Elke training bijna elke set. Ook de lichte sets kun je dingen uithalen, of niet natuurlijk haha. Maar altijd goed voor je eigen feedback.Dzine schreef op zondag 7 februari 2021 @ 21:24:
Wat fijn dat er ook over dit onderwerp een tweakers topic is.
Hier is geen sprake van een noemenswaardige thuis gym. Ik mis het liften al sinds kerst. Nu is beetje kettlebell zwaaien, pull-ups en zandzak squads (en hardlopen).
Vraag; hoe vaak filmen jullie je rep(s) tbv analyse?
NooitDzine schreef op zondag 7 februari 2021 @ 21:24:
Wat fijn dat er ook over dit onderwerp een tweakers topic is.
Hier is geen sprake van een noemenswaardige thuis gym. Ik mis het liften al sinds kerst. Nu is beetje kettlebell zwaaien, pull-ups en zandzak squads (en hardlopen).
Vraag; hoe vaak filmen jullie je rep(s) tbv analyse?
Maar voor beginner, kan het handig zijn om te doen. je kunt dan de beweging zelf bekijken
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ook voor de vergevorderdeHackus schreef op maandag 8 februari 2021 @ 17:10:
[...]
Nooit![]()
Maar voor beginner, kan het handig zijn om te doen. je kunt dan de beweging zelf bekijken
Met MotionView
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Mideo 😎 muziek moet door blijven lopen natuurlijk
Ja dat was dus mijn volgende vraag, met welke app dan?
You must me joking. Wat is dit v advanced spul?
[ Voor 64% gewijzigd door Dzine op 08-02-2021 20:16 ]
Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....
Ik ben dik tevreden. Squatrack en bankje van Decathlon. Schijven en stang van Tunturi. Zou mij verbazen als die stang niet meer dan 100kg aan kan, voelt erg solide. 't is wel even wennen zo in je woonkamer
Trouwens een dikke pluim voor Decathlon: vrijdag besteld, maandag voor 12:00 geleverd, zelfs met een dik pak sneeuw op straat.
Trouwens een dikke pluim voor Decathlon: vrijdag besteld, maandag voor 12:00 geleverd, zelfs met een dik pak sneeuw op straat.

Wat zijn jullie ervaringen met grip trainers? Zat er aan te denken omdat ik veel last heb van koude vingers en zo mijn vingers in beweging houd plus daarnaast mijn grip zou kunnen verbeteren.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ziet er goed uit zeg. Voor zover je het wilt delen: wat betaal je nu voor dit alles?Philflow schreef op maandag 8 februari 2021 @ 20:09:
Ik ben dik tevreden. Squatrack en bankje van Decathlon. Schijven en stang van Tunturi. Zou mij verbazen als die stang niet meer dan 100kg aan kan, voelt erg solide. 't is wel even wennen zo in je woonkamer![]()
[Afbeelding]
Als je echt je grip wilt trainen zou ik meer gaan deadliften!Tsurany schreef op maandag 8 februari 2021 @ 21:31:
Wat zijn jullie ervaringen met grip trainers? Zat er aan te denken omdat ik veel last heb van koude vingers en zo mijn vingers in beweging houd plus daarnaast mijn grip zou kunnen verbeteren.
Ik heb zelf drie Captains of Crush grippers, erg leuk om mee bezig te zijn, maar heb het idee dat de grip zich sneller ontwikkelt met deadliften dan met deze grippers. Probeer beide ook niet teveel te combineren ( grippers voor deadliften ) want het beïnvloed elkaar wel!! De spieren en pezen in je handen werken net even wat anders dan in je armen en benen!
Het squatrack kost ca 150 euro, en het bankje kost 70 euro. Heb ze beide zelf ook.mefjoew schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 07:59:
[...]
Ziet er goed uit zeg. Voor zover je het wilt delen: wat betaal je nu voor dit alles?
Rack zou tot 175kg aan moeten kunnen.
Bevalt tot nu toe erg goed, had wel net wat breder gemogen!
Dank je!mefjoew schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 07:59:
[...]
Ziet er goed uit zeg. Voor zover je het wilt delen: wat betaal je nu voor dit alles?
Squatrack 149
Bankje 69
Stang 55
Gewichten: denk ongeveer 160 voor 80 kg. Vrij prijzig door de grote schaarste.
Had wel een uitgebreide review verwacht van een Gear testerPhilflow schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 09:27:
[...]
Dank je!
Squatrack 149
Bankje 69
Stang 55
Gewichten: denk ongeveer 160 voor 80 kg. Vrij prijzig door de grote schaarste.
(of is deze voor jezelf om mee te gaan trainen)
De rack pull zit er al twee keer per week in, de deadlift zelf gaat niet aangezien ik dat mijn vloer niet aan wil/kan doen. Al hanteer ik daar een ruime marge qua gewicht ten opzichte van de 1RM max aangezien ik merk dat ik er snel blessures door op loop.HyperTrophy schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 08:09:
[...]
Als je echt je grip wilt trainen zou ik meer gaan deadliften!
Ik heb zelf drie Captains of Crush grippers, erg leuk om mee bezig te zijn, maar heb het idee dat de grip zich sneller ontwikkelt met deadliften dan met deze grippers. Probeer beide ook niet teveel te combineren ( grippers voor deadliften ) want het beïnvloed elkaar wel!! De spieren en pezen in je handen werken net even wat anders dan in je armen en benen!
Maar ik zit met name met de koude handen achter de computer en hoopte zo twee doelen te kunnen combineren. Grip training ten warmte handen krijgen door de extra bloedtoevoer die nodig is.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Zal vast uitverkocht zijn maar heb je linkjesPhilflow schreef op maandag 8 februari 2021 @ 20:09:
Ik ben dik tevreden. Squatrack en bankje van Decathlon. Schijven en stang van Tunturi. Zou mij verbazen als die stang niet meer dan 100kg aan kan, voelt erg solide. 't is wel even wennen zo in je woonkamer![]()
[Afbeelding]
Ik ben ruimte aan het maken voor een kleine HomeGym omdat ik merk dat deze lockdown nog wel even gaat duren en ik, ook nadien, thuis de mogelijkheid wil hebben.
chin ups/ gewoon hangen (eventueel aan 1 arm) werkt voor mij goed voor gripTsurany schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 12:40:
[...]
De rack pull zit er al twee keer per week in, de deadlift zelf gaat niet aangezien ik dat mijn vloer niet aan wil/kan doen. Al hanteer ik daar een ruime marge qua gewicht ten opzichte van de 1RM max aangezien ik merk dat ik er snel blessures door op loop.
Maar ik zit met name met de koude handen achter de computer en hoopte zo twee doelen te kunnen combineren. Grip training ten warmte handen krijgen door de extra bloedtoevoer die nodig is.
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Ik weet niet wat je budget is en wat je tijdslijnen zijn maar wellicht is het handig om dan wel voor wat meer kwaliteit te gaan zoals een rack van ATX of Rogue. Die racks kunnen veel meer gewicht dragen, zijn steviger en hebben meer attachments mocht je later willen upgraden. Zo vind ik de safeties van ATX een stuk betrouwbaarder dan die op het Decathlon rack, handig als je zwaar trained en alleen bent.Mrjraider schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 12:42:
[...]
