicatie nodig zijn eis ik vaatverwijderaars want ik wil geen beta blockers of plas tabletten want dan gaan de sport prestaties achteruit.

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

• Blomminator
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 20-09 22:49
Ik train sindskort bij de lokale crossfit gym, wat prima is. Alles is nog lastig qua bewegingen, maar dat komt wel.

Probleem is, vorig jaar mijn sleutelbeen gebroken, en nu zit er een flinke plaat in. Gisteren met clean jerks (ofzo) (barbell van voor op de schouder boven je uitstoten) kreeg ik last. Niet van de spieren/belasting. Het probleem is de barbell, die ligt letterlijk op mn plaatje, en dat doet !@*$$ pijn. Dus met weinig gewicht ben ik al uitgepraat.. 's Avonds een blauwe/beurse plek en het was dikker, wat vast niet goed is voor de constructie/weefsel eromheen.

Iemand hier ervaring mee? Of eigenlijk, een oplossing?

A great deal of money has been invested in this project and we can't allow it to fail.

• Zuluman

Zuluman

Zonet voor het eerst even een uurtje in mijn eigen homegym een workout gedaan. Even kijken hoe alles staat en aanvoelt. de schuur is 2,1m x 3,1m en 2,2m hoog. binnenmaat. minus mijn werkbank is de netto maat 2,46m x 2,1m.

Ben begonnen met Smolov Stronglifts. De eerst paar sets voelde zwaar. De ena laatse set van 2x2x132,5kg voelde ok. De laatste single van140kg ging het wel lekkerder. Je moet eerst even je comfortzone zien te vinden op een nieuwe trainingsplek, Daarna wat military press front en behind the neck. Bicep curl en triceps. En ik kon het niet laten even te deadliften. 3x160kg en een 170kg single. no belt, no chlc en regular grip. Ik merk dat de Elite Bison Bar een goede grip heeft. Vanaf de 170kg moet ik in mijn gym vaak een mixed grip gebruiken.

En de matten van 1mx1m 2cm dikte zijn ideaal voor het deadliften op de betonvloer van de schuur. die waren €24,13 per stuk. Ik ga er nog een osb plaat onder leggen. Cleans moet dan ook kunnen. Al twijfel ik of ik hier 100kg+ cleans ga doen in de avond. Eerst maar eens een drop proberen overdag. Het meeste geluid maakt de bar zelf. De plaatjes die er los inliggen trillen. Dat moet ik even fixen.

Al met al bevalt het me wel. scheelt me gewoon 2x25 min reizen. Warmingup doe ik in mijn kantoor. de schuur is nu 15 graden en buiten 11. ik heb de deur open want het is te warm. in de gym heb in de winter in het open gym alle ramen open. Er wordt dan altijd geklaagd dat het koud is. als je beweegt is er niks aan de hand.

ik heb nog een infra rood straler voor de winter. Mocht dit niet genoeg zijn dan neem ik zo een straalkachel. Ben nog op zoek naar een houten vat/ton zodat ik na t trainen een ijsbad kan nemen.

Ik zat eraan te denken de schuur te isoleren maar ik heb nu geen last van vocht in de schuur. geen roest op het gereedschap. Het is goed geventileerd. ik hou nu even de temp, luchtvochtigheid en dauwtemp buiten en in de schuur in de gaten. ik kan altijd via domoticz een script aanmaken voor de verwarming. misschien zelfs een mv aanbrengen.

• Gekke Jantje
Kun je door vasten ook een hypo krijgen tijdens zwaar werk of een training?

• NiGeLaToR
Gekke Jantje schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 10:14:
Kun je door vasten ook een hypo krijgen tijdens zwaar werk of een training?
Wat bedoel je met vasten?
En een te lage bloedsuiker spiegel is een beetje een relatief iets: als je veel suiker eet en je doet dat in ene niet zul je hier meer last van hebben dan als je bijna nooit suiker eet en dit een tijdje.. tjah.. blijft doen.

Qua mijn IF 16-8 schema heb ik eerder last van als ik in ene veel suikers binnen krijg dan wanneer ik gewoon blijf eten. Maar echt een hyper of hypo gaat niet gebeuren gelukkig.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Blomminator schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 17:11:
Ik train sindskort bij de lokale crossfit gym, wat prima is. Alles is nog lastig qua bewegingen, maar dat komt wel.

Probleem is, vorig jaar mijn sleutelbeen gebroken, en nu zit er een flinke plaat in. Gisteren met clean jerks (ofzo) (barbell van voor op de schouder boven je uitstoten) kreeg ik last. Niet van de spieren/belasting. Het probleem is de barbell, die ligt letterlijk op mn plaatje, en dat doet !@*$$ pijn. Dus met weinig gewicht ben ik al uitgepraat.. 's Avonds een blauwe/beurse plek en het was dikker, wat vast niet goed is voor de constructie/weefsel eromheen.

Iemand hier ervaring mee? Of eigenlijk, een oplossing?
Gewoon niet vanaf je schouders stoten? :?
Pak hem van het rek, doe je reps en leg hem weg. Ofwel gewoon andere oefening doen. :P

• Gekke Jantje
NiGeLaToR schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 10:29:
[...]

Wat bedoel je met vasten?
En een te lage bloedsuiker spiegel is een beetje een relatief iets: als je veel suiker eet en je doet dat in ene niet zul je hier meer last van hebben dan als je bijna nooit suiker eet en dit een tijdje.. tjah.. blijft doen.

Qua mijn IF 16-8 schema heb ik eerder last van als ik in ene veel suikers binnen krijg dan wanneer ik gewoon blijf eten. Maar echt een hyper of hypo gaat niet gebeuren gelukkig.
Uren niets eten of helemaal geen suikers meer eten maar dan wel actief zijn. Kan de bloedsuikerspiegel dan niet te laag worden bij een gezond persoon? Mijn suiker is over het algemeen al vrij laag terwijl ik de hele dag door suiker eet 1,5 uur na het eten bijvoorbeeld net aan 5.2 dan heb ik een banaan, havermout blauwe bessen en 350cc melk op

• NiGeLaToR
Gekke Jantje schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 12:41:
[...]

Uren niets eten of helemaal geen suikers meer eten maar dan wel actief zijn. Kan de bloedsuikerspiegel dan niet te laag worden bij een gezond persoon? Mijn suiker is over het algemeen al vrij laag terwijl ik de hele dag door suiker eet 1,5 uur na het eten bijvoorbeeld net aan 5.2 dan heb ik een banaan, havermout blauwe bessen en 350cc melk op
Nou ik heb nu in 5,5 week 1 keer gehad dat ik merkte dat ik tekort kwam en dat was in de tweede week, toen ik een dag outdoor sport aan het beoefenen was. 06:00 op, 09:00 aan de slag en om 13:00 at ik m'n eerste eten. Ik functioneerde wel, maar was erg moe en niet scherp en daar had ik behoorlijk last van. Geen probleem met duizelig ofzo, dat heb ik helemaal niet gehad. Verder is het nu prima, ik ga komende zondag een dagje intensief spelen en eet gewoon zodra ik merk dat ik moe word.

Dus als je aanleg hebt voor problemen met je suikerspiegel, onder behandeling bent of anderzijds aanleiding ziet om daar iets mee te doen zou ik gewoon advies inwinnen. Voor de gemiddelde * NiGeLaToR is het geen probleem, je lichaam past zich snel aan en voor ik het weet is je systeem erop ingesteld. Had de eerste 3-4 weken het idee dat m'n progressie in kracht achter bleef - maar dat is inmiddels al weer over. Kan ook iets anders zijn geweest.

• Booyaa
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 17:32
Verdomd, wist niet eens dat dit topic bestond. Hoi allen!

• Gekke Jantje
Ik heb verder geen last van mijn bloedsuiker. Het was meer een algemene vraag. Ik heb het overigens ook aan mijn huisarts gevraagd en die zij dat het onverstandig is om geen suikers te eten of vasten omdat bij een gezond persoon dan de bloedsuiker ook te laag kan worden wanneer het lichaam suikers aan het verbranden tijdens inspanning. Het zou van nature niet bij ons lichaam horen.

Na 9 of 10 week trainen kan ik nu eindelijk ook weer BW oefeningen doen, pull ups en dippen heb ik nu in mijn FB schema verwerkt. Ook heb ik de Bulgarian splitsquat toegevoegd, wat overigens een heerlijke stabiliteitsoefening is. Het is niet echt een massa bouwer na mijn mening omdat je met andere oefeningen de aandacht kan leggen op het zware gewicht ipv ook nog eens de stabiliteit.

