Het Krachtsport Topic - Deel 1 Overzicht

Pagina: 1 ... 37 ... 124 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rec0n
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12:45
Precies wat ik zoek... maar helaas alleen voor iphone :|
LuNaTiC schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:02:
pro-tip (let wel ik ben geen daadwerkelijke pro, maar dit is echt een handige app:)

https://www.irongains.com/

IronGAINS app downloaden op de telefoon.

heb veel apps geprobeerd voor fitness/krachttraining en ik dacht dat ik eerst iets flashy wilde met mooie graphics, maar eigenlijk wil je precies wat deze app doet.

Simpel je programma kunnen maken, oefeningen toevoegen, gewicht, reps, set etc bijhouden. Setje afvinken, rust timer automatisch aan en dan weer op naar de volgende.

Ook veel handige grafiekjes & statistieken van je persoonlijke records, progressie, 1 rep max.

Moeite waard!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 22:44

woutur

Klauwtjes uit!

Misschien is 'ie hier al langs geweest: voor mijn GreySkull LP training heb ik Personal Training Coach (laat je niet bedotten door de naam) gebruikt. De app komt met allerlei vooringestelde programma's (scheelt handmatige invoer) die je naar eigen smaak kan aanpassen zo je wilt. Ik vond het de moeite waard!
Linkie naar de playstore: https://play.google.com/s...outtrainer.workouttrainer

[ Voor 0% gewijzigd door woutur op 26-10-2020 17:26 . Reden: Leesteken toegevoegd. ]

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tincahunter schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 08:58:
Vandaag krijg ik mijn eerste set rubberen schijven met gripper binnen. 2x20kg, een smalle V-bar en een brede greep pulldown die ook goed kan functioneren als triceps pushdown en biceps curl. Verder heb ik geprobeerd mijn bankje om te draaien zodat ik de katrol van mijn bankje kan gebruiken in combinatie met de katrol aan het plafond en dat werkt ook zodat ik seated row kan kan met kabel en de V-bar. Ik vind de seated cable row altijd een lekker afmakkertje voor de rug met high reps en lekker knijpen. Lol straks wil ik op de duur weer iets van 6 oefeningen doen voor de rug beetje overkill maar vind het gewoon ook lekker en het verbrand calorieën.

Echt puur voor de boven rug wordt het dan zo'n schema.

Barbell row 3x12-6
Latpully front met brede greep 3x12-6
Dumbell row 3x12-6
Dumbell Shrug 3x12-6
Latpully V-bar 3x16-10 pompen en knijpen
Seated cable row 3x16-10 pompen en knijpen.

Voor de benen ga ik uiteraard ook meer oefeningen doen of wat meer sets toevoegen. Voor benen ben ik wat beperkt qua oefeningen, lungles kan ik nog wel toevoegen en ik denk dat het dan weer lungles word met 1 been op de stang of bankje.
Pak je front-pull ook rev. op schouder breedte?
3x16-10 is dat verzwaren ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tincahunter
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-04-2022
@Hackus
De front pulls pak ik bovenhands en breder dan de schouders 80- 90cm.

De 16-10 herhalingen doe ik met 1 gewicht waarbij 16 herhalingen maar net lukt een 2e set zal al snel op 14 of 12 herhalingen uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tincahunter schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:39:
@Hackus
De front pulls pak ik bovenhands en breder dan de schouders 80- 90cm.

De 16-10 herhalingen doe ik met 1 gewicht waarbij 16 herhalingen maar net lukt een 2e set zal al snel op 14 of 12 herhalingen uitkomen.
Deze icm
Afbeeldingslocatie: https://weighttraining.guide/wp-content/uploads/2016/05/wide-grip-lat-pulldown.png
Afbeeldingslocatie: https://weighttraining.guide/wp-content/uploads/2016/10/Cable-close-grip-pull-down.png
Afbeeldingslocatie: https://www.gymvisual.com/3869-thickbox_default/cable-close-grip-front-lat-pulldown.jpg
Maar dan reverse grip

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tincahunter
@Hackus
Alleen de barbell row doe ik met reverse grip.
De latpulldown doe ik met pronated grip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

10.000 besmettingen vandaag. Ben benieuwd hoe lang de gyms nog open blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Philflow schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:00:
01 sept had men al lockdown moeten invoeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19-09 12:22
Ik heb mijn losse gewichten vast besteld :p helaas wel maar 15kg per stuk maar die waren goed betaalbaar en bete dan niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:50

Superkiwi

Hoi doei

Onze gym is pas sinds vorige week open ;(
Op zich hebben we nu een goed systeem waarbij er op papier 8 man tegelijk de gym in mogen,
in de praktijk komt dat echter vaak neer op 1 tot 4 personen. Heerlijk rustig trainen zo, ontzettend blij dat we na 8 maanden weer proper kunnen trainen. Nadeel (maar wel begrijpelijk) is dat we per persoon maar maximaal 2 keer in de week een uur ons mogen trainen.

Gezien de huidige cijfers zie ik het de komende periode erg somber in, maar wie weet blijft het hier (sportschool is op een Luchtmachtbasis) met het huidige inschrijfbeleid wel open.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 19:31

Vuvuzela

My spire is forming

Hackus schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 16:28:
[...]

01 sept had men al lockdown moeten invoeren.
gelukkig is dat niet gebeurd..

Ik zou er echt van balen als de gyms weer helemaal dicht gaan.. Als ik ga sta ik vaak met hooguit 5 anderen, de supermarkt/ov etc, is veel erger op die manier.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:50

Superkiwi

Hoi doei

De gym is naar mijn weten ook (nog) niet aangemerkt als besmettingshaard zoals de horeca dat wel was. Dat speelt ook mee in het besluit om een sector volledig dicht te gooien.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 18:29
Meeste besmettigen vinden op het werk plaats. Nu wordt er (weer) veel thuisgewerkt, maar dit was na de versoepelingen niet overal meer het geval. Zoals tijdens de persco ook werd gezegd. Het valt op dat het weer flink druk is op de weg.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Mocht er strengere lockdown komen, kun je verwachten dat Gyms ook moeten sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OneTimer
Zal de volgende stap ook zijn.
Totale lockdown, in dit land is het niet anders. Discipline is vergezocht... Met de maatregelen die we nu hebben doen de meesten maar wat. Zolang het niet verplicht is en er niet gehandhaafd wordt kan je ook niks gebeuren, behalve ziek worden.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

