Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Geldt ook hetzelfde met vele andere sporten, bv lopen (cardio).Hackus schreef op donderdag 24 december 2020 @ 14:39:
[...]
Nogal blessure gevoelig![]()
qua KT moet je alle oefeningen eerst goed aanleren.
Uitstekende 'wod' voor de liefhebbers van dit topic. Je score is heel eenvoudig het totaal van je (je moet het eigenlijk wel allemaal achter elkaar doen):
Back squat
Shoulder press
Deadlift
Dus, wat is jullie Crossfit total score? En noem dan ook even je bodyweight erbij
Ter referentie, de winnaar van dit even (Jeffrey Adler) kwam in totaal op 564 kg uit jaar
213kg squat
94kg shoulder press
257kg deadlift
[ Voor 12% gewijzigd door Requiem19 op 24-12-2020 14:55 ]
Die hadden ze bewaard voor 'Atalanta'
1 mile Run
100 Handstand Push-Ups
200 Alternating Pistols
300 Pull-Ups
1 mile Run
Met 9 kg weight vest uiteraard.
47 minuutjes voor de dames, 51 minuten voor de heren..
YouTube: Event 12 - Atalanta - 2020 CrossFit Games
Not a single pull up was made..Requiem19 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 15:21:
[...]
Die hadden ze bewaard voor 'Atalanta'
1 mile Run
100 Handstand Push-Ups
200 Alternating Pistols
300 Pull-Ups
1 mile Run
Met 9 kg weight vest uiteraard.
47 minuutjes voor de dames, 51 minuten voor de heren..![]()
YouTube: Event 12 - Atalanta - 2020 CrossFit Games
Ik kom rond de 400 uit denk ik. Squat ongeveer 135, OHP 80, DL 190 om en nabij (doe nooit 1 rep max dus weet het niet exact)Requiem19 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 14:55:
Eén van de CrossFit Games Events dit jaar was 'CrossFit Total'.
Uitstekende 'wod' voor de liefhebbers van dit topic. Je score is heel eenvoudig het totaal van je (je moet het eigenlijk wel allemaal achter elkaar doen):
Back squat
Shoulder press
Deadlift
Dus, wat is jullie Crossfit total score? En noem dan ook even je bodyweight erbij.
Ter referentie, de winnaar van dit even (Jeffrey Adler) kwam in totaal op 564 kg uit jaar
213kg squat
94kg shoulder press
257kg deadlift
[YouTube: CrossFit TOTALS - 2020 CrossFit Games Finals (Back Squat, Shoulder Press and Deadlift)]
Crossfit Total score:
Squat 270kg
Deadlift 310kg
OHP 125kg (ik ga ff uit van mn logpress 1rm, want heb nooit OHP 1rm met een bar gedaan)
Haha, dan had je dik dit even gewonnen bij de Crossfit games. RespectLeroy1909 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 16:27:
Conclusie van de hele discussie: ga geen cardio doen maar gewoon zware dingen optillen.
Crossfit Total score:
Squat 270kg
Deadlift 310kg
OHP 125kg (ik ga ff uit van mn logpress 1rm, want heb nooit OHP 1rm met een bar gedaan)
Requiem19 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 14:04:
Prima om het hierbij te laten, maar als je ergens op ingaat zou het je sieren om in het vervolg niet rubbertegelgeneuzel te noemen.![]()
Prima om fel te zijn op iets, maar laten we het op de inhoud houden.
Dat was op de inhoud. Beeldspraak maakt het niet ineens niet minder op de inhoud, ook al was het wellicht wat lomp.
Wat jij nu doet heeft daarentegen écht niets met de inhoud te maken.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Met die 3 dingen, de rest moet je mij niet laten doenRequiem19 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 16:45:
[...]
Haha, dan had je dik dit even gewonnen bij de Crossfit games. Respect.

Jawel, dit is juist CrossFit. Het idee is dat je alles kan en doet. Puur lompe kracht zonder techniek, Olympic Weightlifting, cardio. Gymnastics. Mobility.Gonadan schreef op donderdag 24 december 2020 @ 16:49:
@Requiem19 hoe moet ik die games zien? Laten zien wat je 1RM kan zijn als je aan CrossFit doet? Want dit is in feite natuurlijk helemaal geen CrossFit wat ze doen.
[...]
offtopic:
Dat was op de inhoud. Beeldspraak maakt het niet ineens niet minder op de inhoud, ook al was het wellicht wat lomp.
Wat jij nu doet heeft daarentegen écht niets met de inhoud te maken.
De Crossfit Games zijn het 'Wereldkampioenschap' Crossfit, waarbij je de titel 'Fittest Man/Woman on earth' kan verdienen (#marketing).
Iedereen op de wereld kan zich hiervoor kwalificeren door mee te doen aan de Crossfit Open. Is 6 weken lang elke week 1 workout die je allemaal in je Crossfit box kan doen. De top atleten gaan door naar regionale kampioenschappen en als je daar wint krijg je een ticket naar de Games.
De Crossfit Games is vervolgens 3 dagen lang héél veel verschillende WOD's (dit jaar 19 verschillende in 3 dagen geloof ik https://wodwell.com/wods/...020-workouts/?sort=newest).
Die Crossfit total WOD van net was daar eentje van. Per WOD scoor je punten. Wie de meeste punten aan het einde scoort is de overall winnaar.
Vooraf weet niemand hoe de WODs eruit gaan zien. Je bent dus volledig onvoorbereid. Het kan op het gemakje weightlifting zijn, zoals deze. Maar een andere WOD dit jaar was een trailrun van 3 mile. Althans, ze dachten dat het 3 mile was. Toen ze aankwamen bij de finish werd ze verteld dat ze ook nog 3 mile terug moesten lopen
Daarnaast zit er zwemmen in. Fietsen. Alles wat je kunt bedenken en door die afwisseling blijf ik gemotiveerd.
