Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het Krachtsport Topic - Deel 1 Overzicht

Pagina: 1 ... 67 ... 125 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Merken jullie ook dat je schouders langzamer herstellen dan andere spiergroepen? Ik houd gemiddeld 2 dagen rust per spiergroep, maar bij mijn schouders merk ik vaak dat ze nog "moe" zijn.
Voor andere spiergroepen werkt 2 dagen rust prima, eens in de zoveel weken moet ik alleen wel een dag extra rust nemen.

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Schouders herstellen best aardig snel is mijn ervaring, vooral als het om de functie van de zij- en achterkant gaan.

De voorzijde is wat betreft herstel ook wel snel, alleen als je nagaat dat je die ook gebruikt met menig push beweging. Daar zit het vaak eerder in het belastingscomponent.

[ Voor 9% gewijzigd door Tatsu op 04-08-2021 12:16 ]

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

gop1 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:32:
Merken jullie ook dat je schouders langzamer herstellen dan andere spiergroepen? Ik houd gemiddeld 2 dagen rust per spiergroep, maar bij mijn schouders merk ik vaak dat ze nog "moe" zijn.
Voor andere spiergroepen werkt 2 dagen rust prima, eens in de zoveel weken moet ik alleen wel een dag extra rust nemen.
Dat ligt er aan of je dan rust neemt voor UB geheel, of alleen geen schouderoefeningen doet

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• gop1
Hackus schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 12:33:
[...]

Dat ligt er aan of je dan rust neemt voor UB geheel, of alleen geen schouderoefeningen doet
Ik neem alleen rust voor spiergroepen, niet voor het lichaam of upper body als geheel.

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

There you go.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:07

Vuvuzela

My spire is forming

Maar hoe train je dan? Schouders apart van borst?

Als je bijvoorbeeld push, pull, legs doet. Kan je evt wel daarna meteen weer push doen. en na 2x een dag rust. Ik doe zelf de laatste tijd pplXpplXpplX etc. maar heb in het begin ook wel eens 10+ dagen achter elkaar ppl gedaan zonder rustdag, maar de gewichten en intensiteit lagen toen lager.

I served in a company of heroes.

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
@Zuluman benieuwd of je nog wel eens borst traint. Ik train eigenlijk qua bovenlichaam alleen nog schouderkracht (wat ook echt rapido omhoog gaat) en uiteraard rug plus dips/HSPU voor de lockout.

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:34
Tincahunter schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 08:07:
[...]

Ik vind dat een (standaard) deadlift ook niet mag ontbreken voor bodybuilders.
Tenzij we het hebben over een Romanian deadlift, is de conventional eigenlijk een oefening die je als bodybuilder liever niet programmeert. De Sumo nog minder. Je hebt namelijk geen tot weinig excentrische beweging in de oefening, ga je deze op tempo inzetten om hem toch te creëren leg je erg veel stress op het lichaam wat tot blessures kan leiden. Een volledige beweging is aardig key voor spiergroei. Daarnaast heb je een beperkte range of motion, tenzij je altijd deficit deadlift. Vervolgens komen de variabelen als grip die het eerder begeeft dan de rug. En de rug begeeft het eerder dan de hamstrings.

Wil je genoeg volume draaien op de hamstrings, erectoren en billen dan wordt er al best veel volume gevraagd voor (optimale) spiergroei, wil je dit met deadlifts doen dan wordt er geacht veel herhalingen te doen wat weer veel van je zenuwstelsel vraagt.

Ja het is een deadlift waar je best wat spieren triggert, maar eigenlijk op gebied van spiergroei heel suboptimaal. Voor een powerlifter dan weer een verplicht onderdeel, dus dan mag die zeker niet ontbreken.

Of wanneer je erg veel plezier uit de deadlift haalt, dan ook niet!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Saitek schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:23:
Ja het is een deadlift waar je best wat spieren triggert, maar eigenlijk op gebied van spiergroei heel suboptimaal. Voor een powerlifter dan weer een verplicht onderdeel, dus dan mag die zeker niet ontbreken.

Of wanneer je erg veel plezier uit de deadlift haalt, dan ook niet!
Of om gezondheidsredenen als je de deadlift licht uitvoert en geen andere zware barbelloefeningen doet. Ik doe de deadlift heel licht om de ruggenwervel en het lichaam wat te belasten met de bedoeling dat het allemaal wat sterker blijft en de botten wat dichter blijven etc. Om de spieren te trainen kies ik liever andere oefeningen dan de standaard deadlift. (ben zelf overigens geen bodybuilder of powerlifter, hooguit een beach-bodybuilder)

Waar de deadlift imo vooral goed voor is, is om het lichaam in het geheel sterker te maken en mee te helpen een basis te leggen (als je een beginner bent) of een basis in stand te houden waar je verder op kunt bouwen wat ook verklaart waarom die in starting strength en stronglifts zit, maar de standaard deadlift is imo een algemene oefening die imo niet niks echt goed pakt. Onderrug, glutes, hamstrings, armen (grip strength) train ik liever met andere oefeningen die specifieker zijn (zoals inderdaad de RDL, of misschien stiffed legged (die moet ik nog proberen)).

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

• gop1
Vuvuzela schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 12:53:
Maar hoe train je dan? Schouders apart van borst?

Als je bijvoorbeeld push, pull, legs doet. Kan je evt wel daarna meteen weer push doen. en na 2x een dag rust. Ik doe zelf de laatste tijd pplXpplXpplX etc. maar heb in het begin ook wel eens 10+ dagen achter elkaar ppl gedaan zonder rustdag, maar de gewichten en intensiteit lagen toen lager.
Meestal apart van elkaar, niet op dezelfde dag. Juist om te voorkomen dat ik op één van de twee gelimiteerd wordt. Misschien moet ik het eens juist wel gaan combineren.

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:03
Een tijdje geleden is er in de buurt een crossfit gym geopend, of “the box” zoals ze in dat wereldje zeggen. Ben eens gaan kijken of alles wat ik hoorde over crossfit waar was.

Wat zag ik daar allemaal… Pull ups die er uit zagen als een aap die aan de bar aan het swingen was. Clean and jerks met bad form. Meer dan 2-3 oefeningen zag ik niet echt.
Mijn vooroordelen waren dus bevestigd. Maar wat ik vooral opvallend vind is, hebben die mensen dan zelf niet door waar ze mee bezig zijn? Iemand die ik ken doet crossfit en zegt hij 50 pull ups kan doen. Tjah op die manier… Doe er liever 5 met correcte form.

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dat zie je in een normale gym ook wel; verkeerde vorm of halve reps.

Wat workouts betreft is crossfit nu eenmaal een grote speler in het werken met gewichten.

• Tincahunter
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-04-2022
Vandaag een rustig rondje cardio van 1 uur en 48 minuten met lage hartslag. Een beetje beweging kan geen kwaad en is goed om wat extra te verbranden.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vanmorgen ronde 62km racefiets, net nog even 22km MTB met 3x parcours.
(soort trail parcours- motocross- )

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-11 12:39
Pufster schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 19:21:
Een tijdje geleden is er in de buurt een crossfit gym geopend, of “the box” zoals ze in dat wereldje zeggen. Ben eens gaan kijken of alles wat ik hoorde over crossfit waar was.

Wat zag ik daar allemaal… Pull ups die er uit zagen als een aap die aan de bar aan het swingen was. Clean and jerks met bad form. Meer dan 2-3 oefeningen zag ik niet echt.
Mijn vooroordelen waren dus bevestigd. Maar wat ik vooral opvallend vind is, hebben die mensen dan zelf niet door waar ze mee bezig zijn? Iemand die ik ken doet crossfit en zegt hij 50 pull ups kan doen. Tjah op die manier… Doe er liever 5 met correcte form.
Een strict pullup is gewoon een andere beweging dan kipping/butterfly pullup, die hoef je dus helemaal niet te vergelijken. Wanneer strict pullups in de workout zitten is het doel en de intensiteit gewoon anders dan wanneer je zelf de vorm mag kiezen. Butterfly pullups moet je zien als airsquats; da's gewoon een cardio oefening.

