SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Hehe, ik squat ook meestal na m'n oly class. Laatst 5x90 voor 3 sets gedaan, kreeg ik de opmerking "this is cardio for youZuluman schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 19:28:
Cleans vandaag tot 95%
3x60% - 77,5kg
3x70% - 90kg
3x75% - 97,5kg
2x80% - 105kg
2x1x85% - 110kg
2x1x90% - 117,5kg
1x1x95% - 122,5kg
95% cleans ging niet zo soepel als snatch afgelopen dinsdag. Ik was ook redelijk moe. Dacht dat 95% niet zou lukken maar ik heb mezelf verrast. Techniek was ugly a.f . Met name de catch maar gewoon omhoog gekregen Ik squat niet buiten de olyclass die ik 3x per week doe. Dqt z ook schelen. Maar vandaag weer 3x20 squats als kracht na de cleans. 3x70kg, 3x80kg en 3x90kg.
Toch wel mooi dat een clean rond de 80/90 kg al gelijk iets zegt over de brute kracht van iemand. Helaas ben ik een van de weinige mannen in mijn gewichtsklasse in mijn box, vergelijken moet dan maar op basis van lichaamsgewicht/C&J/snatch ratio om een beeld te hebben bij je eigen kracht. De baas van onze box is nu begin 40 en kwam met een BW van 76 kg vorig jaar tot 98 kg snatch (ratio van ongeveer 1,3). Zeer goede prestatie.
Zit op bankje van fitness seller te azen,aar constant uitverkocht. Die ik nu heb is ok, maar niet geweldig. Dat decline/incline is niet lekker in te stellen.Hackus schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:55:
[...]
Ja, die van Vinnie lijkt platter te liggen. als je 45 graden gaat drukken, kun je dat doen bij bijv. chest/schouders.
Verder is er niet zoveel verschil in prikkeling, maar gaat het voorbij 30 graden voor borst hard naar beneden.
[Afbeelding]
het gaat mij vooral om welke spiergroepen de belangrijkste zijn voor de oefening. Benen doen weinig is mijn ervaring, heup doet wel iets. Voor de armen is het een zeer zware oefening, je ziet niet voor niets vaak (foutief) gebogen armen op youtube, met rechte armen is hij zeer zwaar voor de armen. Maar er is sprake van een pull net als bij de deadlift, pull up en row, dus dan zou ik de front lever primair beschouwen als een rugoefening dan een buikoefening. In feite is de front lever een statische row maar dan met de voeten in de lucht. Voor de buikspieren lijkt het me geen relevante oefening, buikspieren kun je makkelijker trainen met dragon flags, leg raises en ab wheel/ringen.Tsurany schreef op maandag 26 juli 2021 @ 15:49:
[...]
Je gebruikt er aardig wat spiergroepen mee. Je core wordt aangesproken om je lichaam stabiel en recht te houden maar ook je benen moeten daar aardig wat werk voor verzetten. Verder schouders, armen en rug om je lichaam omhoog te houden.
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Het hangt er vanaf waar het zwakke punt ligt. Het is juist zo'n sterke oefening omdat je heel wat spiergroepen mee pakt, immers je hele lichaam moet recht blijven liggen waardoor alle spieren wel op spanning staan. Het vraagt het meest van je rug, triceps en core.Salvatron schreef op maandag 26 juli 2021 @ 17:25:
[...]
het gaat mij vooral om welke spiergroepen de belangrijkste zijn voor de oefening. Benen doen weinig is mijn ervaring, heup doet wel iets. Voor de armen is het een zeer zware oefening, je ziet niet voor niets vaak (foutief) gebogen armen op youtube, met rechte armen is hij zeer zwaar voor de armen. Maar er is sprake van een pull net als bij de deadlift, pull up en row, dus dan zou ik de front lever primair beschouwen als een rugoefening dan een buikoefening. In feite is de front lever een statische row maar dan met de voeten in de lucht. Voor de buikspieren lijkt het me geen relevante oefening, buikspieren kun je makkelijker trainen met dragon flags, leg raises en ab wheel/ringen.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Heb al tijden mijn ogen laten vallen op 't Ironmaster Quick Lock-systeem: dumbbells, barbell, curlbar en kettlebell met schijven bruikbaar en genoeg upgradekits om niet echt continu van 1 naar 2 te hoeven schuiven. Eind augustus staan de dumbbells nu op, mja zal er wel naast grijpen. Tis echt hopeloos iddVinnyAMS schreef op maandag 26 juli 2021 @ 17:24:
Zit op bankje van fitness seller te azen,aar constant uitverkocht. Die ik nu heb is ok, maar niet geweldig. Dat decline/incline is niet lekker in te stellen.
Bowflex spul heb ik mijn grote twijfels bij qua duurzaamheid. Schroef liever even wat losse schijven erop/eraf dan plastic fantastic.
[ Voor 3% gewijzigd door 2Dutch op 26-07-2021 17:55 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
ik zie toevallig eentje het hier uitleggen:Tsurany schreef op maandag 26 juli 2021 @ 17:33:
[...]
Het hangt er vanaf waar het zwakke punt ligt. Het is juist zo'n sterke oefening omdat je heel wat spiergroepen mee pakt, immers je hele lichaam moet recht blijven liggen waardoor alle spieren wel op spanning staan. Het vraagt het meest van je rug, triceps en core.
Volgens die gast gaat het inderdaad vooral om de bovenrug en achterkant schouders en de abs (maar de abs zijn imo irrelevant want kunnen beter met andere oefeningen worden getraind die niet zo moeilijk zijn om te kunnen).
I served in a company of heroes.
Zit hier nu tegen een bak Griekse yoghurt aan te kijken met 8 gram de NLse varianten gaan niet hoger dan 4,5.
De meeste kwark zit hier ook rond de 12.
O en de houdbaarheid van vleeswaren en vlees is hier in Denemarken ook vele malen langer dan die meuk bij ons.
[ Voor 16% gewijzigd door Cobb op 26-07-2021 19:21 ]
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Maakt ook niets uit, afwisselen van halter en dumbbell is belangrijker.VinnyAMS schreef op maandag 26 juli 2021 @ 17:24:
[...]
Zit op bankje van fitness seller te azen,aar constant uitverkocht. Die ik nu heb is ok, maar niet geweldig. Dat decline/incline is niet lekker in te stellen.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Bedoel je een clean of een snatch? Snatch zit ik op 92,5kg en clean op 130kg bij 89kg bodyweight. inmiddels 87kg. 1,46 voor de clean en 1,03. 1,3 snatch zou 115kg zijn. dat is nog ver voor mij. eerst maar 100kg.JDFS schreef op maandag 26 juli 2021 @ 17:20:
[...]
Hehe, ik squat ook meestal na m'n oly class. Laatst 5x90 voor 3 sets gedaan, kreeg ik de opmerking "this is cardio for you"
Toch wel mooi dat een clean rond de 80/90 kg al gelijk iets zegt over de brute kracht van iemand. Helaas ben ik een van de weinige mannen in mijn gewichtsklasse in mijn box, vergelijken moet dan maar op basis van lichaamsgewicht/C&J/snatch ratio om een beeld te hebben bij je eigen kracht. De baas van onze box is nu begin 40 en kwam met een BW van 76 kg vorig jaar tot 98 kg snatch (ratio van ongeveer 1,3). Zeer goede prestatie.