Zal vast uitverkocht zijn maar heb je linkjes
Ik ben ruimte aan het maken voor een kleine HomeGym omdat ik merk dat deze lockdown nog wel even gaat duren en ik, ook nadien, thuis de mogelijkheid wil hebben.
misschien kan een relatief lichte gripper je wel op weg helpen. zolang dit maar niet je reguliere liften in de weg gaat zitten, wees daar wel bedachtzaam op!Tsurany schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 12:40:
[...]
De rack pull zit er al twee keer per week in, de deadlift zelf gaat niet aangezien ik dat mijn vloer niet aan wil/kan doen. Al hanteer ik daar een ruime marge qua gewicht ten opzichte van de 1RM max aangezien ik merk dat ik er snel blessures door op loop.
Deadliften gaat in twee bewegingen, op én neer. Je traint net zo goed bij het heerzetten als bij het liften, dus als je je vloer wilt sparen kun je dit ook als trainingsonderdeel zien. Voorzichtig omhoog ( goede techniek ) en net zo omlaag, dus niet laten vallen!
Veiligheid in een 'kooi' zoals een powerrack is vele malen beter dan in een half rack. Uiteraard neem je deze concessies met je verstand! 150 euro voor een prima rack is niet veel geld, het neemt niet veel ruimte in beslag. Voor mijzelf een bewuste keuze, mocht het er op aan komen dat dit een lange termijn dingetje gaat worden, zou ik ook veel liever een volledig rack willen waarin je staat te squatten, zodat je bij een mogelijke fail veiliger bent dan met ieder ander half rack in de markt.Tsurany schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 13:16:
[...]
Ik weet niet wat je budget is en wat je tijdslijnen zijn maar wellicht is het handig om dan wel voor wat meer kwaliteit te gaan zoals een rack van ATX of Rogue. Die racks kunnen veel meer gewicht dragen, zijn steviger en hebben meer attachments mocht je later willen upgraden. Zo vind ik de safeties van ATX een stuk betrouwbaarder dan die op het Decathlon rack, handig als je zwaar trained en alleen bent.
RackMrjraider schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 12:42:
[...]
https://www.decathlon.nl/...achttraining/_/R-p-158534
Bankje
https://www.decathlon.nl/...168706?mc=8380453&c=ZWART
Gewoon je mailadres of telefoon opgeven wanneer ze niet op voorraad zijn, dan krijg je hiervoor wel een melding ( middernacht kan ook zelfs

[ Voor 14% gewijzigd door HyperTrophy op 09-02-2021 14:00 ]
@HyperTrophy dank
Klopt, maar ik vind een Rack Pull dan toch een fijner alternatief, als het een keer mis gaat vangt mijn rack de klap op en geeft die dat over een groter oppervlakte af aan de grond.HyperTrophy schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 13:53:
[...]
misschien kan een relatief lichte gripper je wel op weg helpen. zolang dit maar niet je reguliere liften in de weg gaat zitten, wees daar wel bedachtzaam op!
Deadliften gaat in twee bewegingen, op én neer. Je traint net zo goed bij het heerzetten als bij het liften, dus als je je vloer wilt sparen kun je dit ook als trainingsonderdeel zien. Voorzichtig omhoog ( goede techniek ) en net zo omlaag, dus niet laten vallen!
Een kooi heeft altijd de voorkeur boven een half rack qua veiligheid natuurlijk. Maar een half rack van ATX heeft ook spotter arms van 50cm lang die 300KG kunnen dragen, daar kan je bij een squat of press rustig op vertrouwen mocht je het gewicht niet op de J-Hooks meer krijgen. Enkel wanneer je met gewicht en al naar voren valt zullen die spotter arms je niet meer redden.Veiligheid in een 'kooi' zoals een powerrack is vele malen beter dan in een half rack. Uiteraard neem je deze concessies met je verstand! 150 euro voor een prima rack is niet veel geld, het neemt niet veel ruimte in beslag. Voor mijzelf een bewuste keuze, mocht het er op aan komen dat dit een lange termijn dingetje gaat worden, zou ik ook veel liever een volledig rack willen waarin je staat te squatten, zodat je bij een mogelijke fail veiliger bent dan met ieder ander half rack in de markt.
Dat zal met die van de Decathlon lastiger zijn aangezien die armen een veel kleiner formaat hebben, daar kan je met een squat of press al niet makkelijk op vertrouwen heb ik het idee.
Het is allemaal afhankelijk van je doelen en wat je er voor jezelf persoonlijk aan uit wilt geven, en hoe lang en hoe vaak denk je er gebruik van te gaan maken.
Ik ben van mening, om er meer aan uit te geven dan je in eerste instantie zou willen. Koop goed spul. Een solid rack van een goed merk zoals @Tsurany al aangaf, ATX of Rogue. Koop een goede 50mm stang. Koop die goede bumperplates of ijzeren plates. Het zal je altijd aansporen om te blijven trainen, zeker als je er ook nog een aparte afgesloten ruimte voor inricht. En niet te vergeten, ATX of Rogue zal je leven lang meegaan, ook met een flinke belasting op het materiaal. En dat betwijfel ik bij veel merken...
Ik denk dat @LuNaTiC hier het perfecte voorbeeld in is. Mooie homegym, goed spul staan, en traint er vaker dan als hij alleen maar de mogelijkheid had om naar een commerciële gym te gaan. Als je dan nog een partner hebt die ook doet liften, win/win.
En als je het over enkele jaren weg wilt doen, bedenk ook dat kwaliteit spul altijd een stuk meer zal opbrengen.
Ik ben van mening, om er meer aan uit te geven dan je in eerste instantie zou willen. Koop goed spul. Een solid rack van een goed merk zoals @Tsurany al aangaf, ATX of Rogue. Koop een goede 50mm stang. Koop die goede bumperplates of ijzeren plates. Het zal je altijd aansporen om te blijven trainen, zeker als je er ook nog een aparte afgesloten ruimte voor inricht. En niet te vergeten, ATX of Rogue zal je leven lang meegaan, ook met een flinke belasting op het materiaal. En dat betwijfel ik bij veel merken...
Ik denk dat @LuNaTiC hier het perfecte voorbeeld in is. Mooie homegym, goed spul staan, en traint er vaker dan als hij alleen maar de mogelijkheid had om naar een commerciële gym te gaan. Als je dan nog een partner hebt die ook doet liften, win/win.
En als je het over enkele jaren weg wilt doen, bedenk ook dat kwaliteit spul altijd een stuk meer zal opbrengen.
Naast wat Hypertrophy zegt kun je ook regelmatig kijken of er voorraad is, vooral 's ochtends vroeg wil nog wel eens lukken. Soms is er voorraad voordat ze updates naar mensen sturen.Mrjraider schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 12:42:
[...]
Ik vind dit rack prettig en zou er ook jaren mee kunnen trainen. De 'spotter arms' stellen wel weinig voor. Voor bankdrukken lukt het nog wel maar als je zwaar wil gaan squatten en je hebt echt beveiliging nodig dan zal het niet voldoen denk ik. Ik zou zelf gewoon niet tot failure squatten overigens, is ook niet nodig voor hypertrophy.
Is voor mezelf voor tijdens de lockdown. Ik had hem al gebruikt bij een vriend van me en dat beviel erg goed.Hackus schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 12:24:
[...]
