Het Krachtsport Topic - Deel 1 Overzicht

Pagina: 1 ... 59 ... 125 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
een riem geeft mss wel even meer feedback, maar wanneer je zonder riem je spieren aanspant heb je dat niet meer, dat is wel een nadelig effect wat je mogelijk extra creëert.

Eigenlijk moet je brace-techniek al in orde zijn voordat je met een riem gaat werken. En ook liever bij je hogere werksets. Met riem werkt het liften toch net wat anders.

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
HyperTrophy schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:53:
ja ik ken ze, meestal uitverkocht, maar ik zie dat gorillagrip ze nog wel heeft.
En idd, alles op z'n tijd!

wat stel je voor om door te gaan, gewoon de 9 sets behouden, minder reps, meer reps?
Bijvoorbeekd: altijd 9 sets doen, 2 minuten rust, met als doel 7,6,6,6,5,5,5,5,5. Bijhouden hoeveel herhalingen je -wel- hebt gehaald in die 9 sets, en dat de volgende keer proberen te verbeteren. Net zolang tot je de 50 haalt. Als je 2x bent blijven hangen op hetzelfde aantal reps zou ik 2.5kg droppen.

En als je dit zat bent kan je ook een tijdje 5x5 doen bijvoorbeeld.

[ Voor 5% gewijzigd door joepP op 22-06-2021 15:31 ]

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11 13:30

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Ik ben sinds de sportscholen weer open zijn weer 3x per week aan t olyliften. Het is wel weer even wennen voor de pezen en aanhechtingen merk ik. We hebben van de week een soft top gedaan en Clean and Jerk kwam op 115kg van mijn 125kg PR en 87,5kg Snatch van mijn 92,5kg PR. Nu hier en daar wat last maar met name van mijn schouders merk ik.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Skybullet schreef op zondag 20 juni 2021 @ 15:42:
Man man. Ik zag vandaag weer een hoop mensen niet sporten in de sportschool. Mensen zitten maar op een apparaat of hangen zich vast aan de loopband en hun lichaam beweegt maar dat is het ook wel. Geen druppeltjes zweet, geen moeilijk kijkend gezicht, geen stiekem kreuntje of zucht die ontsnapt, geen ader die ergens in je nek of hoofd eruit knalt.
En daarna wel in de koffiehoek gaan zitten trotst dat je "gesport" hebt, maar niet snappen dat je over een jaar letterlijk 0 bereikt hebt.
Normaal ben ik nooit met anderen bezig , maar vandaag irriteerde het me ergens.

Gelukkig is het wel een neutrale en vriendelijke omgeving zonder intimidatie :X

Tijd om ergens een hardcore ouderwets zweethok te zoeken
Heel herkenbaar.

Gisteren ook 2 gasten aangesproken in de gym. De een was de “leraar” van de ander, althans hij legde de oefening steeds uit. Was semi gespierd, eigenlijk gewoon mager met een beetje spiertjes.

Hij legde zijn maatje uit hoe die side raises moest doen, maar liet de dumbells tegen elkaar aan stoten en ging vervolgens zover mogelijk omhoog. Ik stelde hem de vraag waarom hij dit deed en legde uit dat constante spanning op de spier veel effectiever is, maar dat dit wellicht wel met lichtere gewichten moet.

Ik kreeg een rare snauw. Zoek het uit :)

Het beste wat je kunt doen is inderdaad een old skool gym zoeken. Helaas is die bij ons failliet. Ik zit nu bij Basic Fit (redelijk leuke mensen) en Fit For Free (vreselijke mensen).

Ik doe gewoon m’n ding. Voordeel is wel dat je er gelijk the King of the Gym bent, dat wel.

[ Voor 9% gewijzigd door Barry|IA op 23-06-2021 10:58 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Barry|IA schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:54:
[...]

Heel herkenbaar.

Gisteren ook 2 gasten aangesproken in de gym. De een was de “leraar” van de ander, althans hij legde de oefening steeds uit. Was semi gespierd, eigenlijk gewoon mager met een beetje spiertjes.

Hij legde zijn maatje uit hoe die side raises moest doen, maar liet de dumbells tegen elkaar aan stoten en ging vervolgens zover mogelijk omhoog. Ik stelde hem de vraag waarom hij dit deed en legde uit dat constante spanning op de spier veel effectiever is, maar dat dit wellicht wel met lichtere gewichten moet.

Ik snap het wel, bemoei je gewoon met je eigen sessie? Waarom zou je iemand in godsnaam aanspreken daarover?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Barry|IA
DennusB schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:03:
[...]

Ik snap het wel, bemoei je gewoon met je eigen sessie? Waarom zou je iemand in godsnaam aanspreken daarover?
Wow, serieus? :D

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• DennusB
  • Niet online
Ja, serieus. Als je iemand een tip wilt geven, prima, goed zelfs. Maar iemand 'aanspreken' op dat ie iets verkeerd doet, kom op zeg.

• Barry|IA
DennusB schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:04:
[...]

Ja, serieus. Als je iemand een tip wilt geven, prima, goed zelfs. Maar iemand 'aanspreken' op dat ie iets verkeerd doet, kom op zeg.
Mooie mentaliteit :D

Ik ben mijn medesporters super super dankbaar geweest in mijn eerste trainingsjaar. Man, wat heb ik een kritiek gehad.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

DennusB schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:03:
[...]

Zo ben ik ook. Als de 'begeleider' weg is. (men niet meer samen traint) dan vragen dit soort mensen snel advies aan gespierde gasten.
Je hebt er niets aan dat iemand compleet verkeerd advies geeft, en denkt dat hij deskundige is.
Ik erger me er ook aan, zeker als het vlak bij mij is. Ik leg dan ook uit hoe het hoort, en 99 van de 100 kunnen hen methode niet onderbouwen.

Je kunt altijd zeggen, laat ze doen, en bemoei je er niet mee. makkelijke weg, net als overal voor weglopen.

Ik heb vroeger ook hulp gehad van de zgn brede gasten die in de gym rondliepen.

[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 23-06-2021 11:08 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• HyperTrophy
  • Niet online
Jeetje ja, waarom zou je geen advies mogen geven of ontvangen in een sportschool?

je kunt het altijd nog achteraf toetsen, uitproberen en dan bepalen of je het advies aanneemt of niet.

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:30
Skybullet schreef op zondag 20 juni 2021 @ 15:42:
Man man. Ik zag vandaag weer een hoop mensen niet sporten in de sportschool. Mensen zitten maar op een apparaat of hangen zich vast aan de loopband en hun lichaam beweegt maar dat is het ook wel. Geen druppeltjes zweet, geen moeilijk kijkend gezicht, geen stiekem kreuntje of zucht die ontsnapt, geen ader die ergens in je nek of hoofd eruit knalt.
En daarna wel in de koffiehoek gaan zitten trotst dat je "gesport" hebt, maar niet snappen dat je over een jaar letterlijk 0 bereikt hebt.
Normaal ben ik nooit met anderen bezig , maar vandaag irriteerde het me ergens.

Gelukkig is het wel een neutrale en vriendelijke omgeving zonder intimidatie :X

Tijd om ergens een hardcore ouderwets zweethok te zoeken
Zelfs geen scheetje bij de legpress?

Ik hou zelf sinds december mijn setjes en reps bij in een app. Daarvoor deed ik maar wat met benchen/deadlift/squat. Merk nu dat dat mij enorm helpt. De progressie daarmee meetbaar en goed inzichtelijk.

Voor het eerst echt bezig met een schema o.b.v. een mede-sportschoolganger. Ik kan alleen online weinig vinden over een soortgelijk schema.

Schema:
Week 1: 10 reps x 5 setjes
Week 2: 8 reps x 5 setjes
Week 3: 6 reps x 4 setjes (heb er uiteindelijk 5 gedaan)
Week 4: 5 x 3
Week 5: 3 x 3
Week 6: Rustig
Week 7: Maxen

Uitvoering met benchen:
Week 1: voelt als cardio :P.
Week 2: 3 setjes 8 reps van 100kg, daarna 2 setjes 7 reps van 100. Laatste stukje haalde ik niet vanuit de tricep.
Week 3: 4x6x105 + bonussetje van 6 reps 107,5kg omdat de kracht er was.
Week 4: upcoming.

Ook met squat merk ik progressie. Met beide oefeningen heel lang stil gestaan. In thuisgyms beide nog een beetje kunnen onderhouden, maar nu de gyms weer open zijn gaat het echt lekker.

[ Voor 36% gewijzigd door G33st op 23-06-2021 11:32 ]

• DennusB
  • Niet online
HyperTrophy schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:22:
Jeetje ja, waarom zou je geen advies mogen geven of ontvangen in een sportschool?

je kunt het altijd nog achteraf toetsen, uitproberen en dan bepalen of je het advies aanneemt of niet.
Je mag zeker wel advies geven, maar het werd hier gezet als : "Er stond daar een soort half gespierd sprietje stoer te doen, dus ik dacht ik ga ze eens ff aanspreken om te laten zien wie hier echt stoer is", tja, dan zou ik ook zoiets hebben van : val dood 8)7

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Daar zit wat allergie.... Het wordt weer zomer, sportscholen worden drukker en de verhitting neemt toe.

Nog even en ik heb geen "gratis" abonnement meer in de Basic Fit. Ik zei al dit jaar te stoppen als fysio, mijn praktijk doe ik ook van de hand.