Mijn probleem is de techniek. al ging het de laatste tijd er goed met de catch in zowel in de snatch als de clean. Ik heb meer zelfvertrouwen om m laag te vangen nu. Ik moet deze week volgens het schema mijn 1rm testen. dat gaat m niet worden denk ik. ik heb te weinig zwaar gesquat tijdens deze cycle van de olyclass die trouwens linear is. ik had wat periodisering verwacht. en ik heb nu ook last van mijn rechter schouder bij pull boven mij middel.
Het allerlastigste vindt ik een schema met periodisering. dus stapsgewijs omhoog met rustperiodes ertussen. Ik de gewoon vaak teveel te vroeg waardoor ik voortijdig piek.
6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput
Het grappige is dat het ook varieert. Ik ben fan van AH biogarde kwark, en die was altijd minimaal tien gram eiwit. Ook die is recent ineens veranderd, geen idee waarom.Cobb schreef op maandag 26 juli 2021 @ 19:24:
Maar wat doen ze dan met de NLse melkproducten? Volgens mij zit er evenveel koolhydraten in. Wordt het gewoon aangelengd met water.....
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik gebruik een balkje daarvoor onder de pootjes. Kun je net even een subtiele helling aanbrengen.VinnyAMS schreef op maandag 26 juli 2021 @ 17:24:
[...]
Valt al jaren op dat de eiwitten omlaag gaan. 20 jaar geleden schoof ik die witte bakstenen kwarkjes naar binnen van Konig. Die waren toen ook allemaal 12 zitten nu op de 8??Gonadan schreef op maandag 26 juli 2021 @ 19:25:
[...]
Het grappige is dat het ook varieert. Ik ben fan van AH biogarde kwark, en die was altijd minimaal tien gram eiwit. Ook die is recent ineens veranderd, geen idee waarom.
Maar ondertussen wel over priced proteïne rijke producten die aangelengd zijn met goedkope wei als sport yoghurtje.
[ Voor 11% gewijzigd door Cobb op 26-07-2021 19:29 ]
Kijk je ook per 100gram ?Cobb schreef op maandag 26 juli 2021 @ 19:19:
Valt mij altijd weer tijdens een vakantie op dat de yoghurts en de kwarken in het buitenland bijna altijd meer eiwitten bevat.
Zit hier nu tegen een bak Griekse yoghurt aan te kijken met 8 gram de NLse varianten gaan niet hoger dan 4,5.
De meeste kwark zit hier ook rond de 12.
O en de houdbaarheid van vleeswaren en vlees is hier in Denemarken ook vele malen langer dan die meuk bij ons.
Vaak rekent men per portie (zuivel online)
[ Voor 8% gewijzigd door Hackus op 26-07-2021 19:44 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
waarschijnlijk wel, front lever progressies zijn imo dan ook vooral zinvol voor de rug en armen.Vuvuzela schreef op maandag 26 juli 2021 @ 19:04:
Zijn dragon flags niks voor je? qua core min of meer hetzelfde alleen dan zonder de straight arm pulldown erbij.
Per 100 gram
11 gram eiwit
4 gram koolhydraten
0 gram vet.
Het is ook lekker dun. Van mij mag er ook een volle variant van komen waar ik lekkere sausjes en dressing van kan maken. Ik koop altijd de 1000 gram bakken.
https://www.ah.nl/product...arla-skyr-yoghurt-naturel
De kwark hierboven heeft 9 gram eiwit, dan is de Skyr met 450gr inhoud best duur @ €1,59Tincahunter schreef op maandag 26 juli 2021 @ 20:28:
Ik heb altijd de Skyr
Per 100 gram
11 gram eiwit
4 gram koolhydraten
0 gram vet.
Het is ook lekker dun. Van mij mag er ook een volle variant van komen waar ik lekkere sausjes en dressing van kan maken. Ik koop altijd de 1000 gram bakken.
https://www.ah.nl/product...arla-skyr-yoghurt-naturel
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Toevallig de ATX mbx-660? Kreeg vandaag om 16u34 mail terug voorradig. Toen ik keek om 16u43 was het reeds uitverkocht -_-VinnyAMS schreef op maandag 26 juli 2021 @ 17:24:
[...]
Zo kan je bezig blijven… Echt irritant dat alles direct weg is. Ik had gedacht dat het tegen nu toch al beter ging zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door Pufster op 26-07-2021 21:49 ]
Paar happen en het is op 😉Gonadan schreef op maandag 26 juli 2021 @ 20:48:
Skyr is inderdaad nogal prijzig en ik houd juist van lekker dik. Van die slobbermeuk zoals ook Franse kwark maak je mij niet gelukkig mee.
Klopt! Ja heb me ook al maanden geleden aangemeld voor die voorraad mails. Iedete keer mis.Pufster schreef op maandag 26 juli 2021 @ 21:48:
[...]
Toevallig de ATX mbx-660? Kreeg vandaag om 16u34 mail terug voorradig. Toen ik keek om 16u43 was het reeds uitverkocht -_-
Zo kan je bezig blijven… Echt irritant dat alles direct weg is. Ik had gedacht dat het tegen nu toch al beter ging zijn.
Het is niet heel schuin. Heb het al is met een balkje eronder geprobeerd en schijven, maar daar word het onstabiel van.Grudgie schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:42:
[...]
Ligt het aan mij of zie ik het verkeerd maar je hebt amper een incline met je Bench press. Lijkt bijna of je wel plat ligt.
Het is indd dure prut maar vind de milde smaak een stuk beter dan van andere merken kwark. Ik eet er ook niet veel van 250 gram per avond.Hackus schreef op maandag 26 juli 2021 @ 20:47:
[...]
De kwark hierboven heeft 9 gram eiwit, dan is de Skyr met 450gr inhoud best duur @ €1,59
En ik ga slapen.
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Wel lekkere lower body training gehad.
Dit is de kwark die ik altijd haal. Lekker goedkoop. https://www.jumbo.com/oing-magere-kwark-500g/226296CUP
Barbell Front Squat
12 x 50 kg
12 x 50 kg
12 x 50 kg
12 x 50 kg
Barbell Lunges
12 x 35 kg
12 x 35 kg
12 x 35 kg
12 x 37,5 kg
Leg Extensions
15 x 35 kg
15 x 35 kg
15 x 40 kg
15 x 40 kg
Seated Leg Curl
15 x 35 kg
15 x 35 kg
15 x 40 kg
15 x 40 kg
Seated Calf Raise Machine
12 x 40 kg
12 x 40 kg
12 x 40 kg
12 x 40 kg
Calf Press On Leg Press
12 x 90 kg
12 x 100 kg
12 x 100 kg
12 x 100 kg
Ik fiets en of wandel 7 dagen in de week minimaal 30 minuten op nuchtere maag. Waar van 3 keer per week 70 minuten, alles met een vrij lage hartslag van gemiddeld 105bpm dus verbrand dan alleen maar vet. Mijn voeding op een dag had ik een paar posts terug geplaatst. Volgens myfitnesspal zou ik over 3 week al 5kg kwijt moeten zijn.