Had wel een uitgebreide review verwacht van een Gear tester![]()
(of is deze voor jezelf om mee te gaan trainen)
Ik verwacht dat ik na de lockdown weer terug ga naar de gym maar weet dat niet 100% zeker. Thuis trainen bevalt best goed.
Hey, m'n naam
en net ook terwijl ik aan het trainen was in mijn homegym 
Ik onderschrijf Leroy's verhaal volledig. We hebben hier thuis een gezegde, en die luidt "Buy once, cry once". Spreekt voor zich denk ik.
Nu heb ik ook wel makkelijk praten en mazzel dat wij de ruimte hebben, het geld, en allebei een beetje gek zijn dat we rustig een paar duizend euro willen stukslaan op een goede homegym. Maar we zijn er echt zo blij mee. En het klopt gewoon dat als je écht goed spul hebt, dat het allemaal gewoon zoveel fijner traint.
Dit geldt trouwens voor al onze spullen. In de mancave hebben we ook een pooltafel staan. Dan kun je bij wijze van spreken een Intertoys pooltafel kopen of gewoon een goed merk. Ik weet gewoon dat als ik daar op bezuinig, het op een gegeven moment gewoon echt kut speelt. Dus leg ik er meteen iets goeds voor neer zodat de kans groter is dat je er op blijft spelen. Zo geldt het ook voor onze tv, audiosysteem, enzovoorts. Zo ook voor de homegym.
Kijk je hebt er ook een limiet op he natuurlijk. Je kan 2,5k voor een pooltafel uitgeven maar ook makkelijk 10k+. Maar ik wil wel op zijn minst semi-professioneel spul hebben.
Als we die homegym nu niet hadden staan, had ik waarschijnlijk allang afgehaakt vwb training. Ik vind krachttrainen eerlijk gezegd niet zo leuk. Mijn vriendin gelukkig wel, dus die geniet er sowieso van. En ik vind het ook fijn, want het staat er, en zorgt er toch maar voor dat ik trouw 3 keer per week mijn full body schema blijf doen.
Het was wel even een investering, maar dan heb je ook wat. We zijn niet van plan om hier ooit weg te gaan, en dit gaat een hele leven mee. Het zal wat jaren terugverdientijd betekenen, maar we besparen hier op 2 fitnessabonnementen
:strip_exif()/f/image/p9vCcejjnleIWN04M57lbryG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xKsx9QllqT64uImRqxNBlD98.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6n3H26EUd7BlFlID9rR44mqJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kTKkZjvnOKNKwiJaeF6md2Ei.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik onderschrijf Leroy's verhaal volledig. We hebben hier thuis een gezegde, en die luidt "Buy once, cry once". Spreekt voor zich denk ik.
Nu heb ik ook wel makkelijk praten en mazzel dat wij de ruimte hebben, het geld, en allebei een beetje gek zijn dat we rustig een paar duizend euro willen stukslaan op een goede homegym. Maar we zijn er echt zo blij mee. En het klopt gewoon dat als je écht goed spul hebt, dat het allemaal gewoon zoveel fijner traint.
Dit geldt trouwens voor al onze spullen. In de mancave hebben we ook een pooltafel staan. Dan kun je bij wijze van spreken een Intertoys pooltafel kopen of gewoon een goed merk. Ik weet gewoon dat als ik daar op bezuinig, het op een gegeven moment gewoon echt kut speelt. Dus leg ik er meteen iets goeds voor neer zodat de kans groter is dat je er op blijft spelen. Zo geldt het ook voor onze tv, audiosysteem, enzovoorts. Zo ook voor de homegym.
Kijk je hebt er ook een limiet op he natuurlijk. Je kan 2,5k voor een pooltafel uitgeven maar ook makkelijk 10k+. Maar ik wil wel op zijn minst semi-professioneel spul hebben.
Als we die homegym nu niet hadden staan, had ik waarschijnlijk allang afgehaakt vwb training. Ik vind krachttrainen eerlijk gezegd niet zo leuk. Mijn vriendin gelukkig wel, dus die geniet er sowieso van. En ik vind het ook fijn, want het staat er, en zorgt er toch maar voor dat ik trouw 3 keer per week mijn full body schema blijf doen.
Het was wel even een investering, maar dan heb je ook wat. We zijn niet van plan om hier ooit weg te gaan, en dit gaat een hele leven mee. Het zal wat jaren terugverdientijd betekenen, maar we besparen hier op 2 fitnessabonnementen
:strip_exif()/f/image/p9vCcejjnleIWN04M57lbryG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xKsx9QllqT64uImRqxNBlD98.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6n3H26EUd7BlFlID9rR44mqJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kTKkZjvnOKNKwiJaeF6md2Ei.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JDX8eQznqdfTnRDgUg954MBE.jpg?f=fotoalbum_large)
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Vandaag weer een training. Stronglifts gaf een deload aan , dus rustig begonnen. Moest wel eerder stoppen. Mijn zoon had gekookt en ik wilde het niet koud laten worden.
Ook een filmpje geprobeerd om de vorm proberen te laten zien.
https://youtube.com/shorts/efHRj8cVAK8
Ook een filmpje geprobeerd om de vorm proberen te laten zien.
https://youtube.com/shorts/efHRj8cVAK8
Als je de terugverdientijd wilt verkorten, dan kan je volgens mij prima zelf een abonnementenservice starten. Mocht je regio-Zwolle wonen, dan heb je hier in elk geval alvast een gegadigdeLuNaTiC schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 17:49:
Hey, m'n naamen net ook terwijl ik aan het trainen was in mijn homegym
Regio Utrecht helaas 
Heb nu een maatje dat nu zo nu en dan (max 1-2 keer in de week maar hoor) eens langskomt
Heb nu een maatje dat nu zo nu en dan (max 1-2 keer in de week maar hoor) eens langskomt
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Onder het mom van beter laat als nooit en niet geschoten is altijd mis toch maar eens proberen.
Is er iemand met een home gym setup die het leuk zou vinden eens samen te trainen. Ik ben mij er van bewust dat dit meteen heel persoonlijk is omdat jullie me immers niet kennen op wat foto's en forum posts na. Mocht er iemand zijn die reageert praten we natuurlijk verder via PM .
Waar ben ik te vinden en wat heb ik eventueel te bieden
Ik ben bereid zo'n +- 30KM Enkele reis te rijden
- Door de weeks altijd in Gilze-Rijen te vinden
- weekends altijd in de buurt van Rosmalen
Te bieden
- tja niet zoveel behalve misschien mijn gezelligheid en heel misschien iet wat kennis hier en daar
- iemand die je uitdaagt verder te gaan dan normaal.
Geen idee wat ik hier nog meer neer moet zetten. Iedereen mag een mening hebben van zo'n oproep in corona tijd, Maar ik ben een beetje out of opties en dacht proberen kan nooit geen kwaad.
Is er iemand met een home gym setup die het leuk zou vinden eens samen te trainen. Ik ben mij er van bewust dat dit meteen heel persoonlijk is omdat jullie me immers niet kennen op wat foto's en forum posts na. Mocht er iemand zijn die reageert praten we natuurlijk verder via PM .