Gekke Jantje wijzigde deze reactie 04-10-2018 09:21 (33%)

• NiGeLaToR
Gekke Jantje schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 09:17:
Ik heb verder geen last van mijn bloedsuiker. Het was meer een algemene vraag. Ik heb het overigens ook aan mijn huisarts gevraagd en die zij dat het onverstandig is om geen suikers te eten of vasten omdat bij een gezond persoon dan de bloedsuiker ook te laag kan worden wanneer het lichaam suikers aan het verbranden tijdens inspanning. Het zou van nature niet bij ons lichaam horen.
Je noemt ook twee uitersten die in de basis nergens op slaan:
1. geen suikers eten: zelfs mensen die zoals ik weinig carbs eten, weten dat weinig betekent: minder. En niet geen. Tuurlijk kun je niet zonder 'suikers', tis alleen de vraag hoeveel je tot je neemt. Ga maar 's meten wat je allemaal in je hoofd steekt gedurende de dag en je ziet dat het voor de meeste mensen véél suiker icm weinig beweging is. Weinig zou je meer kunnen zien als gedoseerd, afgemeten, genoeg. Das voor veel mensen weinig, maar die eten gewoon te veel.
2. Vasten? Hoe bedoel je dat dan? Dagenlang niet eten? Ik eet elke dag en veel ook, dikke lunch gaat erin, avondeten is magistraal. Tussendoor nog de nodige snacks en fruit. Maar tussen 20:00 en 12:00 eet ik *niets*. Dat is een variant die voor mij nu werkt en inmiddels als ik zoals gisteravond gewoon eet, dan ga sporten en dan pas met de lunch weer eet is er niets aan de hand. Heb geen honger, heb geen dip, heb gewoon spierpijn, maarja, heb gister voor ik ging sporten dan ook genoeg macro's opgenomen om die periode gewoon door te komen.

Dus zorg dat als je zo'n vraag stelt dat je het concreet maakt, want nu heb je nog niets aan de reactie van je huisarts. En verder: als je nieuwschierig bent probeer je het een paar dagen (of wat voor variant ook) en stop je als het niet werkt voor je. De belangrijkste tip is dat er geen tip is: je zult het zelf moeten uitvogelen, wat voor jou werkt.
Na 9 of 10 week trainen kan ik nu eindelijk ook weer BW oefeningen doen, pull ups en dippen heb ik nu in mijn FB schema verwerkt. Ook heb ik de Bulgarian splitsquat toegevoegd, wat overigens een heerlijke stabiliteitsoefening is. Het is niet echt een massa bouwer na mijn mening omdat je met andere oefeningen de aandacht kan leggen op het zware gewicht ipv ook nog eens de stabiliteit.
Klinkt goed! Keep pushing d:)b

• Gekke Jantje
Met vasten bedoel ik uren niets eten, van half 7 tot half 7 bijvoorbeeld, wanneer er wel inspanning word verricht zoals fysieke arbeid, ik mijn geval bomen zagen en de takken en stammen opruimen. Persoonlijk eet ik ook al minder suikers, ik zit zelf op de grens van 212 gram per dag momenteel. Voor ieand die de hele dag kantoorwerk doet zou vasten nog kunnen na mijn eigen mening maar mijn huisarts staat er niet achter omdat het niet bij ons lichaam past om minder dan 3 keer op een dag te gaan eten.

Gekke Jantje wijzigde deze reactie 04-10-2018 09:43 (8%)

• NiGeLaToR
Njah, daar zijn de meningen over verdeeld. Kan daar weinig wetenschappelijk bewijs voor vinden anders dan 'dat doen we al decennia zo'. Maargoed, voor we in steden gingen wonen en konden winkelen in de supermarkt was het voedselaanbod niet zo stabiel als nu. Tis beetje de vraag waar je je mee vergelijkt dus - de supermarktmens of diegene die elke dag nog z'n eten moest zoeken/jagen bijv.

Maar laten we die discussie lekker laten waar die is - nogmaals: doe waar je je goed bij voelt én resultaat oplevert. Mijn situatie is niet vergelijkbaar met de jouwe (om te beginnen doe ik geen fysiek werk bijv dus heb ik minder carbs nodig, etc, etc) :) En prima dat je advies inwint.

• Philflow

Philflow

Gekke Jantje schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 09:17:
Ook heb ik de Bulgarian splitsquat toegevoegd, wat overigens een heerlijke stabiliteitsoefening is. Het is niet echt een massa bouwer na mijn mening omdat je met andere oefeningen de aandacht kan leggen op het zware gewicht ipv ook nog eens de stabiliteit.
Dat komt wel als je beter wordt. Na verloop van tijd heb je de stabiliteit onder de knie en kun je makkelijk zwaarder gaan. Let op je schoenen trouwens, met oly schoenen sta ik veel stabieler.

Het kan natuurlijk wel lastig worden om hele zware dumbbells vast te houden. Daarom voegt hij een vest toe. Overigens kan de Bulgarian split squat ook met een barbell.

Philflow wijzigde deze reactie 04-10-2018 14:33 (10%)

• FireFoz
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 14-10 00:59
Ik heb tegenwoordig steeds vaker dat het trainen met tegen gaat staan, simpelweg omdat ik geen zin heb om weer zo'n pijn te lijden en zo moe te worden. Lichter trainen is eigenlijk geen optie want dan heb ik niet het idee dat ik wat gedaan heb. Kent iemand dit? Het is niet dat niet gemotiveerd meer ben... maar meer zo'n "ik heb er de kracht niet voor" gevoel. Ik zal de komende dagen eens proberen om een half uurtje langer te slapen kijken of dat helpt...

Met name bij zware compound oefeningen zoals squatten krijg ik al weerzin als ik er aan denk ;(

FireFoz wijzigde deze reactie 05-10-2018 18:29 (9%)

Weet er ff geen

• Salvatron
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet !

FireFoz schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 18:27:
Ik heb tegenwoordig steeds vaker dat het trainen met tegen gaat staan, simpelweg omdat ik geen zin heb om weer zo'n pijn te lijden en zo moe te worden. Lichter trainen is eigenlijk geen optie want dan heb ik niet het idee dat ik wat gedaan heb. Kent iemand dit? Het is niet dat niet gemotiveerd meer ben... maar meer zo'n "ik heb er de kracht niet voor" gevoel. Ik zal de komende dagen eens proberen om een half uurtje langer te slapen kijken of dat helpt...

Met name bij zware compound oefeningen zoals squatten krijg ik al weerzin als ik er aan denk ;(
Ik heb dat, ik train daarom minder en lichter. (hooguit 2x per week, en 1 setje squats met maar 80 kilo en deadlift met 100 kilo). Meer eten zou ook kunnen helpen. Vooral de squat is een ramp van een oefening om uit te voeren, zo zwaar en intensief, maar ook one arm pushups zijn erg zwaar. In de spiegel kan ik echter zien dat ik wel degelijk wat uitvoer en de training het gewenste effect heeft. Ook in kledingmaat zie ik het: xl tot 2xl aan maat. (ik ben circa 180cm en weeg circa 87 kilo op het moment). Maar ik train vooral op onderhoud omdat ik mijn fitnessdoelen grotendeels bereikt heb, op enkele doelen na.

The enemy within

• sir_ivyk
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 20-08 10:06
Ik had zaterdag de laatste training van week drie en het gaat super! Ik volg nog steeds het 5x5 schema van StrongLifts. Mijn gewichten (oud - nieuw):
Squat: 20 - 40
Deadlift: 30 - 55
Bench: 20 - 30
OH: 20 - 27.5
Row: 30 - 40

Tot nu toe vind ik de overhead press nog het zwaarste. In het begin had ik geen spierpijn maar nu begin ik wel te voelen dat ik getraind heb. Volgens de trainers die daar aanwezig zijn is mijn vorm goed. Ik heb ook nog geen pijn gehad tijdens het trainen.

Omdat ik wil aankomen moet ik meer eten dan wat ik deed. Ik begon met 3,000kcals. Dit vond mijn buik/maag echter niet fijn. Die was constant aan het klagen en deed heel de dag door zeer. Ik eet dus nu nog steeds meer dan eerst maar dan minder "extreem" dan toen. Ik wil het nu langzaam opbouwen om mijn lichaam er aan te laten wennen.

• sjorremans
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 17-10 12:47
De laatste 3 trainingen merk ik dat het allemaal niet vanzelf gaat en mijn lichaam niet echt mee wilt werken. Daardoor is de zin om te gaan sporten eigenlijk ook gelijk weg :+ Laatste tijd (2.5 maand)erg hard getraind en ook vaak (6-7x per week met voetballen erbij) wat best veel is geweest bij elkaar. Ik slaap wel gewoon goed, pak 9 van de 10x 8 uurtjes slaap meeen ben verder ook niet moe. Merk alleen dat mijn lichaam zich afzet tegen het sporten.

Ik denk dat ik volgende week maar een weekje heel rustig ga trainen en alles op licht gewicht ga pakken met wat meer herhalingen. Of is het juist verstandig om gewoon een hele week rust te pakken en niet te gaan?