Dat er heel veel met slechte form gelift wordt ben ik helemaal met je eens, maar het gewicht in wods voor snatches/cleans/jerks komt sporadisch boven de 60kg uit. Het is wel meestal high-rep, dus dan wil de form bij de beste lifters ook nog wel eens sneuvelen.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Meer mensen last van 'luiheid' in vakantietijd ?
Zit in verplichte vakantie nu t/m 1e week sept, en ben de laatste paar dagen best lui tov normaal, met normale dagritme. Moet wel zeggen dat de laatste trainingen in High-reps tov nu natuurlijk ook veel verschillen. Misschien was de MBT tour van gisteravond ook net ff teveel. Vanochtend dus geen ronde met racefiets gedaan... (ja, ik ben al dagje ouder :P )

[ Voor 4% gewijzigd door Hackus op 05-08-2021 10:26 ]

• gop1
Hackus schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 10:25:
Zit in verplichte vakantie nu t/m 1e week sept, en ben de laatste paar dagen best lui tov normaal, met normale dagritme. Moet wel zeggen dat de laatste trainingen in High-reps tov nu natuurlijk ook veel verschillen. Misschien was de MBT tour van gisteravond ook net ff teveel. Vanochtend dus geen ronde met racefiets gedaan... (ja, ik ben al dagje ouder :P )
Geniet van de stilte en rust.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:52

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Niet alleen in vakantietijd. :')

Maar ik ben dik twee weken op de camping geweest en heb braaf m'n training weten te volgen, behalve afgelopen dagen, toen was ik niet zo fit. Maar dat gaat om hardlopen, niet krachtsport. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• HyperTrophy
  • Niet online
Komt hier met name door het gebrek aan regelmaat/ritme die een werkweek en schoolgaande kinderen biedt, en het hap en snap klusjes werk wat je nu mooi in de vakantie doen kunt.
Overdag trainen is wel weer een pluspunt.

Wat crossfit betreft wordt daarvan wel eens gezegd dat het meer een oefening-sport is dan een training-sport. Al hebben ze wel techniek-avonden.
Dus wat mij betreft een bewuste keuze om wel of niet eens deel te nemen aan deze lessen. Al merk ik wel door constante kracht training dat ik de crossfit WOD’s slecht kan bijhouden door m’n conditie

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:35
Ook last van. Wel wat training gedaan, maar niet zo strikt als normaal. Nu week "niks" gisteren toch rondje Schiphol op de MTB.

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022

Weer wat nieuws geleerd, daar komt het woord the box dus vandaan? :D

Apart volk. Zijn een beetje de wielrenners onder de fitness lui.

[ Voor 3% gewijzigd door Barry|IA op 05-08-2021 12:04 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• HyperTrophy
  • Niet online
Wielrenners, dát is pas tuig! :Y)

• Barry|IA
En arrogantie met satéprikkerarmpjes gaan bij mij maar lastig samen.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

heb toch nog even 40km ronde gemaakt op racefiets. (wielrenner tuig met dunne armpjes) :P

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

gop1 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 10:40:
[...]

Geniet van de stilte en rust.
Ik kan daar totaal niet tegen, moet bepaalde spanning hebben dagelijks. Ben dan wel 50+, maar zit nog lang niet achter de geraniums ;)

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11 07:49

Superkiwi

Hoi doei

Dat wielertuig* (50-jarige mannen met dikke bierbuiken incluis) heeft vaak een partij kuiten waar je u tegen zegt, dat moet ik ze meegeven.

*mag ik dat zeggen? Ja dat mag ik zeggen.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Superkiwi schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 14:17:
Dat wielertuig* (50-jarige mannen met dikke bierbuiken incluis) heeft vaak een partij kuiten waar je u tegen zegt, dat moet ik ze meegeven.

*mag ik dat zeggen? Ja dat mag ik zeggen.
En bezuinigen op een bel, want dat is teveel gewicht, niet aerodynamisch :Y

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

En dan wel een lichtgewicht fiets hebben, haha.

• gop1
Barry|IA schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 12:11:
En arrogantie met satéprikkerarmpjes gaan bij mij maar lastig samen.
Ongeacht iemands uiterlijk is arrogantie een totale afknapper.

• Requiem19
  • Laatst online: 22:00

Lijkt erop alsof je even je hoofd door de deur hebt gedaan en je vooringenomen mening bevestigd zag, dat is natuurlijk altijd weer direct winst binnen 5 minuten :-).

Als je namelijk na het inlopen van een Crossfit Box weet dat er zoiets is als een kipping of butterfly pull-up heb je ook niet echt je best gedaan om erin te duiken. Om je op weg te helpen: het doel van Crossfit is niet om sterker te worden. Het doel is om een opdracht zo snel mogelijk af te ronden. De opdracht kan zijn 50 keer met je onderkin boven de bar (ik noem het bewust geen pull-up). De snelste manier om dat te doen mag je dan zelf uitvogelen.

Meer dan 2-3 oefeningen zag je natuurlijk ook niet omdat er op 1 dag altijd dezelfde Workout of the Day gedaan wordt, dus de hele dag doet iedereen die een uurtje komt precies hetzelfde. Duh. _/-\o_

Maar waarschijnlijk kiest de meerderheid van jullie voor het linker plaatje als ik het goed begrijp ;)

Afbeeldingslocatie: https://www.skinny2fit.com/wp-content/uploads/2018/04/Bodybuilding-vs-Crossfit-696x435.jpg

• Tincahunter
Vandaag weer heerlijk getraind. Ik gebruik nu oom bijna 2 weken lang elke dag een pre workout shake met L-Citrulline, L-Arginine, L-Taurine, Beta Alanine Creatine en Cafeïne. Ik neem alleen wel 15 gram in plaats van 5 gram want Citruline en Arginine zijn ondergrdoseerd. Ik heb zo'n goedkoop potje van bodymass en neem het ook op op rust dagen samen met 4 keer per dag 7 gram BCAA verdeeld over de dag bij een eiwitrijke maaltijd om de eiwitsynthese te boosten.

Borst voor/zijkant schouders en triceps

Benchpress

10x 20 opwarmen
8x50 opwarmen
10x80
9x80
8x80

Incline dumbell press
10x30
9x30
8x30

Incline dumbell flyes
16x15
16x15
16x15

Dumbell schoulderpress
10x22,5
9x22,5
8x22,5

Dumbell side raise
16x14
16x14
16x14

Diamond pushup
18xbw
16xbw

Scull crucher
12x32,5
12x32,5

[ Voor 30% gewijzigd door Tincahunter op 05-08-2021 15:55 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Tincahunter Zonde van het geld die pre-workout shit. Vaak voel je je gespannen/gestrest en dat is al niet goed. rare tintelingen overal. BCAA is ook nergens voor nodig, in je eiwitshake zit voldoende aminozuren.

• Tincahunter
Ik lees studies en daar uit lees ik wel toegevoegde waarde maar ook studies die niet positief zijn. Ik vind het opzich nog best lekker trainen. Ik zag ook dat Cafeïne laag was gedoseerd dus dacht die moet ik hebben. Tintelingen merk ik indd op aan de handen ogen en kin. Ik merk dat ik minder snel verzuurde op een of andere manier waardoor ik net 2 reps meer kan doen. Of het is iets meer kracht. Een hoge dosis Leucine zou de eiwit synthese boosten in combinatie met genoeg eiwitten uit shake en voeding.

[ Voor 11% gewijzigd door Tincahunter op 05-08-2021 16:10 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tincahunter schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 16:06:
Ik lees studies en daar uit lees ik wel toegevoegde waarde maar ook studies die niet positief zijn. Ik vind het opzich nog best lekker trainen. Ik zag ook dat Cafeïne laag was gedoseerd dus dacht die moet ik hebben. Tintelingen merk ik indd op aan de handen ogen en kin. Ik merk dat ik minder snel verzuurde op een of andere manier waardoor ik net 2 reps meer kan doen. Of het is iets meer kracht. Een hoge dosis Leucine zou de eiwit synthese boosten in combinatie met genoeg eiwitten uit shake en voeding.
L-Leucine is dan ook het enige van belang uit de BCAA Cap. Jammer dat je het bijna nergens meer los in poedervorm kunt kopen. Ook niet meer bij MyProtein Je kunt bij MyPro ook 250mg Cafeïne tabs kopen, als je daar 1 van neemt voor het sport geeft ook al wat extra motivatie/energie. (4 kopjes espresso a50ml)

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:48
Tincahunter schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 16:06:
In mijn ervaring zorgt Beta Aline voor het tintelende gevoel. Citrulline Malaat voor de pomp!

Neem zelf als pre work out :
1 Scoop C4 (Strawberry Margarita)
+ 5 Gram Creatine
+ 3 Gram Citrulline
+ 1.5 gram Beta Aline

Alleen nu even niet.. het is afgelopen zondag in m'n rug geschoten tijdens m'n warming up :'( ;w
Hackus schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 16:19:
[...]

