Het Krachtsport Topic - Deel 1 Overzicht

Pagina: 1 ... 49 ... 124 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gonadan schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:38:
[...]

Dan moet ik aannames doen, daar houd ik niet zo van. ;)
Het antwoord had ook kunnen zijn: "Omdat mijn oma altijd zei dat het de belangrijkste maaltijd van de dag is omdat je lichaam anders niet wakker wordt.". :+
Als je Oma de bron is van je eigen onderzoek :P

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Je begrijpt toch wel dat als ik onderzoek ga doen ik niet per definitie op jouw beweegredenen terecht kom? Sterker nog, met de grote hoeveelheid broscience en andere onzin op het internet is de kans groot dat ik juist op wat anders terecht kom. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 17:04
Jazeker weer een lekkere training. Eerst geprobeerd om de boring van de bestelde 2,5 kg gewichten op te schuren. Dat was al een training op zichzelf.

Ook nog wat kickboksen er achteraan.
FitNotes Workout - woensdag 27th januari 2021

** Barbell Squat **
- 87.0 kgs x 5 reps
- 87.0 kgs x 5 reps
- 87.0 kgs x 5 reps
- 87.0 kgs x 5 reps
- 87.0 kgs x 5 reps

** Overhead Press **
- 37.0 kgs x 5 reps
- 37.0 kgs x 5 reps
- 37.0 kgs x 5 reps
- 37.0 kgs x 4 reps
- 35.0 kgs x 5 reps

** Romanian Deadlift **
- 87.0 kgs x 5 reps

** Kickboksen Bokszak **
- 20:00

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Nieuwe spijkerbroeken besteld... Taillemaat 28, dat is lang lang geleden, lol.
Zit nu ook op calorisch onderhoud te eten, zoals mijn vrouw zei: nu is het de keus tussen hawt face of hawt body.
Nu ik een hawt body heb, wil ik ook een hawt face blijven houden. Dus ik heb naar mijn vrouw geluisterd.

En ja, ik begon wel een skelletor face te krijgen.

On a side note: mijn schijven zijn binnen en morgen de barbell. Fuck yeah!

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 14:19
Tatsu schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:08:
Zit nu ook op calorisch onderhoud te eten, zoals mijn vrouw zei: nu is het de keus tussen hawt face of hawt body.
Nu ik een hawt body heb, wil ik ook een hawt face blijven houden. Dus ik heb naar mijn vrouw geluisterd.

Als zelfs Google het antwoord niet weet, dan durf ik wel te vragen wat in vredesnaam een 'hawt face/body' is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 22:34
Fonetisch :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
mefjoew schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 07:36:
[...]

Als zelfs Google het antwoord niet weet, dan durf ik wel te vragen wat in vredesnaam een 'hawt face/body' is?
https://www.urbandictionary.com/define.php?term=hawt ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

mefjoew schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 07:36:
[...]

Ziehier... een internetgeneratiekloof (driemaalwoordwaarde). :P

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
Ah, dus toch het meest voor de hand liggende 8)7
Het enige wat ik dan nog niet snap uit je post @Tatsu, is dat je een keus moest maken terwijl je nu blijkbaar op het ideale punt zit. Wellicht bedoel(t) je/ze dat nog verder afvallen je body nog 'hawter' zou maken, maar dat je dan zo'n ingevallen smoel ('skelletor face') krijgt? Afijn, goed bezig in elk geval als ik het zo lees d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vraag is nu of je vrouw wel wat doet om een hawt body te behouden of krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:31

Vuvuzela

My spire is forming

wow 2001 MSN flashbacks :X

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Zijn er hier mensen die dit squatrack van decathlon hebben?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iCMEK5l.png

Hoe lang duurde het inelkaar zetten ongeveer? Heb ik extra gereedschap nodig of zit alles er al in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

mefjoew schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:32:
Ah, dus toch het meest voor de hand liggende 8)7
Het enige wat ik dan nog niet snap uit je post @Tatsu, is dat je een keus moest maken terwijl je nu blijkbaar op het ideale punt zit. Wellicht bedoel(t) je/ze dat nog verder afvallen je body nog 'hawter' zou maken, maar dat je dan zo'n ingevallen smoel ('skelletor face') krijgt? Afijn, goed bezig in elk geval als ik het zo lees d:)b
High five for awesomess, je hebt hem. :D
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:05:
De vraag is nu of je vrouw wel wat doet om een hawt body te behouden of krijgen ;)
We weegt nu lichter dan dat ze voor haar zwangerschap woog, mijn dochter is 10 maanden. Dus doet ze harstikke goed. O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Philflow schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:21:
Zijn er hier mensen die dit squatrack van decathlon hebben?

[Afbeelding]

Hoe lang duurde het inelkaar zetten ongeveer? Heb ik extra gereedschap nodig of zit alles er al in?
Het is net Ikea. Alle nodige tools zitten erbij.
Met ruim 15 minuten staat deze in elkaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tatsu schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:08:

Welke broek koop je dan, want je benen moeten er ook nog in ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Slim fit stretch. Ben door de lockdowns ook wel wat spiermassa kwijtgeraakt, maargoed daar ligt mijn prio op het moment niet. Wel eerder verlagen van mijn vetpercentage en verhogen van mijn herstelvermogen en energiemanagement gedurende de dag.

Komt later dit jaar weer wel met verhogen van mijn spiermassa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leroy1909
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-09 23:14
De welbekende zoektocht naar goed zittende jeans. Ik had vorig jaar jeans van oxcloth, stretch ook en die zaten wel goed, wat te ruim bij mn middel, om de quads en kuiten gewoon redelijk strak, maar met stretch is het ok. Daarna nog eens bij Zara een stretch broek gekocht op aanraden van een kennis, maar die heeft het een half jaar volgehouden, toen was de stretch niet meer genoeg stretch. Ik kan alleen maar stretch kopen en dan de grootste maat, en dan nog past niet alles om de quads helaas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Leroy1909
Eergisteren stond eigenlijk squats op menu, maar heb bij de 200kg moeten afbreken. Zo’n pijnlijke onderrug pomp, heb daarna 10 min op de grond gelegen, was het gezakt en ben maar gaan benchen. Ondanks dat squats gewoon niet lukte, wel een volume pr met de bench eruit gepompt :). 160x6 daar was ik wel happy mee.

