Ik zou ook doen wat Philflow zegt. Wel echt góed tracken zodat je zeker weet dat je ook echt niet meer binnenkrijgt. Bij de meeste mensen waarbij niks gebeurt op de weegschaal waar je het wel zou verwachten, krijgen toch meer calorieën binnen dan ze dachten, simpelweg omdat ze (al dan niet bewust) te weinig/niet alles goed tracken.
Je kunt ook overigens met bijv 2 hogere dagen werken en de overige 5 dagen met 'lage' calorieën. Dan kun je bijv in het weekend wat makkelijker meer eten als een feestje hebt of iets meer uitpakken bij een bepaalde maaltijd als je daar zin in hebt. Voor het gemiddelde over een week gezien maakt het niet uit.
Maar eerst eens die 2500 doen lijkt me een goed plan, denk ook dat je af zou vallen. Is dat na 2 weken niet het geval en heb je echt heel goed en eerlijk getracked kun je vanzelf 100-200 kcal gaan zakken, ga je dan weer kijken of dat helpt. Je kunt eigenlijk vrij lang op een bepaald niveau qua kacl eten en afvallen, als je dan even een plateautje bereikt zak je weer.
Ik ben zelf even 2 weken geleden gestopt met krachttraining, kon/kan er echt ff geen motivatie meer voor opbrengen. Ging er altijd al met frisse tegenzin heen maar deed het wel trouw en zo goed mogelijk, want het had wel effect op mijn lichaam.
Nu heel even een break, doe momenteel alleen kickboksen en ik merk dat ik weer opleef, voel me ook 'fitter' op conditioneel gebied.Ben uiteindelijk wel weer van plan om straks weer terug de gym in te gaan maar ik zal er nooit van gaan houden.
Vraagjes aan de experts hier:
Ik doe normaal dus 3x per week krachttraining. Vooraf doe ik 10 minuutjes cardio als opwarming en 15-20 min cardio daarna als afsluiter. Hang er een beetje om de hoeveel weken vanaf wat voor soort. Vooraf meestal loopband (10 min steady 10 km/u, maar afgelopen tijd bijv wandelen 5,5 km/u met helling 8%).
Achteraf afgelopen tijd kwartier stairmaster gedaan op standje 9. In het verleden ook wel gewoon op crosstrainer of loopband, of afgesloten met fietsen. Soms met caloriedoel verbranden binnen x minuten.
Nouja, doet er eigenlijk niet toe; ik zoek eigenlijk gewoon manieren om straks de motivatie er in te houden. Wat voor mij denk ik helpt is om mijn sessies wat korter te maken. Ben toch vaak 1,5 tot max 2 uur in de gym met kracht + cardio. Als ik nou mijn cardio schrap, dan moet het wel binnen een uurtje te doen zijn. Mijn cardio kan ik dan ook wel aanvullen op de andere dagen als ik bijv 2 x per week 1 uurtje ga kicboksen (of zelfs met 1 keer al).
Heeft het nu meerwaarde om vooraf en achteraf toch wat aan cardio te doen bij krachttraining of boeit het eigenlijk niet zo (zeker als ik dus op andere dagen nog ga kickboksen?)
Wat raden jullie me aan? (ander alternatief is om een of 2 oefeningen te schrappen uit het schema maar dat is denk ik ook weer zonde).
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens