Het Krachtsport Topic - Deel 1 Overzicht

Pagina: 1 ... 48 ... 124 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ja leuk jezelf filmen! Kwam er gister achter dat ik de hele sessie een enkele graden scheef squat! :)
Had voor de leuk een timelapse gefilmd, dus kwam er te laat achter! Volgende keer dus maar per set evalueren! ( had wat last van rechterknie, welke ook naar binnen dook met squatten ) daar lag m’n focus wellicht teveel op.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Gisteren voor het eerst sinds oneindig 120kg gesquat. Heb mijn 4e setje gefilmd, er had er wellicht nog wel een rep ingezeten, maar ik durfde het niet aan zonder spotter. De knieen voelen nog steeds goed, dit wordt een mooi jaar!

[YouTube: Squat 5x120]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 10:59
Vorige week m'n spullen om thuis te kunnen trainen her en der besteld, maar kreeg vandaag slecht nieuws. De bumperplates zijn toch niet leverbaar.

Heeft iemand nog tips voor 50mm (bumper) plates? Lijken nu echt overal uitverkocht. Ik had ze in bestelling staan vanuit Frankrijk maar last minute ook te horen gekregen dat ze toch niet kunnen leveren. Heb belang bij 2x20kg, 4x10kg en 4x5kg. Of heeft iemand hier wellicht iets over? :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Zo, mijn eerste 12 weken bulk zitten er weer bijna op. Sommige oefeningen 25% meer kracht gekregen, sommigen amper 5%. Maar de oefeningen waar ik zelf erg trots op ben met waar ik vooruitgang heb geboekt zijn de Deadlift & Bent-over Barbell. Geen enkele rugklachten vooralsnog *O* Ik begon met 20kg, vandaag probeer ik 70. Ik vermoed dat dit wel het omslagpunt wordt waar de stappen een stuk kleiner moeten worden. Maar mijn doel is sowieso de 1.5x factor. Voor meer moet ik extra gewichten aanschaffen...

Ik had het idee om 3 maanden te bulken, maar eerder gezegd wil ik langer doorgaan voor meer gains. Ik vind dit best lekker trainen, ook omdat ik niet weer met een HIIT cardio hoef af te sluiten. Tot nu toe ben ik in de 3 maanden ongeveer 3 kg totaal aangekomen. Iets meer dan gewenst, maar aangezien #zomer2021 weer een achtertuinfeest wordt, ga ik me niet teveel druk maken om die vet randen nu. Ik denk dat ik iets langzamer doorga tot begin april.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 14:19
@ByteMe_ Wat zijn je stats verder en hoe ziet je bulk/training eruit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
@ByteMe_ Nette bulk met +1kg per maand, volgens mij is dat zo ongeveer ook de sweet-spot qua toename vetvrije massa en vet! Enne, je kan ook prima cutten zonder HIIT, als je er een hekel aan hebt vooral niet doen. Het beste trainingsprogramma is nog altijd degene die je vol kan houden, en met tegenzin trainen gaat daar zeker niet bij helpen.

Heb zelf vandaag wat zwaarder gepakt op de bench dan normaal om het plateau te doorbreken, en kwam tot 8x100kg. De oude recordjes komen zowaar in de buurt! Niet slecht voor een oude man ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 17:04
Vandaag, na twee dagen rust, weer de eerste stronglifts 5x5. Trots op mijn 5x5 70kg benchpress. 4x 2,5 kg schijven zijn onderweg kan ik mijn squat ook iets verhogen. Ook nog een cardio sessie erachteraan gedaan.

FitNotes Workout - woensdag 20th januari 2021

** Barbell Squat **
- 82.0 kgs x 5 reps
- 82.0 kgs x 5 reps
- 82.0 kgs x 5 reps
- 82.0 kgs x 5 reps
- 82.0 kgs x 5 reps

** Flat Barbell Bench Press **
- 70.0 kgs x 5 reps
- 70.0 kgs x 5 reps
- 70.0 kgs x 5 reps
- 70.0 kgs x 5 reps
- 70.0 kgs x 5 reps

** Barbell Row **
- 60.0 kgs x 5 reps
- 60.0 kgs x 5 reps
- 60.0 kgs x 5 reps
- 60.0 kgs x 5 reps
- 60.0 kgs x 5 reps
** Running (Outdoor) **
- 2.87 km - 24:48

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
mefjoew schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:54:
@ByteMe_ Wat zijn je stats verder en hoe ziet je bulk/training eruit?
Even gemeten:

83.5 middel
71.5 kg
Met 177cm lengte zou ik tussen 16.5-17% vet moeten zitten

Mijn FB voor 3 dagen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xymgwoBNqwQ-ERq1oRV2qOYYOhM=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/jL773EcIne6xtSzeVoOYOw1m.png?f=fotoalbum_medium

Met meer tijd had ik gekeken voor push/pull, maar dat lukt helaas niet. En omdat ik met tijd zit is FB makkelijk om genoeg spieren te pushen. Met wel als nadeel dat ik een spiergroep regelmatig 1 of 2 dagen moet overslaan ivm herstel. Omdat dit thuistraining is, heb ik niet alle oefeningen voorhanden, ik mis wel echt die pull- en chin-ups, geen plek voor een bar.
joepP schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 19:57:
@ByteMe_ Nette bulk met +1kg per maand, volgens mij is dat zo ongeveer ook de sweet-spot qua toename vetvrije massa en vet! Enne, je kan ook prima cutten zonder HIIT, als je er een hekel aan hebt vooral niet doen. Het beste trainingsprogramma is nog altijd degene die je vol kan houden, en met tegenzin trainen gaat daar zeker niet bij helpen.

Heb zelf vandaag wat zwaarder gepakt op de bench dan normaal om het plateau te doorbreken, en kwam tot 8x100kg. De oude recordjes komen zowaar in de buurt! Niet slecht voor een oude man ;)
Thanks, het is sowieso al een stuk beter dan de eerste keren. Toen zat ik in enkele maanden op een middel van ~90cm :/

Die HIIT vind ik ook vooral vervelend vanwege tijd en/of moeheid omdat je al een uur bezig bent. Maar conditietraining vind ik aan de ene kant ook fijn, dus bij de CUT dwing ik mezelf dan ook.

[ Voor 3% gewijzigd door ByteMe_ op 20-01-2021 21:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mefjoew
ByteMe_ schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 20:40:
[...]

Even gemeten:

83.5 middel
71.5 kg
Met 177cm lengte zou ik tussen 16.5-17% vet moeten zitten
Vetpercentage misschien wat aan de hoge kant op basis van gewicht, maar verder op papier goede stats om aan een bulk bezig te zijn! En mooi om doel voor te houden dat je echt sterker wilt worden. Zijn hier aantal mensen actief die flink zwaarder zijn dan jij, ongeveer even lang meten en desondanks een lager verpercentage meedragen. Wat dat betreft dus mogelijkheden genoeg :)
Mijn FB voor 3 dagen:

[Afbeelding]

Met meer tijd had ik gekeken voor push/pull, maar dat lukt helaas niet. En omdat ik met tijd zit is FB makkelijk om genoeg spieren te pushen. Met wel als nadeel dat ik een spiergroep regelmatig 1 of 2 dagen moet overslaan ivm herstel. Omdat dit thuistraining is, heb ik niet alle oefeningen voorhanden, ik mis wel echt die pull- en chin-ups, geen plek voor een bar.
Thuistrainen is inderdaad behelpen. Je zou wel kunnen overwegen wat meer focus te leggen op je benen/rug. Zie nu vrij veel arm-oefeningen terug die in mijn ogen vooral tijd vergen. Ben zelf meer van de grotere oefeningen waarmee je meerdere spiergroepen pakt, zeker wanneer je weinig tijd beschikbaar hebt.
Denk aan Bulgarian Split Squats (zie ik altijd tegenop, maar zeer waardevol), Single leg RDL, Glute raises; dat soort werk.

Verder vooral zo doorgaan. Goed dat je doelen stelt ondanks alle shit die ons zo beperkt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
Eens met de focus op compounds: ik zie ook veel isolatie oefeningen. Als je elke training 4 isolatie oefeningen vervangt door 2 compounds verwacht ik een "beter" schema. Ook zal ik eens naar je rust kijken, 90s tussen twee sets bench is veel te kort als je intensiteit hoog ligt. Waarschijnlijk val je enorm terug in reps als je dat zo doet? Sta je te hijgen als een paard tussen de sets? Hoe ver ga je tot failure eigenlijk?

Wat je ook kan doen, is afwisselend bench / dumbell row doen, met steeds 2 minuten rust. Je hebt dan effectief 5 minuten tussen elke set, wat de intensiteit en je aantal behaalde reps ten goede komt, zonder dat je er extra tijd voor nodig hebt.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15-09 12:55
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_hethJifwe8aCX0big4qSrzgDWI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BwFTw2OpXE4NKRMvghPBQm8Q.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BoCVxluaZ5dbZm5TAY9JQCeOrgU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AfxZn8PlQV1Plha76kdcKrO7.jpg?f=fotoalbum_tile

Nou mijn bulk zit er ook op, hmmm toch wel tevreden over mijn uiterlijk nu. Stats op dat moment 82 kg en rond de 12,5% bf, meer vet als dat wil ik niet dus volgende maand lekker starten met cutten.
(Let overigens niet op mijn corona kapsel het is gewoon praktisch)

In the end we only regret the chances we didn't take

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Voor hoe lang wil je cutten?

Een aanrader hierin zou kunnen zijn om een minicut te doen, een langere periode weer met een lichte calorische surplus... rinse & repeat in de vetpercentage range die jij zet.

Naar mijn ervaring is het niet moeilijk om massa te bouwen en dat heeft gewoonweg tijd nodig vanwege een aantal consistente prikkels (weerstandstraining voor hypertrofie 5-30 reps) en een calorische surplus over een langere tijd.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
mefjoew schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 07:58:
[...]

