Normaal wel maar nu met een normale stang ipv ez bar curl.Hackus schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 11:14:
@Grudgie Lying Barbell Triceps ext -met EZ-Bar- neem ik aan ?
Of small bankdrukken ?
Vanochtend vroeg in de sportschool mijn schouders maar eens goed op de donder gegeven. Zoek nog wel naar een fijne oefening voor de achterkant, want daar weet ik er nu maar 1 van en dan mis ik nog steeds de connectie een beetje.
Ik pak altijd de cable crossover back, deze dus:

Erg fijne oefening waarbij ik de achterkant van de schouders érg goed voel werken.
De handen hou ik hierbij de gehele oefening op ooghoogte (het plaatje doet anders vermoeden).
Als alternatief (of aanvulling) kun je ook (seated) bent over lateral raises met dumbbells doen.
Daarnaast heb je nog bent over barbell reverse raises met een oly bar. Die voelt wat apart om uit te voeren maar is zeker wel een hele fijne!
Het ziet er zo uit:

Erg fijne oefening waarbij ik de achterkant van de schouders érg goed voel werken.
De handen hou ik hierbij de gehele oefening op ooghoogte (het plaatje doet anders vermoeden).
Als alternatief (of aanvulling) kun je ook (seated) bent over lateral raises met dumbbells doen.
Daarnaast heb je nog bent over barbell reverse raises met een oly bar. Die voelt wat apart om uit te voeren maar is zeker wel een hele fijne!
Het ziet er zo uit:
[ Voor 10% gewijzigd door Superkiwi op 24-07-2021 13:29 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Zie het afgelopen half jaar toch echt veel goeie dingen over *knip*, schijnt echt wel een significante boost in testosteron te geven. Ik wil dat eigenlijk wel eens proberen. Hebben jullie er ideeën over?
Het bespreken van steroïden is niet toegestaan. Zie Sport Beleid
Het bespreken van steroïden is niet toegestaan. Zie Sport Beleid
[ Voor 23% gewijzigd door tweakduke op 24-07-2021 21:14 ]
Same here. Denk alleen niet dat iemand dat hier gebruikt.wauturr schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 13:30:
Zie het afgelopen half jaar toch echt veel goeie dingen over *knip*, schijnt echt wel een significante boost in testosteron te geven. Ik wil dat eigenlijk wel eens proberen. Hebben jullie er ideeën over?
Ben wel benieuwd naar ervaringen aangezien ik over een aantal weken weer Natty ben.
[ Voor 2% gewijzigd door tweakduke op 24-07-2021 21:14 . Reden: Quote aangepast ]
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Ik neem iig geen testosteron boosters meer zoals Extreme Test. Tot 2 keer aan toe ben ik er mee naar de dokter geweest. Bijde keren binnen 2 tot 4 weken dikke pijnlijke knobbels onder de tepels. Beide keren duurde het bijna 4 maand tot een half jaar voor dat de knobbels weer verdwenen. De dokter was overtuigt dat het door de testosteron booster kwam en zei ook dat het vaker voor komt met testosteron supplementen.
[ Voor 18% gewijzigd door Tincahunter op 24-07-2021 16:11 ]
Serieus? Zo! Heftig hoor. Het werkt dus welTincahunter schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 16:09:
Ik neem iig geen testosteron boosters meer zoals Extreme Test. Tot 2 keer aan toe ben ik er mee naar de dokter geweest. Bijde keren binnen 2 tot 4 weken dikke pijnlijke knobbels onder de tepels. Beide keren duurde het bijna 4 maand tot een half jaar voor dat de knobbels weer verdwenen. De dokter was overtuigt dat het door de testosteron booster kwam en zei ook dat het vaker voor komt met testosteron supplementen.
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Zo, gewogen en gemeten na 4 weken High-Reps.
87.9kg
7.8% BF
1.74m(nog niet gekrompen na jarenlang met gewichten zeulen)
Ben kurkdroog, en alles goed zichtbaar.
Ga maa naar 5x8 en laat mijn gewicht niet boven de 95kg komen, en vetp lager dan 12%.
87.9kg
7.8% BF
Ga maa naar 5x8 en laat mijn gewicht niet boven de 95kg komen, en vetp lager dan 12%.
[ Voor 7% gewijzigd door Hackus op 24-07-2021 17:24 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
7,8% Insane!Hackus schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 17:22:
87.9kg
7.8% BF
Wat is je volgende doel?
Jup. Terwijl ik er jaren terug met echt spul er geen last van had. Dat was ongeveer 13 jaar geleden.Barry|IA schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 17:18:
[...]
Serieus? Zo! Heftig hoor. Het werkt dus wel
Nette stats daar moet veel werk in hebben gezeten.Hackus schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 17:22:
87.9kg
7.8% BF
Ha, een krachtsport topic, wist helemaal niet dat 'ie er was.
Na een jaar struggle ik nog steeds met aankomen. Sta ongeveer 4x per week in de sportschool maar het eten wilt me niet lukken. Ik eet veel, maar aankomen: neuh. Heb dingen zoals weight gainers geprobeerd maar krijg dit met moeite door m'n keel... Ondanks dat ik wel wat verschil merkte. Heeft iemand tips om 't wat lekkerder te maken? Heb t een keer door m'n kwark gedaan maar toen werd het heel dikkig door die poeder. Iemand wat snacks/maaltijden die voor n jochie van 22 makkelijk te bereiden zijn?
Ben 1,86 en weeg 63 kilo.
Na een jaar struggle ik nog steeds met aankomen. Sta ongeveer 4x per week in de sportschool maar het eten wilt me niet lukken. Ik eet veel, maar aankomen: neuh. Heb dingen zoals weight gainers geprobeerd maar krijg dit met moeite door m'n keel... Ondanks dat ik wel wat verschil merkte. Heeft iemand tips om 't wat lekkerder te maken? Heb t een keer door m'n kwark gedaan maar toen werd het heel dikkig door die poeder. Iemand wat snacks/maaltijden die voor n jochie van 22 makkelijk te bereiden zijn?
Pics! Or it didn’t happen! 😋Hackus schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 17:22:
87.9kg
7.8% BF
Vandaag een heerlijke lower body training gehad. Ging lekkerder dan ik had verwacht haha. Na de training 20 min. op de loopband gelopen met een incline.
Barbell Squat
5 x 75 kg
5 x 77,5 kg
5 x 80 kg
5 x 82,5 kg
Barbell Deadlift
5 x 90 kg
5 x 92,5 kg
5 x 95 kg
5 x 95 kg
Leg Press
15 x 80 kg
15 x 90 kg
15 x 94 kg
15 x 94 kg
Seated Leg Curl
10 x 40 kg
10 x 40 kg
10 x 40 kg
10 x 40 kg
Seated Calf Press
10 x 40 kg
10 x 42 kg
10 x 42 kg
10 x 44 kg
Barbell Squat
5 x 75 kg
5 x 77,5 kg
5 x 80 kg
5 x 82,5 kg
Barbell Deadlift
5 x 90 kg
5 x 92,5 kg
5 x 95 kg
5 x 95 kg
Leg Press
15 x 80 kg
15 x 90 kg
15 x 94 kg
15 x 94 kg
Seated Leg Curl
10 x 40 kg
10 x 40 kg
10 x 40 kg
10 x 40 kg
Seated Calf Press
10 x 40 kg
10 x 42 kg
10 x 42 kg
10 x 44 kg
Mijn Wilksscore verhogen, ga met 5x8 weer richting kracht.
