Het Krachtsport Topic - Deel 1 Overzicht

Pagina: 1 ... 46 ... 124 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Uit principe wil ik niet met shakes of meal preps gaan beginnen, met mn huidige ‘eetschema’ (normale voedingsinname) is er volgens mij ruimte genoeg om een simpele stap extra te doen. Een liter volle melk, of kwark of banaan extra op een dag zou voldoende moeten toevoegen?

Ik ga er vanuit dat mn huidige schema zonder linear progression barbell training volstaat aangezien ik al ruim twee jaar zo stabiel tussen de 78-80 kilo zit. Zoek dus net even dat stapje erbij om wekelijks zwaarder te kunnen liften.

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:17
Ik gebruik zelf ultra fine oats van body en fit, die zijn makkelijk in je shake te verwerken.
Ik vind het leuk om altijd een soort bulk/ cut te doen. In de winter boven onderhoud eten en richting de zomer wat minder plus wat cardio.
Zomaar een liter volle melk toevoegen heeft in mijn ogen niet zoveel nut, het gaat om de totalen die je op een dag eet. Calorieën goed verdeeld met Vet/carbs/eiwitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

HyperTrophy schreef op donderdag 31 december 2020 @ 17:40:
Uit principe wil ik niet met shakes of meal preps gaan beginnen, met mn huidige ‘eetschema’ (normale voedingsinname) is er volgens mij ruimte genoeg om een simpele stap extra te doen. Een liter volle melk, of kwark of banaan extra op een dag zou voldoende moeten toevoegen?
Ligt aan de rest van je dieet. Als je makkelijk ~1.6 gram per kg eiwit haalt heb je zeker geen supplementen nodig.

In een banaan zit geen eiwit. Melk reageer ik persoonlijk niet goed op. Kwark eet ik dagelijks. Mijn ontbijt is meestal havermout met een schep whey. Bevalt me prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15-09 12:55

Ik ga er vanuit dat mn huidige schema zonder linear progression barbell training volstaat aangezien ik al ruim twee jaar zo stabiel tussen de 78-80 kilo zit. Zoek dus net even dat stapje erbij om wekelijks zwaarder te kunnen liften.
Uit principe? Die moet je even uitleggen want er is namelijk echt helemaal niks mis mee en juist goed. Die 80/20 regel komt niet uit de lucht vallen.

Edit : edit mealprep maakt het vooral makkelijker want iedere dag in de keuken staan kost de meeste teveel tijd.

[ Voor 13% gewijzigd door AdmiraalTimbo op 31-12-2020 18:47 ]

In the end we only regret the chances we didn't take

• HyperTrophy
  • Niet online
Ik zoek eigenlijk gewoon een oplossing die bij mij past, meal prep is dat duidelijk niet. Ik probeer eerst wel een maandje LOMAD, dat is ook makkelijk in te passen in m’n werkomgeving.

[ Voor 5% gewijzigd door HyperTrophy op 31-12-2020 19:09 ]

• HyperTrophy
  • Niet online
Philflow schreef op donderdag 31 december 2020 @ 18:25:
[...]

Ligt aan de rest van je dieet. Als je makkelijk ~1.6 gram per kg eiwit haalt heb je zeker geen supplementen nodig.

In een banaan zit geen eiwit. Melk reageer ik persoonlijk niet goed op. Kwark eet ik dagelijks. Mijn ontbijt is meestal havermout met een schep whey. Bevalt me prima.
Eet je je havermout dan met kwark i.p.v. melk?

• Philflow

Philflow

HyperTrophy schreef op donderdag 31 december 2020 @ 19:10:
[...]
Eet je je havermout dan met kwark i.p.v. melk?
's ochtends havermout met water + vanille whey of soja melk + vanille whey. Kwark eet ik meestal 's middags met blauwe bessen en noten.

ps. ik kook de whey trouwens niet, dat kan nadelen hebben. ik doe de whey er dus achteraf in.

[ Voor 16% gewijzigd door Philflow op 31-12-2020 19:20 ]

• Leroy1909
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-09 23:29
Waarom zijn er mensen tegen shakes? Who cares. Het is simpel en snel, lekkerder dan kip. Een weight gainer is ideaal voor die flinke bak extra kcal. Ik heb zelf 3 shakes op een dag. Moet er niet aan denken om alle 7 maaltijden vast voedsel te eten en te bereiden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:26

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Leroy1909 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 19:39:
Waarom zijn er mensen tegen shakes? Who cares. Het is simpel en snel, lekkerder dan kip. Een weight gainer is ideaal voor die flinke bak extra kcal. Ik heb zelf 3 shakes op een dag. Moet er niet aan denken om alle 7 maaltijden vast voedsel te eten en te bereiden.
Voor normale mensen is bereiden en kauwen onderdeel van de beleving en vertering, beter voor je lichaam.
Maar zoals men hier al bezig is met voeding heb je al tig stappen voor op de normale mens, dan is een shake niet meer zo'n punt.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Leroy1909
JipJapGoedje schreef op donderdag 31 december 2020 @ 17:05:
[...]

Ik heb niet eerder in dit topic gereageerd, maar lees al wel wat langer mee. Ik zag deze post en was met name getriggerd op het 'eetschema'. Krijg je hiermee voldoende eiwitten en koolhydraten naar binnen?

Over mijzelf en tevens introductie: Zelf ben ik in april 2018 begonnen met (kracht)sport. Ik woog toen 78 kilo op 1.95m (34 jaar). Vetpercentage weet ik niet toen. Nog nooit iets aan sporten gedaan en ik was echt veeeeel te licht voor mijn lengte.

Uit gezondheidsoverweging, maar ook omdat ik gewoonweg niet tevreden was met mijzelf begonnen met sporten samen met een maatje die al veel langer dit deed. Ik deed 3 per week keurig een sport schema doorlopen de eerste tijd.
Door onervarenheid na 9 maanden 2 vervelende blessures opgelopen toen ik voor, naar mijn doen, wat serieuzere gewichten ging tillen/trekken.

1e een hernia als gevolg van verkeerd squatten. Mijn squat was 4 setjes van 10x en bij de 9e rep van het laatste setje met 90kg knakte mijn rug. Erg pijnlijk en niet goed mee omgegaan qua herstel. En hoewel ik denk dat ik dat nu wel weer zou kunnen squatten zegt het stemmetje in mijn hoofd dat ik het niet 'kan'. ik werk daarom om de squats heen met deze oefeningen van Mountaindog1 en ik moet zeggen dat ik behoorlijk sterker in mijn benen ben geworden en de benen ook behoorlijk wat strakker in de spijkerbroek zitten.

2e blessure is mijn linker schouder. Geen idee hoe ik deze heb opgelopen. Maar het gewricht lijkt wat losser te zitten dan mijn rechterschouder. Daar heb ik totaal geen klachten mee. Op een of andere manier krijg ik met bankdrukken en ook met pull-ups een doffe pijn in mijn schouder. Met bankdrukken zit de pijn meer aan de voorzijde en met pull-ups juist achter in de schouder. Weet niet hoe ik het anders moet omschrijven. Ik doe daarom veel rotator cuff oefeningen (Athlean-X) en dit helpt best heel goed, maar heel zwaar ga ik nog niet. Zit ik in een benchpress machine, dan heb ik veel minder last. Het is dus echt een stabiliteits issue. Ik probeer er dus omheen te werken, naast de oefeningen om het sterker te maken.

Ik luister steeds beter naar mijn lichaam. Iets wat ik dus echt moest leren.
Wat ik eigenlijk het moeilijkste vond was het eet-aspect van dit hele gebeuren. Het was duidelijk dat ik veel te licht was voor mijn lengte. Dus aankomen was het doel. Ik moest echt VEEEEEEEL meer eten dan ik al die jaren gewend was. Dat vond en vind ik nog steeds erg lastig.

Naar mijn ervaring zeggen mensen al gauw als je vindt, of als zij vinden dat je te licht/mager bent dat je meer moet eten. Dat vond ik zo fucking moeilijk. Ik vind dat dus helemaal niet makkelijk. Dat heeft best wel even geduurd. Heb echt geen topsport of bodybuilding voedingsschema, maar toch ben ik van april 2018 78kg naar een historische ;) 100kg begin 2020. Ik zit nu redelijk stabiel op 101kg met een vetpercentage van rond de 20% en inmiddels 36 jaar. Ik sport nu 4x per week middels een push/pull/leg/V-taper schema.

Wat ik nu eet is
- ochtend (tussen 8 en 13): Complex Carb Gainer shake van XXL nutrition, extra eiwitten, banaan, 4-6 boterhammen
- middag (tussen 13 en 16): warme zelfgemaakte mealprep 450gr (rijst, kip, groenten), 300ml melk met 50gram brinta
- late middag (tussen 16 en 18): Banaan vlak voor het sporten, na het sporten eiwit shake.
- avond (tussen 18 en 22): avond eten en vlak voor slapen 2e Complex Carb Gainer shake van XXL nutrition.
Verder zorg ik dat ik genoeg water drink. Snoepen die ik echt nagenoeg niet, ben geen zoetekauw.

