Het Krachtsport Topic - Deel 1 Overzicht

Pagina: 1 ... 121 ... 124 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thetakman
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 14:18
Johan Bogle schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 15:22:
Geen idee wat enkel straps zijn, maar zal vast geen probleem zijn. Misschien wel even melden om te voorkomen dat ze denken dat ze deze steelt :-)
Die banden om je enkel die je aan een cable machine vastmaakt.

En om dat stelen te voorkomen, de opmerking voor een knalkleur (roze.. alles in de gym is zwart haha)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:04

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Persoonlijk zou ik de sportschool aanspreken op spullen die niet in orde zijn en verwachten dat je gewoon knap spul hebt wanneer je maandelijks betaalt.
Maar anders inderdaad gewoon iets meenemen wat duidelijk afwijkt van wat zij hebben, mag geen probleem zijn. Zelf een riem, straps of handschoenen mee nemen hoor je ook nooit iemand over toch?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
thetakman schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 15:26:
[...]

Die banden om je enkel die je aan een cable machine vastmaakt.

En om dat stelen te voorkomen, de opmerking voor een knalkleur (roze.. alles in de gym is zwart haha)
Roze is in ieder geval beschikbaar.. https://www.realsupps.nl/products/ankle-straps-pink-women
( geen aandelen)

Heb een tijdje in een gym gewerkt. Was destijds geen probleem. Maar ja, het is dan ook een 1x uit 1000 dat dit dan een keer voorkomt. Maar overleg even idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 16:10
thetakman schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 15:17:
Sinds een maand of 7 gaan zowel ik als de vrouw weer naar de sportschool.
(ik heb in mijn eind tiener jaren en begin 20'er best veel krachttraining gedaan en daarna kwam het leven en een drukke baan om de hoek) nu 34 en weer oppakken.

Echter loopt mijn vrouw héél erg te kloten met de enkel straps die onze gym heeft. Er ligt een stapel van 5 of 10 maar de meeste moeten eigenlijk vervangen worden omdat ze bij wat serieuzer gewicht gewoon los laten en afschieten (het klittenband is op).

Kan ze gewoon haar eigen (opvallende kleur die ze daar niet hebben) straps kopen en meenemen of is dat raar? meer mensen die dit doen?

Dan heeft ze tenminste schone en goeie straps. Kosten een tientje of iets zie ik al dus dat zou het een stuk makkelijker maken
Bij de Basic Fit hier heeft iedereen ze zelf bij volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09 16:56
Sinds een maand of 7 gaan zowel ik als de vrouw weer naar de sportschool.
(ik heb in mijn eind tiener jaren en begin 20'er best veel krachttraining gedaan en daarna kwam het leven en een drukke baan om de hoek) nu 34 en weer oppakken.

Echter loopt mijn vrouw héél erg te kloten met de enkel straps die onze gym heeft. Er ligt een stapel van 5 of 10 maar de meeste moeten eigenlijk vervangen worden omdat ze bij wat serieuzer gewicht gewoon los laten en afschieten (het klittenband is op).

Kan ze gewoon haar eigen (opvallende kleur die ze daar niet hebben) straps kopen en meenemen of is dat raar? meer mensen die dit doen?

Dan heeft ze tenminste schone en goeie straps. Kosten een tientje of iets zie ik al dus dat zou het een stuk makkelijker maken
Je kunt het ze gewoon vragen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thetakman
Arjantje72 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 16:03:
[...]

Je kunt het ze gewoon vragen?
Ja dat kan, maar we zijn meestal op tijden dat de medewerkers er niet meer zijn enkel camera toezicht.
Ik zal het eens mailen naar ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:07

Superkiwi

Hoi doei

Hier in de gym (Anytime Fitness) zijn er een hoop lui die hun eigen spul mee hebben en dan voornamelijk straps, grips, wraps en dergelijke. Er liggen hier 2 goede belts en er zijn ook mensen die hun eigen belt meenemen.
Niemand kijkt ervan op omdat er absoluut niets raars aan is.

[ Voor 11% gewijzigd door Superkiwi op 05-02-2025 09:45 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
thetakman schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 08:29:
Ja dat kan, maar we zijn meestal op tijden dat de medewerkers er niet meer zijn enkel camera toezicht.
Dan maakt het überhaupt niet uit toch? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thetakman
Gonadan schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:48:
[...]

Dan maakt het überhaupt niet uit toch? :D
Denk ik ook niet maar even vragen kan geen kwaad denk ik.. Totaal geen zin om gezeik te krijgen voor een strap van 2 tientjes ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Zenix schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 11:52:
[...]

Persoonlijk zou ik geen Nuobells halen als ik een adjustable dumbell zou kopen, maar eerder de Rep Quickdraws als je genoeg hebt aan 30kg. Of de Rep Peppins voor meer gewicht. De Nuobells gaan weleens stuk, dat zal je bij die van Rep niet zo snel zien.
waar kun je die Rep dingen kopen, ik zie ze nergens?

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:50

Zenix

BOE!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Gewoon lekker je eigen spullen meenemen hoor, meeste gyms hebben een vrij standaard uitrusting en vermoed ook dat mensen het niet melden als dingen kapot zijn misschien? Worden abused natuurlijk dus zullen t niet lang uithouden. Inderdaad lekker roze of opvallend neonkleurtje pakken, makkelijker uit de tas opduiken ook.

--

Zo, weer terug in het zadel na een vervelend laatste kwartaal (overprikkelingsklachten, krijg ik enorme hongerdrang van en hopsakee weer zo paar kilo eraan, slecht slapen e.d. is ook funest, was een klote neerwaartse spiraal). Goede nieuws is wel dat ik inmiddels wel opmerkingen krijg dus denk dat de dikkere schouders/armen wat opvallen nu :+

Lekker geïnvesteerd in:
- weighted vest
- smith machine voor veilig en in mijn geval minder 'wiebelig' oefeningen kunnen doen. top-aankoop!
- de nodige muscle meat kilo's vlees en groenten :9
- compacte loopband voor onder bureau (heb al een normale waar je harder op kunt)

De cut gaat weer aan (overtollige kilo's van vorig jaar al weg), ook extra tijd aan het investeren in m'n core en die is merkbaar aan het verbeteren. Zal wel blij zijn als ik wat meer buiten kan spelen, lekker een middag- of avondwandeling in de zon (kou maakt me niet zoveel uit) is toch wel extreem lekker hoor, beetje door raam kijken vanaf loopband is toch anders :+ Hoop deze zomer op een mooi gezond vet% geland te zijn.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

2Dutch schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 12:59:
- compacte loopband voor onder bureau (heb al een normale waar je harder op kunt)
Wat zijn je ervaringen daar mee? Zit er ook naar te kijken, vooral eentje met een goede hellingshoek om ook het bergwandelen te kunnen trainen. Lijkt me ideaal voor tijdens de vele meetings die ik heb.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Tsurany schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 16:20:
[...]

Wat zijn je ervaringen daar mee? Zit er ook naar te kijken, vooral eentje met een goede hellingshoek om ook het bergwandelen te kunnen trainen. Lijkt me ideaal voor tijdens de vele meetings die ik heb.
Mijn normale loopband was echt een instapper, no pun intended, en dat is wel te merken aan bv de folie van de knoppen af al, maakt al meer lawaai ondanks dat ik em regelmatig smeer. Voor mijn doeleinden prima: beetje doorwandelen alhoewel je best hard zou kunnen (rustig hardlopen zeg maar) maar geen hellingen. Heb eerlijk gezegd niet echt een idee of er veel verschil zit in kwaliteit, maar zou als je kunt zo'n ding live bekijken om te voelen voor stevigheid/piepjes/kraakjes enzo dat wel aanraden. Ze zijn niet bepaald klein dus zou lullig zijn als je em opbouwt of net op de plek hebt en je denkt: nah :+

Let er ook even op dat je bij "multitasken" last kunt krijgen van wat onstabiel gevoel (omdat je loopt maar niet echt vooruit loopt zegt maar). Nu ben ik iemand wiens bovenkamer prikkelgevoelig is en vooral het balansdeel sinds een busje gevangen te hebben, maar dat zul je snel genoeg merken denk ik. Neem een boekje mee tijdens testen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door 2Dutch op 07-02-2025 21:14 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gongbao
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:52
Ik ben ook al een tijdje aan het kijken, maar eigenlijk geen idee waar je dat soort dingen fysiek kunt bekijken. Ik kom vaak op een dreaver of walkingpad uit, maar wellicht hebben die gewoon betere online marketing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@2Dutch thnx, zal eens kijken waar ik ze kan bekijken. Zal wel een uitdaging worden denk ik.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Gongbao schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 22:34:
Ik ben ook al een tijdje aan het kijken, maar eigenlijk geen idee waar je dat soort dingen fysiek kunt bekijken. Ik kom vaak op een dreaver of walkingpad uit, maar wellicht hebben die gewoon betere online marketing.
Ben ook maar afgegaan (voor de simpele voor onder bureau) op youtube reviews en amazon reviews, maar ja zo'n gigantische unit zitten opbouwen/bezorgen en dan denken: nah toch niks, is wat anders dan een kleinere ff terug in de doos stoppen en bij pakketpunt droppen :P
Tsurany schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 19:26:
@2Dutch thnx, zal eens kijken waar ik ze kan bekijken. Zal wel een uitdaging worden denk ik.
Voor de grotere unit was het toen voor mij gewoon budget is laag, moet er op kunnen lopen met armsteunen graag, en wat is leverbaar :+ Maar hoe meer eisen je hebt hoe beter je je van tevoren wilt inlezen. Heeft de decathlon ofzo er niet wat staan in de winkel? Je zou zo'n winkel eens kunnen vragen naar de mogelijkheden :)

[ Voor 10% gewijzigd door 2Dutch op 10-02-2025 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:17

Flipm0de

geen

Misschien dat iemand hier een tip voor mij heeft. I.p.v. de benchpress doe ik meestal de supine press omdat ik dan m’n vuisten recht kan houden (duim naar boven) ipv plat (duim naar de zijkant). Hierdoor heb ik minder last van m’n schouders. Ook kan ik veiliger het gewicht toe laten nemen ivm de bench met stang.