Te bieden
- tja niet zoveel behalve misschien mijn gezelligheid en heel misschien iet wat kennis hier en daar
Geen idee wat ik hier nog meer neer moet zetten. Iedereen mag een mening hebben van zo'n oproep in corona tijd, Maar ik ben een beetje out of opties en dacht proberen kan nooit geen kwaad.
In the end we only regret the chances we didn't take
Ik ben nu ondertussen ook gym spullen aan het verzamelen.
Ik heb helaas geen ruimte voor een homegym maar heb nu een selectie kettlebels 10-12-16-20-24kg, eazybar met verschillende schijfjes maximaal 10kg per kant, trx kabel voor een deur of iets anders stevigs en resistance banden varierend van dikte.
Hte is totaal niet ideaal maar ik kan iig iets doen, probeer me dan ook iets meer op het conditionele te focussen.
Ik heb helaas geen ruimte voor een homegym maar heb nu een selectie kettlebels 10-12-16-20-24kg, eazybar met verschillende schijfjes maximaal 10kg per kant, trx kabel voor een deur of iets anders stevigs en resistance banden varierend van dikte.
Hte is totaal niet ideaal maar ik kan iig iets doen, probeer me dan ook iets meer op het conditionele te focussen.
Ja hoor, altijd leuk om eens te doenAdmiraalTimbo schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 21:56:
Onder het mom van beter laat als nooit en niet geschoten is altijd mis toch maar eens proberen.
Te bieden
Gefeliciteerd @Leroy1909! Houd je je een beetje in vandaag of ga je genieten?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Gefeliciteerd Leroy!
Hier kwam net een voorraadupdate van Fitness seller, na maanden radiostilte. Landmine-optie toegevoegd met row bar als aanvulling
Wil alleen nog de leg lift optie voor het bankje en dan zijn we denk ik wel redelijk klaar.
Hier kwam net een voorraadupdate van Fitness seller, na maanden radiostilte. Landmine-optie toegevoegd met row bar als aanvulling
Wil alleen nog de leg lift optie voor het bankje en dan zijn we denk ik wel redelijk klaar.
Tnx man :)!Gonadan schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:02:
Gefeliciteerd @Leroy1909! Houd je je een beetje in vandaag of ga je genieten?
Rustige training gehad, paused deadlift 210x5x3, langzaam opbouwen
Tnx kerelLuNaTiC schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 17:41:
Gefeliciteerd Leroy!
Landmine is sws altijd een goede aanvulling, heb ‘m zelf ook.
Is deze voor aan je powerrack of die je los in een plate kan doen?
Aan het rack, leek me wel zo fijn (hoef ik mn plates ook daarvoor niet te gebruiken (heb sowieso geen bumpers maar (steel)powerlifting plates dus dunner en onhandiger lijkt me)Leroy1909 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 17:56:
[...]
Tnx kerel.
Landmine is sws altijd een goede aanvulling, heb ‘m zelf ook.
Is deze voor aan je powerrack of die je los in een plate kan doen?
Totally agreeLuNaTiC schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 18:11:
[...]
Aan het rack, leek me wel zo fijn (hoef ik mn plates ook daarvoor niet te gebruiken (heb sowieso geen bumpers maar (steel)powerlifting plates dus dunner en onhandiger lijkt me)
Staat op de wishlist maar is nu nog niet op voorraad! Denk dat ik die dan ook nog wel bestel uiteindelijk.Leroy1909 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 18:30:
[...]
Totally agree. Heb je ook zo’n single landmine handle erbij? Die zou ik nog wel willen. Gebruik nu gewoon de smallgrip pulldown handle ervoor
@LuNaTiC Vette homegym! Train zelf ook altijd vanuit huis, we gaan binnenkort een schuur bouwen en dan krijg ik daar (nog!) meer ruimte dan ik nu al heb. Pics zullen tzt wel volgen, maar dat duurt nog wel tot einde jaar. Wat ik persoonlijk ont-zet-tend fijn vind aan een homegym boven een externe zijn de openingstijden, de reistijd, en het publiek
Idem hier
Lekker je eigen ding doen, en niet gehijg in je nek bij Squat RackjoepP schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 15:48:
@LuNaTiC Vette homegym! Train zelf ook altijd vanuit huis, we gaan binnenkort een schuur bouwen en dan krijg ik daar (nog!) meer ruimte dan ik nu al heb. Pics zullen tzt wel volgen, maar dat duurt nog wel tot einde jaar. Wat ik persoonlijk ont-zet-tend fijn vind aan een homegym boven een externe zijn de openingstijden, de reistijd, en het publiek
Enige toegestaan gehijg in het squat rack is dat van je spotter bij een PRHackus schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:05:
[...]
Lekker je eigen ding doen, en niet gehijg in je nek bij Squat Rack
Dat is mijn zoon, dus dat is niet ergLeroy1909 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:11:
[...]
Enige toegestaan gehijg in het squat rack is dat van je spotter bij een PR
Landmine binnen en aan het rack vastgemaakt. Lijkt me leuk speelgoed.
Nu alleen even kijken welke oefeningen ik in m'n programma ga integreren / ga toevoegen.
Iemand nog echt goede tips/oefeningen waardoor een landmine zich echt onderscheidt van andere oefeningen met een barbell of dumbbells?
Nu alleen even kijken welke oefeningen ik in m'n programma ga integreren / ga toevoegen.
Iemand nog echt goede tips/oefeningen waardoor een landmine zich echt onderscheidt van andere oefeningen met een barbell of dumbbells?
Tbar row, duh 🤣LuNaTiC schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:40:
Single arm row
Belt squat, al schijnt het niet het ‘beste’ alternatief te zijn
En die oefening waarbij je een soort shoulder press doet, geen idee hoe het heet want heb het nooit gedaan
Ik weet alleen de single press waarbij je de barbell omhoog drukt. En natuurlijk de row.
Dit is wel een mooie.
https://www.fitness-selle...LdUYHKWa-4ChoCJ5kQAvD_BwE
Dit is wel een mooie.
https://www.fitness-selle...LdUYHKWa-4ChoCJ5kQAvD_BwE
LuNaTiC schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:40:
[ Voor 16% gewijzigd door VinnyAMS op 12-02-2021 15:49 ]
Haha ja t-bar row is een obvious one
dat zal ook wel the main worden, maar vind het wel grappig om wat slimme uitvindingen te zien.
Zag ergens een filmpje met wat squat varianten (farmer squat of een soort hacksquat), wel geinig om eens wat dingen te zien/horen die echt out of the box komen
@VinnyAMS die handle had ik er bij besteld dus die heb ik al
Zag ergens een filmpje met wat squat varianten (farmer squat of een soort hacksquat), wel geinig om eens wat dingen te zien/horen die echt out of the box komen
@VinnyAMS die handle had ik er bij besteld dus die heb ik al
[ Voor 10% gewijzigd door LuNaTiC op 12-02-2021 15:50 ]
Gebruik je ook andere spieren bij de row met zo'n landmine in vergelijking tot de barbell row?.
LuNaTiC schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:49:
Haha ja t-bar row is een obvious onedat zal ook wel the main worden, maar vind het wel grappig om wat slimme uitvindingen te zien.
Geen idee, maar dit is wel een informatieve pagina zo te zien:VinnyAMS schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:51:
Gebruik je ook andere spieren bij de row met zo'n landmine in vergelijking tot de barbell row?.
