Het Krachtsport Topic - Deel 1 Overzicht

Pagina: 1 ... 40 ... 124 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

hoe span je je lats aan bij de deadlift? Net als bij de chin up? Dus schouders naar achter en naar beneden?

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Schouderbladen in je broekzak proberen te steken. Daarmee maak je ook de hefboom wat gunstiger omdat je je aangrijppunt een klein stukje richting je scharnierpunt brengt. Ik doe dit ook altijd bij de Pendlay Row. Was het laatst een keer vergeten en ik verrekte direct een spiertje in mijn bovenrug/nek. Week last van gehad.

[ Voor 31% gewijzigd door joepP op 24-11-2020 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroy1909
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-09 23:14
Salvatron schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:58:
[...]

hoe span je je lats aan bij de deadlift? Net als bij de chin up? Dus schouders naar achter en naar beneden?
Eigenlijk wel, maar let erop dat je je schouder bladen niet samen gaat knijpen.
Je moet het eigenlijk zien als of je je schouders naar achteren trekt met je achterkant schouder. Als je rechtop zit en je probeert dat en je draait je ellebogen wat naar binnen dan spant je lat zich vanzelf aan.
Als het goed is spant je borst spier ook gelijk aan.

Lastig uitleggen met text merk ik, beste is om het te proberen onder toeziend oog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

OK, ik denk dat ik de lats al min of meer aanspan tijdens de deadlift op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-09 06:44
Nu we het dan toch over de DeadLift hebben...

Deze is gisteren van mij gefilmd, enige tips of tops voor mij? En ja, ik weet al vanaf mijn 15e dat ik scoliose heb, maar zie het nu pas voor het eerst zelf heel goed ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Er zijn hier heel veel experts aanwezig, dus over je techniek zal ik niks zeggen.

Behalve: don’t drop the weights :+

https://www.elitefts.com/...y-dont-drop-the-deadlift/ (seriously though)

[ Voor 31% gewijzigd door LuNaTiC op 25-11-2020 07:25 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
Snowmiss schreef op woensdag 25 november 2020 @ 07:12:

Deze is gisteren van mij gefilmd, enige tips of tops voor mij? En ja, ik weet al vanaf mijn 15e dat ik scoliose heb, maar zie het nu pas voor het eerst zelf heel goed ;-)

[YouTube: 115 kg DL]
Als je naar het filmpje kijkt, zie je duidelijk dat je heupen eerder bewegen dan de stang, je zit dus te laag met je heup.
Probeer de tip van Leroy eens, desnoods print ze uit en leg ze voor je neus ;)
Ik kan me voorstellen dat je snel cues vergeet als je wat zwaarder gaat, eff dat lijstje afgaan kan dan helpen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:24

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
LuNaTiC schreef op woensdag 25 november 2020 @ 07:19:
Er zijn hier heel veel experts aanwezig, dus over je techniek zal ik niks zeggen.

Behalve: don’t drop the weights :+

https://www.elitefts.com/...y-dont-drop-the-deadlift/ (seriously though)
Alle records voor DL zouden dan ook als halve rep geregistreerd moeten staan in mijn optiek. :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19:37

Je zou kunnen beginnen om de stang weer neer te zetten ;)

De stang rolt naar je benen toe voordat deze de lucht in gaat, dit geeft aan dat je te ver van de stang af staat.

Je heupen bewegen inderdaad als eerst naar boven voordat je de beweging begint.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• metallicattim
Ik heb ook geleerd om veel meer aandacht te geven aan de "way down". Blijf bracen en zorg voor dezelfde weg terug als de stang omhoog kwam, dus ook netjes langs je benen naar beneden.
Ik had nog wel eens de neiging om de stang naar beneden te laten vallen, maar hem dan wel vast te houden, je maakt dan een soort een buiging.
Voor een 1RM misschien prima, maar niet in een set.

Kortom, controleer de stang, zowel omhoog als omlaag.

P.s. wat vinden jullie van mijn DIY deadlliftjack? :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XOEortTsmY9W7_VyU7gAA_Xljco=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rp5PJ2dGW6pM7Q6IKaap7Dle.jpg?f=user_large

Ik moet hem nog finetunen en het ziet er niet uit, maar in principe doet ie zijn werk prima :Y

[ Voor 30% gewijzigd door metallicattim op 25-11-2020 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroy1909
Gonadan schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:27:
[...]

Alle records voor DL zouden dan ook als halve rep geregistreerd moeten staan in mijn optiek. :+
Er is wel een verschil tussen het gewicht gewoon laten vallen en mee naar beneden gaan. Denk ook niet dat je bij je 1rm, of PR poging de stang rustig naar beneden kan laten gaan als je voor de volle 100% dat ding omhoog hebt getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat is dan een 1rm, wanneer je deze niet enigszins gecontroleerd naar de grond kunt brengen?
Je vraagt je spotters toch ook niet om je squat weer omhoog te brengen als je helemaal gezakt bent?

(Semi serieus)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leroy1909
HyperTrophy schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:22:
Wat is dan een 1rm, wanneer je deze niet enigszins gecontroleerd naar de grond kunt brengen?
Je vraagt je spotters toch ook niet om je squat weer omhoog te brengen als je helemaal gezakt bent?

(Semi serieus)
Met je 1rm bench en squat zak je toch een stuk sneller naar beneden dan dat je omhoog komt?
Dit zal altijd minder gecontroleerd gaan hoe zwaarder het gewicht. Het excentrische gedeelte is dan ook precies andersom bij de oefeningen.

De regels op een wedstrijd volgens KNKF:
Deadlift
- Nadat “Halter gereed!” is omgeroepen, loop je naar de halter en til je deze omhoog totdat je gestrekt staat.

- Sta je met knieën gestrekt en schouders naar achter, dan roept de hoofdscheidsrechter: “Down!”. Leg dan de halter gecontroleerd terug op de grond.

Gecontroleerd is dus in deze ook een wijd begrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Wat is nu precies het nut van deadliften? Is het een essentiële oefening voor bodybuilding of is het meer een powerlifting dingetje waarbij gewoon zo veel mogelijk gewicht kunnen liften het doel op zich is?