PM_Petrol schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:30:
Zal de volgende stap ook zijn.
Totale lockdown, in dit land is het niet anders. Discipline is vergezocht... Met de maatregelen die we nu hebben doen de meesten maar wat. Zolang het niet verplicht is en er niet gehandhaafd wordt kan je ook niks gebeuren, behalve ziek worden.
Veel mensen beseffen niet dat je het niet voor Rutte moet doen, maar voor jezelf, en je medemens.
levensmiddelen en drogisterij openhouden, rest allemaal dicht. liefst vanavond nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Precies. Als het van Rutte niet hoeft doen we het ook niet. En als het wel moet, dan doen we het ook niet, want ja zo'n kapje zit wel erg vervelend. Of ja maar ik wil gewoon naar die en die op bezoek kunnen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Johan Bogle schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 16:29:
[...]
Ik heb mijn losse gewichten vast besteld :p helaas wel maar 15kg per stuk maar die waren goed betaalbaar en bete dan niks.
Ik heb nog niet besteld maar ik heb al wel een bankje en gewichten op het oog. Dumbbells tot 20 kg heb ik al. Zodra de aankondiging komt ga ik bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zit te twijfelen tussen een half rack en een power rack, ik neig naar de half rack omdat die goedkoper is, lichter is (ik sport op zolder) en ik weinig nadelen zie aan een half rack tegenover een full rack. Enige wat je zou missen is de kooiconstructie die voorkomt dat je voorover klapt met het volle gewicht, maar is dat echt zo belangrijk? Die kans lijkt me erg klein tenzij je echt je grenzen gaat opzoeken met 1RM squats.

Twijfel tussen deze twee:
https://www.fitness-seller.nl/atx-power-rack-prx-620/
https://www.fitness-seller.nl/atx-half-rack-hrx-620/

Ik wil hem voornamelijk gebruiken voor squats, OHP's, bench press,...

Ik heb deze set al:
https://gorillasports.nl/...erbank?utm_source=beslist
https://gorillasports.nl/...halterbank-gorilla-sports

Bankje is fijn met de pully, curls,... maar het pressen zelf vind ik minder. De grepen zijn te small waardoor de halter alle kanten op wankelt als je er gewichten op legt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ohja je hebt al een pulley anders zou ik idd zeggen (mits je de ruimte hebben) om voor het powerrack te gaan...

Wij hebben overigens naar alle tevredenheid het lagere broertje (610) en zijn daar iig heel tevreden over.

Bedenk wel goed of je misschien toch niet spijt gaat krijgen.

Zoals ze zeggen “buy once, cry once”. Doet het maar een keertje pijn ;)

sowieso echt goed en fijn spul dat ATX. Deutsche gründlichkeit ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@LuNaTiC De ruimte heb ik wel maar ik zit met name met het gewicht. Een full rack is 80kg terwijl een half rack maar 40kg is. Tel er een bankje van 30kg bij en een kleine 150kg aan gewicht en je zit al op 270kg met een full rack. Dan kom ik er nog bij dus dat wordt dan al snel 360 kilo. Het oppervlakte is 1.76m2 dus dan zit je op 203kg/m2 waarmee je boven de norm van 175kg/m2 voor de belasting op een vloer van een woning komt.
Een half rack is 40 kilo lichter waardoor je op 181kg/m2 komt waardoor je dichter bij die norm blijft.

Ik heb ook al een powertower voor pullups, dips en pushups dus dat hoef ik niet met een rack te doen. Daarnaast past op de half rack ook de jammer arms, wat ik nog wel interessant vond als optie om zonder spotter toch tot het uiterste te kunnen gaan met een paar oefeningen.

Vandaar mijn vraag wat ik zal missen wanneer ik voor een half rack ga, wat kan je met een half rack niet wat je wel met een power rack kan?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ahja dan snap ik je overweging nog beter ja. Onze home gym staat in het souterrain dus wij hebben daar al niet eens bij hoeven stilstaan.

Dan klinkt het mij ook als een logische keus in de oren.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 17:04
@AdmiraalTimbo beterschap

Hoe zou zo'n ATX rek zich buiten houden denken jullie.
Train nu in de tuin met bokszak en dumbbells onder de galerij en zou daar ook graag een halfrack bijzetten.

Op het fimpje kan je goed zien dat het op zich goed droog zou staan. Nog iets van een hoes eroverheen eventueel. Zag ook dat er mensen zijn die ze van hout maken.

[ Voor 88% gewijzigd door VinnyAMS op 24-10-2020 01:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tincahunter
Ik voelde me afgelopen dagen extra goed. Ik had zo'n gevoel van overal kan gewoon extra gewicht bij op en ik kan wel weer een keer 3 dagen achter elkaar trainen en dat heb ik dus ook maar gedaan. Maandag boven rug, achterkant schouders en biceps, Dinsdag benen en core. Woensdag borst voor-zijkant schouder en triceps. Donderdag rust en enkel lichte herstel training zoals fietsen en wandelen. Vrijdag boven rug, achterkant schouders en biceps. En vandaag benen en core. Morgen neem ik wel weer een rust dag. Mijn gewicht blijft ook langzaam stijgen iedere week zo'n 100-200 gram sinds ik weer fanatiek benen train terwijl ik rond mijn onderhoud eet om te kijken hoe dat verloopt. Maar ik eet ook eens per week 1 dag extra calorieën. Die dag eet ik wat ik normaal dagelijks eet maar omdat ik het gewoon erg lekker vind eet ik op zaterdags op een training dag een stuk of 5 meergranen pannenkoeken met stroop als extraatje na de training. En omdat ik vandaag benen en core op het programma heb staan komt dat extraatje vast goed uit. Wat een excuus ook weer :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Tsurany schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:38:
Ik zit te twijfelen tussen een half rack en een power rack, ik neig naar de half rack omdat die goedkoper is, lichter is (ik sport op zolder) en ik weinig nadelen zie aan een half rack tegenover een full rack. Enige wat je zou missen is de kooiconstructie die voorkomt dat je voorover klapt met het volle gewicht, maar is dat echt zo belangrijk? Die kans lijkt me erg klein tenzij je echt je grenzen gaat opzoeken met 1RM squats.
Ik heb een halfrack, een vriend van mij een fullrack, en half vind ik veel handiger. Een fullrack neemt meer ruimte in, is duurder, en het in-en-uit manouevreren met barbells is niet handig. Ik squat met mijn gezicht naar het rack toe, dus qua voorover afleggen bij failure is er geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Weet niet of je het gezien had maar beide zijn momenteel niet in voorraad en is volgens mij al een tijdje zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Vriend van me had Bowflex verstelbare dumbbells gekocht. Ik was echt onder de indruk. Super makkelijk en snel verstelbaar. Erg mooie afwerking. Zijn alleen wel duur.

