Het Krachtsport Topic - Deel 1 Overzicht

Pagina: 1 ... 42 ... 124 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

VinnyAMS schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 09:12:
Halterbank/fitnessbank gisteren ook binnen gekomen, dus homegym redelijk compleet nu.

https://gorillasports.nl/deal/verstelbare-halterbank

Kan nu lekker aan de slag met mijn 5x5 stronglifts schema. Halterschijven inclusief halterstang nu 80 kg aan gewicht. Lekker wandelen en mountainenbiken erbij, dan moet het goed komen.
Pas op bij die halterbanken, als je een brede stang er op legt en aan een kant een zwarte schijf hangt (15 kilo of hoger) dan klapt de stang om. Goed vast houden bij het plaatsen van schijven en waar mogelijk de (zeer zwakke) safeties gebruiken.

Helaas is GorillaSports van zeer bedenkelijke kwaliteit, leuk als beginner maar na een paar maanden heb je er spijt van ;)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15:21
Vuvuzela schreef op donderdag 10 december 2020 @ 16:00:
Heeft er iemand ooit L-arginine genomen? Hoe krijg ik dat binnen zonder over m'n nek te gaan? Als je het hebt gehad weet je precies waar het naar ruikt :D :r
Probeer anders Citruline. Is volgens mij hetzelfde of beter effect en zeker beter binnen te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kibo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-10-2021
VinnyAMS schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:00:

Nog even wat verzinnen met die bokszak. Hangt nu een klein beetje in de weg, alleen lastig los te koppelen in mijn eentje.

[YouTube: squats]

[YouTube: over head press 30kg]
Ik had de mijne verplaatst met behulp van een keukentrapje. Zak met beide armen omvatten, ietsje omhoog en op een trede zetten. Hele spulletje verplaatsen, en opnieuw aanhaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manarinth
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Zijn er nadelen van een https://www.fitness-seller.nl/atx-squat-block/ ? Ik gebruik 'm altijd al, omdat mijn enkelmobiliteit niet toereikend is na een blessure. Snap dat misschien "niet hoort", maar form is verder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:45
Waarom niet gewoon lifers nemen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manarinth
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Requiem19 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 18:52:
Waarom niet gewoon lifers nemen dan?
Bedoel je liftschoenen? Homegym, dus vaak gewoon op blote voeten. Schoenen lijken me duurder en moeten ooit vervangen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leroy1909
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-09 23:29
Vind 5cm wel erg hoog hoor. Licht eraan waar je staat natuurlijk, maar het zal altijd iets verschillen dab met schoenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Manarinth schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 20:04:
[...]

Bedoel je liftschoenen? Homegym, dus vaak gewoon op blote voeten. Schoenen lijken me duurder en moeten ooit vervangen worden.
Lijkt me dat je meer stabiliteit hebt met lifters. Drop is ook iets minder extreem dan jouw balkje.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:21

Superkiwi

Hoi doei

Vanmorgen sinds lange tijd (lees: sinds vóór de corona periode) weer eens proper gedeadlift :)
Kwam tot 3x160 en 1x170.
Nog lang niet het gewicht waar ik vorig jaar mee speelde maar als we zo doorgaan komen we daar uiteindelijk wel weer in de buurt. Het voelde in elk geval wel weer erg lekker om even aan een zware DL te hangen.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 07:30

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Vandaag weer smolov squat. Ik loop wat achter op schema. Ik had wellicht iets te veel opdrachten aangenomen voor mijn nevenwerkzaamheden.

base meso cycle
week 1 day 3
7x5x152,5kg.

gemiddeld 4 minuten rust tussen de sets.
de eerst set duurde 25 sec en de laatste bijna een minuut.
laatste set maar 4 reps. bij een 5e was ik out gegaan vermoed ik.

ik had liever op mijn box getraind maar ik was te laat met inschrijven en het was vol.
En als ik train met een hoge intensiteit in mijn schuur moet ik altijd even wennen.
Had ik verleden keer ook met smolov 2 jaar geleden.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 17:04
@dvdkiwi @Zuluman serieuze gewichten hoor.