Wel jammer dat zoiets gelijk heel erg demotiverend werkt :')

sjorremans wijzigde deze reactie 10-10-2018 09:13 (11%)

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Gekke Jantje
sjorremans schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 09:12:
De laatste 3 trainingen merk ik dat het allemaal niet vanzelf gaat en mijn lichaam niet echt mee wilt werken. Daardoor is de zin om te gaan sporten eigenlijk ook gelijk weg :+ Laatste tijd (2.5 maand)erg hard getraind en ook vaak (6-7x per week met voetballen erbij) wat best veel is geweest bij elkaar.

Ik denk dat ik volgende week maar een weekje heel rustig ga trainen en alles op licht gewicht ga pakken met wat meer herhalingen. Of is het juist verstandig om gewoon een hele week rust te pakken en niet te gaan?

Rustdagen zijn ook belangrijk, je kan overtraind zijn. Neem eens een paar dagen rust en kijk dan nog eens weer. En als overtraining te lang aan houd moet het lichaam veel langer rusten om goed te herstellen. Hoe lang wee ik zo niet uit mijn hoofd maar het kan dan maanden duren geloof ik en dat wil je niet.

Edit

Hoe zit het verder met de voeding?

• sjorremans
Ga ik inderdaad maar doen, maak deze week nog het schema af en dan volgende week misschien maar eens een week niet sporten, op voetballen na.

Werkt toch een soort van verslavend als de vaart er in zit en ik afgelopen vrijdag nog een leuke PR pak met bankdrukken. Op zulke moment is het dan nooit genoeg :+ Helemaaal wanneer het lekker gaat en ik de smaak te pakken heb.

Qua voeding ben ik op dit moment iets minder streng, aangezien de winter periode er toch aan komt. Zeker geen dirty bulk maar als ik nu zin heb in iets wat niet goed is laat ik dat wat minder snel.
Doe het op gevoel, hield vroeger alles bij in Myfitnesspal maar dat doe ik al tijden niet meer. Macro's zijn niet heel lastig te halen voor mij aangezien ik niet de grootste ben dus niet zoveel hoef te eten om aan de kcal's te komen.

sjorremans wijzigde deze reactie 10-10-2018 09:24 (36%)

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• assasinbats
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 05:04
De laatste 3 trainingen merk ik dat het allemaal niet vanzelf gaat en mijn lichaam niet echt mee wilt werken. Daardoor is de zin om te gaan sporten eigenlijk ook gelijk weg :+ Laatste tijd (2.5 maand)erg hard getraind en ook vaak (6-7x per week met voetballen erbij) wat best veel is geweest bij elkaar. Ik slaap wel gewoon goed, pak 9 van de 10x 8 uurtjes slaap meeen ben verder ook niet moe. Merk alleen dat mijn lichaam zich afzet tegen het sporten.

Je noemt de twee opties die allebei nuttig kunnen zijn.

Als je rustig traint promoot je nog steeds spierherstel. Zeker als de belasting beschaafd blijft (lager gewicht, minder sets, of beiden (meer reps hoeft niet nuttig te zijn, dit kan juist een hogere belasting geven).

Een volle week rust is aan te raden als je met pijn traint, en de pijn niet weg gaat met je normale rustdagen (pijn in de pezen die niet wegtrekt is hier een indicator van).

Disclaimer: bovenstaand is gebaseerd op een algemene filosofie in gewichtheffen, waarvan ik wel denk dat deze universeel toepasbaar is, ook al kan de sportdiscipline anders zijn.

• Philflow

Philflow

Een weekje deloaden of rusten werkt juist motiverend. Let maar op, na een week krijg je weer echt zin om te trainen. Het klinkt nu alsof je te lang bent door gegaan met te veel volume. Hoe je je nu voelt is een resultaat daarvan. 6-7x per week trainen + voetbal erbij is ook te veel.

• sjorremans
Philflow schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 09:50:
[...]

Een weekje deloaden of rusten werkt juist motiverend. Let maar op, na een week krijg je weer echt zin om te trainen. Het klinkt nu alsof je te lang bent door gegaan met te veel volume. Hoe je je nu voelt is een resultaat daarvan. 6-7x per week trainen + voetbal erbij is ook te veel.
Als ik er zo over nadenk is het ook wel veel geweest. Sommige dagen zelfs dubbele sessies, voor het voetballen nog willen sporten :+
Rond de zomervakantie periode ben ik ook begonnen met hoger volume trainen, zo'n beetje alles 4x12. Daarvoor was het standaard 3x8.

Volgende week een week rustig aan sporten en kijken hoe het daarna weer gaat! :)

• Booyaa
Waar ik momenteel wel moeite mee heb is om 'goed' te eten. Hoe zorg je er nou voor dat je eiwitten op een dag haalt etc. Ik moet die omslag maken maar om de een of andere manier lukt het mij niet echt zo goed.

• Grudgie

Grudgie

Philflow schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 09:50:
[...]

Een deload Week na ongeveer 8-10 weken wordt ook vaak aangeraden. Ga je op 40% op max van je gewicht zitten. Is goed voor spierherstel.

LG OLED B6V - Denon AVR-X3300W - Dali Zensor 7 - Dali Zensor 3 - Dali Zensor Vokal - Nvidia Shield

• Gekke Jantje
Deload die ik altijd om de 6 weken, ik vind dat zeer fijn werken en ik ervaar een krachtoename er na, ik zit dan echter wel op 50% voor een week lang met max 2 trainingen.

Gekke Jantje wijzigde deze reactie 10-10-2018 12:42 (13%)

• Philflow

Philflow

Actieve rust (deload) vs. passieve rust (week niks doen). Beide strategieën kunnen goed werken. Meeste evidence based professionals (Helms, Schoenfeld, McDonald etc) geven de voorkeur aan de actieve rust. Bijvoorbeeld een deload week met 60% van je normale gewichten, 2-3 reps in de tank laten en 60% van je normale aantal sets.

Lyle McDonald legt hier de verschillen uit: https://bodyrecomposition...us-passive-recovery.html/

• Gekke Jantje
Ik ben al weer gestopt met samsung s heath. Wat een bs. Bij veel producten word niet alle vitaminen vermeld, en zo wel dan niet in de juiste hoeveelheid, bijna overal word extra natrium en vet bij gerekend en dat gebruik ik niet extra. Een hoger kcal behoefte wat ook niet klopt. Vaste tijden naar bed, lol ik ben geen robot en krijg voldoende slaap. Continu boven onderhoud terwijl ik gewoon 0,5 kg afval per week. Volgens mij is die hele app zooi gebaseerd op een opeenhoping van allerlei informatie, en juist statistieken kloppen vaak niet.

Edit

Afgelopen week ook bloed laten prikken voor een volledig onderzoek vanwege vermoeidheid en een lage hartslag. Echter was alles goed, ondanks dat ik een paar jaar erg ongezond heb geleefd, zoals dagelijks flink aan de drank, roken en daar voor wel eens roids gebruikt. Ze hebben echt alles getest van leverwaarden tot vitamine D, bloedplaatjes de nieren enzv. Een hartfilmpje was ook niet meer noodzakelijk maar als ik dat wel wil moet ik er nog weer een afspraak voor maken.

Edit 2

Ondanks dat ik geen creatine gebruik is mijn CPK best hoog met 189.

Ik kan net zo goed de test laten zien. Jammer dat er geen Testosteron is getest.

Gekke Jantje wijzigde deze reactie 11-10-2018 17:08 (48%)

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet !

Is het een goed idee om de deadlift te pakken met de stang lager? Doordat de schijven kleiner zijn is de stang lager, hetzelfde effect als wanneer je de deadlift met normale schijven van 20kg pakt terwijl jezelf op een verhoging staat. In de sportschool hebben ze wel eens kleinere schijven, toen ik die ooit eens gebruikte had ik direct een blessure te pakken die een week bleef.

The enemy within

• Philflow

Philflow

[b]Gekke Jantje schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 10:17
Afgelopen week ook bloed laten prikken voor een volledig onderzoek vanwege vermoeidheid en een lage hartslag. en enzv.
Hoeveel kcal eet je per dag? Hoeveel vet, kh, eiwit?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

net weer ff inkopen gedaan bij Myprotein. meer dan 350 artikelen hebben 40% korting nu, zonder code.

• Philflow

Philflow

@Gekke Jantje klachten over vermoeidheid worden vaak veroorzaakt door:
- te weinig kcal eten,
- te weinig vet eten,
- te lang cutten zonder refeeds/diet breaks,
- te lang door trainen zonder deloaden.

• Santee
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 22:07
Gekke Jantje schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 10:17:
Ik ben al weer gestopt met samsung s heath. Wat een bs. Bij veel producten word niet alle vitaminen vermeld, en zo wel dan niet in de juiste hoeveelheid, bijna overal word extra natrium en vet bij gerekend en dat gebruik ik niet extra. Een hoger kcal behoefte wat ook niet klopt. Vaste tijden naar bed, lol ik ben geen robot en krijg voldoende slaap. Continu boven onderhoud terwijl ik gewoon 0,5 kg afval per week. Volgens mij is die hele app zooi gebaseerd op een opeenhoping van allerlei informatie, en juist statistieken kloppen vaak niet.

