Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het Krachtsport Topic - Deel 1 Overzicht

Pagina: 1 ... 62 ... 125 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Vincent17 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:02:
Wie deelt mijn mening dat al dit soort supplementen gigantisch zonde is van je geld. Ik gebruik zelf alleen een whey protein en creatine mono.
Voor energie neem ik wel een bakkie koffie ofzo. De rest van die middelen doet echt weinig tot niets en je betaald wel gewoon rond de 30 euro voor.
BCAA's is ook al gigantisch achterhaald. NOOIT je geld aan uitgeven.
Same, haal whey en creatine mono in grote hoeveelheden in een leuke sale: kost bijzonder weinig en heeft geen bijwerkingen. Ik eet al tijden hüttenkäse of yoghurt als deel van de lunch (mijn 1e maal van de dag) omdat dat lekker vult en er simpel fruit doorheen te plempen valt (en beetje chocolade :P), dus dan pleur je daar ff een schepje whey bij en hopsakee. Maar ik ben ook fan van een lekker groot stuk vlees of vis, "delen? nee dit is voor mij alleen danku" :+ Geef het geld voor allerlei extra poeders en riedel liever uit aan goede homegym-gear en goed eten :) Fatsoenlijk vlees/vis is niet cheap.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:10

Superkiwi

Hoi doei

2Dutch schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 17:04:
[...]
Fatsoenlijk vlees/vis is niet cheap.
Echt he.
Ik zit ook wel eens te kijken in het vega-schap maar dat is niet veel goedkoper. Ook vallen die vleesvervangers me ontzettend tegen als je kijkt naar de hoeveelheid eiwitten die daarin zitten tov een stuk zalm, kip of biefstuk, ondanks de "rijk aan eiwit" etiketten die ze er prominent opplakken.
Mijn hoop is gevstigd op kweekvlees maar dat zal nog wel even duren.

Ik zou best wel eens een minder vlees dieet willen proberen maar zie erg op tegen het weer uitzoeken/opzetten van een nieuw voedingsschema. Dus we houden het voorlopig maar bij vlees/vis/ei als voornaamste eiwitbronnen.

[ Voor 17% gewijzigd door Superkiwi op 14-07-2021 18:18 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Vincent17 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:02:
[...]

Wie deelt mijn mening dat al dit soort supplementen gigantisch zonde is van je geld. Ik gebruik zelf alleen een whey protein en creatine mono.
Voor energie neem ik wel een bakkie koffie ofzo. De rest van die middelen doet echt weinig tot niets en je betaald wel gewoon rond de 30 euro voor.
BCAA's is ook al gigantisch achterhaald. NOOIT je geld aan uitgeven.
Ik heb er niet veel verstand van maar heb recent mijn schema iets gewijzigd meer op krachttraining en max 30 min cardio per dag. Ik gebruik sindsdien ook (een week of 2) whey concentrate en creatine icm met insta-oats en ik begin sindsdien de newbie gains te zien. Qua spiervolume werkt het in ieder geval zeker, fucking striae op mijn bicep :| .

Voor de workout zelf drink ik af en toe een half blikje cola en eet soms een banaan
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
tijdens de workout gebruik ik al langer 'high-carb-isotonic-sport-drink-formula' oid vooral toen ik nog een uur cardio deed leek dat verschil uit te maken.

Iemand hier die tips heeft om vet te verliezen en toch spiermassa op te bouwen?
Members only:

Op dit moment doe ik +/- 1 spiergroep per dag met afsluitend max een half uur cardio. 5x trainen per week al is 7 het streven :+. (legs en buik skip ik momenteel)

Verder ben ik niet te fanatiek, dus ik heb geen uitgebreid schema van specifieke oefeningen. Ik probeer vooral wat strakker in mijn vel te zitten en er lol in te houden. Uiteraard natty :+
2Dutch schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 17:04:
[...]

Same, haal whey en creatine mono in grote hoeveelheden in een leuke sale:
Wat zijn goede prijzen? Heb laatst 1KG creatine mono voor €13 (myprotein) gekocht en 4x2 KG Whey concentrate a €50,- (bodylab24). Ook een kilo isolaat gehaald maar dat vind ik toch minder lekker en eigelijk te duur. Casseine nog niet aan begonnen. Ben hier nieuw in dus hoor graag wat de gangbare bodemprijzen zijn voor creatine en concentraat.

[ Voor 13% gewijzigd door eL_Jay op 14-07-2021 18:31 ]

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Potje creatine, doe je maaaanden mee. Max 15 euro? Waarom dan nog opzoek naar een koopje? Meest belangrijke vind ik dat de dop er gemakkelijk af draait zonder dat alles er naast pleurt, dat is m’n enige referentie.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Nadeel van energiedrankjes en pre-workout, is dat je eigen energieniveau zakt naar minder dan voor de inname. Dus als je een aantal tabletten neemt, rond 20u in de avond, zal dat langer doorwerken, en je veel later dan normaal pas slaap krijgen. Je raakt er ook sneller aan gewent, waardoor je meer nodig hebt om het gewenste resultaat te behalen. Ikzelf kan niet tegen trainen in de avond, want dat kan ik sowieso niet goed slapen(of later dan normaal) Zeker niet nu in in High-rep modus zit. Er komen ook mensen die vroeger efedrine namen, die toen in dit soort pre-workouts zaten, en nu verboden, op de EHBO met hartkloppingen. Pas dus op met Cafeïne,Taurine stacks. Dit slaat bij veel mensen harder aan dan kopje espresso, waar je per kopje +- 65mg cafeïne binnen krijgt. en via pre-worktouts vaak +-250mg, dat nog samen met beta alanine en andere 'stimulerende' middelen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Superkiwi schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 18:11:
[...]

Echt he.
Ik zit ook wel eens te kijken in het vega-schap maar dat is niet veel goedkoper. Ook vallen die vleesvervangers me ontzettend tegen als je kijkt naar de hoeveelheid eiwitten die daarin zitten tov een stuk zalm, kip of biefstuk, ondanks de "rijk aan eiwit" etiketten die ze er prominent opplakken.
Mijn hoop is gevstigd op kweekvlees maar dat zal nog wel even duren.

Ik zou best wel eens een minder vlees dieet willen proberen maar zie erg op tegen het weer uitzoeken/opzetten van een nieuw voedingsschema. Dus we houden het voorlopig maar bij vlees/vis/ei als voornaamste eiwitbronnen.
Je kunt in veel supermarkten Tahoe kopen, a E1,50 voor 500g. Dat is een mooie aanvulling bij Vis en Kip.of vervanger van

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11 13:30

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Pre-workout? Gebruik ik niet. Ik train zelfs zonder ontbijt op zaterdags en woensdagochtend omdat ik intermittend vast van 21:00-12:00. Ik merk geen verschil met dinsdag en donderdag als ik 16:30-17:15 een oly class doe.

Ik heb een jaar of 8-9 geleden een keer creatine geprobeerd maar merkte geen verschil. Mijn idee van een pre-workout is een koude douche. Wat ik nog steeds dagelijks doe voor 1-3 minuten. Helaas is het water nu lauw te noemen in de zomer.

Soms heb ik wat minder energieke dagen bij het begin van een oly wod maar een goede warming up maakt veel goed. Dinsdag was zo een dag. Cleans tot van 3x60%, 3x70%, 3x75%, 2x80%, 2x85% tot 2x1x90% stonden op het programma. mijn 1rm is 130kg, van pre corona. Ging toch aardig soepel 2x1x115kg.

Mijn mening is dat een pre-workout voornamelijk een placebo effect heeft.

Onze oly class bestaat uit een warming up, primer, main movement en kracht als afsluiter. De afsluiter verleden week was 3x20 squats (2 trainingsdagen). Ik kwam tot 20x90kg. Het was niet zozeer zwaar dat mijn benen verzuurde maar meer mijn conditie. Ik kwam lucht tekort.

[ Voor 14% gewijzigd door Zuluman op 14-07-2021 21:55 ]

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:22
Zuluman schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:38:
Pre-workout? Gebruik ik niet. Ik train zelfs zonder ontbijt op zaterdags en woensdagochtend omdat ik intermittend vast van 21:00-12:00. Ik merk geen verschil met dinsdag en donderdag als ik 16:30-17:15 een oly class doe.
Maar dat gaat toch tegen alle logica en wetenschap in? Het lichaam heeft energie nodig tijdens je training. Zonder eten moet hij ergens energie halen. Dit zal eerder vetten dan glycogeen (koolhydraten) zijn want die zijn er niet. Bijkomend gaat je lichaam eiwitten gebruiken om energie te hebben. Minder eiwitten, minder spieropbouw/herstel en bij zware inspanningen zelf spierafbraak. Ook zou er een (duidelijk) verschil moeten zijn tussen nuchter trainen en niet. Bij korte inspanningen verbrand je voornamelijk koolhydraten en aangezien die er niet (voldoende) zijn, gaat je workout zwaarder aanvoelen.

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-11 22:56

Ik heb een jaar of 8-9 geleden een keer creatine geprobeerd maar merkte geen verschil. Mijn idee van een pre-workout is een koude douche. Wat ik nog steeds dagelijks doe voor 1-3 minuten. Helaas is het water nu lauw te noemen in de zomer.

Soms heb ik wat minder energieke dagen bij het begin van een oly wod maar een goede warming up maakt veel goed. Dinsdag was zo een dag. Cleans tot van 3x60%, 3x70%, 3x75%, 2x80%, 2x85% tot 2x1x90% stonden op het programma. mijn 1rm is 130kg, van pre corona. Ging toch aardig soepel 2x1x115kg.

Onze oly class bestaat uit een warming up, primer, main movement en kracht als afsluiter. De afsluiter verleden week was 3x20 squats (2 trainingsdagen). Ik kwam tot 20x90kg. Het was niet zozeer zwaar dat mijn benen verzuurde maar meer mijn conditie. Ik kwam lucht tekort.
Mooie inspiratie om toch op 4x12 sets squats te blijven i.p.v.terug naar 3x8. Ik intermitterend vast ook en had vaak het idee dat ik het niet redde door het vasten. Te weinig eten van 12-17 en dan zwaar trainen en daarna avondeten.

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-11 13:34
Hackus schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:22:
[...]

Wat is je bedoeling hiervan ?
Calf Raises op 10 reps doet weinig tot niets. Je kuiten moet je hard aanpakken met veel gewicht en veel reps.

Maa-Woe-Vrij ?
Doel: Algeheel fit zijn en sterker worden. Loop hiernaast hard en heb voor beide sporten geen specifieke doelen. Vooral goed in beweging zijn, er goed uitzien en daarbij lekker kunnen eten ook. De 'beachbody' of 'zwemmerslook' is voor mij prima.
Welke accessory zou jij aanraden? Idee is 2*10 in een superset te doen, zoals in dit schema eigenlijk hoort.
Qua dagen; ligt beetje aan de week. Zal normaliter inderdaad 3 trainingen zijn, maar ook eens uitkomen op een 4-tal trainingen.
Vincent17 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:59:
[...]

Het zou kunnen werken en je moet het zelf ondervinden, maar op het eerste gezicht zie ik wel wat uitdagingen.

