Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het Krachtsport Topic - Deel 1 Overzicht

Pagina: 1 ... 51 ... 125 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Leroy1909
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-11 14:12
Minder stil proberen te blijven en wat meer omhoog staan.
Een oefening strikt uitvoeren is zwaar overrated. Volgens mij wordt je dat nog steeds geleerd bij fitvak opleiding ofzo.

Verwijderd

Philflow schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:34:
Met een bankje + dumbbells kun je ook veel compound oefeningen doen: bankdrukken, shoulder press, rows, Bulgarian squats, Romanian deadlift etc. Als je het wil kun je dus prima vooruit blijven gaan met je training. Daar heb je echt geen squat rack voor nodig.
Thx. Om de een of andere reden heb ik altijd het gevoel dat een dumbell bench press (of shoulder) minder effectief is dan met een barbell maar misschien zit dat in mijn hoofd. Al is het gewicht wel lager over het algemeen.

• Tincahunter
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-04-2022
Leroy1909 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:37:
Minder stil proberen te blijven en wat meer omhoog staan.
Een oefening strikt uitvoeren is zwaar overrated. Volgens mij wordt je dat nog steeds geleerd bij fitvak opleiding ofzo.
Lol
Ik zal eens eens wat meer bewegen (minder strikt) 😅

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 18:32:
[...]

Thx. Om de een of andere reden heb ik altijd het gevoel dat een dumbell bench press (of shoulder) minder effectief is dan met een barbell maar misschien zit dat in mijn hoofd. Al is het gewicht wel lager over het algemeen.
[/quote
Tenzij iemand een geavanceerd dumbell press apparaat heeft, zie ik niet iemand snel zijn zware sets in dumbbels netjes un-racken en de-racken.

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Als je sterk genoeg bent om 8 goede reps met een dumbbell bench press te doen dan kun je ze ook uit het rack pakken imo.

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 18:32:
[...]

Zit in je hoofd denk ik. Zolang je maar redelijk dicht tot failure traint ben je de spier goed aan het trainen. Dumbbell bankdrukken is natuurlijk wel wat minder geschikt voor het trainen met lage reps omdat de dumbbells dan te zwaar worden om ze op te pakken. Ik doe het meestal met sets van ~8-10 reps. Sets met hogere reps tot bijv. ~20 zijn ook prima.

Heb wel eens een EMG studie gezien waarbij de dumbbell bench press iets hogere pec activatie liet zien dan de barbell bench press, maar EMG studies hebben natuurlijk wel beperkingen.

[ Voor 15% gewijzigd door Philflow op 16-02-2021 19:32 ]

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:54
Philflow schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 19:24:
Als je sterk genoeg bent om 8 goede reps met een dumbbell bench press te doen dan kun je ze ook uit het rack pakken imo.
Ik bench 100 kg met redelijk gemak, maar heb moeite met 2 dumbbells van 50kg per stuk.

• Philflow

Philflow

Johan Bogle schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 19:48:
[...]
Ik bench 100 kg met redelijk gemak, maar heb moeite met 2 dumbbells van 50kg per stuk.
Begrijpelijk, dat is bij vrijwel iedereen zo volgens mij. Bankdrukken met dumbbells is wat zwaarder. Maar dit betekent natuurlijk niet dat het een minder goede borst oefening is.

[ Voor 11% gewijzigd door Philflow op 16-02-2021 19:59 ]

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:54
Philflow schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 19:58:
[...]

Begrijpelijk, dat is bij vrijwel iedereen zo volgens mij. Bankdrukken met dumbbells is wat zwaarder. Maar dit betekent natuurlijk niet dat het een minder goede borst oefening is.
Dat ligt eraan wat je doel is. Ik train meer op kracht en niet echt cosmetisch. Om dat te bereiken moet ik volgens mij zo zwaar mogelijke gewichten verplaatsen. Dan lijkt mij 100 met barbell beter dan 80 met dumbbell. Kan me voorstellen dat als je meer cosmetisch traint en veel tot failure doet dat het minder uitmaakt.

• Philflow

Philflow

Johan Bogle schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 20:20:
[...]
Dat ligt eraan wat je doel is. Ik train meer op kracht en niet echt cosmetisch. Om dat te bereiken moet ik volgens mij zo zwaar mogelijke gewichten verplaatsen. Dan lijkt mij 100 met barbell beter dan 80 met dumbbell.
Ligt eraan op wat voor kracht je precies uit bent. Kracht is oefening- en rep range specifiek. Als je uit bent op 1RM kracht op de barbell bench press dan zul je inderdaad de barbell bench press moeten trainen, ook met lage rep ranges. Maar als iemand zijn kracht op de 10RM dumbbell bench press wil verbeteren dan is het beter om meer op de dumbbell bench press met dergelijke rep ranges te trainen.

Je kan met dumbbells dus wel op kracht trainen maar het is wel minder geschikt voor de lage rep ranges omdat het racken en unracken zo zwaar kan zijn.

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Johan Bogle schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 19:48:
[...]

Met dumbells moet je meer balanceren om de dumbells recht te houden. Dat kost wat kracht. Vandaar dat je makkelijker 100kg drukt op een barbell.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:52

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Dat ligt eraan wat je doel is. Ik train meer op kracht en niet echt cosmetisch. Om dat te bereiken moet ik volgens mij zo zwaar mogelijke gewichten verplaatsen. Dan lijkt mij 100 met barbell beter dan 80 met dumbbell. Kan me voorstellen dat als je meer cosmetisch traint en veel tot failure doet dat het minder uitmaakt.
Volgens mij is het niet zozeer kracht vs. cosmetisch maar of je doel is om sterker te worden op bankdrukken zelf of niet. Als je doel is om zo veel mogelijk te kunnen banken met een barbell dan snap ik dat je die het meeste doet.
Neemt niet weg dat af en toe een dumbbell sessie kan helpen om je barbellbank beter te maken omdat de ondersteunende spieren dan beter getraind worden. Uiteindelijk gaat het natuurlijk om je spieren prikkelen, zij zien niet wat er op de schijven staat.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:52

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Tincahunter schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:00:
Ik gebruik underhand grip omdat ik dan meer gewicht kan verplaatsen, minder kan cheaten
Niet lullig bedoeld, maar een andere vorm doen omdat je dan hogere getallen kunt verplaatsen is toch niet meer dan jezelf voor de gek houden?
Zolang een oefening de juiste spieren voldoende weet te triggeren maakt het gewicht in principe niet uit natuurlijk.

Bovenhands en onderhands zijn gewoon twee verschillende oefeningen met andere nuances qua spieren die je pakt. Het belangrijkst is dat je de juiste spieren gebruikt om de beweging te doen, onderhands lokt sneller uit tot trekken vanuit de armen in plaats rug.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Barry|IA
Ik zou met BOR nooit maar dan ook nooit dermate zwaar pakken dat de uitvoering niet geheel foutloos gaat.
Onderrug is niet iets waar je op wilt ego liften.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:07

Vuvuzela

My spire is forming

Tincahunter schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:56:
Iemand nog tip voor een betere uitvoering van de BOR. Meer horizontaal bvb maar ik merk dat de druk op de onderug ook zwaar word, is dan een belt goed of juist niet bij veel herhalingen? In maart ga ik over voor een tijd lang 8-4 herhalingen dus ik moet me voorbereiden op meer belasting van decondderug.

https://youtu.be/xT1JkKNv6kY
Hoeveel kg BoR je? En hoeveel kg RDL? Het is een RDL houding waar je in staat. Dus RDL jezelf naar een sterkere basis voor een hogere BoR.