Edit

Afgelopen week ook bloed laten prikken voor een volledig onderzoek vanwege vermoeidheid en een lage hartslag. Echter was alles goed, ondanks dat ik een paar jaar erg ongezond heb geleefd, zoals dagelijks flink aan de drank, roken en daar voor wel eens roids gebruikt. Ze hebben echt alles getest van leverwaarden tot vitamine D, bloedplaatjes de nieren enzv. Een hartfilmpje was ook niet meer noodzakelijk maar als ik dat wel wil moet ik er nog weer een afspraak voor maken.

Edit 2

Ondanks dat ik geen creatine gebruik is mijn CPK best hoog met 189.

Ik kan net zo goed de test laten zien. Jammer dat er geen Testosteron is getest.

[Afbeelding]
Kost zo’n test veel geld? Ik ben benieuwd hoe alles eruit komt bij mij.

• NiGeLaToR
Philflow schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 19:26:
- te weinig kcal eten,
- te weinig vet eten,
And the obvious: te weinig slaap.
Dat hakt er bij mij lekker in de laatste dagen.

• Allie74
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 19-03 06:37
- te weinig kcal eten,
- te weinig vet eten,
Of te weinig rust tussen de trainingen door.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

ik heb ook weinig fut gehad toen het weer warmer was, nu gaat het alweer beter.

• wokkelz
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 22:28
Philflow schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 14:29:
[...]

Dat komt wel als je beter wordt. Na verloop van tijd heb je de stabiliteit onder de knie en kun je makkelijk zwaarder gaan. Let op je schoenen trouwens, met oly schoenen sta ik veel stabieler.

[YouTube: Rear Foot Elevated Split Squats 305x6]
Het kan natuurlijk wel lastig worden om hele zware dumbbells vast te houden. Daarom voegt hij een vest toe. Overigens kan de Bulgarian split squat ook met een barbell.
Ik heb deze week ook voor het eerst deze split squat variant gedaan, zonder extra gewichten, puur gericht op de uitvoering in eerste instantie. Ik voelde ook mijn bovenbeen trekken van het been waarvan je voet op het bankje rust. Leuke oefening maar ben toch nog zoekend hoe ik hem het beste uit kan voeren. Ook voet met puntje op het bankje of je wreef erop, hoever zet je je voet van het bankje enz enz.

• Allie74
wokkelz schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 23:34:
[...]

Ik heb deze week ook voor het eerst deze split squat variant gedaan, zonder extra gewichten, puur gericht op de uitvoering in eerste instantie. Ik voelde ook mijn bovenbeen trekken van het been waarvan je voet op het bankje rust. Leuke oefening maar ben toch nog zoekend hoe ik hem het beste uit kan voeren. Ook voet met puntje op het bankje of je wreef erop, hoever zet je je voet van het bankje enz enz.
Met deze oefening heb ik een haat liefde verhouding, ik vind hem mega zwaar.
Wat voor mij prettig is om mijn wreef op het bankje te laten rusten.
Ik zet meestal mijn bidon neer waar ik mijn voorste voet neer zet, voer ik mijn sets opdezelfde manier uit

• JDFS
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 23:38
Wat nice, een krachtsport topic op mijn favoriete forum :*) !

Ik sport sinds iets langer dan een jaar intensief. Het begon in april 2017 onder begeleiding van een vriend / personal trainer met als doel om fitter te worden. Mijn vetpercentage zat toen schat ik boven de 20%. Niets schokkends, maar ik had toch wel een beetje een plofkop en het vervelende buikje. Ik ben vroeger (geboren in 1991) nooit echt slank geweest, maar wilde dat nu wel worden. En zo begon mijn quest, te beginnen bij een keer per week met flinke full body oefeningen. In september 2017 werd dit twee keer per week, plus ik ging op mijn voeding letten en kwam door het web steeds meer te weten over krachttraining in zijn algemeenheid.

Fast forward naar juni 2018, ben ik gestopt met personal training en heb ik mijzelf ingeschreven bij Spa Zuiver in Amsterdam om daar te trainen. Inmiddels was ik een zelfbenoemd voedingsdeskundige en wist ik heel erg veel over oefeningen. Mijn vetpercentage zat in juni onder de 10%, ik had mijn doel bereikt - lean worden! Maar zoals het met heel wat mensen gaat, voelde ik mij zwak...

Ik ben 1m65 en woog in juni 2018 zo'n 60 kg, mijn max deadlift zat op 130 kg maar ik gebruikte bij dit gewicht te veel mijn rug. Mijn max squat zat op dat moment rond de 110 kg. Mijn max bench rond de 70 kg en OHP op 50 kg. Ik besloot hier wat aan te gaan doen.

Via nSuns' spreadsheet die hier ook is gedeeld, heb ik in 8 weken tijd (juli en augustus) mijn TDEE bepaald, deze zat rond de 2.600 kcal per dag. Abnormaal hoog vind ik zelf, maar dat komt vast omdat ik toch zeker zo'n 4/5 dagen in de gym sta en elke dag veel loop, ondanks een zitvlees-kwekende kantoorbaan. Ik besloot vanaf eind augustus te gaan bulken op 2.700 kcal per dag en in het weekend uiteraard iets meer _/-\o_ . Tegelijkertijd ben ik begin september begonnen met het nSuns 5/3/1 programma, na een tip van een mede fitnesser over het 5/3/1 programma. Mijn lifts gingen niet meer echt omhoog namelijk en ik had wat meer structuur nodig, met een focus op de grote 4. Ik heb in de tijd dat ik bij Spa Zuiver zat een aantal programma's geprobeerd: klassieke bro split, German Volume Training en PPL. Hoewel het German Volume Training programma lekker was om veel te liften (10 sets van 10 herhalingen), ging ik niet echt omhoog.

Fast forward naar nu; ik ben sinds het begin van mijn bulk zo'n 4 kg aangekomen en mijn lifts gaan weer omhoog! Huidige max:
  • Bench: 77,5 kg
  • Deadlift: 147,5 kg
  • OHP: 60 kg
  • Squat: 120 kg
Side-note: bij nSuns 5/3/1 pak je nooit je training max, maar wel je 95% training max. Als je op die 95% training max 2 reps pakt, ga je de volgende week qua training max weer 2,5 kg erop vooruit.

Let ook op dat het programma bestaat uit 2 grote lifts per dag, met accessoires. In de accessoires moet je wat rugtraining toevoegen, anders blijft je rug achter bij de rest. Ik doe bijvoorbeeld veel pull-ups, chin-ups, cable rows, roeien op een apparaat en face pulls.

Het bulken bevalt bij prima, ik heb gelukkig nog niet te veel definitie verloren (alhoewel me dit in de winter iets minder uitmaakt) en dat ik de hele dag door eten in m'n snufferd mag stouwen is natuurlijk geweldig, vooral omdat ik vanaf december t/m mei in een cut heb geleefd.

Voor de liefhebbers, in dit album nog wat foto's van mijn lichaam!

• Gekke Jantje
- te weinig kcal eten,
- te weinig vet eten,
Ik werd ook ziek vlak na het bloedonderzoek dus ik had waarschijnlijk al een tijdje lang wat onder de leden. Hoesten, neus dicht, groen gele rommel ophoesten en een beetje bloed door een rauwe keel waarschijnlijk en een dag later ook een beetje verhoging. Nu baal ik enorm omdat ik 4 FB trainingen heb overgeslagen en eigenlijk had ik de laatste training ook rust moeten pakken maar nee, paracetamol, beetje neusspray en gaan. Het was weer een goede training want overal vooruitgang qua gewichten of herhalingen. Vandaag ga ik in ieder geval weer trainen maar ik zal wel weer wat lichten moeten beginnen, min 5kg of zo en volgende week hopelijk weer op het oude niveau.
Philflow schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 10:12:
[...]

Hoeveel kcal eet je per dag? Hoeveel vet, kh, eiwit?
gemiddeld 2220 kcal, 72 gram vet, 230 gram suiker en 140 gram eiwit. Ik ben nog steeds bezig met droog trainen en val per 2 week ongeveer 0,8 kg af.
Santee schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 07:32:
[...]

Kost zo’n test veel geld? Ik ben benieuwd hoe alles eruit komt bij mij.
De test koste mij niets. De huisarts wou mijn bloedwaarden nagaan vanwege het slechte leven de afgelopen 3 jaar en dat ik klaagde over vermoeidheid en een lage rusthartslag. Ik denk dat je zo'n test gewoon aan kunt vragen voor een algemeen gezondheidsonderzoek.

Hartfilmpje volgt nog maar ook meer ter geruststelling.

• Philflow

Philflow

Gekke Jantje schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 10:27:
[...]
gemiddeld 2220 kcal, 72 gram vet, 230 gram suiker en 140 gram eiwit. Ik ben nog steeds bezig met droog trainen en val per 2 week ongeveer 0,8 kg af.
Je macros zijn prima, maar je kcal zijn laag. Gedurende langere tijd onder onderhoud eten zorgt vrijwel altijd voor vermoeidheid. Logisch ook want je krijgt minder energie binnen.

