^ ziet er aardig uit. Helaas niet op voorraad.
Sorry, dat had ik gemist.Philflow schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 22:13:
^ ziet er aardig uit. Helaas niet op voorraad.
Deze anders? https://www.fitness-seller.nl/atx-multi-bench-fid-102/
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
^ thanks maar ook niet op voorraad 
Maar ik hoop dat er iemand is die zelf goede ervaring heeft met een specifiek bankje.
Maar ik hoop dat er iemand is die zelf goede ervaring heeft met een specifiek bankje.
Misschien handig om specifiek topic te maken. Denk dat er meer mensen zijn met home gear, dan die dit topic bezoeken.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
https://www.fitshop.nl/tu...tot-300-kg-tun-18tsub9000Philflow schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 22:19:
^ thanks maar ook niet op voorraad
Die heb ik. Er is met 200kg+ op gebenched ook, erg stabiel en stevig ding.
Max load capacity is overigens 750kg volgens de officiële site https://www.tunturi.com/en/utility-bench-ub90.html
Dit was destijds de enige hoog belastbare verstelbare bench (begin Corona crisis)
De meeste vinden dat niet erg. En als je vragen hebt moet je ze gewoon stellen. Vaak zijn de grootste en sterkste in de gym het meest behulpzaam en open hierin.Xanthian schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:26:
Ik moet zeggen dat ik wel eens naar andere sporters kijk als ik aan het rusten ben. Als nieuweling leer ik er toch wel iets van. Soms doen ze oefening toch net even iets anders of gebruiken ze spullen waarvan ik denk dat is ook wel handig.
Ik heb geen idee of ze dat erg vinden of niet, Ik zie of hoor nooit een reactie.
Zo laatst ook, bezig met squatten in een rack. Net klaar met mijn set dus even rusten. Een gozer naast mij zit dan te squatten met zo'n 120 kilo. Dat vindt ik wel indrukwekkend en de techniek die ze dan gebruiken is wel interessant. Maar zodra ik bezig ben met mijn eigen oefeningen ben ik alleen met me zelf bezig.
Ik zit nu tijdelijk bij een andere gym ivm overbruggen, december pas in nieuw huis. Dit is de 2e week en men begint nu voorzichtig te vragen hoe en wat. Heb zelf wel altijd oordopjes in. Maar verwacht niet dat men naar je toe komt met aanwijzingen of iets. Ik heb dat in het verleden ook wel eens gedaan, maar men luistert in de regel toch niet. Als iemand echt iets wilt weten dan vraagt ie vanzelf denk ik dan
Hehehe rond de 22 verwacht ik nieuwe schijven binnen, rubber coated met gripper van het merk Newton fitness. 4x1,25 4x2,5 4x5 2x10 2x15. En over een tijdje wil ik nog 2x 20 en 2x25. De prijs vond ik ook wel redelijk.
:strip_exif()/f/image/2mBIKvkJYr9SbnhH1ZHy8iGD.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben trouwens ook blij dat ik mijn bloeddruk bete ronder controle heb dankzij het krachttrainen en meer fietsen en joggen. Ik was altijd erg gestrest en kon nooit echt mijn rust vinden waardoor ik standaard een wat hogere bloeddruk krees 150/95 gemiddeld 140/90. Dit is helemaal gedaald naar 125/70 en voor het slapen zelf 112/60. Door veel te sporten qua krachttraining heb ik veel meer rust en voldoening, ben over het algemeen ook vrolijker.
:strip_exif()/f/image/2mBIKvkJYr9SbnhH1ZHy8iGD.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben trouwens ook blij dat ik mijn bloeddruk bete ronder controle heb dankzij het krachttrainen en meer fietsen en joggen. Ik was altijd erg gestrest en kon nooit echt mijn rust vinden waardoor ik standaard een wat hogere bloeddruk krees 150/95 gemiddeld 140/90. Dit is helemaal gedaald naar 125/70 en voor het slapen zelf 112/60. Door veel te sporten qua krachttraining heb ik veel meer rust en voldoening, ben over het algemeen ook vrolijker.
[ Voor 27% gewijzigd door Tincahunter op 09-10-2020 08:28 ]
Thanks. Kost wat maar dan heb je watLeroy1909 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 07:59:
[...]
https://www.fitshop.nl/tu...tot-300-kg-tun-18tsub9000
Die heb ik. Er is met 200kg+ op gebenched ook, erg stabiel en stevig ding.
Max load capacity is overigens 750kg volgens de officiële site https://www.tunturi.com/en/utility-bench-ub90.html
Dit was destijds de enige hoog belastbare verstelbare bench (begin Corona crisis)
Waar heb je die gekocht?Tincahunter schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 08:12:
Hehehe rond de 22 verwacht ik nieuwe schijven binnen, rubber coated met gripper van het merk Newton fitness. 4x1,25 4x2,5 4x5 2x10 2x15. En over een tijdje wil ik nog 2x 20 en 2x25. De prijs vond ik ook wel redelijk.
@Philflow Lol, als je nu gelijk je budget kenbaar had gemaakt, en je wensen, had je loads bankjes gevonden in deze prijsklasse. Voor de meeste mensen, is €350,- voor een bankje niet de bedoeling. 
@Tincahunter Mooi dat je je bloeddruk beter/goed onder controle hebt nu
@Tincahunter Mooi dat je je bloeddruk beter/goed onder controle hebt nu
[ Voor 15% gewijzigd door Hackus op 09-10-2020 12:32 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Helisports Maar zie nu net dat de 5kg schijven pas 4 November worden geleverd. Maar goed ik heb geduld.
FYI: ik ben niet van plan 350 uit te geven. Neemt niet weg dat ik het interessant vind om ervaringen van anderen te horen.Hackus schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:31:
@Philflow Lol, als je nu gelijk je budget kenbaar had gemaakt, en je wensen, had je loads bankjes gevonden in deze prijsklasse. Voor de meeste mensen, is €350,- voor een bankje niet de bedoeling.
Ik heb vandaag de lat pully bevestigd en ik moet zeggen dat het heel soepel loopt en flink wat gewicht kan hebben aan de balken. De gewichten slingeren ook niet heen weer. De kabel is wel wat aan de korte kant met max 210cm maar ik heb dat opgelost met een stalen ketting.
:strip_exif()/f/image/znddB5OHr4AEbIREMvwyUgqG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/znddB5OHr4AEbIREMvwyUgqG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9yFNuY0e1J4WkggSSPNdSdMq.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 33% gewijzigd door Tincahunter op 10-10-2020 14:25 ]
Netjes gedaan @Tincahunter
Dankje @Hackus
Er komen nog wat matjes onder wat hopelijk nog wat kou tegen gaat.
Ik vraag me af of het ook nadelen heeft als ik in de kou ga trainen? Niet dat ik kou ervaar tijden een training, ik vind het heerlijk
Ik vraag me af of het ook nadelen heeft als ik in de kou ga trainen? Niet dat ik kou ervaar tijden een training, ik vind het heerlijk
Voor mijzelf train ik liever als het koeler is dan 18graden. echt koud hoeft ook niet, maar denk niet dat het erg koud wordt in je ruimte ? Je kunt goed een thermo-shirt dragen, en erover een hoody tot je opgewarmd bent.Tincahunter schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 08:59:
Dankje @Hackus
Hier ook maar eens actief worden 💪
Ben al aardig wat jaartjes bezig met fitness, nu sinds een jaar of 2 met 5x5 bezig. Ik merk dat mijn squat zwak blijft en heb nu al meerdere keren gefailed op 110. Wat kan ik nu het beste doen om hier doorheen te komen? Kan wel blijven deloaden, maar kan ook 3x5 gaan doen. (Fail is meestal in het 4e setje) mijn andere lifts zijn aanzienlijk beter dan mijn squat en DL. Deze blijven echt achter en wil ik naar een beter niveau krijgen wat beter past bij mijn fysiek. Alle tips zijn welkom!