Kan ik weer eens een pak chocomelk leeg zuipen als ik een gym verlaat
[ Voor 14% gewijzigd door Hackus op 24-07-2021 18:37 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Kan wel een verklaring voor zijn. Als het spul jouw natuurlijke testosteron onderdrukt, terwijl jij niks synthetisch toevoegt, dan krijg je dit soort effecten.Tincahunter schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 18:26:
[...]
Jup. Terwijl ik er jaren terug met echt spul er geen last van had. Dat was ongeveer 13 jaar geleden.
Zou dus best kunnen zijn dat het eigenlijk stiekem een orale steroïd is.
De beste tip die ik jou kan geven is om te eten wat jij lekker vind en vol kunt houden.wErudite schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 18:32:
Kwark? Waarom? Sommigen vinden het lekker (waaronder ik), maar veel ook niet. Gelijk uit je koelkast halen als je het niet binnen kan houden.
Qua weight gainers heb ik ook even moeten zoeken. XXL Nutrition Perfect Mass (banaan). 5kg voor 40 euro. Ik doe er 2 weken mee. Hij gaat bij mij door elke shake die ik maak. Ik neem 3 shakes per dag, waar dan 66 gram eiwit in zit en 60 gram koolhydraten. Als ik deze niet aan mijn shake toevoeg dan mis ik de smaak! Zo lekker is ‘ie.
Alleen al uit shakes haal ik dus zo’n 1700 calorieën. Let wel: deze shakes gaan NIET ten kosten van mijn maaltijden. Ik zie dit niet als ontbijt, en ook niet als volledige maaltijd.
De rest van de dag eet ik dus gewoon waar ik zin in heb en gelukkig heb ik ALTIJD honger.
Grappig, jij hebt EXACT dezelfde stats als ik toen ik begon in januari 2020. I know how you feel bro....
Graag. Maar stond er niet al ergens een foto van jouw fysiek? Meen mij dit te herinneren.Hackus schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 18:50:
[...]
Wil je mijn tattoos zien, of geil je op halfbloedjes 😋
Wel leuk, dat je zo kunt wisselen tussen BB en power liften.Hackus schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 18:35:
[...]
Mijn Wilksscore verhogen, ga met 5x8 weer richting kracht.
Kan ik weer eens een pak chocomelk leeg zuipen als ik een gym verlaat
Je moet je lichaam HEEL goed kennen om in zo’n korte tijd zo te transformeren en dus “weten” dat je je doelen gaat behalen.
Als je jaar of 10 geleden op dbb zat, zou dat best kunnen.Barry|IA schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 19:16:
[...]
Graag. Maar stond er niet al ergens een foto van jouw fysiek? Meen mij dit te herinneren.
Wat bedoel je met korte tijd ?Barry|IA schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 19:18:
[...]
Wel leuk, dat je zo kunt wisselen tussen BB en power liften.
Je moet je lichaam HEEL goed kennen om in zo’n korte tijd zo te transformeren en dus “weten” dat je je doelen gaat behalen.
Ik train al jaa ren(+35)
Qua switch naar kracht gaat geleidelijk, zoals ik laats heb verteld.
5X8, 3x8, 5x5, 3x5, 5x3, 3x3 dan 1RM.
Heb net besloten vaker te gaan oefenen(mee te trainen) met -100kg strongman eind sept
Zit sinds 2008 op DBB, niet heel actief.Hackus schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 19:28:
[...]
Als je jaar of 10 geleden op dbb zat, zou dat best kunnen.
[...]
Wat bedoel je met korte tijd ?
Ik train al jaa ren(+35)
Qua switch naar kracht gaat geleidelijk, zoals ik laats heb verteld.
5X8, 3x8, 5x5, 3x5, 5x3, 3x3 dan 1RM.
Heb net besloten vaker te gaan oefenen(mee te trainen) met -100kg strongman eind sept
Met korte tijd bedoel ik dat je dus binnen een jaar die switch kan en vooral durft te maken.
Meeste mensen doen aan krachttraining OF voor hun fysiek OF voor krachtprestaties.
Ik train al langer zo, begonnen met kracht zoals ik pas nog heb verteld.Barry|IA schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 19:33:
[...]
Zit sinds 2008 op DBB, niet heel actief.
Met korte tijd bedoel ik dat je dus binnen een jaar die switch kan en vooral durft te maken.
Meeste mensen doen aan krachttraining OF voor hun fysiek OF voor krachtprestaties.
Je kunt ook KT doen zonder dikke pens 😉
Wat eet je zoal op een dag?wErudite schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 18:32:
Mijn ervaring met mensen met "ondergewicht" die zeggen dat ze veel eten is dat ze eigenlijk vrij weinig eten. Zoek naar calorie dense foods. Pindakaas zou je beste vriend moeten worden.
Je kan ook je eigen weight gain shake naar smaak maken. 100gram havermout, banaan, melk, flinke lepel pindakaas, schep whey, en je gaat al richting de 1000kcal.
I served in a company of heroes.
@wErudite neem voor het slapen eens een bak kwark met slagroom. Zeker weten dat je aankomt. Paar keer volle chocomelk..
Welkom in het topic.wErudite schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 18:32:
Houd je je eten ook bij in een app? Als je boven je caloriebehoefte gaat zitten zou je toch moeten aankomen.
Voor makkelijk zou ik zelf gaan kijken bij zoiets als muscle meat. Kant en klaar en naar wat ik lees goede kwaliteit. Ook leuk om zijn filmpjes is te kijken(dutchgiant). Bij gewichts toename hoog in je vetten/koolhydraten gaan. Ik ben geen professioneel diëtist of PT, maar dit zijn de dingen die in me opkomen.
Ben het helemaal vergeten maar ik wilde dit proberen, kon toen alleen niet 123 een product vinden. De bekende supplementen toko's hebben het niet los ofzo.wauturr schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 13:30:
Zie het afgelopen half jaar toch echt veel goeie dingen over Turkesterone, schijnt echt wel een significante boost in testosteron te geven. Ik wil dat eigenlijk wel eens proberen. Hebben jullie er ideeën over?
vraag het over 2 weken
[ Voor 3% gewijzigd door Vuvuzela op 24-07-2021 20:22 ]
Mijn persoonlijke mening is dat je eenmaal anabolen hebt gepakt, je nooit meer de natty kaart kan staan zwaaien.Barry|IA schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 15:44:
[...]
Same here. Denk alleen niet dat iemand dat hier gebruikt.
Ben wel benieuwd naar ervaringen aangezien ik over een aantal weken weer Natty ben.
Het is aangetoond dat anabolen bepaalde effecten hebben op je spieren die altijd zullen blijven, dan heb ik het niet over de massa. Sorry, maar het hele “fake natty” stuff vind ik een kanker in de bodybuilding wereld, no offence naar jou direct persoonlijk, maar algemeen.
Hij bedoelt Off-periode denk ikPufster schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 19:54:
[...]
Mijn persoonlijke mening is dat je eenmaal anabolen hebt gepakt, je nooit meer de natty kaart kan staan zwaaien.
Het is aangetoond dat anabolen bepaalde effecten hebben op je spieren die altijd zullen blijven, dan heb ik het niet over de massa. Sorry, maar het hele “fake natty” stuff vind ik een kanker in de bodybuilding wereld, no offence naar jou direct.
Bedoel inderdaad off cycle.
(Zal er ook niet dieper op ingaan ivm forumregels)
Even wat anders.