Op 2.44 in dit filmpje de blik in de ogen van Fraser als hij door heeft dat hij die Trail run terug moet lopen
Wel goed om dit eens te laten zien. De meesten weten stiekem wel dat CrossFit meer is dan op momentum spartelen, maar misschien nog niet iedereen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zo zijn er ook honderduizenden youtube filmpjes van mensen die belachelijk gevaarlijk deadliften of denken dat een squat is je knieën 2% buigenJohan Bogle schreef op donderdag 24 december 2020 @ 17:21:
Hier zie je de andere onderdelen van de games: YouTube: Kipping EVERYTHING. It's not just for pull ups anymore (Funny)
Maar wellicht goed om voor jou te begrijpen. Crossfit is functioneel. Dat wil zeggen dat het doel niet is spiermassa, maar het doel is om de oefening te doen op de meest efficiënte manier voor jouw lichaam.
Je bovenbenen/heupen zijn verreweg het sterkste onderdeel van je lichaam en bij alle oefeningen die je doet probeer je deze te gebruiken. Dit doen Olympische gewichtheffers overigens ook: zij halen de grootste kracht uit de acceleratie in het gedeelte boven de knie tot aan de heup. Hun armen doen relatief bijna niets ('when the arm bends, the power ends').
Als je onderstaat filmpje ziet, zou je dan ook zeggen dat niemand moet deadliften?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Later ben ik over gestapt naar een grotere die wat meer mogelijkheden had op dat gebied en daar had je altijd mensen die dat soort zwaar werk deden. Maar ook juist veel CrossFit of strong man achtige oefeningen. Dat was ook wel leuk van alles door elkaar.
Behalve als er een klasje aan de slag ging, want dat is gewoon storend.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
35jr
BP: 85
SQ: 98
Sinds paar maand weer gestart DL: 116
Vo2max ook aan gewerkt dus beetje tegenstrijdige doelen. Deze is 47,5 nu.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Elke dag zijn er meerdere uren (vaak 3x uur ochtend, 3x uur avond). Een WOD duurt altijd een uur en de hele dag doet iedereen dezelfde WOD.
Begint met 5 minuutjes uitleg. Warming up door de coach. Techniek drills nodig voor die WOD en dan de WOD zelf. En dan ga je ff stuk en sta je weer buiten
WOD heeft een Rx uitvoering (‘as prescribed’), maar de meeste Crossfitters halen dat niet, want dat is wel serieus pittig qua gewichten / type oefening. Dus scale je hem naar jouw niveau. Langzamerhand werk je toe naar Rx en ga je hopelijk behoren tot de betere van je box.
Als je zelf wat wilt kutten schrijf je je in op een ‘open box’ uur en kun je doen wat je wilt.
Nadeel van dit alles: prijzen zijn insane. Ik betaal nu 140€ pm.
Ik doe nu dus pt, dat wordt straks 12 weken een smallgroup maar daarna houdt het qua opties wat op in de boksschool (gym gedeelte is alleen met pt te gebruiken), dus misschien is CrossFit wel een alternatief...
Dat was ook mede oorzaak van het lacherige imago in eerste instantie. Heel veel instructeurs maakten gebruik van de hype door een groep een beetje te laten apenkooien voor geld.
Op zich jammer want het principe vind ik juist heel gezond. Mits wel verantwoordelijk uitgevoerd uiteraard.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het is hier ook wel wat goedkoper zag ik net, iets van €60,- voor 2x per week. Het lijkt wel een mooi vervolg te zijn, volgens mij mooie combi van kracht met toch wat uithoudingsvermogen.Johan Bogle schreef op donderdag 24 december 2020 @ 18:58:
Ik betaal 60 euro. Doordeweeks van 07:00 tot 23:00 en weekend tot 18:00, inclusief zwembad, sauna, stoombad en talloze lesjes en goede apparatuur. 140 voor alleen dat lijkt mij vrij exorbitant.
Vroeger was hij daar inderdaad niet goed in. Afgelopen Games won hij alle events op 1 of 2 na, dus ook de sprints en de 6 mile trail run.HyperTrophy schreef op donderdag 24 december 2020 @ 22:54:
Toch zie je dat een groot deel van de winst bij de crossfit games te halen valt bij de Olympische lift onderdelen. Zo zie je dat die Matt Fraser juist daarin excelleert, die scoort zelf juist slecht in sprints/lopen.
Hij zat in zijn jeugd in het Olympisch weightlifting team van de US, dus klopt wel dat dat zijn natuurlijke kracht is. Maar je kan dus aan je zwaktes werken, dat geldt ook voor ons in the gym :-).
[ Voor 29% gewijzigd door joepP op 25-12-2020 14:16 ]
Over sport tja, ik heb tijdens de eerste golf nood gedwongen heel veel aan cardio gedaan. In 3 maanden -16 kg en -6 procent vet. Maar van die 16kg is ook 4kg spier verloren gegaan. Dit heb ik overigens zoals je op mijn foto van laatst kan zien prima teruggewonnen. Ik denk dat we kunnen concluderen dat krachttraining eigenlijk beter is omdat je dan bezig bent met spieropbouw terwijl je vet verbrand! Dus een echte win win. But keep in mind abs are made in the kitchen.
In the end we only regret the chances we didn't take
Hoe weet je dat zo zeker?joepP schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 14:16:
Die gast heeft een FFMI van tegen de 30... Hij is net zo natural als een professioneel bodybuilder. Niet dat het geen fantastisch atleet is, maar ik wil het wel even gezegd hebben.
Topsport zonder hulpmiddelen bestaat gewoon niet.
