Even een andere vraag, misschien heeft iemand eens iets vergelijkbaars meegemaakt.
Ik heb vorige week een verkeerde beweging gemaakt, heel specifiek heb ik geprobeerd een vastzittende fiets-accu (zo een onder de bagagedrager) met alle kracht er uit proberen te trekken. Hierbij hield ik mijn linkerarm gestrekt tegen de bagagedrager en mijn rechterarm met alle kracht achterwaarts. Ik voelde toen al dat er iets niet helemaal lekker ging. 's Avonds nog even wat getraind, pull-ups, bend-over-row en push-ups, wat ook niet helemaal fantastisch voelde. De volgende ochtend was het kassa. Geen spierpijn, maar een duidelijke pijn in een spier, pees of misschien zelfs een rib.
De pijn bevindt zich aan de rechterkant en eigenlijk in de regio net onder de borst via de oksel recht naar de rug. Soms voel ik het vooral onder de borst en soms wat meer in de rug, maar eigenlijk nooit in het gebied onder de oksel. Plotselinge, stekende pijn bij bepaalde bewegingen en wanneer ik druk zet naar de linkerkant van mijn lichaam (dus bijvoorbeeld wanneer ik op mijn linkerzij lig en met mijn rechterarm voor het lichaam richting de grond druk zet).
In bed kan ik wel op de rechterzij liggen, maar met opstaan is het geen feest, ook het draaien in bed is een oase van pijnscheuten. Als ik eenmaal in beweging ben, heb ik er niet veel last meer van, tenzij specifieke bewegingen. Zojuist ben ik even op een fitnessmatje gaan liggen om te zien hoe dat ging, maar dat gaf nogal wat pijnlijk drukgevoel op zowel de rechter kant van de rug ter hoogte van het schouderblad, alsook rechts voor onder de borst. Als ik dan op mijn borst druk, trigger ik de pijn het meest.
Ik zou bijna denken dat ik een rib gebroken heb, maar dat lijkt me toch haast niet mogelijk bij een statische krachtsinspanning? bovendien zou ik dan iets van blauwe plekken en/of zwelling verwachten.
Ik had gehoopt dat het na een week wel minder zou worden en wilde het eigenlijk twee weken aankijken, maar als ik nu voel dat het eigenlijk net zo pijnlijk zo niet pijnlijker is als vorige week, ga ik morgen toch maar even bellen naar de fysio of manueel therapeut. Toevallig onlangs nog geweest voor een ander probleem, dus hopelijk kan ik snel terecht.
Iemand die deze klachten herkent toevallig?
[
Voor 3% gewijzigd door
LA-384 op 14-04-2025 20:10
]