Je zegt dat het je weinig lijkt, maar mij lijkt het juist het tegenovergestelde. Als je het zo wil aanpakken moet je zeker in een bulk zitten anders gaat het sowieso niet.
Let wel, bij RPT heb je dus steeds een doel dat je wil halen per set maar daarnaast is het ook altijd AMRAP.
Lees onderstaande goed door:
https://leangains.com/reverse-pyramid-training-guide/

Daarbij zie ik dan het probleem dat er iedere workout dag rug(chinups, barbell row, deadlift, seal row en daarbij ook nog eens back extensions) zit. Dat is mogelijk overkill. Die back extensions zou ik er sowieso uithalen.

Daarnaast heb je iedere workout dag schouders/borst erin zitten door bench press, dips, arnold press en ohp. Ik zou sowieso die arnold press eruit gooien. Zinloze oefening met dat rare gedraai. Mijn mening.

Verder kan je het proberen en kijken of je goed genoeg hersteld om iedere workout dag dus de intensity hoog te houden en progressie te maken qua gewicht en of reps.

Ik maak vaak eerst progressie op set 3 of 2 voordat ik uiteindelijk een rep erbij krijg op set 1 en mn doel van bijv. 8 haal. Pas als je het doel op set 1 haalt, verhoog je het gewicht.
Jij hebt toch ook elke dag een rug-oefening (seal rows 2*, chinups en deadlift)? Back extension eruit kan prima natuurlijk, was meer om de onderrug wat meer te isoleren. Is een minder sterke plek namelijk. Wellicht dat ik Hip Thrusts dan toevoeg.
Arnold Press eruit en dan achterkant/zijkant schouders invoegen lijkt me inderdaad beter. Ga ik aanpassen.

En waarom zie je dit schema als zwaarder dan wat jij deelde? En dat was toch een cut-schema? Dus volg niet waarom ik dan zou moeten bulken om dit aan te kunnen. Uiteraard eens dat ervaring zal uitwijzen wat wel/niet kan, maar wel benieuwd naar waarom je in eerste instantie je twijfels hebt.

Heb trouwens meerder artikelen gelezen inmiddels, dus best een beeld. Houd jij je strak aan de drie minuten rust steeds? En ben je met plm. een uurtje klaar? Ook wel even benieuwd, als ik zo vrij mag zijn, wat zou jouw startschema voor mij zijn om hiermee aan de slag te gaan? Ter info, train nu drie keer per week volgens het GZCLP-protocol. Huidige trainingsweek/stats:
Squat-dag
Squat 5*3 (laatste AMRAP) @ 105kg
OHP 3*6 @ 50kg
BOR 3*8 @ 65kg
Dips 3*10 (laatste AMRAP) @ BW+5kg
Hammer curls 3*10 (laatste AMRAP) @ 14kg
BP-dag
Bench Press 5*3 (laatste AMRAP) @ 90kg
Chinups 3*10 @ BW+7,5kg
Deadlift 3*10 @ 100kg
Farmers walk overhead 3*50 @ 2*24kg
Face pull 3*10 (laatste AMRAP) @ 27,5kg
OHP-dag
Overhead Press 9*1 (laatste AMRAP) @ 57,5kg
Front squat 3*10 @ 60kg
Dumbbell row 3*10 @ 38kg
Dumbbell bench press 3*10 (laatste AMRAP) @ 2*30kg
Hip thrust 3*10 (laatste AMRAP) @ 62,5kg
DL-dag
Deadlift 5*3 (laatste AMRAP) @ 127,5kg (met HEX-bar)
Bench press 3*8 @ 77,5kg
Lat pulldowns 3*6 @ 65kg
Dumbbell shoulder press 3*10 (laatste AMRAP) @ 2*18kg
Back extension 3*10 (laatste AMRAP) @ BW+5kg (net toegevoegd pas)
Tricep pushdown 3*10 (laatste AMRAP) @ 27,5kg
--------------
Horla schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 08:36:
[...]

Maar dat gaat toch tegen alle logica en wetenschap in? Het lichaam heeft energie nodig tijdens je training. Zonder eten moet hij ergens energie halen. Dit zal eerder vetten dan glycogeen (koolhydraten) zijn want die zijn er niet. Bijkomend gaat je lichaam eiwitten gebruiken om energie te hebben. Minder eiwitten, minder spieropbouw/herstel en bij zware inspanningen zelf spierafbraak. Ook zou er een (duidelijk) verschil moeten zijn tussen nuchter trainen en niet. Bij korte inspanningen verbrand je voornamelijk koolhydraten en aangezien die er niet (voldoende) zijn, gaat je workout zwaarder aanvoelen.
Die aanname staat, zacht gezegd, behoorlijk ter discussie. Onderzoek toont zelfs voordelen aan van fasted trainen, afhankelijk van de energiesystemen die je aanspreekt. Zie het zelf als iets dat, net als IF of andere diëten, vooral afhankelijk is van de persoon. Ik merk bijvoorbeeld dat fasted trainen me vaak goed afgaat. Als ik van tevoren iets heb gegeten, dan kan me dat ook juist een sloom gevoel geven. Wat dat betreft een persoonlijke ontdekkingsreis waarbij je zelf moet ervaren wat jou past.

• Zuluman

Zuluman

Horla schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 08:36:
[...]

Lijkt me stug dat je totaal geen energie hebt opgeslagen in je lichaam. Even googlen gaf dit aan:
De energie die je uit je voeding haalt, sla je op verschillende manieren op in je lichaam. In je spieren wordt ATP opgeslagen. De hoeveelheid energie die ATP levert is genoeg voor enkele seconden. Daarnaast bevindt zich in de spieren en de lever glycogeen. Glycogeen is een polymeer van glucose en levert energie voor minstens een uur. De hoeveelheid spierglycogeen neemt door training toe. De voorraad is dan voldoende voor maximaal een uur of twee. Door tijdens de training goed te eten en te drinken kun je langer toe met deze voorraad glycogeen.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

• Vincent17
  • Laatst online: 12-11 15:39
mefjoew schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:26:
[...]

[...]

Jij hebt toch ook elke dag een rug-oefening (seal rows 2*, chinups en deadlift)? Back extension eruit kan prima natuurlijk, was meer om de onderrug wat meer te isoleren. Is een minder sterke plek namelijk. Wellicht dat ik Hip Thrusts dan toevoeg.
Arnold Press eruit en dan achterkant/zijkant schouders invoegen lijkt me inderdaad beter. Ga ik aanpassen.

En waarom zie je dit schema als zwaarder dan wat jij deelde? En dat was toch een cut-schema? Dus volg niet waarom ik dan zou moeten bulken om dit aan te kunnen. Uiteraard eens dat ervaring zal uitwijzen wat wel/niet kan, maar wel benieuwd naar waarom je in eerste instantie je twijfels hebt.

Heb trouwens meerder artikelen gelezen inmiddels, dus best een beeld. Houd jij je strak aan de drie minuten rust steeds? En ben je met plm. een uurtje klaar? Ook wel even benieuwd, als ik zo vrij mag zijn, wat zou jouw startschema voor mij zijn om hiermee aan de slag te gaan? Ter info, train nu drie keer per week volgens het GZCLP-protocol.
[...]

Die aanname staat, zacht gezegd, behoorlijk ter discussie. Onderzoek toont zelfs voordelen aan van fasted trainen, afhankelijk van de energiesystemen die je aanspreekt. Zie het zelf als iets dat, net als IF of andere diëten, vooral afhankelijk is van de persoon. Ik merk bijvoorbeeld dat fasted trainen me vaak goed afgaat. Als ik van tevoren iets heb gegeten, dan kan me dat ook juist een sloom gevoel geven. Wat dat betreft een persoonlijke ontdekkingsreis waarbij je zelf moet ervaren wat jou past.
Als je die back extension en arnold press eruit gooit lijkt het mij een prima schema om mee te starten. Bij mij zelf is die 2e Seal Row even een experiment. Als ik merk dat ik niet meer goed herstel doordat ik geen progressie maak enige tijd, zal ik die als eerste eruit gooien.
Verder lees ik dat je ook hard loopt. Ik weet niet hoever en hoelang maar dat kan ook zeker een probleem worden qua recovery.

Verder zou ik echt een keuze maken of je nou gaat cutten of bulken.

Ik pak zeker 3 min rust of meer tot 5 min tussen de sets op de compound oefeningen. Zo ben ik weer zo fris mogelijk om alles te geven de volgende set en ik heb die tijd ook vaak wel nodig om weer even mentaal op te laden.

Workout duurt max 1u15m. Ligt er ook wel een beetje aan hoe gefocused ik ben en in hoeverre ik word afgeleid door mn telefoon etc.

[ Voor 7% gewijzigd door Vincent17 op 15-07-2021 10:06 ]

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Dat. Als je voldoende eiwit eet, hard genoeg traint en veel slaapt doe je al 95% goed.

Ik hou helemaal niet van het opgefokte gevoel van teveel caffeine, en dat is de primaire component in alle pre-workouts. Het geeft me een gestressed en gehaast gevoel. De halfwaardetijd is een groot probleem, bijna 5 uur, dus als je 250mg caffeine neemt om 16:00 en je gaat om 23:00 naar bed dan zit er nog het equivalent van een grote bak koffie in je lichaam. Ik kan dan maar lastig slapen, en slaap is de meest onderschatte component voor gains.

Ik ken geen onderzoeken die een fatsoenlijk positief effect laten zien van welk legaal supplement dan ook. Uitgezonderd eiwitpoeder natuurlijk, maar dat is meer een maaltijdvervanger. Zelf neem ik alleen vitamine D als er geen zon is, en magnesium omdat ik zonder 's nachts weleens wakker wordt met nare kramp in mijn benen/kuiten.

• Zuluman

Zuluman

VinnyAMS schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:24:
[...]

Mooie inspiratie om toch op 4x12 sets squats te blijven i.p.v.terug naar 3x8. Ik intermitterend vast ook en had vaak het idee dat ik het niet redde door het vasten. Te weinig eten van 12-17 en dan zwaar trainen en daarna avondeten.
Je zou wat meer moeten varieren met squat. periodiseren. je bent met hoge reps en lage sets en verschuift dat langzaam naar lage reps en hoge sets.

dus bv
Week Percentage Sets Reps
Week 1 65% 4 10
Week 2 80% 7 3
Week 3 70% 5 7
Week 4 85% 5 2
Week 5 75% 6 5
Week 6 90% 3 1
Week 7 80% 7 3
Week 8 95/100 1, 1 1, 1
joepP schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:10:
[...]

Dat. Als je voldoende eiwit eet, hard genoeg traint en veel slaapt doe je al 95% goed.

Ik hou helemaal niet van het opgefokte gevoel van teveel caffeine, en dat is de primaire component in alle pre-workouts. Het geeft me een gestressed en gehaast gevoel. De halfwaardetijd is een groot probleem, bijna 5 uur, dus als je 250mg caffeine neemt om 16:00 en je gaat om 23:00 naar bed dan zit er nog het equivalent van een grote bak koffie in je lichaam. Ik kan dan maar lastig slapen, en slaap is de meest onderschatte component voor gains.

Ik ken geen onderzoeken die een fatsoenlijk positief effect laten zien van welk legaal supplement dan ook. Uitgezonderd eiwitpoeder natuurlijk, maar dat is meer een maaltijdvervanger. Zelf neem ik alleen vitamine D als er geen zon is, en magnesium omdat ik zonder 's nachts weleens wakker wordt met nare kramp in mijn benen/kuiten.
Ik drink zelf geen koffie. Vindt t gewoon niet lekker, net als bier trouwens. De noodzaak voor Vitamine D wordt naar mijn mening zwaar onderschat. niet alleen voor je immuunsysteem maar ook voor kracht, verslavingsgevoeligheid en depressie/neerslachtigheid.