Ik ben 1,87 en heb duidelijk lange benen in verhouding tot de rest. Ik HAAT benen trainen. Werkelijk waar, ik vind er geen moer aan.
Toch doe ik het, want de verhoudingen moeten goed zijn en voor de doorbloeding en lichaamshouding is het ook beter.
Maar de verhoudingen zijn niet goed. Ik heb best dunne benen in verhouding tot het bovenlichaam.
Als ik nou elke dag 1 set voluit ga op benen, met 1 oefening, welke zou dan aan te raden zijn? Squats of Leg press? Leg press vind ik lekkerder om te doen omdat je lekker makkelijk een drop setje kan doen.
De reden dat ik nu elke dag 1 goede set op benen wil doen, is omdat ik in het verleden hele goede resultaten had met 5x5 stronglift workout, waarbij je 3 keer in de week squat.
Even wat anders.
Ik ben 1,87 en heb duidelijk lange benen in verhouding tot de rest. Ik HAAT benen trainen. Werkelijk waar, ik vind er geen moer aan.
Toch doe ik het, want de verhoudingen moeten goed zijn en voor de doorbloeding en lichaamshouding is het ook beter.
Maar de verhoudingen zijn niet goed. Ik heb best dunne benen in verhouding tot het bovenlichaam.
Als ik nou elke dag 1 set voluit ga op benen, met 1 oefening, welke zou dan aan te raden zijn? Squats of Leg press? Leg press vind ik lekkerder om te doen omdat je lekker makkelijk een drop setje kan doen.
De reden dat ik nu elke dag 1 goede set op benen wil doen, is omdat ik in het verleden hele goede resultaten had met 5x5 stronglift workout, waarbij je 3 keer in de week squat.
Haha beide niet, vooral benieuwd naar de resultaten voor een extra motivatieboost! Je werkt er ontzettend hard voor, dus je mag er wat mij betreft ook mee pronken.Hackus schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 18:50:
[...]
Wil je mijn tattoos zien, of geil je op halfbloedjes 😋
Nee, helaas doe ik dat niet. Ook al vaker aangegeven.PdeBie schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 21:13:
[...]
Haha beide niet, vooral benieuwd naar de resultaten voor een extra motivatieboost! Je werkt er ontzettend hard voor, dus je mag er wat mij betreft ook mee pronken.
@Barry|IA je borst en benen meer aandacht geven. Maar echte massa komt niet snel, ook niet met kuur. Stukje bij beetje.
zzzzzz gaat niet over een echte steroïdewauturr schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 13:30:
Zie het afgelopen half jaar toch echt veel goeie dingen over [mbr]*knip*[/], schijnt echt wel een significante boost in testosteron te geven. Ik wil dat eigenlijk wel eens proberen. Hebben jullie er ideeën over?
[mbr]Het bespreken van steroïden is niet toegestaan. Zie Sport Beleid [/]
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 21:47
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Het blijft een grijs gebied hoe verantwoord het is een dergelijk natuurlijk prestatie-bevorderend supplement te gebruiken voor eigen gebruik.
Mwah, ik vind het anders t*ring snel gaan.Hackus schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 21:19:
[...]
Nee, helaas doe ik dat niet. Ook al vaker aangegeven.
@Barry|IA je borst en benen meer aandacht geven. Maar echte massa komt niet snel, ook niet met kuur. Stukje bij beetje.
Borst en benen zijn genetisch mijn mindere spiergroepen. Borst geef ik al ontiegelijk veel aandacht, want vind borst het leukste om te trainen. De pomp geeft mij een inzicht over waar ik over een tijdje “idle” zou kunnen staan met borst.
Benen gaf ik eerlijk gezegd gewoon te weinig aandacht.
Wanneer ga je nu bulken dan, je zei kortgeleden dat je uit een cutkuur kwam.Barry|IA schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 21:49:
[...]
Mwah, ik vind het anders t*ring snel gaan.
Borst en benen zijn genetisch mijn mindere spiergroepen. Borst geef ik al ontiegelijk veel aandacht, want vind borst het leukste om te trainen. De pomp geeft mij een inzicht over waar ik over een tijdje “idle” zou kunnen staan met borst.
Benen gaf ik eerlijk gezegd gewoon te weinig aandacht.
Kies eerst wat je wilt, massa opbouwen op benen en borst, of cutten.
Wat doe je op een zaterdag wanneer je de avond ervoor jezelf volgeladen hebt met carbs? Juist ja, snatchen!!!
Gecontroleerd Maxen met focus op niet te ver naar achteren springen. Waar ik vorige week woensdag nog 70 kg haalde en 72,5 niet lukte vandaag 75 kg! Vechten voor iedere instabiliteit…
Gecontroleerd Maxen met focus op niet te ver naar achteren springen. Waar ik vorige week woensdag nog 70 kg haalde en 72,5 niet lukte vandaag 75 kg! Vechten voor iedere instabiliteit…
[ Voor 5% gewijzigd door JDFS op 24-07-2021 22:14 ]
Nee nee, was een week aan het cutten met een supplement, niet zozeer met eten.Hackus schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 22:06:
[...]
Wanneer ga je nu bulken dan, je zei kortgeleden dat je uit een cutkuur kwam.
Kies eerst wat je wilt, massa opbouwen op benen en borst, of cutten.
Was puur om te kijken hoeveel definitie er zichtbaar zou zijn en om te kijken hoe snel het verschil zichtbaar zou worden met dat supplement. Ik ga dat supplement namelijk aan het einde van mijn bulk inzetten voor 6 weken, om het “gordijn” er af te trekken zeg maar.
Eigenlijk doe ik alles sinds het begin al door continu relatief lean te blijven. Ik heb niet de intentie om écht een bodybuilder look te krijgen. Ik wil voornamelijk atletisch gespierd zijn met veel zichtbare aderen.
Als ik ergens op zou moeten mikken, dan is het qua look nét onder de bodybuilders fysiek uit de golden era. Dat vind ik mooi.
Als ik nog meer ga eten, ga ik meer aankomen. Logisch. Maar dan is het voor mij echt niet leuk meer. Ik heb nu al dat als ik mij nu vol eet, dan heb ik een uur later weer trek. Maar ik moet echt opletten dat ik niet “teveel” eet, want dan heb ik snachts ontzettend last van oprispingen.
Ik ben ook niet ontevreden hoor, maar borst en benen zijn gewoon lastig voor mij. Maar of het met calorieën te maken heeft, dat denk ik niet. Denk echt dat ik harder en zwaarder moet trainen.
[ Voor 20% gewijzigd door Barry|IA op 24-07-2021 22:20 ]
@Barry|IA like Vince Gironda
Hier spring je toch al een stuk minder/niet naar achter.JDFS schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 22:13:
Wat doe je op een zaterdag wanneer je de avond ervoor jezelf volgeladen hebt met carbs? Juist ja, snatchen!!!
[YouTube: Snatch 75KG]
Ook weer een lekkere training vandaag. Die Bulgarian Split, maar 1 set van gedaan. Wat vind ik dat een kut oefening. Weining core/stabiliteit.
De hip thrust was ok, maar ging me irriteren omdat er van alles in de weg staat. (Ben bezig met een looppad van split in de tuin, maar de Gamma is een week later met leveren)
Zit nu nog na te zweten.
Ook weer even twee video's omdat dat zo leuk is.
Toch even die 4x12 geknald.