[...]
https://www.yourhousefitn...ise-tutorial-landmine-row
Je gebruikt veel meer de lats dan je bovenkant rug in vergelijking met de barbel row. En een beetje bro science erbij, smaller is meer het midden van je rug, zeggen ze.VinnyAMS schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:51:
[...]
Ik zat het ook even vanuit het kickboksen te bekijken, dus wellicht wat minder op echte gainz qua spiermassa, maar ook wel functioneel voor stootkracht e.d.;
Ik was zelf voor de goedkopere variant gegaan maar die bevalt ook goed. Ideaal om een brede rug te krijgen en om explosieve kracht te trainen via bijvoorbeeld de squat press.LuNaTiC schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 17:41:
Gisteren ook eindelijk de J-Hooks weer op voorraad dus die ook maar gekocht, altijd handig aangezien de Monolift teveel tijd kost om te wisselen. Nu enkel nog een trainingsbank en ik zit nog naar de Jammer Arms te kijken maar vind ze met 200 euro nog net te prijzig eigenlijk.
Ik mij helemaal afvragen wat voor onwijs stuk gietijzer zo'n landmijn wel niet moet zijn, is het gewoon zo'n scharnierend ankerpunt voor de barbell.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Welke had je precies besteld?
Wil ook een landmine aanschaffen deze op het oog.
https://www.fitness-seller.nl/atx-landmine/
Maar ben benieuwd of ik de bout kan vervangen en dan m.b.v een plug in mijn stenen border kan vasrmaken.
Wil ook een landmine aanschaffen deze op het oog.
https://www.fitness-seller.nl/atx-landmine/
Maar ben benieuwd of ik de bout kan vervangen en dan m.b.v een plug in mijn stenen border kan vasrmaken.
LuNaTiC schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:40:
Die inderdaad. Of jouw oplossing zal werken durf ik niet te zeggen want ben daar niet handig genoeg voor
klinkt wel alsof zoiets zo moeten kunnen. En waarom anders gewoon niet in je houden rack anders?
Of heb je dan de ruimte niet?
Zo heb ik hem hier nu vastgemaakt (even testen of het de meest handige plek is):strip_exif()/f/image/LZW80DidLDn9K63N0SmqhDG6.jpg?f=fotoalbum_large)
(Handle moet uiteraard andersom
)
Zo heb ik hem hier nu vastgemaakt (even testen of het de meest handige plek is)
:strip_exif()/f/image/LZW80DidLDn9K63N0SmqhDG6.jpg?f=fotoalbum_large)
(Handle moet uiteraard andersom

[ Voor 57% gewijzigd door LuNaTiC op 12-02-2021 20:14 ]
In het houten rek zou top zijn, maar die balken zijn volgens mij 9x9. Dat red die bout door en door niet denk ik.
LuNaTiC schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 20:11:
Die inderdaad. Of jouw oplossing zal werken durf ik niet te zeggen want ben daar niet handig genoeg voorklinkt wel alsof zoiets zo moeten kunnen. En waarom anders gewoon niet in je houden rack anders?
Zo heb ik hem hier nu vastgemaakt (even testen of het de meest handige plek is)[Afbeelding]
(Handle moet uiteraard andersom)
Van mij is 6x6, die 3cm extra zou net moeten kunnen hoor (kan later wel even nameten hoeveel bout nu uitsteekt...
Dat zou erg aardig zijn. Kan ik het morgen even nameten.
LuNaTiC schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 20:36:
Van mij is 6x6, die 3cm extra zou net moeten kunnen hoor (kan later wel even nameten hoeveel bout nu uitsteekt...
Ik heb de afgelopen weken alleen 1x per week getraind op de woensdagen en dat bevalt prima. Ik merk dat het kwam kracht niks scheelt en wellicht zelfs beter is. ik doen dan meestal eerst squatten dan deadliften en bankdrukken of strictpress.
Voorlaatste woensdag 5x5x160 kg squat, 3x3x140kg langzame squats met pauze, 5x5x140kg, snatch grip deadlifts en wat bandrukken.
afgelopen woensdag 3x5x165kg squats, 3x5x180kg deadlifts en wat strict presses.
Voorlaatste woensdag 5x5x160 kg squat, 3x3x140kg langzame squats met pauze, 5x5x140kg, snatch grip deadlifts en wat bandrukken.
:strip_exif()/f/image/KhA4ubnYtn1Rrx7UxSin7r0a.jpg?f=fotoalbum_large)
6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput
Serieuze gewichten!
Zuluman schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 21:51:
Ik heb de afgelopen weken alleen 1x per week getraind op de woensdagen en dat bevalt prima. Ik merk dat het kwam kracht niks scheelt en wellicht zelfs beter is. ik doen dan meestal eerst squatten dan deadliften en bankdrukken of strictpress.
[Afbeelding]
Hij steekt in totaal 4 cm als er nog niks aan gedraaid zit:VinnyAMS schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 20:39:
Dat zou erg aardig zijn. Kan ik het morgen even nameten.
[...]
:strip_exif()/f/image/MFne7QkbLRwwTzhjC6MjpJOg.jpg?f=fotoalbum_large)
Met moer en borgringen blijft er nog 2 cm over:
:strip_exif()/f/image/6VWVXLi57oQIoDYVSCvb1TuE.jpg?f=fotoalbum_large)
Als jouw rack idd 9x9 zou dat maar 1 cm zijn voor een moer.
Maaarrrr, nogmaals. Ik ben geen handige klusser maar wellicht kun je eerst een gat boren dat precies groot genoeg is voor de bout. En dan aan de kant waar je de moer aan moet draaien boor je vervolgens 1 a 2 cm een gat groter dan dat die bout is zodat je de moer em borgringen daar voldoende kan op en aan draaien.
Het zal de integriteit van je rack niet aantasten iig
Leuk topic. In het verleden ook wel eens gezien op tweakers.
Mogen AAS cycles hier ook besproken worden? En SARMS?
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Uit de startpost nota bene:
Gonadan schreef op maandag 16 juli 2018 @ 11:50:Steroiden
Als iemand wilt gaan gebruiken doe dan de moeite jezelf goed in te lezen in de materie, het zijn namelijk medicijnen die je overgedoseerd gaat gebruiken ten behoeve van cosmetische doeleinden.
Hier op GoT gaan we het er niet over hebben, maar mocht je het per se willen gebruiken lees je dan goed in (zie bijvoorbeeld links naar andere fora) en vraag advies aan mensen met ervaring.
Educate yourself before you medicate yourself!
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ah, sorry. Ik had een ander zoekwoord ingevuld.
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Tip voor een ieder die moeite heeft om borst te groeien.
Resistance bands! Man, wat ben ik daar op gegroeid sinds de lockdown. Serieus benchen is niet mogelijk, dus doe ik nu fly’s op een extreem hoog volume en TUT.
Resistance bands! Man, wat ben ik daar op gegroeid sinds de lockdown. Serieus benchen is niet mogelijk, dus doe ik nu fly’s op een extreem hoog volume en TUT.
@LuNaTiC had deze ook nog gevonden.
https://www.fitness-seller.nl/atx-post-landmine/
In combinatie met:
https://www.fitness-seller.nl/atx-barbell-holder/
https://www.fitness-seller.nl/atx-post-landmine/
In combinatie met:
https://www.fitness-seller.nl/atx-barbell-holder/
Ahja dat kan zo ook nog natuurlijk!