L-Leucine is dan ook het enige van belang uit de BCAA Cap. Jammer dat je het bijna nergens meer los in poedervorm kunt kopen. Ook niet meer bij MyProtein Je kunt bij MyPro ook 250mg Cafeïne tabs kopen, als je daar 1 van neemt voor het sport geeft ook al wat extra motivatie/energie. (4 kopjes espresso a50ml)
Ben toevallig net een mandje aan het vullen bij B&F nog wel te krijgen in poedervorm! L-Leucine Pure B&F

[ Voor 30% gewijzigd door Racing-Paradise op 05-08-2021 16:23 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Racing-Paradise Oke, laatste keer betaalde ik E19,- voor 1000gr.
Zal nog even kijken wat er nog nodig is, maar bedankt voor de link

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:48
Hackus schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 16:34:
@Racing-Paradise Oke, laatste keer betaalde ik E19,- voor 1000gr.
Zal nog even kijken wat er nog nodig is, maar bedankt voor de link
Oei dan is het niet bepaald een scherpe aanbieding. Tijd voor een TweakersLifters.net/pricewatch voor supplementen

[ Voor 6% gewijzigd door Racing-Paradise op 05-08-2021 16:39 ]

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Requiem19 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 15:43:
Als je namelijk na het inlopen van een Crossfit Box weet dat er zoiets is als een kipping of butterfly pull-up heb je ook niet echt je best gedaan om erin te duiken. Om je op weg te helpen: het doel van Crossfit is niet om sterker te worden. Het doel is om een opdracht zo snel mogelijk af te ronden. De opdracht kan zijn 50 keer met je onderkin boven de bar (ik noem het bewust geen pull-up). De snelste manier om dat te doen mag je dan zelf uitvogelen.
Raar concept, een opdracht zo snel mogelijk afronden. Prima concept voor slechte vorm en cheaten. Als je je lichaam wil trainen doe je dat imo niet door zo snel mogelijk door de oefeningen heen te gaan.
Maar waarschijnlijk kiest de meerderheid van jullie voor het linker plaatje als ik het goed begrijp ;)

[Afbeelding]
ze zitten allebei onder de steroids als ik dit artikel moet geloven: https://www.t-nation.com/pharma/crossfit-and-steroids/

• Lixis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-11 08:20
Ik snap die discussie over CrossFit vs krachttraining/bodybuilding nooit zo. Het zijn simpelweg verschillende sporten met hele verschillende doelen.

Krachttraining en bodybuilding gaat over heel gericht je spiermassa en/of kracht vergroten. Wat doe je dan? Dan ga je rusttijden inbouwen en spiergroepen afwisselen, zodat je het volume van je oefening kunt vergroten. Je gaat spieren geïsoleerd belasten om zwakkere spieren aan te spreken. Hoe beter je uitvoering, hoe meer je kunt belasten, hoe groter de spiergroei.

CrossFit draait om algehele fitheid. Het doel is niet je range of motion maximaliseren of een perfecte uitvoering, maar een reeks functionele bewegingen zo snel mogelijk uitvoeren. Dus als het doel is om 50 keer je kin boven de bar te krijgen, dan ga je zwaaien, want dat maakt het makkelijker. (En dat zwaaien is nog knap lastig en zwaar trouwens)

Natuurlijk is het moeilijker om perfecte vorm te behouden als je 100 cleans moet uitvoeren, dus zul je bij elke box soms rare uitvoeringen tegenkomen. Daar moet je ook rekening mee houden bij het gewicht dat je kiest. Ik heb er geen problemen mee om soms maar 5 kg op de bar te laden, of zelfs een lege bar te gebruiken als het volume hoog is (snatches, bleh), maar dat is voor veel mensen toch een ego dingetje.

En je ziet genoeg supergespierde mensen die al jaren krachttraining doen na 5 min instorten bij het Crossfitten, omdat hun conditie 0,0 is. Hoe fit ben je dan?

Kortom: je moet die sporten niet met elkaar willen vergelijken (al vullen ze elkaar mooi aan), maar dat is mijn mening.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ooit eens wat filmpjes over het crossfitwereldje gezien en een hoop van die hele grote kerels zijn begonnen in een 'normale' gym en pas daarna crossfit gaan doen. Die waren dus al groot voordat ze aan crossfit begonnen, ze zochten gewoon wat nieuws toen de normale gym ze begon te vervelen.

Beetje zoals de brede, gebruinde man op het TellSell aparaat waardoor iedereen denkt dat je er door die apparaten zo uit gaat zien.

• Barry|IA
Hackus schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 15:58:
@Tincahunter Zonde van het geld die pre-workout shit. Vaak voel je je gespannen/gestrest en dat is al niet goed. rare tintelingen overal. BCAA is ook nergens voor nodig, in je eiwitshake zit voldoende aminozuren.
Heb onlangs C4 aangekocht en Aminostack van XXL. Leuk ritueeltje om te drinken voor het trainen, en tijdens trainen ben je best wel opgefokt. Nadeel is echter dat je na de training opgefokt blijft. Ik kan er niet eens van in slaap komen. Wat een rommel is het eigenlijk (voor mij). Ik kan sowieso slecht tegen dit soort dingen, want ik reageer heel fel op supplementen. Als ik een bak koffie drink krijg ik al tunnelvisie.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Lixis schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 20:22:
Ik snap die discussie over CrossFit vs krachttraining/bodybuilding nooit zo.
Omdat je de discussie toch richting de 'crossfit is beter want meer algeheel fit' kant opduwt pakken we 'm wel even op :P
En je ziet genoeg supergespierde mensen die al jaren krachttraining doen na 5 min instorten bij het Crossfitten, omdat hun conditie 0,0 is. Hoe fit ben je dan?
Andersom zie ik mensen die 50 clipping pullups kunnen maar er geen 10 strict pull ups uit krijgen.
Hoe fit ben je dan? ;)

Als ik lichte dumbbells pak kan ik ook 50 biceps curls, maakt dat me meer 'algeheel fit'?
Of 80 reps DL in 2 minuten met 40kg?

De crossfit vs bodybuilding discussie bestaat al zolang ik train. Ik vind het wel grappig, iedereen denkt dat zijn discipline de beste is.

[ Voor 11% gewijzigd door Superkiwi op 05-08-2021 20:36 ]

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Kortom: je moet die sporten niet met elkaar willen vergelijken
Eens ;)

• Barry|IA
Superkiwi schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 20:22:
Beetje zoals de brede, gebruinde man op het TellSell aparaat waardoor iedereen denkt dat je er door die apparaten zo uit gaat zien.
Is dat niet zo dan?

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ik ben sceptisch maar daar ze het meestal met staafdiagrammen en infraroodplaatjes onderbouwen weet ik het niet zeker.....

:+

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Bij de Total Gym eg wel!

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-11 13:53
Ik vind op hoog niveau crosfitten er net zo indrukwekkend uitzien als op hoog niveau bodybuilden en/of powerliften. Voor alle sporten is een plek.

Maar mijns inziens is er in geen enkele sport ooit een excuus om moedwillig een oefening (gevaarlijk)slecht uit te voeren. Zeker de blessure gevoelige oefeningen als een clean/deadlift/snatch.

En in alle sporten zie je mensen oefeningen belachelijk slecht uitvoeren.
Bij bodybuilding vaak omdat het (te) zware gewicht er stoerder uit ziet en bij crossfit vaak door de tijdsdruk die daar aan vrijwel alles gegeven wordt.

• Barry|IA
Ik heb ze gelijk gebeld, maar er neemt niemand op?

Kun je wellicht per fax bestellen?

[ Voor 6% gewijzigd door Barry|IA op 05-08-2021 21:17 ]

• Barry|IA
Skybullet schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 21:12:
Ik vind op hoog niveau crosfitten er net zo indrukwekkend uitzien als op hoog niveau bodybuilden en/of powerliften. Voor alle sporten is een plek.

Maar mijns inziens is er in geen enkele sport ooit een excuus om moedwillig een oefening (gevaarlijk)slecht uit te voeren. Zeker de blessure gevoelige oefeningen als een clean/deadlift/snatch.