[ Voor 38% gewijzigd door Tincahunter op 27-07-2021 09:04 ]
Ervan uitgaande dat je al je specs in een bmr-calculator hebt gegooid, daaruit een voldoende calorietekort hebt uitgekozen, én je eten en drinken echt goed hebt getracked in die 2 weken, kun je aantal conclusies trekken:
1) Je hebt tóch niet heel goed getracked en je eet toch meer dan je eigenlijk denkt waardoor je calorietekort niet zo groot is wat je wil
2) Je verbrandt minder kcal dan je zelf had in geschat (dus je mate van beweging te hoog ingeschat)
3) 2 weken is gewoon nog niet lang genoeg om conclusies uit te trekken en zul je het nog wat langer aan moeten kijken wat het in de komende 1-2 weken doet.
Als je kiest voor conlusie 3 en je staat 1-2 weken later nog stil, dan is het raadzaam om
1) toch je eten nog beter te tracken (als dat het manco was)
2) toch minder eten en/of meer verbranden (bewegen)
Je zult toch een kcal tekort moeten hebben om af te vallen, maar ik zou het dus wel over een iets langere tijd bekijken. En goed die trendlijn in de gaten houden.
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Indd ik kijk het nog 2 weken aan. Ik ben vergeten er bij te zetten dat ik ook pas 3 weken nu gestopt ben met Citalopram na 1,5 jaar wat ook iets met mijn stofwisseling doet volgen mijn huisarts. Ik ben niet meer gaan eten dan voor dat ik er mee begon. MijnLuNaTiC schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:09:
2 weken is dan ook niet een tijd lang genoeg om conclusies uit te trekken.
Ervan uitgaande dat je al je specs in een bmr-calculator hebt gegooid, daaruit een voldoende calorietekort hebt uitgekozen, én je eten en drinken echt goed hebt getracked in die 2 weken, kun je aantal conclusies trekken:
1) Je hebt tóch niet heel goed getracked en je eet toch meer dan je eigenlijk denkt waardoor je calorietekort niet zo groot is wat je wil
2) Je verbrandt minder kcal dan je zelf had in geschat (dus je mate van beweging te hoog ingeschat)
3) 2 weken is gewoon nog niet lang genoeg om conclusies uit te trekken en zul je het nog wat langer aan moeten kijken wat het in de komende 1-2 weken doet.
Als je kiest voor conlusie 3 en je staat 1-2 weken later nog stil, dan is het raadzaam om
Je zult toch een kcal tekort moeten hebben om af te vallen, maar ik zou het dus wel over een iets langere tijd bekijken. En goed die trendlijn in de gaten houden.
Enige wat ik misschien wat meer binnen krijg is wat vet, hooguit 10 gram en zit rond 40-40-20 KEV verhouding met gemiddeld 1700-1900 kCal. Maar ik kijk het sowieso nog 2 weken aan.Mijn BMR is 1850 kCal
Je post stats van zo’n onzin-weegschaal, die vetpercentages zijn totaal random. Als je daar op stuurt wordt je gek. Weeg je elke morgen, direct na het plassen, en hou het bij in een Excelletje, of met een App. Zelf gebruik ik “Happy Scale”maar die is iOS only.Tincahunter schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 08:57:
Wat gewicht verliezen gaat niet echt hard. Ik blijf op 90kg hangen na 2 weken dieet, het is wel mooi dat mijn vet van 26% naar 24% is gedaald en mijn spiermassa, bot massa en water is toegenomen maar ik wil toch echt ook gewicht verliezen. 90kg is gewoon te zwaar voor iemand die maar 172cm lang is.
Je logt wel alles he? Drinken? Alles gewogen? Op 1800kcal zou je enorm snel moeten afvallen met jouw gewicht als je ook sport. Ik zou dat niet te lang doen als je geen spiermassa wilt verliezen.
[ Voor 17% gewijzigd door joepP op 27-07-2021 09:25 ]
Spiermassa weegt vijf keer meer dan vet en water weegt 1 kg/L dus is het niet geheel onlogisch dat je het vetverlies niet terugziet op de weegschaal als die twee toenemen.Tincahunter schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 08:57:
Ik blijf op 90kg hangen na 2 weken dieet, het is wel mooi dat mijn vet van 26% naar 24% is gedaald en mijn spiermassa, bot massa en water is toegenomen maar ik wil toch echt ook gewicht verliezen.
Het belangrijkste om te monitoren is je vetpercentage, zolang dat zakt gaat het goed. Niet al te druk maken over wat de weegschaal zegt, zeker niet zo'n elektronische.
*ik lees nu de post van Joep pas. Dat dus
[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 27-07-2021 09:30 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Qua weegschaal heb ik een Tanita innerscan BC-731joepP schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:21:
[...]
Je post stats van zo’n onzin-weegschaal, die vetpercentages zijn totaal random. Als je daar op stuurt wordt je gek. Weeg je elke morgen, direct na het plassen, en hou het bij in een Excelletje, of met een App. Zelf gebruik ik “Happy Scale”maar die is iOS only.
Je logt wel alles he? Drinken? Alles gewogen? Op 1800kcal zou je enorm snel moeten afvallen met jouw gewicht als je ook sport. Ik zou dat niet te lang doen als je geen spiermassa wilt verliezen.
Water neem ik niet mee en zwarte koffie en thee ook niet verder drink ik niets behalve de melk in de ochtend want dat hoort bij mijn dagelijkse voeding.
Ik ben sinds ik aan de Citalopram zat juist gezakt in qua kCal omdat ik daar van juist snel aan kwam. Ik zat op 2600 kCal maar kwam toen heel snel aan na 2 maand 8kg maar toen bewoog ik ook minder en trainde niet regelmatig
Daar moet je wel veel van eten
Heb zo'n 'onzinweegschaal' denk ik, maar met handstukken aan een draadje iets nauwkeuriger dan eentje zonder handstukken denk ikSuperkiwi schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:26:
Spiermassa weegt vijf keer meer dan vet en water weegt 1 kg/L en dus is het niet geheel onlogisch dat je het vetverlies niet terugziet op de weegschaal als die twee toenemen.
Het belangrijkste om te monitoren is je vetpercentage, zolang dat zakt gaat het goed. Niet al te druk maken over wat de weegschaal zegt, zeker niet zo'n elektronische.
*ik lees nu de post van Joep pas. Dat dus
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Wat ik bij het ding zo apart vind, is dat metingen die eerst consequent een bepaalde progressie laten zien ineens hard kunnen afwijken. Zoiets als botmassa neemt niet ineens toe of af in een week, en je spiermassa en vetmassa kan ook niet ineens heel hard verschillen. Toch zie je er soms echt totale fluke-metingen tussen zitten. Maar alleen gewicht zegt ook weer weinig, omdat vocht ook veel doet met je gewicht. Daar hoef je mij als vrouw niks over te vertellenTincahunter schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:39:
Kun je zo'n weegschaal ook niet als richtlijn gebruiken?