Al met al een hele prestaties voor mijzelf. En heb nog nooit zo lekker in mijn vel gezeten.

Er is zeker verbetering haalbaar in voeding (meer koolhydraten) en het sporten zelf. Iets waar ik het komende jaar mijn focus op wil leggen en hopen dat ik geen verdere blessures meer oploop en de huidige goed onder controle kan houden of helemaal van kan herstellen. Ik hoop hiermee mijn gewicht aan te houden, maar mijn vetpercentage te verlagen.
Mooie intro man, en welkom bij de sport fanaten :).

Blessures blijven gewoon super vervelend. De angst die je hebt is een oude bekende, zal altijd een beetje blijven zitten. Maar op een gegeven moment is het enige wat je kan doen, je erover heen zetten en squatten. Lekker rustig beginnen, goede controle, goede techniek en langzaam opbouwen. Op een gegeven moment is je lichaam sterk genoeg om over je huidige max te gaan :).

Je doelen zijn goed haalbaar, voeding is een ding, maar joh, in the end als je meer kcal binnen krijgt dan verbruikt kom je aan, en vice versa. Je voeding aanpassen aan je doelen, en het hoeft echt geen droge kip en rijst te zijn met broccoli 5x per dag, je kunt het zo lekker maken als je wil.

Succes man!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Leroy1909
Speciaal voor @Zuluman DO NOT MOVE THE BAR toch? :P

[YouTube: Do not move the bar]

Laatste DL voor dit jaar, lekker easy 240x5, 3 setjes totaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Jij hebt zeker geen onderburen? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leroy1909
Gelukkig niet :P.

Deadlift platform moet nog gemaakt worden. Heb op de vloer nu enkel 2cm rubber tegels liggen, en wat rest stukken voor iets meer demping...
Zodra er weer voorraad is 8cm dikke rubber tegels, op een houten platform. Zorgt ook voor heel wat meer demping. Nu is proberen niet zo hard neer te komen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 07:30

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Ik ben vandaag voor het eerst in meer dan 2 weken getraind. Zombie front squats en schouders. Had geen zin maar ter ere van mijn nicht Joan die op 28 december is overleden aan de gevolgen van Corona. Ze was verpleegkundige in zuid afrika en is 49 jaar geworden. Vandaag was haar begrafenis.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leroy1909
Zuluman schreef op donderdag 31 december 2020 @ 20:38:
Ik ben vandaag voor het eerst in meer dan 2 weken getraind. Zombie front squats en schouders. Had geen zin maar ter ere van mijn nicht Joan die op 28 december is overleden aan de gevolgen van Corona. Ze was verpleegkundige in zuid afrika en is 49 jaar geworden. Vandaag was haar begrafenis.
Gecondoleerd man en heel veel sterkte

• HyperTrophy
  • Niet online
Maar wel een garagedeur op een etage? :Y)

Allemaal alvast de beste wensen en doelen voor 2021!

Beste topic om dit jaar mee te mogen eindigen, beste ontdekking qua topic onderwerp dit jaar. Mede toepasselijk door een mn nickname die niet door sporten ontstaan is.

[ Voor 36% gewijzigd door HyperTrophy op 31-12-2020 21:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-09 06:44
Philflow schreef op donderdag 31 december 2020 @ 17:33:
Voor wie nog 30mm gewichten nodig heeft, Fitness Seller heeft weer voorraad.
Bedankt voor de tip, zojuist een viertal 5kg schijven besteld. Mooi cadeautje voor mezelf om 2021 mee te beginnen.

Voor iedereen vele mooie, fijne dingen gewenst voor 2021!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Hebben er hier al mensen gehoord van het 'dog food diet'? Klonk me vrij bizar in de oren maar het lijkt wel te werken.
Try the "Dog Food Diet." I gained about 15 pounds of lean body mass on it in 4 months, but ended up in the hospitals ICU.

What's the "Dog Food Diet"? You just fill your pockets with a quality dry dog food like Pedigree or Eukanuba and munch on it throughout the day. The dog food has a proper mix of protein, fat, fiber and complex carbs to put on muscular weight with a minimal amount of fat. It's nutritionally complete.

Now you are probably thinking there are some toxins or vitamin deficiencies in the dog food which made me end up in the ICU. That is far from true. It is nutritionally complete, like I mentioned earlier. I got hit by a car when I was sitting in the street licking my balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Philflow schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 09:08:
Hebben er hier al mensen gehoord van het 'dog food diet'? Klonk me vrij bizar in de oren maar het lijkt wel te werken.

[...]
Ja logisch dat dit werkt. Het is vies en een hond weegt tussen de 25 en 40 KG. Het rabbitfood diet werkt nog beter 8)7

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

ik denk dat je hem niet helemaal goed hebt gelezen @Marzman...

[ Voor 133% gewijzigd door Philflow op 01-01-2021 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

ok

[ Voor 98% gewijzigd door Salvatron op 01-01-2021 22:46 ]

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Philflow schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 09:29:
ik denk dat je hem niet helemaal goed hebt gelezen @Marzman...
Lol ja, ik was gestopt met lezen voor de laatste zin :P

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Leroy1909 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 19:39:
Nergens op tegen, maar een supplement is een toevoeging op je dagelijkse maaltijden.

3 of 4 maal daags 100g poeder moeten mengen en opslurpen, waar je uit 100gr poeder net 30g eiwit haalt...
Ik heb liever 25g eiwit uit 250ml per shake. Het ligt er dus geheel aan welke shakes je inneemt. Ik kom ook op 3, waarvan de laatste voor het slapen 600ml is.(40g eiwit) ;)

@Zuluman Vreselijk nieuws. Gecondoleerd met het verlies van je nicht. veel te jong met 49j, Sad.....

[ Voor 6% gewijzigd door Hackus op 01-01-2021 14:22 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goudvis
  • Laatst online: 20:00

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Tsurany schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:49:
[...]

Eddie Hall heeft een samenwerking met MyProtein, zijn code levert vrijwel altijd een flinke korting op. Dat zal volgend jaar ongetwijfeld gewoon doorgaan :)
Vuvuzela schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:50:
[...]

Maar het is nu wel erg cheap. 5kg ISO whey voor €44 en 5kg normale whey voor €36.
Even gecheckt, en de code werkt nog steeds. :D
(Voor hen die baalde en meenden dat ze te laat waren...)

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 17:04
Gecondoleerd. Sterkte met het verwerken.
Zuluman schreef op donderdag 31 december 2020 @ 20:38:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Hackus schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 13:38:
[...]

Nergens op tegen, maar een supplement is een toevoeging op je dagelijkse maaltijden.

3 of 4 maal daags 100g poeder moeten mengen en opslurpen, waar je uit 100gr poeder net 30g eiwit haalt...
Ik heb liever 25g eiwit uit 250ml per shake. Het ligt er dus geheel aan welke shakes je inneemt. Ik kom ook op 3, waarvan de laatste voor het slapen 600ml is.(40g eiwit) ;)
Nou doe mij dan maar een flinke bak kwark. Met 600ml vlak voor bedtijd moet ik er gegarandeerd weer uit om te plassen. :X

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gonadan schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 21:33:
[...]

Nou doe mij dan maar een flinke bak kwark. Met 600ml vlak voor bedtijd moet ik er gegarandeerd weer uit om te plassen. :X
Moet ik sowieso al 😉

Ook heb je met kwark 20g lactose voor slapengaan.
100g carbgainer wat eerder werd aangegeven, gooi je wel 800-1000ml water bij.

[ Voor 19% gewijzigd door Hackus op 01-01-2021 21:43 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Vandaag weer back squat gedaan, 3 sets 5x 120kg.
Nog niet unbroken 5x, maar zal niet lang meer duren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
Netjes.
HyperTrophy schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 23:44:
Vandaag weer back squat gedaan, 3 sets 5x 120kg.
Nog niet unbroken 5x, maar zal niet lang meer duren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
Vanmorgen op de weegschaal. Van 122 naar 121,7 kg. Nu klaar voor een 5x5 setje in de tuin en daarna een rondje op de MTB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Sinds een tweetal maanden maak ik gebruik van de app Weekmeals, wat me prima bevalt. Zit rond de 2000 kcal, al flink wat meer vet kwijt. Heb een verandering in de maaltijdvolgorde gedaan en vervang mijn avondeten met mijn lunch en visa versa, dus ik heb nu ~700 kcal in de middag en ~400 in de avond. Bevalt me een stuk beter en blijf ook langer vol.

