Het Krachtsport Topic - Deel 1 Overzicht

Pagina: 1 ... 43 ... 124 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Morele flexibiliteit.... Ik zou ook twijfelen, it swings both ways.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15-09 12:55
Zuluman schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:44:
[...]

ik twijfel om je een pb te sturen :)
Dat mag altijd i don’t bite :*)

In the end we only regret the chances we didn't take

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:41
Sportschool hier gaat spullen uitlenen, ondanks dat ik liever de barbell heb zijn wat setjes dumbells veelzijdiger denk ik hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15-09 12:55
Fromz schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 19:31:
Sportschool hier gaat spullen uitlenen, ondanks dat ik liever de barbell heb zijn wat setjes dumbells veelzijdiger denk ik hè?
Bij keuze zou ik voor dumbells gaan. Mits je meerdere setjes van verschillende zwaarte kan lenen.

In the end we only regret the chances we didn't take

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Voor een barbell heb je al snel een rack oid nodig om hem veilig te houden. Een bench press zonder rack of halterbank gaat hem met een barbell niet worden, met dumbbells wel. Zelfde voor squats of iets in die trend, dumbbells leg je makkelijker af.

Mooie is wel dat dumbbells vaak 30mm schijven zijn en je er prima een 30mm halter bij kan kopen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Een rack ga je echt wel nodig hebben, zeker wanneer je boven de 50kg gaat spelen. Dan wordt het meer en meer lastig om dergelijk gewicht buiten je macht (meestal buiten het verticale pad) te handelen. (Presses, squats, OHP)

Als het je puur gaat om deadliften, snatches, rows of cleans is het geen probleem.

En ze moeten maar genoeg schijven hebben om ten minste 100kg mee te kunnen geven, mocht je serieus wat willen verzetten thuis.

[ Voor 17% gewijzigd door HyperTrophy op 15-12-2020 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fromz schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 19:31:
Hier bieden ze bodypump setjes aan. Beter dan niets he.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fromz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:41
Ik kan inderdaad wel gaan lopen knoeien met een diy rack maar kan het beter simpel en veiliger houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

@Fromz Floorpress, clean en ohp, clean en frontsquat.

En ik kreeg dit nog gemaild van de gym:
https://watch.lesmillsondemand.com/at-home-workouts

Misschien heeft iemand er nog wat aan? HIIT lessen doe ik regelmatig in de gym, na een half uur ben je gesloopt. Probeer het maar eens thuis ;)
https://watch.lesmillsond...s-grit-hiit-beyond-30-min
Bijv. deze, ook geen equipment nodig.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2020 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 17:04
Even over de squats. Heb nu deze video even bekeken. Hier kijkt de persoon dus echt naar beneden. Ik kijk voor me naar een vast punt. Ga deze versie vanmiddag is proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leroy1909
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-09 23:29
VinnyAMS schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:04:
Even over de squats. Heb nu deze video even bekeken. Hier kijkt de persoon dus echt naar beneden. Ik kijk voor me naar een vast punt. Ga deze versie vanmiddag is proberen.
[YouTube: Learning to Squat | The Starting Strength Method]
Het is ook net wat jij fijner vindt, zolang je maar niet boven gaat kijken. Dan ga je een onnatuurlijke holle rug maken met alle gevolgen van dien.
Ik staar altijd recht vooruit met squats, deadlift kijk ik naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
Even een vraagje tussendoor. Er mist bij mij aan één kant van de halterstang een ring(sluitring), zodat het gedeelte waar de halterschijven op worden geschoven niet blijft zitten. De stang is 50mm zou de sluitring dan een diameter van 50mm moeten hebben.. Wil er één online bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Wat is je vraag? :+

edit: flauw, als de vraag is: welke & waar moet je bestellen;

https://www.fitness-seller.nl/atx-pro-collars/

die hebben wij en die werken prima.

Of bedoel je iets anders met een sluitring? Plaatje?

[ Voor 93% gewijzigd door LuNaTiC op 16-12-2020 13:18 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
@LuNaTiC die heb ik. Ik bedoel deze.
Afbeeldingslocatie: https://ce8dc832c.cloudimg.io/fit/640x480/fwk@cc25b3434aee0033141a572f215eb4421de2fd80/_cdn_/B1/6B/80/00/0/570907_1.jpg?mark_url=_tme-wrk_%2Ftme_new.png&mark_pos=center&mark_size=100pp
LuNaTiC schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:15:
Wat is je vraag? :+

edit: flauw, als de vraag is: welke & waar moet je bestellen;

https://www.fitness-seller.nl/atx-pro-collars/

die hebben wij en die werken prima.

Of bedoel je iets anders met een sluitring? Plaatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Hoe ziet er dat in zijn geheel uit op zo'n halter dan?

Ik heb gewoon zo'n olympische barbell, dus dit komt me niet zo bekend voor :o

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
Heb ook een olympische halterstang. Hier is het wat duidelijker.

Afbeeldingslocatie: https://contents.mediadecathlon.com/p1334414/800x800/sq/halterstang_gewichtheffen_20_kg_diameter_sleeves_50_mm_handgrepen_28_mm_domyos_by_decathlon_8491834_1334414.jpg?k=c72ad76efb85da3f0a1d39971b033c16
LuNaTiC schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:30:
Hoe ziet er dat in zijn geheel uit op zo'n halter dan?