Zo ver positief. Maar de laatste tijd merk ik nu het gewicht wat omhoog gaat ik waarschijnlijk ergens verkeerd aanspan waardoor ik last van mn nek en onder in m’n achterhoofd krijg. Voel de rest van de dag een soort van spanning zitten. Heel naar gevoel. De 3x10 herhalingen gaan opzich goed. Maar wel last. Lijkt wel alsof ik m’n nek aanspan ofzo bij het naar boven drukken. Iemand een gouden tip?

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gongbao
Waarschijnlijk doe je iets niet goed met je vorm integraal als je dat hebt. Ik zou eens een trainer (liefst powerlifter) mee laten kijken naar je techniek. In principe moet je je schouders goed aanspannen voor je tilt.

Wat voor gewicht til je en wat weeg je? 3*10 is ook veel reps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Flipm0de schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 10:42:
Misschien dat iemand hier een tip voor mij heeft. I.p.v. de benchpress doe ik meestal de supine press omdat ik dan m’n vuisten recht kan houden (duim naar boven) ipv plat (duim naar de zijkant). Hierdoor heb ik minder last van m’n schouders. Ook kan ik veiliger het gewicht toe laten nemen ivm de bench met stang.

Zo ver positief. Maar de laatste tijd merk ik nu het gewicht wat omhoog gaat ik waarschijnlijk ergens verkeerd aanspan waardoor ik last van mn nek en onder in m’n achterhoofd krijg. Voel de rest van de dag een soort van spanning zitten. Heel naar gevoel. De 3x10 herhalingen gaan opzich goed. Maar wel last. Lijkt wel alsof ik m’n nek aanspan ofzo bij het naar boven drukken. Iemand een gouden tip?
Zonder je vorm te kunnen bekijken is dat lastig.
Die supine press is dus een machine? en de benchpress doe je met losse stang?
Mogelijk dat je tóch te zwaar gaat en/of i.c.m. je slechte uitvoering helpt dat niet mee.

Ik 'graaf' mijn schouders altijd in het kussen en druk ze daardoor naar achter/omlaag en komt mijn borst dus voren/omhoog.

Wat gebeurt er als je lichter gaat. Of dumbells gebruikt?

De smithmachine is ook een handig apparaat om de juiste houding te bepalen. Aangezien het al snel onnatuurlijk voelt als je omhoog drukt als je verkeerd ligt. Lees; te ver naar achter of naar voren. Wat dus ook bij de supine press kan gebeuren en daardoor druk op je nek/schouders komt.

Ik zou het aan een van de trainers daar vragen of die ff wil kijken hoe je de oefening doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:17

Flipm0de

geen

Gongbao schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 10:46:
Waarschijnlijk doe je iets niet goed met je vorm integraal als je dat hebt. Ik zou eens een trainer (liefst powerlifter) mee laten kijken naar je techniek. In principe moet je je schouders goed aanspannen voor je tilt.

Wat voor gewicht til je en wat weeg je? 3*10 is ook veel reps.
Heb het wel eens gevraagd maar verder dan “pak lichter gewicht” komen ze niet. Ik zal eens iemand die eruit ziet alsof ie weet wat hij doet vragen. Zijn vast bereid om mee te kijken.

Ik weeg 65k en doe 3x10 met 60k. Klinkt veel maar op de supine (machine idd) en de grip met duim omhoog valt dat best mee denk ik.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Flipm0de schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 11:29:
[...]

Heb het wel eens gevraagd maar verder dan “pak lichter gewicht” komen ze niet. Ik zal eens iemand die eruit ziet alsof ie weet wat hij doet vragen. Zijn vast bereid om mee te kijken.
Dit is overigens wel wat ik zelf ook doe. Als ik m’n max niet netjes haal, dus slechte vorm of ik heb last na mn oefening. Dan schaal ik volgende workout 80/90% af en zorg ik dat ik full rom doe en de reps langzamer uitvoer, en dan klim ik elke weer eerst een rep weer omhoog(meer als dat kan) en als ik boven een bepaalde range kom, schroef ik het langzaam weer omhoog. Rinse and repeat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Flipm0de schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 10:42:
Last van schouders klinkt alsof je vanuit je schouders drukt. Armen minder opzij maar 45 graden langs je lichaam. Focus op je borst, en wat ik verderop nog schrijf.
Schouderbladen samen knijpen (brengt je borst naar boven) en drukken alsof je de ellebogen naar elkaar wilt brengen. Focus op de juiste spieren, dat maakt snel veel verschil.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gongbao
Kun je "ellebogen naar elkaar brengen" wat verder toelichten? Voor mijn gevoel doe ik dat zelf helemaal niet, welke spieren zou dat meer activeren dan zeg maar recht naar boven drukken?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Gongbao schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 22:36:
Kun je "ellebogen naar elkaar brengen" wat verder toelichten? Voor mijn gevoel doe ik dat zelf helemaal niet, welke spieren zou dat meer activeren dan zeg maar recht naar boven drukken?
Het gaat om dat je vanuit de juiste spieren drukt. De beweging verandert niet echt, maar je spiercontrole wel.
Soms kan het gaan helpen om in je hoofd net even iets anders als doel te pakken bij de uitvoering en dan ligt de focus vanzelf anders. Lastig in tekst uit te leggen, misschien kan ik er nog een filmpje over vinden.

Bij bankdrukken hebben velen in het de gedachte dat die stang omhoog moet, dus daar gaat de focus op en dan kan het snel vanuit de armen of schouders worden. Je wilt echter je borst trainen dus pak dat in gedachten. Denk aan je bovenarmen die je recht omhoog en naar elkaar toe (ellebogen) wilt krijgen. Daarmee focus je op de borst. De stang gaat nog steeds omhoog, maar dat is geen doel op zich.
Bij veel oefenen kan een dergelijke nuance veel verschil maken is mijn ervaring. Vaak focus je te snel op het verplaatsen van het gewicht, maar het doel is het gebruiken van de juiste spieren.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:17
Hoi,

Heeft er iemand hier toevallig hoogwaardige whey gevonden zonder suiker en laag in kcal?

Ik gebruikte voorheen Gold Standard, maar daar zit toch al wat grammetjes suiker in; 5 gram suiker op 23 gram eiwit. Ik zie hier wat merken voorbij komen die ook de nodige suiker bevatten.

Orange Fit Diet komt wat dat betreft beter uit, maar daar krijg ik uitslag van. Die heeft 1,3 gram suiker op 29 gram plantaardige eiwit (effectieve opname zal dus minder zijn)

Edit: ik heb net Egg Protein bij XXL besteld; 25 gram om 0 gram. Geen koolhydraten, geen suikers, geen vetten. Ik heb de neutrale versie gekozen omdat ik het toch meng.

[ Voor 15% gewijzigd door crimby op 23-02-2025 21:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18:55
5 gram suiker is toch niet zo spannend?

Hier na lange tijd weer begonnen met krachttraining. Heb de afgelopen maanden wel veel hardgelopen en boksen wat op een laag pitje. Nu weer proberen 2 a 3 keer kracht te gaan doen en beetje terug op oude niveau komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:09
Gonadan schreef op zondag 23 februari 2025 @ 09:53:
[...]

Het gaat om dat je vanuit de juiste spieren drukt. De beweging verandert niet echt, maar je spiercontrole wel.
Soms kan het gaan helpen om in je hoofd net even iets anders als doel te pakken bij de uitvoering en dan ligt de focus vanzelf anders. Lastig in tekst uit te leggen, misschien kan ik er nog een filmpje over vinden.

Bij bankdrukken hebben velen in het de gedachte dat die stang omhoog moet, dus daar gaat de focus op en dan kan het snel vanuit de armen of schouders worden. Je wilt echter je borst trainen dus pak dat in gedachten. Denk aan je bovenarmen die je recht omhoog en naar elkaar toe (ellebogen) wilt krijgen. Daarmee focus je op de borst. De stang gaat nog steeds omhoog, maar dat is geen doel op zich.
Bij veel oefenen kan een dergelijke nuance veel verschil maken is mijn ervaring. Vaak focus je te snel op het verplaatsen van het gewicht, maar het doel is het gebruiken van de juiste spieren.
Thanks, dit zet mij aan tot het kijken van filmpjes. Ik kom niet echt over de 3x10 60 kg heen. Ook niet na een periode setjes van 3-5 herhalingen met meer gewicht te doen. Terwijl alle andere oefeningen gestaag vorderen :)

XXXVI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-09 06:35
ephymerous schreef op maandag 24 februari 2025 @ 08:51:
[...]

Thanks, dit zet mij aan tot het kijken van filmpjes. Ik kom niet echt over de 3x10 60 kg heen. Ook niet na een periode setjes van 3-5 herhalingen met meer gewicht te doen. Terwijl alle andere oefeningen gestaag vorderen :)
Waarom wil je meer? Wil je groter worden? Sinds ik een aantal benchmarks heb gepakt (200kg deadlift, 120kg bench, 180 squat) ben ik aanzienlijk anders gaan trainen. Whats next? 250kg? Met alle risico’s op blessures? Nee joh.

Laat mij nu maar lekker 50x100 doen. Of 5x15 setjes op de bench met 60-80 kilo. Beter voor je uithoudingsvermogen, kleinere kans op blessures. Top atleten worden we toch niet meer 😉 dan maar gezond oud worden.

Tldr; focus je niet teveel op het gewicht aan de stang, maar op je vorm en je uithoudingsvermogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-09 06:35
crimby schreef op zondag 23 februari 2025 @ 21:01:
Hoi,

Heeft er iemand hier toevallig hoogwaardige whey gevonden zonder suiker en laag in kcal?

Ik gebruikte voorheen Gold Standard, maar daar zit toch al wat grammetjes suiker in; 5 gram suiker op 23 gram eiwit. Ik zie hier wat merken voorbij komen die ook de nodige suiker bevatten.