Lower Body B
zaterdag 24 jul. 2021, 21:58
Squat (Barbell)
Set 1: 75 kg × 12
Set 2: 75 kg × 12
Set 3: 75 kg × 12
Set 4: 75 kg × 12
Deadlift (Barbell)
Set 1: 100 kg × 8
Set 2: 100 kg × 8
Set 3: 100 kg × 5
Set 4: 100 kg × 5
Hip Thrust (Barbell)
Set 1: 65 kg × 8
Bulgarian Split Squat
Set 1: 2,5 kg × 5
wallsit
Set 1: 1:10
Russian Twist
Set 1: 12 reps
Set 2: 12 reps
Set 3: 12 reps
lying leg raise
Set 1: 15 reps
Set 2: 15 reps
Set 3: 15 reps
De hip thrust was ok, maar ging me irriteren omdat er van alles in de weg staat. (Ben bezig met een looppad van split in de tuin, maar de Gamma is een week later met leveren)
Zit nu nog na te zweten.
Ook weer even twee video's omdat dat zo leuk is.
Toch even die 4x12 geknald.
Lower Body B
zaterdag 24 jul. 2021, 21:58
Squat (Barbell)
Set 1: 75 kg × 12
Set 2: 75 kg × 12
Set 3: 75 kg × 12
Set 4: 75 kg × 12
Deadlift (Barbell)
Set 1: 100 kg × 8
Set 2: 100 kg × 8
Set 3: 100 kg × 5
Set 4: 100 kg × 5
Hip Thrust (Barbell)
Bulgarian Split Squat
Set 1: 2,5 kg × 5
wallsit
Set 1: 1:10
Russian Twist
Set 1: 12 reps
Set 2: 12 reps
Set 3: 12 reps
lying leg raise
Set 1: 15 reps
Set 2: 15 reps
Set 3: 15 reps
[ Voor 5% gewijzigd door VinnyAMS op 24-07-2021 22:50 ]
Vanmiddag rug, traps, achterkant schouders en biceps getraind rond 14.00 uur.
BOR
8x75
8x75
8x75
Latpuldown
10x72,5
10x72,5
10x72,5
dumbell row
10x30
10x30
10x30
Barbell shrug
8x75
8x75
Dumbell rear delt raise
12x12,5
12x12,5
EZ bar curl
8x40
6x40
dumbell hammer curl
12x15
12x15
Voelde lekker alleen wat last van gripverlies tijdens de latpully, of grip verlies, het begon pijn te doen in de handen terwijl ik daar met RDL en BOR geen last van heb. Misschien knijp ik meer in de handen met de latpully 🤔 Nu maar naar bed. En morgen knallen met de benen en core, nu al zin in.
BOR
8x75
8x75
8x75
Latpuldown
10x72,5
10x72,5
10x72,5
dumbell row
10x30
10x30
10x30
Barbell shrug
8x75
8x75
Dumbell rear delt raise
12x12,5
12x12,5
EZ bar curl
8x40
6x40
dumbell hammer curl
12x15
12x15
Voelde lekker alleen wat last van gripverlies tijdens de latpully, of grip verlies, het begon pijn te doen in de handen terwijl ik daar met RDL en BOR geen last van heb. Misschien knijp ik meer in de handen met de latpully 🤔 Nu maar naar bed. En morgen knallen met de benen en core, nu al zin in.
Bijvoorbeeld ja. Ik vind het ook een toffe kerel om naar te luisteren.
Ik zou gewoon eens wat meer gaan eten, dat is echt niet zo moeilijk. Neem vier keer per dag een flinke eetlepel pindakaas, dat is zo weer 500 calorieën extra. Ik zou eens gaan bij houden hoeveel je eet, je gaat verbaasd zijn hoe weinig dat eigenlijk is.wErudite schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 18:32:
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Goedemorgen.
Zoals gezegd zijn vandaag de benen en core aan de beurt. Helaas kan ik de kuiten nog niet trainen want mijn linker voet is nog steeds gevoelig en wat dik. Planks laat ik ook want dat beviel me de vorige keer ook niet.
Box squat
RDL
Leg extention
Legraise op bankje
Russian twist
Zoals gezegd zijn vandaag de benen en core aan de beurt. Helaas kan ik de kuiten nog niet trainen want mijn linker voet is nog steeds gevoelig en wat dik. Planks laat ik ook want dat beviel me de vorige keer ook niet.
Box squat
RDL
Leg extention
Legraise op bankje
Russian twist
Iemand nog een leuke oefening voor schouders? Liefst alle delen, zoals de Arnold Press. Maar dan anders. Ik wil eens wat variatie hebben.
Gevonden!
YouTube: MOST EFFECTIVE Shoulder Workout | 5 Exercises For MASSIVE DELTS
O yeahhhh. Zin in. Vanmiddag proberen.
Gevonden!
[ Voor 39% gewijzigd door Barry|IA op 25-07-2021 08:45 ]
Pivot press (beter bekend als de kneeled landmine press)?
Ga op één knie zitten, zet de (beladen) Oly bar vast in een pivot en drukken maar.
Lekker.
Ga op één knie zitten, zet de (beladen) Oly bar vast in een pivot en drukken maar.
Lekker.
[ Voor 10% gewijzigd door Superkiwi op 25-07-2021 08:52 ]
Leuk! Mag het ook staand? Ga ik proberen!Superkiwi schreef op zondag 25 juli 2021 @ 08:49:
Pivot press (beter bekend als de kneeled landmine press)?
Lekker.
Zeker!
Al heb je dan wel een iets meer voorwaartse press dan een opwaartse
Zal ze allebei eens proberen. Op de knieën zitten is vaak pijnlijk voor mij.Superkiwi schreef op zondag 25 juli 2021 @ 09:02:
[...]
Zeker!
Al heb je dan wel een iets meer voorwaartse press dan een opwaartse
Mark rippetoe zou zeggen GOMAD.wErudite schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 18:32:
Echter brengt het ook meer vet
Mss een combi, melk tik je wel snel achteraf over.
Ik snap eerlijk gezegd deze adviezen niet helemaal, maar ik vermoed dat het advies gewoon incompleet is en dat wij allemaal hetzelfde bedoelen.
4 lepels pindakaas, pak melk, bak kwark met slagroom, etc. “En je gaat wat merken”.
Natuurlijk ga je daar niks van merken, als het niet BOVENOP hetgeen is wat je nu naar binnen werkt. Dus neem het als extra en het liefst allemaal; dus pindakaas, pak melk EN die bak kwark.
Ik zuip elke dag wel 2 pakken melk weg.
Alleen opletten dat je calorieën niet alleen maar vloeibaar zijn.
4 lepels pindakaas, pak melk, bak kwark met slagroom, etc. “En je gaat wat merken”.
Natuurlijk ga je daar niks van merken, als het niet BOVENOP hetgeen is wat je nu naar binnen werkt. Dus neem het als extra en het liefst allemaal; dus pindakaas, pak melk EN die bak kwark.
Stap 1 is meet/weet wat je eet > weet hoeveel kcal je binnen krijgt tov je onderhoud.
Als je het idee hebt "ontzettend veel" te eten maar je komt niet aan dan zit je waarschijnlijk nog niet aan je onderhoud.
Meten is weten.
Als je het idee hebt "ontzettend veel" te eten maar je komt niet aan dan zit je waarschijnlijk nog niet aan je onderhoud.
Meten is weten.
[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 25-07-2021 09:42 ]
Na mijn 2 weken Kroatië ben ik weer eens mijn eten gaan tracken omdat ik toch voelde dat ik was aangekomen tijdens de vakantie. Terwijl ik daar ook gewoon sportte elke dag en niet heb lopen vreten daar. Toen ik thuis kwam was ik 66,6 kg.