Vandaag ook weer een training.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7S0aMrjByE1OoDs-xwjKZoFVKW0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3nZ9ezPXF41Gkxhcf95Ez0R2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door VinnyAMS op 12-12-2020 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15-09 12:55
VinnyAMS schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 19:27:
@dvdkiwi @Zuluman serieuze gewichten hoor.

Vandaag ook weer een training.

[Afbeelding]

[YouTube: Barbell curls]
Welke app gebruik jij om je progressie bij te houden? Ziet er namelijk goed uit.

In the end we only regret the chances we didn't take

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
AdmiraalTimbo schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 21:12:
[...]

@AdmiraalTimbo stronglifts 5x5 betaalde versie

https://stronglifts.com/5x5/

Welke app gebruik jij om je progressie bij te houden? Ziet er namelijk goed uit.

[ Voor 7% gewijzigd door VinnyAMS op 12-12-2020 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
Maar eens proberen, maar in zie nu dat irongains de optie heeft om zelf een oefening to te voegen als die niet standaard tussen hun lijst staat. Eigenlijk bevalt die app heel goed maar wilde eens iets anders om te vergelijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:13
Ik gebruik zelf 'strong' om elke training bij te houden.
Ook voor de rust pauzes tussen de setjes. Kost wel 20 euro per jaar dacht ik, maar verder erg fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik gebruik strong ook, bevalt goed genoeg. Vooral de auto-timer tussen de sets vind ik erg fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leroy1909
Zuluman schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 17:25:
Vandaag weer smolov squat. Ik loop wat achter op schema. Ik had wellicht iets te veel opdrachten aangenomen voor mijn nevenwerkzaamheden.

base meso cycle
week 1 day 3
7x5x152,5kg.

gemiddeld 4 minuten rust tussen de sets.
de eerst set duurde 25 sec en de laatste bijna een minuut.
laatste set maar 4 reps. bij een 5e was ik out gegaan vermoed ik.

ik had liever op mijn box getraind maar ik was te laat met inschrijven en het was vol.
En als ik train met een hoge intensiteit in mijn schuur moet ik altijd even wennen.
Had ik verleden keer ook met smolov 2 jaar geleden.

[YouTube: 12 december 2020]
Sterk! En goede muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wel handig die Apps, wij schreven het vroeger op. als je zo oud bent als ik, en al zolang traint hou je dat niet meer zo bij. Veel bij mij is onderhoud en periodiseren. Ik ga uit van mijn 1RM, en maak daar een schema voor met wisselende reps en rust. (in Notities van iPhone)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

wokkelz schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 23:11:
Ik gebruik zelf 'strong' om elke training bij te houden.
Ook voor de rust pauzes tussen de setjes. Kost wel 20 euro per jaar dacht ik, maar verder erg fijn.
Het is helaas ruim 30 euro per jaar of 100 euro eenmalig. Strong is een mooie app maar wat mij betreft veel en veel te duur voor wat je er voor terug krijgt.

Zit nu ook een andere te zoeken want ik wil wel meer dan drie routines kunnen maken.

[ Voor 9% gewijzigd door Tsurany op 13-12-2020 14:35 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
Tsurany schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:34:
[...]

Het is helaas ruim 30 euro per jaar of 100 euro eenmalig. Strong is een mooie app maar wat mij betreft veel en veel te duur voor wat je er voor terug krijgt.

Zit nu ook een andere te zoeken want ik wil wel meer dan drie routines kunnen maken.
Ik raad Irongains echt aan, mega handig en mocht je willen betalen is het 11 euro lifetime ipv per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

AdmiraalTimbo schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:42:
[...]

Ik raad Irongains echt aan, mega handig en mocht je willen betalen is het 11 euro lifetime ipv per jaar.
Helaas enkel voor Apple, geen Android versie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TACVs5g5W12RfTJ1L9ab4gltIcU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xaegBDddhlgTN2lpwp8st4H1.jpg?f=fotoalbum_large

Ik sport nu zo’n maand in deze gym en ben eigenlijk altijd helemaal alleen. Het lijkt bijna een prive gym. Ik geniet hier zoveel meer van dan van een volle sportschool. Wel ben ik opzoek naar een sportbuddy. Daar later meer over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
Tsurany schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:46:
[...]