Nu zie ik dat ze in China die dingen inmiddels namaken. Kwaliteit is natuurlijk een vraagteken maar ze zien er imo wel goed uit. Nieuw voor 130 euro per stuk op Marktplaats, vraagprijs.

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/z/ZKsAAOSwByVe-kmJ/$_86.JPG

Op Alibaba/express wellicht nog goedkoper maar verzending is niet goedkoop en duurt wel even.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Philflow schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 11:22:
[...]

Weet niet of je het gezien had maar beide zijn momenteel niet in voorraad en is volgens mij al een tijdje zo.
Ik had het gezien, ze staan op mijn verlanglijstje dus ik krijg een melding als ze er weer zijn.
Philflow schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 11:34:
Vriend van me had Bowflex verstelbare dumbbells gekocht. Ik was echt onder de indruk. Super makkelijk en snel verstelbaar. Erg mooie afwerking. Zijn alleen wel duur.

Nu zie ik dat ze in China die dingen inmiddels namaken. Kwaliteit is natuurlijk een vraagteken maar ze zien er imo wel goed uit. Nieuw voor 130 euro per stuk op Marktplaats, vraagprijs.

[Afbeelding]

Op Alibaba/express wellicht nog goedkoper maar verzending is niet goedkoop en duurt wel even.
Ik vraag me vooral af hoe goed dat selectie mechanisme is bij namaak apparaten, je wilt niet dat er halverwege je workout een schijf uit valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Tsurany schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 12:27:
[...]
Ik vraag me vooral af hoe goed dat selectie mechanisme is bij namaak apparaten, je wilt niet dat er halverwege je workout een schijf uit valt.
Inderdaad. En hoe goed zal het zijn na een aantal jaren. Maar voor die prijs wil ik het misschien wel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet ook niet dat de douane dat er gegarandeerd uitpikt met dat gewicht. Extra kosten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
Philflow schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 11:34:
Setje dumbells is ook niet gratis als je zwaardere wilt, Ik heb hier nu tot 30kg liggen, maar moet eigenlijk 32-40kg ook hebben voor dumbell presses. Die kosten alleen wel €1750 als ik dezelfde serie wil (https://www.fitness24.nl/...x-32-40-kg-5-paar-lmx-75/). Komt nog bij dat ze flink wat ruimte innemen. Voor mij zijn die Bowflex dingen dus behoorlijk interessant. En als je nog niets hebt zijn ze nog veel interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

joepP schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 14:03:
[...]

Setje dumbells is ook niet gratis als je zwaardere wilt, Ik heb hier nu tot 30kg liggen, maar moet eigenlijk 32-40kg ook hebben voor dumbell presses. Die kosten alleen wel €1750 als ik dezelfde serie wil (https://www.fitness24.nl/...x-32-40-kg-5-paar-lmx-75/). Komt nog bij dat ze flink wat ruimte innemen. Voor mij zijn die Bowflex dingen dus behoorlijk interessant. En als je nog niets hebt zijn ze nog veel interessanter.
Ik wil ook verstelbare dumbbells tot 40kg hebben. Die leverancier op Marktplaats krijgt ze in november weer.

Bowflex vind ik heel mooi maar dat wordt me iets te prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
AdmiraalTimbo schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 12:10:

Ik vraag me af hoe andere mensen die net zo vaak gaan trainen en houden jullie je progressie bij in bijvoorbeeld een schriftje ofzo?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vZ9tUKzFW10Pby-R78ATwRcYUCU=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/s7TQfWpyRBzXTs4oSe28ujaP.png?f=fotoalbum_medium

Ik heb een nieuw schema opgezet, max 3 dagen ivm herstel. Soms train ik licht in het weekend, maar die tel ik niet mee in het schema. Ik train altijd FB omdat er vroeger momenten waren waarop ik gewoon echt moe was, met name woensdags, leg day (hurhur, skip leg day).

Dat wit/blauw zijn de weken (nummers zie je nu toevallig niet) en ik hou per keer bij wat ik heb gehaald. Omdat het een nieuw schema is, moet ik nog even kijken wat goed past qua pauze en reps. Ik wil ook meer richting groeien dan functioneel sterk dit keer. Dus meer 4x8 schat ik.

Helaas geen handige plek voor pull-ups / chin-ups, dus die moet ik helaas missen. De groene oefeningen zijn de belangrijkste.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tincahunter
Gisteren de benen getraind en tijdens het squaten een steek in mijn linker knie. Ik heb verder een goede warming up gedaan en ik vermoed dat ik bij 1 van de herhaling wat over strekt aan het einde van de beweging. Nu heb ik dus wat lichte pijn als mijn knie is gebogen. Wandelen gaat prima zonder pijn. Hopelijk is de pijn of irritatie snel weer weg want donderdag staan de benen weer op het programma. Ik ga niet forceren dus als ik nog pijn voel of irritatie voel dan sla ik nog een training over of heel licht om de beweging er in te houden, ik weet niet wat verstandig is? Ik kan natuurlijk ook naar de fysiotherapeut gaan voor advies maar ik wacht eerst wel even af tot donderdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
Heb toevallig twee maanden geleden iets soortgelijks gehad, nota bene tijdens de warming up (roeien). Ineens een enorme steek in de rechterknie, squatten was onmogelijk. Traplopen deed ook pijn. Heb rustig doorgetraind, de pijn niet opgezocht, en na een week was het weer over. Heb nog nooit zoiets gehad, hoop dat het bij die ene keer blijft. Ik zou gewoon rustig aankijken hoe het voelt, blijven bewegen, en pas als het niet beter wordt naar een fysio gaan. Vaak gaan kwaaltjes vanzelf wel over als je er verstandig mee omgaat in mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Goed rekken en strekken, en niet met squat je knie naar binnen 'drukken'.(soms onderbewust)
overtrekken gebeurt vaak met legpress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Tincahunter schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 10:01:
Gisteren de benen getraind en tijdens het squaten een steek in mijn linker knie. Ik heb verder een goede warming up gedaan en ik vermoed dat ik bij 1 van de herhaling wat over strekt aan het einde van de beweging. Nu heb ik dus wat lichte pijn als mijn knie is gebogen. Wandelen gaat prima zonder pijn. Hopelijk is de pijn of irritatie snel weer weg want donderdag staan de benen weer op het programma. Ik ga niet forceren dus als ik nog pijn voel of irritatie voel dan sla ik nog een training over of heel licht om de beweging er in te houden, ik weet niet wat verstandig is? Ik kan natuurlijk ook naar de fysiotherapeut gaan voor advies maar ik wacht eerst wel even af tot donderdag
Even rustig afwachten inderdaad. Ik heb ook wel eens een pijntje in mijn knie. Meestal na ~2-3 dagen weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ik heb ook last van mijn knie, daarom doe ik de 1-been-squat tegenwoordig veel minder (2-been-squat doe ik sowieso vrijwel nooit). Moeilijk te zeggen waar het aan ligt bij mij, ik neem er rust voor.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:37

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Kan aan van alles liggen. In principe kunnen je knieën een hoop hebben, maar er kan ook een hoop mis mee zijn zonder dat je daar in het dagelijks leven last van hebt.