Orange Fit Diet komt wat dat betreft beter uit, maar daar krijg ik uitslag van. Die heeft 1,3 gram suiker op 29 gram plantaardige eiwit (effectieve opname zal dus minder zijn)

Edit: ik heb net Egg Protein bij XXL besteld; 25 gram om 0 gram. Geen koolhydraten, geen suikers, geen vetten. Ik heb de neutrale versie gekozen omdat ik het toch meng.
Volgens mij heb je dat bij alle melk eiwit whey. (Melk suikers) Er bestaat ook Whey obv vlees, zie bijvoorbeeld https://rowlar.com/products/chicken-protein-500g. Wat duurder maar wel zonder suiker (en zonder lactose).

Maar goed, die 5 gram suiker ga je ook niet merken. Doorgaans eet men eiwitten alsof ze op een olympisch dieet zitten om vervolgens wel wekelijks naar de mac te gaan en alcohol te drinken. Allemaal prima, maar om dat soort minimale optimalisaties in je dieet te merken moet de rest wel helemaal kloppen.

[ Voor 14% gewijzigd door MagniArtistique op 24-02-2025 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
MagniArtistique schreef op maandag 24 februari 2025 @ 22:53:
[...]

Volgens mij heb je dat bij alle melk eiwit whey. (Melk suikers) Er bestaat ook Whey obv vlees, zie bijvoorbeeld https://rowlar.com/products/chicken-protein-500g. Wat duurder maar wel zonder suiker (en zonder lactose).

Maar goed, die 5 gram suiker ga je ook niet merken. Doorgaans eet men eiwitten alsof ze op een olympisch dieet zitten om vervolgens wel wekelijks naar de mac te gaan en alcohol te drinken. Allemaal prima, maar om dat soort minimale optimalisaties in je dieet te merken moet de rest wel helemaal kloppen.
Melksuikers wellicht, maar ook een smaakje moet ergens vandaan komen. Het is gewoon zonde als ik het ergens mee mix en het dus toch niet proef.

Anyway ik heb nu dus op basis van Ei, zelfde idee als vlees; nauwelijks suiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Smaakjes zijn meestal aroma's en zoetstoffen, daar is geen suiker voor nodig. Aangezien de meeste poeders met smaakje ook zoetstoffen bevatten doe ik de aanname dat de suikers die erin zitten niet ook nog eens toegevoegde suikers zijn maar gewoon vanuit het proces komen.

De caseïne die ik heb heeft in neutrale smaak (dus zonder smaakje) meer suiker dan in bepaalde andere smaken. :D
Bij mijn isolaat verschilt het niet per smaak.

Voor beiden is het ongeveer 1,4 gram suiker per shake (2 schepjes, 0,75 bij de isolaat want één schepje), ofwel ruim 5 kcal. Zowel voor de calorieën als bijdrage op de absolute suikerinname behoorlijk verwaarloosbaar. Ik houd me daar dan ook totaal niet mee bezig. Eiwit is respectievelijk 30 en 27 gram per shake.

Puur uit interesse, waarom ligt jouw focus zo op die suiker?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
MagniArtistique schreef op maandag 24 februari 2025 @ 22:47:
[...]

Waarom wil je meer? Wil je groter worden? Sinds ik een aantal benchmarks heb gepakt (200kg deadlift, 120kg bench, 180 squat) ben ik aanzienlijk anders gaan trainen. Whats next? 250kg? Met alle risico’s op blessures? Nee joh.

Laat mij nu maar lekker 50x100 doen. Of 5x15 setjes op de bench met 60-80 kilo. Beter voor je uithoudingsvermogen, kleinere kans op blessures. Top atleten worden we toch niet meer 😉 dan maar gezond oud worden.

Tldr; focus je niet teveel op het gewicht aan de stang, maar op je vorm en je uithoudingsvermogen.
Goede vraag, ik zou in omvang wel wat willen toenemen maar het stoort me vooral dat ik geen of amper vooruitgang boek :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Als specifiek één spiergroep geen voortgang boekt en anderen wel dan kan ik me voorstellen dat je daar wat mee wilt inderdaad.
Het is niet toevallig zo dat je borst juist flink voor liep op de rest? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Gonadan schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 20:09:
Als specifiek één spiergroep geen voortgang boekt en anderen wel dan kan ik me voorstellen dat je daar wat mee wilt inderdaad.
Het is niet toevallig zo dat je borst juist flink voor liep op de rest? ;)
Geen idee eigenlijk, ik fitness nu bijna twee jaar weer en daarvoor heb ik de corona jaren weinig gesport. Anders dan MTB en wandelen. Dat zijn ook niet activiteiten waardoor de borst voorloopt. Een 60 kg lijkt me nou ook geen enorme prestatie met bankdrukken ;)

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johan Bogle
ephymerous schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 20:16:
[...]

Geen idee eigenlijk, ik fitness nu bijna twee jaar weer en daarvoor heb ik de corona jaren weinig gesport. Anders dan MTB en wandelen. Dat zijn ook niet activiteiten waardoor de borst voorloopt. Een 60 kg lijkt me nou ook geen enorme prestatie met bankdrukken ;)
Probeer eens 5 x 50 en dan de volgende keer 5 x 52,5 dan 5 x 55 etc. Bij twee keer per week tikt dat aardig aan.

Lukt het een keer niet doe je de keer erop hetzelfde gewicht, lukt het weer niet, doe je ongeveer 10% minder de keer erop en dan weer elke keer opbouwen.

Voor je het weet druk je 100kg

Elke week dezelfde gewichten is echt zonde van je tijd want daar bereik je niks mee. Beter eerst een tijdje kracht opbouwen met een schema als dit met low reps. Zodra je straks 100kg kan, switch je bijvoorbeeld naar 8x80 of 10x80 en ga je wat meer op reps trainen.

[ Voor 16% gewijzigd door Johan Bogle op 25-02-2025 20:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
[...]

60 is voor sommigen opwarmen en voor een ander weer heel veel. Dat gewicht op zich zegt niet zo veel. Je ziet ook mensen 100 takelen op een manier waarvan je weet dat het met strikte vorm en rustig tempo de 60 niet zou halen.
Wellicht kan je het benchmarken aan andere oefeningen. Als je lachend 150 squat dan is 60 bench relatief weinig bijvoorbeeld. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gongbao
Gonadan schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 21:43:
[...]

60 is voor sommigen opwarmen en voor een ander weer heel veel. Dat gewicht op zich zegt niet zo veel. Je ziet ook mensen 100 takelen op een manier waarvan je weet dat het met strikte vorm en rustig tempo de 60 niet zou halen.
Wellicht kan je het benchmarken aan andere oefeningen. Als je lachend 150 squat dan is 60 bench relatief weinig bijvoorbeeld. :P
Ik snap wat je bedoelt, maar denk dat het mensen op het verkeerde been kan zetten. Afhankelijk van je bouw en eerdere sportervaring kunnen de verschillende compounds erg uit balans zijn. Ik ben bijvoorbeeld fors afgevallen, maar heb daar wel hele sterke benen van over. Mijn squats/ deadlifts zijn enorm buiten proportie, omdat daar alleen techniek me tegenhoudt terwijl beter worden in benchen voor mij niet eenvoudig gaat.

Ik kijk graag naar verhouding tov bodyweight. 100 kg bench is heel wat anders voor iemand van 60 kg, dan voor iemand van 110 kg. De eerste is megasterk met bijna 2 keer bodyweight, terwijl de ander goed bezig is met 90% bodyweight.

Zelf ben ik veel met de techniek op bench bezig. Ik zou een paar dingen adviseren; ophouden met die hoge reps. Meer singles, doubles, triples ipv 6, 8 of 10 keer.

Bij mij is een groot zwaktepunt van mijn techniek mijn barpath. Als je bar niet exact in een rechte lijn heen en weer gaat verlies je enorm veel kracht. Dit moet je zelf filmen op je eerste zwaarste set van een dag. Let ook op dat je altijd de bar op exact dezelfde plek op je borst uit laten komen, anders is je vorm niet consistent en weet je waar je aan moet werken.

Wat mij hier erg bij hielp zijn tempo pauze bench presses. Let wel op dat je gewicht echt een stap omlaag moet om deze goed te kunnen uitvoeren (-10/-20 kg voor wat je nu doet). Gewicht oppakken, in drie tellen - heel langzaam dus - laten zakken. Twee tellen vasthouden op laagste punt, maar mag de borst niet toucheren, en weer wegdrukken. Dit twee keer per week een aantal sets doen hielp mij enorm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Gongbao schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 09:06:
Ik snap wat je bedoelt, maar denk dat het mensen op het verkeerde been kan zetten. Afhankelijk van je bouw en eerdere sportervaring kunnen de verschillende compounds erg uit balans zijn. Ik ben bijvoorbeeld fors afgevallen, maar heb daar wel hele sterke benen van over. Mijn squats/ deadlifts zijn enorm buiten proportie, omdat daar alleen techniek me tegenhoudt terwijl beter worden in benchen voor mij niet eenvoudig gaat.

Ik kijk graag naar verhouding tov bodyweight. 100 kg bench is heel wat anders voor iemand van 60 kg, dan voor iemand van 110 kg. De eerste is megasterk met bijna 2 keer bodyweight, terwijl de ander goed bezig is met 90% bodyweight.
Ik doe in feite hetzelfde, maar leg het misschien niet genoeg uit. Om te weten of je bankdrukken daadwerkelijk stagneert of juist voor loopt zal je moeten vergelijken met andere benchmarkoefeningen. Zoals zoiets: https://exrx.net/Testing/WeightLifting/StrengthStandards al gaan dat soort lijstjes vaak wel over 1RM (vind ik irrelevant) en is je lichaamsgewicht lang niet altijd even representatief afhankelijk van je vetpercentage (zal je zelf in moeten schatten).
Dat compounds uit balans kunnen zijn is evident, dat is juist de hele aanleiding van dit vraagstuk. Achterhalen óf de compounds uit balans zijn. @ephymerous ervaart dat alles behalve de BP groeit, dan is het de vraag of dat komt omdat hij die gewoon niet goed traint, of omdat de rest gewoon nog meer groeiruimte heeft.

