Het Krachtsport Topic - Deel 1 Overzicht

Pagina: 1 ... 18 ... 124 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
MarvinG schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 14:02:
[...]

Ik ben daar inderdaad mee bekend. Destijds veel ophef over ontstaan en heb daar toen, samen met Supplementlabtest.com, als één van de eerste over gepubliceerd op mijn website.

Wat betreft de Whey Protein van Bodymass; hier heb ik een labtest van, afgenomen door Eurofins.
Zie: Labtest Bodymass Whey
Eurofins waren dat ook niet die boeven die door Body en Shit ingehuurd werden en waarmee Body en Shit pronkte op mijn eigen website dat er niks aan de band was.

En volgens mij wordt de website voeding-en-fitness ook gesponsord o.i.d door Body en Shit, heb geen vertrouwen in die site, komt veel te veel reclame voor Body en Shit in de artikelen naar voren.

My Protein, XXL Nutrition en BulkPowders zijn wat mij betreft die enige merken die een beetje te vertrouwen.

[ Voor 17% gewijzigd door Turdie op 20-10-2019 11:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
Iemand hier ook nog getraind? :9

Ik ben na 2 maanden "sabbatical" eindelijk weer een weekje bezig, fuck dat is klote, dat beetje kracht wat ik had is weg en kan dus weer opnieuw gaan opbouwen.

Gek genoeg ben ik in die 2 maanden meer afgevallen (6 cm in buikomvang) dan de 4 maanden daarvoor toen ik een EMOM programma deed. Kreeg wel beduidend betere conditie maar afvallen ho maar (ik weeg me niet, maar kijk in de spiegel en meet voornamelijk mijn buikomvang als referentiepunt).
In die 2 maanden niet stilgezeten natuurlijk, evenementen organiseren, verbouwingen met 16 uur per dag, dus dat verklaart wel e.e.a.

Maar kracht is nog altijd het hoofddoel, dus ik overweeg om nu 4 dagen per week te gaan, waarvan 2x 5x5 SL te doen en 2x EMOM, is dat een verstandige combi?
Ma: 5x5
Di: EMOM
Do: 5x5
Vr: EMOM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

NiGeLaToR schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 10:06:
[...]
Weten we of de nieuwe B&F whey wel oke is, of blijft dat nu verdacht? Bestelde er via/met een vriendin wel eens maar voel nu die behoefte niet meer :X
Ik zou het zelf niet vertrouwen, net zo min als ik Bodymass vertrouw.

Het vervelende van het toevoegen van andere goedkope aminozuren is dat het percentage leucine lager wordt en leucine is net relatief het belangrijkst. Je wil tenminste 2.5 gram leucine in je shake hebben. 3 gram nog beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@metallicattim Ik train lekker verder. (Hardcore)

@NiGeLaToR @shadowman12

We leven ondertussen in 2019. het hele B&F gebeuren was uit batches van 2015 en daarvoor.
(mag aannemen dat het nu verbeterd is). heb zelf keer Whey-perfection gehaald in 2016 met nieuwe batch.
(mooie aanbieding en had niks meer liggen)

btw; B&F levert nu ook aan ETOS

[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 20-10-2019 13:18 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
NiGeLaToR schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 10:06:
[...]

Ah thanks!

Weten we of de nieuwe B&F whey wel oke is, of blijft dat nu verdacht? Bestelde er via/met een vriendin wel eens maar voel nu die behoefte niet meer :X
Vind ik lastig om te zeggen. Body & Fit is al een tijdje geleden overgenomen en na het fiasco met die eiwitpoeders denk ik dat ze er wel iets voorzichtiger mee zijn (lijkt me niet dat ze nu nog steeds rommelen met de aminozuren). Echter, er zijn al een poos geen onafhankelijke labtesten geweest. Die zijn eigenlijk wel nodig om écht te kunnen bepalen hoe het nu met de kwaliteit gesteld is.

Wil je zekerheid (voor zover dat mogelijk is), dan kun je beter kijken bij XXL Nutrition of Power Supplements bijvoorbeeld.

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
shadowman12 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 10:53:
[...]

Eurofins waren dat ook niet die boeven die door Body en Shit ingehuurd werden en waarmee Body en Shit pronkte op mijn eigen website dat er niks aan de band was.

En volgens mij wordt de website voeding-en-fitness ook gesponsord o.i.d door Body en Shit, heb geen vertrouwen in die site, komt veel te veel reclame voor Body en Shit in de artikelen naar voren.

My Protein, XXL Nutrition en BulkPowders zijn wat mij betreft die enige merken die een beetje te vertrouwen.
Je kunt er ook te lang in blijven hangen... Is inmiddels al 4 a 5 jaar geleden haha. Maar prima, je moet sowieso bestellen waar jij het vertrouwt. Dan zijn de merken die je noemt een goede keus.

En de website wordt niet gesponsord door Body & Fitshop. Er staan namelijk ook advertenties op van... juist; XXL, Myprotein en Bulk Powders ;) Bovendien werden op Voeding-en-fitness.nl ook de slechte labtesten van Body & Fit gepubliceerd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:30
metallicattim schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 12:58:

Ik ben na 2 maanden "sabbatical" eindelijk weer een weekje bezig, fuck dat is klote, dat beetje kracht wat ik had is weg en kan dus weer opnieuw gaan opbouwen.

Gek genoeg ben ik in die 2 maanden meer afgevallen (6 cm in buikomvang) dan de 4 maanden daarvoor toen ik een EMOM programma deed. Kreeg wel beduidend betere conditie maar afvallen ho maar (ik weeg me niet, maar kijk in de spiegel en meet voornamelijk mijn buikomvang als referentiepunt).
In die 2 maanden niet stilgezeten natuurlijk, evenementen organiseren, verbouwingen met 16 uur per dag, dus dat verklaart wel e.e.a.

Maar kracht is nog altijd het hoofddoel, dus ik overweeg om nu 4 dagen per week te gaan, waarvan 2x 5x5 SL te doen en 2x EMOM, is dat een verstandige combi?
Ik train altijd door.. :)
Vorige week pr squat met 1x130KG, gisteren 4x8x100kg squat dus eindelijk begint het ergens op te lijken.
Heb mn dieet opgevoerd, maar kwam iets te snel iets te veel aan, dus mn eten weer iets verlaagd.
We blijven lekker bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
metallicattim schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 12:58:

Uiteraard wordt er nog getraind. Vanochtend nog even schouders, biceps, triceps en wat cardio gedaan. Zondag lekker fit beginnen haha

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:10
Laatste dagen gewoon getraind hoor. Vanochtend 3 x 150kg squat aangetikt. Geen pr, maar niet ontevreden.

Heb bedacht om m’n pr’s op de 1rm te raken en verbreken. Das 225kg op de dl (hex bar), 160kg squat en 105kg op de bench. De rest niet echt een 1rm pr voorhanden, dus we zien wel. Dl paar weken terug weer 3 x 160kg gedaan (Barbell), bench is tm 90kg prima en squat dus 150kg. Dl barbell 225kg wordt wel een uitdaging, al is het omdat ik maar schijven heb tot 180-190kg thuis hehe

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:28
Ook hier wordt nog en alweer getraind. Eventjes under the weather geweest voor 3 weekjes.
De 1x100kg bench komt nog in zicht dit jaar.
Dit jaar wel hoop ik.
Had wel weer eens pre workout besteld (naast de citrulline malaat, beta alanine en EEA's die ik wel eens 'puur' gebruik).
En daardoor vond ik het een goed idee om als 10de oefening ofzo nog db hammer curls te gaan doen van 24kg per kant met straps :') .
Als dropsetje natuurlijk.
Achja paar daagjes zure onderarmen, komt wel goed.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Hackus schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 13:15:
@metallicattim Ik train lekker verder. (Hardcore)

@NiGeLaToR @shadowman12

We leven ondertussen in 2019. het hele B&F gebeuren was uit batches van 2015 en daarvoor.
(mag aannemen dat het nu verbeterd is). heb zelf keer Whey-perfection gehaald in 2016 met nieuwe batch.
(mooie aanbieding en had niks meer liggen)

btw; B&F levert nu ook aan ETOS
Body en Shit komt er bij mij sowieso niet in, krijg altijd last van mijn buik bij hun producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 14:31
Ik heb wat advies nodig, misschien is het een vraag om bevestiging maar vooral ben ik benieuwd wat jullie ervan denken.