Conditie gaat ook wel lekker nu ik daar meer nadruk op leg en daarna de krachttraining doe. En ben in geen tijden zo licht geweest... 73,5KG.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:16

Grudgie

PSN: Grudgie7

Sinds December hebben mijn vriendin en ik een hond geadopteerd uit Roemenië en loop ik veel met de hond en is mijn doel om per dag 20.000 stappen te zetten.

Heb ik het Intermittent Fasting ook weer opgepakt en gebruik ik 2 apps om het te volgen.
1. Fastic: Fasting App & Intermittent Fasting Tracker
2. Vasten-App - Intermitterend Vasten Zero Calories

Ben beide apps aan het vergelijken met elkaar de komende tijd om te zien welke ik wil houden en welke niet.

Ben ook weer begonnen met mijn voeding bij te houden om te zien wat ik globaal op een dag eet, zodat ik niet teveel eet. Maar ga niet alles super strikt afwegen.

Leuke bezigheid therapie in deze tijd tot ik weer lekker kan gaan gymen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
Goed bezig. Wil ook op de 20000 stappen gaan zitten. Op dit moment aan het wandelen en zit op 8000. Duurt best lang die 20000, maar dat kan je natuurlijk over de gehele dagverdelen. Voor het vasten heb ik de tweede heel lang gebruikt, dat ging erg goed.
Grudgie schreef op zondag 3 januari 2021 @ 11:22:
Sinds December hebben mijn vriendin en ik een hond geadopteerd uit Roemenië en loop ik veel met de hond en is mijn doel om per dag 20.000 stappen te zetten.

Heb ik het Intermittent Fasting ook weer opgepakt en gebruik ik 2 apps om het te volgen.
1. Fastic: Fasting App & Intermittent Fasting Tracker
2. Vasten-App - Intermitterend Vasten Zero Calories

Ben beide apps aan het vergelijken met elkaar de komende tijd om te zien welke ik wil houden en welke niet.

Ben ook weer begonnen met mijn voeding bij te houden om te zien wat ik globaal op een dag eet, zodat ik niet teveel eet. Maar ga niet alles super strikt afwegen.

Leuke bezigheid therapie in deze tijd tot ik weer lekker kan gaan gymen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:53
Tatsu schreef op zondag 3 januari 2021 @ 10:27:
Sinds een tweetal maanden maak ik gebruik van de app Weekmeals, wat me prima bevalt. Zit rond de 2000 kcal, al flink wat meer vet kwijt. Heb een verandering in de maaltijdvolgorde gedaan en vervang mijn avondeten met mijn lunch en visa versa, dus ik heb nu ~700 kcal in de middag en ~400 in de avond. Bevalt me een stuk beter en blijf ook langer vol.

Conditie gaat ook wel lekker nu ik daar meer nadruk op leg en daarna de krachttraining doe. En ben in geen tijden zo licht geweest... 73,5KG.
Hoe lang ben jij dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

VinnyAMS schreef op zondag 3 januari 2021 @ 11:33:
Goed bezig. Wil ook op de 20000 stappen gaan zitten. Op dit moment aan het wandelen en zit op 8000. Duurt best lang die 20000, maar dat kan je natuurlijk over de gehele dagverdelen. Voor het vasten heb ik de tweede heel lang gebruikt, dat ging erg goed.

[...]
Dankje!

Voor wij een hond hadden deed ik in de gym ook vaak hardlopen op de band om aan mijn stappen te kopen.
Had in de maand September en Oktober doel van 12.000 stappen. Elke maand ging ik de stappen langzaam verhogen naar 15.000 en sinds December zit ik dan op 20.000.

Zoiets moet je ook langzaam gaan opvoeren en dan houd je het best makkelijk vol. Denk ook wel dat de hond erbij makkelijk helpt. Zou niet zo snel in mijn eentje 2x per dag een uur buiten lopen.

Hoe ik de 20.000 stappen nu verdeel over de hele dag is dat ik in de ochtend voor ik naar mijn werk ga klein rondje loop met de hond, ongeveer 20 min. Dan heb ik rond de 2.000/3.000 gezet. Over mijn gehele werk dag inclusief lopen van en naar de bushalte zit ik op ongeveer 8.000/10.000 stappen. Dan ga ik na het eten nog ongeveer uur lopen, is rond de 17.000-19.000 stappen en dan voor het slapen gaan ga ik nog klein rondje lopen met de hond en dan kom ik uit op 20.000/22.0000 stappen.

In het weekends loop ik dan 2x een uur met de hond en voor het slapen gaan nog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
Vanochtend weer een rustige 5km gelopen. Ik denk er over na om een activity tracker / sporthorloge aan te schaffen. Vooral om wat makkelijker mijn loopafstanden + tijden bij te houden. Hier iemand met een goede aanrader qua horloge?

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

MarvinG schreef op zondag 3 januari 2021 @ 12:10:
Vanochtend weer een rustige 5km gelopen. Ik denk er over na om een activity tracker / sporthorloge aan te schaffen. Vooral om wat makkelijker mijn loopafstanden + tijden bij te houden. Hier iemand met een goede aanrader qua horloge?
Heb de afgelopen jaren best al wat gehad. Begon met een Fitbit Aria toen met een Fitbit Inspire en nu sinds 8 maanden draag ik een Huawei Watch GT2 en ben daar zelf erg tevreden over. Hele fijne horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
Grudgie schreef op zondag 3 januari 2021 @ 12:12:
[...]

Heb de afgelopen jaren best al wat gehad. Begon met een Fitbit Aria toen met een Fitbit Inspire en nu sinds 8 maanden draag ik een Huawei Watch GT2 en ben daar zelf erg tevreden over. Hele fijne horloge.
Thanks, ik ga er even naar kijken.

Nu de sportscholen dicht zijn ben ik toch meer buiten aan het sporten en combineer ik bodyweight krachtoefeningen met hardlopen. Dus vind het leuk om dit nu ook beter te gaan monitoren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 23:22
MarvinG schreef op zondag 3 januari 2021 @ 12:10:
Er is een heel topic over sporthorloges op tweakers, daar vind je veel tips :).

MrAcid in "Het grote sporthorloge met GPS topic."

Ik heb een Garmin Fenix 5X, waarschijnlijk overkill voor de meesten, maar het oog wil ook wat. En als je data nerd bent...

Overigens wat voor krachtsporters het meest interessante is IMO, is een wearable die HRV meet. Met HRV kun je - nog beter dan met rust HR - je herstel inschatten en op basis daarvan bepalen of je training iets zwaarder kan, iets lichter moet, of dat je wellicht juist een dag niet moet trainen.

Whoop doet dit bijvoorbeeld, maar die werken met een subscription based model. Ik volg deze tech behoorlijk op de voet en denk dat in 2021 dit een redelijk grote doorbraak gaat maken: je training aanpassen aan je recovery status dmv data.

https://www.whoop.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
Requiem19 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 12:18:
[...]

Er is een heel topic over sporthorloges op tweakers, daar vind je veel tips :).

MrAcid in "Het grote sporthorloge met GPS topic."

Ik heb een Garmin Fenix 5X, waarschijnlijk overkill voor de meesten, maar het oog wil ook wat. En als je data nerd bent...

Overigens wat voor krachtsporters het meest interessante is IMO, is een wearable die HRV meet. Met HRV kun je - nog beter dan met rust HR - je herstel inschatten en op basis daarvan bepalen of je training iets zwaarder kan, iets lichter moet, of dat je wellicht juist een dag niet moet trainen.

Whoop doet dit bijvoorbeeld, maar die werken met een subscription based model. Ik volg deze tech behoorlijk op de voet en denk dat in 2021 dit een redelijk grote doorbraak gaat maken: je training aanpassen aan je recovery status dmv data.

https://www.whoop.com/
Top! Ik ga dat topic eens doornemen. Kunnen we hier weer gewoon verder over krachtsport _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wokkelz
Ik heb zelf sinds kort een apple watch en externe HR monitor.
Training sets/reps/gewicht bijhouden met de app strong en nu dus ook de hartslag. Nu alleen de sportscholen nog open, thuis trainen gaat hier amper en cardio ben ik zat hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
wokkelz schreef op zondag 3 januari 2021 @ 12:48:
Ik heb zelf sinds kort een apple watch en externe HR monitor.
Training sets/reps/gewicht bijhouden met de app strong en nu dus ook de hartslag. Nu alleen de sportscholen nog open, thuis trainen gaat hier amper en cardio ben ik zat hehe
Ik ga er vanuit dat het met een maand verlengd gaat worden. We zitten er nog midden in helaas. Pas in maart/april zal er wat verlichting komen ben ik bang.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Denk het ook. Wij hebben vanaf morgen ook de kids weer thuis na de vakantie, dus thuisonderwijs, is best een dingetje. Vrees dat ook de basisscholen voorlopig niet open gaan, het schiet totaal niet op met de daling van de cijfers. Helemaal nu de gemuteerde variant zoveel besmettelijker lijkt vrees ik dat we hier nog wel even in zitten. Sportscholen verwacht ik niet voor maart weer open. Gelukkig heb ik hier een volledige homegym :P

Inzake trainen: gisteren eerste training van 2021 gedaan, en direct 12x90kg gebenched! Bam!