Helaas enkel voor Apple, geen Android versie.
Hmmm stom ! Ik zal eens verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
Lekker rustig mooie gym.
AdmiraalTimbo schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:49:
[Afbeelding]

Ik sport nu zo’n maand in deze gym en ben eigenlijk altijd helemaal alleen. Het lijkt bijna een prive gym. Ik geniet hier zoveel meer van dan van een volle sportschool. Wel ben ik opzoek naar een sportbuddy. Daar later meer over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
Ja er is nooit iemand aanwezig, zelfs geen personeel want 24/7. Plus altijd je eigen muziek op kunnen zetten via de tablet. Ook is het met 35 euro p/m nog niet eens zo duur als je ziet wat je ervoor krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:58

Grudgie

PSN: Grudgie7

Zelf gebruik ik een excell sheet voor mijn workout. Daar houd ik alles bij. Excell sheet staat op mijn Google Drive. Dus kan hem bekijken/aanpassen op mijn telefoon en op mijn pc. Echt heel fijn.

Maak ik weer een nieuwe schema op mijn pc en kan ik die gelijk weer via mijn Google Drive gebruiken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

AdmiraalTimbo schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:49:
[Afbeelding]

Als je een sportbuddy zoekt moet je wel melden waar die gym is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:14:
[...]

Best, maar wilde nog een keer een uitgebreide post maken eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
[...]

Net even getest, ik heb 3 routines erin staan nu, een 4de erbij aanmaken is geen probleem.
Geen idee wat de limiet is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

wokkelz schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:42:
[...]

Net even getest, ik heb 3 routines erin staan nu, een 4de erbij aanmaken is geen probleem.
Geen idee wat de limiet is.
Zodra ik een vierde wil moet ik dus Strong premium kopen, dat mag met de gratis versie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
Tsurany schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:47:
[...]

Zodra ik een vierde wil moet ik dus Strong premium kopen, dat mag met de gratis versie niet.
Ah zo, idd dat is dan inderdaad een beperking. Al doe je met 1 routine vaak een week of 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauturr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-09 21:11
Ik frees toch echt dat we een maand of 2 niet meer naar de gym kunnen, maarja eerst maar eens afwachten ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 18:29
Wordt er in de wandelgangen gepraat over een gym lockdown? Zou jammer zijn idd. Ondanks de maatregelen van max 30 personen en mondkapjes.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauturr
Naja, niet specifiek gym maar een "lockdown" vanaf aankomende woensdag in welke vorm dan ook is wel heel waarschijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker kut weer zeg. Dat ze eerst maar eens de grote winkels sluiten en de supermarken streng controleren ipv de gezonde mensen te straffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Aan de ene kant is het wel terecht als alles weer dicht zou gaan, net als in het voorjaar. Ik weet niet hoe het er bij jullie in de sportschool aan toe gaat, maar hier hebben de meesten schijt aan de regels. Mondkapjes worden er vaak niet gedragen, schoonmaken kennen de meesten ook niet. Het enige is dat er niet zoveel personen aanwezig kunnen zijn door het reserveringssysteem.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schoonmaken van een stoeltje is zo erg nog niet, maar bij schijven van bijv. een benchpress blijf je bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 13:00

Vuvuzela

My spire is forming

Denk niet dat de sportscholen nu weer meteen aan de beurt zijn. Winkels misschien, vooral als de buurlanden dat wel doen anders verschuift het probleem alleen maar.

En dat heb ik nu dus ook in m'n gym. Mijn "keten" heeft meerdere locaties waarvan dus 1 net over de grens in Belgie. Die locatie is dicht, dus mijn gym is nu drukker en voor de helft gevuld met Belgen.. Ik gun het ze wel, maar ergens is het krom.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:33:
Schoonmaken van een stoeltje is zo erg nog niet, maar bij schijven van bijv. een benchpress blijf je bezig.
Het gaat om het virus dat je er mee weg haalt. Dat de halters zwart zijn van de viezigheid, ja dat blijf je houden denk ik. Maar het virus gaat er wel af met een doekje en schoonmaakmiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
[...]