Ik heb nooit het nut ervan ingezien en doe het ook al een tijdje niet meer, zonder enig nadelig effect verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroy1909
gop1 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:07:
Wat is nu precies het nut van deadliften? Is het een essentiële oefening voor bodybuilding of is het meer een powerlifting dingetje waarbij gewoon zo veel mogelijk gewicht kunnen liften het doel op zich is?

Ik heb nooit het nut ervan ingezien en doe het ook al een tijdje niet meer, zonder enig nadelig effect verder.
Het is, in theorie, ook niet nodig voor bodybuilding, maar wil je echt een dikke rug hebben, dan is deadlift wel de go to oefening.
Bodybuilders met de dikste ruggen zweren bij het deadliften, op een enkele uitzondering na.
De king qua rugdikte, Ronnie Coleman, tilde toch aardig wat gewicht van de grond.
Johnnie Jackson, ook een van dikste ruggen, heavy deadlifts.

Het 'gezegde' wat van Ronnie Coleman af komt klopt ook wel, everbody wants to be a bodybuilder but nobody wants to lift heavy ass weights.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boe.i
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 17:44

Ligt eraan wat je doel is. Wat is het "nut" van gewichtheffen in het algemeen? Wat heb je eraan om een hoop ijzer meerdere keren van de grond te tillen en daarna weer weg te leggen?
Elke krachtoefnening die je doet zorgt in meer of mindere mate voor microschade in je spiervezels, welke vervolgens wordt hersteld door sterkere/grotere vezels. In het geval van de deadlift gebruik je enorm veel verschillende spieren, in het bijzonder de m. quadriceps en m. erector spinae. Deze focussen op kracht in je bovenbenen en je gehele posterior chain. Je gebruikt (wat betreft je onderlichaam) de m. gluteii, m. adductor magnus en de spieren die je hamstrings vormen. Je zou het een full-body excercise kunnen noemen, aangezien ook je m. latissimus dorsi, m. trapezius, m. rhomboideus en rompstabilatoren zoals m. obliquus (int/ext) abdominis traint.

Wat betreft bodybuilding, dan is het maar net waar je de focus op legt of deadliften voor jou een oefening is die iets toevoegt. Echter is het wel een hele mooie manier om kracht op te bouwen ter ondersteuning van vrijwel elke andere (compound)-oefening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De deadlift is niks meer dan een compound oefening die veel spieren tegelijk raakt. Je kan hem prima overslaan en hetzelfde resultaat bereiken maar dat gaat simpelweg meer tijd kosten omdat je meerdere oefeningen nodig hebt.

Om een echt brede rug te krijgen is de deadlift niet de beste oefening, die richt zich daar niet op. Het helpt wel maar er zijn betere alternatieven die je het liefst met de deadlift combineert.

Indien je de deadlift niet kan/wil doen zou je als alternatief een rack pull kunnen kiezen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retoohs

Je traint minstens je halve lichaam met deze oefening. Maargoed ik snap dat body builders graag elk spiertje individueel trainen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Leroy1909 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:17:
[...]

Het is, in theorie, ook niet nodig voor bodybuilding, maar wil je echt een dikke rug hebben, dan is deadlift wel de go to oefening.
Bodybuilders met de dikste ruggen zweren bij het deadliften, op een enkele uitzondering na.
De king qua rugdikte, Ronnie Coleman, tilde toch aardig wat gewicht van de grond.
Johnnie Jackson, ook een van dikste ruggen, heavy deadlifts.

Het 'gezegde' wat van Ronnie Coleman af komt klopt ook wel, everbody wants to be a bodybuilder but nobody wants to lift heavy ass weights.
Weet je ook hoeveel rugoperaties Ronnie Coleman ondertussen heeft gehad en hoe hij erbij loopt :P
DL is zeker een goede oefening, maar m.i. niet per se nodig. Pullups werken je lats ook goed zonder dat je het risico loopt dat je mininmaal een week last hebt van je rug omdat je form niet 100% was. Been there done that.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leroy1909
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:41:
[...]

Weet je ook hoeveel rugoperaties Ronnie Coleman ondertussen heeft gehad en hoe hij erbij loopt :P
DL is zeker een goede oefening, maar m.i. niet per se nodig. Pullups werken je lats ook goed zonder dat je het risico loopt dat je mininmaal een week last hebt van je rug omdat je form niet 100% was. Been there done that.
Risico van het vak _O-

De load op je lichaam van zijn trainingen en gewichten is dan ook bizar en brengt, blijkt, de nodige schade met zich mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Leroy1909 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:46:
[...]

Risico van het vak _O-

De load op je lichaam van zijn trainingen en gewichten is dan ook bizar en brengt, blijkt, de nodige schade met zich mee.
Ja dat wel. Ik zelf heb de keuze daarom ook gemaakt om eigenlijk alleen nog rackpulls te doen en romanians of stiff legged. Niet dat ik nog überhaupt vaak deadlift ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

deadlift heeft nut imo omdat je hele lichaam gebruikt wordt van top tot teen in tegenstelling tot bijv pull ups die alleen het bovenlichaam gebruikt en geen druk op de ruggewervel zet. Vooral nuttig wanneer je niet squat en geen andere 'grote' barbell compounoefeningen doet zoals overhead press en barbell row, en om gewicht te kunnen tillen voor het dagelijks leven en lichte deadlifts zijn ook goed voor gezondheidsredenen.

[ Voor 11% gewijzigd door Salvatron op 25-11-2020 13:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leroy1909
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:48:
[...]