Heb zelf een hoop ellende gehad en moet in principe veel beentraining doen maar mag sommige dingen juist ook liever niet meer van m'n fysio.

Het voordeel is wel dat je ook beentraining high rep kunt doen en dan nog steeds helemaal stuk gaan. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leroy1909
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10:28
Tincahunter schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 10:01:
Ff een training overslaan is in heel veel gevallen alleen maar positief. Je herstelt langer en je progressie heeft er niks onder te lijden.
Zo nu en dan een fysio bezoek kan ook geen kwaad. Zorg er dan wel voor dat je een goede fysio hebt, die zijn nogal lastig te vinden. De meeste zeggen dan ook dat je bepaalde oefeningen beter niet kan doen... don’t go there

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Leroy1909 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 17:14:
De meeste zeggen dan ook dat je bepaalde oefeningen beter niet kan doen... don’t go there
Weet niet of dit een reactie was op mijn post, maar: leg uit.

Een gezond lichaam moet alle oefeningen aan kunnen, mits goed uitgevoerd. Er zijn echter beperkingen, slijtage, blessures of wat dan ook wat die waarheid daadwerkelijk doet veranderen. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Mijn fysio zei dat ik boven parallel moest squatten, onderbenen moesten volgen haar parallel zijn met de grond. Ik vraag me af hoe ze dan de olympische spelen wil verklaren waarbij ze veel dieper gaan, zal ze wel nooit naar hebben gekeken.

Mijn mensendieck-therapeut leerde me om mijn rug zo recht mogelijk te houden, maar achteraf gezien was het volgens mij onnatuurlijk recht (weinig natuurlijke kromming) waardoor ik jaren verkeerd heb lopen squatten (goede manier om jezelf een hernia te bezorgen).

Dus nee, fysio's en andere soortgelijke professionals weten het niet perse goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Salvatron schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 17:59:
Mijn fysio zei dat ik boven parallel moest squatten, onderbenen moesten volgen haar parallel zijn met de grond. Ik vraag me af hoe ze dan de olympische spelen wil verklaren waarbij ze veel dieper gaan, zal ze wel nooit naar hebben gekeken.

Mijn mensendieck-therapeut leerde me om mijn rug zo recht mogelijk te houden, maar achteraf gezien was het volgens mij onnatuurlijk recht (weinig natuurlijke kromming) waardoor ik jaren verkeerd heb lopen squatten (goede manier om jezelf een hernia te bezorgen).

Dus nee, fysio's en andere soortgelijke professionals weten het niet perse goed.
Dit, met je kont naar achter gedrukt, en je hoofd iets boven recht voor uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Hackus schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 18:07:
[...]

Dit, met je kont naar achter gedrukt, en je hoofd iets boven recht voor uit.
De rug moet een natuurlijke kromming hebben, dat is een 'rechte rug'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Mensendieck heeft dan ook weinig te maken met sport en beweging, die hebben ander specialisme.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Salvatron schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 18:12:
[...]

De rug moet een natuurlijke kromming hebben, dat is een 'rechte rug'.
Dus creëer je vanzelf een zgn holle rug.
ga staan op schouderbreedte, met je voeten recht naar voor. vervolgens kantel je je bekken zodat je een holle rug krijgt. Door je buikspieren stevig aan te spannen, zorg je dat je rug recht blijft. edit:Men bedoelt dus geen bolle rug, door verkeerde houding.

[ Voor 8% gewijzigd door Hackus op 25-10-2020 18:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tincahunter
Zo squat ik ook. Tijdens een hap lucht span ik de buik aan, trekonderrug hol, de borst naar voren en squat ik tot bovenkant benen parallel. Als ik boven ben adem ik uit. Echter ging het wat mis helemaal boven in aan het einde van de squat. Mijn fysiotherapeut is ook niet tegen bepaalde oefeningen. Ik moest van hem squaten toen ik mijn rechter been weer moest aansterken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xeo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:37

Xeo

Wat ik begrijp van onder andere het boek van Mark Rippetoe is dat je moet proberen 'in het midden' te zitten van een over extended holle rug en een over extended bolle rug.

Al begreep ik van mijn fysio ( volgens mij een goede ) dat een hoop zaken ook maar net van je lichaam afhangen. Zo heb ik bijv rechts een platvoet, waardoor ik mijn voeten niet onder 20 - 30 graden moet zetten bij een squat. Maar juist recht moet houden om te voorkomen dat mijn knie verkeerd wordt belast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 17:04
Ook even over het squaten. Kijk eigenlijk altijd de training video's van Day1.
In de video, met Kjeld Nuis, geeft Kjeld aan dat je eigenlijk moet beginnen met speciale schoenen of iets(gewichtje/stukje hout etc.) onder je hiel. Anders leer je sowieso de squat verkeerd aan.
Altijd zo lastig. wel niet?

Filmpje begint bij 8.10 waar hij begint met wat hij allemaal in zijn tas heeft. Hier komen ook zijn speciale schoenen uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:04

Osxy

Holy crap on a cracker

VinnyAMS schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 21:10:
Filmpje begint bij 8.10 waar hij begint met wat hij allemaal in zijn tas heeft. Hier komen ook zijn speciale schoenen uit.
[YouTube: Hoe word je de beste? Kjeld Nuis zijn Olympisch gouden benen training | OneBlade series S2 | DAY1]
Lifters. Maken het stuk makkelijker om je squat vorm netjes te houden. Ik probeer ze niet 100% van de tijd te gebruiken om te voorkomen dat ik volledig van ze afhankelijk ben voor goede squats (doe ook crossfit en tijdens wodjes zijn lifters echt niet handig), ik heb ze niet nodig voor nette vorm maar maakt het wel makkelijker.
Salvatron schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 17:59:

Het kan best zijn dat vanuit hun vakgebied dat het beste is echter heb je dan andere nadelen. Zoals squats zonder juiste diepte mis je echt een heel stuk van de range-of-motion en is de training stuk minder effectief.

