Pak je dan evenveel volume tijdens je bulk of let je daar verder niet op?
Volgens mij maakt het niet echt veel uit of je nou laag in reps of hoog in reps gaat bij een bulk of cut? Uiteindelijk draait het om volume?
Ik ben recentelijk verhuisd. Heb daardoor 2 maanden niet getraind. Ben 7-8 kg afgevallen

Die-hard ecto! Zodra ik de gym uitstap ben ik weer een kilo kwijt ;p
Dus nu weer tijd om de draad op te pakken. Train helaas bij een bagger Fit for Friet. Wat niet motiverend is. Dit moet ik nog tot maart volhouden. Daarna komt er hier een BigGym en ik heb de hoop dat ze hier wat meer faciliteiten hebben. In Groningen was dit namelijk wel zo.
Ik zit nu een beetje in dubio. Ik wil het trainen/eten weer serieus oppakken. Aangezien ik een grote keuken heb en meer tijd heb om hier mee bezig te zijn. Ook wil ik na het werk gaan trainen zodat ik wat vaker kan. Zit te denken om iets boven onderhoud te trainen. Ik geloof niet echt in het diehard bulken/cutten maar ga liever voor een slow bulk/cut. Ik twijfel alleen aan het schema wat ik ga volgen. Kracht maakt me eerst niet uit. Ik wil vooral weer massa terug. Zo lean mogelijk. Afhankelijk hoe het gaat wil ik later weer op een PHUL achtig schema over gaan.
Aangezien ik best lang niks heb kunnen doen i.v.m. nieuwbouwwoning perikelen

twijfel ik een beetje aan het schema wat ik wil gaan volgen. Ik heb een heel lange tijd een upper/lower body split gevolgd. Dit vind ik zelf het meest fijne. Alleen de upper body dagen zijn altijd veel langer en ik merk dat ik teveel volume pak op zo'n dag. Tevens is dit verdeeld over 4 dagen. 8-9 oefeningen op 1 dag is teveel. Het voorbeeld schema van Eric Helms heb ik ook een tijd gedaan. Vooral de mix van kracht en hypertrofie vond ik erg fijn. Daarom ben ik vervolgens ook een tijdje over gegaan op een Powerbuilding schema van Matt Ogus over gegaan. Alleen ben je dan 45 minuten met je main lift bezig inclusief warming up en warmup sets. Daar zit ik dus niet echt op te wachten. Helemaal niet in een sportschool waar je 1 bench hebt en 1 squatrek op gemiddeld 30 man op een avond. Ik ben verder een beetje het vertrouwen kwijt in de upper/lower body split die ik heel lang heb gedaan. Met name om het laatste. Te lang hetzelfde is niet goed.
Ik kwam nu een aardig Science Applied schema van Jeff Nippard tegen. 6 keer in de week PPL. Zit ook een kracht dag in per spiergroep. Die ga ik alleen misschien wat ombouwen afhankelijk van hoe ik dit ervaar. Echter zit ik dan aan 6 trainingsdagen. Consistancy is key en ik weet dat 6 dagen trainen een utopie is. Alleen zou dit wel het meest optimale zijn. Ik heb inmiddels 3 dagen van het schema doorlopen en moet zeggen dat het erg fijn is. Met name het volume verdeeld van de upper body dag scheelt een hele hoop. Ik merk dat ik hierdoor de oefeningen beter pak die ik voorheen op 1 dag bij elkaar propte. Dan heb je je main lifts van je chest en rug gehad en ben je eigenlijk al stuk. Maar 6 dagen vind ik wel erg lastig te combineren met werk/prive enz.
Daarom kom ik eigenlijk op een combinatie van een PPL/ Upper/lower schema. Alleen fabriceer ik dan weer zelf wat. Terwijl ik wel eens een periode wil blindstaren op iets wat een ander mij voorlegt.
Hebben jullie ideeën/tips?