Dus tsja, is er een weegschaal met echt accurate stats voor thuis? Jaren gelee bij een voedingsconsulente stond er ook zo'n ding als die bij mij thuis staat geparkeerd. (Tanita) Hij is in ieder geval beter dan een eenvoudige weegschaal met veer die op plek 1 5kg verschil had met plek 2 in huis
Oh ik hap graag Fage weg trouwens
[ Voor 8% gewijzigd door 2Dutch op 27-07-2021 09:46 ]
En daar gaat het uiteindelijk om toch2Dutch schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:38:
[...]
Bij mij deed mijn gewicht helemaal niks langere tijd, maar de spiegel zei heel wat anders.
De spiegel vertelt je beter hoe je ervoor staat dan die weegschaal ooit zou kunnen.
Ik heb hier ook wel eens op zo'n elektronische "ik kan alles meten" weegschaal gestaan en elke keer was de uitkomst van vet/vocht/spier weer anders. Voor mij viel dat ding al vrij snel in de categorie 'niet geschikt'.
Oude meetlinten van mama, huidplooimeters en de spiegel zijn imo de beste graadmeters.
Zeker true, maar het is toch wel bijzonder hoe anno 2021 je nog steeds niet accuraat thuis iets kunt meten. En de enige manier om je vet% zeker te weten is op de tafel van de patholoog anatoom denk ikSuperkiwi schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:47:
[...]
En daar gaat het uiteindelijk om toch
De spiegel vertelt je beter hoe je ervoor staat dan die weegschaal ooit zou kunnen.
Ik heb hier ook wel eens op zo'n elektronische "ik kan alles meten" weegschaal gestaan en elke keer was de uitkomst van vet/vocht/spier weer anders. Voor mij viel dat ding al vrij snel in de categorie 'niet geschikt'.
Oude meetlinten van mama, huidplooimeters en de spiegel zijn imo de beste graadmeters.
Ik ga sowieso ook weer van mijn spijkerbroek uit, nu maatje 36. Als maatje 32 weer past moet het wel goed zitten.2Dutch schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:45:
[...]
Wat ik bij het ding zo apart vind, is dat metingen die eerst consequent een bepaalde progressie laten zien ineens hard kunnen afwijken. Zoiets als botmassa neemt niet ineens toe of af in een week, en je spiermassa en vetmassa kan ook niet ineens heel hard verschillen. Toch zie je er soms echt totale fluke-metingen tussen zitten. Maar alleen gewicht zegt ook weer weinig, omdat vocht ook veel doet met je gewicht. Daar hoef je mij als vrouw niks over te vertellen
Dus tsja, is er een weegschaal met echt accurate stats voor thuis? Jaren gelee bij een voedingsconsulente stond er ook zo'n ding als die bij mij thuis staat geparkeerd. (Tanita) Hij is in ieder geval beter dan een eenvoudige weegschaal met veer die op plek 1 5kg verschil had met plek 2 in huis
Oh ik hap graag Fage weg trouwensMaakt er iemand een yoghurt-overzicht in de TS?
Lekkere training. Zit best veel suiker in die kwark?Grudgie schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 08:22:
Gisteravond toch nog wezen sporten. Ik was eerst van plan om in de tuin bezig te gaan maar toen ging het regenen. Ben ik maar naar de sportschool gegaan.
Wel lekkere lower body training gehad.
Dit is de kwark die ik altijd haal. Lekker goedkoop. https://www.jumbo.com/oing-magere-kwark-500g/226296CUP
Barbell Front Squat
12 x 50 kg
12 x 50 kg
12 x 50 kg
12 x 50 kg
Barbell Lunges
12 x 35 kg
12 x 35 kg
12 x 35 kg
12 x 37,5 kg
Leg Extensions
15 x 35 kg
15 x 35 kg
15 x 40 kg
15 x 40 kg
Seated Leg Curl
15 x 35 kg
15 x 35 kg
15 x 40 kg
15 x 40 kg
Seated Calf Raise Machine
12 x 40 kg
12 x 40 kg
12 x 40 kg
12 x 40 kg
Calf Press On Leg Press
12 x 90 kg
12 x 100 kg
12 x 100 kg
12 x 100 kg
Ja beetje afhankelijk van je eetpatroon & behoefte.Tsurany schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:34:
[...]
Daar moet je wel veel van etenVeel eiwitten per 100 gram maar wel errug kleine bakjes.
Ik neem 's ochtends 2 bakjes aangevuld met een schepje creatine, 65 gram blauwe bessen, 100 gram aardbeien en 25-30 gram muesli (noten/chocolade)
Verder haal ik mn eiwiten over de rest van de dag uit vlees/vis bij lunch en avondeten, en tussendoor nog wat aangevuld met een protein bar en chocoladetoetje bijv na het eten.
Kom gemakkelijk aan m'n 1.8-2.2 gram eiwit per kg lichaamgsgewicht dus maar net hoe je het bekijkt.
nog even meewegende over vetpercentage op een huis-tuin-keukenweegschaal: een enkele meting zegt inderdaad geen reet, sommigen geven 1-2% verschil op een willekeurig meetmoment op de dag.
Ik denk wel dat het heel nuttig kan zijn als leidraad over een heeeeele lange tijd en om een trendlijn waar te nemen. Maar meer moet je het ook niet voor gebruiken imo. Dan helpt de spiegel / voortgangsfoto's veel meer.
Zelfs die dure Tanita-units op een sportschool zijn helemaal niet nauwkeurig. Dan moet je denk ik aan een Dexa-scan als je het echt graag wil weten en het geld er voor over hebt, maar of dat dan echt meerwaarde biedt...
Ben ook al maanden bezig met afvallen, maar blijf steken op 120 kg.LuNaTiC schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:09:
2 weken is dan ook niet een tijd lang genoeg om conclusies uit te trekken.
Mijn caloriebehoefte berekend met:
https://youtu.be/Dq9Srg4Vnz4en daar 250 calorieën onder gaan zitten.
Frank ten Blanken maakt best informatieve video's. Ook zijn instagram is leuk om te volgen.
Ik heb een heel leuk excel bestand waarmee je je gewicht kan tracken. Weet niet hoe ik die hier kan delen.
Ook heb ik heel lang gevast. Van 20.00 uur tot volgende dag 12.00 niets eten. Ook niet geholpen. Nu bezig met meer wandelen en fietsen. Drie boeken gelezen van Fit.nl.(Fitmethode, Slanker en sterker) dus best veel over gelezen, maar het lukt niet. Zitber aanbde denken om een coach te nemen. Realite PT, maar is erg prijzig.
Tsja als je al maanden bezig bent en blijft steken op 120 kg dan is toch echt de boodschap dat je teveel eet en/of te weinig beweegt. (of een hele zeldzame medische aandoening maar dat geld in 99% van de gevallen niet)VinnyAMS schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:30:
[...]
