Het Krachtsport Topic - Deel 1 Overzicht

Pagina: 1 ... 38 ... 124 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tincahunter
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-04-2022
Ik train in een home gym dus ik heb niet veel opties zoals de leggpress. En waarom ik de legcurl niet doe is meer omdat het een tijd terug niet goed aanvoelde qua houding op het bankje. Ik zal een opzoek gaan naar de Bulgarian squat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Dit idee:

Afbeeldingslocatie: https://www.dutch4health.nl/wp-content/uploads/2017/10/3a8519892ba45222faa607530677d06c.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leroy1909
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-09 23:14
Single leg hip extension met een bench vind ik zelf erg goed voor hamstrings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tincahunter
Met deze oefening heb ik erg veel last van stabiliteit, mede door mijn smalle voeten en hypermobiele enkels. Met gewichten gaat het nog als ik niet te ver vooruit stap maar dan ligt de nadruk weer veel meer op de quadricep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tincahunter schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:31:
[...]

Met deze oefening heb ik erg veel last van stabiliteit, mede door mijn smalle voeten en hypermobiele enkels. Met gewichten gaat het nog als ik niet te ver vooruit stap maar dan ligt de nadruk weer veel meer op de quadricep
Meer op blote voeten lopen, en ga eens elke ochtend op 1 been staan in halve squat. begin eerst met 30sec, en bouw dat uit. goed je kuiten trainen en rekken helpt ook.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:52
[...]

Dan is het toch juist een goede oefening? :)

Stabiliteit die je daar opbouwt, helpt je ook in alle andere lifts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
[...]

Dat heeft niets met je enkels of smalle voeten te maken, maar met een gebrek aan oefening. Pak 'em gewoon met weinig gewicht aan het eind van elke training, en binnen een paar weken sta je wel stabiel. Dit is een absolute topoefening voor de homegym. Ik spreek uit ervaring, doe deze ook pas sinds korte tijd, het is echt de perfecte aanvulling op squats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 19:24

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
metallicattim schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:26:
Mijn punt was dat het hanteren van de juiste techniek, juist komt door dit soort trucjes :)

Net zoals een DL, die moet je niet visualiseren dat je de stang optilt (dan is de kans groot dat je je rug gaat gebruiken), maar dat je de grond wegduwt, dat soort dingen c.q. trucjes. Daardoor word je techniek beter (y)
Dat was niet mijn definitie van trucjes, maar als je hem zo ziet snap ik het inderdaad. Met trucjes doelde ik meer op latjes of andere hulpmiddelen die voorkomen dat je überhaupt aan je techniek hoeft te werken (gechargeerd).

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

[...]
Met deze oefening heb ik erg veel last van stabiliteit...
Da's normaal ;) Wordt vanzelf beter zoals Joep al zei.

Ps. Goed schoeisel (harde zolen) en een harde vloer helpen de stabiliteit.

[ Voor 14% gewijzigd door Philflow op 30-10-2020 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tincahunter
Vanaf morgen neem ik 2 dagen rust en ga ik de rest van de week minder setjes en herhalingen maken. Ik ben er nu wel weer aan toe na 5 weken want ik ben overdag wat vermoeid en de spieren voelen stram en vol aan. Normaal heb ik dit na 6 of 7 weken maar ja ik word ook ouder en het weer kan meespelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 15:28
Toch maar eens een bericht plaatsen in dit topic. Ivm met rugpijn die ik ervaar.

Ik heb nu al enige tijd last van pijn in de onderrug als ik benen train.
Nu heb ik 4,5 week stil gelegen met benen trainen ivm een hamstringblessure die ik opgelopen had bij het voetbal.

Vandaag weer eens een benentraining gedaan. Met dumbells van 7 kg.
- Dumbell split Squad
- Dumbell one leg romanian deadlift
- Dumbell back lunges

Dus echt laag in gewicht gepakt om niet te forceren voor in ieder geval de hamstring.
Maar na deze oefeningen voelde ik het echt al in de onderrug. Waardoor ik niet veel meer daarna kon doen.

Misschien mensen die deze ervaring ook hebben (of hebben gehad) en tips hebben voor mij?

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xeo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:18

Xeo

Wat ik zou doen, is een afspraak maken met een goede fysio.

Hij kan je helpen in het geval dat je bijvoorbeeld de oefening niet goed uitvoert ( ik zeg niet dat dat het geval is ) of hij kan issues met mobiliteit en of zwakte vast stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zartos
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 16:51
Wat mij opvalt is dat dit niet specifiek oefeningen zijn voor alleen de benen, maar allemaal oefeningen waar je ook de core flink meepakt. Het kan daarom volgens mij ook een stabiliteitsissue zijn.

You are not a beautiful and unique snowflake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
Xeo schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 20:10:
Wat ik zou doen, is een afspraak maken met een goede fysio.

Hij kan je helpen in het geval dat je bijvoorbeeld de oefening niet goed uitvoert ( ik zeg niet dat dat het geval is ) of hij kan issues met mobiliteit en of zwakte vast stellen.
Ja daar heb ik ook aan gedacht. Maar dacht vraag het eens hier mocht iemand hier ook ervaringen mee hebben gehad, voordat ik mijzelf meteen op de kosten jaag.
Zartos schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 21:34:
Wat mij opvalt is dat dit niet specifiek oefeningen zijn voor alleen de benen, maar allemaal oefeningen waar je ook de core flink meepakt. Het kan daarom volgens mij ook een stabiliteitsissue zijn.
Tips voor specifiek benen oefeningen?
Liefst zonder machines 🙊

Want deadlift en squat zijn ook belastend voor de core (lees: bij mij de onderrug)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Elke ochtend stretches doen voor je onderrug. En je zithouding op je stoel checken. Door dat laatste kreeg ik last van m'n onderrug, wat zich weer vertaalde met verkeerde houding met dl's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
jdiezrequejo schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 09:49:
[...]