Als je wat aan de vermoeidheid wil doen kun je een diet break proberen: 2 weken op onderhoud eten. Voor een man van ~75 kg die traint is dat meestal ergens boven de 2500.

• Allie74
Philflow schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 19:23:
[...]

Je macros zijn prima, maar je kcal zijn laag. Gedurende langere tijd onder onderhoud eten zorgt vrijwel altijd voor vermoeidheid. Logisch ook want je krijgt minder energie binnen.

Als je wat aan de vermoeidheid wil doen kun je een diet break proberen: 2 weken op onderhoud eten. Voor een man van ~75 kg die traint is dat meestal ergens boven de 2500.
Je kan toch ook iets lager in eiwit gaan zitten 110 en je overschot aanvullen met koolhydraten.
Of zou extra koolhydraten geen energie opleveren t.o.v eiwit

• Philflow

Philflow

Allie74 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 20:59:
[...]
Je kan toch ook iets lager in eiwit gaan zitten 110 en je overschot aanvullen met koolhydraten.
Of zou extra koolhydraten geen energie opleveren t.o.v eiwit
Ik zou zelf tijdens cutten niet lager gaan dan 2 gram eiwit per kg. Ik verwacht dat dat helpt met spierbehoud, op basis van een aantal studies.

• Allie74
Philflow schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 21:06:
[...]

Ik zou zelf tijdens cutten niet lager gaan dan 2 gram eiwit per kg. Ik verwacht dat dat helpt met spierbehoud, op basis van een aantal studies.
Ok ik dacht dat 1,5 ook nog wel genoeg was in de cut.
Ik gebruik altijd wel bcaa in de cut, is ook wel een lekker smaakje aan je water
Januari ook maar eens 2gram aanhouden kijken hoe dat bevalt

• Zuluman

Zuluman

Kleine update van de kleinste gym. De setup bevalt me prima. Hier een pic met een fish eye lens. heb inmiddels nog meer opgeruimd (weggegooid) heb inmiddels ook al alle 25mm multiplex wat ik nog had liggen op maat gezaagd voor jerk boxes. En dan van het weekend in elkaar zetten. ik ga uiteindelijk een ondervloer van osb leggen onder de matten en in het midden een 100mm multiplex strook zodat het echt als een platform aanvoelt.

Ben aan de 2e week base cycle smolov stronglifts bezig. zaterdagen en woensdagen doe ik op de gym en ma, do thuis. tot dusver te doen. geen doms. Vandaag was de laatste set wel redelijk zwaar. Dat komt misschien omdat ik een ochtend trainer ben en 's-avonds het iets lastiger is voor mij. komt omdat ik jarenlang altijd alleen op zaterdag en woensdag in de ochtend trainde.

• Capo
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
Lang niet meer gepost :)

Hier gaat het trainen, ondanks de gezondheid perikelen, super.

Bijna iedere ochtend 10-15 minuten hardlopen
ma/di do/vr powerlift schema
1 a 3x per week of bokstraining of bokszak drill voor 15-25 minuten.

Vrij recent 202,5kg deadlift zonder riem/straps, 170kg squat en bankdrukken begint ook weer met momenteel een 1 rm van 125kg. Hopelijk snel weer 5x135kg :)
Kan eindelijk ook weer 10 reps maken met dippen met lichaamsgewicht (115kg momenteel)
Linker triceps begint terug sterker te worden, al valt die nog wel eens uit :(

Begin terug in vorm te komen, en dat met 38 jaar jong :+
Salvatron schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 00:17:
Is het een goed idee om de deadlift te pakken met de stang lager? Doordat de schijven kleiner zijn is de stang lager, hetzelfde effect als wanneer je de deadlift met normale schijven van 20kg pakt terwijl jezelf op een verhoging staat. In de sportschool hebben ze wel eens kleinere schijven, toen ik die ooit eens gebruikte had ik direct een blessure te pakken die een week bleef.
Er zijn veel vormen van deadlift. Deficit deadlift is er 1 van en dat is wat je dan aan het doen bent wanneer de stang lager ligt of jij hoger staat.

Ik deadlift in vele variaties, en tijdens deficit deadlift ga ik op een plateau staan wat ongeveer gelijk is aan de dikte van een reguliere 20kg schijf.

Persoonlijk zou ik niet meer dan dat hoogte verschil gebruiken.

No matter how good she looks, someone, somewhere, is tired of her sh!t.

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet !

Capo schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:15:

Er zijn veel vormen van deadlift. Deficit deadlift is er 1 van en dat is wat je dan aan het doen bent wanneer de stang lager ligt of jij hoger staat.

Ik deadlift in vele variaties, en tijdens deficit deadlift ga ik op een plateau staan wat ongeveer gelijk is aan de dikte van een reguliere 20kg schijf.

Ik heb die deficit deadlift even geprobeerd maar ik vind het niks, het voelt niet lekker, ik doe hem niet meer denk ik, en doe alleen nog maar de normale deadlift. Het enige probleem is dat je in de sportschool soms wel eens te kleine schijven tegenkomt waardoor je dus automatisch een deficit deadlift doet als je die schijven gebruikt.

https://www.bodybuilding.com/exercises/deficit-deadlift

The enemy within

• FREAKJAM
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 00:44

FREAKJAM

"MAXIMUM"

JDFS schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 09:03:
Wat nice, een krachtsport topic op mijn favoriete forum :*) !

Ik sport sinds iets langer dan een jaar intensief. Het begon in april 2017 onder begeleiding van een vriend / personal trainer met als doel om fitter te worden. Mijn vetpercentage zat toen schat ik boven de 20%. Niets schokkends, maar ik had toch wel een beetje een plofkop en het vervelende buikje. Ik ben vroeger (geboren in 1991) nooit echt slank geweest, maar wilde dat nu wel worden. En zo begon mijn quest, te beginnen bij een keer per week met flinke full body oefeningen. In september 2017 werd dit twee keer per week, plus ik ging op mijn voeding letten en kwam door het web steeds meer te weten over krachttraining in zijn algemeenheid.

Fast forward naar juni 2018, ben ik gestopt met personal training en heb ik mijzelf ingeschreven bij Spa Zuiver in Amsterdam om daar te trainen. Inmiddels was ik een zelfbenoemd voedingsdeskundige en wist ik heel erg veel over oefeningen. Mijn vetpercentage zat in juni onder de 10%, ik had mijn doel bereikt - lean worden! Maar zoals het met heel wat mensen gaat, voelde ik mij zwak...

Ik ben 1m65 en woog in juni 2018 zo'n 60 kg, mijn max deadlift zat op 130 kg maar ik gebruikte bij dit gewicht te veel mijn rug. Mijn max squat zat op dat moment rond de 110 kg. Mijn max bench rond de 70 kg en OHP op 50 kg. Ik besloot hier wat aan te gaan doen.

Via nSuns' spreadsheet die hier ook is gedeeld, heb ik in 8 weken tijd (juli en augustus) mijn TDEE bepaald, deze zat rond de 2.600 kcal per dag. Abnormaal hoog vind ik zelf, maar dat komt vast omdat ik toch zeker zo'n 4/5 dagen in de gym sta en elke dag veel loop, ondanks een zitvlees-kwekende kantoorbaan. Ik besloot vanaf eind augustus te gaan bulken op 2.700 kcal per dag en in het weekend uiteraard iets meer _/-\o_ . Tegelijkertijd ben ik begin september begonnen met het nSuns 5/3/1 programma, na een tip van een mede fitnesser over het 5/3/1 programma. Mijn lifts gingen niet meer echt omhoog namelijk en ik had wat meer structuur nodig, met een focus op de grote 4. Ik heb in de tijd dat ik bij Spa Zuiver zat een aantal programma's geprobeerd: klassieke bro split, German Volume Training en PPL. Hoewel het German Volume Training programma lekker was om veel te liften (10 sets van 10 herhalingen), ging ik niet echt omhoog.

Fast forward naar nu; ik ben sinds het begin van mijn bulk zo'n 4 kg aangekomen en mijn lifts gaan weer omhoog! Huidige max:
  • Bench: 77,5 kg
  • Deadlift: 147,5 kg
  • OHP: 60 kg
  • Squat: 120 kg
Side-note: bij nSuns 5/3/1 pak je nooit je training max, maar wel je 95% training max. Als je op die 95% training max 2 reps pakt, ga je de volgende week qua training max weer 2,5 kg erop vooruit.

Let ook op dat het programma bestaat uit 2 grote lifts per dag, met accessoires. In de accessoires moet je wat rugtraining toevoegen, anders blijft je rug achter bij de rest. Ik doe bijvoorbeeld veel pull-ups, chin-ups, cable rows, roeien op een apparaat en face pulls.