Ik heb net even gezocht, en ik heb de app in augustus 2017 voor €7.99 gekocht. Eenmalig. Flinke prijsstijging, ongelofelijk... Maarre, vind je die 30 per jaar echt zo veel? Als je 200x per jaar naar de gym gaat is het €0.15 per keer, dat valt toch wel mee? Maar ik heb natuurlijk geen idee hoe je persoonlijke financien erbij staan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
PM_Petrol schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:30:
Aan de ene kant is het wel terecht als alles weer dicht zou gaan, net als in het voorjaar. Ik weet niet hoe het er bij jullie in de sportschool aan toe gaat, maar hier hebben de meesten schijt aan de regels. Mondkapjes worden er vaak niet gedragen, schoonmaken kennen de meesten ook niet. Het enige is dat er niet zoveel personen aanwezig kunnen zijn door het reserveringssysteem.
In de gym is het niet verplicht om een mondmasker te dragen toch?
Bij ons iig niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
wokkelz schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:42:
[...]

In de gym is het niet verplicht om een mondmasker te dragen toch?
Bij ons iig niet..
Bij basicfit is het verplicht.
Zou overal verplicht moeten zijn, in alle andere openbare gebouwen is het ook verplicht.

Heeft iemand ervaring met 24h basicfits? Bij ons wordt het er binnenkort een. Is het savonds na 22.00 nog druk bijvoorbeeld? Op de reguliere tijden was het savonds tot 22.00 uur altijd een stuk drukker iig. Maar omdat de tijdsvakken nu eigenlijk elke dag volzitten is het wel fijn dat er savonds laat ook getrained kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

PM_Petrol schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:54:
[...]

Bij basicfit is het verplicht.
Zou overal verplicht moeten zijn, in alle andere openbare gebouwen is het ook verplicht.

Heeft iemand ervaring met 24h basicfits? Bij ons wordt het er binnenkort een. Is het savonds na 22.00 nog druk bijvoorbeeld? Op de reguliere tijden was het savonds tot 22.00 uur altijd een stuk drukker iig. Maar omdat de tijdsvakken nu eigenlijk elke dag volzitten is het wel fijn dat er savonds laat ook getrained kan worden.
was altijd heel rustig bij mij in basic fit na 11 uur 's avonds, slechts een handjevol mensen

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:59

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik ben nu een paar maanden ook serieus aan het trainen. Ik deed bokszak training, wielrende veel dus gewicht en conditie ging prima, maar wilde wel iets sterker worden. Dus nu 3 maanden pt gedaan en ik heb de smaak goed te pakken. Plan is om januari 12 weken lang 2x in de week met een klein groepje verder te gaan, maar ff zien of dat door kan gaan en anders eens zien wat ik thuis kan regelen. Heb nu alleen bodypump spul en dat is voor wat meer krachttraining toch gewoon (veel) te licht.

Zo’n gym als hierboven zou ik hier in de buurt ook wel eens willen vinden! Dat is mooi om straks zelf verder te trainen (bij de gym waar ik pt kan je niet zelf trainen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:16
wauturr schreef op zondag 13 december 2020 @ 18:38:
Ik frees toch echt dat we een maand of 2 niet meer naar de gym kunnen, maarja eerst maar eens afwachten ;(
Zelf ook bang voor... door corona tijd niks gedaan en veel spiermassa kwijt. Toch even geduurd dat je weer op gang komt, moet echt niet dicht gaan. Heerlijk om dagelijks de sportschool te pakken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:46
Inmiddels weer rustig aan aan het opbouwen met gewicht.

Aantal weken geleden goed door m'n rug gegaan, waardoor ik letterlijk plat op bed of bank lag. Durf nu weer te squatten etc. Was de eerste keer wel weer even spannend. Dus eerst tijdje bodyweight squats gedaan en gisteren weer met stang (50kg max. incl. stang).

Helaas ook m'n linkerknie niet top. Al hele tijd last van (lees: jaren), maar niets heftigs. Afgelopen maanden werd het erger en erger. Fysio bezocht en waarschijnlijk onbalans in de enkel, waardoor knie extra belast word. Daarom nu veel been oefeningen, zodat de beenspieren de krachten op mijn knie ontnemen en waarschijnlijk een zooltje in m'n linkerschoen laten aanmeten, om de onbalans in mijn enkel op te vangen.