Ja daar heb ik ook aan gedacht. Maar dacht vraag het eens hier mocht iemand hier ook ervaringen mee hebben gehad, voordat ik mijzelf meteen op de kosten jaag.

[...]

Liefst zonder machines 🙊

Want deadlift en squat zijn ook belastend voor de core (lees: bij mij de onderrug)
Eigenlijk moet je gewoon je onderrug fixxen want alleen been oefeningen leggen een bepaalde druk op je rug. Lunges in principe ook.

Want je zult moeten squatten en deafliften om je benen groter/sterker te maken. Je zou ook de leg press kunnen proberen, is wel een machine, als je hele lichaam maar goed op de bank houd en niet met je heupen omhoog komen tijdens de hele oefening dan zou het moeten kunnen (billen in de bank duwen)

[ Voor 21% gewijzigd door Turdie op 31-10-2020 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

jdiezrequejo schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 09:49:
[...]
Liefst zonder machines 🙊
Waarom geen machines? Als je last hebt van je onderrug zijn machines juist ideaal.

Zou mooi zijn als je je problemen met je onderrug kunt fixen natuurlijk, maar machines werken prima om je benen te trainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Philflow schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:25:
[...]

Waarom geen machines? Als je last hebt van je onderrug zijn machines juist ideaal.

Zou mooi zijn als je je problemen met je onderrug kunt fixen natuurlijk, maar machines werken prima om je benen te trainen.
Hangt af van de machine, sommige soorten leg presses helpen je ruggewervel om zeep. Ik kreeg hele vreemde gevoelens in mijn rug ooit, bleek uiteindelijk door zo'n leg press apparaat te komen. (zo eentje waarbij je ligt en de squat liggend uitvoert, dus niet een zittende leg press. Hierbij wordt je ruggenwervel kennelijk in elkaar gedrukt).

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Salvatron schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:45:
[...]

Hangt af van de machine, sommige soorten leg presses helpen je ruggewervel om zeep. Ik kreeg hele vreemde gevoelens in mijn rug ooit, bleek uiteindelijk door zo'n leg press apparaat te komen. (zo eentje waarbij je ligt en de squat liggend uitvoert, dus niet een zittende leg press. Hierbij wordt je ruggenwervel kennelijk in elkaar gedrukt).
Owh een vertical leg press

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Turdie schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:46:
[...]

Owh een vertical leg press
horizontaal volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Salvatron schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:45:
[...]

Met leg press moet je inderdaad nog steeds uitkijken maar leg extensions en leg curls zijn een stuk makkelijker, als je ze tenminste goed uitvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Zoiets?
Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/Jgyp7z0YqoK/869x1200.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

nee, je ligt horizontaal bij de ruggenwervelvernietiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Salvatron schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 16:14:
[...]

nee, je ligt horizontaal bij de ruggenwervelvernietiger
Deze dan?
Afbeeldingslocatie: https://fitwinkel.nl/resize/jHu7Dyhw_18807511962946.png/0/1100/True/sfeerbeelden-leg-press-hack-squat.png[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeronIT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-09 09:36
Nee, dat is de heck squat, vaak kun je deze machine ombouwen zodat je ligt en dan het gewicht omhoog duwt

[ Voor 4% gewijzigd door FeronIT op 31-10-2020 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Afbeeldingslocatie: https://www.fitnesszone.com/Merchant2/graphics/00000001/Body-Solid-GLPH1100-Leg-Press-Hack-Squat-Machine-fs.jpg

Deze heb je ook nog :)

En deze, die vind ik zelf prettig.

Afbeeldingslocatie: https://cdn3.volusion.com/aqyor.dadrn/v/vspfiles/photos/TGLegpr-2.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Philflow op 31-10-2020 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Turdie Doe gewoon barbell-squats !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Ik train full body dus doe ik ook. Squat wel paar per keer week, wil als het weer kan weer PL wedstrijden gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

volgens mij zoiets maar dan liggend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Salvatron schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 19:50:
[...]

volgens mij zoiets maar dan liggend
Zoiets?
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/f_Ru2Zg-Tc8/maxresdefault.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

zou kunnen maar dan de benen lager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
https://exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/SLLyingLegPress

Of anders staat hij hier vast tussen:
https://exrx.net/Lists/ExList/ThighWt#Quadriceps

Niet dat het heel veel uit maakt, want dat ligt meestal niet echt aan de machine zelf. Het kan je bewegingsvrijheid wellicht belemmeren of het makkelijk maken te weinig je core te gebruiken, maar dat zit meer in techniek dan het apparaat zelf.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Philflow schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:25:
[...]

Als je opgegeven hebt ooit je core sterk genoeg te maken voor beentraining zonder machines dan zou dat een oplossing kunnen zijn inderdaad. Mijn voorkeur zou toch zijn om het ook zonder te kunnen. Tenzij dat simpelweg niet realistisch is vanwege een hernia o.i.d.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
jdiezrequejo schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:26:
Toch maar eens een bericht plaatsen in dit topic. Ivm met rugpijn die ik ervaar.

Ik heb nu al enige tijd last van pijn in de onderrug als ik benen train.
Wat voel je precies? Waar zit de pijn precies en wat voor pijn is het?
Doe je verder nog iets aan core training of rugoefeningen?

Wat gebeurt er als je twintig keer gewoon zo je tenen aan raakt en weer rechtop gaat staan, heb je dan ook al last?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Gonadan schreef op zondag 1 november 2020 @ 13:14:
[...]