Ben ook al maanden bezig met afvallen, maar blijf steken op 120 kg.
Mijn caloriebehoefte berekend met:
https://youtu.be/Dq9Srg4Vnz4en daar 250 calorieën onder gaan zitten.
Frank ten Blanken maakt best informatieve video's. Ook zijn instagram is leuk om te volgen.
Ik heb een heel leuk excel bestand waarmee je je gewicht kan tracken. Weet niet hoe ik die hier kan delen.
Ook heb ik heel lang gevast. Van 20.00 uur tot volgende dag 12.00 niets eten. Ook niet geholpen. Nu bezig met meer wandelen en fietsen. Drie boeken gelezen van Fit.nl.(Fitmethode, Slanker en sterker) dus best veel over gelezen, maar het lukt niet. Zitber aanbde denken om een coach te nemen. Realite PT, maar is erg prijzig.
En of dat dan komt door slecht tracken...
Het is echt geen rocket science en ik ben zelf ook afgevallen van 125 kg naar (op mn laagst) 78 kg.
En dat is toch echt met behulp van een bmr-calculator, en zéér goed tracken, zowel wat er in gaat als wat er uit gaat. Als die cijfers in orde zijn moet het toch gaan lukken.
Maarja, garbage in, garbage out he. Als de variabelen overschat en/of onderschat zijn, dan blijf je steken.
NB: 1,5 jaar begeleid door Frank. Zijn video's zijn idd informatief en als je goed luistert en zijn adviezen opvolgt, dan werkt het echt. Het trucje is echt niet zo moeilijk.
Als het je dwarszit dat je al zo lang blijft steken moet je even heel eerlijk tegen jezelf zijn, in de spiegel kijken, en zorgen dat je het lek bovenkrijgt waardoor het fout gaat.
Ze zouden makkelijk te identificeren moeten zijn in principe.
Dat er wat suikers in die kwark zitten boeit mij niet. Suikers en ik gaan goed hand in hand.VinnyAMS schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:18:
[...]
Lekkere training. Zit best veel suiker in die kwark?
En over het afvallen. Je moet je onderhoud uitrekenen. Ga daar -250 tot -500 onder zitten en ga 2 weken lang dat aantal calorieën eten. Kom je aan eet je boven je onderhoud. Kom je niet aan heb je je onderhoud te pakken. Val je af dan weetje dat je in een tekort zit.
Wat ook wil helpen. Probeer vaker te lopen. Hoef geen grote stukken. Je kan ook prima 3x per dag een halfuur lopen. Heb je over de gehele dag 1,5 uur gelopen. Is al gauw 500 calorieën dat je hebt verbrand. Reken je krachttraining erbij en je zit op 600-650 calorieën in totaal.
Het liefst wil je zoveel mogelijk blijven eten tijdens het afvallen. Dan houd je het makkelijkst vol en wordt het geen hell. Als je op onderhoud gaat eten en je calorie tekort creërt door het bewegen kan je redelijk veel eten nog en afvallen. Als je dan na een tijd lang niet meer afvalt kan je, of je voeding aanpassen of meer gaan bewegen. Net wat jezelf wil.
[ Voor 63% gewijzigd door Grudgie op 27-07-2021 10:51 ]
In beide gevallen betekent het namelijk dat je op onderhoud eet en niet afvalt. Simple as that.
Dus ofwel opnieuw je onderhoud uitrekenen waarin de variabelen goed staan (minder hoog je beweging inschatten?)
Ofwel minder gaan eten dan je doet
Ofwel beter gaan tracken wat je naar binnen stopt (en wat zou kunnen betekenen dat je idd minder/anders moet gaan eten).
is dat zo? Het zou misschien kunnen dat het vetpercentage minder wordt en het spierpercentage meer. Dat iemand hetzelfde gewicht houdt hoeft niet perse te betekenen dat het lichaam dezelfde samenstelling houdt volgens mij.LuNaTiC schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:34:
[...]
Tsja als je al maanden bezig bent en blijft steken op 120 kg dan is toch echt de boodschap dat je teveel eet en/of te weinig beweegt. (of een hele zeldzame medische aandoening maar dat geld in 99% van de gevallen niet)
Tijd voor een progressie foto. 😁Salvatron schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:28:
[...]
is dat zo? Het zou misschien kunnen dat het vetpercentage minder wordt en het spierpercentage meer. Dat iemand hetzelfde gewicht houdt hoeft niet perse te betekenen dat het lichaam dezelfde samenstelling houdt volgens mij.
Theoretisch wel zou je zeggen… maar lijkt me behoorlijk moeilijker om hetzelfde gewicht qua spiermassa aan te komen dan in vetmassa te verliezen.Salvatron schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:28:
[...]
is dat zo? Het zou misschien kunnen dat het vetpercentage minder wordt en het spierpercentage meer. Dat iemand hetzelfde gewicht houdt hoeft niet perse te betekenen dat het lichaam dezelfde samenstelling houdt volgens mij.
Lijkt me niet dat je dat 1 op 1 kan ‘wegstrepen’.
Want hoeveel kg aan spiermassa denk je te kunnen aankomen? Genereus misschien als beginner 5 kg in het eerste jaar ofzo? (Dacht ik ergens gelezen te hebben, kan ik fout hebben).
Misschien dat ie in een half jaar dan theoretisch 2,5 kg spier erbij heeft en 2,5 kg vetmassa verloren?
Betekent iig niet dat je in een calorietekort hebt gezeten.
Hoogstens dat je een body recomposition hebt gedaan door op/rondom onderhoud te blijven volgens mij.
Maar het lijkt me gewoon niet zo likely. Maar voortgangsfoto’s en de centimeters rondom je lichaamsdelen opnemen kan uitsluitsel geven
Ja de vraag is wat zn startgewicht is of dat dat al 120 was en hoe lang ie daarmee stil staat.Grudgie schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:05:
Als je na aantal maanden niet meer afvalt dan is dat heel logisch. Je onderhoud gaat dan ook naar beneden. Je kan niet maanden lang eten op bijvoorbeeld 2500. Op een gegeven moment moet je wel zakken in het aantal calorieën dat je eet of meer bewegen.
Het punt is juist dat je constant je gewicht monitort en als je langere tijd stil blijft staan dat je kcal verder naar beneden bijstelt met 150-200 kcal per keer (omday idd je onderhoud ook lager wordt naarmate je afvalt).
[ Voor 4% gewijzigd door Vuvuzela op 27-07-2021 13:18 ]
I served in a company of heroes.
Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag
Deze Magerquark hebben we hier bij Lidl in DE. Kun je zelf evt smaakstof bij doen.(honing...)
Ík heb hem gister gehad, alleen toen had ik van tevoren getraind.Tincahunter schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:12:
Net mijn 2e Pfizer vaccinatie gehad en daar voor ga ik het trainen niet laten. Vandaag zijn de borst, voor/zijkant schouders en triceps weer aan de beurt.
Ik heb echt al sinds gisteravond een lamme arm, zelfs niet lekker door kunnen slapen. Zit het trainen nu ook voor me uit te schuiven
Ik kijk het aan. Na de eerste vaccinatie had ik alleen wat irritatie rond de injectie plaats in de spier.LuNaTiC schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:50:
[...]