Sinds ik mijn tekort 8 jaar geleden heb aangepakt geen depressie/neerslachtigheid meer gehad, geen griep en kracht is constant. Sinds covid heb ik mijn dosering opgehoogd naar 3.000 IE / 75 microgram per dag. Dat doe ik sinds t begin van covid en ik merk zelfs een toename van kracht. zo heb ik tijdens de lockdown in mijn schuur een paused squat van 175kg gedaan terwijl ik maar 2x per week trainde.

Hier ene random artikel mbt Vitamine D en kracht. Het is trouwens zo dat je niet meteen sterker wordt. reken op ca. 6 maanden. En meer nemen heeft geen effect. Tot 10.000 IE per dag zijn er geen bekende neveneffecten.

https://breakingmuscle.co...tation-on-muscle-strength

Mijn ontbijt...ahum lunch om 12:00 bestaat uit volle franse kwark met super granola protein en een beetje chocolade muesli van de lidl. daarna tot het avond eten wat snacks zoals een banaan, boterham met pindakaas, crackers met kaas, etc. Dan wat de pot schaft rond 18:00 en een 2e portie/leftovers om 21:00.

[ Voor 62% gewijzigd door Zuluman op 15-07-2021 10:30 ]

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-11 12:39
joepP schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:10:
[...]

Bij specifieke usecases als metcons heeft bv. beta alanine wel een (aangetoond) positief effect. Dat neem ik zelf dan ook, maar het moet wel aansluiten bij je workouts/doelen.

Preworkout blends zijn sowieso troep, zoek op z'n minst zelf uit welke stoffen en dosering je wilt nemen.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@mefjoew
Squat-dag
Squat 3*10 RPT
Chinups 3*8 RPT
Dips 3*8 RPT
Face Pull 2*10
BP-dag
Bench Press 3*8 RPT
Barbell Row 3*8 RPT
Superset: Arnold Press 2*10 + Calf Raises 2*10
DL-dag
Deadlift 2*6 RPT
Overhead Press 3*8 RPT
Seal Rows 3*8 RPT
Back Extension 2*10
Doel: Algeheel fit zijn en sterker worden. Loop hiernaast hard en heb voor beide sporten geen specifieke doelen. Vooral goed in beweging zijn, er goed uitzien en daarbij lekker kunnen eten ook. De 'beachbody' of 'zwemmerslook' is voor mij prima.
Welke accessory zou jij aanraden? Idee is 2*10 in een superset te doen, zoals in dit schema eigenlijk hoort.
Qua dagen; ligt beetje aan de week. Zal normaliter inderdaad 3 trainingen zijn, maar ook eens uitkomen op een 4-tal trainingen.

Ik ben geen voorstander van schouders of triceps doen, als je de volgende dag bijv gaat bankdrukken.
Asl je er een dag tussen laat, kan dat prima. zoals ik aangaf bijv Maa-Woe-Vrij

[ Voor 33% gewijzigd door Hackus op 15-07-2021 10:49 ]

• mefjoew
Andere vraag tussendoor: hoe zien jullie rustdagen eruit? Helemaal niks doen of wel wat wandelen of dergelijke? Zoals jullie wellicht tussen de regels door al lezen, ben ik enigszins sportverslaafd en heb ik dus moeite met niks doen. Nu bijvoorbeeld niet al te fit (buikvirusje opgelopen denk ik, waardoor ik moeilijk eten naar binnen krijg), maar toch de neiging om een rondje hard te lopen bijvoorbeeld. Hoe is dat bij anderen hier? (Ook in reactie op jouw opmerking v.w.b. herstel in combinatie met hardlopen @Vincent17 )

• Horla
mefjoew schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:26:
[...]
Uiteraard zijn er personen die beter tegen nuchter trainen kunnen dan anderen maar ik heb zelf geen enkel deftig wetenschappelijk onderzoek gezien dat dit tegenspreekt. Alle studies die ik ken zeggen dat nuchter trainen nuttig is voor uithoudingssporten. Nergens vind ik iets over korte, intense inspanningen. Ik geef je wel een vinger door te zeggen dat quasi alle studies kijken naar uithoudingssporten waardoor er eigenlijk meer studies nodig zijn om het effect op korte inspanningen te bekijken.
Zuluman schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:58:
[...]

Lijkt me stug dat je totaal geen energie hebt opgeslagen in je lichaam. Even googlen gaf dit aan:

[...]
Als ik uw quote google dan kom ik op de site van een lifestylecoach terecht. Zonder haar te kennen komen die doorgaans niet boven het niveau "bro science" uit. Glycogeen wordt opgeslagen in uw spieren en lever (het wordt trouwens aangemaakt door uw lever). ATP wordt gemaakt van glucose en glycogeen. Bij intense inspanningen daalt het glycogeen niveau veel sneller dan op matige intensiteit aangezien er veel ATP nodig is. Aangezien uw glycogeen niveau continue daalt als je het niet aanvult (fasting), kan je dus onmogelijk intense inspanningen even goed aanhouden dan als ze normaal/hoog zijn (eten). Dit wijst absoluut in de richting dat met een lage glycogeen niveau (lees: nuchter) intens sporten, je niveau lager zal zijn. Je kan dit (een beetje) voorkomen door een hoog aantal koolhydraten in je dieet maar intermittend fasting zal echt niet aangeraden worden door gelijk welke trainer. Ik zou zeker aanraden om direct na je training genoeg koolhydraten te eten om je glycogeen niveau terug aan te vullen.

Op https://www.ncbi.nlm.nih.gov/ zijn er trouwens veel studies te vinden over o.a. glycogeen.

• Barry|IA

Lol, niet eten en dan een pre workout placebo noemen :D

Eten is ook overrated :P

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

mefjoew schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 11:48:
Andere vraag tussendoor: hoe zien jullie rustdagen eruit? Helemaal niks doen of wel wat wandelen of dergelijke? Zoals jullie wellicht tussen de regels door al lezen, ben ik enigszins sportverslaafd en heb ik dus moeite met niks doen. Nu bijvoorbeeld niet al te fit (buikvirusje opgelopen denk ik, waardoor ik moeilijk eten naar binnen krijg), maar toch de neiging om een rondje hard te lopen bijvoorbeeld. Hoe is dat bij anderen hier? (Ook in reactie op jouw opmerking v.w.b. herstel in combinatie met hardlopen @Vincent17 )
Ik fiets elke dag, en sta op met 45x opdrukken en 30x optrekken. soms doe ik verder niets.
net hoe druk ik ben, of hoe lui :P

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

mefjoew schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 11:48:
Moet wel heel beroerd zijn wil ik compleet niet bewegen op een dag :P Altijd minimaal 30min lopen op de loopband met leuk tempo of buiten, maar met goed weer 30 min fietsen op de rustdagen (meestal 45min eigenlijk).

Ik word onrustig als ik NIET beweeg op een dag, en da's wat mij betreft een goed iets :) Beste aankoop tijdens pandemie: simpele loopband. Met dit schijtweer gewoon nog eenvoudig je beweging erin houden, anders moet ik wel heul vaak de trap op en af voor de stappen :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Zuluman

Zuluman

Horla schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 12:00:
[...]

Uiteraard zijn er personen die beter tegen nuchter trainen kunnen dan anderen maar ik heb zelf geen enkel deftig wetenschappelijk onderzoek gezien dat dit tegenspreekt. Alle studies die ik ken zeggen dat nuchter trainen nuttig is voor uithoudingssporten. Nergens vind ik iets over korte, intense inspanningen. Ik geef je wel een vinger door te zeggen dat quasi alle studies kijken naar uithoudingssporten waardoor er eigenlijk meer studies nodig zijn om het effect op korte inspanningen te bekijken.

[...]

Als ik uw quote google dan kom ik op de site van een lifestylecoach terecht. Zonder haar te kennen komen die doorgaans niet boven het niveau "bro science" uit. Glycogeen wordt opgeslagen in uw spieren en lever (het wordt trouwens aangemaakt door uw lever). ATP wordt gemaakt van glucose en glycogeen. Bij intense inspanningen daalt het glycogeen niveau veel sneller dan op matige intensiteit aangezien er veel ATP nodig is. Aangezien uw glycogeen niveau continue daalt als je het niet aanvult (fasting), kan je dus onmogelijk intense inspanningen even goed aanhouden dan als ze normaal/hoog zijn (eten). Dit wijst absoluut in de richting dat met een lage glycogeen niveau (lees: nuchter) intens sporten, je niveau lager zal zijn. Je kan dit (een beetje) voorkomen door een hoog aantal koolhydraten in je dieet maar intermittend fasting zal echt niet aangeraden worden door gelijk welke trainer. Ik zou zeker aanraden om direct na je training genoeg koolhydraten te eten om je glycogeen niveau terug aan te vullen.

Op https://www.ncbi.nlm.nih.gov/ zijn er trouwens veel studies te vinden over o.a. glycogeen.
Ik had het moeten laten om iets op te zoeken en te quoten. Ik val elke keer in die valkuil. Ik weet er gewoon niks van en eigenlijk interesseert het mij totaal niet. Het werk voor mij prima zo.

En als ik volgens jou de wetenschap mijn spieren verbrandt tijdens de workout dan heb ik de afgelopen jaren heel wat spiermassa verbrandt. en blijkbaar weer opgebouwd want mijn formaat/kracht is niet afgenomen. die is zelfs toegenomen bij gelijkblijvend gewicht.

Ik beperk mijn inspanningen tot goed eten, goed slapen en hard trainen. Ik zie graag de persoonlijke verhalen van forumleden die studie x hebben toegepast en resultaat y hebben bereikt wel verschijnen.
Barry|IA schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 12:07:
[...]

Lol, niet eten en dan een pre workout placebo noemen :D

Eten is ook overrated :P
ik begrijp je sarcasme niet helemaal. Wanneer je eet is mijn inziens overrated. maar ik heb het wel eens vaker gezegd in dit topic dat er minder moet worden ge-micro-managed en meer worden getraind. Ik doe alles wat de wetenschap blijkbaar afkeurt maar toch ben ik met mijn bijna 50 sterker en leniger dan bijna alle leden van mijn box. Noem me een gentische abominatie. (dat was sarcasme) maar kwa conditie ben ik een gebakken ui vergeleken bij het gemiddeld. :)

• Horla
Zuluman schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 12:45:
[...]

Ik had het moeten laten om iets op te zoeken en te quoten. Ik val elke keer in die valkuil. Ik weet er gewoon niks van en eigenlijk interesseert het mij totaal niet. Het werk voor mij prima zo.

En als ik volgens jou de wetenschap mijn spieren verbrandt tijdens de workout dan heb ik de afgelopen jaren heel wat spiermassa verbrandt. en blijkbaar weer opgebouwd want mijn formaat/kracht is niet afgenomen. die is zelfs toegenomen bij gelijkblijvend gewicht.

Ik beperk mijn inspanningen tot goed eten, goed slapen en hard trainen. Ik zie graag de persoonlijke verhalen van forumleden die studie x hebben toegepast en resultaat y hebben bereikt wel verschijnen.

