Doel: Algeheel fit zijn en sterker worden. Loop hiernaast hard en heb voor beide sporten geen specifieke doelen. Vooral goed in beweging zijn, er goed uitzien en daarbij lekker kunnen eten ook. De 'beachbody' of 'zwemmerslook' is voor mij prima.
Welke accessory zou jij aanraden? Idee is 2*10 in een superset te doen, zoals in dit schema eigenlijk hoort.
Qua dagen; ligt beetje aan de week. Zal normaliter inderdaad 3 trainingen zijn, maar ook eens uitkomen op een 4-tal trainingen.
Vincent17 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:59:
[...]
Het zou kunnen werken en je moet het zelf ondervinden, maar op het eerste gezicht zie ik wel wat uitdagingen.
Je zegt dat het je weinig lijkt, maar mij lijkt het juist het tegenovergestelde. Als je het zo wil aanpakken moet je zeker in een bulk zitten anders gaat het sowieso niet.
Let wel, bij RPT heb je dus steeds een doel dat je wil halen per set maar daarnaast is het ook altijd AMRAP.
Lees onderstaande goed door:
https://leangains.com/reverse-pyramid-training-guide/
Daarbij zie ik dan het probleem dat er iedere workout dag rug(chinups, barbell row, deadlift, seal row en daarbij ook nog eens back extensions) zit. Dat is mogelijk overkill. Die back extensions zou ik er sowieso uithalen.
Daarnaast heb je iedere workout dag schouders/borst erin zitten door bench press, dips, arnold press en ohp. Ik zou sowieso die arnold press eruit gooien. Zinloze oefening met dat rare gedraai. Mijn mening.
Verder kan je het proberen en kijken of je goed genoeg hersteld om iedere workout dag dus de intensity hoog te houden en progressie te maken qua gewicht en of reps.
Ik maak vaak eerst progressie op set 3 of 2 voordat ik uiteindelijk een rep erbij krijg op set 1 en mn doel van bijv. 8 haal. Pas als je het doel op set 1 haalt, verhoog je het gewicht.
Jij hebt toch ook elke dag een rug-oefening (seal rows 2*, chinups en deadlift)? Back extension eruit kan prima natuurlijk, was meer om de onderrug wat meer te isoleren. Is een minder sterke plek namelijk. Wellicht dat ik Hip Thrusts dan toevoeg.
Arnold Press eruit en dan achterkant/zijkant schouders invoegen lijkt me inderdaad beter. Ga ik aanpassen.
En waarom zie je dit schema als zwaarder dan wat jij deelde? En dat was toch een cut-schema? Dus volg niet waarom ik dan zou moeten bulken om dit aan te kunnen. Uiteraard eens dat ervaring zal uitwijzen wat wel/niet kan, maar wel benieuwd naar waarom je in eerste instantie je twijfels hebt.
Heb trouwens meerder artikelen gelezen inmiddels, dus best een beeld. Houd jij je strak aan de drie minuten rust steeds? En ben je met plm. een uurtje klaar? Ook wel even benieuwd, als ik zo vrij mag zijn, wat zou jouw startschema voor mij zijn om hiermee aan de slag te gaan? Ter info, train nu drie keer per week volgens het GZCLP-protocol. Huidige trainingsweek/stats:
Squat-dag
Squat 5*3 (laatste AMRAP) @ 105kg
OHP 3*6 @ 50kg
BOR 3*8 @ 65kg
Dips 3*10 (laatste AMRAP) @ BW+5kg
Hammer curls 3*10 (laatste AMRAP) @ 14kg
BP-dag
Bench Press 5*3 (laatste AMRAP) @ 90kg
Chinups 3*10 @ BW+7,5kg
Deadlift 3*10 @ 100kg
Farmers walk overhead 3*50 @ 2*24kg
Face pull 3*10 (laatste AMRAP) @ 27,5kg
OHP-dag
Overhead Press 9*1 (laatste AMRAP) @ 57,5kg
Front squat 3*10 @ 60kg
Dumbbell row 3*10 @ 38kg
Dumbbell bench press 3*10 (laatste AMRAP) @ 2*30kg
Hip thrust 3*10 (laatste AMRAP) @ 62,5kg
DL-dag
Deadlift 5*3 (laatste AMRAP) @ 127,5kg (met HEX-bar)
Bench press 3*8 @ 77,5kg
Lat pulldowns 3*6 @ 65kg
Dumbbell shoulder press 3*10 (laatste AMRAP) @ 2*18kg
Back extension 3*10 (laatste AMRAP) @ BW+5kg (net toegevoegd pas)
Tricep pushdown 3*10 (laatste AMRAP) @ 27,5kg
--------------
Horla schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 08:36:
[...]
Maar dat gaat toch tegen alle logica en wetenschap in? Het lichaam heeft energie nodig tijdens je training. Zonder eten moet hij ergens energie halen. Dit zal eerder vetten dan glycogeen (koolhydraten) zijn want die zijn er niet. Bijkomend gaat je lichaam eiwitten gebruiken om energie te hebben. Minder eiwitten, minder spieropbouw/herstel en bij zware inspanningen zelf spierafbraak. Ook zou er een (duidelijk) verschil moeten zijn tussen nuchter trainen en niet. Bij korte inspanningen verbrand je voornamelijk koolhydraten en aangezien die er niet (voldoende) zijn, gaat je workout zwaarder aanvoelen.
Die aanname staat, zacht gezegd, behoorlijk ter discussie. Onderzoek toont zelfs voordelen aan van fasted trainen, afhankelijk van de energiesystemen die je aanspreekt. Zie het zelf als iets dat, net als IF of andere diëten, vooral afhankelijk is van de persoon. Ik merk bijvoorbeeld dat fasted trainen me vaak goed afgaat. Als ik van tevoren iets heb gegeten, dan kan me dat ook juist een sloom gevoel geven. Wat dat betreft een persoonlijke ontdekkingsreis waarbij je zelf moet ervaren wat jou past.