Vetpercentage misschien wat aan de hoge kant op basis van gewicht, maar verder op papier goede stats om aan een bulk bezig te zijn! En mooi om doel voor te houden dat je echt sterker wilt worden. Zijn hier aantal mensen actief die flink zwaarder zijn dan jij, ongeveer even lang meten en desondanks een lager verpercentage meedragen. Wat dat betreft dus mogelijkheden genoeg :)

[...]

Thuistrainen is inderdaad behelpen. Je zou wel kunnen overwegen wat meer focus te leggen op je benen/rug. Zie nu vrij veel arm-oefeningen terug die in mijn ogen vooral tijd vergen. Ben zelf meer van de grotere oefeningen waarmee je meerdere spiergroepen pakt, zeker wanneer je weinig tijd beschikbaar hebt.
Denk aan Bulgarian Split Squats (zie ik altijd tegenop, maar zeer waardevol), Single leg RDL, Glute raises; dat soort werk.

Verder vooral zo doorgaan. Goed dat je doelen stelt ondanks alle shit die ons zo beperkt!
Ja, ik wil mezelf een stuk meer groeien om zo meer spiergroei te hebben voor een betere cut. Het is wel vaak gejojo geweest: nooit echt flink gegroeid zoals ik zou willen. Beste was 13% BF, maar dan met een gewicht rond 64kg. Dat is mij veel te licht en daar doe ik het niet voor. Ik ga niet voor shredded, maar uitkomen op 75-80 met 12-13% zou mooi zijn. Dat gaat me niet lukken dit jaar, maar ik ga lekker door.

Ik heb inderdaad veel opvulling, vandaar de groene markeringen in mn excel: die compounds gaan altijd voor. Ik neem die RDL ook mee, ik denk dat ik woensdag meer een leg/back dag maak. Die bulgarian squats zijn echt killing. Maximaal op die billen :D dat is de enige oefening waarbij ik na de tweede set al zowat niet meer kan.

Volgende week wel een rustweek, de pezen zijn geërgerd, kan ik mooi schuiven met wat oefeningen. De 70kg DL was gelukt, maar bij de barbell row kreeg mn rug het zwaar, ook daar dus de grens goed opgezocht.

@joepP die rusttijden zijn toch juist voor dit type schema(hypertrofie) gemiddeld? Bij 5x5 moest je langer aanhouden. Ik heb het hier op gebaseerd (bron: fitness website):

code:
1
2
3
4
5
Optimale interval tussen sets
Doel    Herhalingen Rustperiode
Spierconditie   12 – 20 30 tot 60 sec
Hypertrofie 8 – 12  30 tot 90 sec
Kracht  3 – 5   3 tot 5 min

De waardes in mijn schema zijn vaak het maximale wat wil/kan halen in een 3*8 (of 3*10) oefening. Vaak zat bij bepaalde oefeningen dat ik na rep 6 al afhaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
@Verwijderd Als je sterker wilt worden moet je voldoende rust nemen tussen sets van dezelfde oefening. Zolang je voluit kan gaan in de volgende set is het prima, als je nog aan het nahijgen bent moet je langer rusten. Ook als je teveel terugvalt in reps. Bijvoorbeeld als je eerste set 12 reps is (1 to failure) en je volgende set haal je met moeite 8, dan rust je te kort. Het gevolg is waarschijnlijk dat je 12,8,6,5 als reps haalt, terwijl je met langer rusten 12,10,9,8 zal halen. Dat scheelt 8 reps, oftewel een volle set. En die extra reps zijn in het belangrijkste deel van je sets. Qua gains scheelt dat enorm.

Ik combineer compounds met isolatie oefeningen, en doe ze als een mini-circuit om-en-om. Dan verpruts je geen tijd aan lang wachten (saai), maar heb je wel ~4-5 minuten rust tussen twee sets squatten. Overigens is de benodigde rust behoorlijk verschillend tussen individuen, voel en doe vooral wat jij fijn vindt, maar wellicht is het nuttig hier eens extra aandacht aan te schenken.

Wellicht is dit keiharde n=1 projectie, maar ik heb mezelf jarenlang gesaboteerd door veel te kort te rusten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
Tatsu schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 09:16:
Voor hoe lang wil je cutten?

Een aanrader hierin zou kunnen zijn om een minicut te doen, een langere periode weer met een lichte calorische surplus... rinse & repeat in de vetpercentage range die jij zet.

Naar mijn ervaring is het niet moeilijk om massa te bouwen en dat heeft gewoonweg tijd nodig vanwege een aantal consistente prikkels (weerstandstraining voor hypertrofie 5-30 reps) en een calorische surplus over een langere tijd.
Goede vraag, ik wilde eigenlijk eens kijken of ik niet eindelijk een 6 pack kan krijgen. Wil gewoon eens naar ripped toe en dan vanuit daar bouwen. Ik weet dat ik daar veel voor moet laten, maar dat doe ik nu ook al. Ik cheat denk ik eens in de 3/4 maanden als ik dat al haal. Drink niet en zeg eigenlijk overal nee tegen. Ik heb hier dan ook geen last van want wat ik mag eten vind ik gewoonweg echt lekker. Plus als eenmaal je omgeving er aan went wordt het alleen maar makkelijker.

Hopelijk hoef ik na deze cut, alleen nog maar mini cuts toe te passen omdat ik dan vanaf een super lean basis kom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mefjoew
Ook maar eens mijn homeworkoutschema hier delen. Wellicht nog tips/opmerkingen van jullie kant, of juist de bevestiging dat dit best oké is zo :+

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Heb de beschikking over een 'barbell' (niet een ijzeren, maar een budget-model van m'n vriendin) van 20kg, dumbbells van 12, 22,5 en 28kg, twee kettlebells van 16 en één van 24kg en een gewichtsvest van 10kg (in stapjes van 1kg af te stellen). Daarnaast ook een setje weerstandsbanden, maar die zijn kwalitatief vrij beperkt vind ik.
Voor mijn gevoel kan ik met dit materiaal prima 'in beweging' blijven, maar echt sterker worden gaat niet. In de sportschool doe ik normaliter namelijk de grote 5, waarbij mijn stats (bij 3*5) ongeveer zijn:
Squat 95kg
DL (doe ik met trapbar, vanwege angst voor m'n rug) 130kg
Benchpress 77,5kg
BOR 67,5kg
OHP 50kg

Afijn, dit is mijn schema nu. Hanteer een 4-daags fullbody-programma, waarbij ik dus drie keer per week daadwerkelijk een training doe. Zijn steeds drie sets per ronde (ik doe de drie oefeningen achter elkaar met zo min mogelijk rust) van 8-16 herhalingen, waarbij de laatste herhaling een max aantal reps is. Bij de volgende training ga ik dan omhoog, totdat ik drie keer 16+ gedaan heb. Dan gewicht verhogen en opnieuw beginnen. Varieert overigens wel iets per oefening, omdat ik bij alles drie keer 16 wel heeeeeel lang bezig ben. Doel is trainingen inclusief warming-up binnen 75 minuten af te kunnen ronden.
Er zitten wat crossfit-oefeningen tussen, aangezien ik die sport normaliter ook beoefen

A
Decline push-up | Kettlebell Crossbody Split Squat | Kettlebell Pullovers
Seated Arnold Press | Glute bridge | Dumbbell Row
Kettlebell swings | Angels and devils | Burpees

B
Dumbbell Floor Press | Overhead dumbbell lunges | Pull up
Pike Push Up | Single RDL | Kettlebell Gorilla Row
Dumbbell Thruster | Plank with toe touch | Dumbbell High Pulls | Hollow body hold (2*zo lang mogelijk)

C (iets meer upperbody dan lower i.v.m. het vele hardlopen ook)
Yoga push up | Good Mornings | Alternating Y-back
Barbell Z-press | Russian Kettlebell Swing | 1-hand Underarm Row
Explosive push up | Single Calve Raise | Dumbbell Elbowing Row
Dumbbell Upright Row | Face Pull | High Hang Muscle Snatch

D
Dumbbell Clean and Jerk | Bulgarian Split Squat | Chin up
Spiderman Push Up | Single Hip thrust | Kroc/Chainsaw Row
Dumbbell Snatch | Sit Ups | Renegade Row

Hoop dat jullie er wat wijs uit kunnen worden. Excuus alvast voor het eventuele googelen op oefeningen die onbekend zijn 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
Lijkt mij een goed schema.
En mooie gewichten al ook.
Inderdaad meerdere oefeningen even moeten googelen, maar dat is leuk kan ik ook is gaan proberen.
mefjoew schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:03:
Ook maar eens mijn homeworkoutschema hier delen. Wellicht nog tips/opmerkingen van jullie kant, of juist de bevestiging dat dit best oké is zo :+

***members only***

Heb de beschikking over een 'barbell' (niet een ijzeren, maar een budget-model van m'n vriendin) van 20kg, dumbbells van 12, 22,5 en 28kg, twee kettlebells van 16 en één van 24kg en een gewichtsvest van 10kg (in stapjes van 1kg af te stellen). Daarnaast ook een setje weerstandsbanden, maar die zijn kwalitatief vrij beperkt vind ik.
Voor mijn gevoel kan ik met dit materiaal prima 'in beweging' blijven, maar echt sterker worden gaat niet. In de sportschool doe ik normaliter namelijk de grote 5, waarbij mijn stats (bij 3*5) ongeveer zijn:
Squat 95kg
Benchpress 77,5kg
BOR 67,5kg
OHP 50kg

Afijn, dit is mijn schema nu. Hanteer een 4-daags fullbody-programma, waarbij ik dus drie keer per week daadwerkelijk een training doe. Zijn steeds drie sets per ronde (ik doe de drie oefeningen achter elkaar met zo min mogelijk rust) van 8-16 herhalingen, waarbij de laatste herhaling een max aantal reps is. Bij de volgende training ga ik dan omhoog, totdat ik drie keer 16+ gedaan heb. Dan gewicht verhogen en opnieuw beginnen. Varieert overigens wel iets per oefening, omdat ik bij alles drie keer 16 wel heeeeeel lang bezig ben. Doel is trainingen inclusief warming-up binnen 75 minuten af te kunnen ronden.
Er zitten wat crossfit-oefeningen tussen, aangezien ik die sport normaliter ook beoefen

A

B
Dumbbell Thruster | Plank with toe touch | Dumbbell High Pulls | Hollow body hold (2*zo lang mogelijk)

D

Hoop dat jullie er wat wijs uit kunnen worden. Excuus alvast voor het eventuele googelen op oefeningen die onbekend zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

AdmiraalTimbo schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 09:06:
[Afbeelding][Afbeelding]

Nou mijn bulk zit er ook op, hmmm toch wel tevreden over mijn uiterlijk nu. Stats op dat moment 82 kg en rond de 12,5% bf, meer vet als dat wil ik niet dus volgende maand lekker starten met cutten.
(Let overigens niet op mijn corona kapsel het is gewoon praktisch)
Volle schouderkop en biceps.

