Incline dumbell presses zijn voor jou het antwoord.Barry|IA schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 19:14:
Hele week geen bovenlichaam getraind, behalve 1 keer borst en lichtjes armen.
Niks verloren, maar zelfs gewonnen. Rust is dus ECHT belangrijk.
Aderen staan goed en ik leg zelfs wat nieuwe adertjes aan op m’n buik.
Mijn borst moet wijder. De insertie punten zijn genetisch niet geweldig, maar als ik meer spanning op de borst houdt bij stretch, zou het moeten lukken (is mijn idee).
Eten gaat goed. Ik zit 500 kcal boven m’n onderhoud van 4000 kcal en dit heb ik verhoogd naar 5000 tot 6000 kcal (alles eten wat je kan). Dit lijkt enorm veel en is enorm veel, maar ik metaboliseer alles extreem snel. Dat merk ik ook aan de “supplementen” die ik neem. Ik merk elke toevoeging direct.
Ik ga met het verhogen van kcal kijken of ik hier meer massa mee pak. Is het niet het geval en wordt ik dik, dan is de training niet goed.
[Afbeelding]
(Foto bewerkt met Lightroom)
Grappig dat je dit zegt, dit merkte ik laatst namelijk wel. Voelde veel meer connectie en spierpijn bij incline. Normaal ga ik stuk op flat en rond ik af met incline.gop1 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 22:31:
[...]
Incline dumbell presses zijn voor jou het antwoord.
Je zegt dumbells. Specifiek dumbells en geen barbell?
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Ik zou het tegenovergestelde zeggen eigenlijk. Chest dips.
I served in a company of heroes.
De range of motion is met dumbells groter dan met een barbell en ook de beweging die je maakt sluit nauwer aan bij de anatomie van de borstspieren (het naar voren én naar binnen brengen van de bovenarm).Barry|IA schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 23:00:
[...]
Grappig dat je dit zegt, dit merkte ik laatst namelijk wel. Voelde veel meer connectie en spierpijn bij incline. Normaal ga ik stuk op flat en rond ik af met incline.
Je zegt dumbells. Specifiek dumbells en geen barbell?
"Nadeel" is echter dat je minder zwaar kan gaan, dus jammer als je getallen najaagt.
Barbell Bench Press is leuk als het voor jou een doel op zich is om zo zwaar mogelijk te benchen. Als je echter geen powerlifter bent maar een bodybuilder, kan je beter oefeningen kiezen met een betere SFR (stimulus to fatigue ratio), anders gezegd: oefeningen die veel hypertrofie (spiergroei) opleveren met een zo laag mogelijke hoeveelheid metabole disruptie, stress op het lichaam en schade aan weefsels en gewrichten/pezen.
Thanks!!gop1 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 23:11:
[...]
De range of motion is met dumbells groter dan met een barbell en ook de beweging die je maakt sluit nauwer aan bij de anatomie van de borstspieren (het naar voren én naar binnen brengen van de bovenarm).
"Nadeel" is echter dat je minder zwaar kan gaan, dus jammer als je getallen najaagt.
Barbell Bench Press is leuk als het voor jou een doel op zich is om zo zwaar mogelijk te benchen. Als je echter geen powerlifter bent maar een bodybuilder, kan je beter oefeningen kiezen met een betere SFR (stimulus to fatigue ratio), anders gezegd: oefeningen die veel hypertrofie (spiergroei) opleveren met een zo laag mogelijke hoeveelheid metabole disruptie, stress op het lichaam en schade aan weefsels en gewrichten/pezen.
Ik laat de stangen voortaan liggen en ga volledig over op dumbells.
Reden dat ik specifiek de barbell pakte is omdat je deze uit het rek kan pakken. Soms train ik in mijn eentje en dan is 34kg dumbells omhoog schoppen opzich al een oefening.
Dank voor je advies.
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Die heb ik sinds 2 weken toegevoegd aan m’n routine. Dit is een finisher voor mij. Voelt heerlijk. Krijg er vaak zo’n 5 max 6 reps uit in sets van 4. Daarna ben ik echt wel op.Vuvuzela schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 23:09:
Ik zou het tegenovergestelde zeggen eigenlijk. Chest dips.
Ik kon het niet laten en heb om 00:30 nog een mini workout gedaangop1 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 23:11:
[...]
De range of motion is met dumbells groter dan met een barbell en ook de beweging die je maakt sluit nauwer aan bij de anatomie van de borstspieren (het naar voren én naar binnen brengen van de bovenarm).
Incline dumbell press, 2 maal 60 reps. Puur om de connectie te maken en te voelen, om te voelen welk deel van de borst getraind wordt, om te voelen welke andere spieren eerder bezwijken, etc.
Dit gaat een game changer zijn voor de borst! Een hele bak meer spanning op de borst, direct voelbaar. Bij barbell zijn de eerste sets voor de kat z’n..... want dan heb ik nog 0,0 connectie.
Onderarmen gingen wat zeuren, maar dat is mij bekend (HGH) en ligt niet aan de workout.
Ook ben ik eens een keer NIET eigenwijs geweest en pakte ik gewoon de full ROM, omdat dit bij dumbell press natuurlijk de manier is om de gehele pec te stimuleren.
Voelde erg lekker. In de spiegel ziet de borst er voller uit. De burn zit nu meer over de gehele borst en niet alleen onder of binnenkant.
Top! Blij mee.
John Meadows (Mountaindog) is overleden
Yep, ook net gehoord
[ Voor 6% gewijzigd door Kneth87 op 09-08-2021 09:29 ]
Vrijdag toch nog maar even niet getraind, ik was aan het stoeien met mijn dochter en tilde haar aan dr voeten omhoog en toen verrekte er ergens iets in mijn rug.HyperTrophy schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:50:
@pyrofielo hervat je trainingen niet met een te grote stap terug, daarmee zit je je progressie onnodig in de weg. Een eerste weekje of twee zal je herstel idd niet zo vlot gaan
Zaterdag ging het wel weer en dus wel weer een workout kunnen doen.
Ging echt lekker, ik heb verhoogd met 5KG maar merk dat dit alweer veel makkelijker ging. Ik voel wel goede spierpijn maar niks overmatigs. Ik ga vanavond dus weer licht verhogen maar niks extreems.
Ik wil in ieder geval wel consequent kunnen blijven doorpakken met 3 keer per week.
Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid
Verwijderd
Zijn er mensen die Creatine hier gebruiken, en vinden jullie het waard om Creatine te nemen?
Triest nieuws.. Ik keek veel van zijn filmpjes op youtube, hij had wel hart problemen al enige tijd begreep ik, maar weet niet of dat de oorzaak is van zijn overlijden..
Gebruik al enige tijd creatine monohydraat.Verwijderd schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 10:10:
Zijn er mensen die Creatine hier gebruiken, en vinden jullie het waard om Creatine te nemen?
Uit meerdere bronnen vernomen dat eiwit en creatine eigenlijk wel de supplementen zijn die nodig zijn. Of ik dan ook merk of het helpt, ja dat is moeilijk te zeggen.
Er zijn twee supplementen die bewezen werken:
Caffëine en creatine.
Maar met alles kan het voor iedereen anders werken (responders vs non-responders). Kortom, probeer het zelf eens uit. Creatine kost ook echt geen drol, dus je kunt het prima eens een 6-8 weken proberen.
Caffëine en creatine.
Maar met alles kan het voor iedereen anders werken (responders vs non-responders). Kortom, probeer het zelf eens uit. Creatine kost ook echt geen drol, dus je kunt het prima eens een 6-8 weken proberen.
