Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wat je ook kunt doen, zijn single leg romanian deadlifts met dumbbells. Eventueel schuin (dus dumbbell in je rechterhand en dan rechterbeen naar achteren bewegen terwijl je de dumbbell richting je linkervoet brengt). Deed ik ook in periode thuistrainen en is een prima vervanger voor reguliere (R)DL's.Tsurany schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 16:22:
[...]
Ik dacht dat je bij een rack pull ook je hamstrings mee pakt als je het rack niet te hoog instelt. De bar ligt altijd net onder mijn knieën in de startpositie.
De meeste hoef ik gelukkig niet uit te leggen dat wanneer ik zeg geen drugs te gebruiken, ik doel op cannabis, coke, speed, mdma, etc. Drugs is een heel breed begrip en ik gebruik inderdaad PED’s en dat zou je idd als drugs kunnen bestempelen, net als sigaretten en alcohol.
Verder heb ik nog wel een advies voor jou.
Eerder vroeg je hoe je je squat kan verhogen. Mijn advies is: staar je niet blind op getallen, maar ga eerst eens omhoog in volume. Wees niet bang voor overtraining, want zo ver ben jij nog lang niet.
Je 1RM zegt geen drol. Ga eerst eens 30 keer 60kg squatten, zonder te locken als je boven bent. Op, neer, op neer voor 30 reps.
Focus puur op je jezelf en let niet op een ander ( hier zit wss jouw grootste valkuil).
[ Voor 9% gewijzigd door Barry|IA op 01-07-2021 15:02 ]
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
De grond onder de stang weggraven?Salvatron schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 18:51:
Enig idee hoe je de muscle up kunt trainen als je geen hoge stang tot je beschikking hebt? Mensen daar ervaring mee?
Serieus: heb je geen speeltuintje in de buurt met stangen?
[ Voor 10% gewijzigd door Barry|IA op 01-07-2021 19:20 ]
Vanavond rug en schouders.
Vanmiddag train ik in m’n eentje, vanavond met 2 anderen.
Omdat de triceps bijna nooit echt kapot gaan, wil ik dat straks eens anders aanpakken. Na de borsttraining wil ik door met close grip BP. Deze oefening doe ik eigenlijk nooit heel geconcentreerd. Meestal is het de oefening die ik direct doe na skullcrushers, omdat ik de skullcrusher dan niet meer kan uitvoeren, maar nog wel 5-8 reps in de tank heb voor close grip BP.
Dit keer ligt de focus dus vooral op close grip BP. Juist wanneer ik daar geen rep meer uit kan persen ga ik door met cable push downs.
Ben heel benieuwd hoe ik dit ga ervaren
'weighted' Dippen is ook ook lekker na borsttraining. SuccesBarry|IA schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:01:
Vanmiddag borst en triceps.
Omdat de triceps bijna nooit echt kapot gaan, wil ik dat straks eens anders aanpakken. Na de borsttraining wil ik door met close grip BP. Deze oefening doe ik eigenlijk nooit heel geconcentreerd. Meestal is het de oefening die ik direct doe na skullcrushers, omdat ik de skullcrusher dan niet meer kan uitvoeren, maar nog wel 5-8 reps in de tank heb voor close grip BP.
Dit keer ligt de focus dus vooral op close grip BP. Juist wanneer ik daar geen rep meer uit kan persen ga ik door met cable push downs.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Wat vind jij van dumbell pullovers? En dan met name doortrekken voor focus op borst. Ik heb deze laatst geprobeerd en krijg 0,0 connectie met de borst.
Leuke rek oefeningBarry|IA schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:22:
Oja, die voeg ik er ook nog wel aan toe! Ook lekker voor de triceps!
Wat vind jij van dumbell pullovers? En dan met name doortrekken voor focus op borst. Ik heb deze laatst geprobeerd en krijg 0,0 connectie met de borst.
ik heb geen goed speeltuintje in de buurt maar ik moet eerst explosieve pullups leren denk ik voordat ik de muscle up ga proberen dus focus ik me daarop wat volgens mij wel gewoon in de sportschool kan. Maar muscle ups zijn lastig in de sportschool omdat ze er geen goede stang voor lijken te hebben daar.Barry|IA schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:20:
[...]
De grond onder de stang weggraven?
Serieus: heb je geen speeltuintje in de buurt met stangen?
edit:
ze hebben toch een geschikte stang in de sportschool voor muscle ups, vorige keer blijkbaar niet gezien.
[ Voor 9% gewijzigd door Salvatron op 02-07-2021 22:45 ]
Een beest van een workout gehad! Voortaan komt close grip bench press er als main oefening in. De hele tricep was een dag lang opgepompt en nu vandaag nog steeds een goede harde tricep. Wat mij vooral verbaasd is hoe geïsoleerd de oefening is, dat zou je in eerste instantie niet verwachten.Barry|IA schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:01:
Vanmiddag borst en triceps.
Ik drukte met 40kg (je moet ergens beginnen) en dan sets van 15 tot 20 reps. Denk dat ik zo’n 8 sets had gedaan. De laatste set ging echt niet meer. Ik pakte de stang op en merkte gelijk dat ik ‘m terug moest leggen.
Nog even afgefikt op het kabelstation. Daar kon ik dan opeens wel weer gruwelijk hard werken. Die sets gingen echt met geweld, niet heel strikt in form, maar wel lekker zwaar.
Workout was zo effectief dat ik nu (een dag later) eindelijk lichte spierpijn heb in de triceps.
Grappig, je denkt dus vaak hard getraind te hebben, maar dat is dan niet altijd het geval.
Vandaag off day. Morgen biceps en schouders. Ik doe echt niks volgens een schema, dus doen waar ik op dat moment zin in heb.
Biceps wil ik slopen met Arnold’s 21s op de EZ stang, zo’n 30kg ofzo, gevolgd met drag curls bij naderen faillure.
Schouders pak ik aan zoals altijd, want dat bevalt mij uitstekend. Dus een shit load aan side raises, rear fly’s met kabels, overhead press (zwaar, weinig reps) en misschien nog wat Arnold press.
Dit beeld is zo verslavend:
Niet te hoog beginnen, of heb je een ' bankje' wat je mag gebruiken ?Salvatron schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 19:44:
[...]
ik heb geen goed speeltuintje in de buurt maar ik moet eerst explosieve pullups leren denk ik voordat ik de muscle up ga proberen dus focus ik me daarop wat volgens mij wel gewoon in de sportschool kan. Maar muscle ups zijn lastig in de sportschool omdat ze er geen goede stang voor lijken te hebben daar.
edit:
ze hebben toch een geschikte stang in de sportschool voor muscle ups, vorige keer blijkbaar niet gezien.
Ik heb de dumbell pullover trouwens nog eens een kans gegeven, maar dan haaks op het bankje liggen. WERELD van verschil en een dijk van een oefening. Lekker idee ook dat je lats en borst tegelijk traint
Had een 18KG dumbell gepakt. Wat is een beetje gangbaar voor deze oefening? Heb het idee dat ik de zwaarste dumbell kan pakken, maar gaat het hier om zwaar?
Ik gebruik het als rekoefening af en toe. Pak ook zo 18-22kg.Barry|IA schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 17:30:
[...]
![]()
Ik heb de dumbell pullover trouwens nog eens een kans gegeven, maar dan haaks op het bankje liggen. WERELD van verschil en een dijk van een oefening. Lekker idee ook dat je lats en borst tegelijk traint![]()
Had een 18KG dumbell gepakt. Wat is een beetje gangbaar voor deze oefening? Heb het idee dat ik de zwaarste dumbell kan pakken, maar gaat het hier om zwaar?
die stang is hoog, ik moet springen om erbij te komenHackus schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 16:06:
[...]