Ik ga persoonlijk zeer diep in squats, ala asian squat en dan loop je tegen andere uitdagingen aan. Als ik vast zit onderin zit ik ECHT vast :z

[ Voor 47% gewijzigd door Osxy op 25-10-2020 21:17 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

In de video, met Kjeld Nuis, geeft Kjeld aan dat je eigenlijk moet beginnen met speciale schoenen of iets(gewichtje/stukje hout etc.) onder je hiel. Anders leer je sowieso de squat verkeerd aan.
Zal voor sommige mensen misschien nuttig zijn maar genoeg mensen die dat nooit nodig hebben. Ook genoeg mensen die 200 kilo op platte chucks squatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
NIke Metcons worden ook meegeleverd met inleg zooltjes ( voor de hak )

maar t lijkt me het meest logisch dat je met je schoenen de juiste feedback/contact houdt met de vloer, en dat heb je met running schoenen al gauw niet! (te zacht)

[ Voor 54% gewijzigd door HyperTrophy op 26-10-2020 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online

[YouTube: Hoe word je de beste? Kjeld Nuis zijn Olympisch gouden benen training | OneBlade series S2 | DAY1]
Als he maar niet squat op hardloopschoenen oid, da’s het belangrijkste :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Requiem19 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:30:
[...]

Als he maar niet squat op hardloopschoenen oid, da’s het belangrijkste :-).
Liften in algemeen, je mist zoveel stabiliteit met zulke schoenen. Dan kan je beter op sokken gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Hardloopschoenen zijn juist erg stabiel, in tegenstelling tot veel gympies. Daarnaast hebben ze vaak ook al de 'drop' die velen nodig hebben om überhaupt een beetje te kunnen squatten.
Het enige nadeel is wanneer je schoenen hebt met significante demping, dan zak je wat weg.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Philflow schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:26:
Zal voor sommige mensen misschien nuttig zijn maar genoeg mensen die dat nooit nodig hebben. Ook genoeg mensen die 200 kilo op platte chucks squatten.
Trainen op techniek is inderdaad gewoon het belangrijkste. Het internet en de sporters staan bol van de adviezen en 'trucjes' om dingen makkelijker goed te doen, maar weinig daarvan zijn écht noodzakelijk.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je moet wennen aan de beweging, om te strekken kracht zetten vanuit je hak. Je gaat dan ook stabiliteit ontwikkelen. Dus focus je op explosief omhoogkomen vanuit je hakken, en niet je voorvoet/tenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tincahunter
Ik squat op een soort van lichte kisten afwisselend met squaten op sokken. Mijn sportschoenen zakken te veel door vind ik.

[ Voor 24% gewijzigd door Tincahunter op 26-10-2020 14:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Daarom heb je voor squatten dus harde schoenen nodig.

Je hebt inderdaad 'lifters', die worden gebruikt door Olympisch gewichtheffers, maar ook power lifters. Die schoenen zijn specifiek gemaakt voor alle type squatbewegingen. Enorm stijf, enorm veel stabiliteit en flinke drop om iedereen met beperkte enkelmobiliteit makkelijker dieper te kunnen laten squatten.

Ik heb zelf Nike Romalo, mede vanwege de flinke drop (en de coole looks ;)).

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61PH1qnXlKL._AC_UY695_.jpg

Als je mobiliteit prima is qua squatten, kun je ook gewoon lekker op stevige normale (gym) schoenen squatten imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Is er een reden om niet op blote voeten te liften op hygiene na? Ik draag in principe enkel een korte broek, verder niks. Scheelt enorm in de was, hoef geen schoenen te kopen en ik ben zo omgekleed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:25:
Is er een reden om niet op blote voeten te liften op hygiene na? Ik draag in principe enkel een korte broek, verder niks. Scheelt enorm in de was, hoef geen schoenen te kopen en ik ben zo omgekleed.
Ik draag ook geen schoenen. Wellicht als ik wat zwaarder ga squatten (Zeg 100kg +) dat ik dan een paar lifting schoenen koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Hackus schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 14:03:
Je moet wennen aan de beweging, om te strekken kracht zetten vanuit je hak. Je gaat dan ook stabiliteit ontwikkelen. Dus focus je op explosief omhoogkomen vanuit je hakken, en niet je voorvoet/tenen.
Tenen optrekken maakt dat makkelijker, weer zo'n trucje. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Goed, de sportschool wordt drukker en drukker omdat men minder mensen tegelijk toelaat. Dus ja, als je drie dagen achter elkaar tegen een volgeboekte sportschool aanloopt, dan ga je kijken naar opties.

Ik zit serieus te overwegen om deze multistation aan te schaffen: https://www.helisports.nl...tional-Smith-Machine.html

uiteraard met de extra benodigdheden.

Zijn er mensen hier met ervaring met een dergelijk multistation?

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Naboo Misschien op het forum van bodybuilding.nl ? Daar is een enorme thread over homegyms enzo.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Een multistation is meestal overkill, en zo te zien is dat een Smith machine en dat wil je niet. Betet ga je dan voor een goede power-rack (of half rack) en ga je eerst investeren in een goede barbell + gewichten.

Wij hebben het iig in deze volgorde gedaan (moest ook mede omdat er weinig meer op voorraad was, maar zo konden we iig wat doen):

1. Barbell + schijven
2. Power rack
3. Bankje
4. Dumbbells

Bij 1 kun je iig al redelijk wat compound oefeningen gaan doen, zoals deadliften, rows, military presses etc. Squatten gaat nog wat lastiger maar kun je natuurlijk wel meer reps doen met een gewicht wat je nog redelijk op je nek kan krijgen en veilig op en af kan gooien.

Eenmaal met 2 kun je voluit gaan squatten.

Met 3 erbij kun je ook gaan bench pressen

4 wachten we nu nog op de bestelling (bijna 4 maanden verder :+), hebben nu nog wel losse halters met schijven dus we kunnen nog wel vooruit.

We hebben allemaal spul van ATX wat echt superdegelijk is. Powercage een ATX 610 met pulley.

Bij fitness-seller kun je die iig preorderen via de mail als ie out of stock is (wat waarschijnlijk zo is). Als je de ruimte er voor hebt en het geld, is het zeker de investering waard (maar schrik niet, het gaat wel hard als je eenmaal begint, we zijn denk ik inmiddels 3500 euro verder schat ik).

Maar wel echt heerlijk dat ik niet meer naar de sportschool hoef, lekker thuis trainen, in alle rust, wanneer ik wil, muziekje op, blote voeten, blote bast, etc :+

Ook geen excuses meer, weet zeker dat de klad er weer sneller in zou zitten als ik naar de sportschool had gemoeten, en zéker nu ik coronatijd..