Verwijderd
Top, bedankt heren. Maar oog is op dit potje gevallen van body en fit; https://www.bodyandfit.co...ne-worldwide%29/p/p_01668 zit er nog verschill in tussen poeder of kauw\tabletten?
@Verwijderd poeder is veel goedkoper (per gram creatine).
Textuur van zand, en het lost slecht op, dat los je misschien op met tabletten, maar geen idee, ik neem gewoon het poeder.
Het effect (als je net zoveel gram binnen krijgt) zal niet anders zijn.
Textuur van zand, en het lost slecht op, dat los je misschien op met tabletten, maar geen idee, ik neem gewoon het poeder.
Je mist mijn punt denk ik. Jammer dat hier word genegeerd dat het feitelijk zo is dat je met lamgeslagen bovenbenen meer vooruit hangt. Zo zit het lichaam nu eenmaal anatomisch gezien in elkaar je wil bij een goede squat de bar iets voor de enkel tijdens d oefening en niet bij je tenen of hak. Dat laatste gaat niet eens want dan val je met veel gewicht.Turdie schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 19:04:
[...]
Hoef niet per se, ik ben daar het levende voorbeeld van. Een forward lean is op te lossen, bij iedereen, ongeacht lengte. o.a dmv front squats en het liefste met paused reps om het nog wat effectiever te maken.
https://www.t-nation.com/training/tip-the-tall-guy-squat/
Verwijderd
Thanks, duidelijk!defusion schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 11:08:
@Verwijderd poeder is veel goedkoper (per gram creatine).
Als je doel is om meer spiermassa te krijgen, denk ik dat je vooral moet kijken naar:Tincahunter schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 11:08:
[...]
Je mist mijn punt denk ik. Jammer dat hier word genegeerd dat het feitelijk zo is dat je met lamgeslagen bovenbenen meer vooruit hangt. Zo zit het lichaam nu eenmaal anatomisch gezien in elkaar je wil bij een goede squat de bar iets voor de enkel tijdens d oefening en niet bij je tenen of hak. Dat laatste gaat niet eens want dan val je met veel gewicht.
1) Hoe activeer ik de meest relevante spieren het beste qua houding / squat mechanics
2) Hoe zorg ik ervoor dat de squat techniek het minste blessure risico met zich meebrengt.
Ik ben het met je eens dat het niet nodig is om naar een standaard ideaal plaatje te werken in de squat, omdat er een verschil is in fysiek tussen mens, maar ook tussen de doelen (een weg-wielrenner zal bijvoorbeeld nooit below parallel squaten omdat het weinig toevoegt voor zijn sport).
Als je doel is om zoveel mogelijk kg te squaten denk ik dat het wel van belang is om zo veel mogelijk toe te werken naar een ideale positie (met name rechte rug onderin de squat en vertical bar path).
zag Laats een filmpje van Flex Wheeler maar ik wist niet dat zijn been was geamputeerd
Met een iets wijdere stance maak je je bovenbenen relatief gezien weer korter omdat ze diagonaal lopen.Tincahunter schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 11:08:
[...]
Je mist mijn punt denk ik. Jammer dat hier word genegeerd dat het feitelijk zo is dat je met lamgeslagen bovenbenen meer vooruit hangt.
Beide zien er ook beter uit dan eerdere video. maar goed, het gaat er om dat jij zelf weet wat er verkeerd gaat.Zuluman schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 19:14:
Zodra het zwaar wordt wil ik ook wat meer naar voren leunen bij high bar. Komt wellicht dat mijn quads dan wat tekortschieten en je dan je hamstrings en glutes wil gebruiken. Je bent immers sterker in low bar (hamstring,glutes) dan high bar (quads dominant).
Hier een oude video van de zijkant van mij. Je rechts bij 167,5kg dat ik weer iets naar voren leun en een mini stripper squat doe.
[YouTube: Smolov base cycle w3d3 vs intense fase wk3d1]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ja, Shit man. kreeg vanmorgen al een WA bericht voor ik ging fietsen.
Vorig jaar al hartaanval Pff...
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
@Barry|IA Rust is ook belangrijk, niet alleen veel reps maken( midden in de nacht). maar ik zou flat DP doen als ik jou was, na full rom fly's.
Jazeker weekje rust, maar daar zijn we weer.
Training 1 van deze week. Rustig aan begonnen zoals aan de gewichten is te zien. Wil snel 2x10 kg bumperplates bestellen. Die zijn wat groter in diameter, zodat ik makkelijker onder de barbell kom bij de hipthrust. Heb het met balkjes aan bijde kanten geprobeerd, maar dat werkt niet lekker.
Lowerbody A
maandag 9 aug. 2021, 13:40
Squat (Barbell)
Set 1: 50 kg × 8
Set 2: 50 kg × 8
Set 3: 50 kg × 8
Set 4: 50 kg × 8
Stiff Leg Deadlift (Barbell)
Set 1: 40 kg × 12
Set 2: 40 kg × 12
Set 3: 40 kg × 12
Set 4: 40 kg × 12
Lunge (Dumbbell)
Set 1: 5 kg × 12
Set 2: 5 kg × 8
Set 3: 5 kg × 8
Hip Thrust (Barbell)
Set 1: 40 kg × 10
Set 2: 40 kg × 10
Set 3: 40 kg × 10
Standing Calf Raise (Dumbbell)
Set 1: 10 kg × 15
Set 2: 10 kg × 15
Set 3: 10 kg × 15
Mountain Climber
Set 1: 25 reps
Set 2: 25 reps
Set 3: 25 reps
Crunch
Set 1: 15 reps
Set 2: 15 reps
Set 3: 15 reps
Training 1 van deze week. Rustig aan begonnen zoals aan de gewichten is te zien. Wil snel 2x10 kg bumperplates bestellen. Die zijn wat groter in diameter, zodat ik makkelijker onder de barbell kom bij de hipthrust. Heb het met balkjes aan bijde kanten geprobeerd, maar dat werkt niet lekker.
Lowerbody A
maandag 9 aug. 2021, 13:40
Squat (Barbell)
Set 1: 50 kg × 8
Set 2: 50 kg × 8
Set 3: 50 kg × 8
Set 4: 50 kg × 8
Stiff Leg Deadlift (Barbell)
Set 4: 40 kg × 12
Lunge (Dumbbell)
Set 2: 5 kg × 8
Set 3: 5 kg × 8
Hip Thrust (Barbell)
Set 1: 40 kg × 10
Set 2: 40 kg × 10
Set 3: 40 kg × 10
Standing Calf Raise (Dumbbell)
Set 1: 10 kg × 15
Set 2: 10 kg × 15
Set 3: 10 kg × 15
Mountain Climber
Set 1: 25 reps
Set 2: 25 reps
Set 3: 25 reps
Crunch
Set 1: 15 reps
Set 2: 15 reps
Set 3: 15 reps
Jaren geleden toen ik veel cola dronk en daar in 1x mee stopte zeiden mensen ook "oh nu ga je koppijn krijgen omdat je caffëine mist". Ik drink het nu weer meer (suikervrij nog steeds uiteraard) en ga er alleen wat meer van plassen maar goed ben sowieso een zijkwijf want 2L per dag is echt easy voor mijRequiem19 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 10:52:
Er zijn twee supplementen die bewezen werken:
Caffëine en creatine.