Dat bij jou de squat en DL voor lopen houdt dus in dat je normaal gesproken nog veel meer groeiruimte hebt in je BP. Als het groeien daarin jou niet lukt dan mag je er vanuit gaan dat het dus geen lichamelijke beperking is maar dat je de groeiruimte gewoon nog niet optimaal weet te benutten. Sterke benen is niet per se iets genetisch, dat kan in jou geval prima zijn omdat de groeiruimte daar gewoon wel benut is en je in het afvaltraject die wellicht beter onderhouden hebt waardoor die minder spierverlies geleden hebben.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-09 02:25
De belangrijkste vraag voor mij is daarin heel simpel. Wil ik meer gewicht kunnen benchen, is dat het einddoel ? Of wil ik een betere borstspier ontwikkelen ?

Natuurlijk is progressive overload een ding, net als time under tension en andere trainingstechnieken als forced reps etc. Maar als ik maximale stimulering in mijn borst spier creeër met 4 sets van 10-20reps is dat alles waar ik om geef. De volledige groeipotentie op dat moment halen voor die spier.

Ik kan ook focussen op 5x5, of zoals hierboven volgens mij geopperd wordt sets van 1-3reps ? Maar het enige wat ik daarmee bereik is een grotere kans op blessures. Blessure is niet trainen en mega sonde van alle groeikansen die ik dan een langere periode moet missen.

Buiten competities als strongman is dat getal voor de letters "kg" niks meer dan dat, een getal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 09:09
crimby schreef op zondag 23 februari 2025 @ 21:01:
Hoi,

Ik gebruik zelf Whey Isolate van bulk.com. 5g koolhydraten (waarvan 1.4g suiker) op 84g eiwit (per 100g uiteraard). Maar ik weet niet hoe diep je wil micromanagen hiermee, denk dat het verschil tussen 5 en 1 gram suiker te verwaarlozen is in het grote geheel.. Tenzij de rest van je voeding super strict is, je geen enkele cheatmaaltijd eet, en streeft naar aan koolhydraatloos leven? Ik bedoel dit niet negatief, maar vermoed wel dat je misschien teveel waarde hecht een aan paar gram suiker. Je kan misschien beter kijken naar een eiwitpoeder die je lekker vind, en op de lange termijn kan blijven gebruiken zonder dat het je neus uit komt.
[...]

Je zou eens kunnen kijken naar een totaal andere aanpak van je bench. Niet in uitvoering, maar in programmering. Ik zelf merkte bijvoorbeeld dat toen ik "Smolov for bench" (ook wel Smolov Jr. genaamd) deed, ik beste vooruitgang maakte. Je traint dan 4x per week bench, en ja, dat kan prima als je het schema volgt en je 1RM niet inschat maar baseert op wat je echt kan drukken. Soms moet je een plateau doorbreken met de moker, niet met de plumeau ;)

Ohja en stop met focussen op "wat de standaard is" of "hoeveel andere mensen kunnen benchen". Doe gewoon wat je leuk vind. Vind je het leuk om zwaarder te benchen, go for it. Doe je het alleen "omdat het moet want standaard etc" kun je beter iets doen wat je wel leuk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Heaget schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 08:41:
[...]

Ik gebruik zelf Whey Isolate van bulk.com. 5g koolhydraten (waarvan 1.4g suiker) op 84g eiwit (per 100g uiteraard). Maar ik weet niet hoe diep je wil micromanagen hiermee, denk dat het verschil tussen 5 en 1 gram suiker te verwaarlozen is in het grote geheel.. Tenzij de rest van je voeding super strict is, je geen enkele cheatmaaltijd eet, en streeft naar aan koolhydraatloos leven? Ik bedoel dit niet negatief, maar vermoed wel dat je misschien teveel waarde hecht een aan paar gram suiker. Je kan misschien beter kijken naar een eiwitpoeder die je lekker vind, en op de lange termijn kan blijven gebruiken zonder dat het je neus uit komt.
In principe heb je of hebben jullie gelijk. Echter, als het even kan en simpel te doen is.. waarom dan kiezen voor de variant met suiker. Drink je het als losse shake dan zijn daar genoeg redenen voor. Maar ik verwerk het met fruit en yoghurt, dus zonder smaakje is zelfs lekkerder. En ja genoeg suikers te vinden, maar dat is allemaal een bewuste keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 08:25

Niku

Alagaesii

Hebben er mensen hier ervaring met de ATX SQS-650 Squat Stands (https://www.fitness-seller.nl/atx-squat-stands-sqs-650/)? Ik denk dat de mensen die er ervaring mee hebben mijn twijfels over de stabiliteit van de squat stands wel weg kunnen nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Squat stands zijn over het algemeen heel stabiel, alleen je moet ze wel gebruiken op de manier hoe ze gemaakt zijn. Als je een volledig squatrack hebt, kun je je barbell met veel meer geweld terug in het rack duwen. Bij squat stands moet je dat met meer beleid doen, anders schuif je de stands weg, of gooi je ze in het ergste geval om. Dat heeft er niet mee te maken dat de stands niet stabiel zijn, maar voornamelijk dat je je barbell er dan gewoon te fanatiek in gooit.

Als je beheerst het gewicht racked en unracked dan zul je geen last hebben van instabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Doctor
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-09 11:51
Heaget schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 16:01:
Squat stands zijn over het algemeen heel stabiel, alleen je moet ze wel gebruiken op de manier hoe ze gemaakt zijn. Als je een volledig squatrack hebt, kun je je barbell met veel meer geweld terug in het rack duwen. Bij squat stands moet je dat met meer beleid doen, anders schuif je de stands weg, of gooi je ze in het ergste geval om. Dat heeft er niet mee te maken dat de stands niet stabiel zijn, maar voornamelijk dat je je barbell er dan gewoon te fanatiek in gooit.

Als je beheerst het gewicht racked en unracked dan zul je geen last hebben van instabiliteit.
Klopt, ik had de SQS-720, maar merkte dat die verbindingsbeugel die je los kan kopen wel relaxed is zodat de stands op gelijke afstand blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:25
Aubergine schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 17:35:
Zijn er mensen hier met een homegym? Wat voor ondervloer hebben jullie?

Wij willen in de berging (met vloerverwarming) een homegym realiseren maar twijfelen over de ondervloer.
Waar hebben jullie uiteindelijk voor gekozen?

Wij hebben ook vloerverwarming waar wij een gym willen gaan bouwen. Maar zijn wel benieuwd of het nog voldoende verwarmt wanneer er van die fitness matten opliggen.

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

jdiezrequejo schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 06:42:
[...]

Wij hebben ook vloerverwarming waar wij een gym willen gaan bouwen. Maar zijn wel benieuwd of het nog voldoende verwarmt wanneer er van die fitness matten opliggen.
Ja, je hebt meer warmtebuffer, maar het verwarmd nog steeds. Iets trager en langzamer wellicht (reagerend op de thermostaat), maar het moet prima gaan.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Weet iemand of het heel vaak in de nacht naar de wc moeten van de creatine overgaat naarmate ik het langer gebruik?
In de nacht moet ik gewoon 5 a 6 keer naar de wc, heel irritant. Ik weet dat dit een bijwerking is van mono, maar hoop echt dat dit alleen in het begin is.
Overdag zit ik rond de 3 a 4 liter vochtinname.

Misschien overstappen naar de HCL variant? Iemand ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekiepoes12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:53
Simbob schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 07:33:
Weet iemand of het heel vaak in de nacht naar de wc moeten van de creatine overgaat naarmate ik het langer gebruik?
In de nacht moet ik gewoon 5 a 6 keer naar de wc, heel irritant. Ik weet dat dit een bijwerking is van mono, maar hoop echt dat dit alleen in het begin is.

Hoeveel creatine neem je per dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-09 07:17

Waarom zou je overdag 3-4 liter vocht tot je nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
poekiepoes12 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 22:01:
[...]

Hoeveel creatine neem je per dag?
Maatschepje mono van 5 gram.

Omdat ik ook veel op racefiets zit drink ik overdag best wel aardig door. Dat icm de koffie op het werk kom ik wel aan ca 3 a 4 liter per dag vocht. Daar zit ook 1 kg Skyr bij.
De laatste paar weken ben ik van 79 kg naar 77,5 kg gegaan terwijl ik ook meer ben gaan eten.

[ Voor 11% gewijzigd door Simbob op 08-03-2025 22:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 18:50
jdiezrequejo schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 06:42:
[...]

Klik PVC. Voor het deadlift gedeelte hebben we een paar matten neergelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Simbob schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 22:09:
[...]

Maatschepje mono van 5 gram.

Omdat ik ook veel op racefiets zit drink ik overdag best wel aardig door. Dat icm de koffie op het werk kom ik wel aan ca 3 a 4 liter per dag vocht. Daar zit ook 1 kg Skyr bij.
De laatste paar weken ben ik van 79 kg naar 77,5 kg gegaan terwijl ik ook meer ben gaan eten.
Bij het beginnen met Creatine zou je juist wat zwaarder moeten worden ivm het vasthouden van vocht.

The best is yet to come

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:07

Superkiwi

Hoi doei

Niet om jullie jaloers te maken; dit is mijn gym nu:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gt9NZDaaaX1ouMPr9LMRXtm6mco=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5OABflKeYYa81HiC1cbjO40F.jpg?f=fotoalbum_large

Iets minder modern dan muscle beach, zeker niet minder leuk :P

7u breakfast
8u gym
9u second breakfast
:*)

[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 10-03-2025 16:43 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget

5-6x per nacht is wel extreem ja, dan gaat heel je nachtrust er ook aan kan ik me zo voorstellen. Welke crea (merk) gebruik je nu? Ik gebruik zelf al een behoorlijke tijd Creapure Creatine van Bulk, dat is ook mono maar ik heb daar veel minder bijwerkingen van dan "normale" mono (zoals bijvoorbeeld hoofdpijn of misselijkheid).