Ja dat wel. Ik zelf heb de keuze daarom ook gemaakt om eigenlijk alleen nog rackpulls te doen en romanians of stiff legged. Niet dat ik nog überhaupt vaak deadlift ;)
Hier juist andersom, hele tijd rackpulls gedaan, sinds een jaar deadlift.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15-09 12:55
Leroy1909 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 12:52:
Vinden jullie het een leuk idee om een Tweakers Gym Meet te organiseren? Tips en tricks van elkaar (evt van de sterkste powerlifter van NL op dit moment), uitleg over the big 3 door een officieel powerlifting jurylid bijv, verbeteren van techniek, niet te vergeten pr’s te zetten.
Om hier nog even op terug te komen, lijkt me super tof om eens bij elkaar te komen. Ben alleen totaal geen Power lifter. Maar ook bij gewone fitness oefeningen is feedback altijd fijn en goed om te hebben. Zelf 27 jaar dus nog relatief jong denk ik dan.

In the end we only regret the chances we didn't take

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leroy1909 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:06:
[...]

Hier juist andersom, hele tijd rackpulls gedaan, sinds een jaar deadlift.
Wat was het verschil voor jou? Merkbaar beter resultaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leroy1909
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:43:
[...]

Wat was het verschil voor jou? Merkbaar beter resultaat?
In massa en kracht een beter resultaat. Heb in een jaar tijd meer massa op mn rug opgebouwd dan ik van te voren in een jaar voor elkaar kreeg. En met heel veel andere oefeningen (barbel row, tbar row bijv) kan ik ook meer gewicht en meer gecontroleerd de oefening doen.
En m'n grip is een heel stuk verbeterd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:37

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Vandaag weer smolov hervat. de spierpijn was intens na 2 weken niks doen. Vandaag weer squats en deficit deadlifts. Als je goed luistert (vanaf 142,5kg) dan hoor je goed mijn ademhaling (vaslava) bij de squats. En wat vinden jullie van mijn deficit deadlift vorm? :-) en nee ik heb geen pijn. ik kijk gewoon heel lelijk als ik mezelf inspan. ongeacht het gewicht. zelfs als ik een blikje opentrek zie ik er zo uit. gelukkig is powerliften geen schoonheidswedstrijd.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 21:50
Lekker hoor! Ook leuk dat iemand gewoon filmpjes plaatst ipv alleen maar praat over lifting weights (zoals ik zelf ;)).

Eerste gedachte bij de def DL is dat je relatief veel je knieën buigt (bijna clean positie?), maar ligt ook aan de flexibiliteit van je hamstrings (?).

Bij de squats valt mij op dat bij het uitkomen van de bottom positie (super goede diepte!) je knieën iets naar binnen kantelen.

Maar denk dat dit beide niets nieuws voor je is.. Ben benieuwd wat anderen zien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 17:04
@Zuluman Erg mooi om te zien. Motiveert altijd enorm voor mij om ook richting dit soort gewichten te komen.
Ik zie wel dat je de squats veel sneller doet dan ik. Ik zal daar is op letten neem teveel tussenpauze denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

@Requiem19 Bij deficit deadlifts moet je wat lager idd en is de nadruk veel meer op legdrive maar tegelijkertijd is de tijd dat je rug onder spanning is ook wat langer. Hier een oude video van mijn reguliere deadlift vorm van een jaar of 3 geleden..

VinnyAMS schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:18:
@Zuluman Erg mooi om te zien. Motiveert altijd enorm voor mij om ook richting dit soort gewichten te komen.
Ik zie wel dat je de squats veel sneller doet dan ik. Ik zal daar is op letten neem teveel tussenpauze denk ik.
Ikzelf doe even een nieuwe ademteug tussendoor anders val ik flauw. maar hoe zwaarde hoe langer er tussen zit.

[ Voor 42% gewijzigd door Zuluman op 25-11-2020 14:26 ]

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-09 06:44
metallicattim schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:26:
[...]

Als je naar het filmpje kijkt, zie je duidelijk dat je heupen eerder bewegen dan de stang, je zit dus te laag met je heup.
Dat zag ik ook, net als dat de stang nog iets naar me toe rolt voordat ik omhoog ga.

Verder ga ik normaal in de sets inderdaad gewoon netjes terug naar beneden. De set van 3x hier voor met 110kg ook, maar omdat alles zo lekker liep dacht ik, ik probeer (en film) een keer een (1/2e) pr. Wat achteraf geen pr was maar een evenaring van een paar weken geleden.
AdmiraalTimbo schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:12:
[...]
Om hier nog even op terug te komen, lijkt me super tof om eens bij elkaar te komen. Ben alleen totaal geen Power lifter. Maar ook bij gewone fitness oefeningen is feedback altijd fijn en goed om te hebben. Zelf 27 jaar dus nog relatief jong denk ik dan.
Zelfde geldt voor mij, feedback op oefeningen kan nooit kwaad. Vandaar dat ik gisteren een filmpje online durfde te gooien. Maar irl is natuurlijk leuker ;-)

[ Voor 30% gewijzigd door Snowmiss op 25-11-2020 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retoohs
Snowmiss schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:05:
Verder ga ik normaal in de sets inderdaad gewoon netjes terug naar beneden. De set van 3x hier voor met 110kg ook, maar omdat alles zo lekker liep dacht ik, ik probeer (en film) een keer een (1/2e) pr. Wat achteraf geen pr was maar een evenaring van een paar weken geleden.
Ik denk dat er nog wel meer in zit gezien de stang nog redelijk snel omhoog ging. Helemaal met de techniek tips die je hier hebt gekregen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uJe5zUaFESOxR8QOBnoURtFhI8E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HuWX1RVk7bTl5RbAuUUoJgYu.jpg?f=fotoalbum_large
Dit is trouwens mijn 'homegym', verder nog wat los spul zoals dummbell weerstandbanden etc maar dat is geen foto waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:39:
[Afbeelding]
Dit is trouwens mijn 'homegym', verder nog wat los spul zoals dummbell weerstandbanden etc maar dat is geen foto waard.
welke oefeningen doe je ermee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Salvatron schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:42:
[...]

welke oefeningen doe je ermee?
Ik heb een programma met progressies.
Ik werk toe naar een front lever en ik zit nu op Static: Tuck FL Hold.
Verder pullups, ik werk toe naar volledige ring dips en die zijn veel moeilijker dan dips in de gym doen op zo'n apparaat. Rows, bicep curls, triceps. Verder nog wat vloerwerk zoals L-sit handstand en planche.