Niet te hoog beginnen, of heb je een ' bankje' wat je mag gebruiken ?
Got delts!Barry|IA schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 14:35:
[...]
Een beest van een workout gehad! Voortaan komt close grip bench press er als main oefening in. De hele tricep was een dag lang opgepompt en nu vandaag nog steeds een goede harde tricep. Wat mij vooral verbaasd is hoe geïsoleerd de oefening is, dat zou je in eerste instantie niet verwachten.
Ik drukte met 40kg (je moet ergens beginnen) en dan sets van 15 tot 20 reps. Denk dat ik zo’n 8 sets had gedaan. De laatste set ging echt niet meer. Ik pakte de stang op en merkte gelijk dat ik ‘m terug moest leggen.
Nog even afgefikt op het kabelstation. Daar kon ik dan opeens wel weer gruwelijk hard werken. Die sets gingen echt met geweld, niet heel strikt in form, maar wel lekker zwaar.
Workout was zo effectief dat ik nu (een dag later) eindelijk lichte spierpijn heb in de triceps.
Grappig, je denkt dus vaak hard getraind te hebben, maar dat is dan niet altijd het geval.
Vandaag off day. Morgen biceps en schouders. Ik doe echt niks volgens een schema, dus doen waar ik op dat moment zin in heb.
Biceps wil ik slopen met Arnold’s 21s op de EZ stang, zo’n 30kg ofzo, gevolgd met drag curls bij naderen faillure.
Schouders pak ik aan zoals altijd, want dat bevalt mij uitstekend. Dus een shit load aan side raises, rear fly’s met kabels, overhead press (zwaar, weinig reps) en misschien nog wat Arnold press.
[Afbeelding]
If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?
Telt dat ook?
Lowerbody, maar eerst stofzuigen, vloer moppen, ramen wassen etc.Barry|IA schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:08:
Monday chestday anyone?
Jumping lunges - Leg-press - Squats - unilateral leg ext, en curl HeuteBarry|IA schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:08:
Monday chestday anyone?
Schema is maandag lower, woensdag upper, donderdag lower en zaterdag upper. Waarvan vorige een slechte week was met 2 keer trainen. Maar altijd nog beter dan 0.
Als je cgbp en ring push ups meetelt in mijn full body, dan wel.Barry|IA schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:08:
Monday chestday anyone?
Weer terug in NL en mijn achtertuin setup weer in gebruik genomen. 😃
If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?
Bicep zeurt een beetje. Van ‘t weekend zo stom geweest om te armpje drukken.
Ik train zelf al geruime tijd upper/lower 4x per weer.Barry|IA schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:08:
Monday chestday anyone?
Zit te kijken naar 3x full body ivm tijdsgebrek. Dus voor mij geen dedicated chestday
Gisteren op de bench de laatste set 5x100 gepakt, op naar de 102,5!
Vandaag op de 5x5 DL: 130-140-150-160-165. Volgens mij is 170 op de laatste set ook mogelijk maar ik denk dat we eerst de gewichten aan de onderkant eens gaan verhogen, dwz zwaarder beginnen.
Ik zie de progressie ook terug in mijn fysiek dus de motivatie wordt aan twee kanten gevoed
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Classic. Heb dat vele jaren geleden afgeleerd nadat ik daar een flinke blessure aan over heb gehouden. Gelukkig herstel jij bovenmenselijk snelBarry|IA schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 12:11:
Ik heb nu zo’n beetje elke dag leg day.
Squat en daarna hamstring curls, leg extensions en 1 of andere calf raise.
Deadlift, pendlay rows, lat pulldown/ pullup, back extension
bench, plate loaded chest press, weighted dips, incline benchpress en nog iets fly achtigs.
OHP, dumbell side raises, front raises.
Armen doe ik zo om de dag erbij.
Hiervoor mijzelf 1/2 jaar heel streng aan een 3x pw Texas Method schema gehouden maar daar heb ik echt geen zin meer in.
Misschien kan ik er meer uithalen als ik iets gestructureerde ga werken. Maar sinds einde lockdown kan ik tot op heden wel redelijk alle oefingen steeds iets zwaarder pakken en zo mn oude niveau weer behalen.
Dit vooral. Ik vind dit een slechte evolutie in de krachtsport. Vandaag de dag draait alles rond uiterlijk, imago, jaloezie.Hackus schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:24:
Tegenwoordig lijkt het steeds meer de mode dat je je moet bewijzen met foto's.
Ik was ook een tijd actief op DBB, maar dan vooral het gedeelte voor info en ervaringen uit te wisselen. Ben ooit zo eens in het “post je foto” topic gegaan en man, wat was dat. Eersteklas haantjesgedrag. Elkaar uitlachen / afbreken wanneer er iemand minder breed dan je is. En de grootste schuldigen waren diegene die overduidelijk aan de anabolen zaten… Vond ik nogal ironisch om iemand uit te lachen die naturel minder snel progressie maakte.
Iedereen moet gewoon trainen op zijn eigen tempo. Er zijn heel veel verschillende factoren die er voor zorgen dat je progressie minder snel gaat dan bij een ander: genetics, minder slaap, stress enz enz. Dat wil niet zeggen dat die mensen geen moeite doen, maar bij de massa komt dit vaak over als “je bent zwak, je doet het verkeerd”. Ik erger me soms de laatste jaren aan de invloed die hollywood heeft op het ideale uiterlijk van de man. Een afgetraind lichaam krijgen lijkt een koud kunstje als je naar bepaalde acteurs kijkt. In interviews zeggen die dan de gekende quote “chicke, rice, brocoli and training 6 days a week for 6 hours a day. De algemene bevolking gelooft dat natuurlijk en wanneer jij dan op 6 maand niet ripped bent, kreeg ik zelfs al eens een opmerking van een niet-krachtsporter dat ik niet genoeg train.
Lekker bezig!Barry|IA schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 14:35:
[...]
Een beest van een workout gehad! Voortaan komt close grip bench press er als main oefening in. De hele tricep was een dag lang opgepompt en nu vandaag nog steeds een goede harde tricep. Wat mij vooral verbaasd is hoe geïsoleerd de oefening is, dat zou je in eerste instantie niet verwachten.
[Afbeelding]
Ik zag net wat over die drag curls voorbij komen, geeft dat een betere groeiprikkel? Ik ben nog steeds zoekende naar uitdagendere oefeningen /variatie voor de biceps gezien ik geen chin ups kan doen...
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Ik fiets ook elke dagBarry|IA schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 12:11:
Ik heb nu zo’n beetje elke dag leg day.
Normaal heeft ook niemand 6 uur de tijd elke dag om te trainen, tenminste niet als je volle werkweek hebt.Pufster schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 22:49:
[...]
Dit vooral. Ik vind dit een slechte evolutie in de krachtsport. Vandaag de dag draait alles rond uiterlijk, imago, jaloezie.
Ik was ook een tijd actief op DBB, maar dan vooral het gedeelte voor info en ervaringen uit te wisselen. Ben ooit zo eens in het “post je foto” topic gegaan en man, wat was dat. Eersteklas haantjesgedrag. Elkaar uitlachen / afbreken wanneer er iemand minder breed dan je is. En de grootste schuldigen waren diegene die overduidelijk aan de anabolen zaten… Vond ik nogal ironisch om iemand uit te lachen die naturel minder snel progressie maakte.