Ik heb gewoon zo'n olympische barbell, dus dit komt me niet zo bekend voor :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:02
Ik heb zelf altijd de guides van SquatUniversity en CalgaryBarbell aangehouden. Die vond ik duidelijker. Misschien helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroy1909
Hackus schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:58:
[...]

De 2e vind ikzelf irritante dingen. Zeker als je snel schijven wisselen
Beide zijn wel ok, beste zou zijn https://www.rogueeurope.eu/rogue-oso-barbell-collars-eu of https://www.rogueeurope.e...ic-kg-competition-collars
Die schuiven helemaal niet. Met een spring collar of een lockjaw willen ze nog wel eens wat naar buiten schuiven als je op de grond neer komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroy1909
VinnyAMS schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:00:
De tweede heb. Ik bedoel echt de sluitring/veerring in de halter zelf.

[...]
Ah ok dat bedoel je, wat op het plastic plaatje 'in' de halter zit op het uiteinde?
Beste ff de shop contacteren waar je het hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 07:30

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Wat ze hier uitleggen is low bar. het is maar net wat je fijn vindt. bij powerlifting is het voornamelijk low bar. high bar zie je meer bij olympic lifting (maar vooral front squat) al zijn er wel powerlifters die high bar squatten. ik heb ook de voorkeur voor high bar.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroy1909
Zuluman schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:04:
[...]

Wat ze hier uitleggen is low bar. het is maar net wat je fijn vindt. bij powerlifting is het voornamelijk low bar. high bar zie je meer bij olympic lifting (maar vooral front squat) al zijn er wel powerlifters die high bar squatten. ik heb ook de voorkeur voor high bar.
Same, low bar lukt mij niet eens. Die mobiliteit mis ik :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Leroy1909 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:20:
[...]

Het is ook net wat jij fijner vindt, zolang je maar niet boven gaat kijken. Dan ga je een onnatuurlijke holle rug maken met alle gevolgen van dien.
Ik staar altijd recht vooruit met squats, deadlift kijk ik naar beneden.
Je moet niet overdreven naar boven kijken, maar zolang je het met mate doet kan het gewoon volgens mij (of dat ook geldt voor de low bar squat zou ik niet weten).

Deze vogel doet het bijv ook:

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leroy1909
Salvatron schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:16:
[...]

Je moet niet overdreven naar boven kijken, maar zolang je het met mate doet kan het gewoon volgens mij (of dat ook geldt voor de low bar squat zou ik niet weten).

Deze vogel doet het bijv ook:

[YouTube: Lu Xiaojun 🇨🇳 255kg / 562lbs x3 Squat Session 2018 World Championships Training Hall [4k]]
Die vogel is ook van een heel ander niveau dan de normale sporter in de gym 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet iedereen zit vanaf z'n 4e in een trainingskamp van de staat inclusief geheim dopingprogramma :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Techniek kun je niet dopen :-).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

wauturr schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:09:
Ga denk ik ook maar cutten, kan echt niet optimaal spiermassa bouwen zonder gym.
Ik weet niet hoe lang je al traint maar voor iemand die al spiermassa heeft opgebouwd met kracht training is die kracht training juist belangrijk tijdens cutten, alleen dan voor spierbehoud. Ik zou daarom gewoon op maintenance eten als je niet goed kan trainen.

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 16-12-2020 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauturr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-09 21:11
Philflow schreef op woensdag 16 december 2020 @ 17:45:
[...]

Ik weet niet hoe lang je al traint maar voor iemand die al spiermassa heeft opgebouwd met kracht training is die kracht training juist belangrijk tijdens cutten, alleen dan voor spierbehoud. Ik zou daarom gewoon op maintenance eten als je niet goed kan trainen.
Ja, ik ga home/calistenics workouts doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
Vandaag weer een lekkere training 5x5 stronglifts. Mis nu wel de fraction plates(0.25, 1,25 en 2,5 kg), maar dat komt met de tijd wel. De OHP van 30 naar 40kg is net iets te gek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w1tK3dHw3aFNuoM-Fwm0SyDMyBg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RyLVxe8hlcJH4FAl3gVGlZqL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
OHP is ook een lastige workout zal niet dezelfde stappen zetten als de andere oefeningen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 21:31
Eens, ik vind de OHP ook een van de lastigste oefeningen, maar wel heel leuk.

Wat mij hielp was mijn heupen en middenrif goed vast te zetten door de billen en buikspieren hard aan te spannen voor elke rep.

Een andere tip was om de rep bovenaan te beginnen ipv onderaan, door een soort van bouncing effect voor het onderste deel van de oefening https://www.youtube.com/watch?v=Vs2ymD_HtnA. Not sure of dat helemaal zuiver is, maar goed.

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11:22
Zucht, sinds twee maanden bezig en de sportschool weer dicht. Twee weken geleden ook al ziek geweest dus daardoor ook al twee weken gemist. Volgens mij kan ik na de 19e of misschien zelfs later gewoon weer opnieuw beginnen met SL5x5.