Het zal de leeftijd zijn (38) denk ik :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ik heb ook wat oude blessures en heb daardoor mn bewegingspatroon aangepast - onbewust.

Bij een overhead squat laatst kreeg ik de feedback dat ik bijna een eenbenige squat deed. Mezelf laten filmen en waarempel: ik roteerde helemaal met mn linkerheup en leek voor 75% met 1 been te squatten.

In mn hoofd deed ik het perfect symmetrisch, maar op beeld niet. Dat is het gevaar van ons brein, die vindt een shortcut als iets niet werkt en ziet dat nieuwe patroon dan als normaal.

Moeilijk om dat weer af te leren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
Pijntjes horen er helaas gewoon een beetje bij, zowel bij het ouder worden (42...) als bij het trainen. Ik kan regelmatig niet goed squatten omdat mijn knieen niet meewerken, gisteren bijvoorbeeld maar afgebroken bij 3x105 terwijl ik de week daarvoor 8x115 deed zonder pijntjes. Schouder is een ook aandachtspuntje, ik doe maar 1x per week overhead anders problemen, en oefeningen als side-raises of reverse flies zijn helemaal een slecht idee. Bij romanian deadlift heb ik een soort loslaatpijn in mijn middenrug waardoor ik die soms ook laat lopen, idem met seated row met smalle grip, en mijn linker onderarm vindt het niet fijn als ik curls doe. Maar verder is mijn lichaam prima in orde :P

Zolang ik verder gewoon kan trainen vind ik het prima, de pijntjes verdwijnen uiteindelijk ook wel weer een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Requiem19 schreef op maandag 14 december 2020 @ 08:35:
Ik heb ook wat oude blessures en heb daardoor mn bewegingspatroon aangepast - onbewust.

Bij een overhead squat laatst kreeg ik de feedback dat ik bijna een eenbenige squat deed. Mezelf laten filmen en waarempel: ik roteerde helemaal met mn linkerheup en leek voor 75% met 1 been te squatten.

In mn hoofd deed ik het perfect symmetrisch, maar op beeld niet. Dat is het gevaar van ons brein, die vindt een shortcut als iets niet werkt en ziet dat nieuwe patroon dan als normaal.

Moeilijk om dat weer af te leren...
Squat je niet voor een spiegel dan? Zeker bij dat soort oefeningen gebruik ik altijd de spiegelwand.
Een bicep curl geloof ik wel, daar heb ik geen spiegel voor nodig, maar squat, deadlifts etc. wil ik mijn houding altijd kunnen controleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
PdeBie schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:16:
[...]

Squat je niet voor een spiegel dan? Zeker bij dat soort oefeningen gebruik ik altijd de spiegelwand.
Een bicep curl geloof ik wel, daar heb ik geen spiegel voor nodig, maar squat, deadlifts etc. wil ik mijn houding altijd kunnen controleren.
In een Crossfit box zijn geen spiegels :-).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Requiem19 schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:25:
[...]
Doen ze daarom die gekke pull ups? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Requiem19 schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:25:
[...]

Verklaart een hoop :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
spiegels zijn niet handig bij squats, beter is een goede spotter die je de juiste cues kan geven.

met name waar je naar kijkt tijdens het squatten is bepalend voor je houding

of jezelf gewoon filmen, bij gebrek aan spotter of coach

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 00:35

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Desnoods vraag je eens een ander in de gym die er kijk op lijkt te hebben om je houding eens te beoordelen. Dat is niet per definitie de grootste kleerkast, maar iemand die duidelijk bezig is met vorm en techniek. Die pik je er vaak wel uit.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

HyperTrophy schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:15:
spiegels zijn niet handig bij squats, beter is een goede spotter die je de juiste cues kan geven.

met name waar je naar kijkt tijdens het squatten is bepalend voor je houding

of jezelf gewoon filmen, bij gebrek aan spotter of coach
Ik heb mezelf laatst gefilmd bij het squatten, hielp enorm. Ik zag dat ik in de basis goed bezig was qua houding maar dat het af en toe nog wat wankelde. Vooral een kwestie nu van het gewicht niet te snel omhoog gooien. Liever wat meer reps om de beweging er goed in te krijgen en dan pas het gewicht echt verhogen.