Iedereen moet gewoon trainen op zijn eigen tempo. Er zijn heel veel verschillende factoren die er voor zorgen dat je progressie minder snel gaat dan bij een ander: genetics, minder slaap, stress enz enz. Dat wil niet zeggen dat die mensen geen moeite doen, maar bij de massa komt dit vaak over als “je bent zwak, je doet het verkeerd”. Ik erger me soms de laatste jaren aan de invloed die hollywood heeft op het ideale uiterlijk van de man. Een afgetraind lichaam krijgen lijkt een koud kunstje als je naar bepaalde acteurs kijkt. In interviews zeggen die dan de gekende quote “chicke, rice, brocoli and training 6 days a week for 6 hours a day. De algemene bevolking gelooft dat natuurlijk en wanneer jij dan op 6 maand niet ripped bent, kreeg ik zelfs al eens een opmerking van een niet-krachtsporter dat ik niet genoeg train.
De laatste jaren? Als kind werd ik al geconfronteerd met de onrealistische lichamen van He-Man, Jerommeke, Peter Andre en WWE-sterrenPufster schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 22:49:
[...]
Ik erger me soms de laatste jaren aan de invloed die hollywood heeft op het ideale uiterlijk van de man.
Voor die sterren in Hollywood kan ik alleen maar respect hebben, dat je je lichaam in korte tijd zó kunt afbeulen voor een rol. Dan denk ik vooral aan Christian Bale (voor de Batman films) en Bradley Cooper (voor American Sniper). Elk weldenkend mens weet toch wel dat die mensen een compleet aangepast en gepersonaliseerd trainingsschema hebben, incl een aantal chefkoks en al wat niet meer?
Ik dacht dat het een vrouwenprobleem was om je te ergeren cq onzeker voelen door wat in de media/filmwereld gepresenteerd wordt als ideaal lichaam, wij mannen zijn daar toch te nuchter voor en kijken daar zo doorheen? Daarom worden vrouwen in ondergoedreclames steeds dikker (want: dik moeten we normaal vinden tegenwoordig) en blijven mannen in ondergoedreclames gewoon kerels met een sixpack.
Alsof je daar ook maar iets aan zou hebben. Zo veel trainen als je wilt, 10 chefkoks, 10 uur slaap whatever.. de dokter is degene die die hollywoodlichamen mogelijk maakt.Hackus schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:49:
[...]
Normaal heeft ook niemand 6 uur de tijd elke dag om te trainen, tenminste niet als je volle werkweek hebt.
En dan in de interviews ja "3 chefkoks, 3x per dag 2 uur trainen, vieze groente smoothies" whatever.. en mensen geloven dat. The Rock traint ook z'n hele leven.. maar nu als vijftiger is hij veel gespierder en toch droger dan ooit. rara hoe kan dat. "Ja maar hij reist rond met z'n eigen gym van 100k." BS.
[ Voor 28% gewijzigd door Vuvuzela op 07-07-2021 10:42 ]
I served in a company of heroes.
En niet de vrouwen vergeten, die nu op Insta en TikTok etc hun body showen. Meisjes denken vaak dat dit de norm is, en willen er ook zo uit zien. Botox etc inbegrepen.Superkiwi schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:09:
[...]
De laatste jaren? Als kind werd ik al geconfronteerd met de onrealistische lichamen van He-Man, Jerommeke, Peter Andre en WWE-sterren
Voor die sterren in Hollywood kan ik alleen maar respect hebben, dat je je lichaam in korte tijd zó kunt afbeulen voor een rol. Dan denk ik vooral aan Christian Bale (voor de Batman films) en Bradley Cooper (voor American Sniper). Elk weldenkend mens weet toch wel dat die mensen een compleet aangepast en gepersonaliseerd trainingsschema hebben, incl een aantal chefkoks en al wat niet meer?
Ik dacht dat het een vrouwenprobleem was om je te ergeren cq onzeker voelen door wat in de media/filmwereld gepresenteerd wordt als ideaal lichaam, wij mannen zijn daar toch te nuchter voor en kijken daar zo doorheen? Daarom worden vrouwen in ondergoedreclames steeds dikker (want: dik moeten we normaal vinden tegenwoordig) en blijven mannen in ondergoedreclames gewoon kerels met een sixpack.
Haha, nou ik kan vrij weinig. Hoewel het nu wel mee lijkt te vallen, maar voor de zekerheid rustig aan vanavond.joepP schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:35:
[...]
Classic. Heb dat vele jaren geleden afgeleerd nadat ik daar een flinke blessure aan over heb gehouden. Gelukkig herstel jij bovenmenselijk snel
Drag curls is een goede manier om echt een goede en lange contractie te hebben.ByteMe_ schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 22:54:
[...]
Lekker bezig!
Ik zag net wat over die drag curls voorbij komen, geeft dat een betere groeiprikkel? Ik ben nog steeds zoekende naar uitdagendere oefeningen /variatie voor de biceps gezien ik geen chin ups kan doen...
Wat doe je nu voor je biceps?
Hackus schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:41:
[...]
En niet de vrouwen vergeten, die nu op Insta en TikTok etc hun body showen. Meisjes denken vaak dat dit de norm is, en willen er ook zo uit zien. Botox etc inbegrepen.
Ik ben daar vermoedelijk de enige persoon die daar naar binnen gaat zonder QR code. De medewerkers begrepen mijn standpunt en hebben nu bij elk bezoek zo’n 3 minuten werk om mij aan te melden
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Volgens mij scan je de QR code met je telefoon.Gonadan schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:05:
Kan je die niet gewoon uitprinten en op een bidon plakken of zo?
Veel van die sterren hebben dan ook maar enkel die fysiek door anabolen. Als je kijkt naar Christian Bale die van een graatmagere naar een gespierde kerel gaat in enkel maanden voor zijn 2 films. Zelfde met Chris Hemsworth. Enkele maanden een complete metamorfose toen hij aan Thor begon. Het zal niet de chicken rice and brocoli zijnSuperkiwi schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:09:
[...]
De laatste jaren? Als kind werd ik al geconfronteerd met de onrealistische lichamen van He-Man, Jerommeke, Peter Andre en WWE-sterren
Er zijn op YT verschillende kanalen te vinden waar gespeculeerd wordt over wat deze sterren zouden gebruiken.Pufster schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:36:
[...]
Veel van die sterren hebben dan ook maar enkel die fysiek door anabolen. Als je kijkt naar Christian Bale die van een graatmagere naar een gespierde kerel gaat in enkel maanden. Zelfde met Chris Hemsworth. Enkele maanden een complete metamorfose. Het zal niet de chicken rice and brocoli zijn
Deze mensen trainen uiteraard wel kei- en keihard. Je kunt alle gear van de wereld gebruiken en er uitzien alsof je nooit naar de gym gaat.
Wat ik alleen zo jammer vind, is dat er over gelogen wordt.
The Rock bijvoorbeeld roept alleen maar dat ‘ie om 04:00 wakker wordt, 16 keer per dag traint, alleen maar groen eet, etc., alsof DAT de reden is dat hij zo’n fysiek heeft.
Nee, de reden is een goede steroïde cycle met een goed trainingsschema en buiten de cycle op TRT.
Barbell curl, dumbell curls en concentrated.Barry|IA schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:46:
[...]
Drag curls is een goede manier om echt een goede en lange contractie te hebben.
Wat doe je nu voor je biceps?