Wat ik me ook ineens afvroeg (heb net een bakje creatine ingepakt voor vakantie), nemen jullie creatine mee de koffer in bij vliegen? Lijkt me enorm "no it's not coke" als ze ooit je koffer opentrekken
Over vakantie gesproken: nog wat bodyweight-oefeningen in Strong-schemaatje gooien en wat weerstandsbanden mee. Maar denk dat ik aan extra sporten niet veel toekom na het gewandel door de bergen maar wat basic core-spul kan altijd wel en laat de benen met rust. En dat is prima verder
[ Voor 11% gewijzigd door 2Dutch op 09-08-2021 14:37 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Zit wel een flink verschil tussen cola en koffie qua caffeine:2Dutch schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 14:34:
[...]
Jaren geleden toen ik veel cola dronk en daar in 1x mee stopte zeiden mensen ook "oh nu ga je koppijn krijgen omdat je caffëine mist". Ik drink het nu weer meer (suikervrij nog steeds uiteraard) en ga er alleen wat meer van plassen maar goed ben sowieso een zijkwijf want 2L per dag is echt easy voor mijNooit het idee gehad dat ik er een betere concentratie door kreeg. Bij creatine heb ik wel het idee dat de spieren wat minder zeurderig voelden na flinke workout, dus dat aangegrepen om het te blijven gebruiken. Hoe A/B test je zoiets eigenlijk fatsoenlijk..
Wat ik me ook ineens afvroeg (heb net een bakje creatine ingepakt voor vakantie), nemen jullie creatine mee de koffer in bij vliegen? Lijkt me enorm "no it's not coke" als ze ooit je koffer opentrekkenHet is zo betaalbaar en goed te krijgen dat je het overal wel kunt kopen of Amazon lief aankijken kunt.
Over vakantie gesproken: nog wat bodyweight-oefeningen in Strong-schemaatje gooien en wat weerstandsbanden mee. Maar denk dat ik aan extra sporten niet veel toekom na het gewandel door de bergen maar wat basic core-spul kan altijd wel en laat de benen met rust. En dat is prima verder
250ml cola: 24mg caffeïne
Kop koffie 125ml: 80mg caffeïne
Je moet dus bijna een 1 liter fles cola opdrinken om evenveel caffeïne binnen te krijgen als 1 klein kopje koffie. Denk dus inderdaad niet heel gek dat je weinig merkte van stoppen met cola, hoeveelheid caffeïne is redelijk beperkt
Ik nam creatine gewoon mee in de originele verpakking in mijn koffer, nog geen problemen mee ondervonden.
Word ook aangehaald in het boek en verhoging onder de hakken helpen ook.Bulder schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 12:21:
[...]
Met een iets wijdere stance maak je je bovenbenen relatief gezien weer korter omdat ze diagonaal lopen.
Verhoging onder de hakken compenseert een eventuele beperking in enkel mobiliteit. Als je enkels onvoldoende mobiel zijn, kun je de heupen niet lager laten zakken door je enkels verder naar voren te buigen. Het gevolg is dat je je rug gaat kantelen om alsnog de diepte te halen.Tincahunter schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 14:44:
[...]
Word ook aangehaald in het boek en verhoging onder de hakken helpen ook.
Daarom hebben echte lifters (gewichthefschoenen) ook een flink verhoogde hak en yes, dat helpt enorm veel (merk ik ook met m'n Nike Romaleos
YouTube: Weightlifting Shoe Heel Height Explained (elevated heel lifting mech...
Ik tik(te) per dag minimaal 1 fles, (1,5L is dat meestal) naar binnen, vaak 2 met warmer weer. Moet ook niet al te kritiek zijn al heb je wel colasoorten met extra caffeïne waarbij je je moet afvragen of je hart daar blij mee is. Maar voor normale frisdrankdrinkers zou er bar weinig te merken moeten zijn, tenzij je heftig reageert op caffeïne; genoeg volk dat al gaat stuiteren bij het zien van koffieRequiem19 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 14:42:
Zit wel een flink verschil tussen cola en koffie qua caffeine:
250ml cola: 24mg caffeïne
Kop koffie 125ml: 80mg caffeïne
Je moet dus bijna een 1 liter fles cola opdrinken om evenveel caffeïne binnen te krijgen als 1 klein kopje koffie. Denk dus inderdaad niet heel gek dat je weinig merkte van stoppen met cola, hoeveelheid caffeïne is redelijk beperkt.
Ik nam creatine gewoon mee in de originele verpakking in mijn koffer, nog geen problemen mee ondervonden.
Je hoort meer verhalen van mensen die regelmatig kopjes koffie drinken en op zaterdagochtend barstend van de koppijn wakker worden bijvoorbeeld.
Probeer het wel goed af te wisselen met water, maar alleen water drinken kwam me echt de strot uit, ook de fruitsmaakjes door er fruit in te laten weken. Lang cola laten staan (ook al was het suikervrij) vanwege de verhalen over dat je bloedsuiker toch ervan zou spiken. Gelukkig debunked allemaal.
Mbt creatine: niet aan gedacht ja, ik hevel de boel altijd over ipv in de zakken laten zitten. Las ook wel dat mensen het labelen of originele label bewaren. Bovendien zie ik er bijzonder onschuldig uit, maar ja Dutch he..drugsbaronnen zijn we toch
[ Voor 41% gewijzigd door 2Dutch op 09-08-2021 15:34 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Wtf!!
Geen rust nemen was puur om de pomp te maximaliseren. Het was geen “echte” workout. Ik wilde eens kijken hoe de incline DP voelde.Hackus schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 12:59:
@Barry|IA Rust is ook belangrijk, niet alleen veel reps maken( midden in de nacht). maar ik zou flat DP doen als ik jou was, na full rom fly's.
Waarom toch flat? Na fly’s is jouw advies denk ik omdat je dan tijdens flat benchen de connectie alvast goed hebt?
Laat ze daar maar lekker uitzoeken wat de samenstelling is. Als je je vlucht maar niet mist. Kun je ze gelijk vragen hoe puur je creatine is2Dutch schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 15:19:
[...]
Ik tik(te) per dag minimaal 1 fles, (1,5L is dat meestal) naar binnen, vaak 2 met warmer weer. Moet ook niet al te kritiek zijn al heb je wel colasoorten met extra caffeïne waarbij je je moet afvragen of je hart daar blij mee is. Maar voor normale frisdrankdrinkers zou er bar weinig te merken moeten zijn, tenzij je heftig reageert op caffeïne; genoeg volk dat al gaat stuiteren bij het zien van koffie![]()
Je hoort meer verhalen van mensen die regelmatig kopjes koffie drinken en op zaterdagochtend barstend van de koppijn wakker worden bijvoorbeeld.
Probeer het wel goed af te wisselen met water, maar alleen water drinken kwam me echt de strot uit, ook de fruitsmaakjes door er fruit in te laten weken. Lang cola laten staan (ook al was het suikervrij) vanwege de verhalen over dat je bloedsuiker toch ervan zou spiken. Gelukkig debunked allemaal.
Mbt creatine: niet aan gedacht ja, ik hevel de boel altijd over ipv in de zakken laten zitten. Las ook wel dat mensen het labelen of originele label bewaren. Bovendien zie ik er bijzonder onschuldig uit, maar ja Dutch he..drugsbaronnen zijn we toch
Rust in de zin van voldoende slapen. Plat ipv incline, omdat incline meer naar je schouders gaat, zeker boven de ∠ 30 gradenBarry|IA schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 16:21:
[...]