Het is hier in Kroatië echt super warm, zonet in ieder geval wel een training weer gehad. Lekker full body voor driemaal in de week. Ik ga weer richting pré corona buff met een veeeeuul lager vetpercentage.

Ik ga het missen hier straks als ik weer in NL ben.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:56

Vuvuzela

My spire is forming

DennusB schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:27:
[...]
Je mag zeker wel advies geven, maar het werd hier gezet als : "Er stond daar een soort half gespierd sprietje stoer te doen, dus ik dacht ik ga ze eens ff aanspreken om te laten zien wie hier echt stoer is", tja, dan zou ik ook zoiets hebben van : val dood 8)7
mwoah meer om een beeld te schetsen, dat de ene noob de andere wat probeert te leren. Dat zie ik zelf ook weleens gebeuren. En een week later liften ze beiden met veel te veel moeite en slechte vorm omdat ze elkaar opfokken..

Ik zie de laatste tijd ook veel goodmorning squats, krijg daar een beetje de kriebels van, bovenlichaam bijna parralel onderin :X Maar geen trek om er iets van te zeggen.. helemaal niet als het vrouwen zijn. Misschien is het ook wel een nieuwe hippe insta oefening

I served in a company of heroes.

• Barry|IA
DennusB schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:27:
[...]

Lees en verwoord het nou gewoon eens precies zoals ik het schrijf, want zo bedoelde ik het ook.

Moeilijk gedoe allemaal...

• HyperTrophy
  • Niet online
Vuvuzela schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:52:
[...]

Ik zie de laatste tijd ook veel goodmorning squats, krijg daar een beetje de kriebels van, bovenlichaam bijna parralel onderin :X Maar geen trek om er iets van te zeggen.. helemaal niet als het vrouwen zijn. Misschien is het ook wel een nieuwe hippe insta oefening
LOL, ik zie ze juist meer andersom, alsof ze kijken of er misschien een spin op de muur loopt; blik helemaal bovenin de muur zegmaar. helemaal je referentie kwijt bij het squatten als je mij vraagt

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Over deskundigheid oordelen als er 1 niet gespierd is zegt niets natuurlijk. Ik ken een oude rot, die een spierziekte heeft, en er nu veel minder uitziet dan Vroegah. Neemt niet weg dat hij wel deskundig is, maar hij zal je ook geen rare oefeningen laten doen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Barry|IA schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:07:
[...]

Mooie mentaliteit :D

Ik ben mijn medesporters super super dankbaar geweest in mijn eerste trainingsjaar. Man, wat heb ik een kritiek gehad.
Jaren geleden toen ik nog wel eens in de sportschool rond liep had ik graag van iemand gehoord hoe iets beter kon of effectiever kon. Zeker van de beefcakes die overduidelijk weten waar ze mee bezig zijn.

We willen uiteindelijk toch allemaal het zelfde bereiken? Op de meest efficiënte manier ons doel bereiken, kennisdeling is cruciaal daarbij. De toon daarbij is wel cruciaal, willen coachen in plaats van terechtwijzen, maar zelfs dat eerste kan niet iedereen tegen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Barry|IA
Tsurany schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 12:46:
[...]

Jaren geleden toen ik nog wel eens in de sportschool rond liep had ik graag van iemand gehoord hoe iets beter kon of effectiever kon. Zeker van de beefcakes die overduidelijk weten waar ze mee bezig zijn.

We willen uiteindelijk toch allemaal het zelfde bereiken? Op de meest efficiënte manier ons doel bereiken, kennisdeling is cruciaal daarbij. De toon daarbij is wel cruciaal, willen coachen in plaats van terechtwijzen, maar zelfs dat eerste kan niet iedereen tegen.
Ik begon mijn opmerking ook zo: “jullie doen zeer goede oefeningen, Arnold Press en side raises, maar puur uit interesse, waarom laat je de dumbells tegen elkaar aan stoten? Dan gaat de spanning er toch volledig af?”

De reden dat ik die opmerking maak is dan ook niet om betweterig over te komen, maar omdat ik er zelf de pleuris in zou hebben als ik mij zou realiseren dat ik een oefening al die tijd verkeerd heb uitgevoerd.

Ik hoor die knul ook letterlijk tegen z’n maatje zeggen: “de dumbells moeten elkaar raken”. Zijn maat neemt dat aan als waarheid en zo ontstaat foutieve informatie, gebracht als waarheid.

Ook wel grappig om gewoon eens zo’n opmerking te maken om te zien wat de mentaliteit van een persoon is. Het is natuurlijk een ontzettende ego sport. Word jij dan verbeterd in het bijzijn van je newbie maat, tja, dan loopt die ego bij bepaalde mensen een deuk op.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Barry|IA schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 12:57:
[...]

Ik begon mijn opmerking ook zo: “jullie doen zeer goede oefeningen, Arnold Press en side raises, maar puur uit interesse, waarom laat je de dumbells tegen elkaar aan stoten? Dan gaat de spanning er toch volledig af?”

De reden dat ik die opmerking maak is dan ook niet om betweterig over te komen, maar omdat ik er zelf de pleuris in zou hebben als ik mij zou realiseren dat ik een oefening al die tijd verkeerd heb uitgevoerd.

Ik hoor die knul ook letterlijk tegen z’n maatje zeggen: “de dumbells moeten elkaar raken”. Zijn maat neemt dat aan als waarheid en zo ontstaat foutieve informatie, gebracht als waarheid.
Tja, typisch... liever het verkeerd willen doen dan willen sparren of van gedachten wisselen met iemand of het niet beter zou kunnen.
Ook wel grappig om gewoon eens zo’n opmerking te maken om te zien wat de mentaliteit van een persoon is. Het is natuurlijk een ontzettende ego sport. Word jij dan verbeterd in het bijzijn van je newbie maat, tja, dan loopt die ego bij bepaalde mensen een deuk op.
Tja ego sport... ik volg de laatste tijd Brian Shaw en Eddie Hall een beetje en ik merk dat op dat niveau er absoluut geen ruimte is voor een ego als het gaat om de meest effectieve manier van trainen te vinden.

Het constant bezig zijn met je uiterlijk en dit willen verbeteren is wel een dingetje dat narcisten en egotrippers aantrekt, sterker en stoerder willen zijn dat je vriendjes, maar dat is denk ik toch de vrij luide minderheid.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:30

Videopac

Rommelt wat aan.

[...]

Heel herkenbaar.

Het beste wat je kunt doen is inderdaad een old skool gym zoeken. Helaas is die bij ons failliet. Ik zit nu bij Basic Fit (redelijk leuke mensen) en Fit For Free (vreselijke mensen).
In welke stad woon je? Basic Fit en Fit For Free zijn vaak hopeloos qua drukte en gedrag van mensen, maar dat komt ook omdat ze zo goedkoop zijn en er dus allerlei volk op af komt.
Ik doe gewoon m’n ding. Voordeel is wel dat je er gelijk the King of the Gym bent, dat wel.
"If you're the strongest at the gym, you're in the wrong gym".

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

• HyperTrophy
  • Niet online
Barry|IA schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 12:57:
[...]
haha mooi toch, opmerkingen die net op/over het randje gaan! :9

Sommigen nemen idd snel al tips en (on)wijsheden over van wie dan ook ;)

Echter is het altijd goed om constant kritisch te blijven zijn, immers je houding verschilt nogal bij back squats van 30-80-150-300 kg ( en dan nog je eigen lichaamsgewicht )

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ik zit nu bij Basic Fit (redelijk leuke mensen) en Fit For Free (vreselijke mensen).
zit je bij ze allebei tegelijk?

=======

ik denk er zelf over om naar fit for free te gaan of naar basic fit omdat die laatste 24 per dag open is. Big gym is er trouwens ook nog, ietsje duurder dan fit for free en basic fit.
effectiever voor wat? Als je hypertrofie wil is het effectiever maar is het ook effectiever als je op kracht traint? Volgens mij is constante spanning op de spier niet zinvol als je voor kracht traint en dus niet geinteresseerd bent in hypertrofie.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:56

Vuvuzela

My spire is forming

Denk niet dat iemand side raises doet puur voor kracht.

I served in a company of heroes.

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Vuvuzela schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:40:
Denk niet dat iemand side raises doet puur voor kracht.
oh ja lijkt me niet nee

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bij een Side Raise, laat je de dumbbell tot vlak voor je heup zakken, en heffen tot horizontaal. Of je nu zit of staat. alleen bij Bent Over, kun je de dumbbells elkaar laten raken. Maar daarbij is het explosief heffen, en langzaam laten zakken. Dan mag er wel 20cm tussenruimte zitten.

• HyperTrophy
  • Niet online
Lijkt me ook slecht voor je schouders als je armen boven schouderhoogte brengt, mits je duimen omhoog brengt.

Als hij aan het ‘botsen’ was met de dumbbells, zal het er ook wel stom uitgezien hebben idd, logisch dat je daar wat van zegt.

Lijkt me voor de oefening ook beter als je de oefening onderin gecontroleerd tot stilstand brengt, en van daaruit weer opnieuw omhoog.

[ Voor 56% gewijzigd door HyperTrophy op 23-06-2021 21:16 ]

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-11 22:56
Allemaal lekker bezig.

Vandaag alweer training 2 van 4.