Dus ben ik begonnen op 2500 calorieën en na 2 weken weeg ik 64 kg! Als ik de app Libra mag geloven, waar ik mijn gewicht bij houd, verlies ik -693 kcal/dag.
Dus ben ik begonnen op 2500 calorieën en na 2 weken weeg ik 64 kg! Als ik de app Libra mag geloven, waar ik mijn gewicht bij houd, verlies ik -693 kcal/dag.
Vince Gironda Is al overleden sinds de herfst van 1999 !Barry|IA schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 22:59:
[...]
Bijvoorbeeld ja. Ik vind het ook een toffe kerel om naar te luisteren.
[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 25-07-2021 14:56 ]
Nee, Je moet je meer richten op Leg Work-out !Barry|IA schreef op zondag 25 juli 2021 @ 08:39:
Iemand nog een leuke oefening voor schouders? Liefst alle delen, zoals de Arnold Press. Maar dan anders. Ik wil eens wat variatie hebben.
Gevonden!
Ga nu eens week of 4 meer je benen trainen, en niet teveel je armpjes en schouders.
Kom net van massage tafel af, Ohhh wat lekker is dat af en toe
[ Voor 14% gewijzigd door Hackus op 25-07-2021 14:49 ]
Ik weet dat je van een andere generatie bent, maar als je www.youtube.com intikt in jouw browser en je zoekt naar Vince Gironda, dan krijg je een hele rij aan video's uit het verledenHackus schreef op zondag 25 juli 2021 @ 14:44:
[...]
Vince Gironda Is al overleden sinds de herfst van 1999 !
Hokeeeeeeeeeeeeeeee, morgen zieke leg workoutHackus schreef op zondag 25 juli 2021 @ 14:46:
[...]
Nee, Je moet je meer richten op Leg Work-out !
Ga nu eens week of 4 meer je benen trainen, en niet teveel je armpjes en schouders.
Kom net van massage tafel af, Ohhh wat lekker is dat af en toe
vertel er dan gelijk bij dat je dit soort filmpjes bekijkt. Staat een beetje raar als je zegt het luistert lekker naar hem, terwijl degene al bijna 22 jaar dood is. (nee ik maak geen foto sessie, en YouTube filmpjes van mezelf
)
[YouTube: Vince Gironda Explains Training To Failure]
Wat dacht jij dan? Dat ik geesten kon horen?Hackus schreef op zondag 25 juli 2021 @ 17:42:
vertel er dan gelijk bij dat je dit soort filmpjes bekijkt. Staat een beetje raar als je zegt het luistert lekker naar hem, terwijl degene al bijna 22 jaar dood is. (nee ik maak geen foto sessie, en YouTube filmpjes van mezelf)
Ik ken alles van Vince (wat openbaar staat dan) en ik pas heel veel van hem toe in mijn eigen training.
Heb zelfs dat anabolische 36 eieren per dag een poging gegeven. Kwam niet verder dan 12 eieren.....
Ben het trouwens niet helemaal eens met dat je de gewichten moet neerleggen als de form niet geheel strikt meer is. Cheaten is soms een manier om nét even wat meer overload te genereren. Dat doe je dan uiteraard niet je gehele set, maar op het einde.
[ Voor 15% gewijzigd door Barry|IA op 25-07-2021 18:05 ]
Je moet er wel bolletjes bij eten, van bakkerij Diana 😋Barry|IA schreef op zondag 25 juli 2021 @ 17:45:
[...]
Wat dacht jij dan? Dat ik geesten kon horen?
Ik ken alles van Vince (wat openbaar staat dan) en ik pas heel veel van hem toe in mijn eigen training.
Heb zelfs dat anabolische 36 eieren per dag een poging gegeven. Kwam niet verder dan 12 eieren.....
Ben het trouwens niet helemaal eens met dat je de gewichten moet neerleggen als de form niet geheel strikt meer is. Cheaten is soms een manier om nét even wat meer overload te genereren. Dat doe je dan uiteraard niet je gehele set, maar op het einde.
36 eieren is best veel ja. Ik heb dat een week volgehouden.(18)
In de ochtend rauw, in de middag gebakken en in de avond gekookt.
Vandaag een lekkere upperbody workout gedaan. Alleen mijn Incline BP wil niet echt omhoog. Gewoon geduld hebben maar denk ik. Had bij mijn laatste set BP nog wel een extra herhaling kunnen doen opzich, maar had geen spotter en durfde het niet zelf aan om nog een herhaling te doen. Uit veiligheid geen extra herhaling kunnen doen. Na de sessie nog 20 min. lichtjes gejogged op de loopband. 
Incline Barbell Bench Press
12 x 40 kg
12 x 42,5 kg
12 x 42,5 kg
6 x 45 kg
Dumbbell Fly
12 x 14 kg
12 x 14 kg
12 x 14 kg
12 x 14 kg
Seated Cable Rows
12 x 50 kg
12 x 50 kg
12 x 50 kg
12 x 55 kg
One Arm Dumbbell Row
12 x 22 kg
12 x 22 kg
12 x 22 kg
12 x 22 kg
Lateral Dumbbell Raises
12 x 8 kg
12 x 8 kg
12 x 8 kg
12 x 8 kg
Incline Dumbbell Bicep Curl
12 x 8 kg
12 x 8 kg
12 x 8 kg
8 x 10 kg
Cable Triceps Pushdown
12 x 15 kg
12 x 15 kg
12 x 15 kg
11 x 20 kg
12 x 40 kg
12 x 42,5 kg
12 x 42,5 kg
6 x 45 kg
Dumbbell Fly
12 x 14 kg
12 x 14 kg
12 x 14 kg
12 x 14 kg
Seated Cable Rows
12 x 50 kg
12 x 50 kg
12 x 50 kg
12 x 55 kg
One Arm Dumbbell Row
12 x 22 kg
12 x 22 kg
12 x 22 kg
12 x 22 kg
Lateral Dumbbell Raises
12 x 8 kg
12 x 8 kg
12 x 8 kg
12 x 8 kg
12 x 8 kg
12 x 8 kg
12 x 8 kg
8 x 10 kg
Cable Triceps Pushdown
12 x 15 kg
12 x 15 kg
12 x 15 kg
11 x 20 kg
Ik had dus 3 shakes gemaakt, met elk 12 eieren, room en een halve schep whey. Volgens zijn recept dus. Normaal gesproken houd ik alles binnen, maar dit was niet te doen. Volgens Vince is dit ook de enige manier om het gewenste anabool effect te krijgen (rauw dus).Hackus schreef op zondag 25 juli 2021 @ 19:50:
[...]
Je moet er wel bolletjes bij eten, van bakkerij Diana 😋
36 eieren is best veel ja. Ik heb dat een week volgehouden.(18)
In de ochtend rauw, in de middag gebakken en in de avond gekookt.
Wat mij ook interessant lijkt is dit: https://physicalculturest...lements-desiccated-liver/
Wordt nooit meer over gesproken.... Als iemand naar Vince kwam met de vraag ''hoe kom ik aan in massa'', dan was zijn antwoord Beef liver tabs. Dit vulde hij dan zelfs aan met de opmerking: ''vroeger moest je 6 keer per dag eten, nu hebben wij dit''. De wetenschap zal dit allemaal wel weer achterhaald hebben, maar zelf proberen staat bij mij altijd nog hoger aangeschreven dan welke studie dan ook. Deze staan dan ook op mijn to do list.