Het bulken bevalt bij prima, ik heb gelukkig nog niet te veel definitie verloren (alhoewel me dit in de winter iets minder uitmaakt) en dat ik de hele dag door eten in m'n snufferd mag stouwen is natuurlijk geweldig, vooral omdat ik vanaf december t/m mei in een cut heb geleefd.

Voor de liefhebbers, in dit album nog wat foto's van mijn lichaam!
Zelf ook een tijdje nSuns gedraaid. Het vele maxen vond ik niet zo fijn, hoewel je compounds zijn op basis van je TM, wat weer 90% is van je 1RM. Tof om te zien dat je er goede progressie op boekt in ieder geval, je progressie is erg nice vind ik.

Edit:
Ik denk dat ik trouwens degene was die het TDEE sheet hier had gedeeld! 8)

is everything cool?

• Capo
  • Niet online
Salvatron schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 21:39:
[...]

Ik heb die deficit deadlift even geprobeerd maar ik vind het niks, het voelt niet lekker, ik doe hem niet meer denk ik, en doe alleen nog maar de normale deadlift. Het enige probleem is dat je in de sportschool soms wel eens te kleine schijven tegenkomt waardoor je dus automatisch een deficit deadlift doet als je die schijven gebruikt.

https://www.bodybuilding.com/exercises/deficit-deadlift
Om mijn doel van 260kg als 1rm te halen merk ik dat deadlift een kwestie van doen is. Licht, zwaar, laag herhalingen, hoog herhalingen, pause deadlifts met volle 3 seconde, deficit deadlift, regulier en ben aan testen met sumo.
Ik doe 1x per week normale deadlift (6 weken opbouwen van 72% naar 88%, week deload en dan 1x2 rpe 9)en 1x per week rpe 7 , 6 weken deficit en 6 weken pause. Dat is op de squat dag. Zo ben je goed warm voor de deadlift en het gewicht is licht en afhankelijk van hoe je jezelf voelt per dag.

Deficit vond ik niks, pause nog minder. Als je eenmaal de juiste houding vind gaat het echt prima. Maar makkelijk is een goede deadlift niet.

RPE

YouTube: How to Deadlift With Mark Rippetoe | The Art of Manliness

• JDFS
Laatst op reddit gelezen; een ode aan de squat en waarom iedereen zou moeten squatten op /r/fitness. Ik heb gelachen, want herkenbaar, maar wat is dit een mooi verhaal! Link hier.
Squatting is a goddamn spiritual experience. I'm sorry that you're not based enough to appreciate it-most people aren't-but I'll try and break it down.

There is no better movement than a correctly done, heavy squat.

You're damn right it sucks. You look at all that weight on that bar. For me, that's quickly approaching double my bodyweight. IT maybe be even just the bar. Whatever is heavy to you. It's all same.

You get flashbacks to your last session. It was hell. You're developing a pathological hatred for stairs. You feel sick. You want to stop. Your legs start to even fucking shake a bit out of fear. "Girls don't even care about legs", "I could just leg press"1 you think. You feel the bitchassness rising up. But you quell that shit down. You pump yourself up. A new PR is going to be set today. The music on your iPod turns up. That song is on. You know that song. That one song that, when played during your set gives you the strength, power, focus and rage of all your ancestors. Maybe you have a certain riff, or lyric you repeat to yourself.2 Whatever. You get pumped.

You step up towards the bar. Perhaps you size it up one last time, hesitating a bit. But this motherfucking weight needs to be lifted. You position yourself under the bar, put your back on it, grip the bar and push the bar off of the rack.

Immediately you can feel all of the pressure on your back. You worry about it, but the adrenaline is starting to set in; fucks are steadily decreasing. You take about 2 steps back, take a deep breath-maybe two or more and descend. You drop low and come back up. A small battle won, there is an entire war to fight. Against death. Against fear, against bitchassness, fuckarounditis and general anxiety.

You see. No, no...You already know that the back squat is quite different from every other movement. There is no really escape from it. With the bench press, you got a spotter, or can do the roll of shame or tilt the bar. With the deadlift, you simply won't be able to lock out. And if you can't OH press something, the bar just won't travel that far. But again, the squat is different. That pressure is always there. Pressing on your back, a literally heavy load. Sometimes your upper back gets numb during that set, but you push on-one more rep, you can't let that stop you. Failure with the squat is not nearly as nice of an option. When you fail a squat, you'll feel crushed. You go down with the weight. You crumple under the bar, with your back leaned forward. Perhaps you bend even further to truly rest the bar back on the safetly bars. Maybe you don't have them and get trapped and the bottom and simply have to let it go; you have to bail, you have to let go. It feels different.

That weight when squatting isn't pressure. It's adversity. Remember that feeling. Hold it, picture it, grasp it, bottle it. That fear is you pushing yourself way you of your comfort zone. You'll get that same fear doing anything worth doing. Anything that's intimidating and challenging. When you squat you are transcending your adversity and fears. The weight is all of your doubts and fear manifested into a barbell and some weights. When you squat, you're praying. For the strength and willpower the transcend your limits, for the ability to rise and get back up.

And you do get up. And then you do it again, diving right back into your personal hellfire. You're legs are wobbly, you ass is on fire. You want to stop. You want to put the bar back, but that's not the time. Now you transcend. But all that's burning is weakness in that hellfire. If you can consistent squat heavy, then you can handle pretty much any program. There is nothing I've found will build as much discipline.

That's why I squat and think that they are so great anyway. I both loather and love them. They are a true step towards become stronger in every way. I'll never stop doing them. I'll always be doing some kind of variant or the things. But you, you can do whatever the fuck you want. I mean it. It all doesn't matter. Just lift phaggot. While you're worrying about this shit so much, faking the funk, I'm gonna keep on walking through the darkness caring my torch...and squatting.

1. Leg presses hurt my knees for some reason.

2. I CLOSE MAH EYEZ AND SEIZE IT! I CLENCH MY FISTS AND BEAT IT. I LIGHT MAH TORCH AND BURN! I AM THE BEAST I WORSHIP!!

So /r/fitness, answer me this, why are heavy squats literally the only suggestion for leg strength, even when some says that they can't or don't want to?

Because we're fucking stupid//Don't want Rippletits go on about DYEL and 2/10 wud not bang. He'll smite us bad. In that thread you linked, OP should obviously just have her leg press, while doing stretches to increase her flexibility in the meantime. I mean, if you ask with exercise works the biceps the most, we'd say squats. Praise Rippetoe.

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet !

JDFS schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:27:
Laatst op reddit gelezen; een ode aan de squat en waarom iedereen zou moeten squatten op /r/fitness. Ik heb gelachen, want herkenbaar, maar wat is dit een mooi verhaal! Link hier.

[...]
Ik vind het echt een ongelooflijk lulverhaal. De voornaamste reden om te squatten is imo vanwege het praktisch nut: gezondheidsvoordelen en meer kracht en spieren als je dat wil. Daarnaast hangt vooruitgang volgens mij vooral af van goed eten en niet van steeds zwaarder gaan met gewichten.

The enemy within

• Gekke Jantje
Philflow schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 19:23:
[...]

Klopt, zat ik jaren op gemiddeld 1400-1500 Kcal nu bijna 12 weken op gemiddeld 2200 kcal. Omdat het vet verliezen oude massa terug pakken en vet sterker worden goed gaat blijf ik rond de 2200 kcal eten. Ik ga volgende week of de week erop rond de 2600 Kcal eten voor minimaal 4 weken waar van 1 week om er naar toe te werken.

Ik hou al iedere vrijdag een refeed dag. Vet houd ik rond de 70 gram, carbs gaan met 120 gram omhoog (330 gram) en eiwitten gaan ongeveer 10 gram omhoog (zonder shake 142 gram) . Ik merk overigens al wel dat me zout inname ook hoger word maar ik blijf nog rond de 5,23 gram zout per dag, nog netjes. Er is weinig ruimte om te bulken met dit huidige schema als ik mijn zout inname onder de 6 gram per dag wil houden. Dit lijkt me wel zeer lastig voor mensen die 4000 kcal nodig is om te bouwen.

2605 kcal
Energie

67,1 g
Vet

15,5 g
Verzadigd vet

142,4 g
Eiwit

329,2 g
Koolhydraten

52,6 g
Vezels

5,03 g
Zout

Gekke Jantje wijzigde deze reactie 26-10-2018 11:10 (6%)

• Xa!pt
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 21:47
Capo schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:15:
Lang niet meer gepost :)

Hier gaat het trainen, ondanks de gezondheid perikelen, super.

Bijna iedere ochtend 10-15 minuten hardlopen
ma/di do/vr powerlift schema
1 a 3x per week of bokstraining of bokszak drill voor 15-25 minuten.

Vrij recent 202,5kg deadlift zonder riem/straps, 170kg squat en bankdrukken begint ook weer met momenteel een 1 rm van 125kg. Hopelijk snel weer 5x135kg :)
Kan eindelijk ook weer 10 reps maken met dippen met lichaamsgewicht (115kg momenteel)
Linker triceps begint terug sterker te worden, al valt die nog wel eens uit :(

Begin terug in vorm te komen, en dat met 38 jaar jong :+

[...]