Op dit moment doe ik 2x per week aan CrossFit, dit als doel om algemeen fit te zijn en mijn algehele conditie te verbeteren. Ik besef me dat ik te weinig aan CrossFit doe om alle technieken goed te beheersen (HSPU, DU's, muscle up's etc.). Maar het gaat me nu goed af, en ik vind het vooral leuk.

Thuis werk ik 1 á 2 keer per week een eigen schema af (warming up, 4x15 KB swing, 6x5 DB fly, 4x10 goblet squat, 4x8 DB row, 4x8 biceps curl shoulde press en een cool-down met een ab-roller).

Wat ik persoonlijk wil is een sneller resultaat (meer spierdefinitie (droger worden), en groeien). Ik denk dit te gaan bereiken door mijn 2x per week CrossFit door te zetten en voor thuis een power rack te gaan kopen zodat ik 3 x per week een 5x5 SL kan doen.

Mijn macro's houd ik goed bij, ik doe daarbij 16:8 IF en houd mijn eiwitinname hoog. Qua voeding zit het dus wel goed (weekenden kunnen beter).

Ik denk, wanneer ik 3x per week het 5x5 SL schema erbij ga doen, ik hier ook profijt bij kan hebben tijdens CrossFit.
Over-train ik mezelf dan niet?

Heeft daarnaast iemand tips voor een power rack? Markplaats-je doen, of voor nieuw gaan? Zoja, waar? Iemand met ervaring?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@the-edge ik train soms 2 x per week en soms 6 x per week en het hangt voor mij ook erg af van hoe erg ik mezelf met een training 'sloop', hoe veel je slaapt en hoe je voeding gaat. Ik merk wel dat langere duur zoveel trainen in de week niet veel helpt voor groei, dat heeft gewoon een cyclus van belasten-herstellen-belasten. In dit topic is best veel te vinden afgelopen paar pagina's over hoeveel je een spier moet belasten voor optimale groei, dat hoeft geen 5 x per week te zijn.

Qua crossfit: ik ben gestopt met m'n HIIT voor nu omdat het mijn ontwikkeling in kracht in de weg zit, als ik veel aan HIIT zoals crossfit en bootcamp doe dan kan ik niet zo veel kracht meer erbij hebben. Herstel zit dit in de weg. Nu is mijn stress, slaap en leeftijd niet optimaal (bijna 40), maar ik denk dat als je voor spiergroei gaat 2 x CF en 3 x SL best een pittige uitdaging wordt. Na een goede squat sessie een CF sessie of vice versa combineerde voor mij niet superlekker. Net wat je wilt, ik werd er wel superfit van en je wordt er linksom of rechtsom zeker sterker van. Maargoed, ik train nu 3 jaar onafgebroken en loop er het laatste jaar pas af en toe tegenaan.

Voeding klinkt goed, enige tip die ik mee kan geven is om hier ook in af te wisselen: ik heb zelf een klein jaar IF fannatiek gedaan en ben nu af en toe (bijv 2-3 van de 7 dagen) juist niet IF aan het doen, om m'n lichaam af en toe wel gewoon de hele dag eten te gunnen als ik veel/zwaar getraind heb. Ook m'n metabolisme probeer ik zo een beetje bij de les te houden.

Powerrack heb ik voor een heel schappelijk bedrag laten maken ivm schuin zolder dak door http://www.powercage.nl/
Leuke firma, werd netjes op maat gemaakt thuis bezorgd en nog elke keer plezier van. Ik heb dus een schuin aflopende achterzijde zodat ie onder m'n schuine dak past :)
Verder heb ik niet de ruimte over voor echte olympische barbells, dus train met 30mm stang en gewichten. Train al jaren thuis en dit bevalt me best. Als je de ruimte hebt is zo'n set natuurlijk wel fijn. Als je 2ehands wat kunt vinden bespaar je ws een hoop geld: tis gewoon ijzer, of het nu nieuw of 2ehands is :+

Verder: vooral doorgaan :D

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-edge
Thanks @NiGeLaToR ! Ik ben me bewust van het overbelasten, en daar is iets waar ik zeker heel goed op moet letten. Misschien pak ik ook wel te snel een SL schema beet, en kan ik daarin minderen.

offtopic:
Kleine zijstap; ik ben ZZP IT consultant en ik vind het belangrijk om functioneel fit te zijn voor lichaam en geest. Nu wil ik meer resultaat in groei, maar als dat blessures of overbelasting met zich meebrengt (door teveel te willen), dan is het me dat niet waard.

Nogmaals dank voor je tips!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ga je vanzelf merken. Als je aan het overtrainen bent krijg je vaak signalen bijvoorbeeld:
- je voelt je vaak moe
- je hebt minder zin om te trainen
- je gaat niet of nauwelijks vooruit qua kracht
- je bent chagrijniger dan normaal
- je wordt vaker wakker tijdens slapen
- je hebt minder zin in sex dan normaal

Overigens is er weinig mis met 16/8 IF maar als je perse zo veel mogelijk spier wil aankomen (groeien) dan helpt vasten niets. Je kunt er beter voor zorgen dat je een klein surplus aan kcal eet (dit betekent dat je langzaam aankomt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
Philflow schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 14:19:
[...]
Overigens is er weinig mis met 16/8 IF maar als je perse zo veel mogelijk spier wil aankomen (groeien) dan helpt vasten niets. Je kunt er beter voor zorgen dat je een klein surplus aan kcal eet (dit betekent dat je langzaam aankomt).
Om niet helemaal off-topic te gaan vwb IF. Ik doe vooral IF omdat ik er meer energie van krijg en ik (nog) bewuster eet. Je zegt dat het niet helpt om te groeien, maar het schaadt ook niets. Of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:34
Per 1 oktober begonnen met meer focus op kracht. Dus meer powerlifting sessies, maar ook meer kcal eten.

Omdat mijn main focus cf is, is dit wel extra lastig merk ik. Ik pak 2x powerlifting nu, doe wat Olympic weightlifting, maar ook cardio workouts. Dat beperkt mijn kracht progessie uiteraard, maar ik wil mijn opgebouwen cardio niet verliezen :).

Omdat de cardio workouts heel erg varieren qua intensiteit is het lastig om een afgemeten voedingsschema te hebben. Ik doe het nu redelijk op gevoel, maar ik denk dat ik iets teveel eet.

Zit nu op ongeveer 2kg erbij in 3 weken tijd. Wat is de bandbreedte qua gewicht aankomen in de bulk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

the-edge schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 14:25:
[...]
Om niet helemaal off-topic te gaan vwb IF. Ik doe vooral IF omdat ik er meer energie van krijg en ik (nog) bewuster eet. Je zegt dat het niet helpt om te groeien, maar het schaadt ook niets. Of wel?
Het scheelt waarschijnlijk een klein beetje. Als je nog niet vergevorderd bent zal het waarschijnlijk niet de moeite waard zijn om je routine erop aan te passen.

Ben je wel verder gevorderd en wil je alles op alles zetten om zoveel mogelijk spiermassa aan te komen dan is het iets beter om een eiwitrijk ontbijt (of shake) te nemen dan het ontbijt over te slaan. Voor een uitgebreide uitleg: https://www.nutritiontact...muscle-protein-synthesis/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NiGeLaToR
NiGeLaToR schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 14:24:
[..]
Dl barbell 225kg wordt wel een uitdaging, al is het omdat ik maar schijven heb tot 180-190kg thuis hehe
Vanavond 175kg aangetikt en kan nog tot 180kg aan platen eraan hangen. Vriendin stelt voor dat ik kettelbells aan de stang ga binden _O-

Maar potver wat voelde dat lekker.. moet 't eigenlijk alleen niet de dag na die DL doen.. maar toch.

Edit: potverdorie ik bench 100kg erachteraan woohooo fijn dat m'n meis ook sport thuis vanavond, met spotter durf ik die laatste druppies er toch uit te persen. 105kg wilde niet, maar die pakken we de volgende keer.