Ik vind dit trouwens een enorm gezellig topic
Benen trainen? Ga eens lekker hard op Bulgarian SquatBarry|IA schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 20:50:
Bedoel inderdaad off cycle.
Even wat anders.
* ByteMe_ ging maar weer eens trainen op deze.zondag. weer de twee trainingsdagen te moe, helaasch. Ook weer 1,5 kg afgevallen
Ik zit nu op een half jaar bulk. Qua looks denk ik: ik moet hard aan de cut, maar qua sterkte ben ik nog niet tevreden. Ik wil die 100kg DL en BP gewoon halen. Hoewel die laatste niet in die korte tijd gaat lukken, DL gaat sneller.
Dat traininghok van hunter:
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Het gaat om een artikel uit 1968, dat er 35 eieren werden gegeven aan slachtoffer met zware brandwonden. Whey bestond toen nog niet 😂Barry|IA schreef op zondag 25 juli 2021 @ 20:36:
[...]
Ik had dus 3 shakes gemaakt, met elk 12 eieren, room en een halve schep whey. Volgens zijn recept dus. Normaal gesproken houd ik alles binnen, maar dit was niet te doen. Volgens Vince is dit ook de enige manier om het gewenste anabool effect te krijgen (rauw dus).
Wat mij ook interessant lijkt is dit: https://physicalculturest...lements-desiccated-liver/
Wordt nooit meer over gesproken.... Als iemand naar Vince kwam met de vraag ''hoe kom ik aan in massa'', dan was zijn antwoord Beef liver tabs. Dit vulde hij dan zelfs aan met de opmerking: ''vroeger moest je 6 keer per dag eten, nu hebben wij dit''. De wetenschap zal dit allemaal wel weer achterhaald hebben, maar zelf proberen staat bij mij altijd nog hoger aangeschreven dan welke studie dan ook. Deze staan dan ook op mijn to do list.
Ik vind dit trouwens een enorm gezellig topic![]()
A regime involving the dietary management of 8 severely burned patients has been described, the main feature of this diet being the high egg intake. The eggs were given in a variety of forms without any untoward effects and without any distaste being developed. No pathological levels of serum lipoproteins or cholesterol were attained. Serum proteins from an initial low level reached normal values within a relatively short time.
It is felt that a high egg diet is a valuable and safe addition in the management of severely burned patients
[ Voor 98% gewijzigd door Hackus op 25-07-2021 20:59 ]
https://www.amazon.com/Mu...Randy-Roach/dp/1434376788Barry|IA schreef op zondag 25 juli 2021 @ 20:36:
[...]
Ik had dus 3 shakes gemaakt, met elk 12 eieren, room en een halve schep whey. Volgens zijn recept dus. Normaal gesproken houd ik alles binnen, maar dit was niet te doen. Volgens Vince is dit ook de enige manier om het gewenste anabool effect te krijgen (rauw dus).
Ik vind dit trouwens een enorm gezellig topic![]()
Wat voor jou?
If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?
@Grudgie Als je op kracht gaat ( mijn incline BP gaat niet omhoog)
Moet je geen 12 reps doen zoals je nu hebt gedaan. Je hebt al 12x40, 24x 42.5 gedaan voor je werk set van 6x 45kg
Moet je geen 12 reps doen zoals je nu hebt gedaan. Je hebt al 12x40, 24x 42.5 gedaan voor je werk set van 6x 45kg
Nee ga bij de Incline BP niet op kracht. Kan ik dus beter weer naar 42,5 gaan ipv 45.Hackus schreef op zondag 25 juli 2021 @ 21:05:
@Grudgie Als je op kracht gaat ( mijn incline BP gaat niet omhoog)
Oke, zo kwam het over. Verder ben je best sterk in fly’s met 14kg zoveel sets en reps. Ga je wel full-rom ?Grudgie schreef op zondag 25 juli 2021 @ 21:08:
[...]
Nee ga bij de Incline BP niet op kracht. Kan ik dus beter weer naar 42,5 gaan ipv 45.
Je moet goed rekken met fly’s, zover je kunt.
Edit: of tel je 14kg als 2x7 ?
[ Voor 4% gewijzigd door Hackus op 25-07-2021 21:15 ]
Ja ik ga full rom en het is 14kg per DB.Hackus schreef op zondag 25 juli 2021 @ 21:12:
[...]
Oke, zo kwam het over. Verder ben je best sterk in fly’s met 14kg zoveel sets en reps. Ga je wel full-rom ?
Je moet goed rekken met fly’s, zover je kunt.
Edit: of tel je 14kg als 2x7 ?
Lekkere training man!Grudgie schreef op zondag 25 juli 2021 @ 19:55:
Vandaag een lekkere upperbody workout gedaan. Alleen mijn Incline BP wil niet echt omhoog. Gewoon geduld hebben maar denk ik. Had bij mijn laatste set BP nog wel een extra herhaling kunnen doen opzich, maar had geen spotter en durfde het niet zelf aan om nog een herhaling te doen. Uit veiligheid geen extra herhaling kunnen doen. Na de sessie nog 20 min. lichtjes gejogged op de loopband.
12 x 40 kg
12 x 42,5 kg
12 x 42,5 kg
6 x 45 kg
Dumbbell Fly
12 x 14 kg
12 x 14 kg
12 x 14 kg
12 x 14 kg
Seated Cable Rows
12 x 50 kg
12 x 50 kg
12 x 50 kg
12 x 55 kg
One Arm Dumbbell Row
12 x 22 kg
12 x 22 kg
12 x 22 kg
12 x 22 kg
Lateral Dumbbell Raises
12 x 8 kg
12 x 8 kg
12 x 8 kg
12 x 8 kg
12 x 8 kg
12 x 8 kg
12 x 8 kg
8 x 10 kg
Cable Triceps Pushdown
12 x 15 kg
12 x 15 kg
12 x 15 kg
11 x 20 kg
Is dat Herman Finkers aan de anabolen?
Ik moet wel eens wat boeken gaan bestellen! Veel rustgevender dan dat geschreeuw op YT!
Klinkt als een Turkse telecom maatschappij. Weet je zeker dat het geen belminuten zijn die je verliest?Grudgie schreef op zondag 25 juli 2021 @ 10:03:
Na mijn 2 weken Kroatië ben ik weer eens mijn eten gaan tracken omdat ik toch voelde dat ik was aangekomen tijdens de vakantie. Terwijl ik daar ook gewoon sportte elke dag en niet heb lopen vreten daar. Toen ik thuis kwam was ik 66,6 kg.
Die kende ik niet. Ik kende het 36 eieren concept eigenlijk alleen van een documentaire, waar verder niet inhoudelijk werd in gegaan op bovenstaande.Hackus schreef op zondag 25 juli 2021 @ 20:55:
[...]
Het gaat om een artikel uit 1968, dat er 35 eieren werden gegeven aan slachtoffer met zware brandwonden. Whey bestond toen nog niet 😂
A regime involving the dietary management of 8 severely burned patients has been described, the main feature of this diet being the high egg intake. The eggs were given in a variety of forms without any untoward effects and without any distaste being developed. No pathological levels of serum lipoproteins or cholesterol were attained. Serum proteins from an initial low level reached normal values within a relatively short time.
It is felt that a high egg diet is a valuable and safe addition in the management of severely burned patients
Haha, mooie gelijkenis wel inderdaad. Herman trainde destijds bij mijn sensei Wijnholds in Almelo toen ik nog als wee litlle Tatsu aan judo deed.Barry|IA schreef op zondag 25 juli 2021 @ 22:16:
[...]
