Grappig, ik weeg juist heel bewust elke dag, na het plassen 's ochtends. Dat maakt het voor mij makkelijker om ene trend te zien. Als je onregelmatig eet/schijt dan kan je zomaar een pechweging van +1kg hebben, dat maakt bijsturen nogal lastig. Helemaal op maandag is dat een dingetje omdat de weekenden vaak nogal afwijken van normaal. Als ik een tweetal weken elke dag precies strikt eet dan is mijn gewicht wel heel stabiel overigens.Hackus schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 18:50:
dagelijks wegen is vrij nutteloos. weeg je bijv. elke maandag als je uit bed stapt en naar de wc bent geweest.
telkens op dezelfde wijze. dat is een mooie leidraad om je aan te houden. meet ook je buikomtrek op de ruimste omtrek. dit is nog belangrijker dan je gewicht. ook zal de spiegel je vertellen hoe je ervoor staat. je weet dus wekelijks wat je te doen staat.
Omtrek meten is een gouden tip trouwens. Als je gewicht gelijk blijft maar je omtrek neemt af dan is dat uitstekend, maar dat kan de weegschaal zelf je niet vertellen.