[ Voor 18% gewijzigd door NiGeLaToR op 21-10-2019 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
Power rack besteld met alles erop en eraan. Dus ik kan binnenkort gaan beginnen aan SL icm CrossFit.

Maar, alsof de duivel ermee speelt; maandag door mijn eigen fout door mijn rug gegaan tijdens een lichte DL. Dus daar ben ik nog even zoet mee, eerst de spanning eraf zien te krijgen, dan weer heel rustig aan opbouwen.

Baal er enorm van. Dacht juist een sterkere rug te hebben gekregen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

the-edge schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 09:58:
Power rack besteld met alles erop en eraan. Dus ik kan binnenkort gaan beginnen aan SL icm CrossFit.

Maar, alsof de duivel ermee speelt; maandag door mijn eigen fout door mijn rug gegaan tijdens een lichte DL. Dus daar ben ik nog even zoet mee, eerst de spanning eraf zien te krijgen, dan weer heel rustig aan opbouwen.

Baal er enorm van. Dacht juist een sterkere rug te hebben gekregen :(
Wat dat betreft zijn deadlifts altijd gevaarlijk, ik moet die ook met perfecte vorm doen anders krijg ik last. En dat terwijl ik zo goed als alle andere oefeningen prima kan doen. Ik doe deadlifts in een WOD nu altijd erg licht, en dan maak ik de andere oefeningen zwaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
André schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 10:14:
[...]

Wat dat betreft zijn deadlifts altijd gevaarlijk, ik moet die ook met perfecte vorm doen anders krijg ik last. En dat terwijl ik zo goed als alle andere oefeningen prima kan doen. Ik doe deadlifts in een WOD nu altijd erg licht, en dan maak ik de andere oefeningen zwaarder.
Dit was ook in een WOD.
Deadlift, double unders en thrusters. Gewicht van de thrusters is dus ook gewicht van deadlift, niet zwaar dus. maar zwaar genoeg voor een flink aantal thrusters. Ik geloof dat ik een totaal van 40KG had (incl. barbell).

Maar deadlifts in een workout is inderdaad altijd opletten. Je wilt te snel en dat gaat ten koste van de vorm, in mijn geval dit keer. Andere keren is het wel goed gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Dat is het grote gevaar van sommige CF wods.

Je vorm wordt onherroepelijk minder na hoog volume DL. Ik probeer echt streng te zijn voor mezelf hierin, wat niet altijd lukt inderdaad!

Soms kan je imo zelfs beter iets zwaarder liften omdat je dan gedwongen wordt een betere vorm te houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:31

Superkiwi

Hoi doei

Laatste weken weer eens wat zwaarder aan het gaan; de 10-12 reps met relatief korte rust ingeruild voor 5-8 reps met iets meer rust. Vandaag was de squat aan de beurt...
Waar ik voorheen blij was met 3x130 pakte ik vandaag:
8x120kg
8x120kg
5x130kg
Geen idee waar dat vandaan kwam maar het zat erin dus halen we het eruit :P
Het gaat weer lekker de laatste tijd! Nu alleen de voeding weer even strak op orde maken.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneth87
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-09 14:55
Met de komende verbouwingen in mijn woonst is het voor mij even op een lager pitje aan het gaan.
Weer een week geleden dat ik nog eens in de fitness ben geweest. Jammer was net op dreef aan het komen, zit nu in 4e maand sinds ik begonnen ben na 10+ jaar geen sport gedaan te hebben.

BP: 3x8x70kg
Squat: 3x5x105kg
OHP (dumbbell): 2x8x16kg

lat pull: 3x10x55kg
Leg curl: 3x12x55kg
Tricep pushdown: 2x15x25kg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Laatst online: 24-07 08:44
Kneth87 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 14:14:
Met de komende verbouwingen in mijn woonst is het voor mij even op een lager pitje aan het gaan.
Weer een week geleden dat ik nog eens in de fitness ben geweest. Jammer was net op dreef aan het komen, zit nu in 4e maand sinds ik begonnen ben na 10+ jaar geen sport gedaan te hebben.

BP: 3x8x70kg
Squat: 3x5x105kg
OHP (dumbbell): 2x8x16kg

lat pull: 3x10x55kg
Leg curl: 3x12x55kg
Tricep pushdown: 2x15x25kg
Gezien ik zelf uit een verbouwing kom en daardoor tijdje niet ben geweest kan ik alleen maar zeggen, probeer toch 1x per week te gaan, om enigszins die spieren in the game te houden ;)
Ik ben ook weer helemaal opnieuw moeten beginnen ( 1 week wordt 2 weken, dat wordt een maand en voor je het weet ben je alweer 2 maanden niet meer geweest :9 ), gelukkig komt het wel vrij snel weer terug, het is gewoon frustrerend...

Wat betreft je OHP, die vind ik laag t.o.v. je andere stats, heb je daar nooit aandacht aan besteedt ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 12-09 16:28
the-edge schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 10:17:
[...]

Maar deadlifts in een workout is inderdaad altijd opletten. Je wilt te snel en dat gaat ten koste van de vorm, in mijn geval dit keer. Andere keren is het wel goed gegaan.
Slow is smooth, smooth is fast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneth87
metallicattim schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:04:
[...]

Wat betreft je OHP, die vind ik laag t.o.v. je andere stats, heb je daar nooit aandacht aan besteedt ofzo?
Heb ik gewoon echt moeite mee en is een moeizame weg om in te verbeteren.
Ook niet zoveel aandacht aan besteed in de eerste maanden.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Sinds PL schema van begin okt, vandaag mijn BP record gepakt van 180kg (93kg bw) en dat voor oud kereltje van 45+

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:56

Typhone

Who Dares Wins

Hackus schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:51:
Sinds PL schema van begin okt, vandaag mijn BP record gepakt van 180kg (93kg bw) en dat voor oud kereltje van 45+
Hij is beest! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 18:29
Klasse!

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

DL sessie vooraf was wel fijn, was lekker opgefokt. ben al tijd rond de 93kg, en bevalt me goed. zwaarder is niet fijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
Pff wat een gewicht man.
Hoe werk je naar zo'n 180kg toe? Als in de maanden/jaren ervoor maar ook op de dag zelf qua setjes?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

wokkelz schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 16:00:
Pff wat een gewicht man.
Hoe werk je naar zo'n 180kg toe? Als in de maanden/jaren ervoor maar ook op de dag zelf qua setjes?
Train al (bijna)35j, maar nu op 93kg bw dit gehaald. DL sessie vooraf werkt prima, doe ik ook vaak met supersets. train normaal met 140-150kg BP, maar vandaag had ik spotter mee en goede dag. als ik voor 1RM ga wil ik liever een spotter erbij die ik kan vertrouwen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarvinG
Tering wat een gewicht. Haha jij bencht gewoon bijna mijn deadlift 1RM _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Wow, respect! Wordt aanpoten voor me om dat te halen de komende 6 jaar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MarvinG schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 16:47:
[...]

Tering wat een gewicht. Haha jij bencht gewoon bijna mijn deadlift 1RM _/-\o_
Ik heb ook een voordeel dat ik begonnen ben met PL(in gym) en niet met fitness.(1e 3j)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:31

Vuvuzela

My spire is forming

bulkpowders heeft vanavond nog 40% korting op alles.

5kg whey is dan 44 euro :)

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
Hackus schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 18:07:
[...]

Ik heb ook een voordeel dat ik begonnen ben met PL(in gym) en niet met fitness.(1e 3j)
Dat is zeker een voordeel, maar toch!
Haha toen ik begon met fitnessen had ik geen idee van een goed fitnessschema en trainingsopbouw. Maakte een rondje langs wat apparaten en ging daarna cardio doen 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
MarvinG schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 09:18:
[...]