I served in a company of heroes.

• Tincahunter
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-04-2022
Gonadan schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 10:07:
[...]

Niet lullig bedoeld, maar een andere vorm doen omdat je dan hogere getallen kunt verplaatsen is toch niet meer dan jezelf voor de gek houden?
Zolang een oefening de juiste spieren voldoende weet te triggeren maakt het gewicht in principe niet uit natuurlijk.

Bovenhands en onderhands zijn gewoon twee verschillende oefeningen met andere nuances qua spieren die je pakt. Het belangrijkst is dat je de juiste spieren gebruikt om de beweging te doen, onderhands lokt sneller uit tot trekken vanuit de armen in plaats rug.
Zwaardere belasting is meer spieren stimuleren volgens allerlei websites en filmpjes die ik zag over de BOR met verschillende grepen. Dus ik ging er vanuit dat ze gelijk hebben.

Ik train ook op gevoel als ik train. Als ik de BOR doe denk ik tijden het trainen aan de boven rug, en ga ik automatisch de schouderbladen naar binnen trekken zodat mijn schouders niet hangen en wil ik de spieren die ik train voelen en maximaal aanspannen boven in.

Ik ga ook zeker meer afwisselen tussen de verschillende grepen, dat lijkt me wel goed. Ik train nu met onderhandse grip omdat ik dacht van dat ik met de DB row, latpully en Vbar pulldown ook al de rug anders belast.
Vuvuzela schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:48:
[...]

Hoeveel kg BoR je? En hoeveel kg RDL? Het is een RDL houding waar je in staat. Dus RDL jezelf naar een sterkere basis voor een hogere BoR.
Ik weet niet wat mijn max is maar ik bor nu 4x12x60kg

RDL 4x12x72,5kg en ga ik volledig voor de stretch.

Edit

Even aangepast bor moet 60kg zijn. De max met een paar reps of 1rm weet ik zo niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Tincahunter op 17-02-2021 14:14 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

[...]

Combineren is de sleutel. Met halter kun je veel meer drukken, (en mijn dumbbells gaan maar tot 46kg. ;) )
Met dumbbells maak je een andere beweging dan met halterstang. je zakt dieper, en je moet de dumbbell ook in balans houden. ook kun je de dumbbell draaien bij uitstrekken.(afwisseling)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Precies, denk dat het beter is om bijvoorbeeld 1 van je 3 trainingen de dumbells te pakken, en de rest benchen. ROM is beter met dumbells overigens, en ik vind incline drukken met dumbells fijner dan op de bench. Flat dumbells vind ik dan wel weer minder fijn voelen. Ik moet eigenlijk alleen wel zwaardere dumbells hebben, max is hier thuis 30kg, en dat is qua reprange niet ideaal.

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:35
Krijg een melding van fitnesseller dat atx halterbank op voorraad (ATX Multi Bench MBX-660). Ik ga kijken voorraad alweer op. Gaat echt heel snel.

• Barry|IA
Vanavond even deticated armen.
Normaal doe ik dit na een borst sessie. Maar ik heb nooit het gevoel dat ik ze helemaal op maak, dus dat gaan we vanavond doen :)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Barry|IA schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:37:
Vanavond even deticated armen.
Normaal doe ik dit na een borst sessie. Maar ik heb nooit het gevoel dat ik ze helemaal op maak, dus dat gaan we vanavond doen :)
Dat is gebruikelijk. Je kunt oa Biceps bij borst doen, en Triceps bij rug of geheel apart. Lekker armen pompen :Y

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:45
Ik doe het laatste jaar vanwege een elleboog blessure alleen maar borst met dumbells. Met barbell bench press (en bv pushups) ga ik kapot van de pijn, raar genoeg met dumbell bench press heb ik er geen last van.

• Leroy1909
wokkelz schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 18:52:
Ik doe het laatste jaar vanwege een elleboog blessure alleen maar borst met dumbells. Met barbell bench press (en bv pushups) ga ik kapot van de pijn, raar genoeg met dumbell bench press heb ik er geen last van.
Wellicht dat een bezoekje aan de fysio helpt :)

• wokkelz
Leroy1909 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:48:
[...]

Wellicht dat een bezoekje aan de fysio helpt :)
Ja hou maar op, heb denk ik al wel 50 behandelingen bij 3 verschillende fysio's achter de rug.

• Leroy1909
wokkelz schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 21:20:
[...]

Ja hou maar op, heb denk ik al wel 50 behandelingen bij 3 verschillende fysio's achter de rug.
Damn, ik weet dat iedereen zijn eigen fysio aanraadt want die doet wonderen, maar als je in omgeving Breda woont weet ik ook nog wel een goeie 🤣 heb nu 2 behandelingen gehad en m’n elleboog pijn is bijna helemaal weg, en m’n schouder is ook flink aan het verbeteren

• wokkelz
Leroy1909 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 21:29:
[...]

Damn, ik weet dat iedereen zijn eigen fysio aanraadt want die doet wonderen, maar als je in omgeving Breda woont weet ik ook nog wel een goeie 🤣 heb nu 2 behandelingen gehad en m’n elleboog pijn is bijna helemaal weg, en m’n schouder is ook flink aan het verbeteren
Ik woon regio Rotterdam maar ik sta er voor open om reistijd te hebben om hieraan geholpen te worden. Het is frustrerend!

• Barry|IA
De arm dag ging lekker :)

Heel lekker :D

Man man, wat lekker om echt volgas armen te rammen.

Geen rust, amper full ROM getraind, dus constante spanning op de biceps en triceps.

Een set ziet er dan ongeveer zo uit: cable curls 20 normale reps, daarna direct 10 halve reps, dan direct 10 seconde vasthouden op verschillende punten.

Dan direct door naar triceps, enzovoort enzovoort.

Toen ik klaar was zag ik aderen bovenop andere aderen. Ik ben super tevreden. Morgen eens zien hoe vol de armen staan :)

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:33
wokkelz schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 21:31:
[...]

Ik woon regio Rotterdam maar ik sta er voor open om reistijd te hebben om hieraan geholpen te worden. Het is frustrerend!
Ik ben niet bekend met je blessure maar misschien kan het kanaal van SquatUniversity je helpen. Is een fysio met focus op krachttraining.

Verwijderd

Wat mij hielp bij m'n tenniselleboog:
YouTube: How to Fix Elbow Pain (ONE SIMPLE EXERCISE!)