●Prisoner squat 20x
●Squat 4x12 70kg
●stiff legged deadlift 4x12 55kg
●lunge alternerend DB 3x12 5kg DB per kant
●Hip thrust hoog 3x10 55kg
●Standing calf raise db 3x15 5kg db per kant
●mountain climber 3x25
●Crunch 3x15

Squat 4x12 70kg was pittig maar blij dat het lukte.
Lunge gaat nu goed. Eerste keer alle sets en herhalingen.
Standing calf raise doe ik nu op de balk dus wat moeite met evenwicht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y9XjBMqn7nQdLkinZDk2Ad5z0ik=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ua5pfVzZodeyyWpu3vWfmhqH.jpg?f=user_large

• HyperTrophy
  • Niet online
Hoe beviel die Calf raises vanaf balk?

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Over advies geven: als mensen zelf naar me toe komen om wat te vragen ben ik bereid alles uit te leggen en uitgebreid de tijd te nemen voor ze, maar ongevraagd advies geven doe ik niet meer, zeker niet bij vrouwen.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:44

Superkiwi

Hoi doei

gop1 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:41:
(...) maar ongevraagd advies geven doe ik niet meer (...)
Als ik mensen met een bolle rug of anderszins verkeerde uitvoering zie deadliften ga ik daar zeker wat van zeggen. Als ik lui zwaar zie bankdrukken en vervolgens maar halve reps zie uitvoeren, die laat ik lekker gaan (al wil ik nog wel eens een plagerig "ja, zo kan ik het ook" die kant op sturen).
De eerste is vaak blij met corrigerende tips, de tweede wil gewoon stoer zwaar tillen. Of mensen je hulp kunnen waarderen zie je vaak al voordat je ze aangesproken hebt ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 24-06-2021 12:00 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:26

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
@gop1 Waarom specifiek niet meer bij vrouwen?

Advies geven is heel dubbel. Objectief iemand wat tips geven omdat je iets ziet gebeuren is juist tof, dat zou men moeten waarderen. Maar daartegenover heb ik ook wel eens figuren gehad die advies kwamen geven wat echt nergens op sloeg waarna je een verhaal kreeg over hoe eindbaas zij wel niet waren voor moeilijke levensfase x. Het komt in alle vormen voor, gewoon lief glimlachen en door met je training. Dingen die je waardevol acht kan je mee nemen.

Het punt omtrent instructeurs vind ik wel lastiger. Dat is geen beschermd beroep dus elke gespierde spijker kan een website in elkaar fietsen en mensen gaan begeleiden. Dat zie je dan ook bij bosjes gebeuren en hoewel het meestal meer een soort mental coach is heb je er ook serieuzer werk tussen. Soms zitten er echter ook gewoon incompetente klunsharken tussen die gewoon echt niet weten waar ze mee bezig zijn.
Als ik dan zie dat het averechts werkt of gewoon gevaarlijk wordt denk ik dat ik er wel wat van zou zeggen. Het slachtoffer betaalt immers wel gewoon voor zo'n figuur en heeft misschien de illusie dat hij een onwijs goede trainer in huis gehaald heeft.

En wat @Superkiwi zegt, vaak kan je wel inschatten of iemand advies gaat aannemen of niet. Nu de kroegen weer open gaan zal vrijdag ook wel weer borstpompdag worden, dan moet je niet te veel over techniek miepen. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Buiten techniek tips is mijn advies voor 99% van de mensen in de gym hetzelfde ongeacht geslacht, gewicht, niveau en doelen. Train zwaarder dan de vorige keer.

- Train elke spiergroep 2x per week voor 10- 20 setjes totaal.
- ja maar hoeveel reps dan ? Maakt niet uit.
- warm altijd op ( licht bezweet, verhoogde hartslag voor je begint )
- warm dan op naar een gewicht dat je een set NET! kan volhouden
- ja maar wat is een set dan, hoeveel reps ?? Maakt niet uit
- time under tension is koning. Ik zit vaak rond 40 sec per set ( 1 seconde explosief uitdrukken, 3 seconden gecontroleerd zakken) voor 10 reps bijv.
- maar nogmaals het getal boeit niet. Je stopt als je niet meer kan. Pistool op je hoofd gericht.. met goede vorm komen er 0 reps uit.
- neem rust! Als jij binnen 30 seconden weer zon set kan doen dan ben je niet all out gegaan en heb je gelogen!!
- doe nog een set
- wordt het zwaar mag ik dan cheaten ? Yep. Half reps, kwart reps, een beetje meewiebelen.. tuurlijk..maar geef alles
- haal je je 2de of 3de of 4de set maar 7 of 8 reps waar je eerst 10 haalde en gaf je alles dan ben je klaar.
- en je hebt maar 10 tot 20 sets voor die spiergroep per week nodig. Dus stel je hebt 5 zware tot het gaatje bicep curls sets gedaan guess what ? Ja dan is bicep klaar voor vandaag. Onvoorstelbaar toch ? Moet ik niet 6 verschillende oefeningen voor 30 nutteloze sets doen ?
- train zwaar, geef alles, train doelgericht. Klaar is klaar.
- progressive overload
- Vergeet niet te stetchen en fix je fucking slaapritme en krijg je voeding op orde ( 4-5 gebalanceerde maaltijden per dag, allemaal met eiwit ) en drink pleuris veel

Ja maar 1rm en rpe 7 of 8 of 9. En x % daarvan is 70 % en dan kan ik 4% toenemen in kracht.
- je rpe is alles geven, einde
- je 1rm is een myhte, onbestaanbaar getal. Super afhankelijk van slaap, voeding, hydratatie, stressniveau, test waardes, tijd van de dag, maanstand en kwikgehakte in je kraanwater.
- focus op vandaag. Vandaag geef je alles, echt alles. En daarna ga je op herstel focussen

Vandaag zelf gedaan:
Wide grip lat pulldown: 3x10, 1x9
Deadlift: 3x10
Chest supported row: 3x12

Bicep curl: 4x10, 1x7
Weighted chin up: 2x amrap

10 sets rug. En 7 sets bicep. Exclusief warming up, warm up sets en stretchen en meerdere minuten rust tussen sets. 70 min bezig. Mega gaar en vergeet niet, 2de rug/bicep van de week al weer!

( dit is gericht op spiergroei en niet direct op powerliften )

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-11 13:34
Skybullet schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 12:48:
Buiten techniek tips is mijn advies voor 99% van de mensen in de gym hetzelfde ongeacht geslacht, gewicht, niveau en doelen. Train zwaarder dan de vorige keer.

( dit is gericht op spiergroei en niet direct op powerliften )
Goede uiteenzetting, maar trainen tot failure (als ik je goed begrijp) is niet altijd verstandig. Het kan goed zijn om 1 of 2 herhalingen in de tank te houden, zodat je techniek in elk geval juist blijft. Dat past ook niet helemaal bij het 'cheat'-advies dat je geeft. Ligt ook allemaal aan context, oefening, niveau van de sporter en algehele belasting natuurlijk.
Verder aantal goed dingen, met name v.w.b. 'focus op vandaag', 'doelgericht trainen' en zorgen dat ook om je training heen de boel op orde is.

• Skybullet
  • Nu online
mefjoew schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:47:
[...]

Goede uiteenzetting, maar trainen tot failure (als ik je goed begrijp) is niet altijd verstandig. Het kan goed zijn om 1 of 2 herhalingen in de tank te houden, zodat je techniek in elk geval juist blijft. Dat past ook niet helemaal bij het 'cheat'-advies dat je geeft. Ligt ook allemaal aan context, oefening, niveau van de sporter en algehele belasting natuurlijk.
Verder aantal goed dingen, met name v.w.b. 'focus op vandaag', 'doelgericht trainen' en zorgen dat ook om je training heen de boel op orde is.
De basis is inderdaad tot failure gaan voor elke spiergroep. Om die reden kom je weg met relatief weinig setjes per spiergroep. En natuurlijk het feit dat je die spiergroep 2 x per week traint. Ik zie mensen soms 7 of 8 verschillende oefeningen per spiegroep doen en dan ook nog eens met 5 laffe setjes van 12 ofzo.
Ik zet daar dan tegenover liever 1 oefening met 4-5 setjes tot falen.

Ik zie 0 redenen om iets in de tank te houden. Natuurlijk warm je goed op en zorg je voor correcte uitvoering van die oefening. En met cheaten bedoel ik dan bijvoorbeeld dat je bij squaten wat partial reps pakt om het echt af te maken, of dat je bij side raises of bicep curls een beetje mee beweegt om echt die laatste paar er uit te persen. Mijn doel blijft dat je er zelfs onder doodsbedreiging nogsteeds geen enkele rep meer uit krijgt.

Doe je dat per training 5-7 setjes voor kleine spieren en 8-10 setjes voor grote spieren. En dat dus 2 x per week ben je klaar in mijn opinie.

( ik zeg ook niet dat dit heilig is, maar het voelt voor mij 1000x effectiever dan mensen die van oefening naar oefening wandelen zonder inspanning )
joepP schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 17:01:

Als ik bijvoorbeeld mijn echte 12RM squat gewicht pak van ~107kg en ik doe daadwerkelijk die 12 reps, dan is daarna het lichtje uit. Letterlijk. Ik kan daarna niet met goed fatsoen nog een set doen, laat staan nog andere oefeningen, of ik moet >10 minuten uitrusten. Beter hou ik het dan bij 10 reps, zodat ik daarna nog meer kan doen die dag.
Dan zou ik me inderdaad ook focussen op je 10rep max en dan time under tension erbij gaan pakken. Probeer dan eens consequent die 40 of 50 seconden echt vol te maken. En dat je minuten moet rusten na een zware set is precies wat ik ook bedoelde. Als jij na een tot falen of bijna falen squat set niet hijgend op de grond zit voor 5 min dan ben je dus niet tot falen gegaan. Neem je rust, eventuaal deels actieve rust, monitor je hartslag en ga dan weer voor een setje van 10. en als je de derde set maar 7 of 8 reps haalt ben je klaar met squaten. :*)
Gonadan schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 17:08:
Ben wel voorstander van echt afzien, want die bezigheidstherapie die velen in de sportschool doen lijkt mij nou ook niet echt optimaal. Maar kwart reps gaan doen om het af te maken? Terwijl je daar maar een heel klein deel van de rom en spieren stimuleert? Lijkt mij data de meerwaarde dan meer tussen je oren zit dan in je spieren.
Ben zelf in die in meer voorstander van technisch failure. Je wilt gewoon goede reps blijven doen en zodra dat gewoon écht niet meer gaat is het klaar. Dan nog liever een spotter erbij die je wat helpt zodat het in feite een dropset wordt dan met halve rom of minder gaan werken of slingeren. :)
Ik ga persoonlijk liever voor de totale vernietiging :+ . De perfecte rom en beweging zo lang ik menselijk kan, en daarna gaat het op, volledig leeg. Als je technisch faalt zit er vaak nog zo fucking veel in de tank.

Maar nogmaals het is maar advies, doe er mee wat je wil haha. Ik wilde gewoon graag een tegengeluid geven van de trainings schemas met 100 sets en reps, en alle formules over rm, rpe, zoveel % etc.

[ Voor 37% gewijzigd door Skybullet op 24-06-2021 17:17 ]

• joepP
  • Niet online
Skybullet schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 12:48:

...
- focus op vandaag. Vandaag geef je alles, echt alles. En daarna ga je op herstel focussen
Prima tip voor de meeste mensen. En zeker voor beginners die niet weten wat echt afzien is. Echter, als iemand echter intrinsiek al behoorlijk gemotiveerd is liggen blessures en overtraining op de loer. Hoe vaak ik mezelf niet zodanig een bal heb afgedraaid door teveel zwaar volume te doen is niet te tellen. Na een week of 5 is het altijd hetzelfde liedje, moe, neerslachtig, pijntjes, de scherpte weg, en achteruitgang ipv vooruitgang. Ben ook niet meer de jongste overigens, dus wellicht dat dat ook een rol speelt ;)

Als ik bijvoorbeeld mijn echte 12RM squat gewicht pak van ~107kg en ik doe daadwerkelijk die 12 reps, dan is daarna het lichtje uit. Letterlijk. Ik kan daarna niet met goed fatsoen nog een set doen, laat staan nog andere oefeningen, of ik moet >10 minuten uitrusten. Beter hou ik het dan bij 10 reps, zodat ik daarna nog meer kan doen die dag. Idem voor deadlift. Met zwaardere gewichten kan ik dichter bij de max komen zonder dat ik daar extreem voor gestraft wordt overigens, en met bench/rows/whatever heb ik dit probleem ook veel minder.

Denk dat het ook heel persoonlijk is.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ben wel voorstander van echt afzien, want die bezigheidstherapie die velen in de sportschool doen lijkt mij nou ook niet echt optimaal. Maar kwart reps gaan doen om het af te maken? Terwijl je daar maar een heel klein deel van de rom en spieren stimuleert? Lijkt mij data de meerwaarde dan meer tussen je oren zit dan in je spieren.
Ben zelf in die in meer voorstander van technisch failure. Je wilt gewoon goede reps blijven doen en zodra dat gewoon écht niet meer gaat is het klaar. Dan nog liever een spotter erbij die je wat helpt zodat het in feite een dropset wordt dan met halve rom of minder gaan werken of slingeren. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• joepP
  • Niet online
Skybullet schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 17:01:
[...]
Dan zou ik me inderdaad ook focussen op je 10rep max en dan time under tension erbij gaan pakken. Probeer dan eens consequent die 40 of 50 seconden echt vol te maken. En dat je minuten moet rusten na een zware set is precies wat ik ook bedoelde. Als jij na een tot falen of bijna falen squat set niet hijgend op de grond zit voor 5 min dan ben je dus niet tot falen gegaan. Neem je rust, eventuaal deels actieve rust, monitor je hartslag en ga dan weer voor een setje van 10. en als je de derde set maar 7 of 8 reps haalt ben je klaar met squaten. :*)
Ik ben lifetime natural, ruim 42 jaar oud, en ik ken mijn lichaam genoeg om te weten dat ik -niet- op die manier moet gaan trainen. Overigens ga ik met borst/rug/schouders -wel- tot het gaatje, maar met squat/deadlift dus niet.

Ben je enhanced? Wat zijn je stats?

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Skybullet schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 17:01:
Ik ga persoonlijk liever voor de totale vernietiging :+ . De perfecte rom en beweging zo lang ik menselijk kan, en daarna gaat het op, volledig leeg. Als je technisch faalt zit er vaak nog zo fucking veel in de tank.

Maar nogmaals het is maar advies, doe er mee wat je wil haha. Ik wilde gewoon graag een tegengeluid geven van de trainings schemas met 100 sets en reps, en alle formules over rm, rpe, zoveel % etc.
Weet je dat dit heel verwarrend wordt voor meelezers als je nieuwere posts in oudere gaat citeren? :D

Er zit ook nog wel een significant verschil tussen een perfecte rom en wat ik technisch falen noem. Neem iets simpels als bankdrukken. Dan is het helemaal niet erg als je beweging niet meer perfect is, maar als het half op je zij draaien en spartelend met je schouders slingeren wordt voor een kwart rep dan zie ik geen nut meer van helemaal leeg gaan. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Skybullet
  • Nu online
Gonadan schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 17:26:
[...]

Weet je dat dit heel verwarrend wordt voor meelezers als je nieuwere posts in oudere gaat citeren? :D

Er zit ook nog wel een significant verschil tussen een perfecte rom en wat ik technisch falen noem. Neem iets simpels als bankdrukken. Dan is het helemaal niet erg als je beweging niet meer perfect is, maar als het half op je zij draaien en spartelend met je schouders slingeren wordt voor een kwart rep dan zie ik geen nut meer van helemaal leeg gaan. ;)
Haha sorry ik dacht ik beperk de clutter een beetje van op iedereen los reageren en combineer het :D

Maar ja 100% eens, misschien verwoord ik het minder handig inderdaad. Ik bedoel ook absoluut niet om de meest rare cirque du soleil capriolen uit te gaan halen om die laatste 10 mm rep er uit te persen. Maar meer dat je niet bang bent je ultra stricte vorm los te laten bij rep 10, als je eigenlijk met een klein beetje meer vrijer bewegen er 12 kon pakken. Dan zie ik meerwaarde in een beetje minder strict zijn, maar dat heeft zeker zijn grenzen en verreist wel dat je echt weet wat je doet.

• Barry|IA
Videopac schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:06:
[...]

In welke stad woon je? Basic Fit en Fit For Free zijn vaak hopeloos qua drukte en gedrag van mensen, maar dat komt ook omdat ze zo goedkoop zijn en er dus allerlei volk op af komt.

[...]

"If you're the strongest at the gym, you're in the wrong gym".
Zaandam. Hopeloos, ja qua drukte zeker. En typische mensen ook. 1 man die het hele kabelstation bezet houdt voor 1800 setjes Instagram en 1200 reps op TikTok.

Voorheen zat ik bij Bruno’s Gym, maar die is sinds corona failliet. Daar kwamen echt alleen mannen op leeftijd die er al 30 jaar rondlopen. De jonge generatie die er zat waren keihard aan het knallen. Helaas, die tijd is over. Een echte hardcore gym, letterlijk te vergelijken met Golds Gym (zelfde apparatuur, dumbells tot 60kg).

• Barry|IA
Salvatron schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:47:
[...]

zit je bij ze allebei tegelijk?

=======

ik denk er zelf over om naar fit for free te gaan of naar basic fit omdat die laatste 24 per dag open is. Big gym is er trouwens ook nog, ietsje duurder dan fit for free en basic fit.

[...]

effectiever voor wat? Als je hypertrofie wil is het effectiever maar is het ook effectiever als je op kracht traint? Volgens mij is constante spanning op de spier niet zinvol als je voor kracht traint en dus niet geinteresseerd bent in hypertrofie.
Ik zit idd bij zowel Fit for Free als bij Basic Fit. Ik train elke dag, en zo kan ik elke dag mijn tijdslot reserveren.

Deze mensen trainen niet op kracht. 99% van de mensen bij dit soort gyms traint voor een goed fysiek (ik ook). Side raises is dan ook een oefening die je gewoon niet zwaar moet (willen) pakken. Maar zelfs al zou je deze oefening zwaar pakken, dan nog slaat het nergens op om de dumbells aan te tikken. Ik pak ‘em vrijwel altijd met dumbells van 8-10kg. Strict form side raises, met de armen helemaal gestrekt. Als ik dan niet meer kan, dan de armen een beetje gebogen (de meeste mensen beginnen gebogen). Voor MIJ voelt dit het meest effectief.

• Barry|IA
Hackus schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 17:45:
Bij een Side Raise, laat je de dumbbell tot vlak voor je heup zakken, en heffen tot horizontaal. Of je nu zit of staat. alleen bij Bent Over, kun je de dumbbells elkaar laten raken. Maar daarbij is het explosief heffen, en langzaam laten zakken. Dan mag er wel 20cm tussenruimte zitten.
Daar zit eigenlijk vrijwel altijd 20cm tussen.