En het gewicht is gewoon op... ik heb niet meer ijzer liggen :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:14:
[...]

CrossFit Batadorp zo te zien ;) .. dat is dus een CrossFit box welke ook gebruikt wordt als gewone sportschool zodra er geen lessen zijn? Wel erg fijn dat het dan niet druk kan worden daar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15:10
zullen ze de sportscholen sluiten? hoop het niet anders heb ik nog mijn home gym minder gezellig maar goed beter iets dan niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

bie100 schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:11:
zullen ze de sportscholen sluiten? hoop het niet anders heb ik nog mijn home gym minder gezellig maar goed beter iets dan niets
Vraag ik me ook af.. wmb niet tot het echt apart genoemd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:39
Vuvuzela schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:20:
[...]

Vraag ik me ook af.. wmb niet tot het echt apart genoemd wordt.
RTL maakte er wel melding van dat de sportscholen dicht gaan maar laten we vanavond even afwachten. Ik hoop zo erg dat ze open blijven...

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
Faddermakker schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:35:
[...]

RTL maakte er wel melding van dat de sportscholen dicht gaan maar laten we vanavond even afwachten. Ik hoop zo erg dat ze open blijven...
ik hoop het ook maar ik heb er wel een dubbel gevoel over

er zullen best wel sportscholen zijn die het goed doen maar ik hoor ook verhalen dat er een hoop zijn die zich niet aan de regels houden

tja wat is wijsheid ben blij dat ik dat niet beslis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
Ik hoop ook echt dat ze open blijven! Ben sinds maart eindelijk weer begonnen na corona en persoonlijk gedoe. Begon eindelijk na een maand weer beetje in het ritme te komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroy1909
Vrijwel zeker dat de gyms dicht gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

:( zou wel echt balen zijn
spoiler:
ook omdat m'n halve sociale leven zich daar afspeelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
Dit zou flink balen zijn, vooral omdat ik het zoveel en zo graag doe!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Katrolletje van m'n pulley lijkt het te begeven. Wijze les, koop geen goedkope spullen voor je home gym als je het langer dan een paar maanden wilt gebruiken. Ik had gewoon direct zo'n half rack moeten kopen ipv een goedkoop bankje om het uit te proberen.

Kan die katrol wel vervangen door een betere maar die paal wiebelt ook al gigantisch. Wellicht gewoon alle pulley oefeningen vervangen door alternatieven. Zou toch graag die ATX T-Bar Row attachment voor m'n powerrack willen hebben zodat ik die kan gebruiken voor rug oefeningen. Kom wel een paar universele tegen maar die ging maar tot 50mm balk dikte. Of ze werken enkel met 50mm halterstangen ipv zowel 30mm als 50mm.

[ Voor 17% gewijzigd door Tsurany op 14-12-2020 13:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
Klopt helemaal. Nu ook een bankje van gorilla sports waar ik eigenlijk niet heel veel aan heb. Voor de komende maanden wel ok, maar eigenlijk gewoon knakenspul.
Tsurany schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:12:
Katrolletje van m'n pulley lijkt het te begeven. Wijze les, koop geen goedkope spullen voor je home gym als je het langer dan een paar maanden wilt gebruiken. Ik had gewoon direct zo'n half rack moeten kopen ipv een goedkoop bankje om het uit te proberen.

Kan die katrol wel vervangen door een betere maar die paal wiebelt ook al gigantisch. Wellicht gewoon alle pulley oefeningen vervangen door alternatieven. Zou toch graag die ATX T-Bar Row attachment voor m'n powerrack willen hebben zodat ik die kan gebruiken voor rug oefeningen. Kom wel een paar universele tegen maar die ging maar tot 50mm balk dikte. Of ze werken enkel met 50mm halterstangen ipv zowel 30mm als 50mm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeronIT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-09 09:36
Tsurany schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:12:

Dat is altijd een persoonlijke keuze. Vaak koop ik in het begin "goedkope prul" waarvan ik weet dat het prul is, als ik het dan niet gebruik geef ik het door zonder dat het pijn doen. Als ik het wel gebruik geef ik het ook door en vervang alles door kwaliteit. In het verleden te vaak voor duur gegaan om te laten verstoffen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
FeronIT schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:45:
[...]