Ik zat op

OHP: 29KG
Bench: 45KG
Squat: 56KG
Deadlift: 80KG
Barbell Row: 48KG.

Ik heb echt geen idee wat ik nu thuis kan doen zonder gewichten.
Misschien is een circuit workout met de volgende oefening nuttig:

Bodyweight squats: 20 reps
Push-ups: 10 reps
Walking lunges: 10 each leg
Dumbbell rows (using a gallon milk jug or another weight): 10 each arm.
Plank: 15 seconds
Jumping Jacks: 30 reps

En dat dan 3x

Dat zal in ieder geval goed zijn voor het vetverbranden want ik weeg moment 96KG met een lengte van 1,85m

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zou dan bijvoorbeeld bodyweight squats door pistol squats vervangen anders wordt het te eenvoudig vrees ik. Dumbbell rows met melk gaat ook weinig zin hebben vrees ik, dan kom je niet echt snel aan een acceptabel gewicht. Wellicht eerder kijken of je wat compound oefeningen kan doen met meubilair?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Gonadan
  • Laatst online: 12:35

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
@Xanthian weerstandsbanden halen? Dan kan je er wellicht net wat meer uit halen dan met puur lichaamsgewicht.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11:22
Tsurany schreef op donderdag 17 december 2020 @ 16:37:
Zou dan bijvoorbeeld bodyweight squats door pistol squats vervangen anders wordt het te eenvoudig vrees ik. Dumbbell rows met melk gaat ook weinig zin hebben vrees ik, dan kom je niet echt snel aan een acceptabel gewicht. Wellicht eerder kijken of je wat compound oefeningen kan doen met meubilair?
Ik zat te denken aan een emmer wet water. Dat weegt al snel 10kg.

Maar weerstandsbanden is misschien ook wel een idee.
Het is alleen jammer dat je het na de lockdown waarschijnlijk niet meer zo snel gaat gebruiken.

• Gonadan
  • Laatst online: 12:35

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Zou kunnen, gelukkig zijn ze ook niet zo duur.

Kijk je naar huis tuin en keukenspul dan kan je ook een rugtas vol boeken om doen, gereedschapgskist op je schouders of een zak met zand vullen. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

voor degenen die bars en bumperplates tegen normale tarieven zoeken: www.simpleproducts.de of www.sqmize.de verzending is gratis.

Daar heb ik mijn spullen in 2018 gekocht. dinsdag voor mijn broer ook 150kg aan gewichten en een bar gekocht. prijzen zijn niet verhoogd. aanbiedingen zijn er helaas niet meer . squat racks zijn op maar flat benches hebben ze nog wel. vanaf begin januari is meer op voorraad zag ik. gebruik het filter "sofort lieferbar" voor items op voorraad.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tincahunter
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-04-2022
Vandaag benen en core getraind. Omdat borst schouders triceps er tussen in zit wou ik even kijken wat ik nu kan schouderdrukken met een barbel. 50 kg ging heel makkelijk met 12 reps wat mij eerlijk gezegt verbaast.. De schouders train ik normaal altijd direct na de borst training met dumbels maar dan haal ik er lang niet zo veel uit. Toch blijf ik schouders na borst trainen want dan pak ik alles makkelijker 2 keer per week en wil niet overbelasten. Dit was een eenmalige test. Borst en schouders zijn pas zondag weer aan de beurt. Morgen rug achterkant schouders en biceps zaterdag rust.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
Best goede prijzen. Die flatbench ziet er met vergelijking tot gorillasport een stuk beter uit. Die van Gorilla maar weer Marktplaats opgooien.
Zuluman schreef op donderdag 17 december 2020 @ 23:23:
voor degenen die bars en bumperplates tegen normale tarieven zoeken: www.simpleproducts.de of www.sqmize.de verzending is gratis.

Daar heb ik mijn spullen in 2018 gekocht. dinsdag voor mijn broer ook 150kg aan gewichten en een bar gekocht. prijzen zijn niet verhoogd. aanbiedingen zijn er helaas niet meer . squat racks zijn op maar flat benches hebben ze nog wel. vanaf begin januari is meer op voorraad zag ik. gebruik het filter "sofort lieferbar" voor items op voorraad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07:45
Johan Bogle schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:26:
Ga uit pure ellende ook maar weer hardlopen.
Gelukkig is er wel een hoge rekstok hier in het park, dus als er geen crossfit slingeraapjes zijn kan ik een paar mooie pullups meepakken. Verder veel pushups en wat klooien met mijn 16kg dumbbels. Kan daar weinig mee met zo’n laag gewicht, maar beter dan niets :)

Baal vooral van squats en deadlifts. Na even ziek te zijn geweest zat ik weer dicht op mijn PR’s.
Eigenlijk was dit precies wat ik nodig had. Wat een wake-up call!!! Ik was zo focust op kracht dat ik niet eens merkte hoe dramatisch mijn conditie was geworden. Ik kan serieus niet eens meer 5 km hardlopen. Hartslag 170.OMG

Even een paar maandjes cardio en kracht alleen onderhoud nu dus. 100 kg bankdrukken maar niet eens 5 km kunnen hardlopen klopt gewoon niet. Had echt niet door dat dit in 5 maanden helemaal nul cardio zo hard achteruit was gegaan...