Maar no way dat ik daar m’n dumbells tegenaan laat kletteren :D

• Barry|IA
Superkiwi schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:58:
[...]

Als ik mensen met een bolle rug of anderszins verkeerde uitvoering zie deadliften ga ik daar zeker wat van zeggen. Als ik lui zwaar zie bankdrukken en vervolgens maar halve reps zie uitvoeren, die laat ik lekker gaan (al wil ik nog wel eens een plagerig "ja, zo kan ik het ook" die kant op sturen).
De eerste is vaak blij met corrigerende tips, de tweede wil gewoon stoer zwaar tillen. Of mensen je hulp kunnen waarderen zie je vaak al voordat je ze aangesproken hebt ;)
Ik geloof heel sterk in halve en soms zelfs kwart reps. Constante spanning op de spier. Full ROM, been there, nothing grows there.

Moest toevallig aan Kali Muscle denken:

YouTube: SUPERHUMAN CHEST WORKOUT

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Barry|IA schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 17:49:
[...]

Daar zit eigenlijk vrijwel altijd 20cm tussen.

Maar no way dat ik daar m’n dumbells tegenaan laat kletteren :D
Het gaat niet om een bericht direct aan jou manier van, maar jij komt met verhaal van kletterende dumbbells tijdens Side Raise...

Dat kan alleen Bent Over zoals ik uit heb gelegd !!

[ Voor 7% gewijzigd door Hackus op 24-06-2021 18:02 ]

• Barry|IA
Hackus schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 18:00:
[...]

Het gaat niet om een bericht direct aan jou manier van, maar jij komt met verhaal van kletterende dumbbells tijdens Side Raise...

Dat kan alleen Bent Over zoals ik uit heb gelegd !!
Ik doelde op wat anders :P haha

• Skybullet
  • Nu online
Ik zie hier trouwens nooit eten voorbij komen, terwijl we daar toch vaker mee bezig zijn dan trainen. Geen idee of het gewenst is hier maar ik vind het wel eens fijn ideeën op te doen en inspiratie uit te wisselen. Dus bij deze. Die dressing "zero" is we echt een aanrader (y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BJwilJq8uOH2hNG_LQX0zauo8gI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n4tfkVG4K50qaWqsf3ERxEK5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CFPwoM_xCp6I1s8EYBl1iHJeiPo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pGM6nQndnXEbPFO1enfQhpeM.jpg?f=fotoalbum_large

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ja, etenstijd. Goede reminder @Skybullet oOo

• Barry|IA
Skybullet schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 18:44:
Ik zie hier trouwens nooit eten voorbij komen, terwijl we daar toch vaker mee bezig zijn dan trainen. Geen idee of het gewenst is hier maar ik vind het wel eens fijn ideeën op te doen en inspiratie uit te wisselen. Dus bij deze. Die dressing "zero" is we echt een aanrader (y)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er lekker uit!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:29
Hoi allen. Ben nieuw in dit topic en wil even kort voorstellen wat ik doe en belangrijker, waar ik naar toe wil. In de sportschool ben ik nieuw, heb wel ooit cardio gedaan een jaar of 5 terug, maar ga nu aan de gewichten. Het doel is vrij eenvoudig, droger worden en "wat" spieren opbouwen. Niet zozeer voor de kracht maar de looks. Die iets te dikke buik moet gewoon met goed onderhoud weg. Behalve de gym loop ik veel en mijn eten is gebaseerd op max 1500kcal, goed in de eiwit en heel veel water drinken. Toch val ik weinig af (altijd al zo geweest, ben bijna 30). Heb dus behalve dit wat meer spier nodig :)

Ik ben nou met iemand een paar keer geweest die er wel het 1 en ander van weet en heb een zooitje apparaten en oefeningen bij elkaar gezocht, waarvan ik denk dat ik ze als beginner goed kan gebruiken om in elk geval een mooie basis neer te zetten. Wil 3x per week gaan (meer gaat niet ivm reserveren en drukte).

Zal ik de oefeningen hier eens neerzetten voor wat feedback of zit ik dan compleet verkeerd?

• VinnyAMS
HyperTrophy schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 08:06:
Hoe beviel die Calf raises vanaf balk?
Goed voel ik een stuk beter. Wel even wennen met evenwicht. Meer op voorkant voet of in het midden. "val" vaak naar achter/voren.

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:30

Videopac

Rommelt wat aan.

Barry|IA schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 17:40:
[...]

Zaandam. Hopeloos, ja qua drukte zeker. En typische mensen ook. 1 man die het hele kabelstation bezet houdt voor 1800 setjes Instagram en 1200 reps op TikTok.

Voorheen zat ik bij Bruno’s Gym, maar die is sinds corona failliet. Daar kwamen echt alleen mannen op leeftijd die er al 30 jaar rondlopen. De jonge generatie die er zat waren keihard aan het knallen. Helaas, die tijd is over. Een echte hardcore gym, letterlijk te vergelijken met Golds Gym (zelfde apparatuur, dumbells tot 60kg).
Tsja. Lastig. In sommige steden zie je hardcore gyms juist weer wat terug komen, maar Zaandam ken ik zo niet. Volgens https://knkf.nl/sportscholen/ zou er ene “De Halter” moeten zitten, maar op de site zie ik een beperkt oud fitness gedeelte. Kost wel maar 35 euro per kwartaal!

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

• HyperTrophy
  • Niet online
VinnyAMS schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 20:41:
[...]

Goed voel ik een stuk beter. Wel even wennen met evenwicht. Meer op voorkant voet of in het midden. "val" vaak naar achter/voren.
Je mag best iets beetpakken voor je evenwicht ;)

• Skybullet
  • Nu online
DVDL schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 20:08:
Hoi allen. Ben nieuw in dit topic en wil even kort voorstellen wat ik doe en belangrijker, waar ik naar toe wil. In de sportschool ben ik nieuw, heb wel ooit cardio gedaan een jaar of 5 terug, maar ga nu aan de gewichten. Het doel is vrij eenvoudig, droger worden en "wat" spieren opbouwen. Niet zozeer voor de kracht maar de looks. Die iets te dikke buik moet gewoon met goed onderhoud weg. Behalve de gym loop ik veel en mijn eten is gebaseerd op max 1500kcal, goed in de eiwit en heel veel water drinken. Toch val ik weinig af (altijd al zo geweest, ben bijna 30). Heb dus behalve dit wat meer spier nodig :)

Ik ben nou met iemand een paar keer geweest die er wel het 1 en ander van weet en heb een zooitje apparaten en oefeningen bij elkaar gezocht, waarvan ik denk dat ik ze als beginner goed kan gebruiken om in elk geval een mooie basis neer te zetten. Wil 3x per week gaan (meer gaat niet ivm reserveren en drukte).

Zal ik de oefeningen hier eens neerzetten voor wat feedback of zit ik dan compleet verkeerd?
Allereerst welkom ! en goed dat je je weg hebt gevonden naar de gewichten :). Voor ook maar iets van gericht advies missen we alleen veels te veel informatie die je mogelijk bewust wel of niet wil delen wat allemaal goed is.

Maar zonder basale informatie als: Geslacht, lengte, gewicht etc is het onmogelijk iets te zeggen over je huidige schema en wat je zou moeten aanpassen.

Ikzelf zit bijvoorbeeld na de lunch al aan de 1500kcal haha :+

• AdmiraalTimbo
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:12
Na een wat langere stilte toch maar weer eens een keertje posten, Omdat er dingen zijn die ik graag eens kwijt wil.

laten we beginnen met het stukje training! Ik heb namelijk het idee dat er redelijk veel mensen lurken in dit topic en dingen van bepaalde mensen hier snel als waarheid worden aangenomen omdat die mensen al 20+ jaar trainen, Dus dan heb je er automatisch verstand van en is jou manier meteen de beste?
Ik beweer echt niet dat ik er verstand van heb maar ik laat me dan in dat opzicht nog regelmatig sturen. Ik heb hierbij het geluk dat ik Wesley vissers regelmatig tref in de gym en ik hem daar alles mag vragen en hij altijd bereid is mij te helpen. Overigens neemt hij ook de moeite om uit zichzelf tips te geven. Ik ga er voor het gemak vanuit dat hij er wel verstand van heeft.

Zelf train ik 6 dagen in de week volgens het volgende schema (zie foto1), Ik zeg ook niet dat dit schema het is en de waarheid zou moeten zijn maar voor mij werkt het en ik voel me zelf er prettig bij. Dat is dan toch waar het omgaat en niet om hoeveel herhalingen etc etc etc.
Ik zelf zweer hier bij : omdat het voor mij werkt :
(bij bench is dit 5 working sets als volgt verdeelt (15-12-10-8-6 reps). Heb ik daarna nog kracht over ga ik de volgende keer zwaarder. Techniek is voor mij vooral als beginner toch nog wel echt belangrijk en daar gaat dan ook de focus heen.
Tevens zit ik tussen de mijn sets door ook gewoon op mijn telefoon voor mij werkt dit.

Wat ik hiermee wil zeggen is, Doe wat jij fijn en leuk vindt dit zorgt er ook voor dat je het volhoud. Tevens zijn er veel overige factoren die bij mij een training beïnvloeden. Als ik veel stress heb gehad tijd lang dan train ik ook minder lekker.

