Ik heb een vraagje. Ik train al langer in de gym en ben recentelijk begonnen met survival running. Dit doe ik op zaterdagochtend. Na 14 jaar in de gym hangen vond ik het wel eens tijd voor iets anders erbij.
Nu zit ik een beetje in dubio. Afgelopen jaar i.v.m. geboorte van dochtertje en de lockdown weinig kunnen trainen en daardoor behoorlijk wat massa kwijt geraakt. Sowieso afgelopen jaren behoorlijke tropen jaren gehad met verhuizingen nieuwe baan etc.etc.
Ik wil dus graag weer massa opbouwen. Ik zit nu op ca. 84kg op denk ik rond de 14-15% vet. 3 jaar geleden was dat 93 kg op 16%. Ter illustratie ik ben 1.95m en 35 jaar. Toen ik op mijn 21e begon woog ik 62kg en toen in 3 a 4 jaar tijd 30 kg aangekomen aan vooral spiermassa (en vocht). Textboot ecto dat wel.
Mijn doel is om mijn verloren gains terug te krijgen
Ik heb in de jaren al veel geprobeerd qua schema's Laatste schema wat ik deed was mean gains van Matt Ogus. 3x week full body vooral strength gefocussed. Daarvoor toen ik meer tijd had deed ik meestal Upper lower splits. O.a. schema's van Eric Helms en Matt Ogus gevolgd.
Mijn ervaringen zijn dat vanwege mijn bouw (smal en lang) ik best snel plateau met strength gefocussede schema's en dat mijn trainingen dan erg lang worden en ik redelijk snel last van overbelasting/blessures krijg.
Ik ben nu op zoek naar de sweet spot als het gaat om een schema welke ik kan combineren met de OCR/survival training. Deze trainingen gebruik ik veel onderarmen en rug i.v.m. het vele hangen en klimmen etc. Daarnaast veel lopen uiteraard. Het is dan niet handig dat ik de dag van te voren mijn rug of benen heb getrained. Daarnaast is 3 keer in de week naast die OCR wel de max.
Ik zat nu zelf te denken om PPL te doen. Alleen dan maandag Legs, dinsdag pull en donderdag push. Zodat ik zaterdag weer fris ben voor de OCR. 3 keer full body is niet te doen. Dan moet ik namelijk vrijdag full body trainen en de volgende ochtend OCR.
Een andere optie die ik had was om Maandag en dinsdag Upper/Lower te doen en donderdag Full Body.
Ik heb alleen niet echt gerenommeerde programma's waar ik van af kan kijken. Ik kan zelf wel wat bouwen maar ik merk dat ik het prettig vind om blindelings een programma te kunnen volgen.
Jullie nog adviezen/tips?