Worden ze tijdens wedstrijden getest? Of gedurende het hele jaar op onbekende willekeurige momenten. Waarschijnlijk dat 1e en dan weet je al genoeg.. Bij de crossfit vrouwen valt het meer op.
I served in a company of heroes.
Ik was er niet bij toen hij zijn kuurtjes kocht als je dat bedoelt
Tests zijn alleen -tijdens- de games, niet out of competition, en ze hebben alsnog dopinggevallen...
[ Voor 9% gewijzigd door joepP op 28-12-2020 19:42 ]
Volgens mij zijn tests ook in hun off season... echter heel makkelijk te omzeilen. Elke doping test overigens.joepP schreef op maandag 28 december 2020 @ 18:44:
[...]
Ik was er niet bij toen hij zijn kuurtjes kocht als je dat bedoeltMaar hij weegt 90kg bij 1.70m met een vetpercentage onder de 10%. Kijk eens naar de fysiek van de top 10 bij crossift games. Als je denkt dat dat natural ook maar enigszins haalbaar is, zelfs voor freaks, dan weet ik het ook niet meer. De dames zijn nog een tandje erger...
Tests zijn alleen -tijdens- de games, niet out of competition, en ze hebben alsnog dopinggevallen...
Vuvuzela schreef op maandag 28 december 2020 @ 18:08:
[...]
Topsport zonder hulpmiddelen bestaat gewoon niet.
Worden ze tijdens wedstrijden getest? Of gedurende het hele jaar op onbekende willekeurige momenten. Waarschijnlijk dat 1e en dan weet je al genoeg.. Bij de crossfit vrouwen valt het meer op.
Ik ben wellicht wat naïef, maar ik prefereer niet te veroordelen voordat het vastgesteld is.All athletes registered in any CrossFit-sanctioned competition are subject to drug testing at any time during the year, including directed, unannounced out-of-competition testing, for any reason."
Als ze keihard aan de PED’s zitten, waarom is dat nog niet en masse uitgekomen? Olympic Weightlifting laat zien dat sporters uit (meestal) obscure landen die aan de PED’s zitten vroeg of laat tegen de lamp lopen (waardoor Oly nu mogelijk zn Olympische status verliest).
Er zijn legio pro bodybuilders die ook niet vastgesteld gebruiken. Of strongmenRequiem19 schreef op maandag 28 december 2020 @ 20:31:
[...]
Ik ben wellicht wat naïef, maar ik prefereer niet te veroordelen voordat het vastgesteld is.
Als ze keihard aan de PED’s zitten, waarom is dat nog niet en masse uitgekomen? Olympic Weightlifting laat zien dat sporters uit (meestal) obscure landen die aan de PED’s zitten vroeg of laat tegen de lamp lopen (waardoor Oly nu mogelijk zn Olympische status verliest).
Voor het merk crossfit is het nogal slechte publiciteit als uitkomt dat iedereen uit de top X keihard aan de PED's zit. Er is dus geen enkele incentive om fatsoenlijke controles te houden. Er is verder geen onafhankelijke instantie, dus wie gaat er ooit iets vaststellen? Verder dan lekker speculeren zullen we dus niet komen, maar daarmee kan je aardig wat. Als je naar de vrouwen kijkt, die zijn zo gespierd, zo droog, veel meer dan olympische atleten (sprinters, weightlifters, shutput, whatever), alleen vergelijkbaar met pro-bodybuilders. Die gebruiken dus 100% zeker, en flink ook. Bij mannen zie je het wat minder duidelijk, maar hun fysiek is beter dan dat van menig pro "natural" bodybuilder, terwijl ze daar niet speciek voor trainen. Ik denk dat ik wel weet hoe ze dat voor elkaar krijgen.
Disclaimer: ik prefereer snel te oordelen
In elke (amateur) topsport is het aanwezig. Wellicht niet iedereen, maar het gros wel.Requiem19 schreef op maandag 28 december 2020 @ 20:31:
[...]
[...]
Ik ben wellicht wat naïef, maar ik prefereer niet te veroordelen voordat het vastgesteld is.
Voetbal wordt het ook veel gebruikt, zelfs op hoog niveau biljarten.. een collega van me doet dat, internationaal niveau, en is daar vrij open over.
Als het massaal uitkomt, moet er tegen worden opgetreden, wat inhoudt dat je een heel stuk minder deelnemers hebt, en basically geen wedstrijd.
Maar het publiek verwacht het ook. Records moeten verbroken worden, atleten moeten continu presteren, jaar in jaar uit. En we vinden het allemaal cool, bijzonder maar ook heel normaal.
Ze zijn allemaal natty toch als je het vraagtVuvuzela schreef op maandag 28 december 2020 @ 21:34:
Oordelen klinkt imho te negatief. Het is werkelijk overal.. maar stiekem omdat het illegaal is, of gewoon niet geaccepteerd. In de topsport vind ik het persoonlijk niet zo boeiend.. Stoor me meer aan de fake natty "influencers" die producten verkopen en onrealistische verwachtingen scheppen.
Ik vind het echt lekker kort door de bocht :-).joepP schreef op maandag 28 december 2020 @ 21:23:
[...]
Er zijn legio pro bodybuilders die ook niet vastgesteld gebruiken. Of strongmen
Voor het merk crossfit is het nogal slechte publiciteit als uitkomt dat iedereen uit de top X keihard aan de PED's zit. Er is dus geen enkele incentive om fatsoenlijke controles te houden. Er is verder geen onafhankelijke instantie, dus wie gaat er ooit iets vaststellen? Verder dan lekker speculeren zullen we dus niet komen, maar daarmee kan je aardig wat. Als je naar de vrouwen kijkt, die zijn zo gespierd, zo droog, veel meer dan olympische atleten (sprinters, weightlifters, shutput, whatever), alleen vergelijkbaar met pro-bodybuilders. Die gebruiken dus 100% zeker, en flink ook. Bij mannen zie je het wat minder duidelijk, maar hun fysiek is beter dan dat van menig pro "natural" bodybuilder, terwijl ze daar niet speciek voor trainen. Ik denk dat ik wel weet hoe ze dat voor elkaar krijgen.