Daarnaast zou ik zeggen, stop met drinken voordat je naar bed gaat. Ik probeer minimaal anderhalf uur voordat ik naar bed ga niets meer te drinken, op een klein slokje water na voor het innemen van pre-sleep supplementen.

Als laatste zou ik zeggen, check je totale vochtinname eens, en kijk of die overeenkomt met je gewicht, lengte, activiteit etc. Ik ben absoluut voor veel water drinken, drink zelf ook zeker 4 liter per dag, maar ik weet dan ook dat ik zoveel nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Zaterdag bijvoorbeeld heb ik voor het laatst wat gedronken rond 17.00 uur. Dat is normaliter zo weer uit je lichaam. Toch moest ik er die nacht nog 2 x eruit.
Een keer extra is nog wel prima, maar in deze mate gaat mijn nachtrust niet ten goede komen.

Gisteren, zondag een Creatine HCL variant laten binnenkomen om te testen. Vanochtend mee begonnen.
De Creatine mono die ik heb staan is de mono van XXL Nutrition.
De Creapure heb ik ook zien staan, maar daar zijn ook veel verhalen over dat je alleen maar voor de merknaam betaald en deze variant een grotere korrel heeft die minder snel oplost.
Maar ik laat me graag verrassen en ga eerst de HCL proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Gebruik je naast creatine juist ook weer iets vocht afdrijvends ? Daarnaast is 4L imho extreem veel?
Ik heb dezelfde creatine, normale mono van XXL. Nergens last van. Ik drink 2 á 2.5L vocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 14:00

Roozzz

Plus ultra

@Simbob ooit wel eens laten checken op diabetes? Typisch symptoom...

Dit is namelijk echt wel heel vaak. Kan me bijna niet voorstellen dat de creatine de oorzaak is. Belletje met de huisarts lijkt me de moeite waard.

[ Voor 13% gewijzigd door Roozzz op 10-03-2025 11:58 ]

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Roozzz schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:57:
@Simbob ooit wel eens laten checken op diabetes? Typisch symptoom...

Dit is namelijk echt wel heel vaak. Kan me bijna niet voorstellen dat de creatine de oorzaak is. Belletje met de huisarts lijkt me de moeite waard.
Normaal heb ik daar geen last van, slaap dan aan 1 stuk.
Als ik van de HCL s nachts niets naar de wc moet weet ik genoeg. Mocht dat ook het geval zijn ga ik een test doen op diabetes.

Google maar eens op Creatine peeing night Reddit, ben niet de enige.

[ Voor 6% gewijzigd door Simbob op 10-03-2025 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 14:00

Roozzz

Plus ultra

Simbob schreef op maandag 10 maart 2025 @ 12:23:
[...]

Normaal heb ik daar geen last van, slaap dan aan 1 stuk.
Als ik van de HCL s nachts niets naar de wc moet weet ik genoeg. Mocht dat ook het geval zijn ga ik een test doen op diabetes.

Google maar eens op Creatine peeing night Reddit, ben niet de enige.
Ah ja, als de oorzaak gevolg relatie zou duidelijk is dan mogelijk wel ja! Zo extreem kende ik hem nog niet.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:34

Vuvuzela

My spire is forming

Weet je wel zeker dat het door creatine komt, op welk moment van de dag neem je het? En misschien drink je niet veel meer in de avond maar eet je nog een halve kg kwark bijvoorbeeld? Als ik dat laatste doe moet ik net iets te vroeg in de ochtend ook plassen.
Verhoog je zout inname? helemaal als je zoveel drinkt. Heb je dorst of drink je gewoon?

[ Voor 5% gewijzigd door Vuvuzela op 10-03-2025 14:31 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Heaget
Vanochtend sinds 2 maanden eindelijk een beetje beweging op de weegschaal! Nu 94.1 kilo. Doel is om tot half juli zoveel mogelijk spiermassa aan te zetten zonder al te veel vet. Daarna contest prep beginnen voor de Ironman in december.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zNh3tstDNRerBITbIrHh799CDTk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wlAM8G4oMEBf736pueU8sWBL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aKdXWfd2iKrHpnWlZzUtSRZFVSc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/40uRRmtR4WLXpJmtFj2IlpMz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R9pklr9kd1G8sS2yH_9a9ObtK7c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vtBd1So40AirmscYVOiKOZKg.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Ik heb in het verleden vaak zogenaamde beginner programma's gedaan zoals Stronglifts, Fierce 5 enz. Probleem daarbij was, dat het na 3-4 maanden meestal voorbij was, als bijna geen progressie en de vorm werd steeds slechter bij hogere gewichten. Ook als ik bijvoorbeeld langzamer gewichten ging verhogen, meer herhalingen doen met lager gewicht, het hielp allemaal niet echt om verder te komen.

Sinds een jaar train ik totaal anders, puur als bodybuilder lower/upper waarbij ik vaak met 2-3 compound oefeningen begin en daarna isolatie. Ik heb hierdoor veel zwakke punten gevonden. Bij mijn benen waren de adductoren, abductoren en de tibialis heel zwak. Bij die eerste twee kon ik niet eens met gewicht een oefening uitvoeren.

Bovenlichaam zijn eigenlijk alle rugspieren zwak en ook de triceps, dat verklaart ook de geringe progressie met benchpress, 40kg lukte mij bijvoorbeeld niet. De afgelopen maanden de focus gelegd op dumbell rows, cable rows (laag en hoog) face pulls. Alle push oefeningen doe ik met dumbells voor meer stabiliteit. Mijn linkerarm is namelijk ook een stuk zwakker en die begint ook steeds meer bij te komen. Inmiddels 8 maanden verder en ik zie nog veel ruimte voor progressie. Ik heb bijvoorbeeld gekozen voor lower/upper, omdat ik mijn benen het belangrijkste vind om te trainen, de show spieren hebben geen prioriteit voor nu. Misschien dat ik over een half jaar voor upper/lower ga als de fundering beter is.

Tenslotte heeft creatine echt een groot verschil voor mij gemaakt. Als chronische zieke is mijn herstelvermogen niet zo groot, maar creatine zorgt er voor dat ik veel beter herstel. Daardoor lukt het mij nu om 4x in de week trainen. Grote stappen in gewicht maak ik niet, meestal 0.5kg en 1kg per week, maar dat is toch heel wat als je dat blijft doen maanden achter elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Zenix schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 23:07:
Ik heb in het verleden vaak zogenaamde beginner programma's gedaan zoals Stronglifts, Fierce 5 enz. Probleem daarbij was, dat het na 3-4 maanden meestal voorbij was, als bijna geen progressie en de vorm werd steeds slechter bij hogere gewichten. Ook als ik bijvoorbeeld langzamer gewichten ging verhogen, meer herhalingen doen met lager gewicht, het hielp allemaal niet echt om verder te komen.

Sinds een jaar train ik totaal anders, puur als bodybuilder lower/upper waarbij ik vaak met 2-3 compound oefeningen begin en daarna isolatie. Ik heb hierdoor veel zwakke punten gevonden. Bij mijn benen waren de adductoren, abductoren en de tibialis heel zwak. Bij die eerste twee kon ik niet eens met gewicht een oefening uitvoeren.

Bovenlichaam zijn eigenlijk alle rugspieren zwak en ook de triceps, dat verklaart ook de geringe progressie met benchpress, 40kg lukte mij bijvoorbeeld niet. De afgelopen maanden de focus gelegd op dumbell rows, cable rows (laag en hoog) face pulls. Alle push oefeningen doe ik met dumbells voor meer stabiliteit. Mijn linkerarm is namelijk ook een stuk zwakker en die begint ook steeds meer bij te komen. Inmiddels 8 maanden verder en ik zie nog veel ruimte voor progressie. Ik heb bijvoorbeeld gekozen voor lower/upper, omdat ik mijn benen het belangrijkste vind om te trainen, de show spieren hebben geen prioriteit voor nu. Misschien dat ik over een half jaar voor upper/lower ga als de fundering beter is.

Tenslotte heeft creatine echt een groot verschil voor mij gemaakt. Als chronische zieke is mijn herstelvermogen niet zo groot, maar creatine zorgt er voor dat ik veel beter herstel. Daardoor lukt het mij nu om 4x in de week trainen. Grote stappen in gewicht maak ik niet, meestal 0.5kg en 1kg per week, maar dat is toch heel wat als je dat blijft doen maanden achter elkaar.
Ik generaliseer, ik weet niet wat voor ziekte je hebt én ik ben geen medisch professional, dat gezegd hebbende ..

Als je niet voorbij 40kg bench kan komen doe je één van deze dingen niet goed:
  • te weinig slapen
  • te weinig eten (kcal/eiwit)
  • te weinig trainen
  • compleet verkeerd de oefening trainen
Bench voor 40kg is een simpele oefening, die laatste kun je uitsluiten. Daarnaast is het een mooie compound oefening, ja je
hebt rug en triceps nodig voor progressie, maar tot 60kg valt dat echt reuze mee anders dan wat je al compound traint met benchpress zelf.

Waar zit je nu op met BP sinds die 8 maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Grappig is ook dat een bodybuilder eigenlijk niet eens focust op kracht maar op spiergroei (theres a difference) ja je wordt gaande weg wel sterker en zal de spier ook moeten blijven prikkelen, maar dat is anders.

Ik vind het dan ook gek dat de zwakheden pas aan het licht kwamen bij een andere manier van trainen zoals traditionele fitness t.o.v. de eerder genoemde stromingen. Ik denk dat die je altijd al hebt gehad namelijk maar dat dat je progressie eerder in de weg stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Mijn bekruipt een beetje het gevoel van overanalyseren. Het is voor ons lastig beoordelen zonder exacte situatie en progressie te kennen, dus het blijft aannames doen. Maar na drie maanden 'vast lopen' en meteen per individuele spier te gaan analyseren en trainen zou ik niet kiezen als route.