• VinnyAMS
Zo de squat 5x5 PR van 100kg is binnen. Toch een soort van mijlpaal die 100kg.
Verder ook de barbell curls nu alleen met de stang gedaan om de vorm te verbeteren.

https://youtu.be/xd5r3mhIceY

FitNotes Workout - vrijdag 19th februari 2021

** Barbell Squat **
- 100.0 kgs x 5 reps
- 100.0 kgs x 5 reps
- 100.0 kgs x 5 reps
- 100.0 kgs x 5 reps
- 100.0 kgs x 5 reps

** Overhead Press **
- 37.5 kgs x 5 reps
- 37.5 kgs x 5 reps
- 37.5 kgs x 4 reps
- 37.5 kgs x 5 reps
- 37.5 kgs x 5 reps

** Stiff-Legged Deadlift **
- 87.5 kgs x 5 reps

** Barbell Curl **
- 20.0 kgs x 8 reps
- 20.0 kgs x 8 reps

Verwijderd

Voor het eerst sinds tijden weer gekickboxt. Ik merk dat die lockdown echt killing is voor m'n conditie.

• Barry|IA
Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 15:20:
Voor het eerst sinds tijden weer gekickboxt. Ik merk dat die lockdown echt killing is voor m'n conditie.
Wellicht dat je over je conditie grens kunt gaan als je een foto van Hugo de Jonge op je bokszak plakt.

Verwijderd

Barry|IA schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 15:25:
[...]

Wellicht dat je over je conditie grens kunt gaan als je een foto van Hugo de Jonge op je bokszak plakt.
Haha ja, en van Rutte.

• VinnyAMS
Blijft een goede training. Ik heb wel eens mensen die zeggen is dat echt goed voor je conditie. Dan nodig ik ze altijd even een 15 minuten uit op de bokszak 😆✌
Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 15:20:

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11 07:49

Superkiwi

Hoi doei

Onze prison gym is uitgebreid met een uitzend-container. We mogen geen gebruik maken van de spullen die erin staan maar de uitbouw aan de buitenkant geeft opeens veel meer mogelijkheden :*)
Oa pull-up bars, klimtouw, verstelbare squat/benchbeugels en een diprek. Ook zijn er door wat jongens van de werkplaats geimproviseerde dumbbells gemaakt.
Al die extra opties zorgen weer voor toenemende motivatie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ARCEdHg3kEsbY81drXorXV0DmSU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GzALS0nKopdfHF57i1AtsF68.jpg?f=fotoalbum_large

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:49
Mijn mini home gym

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZDEuIopgp11Y6Z-vNFipkJXfxmo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SjkEZCQfXW94LYgKUbke7CHw.jpg?f=fotoalbum_large

• VinnyAMS
Zware training gisteren. De squats lopen prima alleen de BP blijft hangen op 70/72 kg. En moet ook nog werken aan de uitvoering van de BOR. Sta nog vaak met mijn rug in 45 of meer graden houding.

Iemand tips om de BP te verbeteren qua gewicht, keer dumbell fly's er tussen door?

FitNotes Workout - maandag 22nd februari 2021

**  Squat **
- 102.5 kgs x 5 reps
- 102.5 kgs x 5 reps
- 102.5 kgs x 5 reps
- 102.5 kgs x 5 reps
- 102.5 kgs x 5 reps

** Flat Barbell Bench Press **
- 75.0 kgs x 5 reps
- 70.0 kgs x 5 reps
- 70.0 kgs x 5 reps
- 70.0 kgs x 5 reps
- 70.0 kgs x 5 reps

** Barbell Row **
- 60.0 kgs x 5 reps
- 60.0 kgs x 5 reps
- 60.0 kgs x 5 reps
- 50.0 kgs x 5 reps
- 50.0 kgs x 5 reps

• HyperTrophy
  • Niet online
Ben ik ook wel benieuwd naar, extra oefeningen tbv BP, zit nu bij de 65kg 5x.
Probeer sinds deze week ook triceps bij te trainen, hopelijk gaat dat helpen, puur op gevoel ingezet.

[ Voor 7% gewijzigd door HyperTrophy op 23-02-2021 19:52 ]

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11 07:49

Superkiwi

Hoi doei

VinnyAMS schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:37:
Iemand tips om de BP te verbeteren qua gewicht
Ik deed vaak ná mijn reguliere setjes één rep met een zwaar gewicht. Voor mijn gevoel waren die normale setjes de keer daarna opeens een stuk lichter waardoor ik langzaam omhoog ging. Daar die ene zware rep op het eind ben ik wel sterker geworden.

En anders eens van je 5x5 afstappen en een 5-3-1 gaan doen, gewoon even lekker op kracht trainen.

[ Voor 10% gewijzigd door Superkiwi op 23-02-2021 20:08 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:48
Die laatste tip kan ik aanbevelen, die eerste ga ik zelf eens proberen, tx!

Dat is als de sportscholen weer eens opengaan. Ben benieuwd met de versoepelingen of daar ook beweging in komt.

• Barry|IA
VinnyAMS schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:37:
Zware training gisteren. De squats lopen prima alleen de BP blijft hangen op 70/72 kg. En moet ook nog werken aan de uitvoering van de BOR. Sta nog vaak met mijn rug in 45 of meer graden houding.

Iemand tips om de BP te verbeteren qua gewicht, keer dumbell fly's er tussen door?

FitNotes Workout - maandag 22nd februari 2021

**  Squat **
- 102.5 kgs x 5 reps
- 102.5 kgs x 5 reps
- 102.5 kgs x 5 reps
- 102.5 kgs x 5 reps
- 102.5 kgs x 5 reps

** Flat Barbell Bench Press **
- 75.0 kgs x 5 reps
- 70.0 kgs x 5 reps
- 70.0 kgs x 5 reps
- 70.0 kgs x 5 reps
- 70.0 kgs x 5 reps

** Barbell Row **
- 60.0 kgs x 5 reps
- 60.0 kgs x 5 reps
- 60.0 kgs x 5 reps
- 50.0 kgs x 5 reps
- 50.0 kgs x 5 reps
Excentrisch trainen met flink zwaarder gewicht. Dus je doet alleen de negatieve rep en drukt de stang niet omhoog. Hier heb je uiteraard een spotter bij nodig.

Jouw doel is echt kracht neem ik aan?

• Leroy1909
Gewoon van het 5x5 principe afstappen, hier ben je al zolang mee bezig.
Ga eens je 1rm meten, echt liften en niet uitrekenen. Van daaruit ga je eens een tijd van het 5x5 schema af. Je kunt sets van 6-8 reps doen, of 1 topset van 1 rep en daar 10% onder zitten gaan zitten en 3x3. Let op je top werkset is niet je 1rm.

5x5 is leuk om kennis te maken met, en heeft in sommige weken ook wel zn plek verdient. Maar als je kan niet verwachten dat je continu vooruit blijft gaan als je niks veranderd ;).

• Barry|IA
Oh, al lang bezig met 5x5.... zeker stoppen dan.

5x5 is leuk als je van skinny naar overall beetje mass wilt en sterker wilt worden op compounds en core.

Jij bent zelf al een flinke kerel, dus lekker overstappen op het hoog volume werk met lagere gewichten, focus op de isolatie-oefeningen.

Is ook veel leuker trainen man. Lekker creatief “shock the muscle” toepassen a la Arnold, met dropsets en supersets.

• VinnyAMS
Kracht is niet specifiek het doel. Grootte armen en borst zou erg mooi zijn. Wil naar een redelijk afgetraind lichaam toe.
Denk dat overstappen op een ander schema inderdaad het beste is.
Barry|IA schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:26:
[...]