Ben al aardig wat jaartjes bezig met fitness, nu sinds een jaar of 2 met 5x5 bezig. Ik merk dat mijn squat zwak blijft en heb nu al meerdere keren gefailed op 110. Wat kan ik nu het beste doen om hier doorheen te komen? Kan wel blijven deloaden, maar kan ook 3x5 gaan doen. (Fail is meestal in het 4e setje) mijn andere lifts zijn aanzienlijk beter dan mijn squat en DL. Deze blijven echt achter en wil ik naar een beter niveau krijgen wat beter past bij mijn fysiek. Alle tips zijn welkom!
Misschien een tijdje super squats doen?Johan Bogle schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:13:
Hier ook maar eens actief worden 💪
Ik kijk veel filmpjes van Alan Trall
Die doe ik al soort van erbij
Nu 2 x gedaan op vrijdag 20x80. Denk je dat ik door die uit te bouwen verder kom dan met switch naar 3x5?
Ik denk dat dat echt de domste training is die je kan doen. Het is enorm afzien, zwart voor je ogen, half flauwvallen, hopelijk niet kotsen. Voelt alsof je keihard je best doet, maar herstellen kan je wel vergeten. Als je een 20-rep-max-squat fatsoenlijk uitvoert kan je daarna aan het infuus. En als je op die reprange niet fatsoenlijk je best doet is het zinloos.Johan Bogle schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:01:
Die doe ik al soort van erbijNu 2 x gedaan op vrijdag 20x80. Denk je dat ik door die uit te bouwen verder kom dan met switch naar 3x5?
Pak gewoon een standaard 4x-weeks schema met hogere reps (8-12), of ga 3x per week fullbody doen op hogere reps en andere oefeningen.
Denk ook dat je beter je volume verhoogt en gewicht iets omlaag. 8-12.
Je kan ook eens kijken naar paused squats/ box squats/ tempo squats e.d
En faal je echt onderin? Of is het meer mentaal dat je niet aan je volgende rep begint omdat je het idee hebt die niet te kunnen afmaken?
Je kan ook eens kijken naar paused squats/ box squats/ tempo squats e.d
En faal je echt onderin? Of is het meer mentaal dat je niet aan je volgende rep begint omdat je het idee hebt die niet te kunnen afmaken?
I served in a company of heroes.
Mijn doel is kracht. Heeft een hogere rep range echt zin om beter te worden op 5 rep? Het lijkt zo tegenstrijdig. Zou eerder denken de reps of sets te verlagen dan te verhogen, maar hoor graag alle tips om naar de 150 door te kunnen op 5x5 (dat is mijn doel en naar mijn mening beter in balans met andere lifts)
Falen is voor mij houding niet goed meer. Te ver naar voren of knieen naar binnen door verlies aan kracht.
Falen is voor mij houding niet goed meer. Te ver naar voren of knieen naar binnen door verlies aan kracht.
[ Voor 42% gewijzigd door Johan Bogle op 11-10-2020 21:38 ]
Het gaat niet alleen om de rep range, maar ook om voeding, slaap, herstel.
Het is maar tijdelijk om ff te prikkelen en je plateau te doorbreken. Nu naar 3x5 switchen lijkt mij apart. Klinkt bijna als de laatste 2 sets van 5x5 overslaan, denk namelijk niet dat je echt een sprong kan maken in het gewicht dat je tilt tussen 5x5 en 3x5. Als dat wel zo is rust je misschien gewoon te weinig tussen sets? 3/5 minuten is niet gek bij 5x5.Johan Bogle schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 21:35:
Mijn doel is kracht. Heeft een hogere rep range echt zin om beter te worden op 5 rep? Het lijkt zo tegenstrijdig. Zou eerder denken de reps of sets te verlagen dan te verhogen, maar hoor graag alle tips om naar de 150 door te kunnen op 5x5 (dat is mijn doel en naar mijn mening beter in balans met andere lifts)
En met meer gewicht tijdelijk 5x3 of 5x2 als de uitvoering dan ook goed is .En dan beginnen met een gewicht wat je nog redelijk makkelijk 5x5 kunt doen. Zo kun je denk ik iedere week wel met 2,5kg extra gewicht verhogen of extra herhalingen maken tot je weer bij 5x5 uit komt? .
Ik ben nu ruim twee weken bezig met fitness en begin er nu een beetje aan te wennen. Spierpijn is nu weg op de rustdag en ik krijg langzaam steeds meer energie.
Mijn voeding is compleet aangepast maar het is nog steeds puzzelen met wat ik precies nodig heb.
In principe ontbijt ik met havermout en een banaan. Lunch is nog steeds brood met pindakass. Avondeten bestaat meestal uit veel groenden en vless. (Gehakt, kip, steak, etc). In het weekend probeer ik vis te eten.
Tussendoortjes zijn walnoten en kwark.
Het brood tijdens de lunch wil ik nog wat vervangen met wat anders, maar brood is wel lekker makkelijk meenemen naar het werk.
Ik snoep nog wel eens tussendoor. Af en toe gebak, koek of wat pepernoten. Maar ik probeer dit te beperken tot 2 á 3 keer per week.
Alcohol innamen is ook gereduceert tot een paar glazen per week maar ik probeer ook af en toe helemaal niks te drinken in de week.
Na twee weken een één of ander schema gevolgd te hebben van JEFIT ben ik nu toch maar begonnen met sl 5x5. De meeste oefeningen deed ik toch al, ik doe het alleen nu vaker. De app van 5x5 is ook erg handig.
Het enige waar ik mij aan erger is gebrek aan aan lichtere gewichten. Ze hebben wel schijven van 1kg en 2kg maar het is elke zoeken naar die krengen. Dat komt omdat ze veel plekken hebben waar je ze kan ophangen. Overigens moet ik nu dus elke keer 2kg aan de oefening toevoegen i.p.v. 2,5 maar dat vind ik geen probleem.
Squats blijf ik moeilijk vinden maar nu ik het vaker ga doen en met een warming up setje moet dat wel goed komen. Ik heb voornamelijk problemen met de balans zodra ik naar beneden ga en de heupen lager komen dan mijn knieen. Dit ging immers al bijna één keer fout.
Nu ik een warming up do met squats doe ik de cardio achteraf. Ik begon met met 10 minuten op de crosstrainer maar dat is inmiddels 20 minuten geworden. Volgens de website van stronglifts moet ik dit uitbreiden naar 45 minuten om wat extra buikvet te verbranden maar dat zou betekenen dat ik langer dan een uur bezig ben. Het is even aan kijken hoe dit gaat.
Wat ik tot nu merk:
- Ben meestal wel erg moe om 21:00. Ik sta dan ook al om 6 uur op.
- Drink véél meer water.
- Op rustdagen toch wel vaak vermoeid, maar dat gaat nu beter.
- Ik heb het gevoel dat ik breeder word, voornamelijk rond de borst. Maar in de spiegel is dat nog niet te zien.
- Gewicht blijf nog hetzelfde rond 97kg. Ik verwacht dat dit op een gegeven moment toch wel naar beneden gaat, anders toch maar minder eten.
Het is echt een hele reis om je sterker te worden en het blijft aanpassen, opletten en leren. Eigenlijk wil je alles in één keer goed doen maar dat is onrealistisch.
Mijn voeding is compleet aangepast maar het is nog steeds puzzelen met wat ik precies nodig heb.
In principe ontbijt ik met havermout en een banaan. Lunch is nog steeds brood met pindakass. Avondeten bestaat meestal uit veel groenden en vless. (Gehakt, kip, steak, etc). In het weekend probeer ik vis te eten.
Tussendoortjes zijn walnoten en kwark.
Het brood tijdens de lunch wil ik nog wat vervangen met wat anders, maar brood is wel lekker makkelijk meenemen naar het werk.
Ik snoep nog wel eens tussendoor. Af en toe gebak, koek of wat pepernoten. Maar ik probeer dit te beperken tot 2 á 3 keer per week.
Alcohol innamen is ook gereduceert tot een paar glazen per week maar ik probeer ook af en toe helemaal niks te drinken in de week.
Na twee weken een één of ander schema gevolgd te hebben van JEFIT ben ik nu toch maar begonnen met sl 5x5. De meeste oefeningen deed ik toch al, ik doe het alleen nu vaker. De app van 5x5 is ook erg handig.
Het enige waar ik mij aan erger is gebrek aan aan lichtere gewichten. Ze hebben wel schijven van 1kg en 2kg maar het is elke zoeken naar die krengen. Dat komt omdat ze veel plekken hebben waar je ze kan ophangen. Overigens moet ik nu dus elke keer 2kg aan de oefening toevoegen i.p.v. 2,5 maar dat vind ik geen probleem.
Squats blijf ik moeilijk vinden maar nu ik het vaker ga doen en met een warming up setje moet dat wel goed komen. Ik heb voornamelijk problemen met de balans zodra ik naar beneden ga en de heupen lager komen dan mijn knieen. Dit ging immers al bijna één keer fout.
Nu ik een warming up do met squats doe ik de cardio achteraf. Ik begon met met 10 minuten op de crosstrainer maar dat is inmiddels 20 minuten geworden. Volgens de website van stronglifts moet ik dit uitbreiden naar 45 minuten om wat extra buikvet te verbranden maar dat zou betekenen dat ik langer dan een uur bezig ben. Het is even aan kijken hoe dit gaat.
Wat ik tot nu merk:
- Ben meestal wel erg moe om 21:00. Ik sta dan ook al om 6 uur op.
- Drink véél meer water.
- Op rustdagen toch wel vaak vermoeid, maar dat gaat nu beter.
- Ik heb het gevoel dat ik breeder word, voornamelijk rond de borst. Maar in de spiegel is dat nog niet te zien.
- Gewicht blijf nog hetzelfde rond 97kg. Ik verwacht dat dit op een gegeven moment toch wel naar beneden gaat, anders toch maar minder eten.
Het is echt een hele reis om je sterker te worden en het blijft aanpassen, opletten en leren. Eigenlijk wil je alles in één keer goed doen maar dat is onrealistisch.
@Xanthian
Grove volkorenbrood is op zich wel een goede toevoeging. Een broodje pindakaas kun je eventueel wel vervangen met een blikje tonijn op olijfolie (uitgelekt) Op 100 gram zit zit er dan nog maar 7 tot 10 gram gezonde vetten in, zo krijg je ook wat afwisseling in vetten en wat meer eiwitten, en je eet al noten bij de kwark. Om de tonijn wat smakelijker te maken kun je er Cajun kruiden op doen 100% American Cajun zonder zout. Ik doe er zelf ook regelmatig nog een paar schijfjes komkommer en tomaat bij op. Zelf ben ik ook voor zaden vanwege goede vetten en extra vezels, ik doe altijd chiazaad en gebroken lijnzaad door de havermout pap heen 5 gram van elk, het geeft een lekkere bite. Je kunt eventueel ook Voedingcentrum gebruiken om te zien wat je dagelijks aan nutriënten binnen krijgt. Wees niet bang voor wat extra cardio, hou je hartslag tussen de 50 en 70% om vooral lichaamsvet te verbranden. Tussen de 50 en 60% bevorderd zelf het herstel van zware trainingen.
Grove volkorenbrood is op zich wel een goede toevoeging. Een broodje pindakaas kun je eventueel wel vervangen met een blikje tonijn op olijfolie (uitgelekt) Op 100 gram zit zit er dan nog maar 7 tot 10 gram gezonde vetten in, zo krijg je ook wat afwisseling in vetten en wat meer eiwitten, en je eet al noten bij de kwark. Om de tonijn wat smakelijker te maken kun je er Cajun kruiden op doen 100% American Cajun zonder zout. Ik doe er zelf ook regelmatig nog een paar schijfjes komkommer en tomaat bij op. Zelf ben ik ook voor zaden vanwege goede vetten en extra vezels, ik doe altijd chiazaad en gebroken lijnzaad door de havermout pap heen 5 gram van elk, het geeft een lekkere bite. Je kunt eventueel ook Voedingcentrum gebruiken om te zien wat je dagelijks aan nutriënten binnen krijgt. Wees niet bang voor wat extra cardio, hou je hartslag tussen de 50 en 70% om vooral lichaamsvet te verbranden. Tussen de 50 en 60% bevorderd zelf het herstel van zware trainingen.
[ Voor 9% gewijzigd door Tincahunter op 12-10-2020 12:54 ]
@Xanthian Je zou de app MyFitnesspal kunnen downloaden om je calorieen te tracken. Heb ik ook een hele tijd gedaan. Was soms best even schrikken hoeveel calorieen er in iets zaten. 50gram gerookte amandelen bijvoorbeeld zit al de helft calorieen in als in mijn hele ontbijt (havermout, amandelmelk, whey concentraat, 50gr. rood fruit).
Kan soms best eye-openers opleveren.
Ik zou inderdaad een tijdje (maand?) alles wegen wat je binnenkrijgt, en loggen met een App. Zorg dat je iig 1.6kg/kg lichaamsgewicht aan eiwit eet, voor jou dus ~155 gram. Verspreid dit over de dag, en check vooral je ontbijt, havermout bevat niet veel eiwit namelijk, wellicht kan je kwark toevoegen. Hier leer je ontzettend veel van (geen noten!), en je kan daarna een goede inschatting van je metabolisme maken, en onderbouwde doelen voor je inname stellen.
Ik zou geen cardio doen tenzij je er plezier in hebt. Het is een stuk makkelijker om 500kcal minder te eten dan 500kcal te verbranden. Het kost ook energie, en die heb je al nodig om te herstellen van je krachttraining. Drie kwartier op een crosstrainer is waanzin.
Zorg ook dat je genoeg en goed slaapt, slaaptekort is killing voor je gains! Geen koffie na de lunch, geen alcohol, op tijd naar bed. Dat is sowieso verstandig, al zou je niet sporten
Ik zou geen cardio doen tenzij je er plezier in hebt. Het is een stuk makkelijker om 500kcal minder te eten dan 500kcal te verbranden. Het kost ook energie, en die heb je al nodig om te herstellen van je krachttraining. Drie kwartier op een crosstrainer is waanzin.
Zorg ook dat je genoeg en goed slaapt, slaaptekort is killing voor je gains! Geen koffie na de lunch, geen alcohol, op tijd naar bed. Dat is sowieso verstandig, al zou je niet sporten
Waarom wil je precies sterker worden op 5x5? Als je doel 1rm kracht is zijn er betere manieren om te trainen.Johan Bogle schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 21:35:
Het wisselen van rep ranges zou wel kunnen helpen om plateaus te kunnen doorbreken, ook de lagere en hogere rep ranges.
Hoe zit het met je voeding? Als je sterker wil worden op 5x5 moet je eigenlijk wel een surplus eten, tenzij je een beginner bent.
[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 12-10-2020 13:41 ]
Mijn dieet kan ik erg makkelijk volhouden want ik vind zo'n beetje alles lekker
Ontbijt
50 gram havermout, met 1 banaan 50 gram blauwe bessen, 5 gram chiazaad en 5 gram lijnzaad 300cc halvolle melk en 1 ei.
tussendoor
3 snee grove volkorenbrood, met een beetje boter, 80 gram tonijn op olijfolie, 1 ei, plakje 30+ kaas, 300 gram rauwkorst, zoals wortels, komkommer en tomaat. Om de dag wissel ik de tonijn af met 2 kip shaslick stokjes gebakken in olijfolie.
Lunch en tussendoor
3 snee grove volkorenbrood met een beetje boter, gerookte kipfilet of rosbief, 1 appel of 2 kiwi's of een keer 1 sinaasappel, peer, of 2 mandarijnen.
Avond eten.
200 gram zilvervliesrijst, 150 gram kipfilet, 400-600 gram groente, 10 gram olijfolie, meestal als smaakmakers een beetje ketjap manis en of gembersiroop. Of goreng kruiden die ik zelf maak met verschillende kruiden anders krijg ik te veel zout binnen. Ik wil onder de 6 gram zout per dag zitten.
Voor het slapen rond 9 uur.
250 gram skyr kwark en 20 gram walnoten.
1 keer in de week aardappelen in plaats van rijst, en 175 gram zalm gebakken op de huid in plaats van kip als avond eten.
Het is niet erg veel maar ik verbruik ook maar 2925 calorieën op een dag met training er bij berekend.