Nu voor balans wat wijdte in de rug en wat triceps. :)

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
MrJ schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 19:53:
[...]

Volle schouderkop en biceps.

Nu voor balans wat wijdte in de rug en wat triceps. :)
Ja die kunnen zeker nog wat aandacht gebruiken! Daar was ik ook volop mee bezig maar toen ging alles weer dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

AdmiraalTimbo schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 08:49:
[...]

Ja die kunnen zeker nog wat aandacht gebruiken! Daar was ik ook volop mee bezig maar toen ging alles weer dicht.
Wel thuis aan t sporten?

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
MrJ schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:42:
[...]

Wel thuis aan t sporten?
Ik doe wat ik kan, ik heb niet echt materialen thuis om efficiënt te kunnen trainen. Mocht het langer duren dan 9 februari moet ik even kijken of ik niet mee kan trainen in iemands home gym. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroy1909
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-09 23:14
AdmiraalTimbo schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:19:
[...]

Ik doe wat ik kan, ik heb niet echt materialen thuis om efficiënt te kunnen trainen. Mocht het langer duren dan 9 februari moet ik even kijken of ik niet mee kan trainen in iemands home gym. :)
Hoelang heb je gebulkt? En wat heb je in gedachte om meer focus op je lats te leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroy1909
mefjoew schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:03:

***members only***

Squat 95kg
Benchpress 77,5kg
BOR 67,5kg
OHP 50kg

A

B

D

1 tip, weeg je eten toch af man als je op een bepaald aantal kcal wil zitten. Ik ben er ook op terug gekomen, en eet inmiddels alweer 13 jaar volgens een schema. Tijdje ook gedacht, oh dat wegen hoeft niet, zat ik toch ff bijna 1000kcal onder mn dagelijkse doel. In de bulk ook eens een tijd gedaan, maar toen zat ik er toch wel een aantal 100 boven lol. Micro managen hoeft niet, daar ga je je winst niet uithalen, je voeding tracken wel :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VinnyAMS
Vandaag weer een lekkere training.
4x 2,5 kg gietijzeren schijven vandaag binnen gekregen, dus squat OHP en DL wat kunnen verhogen. Jammer dat er twee niet passen moet even de binnenring(boring) bij vijlen denk ik.

FitNotes Workout - vrijdag 22nd januari 2021

** Barbell Squat **
- 85.0 kgs x 5 reps
- 85.0 kgs x 5 reps
- 85.0 kgs x 5 reps
- 85.0 kgs x 5 reps
- 85.0 kgs x 5 reps

** Overhead Press **
- 35.0 kgs x 5 reps
- 35.0 kgs x 5 reps
- 35.0 kgs x 5 reps
- 35.0 kgs x 5 reps
- 35.0 kgs x 5 reps

** Romanian Deadlift **
- 90.0 kgs x 5 reps

** Running (Outdoor) **
- 2.92 km - 24:35

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leroy1909
Vandaag was zo’n dag waarbij met DL’s de warmup rete lekker ging en licht voelde. Werksets 250x3, 270x2, 290x1 die gingen solid. 305 op de bar, eerste poging halverwege de schenen. 2e poging net onder de knieën. Op de een of andere manier durf ik momenteel niet door te trekken. Ik
merkte wel dat m’n bovenrug spanning niet optimaal was, en de meeste spanning op het midden van de rug stond. Daar de komende tijd aan aan werken.
Ben er nog niet over uit om rackpulls in het leven te roepen of paused DL.
In ieder geval wel weer meer free weight row oefeningen.
Vandaag nog tbar row gedaan:
80x12
100x10
120x10
130x8
130x8

Bent over row:
90x12
110x12
120x10
120x8

Tijd om eens een een DL schema op te stellen lol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
Geweldig mooie gewichten hoor. Erg goed!
Leroy1909 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 21:40:
Vandaag was zo’n dag waarbij met DL’s de warmup rete lekker ging en licht voelde. Werksets 250x3, 270x2, 290x1 die gingen solid. 305 op de bar, eerste poging halverwege de schenen. 2e poging net onder de knieën. Op de een of andere manier durf ik momenteel niet door te trekken. Ik
merkte wel dat m’n bovenrug spanning niet optimaal was, en de meeste spanning op het midden van de rug stond. Daar de komende tijd aan aan werken.
Ben er nog niet over uit om rackpulls in het leven te roepen of paused DL.
In ieder geval wel weer meer free weight row oefeningen.
Vandaag nog tbar row gedaan:
80x12
100x10
120x10
130x8
130x8

Bent over row:
90x12
110x12
120x10
120x8

Tijd om eens een een DL schema op te stellen lol

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 20:21

Osxy

Holy crap on a cracker

Tommzz schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:28:
Vorige week m'n spullen om thuis te kunnen trainen her en der besteld, maar kreeg vandaag slecht nieuws. De bumperplates zijn toch niet leverbaar.

Heeft iemand nog tips voor 50mm (bumper) plates? Lijken nu echt overal uitverkocht. Ik had ze in bestelling staan vanuit Frankrijk maar last minute ook te horen gekregen dat ze toch niet kunnen leveren. Heb belang bij 2x20kg, 4x10kg en 4x5kg. Of heeft iemand hier wellicht iets over? :9
https://sportbay.nl/nl/pr...t-70-130-kg/6187?mid=9714

Deze lijken leverbaar te zijn, mijne zijn daar besteld en kreeg bericht dat ze in magazijn waren.

Gister knoop doorgehakt en besloten een home gym op te gaan bouwen. Oly barbell besteld, 100KG aan schijven een simpel rack. Heb ik er teveel voor betaald? Ongetwijfeld maar ik heb niet gevoel dat gyms snel open gaan en wil gewoon weer.
Komende week hout halen om platform te maken (2 redenen, stabiliteit en klappen naar beton verdelen want ga op zolder liften)

[ Voor 19% gewijzigd door Osxy op 22-01-2021 22:13 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Awesome, net 100KG besteld en op de zaak gezet. Nu nog een barbell ergens zien te fixen. Thanks!

Barbell ook gefix0rd!

[ Voor 11% gewijzigd door Tatsu op 22-01-2021 23:47 ]

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroy1909
Tatsu schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 23:18:
Awesome, net 100KG besteld en op de zaak gezet. Nu nog een barbell ergens zien te fixen. Thanks!

Barbell ook gefix0rd!
https://www.fitness-seller.nl/atx-power-bar/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
Leroy1909 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 19:40:
[...]

1 tip, weeg je eten toch af man als je op een bepaald aantal kcal wil zitten. Ik ben er ook op terug gekomen, en eet inmiddels alweer 13 jaar volgens een schema. Tijdje ook gedacht, oh dat wegen hoeft niet, zat ik toch ff bijna 1000kcal onder mn dagelijkse doel. In de bulk ook eens een tijd gedaan, maar toen zat ik er toch wel een aantal 100 boven lol. Micro managen hoeft niet, daar ga je je winst niet uithalen, je voeding tracken wel :).
Ben al veel te obsessief met eten bezig, ga dat niet beter maken door ook nog eens alles (want dus ook hoeveelheid beleg, en grammen van een boterham/aardappelen/whatever op m'n bord) te wegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:13

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
mefjoew schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 09:53:
Ben al veel te obsessief met eten bezig, ga dat niet beter maken door ook nog eens alles (want dus ook hoeveelheid beleg, en grammen van een boterham/aardappelen/whatever op m'n bord) te wegen.
Het hoeft ook niet meteen altijd. Weeg gewoon links en rechts eens wat af om je eigen inschattingen te toetsen. Het is helemaal niet vreemd als die over tijd wat verschoven zijn.

Daarnaast even je historie gelezen (been there). Gooi die weegschaal weg en pak een meetlint. Buikomvang meten geeft aan of je te dik wordt en verder laat de spiegel wel zien of je massa krijgt. Die focus op gewicht werkt je tegen.

Wat ik ook uit je historie haal. Als je wil dat iets verandert moet je ook iets veranderen, niet alleen maar hetzelfde beter proberen te doen. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
[...]

