Wat ik persoonlijk erg fijn vindt werken is als je om de 8 a 10 weken ofzo een nieuw schema pakt. Met wat andere oefeningen, nieuwe oefeningen. Dat werkt erg lekker. En wat echt super belangrijk is, is echt je voeding. Als je je voeding niet op orde hebt dan ga je niet snel resultaat zien.
Bedankt voor de tip! Af en toe wisselen van schema dus.
Voeding zit ik nu iets onder mijn behoefte omdat het vet% omlaag moet. Echt groeien zal ik dus nog even niet doen. Probeer wel genoeg eiwitten binnen te krijgen ( ong 1.8gr per kg)
Voeding zit ik nu iets onder mijn behoefte omdat het vet% omlaag moet. Echt groeien zal ik dus nog even niet doen. Probeer wel genoeg eiwitten binnen te krijgen ( ong 1.8gr per kg)
www.mariovisser.com
Probeer wel rond de -400/500 kcal onder je onderhoud te eten en als je het echt goed wil doen is het handig om al je eten in MyFitnessPall te zetten. Zo weetje precies wat je binnen krijgt. Qua macro's zou ik 1.8/2g per lichaamsgewicht aanhouden, 1gram vet per lichaamsgewicht en de rest aan koolhydraten.Mavi86 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 19:19:
Ik gebruik idd ook fitnesspall
ik zal mijn vet inname eens bekijken want tot nu toe vooral gefocust op eiwitten.

www.mariovisser.com
Eric Helms geeft hier een wetenschappelijk antwoord: 10-12 sets per spiergroep per week beginnen (als ik het me goed herinner).Mavi86 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 19:00:
Bedankt! Ziet er ingewikkeld uit maar ik ga het eens goed doorlezen. Lastige is dat ik nog wel wat verschillende antwoorden voorbij zie komen op diverse websites. Op een gegeven moment weet je niet meer wie nou de waarheid spreekt. Maar het verschilt natuurlijk ook wel van persoon op persoon
Mike Israetel staat zelf stijf van de drugs...

Hoeveel reps kun je chin ups met 25kg aan je riem, volledige ROM? Als dat minder dan 5 is zou ik me eerst daar op richten. Dat zet mijns inziens meer zoden aan de de dijk dan isolatie oefeningen. Niet alleen voor je armen, ook voor je rug natuurlijk.FireFoz schreef op maandag 23 juli 2018 @ 14:42:
Na de nodige issue's met het trainen van mijn biceps heb ik eindelijk een oefening gevonden waarmee ik m'n biceps echt goed kan aanpakken: laying cable curl. Hierbij lig ik op een bankje op m'n rug en doe ik liggend curls. Ik heb bij staande curls dat ik te veel pijn krijg ik m'n onderarmen, maar liggend heb ik er geen last van.
Ik ben met die oefening van 45kg naar 65kg gegaan dus maak goede progressie qua kracht. Echter qua volume zijn m'n biceps nog geen millimeter gegroeid.
[Voor 44% gewijzigd door Philflow op 23-07-2018 20:45]
Last van je onderarmen met biceps?FireFoz schreef op maandag 23 juli 2018 @ 14:42:
Na de nodige issue's met het trainen van mijn biceps heb ik eindelijk een oefening gevonden waarmee ik m'n biceps echt goed kan aanpakken: laying cable curl. Hierbij lig ik op een bankje op m'n rug en doe ik liggend curls. Ik heb bij staande curls dat ik te veel pijn krijg ik m'n onderarmen, maar liggend heb ik er geen last van.
Ik ben met die oefening van 45kg naar 65kg gegaan dus maak goede progressie qua kracht. Echter qua volume zijn m'n biceps nog geen millimeter gegroeid. Ik doe 3x10, 2x per week. Daarnaast nog diverse compounds waar biceps ook bij betrokken zijn zoals rows.Bij alle andere spieren zoals borst zie ik wel volume progressie hoewel dat veel minder makkelijk te meten is dan biceps. Iemand een idee waarom je wel sterker kan worden zonder te groeien? Uiteraard al gegoogle, dan is het standaard antwoord 8-12 reps doen en meer eten, maar ja dat doe ik al
Knijp je te hard in de db/bb?
Met een straight bb heb ik er alleen last van als ik vanaf de eerste rep al knijp in de bb.
Daarom heb ik mijzelf nu geleerd met de hand open de bb vast te pakken, alsof je een dik boek in je handen hebt. En pas bij de laatste reps, meestal een van de latere sets pas te knijpen als dat nodig is.
Heeft wel als nadeel dat er ergens een doder punt in je bar path komt. Maar anders krijg ik ook kramp.
Welke hendel gebruik je nu?
Bij ons liggen er echt 10+ verschillende die allemaal net wat anders in de hand liggen.
Een flauw gebogen hendel, als in 2x10° is ook erg fijn.
Absoluut relatief, relatief absoluut.
Als je je vetP omlaag wilt halen door fitness, zou ik meer reps per set aanhouden op grote spiergroepen. doe je ook aparte biceps en triceps oefeningen ?Mavi86 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 19:19:
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ja voor de biceps doe ik inclined dumbell curl en hammer curls.
Triceps : dumbell skull crushers.
Triceps : dumbell skull crushers.
www.mariovisser.com
Om je Biceps te trainen is volgens mij één van de betere oefeningen pull ups.
Omdat je met zware compound oefeningen je Biceps mijn inziens al voldoende trained pak ik 1x per week pak ik ook inclined dumbell curls en 1x per week concentration curls. Paar sets met veel reps en niet te zwaar gewicht.
Voor Triceps vind ik dips wel erg fijn en 1 keer in de week overhead cable tricep extensions.
Paar sets veel reps niet te zwaar gewicht.
Omdat je met zware compound oefeningen je Biceps mijn inziens al voldoende trained pak ik 1x per week pak ik ook inclined dumbell curls en 1x per week concentration curls. Paar sets met veel reps en niet te zwaar gewicht.
Voor Triceps vind ik dips wel erg fijn en 1 keer in de week overhead cable tricep extensions.
Paar sets veel reps niet te zwaar gewicht.
Interessante studie voor biceps groei in getrainde mannen: de ene groep deed alleen compound oefeningen, de andere groep deed dezelfde compound oefeningen + isolatie oefeningen. Er was geen verschil in spiergroei of kracht in de armen.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26244600
Brad Schoenfeld over biceps groei, na 3:00 minuten: "pull down and rows cause significant bicep growth...studies have shown there's not much difference in adding isolated movements"
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26244600
Brad Schoenfeld over biceps groei, na 3:00 minuten: "pull down and rows cause significant bicep growth...studies have shown there's not much difference in adding isolated movements"
[Voor 14% gewijzigd door Philflow op 24-07-2018 07:52]
Ik zelf kreeg wel meer een piek op de biceps, en dus iets groter door losse biceps oefeningen naast de compound oefeningen. Na jaren trainen ben ik daar wel 100% zeker van.
Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i
hmm ik wou de biceps juist extra trainen omdat ik die niet echt heb
Ik ben sowieso niet gespierd maar ik zie wel dat door de jaren kickboksen mijn schouders en triceps ( en borst in mindere mate) best wat ontwikkeling hebben. Mijn biceps echter heel weinig. dus daar wou ik extra focus op leggen.

www.mariovisser.com
Tja. De oefening die voor de allerhoogste biceps activatie zorgt is optrekken (zowel chin up als pull up) met extra gewicht toegevoegd. Een extra voordeel daarvan is dat je gelijk ook je rug traint.Mavi86 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 08:25:
hmm ik wou de biceps juist extra trainen omdat ik die niet echt hebIk ben sowieso niet gespierd maar ik zie wel dat door de jaren kickboksen mijn schouders en triceps ( en borst in mindere mate) best wat ontwikkeling hebben. Mijn biceps echter heel weinig. dus daar wou ik extra focus op leggen.
https://www.t-nation.com/...back-and-biceps-exercises
Als je nou 5 reps met zeg 25kg aan je riem kunt en je vindt dan dat je biceps achterblijven, dan is het logischer om wat isolatie toe te voegen. In mijn gym zie ik veel jongens veel tijd aan biceps besteden terwijl ze niet eens 10 goede pull ups kunnen doen met hun lichaamsgewicht. Slaat nergens op imo.
Veel tijd aan de biceps besteden is dan ook niet nodig, 1 oefening met 2 a 3 setjes langzame uitvoering is al genoeg.Ik ben van mening dat ik er langere en intensere concentratie mee bereik dan met compound oefeningen, ieder zo zijn ervaring.
[Voor 5% gewijzigd door Gekke Jantje op 24-07-2018 08:46]
Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i
Nou je hebt ervaring en je hebt studies waar spiergroei op een objectieve manier gemeten kan worden.
Wat we zelf in de spiegel waarnemen is meestal allesbehalve objectief
Wat we zelf in de spiegel waarnemen is meestal allesbehalve objectief