Geen rust nemen was puur om de pomp te maximaliseren. Het was geen “echte” workout. Ik wilde eens kijken hoe de incline DP voelde.
Waarom toch flat? Na fly’s is jouw advies denk ik omdat je dan tijdens flat benchen de connectie alvast goed hebt?
Ik slaap altijd minimaal 8 uur, soms langer.Hackus schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 17:50:
[...]
Rust in de zin van voldoende slapen. Plat ipv incline, omdat incline meer naar je schouders gaat, zeker boven de ∠ 30 graden
Ik ben over een uur in de gym. Ga het proberen!
Getraind, ging niet zoals ik wilde dat het ging. Wel lekker lang kunnen trainen, maar zeurende onderarmen en iets te weinig carbs gehad vandaag. Morgen weer een poging, maar dan is het leg day.
[ Voor 22% gewijzigd door Barry|IA op 09-08-2021 20:48 ]
Iemand ervaringen met trap bar deadlifts?
Zou veel beter moeten zijn om je onderrug te ontlasten en dat je beter je op je quads kan richten.
Zou veel beter moeten zijn om je onderrug te ontlasten en dat je beter je op je quads kan richten.
Hier is wat Rippetoe ervan vindt (ik heb dat filmpje nog niet gekeken maar misschien dat Rippetoe nog wat zinnigs zegt). In ieder geval zijn trap bar deadlifts wel instabieler bovenin de beweging omdat de barbell niet gestabiliseerd wordt tegen het lichaam. Dit kan dus voor nadelige effecten zorgen met veel gewicht op de bar.Pufster schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 21:36:
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Dat filmpje heb ik ook zien passeren op youtube. Er lachen wel veel mensen met Rippetoe om dit want niet alles wat hij zegt is heilig en komt wat biased over.
[ Voor 8% gewijzigd door Pufster op 09-08-2021 22:03 ]
Dat is hetzelfde als Hex bar waar ik het laatst nog over had.Pufster schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 21:36:
Ik heb al jaren Adipowers, enkel voor het squatten.Requiem19 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 14:51:
[...]
Daarom hebben echte lifters (gewichthefschoenen) ook een flink verhoogde hak en yes, dat helpt enorm veel.
Beste fitness-gerelateerde aankoop die ik ooit gedaan heb.
Grootste voordelen:
-de verhoogde hak;
-de platte zool waardoor je, itt squatten met 'zachte' zolen of op een plankje, ultrastabiel staat.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
-nevermind
[ Voor 19% gewijzigd door jostefa op 10-08-2021 13:45 ]
Vanavond knallheeeeeeen
Helemaal naar de ratten. 2 dagen niet kunnen lopen en binnen 1 training blijvende massa pakken. Kan dat? Welnee.
Helaas niet van gekomen.
Helemaal naar de ratten. 2 dagen niet kunnen lopen en binnen 1 training blijvende massa pakken. Kan dat? Welnee.
Helaas niet van gekomen.
[ Voor 11% gewijzigd door Barry|IA op 10-08-2021 20:33 ]
Zolang je maar focust op hakken door de grond drukken, zodat je niet voorover gaat 'hangen'Superkiwi schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 00:55:
[...]
Ik heb al jaren Adipowers, enkel voor het squatten.
Grootste voordelen:
-de verhoogde hak;
-de platte zool waardoor je, itt squatten met 'zachte' zolen of op een plankje, ultrastabiel staat.
[Afbeelding]
@VinnyAMS Je gewicht blijft +- stabiel, maar je buikomtrek neemt wel af toch ?
Of meet je dat niet ?
[ Voor 8% gewijzigd door Hackus op 10-08-2021 17:15 ]
Voor het eten even thuis getraind. Vooral de glutes goed opgewarmd. Links is nog steeds gevoelig. Heb aardig spierpijn al links.
Squats 5x5x140kg
Strictpress 5x5x60kg (laatste 2 sets maar 4x)
Deadlift 1x5x165kg
Squats 5x5x140kg
Strictpress 5x5x60kg (laatste 2 sets maar 4x)
Deadlift 1x5x165kg
6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput
@Hackus nee nooit gemeten. Toevallig vandaag gekeken hoe dat een beetje ok op te meten.
2 cm boven navel, bij de navel en 2 cm onder de navel.
Zie natuurlijk in de spiegel wel vooruitgang. Heb wel regelmatig last van opgeblazen buik.
Vandaag weer training twee van deze week. Morgen cardio. Kickboksen en/of hardlopen.
Evening Workout
dinsdag 10 aug. 2021, 19:37
Bench Press (Barbell)
Set 1: 50 kg × 12
Set 2: 50 kg × 12
Set 3: 50 kg × 12
Set 4: 50 kg × 12
Incline Bench Press (Barbell)
Bent Over One Arm Row (Dumbbell)
Set 1: 15 kg × 12
Set 2: 15 kg × 12
Set 3: 15 kg × 12
Overhead Press (Dumbbell)
Set 1: 2,5 kg × 12
Set 2: 2,5 kg × 12
Set 3: 2,5 kg × 12
Lateral Raise (Dumbbell)
Triceps Extension (Cable)
Set 1: 5 kg × 15
Set 2: 5 kg × 15
Set 3: 5 kg × 15
Hammer Curl (Cable)
Set 2: 5 kg × 12
Set 3: 5 kg × 12
Push Up (Knees)
Set 1: 8 reps
Set 2: 8 reps
Set 3: 8 reps
Plank
Set 1: 0:30
Set 2: 0:30
Set 3: 0:30
2 cm boven navel, bij de navel en 2 cm onder de navel.
Zie natuurlijk in de spiegel wel vooruitgang. Heb wel regelmatig last van opgeblazen buik.
Vandaag weer training twee van deze week. Morgen cardio. Kickboksen en/of hardlopen.
Evening Workout
dinsdag 10 aug. 2021, 19:37
Bench Press (Barbell)
Set 1: 50 kg × 12
Set 2: 50 kg × 12
Set 3: 50 kg × 12
Set 4: 50 kg × 12
Incline Bench Press (Barbell)
Bent Over One Arm Row (Dumbbell)
Set 1: 15 kg × 12
Set 2: 15 kg × 12
Set 3: 15 kg × 12
Overhead Press (Dumbbell)
Lateral Raise (Dumbbell)
Triceps Extension (Cable)
Set 1: 5 kg × 15
Set 2: 5 kg × 15
Set 3: 5 kg × 15
Hammer Curl (Cable)
Set 2: 5 kg × 12
Set 3: 5 kg × 12
Push Up (Knees)
Set 1: 8 reps
Set 2: 8 reps
Set 3: 8 reps
Plank
Set 1: 0:30
Set 2: 0:30
Set 3: 0:30
Grootste omtrek meten, elke week(Maa als je net uit bed komt)
@VinnyAMS
@VinnyAMS
Iemand hier wel eens blood restriction training gedaan? Het idee trekt mij om 2 verschillende redenen, namelijk de verminderde druk om gewrichten (elleboog bij triceps push downs bijvoorbeeld) en daarnaast het feit dat mijn biceps achterblijven.
Jep, doe ik vaker.codex schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:09:
Iemand hier wel eens blood restriction training gedaan? Het idee trekt mij om 2 verschillende redenen, namelijk de verminderde druk om gewrichten (elleboog bij triceps push downs bijvoorbeeld) en daarnaast het feit dat mijn biceps achterblijven.
Om te proberen kun je normale elastieken gebruiken. Als het bevalt kun je een setje kopen waarbij de knelling geregeld kan worden.