Is het sluiten van de gyms toch nog ergens goed voor. Meteen de vraag aan jullie: hoe zorgen jullie voor die balans tussen kracht en fitheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Johan Bogle schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 22:28:
[...]

Eigenlijk was dit precies wat ik nodig had. Wat een wake-up call!!! Ik was zo focust op kracht dat ik niet eens merkte hoe dramatisch mijn conditie was geworden. Ik kan serieus niet eens meer 5 km hardlopen. Hartslag 170.OMG

Even een paar maandjes cardio en kracht alleen onderhoud nu dus. 100 kg bankdrukken maar niet eens 5 km kunnen hardlopen klopt gewoon niet. Had echt niet door dat dit in 5 maanden helemaal nul cardio zo hard achteruit was gegaan...

Is het sluiten van de gyms toch nog ergens goed voor. Meteen de vraag aan jullie: hoe zorgen jullie voor die balans tussen kracht en fitheid?
Hardlopen heb ik ook al lang niet gedaan, maar mountainbiken en wielrennen wel. Dat wil niet zeggen dat ik nu ook zomaar 5km kan hardlopen, omdat het ander soort inspanning is.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Je moet helemaal niets, wil je je 5km tijd verbeteren? Ga meer hardlopen. Wil je sterker worden pak 2 a 3 keer per week een anderhalf uur een barbell beet en doe een paar serieuze compound oefeningen.

“Iedereen” die ‘cold turkey’ een 5km gaat hardlopen gaat stuk op hartslag.

Er is niks mis met cardio, maar kies zelf gewoon bewust waar je aan werken wilt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Johan Bogle schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 22:28:
[...]

Daarom doen die Crossfit aapjes kracht en cardio.

Zodat ze 160kg kunnen deadliften met 70kg bw, maar ook 5km kunnen hardlopen rond de 20-22 minuten :-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
Vandaag ook weer een training gepakt.
Toch wel handig dat er een soort van lat pulley aan het powerrack vast zit, kan ik ook wat extra oefeningen doen. De push up vielen wat tegen. In het weekend proberen om een stuk te mountainbiken.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/46YfLtgElP_ROWfEXqS5vWuE2fA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vlN2siKCLQHdMt4bb9wEG1md.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
HyperTrophy schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 22:41:
Je moet helemaal niets, wil je je 5km tijd verbeteren? Ga meer hardlopen. Wil je sterker worden pak 2 a 3 keer per week een anderhalf uur een barbell beet en doe een paar serieuze compound oefeningen.

“Iedereen” die ‘cold turkey’ een 5km gaat hardlopen gaat stuk op hartslag.

Er is niks mis met cardio, maar kies zelf gewoon bewust waar je aan werken wilt.
het zegt wel iets over je fitheid toch? Ik had nooit moeite met een 5 km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
Requiem19 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 23:02:
[...]

Daarom doen die Crossfit aapjes kracht en cardio.

Zodat ze 160kg kunnen deadliften met 70kg bw, maar ook 5km kunnen hardlopen rond de 20-22 minuten :-).
Als ze niet geblesseerd zijn bedoel je... 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Johan Bogle schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 23:13:
[...]

Als ze niet geblesseerd zijn bedoel je... 😉
Dat zijn ze minder vaak dan mensen die ongetraind 5km gaan lopen :-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
Requiem19 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 23:14:
[...]

Dat zijn ze minder vaak dan mensen die ongetraind 5km gaan lopen :-).
Touché

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johan Bogle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tincahunter
Cardio en krachttraining gaan pima samen, ik ben overtuigd dat cardio er bij je algehele herstel verbeterd van zware krachttraining, dat geldt ook voor bodybuilding, het zal de spiergroei niet in de weg zitten. Het gaat hier niet over duursport neem ik aan? 2 keer per week een half uurtje hardlopen zal alleen maar positief werken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Nou jongens, ondanks het gare jaar toch met m’n 65 kg lichaamsgewicht 65 kg gesnatched en 140 kg gesquat - vorig jaar 147,5 kg gesquat tijdens de laatste weken. Maarja mogen niet klagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Tincahunter schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 09:21:
Cardio en krachttraining gaan pima samen, ik ben overtuigd dat cardio er bij je algehele herstel verbeterd van zware krachttraining, dat geldt ook voor bodybuilding, het zal de spiergroei niet in de weg zitten. Het gaat hier niet over duursport neem ik aan? 2 keer per week een half uurtje hardlopen zal alleen maar positief werken.
Ik twijfel. Heb door een terugkerende blessure al een jaar niet meer hardgelopen, en de kracht neemt sindsdien alleen maar toe. Als ik test op de ergometer ben ik net zo snel als toen ik -wel- veel rende. Ik ben ook lichter, en voel me veel fitter. Ik denk (n=1) dat er maar heel weining nut is om hard te lopen als je al intensief genoeg traint.