Vandaag DL’s, heb besloten om paused DL’s te doen ipv rackpulls, dit gaat hopelijk werken om die bar boven de 300kg eens lekker door te trekken. Rustig begonnen met 200x4x3, elke week opbouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leroy1909
mefjoew schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:47:
[...]

Ik ben meestal ook van een groot ontbijt, maar nu ik thuiswerk en dus sport rond een uur of twee heb ik wat normaliter mijn ontbijt is (plm. 800 Kcal) juist daarna. Eet om een uur of elf een wat lichtere maaltijd van plm. 600 Kcal. Zit er met name in dat mijn 'ontbijt' een mengsel is van kwark, brinta/havermout, noten en allemaal dat soort dingen; heerlijk, maar als je daarna een workout hebt niet altijd even lekker in de maag.
Overigens zit ik dan met avondeten (reken ik 1000 Kcal voor) en een 'snack' voor het slapen gaan (500 Kcal) dan dagelijks rond de 3000 Kcal. Weeg e.e.a. uitgezonderd mijn ontbijt dus niet af, maar bekijk en reken in mijn hoofd wel alles door (vandaar ook de eerdere opmerking over obsessief hiermee bezig zijn). Gezien mijn wekelijkse weegmomenten (vrijdag, zaterdag, zondag), denk ik dat ik in combinatie met elke dag sporten nu redelijk op onderhoud zit. Zal eens testen of 'reverse dieting' ook in mijn setting werkt. Meetlint hebben we nog niet, maar goede reden er eentje aan te schaffen :+
Als je die noten en kwark weg haalt in je ontbijt zal het een stuk sneller door je maag gaan, vetten vertraagd best erg, en kwark ook. Ik eet nu ‘s morgens 125g havermout, 40g rozijnen, 100g blauwe bessen en 60g whey, 450ml koud water erbij, staafmixer erin en je hebt een heerlijke Shake. Na een 1,5u begint mn maag alweer leeg te voelen.

Mn 2e maaltijd is 500g kwark en 100g muesli, maar die kwark vult al meer dan mn ontbijt voor mn gevoel, na 2,5-3u heb ik wel weer honger, maar duurt wat langer.
Op een dieet wil je zoveel mogelijk voedsel wat vult en je gevuld houdt, in een bulk niet. Het verschil tussen een Brinta Shake met whey en kwark met muesli, is echt groot, terwijl het in kcal amper scheelt. Toch na een uur honger met de brinta Shake. Het is ook persoonlijk hoor :), als ik brood eet bijv, dan kan ik uren vol zitten. Dus dat vermijd ik liever.
Zolang je aan je behoefte komt, is het prima, hoe je het indeelt moet je zelf weten.

Ik zou zeggen, loop ff de Hema binnen voor een meetlint, maar ja dat mag niet :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Philflow schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 07:55:
Mensen die niet aan kunnen komen eten gewoon te weinig kcal. De grootte van het ontbijt heeft er weinig mee te maken.

Ik moet wel zeggen, om aan te komen moet ik 3500 kcal per dag eten. Als ik mijn ontbijt zou overslaan zou het er voor mij niet makkelijker op worden.
Lekker makkelijk lullen is dit. Het gaat niet eens om de intentie dat een flink ontbijt of niet, te wijten is aan mensen die niet aankomen. (het heeft de knapen die ik bedoel er wel; mee geholpen btw) je geeft ten 2e zelf aan dat wanneer je je ontbijt skipt, jij ook moeilijk aan 3500Kcals komt. De knapen die ik bedoel hadden hoge verbranding van henzelf, en moesten het dubbele eten wat jij eet om überhaupt aan te komen. maar dit heb ik al vaker hier verteld.... oa Aziaten hebben een ander voedingspatroon, en verwerking van dit dan wij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

@Hackus Ik zei al dat als je je ontbijt overslaat het natuurlijk moeilijker kan worden om voldoende kcal binnen te krijgen. Wat dat betreft zijn we het met elkaar eens. Maar er zijn ook mensen die prima ontbijt kunnen overslaan en alsnog voldoende kcal binnen krijgen.

Voor wat betreft je 2e punt kan ik je wel vertellen dat het extreem onwaarschijnlijk is dat iemand van 60 kg 7000 kcal nodig heeft om aan te komen. Dat is allemaal goed onderzocht. Nou weet ik dat jij de wetenschap niet altijd even serieus neemt maar ik doe dat wel, zeker in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Philflow schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 15:14:
@Hackus Ik zei al dat als je je ontbijt overslaat het natuurlijk moeilijker kan worden om voldoende kcal binnen te krijgen. Wat dat betreft zijn we het met elkaar eens. Maar er zijn ook mensen die prima ontbijt kunnen overslaan en alsnog voldoende kcal binnen krijgen.

Voor wat betreft je 2e punt kan ik je wel vertellen dat het extreem onwaarschijnlijk is dat iemand van 60 kg 7000 kcal nodig heeft om aan te komen. Dat is allemaal goed onderzocht. Nou weet ik dat jij de wetenschap niet altijd even serieus neemt maar ik doe dat wel, zeker in dit geval.
Beperkt jij je nu maar tot je onderzoeken die elkaar tegenspreken, en het testen van gear. Ik hou het bij de werkelijkheid, van ervaring(en) 7000Kcals is ook niet lang gebruikt, meer als een boost om aan te komen.
Iemand van 60Kg heb je bij 1.55m en ook van 1.96m (volwassen) Bekijk oa de Log van Snoobz0r op DBB, die ik 10-12j geleden ook van advies heb gediend. Nu de grootste BBér van NL met zijn 2.18m lengte ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
Ik check mentaal altijd even uit als de toon zo wordt :P.
iets teveell testosteron }:O

[ Voor 27% gewijzigd door Requiem19 op 29-01-2021 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Hackus schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 15:21:
[...]