Wat je je moet realiseren is dat je training zelf meer pijn gaat doen. Schrik daar niet van, dit is normaal en hoort bij het hele principe van BFR training.
Je kunt niet zo zwaar liften, dus je pakt een gewicht waar je normaal gesproken mee zou opwarmen.
Bij BFR gaat het erom dat je zoveel mogelijk bloed in de armen laat lopen en dan met die hoeveelheid bloed in de armen je workout doet.
Zelf doe ik vaak 30 tot 40 reps, aantal sets in onbelangrijk. Je gaat door tot de pijn ondragelijk wordt en uit angst de elastieken wilt afdoen. Wissel af met supersets, neem GEEN rust.
De pomp (wat het hele doel is) is enorm .Je ziet aderen lopen die je normaal nooit ziet.
Volgens sommigen houdt de pomp 48 uur aan, maar daar heb ik sowieso altijd al 'last' van
Mijn armen zijn hier blijvend mee vooruit gegaan. Ik doe het echter niet elke training, omdat ik ook gewoon de kracht nodig heb voor bijvoorbeeld m'n pull ups en lat pull downs.
Je moet het alleen niet om je nek doen 
Waarom wil je je gewrichten meer ontzien?
Ik vind zijn vraag wel interessant. Volgens mij ben ik hier de enige die BFR doet. Niemand anders ooit gedaan?
Ik ben er wel in geïnteresseerdBarry|IA schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 22:12:
Ik vind zijn vraag wel interessant. Volgens mij ben ik hier de enige die BFR doet. Niemand anders ooit gedaan?
Probeer het maar eens en deel je ervaringen
Ik heb al vaker last gehad van mijn ellebooggewricht. Met name met zware Tricepsoefeningen, qua kracht lukt het maar ik voel dat mijn linker elleboog er geen zin in heeft. Beter safe than sorry, ik heb al een paar keer langdurige klachten gehad, liever niet.HyperTrophy schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:25:
Je moet het alleen niet om je nek doen
Vanmorgen gemeten. 111 cm buikomtrek.Hackus schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 20:21:
Grootste omtrek meten, elke week(Maa als je net uit bed komt)
@VinnyAMS
Goed zo, dat bij houden is belangrijker dan je gewicht te wegen.
Meting met digitale weegschaal is ook leuk, als je daar ook je vetpercentage op kunt bijhouden
(ook al is zo'n meting niet heel goed, je hebt wel een leidraad)
Hoe zwaar is zwaar? Hoeveel reps per set? Ligt het niet aan je vorm als je zwaarder gaat?codex schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 07:01:
[...]
Ik heb al vaker last gehad van mijn ellebooggewricht. Met name met zware Tricepsoefeningen, qua kracht lukt het maar ik voel dat mijn linker elleboog er geen zin in heeft. Beter safe than sorry, ik heb al een paar keer langdurige klachten gehad, liever niet.
Verwijderd
Heb de OP doorgelezen en heb toch nog wat hulp nodig.
Ben nu ondertussen ruim een half jaar bezig met de app "Fitbod" en waar het me goed helpt met consistent 4 keer per week trainen begint de app me tegen te staan. Voorgestelde oefeningen zijn vaak onlogisch en er logica in aanbrengen begint me te veel tijd en frustratie te kosten. Ik wil dus ook naar een eigen schema.
Twijfel tussen push/pull/lower of lower/upper. 4 keer per week is wel even genoeg dus misschien is upper/lower beter zodat het beide twee keer aan bod komt per week.
Vervolgens zit ik met oefeningen, heeft iemand een leuk begin voor 50 minuten/1 uur per workout? Of kan ik beter wat in elkaar flansen en het hier laten bekritiseren? Gebruiken jullie apps om het te loggen en progressie bij te houden? Ben wel gevoelig voor gamification...
Heb een bench, dumbbells, kettlebell en EZ bar thuis. Squat rack staat als volgende op het lijstje.
Ben nu ondertussen ruim een half jaar bezig met de app "Fitbod" en waar het me goed helpt met consistent 4 keer per week trainen begint de app me tegen te staan. Voorgestelde oefeningen zijn vaak onlogisch en er logica in aanbrengen begint me te veel tijd en frustratie te kosten. Ik wil dus ook naar een eigen schema.
Twijfel tussen push/pull/lower of lower/upper. 4 keer per week is wel even genoeg dus misschien is upper/lower beter zodat het beide twee keer aan bod komt per week.
Vervolgens zit ik met oefeningen, heeft iemand een leuk begin voor 50 minuten/1 uur per workout? Of kan ik beter wat in elkaar flansen en het hier laten bekritiseren? Gebruiken jullie apps om het te loggen en progressie bij te houden? Ben wel gevoelig voor gamification...
Heb een bench, dumbbells, kettlebell en EZ bar thuis. Squat rack staat als volgende op het lijstje.
Ik kocht Romaleos 2 begin 2019 (via eBay, koopje van EUR 100 voor een schoen die niet meer geproduceerd werd) toen ik aan mijn WL journey begon. 2 maanden terug Romaleos 4 in de sale op de kop getikt voor EUR 110.Superkiwi schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 00:55:
[...]
Ik heb al jaren Adipowers, enkel voor het squatten.
Grootste voordelen:
-de verhoogde hak;
[Afbeelding]
Ik kan niet meer zonder, strapped in voelt alles zo lekker stabiel aan. Ben er nog niet over uit welke ik fijner vind, de 4 voelt strapped in iets stabieler en heeft een groter hieloppervlak maar doet nog pijn omdat ze niet goed ‘gesleten’ zijn na pas 2 maanden gebruik. Ik koop ze net iets te klein, zodat ik erin breek. Dus nu doen m’n tenen nog wat pijn bij de 4.
De 2 zijn echt goed ingelopen en toch mijn go-to schoen als ik ga maxen in de snatch en C&J. Laatst wel 140 backsquat gedaan zonder riem op de 4, die gingen ook wel lekker.
Overigens deadlift clean pull ik ook met de Romaleos, perfect om je quads in de fik te zetten!
Doe ook al een half jaar een upper/lower schema. Ik gebruik zelf de app van Fit.nl. Er is op aanwijzing, op wat voor materiaal ik thuis heb, een schema voor me samen samengesteld. Je kan in de app ook je stats gewicht, omtrekken e.d. bijhouden. Verder is de strong app ook een goeie.Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 09:55:
Heb regelmatig mijn trainingen in hier gedeeld. Je zou dat als uitgangs punt kunnen pakken. En dan de oefeningen aanpassen. Dumbbel i.p.v barbell.
Probeer bij je tricepoefeningen dan in beperkte mate en gecontroleerd te "cheaten". Een kleine beweging van je ellebooggewricht, zodanig dat je het gewricht ontziet en de pezen, zenuwen en spieren zich kunnen zetten rondom de botten en ten opzichte van elkaar, maar niet zoveel dat de spanning op de triceps wegvalt.codex schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 07:01:
[...]
Ik heb al vaker last gehad van mijn ellebooggewricht. Met name met zware Tricepsoefeningen, qua kracht lukt het maar ik voel dat mijn linker elleboog er geen zin in heeft. Beter safe than sorry, ik heb al een paar keer langdurige klachten gehad, liever niet.
Om dezelfde reden zijn Arnold Presses ook gezonder voor je schouders dan reguliere dumbell presses.