Nouja kan het iedereen aanraden. Maak alleen niet de fout om een hypermodern station met smith machine aan te schaffen, denk vanaf de basis, dus grotere compound oefeningen met een goede barbell en schijven en ga vanuit daar verder aanvullen.

Kun je bepaalde dingen nog niet, dan zijn er wel oefeningen met bodyweight die je iig tijdelijk kan doen tot je je gym weer verder aanvult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gonadan schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:45:
[...]

Tenen optrekken maakt dat makkelijker, weer zo'n trucje. :P
Nooit gedaan, ik focus op kracht vanuit je hak bij omhoogkomen, en heeft me al 40+j geholpen.
Maar misschien helpt het mij, om mijn PR van 270kg te evenaren :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Hackus schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:21:
[...]

Nooit gedaan, ik focus op kracht vanuit je hak bij omhoogkomen, en heeft me al 40+j geholpen.
Maar misschien helpt het mij, om mijn PR van 270kg te evenaren :P
Wat was niet een tipje voor jou, meer voor iemand die nog moeite heeft om het uit de hak te halen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Blote voeten is prima. Maar pas wel op met glibberige sokken bijv 😉.

Beter blote voeten iig dan hardloopschoenen oid.

Bij deadlifts zie je vaak dat men lifters uitdoet, want voor een DL wil je het liefste gewoon recht staan en niet met drop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Requiem19 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:28:
Bij deadlifts zie je vaak dat men lifters uitdoet, want voor een DL wil je het liefste gewoon recht staan en niet met drop.
Of schoenen uit want dan hoef je minder hoog te liften, maakt het weer even makkelijker. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Gonadan schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:33:
[...]

Of schoenen uit want dan hoef je minder hoog te liften, maakt het weer even makkelijker. ;)
Jep, bedoelde ook met blote voeten :).

Scheelt idd weer iets. Maar imo nog belangrijker dat je niet voorover geleund wil staan bij DL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Naboo schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:50:
Goed, de sportschool wordt drukker en drukker omdat men minder mensen tegelijk toelaat. Dus ja, als je drie dagen achter elkaar tegen een volgeboekte sportschool aanloopt, dan ga je kijken naar opties.

Ik zit serieus te overwegen om deze multistation aan te schaffen: https://www.helisports.nl...tional-Smith-Machine.html

uiteraard met de extra benodigdheden.

Zijn er mensen hier met ervaring met een dergelijk multistation?
Wat dacht je van een power rack: https://www.fitness-selle...ck-prx-650-lat-pulley-v2/
Combineer het met spotter arms: en jammer arms en je hebt in principe alles at je nodig hebt. In het rack kan je vrijwel alle oefeningen doen incl cable rows, pulldowns, triceps pulldowns,... en met de jammer arms kan je een heel assortiment aan oefeningen toevoegen zonder dat je je te druk hoeft te maken over wat als je het gewicht niet meer houd. Dan kan je zonder spotter makkelijker tot failiure gaan.

Nadeel van een smith machine is dat je geen vrije bewegingen kan uitvoeren. Dat is heel veilig maar beperkt je ook omdat je niet leert gewichten te stabiliseren.

[ Voor 6% gewijzigd door Tsurany op 26-10-2020 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Tsurany schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:03:
[...]

Wat dacht je van een power rack: https://www.fitness-selle...ck-prx-650-lat-pulley-v2/
Combineer het met spotter arms: en jammer arms en je hebt in principe alles at je nodig hebt. In het rack kan je vrijwel alle oefeningen doen incl cable rows, pulldowns, triceps pulldowns,... en met de jammer arms kan je een heel assortiment aan oefeningen toevoegen zonder dat je je te druk hoeft te maken over wat als je het gewicht niet meer houd. Dan kan je zonder spotter makkelijker tot failiure gaan.

Nadeel van een smith machine is dat je geen vrije bewegingen kan uitvoeren. Dat is heel veilig maar beperkt je ook omdat je niet leert gewichten te stabiliseren.
Thanks!
Ik noteer ze even.

Ben echt alles aan het inventariseren momenteel. Baal gewoon dat die sportschool 3 dagen vooruit zit volgeboekt. Met een schema van 4 dagen per week, ga je het dus steeds niet redden qua reserveren.
En dan heb ik mijn werkuren en dagindeling al zo verschoven dat ik in daluren terecht kan.

Dat dikgedrukte deel was zeker nuttige info wat betreft de keuze. d:)b Had hem ook van LuNaTiC gekregen.

En ik neig inderdaad om dan voor de spullen te gaan die jij en LuNaTiC adviseren.

[ Voor 7% gewijzigd door Naboo op 26-10-2020 17:46 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 14:31
Philflow schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 14:14:
[...]

De kans dat een actieve 90 kg man op 2000 kcal niet zou afvallen is miniem. De kans is veel groter dat je ergens je kcal niet goed telt of wat dingen vergeet.

Hoe lang zit je al op 2000 kcal? Weeg je AL je eten en drinken? Denk je aan olie etc voor bakken?
Even een quote uit de 'oude' doos, omdat deze opmerking van @Philflow de spijker op z'n kop was/is voor het doorbreken van mijn plateau. Ik heb mezelf weer op scherp gezet door alles weer te wegen, meer water te drinken en te ontbijten.

Het sloop erin om te denken dat je al je eten goed registreert, maar ik gokte het omdat ik dacht dat ik het wel wist omdat ik het al een tijdje zo deed.

Paar weken verder, paar kg eraf! Nog even door cutten en dan begin komend jaar paar weken bulken (als ik te tevreden ben ;) ). Dank voor de eyeopener!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroy1909
Gonadan schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 17:23:
[...]

Weet niet of dit een reactie was op mijn post, maar: leg uit.

Een gezond lichaam moet alle oefeningen aan kunnen, mits goed uitgevoerd. Er zijn echter beperkingen, slijtage, blessures of wat dan ook wat die waarheid daadwerkelijk doet veranderen. :)
Het gemakkelijkste om te zeggen is dat je een oefening niet moet doen omdat ie ‘blessuregevoelig’ is voor jou.
Tuurlijk, je kunt altijd een blessure oplopen, maar dat ligt niet aan de oefening. Vaak is het overbelasting wat niet eens aan je lichaam ligt, maar hoe jij met je lichaam omgaat. Een goede fysio helpt met je herstel, zodat je alles weer kan doen zoals het hoort en beyond.