Haha toen ik begon met fitnessen had ik geen idee van een goed fitnessschema en trainingsopbouw. Maakte een rondje langs wat apparaten en ging daarna cardio doen 8)7
Haha dat is bij de meeste gyms nog steeds het verdienmodel: anders staan al die dingen daar maar te staan.
Idem met vrouwen die gewichtheffen mijden 'jamaar anders word ik zo bulky' 8)7

Maargoed, aan de andere kant: niet iedereen heeft als doel om mega gespierd te worden en heb altijd respect voor mensen die gewoon elke week een x-aantal keer gaan sporten en zo fit blijven :) ieder z'n eigen doel en motivatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MarvinG schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 09:18:
[...]

Ik las vroeger al Iron Man en Muscle and Fitness magazine en boeken van oa Tudor Bompa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
NiGeLaToR schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 09:24:
Haha dat is bij de meeste gyms nog steeds het verdienmodel: anders staan al die dingen daar maar te staan.
Idem met vrouwen die gewichtheffen mijden 'jamaar anders word ik zo bulky' 8)7
Ik moet ook erg veel moeite doen dat te voorkomen. Als ik perongeluk een rep te veel doe zie ik er zo uit als Arnold.

Toch bijzonder dat die misconceptie zo blijft bestaan. M'n vriendin denkt dat ook, dat vrouwen er automatisch uit komen te zien als mannen als ze een paar keer per week een zwaar gewicht van de grond tillen.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneth87
Hydra schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:29:
[...]

Ik moet ook erg veel moeite doen dat te voorkomen. Als ik perongeluk een rep te veel doe zie ik er zo uit als Arnold.

Toch bijzonder dat die misconceptie zo blijft bestaan. M'n vriendin denkt dat ook, dat vrouwen er automatisch uit komen te zien als mannen als ze een paar keer per week een zwaar gewicht van de grond tillen.
Inderdaad, hoor mijn vrouw dat statement ook regelmatig maken. Lijkt me eerder een excuus om niet te zwaar moeten trainen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Hydra schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:29:
[...]

Ja, tis inderdaad bijzonder.. en jammer, want los dat het leuk is kampen veel vrouwen met bijvoorbeeld rug en bekkenproblemen die wellicht minder worden als de boel gewoon sterker wordt.

Ik train soms met een vriendin die wél al een aantal jaar 3-5 keer per week krachttraining doet en die is inmiddels wel zichtbaar gespierder geworden maar nog steeds niet 'bulky'. Krijgt wel veel aanspraak als ze alleen traint, want tjah, ze is meestal de enige dame in het krachthoekje :O
Kneth87 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:36:
[...]

Inderdaad, hoor mijn vrouw dat statement ook regelmatig maken. Lijkt me eerder een excuus om niet te zwaar moeten trainen :P
hehe ik weet het ook niet, krijg m'n eigen vrouw ook niet zover. Zou het zo leuk vinden om samen te trainen :)

[ Voor 16% gewijzigd door NiGeLaToR op 24-10-2019 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
NiGeLaToR schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:36:
Ja, tis inderdaad bijzonder.. en jammer, want los dat het leuk is kampen veel vrouwen met bijvoorbeeld rug en bekkenproblemen die wellicht minder worden als de boel gewoon sterker wordt.
Ja, absoluut. Merk zelf dat een aantal kwaaltjes bij mij (vooral enkel en knie) ook weg zijn bij mij.
Ik train soms met een vriendin die wél al een aantal jaar 3-5 keer per week krachttraining doet en die is inmiddels wel zichtbaar gespierder geworden maar nog steeds niet 'bulky'. Krijgt wel veel aanspraak als ze alleen traint, want tjah, ze is meestal de enige dame in het krachthoekje :O
Doe zelf aan Crossfit en da's circa 50% vrouw. Nu is de focus daar niet perse op kracht, maar het is wel een belangrijk onderdeel en we doen veel barbell werk. Daarnaast is gymnastics ook voor een groot deel kracht. Daar zie je toch wel een hoop mooie vrouwen met een erg mooi figuur rondlopen.
hehe ik weet het ook niet, krijg m'n eigen vrouw ook niet zover. Zou het zo leuk vinden om samen te trainen :)
Och, vind het niet zo erg om gewoon een ding voor mezelf te hebben. Ze is van harte welkom, maar heb het 2 keer gevraagd en ga 't niet vaker vragen.

https://niels.nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Laatst online: 23:26

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

1 rep? of meerdere? :>

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

2e met hulp van spotter :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

:*) Toch wel handig zo'n spotter dan.
Heb het zelf nog niet getest wat ik eigenlijk zou kunnen met 1 rep. Train nu met deze setjes voor BR
12x70kg
10x80kg
8x90kg
6x100kg (laatste rep samen met spotter, die lukt nog niet alleen :()

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

mydogisgone schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 16:48:
[...]

:*) Toch wel handig zo'n spotter dan.
Heb het zelf nog niet getest wat ik eigenlijk zou kunnen met 1 rep. Train nu met deze setjes voor BR
12x70kg
10x80kg
8x90kg
6x100kg (laatste rep samen met spotter, die lukt nog niet alleen :()
120 kun je wel 1 keer. moet je wel anders opbouwen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:31

Superkiwi

Hoi doei

Gebaseerd op eigen ervaring zou 125 of 130kg ook wel mogelijk zijn.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Hackus schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 16:53:
[...]

120 kun je wel 1 keer. moet je wel anders opbouwen
Zal het eens proberen.
Hoe bedoel je anders opbouwen? ;) Tips zijn altijd welkom

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

mydogisgone schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 17:02:
[...]

Zal het eens proberen.
Hoe bedoel je anders opbouwen? ;) Tips zijn altijd welkom
12x70kg
5x80kg
5x90kg
1x100kg
1x 105 en zo opbouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16-09 15:36
Ik heb net zeven weken gebulkt. Ik weet dat het relatief een korte periode is, maar ik zal het uitleggen.

Toen ik begon met bulken was mijn gewicht 88,6 kilogram en was mijn vetpercentage 20,46%. Een aantal vrienden vroegen mij waarom ik aan het bulken was, aangezien ik niet shredded was. Mijn antwoord was simpel: ik ging niet vooruit met de gewichten, dus was bulken mijn oplossing op dit probleem.

Over mijn bulk: deze bestond uit 3500 calorieën, met 40% eiwit, 40% koolhydraten en 20% vet.

Na een maand was mijn gewicht 91,5 kilogram, dus was ik 2,9 kilogram aangekomen. Maar, het interessante was dat mijn vetpercentage 20,04% was! Hier was ik heel tevreden over. Helaas heb ik in de zesde week van mijn bulk een aantal keer pepernoten gegeten en in week zeven waren er een aantal verjaardagen, dus heb ik veel taart gegeten. Ik merkte dat mijn vet in deze twee weken flink was toegenomen. Eindresultaat van deze zeven weken-bulk: 94,7 kilogram, dus was ik 6,1 kilogram aangekomen in zeven weken. Mijn vetpercentage was 21,1%.

Dit heeft mij tot een nieuw inzicht geleid. Als ik mijn vetpercentage omlaag krijg (mijn doel is zo'n 13%) en dan clean ga bulken, zal ik er veel beter uitzien. Daarom is vandaag alweer de tweede week van mijn cut begonnen. Ik zal uiterlijk 1 januari 2020 stoppen met cutten en beginnen met cutten, maar ik verwacht dat ik mijn vetpercentage al eerder op 13% kan krijgen.

Echter, wanneer ik ga bulken met 13% lichaamsvet moet mijn voeding ook niet veel meer dan 13% vet bevatten, anders ga ik weer omhoog met mijn lichaamsvetpercentage. Maar is het reëel om te kunnen bulken op deze manier?

Tips, opmerkingen, feedback: het is allemaal welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
mr.JamesBond schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 15:22:
Ik heb net zeven weken gebulkt. Ik weet dat het relatief een korte periode is, maar ik zal het uitleggen.

Toen ik begon met bulken was mijn gewicht 88,6 kilogram en was mijn vetpercentage 20,46%. Een aantal vrienden vroegen mij waarom ik aan het bulken was, aangezien ik niet shredded was. Mijn antwoord was simpel: ik ging niet vooruit met de gewichten, dus was bulken mijn oplossing op dit probleem.

Over mijn bulk: deze bestond uit 3500 calorieën, met 40% eiwit, 40% koolhydraten en 20% vet.