En bedoel je dan 1 oefening per week? Of 1 per trainingsdag?Gekke Jantje schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 08:46:
Veel tijd aan de biceps besteden is dan ook niet nodig, 1 oefening met 2 a 3 setjes langzame uitvoering is al genoeg.Ik ben van mening dat ik er langere en intensere concentratie mee bereik dan met compound oefeningen, ieder zo zijn ervaring.
Nu doe ik 3x in de week een set inclined curl en een set hammer curl
www.mariovisser.com
Dat valt wel op inderdaad. Als je de 'grotere' oefeningen gewoon goed ren regelmatig doet dan zouden je armen vanzelf mee moeten groeien. Vaak wil men echter liever de primaire focus leggen op de armen (onder andere) vanwege de zichtbaarheid.Philflow schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 08:40:
Als je nou 5 reps met zeg 25kg aan je riem kunt en je vindt dan dat je biceps achterblijven, dan is het logischer om wat isolatie toe te voegen. In mijn gym zie ik veel jongens veel tijd aan biceps besteden terwijl ze niet eens 10 goede pull ups kunnen doen met hun lichaamsgewicht. Slaat nergens op imo.
Precies wat je hier ook aanhaalt en ik even vetgedrukt maak. Als de basis goed is hoeft isoleren niet meer. Ben je niet zo goed in de oefeningen die het zouden moeten activeren dan kan aanvulling wel nuttig zijn.Philflow schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 07:50:
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
@Gonadan Idd, vele trainen niet de rug en benen. Valt echt op dat 'ze' armen en schouders trainen en verder niets tot weinig. (soms) wat op machines, maar kniebuigen, deadliften en oa rows zie je niet vaak. Als ik met een dikke ketting aan mijn belt de sportschool binnenloop, dan zie je al die gezichten
Dan nog 1 en later 2 grote schijven er aan hangen lol. (btw; de komende(hete) dagen train ik niet, en doe lekker rustig aan. ook geen eiwitshakes)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Dat ben ik zeker met je eens compound>isolatie. Alhoewel voor bb dat geen pre is.Philflow schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 08:40:
[...]
Tja. De oefening die voor de allerhoogste biceps activatie zorgt is optrekken (zowel chin up als pull up) met extra gewicht toegevoegd. Een extra voordeel daarvan is dat je gelijk ook je rug traint.
https://www.t-nation.com/...back-and-biceps-exercises
Dit is toch echt wel meer afhankelijk van je bouw, de stang die je gebruikt en je grip.
Het liefst gebruik ik een thumbless grip op alle pull-ups (niet chin-ups).
Dan gebruik ik minder biceps en onderarmen.
Daarmee behoor ik tot de 5x20kg pull-up groep (wide overhand, neutral met o-grip nog meer).
Maar had me een maand geleden niet gevraagd een 20kg db curl of 10+reps 20kg bb curl te doen want dat kon ik niet.
Nu stop ik 6-12 bicep sets per week er bij en zijn ze al weer een stuk gegroeid, alsmede triceps (iets minder sets), leuk voor shirts die niet meer passen.
Had daar voor echt amper ooit biceps/triceps geïsoleerd.
Soms een arm dag, soms 3 sets na rug trainen.
Ik vond t geen drol aan altijd, voelde me er zo'n bro mirror type door, en nu sta ik zelf cheat curls te doen voor de spiegel

Ik ben de afgelopen dagen echt rete moe, echt klote met trainen. Ik ben overdag niet eens in de zon en ga nu meestal rond 4-5 trainen.
Slechte slaap en hooikoorts 2.0 anyone?
[Voor 5% gewijzigd door alaintje op 24-07-2018 10:17]
Daarom focus ik tegenwoordig ook zoveel mogelijk op de grote oefeningen. Triceps pak ik er meestal wel één dag bij omdat ik merk dat die lekker groeitGonadan schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 09:00:
[...]
Dat valt wel op inderdaad. Als je de 'grotere' oefeningen gewoon goed ren regelmatig doet dan zouden je armen vanzelf mee moeten groeien. Vaak wil men echter liever de primaire focus leggen op de armen (onder andere) vanwege de zichtbaarheid.

Gewicht stagneert de laatste tijd, dus weer de voeding gedetailleerd aan het bijhouden. De vorige keer gebruikte ik MyPlate maar ik zie hier MyFitnessPal voorbijkomen dus die nu aan het proberen.
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
@alaintje Vit. B12 tekort ?
Ik ben eigenlijk wel ongemerkt een stuk minder zuivel gaan eten/drinken de laatste 1-2 weken, gezien ik even een tijdje geen mfp gebruik, misschien ook wat minder goed vlees voor mijn gevoel.
(vooral met de bbq's/terrasjes, dagjes zwemmen hier en daar, ook niet bevorderlijk op de lange termijn

Toevallig vandaag wel een multi vit binnen gekregen, denk dat het gewoon een momentje is met het weer

Bij oa Kruidvat koop je voor een paar euro een potje (kan ook eigen merk) vaak zit er in een multi vit, niet zo'n hoge dosering. En net 1 tabje, verhelpt het nog nietalaintje schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 13:43:
[...]
Ik ben eigenlijk wel ongemerkt een stuk minder zuivel gaan eten/drinken de laatste 1-2 weken, gezien ik even een tijdje geen mfp gebruik, misschien ook wat minder goed vlees voor mijn gevoel.
(vooral met de bbq's/terrasjes, dagjes zwemmen hier en daar, ook niet bevorderlijk op de lange termijn).
Toevallig vandaag wel een multi vit binnen gekregen, denk dat het gewoon een momentje is met het weer.

Vitamine B12 werkt samen met vitamine B11, oftewel foliumzuur. Dus kunnen de klachten soms lijken op een gebrek aan vitamine B12, maar is het eigenlijk een tekort aan foliumzuur. Vitamine B12 kun je uit vlees, melk en eieren halen, maar vaak kom je toch niet onder suppleren uit. Gelukkig kun je B12 opslaan, dus is een het niet nodig om elke dag aan de pillen te moeten. Helaas zijn bijna alle B12 in multivitamines in de vorm van cyanocobalamine. Hierbij is de cobalamine (B12) gekoppeld aan de drager cyanide. Deze vorm komt in de natuur niet voor.
[Voor 28% gewijzigd door Hackus op 24-07-2018 13:49]
Haha nee, dat snap ik, één tablet is niet magisch (10 wel?Hackus schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 13:46:
[...]
Bij oa Kruidvat koop je voor een paar euro een potje (kan ook eigen merk) vaak zit er in een multi vit, niet zo'n hoge dosering. En net 1 tabje, verhelpt het nog niet
Vitamine B12 werkt samen met vitamine B11, oftewel foliumzuur. Dus kunnen de klachten soms lijken op een gebrek aan vitamine B12, maar is het eigenlijk een tekort aan foliumzuur. Vitamine B12 kun je uit vlees, melk en eieren halen, maar vaak kom je toch niet onder suppleren uit. Gelukkig kun je B12 opslaan, dus is een het niet nodig om elke dag aan de pillen te moeten. Helaas zijn bijna alle B12 in multivitamines in de vorm van cyanocobalamine. Hierbij is de cobalamine (B12) gekoppeld aan de drager cyanide. Deze vorm komt in de natuur niet voor.

Een vit b complex was idd ook een optie en wellicht goedkoper geweest, maar voor de iets langere duur is een multi wellicht een wat beter idee om gebreken op te vullen, en ja het begint met een goede voeding.
Maar een gebrek merk je niet eens op denk ik, pas achteraf kom je er achter.
Ach het schaad niet, denk ik zelf.
Hier zit trouwens 5000% RI voor B12 in, dus op sich geen idioot hoge dosering en ook geen 100% dosering die voor vit B niet echt rendabel is

Het is trouwens de alpha men van myprotein:
https://m.nl.myprotein.co...cy=EUR&shippingcountry=NL
Eens kijken welke vit b er precies in zit.
[Voor 7% gewijzigd door alaintje op 24-07-2018 13:58]
@Hackus @Philflow pull ups zijn al weer even geleden heb dat ook geprobeerd, met lichaamsgewicht weliswaar, 3x10. Het is alweer even geleden maar ik meen me te herinneren dat ik ook daarbij pijn in m'n onderarm kreeg... het is aan de binnenkant van m'n onderarm, net onder m'n elleboog. Staat dan ook helemaal span van de pump. Ik had met chin ups iets minder last dan met pullups als ik het me goed herinner. Morgen weer trainen, ik zal eens kijken hoe ver ik kom met met 25 kg 
Ik ben zelf ook wel fan van compound oefeningen, maar na 2, maximaal 3 oefeningen, ben ik meestal wel behoorlijk moe terwijl ik tegelijkertijd niet het idee heb veel gedaan te hebben. Dus dan doe ik er nog maar wat isolatiewerk bij. Daarnaast kwam ik op een gegeven moment op zulke gewichten (zoals squatten 100kg 3x10) dat ik er gewoon misselijk van werd. Ik zit ook met de vloer; ik ben bang er doorheen te zakken als ik bijvoorbeeld 150kg zou pakken met een paar reps dus moet die reps wel wat hoog houden
Met pullups heb je dat probleem niet zo snel natuurlijk maar met squatten en deadliften wel.
@alaintje Ik krijg zowel met open hand als met dichte hand pijn in m'n onderarm. EZ-bar leek ook iets beter dan rechte barbell, maar echt "maximaal trainen" lukt gewoon niet. Ik kan de beweging op een gegeven moment niet meer uitvoeren omdat het te veel pijn doet in m'n onderarm en voel dan nauwelijks wat in m'n biceps.
Ik heb trouwens ook die alpha men van myprotein, lijkt mij een mooie "allround" pil voor de nodige mineralen en vitaminen

Ik ben zelf ook wel fan van compound oefeningen, maar na 2, maximaal 3 oefeningen, ben ik meestal wel behoorlijk moe terwijl ik tegelijkertijd niet het idee heb veel gedaan te hebben. Dus dan doe ik er nog maar wat isolatiewerk bij. Daarnaast kwam ik op een gegeven moment op zulke gewichten (zoals squatten 100kg 3x10) dat ik er gewoon misselijk van werd. Ik zit ook met de vloer; ik ben bang er doorheen te zakken als ik bijvoorbeeld 150kg zou pakken met een paar reps dus moet die reps wel wat hoog houden