Het valt me ook op dat we het hier nooit over het mentale deel van deze sport hebben. Even mijzelf als voorbeeld. Als je foto 1 ziet (Die ik hier eerder heb gedeeld) en Foto 2 een wat recentere. Dan is het nog steeds niet genoeg en ben ik nog steeds onzeker. Ik begin daar oprecht steeds meer moeite mee te krijgen.
de verschillen worden dan ook kleiner en kleiner. Ik heb voor mijzelf nu als doel om eind juli toch wel echt onder de 10% BF te zitten maar dat komt zeker goed. Ik onthoud voor mijzelf nu dat consistentie het altijd wint ALTIJD! Ik heb voor de Handigheid even de cijfer bijgevoegd. ik vermoed overigens dat die 11% een tik foutje is dat vraag ik morgen meteen even. Ze meten altijd netjes met een tang maar ik heb nooit het idee gehad dat ik soort van lean ben. Haha als je google moet geloven heb je richting de 11% zelfs al zichtbare abs 8)7 Ik zal wel niet de goede gene hebben.

Over voeding posten doen we ook niet vaak, Maar ik eet echt altijd dag in dag uit het zelfde. Het is voor mij echt teveel werk om iedere dag iets anders te eten en dan houd ik het simpel weg niet vol. Ik ben het eten overigens na zeg maar bijna 2 jaar nog steeds niet zat. (cheaten nog steeds 1 keer in de 3 maanden). ik zal ook even posten wat ik nu eet samen me de cal en macro verdeling,

TL;DR
Doe wat jij leuk en fijn vindt en probeer vooral uit wat voor jou werkt.[TABLE]

Edit : foto's verwijdert wegens aantal zichtbare privé gegevens Oeps.

[ Voor 34% gewijzigd door AdmiraalTimbo op 25-06-2021 12:24 ]

In the end we only regret the chances we didn't take

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

VinnyAMS schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 20:41:
[...]

Je knt zgn steunen op de pilaren van je rack.(voor balans) maak maar eerst sets zonder gewicht, dan kun je goed wennen

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

AdmiraalTimbo schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 21:31:
laten we beginnen met het stukje training! Ik heb namelijk het idee dat er redelijk veel mensen lurken in dit topic en dingen van bepaalde mensen hier snel als waarheid worden aangenomen omdat die mensen al 20+ jaar trainen, Dus dan heb je er automatisch verstand van en is jou manier meteen de beste?
Allereerst: goede progressie en dito mindset d:)b

Betreffende je opmerking: dat de mensen in dit topic die al meer dan 20+ jaar trainen er verstand van hebben gaat in 9 van de 10 gevallen wel op. Er zitten hier behoorlijk wat oudgedienden die voorheen (toen het nog het 'bodybuild & fitness topic' was) regelmatig foto's postten en daarmee hun kennis van zaken wel onderstreepten.
Dat de manier van mensen die al langer trainen per se de beste is? Nee, dat niet. Maar in de basis komt het allemaal op hetzelfde neer: train alsof je het meent, eet goed en slaap als een prinses. Er is geen 'beste' manier van trainen imo daar elk lichaam anders is en anders reageert. Zoals je zelf al zegt: "maar voor mij werkt het en ik voel me zelf er prettig bij".

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@AdmiraalTimbo zou ff je e-mailadres uit het document FitGym halen. lijkt me privé.
Je bent goed bezig, hoe je er komt maakt niet veel uit. Ook niet of oa ik foto's deel van mij hier. Ik hoef mijzelf niet te bewijzen, of mijn ervaring kracht bij te zetten door foto's te delen. Voor mij is dat privé. Ik train niet om mezelf te showen op SM. Heb het ooit gedaan op DBB, en werd gelijk bestempeld als gebruiker, en dat kan nooit Naturel... Tegenwoordig lijkt het steeds meer de mode dat je je moet bewijzen met foto's. Ik vind dat degene die mijn advies leest er zelf mee moet doen wat hij/zij wil. Het leuke is dat in de 30+j dat ik train al zoveel Guppies heb gezien, die oa ook DBB vol zetten, en er na 5j + trainen nog steeds niet uitzien.
Dan hebben ze allerlei smoesjes, van griep. en Cut wil niet lukken (na te gaan bulken op 22%) Zo ook in The Gym. Er zijn maar weinig die echt doorzetten, en niet na 3mnd er weer mee kappen. Of gaan gebruiken, en bang worden dat je een spuit hebben gezet etc. Ook als je gebruikt moet je hard blijven trainen, net als Naturel. Je herstel en groei gaat sneller. Maar je kunt beter eerst een basis van 5j opbouwen voor je gaat gebruiken, en niet gelijk al kuren bij het afsluiten van je eerste Gym Ab. Maar uiteindelijk is het hen keuze, en resultaat na aantal jaren.

@Superkiwi 2x Pfizer hier. You want a hug :>

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

De enige spuit die er hier ingegaan is is het Jansen vaccin zodat ik mijn sportbuddy weer schouderklopje mag geven als hij goed getraind heeft :P

@Hackus 1400u achter het fietsenhok.
No homo.

[ Voor 15% gewijzigd door Superkiwi op 25-06-2021 13:59 ]

• Tincahunter
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-04-2022
Skybullet schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 18:44:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Eten haha. Ik eet alleen maar wat ik lekker vind.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pcuWqMXm5am_1Op-_ZEqiC7wKZU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4UJ4rTx1MpTAhwriqb0wIJEm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GRJ4QONulCZzUQwpkYbSuSaqWRU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NJFr19Wi2qNPnJNzoXgDYLlp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5j0BICvI9b0hsZVOsxCkPh2eNws=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KSAPc2VLYydnjyNgwEGstYv2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4mokijiCtQeEJIPvlN0pqZcbZZY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nhfvPZRVSjgBdrM1UK73aVmo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zIbntZU51t-TkCWO1vXRpGg3lTM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XI8mUWGusfXqTin4qWmjk7IJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hRUU8rX1tNQV26oooRtSf29CiJ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c7kke2jtTEHU69zFUIbr0CQ0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-FgE25tufWgIuy2irCdBV4EmpPE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Pgnqc4SPBM7p03fkwztiRW0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o6fEHvI1cbV_ZgUThKplP3UJ30I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nTdrqXPjvu4GH1LNLcWb08su.jpg?f=fotoalbum_large

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Tincahunter schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:09:
[...]
Eten haha. Ik eet alleen maar wat ik lekker vind.
Zo te zien eet jij alleen maar wat wij allemaal lekker vinden ;)
Potdomme nieuwe topchef hier.

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

moeten die gamba's niet eerst gepeld worden voordat ze in de maaltijd komen, en die vis niet zonder kop en zonder staart en zonder graatjes? Ik heb geen verstand van koken hoor, wie ben ik

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Gadver :r

Olijven :r

ziet er goed uit hoor :+ :9

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

Ziet er goed uit _/-\o_ (Ik pas voor de BKR).

Ben sinds 2 maanden m'n eetstijl aan het ombouwen, met als inspiratie coach(not a doctor) Greg zijn advies. 7 kilo er af inmiddels en ik jojo helemaal niks. Humeur, honger en energie zijn stabiel. Corona kilo's begone!

• joepP
  • Niet online
BAM! Net 100x10 op de bench gehaald! Eerst opgebouwd naar 122x1 en daarna de werkset eruit gebeukt. Een elfde rep had er denk ik niet ingezeten, durfde het niet aan zonder spotter. Jaardoel bereikt, en nog maar 1 rep verwijderd van mijn all-time PR van ~10 jaar geleden.

Het wordt nog eens wat :)

• Barry|IA
Vandaag zo godsgruwelijk hard getraind, dat is echt van een andere dimensie.

Trainde met zwager (redelijk fanatiek) en mijn broertje (begint net, heel fanatiek).

Ik stelde een parcours voor, omdat we anders te lang rust hebben als we op elkaar moeten wachten.

10 reps incline, direct door naar 10 reps flat bench press. Gewoon om eens te proberen en voor de leuk. Man, het leek wel stoelendans. De doorzettingskracht was bij iedereen zo hoog, omdat je niet als eerste wilt opgeven. Aantal sets niet geteld.

Toen ik in de auto zat was m’n lichaam helemaal van slag. Rechts en links leken in m’n brein te zijn omgedraaid ofzo. Schakelen voelde niet logisch met rechts, koppeling voelde niet logisch met links. Raar gevoel...

Maar een heerlijke training :D

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Barry|IA schreef op zondag 27 juni 2021 @ 10:46:
Vandaag zo godsgruwelijk hard getraind, dat is echt van een andere dimensie.

Trainde met zwager (redelijk fanatiek) en mijn broertje (begint net, heel fanatiek).

Ik stelde een parcours voor, omdat we anders te lang rust hebben als we op elkaar moeten wachten.

10 reps incline, direct door naar 10 reps flat bench press. Gewoon om eens te proberen en voor de leuk. Man, het leek wel stoelendans. De doorzettingskracht was bij iedereen zo hoog, omdat je niet als eerste wilt opgeven. Aantal sets niet geteld.

Toen ik in de auto zat was m’n lichaam helemaal van slag. Rechts en links leken in m’n brein te zijn omgedraaid ofzo. Schakelen voelde niet logisch met rechts, koppeling voelde niet logisch met links. Raar gevoel...

Maar een heerlijke training :D
Net supersets gemaakt met DL en flat BP. vooraf pull-ups met 20kg schijf aan belt.