Als je opgegeven hebt ooit je core sterk genoeg te maken voor beentraining zonder machines dan zou dat een oplossing kunnen zijn inderdaad. Mijn voorkeur zou toch zijn om het ook zonder te kunnen. Tenzij dat simpelweg niet realistisch is vanwege een hernia o.i.d.
Dat heeft ook mijn voorkeur. Hier ging het om iemand die door een rug blessure geen been oefeningen kon doen die z'n rug belasten. Dan kun je in de tussentijd prima benen trainen met machines imo.

En ondertussen natuurlijk de nodige stappen nemen om de rug blessure te verhelpen/genezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Philflow schreef op zondag 1 november 2020 @ 13:23:
[...]

Dat heeft ook mijn voorkeur. Hier ging het om iemand die door een rug blessure geen been oefeningen kon doen die z'n rug belasten. Dan kun je in de tussentijd prima benen trainen met machines imo.

En ondertussen natuurlijk de nodige stappen nemen om de rug blessure te verhelpen/genezen.
Welke rugblessure?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Hij klaagt over pijn in zijn onderrug.

"Maar na deze oefeningen voelde ik het echt al in de onderrug. Waardoor ik niet veel meer daarna kon doen."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Philflow schreef op zondag 1 november 2020 @ 13:28:
Hij klaagt over pijn in zijn onderrug.

"Maar na deze oefeningen voelde ik het echt al in de onderrug. Waardoor ik niet veel meer daarna kon doen."
Iemand die z'n buikspieren gaat trainen met een slappe core kan ook pijn in z'n onderrug voelen, het kan van alles zijn. Bij een blessure zou ik verwachten dat je er in het dagelijks leven ook continu last van hebt, komt het puur na een training dan is het de verkeerde techniek of een ongetrainde core.

In die zin is het ook lastig beoordelen via een forum. Ik zou m'n geld zetten op flink wat core training en als dat niet helpt een fysio zoeken, dat is de veiligste weg. Waarbij ik met core training natuurlijk niet doel op loodzware deadlifts. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Vind ik ook allemaal goede adviezen. En als ie dan in de tussentijd zijn beenspieren echt wil trainen dan zijn leg extensions of leg curls echt geen gekke oefeningen, mi.

Het is niet voor niets dat veel hypertrofie studies deze oefeningen gebruiken. Het zijn simpele oefeningen die de bedoelde spieren goed trainen zonder dat er veel techniek bij komt kijken. Wil je ook core trainen dat zijn het inderdaad nutteloze oefeningen.

[ Voor 46% gewijzigd door Philflow op 01-11-2020 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Philflow schreef op zondag 1 november 2020 @ 13:39:
Vind ik ook allemaal goede adviezen. En als ie dan in de tussentijd zijn beenspieren echt wil trainen dan zijn leg extensions of leg curls echt geen gekke oefeningen, mi.
Het voordeel van die oefeningen is dat je ze gemakkelijker wat explosiever kunt uitvoeren, dat sluit beter aan bij voetbal wat zo te zien zijn sport is.
Ik kan uit ervaring vertellen dat zware DL of squat je niet per se beter maken in dynamische balsporten. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Omdat er dan ook geen rekening gehouden wordt met wat de hoofdzakelijke doel is: ondersteuning van de balsport.

Dan wil je wegblijven van hetgeen een negatieve impact heeft op de balsport.

Squats en deadlifts kunnen prima voor ondersteuning, mits er rekening gehouden wordt met de herstelcapaciteit.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Je doelt op het idee dat je op zaterdag nog beugels nodig hebt om van de WC te kunnen komen en dat je op zondag alweer verwacht lichtvoetig over het veld te dartelen? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
Gonadan schreef op zondag 1 november 2020 @ 13:16:
[...]

Wat voel je precies? Waar zit de pijn precies en wat voor pijn is het?
Doe je verder nog iets aan core training of rugoefeningen?

Wat gebeurt er als je twintig keer gewoon zo je tenen aan raakt en weer rechtop gaat staan, heb je dan ook al last?
Ik voel dan pijn bij het doen van de oefeningen waardoor ik dus (denk ik) ga compenseren. Voel de pijn echt in de onderrug in het midden. En wat voor pijn het is is lastig uit te leggen. Pijn door belasting in ieder geval.

Specifieke core training bv planking. En verder geen core trainingen dan ook de deadlift / squat.

Ikzelf ben niet zo lening maar als in mijn tenen aanraak heb in geen pijn/last. Het is echt alleen wanneer ik zware gewichten gebruik.

En klopt dat ik voetbal. Gezien jou ervaring ook hierin met voetbal en training. Welke oefeningen zou jij dan adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroy1909
jdiezrequejo schreef op zondag 1 november 2020 @ 17:12:
[...]

Ik voel dan pijn bij het doen van de oefeningen waardoor ik dus (denk ik) ga compenseren. Voel de pijn echt in de onderrug in het midden. En wat voor pijn het is is lastig uit te leggen. Pijn door belasting in ieder geval.

Specifieke core training bv planking. En verder geen core trainingen dan ook de deadlift / squat.

Ikzelf ben niet zo lening maar als in mijn tenen aanraak heb in geen pijn/last. Het is echt alleen wanneer ik zware gewichten gebruik.

En klopt dat ik voetbal. Gezien jou ervaring ook hierin met voetbal en training. Welke oefeningen zou jij dan adviseren?
Is het een stekende pijn, of kloppende zeurderige pijn? Een flinke onderrug pomp kan ook pijn doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
Leroy1909 schreef op zondag 1 november 2020 @ 17:43:
[...]

Is het een stekende pijn, of kloppende zeurderige pijn? Een flinke onderrug pomp kan ook pijn doen...
Stekende pijn niet. Meer een zeurderigere pijn. Merkte de laatste dagen ook naast spierpijn in mijn benen ook echt spierpijn in de onderrug. Dus vermoed dat deze dan toch te zwak is.