Disclaimer: ik prefereer snel te oordelen
IFBB test niets eens op steroids, dus nogal logisch dat er dan geen vastgesteld gebruik is.
De sporters die je noemt hoeven ook niet droog te zijn (shutput, neem aan dat je kogelstoters bedoeld? Hebben juist massa nodig, of juist geen massa (sprinters). Voor CF heb je de combi nodig van beiden.
Het zou prima kunnen dat het vergelijkbaar is met een jaren 90 TdF peloton en ze lekker ruime medicijnkastjes hebben. Maar ‘100% zeker...’ uh, nee.
Een EK of WK wordt ‘getest’. Zelfs op, ik dacht de olympia, ergens begin 2000 werd Nasser El Sombaty gediskwalificeerd omdat ze vochtafdrijvers tijdens een test hebben gevonden.Requiem19 schreef op maandag 28 december 2020 @ 21:42:
[...]
Ik vind het echt lekker kort door de bocht :-).
IFBB test niets eens op steroids, dus nogal logisch dat er dan geen vastgesteld gebruik is.
De sporters die je noemt hoeven ook niet droog te zijn (shutput, neem aan dat je kogelstoters bedoeld? Hebben juist massa nodig, of juist geen massa (sprinters). Voor CF heb je de combi nodig van beiden.
Het zou prima kunnen dat het vergelijkbaar is met een jaren 90 TdF peloton en ze lekker ruime medicijnkastjes hebben. Maar ‘100% zeker...’ uh, nee.
De top crossfit atleten gebruiken meer dan wat je denkt. Het zal je verbazen wat en hoeveel er gebruikt wordt, het is bizar hoor. Zelfs ik schrik er wel eens van.
Een goede coach weet hoe en wat, en kent de trucjes om ook off season de test te omzeilen met vooral loopholes in het reglement.

Zijn enige spijt is dat hij niet gelijk de 40 kg versie heeft gekocht. Deze gaan tot 24 kg. Deze zijn van het merk Bowflex maar ik heb gehoord dat er ook merkloze exemplaren zijn die net zo goed zijn en ongeveer de helft kosten. Of dit klopt weet ik nog niet.
[ Voor 31% gewijzigd door Philflow op 29-12-2020 10:11 ]
Vooral het gemak dat het gewicht instellen in seconden gaat. Verder is de afwerking erg mooi. Degelijk spul.sirkeith schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:25:
Wat maakt die dumbels zo'n genot? Ik had ze ook gezien en ben ook aan het twijfelen want ze lijken mij vooral erg praktisch.
Wel vrij duur grapje, totaal inclusief standaard 750. Gisteren zag ik nog wel een winkel die ze in voorraad had. De merklozen zijn een stuk goedkoper.
Zijn die dingen niet een stuk groter dan je normaal van een dumbbel verwacht met hetzelfde gewicht? Dat gevoel heb ik er altijd bij en trekt mij weer minder.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Ik ga voor de Freestanding Handstand en Freestanding Handstand Push-Up.
Ze hebben het formaat dat ik zou verwachten van een flinke 24 kg dumbbell. Als je hem instelt op 5 kg zijn ze inderdaad groot, in verhouding tot het gewicht.
Zelfs als het uit dezelfde fabriek komt kan het zijn at Bowflex bepaalde eisen stelt aan de kwaliteitscontrole, marges qua afwijking of samenstelling van materialen. Het kan ook wat trivialer zijn als wat robuuster verf of prettiger afgeronde knoppen van iets fijner kunststof. Het kan alle kanten op.
Mijn punt is meer dat de kans dat ze 100% identiek zijn vrij klein is, maar of dat je moet weerhouden neem ik geen standpunt in.
Qua formaat is dat wel wat ik bedoel inderdaad. Het zijn relatief lompe dingen, maar als je veel dumbbeltrainingen met wat zwaarder gewicht doet wel erg handig. Zelf heb ik ook wel naar dat soort dingen zitten kijken voor thuis, ik was dat schroeven met die sluiting wel heel erg zat.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Pics or it didn't happen.Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:30:
Nog doelen voor het nieuwe jaar dames en heren?
Zelf merk ik dat ik toch aardig ben weggezakt ondanks dat ik de coronatijd wel goed begon. Daar moet wel weer wat gaan gebeuren.
Hoe doe jij dat eigenlijk @Requiem19? De trainingen zullen nu ook wel niet door gaan.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Inmiddels zijn er ook diverse andere merken die soortgelijke producten leveren. Tunturi bijvoorbeeld levert ze nu ook.
Maar nu met de lockdown is vrijwel alles uitverkocht natuurlijk.
Qua kwaliteit zal er altijd verschil zijn, maar dat betekent niet dat het altijd toegevoegde waarde zal hebben. Zo kan ik zelf ook wel voor een bazenbarbell gaan die olympisch liften en de 500kg deadlift aan kan, maar ja, heb ik dat nodig?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Jazeker!Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:30:
Squat: 300kg
Bench: 220kg
Deadlift: 330kg
850 totaal is wel een mooi getal om te behalen in 2021.
Ik hou mn basisconditie op niveau met een Wahoo Kickr en Trainerroad. Daarnaast zijn we nu onze berging van 1.60 x 3.70 aan het verbouwen tot home gym. Alles lekker fris wit geverfd, elektra aangelegd en rubberen tegels besteld (35 eur per tegel van 1m x 1m) en op maat gelegd. Nu nog OSB plaat tegen de zijkant, paar mooie posters erin en dan kan de indoor fiets set-up erin.