Beperkt jij je nu maar tot je onderzoeken die elkaar tegenspreken, en het testen van gear.
Rustaagh.... Ik ben trouwens natty ;)

Er zijn 2 mogelijkheden. Of die mensen hadden echt 7000 kcal nodig om aan te komen of ze waren niet zo goed met het tellen van hun calorieen.

Jij gelooft het eerste, ik geloof het laatste. Dit is ook weer zoiets dat goed is aangetoond met meerdere studies; mensen zijn erg slecht in het tellen van calorieen.
Requiem19 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 15:27:
Ik check mentaal altijd even uit als de toon zo wordt :P.
iets teveell testosteron }:O
_O-

[ Voor 16% gewijzigd door Philflow op 29-01-2021 15:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Met Gear bedoel ik power racks en dumbbells etc. het is maar net waar je gedachte ligt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Hackus schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 15:30:
Met Gear bedoel ik power racks en dumbbells etc. het is maar net waar je gedachte ligt :P
Wist ik wel, daarom de knip oog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:19
Mijn online zoektocht naar DBB geeft volgens mij niet hetgeen hier bedoeld wordt. Kan iemand deze voor mij uitschrijven?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• VinnyAMS
Even een strongliftssessie na het werk.
Benchpress 70kg SQ 90kg BR 60kg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uTYaPNe10TQ_i9FBGvp9Bfbyln4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4z2zB6usbvgo2tIv8R2xlxkl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snowmiss schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 18:32:
Mijn online zoektocht naar DBB geeft volgens mij niet hetgeen hier bedoeld wordt. Kan iemand deze voor mij uitschrijven?
Ik gok dutch bodybuilding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Snowmiss schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 18:32:
Volgens mij is dat tegenwoordig deze:

https://forum.bodybuilding.nl/

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leroy1909
VinnyAMS schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 18:57:
Even een strongliftssessie na het werk.
Benchpress 70kg SQ 90kg BR 60kg
[Afbeelding]
Heb je ook een heteluchtkanon of iets? Lijkt me erg koud momenteel buiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
Nee hoor. Thermoshirt, shirt, trainingsjas en nog een jas. Ook twee lagen broeken.
Leroy1909 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 12:23:
[...]

Heb je ook een heteluchtkanon of iets? Lijkt me erg koud momenteel buiten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leroy1909
VinnyAMS schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 12:33:
Nee hoor. Thermoshirt, shirt, trainingsjas en nog een jas. Ook twee lagen broeken.

[...]
Halve kledingkast aan tijdens het sporten haha, is het niet onwijs oncomfortabel? Ik vind squats en deadlifts met een lange broek al vervelend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
@Leroy1909 heb via een tip hier deze aangeschaft. https://www.amazon.de/RDX...w%C3%A4sche/dp/B01LQ98EH4 Daarover heen een trainingsbroek. Train liever ook in die RDX broek alleen, maar das net wat te fris. Ook het thermoshirt en andere kleding stukken hebben een goede pasvorm, dus heb er eigenlijk geen last van. Ik ben net begonnen met hardlopen en kijk met verbazing hoeveel mensen met t shirt hardlopen in dit weer. Blijkt wel goed voor je lichaam te zijn. Even je systeem laten schrikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroy1909
VinnyAMS schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 12:48:
@Leroy1909 heb via een tip hier deze aangeschaft. https://www.amazon.de/RDX...w%C3%A4sche/dp/B01LQ98EH4 Daarover heen een trainingsbroek. Train liever ook in die RDX broek alleen, maar das net wat te fris. Ook het thermoshirt en andere kleding stukken hebben een goede pasvorm, dus heb er eigenlijk geen last van. Ik ben net begonnen met hardlopen en kijk met verbazing hoeveel mensen met t shirt hardlopen in dit weer. Blijkt wel goed voor je lichaam te zijn. Even je systeem laten schrikken.
Met hard lopen kan ik me er wel iets bij voorstellen dat het goed voor je lichaam kan zijn, omdat je constant in beweging bent dus je koelt niet af en je vraagt niet all of a sudden explosieve kracht van je spieren, wat de nodige belasting op je pezen etc zet.
Veel mensen met powerliften hebben ook knee of elbow sleeves die niet te strak zitten, meer voor het warm houden dan voor de ondersteuning. Wedstrijd sleeves zijn vaak een maat kleiner :). Super leuk om aan en uit te trekken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@VinnyAMS voor hardlopen heb je de 15-gradenregel. Kleed je alsof het vijftien graden warmer is.
Het moet dus inderdaad wel richting vriespunt gaan wil ik meer aantrekken dan T-shirt met compressieshirt eronder. Of gure wind met regen o.i.d. uiteraard.

Voor krachtsport is dat inderdaad heel anders, daar koel je veel sneller af.

[ Voor 13% gewijzigd door Gonadan op 30-01-2021 13:48 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Leroy1909 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 13:28:
[...]

Met hard lopen kan ik me er wel iets bij voorstellen dat het goed voor je lichaam kan zijn, omdat je constant in beweging bent dus je koelt niet af en je vraagt niet all of a sudden explosieve kracht van je spieren, wat de nodige belasting op je pezen etc zet.
Veel mensen met powerliften hebben ook knee of elbow sleeves die niet te strak zitten, meer voor het warm houden dan voor de ondersteuning. Wedstrijd sleeves zijn vaak een maat kleiner :). Super leuk om aan en uit te trekken...
Yups, zeker als een trainingsmaatje diegene mee knee wraps twee meter over de grond meeskeurt. 😂

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:31

Superkiwi

Hoi doei

Leroy1909 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 12:23:
[...]
Lijkt me erg koud momenteel buiten
Dat klopt.
Ik heb gisterenmiddag buiten getraind met +3 graden en een ijzig koude noordenwind.