Twee keer een -rustig- rondje kan vast geen kwaad, maar er is absoluut geen enkel voordeel qua spiergroei. Spiergroei en hardlopen vragen twee totaal verschillende adaptaties. Apriori lijkt me er dan ook geen enkele reden om te denken dat cardio zinvol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
Erg knap. Hoe lang ben je dan? Even voor mijn idee ik weeg namelijk bijna het dubbele.
JDFS schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 09:24:
Nou jongens, ondanks het gare jaar toch met m’n 65 kg lichaamsgewicht 65 kg gesnatched en 140 kg gesquat - vorig jaar 147,5 kg gesquat tijdens de laatste weken. Maarja mogen niet klagen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
@VinnyAMS net onder de 1.70m - ideale(re) lengte voor snatch en C&J wegens minder afstand van grond tot heup tot boven m’n hoofd. Maar goed door al dat squatten heb ik ook dijbenen van jewelste gekregen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tincahunter
Ik merk het tegenovergestelde op ik herstel sneller. En ik vermoed omdat dat komt omdat de doorbloeding in het hele lichaam beter word door cardio, bouwstoffen komen makkelijker terecht waar nodig is en afvalstoffen worden sneller afgevoerd. Het verhinderd vvm groei of kracht, het zou juist bevorderen volgens meerdere studies.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VinnyAMS
Denk zelf dat cardio(lichaamsbeweging)erg ondergewaardeerd is.
Hoort eigenlijk vast in je levensstijl. Zat net dokters van morgen te kijken de aflevering over kou. Dan zie je dus een man en vrouw op leeftijd die nog lekkers 20km fiesten en ook wandelen Ik denk dan automatisch hup van de bank af en gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ga gewoon lekker (wanneer het weer kan) na je gymroutine 10 minuten op de roeimachine zitten of zo. Houd het klein en makkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tincahunter
Ik wandel elke dag standaard minimaal 30 minuten. Daar buiten om wandel ik ook nog naar de winkel of als ik op visite ga. Krachttraining doe ik 4-6 keer per week 60-75 minuten en hardlopen 2-3 keer per week 30-45 minuten (ook weer opbouwen op het moment, 5km beginners schema van 14 weken)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

JDFS schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 09:24:
Ik moet er niet aan denken om 97kg te snatchen :o Respect hoor _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
Ik weeg 105 kg en squat maar 110 (5x5). Was druk bezig dat te verbeteren toen de lockdown wederom een pauze inlaste. Ik haat de squat ondat ik er relatief zwak in ben, maar aan de andere kant ook wel wcht een oefening die voldoening en resultaat geeft (en doorwerkt in andere oefeningen. Toen ik meer ging squatten werden ook mijn presses betrr)

Knap om met 65kg 140 te squatten. 💪

[ Voor 5% gewijzigd door Johan Bogle op 19-12-2020 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
Tincahunter schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 10:48:
Ik wandel elke dag standaard minimaal 30 minuten. Daar buiten om wandel ik ook nog naar de winkel of als ik op visite ga. Krachttraining doe ik 4-6 keer per week 60-75 minuten en hardlopen 2-3 keer per week 30-45 minuten (ook weer opbouwen op het moment, 5km beginners schema van 14 weken)
Dat is wel echt veel. Ik wenste dat ik zoveel tijd eraan kon besteden. Lekker bezig👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Wij hebben een garagebox afgelopen weken verbouwd (we = vooral mijn vriendin).

Ruimte is 163 breed en 379 lang. De racefiets met smart trainer komt erin (170 lang, nog +-.2 meter over). Hoogte is 236.

We willen graag een squatrack met pull-up stang, maar pull up stang moet wel iets lager te monteren zijn. Daarnaast denk ik aan een dames Olympic bar (want 1.80 breed) en Lifemaxx platen (ja duur, maar dan heb je in 1x gewoon een goede set voor de rest van je leven).

Iemand tips voor een goed squat rack wat beetje past in bovenstaande plaatje? En wellicht nog een shop die bar + plates op voorraad heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Decathlon Domyos squat rack

https://www.decathlon.nl/...g/_/R-p-158534?mc=8380452

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W-FbSXL2y7uIxba4IGTwY_fzXwk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tf0NNOwfaPVvOxArbQorZ2lp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1kiuNa3N-gN8ZVJEJ_S3k5uLEj0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P9ZFonAhKkgxUJdKn3AuarXP.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand nog tips voor een lifting belt / riem ?

[ Voor 96% gewijzigd door HyperTrophy op 20-12-2020 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou persoonlijk echt voor wat meer kwaliteit gaan. Zeker als je veel alleen traint zijn goede safety bars cruciaal.

@Requiem19 je hebt dus net 1 meter 60 aan diepte, dat betekent wel dat je er geen bankje in krijgt vrees ik. Iets als bench press gaat dan erg lastig worden. Zal je in de toekomst naar een grotere ruimte kunnen verhuizen?

In ieder geval zou ik een merk kiezen waar je de juiste attachments kan vinden die jij denkt nodig te hebben. Zo heb je bij ATX al snel attachments voor een T-bar row maar ook jammer arms of een monolift.
Het is jammer dat Rogue niet in Nederland levert aangezien die een enorm assortiment hebben met bijvoorbeeld ook leg press attachments.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Tsurany schreef op zondag 20 december 2020 @ 12:48:
[...]

Ik zou persoonlijk echt voor wat meer kwaliteit gaan. Zeker als je veel alleen traint zijn goede safety bars cruciaal.