https://antranik.org/register/get-rings-routine/
Dit programma een keer gekocht voor 25 dollar, is z'n geld wel waard eerlijk gezegd terwijl ik het liefst alles gratis doe of piraat speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Leroy1909 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:19:
Er is wel een verschil tussen het gewicht gewoon laten vallen en mee naar beneden gaan. Denk ook niet dat je bij je 1rm, of PR poging de stang rustig naar beneden kan laten gaan als je voor de volle 100% dat ding omhoog hebt getrokken.
Precies, vandaar dat die records dan ook halve reps zijn. :P

Ik snap het wel, als het gaat om een record qua tillen dan is alleen omhoog van belang. Maar records doe je dan ook voor de Bokito-factor, niet als specifieke training.
Nadeel van gecontroleerd terug noemde je ook al ergens, want wat noem je dan gecontroleerd? Hoe snel mag hij gaan? Dat is bijna niet te standaardiseren dus is alleen naar omhoog liften kijken logischer voor dat soort acties.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Leroy1909
Requiem19 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:15:
Lekker hoor! Ook leuk dat iemand gewoon filmpjes plaatst ipv alleen maar praat over lifting weights (zoals ik zelf ;)).

Eerste gedachte bij de def DL is dat je relatief veel je knieën buigt (bijna clean positie?), maar ligt ook aan de flexibiliteit van je hamstrings (?).

Bij de squats valt mij op dat bij het uitkomen van de bottom positie (super goede diepte!) je knieën iets naar binnen kantelen.

Maar denk dat dit beide niets nieuws voor je is.. Ben benieuwd wat anderen zien :)
Yep dat is normaal bij een deficit. Je gaat toch een kleine 6cm lager om die stang te pakken.

Mijne is wel vanuit een minder goede hoek dan van Zuluman, maar qua positie komt het vrijwel overeen
Dit is een 8cm verhoging

[YouTube: Deficit dl 260kg beltless]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroy1909
Gonadan schreef op woensdag 25 november 2020 @ 17:11:
[...]

Precies, vandaar dat die records dan ook halve reps zijn. :P

Ik snap het wel, als het gaat om een record qua tillen dan is alleen omhoog van belang. Maar records doe je dan ook voor de Bokito-factor, niet als specifieke training.
Nadeel van gecontroleerd terug noemde je ook al ergens, want wat noem je dan gecontroleerd? Hoe snel mag hij gaan? Dat is bijna niet te standaardiseren dus is alleen naar omhoog liften kijken logischer voor dat soort acties.
Nee precies, dat is het 'm ook. Gecontroleerd is voor jou wat anders dan voor mij. Als je 'm maar naar beneden 'begeleid'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
Leroy1909 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 17:23:
[...]

Yep dat is normaal bij een deficit. Je gaat toch een kleine 6cm lager om die stang te pakken.

Mijne is wel vanuit een minder goede hoek dan van Zuluman, maar qua positie komt het vrijwel overeen
Dit is een 8cm verhoging

Holy moly 260 kg DL respect!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leroy1909
Zuluman schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:11:
Vandaag weer smolov hervat. de spierpijn was intens na 2 weken niks doen. Vandaag weer squats en deficit deadlifts. Als je goed luistert (vanaf 142,5kg) dan hoor je goed mijn ademhaling (vaslava) bij de squats. En wat vinden jullie van mijn deficit deadlift vorm? :-) en nee ik heb geen pijn. ik kijk gewoon heel lelijk als ik mezelf inspan. ongeacht het gewicht. zelfs als ik een blikje opentrek zie ik er zo uit. gelukkig is powerliften geen schoonheidswedstrijd.

[YouTube: squats 25-11-2020]
[YouTube: defecit deadlifts after squats 25-11-2029]
Beetje kneecave, maar jezus jij gaat wel diep hoor, respect.
Voor de rest hele nette vorm _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Leroy1909 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 17:24:
Nee precies, dat is het 'm ook. Gecontroleerd is voor jou wat anders dan voor mij. Als je 'm maar naar beneden 'begeleid'.
In mijn optiek gaat het om zorgen dat je rug niet als spaghetti achter de barbell aan gaat, volgens mij is dat voor jou hetzelfde als ik het zo zie. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroy1909
Snowmiss schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:05:
[...]

Dat zag ik ook, net als dat de stang nog iets naar me toe rolt voordat ik omhoog ga.

[...]

Zelfde geldt voor mij, feedback op oefeningen kan nooit kwaad. Vandaar dat ik gisteren een filmpje online durfde te gooien. Maar irl is natuurlijk leuker ;-)
Een rolling start is niet erg hoor bij de DL, is meer een strongman deadlift, zie je in andere takken niet echt. Het heeft geen voordeel of nadeel voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroy1909
Gonadan schreef op woensdag 25 november 2020 @ 17:28:
[...]

In mijn optiek gaat het om zorgen dat je rug niet als spaghetti achter de barbell aan gaat, volgens mij is dat voor jou hetzelfde als ik het zo zie. :P
Hahahahaha yep!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
Na wat ik eerder deelde, heb ik er ondertussen 2 PT sessie opzitten. Wat leer ik veel van zeg! Ook het trainingsschema wat ik eerder deelde begint aardig te wennen. Tegelijkertijd is het gewoon tof om af en toe Wesley vissers in het echt te zien trainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
.

[ Voor 99% gewijzigd door AdmiraalTimbo op 25-11-2020 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:25

Vuvuzela

My spire is forming

Leroy1909 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 17:28:
[...]
Een rolling start is niet erg hoor bij de DL, is meer een strongman deadlift, zie je in andere takken niet echt. Het heeft geen voordeel of nadeel voor zover ik weet.
Vziw doen ze het bij strongman om nog ff te kunnen ademen en de stretch reflex wat net wat kan helpen. Maar dan snap ik weer niet dat je het bij PL niet ziet, misschien mag het daar niet?