Excentrisch trainen met flink zwaarder gewicht. Dus je doet alleen de negatieve rep en drukt de stang niet omhoog. Hier heb je uiteraard een spotter bij nodig.

Jouw doel is echt kracht neem ik aan?

• Barry|IA
VinnyAMS schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:40:
Kracht is niet specifiek het doel. Grootte armen en borst zou erg mooi zijn. Wil naar een redelijk afgetraind lichaam toe.

[...]
Wat ik zelf heb ondervonden is dat ik pas écht serieus begon te groeien toen ik de gewichten omlaag bracht en ipv 8 reps 15 tot 20 reps deed (let wel, ik ben niet naturel).

Een set bicep curls bijvoorbeeld, doe ik met 10kg dumbells op dit moment. Maar dan ga ik wel door tot de tranen in m’n ogen schieten.

Focus ligt bij mij op stretch, tweede prio is contractie. Zodra je een goede mind-muscle connectie hebt WEET je dat dit DE manier is om te groeien.

Wat je met 5x5 doet in combinatie met te zware gewichten is puur op kracht trainen en niet op massa. Natuurlijk zul je groeien, maar optimaal is het niet.

Groeien doe je door de spier te verzuren, of door deze helemaal vol te pompen met bloed en tijdens de pomp door te trainen.

Ik heb lang geluisterd naar wetenschappelijke adviezen, want die werken uiteraard het beste. Maar zonder de relatie tussen mind en muscle, kom je geen stap verder.

Goede video aanbevelingen naar mijn mening: Kali Muscle (ook nog een super grappig), Greg Douchette alles van Arnold uiteraard, John Meadows (geweldig!), Athlean-X, Rich Piana (goed voor motivatie ook), enz.

[ Voor 3% gewijzigd door Barry|IA op 23-02-2021 22:26 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@VinnyAMS Omdat ik ben begonnen, en hoofdzakelijk kracht train, val ik qua massa niet tot amper terug bij evt. ziekte of tijdelijk stoppen. Dat is wel het geval als je alleen bodybuilding doet. Ken er genoeg die dan terugvallen en er uit gaan zien als dikke zeekoe, zeker gebruikers die geen basis hebben. Of ze gaan veel minder eten, waardoor je echt vermagert. Sterker worden in kracht, behaal je met spotter, geduld en afwisseling van schema( elke 6-8 weken).
Stap eens over op 5 sets met elk 3 reps. Met 3 reps kun je meer gewicht gebruiken, en daar aan wennen en uitbouwen.

[ Voor 11% gewijzigd door Hackus op 23-02-2021 23:24 ]

• Barry|IA
Hackus schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 23:13:
@VinnyAMS Omdat ik ben begonnen, en hoofdzakelijk kracht train, val ik qua massa niet tot amper terug bij evt. ziekte of tijdelijk stoppen. Dat is wel het geval als je alleen bodybuilding doet. Ken er genoeg die dan terugvallen en er uit gaan zien als dikke zeekoe, zeker gebruikers die geen basis hebben. Of ze gaan veel minder eten, waardoor je echt vermagert. Sterker worden in kracht, behaal je met spotter, geduld en afwisseling van schema( elke 6-8 weken).
Stap eens over op 5 sets met elk 3 reps. Met 3 reps kun je meer gewicht gebruiken, en daar aan wennen en uitbouwen.
Een groot aandeel in dit verhaal is dat bodybuilders vaak een lager vetpercentage hebben dan powerlifters.

Ik neig zelf absoluut naar de bodybuilding kant, maar eens per maand je grenzen opzoeken qua kracht vind ik ook heerlijk.

Wat betreft jouw advies om zelfs terug te gaan op 3 reps: met welk doel zou je dat doen dan? @VinnyAMS wilt grote armen en borst, niet zo zeer sterker worden. Wat gaan 3 reps hem brengen?

[ Voor 9% gewijzigd door Barry|IA op 23-02-2021 23:32 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Barry|IA schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 23:30:
[...]

Een groot aandeel in dit verhaal is dat bodybuilders vaak een lager vetpercentage hebben dan powerlifters.

Ik neig zelf absoluut naar de bodybuilding kant, maar eens per maand je grenzen opzoeken qua kracht vind ik ook heerlijk.

Wat betreft jouw advies om zelfs terug te gaan op 3 reps: met welk doel zou je dat doen dan? @VinnyAMS wilt grote armen en borst, niet zo zeer sterker worden. Wat gaan 3 reps hem brengen?
Hij geeft ook aan dat hij vast zit op BP.
Kijk een naar Eddie Hall. Onder dat vetp zit ook massa.
Maar over mijzelf, Ik zit op 8.9%.
Kan mij zo klaar trainen voor BB wedstrijd, en zo ook SM wedstrijd op powerliften.
Krachttraining is een goede basis, om later BB te gaan doen.
Btw; boven de 12reps, zet niet aan tot spiermassa opbouw. Dat geeft grotendeels van de tijd het opgepompte/opgezette uiterlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Hackus op 23-02-2021 23:58 ]

• Philflow

Philflow

VinnyAMS schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:40:

[...]
Wat is je lengte en gewicht? Vet percentage?
Hoeveel sets bankdrukken per week doe je?
Triceps zijn belangrijk voor de grootte van je armen. Welke triceps oefeningen doe je?

Ander schema proberen lijkt me een goede eerste stap.

• VinnyAMS
47, 198,122kg. Vetpercentage volgens de weegschaal.29,2%. Nu heb ik al enige tijd een vetpercentage meter en een meetlint. Deze week drukke week met 5 dagen werken. Zal aankomend weekend die twee dingen is afstoffen en echt gebruiken.

2x 5x5 BP per week. exclusief de warmups.

Triceps closegrip BP en de rope pulldown.

Had dit YT kanaal ook nog bekeken. Lijkt mij op zich wel goede info.

https://youtu.be/UEMFxKWmRsE

Allemaal bedankt voor jullie tips.
Philflow schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 08:44:
[...]

Wat is je lengte en gewicht? Vet percentage?
Hoeveel sets bankdrukken per week doe je?
Triceps zijn belangrijk voor de grootte van je armen. Welke triceps oefeningen doe je?

Ander schema proberen lijkt me een goede eerste stap.

[ Voor 7% gewijzigd door VinnyAMS op 24-02-2021 10:48 ]

• Philflow

Philflow

VinnyAMS schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:05:
47, 198,122kg. Vetpercentage volgens de weegschaal.29,2%. Nu heb ik al enige tijd een vetpercentage meter en een meetlint. Deze week drukke week met 5 dagen werken. Zal aankomend weekend die twee dingen is afstoffen en echt gebruiken.

2x 5x5 BP per week. exclusief de warmups.

Triceps closegrip BP en de rope pulldown.
Oke. Voor een afgetraind lichaam is het natuurlijk logisch dat je wat vet zal moeten verliezen. Eerlijk gezegd zou ik daar mijn prioriteit van maken. Dat gaat je gezondheid ook ten goede komen. Als je vet verlies prioriteit wil gaan geven zul je minder moeten gaan eten dan je verbrandt, daar ontkom je niet aan.