[...]

ik begrijp je sarcasme niet helemaal. Wanneer je eet is mijn inziens overrated. maar ik heb het wel eens vaker gezegd in dit topic dat er minder moet worden ge-micro-managed en meer worden getraind. Ik doe alles wat de wetenschap blijkbaar afkeurt maar toch ben ik met mijn bijna 50 sterker en leniger dan bijna alle leden van mijn box. Noem me een gentische abominatie. (dat was sarcasme) maar kwa conditie ben ik een gebakken ui vergeleken bij het gemiddeld. :)
Uiteindelijk is het belangrijkste dat je iets doet en dat je het blijft doen. Dat het niet het meest efficiëntste is dat je kan doen, is iets dat je niet noodzakelijk iets van moet aantrekken en wil ook niet zeggen dat er geen vooruitgang kan zijn. Zelf heb ik vroeger mij ook altijd puur op functionele kracht geconcentreerd. Dat is ook niet te rijmen met definitie of maximale spiermassa.

Goed eten, goed slapen en goed trainen is perfect maar die goed eten gaat voor mij niet samen met intermittend fasting. Wat en wanneer je eet heeft wel degelijke een (grote) impact op je lichaam. Of dat voor niet topsporters van belang is, is een ander paar mouwen.

• Barry|IA
Zuluman schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 12:45:
[...]

[...]

Punt is dat ik het met jou manier van denken eigenlijk helemaal eens ben, ik heb ook schijt aan studies en ben van mening dat we door al die theorieën met z’n allen vergeten om gewoon keihard te trainen.

“The anabolic window”, waarin je zoveel mogelijk naar binnen moet proppen binnen zo’n kort mogelijke tijd na de training, dat is inderdaad achterhaalt.

Creatine werkt, dat is bewezen. Meest bestudeerde supplement op aarde ook.

Pre Workout werkt, want je traint harder en je spieren vullen zich sneller met meer bloed (hangt af van de ingrediënten).

Als trainen op een lege maag voor jou werkt is dat natuurlijk ook prima.

Dat bepaalde dingen voor jou wel/niet werken is natuurlijk geheel aan jou. Ik vind het dan alleen altijd zo gevaarlijk om het zo stelling neer te zetten, alsof pre workout voor iedereen een placebo zou zijn bijvoorbeeld.

Ik ga het ook gewoon nog een keer zeggen:

Harder trainen!!!!!! Gisteren weer zo’n figuur tegengekomen in de gym. Klein kereltje, misschien wel een tweaker, leek er wel op. Hield z’n setjes met max 6 reps keurig bij in een schriftje. Ging vervolgens 3 minuten rusten en dan begon hij opnieuw. Als ik klaar ben met een set, denk maar niet dat ik dan iets in een schrift kan schrijven.....

[ Voor 8% gewijzigd door Barry|IA op 15-07-2021 13:32 ]

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Horla schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 13:20:
Uiteindelijk is het belangrijkste dat je iets doet en dat je het blijft doen. Dat het niet het meest efficiëntste is dat je kan doen, is iets dat je niet noodzakelijk iets van moet aantrekken en wil ook niet zeggen dat er geen vooruitgang kan zijn. Zelf heb ik vroeger mij ook altijd puur op functionele kracht geconcentreerd. Dat is ook niet te rijmen met definitie of maximale spiermassa.

Goed eten, goed slapen en goed trainen is perfect maar die goed eten gaat voor mij niet samen met intermittend fasting. Wat en wanneer je eet heeft wel degelijke een (grote) impact op je lichaam. Of dat voor niet topsporters van belang is, is een ander paar mouwen.
Herhaling herhaling herhaling. Volhouden telt meer dan alles. Gaat erom dat je zelf lekker bezig bent en dat je progressie ziet of voelt.

Zelf heb ik bv jarenlang niet kunnen touwtje springen (binnenoor en hersenpan praten niet goed met elkaar, heel frustrerend met sporten). Dus ik heb recent dat als deel van de warming-up opgenomen. Dat voelde heel raar en best wel confronterend omdat het echt niet zo soepel gaat terwijl een gemiddelde kleuter het prima kan :P Maar toch, na een paar weken gaat het al veel beter en voel ik me d'r best trots op. Dat dat misschien niet zoveel voorstelt over het algemeen gezien kan me geen moer schelen: voor mij is het een grote overwinning en geeft het me een boost :)

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Bij gebrek aan een goede spiegel de deur van de sauna gebruikt :+
Qua vetpercentage al enige tijd op hetzelfde niveau, dat komt wel in orde als we weer wat meer gaan hardlopen. De kcal heb ik sinds een week of 2 al iets naar beneden geschroefd.
Dit is hoe we er nu voor staan; met mijn 39 jaar ben ik daar niet ontevreden over.

Members only:

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Superkiwi Buffel d:)b

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Barry|IA schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 13:26:
[...]

Harder trainen!!!!!! Gisteren weer zo’n figuur tegengekomen in de gym. Klein kereltje, misschien wel een tweaker, leek er wel op. Hield z’n setjes met max 6 reps keurig bij in een schriftje. Ging vervolgens 3 minuten rusten en dan begon hij opnieuw. Als ik klaar ben met een set, denk maar niet dat ik dan iets in een schrift kan schrijven.....
Een Tweaker houdt het bij in Appje ipv schrift :P

• Barry|IA
Een ECHTE tweaker komt natuurlijk niet eens in de gym maar speelt “bodybuilding simulator”.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Hackus schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 16:04:
Een Tweaker houdt het bij in Appje ipv schrift :P
Vind Strong wel fijn (werkt lekker vanaf de Apple Watch), maar dat is weer flink dokken om grafieken te zien -O- Toch eens wat andere apps gaan proberen ook. Wat gebruiken jullie hier, behalve kalligraferen met eendenveren op zelfgeperst papier? :+

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

2Dutch schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 18:10:
[...]

Vind Strong wel fijn (werkt lekker vanaf de Apple Watch), maar dat is weer flink dokken om grafieken te zien -O- Toch eens wat andere apps gaan proberen ook. Wat gebruiken jullie hier, behalve kalligraferen met eendenveren op zelfgeperst papier? :+
Niks, mijn iPhone blijft in de auto. Heb in me kop wat ik ongeveer ga doen, en hou me niet aan aantal reps. 110% or go home ;)

• Barry|IA
[...]

Ik probeer gewoon 100 reps te halen en als de ervaring VRESELIJK aanvoelt, dan zet ik hooguit een krul op de muur met bloed.

• VinnyAMS
[...]

Heb er al een aantal geprobeerd. Strong, jefit e.d., maar heb nu de app van fit.nl echt top.

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04:37
KirovAir schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 23:11:
Ik stoor me elke (sport)dag aan die vervelende reservering-ui van trainmore dus heb uit frustratie een schil eromheen geschreven.
Wellicht dat ik hem in de toekomst nog automatisch laat reserveren per dag na je training ofzo want dat is mijn workflow elke dag.

Voor de liefhebber:
https://reserveren.jessesander.nl/

Niet bedoeld als spam trouwens, mocht het zo ervaren worden haal ik het met liefde weg. Alles wordt overigens lokaal opgeslagen in je eigen browser, niks remote of op mijn server etc.
Voor de liefhebbers: tooltje kan nu ook volle gyms reserveren. Hij probeert het gewoon totdat er een plek vrij komt. Tot nu toe kan ik eigenlijk altijd wel. (Ik vergat soms te reserveren voor na werk. Dat refreshen en proberen was ik snel zat). :p

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

• Zuluman

Zuluman

Horla schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 13:20:
[...]

Ieder heeft zo zijn eigen doelen. De een wil groot en sterk worden, de ander alleen groot of alleen sterk, de een wil grote biceps, de ander kleinere of grotere glutes ,etc,etc. En ieder lichaaam reageert anders op stimulans. Er is niet 1 cookie cutter te maken voor iedereen.

Mijn focus is kracht. in eerste instantie powerlifting omdat, zoals velen dat weten, mijn moeder dat succesvol deed. Ze was meervoudig nederlands, europees en wereldkampioen powerliften in de tot 75kg klasse eind jaren 80. Haar getallen wil evenaren. eerst in absolute zin en later in ratio. ben 49 dus ik heb nog even.

haar stats
210 squat,
242,5kg deadlift
142,5kg benchpress
585kg total
71,4kg bodyweight.

Daarnaast vindt ik olympisch gewichtheffen echt geweldig. en wat mijn stats betreft zie hieronder de berekening van mijn max natural potential. Chest loopt achter met de rest. Moet maar weer eens gaan bankdrukken. al moet ik het hebben van mijn triceps.

Ben bezig met afvallen. Ik kom van 93kg. en 98cm omvang tailler. zit nu op 88kg en 93cm omvang. wil naar de 85 cm omvang taille en 83-85kg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7j40IlJW-zMxUA7izTpJSWF0E_c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DNv0EPs6L7RurDaQ1HGwSUgZ.png?f=fotoalbum_large

mijn stats pre corona bij 89kg
deadlift 215kg
squat 190kg
benchpress 150kg
snatch 92,5kg
clean & jerk 125kg
clean 130kg
front squat 150kg
Barry|IA schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 13:26:
[...]
Dat bepaalde dingen voor jou wel/niet werken is natuurlijk geheel aan jou. Ik vind het dan alleen altijd zo gevaarlijk om het zo stelling neer te zetten, alsof pre workout voor iedereen een placebo zou zijn bijvoorbeeld.
Het was niet mijn bedoeling pre-workout gebruikers te beledigen. als het voor je werkt prima. En wat creatine betreft kan het ook voor je werken maar dat voelt toch als een soort legale doping. Ik bedoel je kan het niet puur uit voeding halen en het geeft blijkbaar sommige mensen extra performance. en aangezien het niet werkt bij mij heb ik dus niet dat voordeel.

Ik wil het gewoon zo veel mogelijk zonder hulpmiddelen doen. Ik gebruik niets eens proteine. Ik heb het wel eens geprobeerd maar vondt t niks. whey al helemaal niet. Heb een tijd vegan sunwarrior blend geprobeerd en dat valt beter. Heb nog een pot staan en als ik t niet vergeet neem ik dus een vegan shake met melk (lol) en chocopoeder. vitamine d is hier voor mij een uitzondering op.

Nou ik heb net een pre-workut geprobeerd. Een witte boterham met nutella...whohahaha. Had alleen mijn franse kwark met super granola protein, choco muesli en een beetje honing gegeten om 12:00. En net voor ik wegfietse richting de box dus een witte teigerboterham met nutella...hmmm.

Ik ga tegenwoordig naar de box met de electrische fiets van mijn vrouw. Heerlijk! Was eerst een beetje anti electrische fiets maar dit is geweldig. toch een beetje opgewarmd maar niet helemaal kapot van de tegenwind. Ik kan niet normaal (rustig) fietsen dus het scheelt wel voor mijn olyclass. t is maar 7km maar t scheelt wel.
Vandaag tot 90% snatches.
set 1 3x60%
set 2 3x70%
set 3 3x75%
set 4/5 2x80%
set 6/7 2x85%
set 8 /9 2x90%

ik had mij misrekend bij set 4/5. Ik had 80% >74 kg op de bar moeten hebben maar t was 80kg >86,5%
set 6/7 op 82,5kg 89% en 8/9 op 85kg > 92%

92,5kg als 100% is waardeloos om mee te rekenen. op naar de 100kg.