En in alle sporten zie je mensen oefeningen belachelijk slecht uitvoeren.
Bij bodybuilding vaak omdat het (te) zware gewicht er stoerder uit ziet en bij crossfit vaak door de tijdsdruk die daar aan vrijwel alles gegeven wordt.
Ik zou het niet weten, dan zou je de statistieken erbij moeten halen. Hoeveel blessure in crossfit tov bodybuilding? Ik zelf kan mij niet echt voorstellen echt een serieuze blessure op te lopen omdat ik mij bijna obsessief richt op mind muscle connectie. Als je iets fout doet, is het meestal omdat je absoluut verkeerd traint.

Ego liften is trouwens altijd welkom hoor bij mij. Maar dan wel op een strikt geïsoleerde oefening. Bijvoorbeeld op de preacher curl bank. Als je daar lekker kunt ego liften, dan heb je mijn respect.

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ik snap die discussie over CrossFit vs krachttraining/bodybuilding nooit zo. Het zijn simpelweg verschillende sporten met hele verschillende doelen.

Kortom: je moet die sporten niet met elkaar willen vergelijken (al vullen ze elkaar mooi aan), maar dat is mijn mening.
Wie heeft het over vergelijken? Ergens wat over zeggen is niet meteen een vergelijking. Overigens hebben top crossfitters nogal eens blessures, zoals Brooke Ence bijv. die slijtage aan de schouder had en een hernia.

https://barbend.com/brooke-ence-withdraws-crossfit-open/

Overigens geldt dat net zo hard voor top powerlifters en top bodybuilders. Ronnie Coleman die nauwelijks nog kon lopen, Jay Cutler en Dorian Yates met schouderissues, en powerlifters die hun lichaam om zeep liften.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Nog even training erdoor gejast, zaterdag weer aan de bak.

Heb zelf totaal niks met Crossfit/lift of hoe het heet. Iedereen moet dat zelf weten, ieder zijn ding. Het is in elk geval beter dan met je luie reet op de bank hangen.
@Barry|IA ik ben ook niet van dat spul, maar had dat al vaker gezegd. Ook wie dat neemt moet dat zelf weten. Ik heb stacker3 of 4 wel eens gebruikt, toen het net uit was. Niks voor mij. Je energie zakt nadien dieper weg dan voor je de capsule neemt. Waardoor velen dat weer een capsule nemen. Daar was ook toen de hele heisa om ontstaan ,en is het snel verboden. Maarja , nu is er nog troep te koop, ook RedBull en supplementen die ‘nu nog’ legaal zijn. Heb ook het gevoel dat er al aantal jaar weinig naar wordt gekeken.

• Lixis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-11 08:20
Superkiwi schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 20:28:
[...]

Omdat je de discussie toch richting de 'crossfit is beter want meer algeheel fit' kant opduwt pakken we 'm wel even op :P

[...]

Andersom zie ik mensen die 50 clipping pullups kunnen maar er geen 10 strict pull ups uit krijgen.
Hoe fit ben je dan? ;)

Als ik lichte dumbbells pak kan ik ook 50 biceps curls, maakt dat me meer 'algeheel fit'?
Of 80 reps DL in 2 minuten met 40kg?

De crossfit vs bodybuilding discussie bestaat al zolang ik train. Ik vind het wel grappig, iedereen denkt dat zijn discipline de beste is.
Haha, nu ik mijn post teruglees is het inderdaad biased, maar dat was zeker niet de bedoeling. Ik bedoelde meer aan te geven dat het verschillende sporten zijn met andere voor- en nadelen.

Terechte vraag ook wat "fit" zijn eigenlijk is. Voor mij zit algeheel fit zijn in de combinatie van kracht, conditie en mobiliteit. Als ik in een wod zwaardere gewichten pak dan iemand anders, maar die persoon sprint mij vervolgens voorbij tijdens het hardlopen (gebeurd helaas regelmatig), dan drijft dat mij wel om juist daarop te gaan verbeteren. Helaas is er in mijn geval altijd iemand beter op elk onderdeel... :9

[ Voor 12% gewijzigd door Lixis op 05-08-2021 21:39 ]

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Haha geeft niks hoor.
Een beetje gezonde rivaliteit en plaagstootjes mag best af toe ;)

Zoals Hackus al aangaf: we zitten tenminste niet met onze luie reet op de bank.
Of ja, niet de héle dag :P

[ Voor 7% gewijzigd door Superkiwi op 05-08-2021 21:43 ]

• Barry|IA
Vanmiddag borst gedaan.

Begonnen met incline bench press. Eerder zei ik dat ik meer zou gaan flat benchen, maar ik heb veel meer connectie met de borst bij incline. Daarna door op pec deck. Had 'm nooit zo hoog zitten, maar dit is een dijk van een apparaat joh! Langzame reps, even stilhouden bij max stretch, heerlijk hoor. Daarna nog een paar setjes wat sneller gepakt, denk allemaal in een rep range van 20 - 25.

Toen afgefikt met cable fly's Gek genoeg doet deze steeds minder voor mij..... Ik denk ECHT dat het aan het type handvatten ligt, hier zit nauwelijks flexibiliteit in. Bij Bruno's Gym hadden we altijd oude troep, maar niet van die plastic zooi. Daar had ik veel meer gevoel bij. Ik voel 'm wel goed hoor opzich, maar ik heb zelfs het idee dat de pomp afneemt tijdens de oefening........ Heel apart. Moet ook wel zeggen dat het lichaam momenteel erg efficiënt is met doorbloeding.

Morgen weer leg day! Dit keer squats en leg extension, kuiten, en misschien nog wat leg curls. Hoofddoel is om al kapot te gaan op squats. Had eerder deze week m'n leg day, dacht lekker bezig te zijn, maar 0 spierpijn gevoeld de dagen er na. Dus er is morgen zeker ruimte voor verbetering.

[ Voor 16% gewijzigd door Barry|IA op 05-08-2021 21:48 ]

• HyperTrophy
  • Niet online
Vandaag als afsluiter voor m’n twee weekjes vakantie nog even een sessie benchpress gedaan, 62,5kg 10 sets;
7x, 7x, 6x, 6x, 6x, 5x, 5x, 5x, 3x en toen fail (op spotters), even meer rust, en toen 5x, en de laatste 5x

M’n darmen waren wat in de war vanmiddag en vanavond, zal wss door pizza gekomen zijn. Voelt dan alsof je je energie zo door de plee spoelt :))

Wilde eigenlijk nog deadliften, maar toch maar geskipped

Misschien morgenochtend nog ff deadlift, en wilde eigenlijk de dips wat voorzichtig oppakken, kreeg in het verleden wel wat kortstondig last van m’n linker sleutelbeen na het dippen. Dat verdween dan wel vrij vlot. Zal met name aan techniek liggen denk ik, en voortaan langzamer opbouwen.

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Iemand enig idee hoe je de dragon flag thuis kunt doen? Ik kan het niet doen omdat ik me nergens aan vast kan houden (de bench is te slap ervoor).

• HyperTrophy
  • Niet online
@Salvatron Kun je dat niet met een kolom of staander van een rack doen? Liggend op de grond?

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

HyperTrophy schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 23:18:
@Salvatron Kun je dat niet met een kolom of staander van een rack doen? Liggend op de grond?
mijn power rack schuift en gaat omhoog als ik het erop doe

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:07

Vuvuzela

My spire is forming

Salvatron schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 23:20:
[...]
mijn power rack schuift en gaat omhoog als ik het erop doe
Al je gewichten aan het rack hangen? Of misschien heb je een zware tafel en kan het aan een poot, of bank met iemand erop, de verwarming, traphek/reling, regenpijp of aan de kuiten van je obese buurvrouw etc.

I served in a company of heroes.

• HyperTrophy
  • Niet online
Barbel met wat gewicht eraan zal m wel fixeren.
En mss toch tijd om je rack permanent te fixeren? ;)

Afbeeldingslocatie: https://cdn1.coachmag.co.uk/sites/coachmag/files/styles/16x9_480/public/2021/03/dragon-flag.jpg?itok=IZ5a1Yp6&timestamp=1616742894

Hier zie je m ook met bankje, maar zo op de vloer, met evt een matje werkt net zo prima

[ Voor 54% gewijzigd door HyperTrophy op 05-08-2021 23:27 ]

• Tincahunter
Nomnom. Voor onderweg of of de fiets bij lange duur. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2BWmxEa0nZWXTYIGFoK_73ljHN4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1kGAUCM70YSkdGIJ8pyAJbvc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7tHMWrazpnmvwrufk2sFeMHEyZ8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xjATtnu1qOwlEzsdUz83NhDI.jpg?f=fotoalbum_large

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Salvatron schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 21:27:
[...]