Merk dat wanneer ik steeds zwaarder ga, ik de onderarmen steeds meer voel na trainingen (lichte pijn als je een opwaartse beweging maakt met weerstand, zoals tafel optillen). Daarom kan ik niet echt verder, ik heb al vaker pijnlijke pezen gehad voor langere periode. Enige wat me helpt is de grip niet te hard te pakken en langzaam de dumbell/barbell na een rep uitrollen.
Ik kijk regelmatig filmpjes op YT van bv Larry Wheels, Eddie Hall, John Meadows etc en ook more plates more dates gewoon ter ontspanning. Maar de echte taboe is er ondertussen wel vanaf bij dit soort jongens. Ze spreken over natural trainen en enhanced trainen. Terwijl tot een aantal jaar geleden aas dood gezwegen werd.Barry|IA schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:43:
[...]
Er zijn op YT verschillende kanalen te vinden waar gespeculeerd wordt over wat deze sterren zouden gebruiken.
Deze mensen trainen uiteraard wel kei- en keihard. Je kunt alle gear van de wereld gebruiken en er uitzien alsof je nooit naar de gym gaat.
Wat ik alleen zo jammer vind, is dat er over gelogen wordt.
The Rock bijvoorbeeld roept alleen maar dat ‘ie om 04:00 wakker wordt, 16 keer per dag traint, alleen maar groen eet, etc., alsof DAT de reden is dat hij zo’n fysiek heeft.
Nee, de reden is een goede steroïde cycle met een goed trainingsschema en buiten de cycle op TRT.
The Rock en Mark Wallberg bv hebben een imago hoog te houden voor de buitenwereld terwijl veel YT gasten dat dan weer niet hebben. Daar zit denk ik het verschil in. Als Mr Rock er voor uit komt dat hij zn hele leven al aan de verboden middeltjes zit kan hij natuurlijk al zijn filmprollen en under armor sponsoring vaarwel zeggen in het hypocriete amerika (denk ik).
Neemt niet weg dat ik alsnog veel respect heb voor het werk wat ze in de gym verzetten. De making of van American Sniper gaf wel een goed inzicht in het zware trainen van Bradley Cooper.
Alleen met middeltjes kom je er niet, je moet er alsnog snoeihard voor werken natuurlijk. Als ik geen groen (Defensie) pak aan zou hebben zou ik het ook wel eens geprobeerd hebben denk ik.
[ Voor 31% gewijzigd door Superkiwi op 07-07-2021 13:32 ]
Doe de rep eens niet helemaal, maar half. Alleen daar waar je de bicep het meest voelt. Ik ben ook gestopt met helemaal omlaag zakken, dit doe ik alleen op een preacher bank.ByteMe_ schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:50:
[...]
Barbell curl, dumbell curls en concentrated.
Merk dat wanneer ik steeds zwaarder ga, ik de onderarmen steeds meer voel na trainingen (lichte pijn als je een opwaartse beweging maakt met weerstand, zoals tafel optillen). Daarom kan ik niet echt verder, ik heb al vaker pijnlijke pezen gehad voor langere periode. Enige wat me helpt is de grip niet te hard te pakken en langzaam de dumbell/barbell na een rep uitrollen.
Wat ook wel helpt is eerst de triceps trainen en dan de biceps.
Steeds omhoog in gewicht vind ik met compound oefeningen zeker belangrijk, omdat je overall sterker wordt. Maar met isolatiewerk pak ik gewoon zoveel mogelijk volume.
Als je “ziet” (we weten het niet zeker) wat de Hollywood sterren gebruiken die even snel moeten aankomen, dan schrik je je echt de pleuris. In zo’n korte tijd zoveel spiermassa aankomen is áltijd tijdelijk en super ongezond. Sprinten in plaats van een marathon. De sterren die gewoon altijd groot moeten zijn zoals The Rock nemen een hele sloot minder aan middelen dan de gemiddelde beach boy.Superkiwi schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:18:
Daar heb je waarschijnlijk wel gelijk in.
Neemt niet weg dat ik alsnog veel respect heb voor het werk wat ze in de gym verzetten. De making of van American Sniper gaf wel een goed inzicht in het zware trainen van Bradley Cooper.
Alleen met middeltjes kom je er niet, je moet er alsnog snoeihard voor werken natuurlijk. Als ik geen groen (Defensie) pak aan zou hebben zou ik het ook wel eens geprobeerd hebben denk ik.
Ik moet zelf nog 15 weken en dan ben ik voor 2021 wel klaar. Daarna wordt het minimaal 20 weken naturel trainen, waar ik mij ECHT op verheugen kan!
[ Voor 7% gewijzigd door Barry|IA op 07-07-2021 14:21 ]
De toewijding die Chistian Bale in zijn rollen legt overstijgt alles. Zoek eens wat plaatjes van American Psycho vs The Machinist. Ik weet zeker dat zijn inzet die van bijna iedereen ter wereld overstijgt, uitgezonderd Schwarzenegger uiteraardPufster schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:36:
[...]
Veel van die sterren hebben dan ook maar enkel die fysiek door anabolen. Als je kijkt naar Christian Bale die van een graatmagere naar een gespierde kerel gaat in enkel maanden voor zijn 2 films. Zelfde met Chris Hemsworth. Enkele maanden een complete metamorfose toen hij aan Thor begon. Het zal niet de chicken rice and brocoli zijn
En allemaal zalfjes op z’n gezichtjejoepP schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:14:
[...]
De toewijding die Chistian Bale in zijn rollen legt overstijgt alles. Zoek eens wat plaatjes van American Psycho vs The Machinist. Ik weet zeker dat zijn inzet die van bijna iedereen ter wereld overstijgt, uitgezonderd Schwarzenegger uiteraardAls hij moet trainen voor een rol kan je er vanuit gaan dat hij -alles- zal doen wat nodig is, en dan nog meer. Inclusief keihard trainen, perfect eten, alles. Ik heb enorm veel respect voor de man, los van of ie wel/niet enhanced is.
Ah ik dacht andersom. Dan maar je bro-backbone gebruiken en met ijzeren discipline de telefoon uit zetten en niet meer gebruiken, moet lukken toch?Barry|IA schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:36:
Volgens mij scan je de QR code met je telefoon.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Twee veranderingen ten opzichte van voorheen:
- Bij de meeste oefeningen probeer ik nu één set (of dat nu op lichter of juist zwaarste gewicht is) tot failure te gaan om te kijken hoe ik daarop reageer. Voor nu is dat vooral mentaal zwaar.
- Op dag #2 begin ik met twee kilometer op de roeimachine (10 minuten) met als idee dat het wat meer spierconditie is maar toch tegelijk ook nog spieropbouw.
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Ik ben gewoon een zeikerd. Ik wil zo min mogelijk spullen meenemen. Vind ‘t al vervelend dat een handdoek meenemen verplicht is.Gonadan schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:25:
[...]
Ah ik dacht andersom. Dan maar je bro-backbone gebruiken en met ijzeren discipline de telefoon uit zetten en niet meer gebruiken, moet lukken toch?