Los daarvan is het duidelijk dat je dus niet meer vooruit gaat met 10 sets bankdrukken per week. Dit is best wel begrijpelijk, het gebeurt bij meer mensen. Wellicht ga je beter vooruit op bijvoorbeeld ~14 sets bankdrukken per week. Het proberen waard. En dan wil je je kcal tekort natuurlijk niet te groot maken, want dan wordt het moeilijker om vooruit te gaan.

Overigens gaan voor naturel bodybuilding kracht (met name in de medium rep ranges) en spiergroei voor een groot gedeelte samen. Wil je een meer gespierd bovenlijf hebben dan zal je 5rm bench press moeten toenemen. 5x75kg voor iemand van >100kg is nog relatief laag.

Als je op een lager vetpercentage komt kun je ook weer gaan denken aan lean bulken met een klein surplus. Dit maakt het makkelijker om sterker te worden.

ps. die triceps oefeningen zijn prima.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@VinnyAMS Neem de tijd, het gaat allemaal niet zo snel(naturel). als je je richt op KT, zul je er minder snel gespierd uitzien. Wil je een fitbody, zul je anders moeten gaan trainen, maar dan zal het gebruikte gewicht niet toenemen. Je zult eerst massa moeten opbouwen om later je vetp. te kunnen verlagen, anders valt er weinig te zien. Je moet keuzes maken. je kunt ook flink gaan cutten, en dan lean gainen. net wat jij wilt

• Philflow

Philflow

Alleen kun je je afvragen hoe goed je massa kan opbouwen met een vetpercentage van 30%. Met een dergelijk vet percentage heb je een grote kans dat je bijvoorbeeld insuline resistent bent en een lager testosteron hebt. Verder is de muscle protein synthesis response ook flink lager in mensen met een hoger vetpercentage. Allemaal niet zo ideaal.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Philflow schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:59:
Alleen kun je je afvragen hoe goed je massa kan opbouwen met een vetpercentage van 30%. Met een dergelijk vet percentage heb je een grote kans dat je bijvoorbeeld insuline resistent bent en een lager testosteron hebt. Verder is de muscle protein synthesis response ook flink lager in mensen met een hoger vetpercentage. Allemaal niet zo ideaal.
Vetp. met zo'n weegschaal zegt niets natuurlijk. verder is @VinnyAMS ook met kickboksen bezig,en misschien nog andere dingen om iets af te vallen in vetp. wbt insuline en test, klets je nu een eind weg. dat zal wel kunnen gebeuren als @VinnyAMS totaal niet traint

• Philflow

Philflow

Hackus schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:09:
[...]
Vetp. met zo'n weegschaal zegt niets natuurlijk.
Helemaal mee eens maar ik heb ook zijn videos gezien. Ik denk dat 30% redelijk in de buurt zal zitten.
Verder is @VinnyAMS ook met kickboksen bezig,en misschien nog andere dingen om iets af te vallen in vetp. wbt insuline en test, klets je nu een eind weg. dat zal wel kunnen gebeuren als @VinnyAMS totaal niet traint
Dat lijkt misschien geklets maar er zijn goede wetenschappelijke studies onder American football spelers waarbij insuline resistentie al op een flink lager vetpercentage dan 30% optreedt.

Voor wat betreft testosteron, voor iemand die naturel is, vetpercentage rond de 30% en 48 jaar oud... ik ben benieuwd. Zal mij niks verbazen als het niet optimaal is.

Maar los van de argumenten rond spieropbouw zou ik afvallen alleen al aanraden voor gezondheid.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Philflow schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:26:
[...]

Helemaal mee eens maar ik heb ook zijn videos gezien. Ik denk dat 30% redelijk in de buurt zal zitten.

[...]

Dat lijkt misschien geklets maar er zijn goede wetenschappelijke studies onder American football spelers waarbij insuline resistentie al op een flink lager vetpercentage dan 30% optreedt.

Voor wat betreft testosteron, voor iemand die naturel is, vetpercentage rond de 30% en 48 jaar oud... ik ben benieuwd. Zal mij niks verbazen als het niet optimaal is.

Maar los van de argumenten rond spieropbouw zou ik afvallen alleen al aanraden voor gezondheid.
Optimaal is wat anders natuurlijk.
20/25kg afvallen is sowieso goed/beter voor zijn gezondheid.

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Ook de snelste weg naar resultaat en je beter voelen met alle gezondheidsvoordelen daar nog bij. Imho altijd eerst overtollig vet verliezen en dan opbouwen of je moet al onder de 20% zitten.

• Mime010
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13-11 12:59
Misschien een inkoppertje.. maar een simpel bench/Squat rek is zeker niet echt goedkoper dan dit te krijgen?

Bekijk TecTake - haltersteunen voor lange halters - hoogte verstelbaar - zwart - 402147 op: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:32

Osxy

Holy crap on a cracker

Mime010 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 20:15:
Misschien een inkoppertje.. maar een simpel bench/Squat rek is zeker niet echt goedkoper dan dit te krijgen?

Bekijk TecTake - haltersteunen voor lange halters - hoogte verstelbaar - zwart - 402147 op: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp
Decathlon heeft er 1 die regelmatig in en uit voorraad gaat.
https://www.decathlon.nl/...g/_/R-p-158534?mc=8380452

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• Mime010
Osxy schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 20:17:
[...]

Decathlon heeft er 1 die regelmatig in en uit voorraad gaat.
https://www.decathlon.nl/...g/_/R-p-158534?mc=8380452
Yes, die had ik ook gezien. Volgens mij een prima ding. Alleen als ik het makkelijk kan opbergen / verschuiven heeft het toch mijn voorkeur (helaas weinig ruimte thuis).

• Philflow

Philflow

Mime010 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 20:35:
[...]

Yes, die had ik ook gezien. Volgens mij een prima ding. Alleen als ik het makkelijk kan opbergen / verschuiven heeft het toch mijn voorkeur (helaas weinig ruimte thuis).
Hier nog een alternatief: https://www.amazon.nl/K-S...nds&qid=1614195709&sr=8-1

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mime010 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 20:15:

In die prijsklasse zit je echt al aan de onderkant van de markt, de vraag is van welke kwaliteit dat soort producten zijn. Met name gelet op hoe makkelijk ze omvallen of hoe goed een halter blijft liggen. Zeker met dit soort steunen heb je heel weinig marge als het mis gaat, een miniem vlak voor de halter met geen enkele vorm van safeties.

[ Voor 9% gewijzigd door Tsurany op 24-02-2021 21:08 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Mime010

• Philflow

Philflow

Mime010 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:16:
[...]
Ziet er leuk uit, ga even kijken.
Scherpe prijs ook.

• Mime010
Tsurany schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:07:
[...]

In die prijsklasse zit je echt al aan de onderkant van de markt, de vraag is van welke kwaliteit dat soort producten zijn. Met name gelet op hoe makkelijk ze omvallen of hoe goed een halter blijft liggen. Zeker met dit soort steunen heb je heel weinig marge als het mis gaat, een miniem vlak voor de halter met geen enkele vorm van safeties.
Dat klopt zeker. Ben ook niet van plan super veel te liften. Maar snap wat je bedoeld, je zal maar net moeite hebben en je tikt zo’n houder scheef 😬

Misschien is de eerder genoemde Decathlon rack dan nog het beste.

Edit: ondanks best positieve recensies op Decathlon doet het me toch wat slapjes / plastic ogen.