Dus ik hou mij aanbevolen voor tips van goede core trainingen. 💪🏽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Die zou het wel eens kunnen zijn ja.
Niet dat het heel veel uit maakt, want dat ligt meestal niet echt aan de machine zelf. Het kan je bewegingsvrijheid wellicht belemmeren of het makkelijk maken te weinig je core te gebruiken, maar dat zit meer in techniek dan het apparaat zelf.
In dit geval ligt het volgens mij wel aan het apparaat zelf, op internet zie je ook vaker gezegd worden dat een leg press een ruggenwervel-crusher is. Volgens mij zijn die apparaten gewoon slecht ontworpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

https://www.fit.nl/gezondheid/oefeningen-lage-rugklachten

Hier nog wat goede tips. Had vroeger ook wel last van dezelfde klachten maar mbv veel kickbokstraining (waar je beel buikspieren/core traint) en natuurlijk krachttraining heb ik er eigenlijk bijna geen last meer van.

In het begin met allerlei oefeningen zoals deadliften of barbell rows ging ik uit reflex met een holle rug te werk maar ook dat is gefixt.

M’n PT raadde ook aan om je onderrug zelf te trainen, met back extensions. Die was toen ik nog klachten had extra zwaar maar dat gaat nu ook stukken beter gelukkig.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Salvatron schreef op zondag 1 november 2020 @ 18:13:
In dit geval ligt het volgens mij wel aan het apparaat zelf, op internet zie je ook vaker gezegd worden dat een leg press een ruggenwervel-crusher is. Volgens mij zijn die apparaten gewoon slecht ontworpen.
Op internet lees je wel meer. :P
Het hangt er ook wel van af of je actief met je core en hele keten tot aan je schouders werkt of dat je als een zak aardappelen in zo'n slede ligt. Gezien het aantal press varianten wat je kunt vinden in alle sportscholen en het aantal mensen wat daar met plezier gebruik van maakt lijkt het mij sterk dat ze pertinent slecht voor je rug zijn. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroy1909
jdiezrequejo schreef op zondag 1 november 2020 @ 18:11:
[...]

Stekende pijn niet. Meer een zeurderigere pijn. Merkte de laatste dagen ook naast spierpijn in mijn benen ook echt spierpijn in de onderrug. Dus vermoed dat deze dan toch te zwak is.

Dus ik hou mij aanbevolen voor tips van goede core trainingen. 💪🏽
Herkenbaar... had het voorheen regelmatig, ook dat het ‘in mn rug schoot’. In die periode deed ik vaker squats in een smith machine of legpress, maar eigenlijk nooit losse squats. Ook geen deadlifts. Deed een tijdje specifiek core oefeningen voor het versterken van de onderrug, apart abs, hyper ext voor de onderrug. Het ging pas echt over toen ik goed ben gaan squatten en deadliften... nu alleen nog de spierpijn zo nu en dan. Doe nu overigens geen core oefeningen.

Mijn persoonlijke ervaring en mening: core oefeningen zijn lang niet zo effectief in het versterken van je lichaam+core dan de compounds, en dan langzaam zwaarder en zwaarder gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Salvatron schreef op zondag 1 november 2020 @ 18:13:
[...]

Die zou het wel eens kunnen zijn ja.

[...]

Gezien je geschiedenis met jouw rug heb ik ook het idee dat daar wat sprake kan zijn van beweegangst.

Het cherrypicken van het internet en woordgebruik zoals ruggenwervel-crusher is ook apart, imho.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Gonadan schreef op zondag 1 november 2020 @ 19:08:
[...]

Op internet lees je wel meer. :P
Het hangt er ook wel van af of je actief met je core en hele keten tot aan je schouders werkt of dat je als een zak aardappelen in zo'n slede ligt. Gezien het aantal press varianten wat je kunt vinden in alle sportscholen en het aantal mensen wat daar met plezier gebruik van maakt lijkt het mij sterk dat ze pertinent slecht voor je rug zijn. ;)
Niet alle pressvarianten, met de zittende leg press heb ik nooit problemen gehad. Die liggende variant echter wel, en het valt te begrijpen hoe dat komt: je ligt op je rug en je schouders dragen het gewicht, waardoor je blijkbaar problemen kunt krijgen met de ruggenwervel.
Tatsu schreef op zondag 1 november 2020 @ 19:13:
[...]

Gezien je geschiedenis met jouw rug heb ik ook het idee dat daar wat sprake kan zijn van beweegangst.

Het cherrypicken van het internet en woordgebruik zoals ruggenwervel-crusher is ook apart, imho.
Beweegangst heeft er niks mee te maken, en ze worden gewoon 'ruggenwervel-crusher- oid genoemd op internet, ik ben niet de enige die er zo over denkt. Beter doe je gewoon de squat of de zittende leg press bijv. Eentje waarbij je ruggenwervel niet naar de tierelantijnen geholpen wordt.