Na een maand was mijn gewicht 91,5 kilogram, dus was ik 2,9 kilogram aangekomen. Maar, het interessante was dat mijn vetpercentage 20,04% was! Hier was ik heel tevreden over. Helaas heb ik in de zesde week van mijn bulk een aantal keer pepernoten gegeten en in week zeven waren er een aantal verjaardagen, dus heb ik veel taart gegeten. Ik merkte dat mijn vet in deze twee weken flink was toegenomen. Eindresultaat van deze zeven weken-bulk: 94,7 kilogram, dus was ik 6,1 kilogram aangekomen in zeven weken. Mijn vetpercentage was 21,1%.

Dit heeft mij tot een nieuw inzicht geleid. Als ik mijn vetpercentage omlaag krijg (mijn doel is zo'n 13%) en dan clean ga bulken, zal ik er veel beter uitzien. Daarom is vandaag alweer de tweede week van mijn cut begonnen. Ik zal uiterlijk 1 januari 2020 stoppen met cutten en beginnen met cutten, maar ik verwacht dat ik mijn vetpercentage al eerder op 13% kan krijgen.

Echter, wanneer ik ga bulken met 13% lichaamsvet moet mijn voeding ook niet veel meer dan 13% vet bevatten, anders ga ik weer omhoog met mijn lichaamsvetpercentage. Maar is het reëel om te kunnen bulken op deze manier?

Tips, opmerkingen, feedback: het is allemaal welkom!
Maak het jezelf niet te moeilijk. En probeer je beter in te lezen.
Als je nu 3500 calorieën, met 40% eiwit, 40% koolhydraten en 20% vet naar binnen werkt en je wilt gaan cutten dan breng je het van 3500 naar 3000 met de zelfde verhoudingen 40/40/20.
Als je dan weer op een plateau komt, verlaag je naar 2500 etc etc. Cardio kan ook altijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
Hoe kom je er bij dat het percentage vetten in je voeding dan niet meer dan 13% mag zijn? Zelf reken ik vaak met grammen in plaats van percentages.

2 gram eiwit en 1 gram vet per kilogram lichaamsgewicht en de rest van de benodigde calorieën uit koolhydraten. Uiteraard bij specifieke gevallen houd ik een iets andere verdeling aan of komen percentages uit. Maar je mag zeker meer dan 13% vetten hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
MarvinG schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 16:59:
Hoe kom je er bij dat het percentage vetten in je voeding dan niet meer dan 13% mag zijn? Zelf reken ik vaak met grammen in plaats van percentages.

2 gram eiwit en 1 gram vet per kilogram lichaamsgewicht en de rest van de benodigde calorieën uit koolhydraten. Uiteraard bij specifieke gevallen houd ik een iets andere verdeling aan of komen percentages uit. Maar je mag zeker meer dan 13% vetten hoor.
Ik dacht dat als je vetten uit je voeding meer dan 13% zijn, terwijl je een vetpercentage van 13% hebt, je vetpercentage omhoog gaat. Een soort ‘je bent wat je eet’-principe, maar ik begrijp uit jouw reactie dat dit niet klopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
mr.JamesBond schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 17:08:
[...]

Ik dacht dat als je vetten uit je voeding meer dan 13% zijn, terwijl je een vetpercentage van 13% hebt, je vetpercentage omhoog gaat. Een soort ‘je bent wat je eet’-principe, maar ik begrijp uit jouw reactie dat dit niet klopt.
Dit klopt inderdaad niet.

Je valt af doordat je minder kcal binnenkrijgt dan je gebruikt. Het maakt je lichaam niet heel veel uit hoe je die kcal binnenkrijgt.

Je zou ook op 13% vet kunnen komen terwijl je dieet voor bijv 50% uit vetten bestaat, zolang je totale kcal inname maar lager is dan je totale kcal verbruik.

Jouw verhaal klinkt als old school bro science :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
Requiem19 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 17:11:
[...]

Dit klopt inderdaad niet.

Je valt af doordat je minder kcal binnenkrijgt dan je gebruikt. Het maakt je lichaam niet heel veel uit hoe je die kcal binnenkrijgt.

Je zou ook op 13% vet kunnen komen terwijl je dieet voor bijv 50% uit vetten bestaat, zolang je totale kcal inname maar lager is dan je totale kcal verbruik.

Jouw verhaal klinkt als old school bro science :)
Voor de duidelijkheid: het verhaal van de 13% ging over de toekomstige bulk wanneer ik op 13% lichaamsvet zit. Maar het is duidelijk, thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
mr.JamesBond schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 17:08:
[...]

Nee klopt inderdaad niet. Je vetpercentage neemt toe als je stelselmatig meer eet dan je lichaam verbruikt. Anderzijds zal je vetpercentage dalen wanneer je stelselmatig meer verbruikt dan je aan calorieën binnenkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
MarvinG schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 18:20:
[...]

Nee klopt inderdaad niet. Je vetpercentage neemt toe als je stelselmatig meer eet dan je lichaam verbruikt. Anderzijds zal je vetpercentage dalen wanneer je stelselmatig meer verbruikt dan je aan calorieën binnenkrijgt.
Maar hoe kan het dat ik in de eerste vier weken van mijn bulk ben aangekomen maar mijn vetpercentage is gedaald?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarvinG
mr.JamesBond schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 18:55:
[...]

Maar hoe kan het dat ik in de eerste vier weken van mijn bulk ben aangekomen maar mijn vetpercentage is gedaald?
Je vetpercentage is wel gedaald, maar je absolute vetmassa niet. Kijk maar:

20,46% van 88,6 kg = 18,127 kg vet
20,04% van 91,5 kg = 18,336 kg vet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
MarvinG schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 19:07:
[...]

Je vetpercentage is wel gedaald, maar je absolute vetmassa niet. Kijk maar:

20,46% van 88,6 kg = 18,127 kg vet
20,04% van 91,5 kg = 18,336 kg vet
Logisch, dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

@mr.JamesBond het apparaat waar je je vetpercentage mee hebt gemeten is bij lange na niet nauwkeurig genoeg om dat soort kleine verschillen te meten. Hier een uitgebreide uitleg over alle problemen met BIA. De foutmarge is vaak ±8%: als het apparaat 20% zegt kun je 28% zijn. Ik zou het daarom totaal negeren.

Als je vetpercentage rond de 20% is of hoger kun je inderdaad beter cutten. Dit heeft een aantal redenen. O.a. zijn mensen met overgewicht minder gevoelig voor eiwit en hebben ze meer last van ontsteking.

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 28-10-2019 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
Philflow schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 19:36:
@mr.JamesBond het apparaat waar je je vetpercentage mee hebt gemeten is bij lange na niet nauwkeurig genoeg om dat soort kleine verschillen te meten. Hier een uitgebreide uitleg over alle problemen met BIA. De foutmarge is vaak 9%: als het apparaat 20% zegt kun je 29% zijn. Ik zou het daarom totaal negeren.

Als je vetpercentage rond de 20% is of hoger kun je inderdaad beter cutten. Dit heeft een aantal redenen. O.a. zijn mensen met overgewicht minder gevoelig voor eiwit en hebben ze meer last van ontsteking.
Geldt die foutmarge van 9% ook wanneer je een ander met huidplooimeter je vetpercentage laat meten bij je rug, heup, bicep en tricep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
mr.JamesBond schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 19:40:
[...]

Geldt die foutmarge van 9% ook wanneer je een ander met huidplooimeter je vetpercentage laat meten bij je rug, heup, bicep en tricep?
Het zal vast helpen als je het door iemand laat doen die weet hoe dit moet en het vaker heeft gedaan. Je moet volgens mij met dezelfde kracht op de plooier je vet laten meten en dezelfde plekken.

Dus is die persoon die het doet ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

[...]
Een huidplooimeter (caliper) heeft zijn eigen problemen. Hier uitgelegd.

Om een lang verhaal kort te maken: als de persoon die het doet goed opgeleid is en een goede caliper heeft kan de huidplooi wel redelijk nauwkeurig zijn om veranderingen te meten, maar het is bij lange na niet nauwkeurig om een verandering van 0,4% te meten. Die metingen bij jou zou ik daarom zien als 'geen significant verschil in vet massa'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
Booyaa schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 19:44:
[...]