In onze prison gym een squatrek in elkaar geflanst dus wel lekker kunnen squatten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xIJDmddkUfmmBvFKOEaoBMTivYk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ac6zzybdSTlcGGUiSPn3PeK3.jpg?f=fotoalbum_large

Je merkt inderdaad dat je redelijk snel afkoelt tussen de sets.
Vanmiddag staat een hardloop sessie op het programma, daar is een t-shirt en loopjack bij deze temperaturen voldoende.

[ Voor 11% gewijzigd door Superkiwi op 31-01-2021 10:00 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

Even vanuit mij weer een berichtje:

Ik heb hier nog een weight gainer van XXL staan.
Smaak: Chocolade. Misschien 5 servings uit genomen. Ik word misselijk van deze.
Mag je gratis tegen verzendkosten overnemen. Doe mij gerust een DM. Staat mij maar in de weg:)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ben helemaal kapot van spierpijn. heb gister getraind met twee SM deelnemers uit DE (U105kg)
pfff, ben dat echt niet gewent die SM training. Ik heb wel goede conditie, maar mis de kracht. Load ging goed btw. stone van 120kg was mij te zwaar na 90 en 110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oelske
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:45
Krachtmensen,
Waar bestellen jullie tegenwoordig de eiwitten? Normaal kocht ik ze bij Bulkpowders, maar die hebben sinds de nieuwe site enkel gratis pindakaas ipv 40-50% korting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Oelske schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:34:
Krachtmensen,
Waar bestellen jullie tegenwoordig de eiwitten? Normaal kocht ik ze bij Bulkpowders, maar die hebben sinds de nieuwe site enkel gratis pindakaas ipv 40-50% korting.
oa Myprotein
In NL 2kg wheyconcentraat €19,-
https://www.body-supplies...e-whey-body-supplies.html

[ Voor 15% gewijzigd door Hackus op 01-02-2021 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
Stronglift sessie vanmiddag met er achteraan nog een hardloop sessie.
Gewichten voor de squat zitten nu op de max. Toch maar weer bij bestellen.

FitNotes Workout - maandag 1st februari 2021

** Barbell Squat **
- 92.0 kgs x 5 reps
- 92.0 kgs x 5 reps
- 92.0 kgs x 5 reps
- 92.0 kgs x 5 reps
- 92.0 kgs x 5 reps

** Flat Barbell Bench Press **
- 70.0 kgs x 5 reps
- 70.0 kgs x 5 reps
- 70.0 kgs x 5 reps
- 70.0 kgs x 5 reps
- 70.0 kgs x 5 reps

** Barbell Row **
- 60.0 kgs x 5 reps
- 60.0 kgs x 5 reps
- 60.0 kgs x 5 reps
- 60.0 kgs x 5 reps
- 50.0 kgs x 5 reps
** Running (Outdoor) **
- 3.0 km - 26:58

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Na tijden weer met een barbell trainen... wat heerlijk! BOR, overhead press, romanian deadlifts.... barbell curls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@VinnyAMS hardlopen na squatten? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:17

Osxy

Holy crap on a cracker

Dit weekend mijn platform in elkaar gezet en vandaag de rubber tegels binnen gekregen.

Gelijk eerste workout gedaan. Volg nu een programma van Catalyst Athletics (algemeen olympisch liften 12 weken 5x per week). Viel vies tegen hoe zwaar het voelde na 1,5 maand niet liften en hoop echt dat mijn rack snel binnenkomt want back squats doen als je hem eerst moet cleanen, pressen en daarna terug pressen en om hem daarna naar beneden begeleiden is echt flink zwaar in dit programma.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8NtdB9EQps3ORQFJkMGdYfDX1x8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pMuSp9svC1I4A3d14dhSBQek.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1n9fjotSJ7uMRXEDNMJ8MWC-tZo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cafr1shoBejnSUE75BTac286.jpg?f=fotoalbum_tile

(Magnesium op schijven om deel van de vetheid tegen te gaan, vers rubber is blijkbaar erg vet)

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Mooi werk. Zonder rack is squatten echt matig, je komt waarschijnlijk niet eens tot 50% van je 1RM. En als je dat wel redt ben je al moe voor je begint. Zie ik trouwens dat je dit op zolder doet? Geen last van gebonk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Haha, ja, heb ik ook weleens geprobeerd. Voelt net of je rubberen benen hebt, en een enorme drol in je broek hebt zitten. Eens, maar nooit weer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
Klopt. Kan dat niet dan?
@Osxy ziet er strak uit.

[ Voor 7% gewijzigd door VinnyAMS op 01-02-2021 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

joepP schreef op maandag 1 februari 2021 @ 21:13:
Mooi werk. Zonder rack is squatten echt matig, je komt waarschijnlijk niet eens tot 50% van je 1RM. En als je dat wel redt ben je al moe voor je begint. Zie ik trouwens dat je dit op zolder doet? Geen last van gebonk?
Gelukkig is mijn clean nog relatief sterk, of backsquat relatief zwak dus lukte wel maar fijn was anders.

Had vandaag: (AVG 68% VOL 70)
Power Snatch + Snatch - 1+2
4 sets (1+2) op 60%

Jerk (ook hier, dus extra clean elke set)
2 sets van 3 op 60%
2 sets van 3 op 65%

Clean Pull
4 sets van 5 op 85%

Back Squat
1 set van 8 op 60%
1 set van 6 op 65%
2 sets van 6 op 70%

Inderdaad op zolder, geluid was dus amper merkbaar. De hi-temp schijven + tegels en met beleid barbell neerzetten is voldoende dat dat dus niet echt te horen is (sterker nog, een schijf plat laten vallen geeft meer geluid)

En het geluid van de lifters op het platform tijdens de split jerks is ook verwaarloosbaar. Al met al een groot success.
joepP schreef op maandag 1 februari 2021 @ 21:13:
[...]