@alaintje Ik krijg zowel met open hand als met dichte hand pijn in m'n onderarm. EZ-bar leek ook iets beter dan rechte barbell, maar echt "maximaal trainen" lukt gewoon niet. Ik kan de beweging op een gegeven moment niet meer uitvoeren omdat het te veel pijn doet in m'n onderarm en voel dan nauwelijks wat in m'n biceps.
Ik heb trouwens ook die alpha men van myprotein, lijkt mij een mooie "allround" pil voor de nodige mineralen en vitaminen
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Is meestal een grip/pols issue als je elleboog pijn hebt bij pull ups. Probeer eens een andere grip uit zoals Hammer grip of facing Palm. De pull up zelf is best wel moeilijke oefening en vergt vaak meer kracht dan je verwacht. Elleboogpijn bij de normale pull up is best normaal in het begin ergens in de keten is er vaak een onbelans en daardoor krijgt je elleboog het vaak zwaar te voortduren met een andere grip kan je dit een groot deel voorkomen. Als je pull ups aan ringen kan doen zal dat ook beter zijn omdat je pols niet in een vaste positie zit.FireFoz schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 00:16:
@Hackus @Philflow pull ups zijn al weer even geleden heb dat ook geprobeerd, met lichaamsgewicht weliswaar, 3x10. Het is alweer even geleden maar ik meen me te herinneren dat ik ook daarbij pijn in m'n onderarm kreeg... het is aan de binnenkant van m'n onderarm, net onder m'n elleboog. Staat dan ook helemaal span van de pump. Ik had met chin ups iets minder last dan met pullups als ik het me goed herinner. Morgen weer trainen, ik zal eens kijken hoe ver ik kom met met 25 kg
Ik ben zelf ook wel fan van compound oefeningen, maar na 2, maximaal 3 oefeningen, ben ik meestal wel behoorlijk moe terwijl ik tegelijkertijd niet het idee heb veel gedaan te hebben. Dus dan doe ik er nog maar wat isolatiewerk bij. Daarnaast kwam ik op een gegeven moment op zulke gewichten (zoals squatten 100kg 3x10) dat ik er gewoon misselijk van werd. Ik zit ook met de vloer; ik ben bang er doorheen te zakken als ik bijvoorbeeld 150kg zou pakken met een paar reps dus moet die reps wel wat hoog houdenMet pullups heb je dat probleem niet zo snel natuurlijk maar met squatten en deadliften wel.
Zal eerst gewoon zorgen dat je de pull up normaal en pijnloos kan uitvoeren voordat je platen gaat toevoegen. Elleboog blessures kunnen heel lang duren voordat ze opgelost zijn.
Je traint thuis neem ik aan als ik je over de vloer hoor. Gewoon gewicht elke keer een beetje omhoog gooien. Een kilo of 2 omhoog is zat met de squat. Fractional plates zijn wel handig voor een homegym.als je bang bent voor de vloer ga je gewoon naar sets van 12 en gooi je er 10 kilo vanaf dan duurt het sowieso nog een goede 5 weken voordat je weer op de 100 zit.
[Voor 10% gewijzigd door Bartosy op 25-07-2018 01:24]
Het is niet echt elleboog pijn. Ik heb even de anatomie opgezocht:het is de flexi carpi ulnaris vermoed ik
Dus binnenkant onderarm, en dan bovenin, aan de kant van m'n pink. Daar krijg ik een mega pump. Als ik een vuist maak en mijn arm aanspan (gewoon nu, achter de computer), krijg ik het daar overigens ook strak en span. Het is geen gewrichtspijn gelukkig. "pump" pijn of kramp zou het nog het beste omschrijven.
Dus binnenkant onderarm, en dan bovenin, aan de kant van m'n pink. Daar krijg ik een mega pump. Als ik een vuist maak en mijn arm aanspan (gewoon nu, achter de computer), krijg ik het daar overigens ook strak en span. Het is geen gewrichtspijn gelukkig. "pump" pijn of kramp zou het nog het beste omschrijven.
Tijd lang mijn pull-ups opgebouwd, laatste tijd deed ik ze op woensdag 5x5 en op zaterdag 3x8 (ik weeg 80kg). Wilde graag zwaarder maar niet nog meer reps doen, dus nu overgegaan op weighted pull-ups. Dat is leuk! Compleet nieuwe uitdaging. Begonnen met 10kg schijf aan mijn middel, die kan ik 3x, 3x en 2x. Ga ik opbouwen op dezelfde manier als ik mijn normale pull-ups heb opgebouwd: eerst 3x3 halen, zodra dat lukt week erna 3x4, zodra dat lukt 3x5 enzovoort.
Zo heb ik het ook gedaan. Zat al een tijdje op 6-7 reps voor meerdere sets met 10Kg, maar ik weeg rond de 70kg.jacobras schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 10:59:
Tijd lang mijn pull-ups opgebouwd, laatste tijd deed ik ze op woensdag 5x5 en op zaterdag 3x8 (ik weeg 80kg). Wilde graag zwaarder maar niet nog meer reps doen, dus nu overgegaan op weighted pull-ups. Dat is leuk! Compleet nieuwe uitdaging. Begonnen met 10kg schijf aan mijn middel, die kan ik 3x, 3x en 2x. Ga ik opbouwen op dezelfde manier als ik mijn normale pull-ups heb opgebouwd: eerst 3x3 halen, zodra dat lukt week erna 3x4, zodra dat lukt 3x5 enzovoort.
Daarna 3 x per week pull-ups gaan doen, alle varianten, weighted of niet, gewoon gewicht verhoogd ook al lukte het niet en toen zat ik op 7x20Kg en 5x25Kg. Alleen dat is alweer een paar weken geleden en eergisteren was 10x15 al een uitdaging

Anyways, niet bang zijn om het gewicht gewoon omhoog te gooien, anders 'wen' je er niet aan heb ik gemerkt.
Inderdaad, dat was voor mij de belangrijkste les om überhaupt pull-ups op lichaamsgewicht te kunnen. Ik deed ze al een tijd assisted met nog maar 5kg, maar als je niet gewoon de stap zet kom je nooit uit die machine.alaintje schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 12:32:
Anyways, niet bang zijn om het gewicht gewoon omhoog te gooien, anders 'wen' je er niet aan heb ik gemerkt.
Zat even te twijfelen of ik het in het wtf-topic moest knallen, maar past wellicht toch beter hier:
Dit kwam in mijn 'youtube caroussel' langs (heb zelf momenteel 'niks' met fitness oid.) maar ik heb er met mijn mond open naar zitten kijken.
Kerel vreet 12.000+ calorieën op 1 dag (wel voor een bepaalde training begrijp ik, maar ben zeker geen kenner wat dit betreft).
Zit je werkelijk de hele dag door te schransen! Er zijn hier weken dat ik (bwvs.) in een hele week net zoveel eet als hij op een dag als deze.
Dit kwam in mijn 'youtube caroussel' langs (heb zelf momenteel 'niks' met fitness oid.) maar ik heb er met mijn mond open naar zitten kijken.
Kerel vreet 12.000+ calorieën op 1 dag (wel voor een bepaalde training begrijp ik, maar ben zeker geen kenner wat dit betreft).
Zit je werkelijk de hele dag door te schransen! Er zijn hier weken dat ik (bwvs.) in een hele week net zoveel eet als hij op een dag als deze.

Ik vind het zelf ook imposant om re zien, op netflix staat nog een leuke docu over deze mannen.SuBBaSS schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 13:19:
Zat even te twijfelen of ik het in het wtf-topic moest knallen, maar past wellicht toch beter hier:
[video]
Jezus wat zijn EAA's ranzig, alsof mijn sporttas een maand in de hoek heeft gelegen met 3 paar schoenen er in
.
Het is toch niet zo dat natural whey ook zo smaakt of wel
?

Het is toch niet zo dat natural whey ook zo smaakt of wel

nee, hydrolisaat whey komt wel in de buurt van de smaak van EAA. trouwens BCAA poeder is ook gooralaintje schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 16:18:
Jezus wat zijn EAA's ranzig, alsof mijn sporttas een maand in de hoek heeft gelegen met 3 paar schoenen er in.
Het is toch niet zo dat natural whey ook zo smaakt of wel?
(over whey gesproken, heb net snel bij B&F Whey pure besteld 2kg a 21,- nog wat met korting)
[Voor 10% gewijzigd door Hackus op 26-07-2018 16:23]
Gisteren ook pull ups gedaan met 25 kg. Dat ging niet zo best, maar niet door mijn biceps maar door m'n buikspieren
Op de een of andere manier gaf die 25kg zo veel spanning op m'n buikspier dat ik na 3x moest stoppen. Ik denk dat ik m'n buikspieren wat meer moet gaan trainen. Daardoor merk je overigens wel meteen wat een goede compound oefening dat is; als ik gewoon opgebouwd had naar 25kg waren m'n buikspieren gewoon meegegroeid. Kreeg geen last van m'n armen maar ja dat is ook niet zo moeilijk met 3x. Heb daarna nog een paar keer lichaamsgewicht gedaan zonder problemen.
Vandaag een cable EZ-bar binnengekregen, kijken hoe het daar mee gaat morgen.

[Voor 0% gewijzigd door FireFoz op 26-07-2018 20:58. Reden: Verkeerde smiley :P]
Nu je het zegt, toen ik ook mijn gewicht omhoog had gegooid heb ik ook iets in mijn buikspieren verrekt, zo eentje die dwars loopt over je ribben. Doet nog steeds wel een beetje pijn, maar het belemmert nergens in gelukkigFireFoz schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 17:24:
Gisteren ook pull ups gedaan met 25 kg. Dat ging niet zo best, maar niet door mijn biceps maar door m'n buikspierenOp de een of andere manier gaf die 25kg zo veel spanning op m'n buikspier dat ik na 3x moest stoppen. Ik denk dat ik m'n buikspieren wat meer moet gaan trainen. Daardoor merk je overigens wel meteen wat een goede compound oefening dat is; als ik gewoon opgebouwd had naar 25kg waren m'n buikspieren gewoon meegegroeid. Kreeg geen last van m'n armen maar ja dat is ook niet zo moeilijk met 3x. Heb daarna nog een paar keer lichaamsgewicht gedaan zonder problemen.