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Is whey nou duurder geworden? Nu zie ik meestal 2-3 kg voor 30-35 euro. De laatste bestelling had ik Pure whey 5kg voor 40 euro (wel ruim jaar terug)

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• VinnyAMS
En lekker doorgaan.
Push ups is voor mij wel een vooruitgang.
3x "echte" push ups gedaan, de rest vanaf de knieën. Ik weet dus dat er progressie is.
Kijk ook even naar de mooie flex pose aan het eind van de film. 😁

https://youtube.com/shorts/sXvg--aqYHA?feature=share

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1uj_H2JazvZRfruDsLjEXkvXv1Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vWRDvqvAdDazD1I41XC5Ge6m.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e2F4mx1RP4wWDs_OK3baIVKWby4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ahe9x4BQtFZsDSVARcgYcE8L.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5luduo7pCu1h0Bt3jwxkH_9VTyw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Pxgyl8fgYkKWYFN31AGZOgL.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e8Q4QLzqj6vrQM-B-SWT7KJsBN8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aGWuHBXh6OEt3IPAixc4WoIu.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ttfnxmyZqrqw39qFcGwv6ln5Ce0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GBDsItYbm5Nwx8xqJUo1nhr8.jpg?f=fotoalbum_tile

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

En je gewicht @VinnyAMS ?

[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 28-06-2021 22:21 ]

• VinnyAMS
Ja dat is stabiel, maar wil echt naar de 100kg.
Moet veel meer bewegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gvK7yWy9utmOzfZl1faJvjOna-E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZNHF41zfJnW4FRytNFL6msch.jpg?f=user_large

• Barry|IA
Eerste keer in m’n leven plat gebankdrukt op de Smith machine, omdat de normale bezet was.

Voelt lekker, iets minder connectie met de borst, maar wel heftig zwaar kunnen tillen ivm veel veiligheid en omdat je niet hoeft te stabiliseren. Wel wat meer stress op de handpalmen, waarschijnlijk omdat de stang in een fixed positie ligt. Morgen voelen we of het een zinvolle training was. Was vinden jullie van de smith?

Afgelopen 7 dagen zo’n 12 keer getraind. Ik heb geen schema, dus ik hou niks bij. Ik train minimaal 6 keer en maximaal 14 keer per week.

De groei zit er weer lekker in na een half naar geen fuck te doen, behalve een shitload aan lichte reps en rug compleet verwaarloosd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-COdaA-tsID1OIzil48keIpvTTA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dWhxyfTA74KEz3JKBvUEHVjS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 103% gewijzigd door Barry|IA op 29-06-2021 10:17 . Reden: Fotobewerking aangepast ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@Barry|IA je voegen lopen niet helemaal recht ;)

• gop1
VinnyAMS schreef op maandag 28 juni 2021 @ 22:35:
[...]

Moet veel meer bewegen.
Met beweging heb je maar beperkt invloed op je gewicht. Voeding is waar je focus op moet liggen.

• Barry|IA
gop1 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:18:
[...]

Met beweging heb je maar beperkt invloed op je gewicht. Voeding is waar je focus op moet liggen.
Leefstijl is waar de focus op moet liggen. Idd is voeding dan de grootste rol.

Kijk eens naar wekelijkse kcal in, in plaats van dagelijks. Veel mensen denken lekker bezig te zijn, maar vergeten dan die 12 pack pils en ovenschaal bitterballen van zaterdag avond mee te rekenen.

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-11 09:28
Barry|IA schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:20:
[...]

Leefstijl is waar de focus op moet liggen. Idd is voeding dan de grootste rol.

Kijk eens naar wekelijkse kcal in, in plaats van dagelijks. Veel mensen denken lekker bezig te zijn, maar vergeten dan die 12 pack pils en ovenschaal bitterballen van zaterdag avond mee te rekenen.
Inderdaad! Beter iedere dag 2 flesjes pils en een portie bitterballen :+

Ik ben ook al heel lang gestopt met het tellen van calorieën. Als ik van bulk naar cut ga, doe ik meestal een week even bijhouden, en daarna schat ik wat ik ongeveer kan eten. Als het niet werkt, iets meer of iets minder eten :)

Het is allemaal niet zo moeilijk, je moet je alleen aanpassen! En dat moet je volhouden.

Voor mij is het ook tijd voor een nieuwe cut straks. Ben sinds de gym open is van 76kg ~15% BF naar 84kg ~18% BF gegaan. Zo zie je dat er toch wel een soort van geheugen in je lichaam lijkt te zitten. Zo snel heb ik nog nooit vooruitgang geboekt. Nog 3 weken door, en dan over naar een cut :)

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 18-11 11:33
Barry|IA schreef op maandag 28 juni 2021 @ 23:31:

Afgelopen 7 dagen zo’n 12 keer getraind. Ik heb geen schema, dus ik hou niks bij. Ik train minimaal 6 keer en maximaal 14 keer per week.
Eh, dat is toch echt wel overkill. Pas maar op voor Rabdomyolyse

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

VinnyAMS schreef op maandag 28 juni 2021 @ 22:35:
[...]

Moet veel meer bewegen.
Minder eten ten opzichte van je bewegingspatroon. Ben net 2kg afgevallen met weekje snoekbaars en groene groenten. Nu 90kg 7% en 1.74m

Hackus Summer Proof

[ Voor 4% gewijzigd door Hackus op 29-06-2021 13:57 ]

• joepP
  • Niet online
gop1 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:18:
[...]

Precies. Voeding is lastig, je kan in het weekend je complete vooruitgang verprutsen door >5k kcal te overeten. Het is net als met sparen. Als je doordeweeks zuinig bent maar in het weekend 2x gaat stappen a €250 per keer, dan blijft er maar weinig over. Afvallen is hetzelfde.

• joepP
  • Niet online
Hackus schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:55:
[...]

Minder eten ten opzichte van je bewegingspatroon. Ben net 2kg afgevallen met weekje snoekbaars en groene groenten. Nu 90kg 7% en 1.74m
Battledwarf :P

Serieus gewicht op die lengte! Met dat percentage zou je waarschijnlijk direct het podium opkunnen? Ik weet niet of je het hier ooit gepost hebt, maar hoe zwaar zijn je lifts?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

joepP schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:57:
[...]

Battledwarf :P

Serieus gewicht op die lengte! Met dat percentage zou je waarschijnlijk direct het podium opkunnen? Ik weet niet of je het hier ooit gepost hebt, maar hoe zwaar zijn je lifts?
Veel te veel :>
Ben daar nu niet mee bezig, nu ff paar maand op dit gewicht blijven. Daarna mag er weer 2-4 kg bij voor de winter

[ Voor 7% gewijzigd door Hackus op 29-06-2021 14:06 ]

• Barry|IA
jellybrah schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:19:
[...]

Eh, dat is toch echt wel overkill. Pas maar op voor Rabdomyolyse
2 keer per dag trainen kan prima hoor. Jij weet niet wat ik doe in de gym. Misschien kijk ik wel alleen naar die GymShark pakjes :D

• Barry|IA
@Hackus damn son, 180 bp.

[ Voor 33% gewijzigd door Barry|IA op 29-06-2021 14:09 ]

• joepP
  • Niet online
Dat is ~2x bodyweight, ik heb nog wel wat jaartjes trainen nodig om dat te halen vrees ik... Respect.

• gop1
Hackus schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:55:
[...]

Hackus Summer Proof
90 kg bij 1,74 m en 7%? Dat is serieus veel spiermassa man.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

gop1 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 16:42:
[...]

90 kg bij 1,74 m en 7%? Dat is serieus veel spiermassa man.
Mag ook wel in 35j+ trainen ;)

• Barry|IA
Hackus schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 16:51:
[...]

Mag ook wel in 35j+ trainen ;)
Wat zijn voor jou de grootste verschillen die je voorbij hebt zien komen in trainen?

Ik vind het altijd geweldig om de “ouwe rotten” de old skool basics te zien doen, terwijl de jeugd er zichtbaar niks van snapt.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Barry|IA schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 17:17:
[...]

Wat zijn voor jou de grootste verschillen die je voorbij hebt zien komen in trainen?

Ik vind het altijd geweldig om de “ouwe rotten” de old skool basics te zien doen, terwijl de jeugd er zichtbaar niks van snapt.
Te snel gaan gebruiken zoals ik al vaker heb gezegd. Jeugd wil te snel resultaat, dat speelt al jaar of 15.
niet aan jou persoonlijk

Het missen van doorzettingsvermogen.
Wij hadden vroeger geen internet, en moesten het doen met info van andere ' beesten ' en US magazines
Iron Man, Flex etc. en veel geleerd van Giuseppe Deiana

• Barry|IA
Missen van doorzettingsvermogen is iets wat ik ook veel zie. Of men weet gewoonweg niet dat de training pas begint wanneer de pijn arriveert.

Ik ben ook het type geweest dat geen discipline had. In 2008 heb ik een half jaar getraind, in 2015 een jaar en nu sinds 2019 “al” 2 jaar. Steeds kwam er wat tussen: werk, opleiding, trainingsmaat viel weg, blessure, etc.

Nu ik sinds 2019 begonnen ben heb ik mijzelf 1 ding gezworen: hier stop ik nooit meer mee. Ik gebruik anabolica om 3 redenen:
- het helpt mij met herstel;
- het helpt mij met eten (meer honger);
- het helpt mij met vasculairiteit.