Smart choice, zelfkennis is het begin van alle wijsheid. Heb zelf een maand elke gram gewogen, ook met avondeten dus, maar dat is sociaal wel een dingetje. Helemaal omdat ik een gezin heb met twee kids (5 en 7) en het gezamenlijk eten niet wil verpesten door alleen maar met wegen & loggen bezig te zijn. En ik kan ook lastig van mijn vriendin vragen om elke gram te wegen als zij kookt O-)

Heb het dus wel een tijdje gedaan, enorm veel van geleerd, maar nu niet meer, heb nu een prima flow met vaste maaltijden (ontbijt en lunch) een eet 's avonds naar behoefte. Wel eet ik altijd even snel 100-125g vis/schaaldieren voordat we aan tafel gaan, en wat happen kwark achteraf. Zo kost het me amper tijd/energie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 11:28
Maar die maand alles wegen heeft je denk ik wel bepaalde inzichten / learnings gegeven over je eet-gewoontes, lijkt me?

Dus je hoeft het niet altijd te doen voor de rest van je leven. Maar om nou eens te zien wat je echt binnenkrijgt en of mss veel te weinig eiwitten binnenkrijgt etc, is zo'n maandje (of zelfs weekje) tracken wel echt goed.

Dan kun je daarna wat algemene gewoontes in je leven inbouwen die je helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
Zo ben ik ook begonnen. Schrok bijvoorbeeld erg van wat er in een pakje LU crackers zat. Daar at ik s'avonds zo 3 pakjes van weg met pindakaas. Ik merk wel dat ik moet oppassen met al die apps. In MFP een streak, dus elke dag inloggen om dat maar niet te missen en ga zo maar door.
Requiem19 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 10:50:
Maar die maand alles wegen heeft je denk ik wel bepaalde inzichten / learnings gegeven over je eet-gewoontes, lijkt me?

Dus je hoeft het niet altijd te doen voor de rest van je leven. Maar om nou eens te zien wat je echt binnenkrijgt en of mss veel te weinig eiwitten binnenkrijgt etc, is zo'n maandje (of zelfs weekje) tracken wel echt goed.

Dan kun je daarna wat algemene gewoontes in je leven inbouwen die je helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
Ja dat is het risico, dat je er geobsedeerd mee bezig gaat zijn. Dus ken uwzelve.

Maar mijn ervaring met vrienden die zeggen tegen mij 'ik eet super gezond, dus ik heb gewoon aanleg om dik te worden', is dat ze heel veel ongezonde gewoontes hebben die ze zelf niet als ongezond zien.

Er zijn in voeding heel veel blind spots, bijvoorbeeld omdat je in je opvoeding (of door 'bro science') hebt gehoord dat het heel gezond is om elke dag 1 liter verse jus te drinken bijv. Als je het gewoon eens gaat meten, zie je feitelijk wat je nu echt je lichaam binnengiet en kun je het ook benchmarken met wat algemene macro's.

De meeste vrienden die dat dan doen met MFP schrikken zich een hoedje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Requiem19 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 11:08:
Ja dat is het risico, dat je er geobsedeerd mee bezig gaat zijn. Dus ken uwzelve.

Maar mijn ervaring met vrienden die zeggen tegen mij 'ik eet super gezond, dus ik heb gewoon aanleg om dik te worden', is dat ze heel veel ongezonde gewoontes hebben die ze zelf niet als ongezond zien.

Er zijn in voeding heel veel blind spots, bijvoorbeeld omdat je in je opvoeding (of door 'bro science') hebt gehoord dat het heel gezond is om elke dag 1 liter verse jus te drinken bijv. Als je het gewoon eens gaat meten, zie je feitelijk wat je nu echt je lichaam binnengiet en kun je het ook benchmarken met wat algemene macro's.

De meeste vrienden die dat dan doen met MFP schrikken zich een hoedje.
Een stukje cognitieve dissonantie zorgt voor stevige onderschatting inderdaad. Ben mijzelf ook te pleuris geschrokken toen ik dat voor het eerst deed. Snaaiwerk en alcohol maar ook de wat minder gezonde maaltijden kunnen kneiterhard gaan. En ook de macro balans heel erg verstoren.
Een stemmetje zegt: "Dat valt toch wel mee? Gewoon beetje op letten.". Nou hell no. Beetje Franse kaas en chips met een wijntje zit zo op de calorieën van een hele avondmaaltijd. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leroy1909
[...]

Het is net wat je obsessief noemt? Ik weet niet wat jij nu doet dat je als obsessief ziet. Vooruitgang is verandering, en de meeste vooruitgang zit in je voeding. Je kan nog zo goed en hard trainen, nog zoveel supplementen gebruiken, PED’s, maar dit alles zonder goede voeding naar jouw persoonlijke behoefte, gaat je niks brengen.

Wil je wel vooruitgang boeken met deze sport/hobby, wat ik wel denk? Probeer dan voor jezelf de balans te vinden hierin :). Je kunt alles blijven eten wat je nu eet, wellicht alleen wat meer of minder.

Maar it’s up to you in the end hoor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Eens! Maar iedereen zit er natuurlijk weer net even anders in.

Wat ik wil interessant vindt @Leroy1909 is jouw opmerking dat voeding de grootste differentiator is.

Ik zou - zelf - zeggen dat voldoende slaap/rust nog belangrijker is. Als in, als ik 2 nachten maar 5 uur slaap gaat mijn performance op werk (en qua sporten) harder achteruit dan 2 dagen ongezond eten.

Zie jij dat anders? Zou je voeding qua impact plaatsen boven slaap?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
Leroy1909 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 19:35:
[...]

Hoelang heb je gebulkt? En wat heb je in gedachte om meer focus op je lats te leggen?
Het was mijn eerste bulk en die heeft 4 maanden geduurd. Ik merk dat ik hier gelukkig minimaal vet heb gewonnen en vooral spier erbij heb gekregen. Nu wil ik straks eigenlijk vanaf een heel lean punt bulken. Lats zijn een zwak punt inderdaad en benen zijn nooit groot genoeg.

Om verder te komen heb ik echt weer een gym nodig, ik probeer daarom nu vooral te onderhouden wat ik heb. Ik weet dat cutten zonder gym niet handig is omdat je dan misschien meer spier gaat verliezen. Strak monitoren moet dit tegen gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leroy1909
Requiem19 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 12:32:

Wat ik wil interessant vindt @Leroy1909 is jouw opmerking dat voeding de grootste differentiator is.

Ik zou - zelf - zeggen dat voldoende slaap/rust nog belangrijker is. Als in, als ik 2 nachten maar 5 uur slaap gaat mijn performance op werk (en qua sporten) harder achteruit dan 2 dagen ongezond eten.

Jazeker, voeding staat stipt op nr 1 wat betreft progressie. Het is ook geen 2 dagen iets, voeding is echt de long run. Nou ja ook niet altijd bedenk ik me net. Op een wedstrijd wanneer je je squat bench en deadlift doet, je bent er wel een halve dag aan kwijt dat je op locatie bent. Warm up, 3 beurten waarbij je voluit gaat, tussendoor moet je wel eten anders ga je het echt niet redden.
Long run; je kunt zeker 2 dagen minder eten, en nog steeds goed performen. Eet je 2 maanden minder, gaan je prestaties al achteruit.
Rust is zeker belangrijk, maar hij staat toch echt op nr 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroy1909
AdmiraalTimbo schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 12:56:
[...]

Het was mijn eerste bulk en die heeft 4 maanden geduurd. Ik merk dat ik hier gelukkig minimaal vet heb gewonnen en vooral spier erbij heb gekregen. Nu wil ik straks eigenlijk vanaf een heel lean punt bulken. Lats zijn een zwak punt inderdaad en benen zijn nooit groot genoeg.

Om verder te komen heb ik echt weer een gym nodig, ik probeer daarom nu vooral te onderhouden wat ik heb. Ik weet dat cutten zonder gym niet handig is omdat je dan misschien meer spier gaat verliezen. Strak monitoren moet dit tegen gaan.
Ok netjes man, goed dat je tevreden bent over je bulk :). Je zou ‘m volgende keer gerust een maand of 2-3 kunnen doortrekken.
Ik ben zelf niet van het leanbulken, maar dat ligt ook persoonlijk. Mijn stelling is altijd, zolang je vet% rond de 14% blijft Max, is het Okay. 16% is echt de ultieme max.
Vanuit een lean punt beginnen is zeker goed, vanuit je cut langzaam in een bulk overgaan is ideaal. De eerste paar weken groeit je lichaam als een malle :).

Wat ik deed voor lats, en ook voor dikte (voordat ik deed powerliften) was 3 pulldown oefeningen voor wijdte en 3 pull oefeningen voor dikte, 1x per week. Zwaar trainen, hou je rep range tussen de 5-15.
En dit is eigenlijk bro science, maar in mn hoofd werkte het wel, de zogenaamde Muscle mind connectie. Ik probeerde altijd te visualiseren welke spier ik voornamelijk hoorde te trainen met een oefening en lag daar al mn focus op. Niet op de uitvoering van de oefening, want joh wat kan er nu fout gaan bij een pulldown lol, maar echt op mn lats zodat ik die alleen maar voelde. De rest werkt natuurlijk ook mee, want de pomp in je armen en schouders voel je ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
Requiem19 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 12:32:

Het is eigenlijk 80/20. 80 procent voeding en 20 procent sport, maar hierin onderschatten mensen slaap zeer erg. slaap zorgt er wel sterk voor dat het hele proces is geoptimaliseerd en je nog betere resultaten neerzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
AdmiraalTimbo schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:55:
[...]

Het is eigenlijk 80/20. 80 procent voeding en 20 procent sport, maar hierin onderschatten mensen slaap zeer erg. slaap zorgt er wel sterk voor dat het hele proces is geoptimaliseerd en je nog betere resultaten neerzet.
Dat volg ik niet, zou het dan niet 60 voeding moeten zijn, 20 sport en 20 ‘recovery’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Leroy1909 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 12:58:
[...]