Haha, ja, heb ik ook weleens geprobeerd. Voelt net of je rubberen benen hebt, en een enorme drol in je broek hebt zitten. Eens, maar nooit weer :P
Ben via crossfitten in het liften gekomen, doe dat nog steeds. Alleen met echt grote sets heb ik echt moeite met hardlopen, eerste 2-300 meter. Daarna gaat het wel.
Persoonlijk ben ik juist erg sterk in liften met hoge hartslag, maakt het erg tof om na hardlopen direct naar barbell door te rennen en een 85% squat clean te doen O-)

[ Voor 27% gewijzigd door Osxy op 01-02-2021 21:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Krachtmensen,
Ik bij nl.myprotein.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Hardlopen na squatten kan wel maar is niet aan te raden imo. Als je vooruit wil gaan met squatten kun je beter op andere dagen hardlopen. Na het squatten lekker rusten en goed eten.

Overigens weet ik niet of je dit weet maar zal het ook even noemen: Stronglifts 5x5 is niet alleen een schema, er hoort ook een manier van progressie bij. Iedere keer 5x5x70 bankdrukken is eigenlijk geen stronglifts. SL schrijft voor dat je er iedere sessie 2.5 kg bij doet. Haal je dat niet dan is er ook een manier van resetten. Logisch ook want als je altijd 5x5x70 blijft bankdrukken zul je niet groeien.

https://stronglifts.com/5x5/#Progression

Edit: de meeste mensen moeten ook flink eten om goede resultaten te boeken met Stronglifts. Op onderhoud is meestal te weinig.

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 02-02-2021 09:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
Bedankt voor de info. Van die progressie wist ik. Ik heb bijvoorbeeld voor de squat nu niet meer gewichten dan 92kg en zit nu dus op de max. Bij het bankdrukken snap ik die ook, maar met 2,5 dus 72,5 kg lukt die 5x5 niet en bij 70 wel. Dan verhoog ik het aantal reps wel, maar dan is het geen stronglifts5x5 meer. Toch is overstappen naar een ander schema?
Philflow schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 08:34:
[...]

Hardlopen na squatten kan wel maar is niet aan te raden imo. Als je vooruit wil gaan met squatten kun je beter op andere dagen hardlopen. Na het squatten lekker rusten en goed eten.

Overigens weet ik niet of je dit weet maar zal het ook even noemen: Stronglifts 5x5 is niet alleen een schema, er hoort ook een manier van progressie bij. Iedere keer 5x5x70 bankdrukken is eigenlijk geen stronglifts. SL schrijft voor dat je er iedere sessie 2.5 kg bij doet. Haal je dat niet dan is er ook een manier van resetten. Logisch ook want als je altijd 5x5x70 blijft bankdrukken zul je niet groeien.

https://stronglifts.com/5x5/#Progression

Edit: de meeste mensen moeten ook flink eten om goede resultaten te boeken met Stronglifts. Op onderhoud is meestal te weinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Misschien dan toch naar meer schijven zoeken :) 2 x 25kg en 2x 1,25kg erbij kun je weer een mooi stuk vooruit.

ik zou overigens zeggen dat je deadlift best wel achter loopt ten opzichte van de rest, maar goed je bent nu ook geremd door je schijven.

dat zelfde lijkt ook voor je OHP ten opzichte van je bench press, al is dat ook een pittige.

dergelijke strenght schema's zijn ogenschijnlijk eenvoudig en naar verloop misschien wel saai te noemen, maar het is wel een redelijk bewezen concept.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

VinnyAMS schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:17:
Bedankt voor de info. Van die progressie wist ik. Ik heb bijvoorbeeld voor de squat nu niet meer gewichten dan 92kg en zit nu dus op de max. Bij het bankdrukken snap ik die ook, maar met 2,5 dus 72,5 kg lukt die 5x5 niet en bij 70 wel. Dan verhoog ik het aantal reps wel, maar dan is het geen stronglifts5x5 meer. Toch is overstappen naar een ander schema?
[...]
Overstappen naar een ander schema is zeker een mogelijkheid, ook omdat SL5x5 eigenlijk vooral op beginners (/early intermediates) is gericht die even flink progressie willen (en kunnen) maken, i.c.m. met een goed surplus aan kcal.

Maar ook als je op de SL manier wil bankdrukken dan kun je alsnog met 72.5 aan de gang gaan. Als je dan maar 4 reps haalt kun je de reset regels volgen zoals ze daar zijn voorgeschreven.

Als je iets anders wil proberen is dit mijn tip: probeer 2x per week te bankdrukken 4 sets van 6-8 reps. De eerste set het zwaarst en op de volgende sets iets minder gewicht. Kijk of je daar naar verloop van tijd sterker mee wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
misschien kun je wisselen naar het programma van Starting strength, dat is net wat anders, heeft ook beginner en gevorderden schema's, probeer dat eens voor een maand en kijk hoe dat bevalt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Alles kan, dat hangt af van je manier van trainen en doelen. Ik kan alleen van mijzelf zeggen dat wanneer ik serieuze beentraining gedaan had (fysio of zelf) het hardlopen op niet meer neer zou komen dan snelstrompelen om wat extra te verbranden. Een trap zonder leuning was dan een serieus gezondheidsrisico. :+

Voor mij heeft dat weinig nut, ik train m'n benen voor kracht en wil ze dan tijdens herstel niet te veel extra belasten. Liefst achteraf rustig naar huis fietsen. Beetje los draaien zonder al te veel belasting.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobie2
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-10-2024
HyperTrophy schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 13:30:
Heb zelf niet echt het idee dat het actief monitoren van hartslag een bijdrage heeft aan mn krachttraining.