Verwijderd
ik heb al een keer een waarschuwing gehad toen ik het over creatine wilde hebbenBarry|IA schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 12:38:
Leuk topic. In het verleden ook wel eens gezien op tweakers.
Creatine staat in de openingspost en is gewoon een legaal supplement, dat lijkt me sterk. Ook eentje waarvan volgens mij ook wel redelijke consensus bestaat dat het kan bijdragen aan je trainingsprestatie.
Verwijderd
Het was dan ook een grapjeLuNaTiC schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 21:27:
Creatine staat in de openingspost en is gewoon een legaal supplement, dat lijkt me sterk. Ook eentje waarvan volgens mij ook wel redelijke consensus bestaat dat het kan bijdragen aan je trainingsprestatie.
Creatine veroorzaakt haaruitval, kijk maar uit! 😋
If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?
En het verlies van vermogen tot het herkennen van humor dan wel sarcasme klaarblijkelijk
Dus we mogen het wel hebben over creatine snuiven?
Vanavond schouders en armen gepakt. Side raises en rear fly’s. He-le-maal opfikken! Heerlijk. Voordeel van thuis trainen is wel dat je echt als een gorilla kan schreeuwen.
Wat serieus een voordeel is van thuis trainen, je gaat veel creatiever denken (hoe ga ik overload creëren? Dat waren vanavond bicep curls met 10kg dumbells, terwijl daar elastieken omheen zaten waar ik op stond.
Na de training kon ik m’n arm niet eens meer optillen
Wat serieus een voordeel is van thuis trainen, je gaat veel creatiever denken (hoe ga ik overload creëren? Dat waren vanavond bicep curls met 10kg dumbells, terwijl daar elastieken omheen zaten waar ik op stond.
:strip_exif()/f/image/zjlqS5HN6WPPdrTqDHgMMabF.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is na 3 weken intensief elke dag trainen, terwijl ik daarvoor sinds 30 november geen training had gedaan ivm lockdown.
Ben weer precies waar ik was en ga nu zelfs weer groeien
[ Voor 19% gewijzigd door Barry|IA op 14-02-2021 00:35 ]
@LuNaTiC landmine squats zijn ook aan te raden. Lager gewicht en een hogere frequentie voor explosieve kracht.
De bar goed tegen de borst aan houden, dat dwingt je diep door de knieën te gaan.
De bar goed tegen de borst aan houden, dat dwingt je diep door de knieën te gaan.
Heb hem toevallig gister aan mn schema toegevoegd!
Alleen als je een filmpje met bewijs post.Barry|IA schreef op zondag 14 februari 2021 @ 00:29:
Dus we mogen het wel hebben over creatine snuiven?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
@Barry|IA ziet er goed uit/ Aardig afgetraind.
@HyperTrophy geen idee waarom deze ver achter lopen. Die OHP is erg lastig.
Vandaag weer een sessie stronglifts 5x5.
Nog 2 sets barbell curls, maar had het idee dat mijn armen wat teveel "swingen""/
https://youtu.be/dkk1lOZfstA
FitNotes Workout - zondag 14th februari 2021
** Barbell Squat **
- 95.0 kgs x 5 reps
- 95.0 kgs x 5 reps
- 95.0 kgs x 5 reps
- 95.0 kgs x 5 reps
- 95.0 kgs x 5 reps
** Overhead Press **
- 35.0 kgs x 5 reps
- 35.0 kgs x 5 reps
- 35.0 kgs x 5 reps
- 35.0 kgs x 5 reps
- 35.0 kgs x 5 reps
** Romanian Deadlift **
- 95.0 kgs x 5 reps
** Barbell Curl **
- 35.0 kgs x 8 reps
- 35.0 kgs x 8 reps
** Running (Outdoor) **
- 3.4 km - 26:51
Nog 2 sets barbell curls, maar had het idee dat mijn armen wat teveel "swingen""/
** Barbell Squat **
- 95.0 kgs x 5 reps
- 95.0 kgs x 5 reps
- 95.0 kgs x 5 reps
- 95.0 kgs x 5 reps
- 95.0 kgs x 5 reps
** Overhead Press **
- 35.0 kgs x 5 reps
- 35.0 kgs x 5 reps
- 35.0 kgs x 5 reps
- 35.0 kgs x 5 reps
- 35.0 kgs x 5 reps
** Romanian Deadlift **
- 95.0 kgs x 5 reps
** Barbell Curl **
- 35.0 kgs x 8 reps
- 35.0 kgs x 8 reps
** Running (Outdoor) **
Tot je buurvrouw aan de deurbel hangtBarry|IA schreef op zondag 14 februari 2021 @ 00:33:
Vanavond schouders en armen gepakt. Side raises en rear fly’s. He-le-maal opfikken! Heerlijk. Voordeel van thuis trainen is wel dat je echt als een gorilla kan schreeuwen.
Zorg ervoor dat je armen recht zijn als de barbell beneden is, nu heb je een halve ROMVinnyAMS schreef op zondag 14 februari 2021 @ 17:09:
** Barbell Squat **
- 95.0 kgs x 5 reps
- 95.0 kgs x 5 reps
- 95.0 kgs x 5 reps
- 95.0 kgs x 5 reps
- 95.0 kgs x 5 reps
** Overhead Press **
- 35.0 kgs x 5 reps
- 35.0 kgs x 5 reps
- 35.0 kgs x 5 reps
- 35.0 kgs x 5 reps
- 35.0 kgs x 5 reps
** Romanian Deadlift **
- 95.0 kgs x 5 reps
** Barbell Curl **
- 35.0 kgs x 8 reps
- 35.0 kgs x 8 reps
** Running (Outdoor) **
Thanks man!VinnyAMS schreef op zondag 14 februari 2021 @ 17:09:
** Barbell Squat **
- 95.0 kgs x 5 reps
- 95.0 kgs x 5 reps
- 95.0 kgs x 5 reps
- 95.0 kgs x 5 reps
- 95.0 kgs x 5 reps
** Overhead Press **
- 35.0 kgs x 5 reps
- 35.0 kgs x 5 reps
- 35.0 kgs x 5 reps
- 35.0 kgs x 5 reps
- 35.0 kgs x 5 reps
** Romanian Deadlift **
- 95.0 kgs x 5 reps
** Barbell Curl **
- 35.0 kgs x 8 reps
- 35.0 kgs x 8 reps
** Running (Outdoor) **
Wat betreft de barbell curls: als je de armen iets verder naar voren brengt (ellebogen voor het lichaam), dan kun je een grotere range of motion maken (helemaal strekken).
Probeer dit eerst even goed onder de knie te krijgen met alleen de stang, want je maakt de oefening daar wel zwaarder mee.
De afgelopen 2 jaar heb ik krachttraining gedaan naast hardlopen en mountainbiken. Ik deed het vooral om een atletisch lichaam te krijgen zonder daadwerkelijk doel. Dat is prima gelukt en ik trainde het laatste kwartaal vooral op onderhoud door 2x per week 4 tot 5 compounds te doen met behulp van een squatrek en barbell.
Nu heb ik helaas niet meer de ruimte om een squatrek te plaatsen (tip: maak nooit een speelkamer voor je kinderen van de kamer waar je sport
) en moet ik doorgaan met de een halterbankje en losse dumbells.