Ik heb het over de gemiddelde sporter zoals hier op het forum, niet de persoon die geen meniscus meer heeft of geen kruisbanden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naboo schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:23:
[...]

Thanks!
Ik noteer ze even.

Ben echt alles aan het inventariseren momenteel. Baal gewoon dat die sportschool 3 dagen vooruit zit volgeboekt. Met een schema van 4 dagen per week, ga je het dus steeds niet redden qua reserveren.
En dan heb ik mijn werkuren en dagindeling al zo verschoven dat ik in daluren terecht kan.

Dat dikgedrukte deel was zeker nuttige info wat betreft de keuze. d:)b Had hem ook van LuNaTiC gekregen.

En ik neig inderdaad om dan voor de spullen te gaan die jij en LuNaTiC adviseren.
Kan jij niet sneller reserven en een drie dagen programma gaan doen? Ik zie het probleem niet zo.
Ik zelf kan vanaf een week vantevoren reserveren totdat de plekken vol zijn (16 in de fitness zaal 19 bij de groepslessen).
Niet dat het binnenkort nog uitmaakt, alles zal vast wel op z'n gat gaan als het virus niet minder wordt ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2020 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
Afgelopen zomer heb ik ook eens zonder t-shirt gesport toen het zo warm was, maar ik zweet erg snel en veel en dat is tijdens de SQ toch niet zo fijn vond ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Als ik de verhalen zie van gyms die vol zitten enzo ben ik erg blij met mijn Crossfit gym, kan vrijwel alle dagen op tijd sporten dat ik wil. Alleen weekend wil wel eens vol zitten. Sport zelf altijd in open gym sinds corona, onze gym is echt gigantisch eigenlijk. 10 in les, 5 in open gym in een ruimte van 1000+m2

Vandaag ook weer gemene training gehad. 30min, elke 30 sec 1 clean&jerk op 70%. Was eerste 20min vooral strijd tegen hartslag, laatste 10min begonnen de benen aardig te klagen. Alle cleans in squad gevangen en jerks als push jerk gedaan.
Van die "simpele" maar o zo gemene trainingen.

[ Voor 12% gewijzigd door Osxy op 27-10-2020 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
crossfit boxen zijn qua indeling een uitkomst in deze periode, ik zou willen dat er hier eentje in de buurt zat. het lijkt ook hier steeds drukker te worden 8)7

En ook de webshops hebben steeds meer moeite met voorraad... zit de laatste tijd steeds vaker met de muis boven de bestelknop, maar liever niet eerder dan dat er een lockdown komt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeronIT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-09 09:36
HyperTrophy schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:07:

En ook de webshops hebben steeds meer moeite met voorraad... zit de laatste tijd steeds vaker met de muis boven de bestelknop, maar liever niet eerder dan dat er een lockdown komt
Als je wacht tot een lockdown ben je volgens mij te laat, dan gaat weer iedereen bestellen. Het is nu al bijna rampzalig qua voorraad, bij een lockdown gaat iedereen weer bestellen en zou het best zo kunnen zijn dat je geleverd krijgt als de lockdown weer voorbij is |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of is de prijs opeens stevig verhoogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:43:
[...]
Kan jij niet sneller reserven en een drie dagen programma gaan doen? Ik zie het probleem niet zo.
Ik zelf kan vanaf een week vantevoren reserveren totdat de plekken vol zijn (16 in de fitness zaal 19 bij de groepslessen).
Niet dat het binnenkort nog uitmaakt, alles zal vast wel op z'n gat gaan als het virus niet minder wordt ;)
Nee, bij Basic Fit kan je maar 1 plek reserveren. Dus zolang je nog niet geweest bent, kan je niet reserveren en lopen de andere plekken vol.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-09 16:00
Ik stoor me elke (sport)dag aan die vervelende reservering-ui van trainmore dus heb uit frustratie een schil eromheen geschreven.
Wellicht dat ik hem in de toekomst nog automatisch laat reserveren per dag na je training ofzo want dat is mijn workflow elke dag.

Voor de liefhebber:
https://reserveren.jessesander.nl/

Niet bedoeld als spam trouwens, mocht het zo ervaren worden haal ik het met liefde weg. Alles wordt overigens lokaal opgeslagen in je eigen browser, niks remote of op mijn server etc.

[ Voor 14% gewijzigd door KirovAir op 27-10-2020 23:14 ]

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

@KirovAir mooi gedaan maar wist je dat ook via de app kan reserveren? Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KirovAir schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 23:11:
Ik stoor me elke (sport)dag aan die vervelende reservering-ui van trainmore dus heb uit frustratie een schil eromheen geschreven.
Wellicht dat ik hem in de toekomst nog automatisch laat reserveren per dag na je training ofzo want dat is mijn workflow elke dag.

Voor de liefhebber:
https://reserveren.jessesander.nl/

Niet bedoeld als spam trouwens, mocht het zo ervaren worden haal ik het met liefde weg. Alles wordt overigens lokaal opgeslagen in je eigen browser, niks remote of op mijn server etc.
Haha keurig _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-09 16:00
Philflow schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 07:20:
@KirovAir mooi gedaan maar wist je dat ook via de app kan reserveren? Werkt prima.
Ik weet niet of het aan mijn telefoon ligt of mijn account maar hij blijft mij in de app ook steeds maar uitloggen waardoor ik mijn email keer op keer opnieuw moet invullen, uiteraard een non-issue maar moest me frustraties er ff uit hebben.

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

KirovAir schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 07:38:
[...]
Ik weet niet of het aan mijn telefoon ligt of mijn account maar hij blijft mij in de app ook steeds maar uitloggen waardoor ik mijn email keer op keer opnieuw moet invullen, uiteraard een non-issue maar moest me frustraties er ff uit hebben.
Ah vandaar. Bij mij blijft de app ingelogd (iPhone).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metallicattim
Gonadan schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:49:
[...]

Trainen op techniek is inderdaad gewoon het belangrijkste. Het internet en de sporters staan bol van de adviezen en 'trucjes' om dingen makkelijker goed te doen, maar weinig daarvan zijn écht noodzakelijk.
Hackus schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 14:03:
[...]

Gister was ik het SQ en moest ik aan deze 2 opmerkingen denken, het viel me opeens op dat ik veel te veel vanuit mijn tenen het duwen was, heb mijn focus eens verlegt en geconcentreerd op duwen vanuit mijn hak en ik moet zeggen dat het direct veel beter aanvoelde! Wel iets zwaarder qua gevoel, maar meer activatie van de benen.