Je moet voor jezelf goed gaan aanvoelen wat je lichaam aankan, misschien herken je wel een patroon met je hartslag, maar het is voor ieder persoon verschillend.
Dat heeft dus ook betrekking op de genoemde dag rust na een workout. Dat is gehele relatief en van factoren afhankelijk.
Ooh jawel hoor, je calorieverbruik volgen en weten of je in het rood staat enzo. Als je in het rood gaat ben je het alweer vergeten omdat hartslag weer meteen lager gaat wnr je ff minuut rust doet, daarom wel interessant om hartslag te volgen. Het moedigd mij trouwens ook aan om langer te fitnessen :)

ps: gebruik zeker geen hartslaghorloge bij fitness, want dat werkt nooit goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mobie2
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-10-2024
Gonadan schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 17:50:
[...]

Negeren, het is krachtsport, geen cardio.
Een verhoogde rusthartslag kan duiden op van alles maar zolang jij je goed voelt en de training lekker gaat gewoon doen.
Thanks! Mijn hartslag is trouwens alweer zoals tevoren. Ik denk dat ik gewoon teveel gewerkt heb tijdens de feestdagen op mijn werk en daardoor die hoge hartslagen tijdens workouts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@VinnyAMS Zolang je progressie maakt, lekker blijven doen. oa met behulp van goed spotter kun je verder komen in gewicht. of afwisselen met slow-reps, supersets, vooraf deadliften.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Afbeeldingslocatie: https://www.amstelfysio.nl/assets/images/blog/2016/01/Supercompensatie.png

Een verhoogde RHR en verhoogde HRV geven aan dat je lichaam niet hersteld is van iets (kan de training zijn, kan werk zijn, kan een griepje zijn).

Dus zonder er obsessief mee bezig zijn is het tool die je globaal inzicht geeft of je nog in de herstel curve zit, of al uit de herstel curve bent en klaar voor hogere belasting.

Want wat je niet wilt is hard trainen terwijl je lichaam nog niet voldoende hersteld is. Dan is het effect negatief uiteraard:

Afbeeldingslocatie: https://static1.squarespace.com/static/5b10fa69aa49a18938863b32/5b31f15d2b6a28366b481cc3/5b471122aa4a9969830f8430/1602167833753/Supercompensatie+grafiek+Bee+Actif.JPG?format=1500w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
Krachtmensen,
Fit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 10:59
Afgelopen week bij XXL de (nieuwe) Hydro whey besteld, prima spul!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tommzz schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 06:18:
Afgelopen week bij XXL de (nieuwe) Hydro whey besteld, prima spul!
zonde van je geld. ten 1e is Hydro niet meer wat het 'vroeger' was, ten 2e heb je deze vorm van whey niet nodig. Isolate bij opstaan, en voor de rest concentraat of caseïne (als langzame eiwit). er is teveel toegevoegd aan Hydro om het verkoopbaar te maken, lees zonder bittere smaak. voor je maag en verwerking is concentraat ook beter. Maar ja, zo leer je elke dag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroy1909
Hackus schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:47:
[...]

zonde van je geld. ten 1e is Hydro niet meer wat het 'vroeger' was, ten 2e heb je deze vorm van whey niet nodig. Isolate bij opstaan, en voor de rest concentraat of caseïne (als langzame eiwit). er is teveel toegevoegd aan Hydro om het verkoopbaar te maken, lees zonder bittere smaak. voor je maag en verwerking is concentraat ook beter. Maar ja, zo leer je elke dag ;)
Hoezo isolaat bij opstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Hoezo supplementen bij het opstaan... get the basics right met normale voeding zou ik zeggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Precies. Ik zet gewoon de wekker om 3 uur voor m'n shake en slaap daarna weer verder. Is er niks meer nodig bij het opstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
We gaan zo'n cirkeltje toch niet wéér doorlopen toch? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:49:
Precies. Ik zet gewoon de wekker om 3 uur voor m'n shake en slaap daarna weer verder. Is er niks meer nodig bij het opstaan.
Dat heeft natuurlijk vrij weinig effect en gaat ten koste van je kostbare slaap. Als je echt om je eiwit inname geeft ga je 's nachts gewoon door met eiwit sondevoeding

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:31

Vuvuzela

My spire is forming

"The Dutch Giant" Eet midden in de nacht een bak kwark leeg.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Tsurany schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:58:
[...]

Dat heeft natuurlijk vrij weinig effect en gaat ten koste van je kostbare slaap. Als je echt om je eiwit inname geeft ga je 's nachts gewoon door met eiwit sondevoeding
Ik mag hopen dat zijn opmerking sarcastisch was bedoeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik denk dat de theorie is dat je zo snel mogelijk MPS wil stimuleren en MPB wil onderdrukken. Iedere seconde telt ;)

In de praktijk denk ik niet dat het iets uitmaakt. Ik ken ook geen studies die zoiets laten zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Philflow schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:24:
[...]

Ik mag hopen dat zijn opmerking sarcastisch was bedoeld :P
Die van @Tsurany was ook met een knipoog gok ik zo. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Gonadan schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:32:
[...]

Die van @Tsurany was ook met een knipoog gok ik zo. ;)
Haha ik had zijn tweede zin nog niet gelezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik neem whey-isolaat bij het opstaan om snel uit katabole toestand te komen. na het douchen en aankleden ga ik pas ontbijten. Het kan goed dat wetenschap zegt dat het niet per se nodig is, maar ik doe het wel. Hoeft ook geen hele discussie over gehouden te worden. Gebruik van Hydrolisaat is niet nodig, en zonde van het geld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Requiem19
‘Er hoeft geen discussie over gehouden’ en dan vlg zin ‘Hydrolisolaat is niet nodig’.

Jouw onderbouwing is 90% ‘ik doe het zo, dus het is goed’.