@Requiem19 je hebt dus net 1 meter 60 aan diepte, dat betekent wel dat je er geen bankje in krijgt vrees ik. Iets als bench press gaat dan erg lastig worden. Zal je in de toekomst naar een grotere ruimte kunnen verhuizen?

In ieder geval zou ik een merk kiezen waar je de juiste attachments kan vinden die jij denkt nodig te hebben. Zo heb je bij ATX al snel attachments voor een T-bar row maar ook jammer arms of een monolift.
Het is jammer dat Rogue niet in Nederland levert aangezien die een enorm assortiment hebben met bijvoorbeeld ook leg press attachments.
Precies, die Decathlon variant ziet er niet mega chill uit voor de lange termijn.

Denk nu aan deze:
https://www.rxd-gear.nl/shop/Squat-rack-black-p131408236

Bench past er wel in, die zijn ongeveer 1.30, maar krap is het idd wel....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Requiem19 schreef op zondag 20 december 2020 @ 12:51:
[...]

Precies, die Decathlon variant ziet er niet mega chill uit voor de lange termijn.

Denk nu aan deze:
https://www.rxd-gear.nl/shop/Squat-rack-black-p131408236

Bench past er wel in, die zijn ongeveer 1.30, maar krap is het idd wel....
Vergeleken met de ATX racks en accessoires is hij wel prijzig, maar alle nodige attachments zijn wel op voorraad en dat scheelt enorm in deze tijd.

Van ATX weet ik dat ze een ondiep halfrack hebben met een bench speciaal voor die ondiepe racks zodat je weinig ruimte nodig hebt, echter is niks op voorraad behalve het rack. Helaas komt het rack standaard zonder safety bars en J hooks.

Let met de bench vooral op dat je hem nooit tot achteren door schuift aangezien je dan niet onder de stangt ligt. Een bench van 1 meter 30 komt wel ver naar achteren, dat wordt wel even meten denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Zit te denken aan een powercage voor buiten, ik ben er nog niet geheel uit of die van hout of rvs gaat zijn.

Hij gaat er in ieder geval komen, corona en gyms be damned. Buiten bevalt me uitermate goed.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
Doe het sindskort ook buiten. Bevalt erg goed.
Tatsu schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:52:
Zit te denken aan een powercage voor buiten, ik ben er nog niet geheel uit of die van hout of rvs gaat zijn.

Hij gaat er in ieder geval komen, corona en gyms be damned. Buiten bevalt me uitermate goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
@Requiem19 Je heb ze ook die je aan de muur monteert, scheelt weer iets ruimte.
Deze is dan prijzig, maar dient even als voorbeeld.
https://www.muscle-power....0qJFWjqy2qUIaAmmTEALw_wcB
Requiem19 schreef op zondag 20 december 2020 @ 11:19:
Wij hebben een garagebox afgelopen weken verbouwd (we = vooral mijn vriendin).

Ruimte is 163 breed en 379 lang. De racefiets met smart trainer komt erin (170 lang, nog +-.2 meter over). Hoogte is 236.

We willen graag een squatrack met pull-up stang, maar pull up stang moet wel iets lager te monteren zijn. Daarnaast denk ik aan een dames Olympic bar (want 1.80 breed) en Lifemaxx platen (ja duur, maar dan heb je in 1x gewoon een goede set voor de rest van je leven).

Iemand tips voor een goed squat rack wat beetje past in bovenstaande plaatje? En wellicht nog een shop die bar + plates op voorraad heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik kan vanaf komende week bij mijn gym ook gelukkig buiten trainen, het is wel wat beperkter, maar goed is i.i.g iets.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Leroy1909
Tsurany schreef op zondag 20 december 2020 @ 12:48:
[...]

Rogue levert gewoon in Nederland ;), heb daar dit jaar heel veel gekocht. Deel van de schijven heb ik later opgehaald omdat de verzendkosten voor alleen dat beetje teveel was.

Gisteren de home gym deels opgebouwd, wacht nog op rubber matten en zodra de bouwmarkt weer open is ff platen op maat laten zagen voor bij de powerrack en een deadlift platform

Links is nog een stuk, daar staat de pulley en de fiets, en nog wat rommel wat deze week weg gaat

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/clTG_gG11LlzNiZz-ARnOzJko5U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gj2nH6aZaxTDtX6jeVjUgypS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Als je fitness gear wil kopen kijk ook is bij fitness-seller.nl, die hebben best een groot assortiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroy1909
https://www.strengthshop....-buckle-10mm-ipf-approved

Goede prijs voor een goede belt, heb ‘m zelf ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Leroy1909 schreef op zondag 20 december 2020 @ 15:04:
[...]

Rogue levert gewoon in Nederland ;), heb daar dit jaar heel veel gekocht. Deel van de schijven heb ik later opgehaald omdat de verzendkosten voor alleen dat beetje teveel was.