[ Voor 10% gewijzigd door joepP op 03-01-2021 14:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wokkelz
joepP schreef op zondag 3 januari 2021 @ 14:27:
Denk het ook. Wij hebben vanaf morgen ook de kids weer thuis na de vakantie, dus thuisonderwijs, is best een dingetje. Vrees dat ook de basisscholen voorlopig niet open gaan, het schiet totaal niet op met de daling van de cijfers. Helemaal nu de gemuteerde variant zoveel besmettelijker lijkt vrees ik dat we hier nog wel even in zitten. Sportscholen verwacht ik niet voor maart weer open. Gelukkig heb ik hier een volledige homegym :P

Inzake trainen: gisteren eerste training van 2021 gedaan, en direct 12x90kg gebenched! Bam!
Waar woonde je ook alweer? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VinnyAMS
Lekkere dag vandaag. Ben nu ook bezig met Fitnotes, omdat je daar toch wat meer dingen kan toevoegen. Ook nog een sessie op de bokszak erachteraan.

FitNotes Workout - zondag 3rd januari 2021

** Barbell Squat **
- 82.0 kgs x 5 reps
- 82.0 kgs x 5 reps
- 82.0 kgs x 5 reps
- 82.0 kgs x 5 reps
- 82.0 kgs x 5 reps

** Overhead Press **
- 32.0 kgs x 5 reps
- 32.0 kgs x 5 reps
- 32.0 kgs x 5 reps
- 32.0 kgs x 5 reps
- 32.0 kgs x 5 reps

** Deadlift **
- 82.0 kgs x 5 reps

** Dumbbell Curl **
- 17.0 kgs x 8 reps
- 17.0 kgs x 8 reps
- 17.0 kgs x 6 reps

** Cable Crunch **
- 20.0 kgs x 10 reps

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0d2BlR9JjvYny_ijbukem4vE5oY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S0dKJWLgPazAwoSlivpMDWN5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leroy1909
VinnyAMS schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:23:
Lekkere dag vandaag. Ben nu ook bezig met Fitnotes, omdat je daar toch wat meer dingen kan toevoegen. Ook nog een sessie op de bokszak erachteraan.

FitNotes Workout - zondag 3rd januari 2021

** Barbell Squat **
- 82.0 kgs x 5 reps
- 82.0 kgs x 5 reps
- 82.0 kgs x 5 reps
- 82.0 kgs x 5 reps
- 82.0 kgs x 5 reps

** Overhead Press **
- 32.0 kgs x 5 reps
- 32.0 kgs x 5 reps
- 32.0 kgs x 5 reps
- 32.0 kgs x 5 reps
- 32.0 kgs x 5 reps

** Deadlift **
- 82.0 kgs x 5 reps

** Dumbbell Curl **
- 17.0 kgs x 8 reps
- 17.0 kgs x 8 reps
- 17.0 kgs x 6 reps

** Cable Crunch **
- 20.0 kgs x 10 reps

[Afbeelding]
Netjes man. Echt respect dat je zo consistent bent met thuis trainen, petje af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

174 cm ☺️

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Leroy1909 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:06:
[...]

Netjes man. Echt respect dat je zo consistent bent met thuis trainen, petje af.
Met een duidelijke fitness app zou dit niet moeilijk moeten zijn.

Haal hier toch gemakkelijk m’n drie workouts per week mee.

Heb een app van Starting Strength, ruim overzichtelijk.

Je moet jezelf er wel naar toe zetten idd, maar een ritme is wel belangrijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
Ah, vandaar. Ik weeg bijna 30 kg meer, maar ben 1,94.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leroy1909
HyperTrophy schreef op zondag 3 januari 2021 @ 19:06:
[...]

Met een duidelijke fitness app zou dit niet moeilijk moeten zijn.

Haal hier toch gemakkelijk m’n drie workouts per week mee.

Heb een app van Starting Strength, ruim overzichtelijk.

Je moet jezelf er wel naar toe zetten idd, maar een ritme is wel belangrijk!
Met of zonder app is voor mij geen verschil. Sommige periodes heb ik echt 0 motivatie en zin, zoals nu lol. Je ertoe zetten kan dan wel eens lastig zijn, maar wel blijven gaan. Workouts iets aanpassen mocht het nodig zijn.

Had vandaag het idee om squat 210x5x3 te doen, maar had last van minder concentratie (hallo geen motivatie), wat resulteerde in balans issues en minder kracht. In the end maar 210x3x4 gedaan en deficit deadlift (6cm) 200x5x3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Focus is idd erg essentieel, zeker bij zware lifts.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
Leroy1909 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 19:26:
[...]

Met of zonder app is voor mij geen verschil. Sommige periodes heb ik echt 0 motivatie en zin, zoals nu lol. Je ertoe zetten kan dan wel eens lastig zijn, maar wel blijven gaan. Workouts iets aanpassen mocht het nodig zijn.

Had vandaag het idee om squat 210x5x3 te doen, maar had last van minder concentratie (hallo geen motivatie), wat resulteerde in balans issues en minder kracht. In the end maar 210x3x4 gedaan en deficit deadlift (6cm) 200x5x3.
Precies. Wél blijven gaan inderdaad, en geen trainingen overslaan. Ik voel soms ook wat minder urgentie, maar doe altijd de warming-up en begin met trainen volgens planning. Als het echt niet loopt breek ik soms eerder af, of doe ik alleen de eerste set van elke oefening. Gisteravond bijvoorbeeld voelde ik me eigenlijk veel te moe om te trainen, maar ben toch begonnen, en het ging vreemd genoeg ontzettend goed.

Op goede dagen kan iedereen het, het gaat erom wat je doet als het lastiger wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Ben wel jaloers op de mensen die gewoon kunnen blijven sporten. Ik mis het wel steeds meer.

Kan niet wachten om zelf weer te kunnen gaan sporten. Lekker muziekje in en knallen.

Tot die tijd maar lekker veel lopen met de hond en aan mijn 20.000 stappen komen.

Komende maanden weer wat serieuzer met voeding en cutten.

Ga nu komende tijd rond de 2.200 kcal eten.

1 januari: 65.0 kg
2 januari: 64.5 kg
3 januari: 63.7 kg
4 januari: 64.1 kg

Let the cut begin ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipJapGoedje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-09 16:14
Hackus schreef op donderdag 31 december 2020 @ 17:15:
@JipJapGoedje Vergeet die XXL carbgainer. zonde van je geld. Je kunt met oa havermout en whey-eiwit goedkoper je resultaat halen. voor het slapengaan kun je beter een bak kwark eten, of caseïne-shake als je gek bent op shakes. supplementen het best zo puur mogelijk en met lage koolhydraten.

Ik sta op met iso-shake en ontbijt dan met havermout met yoghurt. havermout kun je ook fijnmalen en door een
whey-shake doen. verder is 1 banaan per dag voldoende. minder koolhydraten is de sleutel, niet meer. Voldoende vetten en eiwitten en minder carbs (alleen ontbijt, niet extra)
Ik krijg 'sochtends haast geen 'vast' voedsel naar binnen. Vandaar de shake. Die XXL gainer neem ik omdat het makkelijk is en ik vind het redelijk betaalbaar. Het kan vast goedkoper als ik het zelf zou maken. Havermout in de blender en het is net als die Fine Oats die al eerder was genoemd.

Shake heb ik echt puur uit gemak en dan vooral in de ochtend, naast mijn andere maaltijden. De mealprep maak ik zelf, dus niet ingekocht. 1 dag in de week 6 maaltijden maken, kost 1,5 uur ongeveer. Hoe vaker je dat doet hoe makkelijker dat wordt.
Leroy1909 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 19:48:
[...]

Mooie intro man, en welkom bij de sport fanaten :).

Blessures blijven gewoon super vervelend. De angst die je hebt is een oude bekende, zal altijd een beetje blijven zitten. Maar op een gegeven moment is het enige wat je kan doen, je erover heen zetten en squatten. Lekker rustig beginnen, goede controle, goede techniek en langzaam opbouwen. Op een gegeven moment is je lichaam sterk genoeg om over je huidige max te gaan :).

Je doelen zijn goed haalbaar, voeding is een ding, maar joh, in the end als je meer kcal binnen krijgt dan verbruikt kom je aan, en vice versa. Je voeding aanpassen aan je doelen, en het hoeft echt geen droge kip en rijst te zijn met broccoli 5x per dag, je kunt het zo lekker maken als je wil.