[ Voor 28% gewijzigd door Salvatron op 01-11-2020 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Dit is ook het internet en hier zeggen we wat anders. Wat is nu waar? :P

Bij squat ligt het gewicht ook op je schouders, dus dat is het probleem niet. Ik denk eerder dat veel mensen gewoon veel te passief in zo'n slede liggen waardoor je rug niet actief mee doet. Net zoiets als gaan squatten zonder je core aan te spannen, dat vindt je rug ook niet leuk. O-)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Gonadan schreef op zondag 1 november 2020 @ 20:43:
Dit is ook het internet en hier zeggen we wat anders. Wat is nu waar? :P

Bij squat ligt het gewicht ook op je schouders, dus dat is het probleem niet. Ik denk eerder dat veel mensen gewoon veel te passief in zo'n slede liggen waardoor je rug niet actief mee doet. Net zoiets als gaan squatten zonder je core aan te spannen, dat vindt je rug ook niet leuk. O-)
Ik lag er niet passief in en probeerde mijn rug zo goed mogelijk te houden. Het verschil met de squat is denk ik dat zo'n machine je in een vaste beweging laat gaan terwijl je met de squat alle kanten op kunt. Met de squat heb ik dat probleem niet (dat de ruggenwervel gecrushed wordt). Wat waar is is wat je zelf ervaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Salvatron schreef op zondag 1 november 2020 @ 20:51:
Wat waar is is wat je zelf ervaart.
Als dat zo was hadden @Tatsu en zijn branchegenoten geen werk meer. :+

Ik zou eerder naar hen luisteren dan naar het algoritme van Google wat je geeft wat je wilt vinden, maar ieder z'n ding. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Gonadan schreef op zondag 1 november 2020 @ 20:57:
[...]

Als dat zo was hadden @Tatsu en zijn branchegenoten geen werk meer. :+

Ik zou eerder naar hen luisteren dan naar het algoritme van Google wat je geeft wat je wilt vinden, maar ieder z'n ding. :)
Dan ga jij toch lekker in zo'n ding liggen ;) Overigens staan fysiotherapeuten erom bekend dat ze niet zoveel afweten van squatten, Tatsu is een uitzondering wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ik heb wel vaker in allerlei van dat soort dingen gelegen, ben daar niet zomaar stuk van gegaan. :P

Fysio's heb je in allerlei soorten en maten, maar ik heb er toch wel heel erg veel mee gemaakt die gewoon in de sporthoek zitten en die weten dan ook echt wel hoe een squat werkt. Als je met (kracht)sport gerelateerde klachten naar een fysio gaat die normaal bejaarden begeleidt met soepel uit bed komen dan heb je gewoon de verkeerde gekozen. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Gonadan schreef op zondag 1 november 2020 @ 21:14:
Ik heb wel vaker in allerlei van dat soort dingen gelegen, ben daar niet zomaar stuk van gegaan. :P
Ik heb het specifiek over deze soort leg press, niet over 'van dat soort dingen'. De ene machine is de andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Salvatron schreef op zondag 1 november 2020 @ 21:29:
Ik heb het specifiek over deze soort leg press, niet over 'van dat soort dingen'. De ene machine is de andere niet.
Klopt, je merkt echt wel verschil en de één is prettiger dan de ander al is dat heel persoonlijk. Zelf vond ik een 45-graden plate loaded altijd wel lekker. Naast allerleid squatvarianten uiteraard. :9
Onder 'van dat soort dingen' valt die van jou in mijn geval ook gewoon hoor. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Salvatron schreef op zondag 1 november 2020 @ 20:27:
[...]
Niet alle pressvarianten, met de zittende leg press heb ik nooit problemen gehad. Die liggende variant echter wel, en het valt te begrijpen hoe dat komt: je ligt op je rug en je schouders dragen het gewicht, waardoor je blijkbaar problemen kunt krijgen met de ruggenwervel.
Dat is trouwens een hack squat, geen leg press.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Sportscholen blijven open

Zo lag eerder vandaag ook nog het plan op tafel om de sportscholen te sluiten, maar dat is na overleg tussen de coalitiepartijen gesneuveld. Sport is een te belangrijke lichamelijke en mentale uitlaatklep voor mensen, zo is de redenering.
https://nos.nl/artikel/23...discussie-in-kabinet.html

*O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tincahunter
Ik heb nog steeds een pijntje boven (op) mijn knie en ik ben vandaag naar de fysiotherapeut geweest. Het is niet goed te achterhalen wat het precies is en hoe de pijn kan worden geactiveerd maar het vermoeden is waar de 4 spieren van de quadriceps samen komen daar de pijn ergens vandaan komt. Vrijdag laat ik een echo maken. Ik mag de benen nog wel trainen maar lichter en oefeningen die pijn doen moet ik even laten voor wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:21

Osxy

Holy crap on a cracker

Maar geen groepslessen. Ben benieuwd wat onze Crossfit gym hiermee gaat doen.
Alles open gym en de workout gewoon op bord zetten, technisch gezien ben je geen groepsles aan doen dan.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 17:04
Ga het dan ook weer lekker oppakken. Alleen is het tijdslot waar er bij de sportschool plek is vaak alleen van 06.00 tot 07.00 🙃. Dan mijn achternaam maar is eer aan gasn doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
HyperTrophy schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:07:
...
En ook de webshops hebben steeds meer moeite met voorraad... zit de laatste tijd steeds vaker met de muis boven de bestelknop, maar liever niet eerder dan dat er een lockdown komt
yes, toch nog een squat-rack met pull-up bar weten te bemachtigen!

Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fcontents.mediadecathlon.com%2Fp1103576%2Fk%24a45bbc6bdd8fb719bae1f5842038499d%2Fsq%2FRack%2BMusculaci%2Bn%2BDomyos%2B500%2BSquat%2BTraction.jpg%3Ff%3D250x250&f=1&nofb=1
https://www.decathlon.nl/...achttraining/_/R-p-158534

vorige week al een bankje, en de halter en schijven had ik al!

[ Voor 41% gewijzigd door HyperTrophy op 04-11-2020 15:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

HyperTrophy schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:34:
[...]
yes, toch nog een squat-rack met pull-up bar weten te bemachtigen!
Zier er goed uit. Welke is het en wat heeft ie gekost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik hoop nog steeds dat Fitness Seller snel wat ATX producten op voorraad krijgt. Ik heb echt m'n zinnen gezet op een ATX Half/Power Rack zodat ik ook accessoires als de Curved Jammer Arms toe kan voegen, handig om diverse oefeningen tot failure uit te voeren zonder dat je veiligheid in het geding komt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik zit ook nog wel met wat ATX-accessoires op m’n wishlist maar het komt niet echt op gang lijkt het.