Nee nog nooit.Barry|IA schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 22:12:
Moest verleden week wel aan je denken. Zag het voorbij komen in een filmpje met Roy Meyer(judoka) en een trainer. Weet nu alleen niet meer waar het was.
Ik heb een aantal jaar geleden het Jim Wendler 5/3/1 programma gevolgd. Dit is erg goed bevallen. Door omstandigheden een tijdje niet meer aan krachttraining gedaan maar sinds begin dit jaar weer lekker bezig. Ik ben mijn zolder aan het omvormen tot home gym, zal later eens foto's posten
Heb nu een programma voor mezelf gemaakt op basis van 5/3/1 Boring But Big (example 2).
Wekelijks schema
Push 1: bench press 5/3/1, overhead press 5x 10, close grip/incline bench press, dips, triceps
Pull 1: barbell row 5/3/1, pull-up/chin-up 5 sets, shrugs, biceps
Legs 1: deadlift 5/3/1, squat/lunges 5x 10, calves, core, abs
Push 2: overhead press 5/3/1, bench press 5x 10, front raise, side raise, triceps
Pull 2: pull-up 5x 8, barbell row 5x 10, face pull, biceps
Legs 2: squat 5/3/1, deadlift 5x 10, good morning/RDL, core, abs
/ = of
5/3/1 percentages gebaseerd op 90% van 1RM
/f/image/0n0MGHtHY7QEBwStUV5StrNm.png?f=fotoalbum_large)
Opmerkingen
-De 5x10 oefeningen zonder belt op 50-60% van 1RM
-Deload week na 2 cycles van 3 weken (week 7)
-Wanneer ik de apparatuur heb wil ik de 5x 10 zoveel mogelijk unilateral doen
-Indien set 3 van week 3 succesvol was dan: upper body (BP, OHP, BR) +2,5 kg & lower body (DL, SQ) +5 kg
Huidige 1RM's en doelen
Bench press: 125 kg (doel 130)
Deadlift: 180 kg (doel 200)
Squat: 150 kg (doel 170)
Overhead press: 72,5 kg
Barbell row: 90 kg
Lichaamsgewicht: 94 kg (doel 90)
Doelstelling voor het einde van het jaar is BP + DL + SQ = 500 kg met lichaamsgewicht <90 kg. Daarnaast wil ik nog steeds de 5 km binnen 25 min kunnen hardlopen
Ben benieuwd naar jullie commentaar/feedback op bovenstaande!
Heb nu een programma voor mezelf gemaakt op basis van 5/3/1 Boring But Big (example 2).
Wekelijks schema
Push 1: bench press 5/3/1, overhead press 5x 10, close grip/incline bench press, dips, triceps
Push 2: overhead press 5/3/1, bench press 5x 10, front raise, side raise, triceps
/ = of
/f/image/0n0MGHtHY7QEBwStUV5StrNm.png?f=fotoalbum_large)
Opmerkingen
-Indien set 3 van week 3 succesvol was dan: upper body (BP, OHP, BR) +2,5 kg & lower body (DL, SQ) +5 kg
Huidige 1RM's en doelen
Doelstelling voor het einde van het jaar is BP + DL + SQ = 500 kg met lichaamsgewicht <90 kg. Daarnaast wil ik nog steeds de 5 km binnen 25 min kunnen hardlopen
PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W
Niet in de fitness neeBarry|IA schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 22:12:
Volgens mij ben ik hier de enige die BFR doet. Niemand anders ooit gedaan?
Wat is je doel?Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 09:55:
Grappig, het is alsof ik mijn stats van een aantal jaar geleden terug zienMad schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:27:
Huidige 1RM's en doel
Alleen zat ik bij de bench en DL op respectievelijk 130 en 210. De rest is hetzelfde.
Dat zijn wel leuke challenges om naartoe te werken, succes!Doelstelling voor het einde van het jaar is BP + DL + SQ = 500 kg met lichaamsgewicht <90 kg.
Wij noemden dat toen de '1000 pound challenge' en dan hoef je maar 450kg in totaal. Daar hebben we dus een vinkje achter kunnen zetten.
[ Voor 10% gewijzigd door Superkiwi op 11-08-2021 12:02 ]
Dank voor je leuke reactie. De 1000 pound mag ik idd een vinkje achter zettenSuperkiwi schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:58:
[...]
Grappig, het is alsof ik mijn stats van een aantal jaar geleden terug zie
Alleen zat ik bij de bench en DL op respectievelijk 130 en 210. De rest is hetzelfde.
[...]
Dat zijn wel leuke challenges om naartoe te werken, succes!
Wij noemden dat toen de '1000 pound challenge' en dan hoef je maar 450kg in totaal. Daar hebben we dus een vinkje achter kunnen zetten.
Heb je nog aan- of opmerkingen op mijn schema? Denk je dat ik hiermee mijn doel kan behalen?
PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W
Ik heb altijd (en nog steeds) getraind volgens schema's die ik zelf leuk vind om te doen. Opmerkingen/aanvullingen op jouw schema om die 500kg te halen kan ik je dan ook niet echt geven omdat ik daarvoor te weinig in de theorie zit.
Wat ik wel weet is dat ik in die tijd veel trainde met korte zware sets (oa volgens het Max OT schema), vrij overeenkomstig met wat jij nu hebt staan. Dat heeft me wel geholpen om echt sterker te worden.
Dus ik denk dat je wat dat betreft heel erg in de juiste richting zit
Wat ik wel weet is dat ik in die tijd veel trainde met korte zware sets (oa volgens het Max OT schema), vrij overeenkomstig met wat jij nu hebt staan. Dat heeft me wel geholpen om echt sterker te worden.
Dus ik denk dat je wat dat betreft heel erg in de juiste richting zit
Op hoeveel kcal enz zit je elke dag? Neem aan dat je flink eet?nMad schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:27:
Ik heb een aantal jaar geleden Jim Wendler 5/3/1 programma gevolgd. Dit is erg goed bevallen. Door omstandigheden een tijdje niet meer aan krachttraining gedaan maar sinds begin dit jaar weer lekker bezig. Ik ben mijn zolder aan het omvormen tot home gym, zal later eens foto's posten![]()
Heb nu een programma voor mezelf gemaakt op basis van 5/3/1 Boring But Big (example 2) template.
Wekelijks schema
/ = of
[Afbeelding]
Opmerkingen
Huidige 1RM's en doelen
De 5/3/1 schema’s bevallen mij ook erg goed. Ik heb wel wat vragen over jouw programma.nMad schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:27:
Ik heb een aantal jaar geleden Jim Wendler 5/3/1 programma gevolgd. Dit is erg goed bevallen. Door omstandigheden een tijdje niet meer aan krachttraining gedaan maar sinds begin dit jaar weer lekker bezig. Ik ben mijn zolder aan het omvormen tot home gym, zal later eens foto's posten![]()
Heb nu een programma voor mezelf gemaakt op basis van 5/3/1 Boring But Big (example 2) template.
Wekelijks schema
/ = of
[Afbeelding]
Opmerkingen
Huidige 1RM's en doelen
Waarom heb je het originele schema aangepast? In principe is dit schema geschreven om 3 of 4 dagen per week uit te voeren. Krijg je zo wel voldoende rust voor herstel?
Hoe heb je jouw 1 rep maxes bepaald? Well percentage van je 1rm gebruik je om jouw trainings max te bepalen?
Wil je gaan afvallen tijdens dit programma?
Ga je naast dit programma ook hardlopen?