[ Voor 69% gewijzigd door Zuluman op 15-07-2021 20:12 ]

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ik heb nog nooit getraind met een app, heb al sinds jaar en dag een boekje waar ik alles in bijhou. Net als met voeding, altijd alles op papier uitgewerkt.
De telefoon is nog nooit mee de gym ingegaan. Lekker oldskool. Het liefst heb ik ook nog oud ijzer om mee te trainen maar helaas, dat zit er niet in :P

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Hier is een filmpje van Mehdi van stronglifts waarin hij deadlift met mixed grip:

Ik heb de indruk dat hij zijn biceps teveel aanspant omdat hij zijn arm ietsje gebogen houdt of heb ik het mis?

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Salvatron schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 20:01:
Hier is een filmpje van Mehdi van stronglifts waarin hij deadlift met mixed grip:

Ik heb de indruk dat hij zijn biceps teveel aanspant omdat hij zijn arm ietsje gebogen houdt of heb ik het mis?
Wat een dunne pootjes heeft die gast

• Barry|IA
Zuluman schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 19:28:
[...]

Ieder heeft zo zijn eigen doelen. De een wil groot en sterk worden, de ander alleen groot of alleen sterk, de een wil grote biceps, de ander kleinere of grotere glutes ,etc,etc. En ieder lichaaam reageert anders op stimulans. Er is niet 1 cookie cutter te maken voor iedereen.

Mijn focus is kracht. in eerste instantie powerlifting omdat, zoals velen dat weten, mijn moeder dat succesvol deed. Ze was meervoudig nederlands, europees en wereldkampioen powerliften in de tot 75kg klasse eind jaren 80. Haar getallen wil evenaren. eerst in absolute zin en later in ratio. ben 49 dus ik heb nog even.

haar stats
210 squat,
242,5kg deadlift
142,5kg benchpress
585kg total
71,4kg bodyweight.

Daarnaast vindt ik olympisch gewichtheffen echt geweldig. en wat mijn stats betreft zie hieronder de berekening van mijn max natural potential. Chest loopt achter met de rest. Moet maar weer eens gaan bankdrukken. al moet ik het hebben van mijn triceps.

Ben bezig met afvallen. Ik kom van 93kg. en 98cm omvang tailler. zit nu op 88kg en 93cm omvang. wil naar de 85 cm omvang taille en 83-85kg.

[Afbeelding]

mijn stats pre corona bij 89kg
deadlift 215kg
squat 190kg
benchpress 150kg
snatch 92,5kg
clean & jerk 125kg
clean 130kg
front squat 150kg

[...]

Het was niet mijn bedoeling pre-workout gebruikers te beledigen. als het voor je werkt prima. En wat creatine betreft kan het ook voor je werken maar dat voelt toch als een soort legale doping. Ik bedoel je kan het niet puur uit voeding halen en het geeft blijkbaar sommige mensen extra performance. en aangezien het niet werkt bij mij heb ik dus niet dat voordeel.

Ik wil het gewoon zo veel mogelijk zonder hulpmiddelen doen. Ik gebruik niets eens proteine. Ik heb het wel eens geprobeerd maar vondt t niks. whey al helemaal niet. Heb een tijd vegan sunwarrior blend geprobeerd en dat valt beter. Heb nog een pot staan en als ik t niet vergeet neem ik dus een vegan shake met melk (lol) en chocopoeder. vitamine d is hier voor mij een uitzondering op.

Nou ik heb net een pre-workut geprobeerd. Een witte boterham met nutella...whohahaha. Had alleen mijn franse kwark met super granola protein, choco muesli en een beetje honing gegeten om 12:00. En net voor ik wegfietse richting de box dus een witte teigerboterham met nutella...hmmm.

Ik ga tegenwoordig naar de box met de electrische fiets van mijn vrouw. Heerlijk! Was eerst een beetje anti electrische fiets maar dit is geweldig. toch een beetje opgewarmd maar niet helemaal kapot van de tegenwind. Ik kan niet normaal (rustig) fietsen dus het scheelt wel voor mijn olyclass. t is maar 7km maar t scheelt wel.
Vandaag tot 90% snatches.
set 1 3x60%
set 2 3x70%
set 3 3x75%
set 4/5 2x80%
set 6/7 2x85%
set 8 /9 2x90%

ik had mij misrekend bij set 4/5. Ik had 80% >74 kg op de bar moeten hebben maar t was 80kg >86,5%
set 6/7 op 82,5kg 89% en 8/9 op 85kg > 92%

92,5kg als 100% is waardeloos om mee te rekenen. op naar de 100kg.
Creatine is een lichaamseigen stof en zit ook in vlees. Het enige “hulpmiddel” is dan dat je er meer van neemt dan dat je uit eten kunt halen.

Je noemt het hulpmiddelen en je hebt gelijk. Een winterjas is ook een hulpmiddel en bijna noodzakelijk zelfs, maar let wel even op dat jij / ik / wij meer van ons lichaam vragen dan de gemiddelde NL’er die na het eten op de bank ploft met RTL Boulevard. Dan is het ook logisch dat wij ons anders voedden.

• Zuluman

Zuluman

Barry|IA schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 20:59:
[...]

Creatine is een lichaamseigen stof en zit ook in vlees. Het enige “hulpmiddel” is dan dat je er meer van neemt dan dat je uit eten kunt halen.

Je noemt het hulpmiddelen en je hebt gelijk. Een winterjas is ook een hulpmiddel en bijna noodzakelijk zelfs, maar let wel even op dat jij / ik / wij meer van ons lichaam vragen dan de gemiddelde NL’er die na het eten op de bank ploft met RTL Boulevard. Dan is het ook logisch dat wij ons anders voedden.
Voorlopig doe ik het prima met 8 uur slaap, eten wat de post schaft en lekker trainen. creatine laat ik aan mij voorbijgaan. en ik plof ook na t eten op de bank. mijn gemiddelde is 2x per week trainen. nu is t even 3x per week omdat ik olylifting leuk vindt.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zuluman schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 21:17:
[...]

Voorlopig doe ik het prima met 8 uur slaap, eten wat de post schaft en lekker trainen. creatine laat ik aan mij voorbijgaan. en ik plof ook na t eten op de bank. mijn gemiddelde is 2x per week trainen. nu is t even 3x per week omdat ik olylifting leuk vindt.
Het maakt ook niet uit of je wel of niet creatine neemt of pre-workout. Het is de keuze aan een ieder. Ik train minimaal om de dag, en neem wel crea-pure, maar verder geen cafeïne od. Wel shakes, van iso-whey zolang ze bestaan al. Ieder zijn eigen ding. Ik weet niet of ik zonder had bereikt wat ik nu ben, en jij niet of je met meer had gehaald uit je trainingen.

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Hackus schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 20:49:
[...]

Wat een dunne pootjes heeft die gast
z'n calves wel, z'n quads zullen behoorlijk fors zijn, hij is slechts 77 kilo volgens zijn website en squat behoorlijke gewichten:

https://stronglifts.com/about/#Do_you_do_cardio

• Zuluman

Zuluman

Hackus schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 21:24:
[...]

Het maakt ook niet uit of je wel of niet creatine neemt of pre-workout. Het is de keuze aan een ieder. Ik train minimaal om de dag, en neem wel crea-pure, maar verder geen cafeïne od. Wel shakes, van iso-whey zolang ze bestaan al. Ieder zijn eigen ding. Ik weet niet of ik zonder had bereikt wat ik nu ben, en jij niet of je met meer had gehaald uit je trainingen.
Nogmaals ik wil niemand aanvallen. dit is hoe ik er tegen aan kijk. En het is aan de individu hoe ver die wil gaan met inzet, hulpmiddelen, etc. MAar ik weet niet of ik zoveel 42x? 140kg zou kunnen drukken met creatine, macro geoptimaliseerd dieet, etc, etc. :-) Hoeveel weeg jij eigenlijk Hackus? en jij bent toch van de ijzeren Willem generatie. laatst nog een leuk interview gezien met Willem. Kan uren naar Willem luisteren. In dit geval een uur. Mooi mens die Willem.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ben net 2kg kwijt, en weeg nu 90 kg @Zuluman . Maandag weer wegen, zit nu in high-reps 3e week van 4. Definitie is al beter zichtbaar nu, denk dat er nog wel kilo af is(of 2).

@Salvatron ja, ik vind het altijd raar om te zien. Stang vol gewichten, en lifter met dunne pootjes. Hoe gaat het met je blessure(s) ?

[ Voor 28% gewijzigd door Hackus op 15-07-2021 22:14 ]

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Hackus schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 22:09:
@Salvatron ja, ik vind het altijd raar om te zien. Stang vol gewichten, en lifter met dunne pootjes. Hoe gaat het met je blessure(s) ?
Ik voel weinig van die schouderblessure, behalve een lichte zeurende pijn als ik mijn arm boven me hou, ernstig lijkt het niet te zijn maar het is natuurlijk nodig om het kalm aan te doen bij dit soort blessures om erger te voorkomen, en misschien ook wat stretch- en mobiliteitsoefeningen doen.

• Barry|IA
Zuluman schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 21:17:
[...]

Maar de hamvraag is, en dat maakt hét verschil: kijk je daar RTL Boulevard bij?

• Barry|IA
Oh god, morgen deticated armen in de planning en heb nu al een misselijke workout bedacht.

In plaats van supersets tussen triceps en biceps ga ik nu aan de slag met een soort van dropsets, niet alleen droppen in gewicht maar ook in range of motion.

Zittend op de low row, met de EZ eraan gehangen wil ik de biceps aanpakken. Ik vind dit altijd een lekkere ROM, omdat de beweging al bepaald is door hoe je zit en omdat er continu spanning op de bicep staat.

Deze wil ik uitvoeren tot ik niet meer kan, 2 plankjes eraf, herhalen.... etc. Als ik dan echt niet meer kan wil ik door met drag curls en als die ook op zijn wil ik de drag curl op het hoogste punt vasthouden voor 10 a 20 seconden.

Triceps wil ik puur en alleen even goed opwarmen, zodat ik geen last krijg. Maar de focus gaat echt liggen op biceps.

Ik wil verdo**e weer eens spierpijn voelen in die armen!!!

Ben de laatste week erg bezig geweest met eigenwijze oefeningen bedenken. Het mooie van een goede mind muscle connectie is dat je stronteigenwijs kunt zijn en daar vette progressie mee kunt boeken.

Neem bijvoorbeeld dat apparaat, chest press. Ik heb de stoel helemaal omlaag, ik sta zowat in het apparaat, ik hang helemaal naar links en doe een soort crossover met 1 kant tegelijk. Steeds van kant wisselen, tot je echt helemaal op bent. Die chest was SWOLE!!!!

• Zuluman

Zuluman

Barry|IA schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 23:50:
[...]

Maar de hamvraag is, en dat maakt hét verschil: kijk je daar RTL Boulevard bij?
Nee boulevard kijk ik niet. Wat een verschrikkelijk programma. uberhaupt bijna geen tv. Na t werk even lekker trainen. eten en dan even op de bank wat leerzame youtube filmpjes kijken over allerlei interessegebieden, onderzoek voor mijn projecten of wat schetsen maken. Ik maak alles zelf aan en in het huis. alle uitbreidingen zelf gebouwd en ook de meubels zoals deze en deze.

Laatste project was een verborgen deur maken in een lattenwand.

Nu ben ik bezig om een technisch ontwerp voor een zwembad in de tuin te maken. 3.75x2.25mx1,5m plungepool. Daar ga ik half september aan beginnen. Ik doe alles zelf. handmatig 10m3 ontgraven en afvoeren, bekisting maken, beton stroten, zout electrolyse plaatsen, warmtepomp, etc,etc,etc.

