Ook maar eens mijn homeworkoutschema hier delen. Wellicht nog tips/opmerkingen van jullie kant, of juist de bevestiging dat dit best oké is zo
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Heb de beschikking over een 'barbell' (niet een ijzeren, maar een budget-model van m'n vriendin) van 20kg, dumbbells van 12, 22,5 en 28kg, twee kettlebells van 16 en één van 24kg en een gewichtsvest van 10kg (in stapjes van 1kg af te stellen). Daarnaast ook een setje weerstandsbanden, maar die zijn kwalitatief vrij beperkt vind ik.
Voor mijn gevoel kan ik met dit materiaal prima 'in beweging' blijven, maar echt sterker worden gaat niet. In de sportschool doe ik normaliter namelijk de grote 5, waarbij mijn stats (bij 3*5) ongeveer zijn:
Squat 95kg
DL (doe ik met trapbar, vanwege angst voor m'n rug) 130kg
Benchpress 77,5kg
BOR 67,5kg
OHP 50kg
Afijn, dit is mijn schema nu. Hanteer een 4-daags fullbody-programma, waarbij ik dus drie keer per week daadwerkelijk een training doe. Zijn steeds drie sets per ronde (ik doe de drie oefeningen achter elkaar met zo min mogelijk rust) van 8-16 herhalingen, waarbij de laatste herhaling een max aantal reps is. Bij de volgende training ga ik dan omhoog, totdat ik drie keer 16+ gedaan heb. Dan gewicht verhogen en opnieuw beginnen. Varieert overigens wel iets per oefening, omdat ik bij alles drie keer 16 wel heeeeeel lang bezig ben. Doel is trainingen inclusief warming-up binnen 75 minuten af te kunnen ronden.
Er zitten wat crossfit-oefeningen tussen, aangezien ik die sport normaliter ook beoefen
A
Decline push-up | Kettlebell Crossbody Split Squat | Kettlebell Pullovers
Seated Arnold Press | Glute bridge | Dumbbell Row
Kettlebell swings | Angels and devils | Burpees
—
B
Dumbbell Floor Press | Overhead dumbbell lunges | Pull up
Pike Push Up | Single RDL | Kettlebell Gorilla Row
Dumbbell Thruster | Plank with toe touch | Dumbbell High Pulls | Hollow body hold (2*zo lang mogelijk)
—
C (iets meer upperbody dan lower i.v.m. het vele hardlopen ook)
Yoga push up | Good Mornings | Alternating Y-back
Barbell Z-press | Russian Kettlebell Swing | 1-hand Underarm Row
Explosive push up | Single Calve Raise | Dumbbell Elbowing Row
Dumbbell Upright Row | Face Pull | High Hang Muscle Snatch
—
D
Dumbbell Clean and Jerk | Bulgarian Split Squat | Chin up
Spiderman Push Up | Single Hip thrust | Kroc/Chainsaw Row
Dumbbell Snatch | Sit Ups | Renegade Row
Hoop dat jullie er wat wijs uit kunnen worden. Excuus alvast voor het eventuele googelen op oefeningen die onbekend zijn