Mijn vetpercentage zit rond de 20%. Ik wil graag wat vetmassa omzetten in spiermassa en naar 15% vetpercentage gaan. Dus heb een vrij neutrale kcal intake.wokkelz schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:21:
[...]
Op hoeveel kcal enz zit je elke dag? Neem aan dat je flink eet?
Dank voor je reactie!DBPMW schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:28:
[...]
De 5/3/1 schema’s bevallen mij ook erg goed. Ik heb wel wat vragen over jouw programma.
Waarom heb je het originele schema aangepast? In principe is dit schema geschreven om 3 of 4 dagen per week uit te voeren. Krijg je zo wel voldoende rust voor herstel?
Hoe heb je jouw 1 rep maxes bepaald? Well percentage van je 1rm gebruik je om jouw trainings max te bepalen?
Wil je gaan afvallen tijdens dit programma?
Ga je naast dit programma ook hardlopen?
Ik heb hem aangepast omdat ik krachttraining dermate leuk vind dat ik 4 dagen per week te weinig vind. Ik heb de "pull" oefeningen uit het 5/3/1 BBB verplaatst naar twee losse dagen. Dus van een upper/lower body split naar een PPL split. Heb wel het idee dat ik voldoende rust krijg voor herstel omdat elke spiergroep minimaal 2 dagen rust heeft voordat deze weer wordt aangesproken.
1RM cijfers zijn niet berekend maar heb ik daadwerkelijk behaald voordat ik met dit programma ben begonnen. Tot een maandje geleden kon ik mijn 1RM's nog wekelijks verhogen. Toen dit niet meer lukte ben ik gaan kijken naar een programma waarbij ik dit langzamer opbouw. Nu dus eens per 3 weken. Ik gebruik 90% van 1RM als training max, en de 5/3/1 percentages zijn weer gebaseerd op deze training max.
Afvallen: zie reactie hier boven.
Hardlopen doe ik gemiddeld 2x per week na een krachttraining workout om qua cardio fit te blijven. 1 dag per week helemaal rust.
Ik denk dat ik de trap bar zelf goed zou kunnen gebruiken als vervanger voor barbell squats. Dus trap bar squats of deadlift-squats lijken me wel wat omdat het gewicht dan beneden is ipv op mijn rug wat me prettiger lijkt. Als vervanger voor de deadlift lijkt het me niet nuttig voor mezelf omdat het gewicht dan al beneden is.Pufster schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 22:03:
Dat filmpje heb ik ook zien passeren op youtube. Er lachen wel veel mensen met Rippetoe om dit want niet alles wat hij zegt is heilig en komt wat biased over.
Verwijderd
Om brutally honest te zijn, primair sporten en in beweging zijn. Secundair is wat aan muscle tone werken. Hoef niet bruut sterk te worden.
Persoonlijk zou ik het programma volgen zoals het is geschreven en het 3 of 4 dagen per week doen. Zeker ook omdat je erbij wilt gaan hardlopen. Hiervoor heb je extra herstel nodig.nMad schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:17:
[...]
Mijn vetpercentage zit rond de 20%. Ik wil graag wat vetmassa omzetten in spiermassa en naar 15% vetpercentage gaan. Dus heb een vrij neutrale kcal intake.
[...]
Dank voor je reactie!
Ik heb hem aangepast omdat ik krachttraining dermate leuk vind dat ik 4 dagen per week te weinig vind. Ik heb de "pull" oefeningen uit het 5/3/1 BBB verplaatst naar twee losse dagen. Dus van een upper/lower body split naar een PPL split. Heb wel het idee dat ik voldoende rust krijg voor herstel omdat elke spiergroep minimaal 2 dagen rust heeft voordat deze weer wordt aangesproken.
1RM cijfers zijn niet berekend maar heb ik daadwerkelijk behaald voordat ik met dit programma ben begonnen. Tot een maandje geleden kon ik mijn 1RM's nog wekelijks verhogen. Toen dit niet meer lukte ben ik gaan kijken naar een programma waarbij ik dit langzamer opbouw. Nu dus eens per 3 weken. Ik gebruik 90% van 1RM als working weight, en de 5/3/1 percentages zijn weer gebaseerd op deze working weight.
Afvallen: zie reactie hier boven.
Hardlopen doe ik gemiddeld 2x per week na een krachttraining workout om qua cardio fit te blijven. 1 dag per week helemaal rust.
Daarnaast zou ik 85% van je 1rm gebruiken om je trainings max te bepalen. In Forever is dit dit ook de aanbeveling van Wendler. 90% beveelt hij aan voor beginners.
Je zou kunnen kijken hoe je AMREP sets gaan in week 1. Als je geen 10+ haalt dan zit je te zwaar. Je wilt namelijk ruimte hebben om een aantal cycles te groeien in gewicht.
Ik ben erg benieuwd hoe het programma jou bevalt en wat je ervaringen zijn. Houd je ons op de hoogte?
Begin eens met optrekken, opdrukken en kniebuigen. Ik gebruik geen App, concentreer je op je training ipv App. Je kunt evt. je reps en gebruikt gewicht, ook in een schrift opschrijven als je klaar bent met een oefening. en dan nadien 'thuis' in je smartphone als je wilt. Vaak wordt je toch afgeleid door apps op je telefoon, die binnen komen...Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 09:55:
Dank voor je tips. Ik zal even kijken hoe dit bevalt en als ik merk dat mijn lichaam oververmoeid raakt is het verstandig om te switchen naar 4 dagen krachttraining / 2 dagen cardio.DBPMW schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:40:
[...]
Persoonlijk zou ik het programma volgen zoals het is geschreven en het 3 of 4 dagen per week doen. Zeker ook omdat je erbij wilt gaan hardlopen. Hiervoor heb je extra herstel nodig.
Daarnaast zou ik 85% van je 1rm gebruiken om je trainings max te bepalen. In Forever is dit dit ook de aanbeveling van Wendler. 90% beveelt hij aan voor beginners.
Je zou kunnen kijken hoe je AMREP sets gaan in week 1. Als je geen 10+ haalt dan zit je te zwaar. Je wilt namelijk ruimte hebben om een aantal cycles te groeien in gewicht.
Ik ben erg benieuwd hoe het programma jou bevalt en wat je ervaringen zijn. Houd je ons op de hoogte?
Goede tip wat betreft lager percentage training max. Ik noemde dit working weight, maar training max is de correcte term.
Hou jullie zeker op de hoogte!
Verwijderd
Sport vanuit huisHackus schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:44:
[...]
Begin eens met optrekken, opdrukken en kniebuigen. Ik gebruik geen App, concentreer je op je training ipv App. Je kunt evt. je reps en gebruikt gewicht, ook in een schrift opschrijven als je klaar bent met een oefening. en dan nadien 'thuis' in je smartphone als je wilt. Vaak wordt je toch afgeleid door apps op je telefoon, die binnen komen...
Dat kun je best zelf maken. oa hier in dit topic staan al schema's die mensen gebruiken. Je weet zelf welke gear je in huis hebt om te kunnen gebruiken.Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:53:
[...]
Sport vanuit huisHeb al ervaring met een boel oefeningen dankzij FitBod maar wil door naar een ander schema. Dat mogen best alleen optrekken, opdrukken en kniebuigen zijn, maar was op zoek naar een schema.
Verwijderd
Klopt, had gehoopt op wat sturing en welke overwegingen er zitten in het opstellen van een schema. Maar ik zal eens wat in elkaar zetten en posten, dan kan men het makkelijker uit beoordelen.Hackus schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:55:
[...]