Al hadden ze het wel dat er ‘een levering’ (niet specifiek ATX overigens en niet doorgevraagd) aan zat binnenkort, toen ik informeerde over een lopende bestelling’, dus ik hoop maar dat er snel weer voorraad is (en ook hetgeen wat ik wil en ik er snel genoeg bij ben :+)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Tsurany schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:12:
Ik hoop nog steeds dat Fitness Seller snel wat ATX producten op voorraad krijgt. Ik heb echt m'n zinnen gezet op een ATX Half/Power Rack zodat ik ook accessoires als de Curved Jammer Arms toe kan voegen, handig om diverse oefeningen tot failure uit te voeren zonder dat je veiligheid in het geding komt.
Met een paar spotter arms zou je toch ook mee uit de voeten kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

HyperTrophy schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:30:
[...]

Met een paar spotter arms zou je toch ook mee uit de voeten kunnen?
Op zich wel, maar het lijkt me een mooie combinatie om af te wisselen. In feite vervangt het een hele hoop machines.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Tsurany schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:12:
Duits merk, Duitsland in lock down, alle gyms dicht. Ik denk dat het nog een tijdje kan gaan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Philflow schreef op donderdag 5 november 2020 @ 13:12:
[...]

Duits merk, Duitsland in lock down, alle gyms dicht. Ik denk dat het nog een tijdje kan gaan duren.
Ja ik hoop dat er iets komt en ik er snel bij kan zijn. Maar dit zal wel even wachten worden vrees ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tincahunter
En mijn rubberen schijven met gripper zijn ook binnen.

Ik heb 17,5kg aan de dumbells gehangen en de 10kg en 15kg schijven liggen er voor. De schijven zijn dunner dan ik verwacht ik ben dus ook geen andere dumbell stangen eerst nodig om tot 40kg per dumbell te gaan. Er past 4x5kg op per kant. Ik wacht nog op meer schijven want ze hebben het erg druk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wuwkSyQcOOtMcYvshZgv34gvXSg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zg2HDB0sP2w6MhMOt2RALyqL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• VinnyAMS
Via marktplaats onderstaand "rack" gekocht. Komt achter in de tuin onder de galerij dus komt zo goed als droog te zijn. Denk wel dat ik hem nog even ga schilderen.
Had beetje zitten kijken wat het aan hout kost om zelf wat te bouwen en dat kwam gauw al aan 200 euro.
Vanavond bezorgd in het weekend maar is proberen in elkaar te zetten.
Het achterste gedeelte is te gebruiken voor biceps/triceps. Nog een halterbank erbij en misschien later nog een olympische hartelstang met gewichten.

Maar het begin is er. F$F is alleen maar volgeboekt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GVRkxHw2p43Bpm5LQ4nlER46ICQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mrqfuBb7wfXPQGHxVJ8Vhuvk.jpg?f=user_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:37

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Gister einde van de oly cycle een 92,5kg snatch gedaan. 2,5kg onder mijn PR jaren geleden. Ik moet werken aan mijn lockout maar volgende cycle moet 100kg lukken.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leroy1909
Zuluman schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 22:11:
Gister einde van de oly cycle een 92,5kg snatch gedaan. 2,5kg onder mijn PR jaren geleden. Ik moet werken aan mijn lockout maar volgende cycle moet 100kg lukken.

[YouTube: snatch cycle end]
Diep respect! Hoe zien je cycles eruit om naar een hoger gewicht te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VinnyAMS schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 20:55:
Via marktplaats onderstaand "rack" gekocht. Komt achter in de tuin onder de galerij dus komt zo goed als droog te zijn. Denk wel dat ik hem nog even ga schilderen.
Had beetje zitten kijken wat het aan hout kost om zelf wat te bouwen en dat kwam gauw al aan 200 euro.
Vanavond bezorgd in het weekend maar is proberen in elkaar te zetten.
Het achterste gedeelte is te gebruiken voor biceps/triceps. Nog een halterbank erbij en misschien later nog een olympische hartelstang met gewichten.

Maar het begin is er. F$F is alleen maar volgeboekt.

[Afbeelding]
Netjes! Zoiets zou ik ook nog wel in de achtertuin durven zetten _/-\o_ Ijzer in de schuur 's avonds en het hout een flinke laag beits er op. E.v.t. kun je op het rek zelf nog een dakje maken....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tincahunter
Deload is saai. Ik ga vandaag ook weer de benen pakken op mijn een na laatste dag van de deload week. Knie voelt weer goed. Ik kon helaas niet naar de fysiotherapeut voor een echo, dat word pas aan het einde van komende week. Ik voelde mij niet echt lekker deze week en had wat verhoging en veel niezen dus kon ik gisteren gelijk na het bellen een Corona test laten afnemen waarvan ik vandaag de uitslag verwacht. Ik denk maar beter het zekere voor het onzekere want ik wil geen andere mensen besmetten en zeker niet bij zo iets als de fysiotherapie waar best veel mensen komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Naboo
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Gister gelukkig een en ander aan materiaal kunnen scoren voor home gym. *O*
En mijn lokale basic fit is vanaf volgende week een 24/7 vestiging *O*

Afgelopen twee weken weinig kunnen trainen... dus ben echt zooooo blij met deze twee ontwikkelingen.... kunnen we weer gaan knallen _O_

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:37

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Leroy1909 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:29:
[...]