Het lijkt me echt niet verstandig om zo maar met pullups/chinups te beginnen als je het nog niet (goed) kan. Eerst opbouwen met apparaten (latpully) lijkt me het beste om blessures te voorkomen, ik kan het momenteel ook niet meer (komt wel weer terug) maar ik vertik het om gelijk al met pullups te beginnen. De kracht die namelijk op de pezen en aanhechtingen komen kunnen behoorlijke blessures veroorzaken, en zeker bij diegene die wat aan de zware kant is.
Na 3 weken trainen heb ik al weer wat gewicht terug gepakt en mijn armen zijn ook al weer zichtbaar voller, dit heb ik toch wel aan spiergeheugen te danken. Ik geloof overigens ook niet meer dat je op je 35e niet meer een goed zal groeien als op je 25e. Ik vermoed dat het pas echt minder word na je 45e, ook gezien de meeste die ik ken en fanatiek met KT ook nog na hun 40e kracht en spiermassa winnen.
Na 3 weken trainen heb ik al weer wat gewicht terug gepakt en mijn armen zijn ook al weer zichtbaar voller, dit heb ik toch wel aan spiergeheugen te danken. Ik geloof overigens ook niet meer dat je op je 35e niet meer een goed zal groeien als op je 25e. Ik vermoed dat het pas echt minder word na je 45e, ook gezien de meeste die ik ken en fanatiek met KT ook nog na hun 40e kracht en spiermassa winnen.
[Voor 6% gewijzigd door Gekke Jantje op 27-07-2018 10:03]
Klopt uiteraard. Maar het is niet dat ik nergens vandaan komt, ik train die spieren al jaren alleen op een andere manier dus dan is het wel interessant om te kijken hoe het met een andere oefening gaat.Gekke Jantje schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 09:20:
Het lijkt me echt niet verstandig om zo maar met pullups/chinups te beginnen als je het nog niet (goed) kan.
Nog even wat anders; ik lees altijd dat iemand een shake neemt van 40 gram "eiwit". Maar 40 gram eiwit poeder, is als je mazzel hebt maar 80% eiwit en dus maar 32 gram echte eiwit. om 40 gram eiwit binnen te krijgen heb je dus eigenlijk 50 gram poeder nodig gemiddeld. Iemand hier die dat doet? Ik doe eigenlijk gewoon altijd 40

Ik pak ook gewoon 40 gram van XXL, die heeft toevalig ook 32 gram eiwit per 40 gram poeder.
Er is mij geleerd dat je maar 20-22gram whey isolate kunt opnemen bij inname ineens. 25-28g (vaak 1 scoop) poeder is dan voldoende. (misschien heeft philflow er wel een wetenschappelijk onderzoek bij)FireFoz schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 14:06:
[...]
Klopt uiteraard. Maar het is niet dat ik nergens vandaan komt, ik train die spieren al jaren alleen op een andere manier dus dan is het wel interessant om te kijken hoe het met een andere oefening gaat.
Nog even wat anders; ik lees altijd dat iemand een shake neemt van 40 gram "eiwit". Maar 40 gram eiwit poeder, is als je mazzel hebt maar 80% eiwit en dus maar 32 gram echte eiwit. om 40 gram eiwit binnen te krijgen heb je dus eigenlijk 50 gram poeder nodig gemiddeld. Iemand hier die dat doet? Ik doe eigenlijk gewoon altijd 40
Ik neem amper eiwitshakes. Haal mijn eiwitten gewoon uit voeding. Echt zelden dat ik eens een eiwitshake neem.
In ~21 jarige die 1 spiergroep trainden (quads) is 20 gram eiwit uit whey genoeg voor een maximale toename van MPS. 40 gram eiwit deed het ~8 a 10% beter maar dit verschil was niet statistisch significant.FireFoz schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 14:06:
[...]
Na een full body workout was 40 gram eiwit zo'n 20% beter dan 20 gram eiwit (30 gram was niet getest in deze studie).
Als mensen 40 gram poeder nemen, 32 gram eiwit, is de kans groot dat ze een vrijwel maximale MPS response krijgen.
Ik sowieso bij opstaan (iso whey met water) en verder ook zvm uit voedselGrudgie schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 16:23:
Ik neem amper eiwitshakes. Haal mijn eiwitten gewoon uit voeding. Echt zelden dat ik eens een eiwitshake neem.
In de ochtend drink ik alleen thee en water en begin mijn eerste maaltijd rond 12:00.Hackus schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 20:05:
[...]
Ik sowieso bij opstaan (iso whey met water) en verder ook zvm uit voedsel
Zelfs voor een bepaalde training ga je niet zo veel kcals verbruiken, het is gewoon overdreven gedoe van kijk wat kan ik op eten.SuBBaSS schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 13:19:
[video]
Ik heb gisteren ook een halve junkdag gehad want me neefje was jarig, buiten mijn dieet om een stukje taart, blokjes kaas en plakjes leverworst. Als avond eten een grote loempia, rijst en babi pangang.
Allemaal extra loze kcals doe ik vandaag ga verbranden.

[Voor 14% gewijzigd door Gekke Jantje op 29-07-2018 08:46]
@Gekke Jantje @SuBBaSS
Vergeet niet dat die lui 150-180kg wegen
Na het stoppen met StrongMan vallen ze echt af en eten ze niet meer zoveel. oa met TruckPull heb je voordeel als je zelf zwaar bent.
Vergeet niet dat die lui 150-180kg wegen

Na het stoppen met StrongMan vallen ze echt af en eten ze niet meer zoveel. oa met TruckPull heb je voordeel als je zelf zwaar bent.
Maar verbruikt een hoop lichaamsvet ook extra calorieën Ik ga altijd uit van de vet vrije spiermassa wat aan het werk word gezet en niet het vet?
Was me niet ontgaan nee.Hackus schreef op zondag 29 juli 2018 @ 09:35:
@Gekke Jantje @SuBBaSS
Vergeet niet dat die lui 150-180kg wegen![]()

Snap dat een buffel ook moet vreten als een buffel, maar ik begrijp dat dit uitzonderlijk/tijdelijk is.
Lijkt me ook geen goedkope levensstijl: moet je voorstellen wat die kerel in z'n winkelwagentje laadt als hij inkopen gaat doen!

Heb je dat niet gezien dan?SuBBaSS schreef op zondag 29 juli 2018 @ 10:18:
[...]
Was me niet ontgaan nee.![]()
Snap dat een buffel ook moet vreten als een buffel, maar ik begrijp dat dit uitzonderlijk/tijdelijk is.
Lijkt me ook geen goedkope levensstijl: moet je voorstellen wat die kerel in z'n winkelwagentje laadt als hij inkopen gaat doen!

YouTube: COSTCO FOOD SHOPPING TRIP | 4X WSM BRIAN SHAW
Ga er maar vanuit dat dat ook vet zijn de nodige calorieën verbranden helemaal als je beweegt erbij(dus niet de hele dag in bed ligt) Je moet het toch met je meetorsen de hele dag. Daarom is een van de beste dingen die je kan doen als je zwaar overgewicht hebt gewoon een uurtje buiten lopen per dag.Gekke Jantje schreef op zondag 29 juli 2018 @ 09:43:
Maar verbruikt een hoop lichaamsvet ook extra calorieën Ik ga altijd uit van de vet vrije spiermassa wat aan het werk word gezet en niet het vet?
Iemand wel eens gekeken naar intermitterent fasting dat hgh(human growth hormone) kan laten pieken na een uur of 12-16 wel interessant. Heb het zelf wel eens gedaan tijdje geleden op zich is het niet zo moeilijk. Het lijkt me ook wel een wat natuurlijkere manier van eten(dat we gewend zijn vanuit de oudheid dan 3 tot 5 maaltijden per dag dat volgens mij iets dat we pas 100 jaar kennen.in 1800 mocht de gemiddelde mens al blij zijn met 1 goede maaltijd per dag.)
[Voor 6% gewijzigd door Bartosy op 29-07-2018 11:39]
alaintje schreef op zondag 29 juli 2018 @ 11:26:
[...]
Heb je dat niet gezien dan?.
YouTube: COSTCO FOOD SHOPPING TRIP | 4X WSM BRIAN SHAW

Nee, had ik nog niet eens naar gekeken nee. _God_damn_ bijna 500 dollar in z'n kar en da's dan voor een dag of 5!

Snap dat hij er niet 'op die manier' bij stil staat.

Maakt ie ook nog de grap dat ie het ridicoulous vindt dat z'n zoon 3 bananen per dag eet.

Maak ik de fout om het op mijn mobiel te kijken, wordt de video 3x onderbroken door reclames. Eentje van 'scoopy', een of ander supplement. Van begin tot eind hysterisch schreeuwende 'bikkels' die 'als een raket gaan'. Wat een verademing is die Shaw dan qua persoonlijkheid.
Snap wel dat het heus niet allemaal lompe sloopkogels zijn, maar deze komt echt zachtaardig over.
[Voor 8% gewijzigd door SuBBaSS op 29-07-2018 11:58]
IF is leuk als je geen zwaar werk doet waarbij je koolhydraten verbrand, ook werkt het niet voor duursporters, of je moet direct voor de training gaan eten en niet te lang aan duurtraining doen.
[Voor 46% gewijzigd door Gekke Jantje op 29-07-2018 12:02]
Die bevalt wel. Handig dat-ie soms opmerkingen geeft over bepaalde entries, bijvoorbeeld "this food is high in saturated fat".jacobras schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:26:
[...]
Gewicht stagneert de laatste tijd, dus weer de voeding gedetailleerd aan het bijhouden. De vorige keer gebruikte ik MyPlate maar ik zie hier MyFitnessPal voorbijkomen dus die nu aan het proberen.
Hou nu sinds een week voedsel weer bij. Doel is toename van gewicht en met trainen spiermassa en -kracht. Merk dat ik vrij precies zit op wat de app aanbeveelt (50% carbs, 30% fat, 20% protein), maar daarmee zit ik op zo'n 107g eiwit. Dat is al wel meer dan ik binnenkrijg dan wanneer ik mijn voedsel niet bijhoud. Ik weeg ~81kg en ben 1m89. Vaak lees ik 1,6-1,8g per kilogram lichaamsgewicht, wat dus 128g-144g voor mij betekent.
Misschien kan ik de ratio beter aanpassen naar 50% carbs, 25% fat, 25% protein)? Dan zou ik op 140g eiwit uitkomen, als het correct is dat zo uit te rekenen (kruistabel: 107g = 19% dus 140g = 25%). Of moet ik zo'n wijziging slimmer aanpakken dan een beetje te spelen met percentages?
Also, als ik toch om advies vraag.. hieronder mijn schema zoals het gegroeid is (telkens kleine aanpassingen). Tegenwoordig probeer ik belangrijkste spiergroepen tweemaal per week te trainen. Bevalt in huidige vorm goed en ik boek er goed vooruitgang mee, maar als iemand verbeterpunten ziet hoor ik dat graag