Ik zit bij Basic Fit en Fit for Free. Ik heb beide passen met de achterkant tegen elkaar aan gelijmd zodat ik altijd de juiste pas bij me heb
Ik heb echt een hekel aan bagage.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Trekken is biceps en rug, duwen is triceps, borst en schouders. Je ‘spierconditie’ hangt meer af van voeding, rust, water, dan dat je een soort “spier cardio” verzint. Je conditie gaat uiteraard vooruit, maar zie het wel gewoon als cardio.jacobras schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:25:
Tijd niet meer gepost hier maar ook een tijd compleet niets gedaan dus had weinig te vertellenThuis sporten hou ik niet lang vol en bij m'n maat zijn homegym mis ik echt mensen om me heen zoals in de gym en geef ik het ook snel op. Dat na jarenlang strikt driemaal per week naar de gym te gaan. Inmiddels weer een aantal weken bezig, tweemaal per week. Eerst maar weer eens opbouwen en dan verder kijken.
Twee veranderingen ten opzichte van voorheen:Over dat laatste vraag ik me af: de roeimachine is naar je toe trekken. Spierconditie bouw ik dus met die beweging op. Draagt dat over op ook duwbewegingen met diezelfde spieren of is dat echt gelinkt aan de specifieke beweging?
- Bij de meeste oefeningen probeer ik nu één set (of dat nu op lichter of juist zwaarste gewicht is) tot failure te gaan om te kijken hoe ik daarop reageer. Voor nu is dat vooral mentaal zwaar.
- Op dag #2 begin ik met twee kilometer op de roeimachine (10 minuten) met als idee dat het wat meer spierconditie is maar toch tegelijk ook nog spieropbouw.
Dat je 1 set tot faillure gaat is prima. Maar waarom niet meer sets tot faillure? Juist dat mentale aspect van doorgaan en jezelf niet sparen voor de volgende set, dat zorgt voor groei.
Wat is jouw trainingsdoel?
Jawel, maar dan nog: onnodige bagageGonadan schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:31:
Hebben ze dan geen kluisjes of zo?
Moet zeggen dat ik ook veel liever bij Basic Fit kom, dus ze hebben niet veel last van inchecken bij Fit for Free. Hooguit 1 a 2 keer per week.
Oh, natuurlijk! Bedankt.Barry|IA schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:37:
Trekken is biceps en rug, duwen is triceps, borst en schouders. Je ‘spierconditie’ hangt meer af van voeding, rust, water, dan dat je een soort “spier cardio” verzint. Je conditie gaat uiteraard vooruit, maar zie het wel gewoon als cardio.
Goede vraag. Ik heb altijd succesvol getraind met stricte lineaire progressie, met gemeten vooruitgang. De reden dat ik dit nu anders doe is dat met de lineaire progressie ik het gevoel heb dat pas aan het eind van een cyclus ik zwaar train en het daarvoor meer opbouwen daarnaartoe is. Alsof ik maar een paar weken binnen een herhalende cyclus heb waarin ik echt opbouw. Voor nu één set om eerst mijn mentaliteit om te krijgen, ik denk namelijk dat daar de uitdaging voor me ligt.Barry|IA schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:37:
Dat je 1 set tot faillure gaat is prima. Maar waarom niet meer sets tot faillure? Juist dat mentale aspect van doorgaan en jezelf niet sparen voor de volgende set, dat zorgt voor groei.
Wat is jouw trainingsdoel?
Mijn doel is voornamelijk sterker worden, dat houdt me namelijk gemotiveerd. Ik schrijf ook alles op wat ik doe. Stiekem zijn de zichtbare veranderingen het einddoel, maar die volgen wel heb ik gemerkt.
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Elke training harder trainen dan de vorige training is natuurlijk ook lineaire progressie.jacobras schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:47:
[...]
Oh, natuurlijk! Bedankt.
[...]
Goede vraag. Ik heb altijd succesvol getraind met stricte lineaire progressie, met gemeten vooruitgang. De reden dat ik dit nu anders doe is dat met de lineaire progressie ik het gevoel heb dat pas aan het eind van een cyclus ik zwaar train en het daarvoor meer opbouwen daarnaartoe is. Alsof ik maar een paar weken binnen een herhalende cyclus heb waarin ik echt opbouw. Voor nu één set om eerst mijn mentaliteit om te krijgen, ik denk namelijk dat daar de uitdaging voor me ligt.
Mijn doel is voornamelijk sterker worden, dat houdt me namelijk gemotiveerd. Ik schrijf ook alles op wat ik doe. Stiekem zijn de zichtbare veranderingen het einddoel, maar die volgen wel heb ik gemerkt.
Als je dit leuk vind en het daardoor vol kan houden, top, gewoon doen!
Als het einddoel toch het fysiek is, dan zou ik beginnen met een andere aanpak, waarbij je de spier dus op minstens 2 sets van je workout laat falen.
Mentaliteit kan een bitch zijn. Ik weet er alles van. Ik heb vanwege corona een half jaar lang thuis getraind en dacht elke training weer goed getraind te hebben. Tot de gyms weer open gingen, holy shit. Spierpijn alsof ik voor ‘t eerst een barbell oppakte.
Wat mij goed doet om te ‘wennen’ aan pijn en om te leren door te gaan bij pijn zijn sit ups en tricep rope pushdows. Bij deze oefeningen sluipt de burn er heel mooi geleidelijk in en ik kan dan nog zo godsgruwelijk hard en lang doorgaan.
Het is wel intensief om 3x een fullbody workout te doen, maar tot dusver eigenlijk 0 problemen mee. Een workout duurt ongeveer 1 tot anderhalf uurtje. En daarnaast nog wat cardio door de week = goeie resultaten.
Zijn trainingsmethode is idd goed. Lekker rammen, weinig poes pas.Kneth87 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:22:
met de opening van de gyms heb ik een 3x fullbody schema van Greg Doucette opgenomen om uit te proberen. Die gaat uit van het "harder then last time" principe, en dat ligt mij persoonlijk wel. Per set ga je zwaarder in gewicht, met laatste set tot failure. Op korte tijd mijn verloren kracht ingehaald, nu verder aan het opbouwen.
Het is wel intensief om 3x een fullbody workout te doen, maar tot dusver eigenlijk 0 problemen mee. Een workout duurt ongeveer 1 tot anderhalf uurtje. En daarnaast nog wat cardio door de week = goeie resultaten.
Zijn videos zijn ook lekker down to earth. Heerlijk als je een IFBB Pro hoort uitleggen hoe simpel het allemaal eigenlijk is.
Als je echt wilt lachen: Kali Muscle.
Zijn visie is ook lekker simpel: “the more reps you do, the better you look”.
Ik heb het wel eens over halve reps, korte bewegingen, etc. maar Kali Muscle wint het met short range of motion
Prachtig.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Vandaag heb een fullbody workout gedaan.
Kniebuigen
Bankderukken
Barbell bentover row
Dumbell schouderdrukken
Barbell shrug
Liggende triceps extention
Barbell curl
Het was best pittig vergeleken met een split schema maar ik doe dit hooguit 2 keer deze week. Het is wel fijn een keer heel anders trainen.
De volgende training laat ik schouderdrukken vallen en doe ik een deadlift er voor in plaats. Dumbell roeien ipv barbell om toch wat stress van de onderrug weg te halen.
Die kreeg ik voorheen dagelijks te horen. Nu ik gegroeid ben hoor ik het nooit meer.Gonadan schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:28:
En dan bij zo'n figuur aankloppen: "Ej joh, je moet wel hele rom doen jonguh!".
Straks chest. Dat gaat ook een leuke workout worden. Heb besloten dat ik alleen oefeningen ga doen die ik nog nooit eerder heb gedaan.
Dumbell press, waarbij je de dumbells helemaal van buiten naar binnen draait. Lijkt me een goeie!