Dat zijn dingen die ik in mijn jeugd ook wel geprobeerd heb, het is ook erg interessant, maar je hebt er op de lange termijn weinig aan alles de basis niet goed is. En je verhaal klinkt behoorlijk alsof de basis gewoon niet klopt.

Mag ik vragen wat je voor ziekte hebt wat je herstel remt? Dat helpt ons misschien het een en ander in perspectief te plaatsen. Zonder herstel geen groei namelijk.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
2 weken geleden ben ik overgestapt van Creatine mono naar HCL.
De HCL heb ik in capsulevorm om dat het makkelijker is en omdat het zuur slecht is voor de tanden/wand wangen.
Ook de HCL moet ik vaker naar de wc dan normaal, maar overdag heb ik geen extra behoefte om water te drinken wat met mono wel het geval was.

Maar nu komt het. Mijn andere sport is wielrennen. Met HCL heb ik zoveel spierpijn in de benen, niet normaal meer. Ik train ze niet echt met oefeningen, alleen met fietsen gebruik ik ze.
Mijn bovenbenen waren al groot, maar nu staan ze op ontploffen zo voelt het.
Een foto van voor het fietsen, na het fietsen zijn de aders nog meer zichtbaar en meer opgepompt.

Gaat dit gevoel van mega spierpijn over na een tijdje of dit een eigenschap van creatine, dat de spieren gewoon altijd strak staan qua gevoel.
Met Creatine mono had ik dat gevoel niet echt.
Het rare is verder dat de power waarden wel toegenomen zijn. Ik rijd veel PR's, maar het gevoel is echt 180 graden de negatieve kant op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8bqUUYgBU4ZMMlUiZh6YQBDHdyE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rfNSSTwj7bDh4q7MyBOXqxux.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

True schreef op zondag 23 maart 2025 @ 01:14:
[...]

Ik generaliseer, ik weet niet wat voor ziekte je hebt én ik ben geen medisch professional, dat gezegd hebbende ..

Als je niet voorbij 40kg bench kan komen doe je één van deze dingen niet goed:
  • te weinig slapen
  • te weinig eten (kcal/eiwit)
  • te weinig trainen
  • compleet verkeerd de oefening trainen
Bench voor 40kg is een simpele oefening, die laatste kun je uitsluiten. Daarnaast is het een mooie compound oefening, ja je
hebt rug en triceps nodig voor progressie, maar tot 60kg valt dat echt reuze mee anders dan wat je al compound traint met benchpress zelf.

Waar zit je nu op met BP sinds die 8 maanden?
Ik denk dat je in de eerste zin het eigenlijk al aangeeft. Een aantal weken kritieke toestand op IC, zijn maar weinig mensen die het overleven. Ik kon niks meer, niet eens mijn hand optillen bijvoorbeeld. Het überhaupt zitten in een stoel, koste al maanden revalidatie. Daarnaast nog een jaar revalidatiecentrum met 2x fysio per dag , 3x fitness per week en nog ergotherapie enz. Vervolgens nog twee jaar fysio gym om daarop verder te gaan.

Qua ziektes. Toen ik op de IC kwam had ik astma en collitus ucelrosa, toen ik er weg ging had ik ook nog de ziekte van addison en polyneuropathie erbij gekregen. Gelukkig bleken die uiteindelijk niet chronisch te zijn, maar het herstel koste wel een aantal jaar. De bijnieren maakte geen cortisol meer aan. Daarnaast mis ik ook een aantal organen, waaronder de dikke darm en de galblaas.

Om antwoord te geven op je vragen:
1. Ik heb meer slaap nodig dan 8 uur, dus 9 uur per dag.
2. Ik ben niet meer gaan eten, omdat mijn vetpercentage best hoog ligt (zo'n 30~35%) en ik wil iets minder vet hebben, zodat mijn hormoonhuishouding misschien ook beter gaat worden. Dus ik ben meer bezig met body recomp. De progressie gaat dan iets minder snel, maar dat vind ik prima. Eiwit 2gr per kg
4. Ik train 4x per week dus 2x lower/upper
5. Dit is schema dat ik nu volg:

Lower 1
  • 3x8 Romanian Deadlift / 2x25 Tibialis raise SS
  • 3x8 Goblet Step-Ups Bench met focus op de quads > volgende progressie Bulgarian Split Squats
  • 3x12-15 Cable Leg Extension / 2x25 Calf Raise SS (gebogen en recht)
  • 2x8 Cable Hip Abductor/ Adductor SS
  • Ab-wheel en levitation crunch SS
Lower 2
  • 3x8-15 Barbell Hip Thrust/ 2x25 Tibialis raise SS
  • Goblet Squat > volgende stap belt squat
  • 3x12-15 Cable Leg Curl / 2x25 Calf Raise SS (gebogen en recht)
  • 2x15 Cable Hip Abductor/ Adductor SS
Upper 1
  • 3x5-8 Dumbbell Bench Press
  • 3x5-8 Dumbbell Row
  • 2x8 Dumbell Shoulder Press
  • 2x8 Lat Pulldown
  • 2x8-15 Tricep pushdown / 2x8-15 Seated incline dumbell curl
  • 2x12-15 Dumbbell Fly / 2x12-15 Seated Row High-Pull (reverse flys alternatief)
Upper 2
  • 3x8-12 Dumbbell Bench Press
  • 3x12 Seated Cable Row / 2x8-10 Incline Dumbbell Bench Press SS
  • 2x12 Lat Pulldown
  • 2x8-15 EZ-Bar Skullcrusher / 2x8-15 Bayesian curls SS
  • 2x15 Face pulls
Ik kan niet te zwaar tillen of teveel gewicht op mijn rug hebben, vanwege problemen met de buikwand. Daarom doe ik geen gewone deadlift of squat met zwaar gewicht.

Meestal duren de sessies zo'n twee uur uur met de warming up van 5min op concept2 en daarna nog rek en strek oefeningen. Veel spieren zijn niet bepaald flexibel of kort vanwege het vele liggen in bed.

Maar zoals eerder aangegeven. Ik ben heel tevreden met de progressie die ik maak, of ik nu die 40kg bench press kan is niet meer zo belangrijk voor mij, want dat is het doel niet. Uiteindelijk heeft het alleen zin om je te vergelijken met jezelf. En dan ben ik heel tevreden met de progressie die ik heb gemaakt. Ik denk dat ik nog zo'n half jaar progressie kan maken met de huidige manier van eten en dat ik dan ook op een beter vet percentage zit. Daarna ga ik een langzame bulk doen om progressie te blijven maken.
Gonadan schreef op zondag 23 maart 2025 @ 08:11:
Mijn bekruipt een beetje het gevoel van overanalyseren. Het is voor ons lastig beoordelen zonder exacte situatie en progressie te kennen, dus het blijft aannames doen. Maar na drie maanden 'vast lopen' en meteen per individuele spier te gaan analyseren en trainen zou ik niet kiezen als route.

Dat zijn dingen die ik in mijn jeugd ook wel geprobeerd heb, het is ook erg interessant, maar je hebt er op de lange termijn weinig aan alles de basis niet goed is. En je verhaal klinkt behoorlijk alsof de basis gewoon niet klopt.

Mag ik vragen wat je voor ziekte hebt wat je herstel remt? Dat helpt ons misschien het een en ander in perspectief te plaatsen. Zonder herstel geen groei namelijk.
De basis klopt niet, dat lijkt mij een duidelijk punt in mijn verhaal. En als de basis er niet is, kan je ook niet specifiek voor kracht trainen, waarbij de focus op kracht ligt en niet specifiek op spiermassa. Als je een bepaalde basis spiermassa hebt als gezond persoon, dan kan het goed werken. Maar zonder die basis werken die programma's gewoon niet.
Millie-ano schreef op zondag 23 maart 2025 @ 07:35:
Grappig is ook dat een bodybuilder eigenlijk niet eens focust op kracht maar op spiergroei (theres a difference) ja je wordt gaande weg wel sterker en zal de spier ook moeten blijven prikkelen, maar dat is anders.

Ik vind het dan ook gek dat de zwakheden pas aan het licht kwamen bij een andere manier van trainen zoals traditionele fitness t.o.v. de eerder genoemde stromingen. Ik denk dat die je altijd al hebt gehad namelijk maar dat dat je progressie eerder in de weg stond.
Klopt, de focus ligt nu meer op spiermassa en minder op kracht. Maar uiteindelijk ben je wel sterker aan het worden.

Ik was teveel bezig met de focus op sterker te worden en proberen maar progressie te maken met de grote compound oefeningen, waardoor ik niet door had dat het gewoon kwam door dat ik teveel zwakke plekken had. De meeste mensen hebben wat zwakke plekken, maar bij mij was het zowat alles.

[ Voor 20% gewijzigd door Zenix op 23-03-2025 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Toch maar getest. BP is nu 41 in januari lukte mij dat niet, toen max 37.5kg. Ik ben overigens niet al te groot 1,63 en 69kg om in perspectief te plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Zenix schreef op zondag 23 maart 2025 @ 14:45:
[...]

Ik denk dat je in de eerste zin het eigenlijk al aangeeft. Een aantal weken kritieke toestand op IC, zijn maar weinig mensen die het overleven. Ik kon niks meer, niet eens mijn hand optillen bijvoorbeeld. Het überhaupt zitten in een stoel, koste al maanden revalidatie. Daarnaast nog een jaar revalidatiecentrum met 2x fysio per dag , 3x fitness per week en nog ergotherapie enz. Vervolgens nog twee jaar fysio gym om daarop verder te gaan.

Qua ziektes. Toen ik op de IC kwam had ik astma en collitus ucelrosa, toen ik er weg ging had ik ook nog de ziekte van addison en polyneuropathie erbij gekregen. Gelukkig bleken die uiteindelijk niet chronisch te zijn, maar het herstel koste wel een aantal jaar. De bijnieren maakte geen cortisol meer aan. Daarnaast mis ik ook een aantal organen, waaronder de dikke darm en de galblaas.