Nee ik zit niet op mijn kont de hele dag behalve als ik aan t werk ben of aan t ontwerpen ben. Trainen vindt ik leuk maar er is meer dan elke dag trainen in mijn leven. Ik fiets ook regelmatig (niet electrisch) naar hoek van holland 42km en een rondje inline skaten is ook ontspannend.

[ Voor 6% gewijzigd door Zuluman op 16-07-2021 10:42 ]

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-11 19:55
Zuluman schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 19:28:
[...]

Lees normaal stilletjes mee hier maar ... 8)7 Het komt op mij over alsof je jezelf veel beter vind dan al die andere mensen die het zo nodig met 'hulpmiddelen moeten doen'.

Get of your high horse you true natty pure green blend warrior you
;)

Creatine, Whey, Vitamine D, het zijn supplementen, toevoegingen aan normale voeding. Er wel of niet gebruik van maken doet niets af aan iemands prestaties of commitment.
Niet gebruikmaken van dergelijke supplementen maakt je behaalde prestaties andersom ook niet knapper over beter.

[ Voor 6% gewijzigd door Racing-Paradise op 16-07-2021 11:24 ]

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-11 16:53

Grudgie

PSN: Grudgie7

Ik gebruik de app daily strengt. Daar staan ook schema's in als je die wil gebruiken maar je kan zelf ook schema erin zetten. Zit zelfs een handige timer in. Gebruik hem al een tijdje. :)

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Racing-Paradise schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 10:58:
[...]
Het komt op mij over alsof je jezelf veel beter vind dan al die andere mensen die het zo nodig met 'hulpmiddelen moeten doen'.
Ik denk dat je de post van Zuluman totaal verkeerd interpreteert ;)

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Racing-Paradise schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 10:58:
[...]

Lees normaal stilletjes mee hier maar ... 8)7 Het komt op mij over alsof je jezelf veel beter vind dan al die andere mensen die het zo nodig met 'hulpmiddelen moeten doen'.

Get of your high horse you true natty pure green blend warrior you ;)

Creatine, Whey, Vitamine D, het zijn supplementen, toevoegingen aan normale voeding. Er wel of niet gebruik van maken doet niets af aan iemands prestaties of commitment.
Niet gebruikmaken van dergelijke supplementen maakt je behaalde prestaties andersom ook niet knapper over beter.
Zoals ik het lees houdt hij het bij zichzelf en vanuit zijn perspectief. Geen high horse true natty horseshizzle..
Superkiwi schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:03:
[...]

Ik denk dat je de post van Zuluman totaal verkeerd interpreteert ;)
+2 nu.

@Racing-Paradise True natty projectie? O-) :> .

[ Voor 13% gewijzigd door Tatsu op 16-07-2021 11:04 ]

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• Racing-Paradise
Dan zal het aan mijn interpretatie liggen, het was niet voor niks met een knipoog.

Anyway;

Mijn stats: 30 jaar, 175cm, 79kg, train nu 7 à 8 jaar om de blessures heen.

BP: 130kg
SQ: 170kg
DL: 180kg

en yes nog altijd true natty, alhoewel ik voor de toekomst niets uitsluit ;)

Oh en ja, 5gram creatine per dag

[ Voor 9% gewijzigd door Racing-Paradise op 16-07-2021 11:11 ]

• Barry|IA
Racing-Paradise schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:08:
Dan zal het aan mijn interpretatie liggen, het was niet voor niks met een knipoog.

Anyway;

Mijn stats: 30 jaar, 175cm, 79kg, train nu 7 à 8 jaar om de blessures heen.

BP: 130kg
SQ: 170kg
DL: 180kg

en yes nog altijd true natty, alhoewel ik voor de toekomst niets uitsluit ;)

Oh en ja, 5gram creatine per dag
Met 5 gram creatine kun je jezelf natuurlijk niet neer natty noemen.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Pff, kan amper nog typen. Borst- Schouders- Biceps afgebeuld

opdrukken 3 sets max(+-45)
dumbbell fly (full rom) 3 sets 20 reps
incline DB press 40kg 3x max
Flat BP 80-90-100 opwarmen. werkset 120kg max 3 sets
cable cross-over 6plates max 3 sets
Cable side raises 2 plates max 3 sets
zittend side raise 3 sets 20kg db max

Scott-curls EZ slow 3 sets max
cable curls 6 plates 3 sets max pumping

[ Voor 74% gewijzigd door Hackus op 16-07-2021 13:45 ]

• Zuluman

Zuluman

Maar ik kan helemaal niet paardrijden. :-)

Maakt mij niet uit wat ene ieder wil gebruiken. kan me best voorstellen als je een plafond bereikt of het gaat niet snel genoeg dat je even iets extra's wil gebruiken. creatine lijkt me vrij onschuldig maar substanties die we hier niet mogen bespreken zijn een ander uiterste. Daar moet je heel goed weten wat je doet. Daar gaat het met name ook het snelst fout bij de recreatieve gebruikers zonder goede begeleiding. Easy come easy go is de slogan die daar bij hoort. Je hebt eiken hout en waaibomen hout. Ik geef de voorkeur aan eiken.

Ik zal ook maar even een plaatje delen van mijn huidige fysiek. is van maart 2020. zelfde gewicht als nu 88kg. denk dat ik rond de 20% zit. wil rond de 15% zitten. Ik ben geen bodybuilder. Maar ik wil nu wel die lovehandles kwijt en ben dus serieuzer bezig met eten. voornamelijk dingen laten met suiker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xLmOcK7snT8TAy_rp0EoJ0_cXcU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3oOei4qdbaipZnptp0HwyCFl.jpg?f=fotoalbum_large

• joepP
  • Niet online
Barry|IA schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:39:
[...]

Met 5 gram creatine kun je jezelf natuurlijk niet neer natty noemen.
Precies. Alles wat geen voeding is, is cheaten! :P

[ Voor 4% gewijzigd door joepP op 16-07-2021 14:41 ]

• Zuluman

Zuluman

joepP schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:40:
[...]

Precies. Alles wat geen voeding is, is cheaten! :P
nou ben ik wel nieuwsgierig. ie er iemand die kan vertellen uit eigen eervaring dat hij of zij na t gebruik van creatine ineens 5 of 10% meer is gaan squatten, deadliften of bankdrukken? of een andere oefening ineens of na x aantal weken vooruitgang is gaan zien maar daarvoor tegen een plafond aan liep? En wat ik heb begrpen krijg je een creatine bloat. je neemt meer vocht op in je lichaam heb begrepen.

En het is een serieuze vraag uit interesse.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Zuluman schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:42:
Maar ik wil nu wel die lovehandles kwijt
Gewoon de boel strak trekken en op de rug vastzetten met wasknijpers, niemand die het ziet ;)

Tijdje geleden dat ik een foto van jou heb gezien volgens mij; de laatste keer hing je nog op zijn kop in de deuropening. Erg netjes d:)b

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

2e training Leg-Workout en Hackus is naar de kloten !!
20minuten elliptical trainer
16:00u
Leg-press 120kg aan de machine 3 sets max
Front Squats 120kg 3x 22 reps
Unilateral leg ext, en curl 4 plates 3x max

[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 16-07-2021 17:03 ]

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Superkiwi schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 19:55:
Ik heb nog nooit getraind met een app, heb al sinds jaar en dag een boekje waar ik alles in bijhou. Net als met voeding, altijd alles op papier uitgewerkt.
De telefoon is nog nooit mee de gym ingegaan. Lekker oldskool. Het liefst heb ik ook nog oud ijzer om mee te trainen maar helaas, dat zit er niet in :P
Lood om oud ijzer ;)

• Zuluman

Zuluman

Superkiwi schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:44:
[...]

Gewoon de boel strak trekken en op de rug vastzetten met wasknijpers, niemand die het ziet ;)

Tijdje geleden dat ik een foto van jou heb gezien volgens mij; de laatste keer hing je nog op zijn kop in de deuropening. Erg netjes d:)b
haha..deze bedoel je....die hangt er nog steeds. elke keer als ik langsloop moet ik wat pull ups of chins ups. en ik hang er nog steeds ondersteboven aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DkeAdxZl30rxxpw4dg8Ke67BSk8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FGLr3rSMnFu2k8cueWZYbHw0.jpg?f=fotoalbum_large

maar deze heb ik ook tussentijds gepost. zelfde plek, zelfde pose, andere tijd, ander horloge :-) weinig verandert zie ik. lol

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5rso0ul2A_D4L0ImiLI4yqJRitc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vioatmBGV700wqIIbZvfY286.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Zuluman op 16-07-2021 21:09 ]

• VinnyAMS
Vandaag weer een upperboddy training.
Traing 22 van 24 dus bijna weer toe aan een nieuwe cyclus. Ga nog een oeer 6 weken upper/lower pakken. Schema bevalt goed en zit nog progressie in. Morgen komen de Nike air pegasus binnen, dus dan cardio ook serieus oppakken.

Vandaag:

BP 12x65kg 2x8 65kg 6x65kg.
BP incline 3x8 55kg.
One arm side row 3x12 22,5 kg.
Shoulder press alternerend 1x12 5kg 2x12 2,5 kg.
Lateral raise standing 1x12 5kg 2x12 2,5 kg.
Biceps curl narrow grip staand barbell 3x12 27,5 kg
Overhead triceps extensions pulley 3x15 15 kg.
Concentration curls 1x12 12,5 kg 1x10 12,5 kg 1x8 10kg.
3x8 push up close vanaf knieën.
3x30 sec. Plank.

https://youtube.com/shorts/PmrzDLak2Eo?feature=share

https://youtube.com/shorts/pz7YcciN3NI?feature=share

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gaat goed @VinnyAMS 👍🏋️‍♂️

• joepP
  • Niet online
Hackus schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 17:02:
2e training Leg-Workout en Hackus is naar de kloten !!
20minuten elliptical trainer
16:00u
Leg-press 120kg aan de machine 3 sets max
Front Squats 120kg 3x 22 reps
Unilateral leg ext, en curl 4 plates 3x max
Die front squats lijken me verschrikkelijk. Ik haat die oefening sowieso al, maar voor 22 reps tot de kill is helemaal matig. Denk dat je aardig wat rust nodig hebt na zo'n set?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

joepP schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:38:
[...]

Die front squats lijken me verschrikkelijk. Ik haat die oefening sowieso al, maar voor 22 reps tot de kill is helemaal matig. Denk dat je aardig wat rust nodig hebt na zo'n set?
Minuut of 2, heb goede conditie al zeg ik het zelf.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Probeer eens 22 thrusters zou ik zeggen 😜.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Requiem19 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 19:03:
Probeer eens 22 thrusters zou ik zeggen 😜.
Clean and Jerk zit niet in high-reps schema. 😉

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Hackus schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 19:13:
[...]

Clean and Jerk zit niet in high-reps schema. 😉
Een thruster is heel wat anders dan C&J.

Het is een front squat waarbij je een shoulder press doet bovenin, gebruikmakend van de opwaartse snelheid van je squat.

Mijn minst favoriete oefening die mn cardio binnen no time laat exploderen.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Requiem19 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 19:17:
[...]

Een thruster is heel wat anders dan C&J.

Het is een front squat waarbij je een shoulder press doet bovenin, gebruikmakend van de opwaartse snelheid van je squat.