Ík heb hem gister gehad, alleen toen had ik van tevoren getraind.
Ik heb echt al sinds gisteravond een lamme arm, zelfs niet lekker door kunnen slapen. Zit het trainen nu ook voor me uit te schuiven![]()
Ja, anders kun je beter een andere maat nemenTincahunter schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:54:
[...]
Ik ga sowieso ook weer van mijn spijkerbroek uit, nu maatje 36. Als maatje 32 weer past moet het wel goed zitten.
het is bij mij helemaal uitgestraald naar mn schouder en een beetje m'n rug. Dus fijn is anders. Maar morgen heb ik m'n rustdag dus misschien moet ik maar gewoon even doorbijten nuTincahunter schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:55:
[...]
Ik kijk het aan. Na de eerste vaccinatie had ik alleen wat irritatie rond de injectie plaats in de spier.
Nee helaas toch echt een snatch, zijn C&J zat rond de 120.Zuluman schreef op maandag 26 juli 2021 @ 19:25:
[...]
Bedoel je een clean of een snatch? Snatch zit ik op 92,5kg en clean op 130kg bij 89kg bodyweight. inmiddels 87kg. 1,46 voor de clean en 1,03. 1,3 snatch zou 115kg zijn. dat is nog ver voor mij. eerst maar 100kg.
Mijn probleem is de techniek. al ging het de laatste tijd er goed met de catch in zowel in de snatch als de clean. Ik heb meer zelfvertrouwen om m laag te vangen nu. Ik moet deze week volgens het schema mijn 1rm testen. dat gaat m niet worden denk ik. ik heb te weinig zwaar gesquat tijdens deze cycle van de olyclass die trouwens linear is. ik had wat periodisering verwacht. en ik heb nu ook last van mijn rechter schouder bij pull boven mij middel.
Het allerlastigste vindt ik een schema met periodisering. dus stapsgewijs omhoog met rustperiodes ertussen. Ik de gewoon vaak teveel te vroeg waardoor ik voortijdig piek.
Wat gaat er volgens jou mis bij de techniek? Het laag vangen en actief uit de bottom hole komen?
Dank je. Net me kado opgehaald in de Rai.Hackus schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:33:
@VinnyAMS
Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag![]()
![]()
Deze Magerquark hebben we hier bij Lidl in DE. Kun je zelf evt smaakstof bij doen.(honing...)
[Afbeelding]
Ook net opgehaald.Tincahunter schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:12:
Net mijn 2e Pfizer vaccinatie gehad en daar voor ga ik het trainen niet laten. Vandaag zijn de borst, voor/zijkant schouders en triceps weer aan de beurt.
Mensen die hiwr ook echt pre workout supplementen nemen?
Dit is mijn booster
:strip_exif()/f/image/1a3Sb9fkvtED5SajseSXyltd.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit
Gefeliciteerd @VinnyAMS
[ Voor 3% gewijzigd door Tincahunter op 27-07-2021 14:23 ]
Het was voorheen vooral het laag vangen. Het er snel onderkomen. Mijn powersnatch was bijna net zo hoog als mijn snatch. zelfde geld voor de clean. het is vooral mijn schouders. nooit mijn sterktste kant geweesd.JDFS schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:16:
[...]
Nee helaas toch echt een snatch, zijn C&J zat rond de 120.
Wat gaat er volgens jou mis bij de techniek? Het laag vangen en actief uit de bottom hole komen?
|Ik moet het gewoon vaker doen zoals ik nu doe. 3x per week. Het vangen is wel stukken beter nu als ik de coach mag geloven. Ik durf er met de clean ook makkelijker onder te duiken. Hij gaf aan dat er ok veel meer in zit in beide lifts. Mijn schouder voelt stukken beter en ik ga donderdag mijn 1 rm snatch testen. mijn 3rm overhead squat is 110kg. Zaterdag is clean 1 rm test maar ik ga denk ik niet boven de 130kg uitkomen mijn huidige 1 rm. mijn 1rm frontsquat is 150kg trouwens.
Ik ga toch powerliften combineren met oly lifts. na mijn smolov squat cycle waar ik van 170kg naar 190kg ging zag ik mijn clean en jerk ook omhoog gaan.
ma, wo,vr - texas method
di,do,vr - oly lifts
6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput
Dank je. Geen pre-work hier. Geloof ik niet in en geldklopperij. Zal best zijn dat je er een boost van krijgt, maar ik sla over.Tincahunter schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:23:
Zo net mijn pre workout meal gehad en ben nu bezig met mijn pre workout booster.
Dit is mijn booster
[Afbeelding]
Edit
Gefeliciteerd @VinnyAMS
Beter mik je op 500kcal/dag tekort inderdaad, dat zou 0.5kg per week moeten oplvereren. Als je strikt eet zie je dat snel terug. Je bent dan ook 2x zo snel bij je doel, zonder potentieel spierverlies omdat je te snel gaat.Vuvuzela schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:18:
Deficit van 250 is sowieso aan de lage kant. 1 cheatmeal en je hele week is alweer gecompenseerd.
Hoelang ben je? Ik heb zelf die 'angst' eigenlijk nooit gehad, maar ben dan ook rond de 1.70m. Vriend van me kan ook goed power snatchen, alleen bij de reguliere begeeft z'n onderrug het.Zuluman schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:46:
[...]
Het was voorheen vooral het laag vangen. Het er snel onderkomen. Mijn powersnatch was bijna net zo hoog als mijn snatch. zelfde geld voor de clean. het is vooral mijn schouders. nooit mijn sterktste kant geweesd.
|Ik moet het gewoon vaker doen zoals ik nu doe. 3x per week. Het vangen is wel stukken beter nu als ik de coach mag geloven. Ik durf er met de clean ook makkelijker onder te duiken. Hij gaf aan dat er ok veel meer in zit in beide lifts. Mijn schouder voelt stukken beter en ik ga donderdag mijn 1 rm snatch testen. mijn 3rm overhead squat is 110kg. Zaterdag is clean 1 rm test maar ik ga denk ik niet boven de 130kg uitkomen mijn huidige 1 rm. mijn 1rm frontsquat is 150kg trouwens.
Ik ga toch powerliften combineren met oly lifts. na mijn smolov squat cycle waar ik van 170kg naar 190kg ging zag ik mijn clean en jerk ook omhoog gaan.
ma, wo,vr - texas method
di,do,vr - oly lifts
Overhead squat gaat wel lekker bij jou zo te zien. Mijn hoogste OH squat heb ik gehaald bij mijn snatch van 75 kg
Clean zit bij mij op 100, power clean op de 80/85. Jerk blijft achter helaas...
Ik ben 1.76m@87kg atmJDFS schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:15:
[...]
Hoelang ben je? Ik heb zelf die 'angst' eigenlijk nooit gehad, maar ben dan ook rond de 1.70m. Vriend van me kan ook goed power snatchen, alleen bij de reguliere begeeft z'n onderrug het.