[ Voor 6% gewijzigd door Mime010 op 24-02-2021 21:20 ]

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Mime010 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:16:
[...]

Ziet er leuk uit, ga even kijken.
Heb zelf ook een K-Sport half-rack, je kan merken dat het goedkoop is maar met mijn gewichten sterk zat (max backsquat van 100KG-ish op het moment). Limiet van 250KG geloof ik niet volledig maar denk niet dat ik dat ooit ga bereiken en als dat wel zo is denk ik dat ik tegen die tijd wel een upgrade heb gedaan naar een full-rack.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mime010 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:18:
[...]

Dat klopt zeker. Ben ook niet van plan super veel te liften. Maar snap wat je bedoeld, je zal maar net moeite hebben en je tikt zo’n houder scheef 😬

Misschien is de eerder genoemde Decathlon rack dan nog het beste.

Edit: ondanks best positieve recensies op Decathlon doet het me toch wat slapjes / plastic ogen.
Ook dat rek is natuurlijk gewoon prul, is het tijdelijk dan is het nog wel een aardige aankoop maar voor lange termijn wil je gewoon kwaliteit. Ik heb zelf ook die fout gemaakt, een product van Gorilla Sports gekocht. Dat is echt enorme bagger, het ijzerwerk blijft nog wel stevig maar elk ander onderdeel is binnen een half jaar defect.

Als ik dan naar mijn ATX rack kijk dan ben ik wel heel wat extra euro's kwijt maar dat is gewoon zo ontzettend stevig, daar durf ik wel op te vertrouwen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Mime010
Osxy schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:25:
[...]

Heb zelf ook een K-Sport half-rack, je kan merken dat het goedkoop is maar met mijn gewichten sterk zat (max backsquat van 100KG-ish op het moment). Limiet van 250KG geloof ik niet volledig maar denk niet dat ik dat ooit ga bereiken en als dat wel zo is denk ik dat ik tegen die tijd wel een upgrade heb gedaan naar een full-rack.
Zit zelf niet tegen de 100 aan (heb ook niet zoveel gewichten haha).

Is het wel stabiel? Ik las dat het rubbers had aan de onderkant, maar tik je zo’n houder niet snel of makkelijk scheef?

Doe nu een benchpress op een bankje met een bicep stang. Niet ideaal en moet de stang na de oefening steeds op m’n schoot werpen :/

• Mime010
Tsurany schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:25:
[...]

Ook dat rek is natuurlijk gewoon prul, is het tijdelijk dan is het nog wel een aardige aankoop maar voor lange termijn wil je gewoon kwaliteit. Ik heb zelf ook die fout gemaakt, een product van Gorilla Sports gekocht. Dat is echt enorme bagger, het ijzerwerk blijft nog wel stevig maar elk ander onderdeel is binnen een half jaar defect.

Als ik dan naar mijn ATX rack kijk dan ben ik wel heel wat extra euro's kwijt maar dat is gewoon zo ontzettend stevig, daar durf ik wel op te vertrouwen.
Ja alles wat ik nu koop is meer voor erbij. Even thuis trainen.

Als ik echt een goede ruimte thuis zou hebben, zou ik inderdaad wel willen investeren in wat mooi spul.

(Ook hier bij Gorilla Sports een bankje gekocht.. ja het is geen super kwaliteit)

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik blijf erbij... buy once, cry once ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Philflow

Philflow

Het squatrack van Decathlon prul? Ben ik het toch niet mee eens. Ik kan er prima mee trainen, vrienden van mij ook. Kan volgens de specificaties 175 kg gewichten aan en gezien de constructie heb ik daar geen twijfels over. Optrekken met 20 kg aan mijn riem gaat ook prima, rek geeft geen enkele krimp. Zou me verbazen als dit rek niet 10 jaar mee kan.

En ja natuurlijk kun je betere spullen krijgen als je er voor wil betalen maar dit is imo zeker geen prul. Nadeel is wel dat de squat arms weinig voorstellen.

• HyperTrophy
  • Niet online
Het squatrack van Decathlon is best nog wel degelijk, tot 175kg, ga ik toch nog lang niet halen, en wat is nou 150€ voor je eerste rack?
Had ook graag een ATX full rack gewild, maar slecht verkrijgbaar, en hopelijk na deze *peep* lockdown niet persoonlijk meer nodig. Maar zeg nooit nooit!

Heb daarnaast al een andere dure hobby (fotografie), het is ook een beetje geven en nemen.

[ Voor 13% gewijzigd door HyperTrophy op 24-02-2021 21:37 ]

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

LuNaTiC schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:33:
Ik blijf erbij... buy once, cry once ;)
Normaal volledig mee eens maar in mijn geval kan ik nu geen full-rack kwijt en wilde ik niet teveel uitgeven aan een tussenoplossing :) (Daarnaast was verkrijgbaarheid ook een grote factor)

[ Voor 8% gewijzigd door Osxy op 24-02-2021 21:37 ]

• Mime010
Ja soms is het ook keuzes maken. Niet iedereen heeft ruimte om wat spul te plaatsen.

Verder is €150 nog te doen (als je op een later moment weer naar de sportschool gaat). Ben je van plan thuis te blijven sporten kan je inderdaad best investeren.

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Rack was serieus goedkoopste van hele setup, 100KG aan bumperplates deden meeste zeer..

• Mime010
Osxy schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:40:
Rack was serieus goedkoopste van hele setup, 100KG aan bumperplates deden meeste zeer..
Heb hier een aantal schijven van Decathlon. Prijs is nog prima te doen.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Philflow schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:35:
Het squatrack van Decathlon prul? Ben ik het toch niet mee eens. Ik kan er prima mee trainen, vrienden van mij ook. Kan volgens de specificaties 175 kg gewichten aan en gezien de constructie heb ik daar geen twijfels over. Optrekken met 20 kg aan mijn riem gaat ook prima, rek geeft geen enkele krimp. Zou me verbazen als dit rek niet 10 jaar mee kan.

En ja natuurlijk kun je betere spullen krijgen als je er voor wil betalen maar dit is imo zeker geen prul. Nadeel is wel dat de squat arms weinig voorstellen.
Ja, het is echt prul. Als je alle mogelijke squat racks op een rij zet zitten deze in de categorie die je enkel neemt als je niet de mogelijkheden hebt om beter materiaal aan te schaffen of op een andere manier beperkt bent. Het zal voldoen als je een paar maanden wilt overbruggen of als er vanwege Corona niks anders te krijgen is maar als je dit echt als langdurige hobby op wilt pakken dan zou ik hier absoluut niet mee beginnen, je gaat het echt op korte termijn al weer willen vervangen.

• HyperTrophy
  • Niet online
Mooi verwoord!
Ja, het is echt prul.
valt best mee, het is best een stabiel rack
Als je alle mogelijke squat racks op een rij zet zitten deze in de categorie die je enkel neemt als je niet de mogelijkheden hebt om beter materiaal aan te schaffen of op een andere manier beperkt bent.
Hier heb je helemaal gelijk, voor dit budget is dit gewoon een 'compleet' rack.
Het zal voldoen als je een paar maanden wilt overbruggen of als er vanwege Corona niks anders te krijgen is maar als je dit echt als langdurige hobby op wilt pakken dan zou ik hier absoluut niet mee beginnen,
Klopt, voor mij althans, het was een bewuste keuze om een, kleiner, mobieler, doch stevig rack aan te schaffen tijdens deze periode.
je gaat het echt op korte termijn al weer willen vervangen.
Al zou ik er een jaar of twee mee doen, vind ik het geld ( € 150 ) meer dan waard.