Ontbijt
50 gram havermout, met 1 banaan 50 gram blauwe bessen, 5 gram chiazaad en 5 gram lijnzaad 300cc halvolle melk en 1 ei.
tussendoor
3 snee grove volkorenbrood, met een beetje boter, 80 gram tonijn op olijfolie, 1 ei, plakje 30+ kaas, 300 gram rauwkorst, zoals wortels, komkommer en tomaat. Om de dag wissel ik de tonijn af met 2 kip shaslick stokjes gebakken in olijfolie.
Lunch en tussendoor
3 snee grove volkorenbrood met een beetje boter, gerookte kipfilet of rosbief, 1 appel of 2 kiwi's of een keer 1 sinaasappel, peer, of 2 mandarijnen.
Avond eten.
200 gram zilvervliesrijst, 150 gram kipfilet, 400-600 gram groente, 10 gram olijfolie, meestal als smaakmakers een beetje ketjap manis en of gembersiroop. Of goreng kruiden die ik zelf maak met verschillende kruiden anders krijg ik te veel zout binnen. Ik wil onder de 6 gram zout per dag zitten.
Voor het slapen rond 9 uur.
250 gram skyr kwark en 20 gram walnoten.
1 keer in de week aardappelen in plaats van rijst, en 175 gram zalm gebakken op de huid in plaats van kip als avond eten.
Het is niet erg veel maar ik verbruik ook maar 2925 calorieën op een dag met training er bij berekend.
Goede tip.PdeBie schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:55:
@Xanthian Je zou de app MyFitnesspal kunnen downloaden om je calorieen te tracken. Heb ik ook een hele tijd gedaan. Was soms best even schrikken hoeveel calorieen er in iets zaten. 50gram gerookte amandelen bijvoorbeeld zit al de helft calorieen in als in mijn hele ontbijt (havermout, amandelmelk, whey concentraat, 50gr. rood fruit).
Net eens ingevuld en ik zie gelijk dat ik al bijna 300 calorieen aan margarine eet.
Dat kunnen we ook eens achterwegen laten.
Verder maar even aankijken.
Die 20 minuten cardio hou ik er wel even in zolang dit. Ik vind dat niet héél erg om te doen met een lekker muziekje op. Op ten duur wil ik ook eens een flinke bergwandel tocht doen en dan heb je meer nodig dan alleen krachttraining lijkt mij.
Ik heb het vermoeden dat ik te weinig eet. Ik heb een tijd flink ge-cut en daarmee een prima resultaat bereikt. Ik weeg nu 90 kg, en heb er flink wat spierdefinitie bijgekregen. Ik gok rond de 15-17% vet te zitten.
Nu merk ik dat ik qua gewicht niet meer omlaag ga, ik zit op een plateau lijkt het.
Is dit het moment om een bulk in te zetten, zwaar te blijven trainen en een paar kg 'lean te gainen'? Voor een week of +/- 8 en daarna weer in de cut te gaan?
Doorbreek ik dan het patroon?
Om terug te komen bij mijn eerste zin 'ik heb het vermoeden dat ik te weinig eet'. Ik houd in MFP de inname en macro's nauwkeurig in de gaten (weekend minder, cheat momenten ook, verklaart ook voor een deel mijn plateau wellicht). Ik wilde eigenlijk mijn onderhoud weer eens berekenen maar je wordt online doodgegooid met formules, tools etc.
Waarmee berekenen jullie je kcal inname en macro's?
Nu merk ik dat ik qua gewicht niet meer omlaag ga, ik zit op een plateau lijkt het.
Is dit het moment om een bulk in te zetten, zwaar te blijven trainen en een paar kg 'lean te gainen'? Voor een week of +/- 8 en daarna weer in de cut te gaan?
Doorbreek ik dan het patroon?
Om terug te komen bij mijn eerste zin 'ik heb het vermoeden dat ik te weinig eet'. Ik houd in MFP de inname en macro's nauwkeurig in de gaten (weekend minder, cheat momenten ook, verklaart ook voor een deel mijn plateau wellicht). Ik wilde eigenlijk mijn onderhoud weer eens berekenen maar je wordt online doodgegooid met formules, tools etc.
@the-edge 17% is geen ideaal punt om een bulk te beginnen. Hoe lang ben je?
186Philflow schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 13:58:
@the-edge 17% is geen ideaal punt om een bulk te beginnen. Hoe lang ben je?
edit: ik ben het met je eens. Maar qua gewicht kom ik op dit moment niet lager. Blijf hangen rond de 89-90. Ik zou idealiter naar 83-85 "moeten". Met <15% vet
[ Voor 28% gewijzigd door the-edge op 12-10-2020 14:02 ]
186, 90kg geeft de indruk dat je misschien wel hoger in het vet zit dan 17%, tenzij je heel erg gespierd bent.
Zonder foto's te zien zou ik vermoeden dat je beter nog wat kunt afvallen. Rond de 12% is over het algemeen een beter punt om een (lean) bulk te beginnen.
182 hier met 72kg en ik heb nog geen Men's Health sixpack.
Dus 186/90kg lijkt mij ook met een wat hoger vet percentage
Dus 186/90kg lijkt mij ook met een wat hoger vet percentage
Met wat er op de weegschaal gebeurt. Als je gewicht nu hetzelfde blijft zit je op je huidige onderhoud.the-edge schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 13:55:
Tijdens cutten wil je toch wel minstens een halve kilo per week afvallen. Als dat niet gebeurt eet je waarschijnlijk nog te veel.
Qua macro's: eiwit minstens 1.6 gram per kg, vet minstens 0.8 gram per kg imo. Rest van macro's kun je invullen met kh, meer eiwit en vet.
Philflow schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 14:08:
[...]
Met wat er op de weegschaal gebeurt. Als je gewicht nu hetzelfde blijft zit je op je huidige onderhoud.
Tijdens cutten wil je toch wel minstens een halve kilo per week afvallen. Als dat niet gebeurt eet je waarschijnlijk nog te veel.
Qua macro's: eiwit minstens 1.6 gram per kg, vet minstens 0.8 gram per kg imo. Rest van macro's kun je invullen met kh, meer eiwit en vet.
offtopic:
ik zal de foto's jullie even DM'en
Ik zit nu dus op 2000 kcal, dat zou dus mijn onderhoud zijn. Huidige macro's:
200 gr eiwit
150 gr koolhydraten
107 gr vet
Dat zou dus betekenen dat ik naar 1800 kcal of minder moet, tamelijk weinig icm kracht training; of niet?
De kans dat een actieve 90 kg man op 2000 kcal niet zou afvallen is miniem. De kans is veel groter dat je ergens je kcal niet goed telt of wat dingen vergeet.the-edge schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 14:11:
[...]
offtopic:
200 gr eiwit
150 gr koolhydraten
107 gr vet
Dat zou dus betekenen dat ik naar 1800 kcal of minder moet, tamelijk weinig icm kracht training; of niet?
Hoe lang zit je al op 2000 kcal? Weeg je AL je eten en drinken? Denk je aan olie etc voor bakken?
Het is wel heel makkelijk om je kcal te laag in te schatten. En eigenlijk moet je het gemiddelde van de week nemen qua kcal inname als je cheatdays oid hebt. Als je al je cheatmeals etc uitsmeert over de hele week kan je zo op 2300 dagelijks zitten.the-edge schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 14:11:
[...]
200 gr eiwit
150 gr koolhydraten
107 gr vet
5 van de 7 dagen weeg ik alles en voer ik alles in. Die 2 dagen weekend laat ik het wat los en eet/cheat ik op gevoel. Misschien dat die dagen nou net funest voor me zijn. Ik CrossFit 3x per week en doe 1-2x per week thuis nog zware squats/bench/dl/bb row etc.Philflow schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 14:14:
[...]
De kans dat een actieve 90 kg man op 2000 kcal niet zou afvallen is miniem. De kans is veel groter dat je ergens je kcal niet goed telt of wat dingen vergeet.
Hoe lang zit je al op 2000 kcal? Weeg je AL je eten en drinken? Denk je aan olie etc voor bakken?