Overhead squat gaat wel lekker bij jou zo te zien. Mijn hoogste OH squat heb ik gehaald bij mijn snatch van 75 kg
Clean zit bij mij op 100, power clean op de 80/85. Jerk blijft achter helaas...
nette cijfers trouwens.
Borst voor/zijkant schouders en triceps
Benchpress
10x 20 opwarmen
8x50 opwarmen
6x80
6x80
6x80
Incline dumbell press
9x30
8x30
8x30
Incline dumbell flyes
16x15
16x15
14x15
Even een poosje rusten. Ik wacht altijd tot mijn hartslag weer onder de 109 bpm zit. Maar soms wacht ik ook langer tot 8 a 10 minuten omdat ik d3xschouders niet te licht wil trainen.
Dumbell schoulderpress
9x22,5
8x22,5
8x22,5
Dumbell side raise
14x14
13x14
12x14
Diamond pushup
16xbw
15xbw
Scull crucher
8x32,5
8x32,5
Triceps pushdown
10x27,5
10x27,5
Ik ben weer tevreden en heb honger
Hier zie je een gast die zijn hoofd netjes in lijn houdt met zijn rug, hij kijkt nogal naar beneden:
Hier zie je een powerliftster op instagram die nogal recht vooruit kijkt en dus haar hoofd niet in lijn met haar rug houdt.
[Video: https://www.instagram.com/p/BejU5q5Hnq3/?utm_source=ig_web_copy_link]
Levert dat meer kans blessures op als je zo kijkt als die powerlifster?
Of maakt het niet uit? Ik doe het altijd zoals die powerlifster (dus recht vooruit kijken ipv naar beneden) en ik merk geen verschil in rugpositie.
Hier een filmpje van Rippetoe waarin alle pupillen recht vooruit kijken ipv naar beneden:
[ Voor 11% gewijzigd door Salvatron op 28-07-2021 10:35 ]
Ik gebruik geen supplementen meer. Voorheen gebruikte ik pre-workout, maar merkte dat ik gedurende dag er last van had. Nu is mijn pre-workout voornamelijk koffie met ontbijtkoek (zero) en hier ga ik tijdens een gymsessie goed op.Tincahunter schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:23:
Zo net mijn pre workout meal gehad en ben nu bezig met mijn pre workout booster.
Dit is mijn booster
Beurs is het goede woord indd. Niet echt pijn maar een beurs gevoel.Hackus schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 10:42:
Ik had zeer weinig last van mijn vaccinaties. uurtje na de tijd wat beurs gevoel voor 2-3 uurtjes, verder niets
Je schreef dit; Het is precies 5 dagen geleden dat ik borst heb getraind. 7 dagen rust is echt wat te veel van het goede om progressie te maken na mijn mening. Een beginner zal er nog enigzins massa mee kunnen pakken of iemand die altijd aan de stimulerende middelen zit. Maar goed dit lees ik dan ook in meerdere bodybuilding boeken die ik heb(behalve het gedeelte over stimulerende middelen)Tincahunter schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 10:45:
[...]
Beurs is het goede woord indd. Niet echt pijn maar een beurs gevoel.
Het is soms juist goed om wat langer rust te pakken. Voor mijn persoonlijk wel moeilijk, want ik wil elke dag wel trainen. Vooral al;s je naturel en zwaar traint, is 5 dagen rust bij Benen, Rug en Borst geen probleem
Als leek (ben geen fysiotherapeut) lijkt me dat hoofd in lijn met rug beter is dan hoofd omhoog. Zo voorkom je extra druk in je nek. Maar wellicht dat je meer zuurstof binnenkrijgt als je je hoofd wat meer omhoog houdt.Salvatron schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:50:
is het de bedoeling bij de deadlift dat je hoofd in lijn is met de rug of maakt het niet uit?
Hier zie je een gast die zijn hoofd netjes in lijn houdt met zijn rug, hij kijkt nogal naar beneden:
[YouTube: Deadlift]
Hier zie je een powerliftster op instagram die nogal recht vooruit kijkt en dus haar hoofd niet in lijn met haar rug houdt.
[Video]
Levert dat meer kans blessures op als je zo kijkt als die powerlifster?
Of maakt het niet uit? Ik doe het altijd zoals die powerlifster (dus recht vooruit kijken ipv naar beneden) en ik merk geen verschil in rugpositie.
Hier een filmpje van Rippetoe waarin alle pupillen recht vooruit kijken ipv naar beneden:
[YouTube: The Deadlift in 5 Steps | On the Platform]
Ben benieuwd naar een deskundige reactie.
Rug (traps) achterkant schouders en biceps
Vanmiddag rug, traps, achterkant schouders en biceps getraind rond 14.00 uur.
BOR
8x77,5
8x77,5
8x77,5
Latpuldown
10x75
10x75
10x8x75
Rest/pauze
4x75
2x75
Dumbell row
10x30
10x30
10x30
Barbell shrug
8x77,5
8x77,5
Dumbell rear delt raise
14x12,5
12x12,5
EZ bar curl
8x37,5
8x37,5
Dumbell curl voor het lichaam langs
12x15
12x15
dumbell hammer curl
12x15
12x15
ik zie dat rippetoe in andere filmpjes zegt dat je je hoofd inderdaad in lijn moet houden, maar dat betekent niet dat rippetoe's visie de enige juiste is. (bijv. bij de squat kan omhoog kijken (niet teveel) juist goed zijn terwijl rippetoe leert dat je wat naar beneden moet kijken.)
in z'n boek staan verschillende 'cues' die je wat richtlijnen bieden tijden de verschillende lifts.
de setup begint bij 3.10 maar ik zou m helemaal bekijken.
Austin kijkt ook iet wat omhoog. maar niet zo erg als een schildpad.
Brian geeft ook toe zelf een schildpad te zijn.
Ik probeer wel mijn nek recht te houden. Ik heb de neiging bij zeer zware deadlift ook ietwat omhoog te kijken.
Geen video's deze keer. Wel een fotootje:
:strip_exif()/f/image/eVQ8DNOeTSUZ1IiGmfR73dlJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Lowerbody A
woensdag 28 jul. 2021, 22:26
Squat (Barbell)
Set 1: 75 kg × 12
Set 2: 75 kg × 12
Set 3: 75 kg × 12
Set 4: 75 kg × 12
Stiff Leg Deadlift (Barbell)
Set 1: 60 kg × 12
Set 2: 60 kg × 12
Set 3: 60 kg × 12
Set 4: 60 kg × 12
Lunge (Dumbbell)
Set 1: 5 kg × 12
Set 2: 5 kg × 12
Set 3: 5 kg × 12
Hip Thrust (Barbell)
Set 1: 62,5 kg × 10
Set 2: 62,5 kg × 10
Set 3: 62,5 kg × 10
Standing Calf Raise (Dumbbell)
Set 1: 15 kg × 15
Set 2: 15 kg × 15
Set 3: 15 kg × 15
Mountain Climber
Set 1: 25 reps
Set 2: 25 reps
Set 3: 25 reps
Crunch
Set 1: 15 reps
Set 2: 15 reps
Set 3: 15 reps
Van de 8 atleten hebben er al 5 gelift, waarvan 4 goud en 1 zilver (op 1kg na). Vandaag was Shi Zhiyong (oftewel AAAAHHHH EHHHH) aan de beurt in de -73 kg categorie en wat een voorstelling gaf hij weer zeg... De zilveren medaille liep maar liefst 18 kg achter op hem. Hij heeft vandaag weer 198 C&J gedaan, wat dus ongeveer 2,7x bodyweight is. Ter vergelijking, de meest populaire WL'er op dit moment Lasha Talakhadze lift 264 kg bij een bodyweight van ong. 176 (ratio van 1,5).