Er zitten een paar isolatieoefeningen bij, weggelaten voor overzicht (calf raises, tricep extensions/kickbacks, straight arm pulldowns, cable/horizontal rows). De overhead press op maandag en de squats op zaterdag heb ik net pas toegevoegd omdat ik schouders en benen iets beter wil trainen.Maandag
Bench press CHEST TRICEPS
Overhead press SHOULDERS (recent toegevoegd)
Dips TRICEPS (recent toegevoegd)
Woensdag
Deadlift BACK
Pull-ups BACK
Squat LEGS
Barbell rows BACK
Zaterdag
Bench press CHEST TRICEPS
Pull-ups BACK
Overhead press SHOULDERS
Squat LEGS (recent toegevoegd)
Chin-ups BICEPS
Je kan je ratio's nooit helemaal kloppend maken (stappen van 5%)jacobras schreef op zondag 29 juli 2018 @ 20:53:
[...]
Hou nu sinds een week voedsel weer bij. Doel is toename van gewicht en met trainen spiermassa en -kracht. Merk dat ik vrij precies zit op wat de app aanbeveelt (50% carbs, 30% fat, 20% protein), maar daarmee zit ik op zo'n 107g eiwit. Dat is al wel meer dan ik binnenkrijg dan wanneer ik mijn voedsel niet bijhoud. Ik weeg ~81kg en ben 1m89. Vaak lees ik 1,6-1,8g per kilogram lichaamsgewicht, wat dus 128g-144g voor mij betekent.
Misschien kan ik de ratio beter aanpassen naar 50% carbs, 25% fat, 25% protein)? Dan zou ik op 140g eiwit uitkomen, als het correct is dat zo uit te rekenen (kruistabel: 107g = 19% dus 140g = 25%). Of moet ik zo'n wijziging slimmer aanpakken dan een beetje te spelen met percentages?
Als stelregel gebruik je 1,5- 2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht
1 gram vet per kilo lichaamsgewicht en de rest vul je aan met koolhydraten.
Kun je met en vegetarisch dieet ook net zo hard groeien als met dierlijke producten, iemand hier goede ervaring mee heeft, laten we weggen minimaal een jaar vegan?
Ook ben ik benieuwd wat je eet en hoe je makkelijk aan de grote hoeveelheid kcals komt en verzadigd vet voor je hormonen?
Ook ben ik benieuwd wat je eet en hoe je makkelijk aan de grote hoeveelheid kcals komt en verzadigd vet voor je hormonen?
Ja, in mijn ervaring is dat heel goed mogelijk. Ik volg nu ongeveer een half jaar een vegan dieet en ik track al mijn caloriën sinds anderhalve maand weer met myfitnesspal. Er zijn meer dan genoeg plantaardige bronnen om aan je eiwitten te komen, te denken aan:Gekke Jantje schreef op maandag 30 juli 2018 @ 09:30:
Kun je met en vegetarisch dieet ook net zo hard groeien als met dierlijke producten, iemand hier goede ervaring mee heeft, laten we weggen minimaal een jaar vegan?
- linzen
- bonen (alle bonensoorten)
- zaden
- noten
Als je online kijkt zie je meestal dat mensen er geen enkel probleem mee hebben om te groeien met een vegan of vegetarisch dieet.
In theorie kan je met elk dieet groeien, zolang je de macro's maar op orde hebt.
Caloriëninname met een vegan dieet is echt geen enkel probleem. Eiwitbronnen vind ik wel de grootste uitdaging, aangezien ik een gevarieerd dieet wil en niet elke dag linzen/quinoa/bonen wil eten.
Aan eiwitten komen lijkt me ook geen probleem echter vraag ik me af hoe het zit met bepaalde aminozuren wat niet in planten voor komt en ook niet door ons lichaam word aangemaakt. Hoeveel gram bonen linzen en kikker erwten zijn bijvoorbeeld nodig om aan de zelfde hoeveelheid eiwitten te komen wat in 100 gram kipfilet zit? En dan nog de verzadigde vetten wat je ook niet volledig links moet laten liggen als je een beetje om je testosteron geeft?
Zaden en noten eet ik al standaard maar als ik zie hoe weinig eiwitten daar in zit en relatief veel vet is dat geen optie om daar ook honderden grammen van te eten om aan een beetje eiwit te komen.
60 gram linzen
60 gram kikker erwten
30 gram bruine bonen
30 gram witte bonen
totaal 180 gram 14,7 gram eiwit
Nu merk ik het al, je moet enorm veel grammen gaan eten om aan 25-30 gram eiwit te komen per maaltijd 360 gram aan bonen kikker erwten en linzen. Je zal dit moeten leren eten ,en het is nog de vraag of maag en darmen zo veel aankan?
neem je bijvoorbeeld 180 gram kipfilet dan heb je 55,6 gram eiwiten (2 maaltijden) na mijn idee kun je dan makkelijker door minder overdreven veel te eten aan alle nutriënten komen en je kunt veel gevarieerder eten. Voor een vegan dieet mag ik dan ook wel een studie gaan volgen lijkt me.
Zelfs met een normaal dieet met vlees vis zuivel en eieren is het vrij lastig om dagelijks aan alle vitaminen en mineralen komen, mij lukt dat nu aardig en daar voor moet ik op 1 dag al behoorlijk gevarieerd eten, veel groeten en verschillende carb bronnen zijn dan nodig naast het zuivel kip en hele eieren.
Als vegan zit je dan op bijna een 1kg eten per maaltijd, 6 kilo eten op een dag. Eet je dierlijk zit me maar op 3 kg per dag grof gezegd.
Zaden en noten eet ik al standaard maar als ik zie hoe weinig eiwitten daar in zit en relatief veel vet is dat geen optie om daar ook honderden grammen van te eten om aan een beetje eiwit te komen.
60 gram linzen
60 gram kikker erwten
30 gram bruine bonen
30 gram witte bonen
totaal 180 gram 14,7 gram eiwit
Nu merk ik het al, je moet enorm veel grammen gaan eten om aan 25-30 gram eiwit te komen per maaltijd 360 gram aan bonen kikker erwten en linzen. Je zal dit moeten leren eten ,en het is nog de vraag of maag en darmen zo veel aankan?
neem je bijvoorbeeld 180 gram kipfilet dan heb je 55,6 gram eiwiten (2 maaltijden) na mijn idee kun je dan makkelijker door minder overdreven veel te eten aan alle nutriënten komen en je kunt veel gevarieerder eten. Voor een vegan dieet mag ik dan ook wel een studie gaan volgen lijkt me.
Zelfs met een normaal dieet met vlees vis zuivel en eieren is het vrij lastig om dagelijks aan alle vitaminen en mineralen komen, mij lukt dat nu aardig en daar voor moet ik op 1 dag al behoorlijk gevarieerd eten, veel groeten en verschillende carb bronnen zijn dan nodig naast het zuivel kip en hele eieren.
Als vegan zit je dan op bijna een 1kg eten per maaltijd, 6 kilo eten op een dag. Eet je dierlijk zit me maar op 3 kg per dag grof gezegd.
[Voor 65% gewijzigd door Gekke Jantje op 30-07-2018 10:41]
Woops, correctie: de eerste paar dagen zat ik onder mijn doel qua calorieën, dus het gemiddelde viel wat lager uit. Als ik mijn doel haal, dan is die 20% eiwit zo'n 130g eiwit, wat neerkomt op iets meer dan 1.6g/kg. Prima doel voorlopig om me toe te zetten.jacobras schreef op zondag 29 juli 2018 @ 20:53:
Hou nu sinds een week voedsel weer bij. Doel is toename van gewicht en met trainen spiermassa en -kracht. Merk dat ik vrij precies zit op wat de app aanbeveelt (50% carbs, 30% fat, 20% protein), maar daarmee zit ik op zo'n 107g eiwit.
oa Tofu en Soja melk en proteïne uit oa RijstGekke Jantje schreef op maandag 30 juli 2018 @ 09:30:
kijk oa hier eens naar https://www.bodyenfitshop...ey/plantaardige-eiwitten/
https://nl.myprotein.com/...rotein/vegan-protein.list
[Voor 13% gewijzigd door Hackus op 30-07-2018 12:32]
Dus naast wat ik al opnoemde soja melk toevoegen, en Tofu, nog meer grammen om op te eten, dat is echt iets wat mij nooit gaat lukken om aan die 25 gram eiwit per maaltijd te komen, op deze manier eten lijkt me ook vrij prijzig.
.
En in rijst zit eigenlijk ook te weinig proteïne om als eiwitbron te gebruiken, rijst is sowieso niet echt mijn ding, te weinig nutriënten voor de hoeveelheid carb en grammen wat je dan weg moet werken. Ik hou het bij zoete aardappel en 1 keer per week wat rijst voor de verandering.
.
En in rijst zit eigenlijk ook te weinig proteïne om als eiwitbron te gebruiken, rijst is sowieso niet echt mijn ding, te weinig nutriënten voor de hoeveelheid carb en grammen wat je dan weg moet werken. Ik hou het bij zoete aardappel en 1 keer per week wat rijst voor de verandering.
[Voor 39% gewijzigd door Gekke Jantje op 30-07-2018 11:15]
He een krachtsporttopic
Ik zat er al een poosje aan te denken om weer te beginnen met tillen. Het is een beetje(zeg maar enorm) in de slop geraakt door werk in combinatie met een deeltijd opleiding. Nou moet ik wel zeggen dat ik een beetje schrok toen ik op de weegschaal ging staan en weer eens in de spiegel keek, het kantoorleven in combinatie met stress is niet zo best voor mijn gezondheid.
Dus ben ik eens gaan rondkijken of er wat beschikbaar was in het (prachtige) gehucht waar ik woon. Het enige wat in de buurt is; een Crossfit loods. Daar heb ik een aantal weken wat proeflessen gedaan en ik vond het wel wat hebben, maar er waren een aantal dingen wat mij persoonlijk tegenstonden:
- Iedere Jan-lul doet direct olympische lifts in H.I.T.T. vorm, met zeer matige focus op vorm/techniek vanuit het personeel (All aboard the train towards snap city)
- Er wordt daarna ook bijna geen aandacht meer geschonken aan vorm/techniek
- De cult achtige sfeer (verplicht high-fiven met iedereen na elke workout
)
- Geen mogelijkheid om zelfstandig te liften, alles is in groepvorm
- 60 euro per maand vond ik toch wat te gortig
Ik vind groeplessen wel oké, maar soms wil je toch echt even in je eentje op iets kunnen focussen. Alles moet maar zo snel en zo veel mogelijk. Jammer.
Dus ben ik eens gaan brainstormen over wat te doen en ik kan er haast niet onderuit om me te voegen bij het homegym meesterras. Research en een rekensommetje later blijkt dat het een flinke investering gaat zijn, maargoed: het rot niet en het staat niet in de weg.
Doel is om rond het einde van het jaar een powerrack + bench + barbell + plates te hebben staan. Later komen daar wat dumbells bij + elastieken voor het accessoire werk.
Plan is om me voorlopig eerst op eetwijze te storten (heb al goede ervaringen met keto) en flink wat kilo's uit de weg te ruimen. Wanneer ik dan uiteindelijk mijn gym bij elkaar heb ga ik beginnen met Starting Strength om een fatsoenlijke basis op te bouwen.