Succes man!
Thanks! En je hebt gelijk, het is ook meer een mentaal ding. Die pijn was zo heftig, dat wil ik echt nooit weer. Het lukt bijv nu wel om 85kg te squatten, maar dat stemmetje voor die laatste kilo's... misschien 2021 gebruiken om dat te overwinnen.
Ik denk ook dat mijn doelen haalbaar zijn. Ik zeg al een tijdje dat mijn uiteindelijk doel 110kg moet zijn met een vetpercentage rond de 15%. Dan heb ik nog wel even te gaan uiteraard en ik ben ook de jongste niet meer. Eens zien waar we landen als ik de 40 aan tik :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik heb nu een paar van deze 20 kg dumbbells kunnen regelen en 4 extra schijven van 5 kg.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/281654/files/324670806/500x500x2/dumbbellset-gietijzer.jpg

Wat ik alleen niet weet is wat de maximale belastbaarheid is van zo'n dumbbell. Bij de specificaties zie ik het niet staan. Ze voelen stevig aan dus eigenlijk verwacht ik geen problemen met bijvoorbeeld ~37 kg erop maar misschien overschat ik wat ze aankunnen. Iemand een idee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-09 06:44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Bedankt. Dat moet dus wel goed komen.

Ik zie dat Decathlon hun 1.8kg dumbbell stangen voor 60 kg geschikt acht. Dan moeten de Tunturi inderdaad wel meer aankunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Dat is niet per definitie dezelfde stang en kwaliteit. Je hebt er genoeg van waaibomenmetaal.
Daar schaar ik Tunturi niet onder dus die 37 moet wel goed komen zou je zeggen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
Vanmiddag na het werk weer een lekkere work out. Wel wat fris in de tuin, maar krijg het warm als ik eenmaal bezig ben.
Blijf wel hangen op hetzelfde gewicht met squat, maar nu elke set een rep meer gedaan.
Het triceps verhaal moet ik het gewicht altijd schatten weet niet precies hoe dat te meten. Reken nu het gewicht wat erop hangt(zie foto) denk dat het hewicht van het hout e.d. wel meevalt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lsGdGf3Y-hxd1VoL4A6mXdpI7i8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/txAYif4rQ0Y4Gj68L0mp72DW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroy1909
VinnyAMS schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:03:
Vanmiddag na het werk weer een lekkere work out. Wel wat fris in de tuin, maar krijg het warm als ik eenmaal bezig ben.
Blijf wel hangen op hetzelfde gewicht met squat, maar nu elke set een rep meer gedaan.
Het triceps verhaal moet ik het gewicht altijd schatten weet niet precies hoe dat te meten. Reken nu het gewicht wat erop hangt(zie foto) denk dat het hewicht van het hout e.d. wel meevalt.

[Afbeelding]
Leuke constructie. Gaat dat niet stroef, hout of staal? Of heb je een soort glijmiddel, of plastic binnen in het hout wat over het staal glijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
Er zit vet op de geleiders, maar je idee met plastic in de gaten vindt ik ook wel wat.
Leroy1909 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:35:
[...]

Leuke constructie. Gaat dat niet stroef, hout of staal? Of heb je een soort glijmiddel, of plastic binnen in het hout wat over het staal glijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroy1909
VinnyAMS schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:42:
Er zit vet op de geleiders, maar je idee met plastic in de gaten vindt ik ook wel wat.

[...]
Zo is het ook bij de pulley bij mij van ATX, plastic glijdt over het staal. Beste kun je er dan naaimachine olie op doen, ‘het geheim’ van de gyms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Misschien eens zoeken naar nylon als materiaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Leroy1909 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:54:
[...]

Zo is het ook bij de pulley bij mij van ATX, plastic glijdt over het staal. Beste kun je er dan naaimachine olie op doen, ‘het geheim’ van de gyms
Werkt dat echt zo goed ja? Hier sprayen we er wd40 op, tot nu toe lijkt dit goed te werken maar klinkt als een interessante tip!

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Hier weer een kleine update.

1 Januari: 65.0 kg
2 Januari: 64.5 kg
3 Januari: 63.7 kg
4 Januari: 64.1 kg
5 Januari: 63.5 kg
6 Januari: 62.9 kg
7 Januari: 63.1 kg

Nemen jullie ook supplementen? Zo ja welke.
Gebruik al jaren whey en creatine maar sinds een aantal maanden een multi vitamine, Vitamine D3 en Omega 3. En moet zeggen dat ik dat toch wel merk. Ben niet meer moe aan het einde van een werkdag. Meestal begon ik aan het einde van mijn werkdag enorm in te kakken maar dat heb ik al weken niet meer.

Wat eten jullie zoal op een dag? Volgen jullie bepaald schema of op gevoel?

Ik begin in de ochtend uit bed 06:30 met een glas water. Dan in de eerste pauze 10:30 drink ik 4 bakken thee. Lunch pauze rond 12:30 of 13:00 eet ik 4 meergranen/volkoren brood met kalkoenfilet met een banaan met 4 bakken thee. De middag pauze rond 15:00 een banaan met 4 bakken thee. Avond eten is vaak vlees of vis met groente en wat er bij. Kan zoete aardappel frites zijn of rijst met kip boontjes ofzo. En dan rond uur of 20:30 bak kwark met een appel en/of stuk 85% chocola en drink ik savonds nog veel thee. Ik drink veel thee over de hele dag :p.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Grudgie schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 08:21:
Hier weer een kleine update.

1 Januari: 65.0 kg
2 Januari: 64.5 kg
3 Januari: 63.7 kg
4 Januari: 64.1 kg
5 Januari: 63.5 kg
6 Januari: 62.9 kg
7 Januari: 63.1 kg

Nemen jullie ook supplementen? Zo ja welke.
Gebruik al jaren whey en creatine maar sinds een aantal maanden een multi vitamine, Vitamine D3 en Omega 3. En moet zeggen dat ik dat toch wel merk. Ben niet meer moe aan het einde van een werkdag. Meestal begon ik aan het einde van mijn werkdag enorm in te kakken maar dat heb ik al weken niet meer.

Wat eten jullie zoal op een dag? Volgen jullie bepaald schema of op gevoel?

Ik begin in de ochtend uit bed 06:30 met een glas water. Dan in de eerste pauze 10:30 drink ik 4 bakken thee. Lunch pauze rond 12:30 of 13:00 eet ik 4 meergranen/volkoren brood met kalkoenfilet met een banaan met 4 bakken thee. De middag pauze rond 15:00 een banaan met 4 bakken thee. Avond eten is vaak vlees of vis met groente en wat er bij. Kan zoete aardappel frites zijn of rijst met kip boontjes ofzo. En dan rond uur of 20:30 bak kwark met een appel en/of stuk 85% chocola en drink ik savonds nog veel thee. Ik drink veel thee over de hele dag :p.
Ik heb eigenlijk de week als volgt ingedeeld:

• elke dag hetzelfde ontbijt. Standaard.
• elke week alle lunches hetzelfde (maar wel elke 2-3 dagen verschillend)
• elke dag een andere avondmaaltijd (maakt mijn vriendin en plant ze de week vooruit).

Op die manier kan ik MFP eigenlijk elke week heel snel alles vooruitplannen. Ik weet standaard wat mijn ontbijt en lunch is, hoef alleen nog maar uit haar eigen dagboek het avondeten erbij te kopiëren en daarna weet ik nog wat ik 'over' heb qua calorieën voor extraatjes/tussendoortjes. Dat is vaak in de vorm van protein bar, of een extra boterham met iets zoet, een proteïn chocoladpuddinkje 's avonds, een beef bar, stuk fruit, etc etc.