Het zal vast helpen als je het door iemand laat doen die weet hoe dit moet en het vaker heeft gedaan. Je moet volgens mij met dezelfde kracht op de plooier je vet laten meten en dezelfde plekken.

Dus is die persoon die het doet ervaren?
Ja, hij heeft een sportopleiding gedaan en is al een aantal jaren werkzaam bij een sportschool, waar hij dit regelmatig doet.
Philflow schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 20:06:
[...]

Een huidplooimeter (caliper) heeft zijn eigen problemen. Hier uitgelegd.

Om een lang verhaal kort te maken: als de persoon die het doet goed opgeleid is en een goede caliper heeft kan de huidplooi wel redelijk nauwkeurig zijn om veranderingen te meten, maar het is bij lange na niet nauwkeurig om een verandering van 0,4% te meten. Die metingen bij jou zou ik daarom zien als 'geen significant verschil in vet massa'.
Duidelijk, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier nog liefhebbers van IF?

Sinds februari ben ik eigenlijk heel druk aan de slag gegaan met sporten en voeding.
Ik had een lange weg te gaan want had destijds nog wat ondergewicht en veel rugklachten.

Inmiddels zijn we al weer wat maanden verder en zie ik duidelijk resultaten, echter is het vet% ook omhoog geschoten.

Nou weet ik dat de weegschaal niet heel accuraat het vet% aangeeft maar volgens mij is het wel consistent, wat dus zou betekenen dat ik ong 5% meer vet gekregen heb sinds februari.(van 8% naar 13%)

Destijds een goal gezet van 65kg voor het nieuwe jaar en dat heb ik nu behaald(yay).

Nu is mijn vraag eigenlijk: Moet ik doorgaan met het 'bulken' (~3000kcal) en meer richting die 70kg te gaan, of zou het verstandig zijn om d.m.v. IF wat proberen te cutten en mijn vet% weer richting de 8% krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@Verwijderd ben wel IF fan, maar niet per se als instrument om te cutten / af te vallen. Tis gewoon een manier om je lichaam op een andere manier met je eten om te gaan, je kunt alsnog in de kortere tijd dat je eet 3.000kcal eten. Oke, wordt wat meer proppen misschien, maar het kan. Andersom kun je prima onder onderhoud eten met 5 maaltijden.

Maargoed, los van de onzin voorbeelden is IF wel een handig hulpmiddel om gewoon 2 goede maaltijden te kunnen eten en tijden de fast weinig honger te hebben, dus als het werkt waarom niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-edge
Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:24:
Zijn er hier nog liefhebbers van IF?
Liefhebber is een groot woord. Ik voel me er prettig bij en het hielp me om een plateau te doorbreken.
Doe het nu al zo'n 6 weken waarbij ik 6 dagen per week 16:8 ritme hanteer.

Voel me er goed bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt jullie!

Ik ben zeer benieuwd naar IF, en ga hier zeker nog research naar doen.
Ook het boek van "My shredded lifestyle" staat nog op de planning om te lezen.

Is het verstandig om nu al te beginnen met een cut of zeggen jullie toch nog even doorbulken voor die 70kg wat uiteindelijk ook het streefgewicht is, en dan pas te cutten.

Ben nu dus 176cm/65kg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lauranvh
  • Laatst online: 18-03 20:00
Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 10:56:
Bedankt jullie!

Ik ben zeer benieuwd naar IF, en ga hier zeker nog research naar doen.
Ook het boek van "My shredded lifestyle" staat nog op de planning om te lezen.

Is het verstandig om nu al te beginnen met een cut of zeggen jullie toch nog even doorbulken voor die 70kg wat uiteindelijk ook het streefgewicht is, en dan pas te cutten.

Ben nu dus 176cm/65kg.
Als die 13% bodyfat in je vorige post accuraat is dan kun je prima nog doorbulken.
Als je je daar prettig bij voelt. Het wordt nu toch winter dus een klein beetje vet zal niet uitmaken toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

@Verwijderd Intermittent Fasting klinkt heel spannend maar het is eigenlijk gewoon je ontbijt overslaan (of vroeger je avondeten eten). Als je daardoor minder kcal per dag binnenkrijgt zul je vet verliezen, anders niet.

Verder zijn er veel mensen die wilde gezondheidsclaims maken over IF maar wetenschappelijk gezien klopt daar weinig van. Recent verschenen er 2 goede artikelen in de volkskrant die hier op ingingen:
https://www.volkskrant.nl...anker-en-vasten~b1cd1f92/
https://www.volkskrant.nl...-van-gezondheid~b1d12c6f/
(vooral die laatste is sterk imo)

PS. met 176cm/65kg zou ik je niet adviseren te cutten maar te bulken. Rustig 0.5 tot 1.0 kilo per maand aankomen terwijl je een goed trainingsprogramma volgt. Eet wanneer je zint hebt. Zo'n electronische weegschaal voor je vetpercentage is bijzonder onnauwkeurig, zie link een paar posts hierboven.

[ Voor 16% gewijzigd door Philflow op 29-10-2019 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Qua IF is er zoals met veel gezondheids en lifestyle dingen geen holy grail. Het werkt doorgaans vooral omdat mensen zich bewuster zijn van hun eetpatroon en dan zoals @Philflow al aangeeft waarschijnlijk minder eten. Voor de échte gezondsheidsvoordelen buiten dat zou je wellicht beter af zijn met een schema waarop je van 07:00 tot 15:00 eet bijv, later eten is eigenlijk nooit beter. Maargoed, Spanjaarden worden momenteel het oudst in de EU en eten doorgaans allemaal heel laat. Dus hoeveel zegt alleen dat nu echt?

Interessante artikelen die ik zojuist vond:

Intermittent fasting: No advantage over conventional weight loss diets
https://www.sciencedaily..../2018/11/181126115842.htm

Intermittent Fasting: The Choice for a Healthier Lifestyle
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6128599/

Samenvatting is doorgaans dat afvallen de mensen die het doen makkelijker afgaat dan wanneer je de hele dag eet, maar verder kun je er nog niet zoveel over zeggen. Ik ben ook fan, maar verwacht er ook geen magie van :) heb gewoon langer geen honger als ik kcal inname beperk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

En de positieve effecten op je testosteron? Is daar meer duidelijkheid over?
Als ik soms over IF lees is dat het enige dat me trekt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Vuvuzela schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 19:53:
En de positieve effecten op je testosteron? Is daar meer duidelijkheid over?
Als ik soms over IF lees is dat het enige dat me trekt.
Het verlaagt het testosteron wat.

Het verhoogt het menselijk groeihormoon (HGH) maar omdat het 24h MPS verlaagt heeft het geen positief effect op de spiergroei.

Als je maximaal wil groeien kun je waarschijnlijk beter 4-5 eiwitrijke maaltijden per dag eten en zo weinig mogelijk vasten. Maar genoeg mensen die ook prima resultaten halen met IF, dus het kan wel degelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 30-10-2019 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:04:
[...]

Het verlaagt het testosteron wat.

Het verhoogt het menselijk groeihormoon (HGH) maar omdat het 24h MPS verlaagt heeft het geen positief effect op de spiergroei.

Als je maximaal wil groeien kun je waarschijnlijk beter 4-5 eiwitrijke maaltijden per dag eten en zo weinig mogelijk vasten. Maar genoeg mensen die ook prima resultaten halen met IF, dus het kan wel degelijk.
Altijd leuk dat elke bron elkaar weer tegenspreekt, de één zegt dat het als een soort natuurlijke doping werkt en het dus het groei hormoon behoorlijk verhoogd, de ander zegt dat dit geen effect heeft. Echt lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

[...]