Heb maandag ook die pec deck machine gedaan, kreeg 0 connectie met de chest. Stoel helemaal omlaag geklapt, staand de handvatten pakken en je ellebogen niet tegen de kussens drukken: FIRE!!!!!
1x12 65kg bp 3x8 65kg BP PR 😇 en ja hoor 4 volle close push ups rest vanaf de knieën en nog veel meer geweldige upperboddy oefeningen. Blij naar bed. Eerst douchen en eten. Oh ja en alles eerst weer opruimen. Soort cooling down 😃
Maar mooi rek zo.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik print jouw post even uit op A3 en pak er een bak koffie bij!VinnyAMS schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 19:28:
Ja ja eindelijk @Barry|IA een upperbody training 😄.
Lekker man! Voelde je je extra sterk vandaag? Waar komen die PR’s ineens vandaan??1x12 65kg bp 3x8 65kg BP PR 😇 en ja hoor 4 volle close push ups rest vanaf de knieën en nog veel meer geweldige upperboddy oefeningen. Blij naar bed. Eerst douchen en eten. Oh ja en alles eerst weer opruimen. Soort cooling down 😃
[Afbeelding]
Die close push ups, doe je de diamant push ups of de normale?
Doe je naast je schema van Fit.nl nog andere dingen? Als je bijvoorbeeld zin hebt in supersets armen ofzo, doe je dat dan?
Gonadan schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 19:38:
Je hebt meer schoenen dan schijven.
Maar mooi rek zo.
Wellicht zoals die oude dbz cartoons: trainen als Goku, daarna die zijn schoenen uitgooit en een halve vloer die vervolgens breektGonadan schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 19:38:
Je hebt meer schoenen dan schijven.
Maar mooi rek zo.
Which reminds me... Ik wil nog een weighted vest halen
Close push ups zijn net iets smaller dan schouder breedte waarbij ik mijn ellebogen zo dicht mogelijk langs mijn lichaam probeer te houden.
Dit zijn de supersets die ik vandaag heb gedaan.
![]() | ![]() | ![]() |
Barry|IA schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 19:44:
[...]
Ik print jouw post even uit op A3 en pak er een bak koffie bij!
[...]
Lekker man! Voelde je je extra sterk vandaag? Waar komen die PR’s ineens vandaan??
Die close push ups, doe je de diamant push ups of de normale?
Doe je naast je schema van Fit.nl nog andere dingen? Als je bijvoorbeeld zin hebt in supersets armen ofzo, doe je dat dan?
Waarom shoulder press net zo zwaar als side raises?VinnyAMS schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:05:
Ja PR er moet toch progressie in zitten, dus probeer wel(niet elke week) de gewichten te verhogen.
Close push ups zijn net iets smaller dan schouder breedte waarbij ik mijn ellebogen zo dicht mogelijk langs mijn lichaam probeer te houden.
Dit zijn de supersets die ik vandaag heb gedaan.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
[...]
Barry|IA schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 22:00:
[...]
Waarom shoulder press net zo zwaar als side raises?
Het gewicht van je shoulder press vind ik ook niet heel interessant hoor, maar meestal is de shoulder press zwaarder te pakken dan de side raises. Ik pak al maanden m’n side raises op 8kg ofzo, gewoon omdat ik dan een goede connectie voel en veel reps kan pakken.
Maar shoulder press zit denk ik wel op 30kg per dumbell.
Dus vind met name jouw verhouding wat vreemd. Wat voel je als je zwaarder gaat?
[ Voor 3% gewijzigd door Vuvuzela op 08-07-2021 00:03 ]
I served in a company of heroes.
Stats:
192cm
83kg -> momenteel bijna einde cut
36j
Strengh:
Bench press 132.5kg 1RM
Squat 160kg 1RM
Deadlift 200kg 1RM
Weighted Chin ups +32.5kg x 6
Weighted Dips +50kg x 7
Seal Row 90kg x 8
Dit zijn de enige oefeningen doe ik doe in Reversed Pyramid Style. 3x per week. Workout is max 1:15.
Ik doe nagenoeg geen accesory oefeningen, anders dan heel af en toe wat skullcrushers en curls.
Sinds de pandemie begon al wat kg's kwijtgeraakt heel rustig door minder/beter eten, en in december daar voorzichtig wat krachttraining aan toegevoegd om te kijken hoe het voelt en bevalt. Ik doe het voor mijn gezondheid, maar dat ik me beter in mijn vel ga voelen is natuurlijk een prachtige bonus. Sinds maart mijn half-hoe-de-fuck-de-watte aangepast naar een eerste fatsoenlijker schema in Strong, met 3 keer per week een uurtje. Leuk om de progressie te zien, en hoe slecht ik tegen warmte kan
De non-kracht dagen fiets ik 30-45 minuten of loop 30-45 minuten in flink tempo. MyFitnessPal regelmatig gevuld, eiwitten opgehoogd, creatine in huis gehaald (ook handig voor de missus met haar CP) en aan het tweaken met de kcal zodat het gewicht heel rustig verder gaat zakken. Heb meer dan genoeg vetreserve nog, dus ik maak mij niet druk dat ik 'te laag' zit, let goed op hoe ik mij voel. De cm's gaan er wel heel duidelijk vanaf, maar heb nog genoeg vet om zeep te helpen
De eerste wins zijn al binnen:
- ik kan opstaan alsof ik vederlicht ben
- zelfvertrouwen+
- kleren zitten anders, nee ik hou niet zo van kleding shoppen, helaas
- heb plezier in het trainen, heb vrijwel nooit 'geen zin', hoogstens gooi ik fiets/loop en kracht om.
- voel elke dag de 'drang' om te bewegen
To do:
- instelbare dumbbells en barbell halen
- vaker wegen (dagelijks?)
- omtrek van bepaalde lichaamsdelen meten voor beter inzicht
- meer progressiepics maken (beetje eng, maar gaat goedkomen
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Mooi fysiek man! Echt gortje droog. Sta je zo het hele jaar? Wil je nog ergens nadruk op leggen qua fysiek?Vincent17 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:57:
Ik lees al een behoorlijke tijd mee en ik dacht laat ik ook eens iets posten. Misschien vinden mensen het interessant om te lezen hoe ik tot onderstaande resultaten ben gekomen.
Stats:
192cm
36j
Strengh:
Bench press 132.5kg 1RM
Squat 160kg 1RM
Deadlift 200kg 1RM
Weighted Dips +50kg x 7
Seal Row 90kg x 8
Dit zijn de enige oefeningen doe ik doe in Reversed Pyramid Style. 3x per week. Workout is max 1:15.
Ik doe nagenoeg geen accesory oefeningen, anders dan heel af en toe wat skullcrushers en curls.
[Afbeelding]
Mooi ook dat je al die old skool oefeningen doet.