Daar kan ik persoonlijk echt weinig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroy1909
Hackus schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:00:
[...]

Ik neem whey-isolaat bij het opstaan om snel uit katabole toestand te komen. na het douchen en aankleden ga ik pas ontbijten. Het kan goed dat wetenschap zegt dat het niet per se nodig is, maar ik doe het wel. Hoeft ook geen hele discussie over gehouden te worden. Gebruik van Hydrolisaat is niet nodig, en zonde van het geld.
Dit riekt naar dezelfde bro science als het anabolic window missen.
Als het je in je hoofd rust geeft, dan vooral blijven doen :). Ik vind isolaat bijv weggegooid geld als je niet in contest prep zit en op 3% bf wil zitten. Concentraat ftw, of je moet er uitslag van krijgen, dan kan ik de keuze isolaat wel begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroy1909
Requiem19 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:38:
Hoezo supplementen bij het opstaan... get the basics right met normale voeding zou ik zeggen?
300g+ per dag binnen krijgen met vast voedsel gaat ‘m niet worden lol. Shakes uit gemakzucht, maar het ‘eiwitprofiel’ schijnt ook best Okay te zijn ;).
Zal dezelfde discussie zijn als freeweight vs machine training.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Leroy1909 ik zit ook laag in vetp. Geen 3%,
Maar wordt bloated van concentraat. Ben nu mooi droog en op 8.9% dat bevalt prima. Kan snel beide kanten als ik zou willen. Zowel PL als wedstrijd BB. @Requiem19
Hydrolisaat is het verste bewerkt en wordt zgn snelst opgenomen, maar huidige is aangevuld en verwerkt met veel smaakstoffen carbs en vet
Waardoor het beter verkoopbaar is en beter smaakt dan Pure Hydro van vroeger. Dat was erg bitter, maar niet vermengt. Commercieel niet interessant, want smaakt vies. Concentraat is het beste wat ik al zei, maar ISO is iets sneller opneembaar en kun je ook lactose vrij krijgen.

Maar voor jou als je geen supps neemt onbelangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Hackus schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:05:
Maar wordt bloated van concentraat.
Heet dat zo? Ik ervaar ook vaak wel overdruk van dat spul. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroy1909
Hackus schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:05:
@Leroy1909 ik zit ook laag in vetp. Geen 3%,
Maar wordt bloated van concentraat. Ben nu mooi droog en op 8.9% dat bevalt prima. Kan snel beide kanten als ik zou willen. Zowel PL als wedstrijd BB. @Requiem19
Hydrolisaat is het verste bewerkt en wordt zgn snelst opgenomen, maar huidige is aangevuld en verwerkt met veel smaakstoffen carbs en vet
Waardoor het beter verkoopbaar is en beter smaakt dan Pure Hydro van vroeger. Dat was erg bitter, maar niet vermengt. Commercieel niet interessant, want smaakt vies. Concentraat is het beste wat ik al zei, maar ISO is iets sneller opneembaar en kun je ook lactose vrij krijgen.

Maar voor jou als je geen supps neemt onbelangrijk.
Dan snap ik je reden wel dat je isolaat neemt :).
Als je isolaat al samen met iets neemt dan heeft het snelle opnemen al geen zin meer. Het hele GI verhaal wat vroeger een ding was (weet niet of dat nu nog steeds is) gaat ook niet meer op als je iets erbij eet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroy1909
Gonadan schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:48:
[...]

Heet dat zo? Ik ervaar ook vaak wel overdruk van dat spul. :P
Farts is niet bloated haha. Vocht vasthouden, opgeblazen buik. Bulk = bloated 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Leroy1909 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 19:08:
Farts is niet bloated haha. Vocht vasthouden, opgeblazen buik. Bulk = bloated 8)
Weet ik, dat was juist het grapje. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Leroy1909 met water 😉
🏋️‍♂️
@Gonadan
Vocht vasthouden, opgeblazen gevoel, is bloaten.

[ Voor 41% gewijzigd door Hackus op 03-02-2021 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroy1909
Daar had ik geen twijfel over, was meer in het algemeen 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Als je isolaat zonder iets erbij naar binnen zou scheppen wil ik filmpjes zien. Zo uit de pot lepelen, nomnom. O-)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Vriend van me had het squatrack van Decathlon besteld. Dit bevalt me zo goed dat ik hem nu ook heb besteld. Als de lockdown ineens binnen een paar weken is afgelopen zal ik nog wel achter mijn oren krabben, maar goed :)

Nu heb ik nog een stang nodig. Ik heb halterschijven van 30 mm van Tunturi. Ik zie dat ik op sommige plaatsen de 180 cm halterstang van Tunturi kan bestellen voor 70,- eur. Heeft iemand ervaring hiermee? Of andere tips? Ik zie wel een aantal negatieve reviews die klagen over de grip.

Is er nog een belangrijk nadeel aan een 30 mm stang? Maximale belastbaarheid van 100kg is jammer maar ik kan er wel mee vooruit tijdens de lockdown.
HyperTrophy schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:43:
[...]
Het is net Ikea. Alle nodige tools zitten erbij.
Met ruim 15 minuten staat deze in elkaar!
Je had gelijk. Sterker nog, dit was vele malen makkelijker dan de kledingkast van Ikea :)

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 05-02-2021 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Mja, maximale belastbaarheid... daar heb je je zelf dan wel mee te pakken, je zult niet sterker worden dan die zwaarte op je oefening....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Philflow schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 16:41:
Vriend van me had het squatrack van Decathlon besteld. Dit bevalt me zo goed dat ik hem nu ook heb besteld. Als de lockdown ineens binnen een paar weken is afgelopen zal ik nog wel achter mijn oren krabben, maar goed :)

[...]