Diep respect! Hoe zien je cycles eruit om naar een hoger gewicht te gaan?
Het is een periodisatie met een micro (week), meso (3-4 weken) en macro cycle (jaar).

Wat ze crossfitbink 36 doen is per week omhoog gedurende een meso. dan een stap terug voor een week en dan de volgende meso weer omhoog en dat voor 3 meso's. een cycle is dus 12 weken. dus eigenlijk veel volume in het begin tegen een lage intensiteit met meer een focus op techniek. en daarna gaat je intensiteit omhoog wat minder volume. en ga je geleidelijk jezelf voorbereiden op een zwaardere belasting van je zenuwstelsel.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15-09 12:55
Weer helemaal hersteld van corona en back stronger then ever! Ook een nieuw trainingsschema.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L-jjRp0WhH7oIMJUGzBQOWKru7E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZrY8DJ78pl20MSS77ACXBZBB.jpg?f=fotoalbum_large

In the end we only regret the chances we didn't take

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 18:29
AdmiraalTimbo schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:59:
Weer helemaal hersteld van corona en back stronger then ever! Ook een nieuw trainingsschema.

[Afbeelding]
Wat voor verschillende oefeningen heb je voor rug wijdte en rug dikte?
Zit er ook verschil in reps/sets?

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:16

Vuvuzela

My spire is forming

Waarom train je zaterdag je quads niet? En zondag niet de onderkant van borst en triceps erbij? Biceps doe je wel 2x per week. Het is eigenlijk bijna PPL wat je doet maar het klopt niet helemaal.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
PM_Petrol schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:25:
[...]

Wat voor verschillende oefeningen heb je voor rug wijdte en rug dikte?
Zit er ook verschil in reps/sets?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4b4lDd5GwbkCtPyoRLp8foMgPkQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PWF1PeIBxr0cY58ug4o1Gnwt.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sWVloBF8H4N0VVc1eX6P4XS9I4g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s8DEvhh1OwxDrVFZbC7eR0Ci.jpg?f=fotoalbum_tile

Foto 1 = maandag
Foto 2 = donderdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
Vuvuzela schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:39:
Waarom train je zaterdag je quads niet? En zondag niet de onderkant van borst en triceps erbij? Biceps doe je wel 2x per week. Het is eigenlijk bijna PPL wat je doet maar het klopt niet helemaal.
Dat zou kunnen, ik heb het gemaakt samen met Wesley Vissers en Marly nooijen van vintage Genetics Classic bodybuilding. ( ergens lijkt het me sterk dat hij er langs zit tbh) Ik krijg daar ook hulp met voeding en ik sport in hun gym. Maar zal er naar kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:16

Vuvuzela

My spire is forming

AdmiraalTimbo schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:48:
[...]
Dat zou kunnen, ik heb het gemaakt samen met Wesley Vissers en Marly nooijen van vintage Genetics Classic bodybuilding. ( ergens lijkt het me sterk dat hij er langs zit tbh) Ik krijg daar ook hulp met voeding en ik sport in hun gym. Maar zal er naar kijken.
Vraag me vooral af wat de gedachte erachter is. Vintage G. vertrouw ik wel qua kennis. Toen ik rug wijdte en dikte las moest ik eigenlijk al aan Wesley denken :P die heeft daar ook ytvideo's over.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ben je heel erg gevorderd? ~13-16 sets voor je lats op 1 dag is nogal veel. Ik betwijfel of het veel zin heeft.

Zie bijv.: https://mennohenselmans.c...ining-volume-per-session/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
Vuvuzela schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:46:
[...]

Vraag me vooral af wat de gedachte erachter is. Vintage G. vertrouw ik wel qua kennis. Toen ik rug wijdte en dikte las moest ik eigenlijk al aan Wesley denken :P die heeft daar ook ytvideo's over.
Ik heb straks mijn eerste pt sessie van Marly en op het einde van de Rit van Wesley ik ben zo hyped!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
Philflow schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:32:
[...]

Ben je heel erg gevorderd? ~13-16 sets voor je lats op 1 dag is nogal veel. Ik betwijfel of het veel zin heeft.

Zie bijv.: https://mennohenselmans.c...ining-volume-per-session/
Ik ben vooral bezig met het bouwen van onder andere mind muscle connection. Dus pak de meeste oefeningen niet zo zwaar, zodat ik maximaal kan focussen op wat ik hoor te voelen en het aanspannen van specifieke spieren. Tevens ben ik toch wel echt een redelijke gevorderd. Maar kan altijd beter i guess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk worden de gym-maatregelen weer versoepeld na de 18e. Ik mis m'n groepslessen. Van ellende maar weer gebencht ed. terwijl ik had afgesproken om dat niet meer te doen :+

• VinnyAMS
Online(Marktplaats) een olympische halterstang 220 cm 50 mm boring kunnen kopen. Nu op zoek naar halterschijven, maar die zijn erg duur zag ik. Iemand tips of gewoon marktplaats blijven afspeuren.

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
* kaos001 gaat vanavond na 3 jaar niks gedaan te hebben weer eens sporten.
Niet direct te hard van stapel lopen anders loop ik morgen weer als een ouwe vent :')

Ik wil eigenlijk wel weer beginnen om regelmatig te trainen, maar ik merk dat ik het lastig vind om de motivatie vast te houden. Na een dag werken moet ik me echt ernaartoe slepen. Hoe pakken jullie dit aan?

Ik snap dat er ook mensen zijn die trainen echt leuk vinden, ik helaas iets minder, dus tips zijn welkom!

Soundcloud

• HyperTrophy
  • Niet online
@VinnyAMS Zeker marktplaats blijven afspeuren, let ook op de omschrijving, de een noemt het halterschijven, de ander bumperplates of bumper plates. Zoek ook altijd op titel én inhoud.