Heel herkenbaar dat je de drang voelt om te bewegen, dat heb ik ook zeker. Bewegen is geen belasting meer, maar een ontspanning.2Dutch schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:12:
Hi gents, ik hier?![]()
Ben nog als een gek aan het lezen en leren, maar wilde toch ff spammen nu ik dit topic gevonden heb
. Ben ik hier de enige dame btw? Win ik het al mbt boobs
![]()
Sinds de pandemie begon al wat kg's kwijtgeraakt heel rustig door minder/beter eten, en in december daar voorzichtig wat krachttraining aan toegevoegd om te kijken hoe het voelt en bevalt. Ik doe het voor mijn gezondheid, maar dat ik me beter in mijn vel ga voelen is natuurlijk een prachtige bonus. Sinds maart mijn half-hoe-de-fuck-de-watte aangepast naar een eerste fatsoenlijker schema in Strong, met 3 keer per week een uurtje. Leuk om de progressie te zien, en hoe slecht ik tegen warmte kan![]()
De non-kracht dagen fiets ik 30-45 minuten of loop 30-45 minuten. MyFitnessPal regelmatig gevuld, eiwitten opgehoogd, creatine in huis gehaald (ook handig voor de missus met haar CP) en aan het tweaken met de kcal zodat het gewicht heel rustig verder gaat zakken. Heb meer dan genoeg vetreserve nog, dus ik maak mij niet druk dat ik 'te laag' zit, let goed op hoe ik mij voel. De cm's gaan er wel heel duidelijk vanaf, maar heb nog genoeg vet om zeep te helpen
De eerste wins zijn al binnen:
- ik kan opstaan alsof ik vederlicht ben
- zelfvertrouwen+
- kleren zitten anders, nee ik hou niet zo van kleding shoppen, helaas
- heb plezier in het trainen, heb vrijwel nooit 'geen zin', hoogstens gooi ik fiets/loop en kracht om.
- voel elke dag de 'drang' om te bewegen
To do:
- instelbare dumbbells en barbell halen
- vaker wegen (dagelijks?)
- omtrek van bepaalde lichaamsdelen meten voor beter inzicht
- meer progressiepics maken (beetje eng, maar gaat goedkomen)
Ook dat aspect van kleding is mooi he? Ik koop nu bewust stretch shirtjes in 2 maten te klein. Er bij lopen als een afgetrainde obsessieve arrogante kwal, heerlijk!
Wat betreft wegen, dat zou ik niet elke dag doen, maar elke week. Gewicht is zo afhankelijk van voeding, water, stand van de zon, etc. dat elke week wegen je alleen maar gek maakt.
Als vrouw zou ik mij niet blindstarten op omtrek van lichaamsdelen, als man trouwens ook niet, maar ik kan het niet laten om de armen op te meten
Begon eerst met een LPP maar na een aantal weken was ik die wel zat omdat ik die daarvoor ook al deed. Vanaf 14 Juni begonnen met een UL/LB en dat vind ik nu wel lekker.
Ziet er top uit!Vincent17 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:57:
Ik lees al een behoorlijke tijd mee en ik dacht laat ik ook eens iets posten. Misschien vinden mensen het interessant om te lezen hoe ik tot onderstaande resultaten ben gekomen.
Stats:
192cm
36j
Strengh:
Bench press 132.5kg 1RM
Squat 160kg 1RM
Deadlift 200kg 1RM
Weighted Dips +50kg x 7
Seal Row 90kg x 8
[Afbeelding]
Hoe lang train je al? Ik ben zelf ook lang 1.90, maar ik vond mezelf op 85kg met 10% bf erg skinny te vinden..
Zo, mijn bovenbeen is jouw bovenarm zo te zien (en dan heb ik daar nog erg veel vet zittenBarry|IA schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:05:
Heel herkenbaar dat je de drang voelt om te bewegen, dat heb ik ook zeker. Bewegen is geen belasting meer, maar een ontspanning.
Ook dat aspect van kleding is mooi he? Ik koop nu bewust stretch shirtjes in 2 maten te klein. Er bij lopen als een afgetrainde obsessieve arrogante kwal, heerlijk!![]()
Wat betreft wegen, dat zou ik niet elke dag doen, maar elke week. Gewicht is zo afhankelijk van voeding, water, stand van de zon, etc. dat elke week wegen je alleen maar gek maakt.
Als vrouw zou ik mij niet blindstarten op omtrek van lichaamsdelen, als man trouwens ook niet, maar ik kan het niet laten om de armen op te metende spiegel verteld jou alles, de weegschaal en het meetlint vertellen jou geen drol.
Het is fijn om jezelf zekerder te voelen (in kleding). Is ook een trigger geweest voor mezelf: waarom zit ik toch altijd te cringen bij foto's van mezelf? Doe er wat aan, doos!
De spiegel is inderdaad je grootste vriend: de weegschaal/metingen wil ik eigenlijk alleen maar gebruiken om de foto's naast het gewicht te leggen zo van: zie, wat is nu het grote gedoe hierover? Kan goed dat ik er vrij rap mee kap, alhoewel ik ook wel een idee heb om daar eens wat creatief iets mee te doen, hmm.
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
In 2008 heb ik 6 maanden getraind, in 2015 6 maanden getraind en vanaf dat moment niks gedaan tot januari 2020. Toen héél serieus de boel weer opgepakt. Dus beginner gains + een beetje spiergeheugen. Het is heel hard gegaan, ook omdat ik nu volgens een andere filosofie train; hoe meer ik train, hoe sneller ik groei. Overtraining bestaat niet. Ik train elke dag, soms 2 keer per dag, soms een dagje niet. Net waar ik zin in heb. Soms train ik benen 1 keer in de week, soms 4 keer (nu, ivm bicep die zeurt).2Dutch schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:53:
[...]
Zo, mijn bovenbeen is jouw bovenarm zo te zien (en dan heb ik daar nog erg veel vet zitten), wat een werk!
Hoeveel jaar werk zie ik hier? Excuses als dat in dit topic staat vermeld, ik ben nog niet helemaal bijgelezen.
Het is fijn om jezelf zekerder te voelen (in kleding). Is ook een trigger geweest voor mezelf: waarom zit ik toch altijd te cringen bij foto's van mezelf? Doe er wat aan, doos!Bij 2 maten te klein gaan de boobs knellen overigens vrees ik
Sla de dameskleding sowieso vrijwel altijd over, yep, tomboy-alert.
De spiegel is inderdaad je grootste vriend: de weegschaal/metingen wil ik eigenlijk alleen maar gebruiken om de foto's naast het gewicht te leggen zo van: zie, wat is nu het grote gedoe hierover? Kan goed dat ik er vrij rap mee kap, alhoewel ik ook wel een idee heb om daar eens wat creatief iets mee te doen, hmm.
Heel eigenwijs allemaal, maar het is voor mij dé manier om het dit keer vol te houden. For life.
De resultaten zijn zo verslavend.
Knellende boobs in een strak shirtje is geen issue. Voor mij als publiek dan
Kan het ook iet ste maken hebben met je core?
Barry|IA schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 22:55:
[...]
Het gewicht van je shoulder press vind ik ook niet heel interessant hoor, maar meestal is de shoulder press zwaarder te pakken dan de side raises. Ik pak al maanden m’n side raises op 8kg ofzo, gewoon omdat ik dan een goede connectie voel en veel reps kan pakken.
Dankjewel. Nee, zo sta ik niet het hele jaar. Begin April start ik altijd een cut van ongeveer 3 maanden. Daarna vakantie vieren en de rest van het jaar zit ik altijd in een lean bulk. Ik gok dat ik hier nu rond de 10% bodyfat zit en meestal stijgt dat naar ongeveer 14/15%. Ieder jaar kom ik net weer wat zwaarder qua gewicht, maar net zo lean, weer aan op vakantie.Barry|IA schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:58:
[...]
Mooi fysiek man! Echt gortje droog. Sta je zo het hele jaar? Wil je nog ergens nadruk op leggen qua fysiek?
Mooi ook dat je al die old skool oefeningen doet.
Qua fysiek eigenlijk geen wensen om ergens de nadruk op te gaan leggen. Ik vind alles wel mooi in verhouding. Ik ga gewoon zo lekker door en probeer rustig aan lekkere progressie te boeken.