Hoe ziet bijv afgelopen week eruit:

Elk ontbijt: proteine kwark met bosbessen, aardbeien en lekkere mueslitopping + een cappuccino:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JpcC8eWMtnumJQMWUqpd48N_A_0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jS4OyZg5xtJECCoRjt1ch6zw.jpg?f=fotoalbum_large

Lunches ma + wo: 2 paninibroodjes uit de oven met kipkerriedijfilet met gebakken uitjes :9 Vaak aangevuld met een boterham met zoet beleg (verschillend assorti van allerlei chocopasta's, stroopwafelsmaak, maltersersmaak, maar ook bebogeen, appelkaneelstroop, etc)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ofe2dwCNt_zur4E0Q9Ezuh-AYN4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D5pzSM2PZTvJGqRxRGCDGCvL.jpg?f=fotoalbum_large

Lunch di: 2 tortillawraps met forelfilet en groenten + gekookt ei, ook vaak aangevuld met boterham met zoet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pG6zAbd3g1IPq_6vCUaP1vyeVuY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mc78nYU68XfZ5KJ7VVeawyyv.jpg?f=fotoalbum_large

lunch do + vr: Zelfde als lunch disndag, alleen met gerookte zalm ipv forelfilet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vl_foNZkz44fWElFhBS18Pd-xNs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZAxpIAyetdmmJpEjhxdekHfA.jpg?f=fotoalbum_large

lunch za + zo: tijgerbol met 4 gebakken eieren, kalkoenspekjes en een beetje kaas en tomaat. Ook vaak weer aangevuld met de beruchte boterham met zoet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QSz9MdujKJlHcd8nz9Om085Ykxo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kbRe2KtG8sztGPKSIRrw2eRH.jpg?f=fotoalbum_large

Avondeten ma: rijst, garnalen en lekkere groenten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S5k_e6dlp9svY3iImSV3bo5BVGE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3uKNDruS8JFUTIVzL858RxTW.jpg?f=fotoalbum_large

Avondeten di: soort ovenschotel met aardappels, tartaar, groenten, lekker sausje erbij

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HCTO86giPGloprSQW2GJZXQblgk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kH73wL1VbzePuzSntDqlV19Z.jpg?f=fotoalbum_large

Avondeten wo: rijst met kalkoenspekreepjes en veel groenten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M86rBploAVR4eqFE8akHjfFpQCk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s2pmLgNyWjUbTXKvUMn8Q9y4.jpg?f=fotoalbum_large

Avondeten do: een soort pestokip-wrap taart met groenten :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4-DwtJm85HU2JI5egv8dg8bnIqs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lvZFnzf5rO8lSD5Y5hnkpB4v.jpg?f=fotoalbum_large

Avondeten vr: mijn sentimentele aardappel/vlees/groentefavoriet die ze speciaal voor mij wel eens maakt, dit is echt mijn jeugd-lievelingseten :+ spinazie a l creme, aardappels met gehakt (tartaar dan wel in dit geval)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wAAVBrrodQLT4gtBFg2M_IqKs18=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jkae2MjpqLrF4Bwu7tABMbQr.jpg?f=fotoalbum_large

Avondeten za: rijst met kip en lekkere groenten;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oBKR7i3p0aU_w03Vtu5G4fgGJXw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OKm5LXPb06I7RpGj0sGBworY.jpg?f=fotoalbum_large

Avondeten zo: 'Kipsalon' een lekkere gezonde(re) versie van kapsalon :P een stuk minder calorieën maar qua smaak redelijk in de buurt en lekker _O_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uXK61uOGB4M7U753UZeMwOrel0Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PRS3ObCgjwaiIYobEcttM9C8.jpg?f=fotoalbum_large

Totaal heb ik elke dag tussen de 2100 en 2300 kcal ongeveer (bij 1.92m, rond de 80kg). Ben al een tijdje aan het cutten, ik zit nu eigenlijk te twijfelen wanneer ik weer moet bulken. Ik ben nu zo'n beetje 2 jaar stabiel met enkele kleine swings (ik kom van 125 kg vandaan, toen ben ik met behulp van PT teruggegaan rond de 82, toen wilde hij eigenlijk langzaam gaan bulken. Ben ik ermee gekapt ivm persoonlijke omstandigheden, ben ik een beetje teruggegained naar 92 kg ivm verhuizing, niet meer trainen, minder letten op eten.

Dat uiteindelijk weer terug naar de 82 gekregen, weer een klein beetje richting de 86 gegaan, sindsdien weer netjes gecut en ik zit nu zelfs onder de 80. Vetpercentage schommelt zo'n beetje rond de 14% volgens mijn weegschaal (dus niet echt heel betrouwbaar, I know), maar het eet- en trainpatroon gaat me eigenlijk goed af dus ik ben eigenlijk wel benieuwd of ik mijn buikje met laatste stuk vet (helaas ook overtollig vel) nog iets meer weg zou kunnen cutten...(recente foto) vandaar dat ik misschien toch nog even met dit schema doorga want het gaat me makkelijk af.

Eiwitten probeer ik tussen de 144 en 160 gram te houden (dus min 1.8 gram per kg lichaamsgewicht), dat haal ik eigenlijk elke dag wel.

Dit schema zorgt bij mij voor veel structuur, ik vind het ook niet saai zo, genoeg afwisseling. Mijn vriendin kan lekker koken, zij doet zelf WW en haalt daar leuke recepten vandaan (zoals de kipsalon-variant). We proberen heel bewust door de week heen goed af te wisselen met elke keer weer verschillende soorten vlees, vis, maar ook groenten en de bronnen van koolhydraten (ene keer rijst, dan weer pasta, dan weer aardappels, risotto, bulger, couscous enz enz).

Ook qua portionering is dit voor mij het fijnst. Licht ontbijt, zware lunch, middelmatig dinder. Zo kom ik het best de dag door. 's avonds net genoeg zodat ik geen honger heb maar ook geen opgeblazen gevoel. Zware lunch heb ik wel echt nodig overdags. Ook omdat ik meestal laat in de middag, voor het avondeten train (neem ik vaak nog even een protein bar oid van tevoren).

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
Ik eet ook 3x per dag, in een IF regime:
- 10:00, ontbijt, 500kcal, 40g eiwit
- 12:30 lunch, 800kcal, 40g eiwit
- 18:00 diner, 1200kcal, 70g eiwit.

Totaal dus ~2500kcal, wat ertoe leidt dat ik 0.5kg per week afval, leek me wel zinvol zo na de feestdagen. Ontbijt is altijd hetzelfde, lunch meestal ook, 's avonds wat de pot schaft. Ik weeg overigens mijn eten niet meer, heb dat wel lange tijd gedaan, maar het kost veel tijd, en is ook onhandig als mijn vriendin kookt bijvoorbeeld. Omdat ontbijt en lunch altijd hetzelfde zijn is het daar ook niet nodig, en met 1200kcal avondeten heb je veel marge. Voor ik aan tafel ga schuif ik nog even 100g zalm/garnalen/kip naar binnen, en na afloop 150g kwark, zodat ik genoeg proteine binnenkrijg. Voor mij werkt dit perfect: vooral het avondeten is een "echte" grote maaltijd, zodat ik lekker vol zit, waardoor ik het zonder problemen tot slaaptijd red.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Leuk om te lezen. Ik sla dan lief persoonlijk het ontbijt over zodat ik savonds nog wat kan nemen en niet met een honger gevoel naar bed ga. Ieder zijn eigen ding. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Grudgie schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:44:
Leuk om te lezen. Ik sla dan lief persoonlijk het ontbijt over zodat ik savonds nog wat kan nemen en niet met een honger gevoel naar bed ga. Ieder zijn eigen ding. :)
ik heb ook een hele tijd IF 's ochtends gedaan en die calorieën naar een ander moment van de dag verplaatst... dus die kan ik zeker volgen en paste op zich ook wel bij mij.

Grote verschil is nu wel dat ik dat nog deed toen ik op kantoor werkte en er minder verleidingen zijn tot snaaien. Nu ik fulltime thuiswerk liggen die verleidingen er wel dus is het beter om de ochtend toch met een bescheiden ontbijtje te beginnen ;)

moet overigens zeggen dat ik de neiging tot snaaien, cravings ed steeds beter onder controle heb. Hoe langer ik stabiel ben, deze manier van leven gewend ben en heb geaccepteerd, wordt het veel minder een struggle.

M'n vriendin (zelfs meer dan 50 kg afgevallen), die heeft daar wat meer moeite mee.

[ Voor 17% gewijzigd door LuNaTiC op 07-01-2021 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

LuNaTiC schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:47:
[...]

ik heb ook een hele tijd IF 's ochtends gedaan en die calorieën naar een ander moment van de dag verplaatst... dus die kan ik zeker volgen en paste op zich ook wel bij mij.

Grote verschil is nu wel dat ik dat nog deed toen ik op kantoor werkte en er minder verleidingen zijn tot snaaien. Nu ik fulltime thuiswerk liggen die verleidingen er wel dus is het beter om de ochtend toch met een bescheiden ontbijtje te beginnen ;)
Ja dat snap ik wel. Dat zou ik ook wel snel hebben. Daarom ga ik vaak in de ochtend als ik vrij ben met de hond stuk lopen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
Werk zo'n 4 dagen per week van 08.00 tot 17.00.
Eet van 20.00 12.00 niets en drink dan zwarte koffie, watergroene thee. Om 12 uur standaard alpro/skyr met zonnatura muesli met noten en zaden. Verdeel 500 gram over de middag. Verder appel, banaan, mandarijn. 18.00 uur avondeten dit weeg ik nooit. Is wel altijd vers. Voornamelijk "Turkse" gerechten(bulgur/rijst/groeten/rundveels/kip/yoghurtsoep/köfte etc., omdatmijn vrouw turks is.