Daarnaast is het doen van een squat jerk natuurlijk ook gewoon high risk, high reward: minder bar travel waardoor je zwaarder kunt jerken, maar de foutmarge is zo klein vergeleken bij een split jerk dat eigenlijk alleen de elite van de elite hiermee wegkomt. Des te mooier als het lukt zoals bij Shi Zhiyong.
[YouTube: Shi Zhi Yong (73kg) has won gold medal at(Olympic record) Tokyo 2020!]
Dit weekend komt old man Lu in actie (loopt alweer tegen de 40 aan), ben benieuwd of hij zijn 2e gouden medaille gaat pakken.
P.S. mijn meest favoriete lift ever blijft toch deze: een 190 power clean tijdens een wereldkampioenschap:
Zal is wat beter op het schema letten. Toch wel mooi om naar te kijken.JDFS schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 22:45:
Ik weet niet wie van jullie de Olympische Spelen m.b.t. gewichtheffen volgen, maar ik heb er heel veel plezier van, zowel de A als de B groepen. De dominantie van China in de lagere gewichtsklassen (m.i. ook de meest interessante gewichtsklassen i.v.m. relatieve kracht) is net als voorgaande jaren bizar te noemen.
Van de 8 atleten hebben er al 5 gelift, waarvan 4 goud en 1 zilver (op 1kg na). Vandaag was Shi Zhiyong (oftewel AAAAHHHH EHHHH) aan de beurt in de -73 kg categorie en wat een voorstelling gaf hij weer zeg... De zilveren medaille liep maar liefst 18 kg achter op hem. Hij heeft vandaag weer 198 C&J gedaan, wat dus ongeveer 2,7x bodyweight is. Ter vergelijking, de meest populaire WL'er op dit moment Lasha Talakhadze lift 264 kg bij een bodyweight van ong. 176 (ratio van 1,5).
Daarnaast is het doen van een squat jerk natuurlijk ook gewoon high risk, high reward: minder bar travel waardoor je zwaarder kunt jerken, maar de foutmarge is zo klein vergeleken bij een split jerk dat eigenlijk alleen de elite van de elite hiermee wegkomt. Des te mooier als het lukt zoals bij Shi Zhiyong.
[YouTube: Shi Zhi Yong (73kg) has won gold medal at(Olympic record) Tokyo 2020!]
Dit weekend komt old man Lu in actie (loopt alweer tegen de 40 aan), ben benieuwd of hij zijn 2e gouden medaille gaat pakken.
P.S. mijn meest favoriete lift ever blijft toch deze: een 190 power clean tijdens een wereldkampioenschap:
[YouTube: Shi Zhiyong (73 kg) Clean & Jerk 190 kg - 2019 World Weightlifting Championships]
Barbell Bench Press
5 x 62,5 kg
5 x 65 kg
5 x 65 kg
5 x 67,5 kg
Incline Dumbbell Bench Press
10 x 20 kg
10 x 20 kg
9 x 20 kg
6 x 20 kg
Bent Over Barbell Row
5 x 72,5 kg
5 x 72,5 kg
5 x 72,5 kg
5 x 72,5 kg
Wide Grip Lat Pull Down
10 x 55 kg
10 x 55 kg
10 x 55 kg
10 x 55 kg
Standing Barbell Military Press
8 x 27,5 kg
8 x 27,5 kg
6 x 30 kg
Barbell Bicep Curl
10 x 25 kg
10 x 25 kg
9 x 25 kg
Lying Barbell Triceps Press
10 x 20 kg
10 x 25 kg
10 x 25 kg
Ook de "wooooh" op 1:39 is geweldig
Toch ook discipline even die 50 minuten fietsen.Tincahunter schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 09:40:
@VinnyAMS
@Grudgie
Lekker bezig.
Ik heb vandaag helaas al weer een rust dag. Ik vreet me dan op want wil gewoon door gaan met de gewichten. Morgen zijn de benen weer aan de beurt. Enige wat ik vanmorgen nog heb gedaan qua training is 50 minuten fietsen (tempotraining)
Heb een schitterende MTB in de schuur staan die zou echt wat vaker gebruikt moeten worden.
Heb je in jou omgeving ook ook MTB routes? Een beetje over paden door het bos crossen is wel leuk..VinnyAMS schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 09:46:
[...]
Toch ook discipline even die 50 minuten fietsen.
Heb een schitterende MTB in de schuur staan die zou echt wat vaker gebruikt moeten worden.
Ik heb zelf een racrfiets maar ik was juist weer te lui om kleding en fiets schoenen aan te doe. Ik heb dus maar op mijn gewone damesfiets gefietst.
Volgens mij Twiske en Spaarnwoude. Zelf nog nooit gedaan. Heb een Bulls Copperhead 29-er. Is toch alweer een jaar of 10 oud denk ik. Toen vooral aangeschaft voor woon-werk.(Oost-Noord)Tincahunter schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 09:51:
[...]
Heb je in jou omgeving ook ook MTB routes? Een beetje over paden door het bos crossen is wel leuk..
Ik heb zelf een racrfiets maar ik was juist weer te lui om kleding en fiets schoenen aan te doe. Ik heb dus maar op mijn gewone damesfiets gefietst.
Full Body A
1A. Back Squat / Belt: 1x130 4x5x112kg1B. Pull Up Neutral Grip 4x6x15kg
2A. Bench Press 1x116 4x5x102kg
2B. Leg Curl / Unilateral 3x12x29.5kg
3A. Standing Calf Raises / Unilateral 4x13x20kg
3B. Butterfly Raises 3x16x20kg
4A. Bayesian Curls 2x19x52.5lbs
4B. Overhead Extension / Cable 2x17x95lbs
Full Body B
1A. RDL 4x13x88kg1B. Overhead Press 1x78 6,5,4x67kg
2A. Seated Cable Row 4x13x132.5lbs
2B. Leg Ext / Unilateral 3x12x44kg
3A. Calf Raise / Seated 4x15x45kgkg
3B. Flyes / Cable 20,18,17x105lbs
4A. DB Curls Alternating 12x36kg
4B. Push Down / Rope 2x16x85lbs
Ben dus alleen een beetje de inspiratie kwijt voor de splits
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.
:strip_exif()/f/image/M6ypbljQ8hEFNrsGHGrbCoda.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cI7uqg9K5fibnBQgNzb9khjW.jpg?f=fotoalbum_large)