Is dat Herman Finkers aan de anabolen?![]()
Ik moet wel eens wat boeken gaan bestellen! Veel rustgevender dan dat geschreeuw op YT!
Mooi boek, destijds gekregen van mijn vrouw. Gaat heel erg in de diepte in.
If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?
Hoppa work out nummer 4 van deze week.
Evening Workout
zondag 25 jul. 2021, 22:58
Incline Bench Press (Barbell)
Set 1: 52,5 kg × 8
Set 2: 52,5 kg × 8
Set 3: 52,5 kg × 8
Set 4: 52,5 kg × 8
Bench Press (Barbell)
Set 2: 65 kg × 8
Set 3: 65 kg × 8
Lat Pulldown - Wide Grip (Cable)
Set 1: 45 kg × 10
Set 2: 45 kg × 8
Set 3: 40 kg × 10
Bent Over Row (Barbell)
Set 1: 55 kg × 10
Set 2: 55 kg × 10
Set 3: 55 kg × 10
Overhead Press (Barbell)
Set 1: 25 kg × 10
Set 2: 25 kg × 10
Set 3: 25 kg × 10
Triceps Extension (Dumbbell)
Set 1: 7,5 kg × 12
Set 2: 7,5 kg × 10
Set 3: 5 kg × 10
Concentration Curl (Dumbbell)
Set 1: 12,5 kg × 12
Set 2: 12,5 kg × 12
Set 3: 10 kg × 8
Push Up (Knees)
Set 1: 8 reps
Set 2: 8 reps
Set 3: 8 reps
Plank
Set 1: 0:45
Set 2: 0:45
Set 3: 0:45
Heb alleen me rack verpest met het proberen te installeren van een pull up stang.
Wou weer veels te snel
:strip_exif()/f/image/nHw6S9WMdANMR93htruiGGse.jpg?f=fotoalbum_large)
En natuurlijk weer wat video's:
Evening Workout
Bench Press (Barbell)
Bent Over Row (Barbell)
Overhead Press (Barbell)
Push Up (Knees)
Plank
Heb alleen me rack verpest met het proberen te installeren van een pull up stang.
Wou weer veels te snel
:strip_exif()/f/image/nHw6S9WMdANMR93htruiGGse.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat is dan ook toevallig!Tatsu schreef op zondag 25 juli 2021 @ 23:09:
[...]
Haha, mooie gelijkenis wel inderdaad. Herman trainde destijds bij mijn sensei Wijnholds in Almelo toen ik nog als wee litlle Tatsu aan judo deed.
Mooi boek, destijds gekregen van mijn vrouw. Gaat heel erg in de diepte in.
Ik ga dat boek bestellen! Ben benieuwd.
Echt super vet om die vakmanschap te zien in je zelfbouw rack! Zo te horen loopt het nog soepeler dan de TechnoGym spullen in mijn gymVinnyAMS schreef op zondag 25 juli 2021 @ 23:10:
Evening Workout
Bench Press (Barbell)
Bent Over Row (Barbell)
Overhead Press (Barbell)
Push Up (Knees)
Plank
Wou weer veels te snel![]()
[Afbeelding]
[YouTube: Lat pulldown]
[YouTube: incline benchpress 4x8 52,5 kg]
Over die lat pulldown. Daar trek jij niet helemaal met je lats. Probeer eens eerst de lats aan te spannen voordat je de stang omlaag trekt en probeer je biceps er zoveel mogelijk buiten te houden.
Bij mij heeft deze stang geholpen om de connectie goed te krijgen:
Bedankt voor je tip.Barry|IA schreef op zondag 25 juli 2021 @ 23:42:
[...]
Echt super vet om die vakmanschap te zien in je zelfbouw rack! Zo te horen loopt het nog soepeler dan de TechnoGym spullen in mijn gym![]()
Over die lat pulldown. Daar trek jij niet helemaal met je lats. Probeer eens eerst de lats aan te spannen voordat je de stang omlaag trekt en probeer je biceps er zoveel mogelijk buiten te houden.
Bij mij heeft deze stang geholpen om de connectie goed te krijgen:
[Afbeelding]
Moet inderdaad even een andere stang halen. Nu is het een steigerpijp. Is op zich niet verkeerd, maar je suggestie lijkt me inderdaad een betere optie.
Voel je de lats wel goed? Heb je daar ook spierpijn? Ik vind lats altijd de mooiste spierpijn.VinnyAMS schreef op zondag 25 juli 2021 @ 23:47:
[...]
Bedankt voor je tip.
Moet inderdaad even een andere stang halen. Nu is het een steigerpijp. Is op zich niet verkeerd, maar je suggestie lijkt me inderdaad een betere optie.
Net wakker even reken en strekken en ja voel ze wel. Vandaag nog 1000kg grind verplaatsen, dus meteen weer even gebruiken.Barry|IA schreef op maandag 26 juli 2021 @ 00:03:
[...]
Voel je de lats wel goed? Heb je daar ook spierpijn? Ik vind lats altijd de mooiste spierpijn.
Een andere tip kan zijn om te kijken naar een tweetal langere hendels dan kun je hem net wat meer doortrekken voor de contractie.VinnyAMS schreef op maandag 26 juli 2021 @ 08:22:
[...]
Net wakker even reken en strekken en ja voel ze wel. Vandaag nog 1000kg grind verplaatsen, dus meteen weer even gebruiken.
Anders kun je ook proberen de ellebogen wat meer naar achteren te drijven en daar de contractie in te zoeken.
Ligt het aan mij of zie ik het verkeerd maar je hebt amper een incline met je Bench press. Lijkt bijna of je wel plat ligt.VinnyAMS schreef op zondag 25 juli 2021 @ 23:10:
Evening Workout
Bench Press (Barbell)
Bent Over Row (Barbell)
Overhead Press (Barbell)
Push Up (Knees)
Plank
Wou weer veels te snel![]()
[Afbeelding]
[YouTube: Lat pulldown]
[YouTube: incline benchpress 4x8 52,5 kg]
20 tot 30 graden is prima. Eigenlijk zijn die standaard incline bankjes van 45 graden te schuin voor je borst.
Voor het bovenste deel van de borstspier is de prikkeling optimaal bij een hoek van 30 graden. Niet minder en ook niet meer.
Incline Bench met afmetingen
[ Voor 35% gewijzigd door Hackus op 26-07-2021 13:19 ]
Gisteren de benen en core getraind wel zwaar maar niet zo veel volume. Ik doe alleen de box squat met maximale gewichten wat ik kan hebben omdat ik niet van die hele sterke knieen heb en zo blessures voorkom.
Box squat
6x87,5
6x87,5
6x87,5
RDL
8x87,5
8x87,5
8x87,5
Leg extention
20x40
20x40
20x40
Legraise
3xfailure
Crunch
3xfailure
En al mijn voeding over de gehele zondag. Zat wat laag in kCal maar na mijn idee genoeg om nog te herstellen.
9.00 uur
Havermout met melk banaan blauwe bessen zaden en 2 eieren
:strip_exif()/f/image/U53R359Xf0y1IHHyB1vZZ4f4.jpg?f=fotoalbum_large)
12.00 uur
1 kipfilet van 200 gram, paprika, courgette, ui, knoflook, chilipeper en zilvervliesrijst
:strip_exif()/f/image/XFyRUE9ACnyy328vfYpYiR8V.jpg?f=fotoalbum_large)
15.00 uur
Na de training.