Overigens geldt dat net zo hard voor top powerlifters en top bodybuilders. Ronnie Coleman die nauwelijks nog kon lopen, Jay Cutler en Dorian Yates met schouderissues, en powerlifters die hun lichaam om zeep liften.
Blessuregevoeligheid is vele malen groter bij crossfit doordat je zeer technische dynamische oefeningen tegen maximale inspanning doet. Bij recreatieve beoefening zal je van krachttraining niet snel geblesseerd raken, terwijl bijna iedere crossfitter tegen blessures aanloopt. Heb het zelf ook gedaan in de begintijd, vond het prachtig qua inspanning, maar de trainingen zijn volstrekt onprogrammeerbaar. En soms zelfs onverantwoord. Na een hele vervelende schouderblessure (tgv kapotstuk ringdips voor reps na roeien...) was ik er wel klaar mee.

Ik vind de fysiek van professionele crossfitters trouwens echt fantastisch, veel beter dan van freaky bodybuilders.

[ Voor 5% gewijzigd door joepP op 06-08-2021 11:16 ]

• Requiem19
  • Laatst online: 22:00
Salvatron schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 19:47:
[...]

Raar concept, een opdracht zo snel mogelijk afronden.
Het is hetzelfde concept als hardlopen (ga van A naar B en doet het zo snel mogelijk zonder hulpmiddelen), of fietsen (idem, maar dan met een hulpmiddel), autoracen, zwemmen etc. Kortom, het concept van een opdracht zo snel mogelijk afronden is simpelweg hoe sport werkt :).
Prima concept voor slechte vorm en cheaten.
Slechte vorm is zeker een risico - daarom doe je Crossfit dus niet in je eentje, maar met gecertificeerde coaches in kleine groepen.

De kipping of butterfly pull-ups zijn 'gymnastics' bijvoorbeeld. In het Nederlands heet dat gewoon turnen. Kortom, het is een stukje Yoeri van Gelder gecombineerd met cardio.
Als je je lichaam wil trainen doe je dat imo niet door zo snel mogelijk door de oefeningen heen te gaan.
Dat ligt aan je doel. Als jouw doel is om meer spiermassa te verkrijgen heb je natuurlijk helemaal gelijk. Als je in bredere zin fit wilt worden, dus ook cardiovasculair en spieruithoudingsvermogen in combinatie met een hoge mate van techniek, is het juist wel goed.
ze zitten allebei onder de steroids als ik dit artikel moet geloven: https://www.t-nation.com/pharma/crossfit-and-steroids/
Tuurlijk, artikel van 6 jaar oud van een website die zich alleen richt op krachttraining :-). Ongetwijfeld zal er ook bij CF gedoped worden, net als bij wielrennen, Olympic Weightlifting en zeker ook bodybuilding. Maar er wordt ook gewoon getest, dus als ze het allemaal zouden doen zou er wel wat aan het licht komen...

Ik begrijp ook dat het voor de meeste hier niet boeiend is omdat hier het voornaamste doel is om meer spiermassa te krijgen. Voor mij is het wel interessant, omdat ik meer interesse heb in functionele kracht en conditie.

Voor de enkeling die het wel interessant vindt wat hoogtepuntjes van het afgelopen WK Crossfit vorig weekend:

140kg snatch van Malheiros:

Overzichtje van de Games:

• HyperTrophy
  • Niet online
Het zal wss bij meerdere sporten en sporters zo zijn, maar ik volgde afgelopen jaren Tia Clair Toomey en Matt Fraser en Sara sigmundsdóttir op insta, maar het valt me altijd wel op dat ze heel veel met voeding en supplementen bezig zijn. Zal grotendeels ‘verplichte’ reclame zijn. Het zijn per slot van rekening top atleten, waarbij het mede opvalt dat ze er dag en nacht rekening mee houden, en iedere keer er ogenschijnlijk klaar voor lijken om een CF Games af te ronden.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
We zijn er weer, CrossFit wordt gebashed en moet verdedigd worden. Het is simpelweg een andere sport met andere doelen, de naam zegt het al. Het valt maar voor een beperkt deel onder krachtsport, de rest zijn elementen uit andere sporten, niets mis mee.

Het nadeel is wel dat die gecertificeerde coaches waar @Requiem19 het over heeft natuurlijk niet echt in de meeste gyms terug te vinden zijn. Daar zetten ze gewoon een klimrek neer en gaan het als extra klasje verkopen. Dan is het niet vreemd dat het als professioneel apenkooien gezien wordt.
Maar dat soort instructeurs en training zie je ook bij BB-oefeningen. Bash dan gewoon de manier van lesgeven, niet de sport.

Strikt genomen vind ik dat ze bij gewichtheffen ook maar een hoop cheaten op de military press, maar ja, dat is ook gewoon een andere sport. ;)

Dat gezegd hebbende, verdient CrossFit niet eigenlijk gewoon een eigen topic, gezien de breedte van de sport? Misschien wat voor jou @Requiem19, als fervent voorvechter van deze sport? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Na weer een flinke break, toch weer opgepakt.

Maandag beginnetje gemaakt:
5x5 squat 35KG
5x5 benchpress 35KG (stang met gewicht en al naar beneden gecurled....)
5x5 barbell row 35KG

ging goed, squat was wel weer ff zoeken naar juiste houding maar kwa kracht prima te doen. Benchpress voelde toch wat zwaar. nadat ik wat beter met mijn voeten op de vloer drukte werd het toch ook weer makkelijker.
barbell row ging heel soepel, heb daar nog wat extra reps gedaan elk setje.

Woensdag
5x5 squat 35KG (ging wat moeilijk in het begin door nog wat spierpijn van maandag)
5x5 Overhead press 25KG (easy peasy)
1x5 Deadlift 65KG

met de deadlift maakte ik mij wat druk om mijn rug maar ging eigenlijk zo makkelijk en soepel.

Ik zit nu heel erg te twijfelen wat vanavond te doen. Meeste ging toch best makkelijk en dan is het verleidelijk om toch flink te verhogen. aan de andere kant misschien nog ff kalm blijven en wat meer volume te doen.
in ieder geval echt weer lekker om weer bezig te zijn en heel ontspannend. Eerder was het lastig met sportscholen dicht en niet thuis kunnen trainen omdat mijn dochter dan licht sliep. Tegenwoordig is beide een optie en heb ik er echt weer zin in!

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:35
pyrofielo schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:52:
Na weer een flinke break, toch weer opgepakt.

Maandag beginnetje gemaakt:
5x5 squat 35KG
5x5 benchpress 35KG (stang met gewicht en al naar beneden gecurled....)
5x5 barbell row 35KG

ging goed, squat was wel weer ff zoeken naar juiste houding maar kwa kracht prima te doen. Benchpress voelde toch wat zwaar. nadat ik wat beter met mijn voeten op de vloer drukte werd het toch ook weer makkelijker.
barbell row ging heel soepel, heb daar nog wat extra reps gedaan elk setje.

Woensdag
5x5 squat 35KG (ging wat moeilijk in het begin door nog wat spierpijn van maandag)
5x5 Overhead press 25KG (easy peasy)
1x5 Deadlift 65KG

met de deadlift maakte ik mij wat druk om mijn rug maar ging eigenlijk zo makkelijk en soepel.

Ik zit nu heel erg te twijfelen wat vanavond te doen. Meeste ging toch best makkelijk en dan is het verleidelijk om toch flink te verhogen. aan de andere kant misschien nog ff kalm blijven en wat meer volume te doen.
in ieder geval echt weer lekker om weer bezig te zijn en heel ontspannend. Eerder was het lastig met sportscholen dicht en niet thuis kunnen trainen omdat mijn dochter dan licht sliep. Tegenwoordig is beide een optie en heb ik er echt weer zin in!
Mooi dat je weer een begin gaat maken. Zou het wel rustig aan opbouwen in gewicht.

• Bulder
Gonadan schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:42:

Het nadeel is wel dat die gecertificeerde coaches waar @Requiem19 het over heeft natuurlijk niet echt in de meeste gyms terug te vinden zijn. Daar zetten ze gewoon een klimrek neer en gaan het als extra klasje verkopen. Dan is het niet vreemd dat het als professioneel apenkooien gezien wordt.
Maar dat soort instructeurs en training zie je ook bij BB-oefeningen. Bash dan gewoon de manier van lesgeven, niet de sport.
Bij een affiliated Crossfit box (dus die de Crossfit-naam mogen voeren) coachen alleen gecertificeerde coaches met minstens een Level-1 certificaat. In de praktijk zie je vaak dat coaches ook gecertificeerd Weightlifting coach zijn, maar dat hoeft uiteraard niet.