Ik twijfel eerlijk gezegd of ik met een halterbankje en dumbells enigszins in de buurt kom van het effect van compounds met een squatrek of dat 2x in de week een oefening of 5 met dumbells eigenlijk de moeite niet waard is. Hoe kijken jullie daar naar?
Nu heb ik helaas niet meer de ruimte om een squatrek te plaatsen (tip: maak nooit een speelkamer voor je kinderen van de kamer waar je sport
Ik twijfel eerlijk gezegd of ik met een halterbankje en dumbells enigszins in de buurt kom van het effect van compounds met een squatrek of dat 2x in de week een oefening of 5 met dumbells eigenlijk de moeite niet waard is. Hoe kijken jullie daar naar?
Als je veel waarde hecht aan compound oefeningen dan weet je het antwoord al. De plaatsing van het gewicht geeft al aan welke spieren hieronder belast worden.
Het is ook maar de vraag om welke gewichten je het hier over hebt (squaten en dumbells)
Het is ook maar de vraag om welke gewichten je het hier over hebt (squaten en dumbells)
Zonder de zware compounds kun je echt wel progressie maken hoor. Sterker nog, als je je trainingen anders gaat indelen kun je per spiergroep zelfs nog wat aankomen.
Compounds is leuk om algemeen massa aan te zetten. Maar naar mijn idee zijn isolatie oefeningen beter om de spier echt uit te putten.
Ik zou zeggen: begin eens met een 3 daags full body training. Pak per spiergroep 4 sets tot faillure (ik hou van een beetje overtraining). Maak goed gebruik van de relatief lage gewichten en probeer je echt te focussen op de mind muscle connectie. Leer de spier goed kennen met een goede stretch en contractie. Probeer de pomp zo lang mogelijk vast te houden (niet stoppen bij pijn).
Compounds is leuk om algemeen massa aan te zetten. Maar naar mijn idee zijn isolatie oefeningen beter om de spier echt uit te putten.
Ik zou zeggen: begin eens met een 3 daags full body training. Pak per spiergroep 4 sets tot faillure (ik hou van een beetje overtraining). Maak goed gebruik van de relatief lage gewichten en probeer je echt te focussen op de mind muscle connectie. Leer de spier goed kennen met een goede stretch en contractie. Probeer de pomp zo lang mogelijk vast te houden (niet stoppen bij pijn).
Ook dropsets en supersets is heerlijk. Je laatste reps hou je vast.
Ik gebruik deze periode van lockdown echt om te leren. Focus is insane als je alleen traint. Geen ego lifts, gewoon slim trainen. Als straks die gyms weer open zijn hebben wij daar profijt van gehad.
Ik gebruik deze periode van lockdown echt om te leren. Focus is insane als je alleen traint. Geen ego lifts, gewoon slim trainen. Als straks die gyms weer open zijn hebben wij daar profijt van gehad.
Ik wil het ook weer gaan oppakken. Ik vind eten heerlijk, alleen ik zit zo snel vol. Ik wil mezelf eerst aanleren om weer goed te eten voordat ik weer langzaamaan ga beginnen. Bij mij is het probleem het sporten niet, maar het eten.
Ik weet wat ik moet halen , ik weet ook wat ik lekker vind en hoe ik mijn progressie maak. Bij mij is het punt het vroeg opstaan en eten tot een uur of 12:00. Hierna eet ik altijd. Ik heb gewoon nooit zin om eten te maken. Ik ben hard nu richting mezelf, maar ik ben gewoon lui. Het eten maken is gewoon de bottleneck bij mij. Ik heb shakes in de ochtend geprobeerd. Op zich te doen qua eten, alleen die blender schoonmaken elke dag...
Snap dat ik niet moet zeiken en zeuren maar ik wil het wel oppakken weer, zoek alleen mede-tweakers die misschien nog tips hebben
Mijn doel is trouwens aankomen tussen de 75 en 80 KG. Zit nu op 72,2 --> 180 cm, 25 jaar.
Ik weet wat ik moet halen , ik weet ook wat ik lekker vind en hoe ik mijn progressie maak. Bij mij is het punt het vroeg opstaan en eten tot een uur of 12:00. Hierna eet ik altijd. Ik heb gewoon nooit zin om eten te maken. Ik ben hard nu richting mezelf, maar ik ben gewoon lui. Het eten maken is gewoon de bottleneck bij mij. Ik heb shakes in de ochtend geprobeerd. Op zich te doen qua eten, alleen die blender schoonmaken elke dag...
Snap dat ik niet moet zeiken en zeuren maar ik wil het wel oppakken weer, zoek alleen mede-tweakers die misschien nog tips hebben
Mijn doel is trouwens aankomen tussen de 75 en 80 KG. Zit nu op 72,2 --> 180 cm, 25 jaar.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Als je lui opzoekt in het woordenboek zie je een foto van mij. Ik bestel nu gewoon kip en broccoli bij muscleMeat. Hoef je verder alleen nog maar te wegen en daarna opwarmen in de magnetron. Ik weeg zondag alles af voor de hele week. Denk dat ik met 1 uurtje wel klaar ben voor de week. Enige wat ik dan nog moet doen is wegen van de kwark in de ochtend.Agent47 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:21:
Ik wil het ook weer gaan oppakken. Ik vind eten heerlijk, alleen ik zit zo snel vol. Ik wil mezelf eerst aanleren om weer goed te eten voordat ik weer langzaamaan ga beginnen. Bij mij is het probleem het sporten niet, maar het eten.
Ja precies. Alleen dan wordt het wel heel duur vind ik.AdmiraalTimbo schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:34:
[...]
Als je lui opzoekt in het woordenboek zie je een foto van mij. Ik bestel nu gewoon kip en broccoli bij muscleMeat. Hoef je verder alleen nog maar te wegen en daarna opwarmen in de magnetron. Ik weeg zondag alles af voor de hele week. Denk dat ik met 1 uurtje wel klaar ben voor de week. Enige wat ik dan nog moet doen is wegen van de kwark in de ochtend.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Moet zeggen dat de prijs mij meevalt als ik zie wat de voorgesneden kip kost in de supermarkt. Die kip moet ik dan ook nog zelf kruiden. De broccoli roosje zijn net zo duur zelfs. Luiheid kost vaak wel iets meer als alles zelf doen. Al valt het daadwerkelijke verschil reuze mee.Agent47 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:35:
[...]
Ja precies. Alleen dan wordt het wel heel duur vind ik.
Iemand nog tip voor een betere uitvoering van de BOR. Meer horizontaal bvb maar ik merk dat de druk op de onderug ook zwaar word, is dan een belt goed of juist niet bij veel herhalingen? In maart ga ik over voor een tijd lang 8-4 herhalingen dus ik moet me voorbereiden op meer belasting van decondderug.
https://youtu.be/xT1JkKNv6kY
waarom doe je geen overhandse grip?
of is het meer deze variatie?
Yates Row
The Yates row, popularized by former bodybuilder and Mr. Olympia Dorian Yates, is performed quite differently than the classic bent over row. A medium to wide supinated (underhand, palms facing away from you) grip is used. Conversely, a pronated grip can be used, but usually the lift is performed supinated. Start the movement standing tall with good posture: chest up and a neutral head and spine. From this standing position, hinge at the hips while maintaining good spine positioning.