Mijn normale DL ziet ongeveer uit als jullie deficit deadlifts. Ik zal wel gekke verhoudingen hebben in lengte van ledematen :') ook de reden dat ik het amper doe. Voel me niet helemaal comfortabel. Ik hou het nu op Romanian DL's

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroy1909
Vuvuzela schreef op woensdag 25 november 2020 @ 18:37:
[...]

Vziw doen ze het bij strongman om nog ff te kunnen ademen en de stretch reflex wat net wat kan helpen. Maar dan snap ik weer niet dat je het bij PL niet ziet, misschien mag het daar niet?

Mijn normale DL ziet ongeveer uit als jullie deficit deadlifts. Ik zal wel gekke verhoudingen hebben in lengte van ledematen :') ook de reden dat ik het amper doe. Voel me niet helemaal comfortabel. Ik hou het nu op Romanian DL's
Het is gewoon toegestaan op wedstrijden, geen idee waarom niemand het eigenlijk doet. Wellicht heeft het te maken met de straps en grip die strongmen gebruiken? Je ziet er nooit mixed grip.

Iedereen zn vorm is wat anders hoor, voelt het niet comfortabel in je lichaam of hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Leroy1909 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 17:23:
[...]

Dit is een 8cm verhoging

Beest!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VinnyAMS
Vandaag deze https://www.fitshop.nl/ta...ijs-per-stuk-tf-pl50-0125 besteld. De 5kg variant. Kan ik i.i.g. mijn OHP opstarten. Olympische halterstang ook binnen en de lock jaws ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leroy1909
VinnyAMS schreef op woensdag 25 november 2020 @ 18:50:
Vandaag deze https://www.fitshop.nl/ta...ijs-per-stuk-tf-pl50-0125 besteld. De 5kg variant. Kan ik i.i.g. mijn OHP opstarten. Olympische halterstang ook binnen en de lock jaws ook.
Damn, wat zijn de plates duur geworden zeg. Prijzen zijn per stuk!

Een van de weinige die niet zijn gestegen in prijs:
https://www.rogueeurope.e...brated-kg-steel-plates-eu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
@Leroy1909 Klopt. Schrok ik ook van. Toch ook maar deze meteen erbij gedaan.

2x TF-PL50-1500 - Taurus Polyurethaan Halterschijven 50 mm pro 15 kg
2 x TF-PL50-1000 - Taurus Polyurethaan Halterschijven 50 mm pro 10 kg

Kan ik voorlopig vooruit. Nu nog een halterbankje en dan wel even klaar met de inverstering :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leroy1909
Scalpers lol

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

Wat is goed.
Als ik m in slowmo bekijk dan zie ik dat je lats goed aanspant, borst vooruit doet, knieeen zitten mooi naast je armen, onderrug is goed recht en je bovenrug is wat gekromd vanwege je scoliose vermoed ik.

Verbeterpunt
Je gaat iets te snel omhoog met je achterwerk. Iets langer je billen omlaag houden. Je initiele startpositie is prima. Iemand merkt op dat je te hoog begint maar daar ben ik het niet mee eens. Je schiet te snel omhoog met je billen.

Probeer 1 punt tegelijk te verbeteren. Ik heb alleen de belangrijkste genoemd.

Alan legt het altijd helder uit.

• Leroy1909
Zuluman schreef op woensdag 25 november 2020 @ 20:16:
[...]

Wat is goed.
Als ik m in slowmo bekijk dan zie ik dat je lats goed aanspant, borst vooruit doet, knieeen zitten mooi naast je armen, onderrug is goed recht en je bovenrug is wat gekromd vanwege je scoliose vermoed ik.

Verbeterpunt
Je gaat iets te snel omhoog met je achterwerk. Iets langer je billen omlaag houden. Je initiele startpositie is prima. Iemand merkt op dat je te hoog begint maar daar ben ik het niet mee eens. Je schiet te snel omhoog met je billen.

Probeer 1 punt tegelijk te verbeteren. Ik heb alleen de belangrijkste genoemd.

Alan legt het altijd helder uit.

[YouTube: How To Deadlift: Starting Strength 5 Step Deadlift]
Moest je de barbel nou bewegen of niet? >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

Leroy1909 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 12:56:
[...]

Moest je de barbel nou bewegen of niet? >:)
DO NOT MOVE THE BARBELL!

voor jou de tips van austin Baraki

• Leroy1909
Zuluman schreef op donderdag 26 november 2020 @ 12:58:
[...]

DO NOT MOVE THE BARBELL!

voor jou de tips van austin Baraki

[YouTube: Common Deadlift Errors ft. Austin Baraki]
Hahahaha nu is het duidelijk.
De paused deadlift heeft bij mij overigens wel goed geholpen om ook meer controle over het heup gedeelte gekrijgen, zodat je glutes niet eerst omhoog schieten en dan je bovenlichaam volgt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Leroy1909
Na vorige week een PR met squat te hebben neergezet, 270kg, nu weer naar beneden met gewicht en een squat variatie toegevoegd om mn start onderin te verbeteren, paused squat.
Gisteren mee begonnen, 200kg 4 reps 3 sets. Pauze kan iets langer, diepte is voor IPF standaarden ok. De mobility van @Zuluman man ik niet :P.

Het idee is om deze naast de normale squat elke week erbij te doen, om zo volgend jaar de 300kg te kunnen squatten.

[YouTube: Paused squat 200x4]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• metallicattim
Leroy1909 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:07:
Na vorige week een PR met squat te hebben neergezet, 270kg, nu weer naar beneden met gewicht en een squat variatie toegevoegd om mn start onderin te verbeteren, paused squat.
Gisteren mee begonnen, 200kg 4 reps 3 sets. Pauze kan iets langer, diepte is voor IPF standaarden ok. De mobility van @Zuluman man ik niet :P.

Het idee is om deze naast de normale squat elke week erbij te doen, om zo volgend jaar de 300kg te kunnen squatten.

[YouTube: Paused squat 200x4]
Man man man, ik sta soms nog langzamer op ZONDER gewicht in mijn nek :9

Nice! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leroy1909
metallicattim schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:19:
[...]