Je kunt het als richtlijn aanhouden, maar of het daadwerkelijke vetp. klopt weet je niet. Dat is ook niet van belang(alleen voor stats vermelding op oa DBB) Als jij tevreden bent wanneer je in de spiegel kijkt is het goed, zo niet pas je voeding en training aan. weegschalen in de gym, bij fysio net zo. De spiegel verteld je hoe het ervoor staat en wegen etc is een richtlijn/houvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 13:35:
[...]
de één zegt dat het als een soort natuurlijke doping werkt en het dus het groei hormoon behoorlijk verhoogd
Iemand die dat claimt die roept maar wat. Als je de wetenschap volgt is het redelijk eenvoudig. Eiwitten eten stimuleert muscle protein synthesis (het proces dat spiermassa opbouwt). Geen eiwitten eten doet dat niet.

De verhoging in HGH binnen 16 uur zet geen zoden aan de dijk. Daarvoor zul je langer moeten vasten. Maar ga je langer vasten dan neemt de muscle protein breakdown ook toe. De HGH zal daar een beetje tegen beschermen maar zal het nooit omkeren.

Als je wat meer de diepte in wil gaan: https://www.nutritiontact...muscle-protein-synthesis/

Goede podcast met prof. Luc Van Loon: https://theiopn.com/episo...h-professor-luc-van-loon/

Intermittent fasting (16/8) is vooral leuk als het je helpt minder kcal te eten. De rest is hype. Om te groeien kun je beter een kcal surplus eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
Hackus schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 13:50:
[...]

Je kunt het als richtlijn aanhouden, maar of het daadwerkelijke vetp. klopt weet je niet. Dat is ook niet van belang(alleen voor stats vermelding op oa DBB) Als jij tevreden bent wanneer je in de spiegel kijkt is het goed, zo niet pas je voeding en training aan. weegschalen in de gym, bij fysio net zo. De spiegel verteld je hoe het ervoor staat en wegen etc is een richtlijn/houvast.
Ben ik helemaal met je eens. Mijn doel is dat mijn love handles minder zichtbaar worden. Dan wordt het ook een stuk zichtbaarder dat ik naar de gym ga en zullen bredere schouders ook meer opvallen. Ik had ergens gelezen dat ze bij 15% en lager minder zichtbaar zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Heb even zitten lezen en zoeken maar vind nog niet een lekker antwoord. Dus hier nog even de vraag: ik eet momenteel meer plantaardig eiwit en minder dierlijk eiwit (gewoon, omdat het kan) en lees hier en daar dat ik erop moet letten dan wel genoeg eiwit binnen te krijgen. Plantaardig eiwit zou laagwaardiger zijn en dus meer voor nodig te hebben.

vervolgens lees ik divere verhalen over samenstelling en de zin en onzin van het zoeken naar verschillen.
Lang verhaal kort: is er een eenduidig antwoord, of weten we dit feitelijk nog niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

NiGeLaToR schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 19:04:
Heb even zitten lezen en zoeken maar vind nog niet een lekker antwoord. Dus hier nog even de vraag: ik eet momenteel meer plantaardig eiwit en minder dierlijk eiwit (gewoon, omdat het kan) en lees hier en daar dat ik erop moet letten dan wel genoeg eiwit binnen te krijgen. Plantaardig eiwit zou laagwaardiger zijn en dus meer voor nodig te hebben.

vervolgens lees ik divere verhalen over samenstelling en de zin en onzin van het zoeken naar verschillen.
Lang verhaal kort: is er een eenduidig antwoord, of weten we dit feitelijk nog niet?
De wetenschap heeft hier een vrij duidelijk antwoord op: eigenlijk wil je, als je optimale hypertrophy wil hebben, in iedere maaltijd tenminste 2.5 gram, of beter 3 gram, leucine hebben.

Met dierlijke eiwitten zit je hier vrij snel aan: 140 gram kipfilet is al ±2.6 gram leucine. Met plantaardige eiwitten gaat het meestal wat langzamer. 145 gram ongekookte linzen heeft ±2.6 gram leucine. Dat is al ±510 Kcal. Wil je 2.6 gram leucine halen uit broccoli dan moet je 2kg eten. Niet zo makkelijk ;)

Natuurlijk heb je ook de andere essentiele aminozuren nodig maar als je genoeg leucine haalt uit voeding krijg je automatisch genoeg van de andere EAAs binnen.

Hier kun je in tabel 4 zien hoeveel je van een bron moet binnen krijgen voor 3 gram leucine: https://academic.oup.com/jn/article/145/9/1981/4585688

Verder is www.cronometer.com een zeer handige website om het leucine gehalte van voeding op te zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

NiGeLaToR schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 19:04:

Het ligt aan de samenstelling van je eiwitbron. laagwaardig kan gezien worden als niet geheel complete samenstelling aan aminozuren.

100gr V 100gr kan dus verschillen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Vroeger werd inderdaad geloofd in incomplete eiwitbronnen en dat je daarmee niet goed spiermassa kon aankomen. Inmiddels is gebleken dat je zelfs met incomplete eiwitbronnen spiermassa kunt aankomen. Een goed voorbeeld is te zien in deze studie waarbij ze met tarwe eiwit een robuuste MPS respons kregen, zo lang ze maar veel van dit eiwit namen.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27440260

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:56

Typhone

Who Dares Wins

Zo een maand en 11 dagen verder en in elk geval al flinke progressie geboekt qua gewicht (aan de stangen). Begin viel hard tegen met name bankdrukken (téring jantje wat was ik een slappe l*l geworden) maar dat is fors verbeterd inmiddels. Heb de eerste 3 weken flink last van mijn onderrug gehad ook nog eens met name bij het aantrekken van broeken. Dat is over gegaan. Langzaam ga ik de gewichten nog omhoog gooien (ik train nog niet 100% MAX OT) want ik had (én heb) geen zin in vervelende blessures.

In het algemeen zijn de volgende zaken wel erg opvallend:

- Tillen van wat dan ook kost véél minder moeite (Biokat Fresh zakken laatst gehaald x12 van 25kg p/stuk)
- Slaap veel beter
- Geen 'moeheids' inzinkingen meer
- Veel meer power bij het aanzetten op de mountainbike maar gevoelsmatig wel meer verzuring bij langere ritten

Handen krijgen wel weer de bekende eeltbultjes onderaan m'n vingers. Ook het foodpreppen van 25 bakjes per week is een serieuze aanslag op de tijd en keuken op de zondagochtend. Enige maaltijd die niet geprepped wordt is de avondmaaltijd en in het weekend eet ik ook 'normaal'. Elke avond hark ik 500gr magere Franse kwark naar binnen rond 22:00 wat ook wel vervelend is maar ja ;). We gaan vrolijk door. Vooralsnog gaat het goed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OneTimer
PM_Petrol schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 18:57:
Ik zit al bijna een half jaar op hetzelfde gewicht met bench press. Ik doe nog steeds rond de 70-75 kg. En dan 5 sets 8-10 reps. Rust tussen de sets is 2 minuten. Dat deed ik in maart ook. Ik kom er niet doorheen. En als ik 80kg druk dan kan ik max 5-6 reps. Wat is nu handig om te doen? Na de bench doe ik db incline op een bankje. Maar na de 3e set moet ik hier veel gewicht inleveren omdat ik dan niet aan de 8-10 reps kom. Ik eet nu sinds een week of 2 wel veel meer, circa 3000 kcal sinds deze week. Vorige week 2700 kcal, maar daarmee bleef ik perfect op gewicht.
10 sets borst is net iets teveel lijkt het wel. De laatste 2 sets gaan dan erg moeizaam. Schouders zelfde verhaal.

Ik heb ook een pyramideschema geprobeerd aan het begin van het jaar, en dat beviel wel goed. Steeds zwaarder met 8-6-4-2-8 reps.

In het onderzoek van hier boven hebben ze het over volume. Dus ik zou eigenlijk in totaal meer moeten verplaatsen per training. Dus of meer sets of echt de 10 reps per set aanhouden met desnoods minder gewicht.