Moeten alleen nog even goed kijken wat we dan qua racks / equipment. M'n vriendin wil héél graag pull ups trainen, dus denken aan squat rack met pull-up stang, maar het is allemaal beetje krap in de berging en 90% is ook gewoon niet leverbaar nu
Denk dat het goedkoper is om loadable dumbells te halen, 50mm. Aantal 2.5kg - 5kg en 10kg steel plates en je kunt flink vooruit. Minder lomp in grootte en scheelt bakken met geld.Philflow schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:45:
Ze zijn zeker niet 100% identiek, dat is al te zien aan de details op foto's. Of de kwaliteit hetzelfde is zal moeten blijken.
Inmiddels zijn er ook diverse andere merken die soortgelijke producten leveren. Tunturi bijvoorbeeld levert ze nu ook.
Maar nu met de lockdown is vrijwel alles uitverkocht natuurlijk.
Ff snel gerekend, tot 52,5kg per loadable dumbell kom je totaal uit op €620. Plus de plates kun je ook gewoon gebruiken voor je barbell
[ Voor 10% gewijzigd door Leroy1909 op 29-12-2020 12:54 ]
Zonder gym wil ik m'n conditie echt eens goed krijgen, 15+ pull ups kunnen, pistol squats, betere mobility, betere grip en een sterkere core zodat ik als de gyms open gaan er klaar voor ben.Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:30:
Afgelopen jaar zo'n 9 kg kwijt geraakt.. fijn om droger te zijn maar nauwelijks progressie qua kracht. Tijd om meer te gaan eten en te bouwen maar niet zonder gym...
- Squat: 12x105kg -> 10x120kg (haalbaar als knie niet opspeelt).
- Bench: 12x89kg -> 10x100kg (moet lukken!)
- Deadlift: 12x133kg (touch and go) -> 5x160kg (reset)
- Military press: 11x50kg -> 8x60kg (wordt lastig...)
- Chinups: 11x+10kg -> 15x+10kg
Verder zou ik graag mijn 2km op de ergometer onder de 7:00 brengen, maar ik denk niet dat dat realistisch is zonder daar de benodigde trainingen voor te doen. Maar wellicht heb ik een keer een gekke dag en lukt het
Mijn doelen zij o.a. afvallen. Ik denk zelf dat 100kg met zichtbare abs een realistisch doel is eind 2021.
Verder nog het stronglifts schema aanhouden en dus de 5 oefeningen die daar in zitten qua gewicht omhoog te brengen.
En ook is serieus naar mijn voeding en darmproblemen(huisarts) te kijken, zodat ik is een normaal stuk kan gaan wandelen.
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:30:
Dt is een optie die ik zelf ook overweeg. Maar al die losse schijfjes is ook een flink nadeel vind ik.Leroy1909 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:16:
[...]
Denk dat het goedkoper is om loadable dumbells te halen, 50mm. Aantal 2.5kg - 5kg en 10kg steel plates en je kunt flink vooruit. Minder lomp in grootte en scheelt bakken met geld.
Ff snel gerekend, tot 52,5kg per loadable dumbell kom je totaal uit op €620. Plus de plates kun je ook gewoon gebruiken voor je barbell
De merkloze verstelbare 40kg dumbbell was te koop voor 210 euro per stuk. Maar dat was nog voor de lock down. 52 kg zal ik niet nodig hebben denk ik
[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 29-12-2020 13:49 ]
Die losse schijfjes zullen minder ruimte in beslag nemen dat die verstelbare dumbells incl rack.Philflow schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:47:
[...]
Dt is een optie die ik zelf ook overweeg. Maar al die losse schijfjes is ook een flink nadeel vind ik.
De merkloze verstelbare 40kg dumbbell was te koop voor 210 euro per stuk. Maar dat was nog voor de lock down. 52 kg zal ik niet nodig hebben denk ik
€ 210 is een koopje natuurlijk, mits de kwaliteit goed is. Maar als ze na 2 jaar redelijk gebruik naar de klote gaan, is het ook zonde van je geld.
Loadable dumbell + schijfjes gaan je leven lang mee. Heb ze zelf ook. Het kost een beetje tijd met de schijfjes, maar dat doe je gewoon tussen de sets door als je toch aan het rusten bent.
Da's waar maar het wordt wel gauw een bende. En je bent iedere keer bezig met ze in elkaar zetten en uit elkaar halen. Ik heb zelf ook loadable dumbbells tot 15 kg per stuk. Helaas zijn schijfjes nu uitverkocht.Leroy1909 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:21:
[...]
Die losse schijfjes zullen minder ruimte in beslag nemen dat die verstelbare dumbells incl rack.
Ik was van te voren niet zo enthousiast over die verstelbare dumbbells. Nu ik er mee heb getraind zou ik ze liever hebben dan loadable dumbbells.
Ik bedoel dan niet die 30mm loadable dumbells met zo’n schroefdraad, dat is een drama idd.Philflow schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:24:
[...]
Da's waar maar het wordt wel gauw een bende. En je bent iedere keer bezig met ze in elkaar zetten en uit elkaar halen. Ik heb zelf ook loadable dumbbells tot 15 kg per stuk. Helaas zijn schijfjes nu uitverkocht.
Ik was van te voren niet zo enthousiast over die verstelbare dumbbells. Nu ik er mee heb getraind zou ik ze liever hebben dan loadable dumbbells.
Bedoel de 50mm met een klem. Deze heb ik:
:strip_exif()/f/image/HLv1k4M78Tq7fEHI5uEJSQu5.jpg?f=fotoalbum_large)
Mooi spul, absoluut. Heb je al een keer met die Blowflex dumbbells getraind?Leroy1909 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:27:
[...]