Man man man, ik sta soms nog langzamer op ZONDER gewicht in mijn nek :9

Nice! _/-\o_
Ik vandaag ook :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Heb jij van die speciale beugels in je toilet? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

Mijn 160kg paused squat net voor de lock-down. ik was in voorbereiding voor mijn eerste powerliftmeet in mijn box. die dus helaas niet doorging.

• Leroy1909
Gonadan schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:29:
Heb jij van die speciale beugels in je toilet? :D
Hahaha nodig ja, en een traplift aub :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leroy1909
Zuluman schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:30:
mijn paused squat net voor de lock-down. ik was in voorbereiding voor mijn eerste powerliftmeet in mijn box. die dus helaas niet doorging.

[YouTube: Paused Squat 2020 03 14]
Die diepte, damn blijf het bizar vinden. Erg lange pauze ook, goed hoor. Hoeveel kg heb je hier?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

Leroy1909 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:34:
[...]

Die diepte, damn blijf het bizar vinden. Erg lange pauze ook, goed hoor. Hoeveel kg heb je hier?
160kg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leroy1909

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Zo hee, daar haal je wel alle mogelijkheid tot discussie weg of het wel atg was. :D
Ziet er goed uit zo.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tincahunter
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-04-2022
Ik heb nu een weekje whey hydro van XXL. Het spul gaat niet klonteren, smaakt goed (chocolade hazelnoot) en is licht op de maag. Ik neem det direct na de training met een hand vol rode druiven en 4 mais wafels. Ik at namelijk niet direct na de training een maaltijd, daar zat nog wel 2 tot 3 uur tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tincahunter schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:51:
Ik heb nu een weekje whey hydro van XXL. Het spul gaat niet klonteren, smaakt goed (chocolade hazelnoot) en is licht op de maag. Ik neem det direct na de training met een hand vol rode druiven en 4 mais wafels. Ik at namelijk niet direct na de training een maaltijd, daar zat nog wel 2 tot 3 uur tussen.
Dikke onzin Hydrolisaat whey-eiwit. Concentraat is het beste te verwerken, bij opstaan kun je Isolaat nemen.
Hydro met smaak ? Dan is je kwaliteit ook minder
Dat is puur niet te vreten,maar hoort wel puur te zijn. Zonde van je geld. dat is al;leen van belang voor wedstrijd BB'ers

[ Voor 7% gewijzigd door Hackus op 27-11-2020 15:21 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tincahunter
Ik lette er eigenlijk niet op hydrolisaat of isolaat. Er zit weinig suiker en vet dat vind ik een plus en ik las iets dat het geen allergische reacties veroorzaakt wat is het verschil tussen hydrolisaat en isolaat? Troep voor smaak zit in elke whey?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tincahunter schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:46:
Ik lette er eigenlijk niet op hydrolisaat of isolaat. Er zit weinig suiker en vet dat vind ik een plus en ik las iets dat het geen allergische reacties veroorzaakt wat is het verschil tussen hydrolisaat en isolaat? Troep voor smaak zit in elke whey?
Hydrolisaat is het verste voorverwerkt, Isolaat iets minder, en concentraat het minste. Waar laatste het beste is voor je maag/lichaam om te verwerken, maar wordt minder snel opgenomen dan Isolaat. en Hydrolisaat nog sneller.
Tegenwoordig zie je vaak mixen van, maar ik kies altijd het pure natural product. Iso en Casseine of concentraat
smaakloos wen je snel aan, en je kunt er zelf wat van smaakstof aan toevoegen als je wilt.
Ranja-zero of anders. Voordeel is ook dat je niet altijd met Choco/strawberry shake zit 2-5kg

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Zelf kies ik altijd voor isolaat omdat het minder als budgetproduct neergezet wordt. Concentraat moet vaak zo goedkoop mogelijk zijn wat de kwaliteit en oplosbaarheid niet altijd ten goede komt.
Onder de streep maakt het natuurlijk weinig uit want het is maar een aanvulling op je voeding en als je eetpatroon in orde is dan is het niet meer dan een puntje op de 'i'.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Thnx voor de input. Ik houd t Wel even bij uit de losse pols. Apps vind ik weer vrije veel werk. Gisteren weer geweest. Was prima workout. Niet te hard, gewoon willekeurig wat doen. De machine voor de lat pull was wat onwennig.

Ik vraag me ook af, wat ga je zien/merken. Na 2 weken ongeveer beetje regelmatig push-ups doen heb ik t idee / gevoel dat m'n borst wat beter is. Iet visueel maar t voelt anders. Centimeter lint erop leggen en meten? Na paar weken zal er toch iets te meten moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
@Blomminator er zijn omtrekmeters te koop.
Ik heb er één besteld van virtuafit, maar bij body&fit shop zijn ze goedkoper las ik hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Omtrekmeters? Dat is toch gewoon een meetlint? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
@Blomminator @Gonadan
Het gratis meetlint bij de praxis /ikea vlodoet ook 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bij Action koop je een meetlint voor euro dacht ik, 150cm lang.
Als je geen dikke pens hebt, voldoet die prima.
Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/7pBDBR85l8BG/550x381.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Zoiets heb je toch gewoon in huis? Of ben ik al ouderwets? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
Had wel een rolmaat.
Gonadan schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 18:54:
Zoiets heb je toch gewoon in huis? Of ben ik al ouderwets? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Misschien nog een andere tip voor mensen die hun maten etc willen bijhouden

https://apps.apple.com/nl...-metrics/id689103320?l=en

sowieso weeg ik elke dag + het verpercentage, maar maandelijks doe ik ook wat maten + voortgangsfoto’s.