Mijn minst favoriete oefening die mn cardio binnen no time laat exploderen.
Hou me niet bezig met deze varianten. Post wat ik gedaan heb aan training, meer niet. Ik doe niet dit of dat, maar wat ik in me kop heb zitten. Zoals morgen Rug, Kuiten, Triceps

• Zuluman

Zuluman

Vandaag cleans in de olyclass van 12:15 -13:00
zonder ontbijt :-)

Na de warming up een primer met tall clean en full clean tot 60%

Main workout een hang clean pull + clean van 60% tot 90% (115kg) Elke 1.5 minuut voor 9 sets. Kreeg nog van de coach een compliment voor mijn zeer lage catchpositie. Dat was voorheen wel anders.

En als toetje 3x20 squats. Opgebouwd van 70 tot 90kg. Ging al een stuk makkelijker dan 2 weken geleden. Gewicht is niet zozeer t probleem. Geen verzuring maar kom voor mijn gevoel lucht tekort. Wat meer op mijn ademhaling gefocussed en dat werkte goed. Hartslag schoot wel naar de 180 in de 2e set. De derde ging een stuk beter. Hartslag bleef een stuk lager door systematisch te ademen en iets langer tussen de reps te nemen. Volgende keer 20x100kg.

[ Voor 7% gewijzigd door Zuluman op 17-07-2021 19:48 ]

• VinnyAMS
Zuluman schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 19:44:
Vandaag cleans in de olyclass van 12:15 -13:00
zonder ontbijt :-)

Na de warming up een primer met tall clean en full clean tot 60%

Main workout een hang clean pull + clean van 60% tot 90% (115kg) Elke 1.5 minuut voor 9 sets. Kreeg nog van de coach een compliment voor mijn zeer lage catchpositie. Dat was voorheen wel anders.

En als toetje 3x20 squats. Opgebouwd van 70 tot 90kg. Ging al een stuk makkelijker dan 2 weken geleden. Gewicht is niet zozeer t probleem. Geen verzuring maar kom voor mijn gevoel lucht tekort. Wat meer op mijn ademhaling gefocussed en dat werkte goed. Hartslag schoot wel naar de 180 in de 2e set. De derde ging een stuk beter. Hartslag bleef een stuk lager door systematisch te ademen en iets langer tussen de reps te nemen. Volgende keer 20x100kg.
Super workout. Respect.

Ik heb ook vaak moeite met het ademen, tussen de reps in, bij het squaten.

• Zuluman

Zuluman

VinnyAMS schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 19:51:
[...]

Super workout. Respect.

Ik heb ook vaak moeite met het ademen, tussen de reps in, bij het squaten.
Ik heb wel een redelijk conditie ben ik van mening. 5km hardlopen kan ik zonder moeite wanneer dan ook in 25 min. doen. 50km fietsen in 1.5 uur op de mtb in de duinenkost me weinig moeite.

Maar wods, metcons of 20 reps squats ben ik niet gewend. Met powerliften kom ik vaak niet hoger dan 8 reps. En gemiddeld zit ik op 5. Wat dat betreft is het goed om even uit je comfort zone te gaan.

En ik ben erg explosief en begin altijd 100%. Met wods heb ik geleerd te doseren. Liever rustig beginnen en hard eindigen.

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
WOD’s blijft idd erg aftasten, na een tijdje kracht training te hebben gedaan, en (dus) weinig cardio of high reps, dan ineens even een WOD afwerken blijft wel een dingetje.

Zeker bij combinaties of een workout die je te weinig hebt gedaan. Met name in groepsverband vind ik het meestal wel lastig, je wilt je eigen tempo bepalen, maar meestal voelt het als een competitie :)

Er is al een tijdje een crossfit box geopend hier vlakbij, echter wil ik me eerst op kracht richten, maar kan enerzijds niet wachten om daar mee te trainen. (Ze hebben ook weightlifting lessen, oly lifting?)

• joepP
  • Niet online
Zuluman schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 19:44:
Adem je continu door bij lange sets op relatief laag gewicht? Als je je adem vastzet zoals bij een zware squat dan wordt het lastig om heel veel reps te doen. Hetzelfde geldt voor roeien, ik doe daar 2 reps per 1 keer heen weer.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zo mijn training zit er op voor vandaag:

wijdt optrekken 20x zonder gewicht
small optrekken 20x zonder gewicht

5X5 DL 210kg
Seated Row 60kg 2 sets reverse grip langs taille, 2 sets wijdt, 2 sets small front

Latpulldown 3 sets wijdt max op 60kg
Kuitheffen full stack (240kg) 25 reps full rom 2e en 3e set haalde ik geen 25 reps maar 22 en 19.

Rekken en strekken en klaar voor de zondag

• Courses
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-10 19:41
Barry|IA schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 18:01:
Een ECHTE tweaker komt natuurlijk niet eens in de gym maar speelt “bodybuilding simulator”.
Dat is denk ik niet Tweakers exclusief, maar 50% van alle keyboard ridders met hele sterke meningen over bepaalde aspecten binnen trainen/kracht training :z

• Barry|IA
Mijn geplande biceps only voor vrijdag was toch even anders gelopen. Ik voel nog heeeeeel lichtjes de pijn van de blessure van het armpje drukken, dus ik durfde het toch nog niet aan.

Heb veel bodyweight only oefeningen gedaan, dips, opdrukken, optrekken en speciaal voor @Vincent17 chin ups. Moet zeggen, ik snap waarom dit voor mensen een goede bicep oefening kan zijn. Hoewel je primair niet de bicep traint en echt overload, heb je met dit soort oefeningen wel echt het gevoel te moeten vechten. Dat is dan wel weer heel lekker!

Nu 2 dagen niks gedaan. Hele weekend niet getraind (zo liep het nu eenmaal).

En dan zit je lekker in het zonnetje, en dan is het toch wel leuk om je lichaam eens in volledige ruststand te zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PiHtG5eMLEzv5r68qwdFIo5nS_I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GlsEA7H81U7iZx7lkntpwwJq.jpg?f=fotoalbum_large

• Barry|IA
Toch even een training gepakt. Thuis, lekker simpel en even snel.

1 oefening gedaan :D
Lateral side raises met gestrekte armen, 10 x 20 reps 5kg dumbells (heel losjes in de handen).

Waarom zo licht? Meer connectie met de side delts en traps bemoeien zich er dan niet mee en ik hoef 0,0 te cheaten.

Tot en met set 7 was easy. Set 8 was vanaf herhaling 10 echt zwaar. In plaats van heel vloeiend door, moest ik heel even een halve seconde pauze nemen na de rep. Set 9 en 10 gingen afschuwelijk. Dumbells neer gegooid. Mezelf een pussy genoemd en de dumbells weer opgepakt. Set 9 was nog helemaal gelukt, set 10 heb ik bij de 17e rep moeten afbreken.

Toen een minuut rust genomen. 3 reps gedaan, maar dat sloeg eigenlijk nergens meer op. Voelde als een bevalling. Was gebroken, kapot en uitgeschakeld. Zweet liep ook in m’n ogen (pijnlijk).

Klaar!

En toen.....

Knalt opeens een euforisch lekker hardstyle nummertje door m’n Airpods. Lekker hoog tempo, energieker dan de nummers die ik daar voor op had.

F#ck my life! 11e set. BAM!! In een rap tempo die 20 reps eruit geschreeuwd.

Dit had ik niet met mezelf afgesproken, maar het voelde alsof ik in God Mode verkeerde.

Zo zie je maar he: It’s all in the mind

• Barry|IA
Nu, half uurtje later, nog even een selfcheck gedaan om te kijken of ik echt op ben: terug naar de trainingskamer, dumbells weer opgepakt. 1 set van 40 reps gedaan. Elke rep deed pijn, een hele mooie pijn, exact daar waar ik de oefening isoleer.

Top, ben dus echt op.

Even resumé: 260 reps gedaan.
Overtraining is a word for the weak.

• Barry|IA
VinnyAMS schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 22:04:
Vandaag weer een upperboddy training.
Traing 22 van 24 dus bijna weer toe aan een nieuwe cyclus. Ga nog een oeer 6 weken upper/lower pakken. Schema bevalt goed en zit nog progressie in. Morgen komen de Nike air pegasus binnen, dus dan cardio ook serieus oppakken.

Vandaag:

BP 12x65kg 2x8 65kg 6x65kg.
BP incline 3x8 55kg.
One arm side row 3x12 22,5 kg.
Shoulder press alternerend 1x12 5kg 2x12 2,5 kg.
Lateral raise standing 1x12 5kg 2x12 2,5 kg.
Biceps curl narrow grip staand barbell 3x12 27,5 kg
Overhead triceps extensions pulley 3x15 15 kg.
Concentration curls 1x12 12,5 kg 1x10 12,5 kg 1x8 10kg.
3x8 push up close vanaf knieën.
3x30 sec. Plank.

https://youtube.com/shorts/PmrzDLak2Eo?feature=share

https://youtube.com/shorts/pz7YcciN3NI?feature=share
Komt het door je andere kleding, of ben je enorm veel afgevallen?? Je fysiek ziet er goed uit man! Spiermassa weegt ook meer dan vet, dus die weegschaal kan de deur uit.

Uitvoering van je sets is een genot om naar te kijken hoor, mooie vloeiende reps en je maakt niet zoals 95% van de mensen de fout om bij de side row met je bicep te trekken.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Vandaag getraind zonder eerst gegeten te hebben, niet omgeflikkerd dus all is well :+

- armen extra goede warmup gegeven, foamroller flink aangezwengeld > linker arm voelt weer goed aan :)
- het is warmer dus moet iets rustiger aan doen, maar viel me niks tegen, pak m'n extra rust/afkoeling wel.

Wil de armen wat meer aandacht gaan geven, naast de biceps ook de onderarmen die nu een beetje zoiets hebben van 'tralala, ik hier?'.

Oh en niks zo lekker als een ruime 200 gram flat iron steak naar binnen tikken als avondeten en een flink stuk kip o.a. voor de lunch :9~
eL_Jay schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 18:23:
Wat zijn goede prijzen? Heb laatst 1KG creatine mono voor €13 (myprotein) gekocht en 4x2 KG Whey concentrate a €50,- (bodylab24). Ook een kilo isolaat gehaald maar dat vind ik toch minder lekker en eigelijk te duur. Casseine nog niet aan begonnen. Ben hier nieuw in dus hoor graag wat de gangbare bodemprijzen zijn voor creatine en concentraat.
Had tijdje terug bij bulk.com 2x1 kg creatine mono en 2,5kg whey isolate voor 52,78 totaal gehaald. Daar ben ik wel ff zoet mee, ook al 'eet' de missus ook mee met beide poeders. De vermelde normale prijs voor 1kg creatine mono is 13,99 en 2,5 kg whey isolate 59,99, maar dat heb ik nog nooit betaald.

• Barry|IA
2Dutch schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:57:
Vandaag getraind zonder eerst gegeten te hebben, niet omgeflikkerd dus all is well :+

- armen extra goede warmup gegeven, foamroller flink aangezwengeld > linker arm voelt weer goed aan :)
- het is warmer dus moet iets rustiger aan doen, maar viel me niks tegen, pak m'n extra rust/afkoeling wel.

Wil de armen wat meer aandacht gaan geven, naast de biceps ook de onderarmen die nu een beetje zoiets hebben van 'tralala, ik hier?'.

Oh en niks zo lekker als een ruime 200 gram flat iron steak naar binnen tikken als avondeten en een flink stuk kip o.a. voor de lunch :9~

[...]