Wil dus kijken hoe ik vooral in de middag wat meer calorieën binnen kan krijgen. En ook mijn avondeten wat meer "organiseren"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johan Bogle
Check deze thuis gym dan voor mensen met geld teveel en ruimte te weinig: https://youtu.be/RFgpUWukaKw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
LuNaTiC schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:32:
[...]

Totaal heb ik elke dag tussen de 2100 en 2300 kcal ongeveer (bij 1.92m, rond de 80kg). Ben al een tijdje aan het cutten, ik zit nu eigenlijk te twijfelen wanneer ik weer moet bulken. Ik ben nu zo'n beetje 2 jaar stabiel met enkele kleine swings (ik kom van 125 kg vandaan, toen ben ik met behulp van PT teruggegaan rond de 82, toen wilde hij eigenlijk langzaam gaan bulken. Ben ik ermee gekapt ivm persoonlijke omstandigheden, ben ik een beetje teruggegained naar 92 kg ivm verhuizing, niet meer trainen, minder letten op eten.
Ik snap dat je voorzichtig bent om niet te veel aan te komen en echt een knap gewochtsverlies 👍,
maar 80 bij die lengte is weer wat aan de magere kant toch? Ik ben 1cm langer en weeg 100kg. In de ideale wereld (lees: zonder bescheiden winterbuikje) zou ik denk ik nog wel minimaal 95 wegen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ja dat is idd erbij aan extra qua spier ;)

Maar heel eerlijk hoef ik niet per se meer dan 85 kg te wegen, ook niet als het puur spier is.

Dat klinkt misschien gek in een topic als deze, maar als je zó lang als ik boven de 100 kg vooral bestaande uit vetmassa hebt gewogen, is deze ‘leane’ body juist een verademing.

Ik heb er daarnaast ook de arbeid niet voor over om zoveel in spiermassa aan te komen. Daarvoor vind ik krachttraining gewoon ook niet leuk genoeg. Sterker nog, ik vind het eigenlijk gewoon ruk maar blijf het doen omdat het toch werkt voor mn lichaam. Maar doe het zeker niet efficiënt, vaak en lang genoeg als ik echt veel meer spiermassa zou nastreven. Als ik dat wel zou doen zou ik het echter niet volhouden:

Dus blijf dan liever wel enigszins afgetraind, vind ik overigens voor het kickboksen ook wel fijn.

Zou op zich dus nog wel rustig willen lean bulken en dan max nog een aantal kg in spiermassa willen aankomen, maar ik hik tóch nog tegen de psychologische barrière aan na zo lang en zoveel afgevallen te zijn.

Terwijl ik de theorie erachter best wel begrijp en ik over het algemeen wel rationeel ben.

Maar goed eerst nog even aankijken wat er zo gebeurt met het buikje en dat lean bulken komt dan nog wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
VinnyAMS schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:03:

[Afbeelding]
Excuus als ik het gemist heb, ben wat weinig hier geweest, maar heb je iets van een verslag gemaakt van de bouw van dit apparaat? Ik overweeg ook om zoiets te gaan maken voor thuis, een voorbeeld zou mooi zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
Zelf gekocht op MP :-).
Wou het ook graag zelf maken, maar kwam deze tegen op marktplaats en dacht ja dit is hem.
Ik had, toen ik nog de intentie had om het zelf te gaan bouwen, wel dit filmpje gevonden.
metallicattim schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:01:
[...]

Excuus als ik het gemist heb, ben wat weinig hier geweest, maar heb je iets van een verslag gemaakt van de bouw van dit apparaat? Ik overweeg ook om zoiets te gaan maken voor thuis, een voorbeeld zou mooi zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metallicattim
Ah kijk aan, dan ga ik zelf wel knutselen.

Het rack heb ik ook zelf gemaakt, doet het nog steeds prima: metallicattim in "Het Krachtsport Topic - Deel 1"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Haha, ik heb voor Q2 een powercage maken in mijn planning staan met exact dat filmpje. 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
Of bedoelde je meer het pulley gedeelte? Daar kan ik wel wat duidelijke foto's van maken.
metallicattim schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:16:
Ah kijk aan, dan ga ik zelf wel knutselen.

Het rack heb ik ook zelf gemaakt, doet het nog steeds prima: metallicattim in "Het Krachtsport Topic - Deel 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
Pulley gedeelte inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS

Als het je helpt kan ik het weekend wel wat foto's maken, wat er gebruikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zo'n zelfgemaakt powerrack is handig nu elke winkel leveringsproblemen heeft maar als ik zie dat een powerrack voor 400 euro te krijgen is van een gerenommeerd merk vraag ik me af of dit niet de verkeerde zuinigheid is. Een powerrack gaat,wanneer netjes onderhouden, een levenlang mee.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Totdat je er eentje buiten wilt hebben, dan wat minder lang en zijn ze een stuk prijziger. Buiten trainen ftw. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipJapGoedje
Ik heb net voor de jaarwisseling een Powertower gekocht (Decathlon) incl een achterbord voor legraises en stangen voor dips.

Wel eentje met een pull up stang op 210cm. De meeste zitten rond de 190 merkte ik. Kom nu net niet met mijn hoofd door het plafond, maar kan wel goed mijn benen laten hangen. Ben zelf 195.

Oefeningen die ik hierop kan doen: Pull up, chin up, dips, leg raises, hanging rows. je kan je voeten op een verhoging zetten voor push-ups.

Ben heel blij dat ik deze heb gekocht om deze tussentijd naar de gym te overbruggen.

Schouders en benen zijn lastig want heb niet goede dumbells voor schouders en gewichten om benen te trainen. Dus ik heb een wat hoger voetenbankje om Bulgarian splits te doen met een dumbell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-09 13:18
LuNaTiC schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 22:57:
Ja dat is idd erbij aan extra qua spier ;)

Maar heel eerlijk hoef ik niet per se meer dan 85 kg te wegen, ook niet als het puur spier is.

Dat klinkt misschien gek in een topic als deze, maar als je zolang als ik boven de 100 kg vooral bestaande uit vetmassa hebt gewogen, is deze ‘leane’ body juist een verademing.

Ik heb er daarnaast ook de arbeid niet voor over om zoveel in spiermassa aan te komen. Daarvoor vind ik krachttraining gewoon ook niet leuk genoeg. Sterker nog, ik vind het eigenlijk gewoon ruk maar blijf het doen omdat het toch werkt voor mn lichaam. Maar doe het zeker niet efficiënt, vaak en lang genoeg als ik echt veel meer spiermassa zou nastreven. Als ik dat wel zou doen zou ik het echter niet volhouden:

Dus blijf dan liever wel enigszins afgetraind, vind ik overigens voor het kickboksen ook wel fijn.

Zou op zich dus nog wel rustig willen lean bulken en dan max nog een aantal kg in spiermassa willen aankomen, maar ik hik tóch nog tegen de psychologische barrière aan na zo lang en zoveel afgevallen te zijn.

Terwijl ik de theorie erachter best wel begrijp en ik over het algemeen wel rationeel bent.

Maar goed eerst nog even aankijken wat er zo gebeurt met het buikje en dat lean bulken komt dan nog wel...
Herkenbaar hoor, aankomen lukt mij ook niet (lees: als ik meer eet, dan ga ik ter compensatie meer sporten en getal op de weegschaal > spiegel). Zou handig zijn als je ratio wat meer leidend zou kunnen zijn in deze context 8)7
76kg bij 1.86 trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

JipJapGoedje schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:11:
Schouders en benen zijn lastig want heb niet goede dumbells voor schouders en gewichten om benen te trainen. Dus ik heb een wat hoger voetenbankje om Bulgarian splits te doen met een dumbell.
Handstand pushups?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipJapGoedje
Niet aan gedacht, maar ik weeg 100kg. Dus die zal ik (nog) niet uit kunnen voeren ;( MAAAAR daar kan aan worden gewerkt!
mefjoew schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:14:
[...]

Herkenbaar hoor, aankomen lukt mij ook niet (lees: als ik meer eet, dan ga ik ter compensatie meer sporten en getal op de weegschaal > spiegel). Zou handig zijn als je ratio wat meer leidend zou kunnen zijn in deze context 8)7
76kg bij 1.86 trouwens
Herkenbaar, ik was 78kg op 1,95m. Meer eten moest ik mezelf echt aanleren. Ik gebruik de spiegel/weegschaal juist andersom. En probeerde doelen te stellen qua aankomen. Na +- 2,5 jaar nu 100kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
JipJapGoedje schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:41:
[...]

Niet aan gedacht, maar ik weeg 100kg. Dus die zal ik (nog) niet uit kunnen voeren ;( MAAAAR daar kan aan worden gewerkt!

[...]