M'n rug en benen zijn trouwens wel sterker geworden dus het zit echt in de push bewegingen. Lichaamsgewicht is ook 3 kilo minder dan in maart.
Korte update.
Anderhalf maand verder, 4 kg lichaamsgewicht er bij. Ik weeg nu 77,6 kg. Met 3000 kcal per dag. De afgelopen week wel veel taart/chips etc gegeten met verjaardagen.
Ik train 4-5 per week. De ene week zal push 3x zijn, de andere week pull/legs. Meer rust er tussen in ieder geval.
Benchpress is nu 82,5 kg met reps tussen de 7-10, 4 sets. Incline db press doe ik 30-32 kg, dat kon ik in oktober echt niet na de benchpress sets. Dus er is progressie :).
Barbell row 80x8x4. Dus ook dat gaat lekker.
Sinds gisteren weer gestopt met creatine na ongeveer 6 weken.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
PM_Petrol schreef op maandag 18 november 2019 @ 21:49:
[...]

Sinds gisteren weer gestopt met creatine na ongeveer 6 weken.
Hoe merk je je Creatine gebruik? Enkel in kracht en het aankomen in vocht? Gebruik je het dan tijdens je bulk? Of juist in de cut?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OneTimer
Ik merk het in kracht. Vocht weet ik niet, als ik de komende tijd weer wat lichter wordt met dezelfde calorieen, dan neem ik aan dan het vocht is dat er afgaat. Ik gebruik het tijdens bulk.

[ Voor 8% gewijzigd door OneTimer op 18-11-2019 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xa!pt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-02 19:04
Na 4 maanden weer de draad opgepakt voor een kleine 4 weken. Kracht was zo goed als verdwenen, was zo'n 10kg afgevallen. Nu ongeveer weer op de helft van m'n oude stats. Doel is om binnen 2 maanden weer op het oude niveau te zitten met 531, door te klimmen naar een totaal van 460kg op de compounds en dan ergens rond mei / juni te beginnen met cutten en meer cardio te doen.

De laatste 2 weken ook 20 minuten sauna achter iedere training geplakt, boh, wat is dat lekker. O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Lekker bezig @Xa!pt keep it up!

Wat was de reden van afvallen/stoppen? En waarom dan mei/juni cutten? Wat is je doel/plan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xa!pt
NiGeLaToR schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 21:16:
Lekker bezig @Xa!pt keep it up!

Wat was de reden van afvallen/stoppen? En waarom dan mei/juni cutten? Wat is je doel/plan?
Thx! Iemand dichtbij was het leven uitgestapt, dus was de weg even kwijt zeg maar.

En nou ja, ik heb niet echt een specifieke reden om in mei te cutten maar richt me voorlopig even op 1 doel tegelijk. De 1000lbs staat al lang op het lijstje, dus die eerst, vetpercentage vind ik nu niet zo heel belangrijk. Dus ik eet nu vrij veel en zodra ik op het beoogde krachtniveau zit is het doel om dat zoveel mogelijk vast te houden en het Michelin-mannetje-gehalte omlaag te krijgen richting de 15%. :+ En dan verder klimmen in kracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@Xa!pt oef.. 2 jaar terug iets soortgelijks meegemaakt.. heftig.

Maar helemaal top nu de stijgende lijn te pakken dan. Klinkt als een prima plan, lekker doorgaan en als je motivatie mist kun je altijd hier een schop onder je reet krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
Heftige gebeurtenis! Maar goed dat je nu weer lekker kan knallen. Succes! En ik weet zeker dat je snel weer op je oude krachtniveau zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xa!pt
NiGeLaToR schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 22:02:
@Xa!pt oef.. 2 jaar terug iets soortgelijks meegemaakt.. heftig.

Maar helemaal top nu de stijgende lijn te pakken dan. Klinkt als een prima plan, lekker doorgaan en als je motivatie mist kun je altijd hier een schop onder je reet krijgen :)
Hehe, top! :)
MarvinG schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 09:44:
Heftige gebeurtenis! Maar goed dat je nu weer lekker kan knallen. Succes! En ik weet zeker dat je snel weer op je oude krachtniveau zit :)
Thx!

[ Voor 25% gewijzigd door Xa!pt op 23-11-2019 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 20:37

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Dag heren, long time...

Zijn er trouwens ook nog dames die hier posten? Ik kijk regelmatig even maar had niks zinnigs te posten. Was 2 maanden geleden flauwgevallen tijdens een deadlift. was niet eens zo zwaar relatief gezien, 85% van mijn max, maar had daarvoor wat zware paused squats (80%) gedaan waar ik normaal geen last van had. weken daarna nog last gehad van duizeligheid bij met name deadliften. dat heb ik opgelost dat tijden het trainen een mandarijn of banaan te eten wat enorm hielp. Inmiddels bijna geen last mee van.

Ik loop nu sinds 1,5 maand bij een fysio therapeute van Wouter de Kok in Poeldijk. Ik merk dat ik de laatste tijd vele last heb van mijn rechter glute. Ik word gehopen door en dame die een bachelor Sportfysiotherapie heeft gedaan en op het moment een Masteropleiding Sportfysiotherapie doet. Leuk intake gesprek en ze kwam na een assessment meteen to the point dat mijn rechter glute een stuk zwakker is dan mijn linker en ik dus uni lateral werk moest gaan doen. De eerste 2 sessie heeft ze eerst mijn glute behandeld wat best pittig was. Sinds donderdag heb ik een schema. we gaan in stappen mijn coordinatie, balans, uithoudingsvermogen en dan kracht verbeteren. Deze lijst heb ik gekregen aan oefeningen. met name de zijwaartse stap oefening is best pittig. die deed ik al maar niet goed. ik kwam eerst teveel omhoog. voeding pak ik ook aan en voor nu heb ik ergens een schema van 6 weken gepakt. uiteindelijk moet ik een goed schema voor lange termijn hebben. Ik ben te besluiteloos welke oefeningen, welk percentage, frequentie etc. Ik denk dat ik een online coach ga benaderen. Als jullie tips hebben voor een coach of programma dan zijn die welkom.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MJ9t2FgDfQbBgRWI4f3E2Nyf/full.png

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Zuluman schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 16:35:
Als jullie tips hebben dan zijn die welkom.
Ik doe altijd single leg squats, echter lossen die het krachtsverschil tussen de glutes en benen niet op voor mij, wat vreemd is want dat zou wel moeten lijkt me.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

Salvatron schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 20:18:
[...]

Ik doe altijd single leg squats, echter lossen die het krachtsverschil tussen de glutes en benen niet op voor mij, wat vreemd is want dat zou wel moeten lijkt me.
Mijn vraag met tips had betrekking op een powerlift schema en / of coach. En ik denk dat single leg squats niet voldoende zijn. De oefeningen die ik keeeg zijn voor de verschillende glute spieren en de piriformus. Je zou die eens mleten proberen. Ik moet ze 3 weken doen en dan terugkomen voor de volgende stap.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xa!pt
Zuluman schreef op zondag 24 november 2019 @ 09:02:
[...]

Mijn vraag met tips had betrekking op een powerlift schema en / of coach. En ik denk dat single leg squats niet voldoende zijn. De oefeningen die ik keeeg zijn voor de verschillende glute spieren en de piriformus. Je zou die eens mleten proberen. Ik moet ze 3 weken doen en dan terugkomen voor de volgende stap.
Er zijn relatief veel powerlift schema's die je kunt volgen. 531 (met veel variaties daarop), Candito, Conjugate en Sheiko bijvoorbeeld. Push / pull, upper / lower, et cetera. Ligt er ook een beetje aan wat je zelf prettig vindt aan voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

nSuns evt? Zijn iig handige gratis apps voor waar je je sessies en 1rm’s invoert en er een mooi programma uitrolt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

Ik heb alles wel een keer geprobeerd zoals 531, candito maar het gaat allemaal vervelen of is niet uitdagend genoeg. Smolov was de enige die ik uitdagend genoeg vondt. Ging van 175kg squat naar 190kg Maar die is niet geschikt voor jaar rond. En die is alleen voor de squat. Doe nu candito maar dat is maar 6 weken. Ik zoek iets voor een ca. 3-6 maanden. Ik denk dat ik mijn literatuur erbij haal en daar eea zelf uithaal. Ik weet het wel maar ben misschien te lui want het gaat wel wat uren kosten. De oefeningen zijn het probleem niet. Het is het percentage, aantal reps en sets wat ik lastig vindt.

Pagina: 1 ... 18 ... 124 Laatste

Let op:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.