Unlike the classic bent over row, where the upper body is pa[ rallel to the floor, the Yates row is performed with the upper body in a more upright position, at approximately 70 degrees relative to the ground. This allows for heavier weights to be utilized. From this bottom position, the bar is rowed to the crease of the hip by pulling through the elbows. Again, you want scapular retraction, shoulder extension, and elbow flexion to occur in sync, but this variation will incorporate a bit more bicep activity into the movement. It is also alleged to recruit more lower lat muscle.
Once reaching the hip crease/lower abdominal region, the bar is lowered under control back to the start position with elbows fully extended. The bar is not rested on the floor between repetitions. Some common mistakes made while performing the Yates row include: using too limited of range of motion, relying too much on momentum from the lower body, flaring the arms outward, and being too upright (I’ve seen lifters do this movement almost completely vertical).

[ Voor 96% gewijzigd door HyperTrophy op 16-02-2021 11:08 ]
Zo weer een krachttraining vanmorgen.
De BP blijft vrij lastig en hangen op 70/72 kg.
Die 72 kg lukt(nog) niet5x5.
Ook wat extra oefeningen aan het toevoegen, met vandaag de barbell shrug.
FitNotes Workout - dinsdag 16th februari 2021
** Barbell Squat **
- 97.0 kgs x 5 reps
- 97.0 kgs x 5 reps
- 97.0 kgs x 5 reps
- 97.0 kgs x 5 reps
- 97.0 kgs x 5 reps
** Flat Barbell Bench Press **
- 72.0 kgs x 5 reps
- 72.0 kgs x 5 reps
- 72.0 kgs x 4 reps
- 72.0 kgs x 3 reps
- 72.0 kgs x 3 reps
** Barbell Row **
- 57.5 kgs x 5 reps
- 57.5 kgs x 5 reps
- 57.5 kgs x 5 reps
- 57.5 kgs x 5 reps
- 57.5 kgs x 5 reps
** Barbell Shrug **
- 80.0 kgs x 12 reps
- 80.0 kgs x 12 reps
- 80.0 kgs x 12 reps
De BP blijft vrij lastig en hangen op 70/72 kg.
Die 72 kg lukt(nog) niet5x5.
Ook wat extra oefeningen aan het toevoegen, met vandaag de barbell shrug.
FitNotes Workout - dinsdag 16th februari 2021
** Barbell Squat **
- 97.0 kgs x 5 reps
- 97.0 kgs x 5 reps
- 97.0 kgs x 5 reps
- 97.0 kgs x 5 reps
- 97.0 kgs x 5 reps
** Flat Barbell Bench Press **
- 72.0 kgs x 5 reps
- 72.0 kgs x 5 reps
- 72.0 kgs x 4 reps
- 72.0 kgs x 3 reps
- 72.0 kgs x 3 reps
** Barbell Row **
- 57.5 kgs x 5 reps
- 57.5 kgs x 5 reps
- 57.5 kgs x 5 reps
- 57.5 kgs x 5 reps
- 57.5 kgs x 5 reps
** Barbell Shrug **
- 80.0 kgs x 12 reps
- 80.0 kgs x 12 reps
- 80.0 kgs x 12 reps
Met een bankje + dumbbells kun je ook veel compound oefeningen doen: bankdrukken, shoulder press, rows, Bulgarian squats, Romanian deadlift etc. Als je het wil kun je dus prima vooruit blijven gaan met je training. Daar heb je echt geen squat rack voor nodig.Aghanim schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 08:33:
De afgelopen 2 jaar heb ik krachttraining gedaan naast hardlopen en mountainbiken. Ik deed het vooral om een atletisch lichaam te krijgen zonder daadwerkelijk doel. Dat is prima gelukt en ik trainde het laatste kwartaal vooral op onderhoud door 2x per week 4 tot 5 compounds te doen met behulp van een squatrek en barbell.
Nu heb ik helaas niet meer de ruimte om een squatrek te plaatsen (tip: maak nooit een speelkamer voor je kinderen van de kamer waar je sport) en moet ik doorgaan met de een halterbankje en losse dumbells.
[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 16-02-2021 14:42 ]
Je hoeft niet perse te eten voor 12:00 en je hoeft ook zeker geen shakes te nemen, als je maar voldoende kcal per dag binnen krijgt. Ik heb zelf 3600 kcal nodig om langzaam aan te komen en ik heb al doende geleerd hoe ik zoveel kan eten. Snel vol zitten heeft vaak te maken met wat je eet. Veel volume, veel vezels zorgt ervoor dat je sneller vol voelt.Agent47 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:21:
Probeer er achter te komen hoeveel kcal jij nodig hebt om aan te komen en probeer dan uit met welke maaltijden jij daar aan kan komen. Zorg daarnaast wel dat je goed traint met voldoende progressive overload, daar krijg je ook honger van.
Mocht het echt niet lukken met voldoende eten dan kun je nog een trucje gebruiken: 30 ml olijf olie over een maaltijd gooien is weer 240 kcal extra. Of regelmatig een hand pinda's eten kan iedere keer weer ~200 kcal extra zijn.
ps. ik gebruik vrijwel nooit een blender.
[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 16-02-2021 15:02 ]
Zoals @HyperTrophy al aangeeft zou ik ook met overhandse grip proberen.Tincahunter schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:56:
Iemand nog tip voor een betere uitvoering van de BOR. Meer horizontaal bvb maar ik merk dat de druk op de onderug ook zwaar word, is dan een belt goed of juist niet bij veel herhalingen? In maart ga ik over voor een tijd lang 8-4 herhalingen dus ik moet me voorbereiden op meer belasting van decondderug.
Ik gebruik underhand grip omdat ik dan meer gewicht kan verplaatsen, minder kan cheaten en meer nadruk op de onderkant lats leg. Ik gebruik deze grip wel maar mijn ellebogen meer naar mijn lichaam en ik houd de rug meer horizontaal.HyperTrophy schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:03:
waarom doe je geen overhandse grip?
[...]
[Afbeelding]
Ik weet niet of je mijn filmpje zag?
Vanwaar de overhand grip is dat beter?
[ Voor 3% gewijzigd door Tincahunter op 16-02-2021 15:01 ]
@Tincahunter zou je eens een filmpje van jouw BOR kunnen maken recht vanaf de zijkant? Het lijkt erop dat je onderrug een beetje bol staat, dit zou wel eens kunnen bijdragen aan de spanning.
Ik denk dat als je de onderrug meer zo hebt als in dit linker plaatje ziet je minder last zal hebben.
Ik denk dat als je de onderrug meer zo hebt als in dit linker plaatje ziet je minder last zal hebben.

Volgende training zal ik vanuit een andere hoek filmen
Edit
qua gevoel is dit mijn houden. Ik heb wel een erg holle onderrug van nature en boven de kont een beetje s vorm.
.
Edit
qua gevoel is dit mijn houden. Ik heb wel een erg holle onderrug van nature en boven de kont een beetje s vorm.
:strip_exif()/f/image/wQq7PgIUltLG7SKei6zHKZBe.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 82% gewijzigd door Tincahunter op 16-02-2021 15:29 ]
Daar ^ vind ik het er wel prima uit zien. Op de video krijg ik de indruk dat de onderrug boller is.

Let op:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.