Het is niet zo dat ik in het weekend ineens over-eet. Wel meer suiker en andere ongezondere dingen.
Dat is wel iets wat ik makkelijk kan proberen, om het gemiddelde te nemen en dus die 2 dagen ook alles te loggen.Vuvuzela schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 14:18:
[...]
Het is wel heel makkelijk om je kcal te laag in te schatten. En eigenlijk moet je het gemiddelde van de week nemen qua kcal inname als je cheatdays oid hebt. Als je al je cheatmeals etc uitsmeert over de hele week kan je zo op 2300 dagelijks zitten.
[ Voor 24% gewijzigd door the-edge op 12-10-2020 14:19 ]
Eens. Je logt waarschijnlijk je cheat-maaltijden niet goed, of je drinkt veel alcohol waardoor je het vergeet. En met jouw lengte en gewicht zit je eerder op 25% BF, tenzij je fucking gespierd bent. Post eens wat pics, no judgement here! Je kan in één cheatdag makkelijk 3000kcal overeten, heb zelf laatst een 5500kcal dagje gehad, en ik hield me nog in.
Weeg je alles? Of schat je op het oog?
[ Voor 6% gewijzigd door joepP op 12-10-2020 14:20 ]
Het meeste weeg ik (zoals rijst e.d.), de rest schat ik inmiddels omdat ik het een hele lange tijd gewogen heb.joepP schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 14:19:
Eens. Je logt waarschijnlijk je cheat-maaltijden niet goed, of je drinkt veel alcohol waardoor je het vergeet. En met jouw lengte en gewicht zit je eerder op 25% BF, tenzij je fucking gespierd bent. Post eens wat pics, no judgement here! Je kan in één cheatdag makkelijk 3000kcal overeten, heb zelf laatst een 5500kcal dagje gehad, en ik hield me nog in.
Terug naar alles wegen zou ook een goede stap zijn realiseer ik me nu.
Net 1 fotootje gezien van @the-edge. Valt op deze foto alles mee qua vet. Ik denk dat z'n eigen inschatting van 15-17% wel zou kunnen kloppen.
En eens met hierboven: de reden dat je niet afvalt op '2000' zijn de dagen dat je niet telt.
Maar ja, tenzij deze foto een vertekend beeld geeft is dit nog niet eens zo'n slecht punt om een langzame bulk te beginnen. Doe het dan wel rustig aan. Rond de kilo per maand aankomen is prima.
En eens met hierboven: de reden dat je niet afvalt op '2000' zijn de dagen dat je niet telt.
Maar ja, tenzij deze foto een vertekend beeld geeft is dit nog niet eens zo'n slecht punt om een langzame bulk te beginnen. Doe het dan wel rustig aan. Rond de kilo per maand aankomen is prima.
Ik denk, naar aanleiding van jullie feedback, dat ik eerst weer even terug ga naar de basis:
- Gewicht weer afwegen, minder/niet schatten.
- De huidige macro's, of nog een beetje daaronder, blijven gebruiken: 2000 kcal (200 gr eiwit, 150 gr koolhydraten, 107 gr vet)
- Weekenden meetellen, ook cheats weer tellen.
- Vrijdagavond een re-cap doen van de kcals en daarmee het weekend ingaan.
- Zwaar blijven trainen
Pas als ik er nog strakker inzit en de basis weer op orde heb, dan weer rustig aan 'de knoppen' ga draaien. En wellicht een voorzichtige bulk in kan gaan zetten (ideaal voor in de winter).
Dank allen voor het inzicht.
- Gewicht weer afwegen, minder/niet schatten.
- De huidige macro's, of nog een beetje daaronder, blijven gebruiken: 2000 kcal (200 gr eiwit, 150 gr koolhydraten, 107 gr vet)
- Weekenden meetellen, ook cheats weer tellen.
- Vrijdagavond een re-cap doen van de kcals en daarmee het weekend ingaan.
- Zwaar blijven trainen
Pas als ik er nog strakker inzit en de basis weer op orde heb, dan weer rustig aan 'de knoppen' ga draaien. En wellicht een voorzichtige bulk in kan gaan zetten (ideaal voor in de winter).
Dank allen voor het inzicht.
[ Voor 3% gewijzigd door the-edge op 12-10-2020 14:44 ]
Ik zeg niet dat dit bij jou aan de hand is (het is vaak eerder dat je toch niet goed (genoeg je calorie-inname goed inschat), maar het kan wel eens interessant zijn om het te bekijken en misschien zijn tips op te volgen:
2000 kcal is nl idd wel laag, ik ben zelf 1.92m en toen ik begon met krachttraining @ 92kg begon ik al rond de 2800-2900 kcal wat mijn onderhoud was.
Denk een jaar later toen ik rond de 82 woog was ik op het eindpunt zo'n 2100 kcal aan het eten. Daaronder ben ik nooit meer gekomen.
2000 kcal is nl idd wel laag, ik ben zelf 1.92m en toen ik begon met krachttraining @ 92kg begon ik al rond de 2800-2900 kcal wat mijn onderhoud was.
Denk een jaar later toen ik rond de 82 woog was ik op het eindpunt zo'n 2100 kcal aan het eten. Daaronder ben ik nooit meer gekomen.
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Ik vermoed dat je met jouw inspanningsniveau en gewicht zelfs op 2400 kcal per dag nog zou afvallen, mits je echt goed telt natuurlijk.the-edge schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 14:18:
[...]
Ik CrossFit 3x per week en doe 1-2x per week thuis nog zware squats/bench/dl/bb row etc.
Element wat misschien niet iedereen meeneemt: thuiswerken.
Als ik op mijn Garmin kijk zie ik nu soms dagen van 1000 stappen, ipv minimaal 5-6 duizend als ik naar kantoor ga.
De kcal verbruikskant is veel redelijk wat thuiswerkers ernstig gedaald en dat heeft ook z'n weerslag op hoeveel kcal je moet binnekrijgen.
Als ik op mijn Garmin kijk zie ik nu soms dagen van 1000 stappen, ipv minimaal 5-6 duizend als ik naar kantoor ga.
De kcal verbruikskant is veel redelijk wat thuiswerkers ernstig gedaald en dat heeft ook z'n weerslag op hoeveel kcal je moet binnekrijgen.
Ik hou alles met Polar Flow bij. Erg handig om mijn gemiddelde cal verbruik bij te houden en dagelijkse herstel en activiteit
Ik heb hier nog een paar dumbbells liggen van zo'n 20 jaar oud. Nu kan ik er zo'n 20 kg op doen en dat gaat prima. Alleen weet ik niet zeker of het een goed idee is om ze zwaarder te gaan laden, bijvoorbeeld 34 kg per stuk. Met name de sluitingen heb ik zo mijn twijfels over. Ik weet niet zeker of ze goed gaan blijven zitten. Iemand ervaring met het zwaar laden van dergelijke dumbbells? Misschien onderschat ik het.

Mijn doel is sterker worden en een goede betere fysiek ontwikkelen. 5x5 is in mijn ervaring daar 1 van de beste opties voor. Voeding is eerder te veel dan te weinig, denk ongeveer 3500 tot 4000 calorie. Ben 1.94 en 102 kilo. Ik ga nog 1 poging doen vanaf een deload van 100 en bij volgende plateau eerst aantal sets verlagen en gewicht proberen verder te verhogen en als dat niet lukt wat experimenteren met rep ranges.Philflow schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 13:06:
[...]
Waarom wil je precies sterker worden op 5x5? Als je doel 1rm kracht is zijn er betere manieren om te trainen.
Het wisselen van rep ranges zou wel kunnen helpen om plateaus te kunnen doorbreken, ook de lagere en hogere rep ranges.
Hoe zit het met je voeding? Als je sterker wil worden op 5x5 moet je eigenlijk wel een surplus eten, tenzij je een beginner bent.
Ik heb vandaag mijn hartslag gemeten tijdens borst, schouder en triceps training maar gemiddeld blijft de hartslag vrij laag. Ik hou zo'n 2 minuten rust tussen de sets en mijn hartslag dropt snel. Ik denk dat ik maar eens wat minder rust tussen de setjes pak voor de kleinere spiergroepen. Ik word wel sneller sterker met wat meer rust tussen de setjes net of de spieren wat meer opgeladen zijn en dat geldt vooral voor benen omdat ik de benen een tijd lang (bijna een jaar) niet zwaar kon belasten. In de gym had ik gemiddeld wel een hogere hartslag dus de kou zal denk ik ook meespelen.