Ik bedoel dan niet die 30mm loadable dumbells met zo’n schroefdraad, dat is een drama idd.
Nee nog nooit gedaan, heb er wel naar gekeken voordat ik die loadable dumbells ging halen, maar de schijven heb ik toch al, dus dan was het een makkelijke beslissing,Philflow schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:35:
[...]
Mooi spul, absoluut. Heb je al een keer met die Blowflex dumbbells getraind?
Kan me wel voorstellen dat die dumbells stuk makkelijker zijn in omgang. Gewicht kiezen en oppakken.
Precies ja. Werkt erg lekker.Leroy1909 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:36:
[...]
Kan me wel voorstellen dat die dumbells stuk makkelijker zijn in omgang. Gewicht kiezen en oppakken.
Als je ze hebt kom ik wel een keer testen
Ik ga mijn best doen. Ben op jacht naar de 40 kg versieLeroy1909 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:40:
[...]
Als je ze hebt kom ik wel een keer testen
Veersluiting is net even te spannend met dumbbels?Leroy1909 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:27:
[...]
Ik bedoel dan niet die 30mm loadable dumbells met zo’n schroefdraad, dat is een drama idd.
[Afbeelding]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Mijn Wilks-score verhogenVerwijderd schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:30:
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Voor mij ietsje minder:Leroy1909 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:07:
[...]
Jazeker!
Squat: 300kg
Bench: 220kg
Deadlift: 330kg
850 totaal is wel een mooi getal om te behalen in 2021.
Squat 150
Bench 125
Deadlift 200
Daarnaast ook maar eens wat meer cardio doen en proberen een mooie balans te vinden tussen sterker worden en vet percentage verlagen. 💪
HahahahahaGonadan schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:17:
[...]
Veersluiting is net even te spannend met dumbbels?
Oh ja cardio... was dat goede voornemen alweer vergeten haha.Johan Bogle schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:47:
[...]
Voor mij ietsje minder:
Squat 150
Bench 125
Deadlift 200
Daarnaast ook maar eens wat meer cardio doen en proberen een mooie balans te vinden tussen sterker worden en vet percentage verlagen. 💪
Hou er rekening mee dat het plafond hoog genoeg moet zijn om pullups te doen, anders gaat je hoofd door het plafond. Je hoofd komt boven het squatrack uit tijdens pull/chin ups. Bij een laag plafond is de pull up bar van een squatrack te hoog voor pull ups is mijn ervaring.Requiem19 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:16:
Moeten alleen nog even goed kijken wat we dan qua racks / equipment. M'n vriendin wil héél graag pull ups trainen, dus denken aan squat rack met pull-up stang, maar het is allemaal beetje krap in de berging en 90% is ook gewoon niet leverbaar nu. Dus wellicht voor nu even met dumbells en losse oly stang aan de gang zodra de home gym klaar is. Ik zal tzt een foto delen als het echt af is voor de nieuwsgierigen hier
.
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Mijn doel is van de zomer super lean worden. Op het moment een beetje een winter vachtje.Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:30:
Progress pics! Waar zit je nu op en waar wil je op eindigen?AdmiraalTimbo schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 20:14:
[...]
Mijn doel is van de zomer super lean worden. Op het moment een beetje een winter vachtje.
https://www.decathlon.nl/...g/_/R-p-158534?mc=8380452Requiem19 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:16:
@Gonadan Crossfit boxen zijn idd ook gesloten, maar meeste doen lessen online nu. Slecht alternatief idd.
Ik hou mn basisconditie op niveau met een Wahoo Kickr en Trainerroad. Daarnaast zijn we nu onze berging van 1.60 x 3.70 aan het verbouwen tot home gym. Alles lekker fris wit geverfd, elektra aangelegd en rubberen tegels besteld (35 eur per tegel van 1m x 1m) en op maat gelegd. Nu nog OSB plaat tegen de zijkant, paar mooie posters erin en dan kan de indoor fiets set-up erin.
Moeten alleen nog even goed kijken wat we dan qua racks / equipment. M'n vriendin wil héél graag pull ups trainen, dus denken aan squat rack met pull-up stang, maar het is allemaal beetje krap in de berging en 90% is ook gewoon niet leverbaar nu. Dus wellicht voor nu even met dumbells en losse oly stang aan de gang zodra de home gym klaar is. Ik zal tzt een foto delen als het echt af is voor de nieuwsgierigen hier
.
Ik heb een aantal keer foto’s gepost. Ook foto’s met 1 jaar verschil. Zit nu op 85 met 12% vet.Leroy1909 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 20:23:
[...]
Progress pics! Waar zit je nu op en waar wil je op eindigen?
AdmiraalTimbo schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:03:
[Afbeelding]
Nog maar even genieten nu het nog kan. Ik baal zo erg. Home gym is geen optie en zelfs de gym op de vliegbasis waar ik werk en woon gaat dicht!
Dit is de andereAdmiraalTimbo schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 12:41:
Goedemiddag,
Bij deze wil ik toch graag even mijn progressie tonen en daarmee hopelijk wat mensen motiveren. Ik ben niet zo thuis in het posten op tweakers dus als er iets niet correct is hoor ik het graag.
Tussen foto 1 en foto 2 zit 9 maanden verschil en zo'n 35 kilo verschil, Ben voor foto 1 ook al 15KG afgevallen totaal dus 50 kilo kwijt, Dit puur met goed eten, veel sport en vooral discipline en doorzettingsvermogen.