Owja, ik heb voor dit jaar nog wel het doel om 3 platen te kunnen benchen.
Thanks. Ik train ongeveer een jaar of 6 gericht krachttraining. Verder mijn hele leven selectievoetbal gespeeld waarbij ik altijd rond de 75kg zat met deze lengte.Wel afgetraind maar totaal geen spiermassa. Ik speelde op het middenveld en van nature heb ik meer een duurloop fysiek dan veel spiermassa. Maar die marathonloper look staat mij alleen totaal niet aan, dus nadat ik ben gestopt met voetbal (helaas door een gescheurde voorstekruisband) heb ik besloten dat te veranderen.wokkelz schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:47:
[...]
Ziet er top uit!
Hoe lang train je al? Ik ben zelf ook lang 1.90, maar ik vond mezelf op 85kg met 10% bf erg skinny te vinden..
Tja, als je jezelf skinny vindt rond de 10% dan moet er simpelweg meer spiermassa bij denk ik. Ik vind het bij mijzelf wel okay. Als ik een shirt aan heb kan je zeker nog wel goed zien dat ik iets aan krachttraining doe.
Wat zijn je strenght stats? Dat zegt genoeg over je massa.
Daarnaast vind ik het dieet stuk ook rete interessant en volgens mij ook misschien wel het moeilijkste gedeelte. Ik vind het mooi om zo droog te staan en zeker tijdens de zomermaanden. Mijn vrouw houd er ook van.
2x5kg dumbbells of 5Kg schijven aan halter ?VinnyAMS schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:40:
Zwaarder krijg ik niet de lucht in. De OHP die ik bij het 5x5 schema deed zat op 27,5 kg inclusie stang.
Kan het ook iet ste maken hebben met je core?
[...]
afwisselen met zwaarder kan prima. zittend eindig ik met set van 22kg elk(10-11 reps)Barry|IA schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 22:55:
[...]
Zo blij dit een keer te lezen hier. Niet constant jagen op het zwaardere gewicht. Pak een oefening, pas de hoek aan of isoleer hem zo dat je echt je doel spier voelt werken en vernietig hem eens. Time under tension tot falen. De meesten hier willen groeien en geen wedstrijd bankdrukken winnen. Heb je je benen meer laten groeien door vandaag je 1rm squat gevonden te hebben of door setjes van 30 herhalingen te doen ? Hoeveel mensen in de gym zie je wel eens dropsets doen met squaten, of 10 sec positief en 10 seconden negatieve bewegingen in je squat set? Nee dat is niet stoer want dan pak je niet veel gewicht. Met biceps en triceps worden we opeens creatief en gaan we supersetten en dropsetten en partials en 5sec holds doen, maar bij benen of onderrug...Barry|IA schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 22:55:Ik pak al maanden m’n side raises op 8kg ofzo, gewoon omdat ik dan een goede connectie voel en veel reps kan pakken.
Tja en ik ben het er dan niet mee eens. In mijn persoonlijke ervaring groei je als natural toch echt alleen maar door progressive overload. Sterker worden op de main compound oefeningen.Skybullet schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:39:
[...]
Zo blij dit een keer te lezen hier. Niet constant jagen op het zwaardere gewicht. Pak een oefening, pas de hoek aan of isoleer hem zo dat je echt je doel spier voelt werken en vernietig hem eens. Time under tension tot falen. De meesten hier willen groeien en geen wedstrijd bankdrukken winnen. Heb je je benen meer laten groeien door vandaag je 1rm squat gevonden te hebben of door setjes van 30 herhalingen te doen ? Hoeveel mensen in de gym zie je wel eens dropsets doen met squaten, of 10 sec positief en 10 seconden negatieve bewegingen in je squat set? Nee dat is niet stoer want dan pak je niet veel gewicht. Met biceps en triceps worden we opeens creatief en gaan we supersetten en dropsetten en partials en 5sec holds doen, maar bij benen of onderrug...
Time under tension, dropsets, negatives. Ik vind het allemaal onzin. Kost ook allemaal veel te veel tijd. Pak een goed programma zoals stronglifts, jim wendler, smolov, starting strenght etc. en wordt sterk op de old school oefeningen die al tientallen jaren werken.
Voor isolatie oefeningen kan ik er nog een beetje inkomen, maar dat is meer de kers op de taart.
Ik zie ook een hoop mensen allerlei variaties aan bicep oefeningen, tricep kickbacks (
Lateral side raises heb ik vaak mn bedenkingen bij. Erg lastig om voortgang te tracken. Ben je sterker geworden dan vorige keer of cheat je net wat meer in de oefening?
Een 1RM opzoeken doe ik overigens heel weinig. Het slokt die specifieke training natuurlijk helemaal op en een beetje volume is natuurlijk wel noodzakelijk.
https://leangains.com/fuckarounditis/
[ Voor 7% gewijzigd door Vincent17 op 08-07-2021 16:58 ]
Time under tension is koning. Genoeg studies over te vinden. En ik zeg ook nergens om progressieve overload niet uit te voeren. Maar dat overload is niet het getal wat voor "kg" staat perse. Overload is niet altijd dat je de ene keer 8x 100kg kon en de week erna 5x 102,5kg en de week erna met halve vorm 2x 105kg. Woohoo we gaan vooruit.. en lopen heel snel vast want wat nu ? Elke week 1rm ? Overload kan ook zitten in aantal herhalingen en in de time under tension. Dus 5 sec holds of 10sec negatives.Vincent17 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:46:
Tja en ik ben het er dan niet mee eens. In mijn persoonlijke ervaring groei je als natural toch echt alleen maar door progressive overload. Sterker worden op de main compound oefeningen.
Het kost me juist net minder tijd. Ipv braaf 3x 8-12 herhalingen voor oneindig oefeningen pak je 2-3 oefeningen voor grote spiergroepen en 1-2 oefeningen voor kleine spiergroepen en ga je in max 45min klaar zijn door ze helemaal de tering in te helpenTime under tension, dropsets, negatives. Ik vind het allemaal onzin. Kost ook allemaal veel te veel tijd. Pak een goed programma zoals stronglifts, jim wendler, smolov, starting strenght etc. en wordt sterk op de old school oefeningen die al tientallen jaren werken.
De echt grote bodybuilders zijn belabberd in bodyweight oefeningen. Andere tak van sport. Voor grote biceps heb je meer aan isolatie curls dan chin ups.Voor isolatie oefeningen kan ik er nog een beetje inkomen, maar dat is meer de kers op de taart.
Ik zie ook een hoop mensen allerlei variaties aan bicep oefeningen, tricep kickbacks () en weet ik het allemaal doen. Maar een bodyweight chinup met goede vorm dat lukt al niet bijv.
Is je schouder groter geworden ? Dan werkt het.Lateral side raises heb ik vaak mn bedenkingen bij. Erg lastig om voortgang te tracken. Ben je sterker geworden dan vorige keer of cheat je net wat meer in de oefening?
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.
:strip_exif()/f/image/jttxguNf6xP1VQMc3BL5pnLL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vPcGYMRBjU9slTYBzp0GTXHO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/19RDHcpARyEgHIqvEm3aHvWT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7S582sQXYrxYD08hUMHCMG0y.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6VAUK2tgLdAouhfPnCaiq1oo.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Cvj6hoFH18yFWcb2gxoFCArx.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/hyItirZ9zeJzwDw28WCvYUCb.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/KIF168NOrJR6FeQTYxLpKe57.jpg?f=fotoalbum_large)