Jazeker, voeding staat stipt op nr 1 wat betreft progressie. Het is ook geen 2 dagen iets, voeding is echt de long run. Nou ja ook niet altijd bedenk ik me net. Op een wedstrijd wanneer je je squat bench en deadlift doet, je bent er wel een halve dag aan kwijt dat je op locatie bent. Warm up, 3 beurten waarbij je voluit gaat, tussendoor moet je wel eten anders ga je het echt niet redden.
Long run; je kunt zeker 2 dagen minder eten, en nog steeds goed performen. Eet je 2 maanden minder, gaan je prestaties al achteruit.
Rust is zeker belangrijk, maar hij staat toch echt op nr 2.
Je kunt goed 2-4 dagen minder eten,maar met voldoende rust goed presteren. 2 maanden is wel excessief natuurlijk... voor oa een PL wedstrijd of SM, moet je tussendoor eten, maar dat hoort bij die prestaties. als je dan ook nog goed hebt geslapen, gaat het helemaal goed. slaap je al een paar dagen slecht, gaat de wedstrijd ook niet goed.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
Gonadan schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 11:51:
[...]

Een stukje cognitieve dissonantie zorgt voor stevige onderschatting inderdaad. Ben mijzelf ook te pleuris geschrokken toen ik dat voor het eerst deed. Snaaiwerk en alcohol maar ook de wat minder gezonde maaltijden kunnen kneiterhard gaan. En ook de macro balans heel erg verstoren.
Een stemmetje zegt: "Dat valt toch wel mee? Gewoon beetje op letten.". Nou hell no. Beetje Franse kaas en chips met een wijntje zit zo op de calorieën van een hele avondmaaltijd. :D
Heb tijdens het meten op de verjaardag van mijn zoontje me laten gaan. Maar wel alles gewogen. Kwam op 5500kcal, en dan heb ik geen tweede stuk taart genomen, amper alcohol gedronken, en 's avonds niet meer gegeten. Als je daar nog 10 biertjes extra bij neemt, een zak pinda's, en een pak shoarma voor het slapen dan zit je op 10k...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hmv2JkNKO_pkF7Q9YRekFyAZ9GQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Vv0s2vWQ9em8xJZuABssihQZ.png?f=fotoalbum_large

Terwijl ik op levering wacht lift platform ontworpen, wordt een compact platform maar moet groot genoeg zijn voor het meeste. Alleen split jerks gaan niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Wat voor rack heb je hier bij? Lijkt me veiliger als de voeten ervan naast het platform komen, voorkomt ook nog struikelen erover. Plus staat het dan wss stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroy1909
Hackus schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 15:03:
[...]

Je kunt goed 2-4 dagen minder eten,maar met voldoende rust goed presteren. 2 maanden is wel excessief natuurlijk... voor oa een PL wedstrijd of SM, moet je tussendoor eten, maar dat hoort bij die prestaties. als je dan ook nog goed hebt geslapen, gaat het helemaal goed. slaap je al een paar dagen slecht, gaat de wedstrijd ook niet goed.
5-6u per dag slaap gaat je prestaties niet zozeer beïnvloeden. We moeten ons ook niet vergelijken met de top van de wereld. Die slapen minimaal 8u, de amateur heeft zn baan, dagelijkse shit, evt kids. Als die 6-7u haalt is ie rete blij. 8u is eerder een utopie. Voor mij persoonlijk is er geen verschil of ik nu 5-6 of 7-8u slaap, onder de 5 wordt wel een dingetje.

Leuk voorbeeld, de op dit moment sterkste powerlifter van NL slaap gemiddeld maar 5u per nacht en heeft een baan met wisselende dienst (continu dienst). Zelfs na shifts van 12 uur en 3u slaap gaat de squat boven de 300kg. Het eten is echt velen malen belangrijker dan de slaap, maar nogmaals die is ook belangrijk hoor :). Als je 7-8u kan pitten, zeker doen. Zal nooit een nadeel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

HyperTrophy schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 15:11:
Wat voor rack heb je hier bij? Lijkt me veiliger als de voeten ervan naast het platform komen, voorkomt ook nog struikelen erover. Plus staat het dan wss stabieler.
Heb juist bewust het platform verlengd, platform is 6,5CM dik en als ik rack voor platform zet moet ik na unracken het platform op waggelen bij squats. Mogelijk dat ik het breder maak bij het rack voor wat extra marge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroy1909
HyperTrophy schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 15:11:
In het beton is stabieler idd, hiervoor had ik het rack ook op een houten platform vast gezet, wiebelt iets meer, maar gebeurd niks mee.
Dat platform is ook een best gewicht ;).

2x 18mm osb op elkaar, rubber matten van 2cm dik schat ik, en nog een 18mm plaat in het midden. Rack vast zetten met m10 of m12 bouten, en hij staat solid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Leroy1909 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 15:11:
[...]

5-6u per dag slaap gaat je prestaties niet zozeer beïnvloeden. We moeten ons ook niet vergelijken met de top van de wereld. Die slapen minimaal 8u, de amateur heeft zn baan, dagelijkse shit, evt kids. Als die 6-7u haalt is ie rete blij. 8u is eerder een utopie. Voor mij persoonlijk is er geen verschil of ik nu 5-6 of 7-8u slaap, onder de 5 wordt wel een dingetje.

Leuk voorbeeld, de op dit moment sterkste powerlifter van NL slaap gemiddeld maar 5u per nacht en heeft een baan met wisselende dienst (continu dienst). Zelfs na shifts van 12 uur en 3u slaap gaat de squat boven de 300kg. Het eten is echt velen malen belangrijker dan de slaap, maar nogmaals die is ook belangrijk hoor :). Als je 7-8u kan pitten, zeker doen. Zal nooit een nadeel zijn.
Dat wisselt per persoon, en ik heb het niet over het aantal uren, maar slecht v goed.

slaap je normaal dus 6u, dan is een aantal dagen 4u iet voldoende....
Misschien als hij meer tijd rust neemt, dat zijn prestaties nog beter zijn ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Leroy1909 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 15:14:
[...]

In het beton is stabieler idd, hiervoor had ik het rack ook op een houten platform vast gezet, wiebelt iets meer, maar gebeurd niks mee.
Dat platform is ook een best gewicht ;).

2x 18mm osb op elkaar, rubber matten van 2cm dik schat ik, en nog een 18mm plaat in het midden. Rack vast zetten met m10 of m12 bouten, en hij staat solid.
Schatting is dat platform kilotje of 100 zal worden. Ben van plan rack vast te zetten. Is sowieso een goedkoop rack, komt ooit een betere maar voor nu voldoende (mijn squats zitten nog sub-100KG)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Gu4BaWjmh60cDF4TdtC1tquwM4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wBSYWzHiM8iEpaTEbCb98eco.png?f=user_large

Net via marktplaats nog 1,25 en 2,5kg change plates besteld voor goede prijs (maakt ze zelf van staal). Krijg er echt weer zin in.

[ Voor 7% gewijzigd door Osxy op 23-01-2021 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroy1909
Hackus schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 15:15:
[...]

Dat wisselt per persoon, en ik heb het niet over het aantal uren, maar slecht v goed.

slaap je normaal dus 6u, dan is een aantal dagen 4u iet voldoende....
Misschien als hij meer tijd rust neemt, dat zijn prestaties nog beter zijn ;)
Daar heb je een goed punt, kwaliteit van slaap telt idd ook :). Als je een aantal keer wakker wordt tijdens de nachtrust dan merk je dat wel na een aantal dagen.

Denk het wel :), maar dat is voor 99% van de amateurs niet de realiteit helaas. Vaak pas op pro niveau, als je er je geld mee kan verdienen, kun je alle
parameters optimaliseren. Zie je vrij vaak dat dan de prestaties de eerste 2 jaar flink omhoog schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroy1909
Osxy schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 15:18:
[...]

Schatting is dat platform kilotje of 100 zal worden. Ben van plan rack vast te zetten. Is sowieso een goedkoop rack, komt ooit een betere maar voor nu voldoende (mijn squats zitten nog sub-100KG)
[Afbeelding]
Haha ja powerrack idd altijd vast zetten. Zo vervelend met reracken als alles continu verschuift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Heb het rack zelf ook, zal mn Max squats erop nog niet behalen, (Max rack is 175kg) zit net deze maand op 5x120kg en mn voorraad plates is 177,5kg dus heb nog wel een tijdje te gaan.

Vind t rack vooralsnog stabiel genoeg, heb m nu los op beton staan, en zonder platform.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Leroy1909 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 15:23:
[...]

Daar heb je een goed punt, kwaliteit van slaap telt idd ook :). Als je een aantal keer wakker wordt tijdens de nachtrust dan merk je dat wel na een aantal dagen.

Denk het wel :), maar dat is voor 99% van de amateurs niet de realiteit helaas. Vaak pas op pro niveau, als je er je geld mee kan verdienen, kun je alle
parameters optimaliseren. Zie je vrij vaak dat dan de prestaties de eerste 2 jaar flink omhoog schieten.
We praten hier ook over recreatief sporten wat 99.9% van de forumleden doet. eten is niet nummer 1 wat jij van wel schrijft. het is een combi van. slechte slaap en stress, is veel erger dan 'niet goed' eten (niet het excessieve) niet alleen bij mij, in 35j trainen, maar bij de meeste mensen. strikt dieet is ook alleen aan te raden voor Pro. je kunt het beste een dieet/voedingsschema als leidraad zien. (uitzondering voor wedstrijd daargelaten)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Net ook ff barbell voorzien van verse onderhoudsolie, rolt nog soepeler dan de skeelers van de kinderen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
@Osxy waar op marktpkaats had je die plates gevonden? Heeft hij/zij er nog meer denk je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

VinnyAMS schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 17:25:
@Osxy waar op marktpkaats had je die plates gevonden? Heeft hij/zij er nog meer denk je?
https://www.marktplaats.n...ring.html?previousPage=lr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Hackus schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 16:18:
We praten hier ook over recreatief sporten wat 99.9% van de forumleden doet. eten is niet nummer 1 wat jij van wel schrijft. het is een combi van. slechte slaap en stress, is veel erger dan 'niet goed' eten (niet het excessieve) niet alleen bij mij, in 35j trainen, maar bij de meeste mensen. strikt dieet is ook alleen aan te raden voor Pro. je kunt het beste een dieet/voedingsschema als leidraad zien. (uitzondering voor wedstrijd daargelaten)
Tja, dat excessieve hoort er natuurlijk ook bij. Slecht slapen van stress noem ik ook excessief, dan moet je het van eten ook mee laten wegen.