Herkenbaar, ik was 78kg op 1,95m. Meer eten moest ik mezelf echt aanleren. Ik gebruik de spiegel/weegschaal juist andersom. En probeerde doelen te stellen qua aankomen. Na +- 2,5 jaar nu 100kg.
Je zou kunnen beginnen met Pike/Pyke pushups. Dat is wat eenvoudiger ;)

En wat betreft aankomen; dat doel stel ik mezelf ook rationeel (gebruik Happy Scale), maar merk juist dat ik in de praktijk zwaarder worden maar 'eng' vind. Tja, dat schiet dan niet op natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipJapGoedje
mefjoew schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:00:
[...]

Je zou kunnen beginnen met Pike/Pyke pushups. Dat is wat eenvoudiger ;)

En wat betreft aankomen; dat doel stel ik mezelf ook rationeel (gebruik Happy Scale), maar merk juist dat ik in de praktijk zwaarder worden maar 'eng' vind. Tja, dat schiet dan niet op natuurlijk..
Ik weet niet precies het verhaal erachter, maar wat is daar eng aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
Zonder hier een heel psychologisch verhaal van te maken: ooit gehoord beter wat gewicht te kunnen verliezen wegens revalidatie na kruisband -> van 95 naar 78kg gegaan door veel structuur aanbouwen in eten en sporten -> 'hee, hier ben ik goed in' -> angst weer 'dik' te worden (was ik niet, maar dat beeld ontstaat) -> obsessief bezig zijn en blijven met sporten(combi kracht, crossfit en hardlopen | praktisch elke dag sporten) en voeding -> niet aankomen terwijl dat eigenlijk wel beter zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JipJapGoedje
ah okee, je kan ook teveel sporten natuurlijk, of te weinig eten.

Ik ben geen expert, maar 2 boterhammen met pindakaas extra per dag zijn al de nodige honderden extra calorieën per dag. Of niet elke dag gaan sporten.

Achter een toetsenbord is dat echter makkelijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

JipJapGoedje schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:19:
ah okee, je kan ook teveel sporten natuurlijk, of te weinig eten.

Ik ben geen expert, maar 2 boterhammen met pindakaas extra per dag zijn al de nodige honderden extra calorieën per dag. Of niet elke dag gaan sporten.

Achter een toetsenbord is dat echter makkelijk gezegd.
Het extra eten zelf is ook niet het probleem, maar ik denk dat als je zelf niet hebt meegemaakt om superveel af te vallen, wat het qua psychologie met je doet ivm het angst om weer aan te komen.

Ik heb geen enkele moeite om meer calorieën binnen te krijgen, wel is het een hele rare gewaarwording als je zo lang in een afvaltraject hebt gezeten, daar die controle over te hebben gehouden en de angst om die controle min of meer (ook al is het 'gecontroleerd') uit handen te geven.

Blijft gewoon een super contra-intuïtieve mindfuck om aan te komen, ook al is het doel om dat in spiermassa te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mefjoew
LuNaTiC schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:46:
[...]

Het extra eten zelf is ook niet het probleem, maar ik denk dat als je zelf niet hebt meegemaakt om superveel af te vallen, wat het qua psychologie met je doet ivm het angst om weer aan te komen.

Ik heb geen enkele moeite om meer calorieën binnen te krijgen, wel is het een hele rare gewaarwording als je zo lang in een afvaltraject hebt gezeten, daar die controle over te hebben gehouden en de angst om die controle min of meer (ook al is het 'gecontroleerd') uit handen te geven.

Blijft gewoon een super contra-intuïtieve mindfuck om aan te komen, ook al is het doel om dat in spiermassa te doen.
Precies dat inderdaad. Dat je anderen adviseert om vooral wat extra te eten of letterlijk zegt dat ze zoveel sporten dat ze toch niet aankomen, maar dat je dat tegelijkertijd zelf niet durft. Dikke mindfuck, want je weet dat het nodig is. Helemaal als je eigenlijk sterker wilt worden.

Afijn, vandaag tijdens mijn hardlooprondje aardige darmproblemen ( |:( ) dus morgen maar eens een dagje rust nemen denk ik. Als dat lukt dus..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Voor de geïnteresseerden, korting bij Bulk, bijv Whey isolaat 90:
https://www.bulk.com/nl/pure-whey-isolate-90.html
5 kg voor 58,49 (41,5% korting), bij gebruikt code PRIMEE

Lijkt mij goede deal. Geldt alleen vandaag nog tot 23:59 uur.

En 1000x beter dan mijn laatste twee 5kg Myprotein troep.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• metallicattim
Tsurany schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:39:
Zo'n zelfgemaakt powerrack is handig nu elke winkel leveringsproblemen heeft maar als ik zie dat een powerrack voor 400 euro te krijgen is van een gerenommeerd merk vraag ik me af of dit niet de verkeerde zuinigheid is. Een powerrack gaat,wanneer netjes onderhouden, een levenlang mee.
In mijn geval was het noodzaak omdat inderdaad helemaal niks meer te krijgen was. Ook kon ik het nu op maat maken omdat ik het niet midden in de garage wilde zetten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DlGhreDtpHiA48WiAqoP_zXUh98=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CraGRp9YNo31OfTcFnEt8lZW.jpg?f=fotoalbum_large
Ik heb dit uiteindelijk voor een 80 euro gemaakt en het houdt zich vooralsnog gewoon prima :)
Het thuis trainen bevalt me ontiegelijk goed, dus ik ga misschien ooit nog wel upgraden.

Even iets anders, ik heb soms tijdens de SQ wat last van mijn liezen, gek genoeg vooral bij de opwarming, zodra ik zwaarder ga, verdwijnt het zo goed als.
Af en toe voel ik het ook in rust, het lijkt gewoon spierpijn te zijn, de adductor?
Iemand een idee waar dit door komt en/of wat ik eraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Is er iemand hier die de Domyos dumbbell stangen van Decathlon gebruikt? De 35 cm. Ik ben benieuwd hoeveel schijven van 5 kg erop passen.

Of hoeveel cm de uiteinden zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Philflow op 09-01-2021 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

metallicattim schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 10:29:
[...]

In mijn geval was het noodzaak omdat inderdaad helemaal niks meer te krijgen was. Ook kon ik het nu op maat maken omdat ik het niet midden in de garage wilde zetten.
[Afbeelding]
Ik heb dit uiteindelijk voor een 80 euro gemaakt en het houdt zich vooralsnog gewoon prima :)
Het thuis trainen bevalt me ontiegelijk goed, dus ik ga misschien ooit nog wel upgraden.

Even iets anders, ik heb soms tijdens de SQ wat last van mijn liezen, gek genoeg vooral bij de opwarming, zodra ik zwaarder ga, verdwijnt het zo goed als.
Af en toe voel ik het ook in rust, het lijkt gewoon spierpijn te zijn, de adductor?
Iemand een idee waar dit door komt en/of wat ik eraan kan doen?
Wat bij mij hielp: Goblet squats. Dan met je ellebogen tegen je knieen en naar buiten drukken. Je moet je daarbij inbeelden dat je probeert je benen uit de kom te duwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xeo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:21

Xeo

Philflow schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:42:
Is er iemand hier die de Domyos dumbbell stangen van Decathlon gebruikt? De 35 cm. Ik ben benieuwd hoeveel schijven van 5 kg erop passen.

Of hoeveel cm de uiteinden zijn.
Met de 5kg schijven van de Decathlon passen er 3 van 5kg aan elke kant. Het uiteinde is 10cm.

Edit: Let wel op dat de clips maar 7kg kunnen houden verticaal.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SoxPZUXd3vAJsJ0hlqR0nr6_ll4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T1WWoRvzpzBHlHPghOe1Zfmd.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door Xeo op 09-01-2021 12:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metallicattim
Verwijderd schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:45:
[...]

Wat bij mij hielp: Goblet squats. Dan met je ellebogen tegen je knieen en naar buiten drukken. Je moet je daarbij inbeelden dat je probeert je benen uit de kom te duwen.
Ik deed dit voorheen veel als soort stretch oefening voor de SQ, helemaal naar beneden en dan de knieën naar buiten drukken, dat hielp me wel qua mobiliteit! Ik doe dat al een tijdje niet meer, dus dat zou ermee te maken kunnen hebben, ik ga ze maar weer doen, thx! (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

metallicattim schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 14:30:
[...]

Ik deed dit voorheen veel als soort stretch oefening voor de SQ, helemaal naar beneden en dan de knieën naar buiten drukken, dat hielp me wel qua mobiliteit! Ik doe dat al een tijdje niet meer, dus dat zou ermee te maken kunnen hebben, ik ga ze maar weer doen, thx! (y)
Zat nog even na te denken: misschien is het ook een idee om je onderrug wat los te maken.
Vaak (geen expert, korrel zout) is het met spierpijn op gekke plekken dat die spieren overcompenseren voor een andere zwakkere plek of slechte mobiliteit.
Pagina: 1 ... 46 ... 124 Laatste

Let op:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.