Ik zat er al een poosje aan te denken om weer te beginnen met tillen. Het is een beetje(zeg maar enorm) in de slop geraakt door werk in combinatie met een deeltijd opleiding. Nou moet ik wel zeggen dat ik een beetje schrok toen ik op de weegschaal ging staan en weer eens in de spiegel keek, het kantoorleven in combinatie met stress is niet zo best voor mijn gezondheid.
Dus ben ik eens gaan rondkijken of er wat beschikbaar was in het (prachtige) gehucht waar ik woon. Het enige wat in de buurt is; een Crossfit loods. Daar heb ik een aantal weken wat proeflessen gedaan en ik vond het wel wat hebben, maar er waren een aantal dingen wat mij persoonlijk tegenstonden:
- Iedere Jan-lul doet direct olympische lifts in H.I.T.T. vorm, met zeer matige focus op vorm/techniek vanuit het personeel (All aboard the train towards snap city)
- Er wordt daarna ook bijna geen aandacht meer geschonken aan vorm/techniek
- De cult achtige sfeer (verplicht high-fiven met iedereen na elke workout

- Geen mogelijkheid om zelfstandig te liften, alles is in groepvorm
- 60 euro per maand vond ik toch wat te gortig
Ik vind groeplessen wel oké, maar soms wil je toch echt even in je eentje op iets kunnen focussen. Alles moet maar zo snel en zo veel mogelijk. Jammer.
Dus ben ik eens gaan brainstormen over wat te doen en ik kan er haast niet onderuit om me te voegen bij het homegym meesterras. Research en een rekensommetje later blijkt dat het een flinke investering gaat zijn, maargoed: het rot niet en het staat niet in de weg.
Doel is om rond het einde van het jaar een powerrack + bench + barbell + plates te hebben staan. Later komen daar wat dumbells bij + elastieken voor het accessoire werk.
Plan is om me voorlopig eerst op eetwijze te storten (heb al goede ervaringen met keto) en flink wat kilo's uit de weg te ruimen. Wanneer ik dan uiteindelijk mijn gym bij elkaar heb ga ik beginnen met Starting Strength om een fatsoenlijke basis op te bouwen.
20-25% eiwit zou inderdaad meestal wel ergens tussen de 1 en 2 gr/kg eiwit zitten. Maar dat is dan bepalend of je bulkt/onderhoud/cut.jacobras schreef op zondag 29 juli 2018 @ 20:53:
[...]
Die bevalt wel. Handig dat-ie soms opmerkingen geeft over bepaalde entries, bijvoorbeeld "this food is high in saturated fat".
Also, als ik toch om advies vraag.. hieronder mijn schema zoals het gegroeid is (telkens kleine aanpassingen). Tegenwoordig probeer ik belangrijkste spiergroepen tweemaal per week te trainen. Bevalt in huidige vorm goed en ik boek er goed vooruitgang mee, maar als iemand verbeterpunten ziet hoor ik dat graag
[...]
Er zitten een paar isolatieoefeningen bij, weggelaten voor overzicht (calf raises, tricep extensions/kickbacks, straight arm pulldowns, cable/horizontal rows). De overhead press op maandag en de squats op zaterdag heb ik net pas toegevoegd omdat ik schouders en benen iets beter wil trainen.
Eiwitten geven in ieder geval een voller gevoel met eten en eiwitten zijn lastiger om om te zetten in vet (als in je lichaam gebruikt dan eerst je koolhydraten en vetten geloof ik).
Dus hoger zitten in eiwitten zie ik als een positief iets (behalve dat eiwitten vaak wel meer geld kosten).
Je kunt ook zoals allie74 zegt, je ratios vast stellen en vanuit daar werken.
Wat betreft je oefeningen, post wel eens je complete schema met reps (en sets als dat kan).
Tenzij je elke oefening tot failure doet, ziet het er namelijk nog een beetje licht uit? Maar dit is natuurlijk afhankelijk van de sets, reps en intensiteit.
Het enige wat een goede prikkel krijgt op maandag zijn je front delts gok ik, gezien die in alle 3 de oefeningen worden geactiveerd.
Philflow in "Het Krachtsport Topic - Deel 1"
Helaas biedt de gratis Myfitnesspal app deze optie niet, wel als je voor betaalt geloof ik.
Nog iets beter zou zijn 3 gram leucine per maaltijd. Zolang je maaltijden voldoende leucine bevatten is een suboptimaal amino zuur profiel niet belangrijk.
Wil je niet letten op leucine en haal je al je eiwitten uit plantaardige bronnen dan zou ik wel in plaats van 1.6 gram eiwit per kg 2 gram per kg eten.
Het beste kun je macro percentages helemaal negeren. Je lichaam heeft absolute behoeften, geen relatieve. Eiwit tenminste ~1,6 gram per kg, vet tenminste ~0.9 gram per kg en de rest kun je vrij laten.jacobras schreef op zondag 29 juli 2018 @ 20:53:
[...]
Misschien kan ik de ratio beter aanpassen naar 50% carbs, 25% fat, 25% protein)?
Helaas biedt de gratis Myfitnesspal app deze optie niet, wel als je voor betaalt geloof ik.
Ideaal gesproken zorg je ervoor dat iedere maaltijd tenminste 2.5 gram leucine bevat. 133 gram kipfilet (rauw gewogen) en 140 gram rode linzen (rauw gewogen) hebben 2.5 gram leucine (bron: cronometer.com).Gekke Jantje schreef op maandag 30 juli 2018 @ 10:04:
Aan eiwitten komen lijkt me ook geen probleem echter vraag ik me af hoe het zit met bepaalde aminozuren wat niet in planten voor komt en ook niet door ons lichaam word aangemaakt. Hoeveel gram bonen linzen en kikker erwten zijn bijvoorbeeld nodig om aan de zelfde hoeveelheid eiwitten te komen wat in 100 gram kipfilet zit?
Nog iets beter zou zijn 3 gram leucine per maaltijd. Zolang je maaltijden voldoende leucine bevatten is een suboptimaal amino zuur profiel niet belangrijk.
Wil je niet letten op leucine en haal je al je eiwitten uit plantaardige bronnen dan zou ik wel in plaats van 1.6 gram eiwit per kg 2 gram per kg eten.
[Voor 5% gewijzigd door Philflow op 30-07-2018 13:01]
De vermelde oefeningen zijn waar ik de focus op leg, isolatie-oefeningen die ik daarnaast doe heb ik weggelaten voor overzicht. Op maandag doe ik bijvoorbeeld ook chest flyes (met dumbbels/cables/pec machine) en triceps (extensions + kickbacks). Op woensdag doe ik voor rug na de pullups, deadlifts, rows ook cable rows, straight arm pulldowns en voor benen naast de squats calf raises. Op zaterdag ook rope face pulls en soms Arnold Press/L-raises.alaintje schreef op maandag 30 juli 2018 @ 12:33:
Wat betreft je oefeningen, post wel eens je complete schema met reps (en sets als dat kan).
Tenzij je elke oefening tot failure doet, ziet het er namelijk nog een beetje licht uit? Maar dit is natuurlijk afhankelijk van de sets, reps en intensiteit.
Het enige wat een goede prikkel krijgt op maandag zijn je front delts gok ik, gezien die in alle 3 de oefeningen worden geactiveerd.
Oefeningen doe ik soms tot failure (gecombineerd met pause/langzaam negatief), maar meestal wel elke week zwaarder. Intensiteit ligt daarom wel hoog.
Reps/sets verschilt per oefening. Met alles: als ik gewenste aantallen set/reps niet haal na verhoging doe ik het de keer erna weer. Haal ik het wel? Keer erna zwaarder.
- Bench press/pullups/chin-ups/dips doe ik 3 sets, elke keer rep meer. Verhoging na halen 3x6 (bij pull-ups 3x8). Dit doe ik een week of 6, dan ander schema of bijvoorbeeld decline benchen of met dumbbells.
- Overhead press/deadlift doe ik 5 sets: 5 reps, 4 reps, 3 reps, 2 reps, 1 rep op zelfde gewicht. Haal ik dat? Keer erna ietsje zwaarder.
- Squat doe ik 5x5, keer erna zwaarder 4x4, keer daarna 3x3, keer daarna 2x2, keer daarna max en de keer daarna weer 5x5 maar dan zwaarder dan de vorige keer 5x5.
Ah, thanks! Misschien de betaalde versie daarom eens uitproberen.Philflow schreef op maandag 30 juli 2018 @ 12:51:
Het beste kun je macro percentages helemaal negeren. Je lichaam heeft absolute behoeften, geen relatieve. Eiwit tenminste ~1,6 gram per kg, vet tenminste ~0.9 gram per kg en de rest kun je vrij laten.
Helaas biedt de gratis Myfitnesspal app deze optie niet, wel als je voor betaald geloof ik.
[Voor 10% gewijzigd door jacobras op 30-07-2018 13:05]
Zonde van je geld imo. Of je moet van de reclame afwillen.jacobras schreef op maandag 30 juli 2018 @ 13:00:
[...]
Ah, thanks! Misschien de betaalde versie daarom eens uitproberen.
De workaround ken je waarschijnlijk al: als je 140 gram eiwit per dag nodig hebt zet je je percentage dat het zo uitkomt.
Ik weeg altijd gekookt omdat dan de voedingswaarden veranderen van bepaalde voeding. Vegan gaat iig niets voor mij zijn als sporter, te weinig weet en te veel kilo's aan eten weg proppen, en veel wat ik niet eens dagelijks kan eten vanwege de smaak. Het moet overal haalbaar zijn voorlange tijd. Ik ben benieuwd hoe een 3000 kcal Vegan dieet eruit ziet voor massa, bij de gedachte ga ik al over mijn nek qua hoeveelheid.Philflow schreef op maandag 30 juli 2018 @ 12:51:
Philflow in "Het Krachtsport Topic - Deel 1"
Ideaal gesproken zorg je ervoor dat iedere maaltijd tenminste 2.5 gram leucine bevat. 133 gram kipfilet (rauw gewogen) en 140 gram rode linzen (rauw gewogen) hebben 2.5 gram leucine (bron: cronometer.com).
Da's juist de reden dat je beter niet gekookt kunt wegenGekke Jantje schreef op maandag 30 juli 2018 @ 14:18:
[...]
Ik weeg altijd gekookt omdat dan de voedingswaarden veranderen van bepaalde voeding.