Om antwoord te geven op je vragen:
1. Ik heb meer slaap nodig dan 8 uur, dus 9 uur per dag.
2. Ik ben niet meer gaan eten, omdat mijn vetpercentage best hoog ligt (zo'n 30~35%) en ik wil iets minder vet hebben, zodat mijn hormoonhuishouding misschien ook beter gaat worden. Dus ik ben meer bezig met body recomp. De progressie gaat dan iets minder snel, maar dat vind ik prima. Eiwit 2gr per kg
4. Ik train 4x per week dus 2x lower/upper
5. Dit is schema dat ik nu volg:

Lower 1
  • 3x8 Romanian Deadlift / 2x25 Tibialis raise SS
  • 3x8 Goblet Step-Ups Bench met focus op de quads > volgende progressie Bulgarian Split Squats
  • 3x12-15 Cable Leg Extension / 2x25 Calf Raise SS (gebogen en recht)
  • 2x8 Cable Hip Abductor/ Adductor SS
Lower 2
  • 3x8-15 Barbell Hip Thrust/ 2x25 Tibialis raise SS
  • Goblet Squat > volgende stap belt squat
  • 3x12-15 Cable Leg Curl / 2x25 Calf Raise SS (gebogen en recht)
  • 2x15 Cable Hip Abductor/ Adductor SS
Upper 1
  • 3x5-8 Dumbbell Bench Press
  • 3x5-8 Dumbbell Row
  • 2x8 Dumbell Shoulder Press
  • 2x8 Lat Pulldown
  • 2x8-15 Tricep pushdown / 2x8-15 Seated incline dumbell curl
  • 2x12-15 Dumbbell Fly / 2x12-15 Seated Row High-Pull (reverse flys alternatief)
Upper 2
  • 3x8-12 Dumbbell Bench Press
  • 3x12 Seated Cable Row / 2x8-10 Incline Dumbbell Bench Press SS
  • 2x12 Lat Pulldown
  • 2x8-15 EZ-Bar Skullcrusher / 2x8-15 Bayesian curls SS
  • 2x15 Face pulls
Ik kan niet te zwaar tillen of teveel gewicht op mijn rug hebben, vanwege problemen met de buikwand. Daarom doe ik geen gewone deadlift of squat met zwaar gewicht.

Meestal duren de sessies zo'n twee uur uur met de warming up van 5min op concept2 en daarna nog rek en strek oefeningen. Veel spieren zijn niet bepaald flexibel of kort vanwege het vele liggen in bed.

Maar zoals eerder aangegeven. Ik ben heel tevreden met de progressie die ik maak, of ik nu die 40kg bench press kan is niet meer zo belangrijk voor mij, want dat is het doel niet. Uiteindelijk heeft het alleen zin om je te vergelijken met jezelf. En dan ben ik heel tevreden met de progressie die ik heb gemaakt. Ik denk dat ik nog zo'n half jaar progressie kan maken met de huidige manier van eten en dat ik dan ook op een beter vet percentage zit. Daarna ga ik een langzame bulk doen om progressie te blijven maken.

[...]

De basis klopt niet, dat lijkt mij een duidelijk punt in mijn verhaal. En als de basis er niet is, kan je ook niet specifiek voor kracht trainen, waarbij de focus op kracht ligt en niet specifiek op spiermassa. Als je een bepaalde basis spiermassa hebt als gezond persoon, dan kan het goed werken. Maar zonder die basis werken die programma's gewoon niet.

[...]

Klopt, de focus ligt nu meer op spiermassa en minder op kracht. Maar uiteindelijk ben je wel sterker aan het worden.

Ik was teveel bezig met de focus op sterker te worden en proberen maar progressie te maken met de grote compound oefeningen, waardoor ik niet door had dat het gewoon kwam door dat ik teveel zwakke plekken had. De meeste mensen hebben wat zwakke plekken, maar bij mij was het zowat alles.
Als ik dit zo allemaal lees denk ik dat je misschien wel te veel traint. Ga eens naar 3x per week maximaal 4 à 5 oefeningen per sessie. Minimaal 1 dag rust er tussen.

Persoonlijk zou ik in jouw situatie helemaal geen online adviezen opnemen maar naar een persoonlijke professional gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Simbob schreef op zondag 23 maart 2025 @ 14:24:
2 weken geleden ben ik overgestapt van Creatine mono naar HCL.
De HCL heb ik in capsulevorm om dat het makkelijker is en omdat het zuur slecht is voor de tanden/wand wangen.
Ook de HCL moet ik vaker naar de wc dan normaal, maar overdag heb ik geen extra behoefte om water te drinken wat met mono wel het geval was.

Maar nu komt het. Mijn andere sport is wielrennen. Met HCL heb ik zoveel spierpijn in de benen, niet normaal meer. Ik train ze niet echt met oefeningen, alleen met fietsen gebruik ik ze.
Mijn bovenbenen waren al groot, maar nu staan ze op ontploffen zo voelt het.
Een foto van voor het fietsen, na het fietsen zijn de aders nog meer zichtbaar en meer opgepompt.

Gaat dit gevoel van mega spierpijn over na een tijdje of dit een eigenschap van creatine, dat de spieren gewoon altijd strak staan qua gevoel.
Met Creatine mono had ik dat gevoel niet echt.
Het rare is verder dat de power waarden wel toegenomen zijn. Ik rijd veel PR's, maar het gevoel is echt 180 graden de negatieve kant op.

[Afbeelding]
Nee die 'pomp' is met creatine gewoon veel heftiger. Met duursporten zou ik er van wegblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

True schreef op zondag 23 maart 2025 @ 16:50:
[...]

Als ik dit zo allemaal lees denk ik dat je misschien wel te veel traint. Ga eens naar 3x per week maximaal 4 à 5 oefeningen per sessie. Minimaal 1 dag rust er tussen.

Persoonlijk zou ik in jouw situatie helemaal geen online adviezen opnemen maar naar een persoonlijke professional gaan.
3x full-body heb ik een tijd gedaan, maar dan heb ik meer moeite met herstel. PPL één keer per week kan ik nog overwegen als ik merk dat herstel lastiger gaat worden. Elke 5-6 weken neem ik sowieso deload week en die heb ik ook wel nodig.

Achteraf had ik misschien meer professionele hulp moeten inschakelen. Ook al heb ik best veel hulp gehad van sport fysiotherapie. Maar op dit moment zie ik geen noodzaak, want ik maak progressie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Zenix schreef op zondag 23 maart 2025 @ 17:00:
[...]

3x full-body heb ik een tijd gedaan, maar dan heb ik meer moeite met herstel. PPL één keer per week kan ik nog overwegen als ik merk dat herstel lastiger gaat worden. Elke 5-6 weken neem ik sowieso deload week en die heb ik ook wel nodig.

Achteraf had ik misschien meer professionele hulp moeten inschakelen. Ook al heb ik best veel hulp gehad van sport fysiotherapie. Maar op dit moment zie ik geen noodzaak, want ik maak progressie.
Over je progressie, die 41kg die je vandaag getest hebt is dat 1RM of een volledige set van 8 reps? En hoe was dat 8 maanden geleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

True schreef op zondag 23 maart 2025 @ 19:27:
[...]

Over je progressie, die 41kg die je vandaag getest hebt is dat 1RM of een volledige set van 8 reps? En hoe was dat 8 maanden geleden?
Dat is 1RM, kleine 8 maanden geleden was dat 32kg. Hiervoor heb ik dus ook andere programma's gevolgd, zoals eerder aangegeven. Niet altijd even consistent als het afgelopen jaar, maar ik kan mij nog herinneren dat ik ook moeite had met een lege bar van 20kg.

Als gaat om onderlichaam, bijvoorbeeld de Romanian Deadlift zit inmiddels op 61kg, dat was toen 30kg 8 reps.

Daarnaast ben ik ook wat vet kwijtgeraakt en tegelijkertijd ben ik wat 2kg zwaarder geworden, dus heb wel wat spiermassa erbij gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Zenix schreef op zondag 23 maart 2025 @ 20:43:
[...]

Dat is 1RM, kleine 8 maanden geleden was dat 32kg. Hiervoor heb ik dus ook andere programma's gevolgd, zoals eerder aangegeven. Niet altijd even consistent als het afgelopen jaar, maar ik kan mij nog herinneren dat ik ook moeite had met een lege bar van 20kg.

Als gaat om onderlichaam, bijvoorbeeld de Romanian Deadlift zit inmiddels op 61kg, dat was toen 30kg 8 reps.

Daarnaast ben ik ook wat vet kwijtgeraakt en tegelijkertijd ben ik wat 2kg zwaarder geworden, dus heb wel wat spiermassa erbij gekregen.
Ik zou serieus snijden in de frequentie van het trainen van de spiergroepen, zeker als je deload nodig hebt elke 6 weken met deze progressie (te weinig). Ga eens een week of vier lang maar twee dagen per week trainen dan heb je meer rust en herstel.

Als je progressie je niet boeit en het gewoon leuk vind om te doen, zou ik ook aanraden terug te gaan naar 3x/week. Je traint met 2u/sessie gewoon echt wel heel veel wat veel energie kost en wat ook veel rust kost. Door het gebrek aan progressie en je verhaal denk ik dat je gewoon te weinig rust en herstel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

True schreef op zondag 23 maart 2025 @ 20:52:
[...]

Ik zou serieus snijden in de frequentie van het trainen van de spiergroepen, zeker als je deload nodig hebt elke 6 weken met deze progressie (te weinig). Ga eens een week of vier lang maar twee dagen per week trainen dan heb je meer rust en herstel.