Daarnaast ben ik het enorm met je eens dat het niet een compleet rack is, er zit een half spotter arm op, je kunt er verder geen attachments of uitbreidingen op koppelen. Het frame is uniek, geen standaard kokerframe met gatenpatroon.
Het frame is eigenlijk net wat te smal, pullup bar had wat breder gemogen, en de ruimte tussen de staanders had wat breder gemogen voor tijdens het squatten.

Qua safeties zou ik hierop niet zo snel een 1RM gaan proberen, wat squatten betreft.

Je kunt dit goedkopere rack dan inderdaad totaal niet vergelijken met een powerrack. Maar het heeft wel potentie.

[ Voor 98% gewijzigd door HyperTrophy op 25-02-2021 09:16 ]

• Philflow

Philflow

Tsurany schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 23:10:
[...]

Ja, het is echt prul. Als je alle mogelijke squat racks op een rij zet zitten deze in de categorie die je enkel neemt als je niet de mogelijkheden hebt om beter materiaal aan te schaffen of op een andere manier beperkt bent. Het zal voldoen als je een paar maanden wilt overbruggen of als er vanwege Corona niks anders te krijgen is maar als je dit echt als langdurige hobby op wilt pakken dan zou ik hier absoluut niet mee beginnen, je gaat het echt op korte termijn al weer willen vervangen.
Heb je zelf getraind met het rack van Decathlon? Heb je het zelf in elkaar gezet?

• Barry|IA
Hackus schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 23:39:
[...]

Hij geeft ook aan dat hij vast zit op BP.
Kijk een naar Eddie Hall. Onder dat vetp zit ook massa.
Maar over mijzelf, Ik zit op 8.9%.
Kan mij zo klaar trainen voor BB wedstrijd, en zo ook SM wedstrijd op powerliften.
Krachttraining is een goede basis, om later BB te gaan doen.
Btw; boven de 12reps, zet niet aan tot spiermassa opbouw. Dat geeft grotendeels van de tijd het opgepompte/opgezette uiterlijk.
Reken maar dat +12 reps bij mij aanzetten tot spieropbouw.

Ik snap het verhaal powerlifter vs. bodybuilding niet echt. Een bodybuilder is zijn spiermassa eerder kwijt? Waarom dan? Een powerlifter, zo ook Eddie Hall, vind ik er niet echt bepaald sportief uit zien. Eerder dik. Die zal zijn massa zeker langer vasthouden ja :)

• Philflow

Philflow

Barry|IA schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 10:03:
[...]
Reken maar dat +12 reps bij mij aanzetten tot spieropbouw.
Zeker, dit is ook bevestigd in vele studies. Zelfs tot 25 reps zet goed aan tot spierbouw.

Goed uitgelegd hier door Stuart Phillips, met referenties naar 5 studies.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@VinnyAMS Ga je je training aanpassen, en dieet, of wat is het plan nu ?

@Philflow dat geldt voor benen en kuiten :P
(weet nog goed dat ik werd uitgelachen op high-reps squats)

[ Voor 43% gewijzigd door Hackus op 25-02-2021 13:14 ]

• Philflow

Philflow

Hackus schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:01:
Is ook aangetoond voor bovenlichaam.

• Philflow

Philflow

Voor de liefhebbers: triceps groei na 8 weken trainen, links met 25-35 reps, rechts met 8-12 reps.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/h9jfcPs.jpg

Biceps groei, links met 25-35 reps, rechts met 8-12 reps.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uO8RRCQ.jpg

De deelnemers waren jonge mannen met trainingservaring. Gemiddelde 1RM bench press zo'n 100 kg, squat zo'n 120 kg.

Studie: https://journals.lww.com/...sistance_Training.36.aspx

[ Voor 24% gewijzigd door Philflow op 25-02-2021 15:11 ]

• VinnyAMS
Wil een ander schema gaan aankopen/maken.

Dan vooral schema met oefeningen gericht op mijn powerrack met lat pully en andere materialen voorhanden.(dumbells, halterstang+schijven).

Dieet is voor mij heel moeilijk. Ik heb 8 maanden lang Intermittent fasting (IF) gedaan(16-8) en mijn eten bijgehouden in My fitness pall. Daar weinig vooruitgang mee behaald. Daarom dus gaan hardlopen om daar mee af te vallen. Het calorieën in vs uit snap ik helemaal het onder je caloriebehoefte eten ook.
Hackus schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:01:
@VinnyAMS Ga je je training aanpassen, en dieet, of wat is het plan nu ?

• Philflow

Philflow

VinnyAMS schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:08:
Dieet is voor mij heel moeilijk. Ik heb 8 maanden lang Intermittent fasting (IF) gedaan(16-8) en mijn eten bijgehouden in My fitness pall. Daar weinig vooruitgang mee behaald. Daarom dus gaan hardlopen om daar mee af te vallen. Het calorieën in vs uit snap ik helemaal het onder je caloriebehoefte eten ook.
Oke dan weet je dus dat IF blijkbaar niet zo lekker werkt voor jou. Hoeveel kcal at je toen?

• VinnyAMS
2085 waar ik vaak nog onderzat. 4 tot 5 dagen in de week werken van 8 tot 5. Nam ik om 12:00 standaard Alpro/skyr 500 gram met zonnatura muesli.Verdereen appel/banaan/mandarijn. 18:00/19:00 goede maaltijd. Wel veel pasta/rijst/aardappelen.
Philflow schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:10:
[...]

Oke dan weet je dus dat IF blijkbaar niet zo lekker werkt voor jou. Hoeveel kcal at je toen?

• Philflow

Philflow

VinnyAMS schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:26:
2085 waar ik vaak nog onderzat. 4 tot 5 dagen in de week werken van 8 tot 5. Nam ik om 12:00 standaard Alpro/skyr 500 gram met zonnatura muesli.Verdereen appel/banaan/mandarijn. 18:00/19:00 goede maaltijd. Wel veel pasta/rijst/aardappelen.
en woog je dan alles rauw op de weegschaal?

Het lijkt me namelijk niet zo waarschijnlijk dat je op 2085 kcal echt niet zou afvallen. Maar nauwkeurig calorieen tellen vergt best wel wat moeite. En het is makkelijk om foutjes te maken of dingen te vergeten.

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Maar met 2k kcal viel je niet af? of was het probleem met diëten het volhouden hiervan?

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Philflow schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 08:19:
[...]

Heb je zelf getraind met het rack van Decathlon? Heb je het zelf in elkaar gezet?
Nee, is dat nodig? Dat het rack een beperking heeft van 175 kilo zegt al genoeg, hij is niet bedoeld om een trainingsleven mee te gaan. Ga je intensief trainen met veel squats dan kan je binnen een paar jaar de 200 kilo wel halen, dan is dit rack dus niet meer geschikt.
Daarnaast zijn de safeties erg klein, als je ze nodig hebt moet je goed mikken om opgevangen te worden. Ook voor bijvoorbeeld een incline press zitten ze erg dicht bij het rack waardoor je weinig ruimte hebt. om die bar kwijt te kunnen als je er zelf nog tussen zit.
Met oefeningen als een rack pull of een bent over row zijn grote safeties ook erg handig om de bar op te leggen, dat gaat hier ook een stuk lastiger.