Sommige mensen bakken hun kipfiletblokjes namelijk 5 minuten, een ander doet het 15 minuten. Dat kan een groot verschil maken in hoeveel water het verliest.
Maar ik ken juist de voedingswaarden van gekookten gebakkken eten daarom weg ik het achteraf, ik gebruik dan voeding centrum als eet meter, door de jaren heen wet ik dan precies wat ik binnen krijg. Een kipje van 175 gram word gebakken 130-135 gram eiwitverhouding is dan in eens een stuk minder. Het verschilt per voeding, bij sommige gaan de waarden om hoog en sommige juist omlaag.
Ik zit nu in een periode dat iedere dag al het eten weeg. Behalve van voeding waar ik het zeker van weet.
Ik zit nu in een periode dat iedere dag al het eten weeg. Behalve van voeding waar ik het zeker van weet.
[Voor 20% gewijzigd door Gekke Jantje op 30-07-2018 14:27]
nee dat weet je niet, zie uitleg hierboven. Rauw is het nauwkeurigst, zo staat het meestal ook op de verpakking. Na bereiding wordt het een schatting.Gekke Jantje schreef op maandag 30 juli 2018 @ 14:25:
Maar ik ken juist de voedingswaarden van gekookten gebakkken eten daarom weg ik het achteraf..
Een langer, droog gebakken kipfilet heeft een hoger eiwit percentage dan een korter, malser gebakken kipfilet.
"Voedingswaarden
Deze waarden gelden voor het onbereide product."
https://www.ah.nl/product...t-naturel#voedingswaarden
[Voor 14% gewijzigd door Philflow op 30-07-2018 14:31]
Waarom zou ik na 15 jaar het in eens anders gaan doen. Eingelijk zeg je nu dat de voedingwaarden van eetmeter niet meer kloppen? Ik zal vor de lol eens alles rauw invullen.
Edit
Eigenlijk verschilt het niet erg zie ik nu net, voor aardappel 2 gram carbs minder gekookt en kipfilet 0,7 gram verschil in eiwitten.
Edit
Eigenlijk verschilt het niet erg zie ik nu net, voor aardappel 2 gram carbs minder gekookt en kipfilet 0,7 gram verschil in eiwitten.
[Voor 43% gewijzigd door Gekke Jantje op 30-07-2018 14:46]
Je kunt het blijven doen zoals je deed. Veel zal het niet uitmaken. Maar rauw is het nauwkeurigst. Ga maar na: rauwe kikkererwten moet je eerst uren weken, daarna uren koken. Tijdens die processen gaat de hoeveelheid water aanwezig in de kikkererwt flink veranderen.Gekke Jantje schreef op maandag 30 juli 2018 @ 14:34:
Waarom zou ik na 15 jaar het in eens anders gaan doen. Eingelijk zeg je nu dat de voedingwaarden van eetmeter niet meer kloppen? Ik zal vor de lol eens alles rauw invullen.
Koop je de kikkererwten in een blikje dan heb je te maken met een gestandaardiseerd productie proces in de fabriek, en zal de opgegeven voedingswaarde op het blikje behoorlijk goed kloppen.
[Voor 14% gewijzigd door Philflow op 30-07-2018 15:11]
Je kan alles beter ongekookt wegen. Voedingswaarde blijven hetzelfde, alleen het gewicht veranderd vaak. Als je gekookt gaat wegen dan kan je nog wel eens mis zitten met je voedingswaarde. En dat wil je juist niet hebben.
Btw bij MFP moet je niet kijken naar de percentages maar naar de hoeveelheid die je binnen krijgt. Stel je moet ongeveer 140gr aan eiwitten binnen krijgen probeer je zoveel mogelijk rond de 140gr aan eiwitten binnen te krijgen. Als je 70 of 80 vetten aan gram binnen moet krijgen dan zorg je dat je zoveel aan gram binnen krijgt en de rest aan kcal ga je spenderen aan koolhydraten.
Heb je een dag dat je weinig doet of whatever, zorg altijd dat je je eiwitten doel haalt en je vetten en verlaag/verhoog alleen je koolhydraten.
Btw bij MFP moet je niet kijken naar de percentages maar naar de hoeveelheid die je binnen krijgt. Stel je moet ongeveer 140gr aan eiwitten binnen krijgen probeer je zoveel mogelijk rond de 140gr aan eiwitten binnen te krijgen. Als je 70 of 80 vetten aan gram binnen moet krijgen dan zorg je dat je zoveel aan gram binnen krijgt en de rest aan kcal ga je spenderen aan koolhydraten.
Heb je een dag dat je weinig doet of whatever, zorg altijd dat je je eiwitten doel haalt en je vetten en verlaag/verhoog alleen je koolhydraten.
[Voor 54% gewijzigd door Grudgie op 30-07-2018 19:56]
100 gr gekookte- of ongekookte rijst of pasta maakt ook nogal uit 

Ik mag toch echt hopen dat het spiergeheugen is want ik blijf maar aankomen op 2000-2250 kcal 6 dagen per week. Voor ik begon woog ik 70 of 71 kg (ik kwam ooit van 96-97kg maar ik heb 3 jaar niet meer getraind) maar ik weeg nu na 3 of 4 week al weer 76.3kg. Ik heb helaas geen opties om mijn BF te meten. Ik geloof echter niet dat het vet kan zijn met 6 dagen per week trainen waaronder 3 keer per week conditie en duur trainingen op de racefiets waar bij ik soms over de 1750 calorieën verbrand en gemiddeld zo'n 1200 calorieën.
[Voor 35% gewijzigd door Gekke Jantje op 31-07-2018 09:06]
@Gekke Jantje Heb je een spiegel ?
@Gekke Jantje een zeer actieve man van ~71 kg die 6 kg aankomt op 2000-2200 kcal.... zelf met spiergeheugen lijkt me dat uitgesloten.
Waarschijnlijker: het tellen van kcal gaat niet helemaal nauwkeurig. Weet je zeker dat je niks vergeet, zoals bak olie, sauzen en dranken, koffie in de suiker etc.?
Waarschijnlijker: het tellen van kcal gaat niet helemaal nauwkeurig. Weet je zeker dat je niks vergeet, zoals bak olie, sauzen en dranken, koffie in de suiker etc.?
[Voor 26% gewijzigd door Philflow op 31-07-2018 09:54]
Vocht kan ook, zeker met dit weer. Ik heb zondag een pizza gegeten (veel zout) en was maandag meteen een kg zwaarder. 7000kcal voor 1 pizza (en niks verbrand) lijkt me sterk 

^ een dag veel zout eten kan zo voor 1 kg verschil zorgen. Maar niet 6 kg 

Als je door ziekbed veel afvalt, en je gaat weer (normaal) eten kom je snel aan. na een week of 6 zal dat stabiliseren
Hangt er vanaf hoe groot Gekke Jantje is. Als ik dagelijks 2000-2200kcal ga eten ga ik ook gigantisch aankomen. Maar goed ik ben dan ook welgeteld 1.60m groot met een gewicht van 62kg 