Die belasting van maximaal 8 uur klopt natuurlijk niet, het word gezien als cardio door polar.
3 setjes bankdrukken, 3 setjes incline dumbell drukken, 3 setjes dumbell flyes, 3 setjes zittend dumbell schouderdrukken, 3 setjes dumbell side raisses, 3 setjes liggende EZ bar triceps extentions en 3 setjes triceps pulldown met touw. ik deed tussen de 12 en 8 herhalingen en isolatie oefeningen tot 16 herhalingen.
Die belasting van maximaal 8 uur klopt natuurlijk niet, het word gezien als cardio door polar.
3 setjes bankdrukken, 3 setjes incline dumbell drukken, 3 setjes dumbell flyes, 3 setjes zittend dumbell schouderdrukken, 3 setjes dumbell side raisses, 3 setjes liggende EZ bar triceps extentions en 3 setjes triceps pulldown met touw. ik deed tussen de 12 en 8 herhalingen en isolatie oefeningen tot 16 herhalingen.
/f/image/zfHI3yV0JiG8EoOjGAYfBoqt.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 50% gewijzigd door Tincahunter op 12-10-2020 19:04 ]
Dat blijkt ook uit de studies. Voldoende rusten zodat je weer optimaal kan presteren is het beste voor spiergroei.Tincahunter schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:55:
Ik word wel sneller sterker met wat meer rust tussen de setjes net of de spieren wat meer opgeladen zijn
Wie graag nasi goreng eet met kip, kalkoen of varkens filet. Hier een heerlijke kruidenmix om je vlees of gevogelte mee te marineren. Een beetje ketjap , olijfolie en sambal toevoegen en je hebt heerlijke goreng marinade.
Bereiding.
150g kipfilet in blokjes in een bakje doen, 3 theelepels kruiden mix toevoegen, 1 eetlepel ketjap manis of asin, halve eetlepel olijfolie, 1 theelepel sambal trassi, 1 theelepel sambal oelek, een scheutje gehakte knoflook en mixen. Laat de marinade 20 minuten intrekken.
Kook 100 gram rijst (zilvervlies)
Bak de gemarineerde gevogelte of vlees in een halve eetlepel olijfolie gaar (+- 5 minuten)
Roerbak op hoog vuur +-3minuten) 125 gram nasi/bami groente en 75 gram verse sperziebonen bonen in stukjes mee, of in plaats van sperziebonen 75 gram grote tuinerwten (diepvries)
Voeg de rijst toe en roerbak op hoog vuur alles door elkaar voor ongeveer 3 minuten. En eten maar.
Totaal gewicht rond de 500gr. Bereid met kip en tuin erwten.
Cal 631
Vet 15 gr waar van 2,8gr verzadigd vet
Kh 73gr
Eiwit 46gr
Zout 0,74gr
:strip_exif()/f/image/ldKUV1gSVNve0nqL8L1Yycaz.jpg?f=fotoalbum_large)
Bereiding.
150g kipfilet in blokjes in een bakje doen, 3 theelepels kruiden mix toevoegen, 1 eetlepel ketjap manis of asin, halve eetlepel olijfolie, 1 theelepel sambal trassi, 1 theelepel sambal oelek, een scheutje gehakte knoflook en mixen. Laat de marinade 20 minuten intrekken.
Kook 100 gram rijst (zilvervlies)
Bak de gemarineerde gevogelte of vlees in een halve eetlepel olijfolie gaar (+- 5 minuten)
Roerbak op hoog vuur +-3minuten) 125 gram nasi/bami groente en 75 gram verse sperziebonen bonen in stukjes mee, of in plaats van sperziebonen 75 gram grote tuinerwten (diepvries)
Voeg de rijst toe en roerbak op hoog vuur alles door elkaar voor ongeveer 3 minuten. En eten maar.
Totaal gewicht rond de 500gr. Bereid met kip en tuin erwten.
Cal 631
Vet 15 gr waar van 2,8gr verzadigd vet
Kh 73gr
Eiwit 46gr
Zout 0,74gr
:strip_exif()/f/image/ldKUV1gSVNve0nqL8L1Yycaz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UlV8SY0FEUhYqp0CitPLPJUO.jpg?f=fotoalbum_large)
@Tincahunter O so lekkerrrr
@Tincahunter Masterchef.
Sportscholen blijven gelukkig nog ff open

Gelukkig. Ik twijfelde erg om nog te gaan de afgelopen twee weken, maar ga vanaf morgen gewoon weer knallen.
Ja, echt wel blij mee

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
Ok, kleine verandering nog. Ik ga voortaan alleen op maandag en vrijdag squatten. Wellicht dat die extra rust ook net het verschil maakt om door het plateau te breken. Goed nieuws is wel dat ik eindelijk mijn doel voor benchpress heb gehaald. 5x5 met 💯 💪 de laatste kwam echt uit mijn tenen, maar het is gelukt. Blijft wel wat tricky zo zonder spotter, maar gaat tot nu toe bijna altijd goedJohan Bogle schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:26:
[...]
Ik ga nog 1 poging doen vanaf een deload van 100 en bij volgende plateau eerst aantal sets verlagen en gewicht proberen verder te verhogen en als dat niet lukt wat experimenteren met rep ranges.
Of dat verstandig is moet nog blijken. afstand is echt van belang, en niet teveel leden in gym toelaten.
Dan nog het beluchtingssysteem, nu het kouder wordt
In onze gym staat recirculatie uit en de airco op de hoogste stand. Daarnaast hebben ze aangegeven nu ook te gaan handhaven dat iedereen zich netjes inschrijft en maar een uurtje blijft.Hackus schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:45:
[...]
Of dat verstandig is moet nog blijken. afstand is echt van belang, en niet teveel leden in gym toelaten.
Dan nog het beluchtingssysteem, nu het kouder wordt
Gisteren de rug, achterkant schouders en biceps getraind.
Barbell row underhand grip 3x12-6hh
Latpulldown 3x12-6hh
Dumbell row 3x16-10hh
Dumbell shrug 3x16-10hh
Face pull 3x16-10hh
EZ-bar curl staand 3x12-6hh
Dumbell preacher curl (stretch) 3x12-6hh
Vandaag een rustdag. En ik heb alleen een avond wandeling van een uurtje gedaan.
Edit
Vandaag zij de benen en core aan aan de beurt en ik ben van plan om farmer walks toe te voegen. Alleen moet dat dan op straat en dat lijkt een beetje raar
Latpulldown 3x12-6hh
Dumbell row 3x16-10hh
Dumbell shrug 3x16-10hh
Face pull 3x16-10hh
Vandaag een rustdag. En ik heb alleen een avond wandeling van een uurtje gedaan.
Edit
Vandaag zij de benen en core aan aan de beurt en ik ben van plan om farmer walks toe te voegen. Alleen moet dat dan op straat en dat lijkt een beetje raar
[ Voor 19% gewijzigd door Tincahunter op 15-10-2020 08:52 ]
Ah joh dat is mooi toch op straat. Walking lunges, yoke, mooi om in de buitenlucht te doenTincahunter schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:11:
Gisteren de rug, achterkant schouders en biceps getraind.
Latpulldown 3x12-6hh
Dumbell row 3x16-10hh
Dumbell shrug 3x16-10hh
Face pull 3x16-10hh
Edit
2 weken geleden mn PR squat verbroken, 260kg lag op de bar en die ging goed. Niet zo lekker als de week ervoor, voelde vanaf de eerste set al wat stroever. Meeste moeite had ik onderin, net voorbij het dooie punt ging het lekker soepel. Nu begonnen met paused squat om de kracht onderin op te bouwen. 180kg is de start, kijken waar we eindigen.
Laatste tijd ook veel veranderingen privé (allemaal wel positief), maar ik heb altijd moeite met grote veranderingen, duurt ff voordat ik weer beetje op mn plek zit, en dat merk ik ook erg in het trainen helaas.