Er zal vast onderling verschil zijn, maar de Crossfit coaches die ik ben tegengekomen over de jaren (zeker een box of 20 bezocht in binnen- en buitenland) waren allemaal erg vaardig.
Gonadan schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:42:
Dat gezegd hebbende, verdient CrossFit niet eigenlijk gewoon een eigen topic, gezien de breedte van de sport? Misschien wat voor jou @Requiem19, als fervent voorvechter van deze sport? ;)
Ik ben helemaal voor.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Zo, even klaar.
Komende week is de gym hier dicht dus even een weekje rust, buiten wat pull ups, setjes op de opdruksteunen en enkele hardloopsessies.
Blij toe want dit schema vraagt behoorlijk veel van mijn herstellend vermogen.

De laatste weken mijn carbs wat omlaag geschroefd en dat vertaalt zich in ongeveer een halve kg lichaamsgewicht verlies per week. Goed zo die gaat!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Tincahunter schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:40:
Nomnom. Voor onderweg of of de fiets bij lange duur. [Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb ik ook naar zitten loeren, maar ze bevatten te veel suiker voor me. Mars-variant bestaat ook :) Heb recent body & fit eigen merk smart bars gehaald in wat smaken. Wel opletten want maltitol (darmen vinden dat niet zo leuk dus max 2 per dag maar meestal 1 dus no worries), maar op de cookie-smaak na voor mij prima weg te tikken. Quest bars zijn doable en ook weinig suiker, maar die zijn echt fors aan de prijs, pfff.. Knikker dan toch maar wat whey door de yoghurt of hüttenkäse :P

[ Voor 5% gewijzigd door 2Dutch op 06-08-2021 14:27 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• HyperTrophy
  • Niet online
Bulder schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:11:
[...]

Bij een affiliated Crossfit box (dus die de Crossfit-naam mogen voeren) coachen alleen gecertificeerde coaches met minstens een Level-1 certificaat. In de praktijk zie je vaak dat coaches ook gecertificeerd Weightlifting coach zijn, maar dat hoeft uiteraard niet.

Er zal vast onderling verschil zijn, maar de Crossfit coaches die ik ben tegengekomen over de jaren (zeker een box of 20 bezocht in binnen- en buitenland) waren allemaal erg vaardig.

[...]

Ik ben helemaal voor.
Meeste coaches volgens een class bij Welift Arnhem of Amsterdam

Problemen zijn vaak bij gyms die niet gecertificeerd zijn en fitcross of crossbox of wat voor verbastering ook aanbieden.
Bij een jonge crossfit box zie je mogelijk nog wel onervarenheid. Maar meestal worden er wel trainers uitgewisseld onder de verschillende filialen.

@pyrofielo hervat je trainingen niet met een te grote stap terug, daarmee zit je je progressie onnodig in de weg. Een eerste weekje of twee zal je herstel idd niet zo vlot gaan

• gop1
Tincahunter schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:40:
Nomnom. Voor onderweg of of de fiets bij lange duur. [Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb die wel eens geprobeerd, maar de smaak komt niet in de buurt van een echte Snickersbar en ze zijn best duur.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Tincahunter Ik neem vaak zakje krentenbollen/mueslibollen mee

• Tincahunter
Hackus schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:33:
@Tincahunter Ik neem vaak zakje krentenbollen/mueslibollen mee
Dat is natuurlijk veel goedkoper en volgens mij meer voedzaam. Ik gebruik reizen en lange cardio sessies als excuus om wat lekkers te eten :D

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

joepP schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:15:
[...]

Blessuregevoeligheid is vele malen groter bij crossfit doordat je zeer technische dynamische oefeningen tegen maximale inspanning doet. Bij recreatieve beoefening zal je van krachttraining niet snel geblesseerd raken, terwijl bijna iedere crossfitter tegen blessures aanloopt. Heb het zelf ook gedaan in de begintijd, vond het prachtig qua inspanning, maar de trainingen zijn volstrekt onprogrammeerbaar. En soms zelfs onverantwoord. Na een hele vervelende schouderblessure (tgv kapotstuk ringdips voor reps na roeien...) was ik er wel klaar mee.
Ik lees regelmatig van mensen op bijv. youtube die tientallen jaren gelift hebben dat ze hun gewrichten versleten hebben met die zware gewichten. Ik weet niet wie een recreatieve lifter is maar al die zware gewichten lijken me toch slijtage te veroorzaken op den duur.

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

HyperTrophy schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 23:24:
Barbel met wat gewicht eraan zal m wel fixeren.
En mss toch tijd om je rack permanent te fixeren? ;)

[Afbeelding]

Hier zie je m ook met bankje, maar zo op de vloer, met evt een matje werkt net zo prima
Lukt allemaal niet, de barbell begint te schuiven en anders schuif ik zelf wel op de gladde laminaatvloer. Enige oplossing is een nieuwe bench denk ik.

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Hackus schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 15:58:
Ik had laatst bij een bestelling whey een proefzakje pre-workout; eerste keer dat ik dat gebruikte, en had inderdaad ook last van wat je omschrijft. Rare tintelingen, gestrest, etc.
gaat om xxl blast met deze specs:
https://xxlnutrition.com/.../product/_/n/_nld_48.jpeg

Het hielp wel, want ik was redelijk gaar, en meer gedaan gekregen dan normaal.
Vervolgens echter slecht geslapen (was na ca. 4 uur nog niet uitgewerkt)

Ik vroeg me af wat dat nou veroorzaakt. Je zou verwachten de cafeïne, en dan wil ik nog wel eens een cafeïnevrije proberen.
Je leest bij de reclame voor de cafeïnevrije variant (als ik die xxl blast als voorbeeld neem dan):
Maak je graag gebruik van een pre-workout supplement, maar krijg je een opgejaagd en zenuwachtig gevoel van cafeïne die hierin vaak verwerkt is? Dan is Blast! Pre Workout caffeine free voor jou! Deze krachtige pre-workout bevat dezelfde kwalitatief hoogwaardige ingrediënten als Blast Pre Workout, maar dan zonder de cafeïne. Door de optimale samenstelling van ingrediënten als citruline malaat, beta-alanine, taurine en arginine AKG weet je zeker dat je een ware kick ervaart en je geen zorgen hoeft te maken over nare bijwerkingen.

Alleen ben ik best wat cafeïne gewend. Hier zat 300mg in, terwijl ik doorgaans 2-3 dubbele espresso's drink op een dag, en vaak ook nog wel eentje in de avond, met naar schatting 200-250mg (20gr gemalen koffie per 'shot'), en daar ervaar ik dat ook nooit mee.

Veroorzaakt de rest van de ingrediënten dan ook van die vage klachten? Zo ja, welke doet wat.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Het is de combinatie van elk bestanddeel samen. Ook beta-alanine verbetert je prestatie, en vermindert vermoeidheid. Dan nog de rest, met caf. op 300mg, wat best veel is. Met kopje espresso van 50ml, krijg je +- 65mg caf binnen. Dan nog het tijdstip van innemen, als dat in de ochtend is, zul je in de avond weinig tot geen last meer hebben. oa citrulline-malaat zorgt voor betere zuurstofafgifte en stelt spiervermoeidheid uit. Je hebt waarschijnlijk meer kunnen trainen, maar door stressgevoel, en onrust na training zal je herstel niet beter zijn geweest.

• Bulder
defusion schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 20:02:
[...]

Alleen ben ik best wat cafeïne gewend. Hier zat 300mg in, terwijl ik doorgaans 2-3 dubbele espresso's drink op een dag, en vaak ook nog wel eentje in de avond, met naar schatting 200-250mg (20gr gemalen koffie per 'shot'), en daar ervaar ik dat ook nooit mee.

Veroorzaakt de rest van de ingrediënten dan ook van die vage klachten? Zo ja, welke doet wat.
Beta Alanine. Dat ben je waarschijnlijk niet gewend, en dat geeft je in het begin tintelingen en een gejaagd gevoel.

Je moet het net zoals creatine dagelijks nemen, na een week merk je er niks meer van.