Ik praat het gebruik voor mezelf goed door andere dingen te laten. Ik drink niet, ik rook niet, ik gebruik geen drugs en ik let op mijn voeding.

Als ik meetbaar ongezonder ben dan de gemiddelde Nederlander, dan zou ik direct stoppen. Ik laat alles elke 6 maanden keurig checken en als er iets drastisch veranderd, dan zou ik direct actie ondernemen. Ik doe alles tevens in goed overleg met een coach die zijn strepen inmiddels wel verdiend heeft.

Let wel: het voegt voor MIJ wat toe omdat ik al 33 jaar lang werd uitgelachen om mijn 14 jarig uitziende lichaam. Die mensen negeren mijn progressie nu volledig en dat is het beste compliment wat je kunt krijgen.

Mijn redenen om dit te doen, het verdiend wellicht niet de schoonheidsprijs. Maar ik wordt er zelf oprecht heel gelukkig van :)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

En daar gaat het om, niet wat ander denkt of zegt.
Ik begon als 11-12 jarige met opdrukken, optrekken aan deurkozijn van mijn slk,
En soort van kniebuigen met rugzak vol zand kilo of 20. Wat Dumbbells gekregen van oude buurman die zijn schuur opruimde. Gietijzer, dacht kilo of 15.
Maanden later halterstang gekocht met schijven bij oudijzerboer. 70kg en gaan deadliften. Elke paar weken de tegels kapot achter t huis. Later 2 schijven gekocht van Weider. 20kg. Met jaar of 15 naar sportschool, en kon al snel 70kg drukken. Dat oude spul heb ik nog steeds in bezit, en hebben mijn twee zoons ook gebruikt.

• joepP
  • Niet online
Barry|IA schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 18:20:
Let wel: het voegt voor MIJ wat toe omdat ik al 33 jaar lang werd uitgelachen om mijn 14 jarig uitziende lichaam. Die mensen negeren mijn progressie nu volledig en dat is het beste compliment wat je kunt krijgen.

Mijn redenen om dit te doen, het verdiend wellicht niet de schoonheidsprijs. Maar ik wordt er zelf oprecht heel gelukkig van :)
Ik vind het knap dat je je eigen motivatie zo helder kan zien, en het ook zo open durft te posten. Veel mensen zullen trainen uit onzekerheid maar dat niet inzien, laat staan toegeven. Diep respect.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik wil mijn trainingsschema wat omgooien aangezien mijn huidige schema afgestemd is op 6x per week maar ik dat de laatste tijd gewoon niet meer haal. Vaker weer op kantoor werken waardoor ik die dag enkel 's avonds tijd heb terwijl ik voorheen altijd mijn lunchtijd pakte voor een training. Bovendien ben ik mijn huidige schema ook een beetje zat en is het tijd voor wat anders.

Ik heb nu een PPL schema en zat te denken aan een full body schema wat beter bij 3x of 4x per week past. Helaas wat beperkt in oefeningen aangezien ik thuis train en simpelweg niet alle middelen van een sportschool heb.

Ik zat te denken aan het volgende:
Dag 1
  • Bench Press
  • Overhead Press
  • Squat
  • Leg Curl
  • Rack Pull
  • T-Bar Row
  • Triceps Dips
Dag 2
  • Overhead Press
  • Incline Bench Press
  • Landmine squat
  • Leg Extension
  • Pullup
  • Bend Over Row
  • Hammer Curl
Dag 3:
  • Bench Press
  • Skullcrushers
  • Preacher Curl (curl bar)
  • T-Bar Row
  • Squat
  • Lateral Raise
  • Leg Raises
Alleen als ik het dan zo uitschrijf, en uit ga van 3 sets, valt het aantal reps per spiergroep wel tegen. Is het alsnog afdoende of kan ik beter bij PPL blijven en dan accepteren dat ik niet alle spiergroepen twee keer per week kan trainen?

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Als je ppl net zo vaak doet als full body, en net zoveel sets per training, ga je er precies evenveel op achterruit.
Dan moet je al op die minder dagen meer sets doen om gelijk te spelen.

Of inderdaad accepteren dat het minder totaal volume wordt. M.i. leent 3-4x per week zich beter voor full body, en is het bij 5 of meer pas interessant om ppl te doen.

Ik heb het ook omgegooid naar full body nu ik de 5-6x niet meer red.
Ik doe minder isolatie oefeningen en meer compounds.

[ Voor 5% gewijzigd door defusion op 30-06-2021 14:47 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Tsurany
Hoeveel rust tussen de dagen ?
ga je spelen met aantal reps en gewicht per set/training ?

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@Hackus ik dacht maandag, woensdag en vrijdag als standaard dagen waarbij ik alles een dag opschuif als ik op die trainingsdag niet kan. Dan zou het dus maandag, donderdag, zaterdag kunnen worden.

Ik kan natuurlijk spelen met reps en gewichten, vind het lastig daarbij te achterhalen wat echt effectief is. Er is zoveel informatie online te vinden waarbij voor elk uiterste wat te vinden is en er altijd weer bronnen zijn die beweren dat het eigenlijk helemaal niks uit maakt. Ik dacht de grote compound oefeningen meer sets met minder reps en dan de kleinere oefeningen minder sets met meer reps.

• joepP
  • Niet online
Waar is deadlift, of romanian deadlift? Ik zal sowieso afwisselend beginnen met squat/deadlift/bench. De eerste oefening “doet” het meest namelijk. Ik vind 2x overhead press ook teveel, je pakt je voorkant al genoeg aan met bench/incline en 1x overhead press. Dit is vragen om blessures.

Uitgaande van 3 zware werksets, 2 minuten rust, en een kwartiertje warming up gaat zo’n training je zeker 75-90 minuten kosten. Dat is serieus zwaar als je full body doet op fatsoenlijke intensiteit, zeg max 2 reps tot failure.

Meer volume past gewoon niet in 3 trainingen.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

joepP schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 15:43:
Waar is deadlift, of romanian deadlift?
Die oefening sla ik bewust over aangezien ik niet de mogelijkheden heb deze thuis fatsoenlijk en veilig uit te voeren. Een honderd kilo op mijn zoldervloer laten stuiteren lijkt me geen goed plan. Als alternatief heb ik de rack pull, bent over row en pull up.
Ik zal sowieso afwisselend beginnen met squat/deadlift/bench. De eerste oefening “doet” het meest namelijk. Ik vind 2x overhead press ook teveel, je pakt je voorkant al genoeg aan met bench/incline en 1x overhead press. Dit is vragen om blessures.
Goede punten, neem ik mee.
Uitgaande van 3 zware werksets, 2 minuten rust, en een kwartiertje warming up gaat zo’n training je zeker 75-90 minuten kosten. Dat is serieus zwaar als je full body doet op fatsoenlijke intensiteit, zeg max 2 reps tot failure.

Meer volume past gewoon niet in 3 trainingen.
Als ik daar progressie mee kan maken dan vind ik een trainingstijd van iets onder de anderhalf uur prima, dat is goed in een dag te passen. Wellicht benen beperken tot twee keer per week waardoor ik iets meer tijd overhoud voor nog wat andere oefeningen.

Ik ga er nog wat mee puzzelen en meten, liefst zou ik bij 6x per week blijven maar dat is voor mij niet realistisch, dan moet ik net te veel opofferen qua tijd. Ik wil echter wel progressie blijven maken, niet stil vallen. Maar ik ben nog te beginner om überhaupt stil te vallen denk ik.

[ Voor 10% gewijzigd door Tsurany op 30-06-2021 16:06 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tsurany schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 15:38:
@Hackus ik dacht maandag, woensdag en vrijdag als standaard dagen waarbij ik alles een dag opschuif als ik op die trainingsdag niet kan. Dan zou het dus maandag, donderdag, zaterdag kunnen worden.

Ik kan natuurlijk spelen met reps en gewichten, vind het lastig daarbij te achterhalen wat echt effectief is. Er is zoveel informatie online te vinden waarbij voor elk uiterste wat te vinden is en er altijd weer bronnen zijn die beweren dat het eigenlijk helemaal niks uit maakt. Ik dacht de grote compound oefeningen meer sets met minder reps en dan de kleinere oefeningen minder sets met meer reps.
Ik zou sowieso de 2e training op lager gewicht, meer reps doen. 3x inde week zwaar bankdrukken, Squat etc is teveel.

• joepP
  • Niet online
Tsurany schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 16:05:
[...]

Die oefening sla ik bewust over aangezien ik niet de mogelijkheden heb deze thuis fatsoenlijk en veilig uit te voeren. Een honderd kilo op mijn zoldervloer laten stuiteren lijkt me geen goed plan. Als alternatief heb ik de rack pull, bent over row en pull up.
En je hamstrings? Bij de Romanian Deadlift raak je de grond niet, die kan je prima doen op zolder. Helemaal als je een rack hebt en hoog kan startem. Normale deadlift zou ik niet doen op zolder inderdaad :)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

joepP schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 16:17:
[...]

En je hamstrings? Bij de Romanian Deadlift raak je de grond niet, die kan je prima doen op zolder. Helemaal als je een rack hebt en hoog kan startem. Normale deadlift zou ik niet doen op zolder inderdaad :)
Ik dacht dat je bij een rack pull ook je hamstrings mee pakt als je het rack niet te hoog instelt. De bar ligt altijd net onder mijn knieën in de startpositie.

Pagina: 1 ... 59 ... 125 Laatste

Let op:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.