Dan maar ff een stapje terug en wat lichter en meer reps.
Laatste tijd ook veel veranderingen privé (allemaal wel positief), maar ik heb altijd moeite met grote veranderingen, duurt ff voordat ik weer beetje op mn plek zit, en dat merk ik ook erg in het trainen helaas.
Dan maar ff een stapje terug en wat lichter en meer reps.
@Leroy1909
Netje, wat een gewicht ook. Mijn max was ooit 150kg squat voor enkele herhalingen, 2 of 3 geloof ik.
Edit
Gisteren de benen en core getraind. Voor de buik doe ik eigenlijk nooit crunches maar misschien moet ik die toch maar eens toevoegen.
Back squat 3x12-6
Romanian Deadlift 3x12-6
Front squat (nu met bar) 3x12
Leg extention 3x16
Single leg bridges
Planks
Edit 2
En zojuist borst, voor en zijkant schouders en triceps getraind.
Benchpress 3x12-6
Incline dumbell press 3x12-6
Incline dumbell flyes (iets minder schuin dan de press) 3x16-10
Seated dumbell schoulder press 3x12-6
Seated dumbell sideraisses 3x16-10
Ez-bar triceps extention 3x12-6
Rop pulldown 3x16-10
En morgen weer een rust dag. Ik train nu niet meer 3 dagen achter elkaar aan Ik neem nu om de 2 dagen krachttraining 1 rust dag. De weekenden train ik ook door.
Netje, wat een gewicht ook. Mijn max was ooit 150kg squat voor enkele herhalingen, 2 of 3 geloof ik.
Edit
Gisteren de benen en core getraind. Voor de buik doe ik eigenlijk nooit crunches maar misschien moet ik die toch maar eens toevoegen.
Back squat 3x12-6
Romanian Deadlift 3x12-6
Front squat (nu met bar) 3x12
Leg extention 3x16
Single leg bridges
Planks
Edit 2
En zojuist borst, voor en zijkant schouders en triceps getraind.
Benchpress 3x12-6
Incline dumbell press 3x12-6
Incline dumbell flyes (iets minder schuin dan de press) 3x16-10
Seated dumbell schoulder press 3x12-6
Seated dumbell sideraisses 3x16-10
Ez-bar triceps extention 3x12-6
Rop pulldown 3x16-10
En morgen weer een rust dag. Ik train nu niet meer 3 dagen achter elkaar aan Ik neem nu om de 2 dagen krachttraining 1 rust dag. De weekenden train ik ook door.
[ Voor 92% gewijzigd door Tincahunter op 16-10-2020 16:26 ]
Train zelf bij F4F Linnaeushof, Amsterdam. Naar mijn idee best een redelijke ruimte aan free weights. 1 squat power rack. Niet vaak bezet. En ze hebben nog een rack bij de "fitzone" die je kan gebruiken. Zie filmpjes hier.
wauturr schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:00:
Kan iemand een F4F in Amsterdam aanraden die het beste is qua free weights en squat/power rack?
Ik zit er aan te denken om een dumbell set te kopen met rubberen dumbels van 32kg tot 40kg maar die zijn erg prijzig. Ik kan ook wel 20+kg kwijt op een stang met schijven alleen zit ik dan met de ROM als ik 5kg of 10kg schijven er op zet Of zijn er toevallig ook dumbell stangen die erg breed zijn en er heel wat 2,5kg schijven op passen?
Vrees dat je toch die dure dumbells moet kopen. Zoveel losse schijfjes op een halter gaat niet werken denk ik.Tincahunter schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:05:
Ik zit er aan te denken om een dumbell set te kopen met rubberen dumbels van 32kg tot 40kg maar die zijn erg prijzig. Ik kan ook wel 20+kg kwijt op een stang met schijven alleen zit ik dan met de ROM als ik 5kg of 10kg schijven er op zet Of zijn er toevallig ook dumbell stangen die erg breed zijn en er heel wat 2,5kg schijven op passen?
Hier zijn we ok regelmatig aan de nasi. mijn vrouw is indisch en maakt een heerlijke surinaamse nasi naar recept van de surinaamse man van mij nichtje. surinaamse nasi kruiden zijn helaas op. even van de week halen bij de oriental.
ik train nu al maanden 3x per week olympisch liften. ik heb sindsdien totaal geen last van mijn rechter romboid. voorheen had ik vaak last dat ie gespannen was. met al dat snatchen en clean&jerken is het totaal weg.
vandaag wat 70-80% snatches.
ik train nu al maanden 3x per week olympisch liften. ik heb sindsdien totaal geen last van mijn rechter romboid. voorheen had ik vaak last dat ie gespannen was. met al dat snatchen en clean&jerken is het totaal weg.
6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput
Ik vond nog hamer dumbell stangen xxl met 17cm schijfruimte maar dat zal alsnog niet genoeg zijn. Ik ga kijken of ik zelf wat kan laten maken bij een metaal bedrijf.Johan Bogle schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 18:01:
[...]
Vrees dat je toch die dure dumbells moet kopen. Zoveel losse schijfjes op een halter gaat niet werken denk ik.
Straks Ivan Makarov die het deadlift record gaat proberen te verbreken.. 502kg
Hij heeft vrij recent al 490kg gelift

Wil de Burn the Fat, Feed the muscle ook aanschaffen (voor m'n vriendin) maar ik zit te wachten op de nieuwe editie. Die zou al de 14e/16e uitkomen, maar nu pas weer 26okt in voorraad
https://www.bol.com/nl/p/...-muscle/9200000026449891/
*insert signature here
Ja erg interessant boek. Wist niet dat er een nieuwe versie uitkwam. Heb zelf tweedehands bij bol.com gekocht. Benieuwd of de nieuwe versie veel anders is.
Tjark schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 18:42:
[...]
Wil de Burn the Fat, Feed the muscle ook aanschaffen (voor m'n vriendin) maar ik zit te wachten op de nieuwe editie. Die zou al de 14e/16e uitkomen, maar nu pas weer 26okt in voorraad
https://www.bol.com/nl/p/...-muscle/9200000026449891/
Er is ook heel weinig te vinden dat 't een nieuwe versie is. Ik liep er ook ergens tegen aan, maar zelfde op de officiële website moet je zoeken.
*insert signature here
Vind die stapjes toch te klein hoor, eigenlijk zouden ze voor die records gewoon stapjes van vijf of tien moeten verplichten.Vuvuzela schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 18:35:
Straks Ivan Makarov die het deadlift record gaat proberen te verbreken.. 502kg![]()
[YouTube: Full Live Stream | Heinla, Makarov & Shivlyakov Deadlift Record Attempt]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Mooie poging hoor, ging echt snel van de grond en ineens tot stilstand bij de knieën, erg jammer.Vuvuzela schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 18:35:
Straks Ivan Makarov die het deadlift record gaat proberen te verbreken.. 502kg![]()
[YouTube: Full Live Stream | Heinla, Makarov & Shivlyakov Deadlift Record Attempt]
Ik heb een tijd geleden loadable dumbells bij Muscle power gekocht, kunnen genoeg 5kg schijven op om tot 40-50kg te gaan. Alleen ik vind het persoonlijk teveel gedoe... zodra ik verhuisd ben en de homegym opnieuw is opgebouwd gaat er een dumbell set komen.Tincahunter schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:05:
https://www.muscle-power.nl/dumbbell-bar-set-mp827
Ziet er echt bruut uit. Waardoor had je eerder last van je romboid?Zuluman schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:20:
Hier zijn we ok regelmatig aan de nasi. mijn vrouw is indisch en maakt een heerlijke surinaamse nasi naar recept van de surinaamse man van mij nichtje. surinaamse nasi kruiden zijn helaas op. even van de week halen bij de oriental.
[YouTube: 17 oktober 2020]
Ziet er lekker uit met die bloedneusVuvuzela schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 18:35:

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Is zijn signature move. En viel dit keer nog wel mee.Salvatron schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:36:
[...]