Ik ben begonnen onder begeleiding van een voedingscoach, Deze verzorgt niet alleen je voeding maar ook je macro's en progressie foto's verder is het eten samengesteld op wat ik lekker vindt.Daarmee heb ik mijn huidige stats bereikt van 72KG met 10,5 procent vet. In september ga ik onder begeleiding bulken omdat ik toch wel serieus groter wil worden.
Hopelijk heb ik iemand kunnen motiveren en mocht er iemand vragen hebben over wat ik zoal doe en eet hoor ik het graag.
https://tweakers.net/foto...m1Isc9zosqsNkX5jF1VyH.jpg
https://tweakers.net/foto...P1AE3KL6uBxaezyUITlk8.jpg
[ Voor 43% gewijzigd door AdmiraalTimbo op 29-12-2020 22:32 ]
Die had ik idd gezienAdmiraalTimbo schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 22:28:
[...]
Ik heb een aantal keer foto’s gepost. Ook foto’s met 1 jaar verschil. Zit nu op 85 met 12% vet.
Dan moet ie over natuurlijk, en gisteren met succes. Al mn doelen voor 2020 zijn bij deze dan ook gehaald
[YouTube: 200kg bench]
Volgens mij zijn ze overal uitverkocht maar mocht iemand ze tegen komen of tips hebben dan hoor ik het graag. Ze mogen een diameter hebben van zo'n 25mm tot 31mm. Ik heb namelijk stangen van 25mm en 30mm.
Decathlon krijgt af en toe voorraad, die hou ik scherp in de gaten. Marktplaats hou ik ook in de gaten.
https://www.fitshop.nl/ta...-2-5-kg-5-kg-tf-pl30-0125
Philflow schreef op woensdag 30 december 2020 @ 09:44:
Verstelbare dumbbells van 40kg zijn nergens te krijgen, daarom ga ik nu maar op zoek naar 10 kg schijven voor mijn huidige dumbbells.
Volgens mij zijn ze overal uitverkocht maar mocht iemand ze tegen komen of tips hebben dan hoor ik het graag. Ze mogen een diameter hebben van zo'n 25mm tot 31mm. Ik heb namelijk stangen van 25mm en 30mm.
Decathlon krijgt af en toe voorraad, die hou ik scherp in de gaten. Marktplaats hou ik ook in de gaten.
Aaah zo dat komt goed. Kijken of ik eens echt droog kan worden. Heb er niet zo’n aanleg voor in de zin van. Dat mijn vp heel laag moet zijn voor een six packLeroy1909 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 07:27:
[...]
Die had ik idd gezien, bedoel meer van je komende progress
. Altijd goed en leuk om te zien zulke transformatie
Goede tip. Thanks. Wel jammer dat ze 70 euro per 10kg schijfje vragen. Dan ben ik totaal 280 euro kwijt. Ik hoop dat het goedkoper kan
Philflow schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:49:
[...]
Goede tip. Thanks. Wel jammer dat ze 70 euro per 10kg schijfje vragen. Dan ben ik totaal 280 euro kwijt. Ik hoop dat het goedkoper kan
Even out of the box denkende
Zit trouwens te zoeken of er niet gewone adapters zijn maar dat lijkt lastig
(Terwijl 30 naar 50 wel heel gangbaar is..)
[ Voor 31% gewijzigd door LuNaTiC op 30-12-2020 20:47 ]
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
De barbell curl 21 kwam ik tegen op youtube.
https://youtu.be/oq7jXQP3Fk8
:strip_exif()/f/image/CcKjbxn9jI0zdruFKRy8PUov.jpg?f=fotoalbum_large)
NicejoepP schreef op woensdag 30 december 2020 @ 17:51:
Zo, net de laatste krachttraining van het jaar gelogd, nummer 171 alweer! Ik denk niet dat ik ooit zoveel sessies heb mogen loggen in 1 jaar. Ein-de-lijk weer eens pijnvrij kunnen squatten, en na 4 weken toch weer 12x105 (evenaring 40+ PR) eruit weten te persen. Als de knie zo goed blijft voelen komt er een mooi jaar aan!
Kom zelf op zo’n 116 uit als ik m’n log van Polar flow mag geloven, al heb ik daar wel enkele keren een avond opgesplitst in vb warming up of andere afwijkende workouts.
Gisteren nog een 2x 120kg squat PR gedaan op de valreep.
Gelijk maar nieuwe schijven besteld, want meer heb ik hier thuis niet
Zoek alleen nog change plates van 2,5kg en een riem.
En nog een goede flow vinden om iets meer te eten op een subtiele simpele manier, liefst niet te afwijkend.
Ontbijt nu met havermout,
Op een werkdag eet ik tien boterhammen
En normaal gevarieerd avond eten
Misschien dat ik onder werktijd een pak volle melk erbij doe, kijken hoe dat bevalt.
Gaat echt puur om krachttraining
Weeg nu zo’n 80kg en 1.80lang (38 jaar)
[ Voor 24% gewijzigd door HyperTrophy op 31-12-2020 09:53 ]
Looks like this:Goudvis schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:27:
Een latertje (want geldig in december 2020, dus nog 12,5 uur), maar wellicht wél interessant voor sporters: Bij MyProtein werkt de code BEAST voor een 45% korting.
Op de site van Myprotein adverteren ze met de code Kerst, die goed is voor 25% korting.
Toen ik de code BEAST vond scheelde dat toch weer 25e (van 120e naar 95e).

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)
Eddie Hall heeft een samenwerking met MyProtein, zijn code levert vrijwel altijd een flinke korting op. Dat zal volgend jaar ongetwijfeld gewoon doorgaanGoudvis schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:40:
Even een crosspost omdat het een té goede deal is om te missen:
[...]
Looks like this:
[Afbeelding]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Maar het is nu wel erg cheap. 5kg ISO whey voor €44 en 5kg normale whey voor €36.Tsurany schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:49:
[...]