Persoonlijk ben ik het wel eens dat voeding het belangrijkste is maar ik zie niet echt een noodzaak om een rangschikking aan te brengen. Je hebt goede voeding, goede training en goed herstel nodig. Mis je één van de drie dan zijn je resultaten simpelweg minder. Alle energie op één van de drie in die te perfectioneren is ook niet handig. Je moet gewoon kijken waar je het makkelijkst winst kunt boeken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
joepP schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 15:05:
Heb tijdens het meten op de verjaardag van mijn zoontje me laten gaan. Maar wel alles gewogen. Kwam op 5500kcal, en dan heb ik geen tweede stuk taart genomen, amper alcohol gedronken, en 's avonds niet meer gegeten. Als je daar nog 10 biertjes extra bij neemt, een zak pinda's, en een pak shoarma voor het slapen dan zit je op 10k...
Ben morgen zelf jarig en voornemens er inderdaad op te letten. Heb qua inkopen geprobeerd de gezondere varianten van snaaiwerk te halen maar dat geldt niet voor alles en het is ook niet onwaarschijnlijk dat vrouwlief nog ineens met taart aan komt zetten (ik koop die meuk zelf niet).

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroy1909
Hackus schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 16:18:
[...]

Sorry, daar ben ik het niet mee eens. Voeding is bij far het belangrijkste. Ook al heb je minder rust en stress, je zult nog altijd progressie blijven boeken mits je voeding op orde is. Dan heb ik het niet over een strikt dieet, want dat is niet nodig als recreatief sporter waar we het over hebben. Tuurlijk is het ook een combi van, maar voeding weegt het zwaarst van allen.

Als je denkt dat je goed eet, met nadruk op denk, want in 9 van de 10 gevallen is het helaas niet zo, genoeg rust hebt en goed traint, zal je progressie bijna nihil zijn omdat nr 1 niet in orde is. Been there done that. Zelfs met PED’s. Hard trainen, geen stress en 7-8u per dag slapen, powernap op werk, maar te weinig eten. Dat heeft me gewoon 0 resultaat behaald. In rijden van wel goed eten en trainen, minder rust en stress (vorig jaar), vooruitgang geboekt.

Wat @Gonadan ook aanhaalt om 1 van de 3 te perfectioneren, heeft ook weinig zin. Micromanagement gaat je de winst niet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gonadan schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 17:58:
[...]

Tja, dat excessieve hoort er natuurlijk ook bij. Slecht slapen van stress noem ik ook excessief, dan moet je het van eten ook mee laten wegen.

Persoonlijk ben ik het wel eens dat voeding het belangrijkste is maar ik zie niet echt een noodzaak om een rangschikking aan te brengen. Je hebt goede voeding, goede training en goed herstel nodig. Mis je één van de drie dan zijn je resultaten simpelweg minder. Alle energie op één van de drie in die te perfectioneren is ook niet handig. Je moet gewoon kijken waar je het makkelijkst winst kunt boeken.
Dat zeg ik; een combi van. Maar als je een paar dagen slecht eet, maar rust is goed, zal je training en niet onder lijden. Je kunt nog zo strak eten, maar als je rust niet goed is, zal je training, prestatie daar eerder onder lijden.
(voor zgn optimale prestatie, is een combi van alle nodig), zeker voor langere periode.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jP13wtynaf8sgjUo-fmJGsjiyNg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KERBp4WqclIQd3SmJlM5s2kg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3IYcjhvvrtehFWD-1sXf5NFSgMQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/apAuzRZMrQsBRgNRhKK7eLPw.png?f=fotoalbum_tile

Mijn eten voor de komende tijd (rustdag) (dingen zoals rijst enzo zijn ongekookt qua gewicht) plus mijn gemiddeld aantal uren slaap, Laatste 4 maanden is dit al 8 uur of meer. Ik heb er weer zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroy1909
AdmiraalTimbo schreef op maandag 25 januari 2021 @ 09:02:
[Afbeelding][Afbeelding]

Mijn eten voor de komende tijd (rustdag) (dingen zoals rijst enzo zijn ongekookt qua gewicht) plus mijn gemiddeld aantal uren slaap, Laatste 4 maanden is dit al 8 uur of meer. Ik heb er weer zin in.
12gr muesli als ontbijt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
Ja samen met 300 gram kwark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroy1909
Ik dacht dat het een typfout was joh, maar hoezo zo weinig? Doe je bewust minder eten op een rustdag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
Leroy1909 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 18:11:
[...]

Ik dacht dat het een typfout was joh, maar hoezo zo weinig? Doe je bewust minder eten op een rustdag?
Yup hier onderstaand zal ik een krachtdag voeding posten en macro’s eigen wel benieuwd wat jullie denken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/29xv8PHXORvi0lj4-OsRWD5FHMA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ls1xEBADb8k9ho4d6lPy0A2J.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4LQu2YDBieRDWcy6RXZHaHYHptA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zj8S3R79DBbSyIlPG1RlXsYA.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

AdmiraalTimbo schreef op maandag 25 januari 2021 @ 18:25:
[...]
Yup hier onderstaand zal ik een krachtdag voeding posten en macro’s eigen wel benieuwd wat jullie denken.
Is het bedoeld om te cutten?

Hou er rekening mee dat MPS zo rond de 24-48 uur na je workout nog steeds flink verhoogd is en dat gebruikt veel energie. Ook herstellen gaat beter met voldoende energie. Ik zou daarom het verschil tussen trainen en rusten wat kleiner houden qua kcal (bijv. eerder 500 dan 1000 kcal verschil).

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 26-01-2021 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
Gisteren weer een sessie stronglifts 5x5. Benchpress was lastig.
Wou daarna nog gaan harlopen, maar dat doorgeschoven naar vandaag.
FitNotes Workout - maandag 25th januari 2021
** Barbell Squat **
- 87.0 kgs x 5 reps
- 87.0 kgs x 5 reps
- 87.0 kgs x 5 reps
- 87.0 kgs x 5 reps
- 87.0 kgs x 5 reps

** Flat Barbell Bench Press **
- 72.0 kgs x 5 reps
- 72.0 kgs x 5 reps
- 72.0 kgs x 4 reps
- 70.0 kgs x 5 reps
- 70.0 kgs x 5 reps

** Barbell Row **
- 55.0 kgs x 5 reps
- 55.0 kgs x 5 reps
- 55.0 kgs x 5 reps
- 55.0 kgs x 5 reps
- 55.0 kgs x 5 reps

** Lat Pulldown **
- 20.0 kgs x 8 reps
- 20.0 kgs x 8 reps
- 20.0 kgs x 8 reps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Osxy schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 22:01:
[...]

https://sportbay.nl/nl/pr...t-70-130-kg/6187?mid=9714

Deze lijken leverbaar te zijn, mijne zijn daar besteld en kreeg bericht dat ze in magazijn waren.

Gister knoop doorgehakt en besloten een home gym op te gaan bouwen. Oly barbell besteld, 100KG aan schijven een simpel rack. Heb ik er teveel voor betaald? Ongetwijfeld maar ik heb niet gevoel dat gyms snel open gaan en wil gewoon weer.
Komende week hout halen om platform te maken (2 redenen, stabiliteit en klappen naar beton verdelen want ga op zolder liften)
Dat was rap, vandaag stang en gewichten binnen gekregen (zowel de 100kg bumperplates als mijn marktplaats metale change plates).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
Philflow schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:46:
[...]

Is het bedoeld om te cutten?

Hou er rekening mee dat MPS zo rond de 24-48 uur na je workout nog steeds flink verhoogd is en dat gebruikt veel energie. Ook herstellen gaat beter met voldoende energie. Ik zou daarom het verschil tussen trainen en rusten wat kleiner houden qua kcal (bijv. eerder 500 dan 1000 kcal verschil).
Zeker bedoelt om te cutten, het is inderdaad veel 1000 cal verschil. Maar ik doe nu eigenlijk te weinig om meer te eten. Ik kijk regelmatig in de spiegel en weeg me ook dagelijks. Dit om het allemaal goed in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@AdmiraalTimbo Ga eerst eens Massa opbouwen, ipv zgn bulk en nu alweer cutten. stevig ontbijt is van belang, maar dat heb ik hier al vaker verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
Hackus schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:58:
@AdmiraalTimbo Ga eerst eens Massa opbouwen, ipv zgn bulk en nu alweer cutten. stevig ontbijt is van belang, maar dat heb ik hier al vaker verteld.
Er is wat masse maar boven een bepaalt vp ben je minder vatbaar voor spier aan maak en maak je wat sneller vet aan. Dus daar probeer ik onder te blijven. Bulken zonder sportschool is eng. Ergens ook gewoon bang om weer dik worden i guess. Ik kijk wel hoe het allemaal loopt en wat de plannen zijn. Misschien moet ik inderdaad gewoon eens komende jaar bulken en flink breder worden en daarna cutten. Je brengt met aan het twijfelen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

AdmiraalTimbo schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:38:
[...]
Zeker bedoelt om te cutten, het is inderdaad veel 1000 cal verschil. Maar ik doe nu eigenlijk te weinig om meer te eten. Ik kijk regelmatig in de spiegel en weeg me ook dagelijks. Dit om het allemaal goed in de gaten te houden.
Als jij je goed voelt bij 1000 kcal verschil dan is dat wat telt. Ik zou liever wat kleiner verschil hebben tussen de dagen. Uiteindelijk gaat het erom hoeveel kcal je per week eet. Hoe je het verdeelt over de week is minder belangrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

AdmiraalTimbo schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:22:
[...]