Had tijdje terug bij bulk.com 2x1 kg creatine mono en 2,5kg whey isolate voor 52,78 totaal gehaald. Daar ben ik wel ff zoet mee, ook al 'eet' de missus ook mee met beide poeders. De vermelde normale prijs voor 1kg creatine mono is 13,99 en 2,5 kg whey isolate 59,99, maar dat heb ik nog nooit betaald.
Waarom rustiger aan bij warmte? Juist profiteren van extra warme spieren en uitzweten.

Als je van ijskoffie houdt: XXL Whey Delicious Cappucino. Damnnnnnnnnnn wat is die lekker! Ik zuip het gewoon de hele dag door.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Barry|IA schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:13:
Waarom rustiger aan bij warmte? Juist profiteren van extra warme spieren en uitzweten.

Als je van ijskoffie houdt: XXL Whey Delicious Cappucino. Damnnnnnnnnnn wat is die lekker! Ik zuip het gewoon de hele dag door.
Warmte is een trigger voor mijn neurologische gezeik, en oh ja, bloeddruk zakt dan nog een stukje (snel omhoog komen e.d.): de dingen zijn waarschijnlijk aan elkaar gerelateerd. Ik word er gedesoriënteerd en gammel van: niet bepaald fantastisch als je wat gewichten heen en weer gooit. Ah, the joys of a faulty brain :+
Misschien eens een koelvest scoren _O-

Geen koffiedrinker, warm en koud is beide niet me ding. Ze hebben echt vanalles met whey he? Nu nog whey suikervrije cola :P

• Barry|IA
2Dutch schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:31:
[...]

Warmte is een trigger voor mijn neurologische gezeik, en oh ja, bloeddruk zakt dan nog een stukje (snel omhoog komen e.d.): de dingen zijn waarschijnlijk aan elkaar gerelateerd. Ik word er gedesoriënteerd en gammel van: niet bepaald fantastisch als je wat gewichten heen en weer gooit. Ah, the joys of a faulty brain :+
Misschien eens een koelvest scoren _O-

Geen koffiedrinker, warm en koud is beide niet me ding. Ze hebben echt vanalles met whey he? Nu nog whey suikervrije cola :P
Voor mij is het een genot, die lekkere smaken. Dat is de afgelopen jaren wel verbeterd vind ik. Had in 2008 ook wat smaken, maar was allemaal niet binnen te houden.

Ik giet met liefde zo’n 60 gram per shake in m’n nek.

• VinnyAMS
Barry|IA schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:45:
[...]

Komt het door je andere kleding, of ben je enorm veel afgevallen?? Je fysiek ziet er goed uit man! Spiermassa weegt ook meer dan vet, dus die weegschaal kan de deur uit.

Uitvoering van je sets is een genot om naar te kijken hoor, mooie vloeiende reps en je maakt niet zoals 95% van de mensen de fout om bij de side row met je bicep te trekken.
Bedankt voor het compliment. Doet me goed. Mijn gewicht is nog hetzelfde,(120 kg). Ik zie wel dat de spiermassa doorkomt in mijn fysiek. Na het douchen afdrogen met de handdoek voor de spiegel. Je ziet er goed uit zeg ik dan altijd. ;) Alleen het gebied rond de navel heeft aandacht en tijd nodig.
Vandaag nog vrij en dan2,5 week vrij. Vandaag tijdens het werk even het nieuwe schema inladen. Wil wat andere oefeningen toevoegen/veranderen. Het blijft wel upper/lower, maar dan met toevoeging van Barbell shrugs, hammer curls e.d.

• mefjoew
Gisteren eerste training volgens het RVP-principe uitgevoerd:
Squat
12*85
12*77,5
78*67,5
Chinups
10*85 (BW+5)
10*80 (BW)
10*80 (BW)
Superset Pronated Grip Fly's & Dumbbell Upright Row 2*10

Beviel prima. Lekker gevoel ook dat je bij de eerste set voluit gaat, om daarna wat af te bouwen zonder intensiteit te verliezen. Plus: klaar zijn in plm. een uur is ook niet vervelend.

Komende twee dagen (dinsdag en donderdag) zien er zo uit:
BP-dag
Benchpress 3*8 RPT (75/72,5/67,5)
Seal Rows 3*8 RPT (gewicht nog even bedenken, ik deed BOR @ 3*10 65kg dus iemand advies over startgewicht? Hoe heb jij dit gedaan @Vincent17?)
Superset Side Lateral Raise & Hip Thrust 2*10
DL-dag
Deadlift 2*6 RPT (100/95)
Overhead Press 3*8 RPT (45/42,5/40)
Superset Face Pull & Close Grip Bench Press 2*10

Krijg graag nog eventuele feedback/tips op dit schema. Heb eerdere adviezen in elk geval meegenomen, dus hoop dat de balans zo beter is.

• Racing-Paradise
Zuluman schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:07:
[...]

nou ben ik wel nieuwsgierig. ie er iemand die kan vertellen uit eigen eervaring dat hij of zij na t gebruik van creatine ineens 5 of 10% meer is gaan squatten, deadliften of bankdrukken? of een andere oefening ineens of na x aantal weken vooruitgang is gaan zien maar daarvoor tegen een plafond aan liep? En wat ik heb begrpen krijg je een creatine bloat. je neemt meer vocht op in je lichaam heb begrepen.

En het is een serieuze vraag uit interesse.
Niet direct meer % qua gewicht, wel een merkbaar verschil in het aantal reps. Maar uiteindelijk dragen die extra reps wel weer bij aan het opbouwen van een hogere 1RM.

Creatine zorgt ervoor dat er meer vocht wordt vastgehouden in je spieren. Dit ervaar ik persoonlijk niet als een bloat. (En ik verdraag niet alle voeding even makkelijk dus weet heel goed wat wél bloat is :+ )

• Zuluman

Zuluman

joepP schreef op zondag 18 juli 2021 @ 09:31:
[...]

Adem je continu door bij lange sets op relatief laag gewicht? Als je je adem vastzet zoals bij een zware squat dan wordt het lastig om heel veel reps te doen. Hetzelfde geldt voor roeien, ik doe daar 2 reps per 1 keer heen weer.
bij hoge reps laag gewicht probeer ik in te ademen als ik naar beneden ga en uit te ademen als ik boven ben. Ik doe dan rustige reps en niet gehaast. naarmte het zwaarder wordt doe ik nog 2x in en uitademen voor ik aan de volgende rep begin.

• Grudgie

Grudgie

Zaterdag een lekkere lower body training gedaan.

Barbell Squat
5 x 75 kg
5 x 75 kg
5 x 77,5 kg
5 x 80 kg

Barbell Deadlift
5 x 90 kg
5 x 90 kg
5 x 92,5 kg
5 x 92,5 kg

Leg Press
15 x 80 kg
15 x 90 kg
15 x 90 kg
15 x 90 kg

Seated Leg Curl
10 x 40 kg
10 x 40 kg
10 x 40 kg
10 x 40 kg

Seated Calf Press
10 x 40 kg
10 x 40 kg
10 x 40 kg
10 x 40 kg

• VinnyAMS
Grudgie schreef op maandag 19 juli 2021 @ 10:44:
Zaterdag een lekkere lower body training gedaan.

Barbell Squat
5 x 75 kg
5 x 75 kg
5 x 77,5 kg
5 x 80 kg

Barbell Deadlift
5 x 90 kg
5 x 90 kg
5 x 92,5 kg
5 x 92,5 kg

Leg Press
15 x 80 kg
15 x 90 kg
15 x 90 kg
15 x 90 kg

Seated Leg Curl
10 x 40 kg
10 x 40 kg
10 x 40 kg
10 x 40 kg

Seated Calf Press
10 x 40 kg
10 x 40 kg
10 x 40 kg
10 x 40 kg
Nette cijfers.

• Grudgie

Grudgie

Dankjewel!

Weet wel dat de gewichten niet indrukwekkend zijn maar probeer elke keer meer gewicht toe te voegen. :)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Barry|IA schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:50:
En dan zit je lekker in het zonnetje, en dan is het toch wel leuk om je lichaam eens in volledige ruststand te zien.

[Afbeelding]
Volgende keer graag topje van je vriendin aan ivm aanstootgevend materiaal :P

Wordt vanmorgen wakker met een stijve nek, en heb net zaterdag 6.5Kuub stronken Berkenhout gekocht.
Dus nog wat te hakken tijdens verplichte vakantie

[ Voor 30% gewijzigd door Hackus op 19-07-2021 13:17 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

VinnyAMS schreef op maandag 19 juli 2021 @ 08:58:
[...]

Bedankt voor het compliment. Doet me goed. Mijn gewicht is nog hetzelfde,(120 kg). Ik zie wel dat de spiermassa doorkomt in mijn fysiek. Na het douchen afdrogen met de handdoek voor de spiegel. Je ziet er goed uit zeg ik dan altijd. ;) Alleen het gebied rond de navel heeft aandacht en tijd nodig.
Vandaag nog vrij en dan2,5 week vrij. Vandaag tijdens het werk even het nieuwe schema inladen. Wil wat andere oefeningen toevoegen/veranderen. Het blijft wel upper/lower, maar dan met toevoeging van Barbell shrugs, hammer curls e.d.
Je kunt beter dumbbell shrugs doen, je kunt geen kant op met stang voor je, en met dumbbell hou je het netjes langs je lichaam. Ik doe ook na de shrugs nog een 'rotation shrug' (zo draai je met dumbbell voorlangs geheel je schouderkop naar achter) Flexibiliteitsoefening. Met stang kun je meer gewicht pakken, maar ik voel me altijd beperkt met een stang(barbell)

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Omdat vandaag de enige dag van deze week is dat ik met mijn sportbuddy samen kan trainen besloten we een beetje te freelancen, wat uiteindelijk neerkwam op het pijn doen van de borst :P

Bench:
7x 80kg
5x 90kg
3x 100kg
1x 110kg
1x 120kg
1x 122,5kg
4x 100kg
9x 80kg
17x60kg

Daarna 2 sets cable cross van 18-22 reps met aansluitend 4 sets alternate db curls en 2 sets rope extensions.
Mooi ook hoe het lichaam altijd schreeuwt om eten na zo'n workout :9

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

@Grudgie waar is de leg extension? Zo'n ultrasmerige oefening hoort er wel gewoon bij natuurlijk ;)

• Grudgie

Grudgie

Superkiwi schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:04:
@Grudgie waar is de leg extension? Zo'n ultrasmerige oefening hoort er wel gewoon bij natuurlijk ;)
Die heb ik wel. Die doe ik op mijn andere lower body dag. En die is inderdaad smerig.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Superkiwi schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:55:
Omdat vandaag de enige dag van deze week is dat ik mijn sportbuddy samen kan trainen besloten we een beetje te freelancen, wat uiteindelijk neerkwam op het pijn doen van de borst :P

Bench:
7x 80kg
5x 90kg
3x 100kg
1x 110kg
1x 120kg
1x 122,5kg
4x 100kg
9x 80kg
17x60kg

Daarna 2 sets cable cross van 18-22 reps met aansluitend 4 sets alternate db curls en 2 sets rope extensions.
Mooi hoe het lichaam altijd schreeuwt om eten na zo'n workout :9
Mooie Chest Pump zul je nu hebben *O*

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ja heerlijk is dat :*)

• Grudgie

Grudgie

Vanavond weer een lekkere upper body training!
Pagina: 1 ... 62 ... 125 Laatste

Let op:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.