Eddie Hall heeft een samenwerking met MyProtein, zijn code levert vrijwel altijd een flinke korting op. Dat zal volgend jaar ongetwijfeld gewoon doorgaan
wokkelz schreef op donderdag 31 december 2020 @ 13:55:
Ik kijk in ieder geval uit naar dat de sportscholen weer open gaan!! Iedereen fijne jaarwisseling!
Ik heb niet eerder in dit topic gereageerd, maar lees al wel wat langer mee. Ik zag deze post en was met name getriggerd op het 'eetschema'. Krijg je hiermee voldoende eiwitten en koolhydraten naar binnen?HyperTrophy schreef op donderdag 31 december 2020 @ 08:36:
[...]
Ontbijt nu met havermout,
Op een werkdag eet ik tien boterhammen
En normaal gevarieerd avond eten
Misschien dat ik onder werktijd een pak volle melk erbij doe, kijken hoe dat bevalt.
Gaat echt puur om krachttraining
Weeg nu zo’n 80kg en 1.80lang (38 jaar)
Over mijzelf en tevens introductie: Zelf ben ik in april 2018 begonnen met (kracht)sport. Ik woog toen 78 kilo op 1.95m (34 jaar). Vetpercentage weet ik niet toen. Nog nooit iets aan sporten gedaan en ik was echt veeeeel te licht voor mijn lengte.
Uit gezondheidsoverweging, maar ook omdat ik gewoonweg niet tevreden was met mijzelf begonnen met sporten samen met een maatje die al veel langer dit deed. Ik deed 3 per week keurig een sport schema doorlopen de eerste tijd.
Door onervarenheid na 9 maanden 2 vervelende blessures opgelopen toen ik voor, naar mijn doen, wat serieuzere gewichten ging tillen/trekken.
1e een hernia als gevolg van verkeerd squatten. Mijn squat was 4 setjes van 10x en bij de 9e rep van het laatste setje met 90kg knakte mijn rug. Erg pijnlijk en niet goed mee omgegaan qua herstel. En hoewel ik denk dat ik dat nu wel weer zou kunnen squatten zegt het stemmetje in mijn hoofd dat ik het niet 'kan'. ik werk daarom om de squats heen met deze oefeningen van Mountaindog1 en ik moet zeggen dat ik behoorlijk sterker in mijn benen ben geworden en de benen ook behoorlijk wat strakker in de spijkerbroek zitten.
2e blessure is mijn linker schouder. Geen idee hoe ik deze heb opgelopen. Maar het gewricht lijkt wat losser te zitten dan mijn rechterschouder. Daar heb ik totaal geen klachten mee. Op een of andere manier krijg ik met bankdrukken en ook met pull-ups een doffe pijn in mijn schouder. Met bankdrukken zit de pijn meer aan de voorzijde en met pull-ups juist achter in de schouder. Weet niet hoe ik het anders moet omschrijven. Ik doe daarom veel rotator cuff oefeningen (Athlean-X) en dit helpt best heel goed, maar heel zwaar ga ik nog niet. Zit ik in een benchpress machine, dan heb ik veel minder last. Het is dus echt een stabiliteits issue. Ik probeer er dus omheen te werken, naast de oefeningen om het sterker te maken.
Ik luister steeds beter naar mijn lichaam. Iets wat ik dus echt moest leren.
Wat ik eigenlijk het moeilijkste vond was het eet-aspect van dit hele gebeuren. Het was duidelijk dat ik veel te licht was voor mijn lengte. Dus aankomen was het doel. Ik moest echt VEEEEEEEL meer eten dan ik al die jaren gewend was. Dat vond en vind ik nog steeds erg lastig.
Naar mijn ervaring zeggen mensen al gauw als je vindt, of als zij vinden dat je te licht/mager bent dat je meer moet eten. Dat vond ik zo fucking moeilijk. Ik vind dat dus helemaal niet makkelijk. Dat heeft best wel even geduurd. Heb echt geen topsport of bodybuilding voedingsschema, maar toch ben ik van april 2018 78kg naar een historische
Wat ik nu eet is
- ochtend (tussen 8 en 13): Complex Carb Gainer shake van XXL nutrition, extra eiwitten, banaan, 4-6 boterhammen
- middag (tussen 13 en 16): warme zelfgemaakte mealprep 450gr (rijst, kip, groenten), 300ml melk met 50gram brinta
- late middag (tussen 16 en 18): Banaan vlak voor het sporten, na het sporten eiwit shake.
- avond (tussen 18 en 22): avond eten en vlak voor slapen 2e Complex Carb Gainer shake van XXL nutrition.
Verder zorg ik dat ik genoeg water drink. Snoepen die ik echt nagenoeg niet, ben geen zoetekauw.
Al met al een hele prestaties voor mijzelf. En heb nog nooit zo lekker in mijn vel gezeten.
Er is zeker verbetering haalbaar in voeding (meer koolhydraten) en het sporten zelf. Iets waar ik het komende jaar mijn focus op wil leggen en hopen dat ik geen verdere blessures meer oploop en de huidige goed onder controle kan houden of helemaal van kan herstellen. Ik hoop hiermee mijn gewicht aan te houden, maar mijn vetpercentage te verlagen.
Ik sta op met iso-shake en ontbijt dan met havermout met yoghurt. havermout kun je ook fijnmalen en door een
whey-shake doen. verder is 1 banaan per dag voldoende. minder koolhydraten is de sleutel, niet meer. Voldoende vetten en eiwitten en minder carbs (alleen ontbijt, niet extra)
Goudvis schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:40:
Even een crosspost omdat het een té goede deal is om te missen:
Hele goede tip. Ik wilde vandaag juist bestellen. Gelijk 5 kg whey besteld voor 36,-
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.