Kortom, toch wel een "noodzakelijk trucje" :) Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
metallicattim schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:16:
Kortom, toch wel een "noodzakelijk trucje" :) Thx!
Nee juist niet, dat is de juiste techniek hanteren in plaats van een trucje gebruiken. Goed bezig. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
Mijn punt was dat het hanteren van de juiste techniek, juist komt door dit soort trucjes :)

Net zoals een DL, die moet je niet visualiseren dat je de stang optilt (dan is de kans groot dat je je rug gaat gebruiken), maar dat je de grond wegduwt, dat soort dingen c.q. trucjes. Daardoor word je techniek beter (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

metallicattim schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:26:
Mijn punt was dat het hanteren van de juiste techniek, juist komt door dit soort trucjes :)

Net zoals een DL, die moet je niet visualiseren dat je de stang optilt (dan is de kans groot dat je je rug gaat gebruiken), maar dat je de grond wegduwt, dat soort dingen c.q. trucjes. Daardoor word je techniek beter (y)
Als je van dat soort trucjes houdt, misschien is dit dan wel een leuk account om te volgen: https://www.instagram.com/whiteboard_daily/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@metallicattim Zolang alles wat je doet voor jou werkt. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Oké, met 14.964 nieuwe besmettingen, komen er hier in Duitsland strengere maatregelen. Men verwacht dat deze vanaf 04 nov. ingaan, en sportscholen gaan dan dicht.

* Schließung von Freizeiteinrichtung und Einschränkung von Veranstaltungen

Veranstaltungen, die der Unterhaltung dienen, sollen untersagt werden. So sollen Theater, Opern oder Konzerthäuser schließen. Die Regelung soll auch den Freizeit- und Amateursportbetrieb auf und in allen öffentlichen und privaten Sportanlagen, Schwimm- und Spaßbädern sowie Fitnessstudios und ähnliche Einrichtungen betreffen. Auch Messen, Kinos, Bordelle und Freizeitparks sollen schließen.

[ Voor 59% gewijzigd door Hackus op 28-10-2020 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tincahunter
Vandaag ga ik mijn benen training verder uitbreiden. Nu heb ik al een hele tijd geen lungs gedaan maar bij deze ga ik de reverse lunges toevoegen om wat meer nadruk op de hams en glutes te leggen. Ik vind dat de achterkant te weinig word belast want ik kan ook geen legcurl toepassen.

Mijn benen training ziet er nu zo uit

Back squat 3 sets
RDL 3 sets
Front squat 3 sets
Leg extention 3 sets
Farmer walks 1 minuut
Standing calfraisses 3 sets
1 leg bridges met lichaamsgewicht

Of zal op deze manier de achterkant wel voldoende belasting krijgen.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Hams bestaan bij mij uit een heupscharnierbeweging (2 gewrichten) en een curl (1 gewricht) om hem volledig te maken. Hamstring curls kun je ook met een weerstandsband doen. :)

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroy1909
Hackus schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:15:
Oké, met 14.964 nieuwe besmettingen, komen er hier in Duitsland strengere maatregelen. Men verwacht dat deze vanaf 04 nov. ingaan, en sportscholen gaan dan dicht.

* Schließung von Freizeiteinrichtung und Einschränkung von Veranstaltungen

Veranstaltungen, die der Unterhaltung dienen, sollen untersagt werden. So sollen Theater, Opern oder Konzerthäuser schließen. Die Regelung soll auch den Freizeit- und Amateursportbetrieb auf und in allen öffentlichen und privaten Sportanlagen, Schwimm- und Spaßbädern sowie Fitnessstudios und ähnliche Einrichtungen betreffen. Auch Messen, Kinos, Bordelle und Freizeitparks sollen schließen.
België vanaf vrijdag dacht ik.
Nederland zal volgende week wel volgen, al is het maar om ‘mee te doen’ met de rest om een beetje geloofwaardig te zijn in de aanpak.
Duitsland had al kritiek op Nederland las ik.

Al is het wel zo dat er gyms zijn die er lak aan hebben, maar de meeste gyms houden zich wel keurig aan protocollen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tincahunter schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:23:
Vandaag ga ik mijn benen training verder uitbreiden. Nu heb ik al een hele tijd geen lungs gedaan maar bij deze ga ik de reverse lunges toevoegen om wat meer nadruk op de hams en glutes te leggen. Ik vind dat de achterkant te weinig word belast want ik kan ook geen legcurl toepassen.

Back squat 3 sets
RDL 3 sets
Front squat 3 sets
Leg extention 3 sets
Farmer walks 1 minuut

Beperk je eerst eens tot squats, dat is de hoofdzaak om je beenspieren te ontwikkelen.
Na goede Squat-sessie heb jij geen puf meer om front squat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tincahunter
Ik ben van mening dat het van de conditie afhangt. 2 squat oefeningen met wat je maximaal kunt halen per oefening zit er niet in. Dit geldt ook voor als je 2 borst oefeningen doet flat en incline benchpress. Ik ben niet klaar met trainen als ik maar 1 basis oefening heb gedaan. Ik wil kapot gaan er tegen aan zien om nog meer te doen zo verleg ik mijn grenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Tincahunter schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:23:

Back squat 3 sets
RDL 3 sets
Front squat 3 sets
Leg extention 3 sets
Farmer walks 1 minuut

Waarom ga je je benen training uitbreiden?
Weet je zeker dat je meer volume nodig hebt?
Waarom kan je geen leg curl toepassen?

Ik ben zelf een voorstander van trainen met je 'minimum effective dose', m.a.w. precies genoeg doen om vooruit te gaan.

Edit: met wat voor gewicht back squat je nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tincahunter
Ik wil een uur volmaken met benen trainen omdat het mijn hobby is. Korte trainingen geven geen voldoening en ik groei op meer volume als ik dat langzaam uitbouw over meerdere weken, erna doe ik een a twee week rustig aan en begin ik weer met een laag volume. Ik geloof er ook wel in dat ik door verschillende oefeningen nadruk leg op bepaalde delen van een spiergroep.

Edit

Mijn back squat doe ik nu met 85kg 3x12-6hh. Mijn max was 150kg maar ik kon bijna een jaar lang niet de benen trainen. Dat moet ik nu opnieuw opbouwen.

[ Voor 18% gewijzigd door Tincahunter op 29-10-2020 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Meer nadruk leggen op je hams en glutes zou ook kunnen met Bulgarian dumbbell squats. Barbell kan ook maar ik vind dumbbell fijner. Verder is leg press met 1 been tegelijk ook een goede.

Glute ham raises zijn ook top, als dat kan bij jouw gym.
Pagina: 1 ... 37 ... 124 Laatste

Let op:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.