Nette stats en een lekkere indeling van de week. _/-\o_

• Zuluman

Zuluman

Vandaag Smolov week 3 dag 1 van de base cycle. zag er een beetje tegenop de 4x9x140kg. Was geheel onnodig. voelde lichter dan de 4x9x125kg in de eerste week.

Ik doe naast smolov1x per week bankdrukken met barbell row en 1x per week strict press met armen. warmup doe ik op de gym met 3 rondes met 10 hyperextensions met 2 sec pauze extended ,10x buik en 10x GAKK Squats 3/4.

Ik heb tot dusver (nog) geen last van spierpijn. Verbazend bij 4 ipv 2 dagen squatten. ik heb veel negatieve verhalen gelezen over smolov. als je het doet moet je vooral niet deadliften wat ik ook niet doe. en je moet opletten op het niet overbelasten van je CNS cq overtrainen. Eigenlijk moet je dus alleen het smolov programma doen. ben er nog niet en de intense fase komt er ook nog aan. ik ga de switching fase wel inkorten naar 1 week. 2 weken is voor mij te lang.

Ik ben wel op mijn eten gaan letten. ik ben niet zo een grote eter. wat vaker een avocado, sunwarrior blend shake, vet visje, wat kwark. Ben benieuwd naar het resultaat van de base cycle.

• Allie74
Beste,

De laatste weken ben ik bezig om te kijken wat mijn calorie inname moet zijn om 200-300 gram in de week aan te komen. Inmiddels zit ik op 3200 kcal per dag en hier mag nog wel wat bij.
Ik zit wel te klooien met de macros, 160 gram eiwit, 89 gram vet en 440 gram koolhydraten. Mijn gewicht is 83 kg. Het is een crime om voldoende koolhydraten binnnen te krijgen en dan niet te hoog in eiwit en vet te zitten.
De verhoudingen zijn 55% koolhydraten, 20% eiwit en 25% vet. Kan ik ook naar 40 40 20 gaan?
Of hebben jullie andere tips/ verhoudingen

• Grudgie

Grudgie

Allie74 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 08:26:
Beste,

De laatste weken ben ik bezig om te kijken wat mijn calorie inname moet zijn om 200-300 gram in de week aan te komen. Inmiddels zit ik op 3200 kcal per dag en hier mag nog wel wat bij.
Ik zit wel te klooien met de macros, 160 gram eiwit, 89 gram vet en 440 gram koolhydraten. Mijn gewicht is 83 kg. Het is een crime om voldoende koolhydraten binnnen te krijgen en dan niet te hoog in eiwit en vet te zitten.
De verhoudingen zijn 55% koolhydraten, 20% eiwit en 25% vet. Kan ik ook naar 40 40 20 gaan?
Of hebben jullie andere tips/ verhoudingen
Het is geen ramp als je 170 of 175 eiwitten binnen krijgt met jouw gewicht. Qua vetten mag je nog best hoger uitkomen. Gaat uiteindelijk om het totaal plaatje.

• Capo
  • Niet online
Zuluman schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 21:44:
Vandaag Smolov week 3 dag 1 van de base cycle. zag er een beetje tegenop de 4x9x140kg. Was geheel onnodig. voelde lichter dan de 4x9x125kg in de eerste week.

Ik doe naast smolov1x per week bankdrukken met barbell row en 1x per week strict press met armen. warmup doe ik op de gym met 3 rondes met 10 hyperextensions met 2 sec pauze extended ,10x buik en 10x GAKK Squats 3/4.

Ik heb tot dusver (nog) geen last van spierpijn. Verbazend bij 4 ipv 2 dagen squatten. ik heb veel negatieve verhalen gelezen over smolov. als je het doet moet je vooral niet deadliften wat ik ook niet doe. en je moet opletten op het niet overbelasten van je CNS cq overtrainen. Eigenlijk moet je dus alleen het smolov programma doen. ben er nog niet en de intense fase komt er ook nog aan. ik ga de switching fase wel inkorten naar 1 week. 2 weken is voor mij te lang.

Ik ben wel op mijn eten gaan letten. ik ben niet zo een grote eter. wat vaker een avocado, sunwarrior blend shake, vet visje, wat kwark. Ben benieuwd naar het resultaat van de base cycle.
Ik ken een aantal jongens die in NL powerlift wedstrijden doen en echt serieus zijn qua techniek, voeding, rust en de meeste worstelen continue met klachten met Smolov.

Hoop voor je dat het goed gaat!

• JDFS
Man man man, vanochtend voor het eerst sinds medio augustus weer wat conditioning oefeningen gedaan: 21-15-9 met deadlifts op lichaamsgewicht (65 kg), burpees over de stang heen en crunches. Zelfs nog een PR neergezet (6:49), maar ik heb FLINK moeten bijkomen. Volgens m’n Apple Watch heb ik vandaag ook reteveel actieve calorieën verbrand (bijna 1.000!), dus de afterburn is zeer zeker aanwezig :Y.

• Zuluman

Zuluman

Capo schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 09:53:
[...]

Ik ken een aantal jongens die in NL powerlift wedstrijden doen en echt serieus zijn qua techniek, voeding, rust en de meeste worstelen continue met klachten met Smolov.

Hoop voor je dat het goed gaat!
Dank je. Tot dusver aleen lichte spierpijn vandaag. Ik vermoed dat mijn 1rm hoger licht en dat het daardoor tot dusver meevalt. De hoogte van gewichten en het aantal reps is vertrouwd. De frequentie is alleen wat hoger. 4x ipv 2x per week. Ik heb bijna nooit spierpijn en ik heb het idee dat ik mezelf nooit echt heb gepushed verder te gaan. Een schema volgen deed ik nooit en ik merk dat nu met een schema mezelf echt push omdat ik het "moet" van het schema.

Ik train al meer dan 25 jaar en heb wel de nodige ervaring. Ik weet wat ik wel en niet kan. Als ik voel dat een lift niet gaat dan stop ik meteen. Maar ik begin me af te vragen of ik wel echt weet hoe ver ik kan lgaan. Ik denk dat de base cycle meevalt. De intense cycle zou problemen kunnen geven. We gaan het zien.

Edit maandag 29-10-18
Dat was zwaar vandaag. Vooral de laatste set. Mijn vrouw kwam verschrikt even kijken na de laatste 2 reps vanwege alle herrie die ik maakte. Ik zag er enigzins tegenop. Had aardig wat spierpijn. Een insanity video gebruikt voor de warming up. Het is 7 graden in de schuur maar terrasverwarmer was echt niet nodig. Had t warm genoeg. Eerste 3 sets gingen wel. Laatste 2 waren loodzwaar. Op naar woensdag.

Edit:woensdag 31-10-2018
Dinsdagmiddag had ik t zwaar. Doms en heel vermoeid. Smiddags heb ik een powernap gedaan van 20 min wat enorm hielp. Goed gegeten en vroeg naar bed. Vanochtend na de fietsrit heen goed opgewarmd. Wel nog doms maar na de warmup geen last meer van. Na de warming up doe ik eerst 60kg 90kg 120kg 145kg en dan de werksets van 160kg. Dat ging beter dan verwacht. Beter dan maandag.

Zuluman wijzigde deze reactie 31-10-2018 13:38 (29%)

• Capo
  • Niet online
Netjes Zuluman. Je loopt flink uit met de stang, weg van het rek, maar ik vind dat persoonlijk wel prettig gezien je lichaam went aan wat er komt.

Goed bezig.

• FireFoz
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 14-10 00:59
Ik vind het erg lastig om bij zwaardere trainen m'n rug recht te houden bij military press... ik probeer m'n core wel aan te spannen maar ik merk gewoon dat m'n rug hol wordt als het zwaar wordt. Is het gebruik van een riem hier bij aan te raden... of moet ik gewoon m'n core versterken (wat ik sowieso moet/wil)

@Zuluman netjes!

FireFoz wijzigde deze reactie 31-10-2018 17:12 (7%)

Weet er ff geen

• NiGeLaToR
@Zuluman ik zie dat je een riem gebruikt; ik squat zelf nu richting de 140+ kg op m'n zoldertje (dus ik leg 'm netjes terug in het rack :D ), maar heb nog niet het gevoel een riem nodig te hebben. Waar merk je dat aan c.q. waarom zou je het eventueel preventief gebruiken?

• Zuluman

Zuluman

FireFoz schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 17:11:
Ik vind het erg lastig om bij zwaardere trainen m'n rug recht te houden bij military press... ik probeer m'n core wel aan te spannen maar ik merk gewoon dat m'n rug hol wordt als het zwaar wordt. Is het gebruik van een riem hier bij aan te raden... of moet ik gewoon m'n core versterken (wat ik sowieso moet/wil)

@Zuluman netjes!
Thanks.

Bij overhead press is de core stability bepalend. Ik kan seated met een rugleuning echt veel meer drukken dan staand. Al is dat verschil vele malen kleiner geworden sinds ik meer core work doe.