Er is wat masse maar boven een bepaalt vp ben je minder vatbaar voor spier aan maak en maak je wat sneller vet aan. Dus daar probeer ik onder te blijven. Bulken zonder sportschool is eng. Ergens ook gewoon bang om weer dik worden i guess. Ik kijk wel hoe het allemaal loopt en wat de plannen zijn. Misschien moet ik inderdaad gewoon eens komende jaar bulken en flink breder worden en daarna cutten. Je brengt met aan het twijfelen nu.
Mijn zoontje van 16j laat ik rond de 17%. je kunt dat zelf goed in de gaten houden natuurlijk, je knalt niet in een week naar 22% als je je aan je dieet houdt. Je kun amper spierbouw verkrijgen naturel, als je laag in je vetp. zit. dat kan alleen als je net op of iets boven onderhoud zit, zgn leangain, maar dat duurt lang. Na diepe cut kun je ook massa opbouwen, maar dan ben je veel van het nu opgebouwde eerst kwijt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mefjoew
Hackus schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:58:
Stevig ontbijt verschilt voor eenieder natuurlijk. Als @AdmiraalTimbo zich prettig voelt bij meerdere kleine maaltijden, dan is daar niks mis mee. In lijn ook met wat @Philflow zegt; het gaat om de totalen. Zijn ook mensen die doen aan Intermittent Fasting op allerlei manieren, wat voor hen ook (b)lijkt te werken.

Daarnaast snap ik wat je zegt @AdmiraalTimbo, voor wat betreft de angst om (weer) dik te worden. Anderzijds kan je ook stellen dat cutten zonder sportschool misschien wel net zo 'eng' is, omdat je dan moeilijk opgebouwde spiermassa behoudt. Mijn advies is daarom, als je toch zo nauwkeurig alles weegt en meet, om deze periode wat te experimenteren met het elke week iets ophogen van je Kcal. Dit artikel daarover is best interessant en helpt je wellicht. Ja N=1 en ja het is nou niet het meest bewezen magazine qua wetenschappelijk onderbouwde verhalen, maar om over je 'aankomangst' heen te komen lijkt dit me een prettige manier. Helemaal als het verhaal van de auteur ook op jou van toepassing blijkt. Tip: maak, als je dit gaat doen, wel met jezelf de afspraak dat je er minimaal een X-periode voor gaat ongeacht wat de weegschaal zegt. Kans zit er anders dik in dat je na week 2 afhaakt, omdat je nu eenmaal in de beginperiode (soms) wat harder aankomt.

Ik weet; makkelijk praten/adviseren van een afstand, zeker als ik mezelf een kritische spiegel voorhoud. Maar dat ik iets niet kan wil niet zeggen dat ik het geen goed advies vind O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
mefjoew schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:38:
[...]

Stevig ontbijt verschilt voor eenieder natuurlijk. Als @AdmiraalTimbo zich prettig voelt bij meerdere kleine maaltijden, dan is daar niks mis mee. In lijn ook met wat @Philflow zegt; het gaat om de totalen. Zijn ook mensen die doen aan Intermittent Fasting op allerlei manieren, wat voor hen ook (b)lijkt te werken.

Daarnaast snap ik wat je zegt @AdmiraalTimbo, voor wat betreft de angst om (weer) dik te worden. Anderzijds kan je ook stellen dat cutten zonder sportschool misschien wel net zo 'eng' is, omdat je dan moeilijk opgebouwde spiermassa behoudt. Mijn advies is daarom, als je toch zo nauwkeurig alles weegt en meet, om deze periode wat te experimenteren met het elke week iets ophogen van je Kcal. Dit artikel daarover is best interessant en helpt je wellicht. Ja N=1 en ja het is nou niet het meest bewezen magazine qua wetenschappelijk onderbouwde verhalen, maar om over je 'aankomangst' heen te komen lijkt dit me een prettige manier. Helemaal als het verhaal van de auteur ook op jou van toepassing blijkt. Tip: maak, als je dit gaat doen, wel met jezelf de afspraak dat je er minimaal een X-periode voor gaat ongeacht wat de weegschaal zegt. Kans zit er anders dik in dat je na week 2 afhaakt, omdat je nu eenmaal in de beginperiode (soms) wat harder aankomt.

Ik weet; makkelijk praten/adviseren van een afstand, zeker als ik mezelf een kritische spiegel voorhoud. Maar dat ik iets niet kan wil niet zeggen dat ik het geen goed advies vind O-)
Wow ik ben erg blij me deze post en zelfs de kleine lettertjes. Ik ben heel erg gefocust op mijn vp en heb daarnaast natuurlijk doelen die ik wil behalen. Ik heb natuurlijk ook een ultiem doel. Ik ben me er ook van bewust dat het mij jaren kost om te komen waar ik wil zijn. Maar experimenteren in deze tijd kan zeker geen kwaad, wanneer ik dit doe dan ga ik er ook wel x tijd voor anders heeft het nog geen zin inderdaad.
Ik dit eens onderzoeken en proberen.

Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@mefjoew Ook al Cut je, is een stevig ontbijt nog steeds van belang. (of je dag en nachtritme moet anders zijn dan normaal) Vasten, wat jij benoemt is totaal iets anders... net als Kcals per week

[ Voor 22% gewijzigd door Hackus op 26-01-2021 19:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Waarom vind je dat zo van belang?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leroy1909
Het zit denk ik vrij diep geworteld bij Hackus :P, en dat is niet vreemd. Oldschool bodybuilding en ook powerlifting bestaat nog steeds uit een flink ontbijt. Mijn ontbijt is ook bijna 1000kcal. Het hoeft niet overigens, het is net wat je fijn vindt. Je metabolisme gaat er niet harder of zachter van.
Maar als je 4-5000kcal per dag weg moet werken, dan is het best een uitdaging om dat in 3 maaltijden te doen met intermittent fasting.

Het is al een aantal jaren zo, dat heel veel mensen bang zijn om in vet massa aan te komen in een bulk. Als het geleidelijk gaat, en je onder 14-16% blijft, is er echt niks aan de hand. Ja je ziet er een beetje uit als een vette pad, maar ja, dat is tijdelijk. Na een goede cut, zul je wel diegene zijn met de meeste massa winst ;).
Let ook, leanbulk voor een natural is 100x zo moeilijk. De IG lean bulkers zitten op meer PED’s dan je durft te bedenken. Helaas is dat de realiteit. Door bepaalde combi’s kunnen die gasten ook een flink aantal kcal weg werken, en nog niet eens clean food ook niet.

@AdmiraalTimbo reverse dieting is vrij effectief, goede resultaten mee gezien. Maar je komt nu vanuit een bulk, meet je vet% en gebruik de weegschaal als secondair meetmiddel. Vet meten, pics in dezelfde pose, met een meetlint omtrek meten, die 3 vind ik een veel beter beeld geven van je progressie dan de weegschaal.
Trek je bulk evt door tot eind maart, nog ff 2 maandjes, daarna rustig beginnen met een cut. Trek er 3-4 maanden minimaal voor uit. Neem een coach, die kijkt er heel anders tegen aan dan jij. Ik zie vooral heel veel micro management, het jezelf veel te moeilijk maken, terwijl het eigenlijk echt super simpel is ;).
Als je wilt, kan ik eens pics zoeken van een wat lager vet% en dikke pad mode, best een flink verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gonadan schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:40:
Waarom vind je dat zo van belang?
Je begint dan de dag met complexe carbs, en zgn langzame eiwitten.
Daar heb je een basis mee voor langere tijd. Ik praat uit ervaring en hoe ik ben ‘opgeleid’, YouTube boys, boeit mij niets. Behaalde resultaten bij meerdere is wat voor mij telt. Idd wat @Leroy1909 zegt, ben ik OldSkool ‘ opgeleid’ en daar hou ik het bij. Afgelopen 35j genoeg ervaringen gezien van verschillende sporters, ook die mijn advies niet te harte namen. Knapen die niet konden aankomen, met 1.92m en nog geen 60kg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
Leroy1909 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:02:
Het zit denk ik vrij diep geworteld bij Hackus :P, en dat is niet vreemd. Oldschool bodybuilding en ook powerlifting bestaat nog steeds uit een flink ontbijt. Mijn ontbijt is ook bijna 1000kcal. Het hoeft niet overigens, het is net wat je fijn vindt. Je metabolisme gaat er niet harder of zachter van.
Maar als je 4-5000kcal per dag weg moet werken, dan is het best een uitdaging om dat in 3 maaltijden te doen met intermittent fasting.

Het is al een aantal jaren zo, dat heel veel mensen bang zijn om in vet massa aan te komen in een bulk. Als het geleidelijk gaat, en je onder 14-16% blijft, is er echt niks aan de hand. Ja je ziet er een beetje uit als een vette pad, maar ja, dat is tijdelijk. Na een goede cut, zul je wel diegene zijn met de meeste massa winst ;).
Let ook, leanbulk voor een natural is 100x zo moeilijk. De IG lean bulkers zitten op meer PED’s dan je durft te bedenken. Helaas is dat de realiteit. Door bepaalde combi’s kunnen die gasten ook een flink aantal kcal weg werken, en nog niet eens clean food ook niet.