Dat is altijd een persoonlijke keuze. Vaak koop ik in het begin "goedkope prul" waarvan ik weet dat het prul is, als ik het dan niet gebruik geef ik het door zonder dat het pijn doen. Als ik het wel gebruik geef ik het ook door en vervang alles door kwaliteit. In het verleden te vaak voor duur gegaan om te laten verstoffen :o
Well spoken. Als je iets voor de eerste keer koopt (of doet...) dan ben je nog geen expert, en is je performance suboptimaal. Zodra je ervaring hebt weet je -wel- hoe het werkt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hFVRYiQQlIpWp-gNgmstTyNJyUA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JvHZQ3CabSVLpwctbwE3b2PI.jpg?f=fotoalbum_large

Nog maar even genieten nu het nog kan. Ik baal zo erg. Home gym is geen optie en zelfs de gym op de vliegbasis waar ik werk en woon gaat dicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AdmiraalTimbo schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:03:
[Afbeelding]

Nog maar even genieten nu het nog kan. Ik baal zo erg. Home gym is geen optie en zelfs de gym op de vliegbasis waar ik werk en woon gaat dicht!
Al een idee wat je gaat doen thuis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 00:35

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Letterlijk bankdrukken, bedliften, squat met vrouwmensch over de schouders. Kan gewoon door gaan toch?

[ Voor 6% gewijzigd door Gonadan op 14-12-2020 16:13 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Dan ga ik mijn thuisroutine van begin maart wel weer in.
- 5:45 opstaan, aankleden, koffie
- 6:00 bodyweight workout
- 6:30/6:45 douchen, ontbijten
- 7:00 werken

Pfffff zie er wel weer tegenop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Even snel een staande spiegel bij de Ikea halen en het posen kan ook doorgaan :+

Maar je moet wel een stuk inventiever worden om gewichten te vinden. Denk aan zakken zand, tegels, meubilair,... en anders lichaamsgewicht oefeningen. Als je net in een mooi schema zit is het wel even aanpassen helaas.

En nog een grotere run op gym equipment waardoor ik nooit mijn laatste producten kan aanschaffen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Ik heb nog een reservering voor vannacht 00.30 gemaakt bij basic fit, laatste workout voorlopig. Als het nog doorgaat in ieder geval.
Dan maar weer thuis body weight oefeningen gaan doen. Bespaart ook weer stookkosten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
moet zeggen dat ik in mijn home gym harder train dan normaal in de sportschool ( maar goed ouwehoer dan ook een stuk minder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:53:
[...]

Al een idee wat je gaat doen thuis?
Behalve huilen, nee even zonder grappen. Ik kan waarschijnlijk alles lenen wat ik nodig heb. Iets vergelijkbaars hebben ze van de zomer ook gedaan. Verder gewoon body weight oefeningen denk ik en heel veel improviseren als ik niet alles kan lenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leroy1909
Ben vorige week verhuisd, wou eigenlijk pas volgende maand de homegym terug opbouwen, toch maar vanaf morgen maar beginnen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• VinnyAMS
Vanmiddag weer een aardige training. Dat bankje van gorilla sports is echt wel even wennen. Het bankje is bij de haltersteunen heel smal.
Ook had ik de stangen die het moeten opvangen als het misgaat te hoog zitten. Al met al dus een kwestie van gewenning en tweaken.

De benchpress 3x70 was een drama. Geen vorm, de stang ging alle kanten op. Het gewicht daarna verlaagd naar 50kg en die ging 5x5 gewoon goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JnK7OQ_0iYVpK8rabcrWZMlZQTU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/InOZfkwX39zDyufs0HDbSYEH.jpg?f=fotoalbum_large

Na de lockdown ga ik toch een keer een PT nemen om de squat vorm beter te krijgen.