Als je meerdere maanden hebt kun je zo’n ‘morph’-filmpje afspelen van je voortgang :P

Best wel grappig gemaakt, je kunt een andere iphone of ipad als remote cam gebruiken zodat je op de goede plek staat :+

Nouja ik vond het grappig, heb al heel lang geen voortgangfoto’s meer gemaakt maar ik heb daar wel veel aan gehad tijdens mijn afvalrace.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r66hBU6JK_ZGC-9lH4MfSb4AenU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M6bAVLwpUKsseqUP8lFnJvPs.jpg?f=fotoalbum_large

Beter laat als nooit zeggen we dan maar, wel een voordeel van een gym die open is wanneer jij wilt. Je kan met een app gewoon de voordeur openen. Je eigenmuziek aanzetten over de mega speakers in de gym en gaan!!.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tincahunter
Vandaag weer rug (traps), achterkant schouders en biceps voor de 2e keer deze week, ik heb er veel zin in. De gewichtjes gaan ook langzaam om hoog met de wat hogere herhalingen. Ik zit nu weer op het gewicht van een maand terug maar ik hoef er minder moeite voor te doen. Ik moest toch wel even de boel wat laten herstellen want echt tot failure gaan gaat wel zwaar worden als je ook wat vet kwijt wil en dus niet bulk.

Edit

Ik ga de volgende keer voor een smaakloos whey isolaat voor door de havermout in de ochtend om wat eiwitten aan te vullen die sneller word opgenomen en dan neem ik dat ook na de training door amandelmelk met wat fijne havermout in plaats van maiswafels

[ Voor 23% gewijzigd door Tincahunter op 28-11-2020 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Van 't weekend even 200 schoolbord krijtjes gekocht op Amazon, via Prime shipping net iets meer dan 2 euro en de volgende dag in huis. Nu kan ik keurig op mijn rack de juiste hoogtes per oefening voor de monolift en de safeties opschrijven zodat het wisselen een stuk sneller gaat.

Dat is wel het nadeel van thuis training, elke wisseling van oefening kost tussen de anderhalf en drie minuten aan tijd om gewichten en attachments te wisselen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je hebt toch rust tussen je oefeningen?
Ik zie opruimen van schijven ook als onderdeel van de workout ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Oh zeker, ik plan zo'n anderhalve minuut rust tussen de oefeningen maar daar ga ik eigenlijk wel altijd overheen. Op zich natuurlijk geen ramp maar het is wel een nadeel die je op de sportschool minder snel hebt.

Tot nu toe bevalt het totale plaatje meer dan prima, zou dit niet in willen ruilen voor een sportschool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Iig wel de garantie dat je daarna door kan trainen, ipv het risico dat een ander je rack of apparaat, dumbbells etc in gebruik heeft :P

Dat levert meestal meer tijd en frustratie op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Tsurany schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:29:
Oh zeker, ik plan zo'n anderhalve minuut rust tussen de oefeningen maar daar ga ik eigenlijk wel altijd overheen. Op zich natuurlijk geen ramp maar het is wel een nadeel die je op de sportschool minder snel hebt.

Tot nu toe bevalt het totale plaatje meer dan prima, zou dit niet in willen ruilen voor een sportschool.
Wat voor oefeningen doe je dat je genoeg hebt aan anderhalve minuut rust? En op welke intensiteit? Bij eenvoudige isolatie oefeningen heb ik genoeg aan een minuutje, maar bij alle fatsoenlijke oefeningen heb ik wel 3 minuten nodig, anders lig ik na een half uur te kotsen in de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

LuNaTiC schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:30:
Iig wel de garantie dat je daarna door kan trainen, ipv het risico dat een ander je rack of apparaat, dumbbells etc in gebruik heeft :P

Dat is zeker weer een voordeel :)
joepP schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:46:
[...]

Wat voor oefeningen doe je dat je genoeg hebt aan anderhalve minuut rust? En op welke intensiteit? Bij eenvoudige isolatie oefeningen heb ik genoeg aan een minuutje, maar bij alle fatsoenlijke oefeningen heb ik wel 3 minuten nodig, anders lig ik na een half uur te kotsen in de hoek.
Bijvoorbeeld van de OHP naar een Cable Extension, dan moet ik eerst de stang leeg halen van gewichten en opruimen, dan de lat pulley aan m'n bankje vast maken en dan weer gewichten plaatsen. Normaal zou een minuutje aan tijd genoeg zijn maar tenzij ik ga racen heb ik net wat meer tijd nodig om alles om te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

LuNaTiC schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:30:

Heel boos kijken en intimiderend vragen hoeveel setjes ze nog moeten wil nogal eens helpen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leroy1909
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2020 @ 17:00:
[...]

Heel boos kijken en intimiderend vragen hoeveel setjes ze nog moeten wil nogal eens helpen :+
9 van de 10 keer is het antwoord nog 1 set hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tincahunter
Gisteren heb ik nog borst voor en zijkant schouders en triceps voor de 2e keer afgelopenweek getraind en vandaag stond benen op het programma. Ik uit bed en had al wat last van de onderrug dus ik denk van even bewegen beetje dynamische rek oefeningen in de hoop dat het weg trekt. Maar over de dag werd mijn rug steeds stijver onderin en puinlijker tijden opstaan of een bepaalde houding echt pijn die er in schiet waar je het zweet van uit breekt. Ik heb dit vaker gehad in het verleden, zo uit het niets terwijl de dag er voor niets is geforceerd of overbelast. Dit is echt weer balen want dit duurt meestal weer 2 dagen voor ik weer normaal kan lopen en trainen en de pijn is soms zo erg dat ik er niet van slaap.of overeind kan komen. Wat ik wel doe zij stukjes wandelen want anders zit ik op de duur helemaal vast.
Iemand enig idee wat dit kan zijn. Ik heb zo iets 1 of 2 keer per jaar uit het niets na dat ik wakker word. O ja de pijn trekt op de duur ook de buik in en onder in de bekken. Jaren terug straalde het ook uit naar de benen. Ga je naar de fysiotherapie en zeggen ze kan een spierkramp zijn want er is niets te vinden. No way dat ik weer lopen en trainingen wil overslaan, zit er sterk aan te denken om toch te trainen met een tramadol op.zo pist ben ik er van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tincahunter schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:13:
No way dat ik weer lopen en trainingen wil overslaan, zit er sterk aan te denken om toch te trainen met een tramadol op.zo pist ben ik er van.
Blijf daar maar van af!
Je zult je wel iets verrekt hebben, of afgelopen nacht kou gevat op je rug.