Je had gelijk. Sterker nog, dit was vele malen makkelijker dan de kledingkast van Ikea :)
Uiteindelijk ben ik voor een rack van Amazon gegaan, zelfde prijs maar hogere belastbaarheid en met spot armen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3bxVqMAm2e4B2OuA1ajFwtuIEO4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ixpZM9Y7NjXCWPubj1whDrwm.jpg?f=fotoalbum_large

Als je de spullen na de lockdown blijft gebruiken zou ik persoonlijk voor een 50mm barbell kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Osxy schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 18:55:
[...]
Als je de spullen na de lockdown blijft gebruiken zou ik persoonlijk voor een 50mm barbell kiezen.
Ik denk dat er na de lockdown veel goedkope 50mm spullen op Marktplaats staan :)

Voorlopig hou ik het even bij 30mm omdat ik al veel schijven heb.

@Osxy Ziet er goed uit! Optrekstang zou ik wel missen.

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 05-02-2021 19:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Philflow schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 19:25:
[...]

Ik denk dat er na de lockdown veel goedkope 50mm spullen op Marktplaats staan :)

Voorlopig hou ik het even bij 30mm omdat ik al veel schijven heb.

@Osxy Ziet er goed uit! Optrekstang zou ik wel missen.
Hoop het voor je, ik verwacht dat vrij veel mensen het even gaan bewaren uit vrees voor volgende lockdowns.

Persoonlijk wil ik na een week al niet meer anders, heerlijk om in eigen huis te trainen. Inmiddels eerste 4 trainingen van week 1 van mijn olympische lift schema gehad, morgen laatste dag van week 1. Pullup bar mis ik hierdoor ook echt niet, schema is zwaar genoeg.

Viel eerste dag vies tegen, niet vreemd na 1,5 maand amper iets doen alleen :+ Lichaam lijkt zich er weer goed op aan te passen.

Bench is wel besteld en er komen drop pads bij zodra ze weer leverbaar zijn (voor normale prijs) om vanuit dynamische bewegingen (cleans, jerks, snatches) wat prettiger te kunnen bailen. Ik drop niet graag 70+ kilo van overhead op de zolder ....

[ Voor 16% gewijzigd door Osxy op 05-02-2021 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroy1909
[...]

Uiteindelijk ben ik voor een rack van Amazon gegaan, zelfde prijs maar hogere belastbaarheid en met spot armen.
[Afbeelding]

Katten hebben plaats moeten maken voor het platform zie ik 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]

Zou je je (tenminste de bovenste) platen niet willen infrezen zodat je rack stabiel blijft staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

HyperTrophy schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 22:36:
[...]

Zou je je (tenminste de bovenste) platen niet willen infrezen zodat je rack stabiel blijft staan?
Rack is juist fijn dat hij te verplaatsen is, zo kan ik het platform gebruiken voor de olympische lifts en het rack naar voren halen bij squats en dingen die op schouders beginnen.
Hij is erg stabiel as is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 12:35
Wat fijn dat er ook over dit onderwerp een tweakers topic is :).

Hier is geen sprake van een noemenswaardige thuis gym. Ik mis het liften al sinds kerst. Nu is beetje kettlebell zwaaien, pull-ups en zandzak squads (en hardlopen).

Vraag; hoe vaak filmen jullie je rep(s) tbv analyse?

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
Inderdaad een erg leuk en informatief topic.

Ik wil mijzelf wel wat meer filmen, maar is met dit donkere weer wat lastig,(Het is al donker als ik thuiskom van werk). In het weekend maar is proberen. Je leert er wel een hoop van, doordat forummembers je dan tips kunnen geven over de uitvoering.
Dzine schreef op zondag 7 februari 2021 @ 21:24:

Hier is geen sprake van een noemenswaardige thuis gym. Ik mis het liften al sinds kerst. Nu is beetje kettlebell zwaaien, pull-ups en zandzak squads (en hardlopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
Bedankt voor je tip. Net even zitten kijken. Is de aanschaf van de app en het boek een aanrader?
De app is aardig aan de prijs.

https://aasgaardco.com/st...h-basic-barbell-training/

https://aasgaardco.com/st...aining-for-life-after-40/

https://play.google.com/s...om.shabu.startingstrength
HyperTrophy schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:17:
misschien kun je wisselen naar het programma van Starting strength, dat is net wat anders, heeft ook beginner en gevorderden schema's, probeer dat eens voor een maand en kijk hoe dat bevalt

[ Voor 30% gewijzigd door VinnyAMS op 07-02-2021 21:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Voor de app moet je het zelf even proberen, eerste maand is gratis, app is vrij simpel.

Ik heb het ebook Starting Strength Basic barbell training wel gekocht ( is volgens mij ook wel op pdf te vinden als je goed zoekt )
In dit boek staan de beschreven compound oefeningen besproken, met name op vlakken als techniek en cues voor correcte uitvoering.
Het programma wordt hierin ook besproken net als de benodigdheden voor kracht training.
Let wel, het boek en het programma is puur ontwikkeld voor kracht ontwikkeling!

Misschien schaf ik het ebook van Practical programming,
Waar meer ingegaan wordt op maatwerk.

Ze hebben ook een podcast, waarbij ik moet zeggen dat je het wel leuk moet vinden. Mark Rippetoe is wel een typische mannetje, een echte Texaan. Maar vind m wel humor hebben, je moet er soms wel een beetje doorheen kijken.

Ik zit op het moment dus eventjes in een ‘start ing strength bubbel, maar probeer er voor mezelf er het meeste uit te halen, het is best wil interessant!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Dzine schreef op zondag 7 februari 2021 @ 21:24:

Voorheen eigenlijk elke set wel, in de homegym moet ik nog goede setup hiervoor maken. Kom kwa ruimte beetje rot uit om de reps goed te filmen.

Het maakt het spotten van foutjes zoveel makkelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Ik zet m’n telefoon meestal in een schoen, de groothoeklens van 11pro werkt top!
Pagina: 1 ... 49 ... 124 Laatste

Let op:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.