@
the-edge ik train soms 2 x per week en soms 6 x per week en het hangt voor mij ook erg af van hoe erg ik mezelf met een training 'sloop', hoe veel je slaapt en hoe je voeding gaat. Ik merk wel dat langere duur zoveel trainen in de week niet veel helpt voor groei, dat heeft gewoon een cyclus van belasten-herstellen-belasten. In dit topic is best veel te vinden afgelopen paar pagina's over hoeveel je een spier moet belasten voor optimale groei, dat hoeft geen 5 x per week te zijn.
Qua crossfit: ik ben gestopt met m'n HIIT voor nu omdat het mijn ontwikkeling in kracht in de weg zit, als ik veel aan HIIT zoals crossfit en bootcamp doe dan kan ik niet zo veel kracht meer erbij hebben. Herstel zit dit in de weg. Nu is mijn stress, slaap en leeftijd niet optimaal (bijna 40), maar ik denk dat als je voor spiergroei gaat 2 x CF en 3 x SL best een pittige uitdaging wordt. Na een goede squat sessie een CF sessie of vice versa combineerde voor mij niet superlekker. Net wat je wilt, ik werd er wel superfit van en je wordt er linksom of rechtsom zeker sterker van. Maargoed, ik train nu 3 jaar onafgebroken en loop er het laatste jaar pas af en toe tegenaan.
Voeding klinkt goed, enige tip die ik mee kan geven is om hier ook in af te wisselen: ik heb zelf een klein jaar IF fannatiek gedaan en ben nu af en toe (bijv 2-3 van de 7 dagen) juist niet IF aan het doen, om m'n lichaam af en toe wel gewoon de hele dag eten te gunnen als ik veel/zwaar getraind heb. Ook m'n metabolisme probeer ik zo een beetje bij de les te houden.
Powerrack heb ik voor een heel schappelijk bedrag laten maken ivm schuin zolder dak door
http://www.powercage.nl/
Leuke firma, werd netjes op maat gemaakt thuis bezorgd en nog elke keer plezier van. Ik heb dus een schuin aflopende achterzijde zodat ie onder m'n schuine dak past

Verder heb ik niet de ruimte over voor echte olympische barbells, dus train met 30mm stang en gewichten. Train al jaren thuis en dit bevalt me best. Als je de ruimte hebt is zo'n set natuurlijk wel fijn. Als je 2ehands wat kunt vinden bespaar je ws een hoop geld: tis gewoon ijzer, of het nu nieuw of 2ehands is
Verder: vooral doorgaan