Dat kun je best zelf maken. oa hier in dit topic staan al schema's die mensen gebruiken. Je weet zelf welke gear je in huis hebt om te kunnen gebruiken.
Toen ik 40j geleden begon met trainen, was er geen Internet, en moest ik ook zelf info verzamelen. Nu is er zoveel info beschikbaar....Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:59:
[...]
Klopt, had gehoopt op wat sturing en welke overwegingen er zitten in het opstellen van een schema. Maar ik zal eens wat in elkaar zetten en posten, dan kan men het makkelijker uit beoordelen.
Verwijderd
Als men geen dingen mag vragen of bespreken die op andere manieren ook op het internet te vinden zijn kunnen we Tweakers forum wel opheffen. Daarnaast staat er een boel broscience online en heb ik als beginner juist moeite om kwaliteit advies te onderscheiden van troep. Daar zouden mensen met 40 jaar ervaring juist goed in kunnen ondersteunen.Hackus schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:04:
[...]
Toen ik 40j geleden begon met trainen, was er geen Internet, en moest ik ook zelf info verzamelen. Nu is er zoveel info beschikbaar....
Deze man is meer van het gaan tot failure. @Barry|IA
Wel een interessant kanaal. Ik wil ook zulke armen. :-)
YouTube: How Hard Should You Workout To Build Muscle? (START DOING THIS!)
Die volg ik ook al lang! Lachen! De enige regel die hij volgt is connectie met de spier maken en doorgaan tot je moet kotsen.VinnyAMS schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:42:
Deze man is meer van het gaan tot failure. @Barry|IA
Geweldig.
Dat kan, als je een voorstel hier post. Dacht je dat het vroeger uit boeken en US magazines beter was ?Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:08:
[...]
Als men geen dingen mag vragen of bespreken die op andere manieren ook op het internet te vinden zijn kunnen we Tweakers forum wel opheffen. Daarnaast staat er een boel broscience online en heb ik als beginner juist moeite om kwaliteit advies te onderscheiden van troep. Daar zouden mensen met 40 jaar ervaring juist goed in kunnen ondersteunen.
verder staat deze hele sectie vol met advies, soms nog wetenschappelijk 'bewezen'
Zal je op weg helpen => UB-LB schema
(niet eerlijk want ik heb de Google academy geslaagd afgerond)
[ Voor 24% gewijzigd door Hackus op 11-08-2021 18:45 ]
Als bewegen, sporten en muscle tone jouw doelen zijn dan is trainen met een kettlebell ook een goede optie.
Het werkt prima om uithoudingsvermogen te verbeteren, vet te verbranden en spiermassa te bouwen.
Je kan bijvoorbeeld eens kijken naar deze challenge:
https://kettlebellsworkou...lebell-workout-challenge/
Omdat je borstspieren met Kettlebell training bijna niet worden geraakt, zou ik daarnaast push ups of iets dergelijks doen.
Het werkt prima om uithoudingsvermogen te verbeteren, vet te verbranden en spiermassa te bouwen.
Omdat je borstspieren met Kettlebell training bijna niet worden geraakt, zou ik daarnaast push ups of iets dergelijks doen.
[ Voor 34% gewijzigd door DBPMW op 11-08-2021 19:47 ]
Hier in Utrecht zit nu een 24 uurs Basic Fit vlakbij mijn huis, dus ik sport nu om 6 uur 's-ochtends voor ik ga werken, zo fijn om dat te kunnen doen. Ook makkelijker met een PWO nemen, die ik neem ik liever niet aan het eind van de middag
[ Voor 29% gewijzigd door Turdie op 12-08-2021 03:43 ]
Dan maakt het geen reet uit wat je doet, als je maar wat doet.Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:27:
[...]
Om brutally honest te zijn, primair sporten en in beweging zijn. Secundair is wat aan muscle tone werken. Hoef niet bruut sterk te worden.
Ik dacht altijd dat die dingen speciaal voor vrouwen gemaakt waren en daarom de vorm van een handtas hebben.DBPMW schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 19:41:
Als bewegen, sporten en muscle tone jouw doelen zijn dan is trainen met een kettlebell ook een goede optie.
😂Barry|IA schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 20:33:
[...]
Ik dacht altijd dat die dingen speciaal voor vrouwen gemaakt waren en daarom de vorm van een handtas hebben.
Ik zie nooit vrouwen met een kettlebell zwaarder dan 5kgBarry|IA schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 20:33:
[...]
Ik dacht altijd dat die dingen speciaal voor vrouwen gemaakt waren en daarom de vorm van een handtas hebben.
Maar als je ziet wat ze in hun handtas hebben…
Kom er net achter dat John Meadows is overleden een paar dagen geleden. Damn. Ik volg hem al jaren op youtube (en wist van zijn hartaanval ruim een jaar geleden). Hij is slechts 49 geworden.
Ik wil toch iedereen nog even zijn youtube kanaal aanraden Mountaindog1 , daar staat zoveel advies op. Echt een 'oude rot' met heel veel ervaring.
Ik wil toch iedereen nog even zijn youtube kanaal aanraden Mountaindog1 , daar staat zoveel advies op. Echt een 'oude rot' met heel veel ervaring.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Klopt daar hadden @Vuvuzela en ik het van de week over. Ik kreeg een Appje voor ik ging fietsen van de week. Was wel ff raar. Hij had vorig jaar ook een hartaanval gehad.Cobb schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 12:08:
Kom er net achter dat John Meadows is overleden een paar dagen geleden. Damn. Ik volg hem al jaren op youtube (en wist van zijn hartaanval ruim een jaar geleden). Hij is slechts 49 geworden.
Vanochtend lekker 68km op de racefiets, voor het echt warmer wordt
@Barry|IA Is naar de Action voor een Kettlebell en wat postelastieken
[ Voor 10% gewijzigd door Hackus op 12-08-2021 12:43 ]
Kettlebells zijn heerlijk, gelukkig ook een paar in huis liggen 12, 16, 2x24 kg
Gebruik ze eigenlijk alleen maar voor swings en soms een curl.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Ik had toevallig een paar dagen geleden een Kettlebell topic aangemaakt, maar die werd gesloten door de mods.Cobb schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 13:48:
Kettlebells zijn heerlijk, gelukkig ook een paar in huis liggen 12, 16, 2x24 kg
Ik heb nu ook 16, 24, 32kg kettlebells in mijn bezit. Doel is muscle toning, vet verbranden, fit blijven in min mogelijk tijd. Het voordeel van de kettlebells is in mijn ogen dat het relatief weinig ruimte inneemt en dat je er makkelijk full body workouts mee kan doen.
In combineer ze momenteel met kickboxen. Naast het programma Simple&Sinister doe ik nog wat extra oefeningen zoals rows, chest press, military press. Daarnaast ook wat explosieve oefeningen zoals push press, clean.
Vind het ideaal voor thuis en buiten in de tuin.
Spieren voelen het verschil niet tussen een dumbell en een kettlebell.
Voel kettlebell press beter dan dumbell pressBarry|IA schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 16:53:
Barry|IA schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 16:53:
Daar heb ik het natuurlijk ook van
Ik ken ALLE filmpjes van Arnold.
Ik vind dat vegan gedoe van hem nu wel een afknapper. (naar mijn idee gaat het alleen maar om meer vegan protein poeder te kunnen verkopen)
de oude oldschool Arnie is wel een baas:
de oude oldschool Arnie is wel een baas:
Let op:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.