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
@Hackus Zoals ik het heb ervaren was niet voor herhaling vatbaar, inderdaad vanwege de slechte nachtrust.
Ik zou het nog wel eens willen proberen zonder de cafeïne, als ik dan weer zo'n vage klachten krijg dan weet ik in elk geval dat ik het beter kan laten
'mijn' espresso heeft overigens echt rond de 200-250mg cafeïne. Als het ~65mg was geweest had de cafeïne het kunnen verklaren. Overigens bedenk ik me nu dat ik ook van die 200mg cafeïne pilletjes heb, en die hebben bij mij ook vrijwel geen effect (behalve dan om ontwenningsverschijnselen/hoofdpijn te voorkomen).
Dat is waarom ik vrees dat het ergens anders in zit.

offtopic:
Arabica bonen bevatten ca. 12mg cafeïne per gram koffie. Nespresso bijv. zal wel rond de 65mg cafeïne zitten, daar gaat doorgaans maar 5,5gr gemalen koffie in met ca. 12mg/gram, dan klopt de som wel.
Maar ik maak ze echt met 20-21gr bonen x 12mg/g ~= 240-250mg cafeïne.
En volgens mijn interpretatie van een studie die ik daarover heb gelezen, wordt ook vrijwel 100% van de cafeïne eruit gehaald met mijn zetmethode: defusion in "Koffie: van hele boon tot kop - Deel 1"

@Bulder thx, fijn om te weten. Dat kan het verklaren. Was meer op zoek voor af en toe als ik wat gaar ben, om toch een goede training erin te krijgen, maar vervolgens wel nog te kunnen slapen...
Misschien ooit nog mee experimenteren, enige manier om er echt achter te komen, maar voor nu laat ik het maar even.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ja, de gewenning. Dan merk je verder ook niet veel meer van de werking, je denkt dan dat het normaal is.

• HyperTrophy
  • Niet online
Salvatron schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 19:48:
[...]

Lukt allemaal niet, de barbell begint te schuiven en anders schuif ik zelf wel op de gladde laminaatvloer. Enige oplossing is een nieuwe bench denk ik.
Als je graag een nieuwe bench wilt kopen, ik houd je niet tegen ;)

Budget-oplossing is evt een handdoek of beter een (yoga-)matje.

(Schuift je barbell van je hooks? :S )

• Tincahunter
Goedemorgen (1,5 uur terug) Feel good moment.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I4QNPY0kWm06JN7qMoz392OBrmo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SGjKzGjHjbkKb7I2JViHqj5C.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren had ik de rug en biceps nog getraind alleen heb ik een aantal oefeningen achterwege gelaten omdat ik wat last had van de nek waardoor ik ook niet het hoofd goed naar links kon draaien.

Ik heb daarom de barbell Shrug en barbell curl achterwege gelaten en de rest nie tot het uiterste getraind. Vandaag heb ik in ieder geval geen last meer van de nek.

BOR
8x80
8x80
8x80

Latpuldown
8x75
8x75
8x75

Dumbell row
8x32,5
8x32,5
8x32,5

Dumbell rear delt raise
16x12,5
16x12,5

Incline dumbull curl
12x15
12x15

Dumbell preacher curl
12x15
12x15

dumbell hammer curl
12x15 2/5 seconden
12x15 2/5 seconden

Vandaag en morgen neem een extra rustdag. Ik ga vandaag naar Moddergat om even bij de waddenzee te kijken/genieten. En morgen ga ik fietsen 48 minuten tempotraining. Maandag ga ik pas weer benen en core trainen.

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11 13:30

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

JDFS schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 13:16:
@Zuluman benieuwd of je nog wel eens borst traint. Ik train eigenlijk qua bovenlichaam alleen nog schouderkracht (wat ook echt rapido omhoog gaat) en uiteraard rug plus dips/HSPU voor de lockout.
Ik heb de afgelopen 6-8 weken alleen olylifts gedaan 3x per week. om en om snatch en clean&jerk. Voor de rest geen powerlifting gedaan. Ik merk dat ik dan wel in kracht achteruit ga. Er is te weinig focus op kracht in olyclass.

Ben weer met een powerlift cycle begonnen en wil daarnaast 2x per week oly doen. Ben weer begonnen dus met bankdrukken verleden week. Vandaag staat dat ook weer op het pogramma. Bankdrukken gaat altijd snel omhoog bij mij. 5x5x100kg ging redelijk stroef na zeker 3 maanden geen bankdrukken. vandaag staat 145kg in het schema van de texasmethod. schat niet dat het lukt maar ga t wel proberen en kijk hoever ik kom.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zuluman schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 11:49:
[...]

Ik heb de afgelopen 6-8 weken alleen olylifts gedaan 3x per week. om en om snatch en clean&jerk. Voor de rest geen powerlifting gedaan. Ik merk dat ik dan wel in kracht achteruit ga. Er is te weinig focus op kracht in olyclass.

Ben weer met een powerlift cycle begonnen en wil daarnaast 2x per week oly doen. Ben weer begonnen dus met bankdrukken verleden week. Vandaag staat dat ook weer op het pogramma. Bankdrukken gaat altijd snel omhoog bij mij. 5x5x100kg ging redelijk stroef na zeker 3 maanden geen bankdrukken. vandaag staat 145kg in het schema van de texasmethod. schat niet dat het lukt maar ga t wel proberen en kijk hoever ik kom.
Tuurlijk wel, powerhouse !!

• Zuluman

Zuluman

Hackus schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 12:33:
[...]

Tuurlijk wel, powerhouse !!
Ik ben bij de 130kg gestopt met bankdrukken. Ging net met mijn rechter schouder. Moest er wel goed op letten. En hij ging erg langzaam en gestaag omhoog. Niet slecht na 3 maanden niet bankdrukken.

Squat ging iets beter met 4x160kg. 5e ging niet meer. Linker glute is erg gespannen. En ik had niet door dat de bar niet goed had gebalanceerd. Denk dat de lichte blessure aan mijn rechterschouder ook niet meehielp.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

HyperTrophy schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 23:05:
[...]

Als je graag een nieuwe bench wilt kopen, ik houd je niet tegen ;)

Budget-oplossing is evt een handdoek of beter een (yoga-)matje.

(Schuift je barbell van je hooks? :S )
Die barbell schuift over de grond en als de barbell niet schuift schuif ik zelf wel, maar misschien trek ik teveel. Bench heb ik eigenlijk sowieso nodig, die ik nu heb is van het merk Kroon, flutmerk wat helisports verkochtte.
Matje schuift ook, ook als ik er wat rubber onder doe, handdoek gaat helemaal schuiven, maar misschien voer ik de oefening niet correct uit waardoor alles schuift. Anders gewoon andere buikspieroefeningen doen, het ab wheel is ook een gigantische oefening voor de buikspieren.
Zuluman schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 11:49:
Voor de rest geen powerlifting gedaan. Ik merk dat ik dan wel in kracht achteruit ga. Er is te weinig focus op kracht in olyclass.

Bankdrukken gaat altijd snel omhoog bij mij. 5x5x100kg ging redelijk stroef na zeker 3 maanden geen bankdrukken.
Hoe komt dit? Worden de spieren slapper of is het neurologisch in de zin dat het zenuwstelsel niet meer gewend is om hoge gewichten te tillen? Of beide?
Ik heb dit ook, vroeger was 100 kilo squat geen probleem en vond ik het licht, tegenwoordig zal waarschijnlijk 60-80 kilo al zwaar zijn voor mij omdat ik nauwelijks nog squat (ik doe vooral bodyweight en single leg squats tegenwoordig). Hetzelfde geldt voor de deadlift, als ik die niet meer doe word ik er slapper in.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zuluman schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 14:54:
[...]

Ik ben bij de 130kg gestopt met bankdrukken. Ging net met mijn rechter schouder. Moest er wel goed op letten. En hij ging erg langzaam en gestaag omhoog. Niet slecht na 3 maanden niet bankdrukken.

Squat ging iets beter met 4x160kg. 5e ging niet meer. Linker glute is erg gespannen. En ik had niet door dat de bar niet goed had gebalanceerd. Denk dat de lichte blessure aan mijn rechterschouder ook niet meehielp.

[YouTube: new cycle texas method week 1 Friday]
Ai, shit !

Squat ziet er idd ook niet lekker uit.

Heb mijn 5x8 training er weer op zitten. Vanochtend nog 30km MTB incl 3maal parcours

Edit: nogmaals squat bekeken, maar je hangt teveel voorover waardoor je een deel lift met je onderrug. Ga je Squat maar eens filmen van opzij, dan kun je het nadien zelf beter beoordelen.

[ Voor 10% gewijzigd door Hackus op 07-08-2021 22:24 ]

• HyperTrophy
  • Niet online
Zuluman schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 14:54:
[...]