Websites zijn erg lastig, ik heb onlangs een Squat rack van Domyos bij Decathlon kunnen kopen. Per toeval zag ik dat ze weer leverbaar waren na drie weken. het heeft ook een dag gekost voordat deze voorraad wederom weer leeg was.

Marktplaats is zeker je grootste kans, je moet daarbij erg mazzel hebben. En heel snel kunnen reageren!
kaos001 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 15:45:
* kaos001 gaat vanavond na 3 jaar niks gedaan te hebben weer eens sporten.
Niet direct te hard van stapel lopen anders loop ik morgen weer als een ouwe vent :')

Ik wil eigenlijk wel weer beginnen om regelmatig te trainen, maar ik merk dat ik het lastig vind om de motivatie vast te houden. Na een dag werken moet ik me echt ernaartoe slepen. Hoe pakken jullie dit aan?

Ik snap dat er ook mensen zijn die trainen echt leuk vinden, ik helaas iets minder, dus tips zijn welkom!
Ga je naar een gym?
heb je al eens overwogen om een tijdje PT te doen? Kan ook een boost geven!

[ Voor 40% gewijzigd door HyperTrophy op 12-11-2020 15:55 ]

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
HyperTrophy schreef op donderdag 12 november 2020 @ 15:47:
Ga je naar een gym?
heb je al eens overwogen om een tijdje PT te doen? Kan ook een boost geven!
Ja ga samen met een vriend van me naar een gym. Merk wel dat de motivatie hoger is als ik samen train :)

Soundcloud

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jjf4J-V6kFX9eCxY8QFNx8qbgvg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8bZm1Isc9zosqsNkX5jF1VyH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tcm3R44yIIXObY-dITYEuYZ2sMg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EsjPth4dVGA1CJeSiePouby1.jpg?f=fotoalbum_tile

Nou vandaag precies 1 jaar tussen beide foto’s en over een maandje ook 1 jaar nuchter. Het was een hele rit maar ben gemotiveerder dan ooit. Om terug te komen op de motivatie post. De spiegel is mijn motivatie. Houd vol het kost nu eenmaal tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 03:52
kaos001 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 15:54:
[...]

Ja ga samen met een vriend van me naar een gym. Merk wel dat de motivatie hoger is als ik samen train :)
Groepslessen?

Hele dure gym zodat het zonde van je geld is als je niet gaat?

Sporten is een marathon. Het werkt pas als je langere tijd consequent je uurtjes maakt. Daarom is de beste tip om iets te doen wat je echt uit jezelf leuk vindt. Als je iets doet waar je eigenlijk elke keer jezelf voor moet motiveren, ga je het nooit lang genoeg volhouden :).

• Leroy1909
Requiem19 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 16:39:
[...]

Groepslessen?

Hele dure gym zodat het zonde van je geld is als je niet gaat?

Sporten is een marathon. Het werkt pas als je langere tijd consequent je uurtjes maakt. Daarom is de beste tip om iets te doen wat je echt uit jezelf leuk vindt. Als je iets doet waar je eigenlijk elke keer jezelf voor moet motiveren, ga je het nooit lang genoeg volhouden :).
Helemaal mee eens.
Moet zeggen, dat ik het veel fijner vind om alleen te trainen. Af en toe met een paar maten samen beuken is wel leuk, maar niet elke week of elke training

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nou m'n halfrack was op voorraad, dus gelijk besteld, maar alle attachments zijn niet op voorraad zoals de J-Hooks of de Spotter Arms. Heb ik er straks nog niks aan :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tincahunter
En eindelijk de rubberen 20kg schijven binnen met gripper. Veder V-bar en latpully bar van 90cm binnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gwiKnqis1_I7iUK8RkDEnd6VcxQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yJ05VLNH0Qs2E9JsmJA1H3UW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
Mooie aankoop.
Tincahunter schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 13:51:
En eindelijk de rubberen 20kg schijven binnen met gripper. Veder V-bar en latpully bar van 90cm binnen.

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tincahunter
nemen jullie hier ook eiwit shakes of denk je van dat is niet nodig. Ik zelf neem al een paar jaar geen shakes meer want ik heb het idee dat ik er gevoelig voor ben qua ontstekingen. Ik heb namelijk geen of veel minder last van akelige puist achtige ontstekingen van haarzakjes in de liezen als ik geen shakes neem of het moet toeval zijn, dit heb ik al meerdere keren ondervonden dus ik denk wel dat het aan de whey shakes ligt. Van gewoon melk en magere kwark heb ik nergens last van want dat drink en eet ik ook al jaren dus het is ook geen melk allergie.

Wat ik binnenkort wel weer ga nemen is een combinatie van Creatine monohydraat en HMB. De enige supplementen die ook echt wat toevoegen volgens Eigenkracht.NL. En duur is het niet Ik neem het dan ook maar voor 3 maanden en ga goed op mijn waterhuishouding en extra kracht letten of ik ook echt weer baat er bij heb gezien ik wel veel kip eet waar juist ook weer veel Creatine in zit.

Ik eet sowieso wat meer eiwitten uit voedsel gezien ik al best lang geen 2 shakes per dag meer neem dus ik moet dat compenseren met voedsel. Dus ik denk dat ik ook meer Creatine op een natuurlijke manier binnen krijg. Nu eet ik geen kilo's vlees of kip per dag maar wel 300 gram minimaal. De rest haal ik uit kwark en melk, peulvruchten en al het andere eten en zit ik aan gemiddeld 145 gram eiwitten per dag wat voor mij ruim voldoende is met mijn 80kg wat niet puur spiermassa is.
Pagina: 1 ... 38 ... 124 Laatste

Let op:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.