@AdmiraalTimbo reverse dieting is vrij effectief, goede resultaten mee gezien. Maar je komt nu vanuit een bulk, meet je vet% en gebruik de weegschaal als secondair meetmiddel. Vet meten, pics in dezelfde pose, met een meetlint omtrek meten, die 3 vind ik een veel beter beeld geven van je progressie dan de weegschaal.
Trek je bulk evt door tot eind maart, nog ff 2 maandjes, daarna rustig beginnen met een cut. Trek er 3-4 maanden minimaal voor uit. Neem een coach, die kijkt er heel anders tegen aan dan jij. Ik zie vooral heel veel micro management, het jezelf veel te moeilijk maken, terwijl het eigenlijk echt super simpel is ;).
Als je wilt, kan ik eens pics zoeken van een wat lager vet% en dikke pad mode, best een flink verschil.
Ik heb een coach al tijden, 100% fit gym in best. De gym van marly nooijen en Wesley vissers. Neem aan dat je die wel kent. Met hun maak ik de voedingsschema en trainingsschema. Verder ga ik daar 1 keer per maand heen voor een vet meting foto’s etc etc. Ook train ik in die gym.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroy1909
AdmiraalTimbo schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:56:
[...]

Ik heb een coach al tijden, 100% fit gym in best. De gym van marly nooijen en Wesley vissers. Neem aan dat je die wel kent. Met hun maak ik de voedingsschema en trainingsschema. Verder ga ik daar 1 keer per maand heen voor een vet meting foto’s etc etc. Ook train ik in die gym.
Ken ik wel ja, had niet verwacht dat dat schema van hem af komt tbh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
Leroy1909 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:58:
[...]

Ken ik wel ja, had niet verwacht dat dat schema van hem af komt tbh.
Al mijn voeding maar hij eet ook maar weinig kcal, voor iemand die zo groot is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leroy1909
AdmiraalTimbo schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 21:00:
[...]

Zolang je een coach hebt, gewoon vooral daar naar luisteren man :). En veel vragen, waarom dit waarom dat. Hij zal het je haar fijn moeten kunnen uitleggen, je leert er alleen maar van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

AdmiraalTimbo schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:56:
[...]

Dat heb je al vaker gezegd, maar waarom ben je zo aarzelend dan ?
Als je geloof in hen hebt, dan zou ik hun plan volgen, en niet hier om advies vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
Hackus schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 21:21:
[...]

Dat heb je al vaker gezegd, maar waarom ben je zo aarzelend dan ?
Als je geloof in hen hebt, dan zou ik hun plan volgen, en niet hier om advies vragen.
Omdat ik soms de neiging heb eigenwijs te zijn en denk het beter te weten terwijl dat niet zo is. Maar je hebt gelijk i guess dat ik beter niet meer om advies kan vragen. Houd jullie wel een beetje op de hoogte mbt progressie.

Ik vraag overigens wel eens om advies omdat ik gewoon benieuwd ben naar wat andere denken en doen en waarom.

[ Voor 29% gewijzigd door AdmiraalTimbo op 26-01-2021 22:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je kunt het best aan je begeleiders vragen wat het plan is, en waarom. Lees je zvm in over de methode van hen, Dan leer je ervan. @AdmiraalTimbo
Lees je ook in over meer methoden. Hier zegt Jantje dit, en Pietje dat. daar wordt je nog niet veel wijzer van.(zeker niet als je onzeker bent, en twijfelt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
Hackus schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 22:56:
Je kunt het best aan je begeleiders vragen wat het plan is, en waarom. Lees je zvm in over de methode van hen, Dan leer je ervan. @AdmiraalTimbo
Lees je ook in over meer methoden. Hier zegt Jantje dit, en Pietje dat. daar wordt je nog niet veel wijzer van.(zeker niet als je onzeker bent, en twijfelt)
Zeker waar en dit advies neem ik zeker ten harte. Het valt me allemaal gewoon beetje zwaar. Ik mis zoals velen het lekker sporten en dan zit het gewoon allemaal wel eens vol en ga ik twijfelen aan alles.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

AdmiraalTimbo schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 22:59:
[...]

Zeker waar en dit advies neem ik zeker ten harte. Het valt me allemaal gewoon beetje zwaar. Ik mis zoals velen het lekker sporten en dan zit het gewoon allemaal wel eens vol en ga ik twijfelen aan alles.
Gewoon je koppie erbij houden jongen, en je niet gek maken. Alles heeft de tijd nodig. Succes 🏋️‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Mensen die niet aan kunnen komen eten gewoon te weinig kcal. De grootte van het ontbijt heeft er weinig mee te maken.

Ik moet wel zeggen, om aan te komen moet ik 3500 kcal per dag eten. Als ik mijn ontbijt zou overslaan zou het er voor mij niet makkelijker op worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 27-01-2021 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew

Ik ben meestal ook van een groot ontbijt, maar nu ik thuiswerk en dus sport rond een uur of twee heb ik wat normaliter mijn ontbijt is (plm. 800 Kcal) juist daarna. Eet om een uur of elf een wat lichtere maaltijd van plm. 600 Kcal. Zit er met name in dat mijn 'ontbijt' een mengsel is van kwark, brinta/havermout, noten en allemaal dat soort dingen; heerlijk, maar als je daarna een workout hebt niet altijd even lekker in de maag.
Overigens zit ik dan met avondeten (reken ik 1000 Kcal voor) en een 'snack' voor het slapen gaan (500 Kcal) dan dagelijks rond de 3000 Kcal. Weeg e.e.a. uitgezonderd mijn ontbijt dus niet af, maar bekijk en reken in mijn hoofd wel alles door (vandaar ook de eerdere opmerking over obsessief hiermee bezig zijn). Gezien mijn wekelijkse weegmomenten (vrijdag, zaterdag, zondag), denk ik dat ik in combinatie met elke dag sporten nu redelijk op onderhoud zit. Zal eens testen of 'reverse dieting' ook in mijn setting werkt. Meetlint hebben we nog niet, maar goede reden er eentje aan te schaffen :+
AdmiraalTimbo schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 21:00:
[...]

In dit kader; hoe kijken jullie aan tegen het idee dat je lichaam zich aanpast wanneer je relatief weinig eet? Ook in de context dus van reverse dieting en de zo uiteenlopende totalen die hier worden gedeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
Imo zijn al dat soort dingen veel te veel focus op details.

Een gezonde levensstijl en progressie in je sport hangen af van 3 dingen:

Training
Recovery
Nutrition

Get the basics right first. Ipv focussen op de basics wordt er nu gefocussed op marginal gains. Daar moet je pas naar kijken als de onderkant van je piramide in orde is. De grote winst zit in de basisdingen, niet in de details.

Niet perse hét plaatje waar ik in geloof, maar geeft enigszins aan wat ik bedoel:

Afbeeldingslocatie: https://www.bridgenutrition.ie/wp-content/uploads/2018/12/pyramid-720x720.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
En voor iedereen die denkt dat sporters hun grote competitive gains halen uit micro management van details..

Nee, ook voor topsporters is het 'get the basics right - that is hard enough!'

Jac Orie vertelt daar mooi over:
https://marktuitert.podbe...haatscoach-wetenschapper/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter

De redenatie ken ik wel hoor, was gewoon benieuwd of het deze was of een heel andere. Juist omdat online tegenwoordig zoveel Youtube-ridders en vrij te interpreteren medpubjes rond zwerven komen de vreemdste redenaties langs af en toe. Dan is het ook wel eens lekker om gewoon weer te zien dat het geadviseerd wordt omdat het bewezen werkt. :P

Zelf ben ik ook meer van de oldskool en simpel houden. Ik heb wel verschillende manieren geprobeerd en heb daar ervaring mee opgedaan, maar ik besef mij ook dat ik nooit op een dusdanig niveau aan krachtsport heb gedaan dat de top van die pyramide van @Requiem19 een significant belang zou kunnen spelen.

In mijn optiek geldt dat voor bijna alle amateurkrachtsporters, ook al zouden ze zelf graag anders geloven. Natuurlijk is het dan leuk om theoretisch te rellen op online platformen, maar je kunt beter gewoon goed eten en hard trainen. Wordt je een stuk groter van. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Hackus schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:38:
Je begint dan de dag met complexe carbs, en zgn langzame eiwitten.
Daar heb je een basis mee voor langere tijd. Ik praat uit ervaring en hoe ik ben ‘opgeleid’, YouTube boys, boeit mij niets. Behaalde resultaten bij meerdere is wat voor mij telt. Idd wat @Leroy1909 zegt, ben ik OldSkool ‘ opgeleid’ en daar hou ik het bij. Afgelopen 35j genoeg ervaringen gezien van verschillende sporters, ook die mijn advies niet te harte namen. Knapen die niet konden aankomen, met 1.92m en nog geen 60kg.
Het was geen aanval hè, gewoon oprechte vraag naar de achterliggende redenatie van die stelling. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gonadan schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:00:
[...]

Het was geen aanval hè, gewoon oprechte vraag naar de achterliggende redenatie van die stelling. :)
Het is ook wel eens handig dat iemand zichzelf gaat inlezen, over wat hier wordt verteld.
Je kunt het ook zien als een aanwijzing....
Waarom zou die Hackus het toch telkens over het belang van een stevig ontbijt hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Hackus schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:36:
Het is ook wel eens handig dat iemand zichzelf gaat inlezen, over wat hier wordt verteld.
Je kunt het ook zien als een aanwijzing....
Waarom zou die Hackus het toch telkens over het belang van een stevig ontbijt hebben ;)
Dan moet ik aannames doen, daar houd ik niet zo van. ;)
Het antwoord had ook kunnen zijn: "Omdat mijn oma altijd zei dat het de belangrijkste maaltijd van de dag is omdat je lichaam anders niet wakker wordt.". :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 48 ... 124 Laatste

Let op:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.