Ik had laatst ee nvieo gezien Van Zack telander hierover maar kan het niet vinden. Deze is ook aardig.

NiGeLaToR schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 17:19:
@Zuluman ik zie dat je een riem gebruikt; ik squat zelf nu richting de 140+ kg op m'n zoldertje (dus ik leg 'm netjes terug in het rack :D ), maar heb nog niet het gevoel een riem nodig te hebben. Waar merk je dat aan c.q. waarom zou je het eventueel preventief gebruiken?
Ik kon m ook netjes terugleggen zoals de voorgaande 6 sets maar het voelt wel fijn om m te dumpen.
Ik kan in principe ook zonder riem maar als ik vermoeid raak doe ik m aan. Meestal bij +85% Een riem kan je verder brengen.Je kan net even iets meer doen. Je kan een overload creëren. Het gebruik van ene riem maakt je uiteindelijke sterker zonder riem . :P Mark Bell en Alan Thrall geven een goede toelichting. met name het ademen is van belang wat alan goed uitlegd.

edit: @FireFoz deze tips van Brian Alsruhu zijn goed.

Zuluman wijzigde deze reactie 31-10-2018 21:20 (40%)

• MrMonkE
  • Laatst online: 16-10 18:54

MrMonkE

★☆Bananarama fan☆★

Gekke Jantje schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 10:27:
Nu baal ik enorm omdat ik 4 FB trainingen heb overgeslagen en eigenlijk had ik de laatste training ook rust moeten pakken maar nee, paracetamol, beetje neusspray en gaan. Het was weer een goede training want overal vooruitgang qua gewichten of herhalingen.
Salvatron schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:22:
[...]

Ik vind het echt een ongelooflijk lulverhaal. De voornaamste reden om te squatten is imo vanwege het praktisch nut: gezondheidsvoordelen en meer kracht en spieren als je dat wil. Daarnaast hangt vooruitgang volgens mij vooral af van goed eten en niet van steeds zwaarder gaan met gewichten.
Sommige mensen stellen dat squatten testosteron verhoogt.
Er werd niet bij vermeldt hoeveel, zou ook 0,001% kunnen zijn :)

If you can't win an argument with facts just continue arguing and use opinions instead.

• NiGeLaToR
@Zuluman thanks, ga me er in verdiepen. Heb ook nooit straps gebruikt voor deadlift, maar wellicht zijn hulpmiddelen uiteindelijk toch handig.
Verder tof dat je je video deelt, leer er altijd weer van d:)b

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet !

Is de kromming van de rug goed genoeg in dit filmpje?
Ik had er zelf altijd problemen mee om de rug in een natuurlijke houding te houden tijdens de squat, dus de onderrug niet krom genoeg.

The enemy within

• Zuluman

Zuluman

NiGeLaToR schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 18:36:
@Zuluman thanks, ga me er in verdiepen. Heb ook nooit straps gebruikt voor deadlift, maar wellicht zijn hulpmiddelen uiteindelijk toch handig.
Verder tof dat je je video deelt, leer er altijd weer van d:)b
Ik gebruikte ook nooit straps. Ik doe zo veel mogelijk een regular grip en als dat niet meer gaat deed ik mixed vanaf ca. 180kg. Maar ik kreeg daardoor een inbalans in mijn schouder. Nu gebruik ik voor trainingen straps boven de 180kg.
Salvatron schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 18:47:
[...]

Ik had er zelf altijd problemen mee om de rug in een natuurlijke houding te houden tijdens de squat, dus de onderrug niet krom genoeg.
Er moet geen overdreven kromming in je rug zijn. Niet bol en niet hol. Zo Neutraal mogelijk.

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet !

Zuluman schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 19:52:
Er moet geen overdreven kromming in je rug zijn. Niet bol en niet hol. Zo Neutraal mogelijk.
Neutraal, dat is dus een natuurlijke kromming. Als het niet natuurlijk is krijg ik steken in mijn been, zal wel een beklemde zenuw zijn.

The enemy within

• Gekke Jantje
MrMonkE schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 17:25:
[...]

[...]

Sommige mensen stellen dat squatten testosteron verhoogt.
Er werd niet bij vermeldt hoeveel, zou ook 0,001% kunnen zijn :)
Ik weet niet waarom je mij quote maar ik las dit stuk nog. Het ging maar om een tijdelijke verhoging en volgens mij heeft een tijdelijke verhoging geen invloed op de groei of kracht.
https://www.fitsociety.nl...-meer-dan-met-toestellen/

• Booyaa
Salvatron schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 18:47:
[...]

Volgens mij maak je het iets makkelijker als je naar de grond voor je kijkt. Omdat je nu naar het raam kijkt volgt je lichaam een beetje de positie waar je naar toe kijkt.
Voor mijzelf is het prettig als ik dus naar de grond voor me kijk en tepels (schuin)gericht naar de vloer.

• Zuluman

Zuluman

Booyaa schreef op donderdag 1 november 2018 @ 09:19:
[...]

Volgens mij maak je het iets makkelijker als je naar de grond voor je kijkt. Omdat je nu naar het raam kijkt volgt je lichaam een beetje de positie waar je naar toe kijkt.
Voor mijzelf is het prettig als ik dus naar de grond voor me kijk en tepels (schuin)gericht naar de vloer.
Dat klopt op zich wel met low bar. Dan kijk je meer omlaag met je tepels naar de vloer maar bij high bar vindt ik fijner als ik recht vooruit kijk. Als ik schuin omlaag kijk net als bij lowbar dan heb ik de neiging voorover te vallen. Kijk maar eens naar hoe olympic lifters squatten.

hier doe ik low bar.

kijk hier bv hoe Clarence Kennedy het doet. Vlak daarna zie je een andere hoek. Hij kijkt recht vooruit

Het verschil kan je goed zien in deze uitgebreidde video van Max en Chad. Daarzie je ook dat je bij high bar je lichaam rechter is dan bij low bar en dus ook rechter kijkt.

Zuluman wijzigde deze reactie 01-11-2018 10:26 (5%)

• 712641
  • Registratie: oktober 2019
  • Niet online
Ik ben aan het zoeken naar mijn ideale gewicht en kom met BMI niet zo heel ver omdat het gewoon nergens op lijkt te slaan. Iemand een advies? Ik heb mijn afvaldoel al wel bereikt, maar vind het eigenlijk nog te hoog gezien de hoeveelheid vet die ik over heb.

(Moet ik trouwens voor calisthenicsvragen ook hier zijn?)

712641 wijzigde deze reactie 03-11-2018 11:52 (99%)

• Vuvuzela
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 01:06

Vuvuzela

My spire is forming

maximiliaan_nl schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 11:49:
Ik ben aan het zoeken naar mijn ideale gewicht en kom met BMI niet zo heel ver omdat het gewoon nergens op lijkt te slaan. Iemand een advies? Ik heb mijn afvaldoel al wel bereikt, maar vind het eigenlijk nog te hoog gezien de hoeveelheid vet die ik over heb.

(Moet ik trouwens voor calisthenicsvragen ook hier zijn?)
Sport je veel? Heb je spiermassa? Klinkt iig als skinnyfat (weet niet wat de NL term hiervoor is) als je niet veel vetvrije massa hebt kan je blijven afvallen tot het ongezond wordt maar krijg je nooit de look die je misschien in gedachten hebt. Goed eten en trainen voor spieropbouw.

I served in a company of heroes.

• 712641
  • Registratie: oktober 2019
  • Niet online
Vuvuzela schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 19:58:
[...]

Sport je veel? Heb je spiermassa? Klinkt iig als skinnyfat (weet niet wat de NL term hiervoor is) als je niet veel vetvrije massa hebt kan je blijven afvallen tot het ongezond wordt maar krijg je nooit de look die je misschien in gedachten hebt. Goed eten en trainen voor spieropbouw.
Geen idee wat je bedoelt met skinny fat, maar ik train een beetje om medische redenen en om te zorgen dat het er inderdaad nog een beetje uit blijft zien. Vind overigens zelf het resultaat heel erg meevallen, bedenkende hoe weinig moeite ik er voor doe. Ik zit alleen wel te zoeken naar een gewicht dat ik als normaal of nulpunt moet beschouwen. Het is natuurlijk niet per se alleen gewicht, maar ik heb nog genoeg vet over wat mij betreft. Ik weet niet in hoeverre het krijgen van meer spiermassa in mijn geval mijn gewicht beïnvloed.

712641 wijzigde deze reactie 03-11-2018 20:21 (25%)

• Slava1
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 30-09 21:52
Mannen, vraagje ik heb voor mijn homegyme een aantal goedkope maar oudere gewichten kunnen kopen (metaal). Wat raden jullie aan om deze op te knappen? Schuren em dan spay paint er over? Of eerst een onderlaag aanbrengen of zo?

Suggesties welkom.
Pagina: 1 ... 7 ... 17 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True