Gisteren de home gym deels opgebouwd, wacht nog op rubber matten en zodra de bouwmarkt weer open is ff platen op maat laten zagen voor bij de powerrack en een deadlift platform

Links is nog een stuk, daar staat de pulley en de fiets, en nog wat rommel wat deze week weg gaat

[Afbeelding]
Dan kan het zeker interessant zijn om daar eens te shoppen, mooi spul voor een goede prijs met veel accessoires beschikbaar.
Turdie schreef op zondag 20 december 2020 @ 15:06:
Als je fitness gear wil kopen kijk ook is bij fitness-seller.nl, die hebben best een groot assortiment.
Helaas is hun grote assortiment vrijwel volledig uitverkocht. Vervelende is dat hun half racks vrijwel allemaal zonder de juiste accessoires verkocht worden zoals J Hooks en Spotter Arms. En juist die producten zijn heel slecht op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroy1909
Tsurany schreef op zondag 20 december 2020 @ 16:31:
[...]

Dan kan het zeker interessant zijn om daar eens te shoppen, mooi spul voor een goede prijs met veel accessoires beschikbaar.

[...]

Helaas is hun grote assortiment vrijwel volledig uitverkocht. Vervelende is dat hun half racks vrijwel allemaal zonder de juiste accessoires verkocht worden zoals J Hooks en Spotter Arms. En juist die producten zijn heel slecht op voorraad.
Als het op voorraad is bij Rogue, dat is best wel slecht bij hun. Ik heb geluk gehad dat er in maart nog voorraad was bijna alles, behalve de 20kg calibrated plates.

Hun prijzen zijn wel goed, zijn ook niet verhoogd tijdens de Corona crisis.

[ Voor 5% gewijzigd door Leroy1909 op 20-12-2020 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@HyperTrophy oa op de site van Ielja Strik kun je riemen kopen. http://www.ieljastriksports.nl/Riemen

Ik heb een Inzer met dubbele pin/gesp, maar gebruik het amper. train liever zonder. als ik de huidige prijzen zo zie, heb ik dat ooit in Deutsche Mark betaald denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Pff voor dat geld koop ik liever nog 2x 25kg plates er bij.

:)

Zal s goed rondkijken, hoeft slechts functioneel te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leroy1909
Hackus schreef op zondag 20 december 2020 @ 16:43:
@HyperTrophy oa op de site van Ielja Strik kun je riemen kopen. http://www.ieljastriksports.nl/Riemen

Ik heb een Inzer met dubbele pin/gesp, maar gebruik het amper. train liever zonder. als ik de huidige prijzen zo zie, heb ik dat ooit in Deutsche Mark betaald denk ik
Ik kan alleen maar een riem aanraden met het ‘klik systeem’ zoals bij strengthshop of SBD. Heb zelf ook een riem gehad met dubbele pin, maar totaal niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
Wat is nu eigenlijk de functie van die riem? Nog nooit gebruikt, maar vermoed om je in de juiste houding te helpen/dwingen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leroy1909
Johan Bogle schreef op zondag 20 december 2020 @ 18:03:
Wat is nu eigenlijk de functie van die riem? Nog nooit gebruikt, maar vermoed om je in de juiste houding te helpen/dwingen?
Nope, je houding moet zonder riem gewoon goed zijn. Een riem zorgt ervoor dat wanneer jij doet bracen, door het uitduwen van je buik eigenlijk, er meer druk binnenin ontstaat, wat zorgt voor meer stabiliteit.
Daarom altijd proberen zoveel mogelijk beltless te doen, tenzij je echt zware sets gaat doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

Johan Bogle schreef op zondag 20 december 2020 @ 18:03:

[ Voor 27% gewijzigd door Zuluman op 20-12-2020 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Met een riem kun je een grotere druk creëeren, nog meer je buikspieren aanspannen, waardoor de spieren rondom je ruggengraat een meer stevig geheel vormen. Hierdoor kun je dus stabieler en dus meer liften dan zonder.
Met riem werken je buikspieren zelfs harder, waardoor je deze met een riem dus meer traint dan zonder.

Veel voordelen dus, maar met name voor een stuken extra veiligheid bij de laatste zware sets, dus niet tijdens warm-up sets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
Ok. Thanks. Weer wat geleerd! Blijkbaar nog niet zwaar genoeg gegaan om dit nodig te hebben, maar zal het eens proberen bij deadlifts als ik voor max ga 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Leroy1909 schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:33:
[...]

Ik kan alleen maar een riem aanraden met het ‘klik systeem’ zoals bij strengthshop of SBD. Heb zelf ook een riem gehad met dubbele pin, maar totaal niet handig.
ik niet, ik train al 35j en ben tevreden met deze belt.(gebruik het niet vaak zoals ik zei)
ik heb ook geen dikke pens die in de weg zit met openen, dat scheelt ook ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Hackus op 20-12-2020 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
Ik probeer me elke twee weken op zondag ochtend te wegen.
Dat was wel weer even schrikken 121,9 schoon aan de haak.
Meteen dezelfde middag een rondje gaan fiesten. Nog een hele weg te gaan voordat ik mijn streefgewicht bereik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LmHhBNjfjhI-Xrv6GkKqjtQlpNs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pNfLN4t7MsQQj2I7KxpKjC4L.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ekQdsp41z6mli_XlQ8EWkVE6so=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i9H5RASFSg8CrPUmTj4Apd1s.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Tuurlijk prima om lekker actief te zijn en wat fietsen, maar je weet dat je beter gewoon iets minder kan consumeren he :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
Klopt helemaal. Nu ook weer terug naar mijn 16-8 vasten. Vanaf 20.00 uur niks meer eten tot de volgende dag 12 uur. Dit had ik 4 maanden volgehouden, maar de laatste weken ging het fout.
LuNaTiC schreef op zondag 20 december 2020 @ 22:10:
Tuurlijk prima om lekker actief te zijn en wat fietsen, maar je weet dat je beter gewoon iets minder kan consumeren he :P :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 16:16