Allemaal punten die te accepteren zijn als je een paar maanden wilt trainen tot de gyms weer open gaan. Echter als het je primaire rack is om thuis te trainen dan zou ik het echt overslaan en direct voor echt een kwaliteitsproduct gaan dat met je mee kan groeien.

• VinnyAMS
@Philflow De skyr en andere via barcode scanner. De muesli een keer gewogen en dan elke dag zelfde bakje met zelfde hoeveelheid. Avond eten woog ik niet af.

@Vuvuzela Nee blijf rond die 120/122 kg hangen. Dan zou je dus zeggen of ik heb heel veel spieren erbij. Ik houd erg veel vocht vast. Of ik eet gewoon niet onder mijn caloriebehoefte en moet dat herzien.,

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

VinnyAMS schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:26:

[...]
Ging je na deze maaltijd nog trainen ?
Veel pasta, rijst en aardappels zijn glycemisch niet echt geschikt om af te vallen.

• Philflow

Philflow

Vind ik wel relevant ja. Ik dacht eerst ook dat het een prut rack zou zijn, totdat een vriend hem bestelde. Ik heb hem geholpen met in elkaar zetten en toen een paar keer met hem getraind. Een week later heb ik hem zelf besteld.
Ga je intensief trainen met veel squats dan kan je binnen een paar jaar de 200 kilo wel halen, dan is dit rack dus niet meer geschikt.
Als dat je ambitie is dan is dit rack inderdaad niet geschikt. Dan is een ATX met een rating tot 400 kg een veel betere keus.

Maar er zijn ook veel mensen die nooit op 1RM trainen en hun hele trainingsleven genoeg hebben aan bijvoorbeeld 150kg squatten. Als ze dat halen kunnen ze gewoon lekker doorgaan totdat ze 20 reps kunnen met 150 kg. Nou dan zijn de meeste mensen wel even bezig hoor.
Daarnaast zijn de safeties erg klein, als je ze nodig hebt moet je goed mikken om opgevangen te worden.
Qua safeties heb je helemaal gelijk. Die zijn een stuk minder. Als je die wil hebben kun je beter doorsparen. Qua incline press heb ik geen nadeel ondervonden. Qua degelijkheid heb ik nog geen punt gevonden waarvan ik denk dat het de 10 jaar niet zal halen. Maar wie weet.

• VinnyAMS
17:00 klaar met werken. 17:10 thuis dan trainen daarna eten.
Zijn dit soort apps aan te raden? Zoek ondersteuning/begeleiding eigenlijk.
Hackus schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:51:
[...]

Ging je na deze maaltijd nog trainen ?
Veel pasta, rijst en aardappels zijn glycemisch niet echt geschikt om af te vallen.

• Philflow

Philflow

VinnyAMS schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:47:
@Philflow De skyr en andere via barcode scanner. De muesli een keer gewogen en dan elke dag zelfde bakje met zelfde hoeveelheid. Avond eten woog ik niet af.
Dan hebben we daar je probleem gevonden. Het is erg makkelijk om te onderschatten hoeveel je eet als je niet alles telt. Iemand van jouw gewicht die ook nog traint gaat vrijwel zeker afvallen op ~2100 kcal (daar heeft de glycemische index niets mee te maken trouwens).

Maar ja, alle kcal nauwkeurig tellen is best een hoop werk en het is ook niet noodzakelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 25-02-2021 15:57 ]

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik heb nog nooit minder dan 2100 kcal gegeten met een lengte van 1.92m en ben uiteindelijk van 125kg helemaal tot 78 kg gecut.

Dus als je 1.98m (?) bent en rond die 122kg moet je je wel achter je oren krabben wat er met ja calorie in vs calorie out gebeurt.

Zelfs al zou je de hele dag niets uitvoeren zou je theoretisch gezien nog moeten afvallen @ 2085 kcal.

Lijkt me dan idd dat je het toch niet goed genoeg trackt. En dan echt proberen op het grammetje te wegen en elke lepel olie loggen etc.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

De goedkoper Gear, is leuk voor erbij, maar niet voor lange termijn. Je kunt thuis trainen voor niet al te veel geld. maar dat is het ook. Ik heb 30-35j geleden een verstelbaar bankje laten maken, en scottcurl bankje en kuithef-machine. dat is nog allemaal in goede staat. niet lang geleden voor het eerst opnieuw laten bekleden.
materiaal is 6cm vierkante buis, en 3.5mm dik

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

VinnyAMS schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:54:
17:00 klaar met werken. 17:10 thuis dan trainen daarna eten.
Zijn dit soort apps aan te raden? Zoek ondersteuning/begeleiding eigenlijk.

[...]
Na trainen heb je amper koolhydraten nodig, als je verder niets meer doet dan het gebruikelijk relaxen.
Maak een schema, en hou dat aan als leidraad. Leer jezelf aan wat nodig is, en hoe je reageert op het dieet.
pas zo nodig elke 10 dagen aan.

Volwassen en 1.98m.
80g vet = 720 Kcals
240g eiwit = 960 Kcals
180g carbs = 720 Kcals

2400Kcals totaal.
eiwit en carbs kun je iets mee schommelen, maar niet teveel en niet constant. Elke Kcal is energie, je hoeft geen extra carbs te eten voor meer energie. begin de dag met de meeste carbs, uit complexe (havermout)
Daar kun je langere tijd op teren. (sowieso eiwit na trainen/voor slapengaan)

@Philflow 2100Kcals is veel te weinig voor volwassen iemand van 1.98m. die hele dag werkt en ook nog traint

[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 25-02-2021 16:16 ]

• Philflow

Philflow

@Hackus vind ik ook. Zou ik ook niet aanraden.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Kwestie van ff je stats door een bmr calculator halen en kijken waar je op uitkomt. Blijft enigszins nattevingerwerk met name omdat je NEAT en verdere arbeid/beweging lastig in te schatten is maar dat is ook een kwestie van testen en finetunen.

Zelf heb ik dat redelijk onder controle gekregen door echt wel nauwkeurig mn eten te tracken met MFP en mn calories out met mn fitbit te meten.

Dat laatste is natuurlijk niet bijzonder betrouwbaar maar als je een goed idee krijgt hoeveel je fitbit je werkelijke output overschat heb je een redelijk goed idee.

Zo is mn onderhoud nu @2500 kcal in bij MFP en rond de 3000 kcal out volgens mn Fitbit.

Als ik die variabelen constant houd kan ik ook daarmee verder finetunen adhv mn doel.

Geen exacte wetenschap maar wel wat redelijk in de buurt komt.
Voor de bulkers onder ons ws onnodig maar als je een beetje wil cutten zonder dat je te agressief cut of juist alsnog boven je onderhoud komt, een aardig handige leidraad imo.

Pagina: 1 ... 51 ... 125 Laatste

Let op:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.