Bij de benchpress ook een stang die alle kanten op ging, maar dat kwam vooral door het te zware aantal kilo's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tincahunter
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-04-2022
Voor mij veranderd er niets. Ik train thuis en kan buiten hardlopen. Ik kan mijn eten kopen kerst gewoon lekker met de familie vieren zoals altijd en met oud en nieuw doe ik ook nooit wat speciaals wat ik niet kan missen. Ik zal die dagen juist meer gaan trainen en voor de fun met oud en nieuw een keer rustig vissen waar het normaal een hoop lawaai is. Dit is iets wat ik mijn leven lang ook maar 1 keer mee maak dus ik ga genieten van de rust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Dat wordt weer hardlopen en wat keertjes opdrukken de komende 5 weken :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Mijn personal trainingstraject staat on hold tot de 19de januari. In de tussentijd pak ik verder het trainen wat meer op in de achtertuin.

Tijd om wat meer cardio te doen, en mijn rusthartslag te verlagen. Verder was ik toch al op weg naar een sixpack. En heb ook al wat trainingsafspraken in de tussentijd. I was born for this shit. :P

[ Voor 20% gewijzigd door Tatsu op 14-12-2020 20:31 ]

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauturr
Ga denk ik ook maar cutten, kan echt niet optimaal spiermassa bouwen zonder gym.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

wauturr schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:09:
kan echt niet optimaal spiermassa bouwen zonder gym.
TellSell band kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Chuck Norris total fit :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Total Gym.
Ken je klassiekers :P

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JwF20teoSPvA_0cxOFmeNk3FhRA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jmSpZAijJY3I433BqJ0hpaJN.jpg?f=user_large

Mijn trainingsplek de komende 5 weken. 💪🏽

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ARBZf5M0QrUogizs5rid1zXiAo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/u2vpCtxHrPiVMRFPwmoH3JJe.jpg?f=user_large

Weer het eerste rondje in maanden gehad. Pff wat haat ik hardlopen haha!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
Zuluman schreef op maandag 14 december 2020 @ 23:53:
[Afbeelding]

Mijn trainingsplek de komende 5 weken. 💪🏽
Wow mega tof, wat ik daar al niet voor zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

En wat zou je er voor doen? *Wink wink nudge nudge*

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
Tatsu schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:04:
En wat zou je er voor doen? *Wink wink nudge nudge*
Thing you can’t even imagine :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15:21
Ga uit pure ellende ook maar weer hardlopen.
Gelukkig is er wel een hoge rekstok hier in het park, dus als er geen crossfit slingeraapjes zijn kan ik een paar mooie pullups meepakken. Verder veel pushups en wat klooien met mijn 16kg dumbbels. Kan daar weinig mee met zo’n laag gewicht, maar beter dan niets :)

Baal vooral van squats en deadlifts. Na even ziek te zijn geweest zat ik weer dicht op mijn PR’s.

[ Voor 14% gewijzigd door Johan Bogle op 15-12-2020 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Koop 2 sjorbanden en twee hendels en je kan trx oefeningen doen.

Met 2x 16kg kun je ook al best wel veel. Koop er nog wat weerstandsbanden bij en gaan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
Bulgarian split squats met een kleine deficit zijn echt wel de moeite met 2x16kg, perfect alternatief voor squats. Pullups, weighted/elevated pushups, schouders, lichte rows, je komt een heel eind als je wilt!

Laat het nou %#$& niet lopen die 5 weken, als je een beetje blijft trainen valt het verlies echt wel mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Met elastieken kun je je dumbells ook benutten voor deadlifts met extra weerstand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

En anders wat Basic Fit aandelen kopen. Die hebben reserves om dit te overleven terwijl veel kleinere gyms het niet meer redden en dan heel goedkoop opgekocht kunnen worden. Van de winst bouw je dan straks je home gym voor de volgende epidemie.

No joke, dit heeft me al een hele mooie winst opgeleverd tot nu toe.

[ Voor 15% gewijzigd door Tsurany op 15-12-2020 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

AdmiraalTimbo schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:05:
[...]

Thing you can’t even imagine :P
ik twijfel om je een pb te sturen :)

Pagina: 1 ... 42 ... 124 Laatste

Let op:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.