Grudgie

PSN: Grudgie7

Combinatie van wat minder eten en bewegen. Je kan wel weinig bewegen en minder eten, maar als je dan steeds minder en minder gaat eten houd je het ook niet vol. Kan je beter wat meer eten en meer bewegen en met de tijd je beweging opschroeven.

Zo houd je het langer vol en heb je ook langer meer energie en minder spiermassa verlies.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Afvallen betekent simpelweg in een negatieve energiebalans zitten, het is makkelijker een paar honderd calorieën niet te eten dan dat je ze moet verbranden (met cardio).

wil niet zeggen dat je niet zou moeten bewegen of cardioën, het helpt een beetje maar is vooral behulpzaam om je nog fitter en beter te voelen (maar afvallen is toch 80% voeding zou ik zo zeggen, als het niet meer is).

Met zijn stats hoeft ie voorlopig vast niet op een houtje te bijten, en natuurlijk is krachttrainen naast genoeg eiwitten belangrijk om af te vallen met spierbehoud (maar goed dat is natuurlijk beetje overbodig in een topic als deze :P)

(Nouja mijn reactie was vooral bedoeld op dat rondje fietsen, zal vast niet het enige zijn wat ie aanpast want daar ga je de wedstrijd niet winnen, maar vond het wel een grappige opmerking :P)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leroy1909
Hackus schreef op zondag 20 december 2020 @ 19:32:
[...]

ik niet, ik train al 35j en ben tevreden met deze belt.(gebruik het niet vaak zoals ik zei)
ik heb ook geen dikke pens die in de weg zit met openen, dat scheelt ook ;)
Ik heb ook geen dikke pens, toch gaat mijn voorkeur uit naar het simpele kliksysteem ;). Wel eens een andere belt geprobeerd?
Ik heb wel verschillende soorten gehad. Breed achter en smal voor, wat je veel in bodybuilding ziet. Velcro sluiting, 2 pins powerlifting riem, en dan wat ik nu heb met zo’n ‘kliksysteem’. De laatste vind ik het fijnst, maar het is ook maar net wat zelf je voorkeur heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Zoiets bedoel je dan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wQ2VWN-RY0G5K0rOmw7DUbRmtYQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ZKVU2cWO7ZdG67NLsKozUeC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:43

Superkiwi

Hoi doei

VinnyAMS schreef op zondag 20 december 2020 @ 22:05:
Meteen dezelfde middag een rondje gaan fiesten.

[Afbeelding]
Puur uit interesse: heb je zoveel moeite met fietsen? 14km in 1u20min is (naar mijn mening) wel érg langzaam.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroy1909
Yep, makkelijk en goed systeem.
€75 bij Strenghtshop.de https://www.strengthshop....-buckle-10mm-ipf-approved

Die van SBD is wel fijner, maar ook gelijk €150 meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
dvdkiwi schreef op maandag 21 december 2020 @ 07:14:
[...]

Puur uit interesse: heb je zoveel moeite met fietsen? 14km in 1u20min is (naar mijn mening) wel érg langzaam.
Viel mij ook op. Hoe lang ben je @VinnyAMS?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VinnyAMS
@dvdkiwi @Requiem19

Fotoritje. Dus heb regelmatig stilgestaan om de omgeving in me op te nemen en wat foto's te maken.
En ben 1,98.
Requiem19 schreef op maandag 21 december 2020 @ 07:34:
[...]

Viel mij ook op. Hoe lang ben je @VinnyAMS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
VinnyAMS schreef op maandag 21 december 2020 @ 08:33:
@dvdkiwi @Requiem19

Fotoritje. Dus heb regelmatig stilgestaan om de omgeving in me op te nemen en wat foto's te maken.
En ben 1,98.

[...]
Ahh ok :). Je bent behoorlijk lang, dus ook niet gek om wat meer te wegen.

Wat is je streefgewicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Leroy1909 schreef op zondag 20 december 2020 @ 23:57:
[...]

Ik heb ook geen dikke pens, toch gaat mijn voorkeur uit naar het simpele kliksysteem ;). Wel eens een andere belt geprobeerd?
Ik heb wel verschillende soorten gehad. Breed achter en smal voor, wat je veel in bodybuilding ziet. Velcro sluiting, 2 pins powerlifting riem, en dan wat ik nu heb met zo’n ‘kliksysteem’. De laatste vind ik het fijnst, maar het is ook maar net wat zelf je voorkeur heeft.
Yup, ook wel eens belt geleend van ander. Ik zeg ook niet dat het zgn klik systeen niet goed is, jij geeft aan dat 2 pin gesp niet fijn is/vind.

Pagina: 1 ... 43 ... 124 Laatste

Let op:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.