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Hij was ~71kg en zeer actief. Dan ga je dus niet 6kg aankomen op 2000-2200 kcal.
Je moet flink bulken als je 6kg wil aankomen.
Lijkt me sterk. Op 2000 kcal kom je ook als actieve man van 62kg nauwelijks aan.sjorremans schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:03:
Als ik dagelijks 2000-2200kcal ga eten ga ik ook gigantisch aankomen. Maar goed ik ben dan ook welgeteld 1.60m groot met een gewicht van 62kg
Met 3x per week sporten zou je onderhoud al ~2000 kcal zijn: https://www.freedieting.com/calorie-calculator
Kcal berekening is aardig nauwkeurig, alle vetten neem ik mee waarin ik bak en de boter wat ik op brood smeer, dranken en sausen drink of eet ik niet, ook suiker voeg ik niet toe aan koffie of thee. Het enige wat ik niet mee neem in mijn berekening is de junkmaaltijd op zaterdag maar dat zet geen zoden aan de dijk gezien ik het aantal kcals op zondag er dubbel af fiets. Als het niet kan lijkt me de weegschaal kapot want ook met duur ga ik niet echt langzamer fietsen bij de zelfde harstslag, en dat zou wel moeten met een paar kg erbij. Actief ben ik alleen als ik train voor de rest doe ik niets als het ware, ik zit continu in de herstel modes.Philflow schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 09:51:
@Gekke Jantje een zeer actieve man van ~71 kg die 6 kg aankomt op 2000-2200 kcal.... zelf met spiergeheugen lijkt me dat uitgesloten.
[Voor 5% gewijzigd door Gekke Jantje op 31-07-2018 11:16]
@Gekke Jantje één flinke junk maaltijd kan behoorlijk schelen. Ik zou beginnen met die eens te gaan tellen en verder al je voeding ongekookt te gaan wegen. Ik garandeer je dat geen enkele man van 71kg met zoveel activiteiten 6 kg aankomt door het eten van 2000-2200 kcal per dag.
Dat geldt alleen in de bergen. Meer gewicht is normaal gesproken meer absoluut vermogen en dus op het vlakke sneller (zwaartekracht is verwaarloosbaar als tegenkracht op het vlakke)Gekke Jantje schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:14:
[...]
Als het niet kan lijkt me de weegschaal kapot want ook met duur ga ik niet echt langzamer fietsen bij de zelfde harstslag, en dat zou wel moeten met een paar kg erbij.
Everytime I suffer I become a better man because of it
De weegschaal zet er naast. Ik heb net nogmaals gewogen, en daar bij heb ik ook eten gehad. en zat ik op 72,8 kg. Kan het aan de ondergrond liggen het gaat om een digitale weegschaal?
Niet op een tapijt of zachte vloer wegen. Beste op tegels of harde vloer zoals laminaat.Gekke Jantje schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:53:
De weegschaal zet er naast. Ik heb net nogmaals gewogen, en daar bij heb ik ook eten gehad. en zat ik op 72,8 kg. Kan het aan de ondergrond liggen het gaat om een digitale weegschaal?
Weeg anders een paar volle water flessen of pakken melk.
Dan kun je zien of je weegschaal afwijkt.
Let wel op dat je er genoeg gewicht opzet. Want bij lage gewichten is een personenweegschaal niet nauwkeurig.
Nieuwe artikel van o.a. Brad Schoenfeld met aanbevelingen voor volume:
"There is compelling evidence that RT volume is a primary driver of hypertrophy, with
higher volumes showing greater increases in muscle growth. It therefore follows that those
seeking to maximize hypertrophy should train with multi-set protocols. Based on current
literature, 10+ sets per muscle per week would seem to be a good starting point as to
programming volume in those with hypertrophic-oriented goals."
Volledige artikel: http://sci-hub.tw/10.1519/SSC.0000000000000363
_____
En nog een interessant artikel, deze van Greg Nuckols, over optimale trainingsfrequentie voor kracht. Voor press oefeningen zou het optimaal kunnen zijn om ze ~4x (!) per week te trainen.
https://www.strongerbyscience.com/training-frequency
"There is compelling evidence that RT volume is a primary driver of hypertrophy, with
higher volumes showing greater increases in muscle growth. It therefore follows that those
seeking to maximize hypertrophy should train with multi-set protocols. Based on current
literature, 10+ sets per muscle per week would seem to be a good starting point as to
programming volume in those with hypertrophic-oriented goals."
Volledige artikel: http://sci-hub.tw/10.1519/SSC.0000000000000363
_____
En nog een interessant artikel, deze van Greg Nuckols, over optimale trainingsfrequentie voor kracht. Voor press oefeningen zou het optimaal kunnen zijn om ze ~4x (!) per week te trainen.
https://www.strongerbyscience.com/training-frequency
[Voor 15% gewijzigd door Philflow op 31-07-2018 19:16]
Wellicht een hele voor de hand liggende vraag: Is de batterij van je weegschaal nog vol?Gekke Jantje schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:53:
Mijn volgende weegschaal wordt i.i.g. weer een analoge

Nee bij lange na niet wat de weegscheel geeft vaak LO weer.Jaqenhghar schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 08:22:
[...]
Wellicht een hele voor de hand liggende vraag: Is de batterij van je weegschaal nog vol?
Mijn volgende weegschaal wordt i.i.g. weer een analoge
Dat is meestal een indicatie dat de batterij bijna leeg is.Gekke Jantje schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 08:43:
[...]
Nee bij lange na niet wat de weegscheel geeft vaak LO weer.
Ik was weer eens op zoek naar het oude Vanadyl waar ik vroeger regelmatig mee stackte, maar Vanadyl is helemaal nergens meer te koop en ik had er goede ervaring mee. Het schijnt dus dat dit middel je hart aantast, maar is dat ook echt waar, gezien het als supplement veel verkocht werd in de jaren 90?
Het was geloof ik een stack die werkte (of placebo) Vanadyl sulfaat, HMB en creatine mono hydraat stack.
Het was geloof ik een stack die werkte (of placebo) Vanadyl sulfaat, HMB en creatine mono hydraat stack.
[Voor 15% gewijzigd door Gekke Jantje op 01-08-2018 09:17]
Als ik het eerste google resultaat mag quoten:Gekke Jantje schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 09:10:
Ik was weer eens op zoek naar het oude Vanadyl waar ik vroeger regelmatig mee stackte, maar Vanadyl is helemaal nergens meer te koop en ik had er goede ervaring mee. Het schijnt dus dat dit middel je hart aantast, maar is dat ook echt waar, gezien het als supplement veel verkocht werd in de jaren 90?
Studies in humans have shown that the oral intake of vanadium compounds can cause gastrointestinal disturbances. In addition, vanadium compounds affect kidneys and other organs of rats at relatively low doses and have adverse effects at higher doses on the reproduction and the development of the offspring of rats and mice. These effects have not been demonstrated in humans, but there is no evidence that they cannot occur in humans.
The mean dietary intake of vanadium is about of 10-20 μg/person/day or 0.2-0.3 μg/kg body weight/day. This daily intake is at least three orders of magnitude below the lowest doses reported to cause adverse effects in rats (800 μg vanadium/kg body weight/day) and in humans (about 200 μg vanadium/kg body weight/day).
The available data, however, are inadequate to define the highest level of oral intake that can be regarded as tolerable. In the case of supplements taken by athletes and body builders, with daily doses up to 18 mg vanadium/person/day, equivalent to about 300 μg vanadium/kg body weight/day, the intake is similar to the doses reported to cause gastrointestinal effects in humans and kidney lesions in rats. Therefore, a risk of adverse effects could be expected to result from the prolonged ingestion of such supplements.
Dat ziet er niet best uit, maar goed ik leef nog en ben gezond voor zo ver ik weet. Maar goed voor je hobby neem je soms risico's.
Mwah je lever en je hart zijn toch redelijk essentieelGekke Jantje schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 10:20:
Dat ziet er niet best uit, maar goed ik leef nog en ben gezond voor zo ver ik weet. Maar goed voor je hobby neem je soms risico's.

Dat is waar maar ze gaan niet zo maar kapot ook niet door Vanadyl. Het is net als met medicijnen, het heeft ergens invloed op en dat mag dan alleen op dokters advies. Daarom werken veel legale supplementen ook niet of nauwelijks.
Ik begin overigens steeds meer de zoete aardappel te waarderen en wil geen rijst meer eten want dat is goor als je het puur eet, de zoete aardappel is overal beter dan rijst.
Ik begin overigens steeds meer de zoete aardappel te waarderen en wil geen rijst meer eten want dat is goor als je het puur eet, de zoete aardappel is overal beter dan rijst.
Nee, maar het risico is wel reëel. Moet je natuurlijk helemaal zelf weten, maar persoonlijk sla ik alles wat aantoonbaar kans heeft om organen schade aan te richten over. Gruwelijk shredded worden is natuurlijk leuk, maar niet als je metabolisme en darmstelsel naar de kloten kan gaan.Gekke Jantje schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 12:22:
Dat is waar maar ze gaan niet zo maar kapot ook niet door Vanadyl.
Dit slaat natuurlijk nergens op. Artsen en voedselautoriteiten zijn niet voor niets deskundigen. Illegale supplementen zijn niet illegaal omdat artsen bang zijn dat je "too swole to control" wordt, maar omdat daar middelen inzitten die je lichaam ernstige schade kunnen aanrichten OF er geen gedegen onderzoek gedaan is naar de bijwerkingen.Het is net als met medicijnen, het heeft ergens invloed op en dat mag dan alleen op dokters advies. Daarom werken veel legale supplementen ook niet of nauwelijks.
Heb ik nog wel een simpel receptje voor je, beetje snackerij:Ik begin overigens steeds meer de zoete aardappel te waarderen en wil geen rijst meer eten want dat is goor als je het puur eet, de zoete aardappel is overal beter dan rijst.
1. Was de zoete aardappel.
2. Snijd de zoete aardappel met een dunschiller of mandoline in zo dun mogelijke stukjes
3. Marineer de plakjes met olijfolie en specerijen
4. Gooi ze op een bakplaat in de oven voor 60 a 90 minuten op 150 ~ 160 graden
5. Voilá, knapperige zoete aardappel chips!
Deze week ben ik begonnen met een hypertrophie schema, best wennen om 12 reps per set uit te voeren.
De eerste sets gaan nog wel, maar bij gelijkblijvend gewicht worden set 5 en 6 toch wel zwaar.
Gebruikt er iemand een app waarbij je bijvoorbeeld je rustpauze bij kunt houden en het aantal uitgevoerde sets, ik raakte van de week de tel kwijt.
De eerste sets gaan nog wel, maar bij gelijkblijvend gewicht worden set 5 en 6 toch wel zwaar.
Gebruikt er iemand een app waarbij je bijvoorbeeld je rustpauze bij kunt houden en het aantal uitgevoerde sets, ik raakte van de week de tel kwijt.
Sinds gisteren pre workout binnen gekregen. Vandaag eens uitproberen. Ben erg benieuwd. 

Let op:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.