[YouTube: new cycle texas method week 1 Friday]
Dat scheef squatten kom je idd ook pas achter na het filmen, heb thuis ook geen spiegel bij m’n rack staan, maar of dat nu echt nuttig is met low bar squats…

Je snelheid is wel top btw, netjes!

• Tincahunter
Ik hang ook meer naar voren tijdens squaten maar dat heeft niets meer met mobiliteit te maken. Als je lange bovenbenen hebt kom je er niet onderuit om niet meer naar voren te hangen om het gewicht in een lijn te houden met de enkels. Ga je wel rechter op donder je om.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WCBgsjwy9iHt1oHJcX5TjUZ5ALM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IYZ7PKw2HQmt7AjKjtLIi5ST.jpg?f=fotoalbum_large

Volgen mij hebben powerlifters met kortere benen en armen en een iets lagere romp ook iets meer voordeel maar dat denk ik alleen maar als ik het menselijk lichaam anatomisch bekijk want de ROM is korter.

Edit

Ik vraag me overigens nog af wat enkel mobiliteit hier mee heeft temaken. Als je stijve enkels heb kun je toch als nog zakken of dat nu een vrij rechte rug is of meer voorover gebogen?

[ Voor 62% gewijzigd door Tincahunter op 08-08-2021 11:28 ]

• HyperTrophy
  • Niet online
@Tincahunter ken dit boek niet, maar het staat er voor mijn begrippen in nogal Jip en Janneke taal in.

Ik zou je willen adviseren het boek van Mark Rippetoe te gaan lezen:
https://aasgaardco.com/st...h-basic-barbell-training/

Daarin staat meer in detail en met voorbeelden uitgebeeld hoe je kunt squatten en wat de ‘cues’ zijn per stap.
Er staat ook duidelijk in waarom je een bepaalde houding moet aannemen, en wat de consequenties zijn wanneer je het fout doet.

In jouw voorbeeld wordt ook niets gezegd over het fysieke kracht*arm=moment waar het met liften ook om draait. Dan vat je alle verschillende lichaamsbouw al onder een dak, doordat je met liften ervoor zorgt dat de halter een rechte lijn ‘bewandelt’ tijdens je rep, zodat je geen onnodige energie verliest. Echter in het bovenste plaatje zie je de verticale lijn, zonder verdere verwijzing er naar in de tekst.

Dit alles is beste theoretisch natuurlijk, maar als je het begrijpt helpt het tijdens het werken! Net als wanneer je een personal trainer hebt of goede trainings maatje die je de juiste correcties of feedback geeft.

[ Voor 4% gewijzigd door HyperTrophy op 08-08-2021 14:09 ]

• Tincahunter
Maar er zijn beperkingen qua houding omdat op anatomisch gebied niet ieder lichaam het zelfde is. Het staat er ook in Jip en Janneke taal zodat iedereen het snapt vermoed ik.

Als je het plaatje bekijkt word ook al snel duidelijk wat het probleem is (of probleem) wat de beperking is van een lichaam om minder rechtop te kunnen squaten met de rug. Dit kun je wel fixen maar dan moet je dus gaan frontsquaten. Maar meer naar voren hangen door lange bovenbenen is een natuurlijke houding, dat is gewoon niet anders of je moet je benen laten inkorten maar dat lijkt me geen gezonde oplossing :D

Ik heb dit uit het boek "Krachttraining een anatomische benadering"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jxh5e1lpP89dvyVmxt7hv6G0l1o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xMEwY3w2LgOmxjLMds8hmTSW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door Tincahunter op 08-08-2021 13:08 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ook met lange (boven)benen kun je correct squatten. Zoals je ziet op plaatje 2, van je boek. zo hoort het niet(ook al lijkt de foto wat overdreven).

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Tincahunter schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 12:59:
Maar er zijn beperkingen qua houding omdat op anatomisch gebied niet ieder lichaam het zelfde is. Het staat er ook in Jip en Janneke taal zodat iedereen het snapt vermoed ik.

Als je het plaatje bekijkt word ook al snel duidelijk wat het probleem is (of probleem) wat de beperking is van een lichaam om minder rechtop te kunnen squaten met de rug. Dit kun je wel fixen maar dan moet je dus gaan frontsquaten. Maar meer naar voren hangen door lange bovenbenen is een natuurlijke houding, dat is gewoon niet anders of je moet je benen laten inkorten maar dat lijkt me geen gezonde oplossing :D

Ik heb dit uit het boek "Krachttraining een anatomische benadering"

[Afbeelding]
Front squatten heeft mij enorm geholpen in een goede squat houding te krijgen, en ben ook best lang (2.00 meter).Ook het dynamisch rekken van harmstrings en glutes heeft echt veel geholpen, ook hip streches hebben erg geholpen. Ik doe het nog steeds regelmatig al warm up.
Een aanraden om te volgen op instagram is strengthcoachtherapy, die heeft zo enorm veel goede dynamische mobiliteits oefeningen op zijn instagram staan.

[ Voor 10% gewijzigd door Turdie op 08-08-2021 16:57 ]

• Tincahunter
Hackus schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 16:19:
Ook met lange (boven)benen kun je correct squatten. Zoals je ziet op plaatje 2, van je boek. zo hoort het niet(ook al lijkt de foto wat overdreven).
Natuurlijk kun je correct squaten alleen zal je altijd meer naar voren hangen dan iemand met kortere bovenbenen want zo zit het lichaam in elkaar en daar verander je niets aan.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tincahunter schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 17:32:
[...]

Natuurlijk kun je correct squaten alleen zal je altijd meer naar voren hangen dan iemand met kortere bovenbenen want zo zit het lichaam in elkaar en daar verander je niets aan.
Maar je hoeft dus niet met je onderrug te liften. Dit komt vaak door teveel gewicht te gebruiken of de squat niet correct uit te voeren. Zie ook vaak bij sporters die amper(kunnen) squatten, maar wel sterk genoeg zijn om bepaald gewicht te tillen.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Tincahunter schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 17:32:
[...]

Hoef niet per se, ik ben daar het levende voorbeeld van. Een forward lean is op te lossen, bij iedereen, ongeacht lengte. o.a dmv front squats en het liefste met paused reps om het nog wat effectiever te maken.
https://www.t-nation.com/training/tip-the-tall-guy-squat/

[ Voor 22% gewijzigd door Turdie op 08-08-2021 19:10 ]

• Barry|IA
Hele week geen bovenlichaam getraind, behalve 1 keer borst en lichtjes armen.

Niks verloren, maar zelfs gewonnen. Rust is dus ECHT belangrijk.

Aderen staan goed en ik leg zelfs wat nieuwe adertjes aan op m’n buik.

Mijn borst moet wijder. De insertie punten zijn genetisch niet geweldig, maar als ik meer spanning op de borst houdt bij stretch, zou het moeten lukken (is mijn idee).

Eten gaat goed. Ik zit 500 kcal boven m’n onderhoud van 4000 kcal en dit heb ik verhoogd naar 5000 tot 6000 kcal (alles eten wat je kan). Dit lijkt enorm veel en is enorm veel, maar ik metaboliseer alles extreem snel. Dat merk ik ook aan de “supplementen” die ik neem. Ik merk elke toevoeging direct.

Ik ga met het verhogen van kcal kijken of ik hier meer massa mee pak. Is het niet het geval en wordt ik dik, dan is de training niet goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OuYD4N-SnI6A0PUe7sjS3KbZkOU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8XPXqkvfnqnsxGFNU7nA7yVd.jpg?f=fotoalbum_large

(Foto bewerkt met Lightroom)

• Zuluman

Zuluman

Zodra het zwaar wordt wil ik ook wat meer naar voren leunen bij high bar. Komt wellicht dat mijn quads dan wat tekortschieten en je dan je hamstrings en glutes wil gebruiken. Je bent immers sterker in low bar (hamstring,glutes) dan high bar (quads dominant).

Hier een oude video van de zijkant van mij. Je rechts bij 167,5kg dat ik weer iets naar voren leun en een mini stripper squat doe.

• Tincahunter
Turdie schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 19:04:
[...]

Hoef niet per se, ik ben daar het levende voorbeeld van. Een forward lean is op te lossen, bij iedereen, ongeacht lengte. o.a dmv front squats en het liefste met paused reps om het nog wat effectiever te maken.
https://www.t-nation.com/training/tip-the-tall-guy-squat/
Het gaat me niet om totaal lichaamslengte maar bovenbeen lengte
Pagina: 1 ... 67 ... 125 Laatste

Let op:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.