Ziet er lekker uit met die bloedneusvanaf 16:16
[YouTube: Crazy Nose Bleed Deadlift 426kg - 939lbs]
Had Eddie Hall ook bij de 500KG. Maar die traint nu als boxer om Thor in elkaar te rammen
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Meestal door bench of strictpress. Ik moet altijd rowsdoen na bench andersis het geheid raak. En schouders moet ik goed opwarmen. Maar ik heb al maanden geen bench gedaan bedenk ik me nu. En snatchen en de jerk maken je schouders een stuk sterker en weerbaarder. Van de week maar een bankdrukken en kijken hoe het voelt.Leroy1909 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:28:
[...]
Ziet er echt bruut uit. Waardoor had je eerder last van je romboid?
6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput
Iemand hier ervaring met powerblocks? En welke gebruik je? Bevallen ze goed?
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
Das 'n goeie aankoop, heb hem zelf ookVinnyAMS schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:14:
Vandaag, na twee weken niet geweest te zijn, weer een start gemaakt.
Squat ging lekker gewoon verder gegaan waar ik gebeleven was. Tevens het afgebeelde boek aangeschaft. Vandaag op het werk in begonnen tot nu toe erg leerzaam.[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nou voor mij helaas geen sporten meer komende tijd, Helaas ben ik positief getest op corona.
Voor mij komt dit echt als een klap van 6 dagen sporten naar helemaal niet sporten komende tijd.
Aan de andere kant geeft dit natuurlijk wel mooi de tijd om mijn trainingsmethode te heroverwegen. ik doe nu een 5 day bro split en 1 dag full body. Ik train altijd gewoon waar ik zin in heb. Maar nooit 2 keer het zelfde achter elkaar natuurlijk.
Ik moet wel zeggen dat ik sport onder het motto (i'm a bodybuilder not a strong man). Dit wil voor mij puur zeggen ik hoef niet stoer te doen met zware squads of deadlifts of andere zware gewichten, vooral niet als dat ten koste gaat van goede vorm. ik wil graag efficiënt iedere spier in mijn lichaam trainen.
Ik vraag me af hoe andere mensen die net zo vaak gaan trainen en houden jullie je progressie bij in bijvoorbeeld een schriftje ofzo?
mijn stats : 179CM 77,2KG 11,2% BF
Voor mij komt dit echt als een klap van 6 dagen sporten naar helemaal niet sporten komende tijd.
Aan de andere kant geeft dit natuurlijk wel mooi de tijd om mijn trainingsmethode te heroverwegen. ik doe nu een 5 day bro split en 1 dag full body. Ik train altijd gewoon waar ik zin in heb. Maar nooit 2 keer het zelfde achter elkaar natuurlijk.
Ik moet wel zeggen dat ik sport onder het motto (i'm a bodybuilder not a strong man). Dit wil voor mij puur zeggen ik hoef niet stoer te doen met zware squads of deadlifts of andere zware gewichten, vooral niet als dat ten koste gaat van goede vorm. ik wil graag efficiënt iedere spier in mijn lichaam trainen.
Ik vraag me af hoe andere mensen die net zo vaak gaan trainen en houden jullie je progressie bij in bijvoorbeeld een schriftje ofzo?
In the end we only regret the chances we didn't take
@AdmiraalTimbo
Beterschap. Hopen dat je na een week weer klachtenvrij bent. Je zal dan denk ik niet veel inleveren qua kracht en spiermassa.
Beterschap. Hopen dat je na een week weer klachtenvrij bent. Je zal dan denk ik niet veel inleveren qua kracht en spiermassa.
Ik ben er behoorlijk slecht aan toe toch, alles doet zeer alles is zwaar. continu hoofdpijn en andere vervelende klachten. Weekje is optimistisch maar we gaan het zien. Dit lijk mee een mooie kans training van een ander daglicht te bekijken.Tincahunter schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 12:22:
@AdmiraalTimbo
In the end we only regret the chances we didn't take
Beterschap! Hopelijk herstel je snel.
Ik gebruik een app genaamd HeavySet. Als je door het hoe het werkt werkt het prima. Ik plan mijn workouts hierin en alle workouts worden opgeslagen. Ik kan dus makkelijk mijn progressie bijhouden.AdmiraalTimbo schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 12:10:
Sterkte en beterschap!AdmiraalTimbo schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 12:10:
Nou voor mij helaas geen sporten meer komende tijd, Helaas ben ik positief getest op corona.
Zelf heb ik een excell sheet waar ik mijn progressie bijhoud. Excell sheet staat in mijn Google drive dus ik kan er altijd bij. Heb altijd mijn telefoon bij me.
Lol kom ik aan zetten met me schriftje waarin ik alles bij hou zoals gewichten en oefeningen, sets en reps voeding en lichamelijke stats.
Ik heb alles gewoon in notes staan op mijn iphone. Dit wordt gesynchroniseerd met gmail. Ik kan direct een trainingslog van bijvoorbeeld 2017 inkijken. Of mijn gewicht of buikomtrek bijv.
Vandaag krijg ik mijn eerste set rubberen schijven met gripper binnen. 2x20kg, een smalle V-bar en een brede greep pulldown die ook goed kan functioneren als triceps pushdown en biceps curl. Verder heb ik geprobeerd mijn bankje om te draaien zodat ik de katrol van mijn bankje kan gebruiken in combinatie met de katrol aan het plafond en dat werkt ook zodat ik seated row kan kan met kabel en de V-bar. Ik vind de seated cable row altijd een lekker afmakkertje voor de rug met high reps en lekker knijpen. Lol straks wil ik op de duur weer iets van 6 oefeningen doen voor de rug beetje overkill maar vind het gewoon ook lekker en het verbrand calorieën.
Echt puur voor de boven rug wordt het dan zo'n schema.
Barbell row 3x12-6
Latpully front met brede greep 3x12-6
Dumbell row 3x12-6
Dumbell Shrug 3x12-6
Latpully V-bar 3x16-10 pompen en knijpen
Seated cable row 3x16-10 pompen en knijpen.
Voor de benen ga ik uiteraard ook meer oefeningen doen of wat meer sets toevoegen. Voor benen ben ik wat beperkt qua oefeningen, lungles kan ik nog wel toevoegen en ik denk dat het dan weer lungles word met 1 been op de stang of bankje.
Echt puur voor de boven rug wordt het dan zo'n schema.
Barbell row 3x12-6
Latpully front met brede greep 3x12-6
Dumbell row 3x12-6
Dumbell Shrug 3x12-6
Latpully V-bar 3x16-10 pompen en knijpen
Seated cable row 3x16-10 pompen en knijpen.
Voor de benen ga ik uiteraard ook meer oefeningen doen of wat meer sets toevoegen. Voor benen ben ik wat beperkt qua oefeningen, lungles kan ik nog wel toevoegen en ik denk dat het dan weer lungles word met 1 been op de stang of bankje.
[ Voor 11% gewijzigd door Tincahunter op 23-10-2020 09:00 ]
pro-tip (let wel ik ben geen daadwerkelijke pro, maar dit is echt een handige app:)
https://www.irongains.com/
IronGAINS app downloaden op de telefoon.
heb veel apps geprobeerd voor fitness/krachttraining en ik dacht dat ik eerst iets flashy wilde met mooie graphics, maar eigenlijk wil je precies wat deze app doet.
Simpel je programma kunnen maken, oefeningen toevoegen, gewicht, reps, set etc bijhouden. Setje afvinken, rust timer automatisch aan en dan weer op naar de volgende.
Ook veel handige grafiekjes & statistieken van je persoonlijke records, progressie, 1 rep max.
Moeite waard!
https://www.irongains.com/
IronGAINS app downloaden op de telefoon.
heb veel apps geprobeerd voor fitness/krachttraining en ik dacht dat ik eerst iets flashy wilde met mooie graphics, maar eigenlijk wil je precies wat deze app doet.
Simpel je programma kunnen maken, oefeningen toevoegen, gewicht, reps, set etc bijhouden. Setje afvinken, rust timer automatisch aan en dan weer op naar de volgende.
Ook veel handige grafiekjes & statistieken van je persoonlijke records, progressie, 1 rep max.
Moeite waard!
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Let op:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.