Whey isolaat, appel, grove volkorenbrood met 100% pindakaas
:strip_exif()/f/image/N7oDMvrhb3DOcxpfnrOkcWnv.jpg?f=fotoalbum_large)
18.00 uur
Broccoli, gegrilde kipfilet van 200 gram en wat hot chilisaus
:strip_exif()/f/image/xQWUzWmHsxKizeXTEtJHZhdn.jpg?f=fotoalbum_large)
21.00 uur
Magere kwark die veel eiwit bevat en een klein handje cashewnoten
:strip_exif()/f/image/znN8klHweUqm3NhLnDsyVxBH.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik weet het is weinig maar er mag wat vet van af na een tijdje slecht eten door veel gedoe en weinig trainen. Gelukkig kan ik heel strikt zijn voor mezelf en dat dan lang volhouden.
Box squat
6x87,5
6x87,5
6x87,5
RDL
8x87,5
8x87,5
8x87,5
Leg extention
20x40
20x40
20x40
Legraise
3xfailure
Crunch
3xfailure
En al mijn voeding over de gehele zondag. Zat wat laag in kCal maar na mijn idee genoeg om nog te herstellen.
9.00 uur
:strip_exif()/f/image/U53R359Xf0y1IHHyB1vZZ4f4.jpg?f=fotoalbum_large)
12.00 uur
1 kipfilet van 200 gram, paprika, courgette, ui, knoflook, chilipeper en zilvervliesrijst
:strip_exif()/f/image/XFyRUE9ACnyy328vfYpYiR8V.jpg?f=fotoalbum_large)
15.00 uur
Na de training.
:strip_exif()/f/image/N7oDMvrhb3DOcxpfnrOkcWnv.jpg?f=fotoalbum_large)
18.00 uur
:strip_exif()/f/image/xQWUzWmHsxKizeXTEtJHZhdn.jpg?f=fotoalbum_large)
21.00 uur
:strip_exif()/f/image/znN8klHweUqm3NhLnDsyVxBH.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik weet het is weinig maar er mag wat vet van af na een tijdje slecht eten door veel gedoe en weinig trainen. Gelukkig kan ik heel strikt zijn voor mezelf en dat dan lang volhouden.
@Tincahunter hoe maak je die gegrilde kip klaar? Ziet er goed uit.
Theelepel paprikapoederGrudgie schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:07:
@Tincahunter hoe maak je die gegrilde kip klaar? Ziet er goed uit.
Theelepel knoflookpoeder
Theelepel chilivlokken
Snufje peper en zout
Eetlepel olijfolie
Alles mixen en de kipfilet er mee insmeren met ern kwast.
Oven (hetelucht) voorverwarmen op 200 graden en de kipfilet 15 minuten in de oven op een bakplaat met bakpapier er onder grillen en het is klaar om te eten.
Je kunt het ook makkelijk koud meenemen en het is ook lekker op brood of door een salade. Zelf grill ik meestal 3 of 4 stuks want dan heb ik voor een aantal dagen wat voor een salade of op brood.
Dit is de hoek die ik meestal pak, al moet ik zeggen dat 45 graden af en toe ook wel erg lekker is.Hackus schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:05:
Voor het bovenste deel van de borstspier is de prikkeling optimaal bij een hoek van 30 graden. Niet minder en ook niet meer.
[Afbeelding]
De opmerking van @Grudgie is wel terecht imo; de incline @VinnyAMS lijkt op slechts een graad of 15 te staan.
Gaat die chilisaus over de kip heen of drink je dat werkelijk uit het glas?Tincahunter schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:22:
Inderdaad bedoeld als losse tip om extra calorieën binnen te krijgen buiten je huidige maaltijden om. Belangrijk is dat je krijgt hoeveel calorieën je nodig hebt en waar je dat uit haalt. Dus puur als illustratie hoe makkelijk het is om extra calorieën tussendoor binnen te krijgen als je het echt nodig hebt.Barry|IA schreef op zondag 25 juli 2021 @ 09:31:
Ik snap eerlijk gezegd deze adviezen niet helemaal, maar ik vermoed dat het advies gewoon incompleet is en dat wij allemaal hetzelfde bedoelen.
[ Voor 65% gewijzigd door Tsurany op 26-07-2021 13:56 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ja, die van Vinnie lijkt platter te liggen. als je 45 graden gaat drukken, kun je dat doen bij bijv. chest/schouders.Superkiwi schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:43:
[...]
Dit is de hoek die ik meestal pak, al moet ik zeggen dat 45 graden af en toe ook wel erg lekker is.
De opmerking van @Grudgie is wel terecht imo; de incline @VinnyAMS lijkt op slechts een graad of 15 te staan.
Verder is er niet zoveel verschil in prikkeling, maar gaat het voorbij 30 graden voor borst hard naar beneden.
Tijd om de geodriehoek er eens bij te pakken, ben benieuwd waar mijn bankje op ingesteld staat.Hackus schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:55:
[...]
Ja, die van Vinnie lijkt platter te liggen. als je 45 graden gaat drukken, kun je dat doen bij bijv. chest/schouders.
Verder is er niet zoveel verschil in prikkeling, maar gaat het voorbij 30 graden voor borst hard naar beneden.
[Afbeelding]
Mensen bekend hier met de front lever? Is dit een ab oefening of een rug oefening? Ik dacht eerst een ab oefening maar mijn lats lijken het meeste werk te moeten - vooral als ik de schouderbladen naar elkaar toe beweeg tijdens de tuck front lever - doen dus dan wordt het vooral een rugoefening.
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Je gebruikt er aardig wat spiergroepen mee. Je core wordt aangesproken om je lichaam stabiel en recht te houden maar ook je benen moeten daar aardig wat werk voor verzetten. Verder schouders, armen en rug om je lichaam omhoog te houden.Salvatron schreef op maandag 26 juli 2021 @ 15:29:
Mensen bekend hier met de front lever? Is dit een ab oefening of een rug oefening? Ik dacht eerst een ab oefening maar mijn lats lijken het meeste werk te moeten - vooral als ik de schouderbladen naar elkaar toe beweeg tijdens de tuck front lever - doen dus dan wordt het vooral een rugoefening.
Ik kan kiezen tussen 18 of 36 graden, dan lijkt 36 voor mij de beste optie.Tsurany schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:57:
[...]
Tijd om de geodriehoek er eens bij te pakken, ben benieuwd waar mijn bankje op ingesteld staat.
Heb maar 2 maaltijden om alles in te duwen, maar ik ga ook geen dingen door mijn strot duwen, in het weekend eet ik vaak net ff wat meer of wordt er wat besteld, dus dan mag het doordeweeks wel wat minder. Ook werk ik steeds meer met kruiden, om niet elke keer plain kip te eten bij wijze van. VadouvanTincahunter schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:22:
9.00 uur
[Afbeelding]
12.00 uur
[Afbeelding]
15.00 uur
Na de training.
[Afbeelding]
18.00 uur
[Afbeelding]
21.00 uur
[Afbeelding]
Als ik laag zit op een dag ga ik daar niet al te lastig over doen. Van een keer 1200 ga ik niet dood. Gelukkig hou ik ook erg van noten
[ Voor 4% gewijzigd door 2Dutch op 26-07-2021 16:13 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Let op:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.
:strip_exif()/f/image/GiEt6tRrJb251prbel14fDSa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5PVkY6muJyQch7D3LZjlxOHF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mjJBCFqNxQFXidUU6lBbsouK.jpg?f=fotoalbum_large)