[ Voor 60% gewijzigd door Hackus op 30-11-2020 19:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leroy1909
Gisteren heb ik nog borst voor en zijkant schouders en triceps voor de 2e keer afgelopenweek getraind en vandaag stond benen op het programma. Ik uit bed en had al wat last van de onderrug dus ik denk van even bewegen beetje dynamische rek oefeningen in de hoop dat het weg trekt. Maar over de dag werd mijn rug steeds stijver onderin en puinlijker tijden opstaan of een bepaalde houding echt pijn die er in schiet waar je het zweet van uit breekt. Ik heb dit vaker gehad in het verleden, zo uit het niets terwijl de dag er voor niets is geforceerd of overbelast. Dit is echt weer balen want dit duurt meestal weer 2 dagen voor ik weer normaal kan lopen en trainen en de pijn is soms zo erg dat ik er niet van slaap.of overeind kan komen. Wat ik wel doe zij stukjes wandelen want anders zit ik op de duur helemaal vast.
Iemand enig idee wat dit kan zijn. Ik heb zo iets 1 of 2 keer per jaar uit het niets na dat ik wakker word. O ja de pijn trekt op de duur ook de buik in en onder in de bekken. Jaren terug straalde het ook uit naar de benen. Ga je naar de fysiotherapie en zeggen ze kan een spierkramp zijn want er is niets te vinden. No way dat ik weer lopen en trainingen wil overslaan, zit er sterk aan te denken om toch te trainen met een tramadol op.zo pist ben ik er van.
Klinkt alsof je glutes/onderrug een tik heeft gehad tijdens het trainen maar je dit niet hebt gemerkt omdat je warm bent op dat moment.
Het kan ook dat er een wervel iets naar binnen gekanteld is. Ik weet niet waar je woont, maar ik heb een goede fysio in Willemstad waar ik nu al 12 jaar kom. Je kunt me een DM sturen als je zn contact details wilt. Ik ga er nu nog steeds heen en vaak na 1-2 behandelingen ben ik van het probleem af.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

@Tincahunter
YouTube: Do This Stretch First Thing EVERY Morning (INSTANT RELIEF!)
YouTube: How to Get a Strong Low Back | DO THIS EVERY DAY! vanaf 5.13 ofzo ik doe het gewoon op een stoel, en de laatste is ook fijn

Ik weet niet of Jeff Cavaliere hier gewaardeerd wordt, maar dit hielp mij behoorlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2020 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Tatsu is toch Fysiotherapeut, of zit ik compleet verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroy1909
Hackus schreef op maandag 30 november 2020 @ 21:21:
@Tatsu is toch Fysiotherapeut, of zit ik compleet verkeerd ?
Volgens mij heb je gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tincahunter
Over die Tramadol was uit frustratie, ik zag ze toevallig liggen bij mijn ouders thuis want mijn moeder had ze tegen de pijn toen ze haar heup brak door dat een hond tegen haar fiets op sprong. Ik heb gisteren alleen wat paracetamol 4x2x500mg gepakt maar vandaag is dat ook niet meer nodig. Vanmorgen werd ik al weer hoopvol wakker want de pijn is bijna weg. Ik kan weer normaal opstaan en loop niet meer alsof ik moet poepen. Ik hou voor het geval nog een extra rustdag qua gewichttraining al voelt het wel aan dat ik de benen en core vandaag kan trainen. Of toch isschien licht trainen vanavond, ik kijk het aan in de loop van de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Bekend verhaal....
ByteMe_ schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:49:
[...]

Vorig jaar tijdens de verbouwing van de tuin de rug erg overbelast door iets van 30 zakken grond(35-40kg) te ijverig willen te sjouwen naar de stort.

Ik had al lange tijd een pijn die langzaam afnam (maanden), met sporten voelde ik het ook opspelen. Was bijna weg, totdat ik maanden later een 60x60 steen wilde tillen (niet eens rare houding) en het gigantisch erin schoot, ik kon de dag bijna niet meer lopen, dacht dat ik een hernia had oid. Maar na bepaalde oefeningen ging het weer weg en dit jaar eigenlijk weinig last meer gehad. Maar ik kijk wel uit. Daarom ook erg bezig met die form zo goed mogelijk krijgen.

De bent-over barbell row werkt wel beter moet ik zeggen. Maar ik wil die DL ook gewoon kunnen als compound. Ik wil genoeg variatie om voldoende spieren aan te spreken.
Sterker nog: 1.5 week terug kreeg ik het weer :( oppakken van een lichte stoel tijdens stofzuigen en kon weer niks. Ik moest die dag ook nog mn vrouw ophalen in de auto, wat een verschrikking die paar km. En na een paar dagen was het weer weg.

Gisteren weer vol aan de training, geen probleem 8)7

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tincahunter
De laatste keer was voor mij ergens vorig jaar tijdens het oppakken van een flesje shampoo😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leroy1909
Tincahunter schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 08:23:
Over die Tramadol was uit frustratie, ik zag ze toevallig liggen bij mijn ouders thuis want mijn moeder had ze tegen de pijn toen ze haar heup brak door dat een hond tegen haar fiets op sprong. Ik heb gisteren alleen wat paracetamol 4x2x500mg gepakt maar vandaag is dat ook niet meer nodig. Vanmorgen werd ik al weer hoopvol wakker want de pijn is bijna weg. Ik kan weer normaal opstaan en loop niet meer alsof ik moet poepen. Ik hou voor het geval nog een extra rustdag qua gewichttraining al voelt het wel aan dat ik de benen en core vandaag kan trainen. Of toch isschien licht trainen vanavond, ik kijk het aan in de loop van de dag.
Zolang je niks meer voelt ff rustig aan doen deze training, ff morgen aankijken en als alles ok voelt gewoon vol gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tincahunter
Ik heb alleen squats gedaan, 3 setjes van 5 reps box squat, 3 setjes van 5 reps normale back squat met wat lichter gewicht en 3 setjes van 5 reps pauze squat met nog wat lichter gewicht. Alles vrij licht.
Pagina: 1 ... 40 ... 124 Laatste

Let op:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.