Als je progressie je niet boeit en het gewoon leuk vind om te doen, zou ik ook aanraden terug te gaan naar 3x/week. Je traint met 2u/sessie gewoon echt wel heel veel wat veel energie kost en wat ook veel rust kost. Door het gebrek aan progressie en je verhaal denk ik dat je gewoon te weinig rust en herstel hebt.
Progressie is wel belangrijk maar snelle progressie is niet realistich voor mij. De deload na 5-6 weken heb ik ook nodig met 3x trainen. Met 2x trainen ben ik begonnen, maar dan is de frequentie te weinig en maakte ik nog minder progressie. Ik ken mijn lichaam door het ziek zijn behoorlijk goed, maar probeer wel de limieten elke keer iets te verleggen.

Zit natuurlijk ook een half uur rekken en strekken in die tijd. Dus puur de training is 1,5 uur.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Voor diegene die nog Whey willen hebben, Kruidvat heeft goede aanbieding, vooral bij deze twee:
https://www.kruidvat.nl/k...et-vanillesmaak/p/3748928
https://www.kruidvat.nl/k...et-aardbeismaak/p/3749061

De vanille smaak vind ik wel lekker. Aardbei geen ervaring mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Zenix op 29-03-2025 23:00 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Heaget
Zo na 2.5 maand slapeloosheid eindelijk weer goed kunnen slapen. Ziet het meteen terug in mn fysiek, veel voller weer, zie ook het verschil tussen beide back double biceps, daar zit ongeveer 10 dagen tussen. Echt insane, en ook hieruit blijkt maar weer, fix eerst je essentials. Slaap, voeding, beweging (stappen), water, workouts. Als deze niet goed zijn kun je supplementen slikken tot je portemonnee leeg is, gaat niets uitmaken.

Volgende stap voor mij is om mn maag/darmwerking te verbeteren zodat ik mn kcal op kan gaan schroeven en alles kan blijven verteren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R9pklr9kd1G8sS2yH_9a9ObtK7c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vtBd1So40AirmscYVOiKOZKg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GSVOG-2A-EqDdz456ki-QBOgOP0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZAAySHYyakoKv47etEHe2zzU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SdN8jRGX4x71OmnOMkSn4QOgkSA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R7TTkLIAs6oHQ4poc55zXdl3.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoga
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 22:16
Zenix schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 20:19:
Voor diegene die nog Whey willen hebben, Kruidvat heeft goede aanbieding, vooral bij deze twee:
https://www.kruidvat.nl/k...et-vanillesmaak/p/3748928
https://www.kruidvat.nl/k...et-aardbeismaak/p/3749061

De vanille smaak vind ik wel lekker. Aardbei geen ervaring mee.
Ingredientendeclaratie
Wei-Eiwit (Concentraat & Isolaat) (MELK), Verdikkingsmiddel (Guarpitmeel), Aroma, Emulgator (Zonnebloemlecithine), Kleurstof (Bietenrood), Zoetstof (Sucralose)

Ik haal stukje kaas bij de boer en vroeg hem wat is wei?

Een afval product bij het kaasmaken en dat voeren wij aan de varkens, tja

Maar goed ik ben een yogi slank en soepel... geen behoefte aan te grote spieren.

Iedereen zijn eigen uitdaging, als de handstand lukt post ik een foto

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Heaget
Zonder direct een hele discussie te ontketenen vraag ik me af waarom je deze reactie plaatst? Iemand geeft een tip over een eiwit supplement, maar die hoef je niet te gebruiken. Zeker niet als je het niet nodig hebt. In je reactie lees ik toch een soort van afkeurende houding naar het gebruik van een eiwit supplement, of interpreteer ik het verkeerd?

Heb je naast het behalen van een handstand nog andere (Yoga) gerelateerde doelen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Johan Bogle
Bespreek die dan vooral in het grote yoga topic

Dit is het spierballentopic 💪💪

[ Voor 29% gewijzigd door Johan Bogle op 31-03-2025 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoga
Heaget schreef op maandag 31 maart 2025 @ 19:32:
Zonder direct een hele discussie te ontketenen vraag ik me af waarom je deze reactie plaatst? Iemand geeft een tip over een eiwit supplement, maar die hoef je niet te gebruiken. Zeker niet als je het niet nodig hebt. In je reactie lees ik toch een soort van afkeurende houding naar het gebruik van een eiwit supplement, of interpreteer ik het verkeerd?

Heb je naast het behalen van een handstand nog andere (Yoga) gerelateerde doelen?
Ik maak me vooral zorgen over de zoetstoffen die je er bij krijgt..

Zelf ben ik bij boekweit uitgekomen als complete eiwitbron, wel bij ecoplaza halen want de supers gooien er weer suiker bij

Zoetstoffen ontregelen mijn maag en darmen

Ik ben tientallen jaren mank en krom rondgekomen, een oud ongeluk had ik verdrongen, nu 10 jaar bezig om al dat trauma te herstellen en gaat nu beter dan 20jr eerder.

Naast voeding keto no sugar...

Spierlengte en spierontspanning want alle shit zit vast in gespannen spieren en zenuwbanen

Weet wat je eet diversiteit in de verschillende voedingsstoffen is essentieel voor de werking van je organen.

Maar suikers are killing for me, minimaal 2 dagen down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 16:10
yoga schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:08:
[...]
Zelf ben ik bij boekweit uitgekomen als complete eiwitbron, wel bij ecoplaza halen want de supers gooien er weer suiker
Volgens mij zijn er tig andere locaties waar je ook boekweit kan halen zonder toevoegingen en zonder de ‘Ekoplaza’ uplift…. Leuk dat er een ekoplaza winkel is voor ‘gemak’ maar je weet dat de producten die je daar koopt een keer extra over de kop gaan vanwege het EkoPlaza logo… maarja dit is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoga
kiefty14 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 21:21:
[...]

Volgens mij zijn er tig andere locaties waar je ook boekweit kan halen zonder toevoegingen en zonder de ‘Ekoplaza’ uplift…. Leuk dat er een ekoplaza winkel is voor ‘gemak’ maar je weet dat de producten die je daar koopt een keer extra over de kop gaan vanwege het EkoPlaza logo… maarja dit is mijn mening.
Tja maar biologisch en zeker niet de producten die ik graag heb.

Wat is duur? Voor eerlijk gezond eten, ik denk dat me hersens ook beter gaan zonder gif

Maar goed jullie worden wel groot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

yoga schreef op maandag 31 maart 2025 @ 19:10:
[...]

Ingredientendeclaratie
Wei-Eiwit (Concentraat & Isolaat) (MELK), Verdikkingsmiddel (Guarpitmeel), Aroma, Emulgator (Zonnebloemlecithine), Kleurstof (Bietenrood), Zoetstof (Sucralose)

Maar goed ik ben een yogi slank en soepel... geen behoefte aan te grote spieren.

Iedereen zijn eigen uitdaging, als de handstand lukt post ik een foto
Het is een goede aanbieding met 23gr eiwit per 30g ook een goede verhouding. Daarnaast hoor ik graag welke boer dat is, want als ik bij hem wei kan krijgen voor minder dan dat bedrag, dan koop ik dat graag. Voeg ik nog wat cacaopoeder toe en dan is het ook lekker. Ik voel mij niet te goed voor goed varkensvoer.

Met krachtsport hoef je niet perse grote spieren te hebben, je kan ook relatief weinig spieren hebben maar juist heel krachtig zijn. Neem bijvoorbeeld Anatoly https://www.youtube.com/@vladimirfitness die gast is niet al te groot, maar wel sterk, explosief en die handstand kan die ook.

Veel mensen die krachtsport doen, die houden zich ook bezig met mobiliteit en flexibiliteit, maar dat is natuurlijk secundair.
yoga schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:08:
[...]

Ik maak me vooral zorgen over de zoetstoffen die je er bij krijgt..

Zelf ben ik bij boekweit uitgekomen als complete eiwitbron, wel bij ecoplaza halen want de supers gooien er weer suiker bij

Zoetstoffen ontregelen mijn maag en darmen

Ik ben tientallen jaren mank en krom rondgekomen, een oud ongeluk had ik verdrongen, nu 10 jaar bezig om al dat trauma te herstellen en gaat nu beter dan 20jr eerder.

Naast voeding keto no sugar...

Spierlengte en spierontspanning want alle shit zit vast in gespannen spieren en zenuwbanen

Weet wat je eet diversiteit in de verschillende voedingsstoffen is essentieel voor de werking van je organen.

Maar suikers are killing for me, minimaal 2 dagen down...
Je hebt ook whey zonder smaak en dus zonder zoetstoffen. En je hebt ook whey isolaat, zonder lactose, dus nog beter voor darmen en maag.

Boekeiwit kan je toch niet serieus nemen, daar zit maar 8gram in per 100gram.
https://www.ekoplaza.nl/n...oduct/boekweit-0001098813
Per 500gram heb je het dan over 40 gram eiwit, dat is 60gram whey.

In de aanbieding die ik linkte heb je het dan over 1875gram eiwit in 2.5kg, daar heb je 23kg boekeiwit voor nodig https://www.ekoplaza.nl/n...oduct/boekweit-0001098813 dus 46 zakken van 500gram dat kost dus 128 euro.

Whey koop je als goedkope complete eiwit bron. In plaats van boekeiwit kan je dan beter eieren kopen, zelfs de biologische zijn dan een goedkopere optie.

De meeste krachtsporters gebruiken een combinatie van verschillende eiwitten, dus melk, whey, eieren, yoghurt, kwark en vlees hoofdzakelijk, met daarnaast nog wat plantaardige eiwitten, bijvoorbeeld van havermout.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
yoga schreef op maandag 31 maart 2025 @ 19:10:
[...]

Je schrijft het ook wel erg negatief op. Het is geen afvalproduct, maar een bijproduct. Het is dus iets dat over blijft tijdens het maken van kaas. Drogen en dat is wei. Niks afval aan.

Bovendien krijg je echt niet zomaar “te grote” spieren, daar moet je echt jarenlang heel intensief voor sporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Zelf gebruik de Isolaat van HSN, 93%

https://www.hsnstore.eu/b.../100-whey-protein-isolate

Kost ook een stuk minder dan in NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat er genoeg krachtsporters zijn die ook het belang van yoga/flexibel zijn inzien en daarvoor oefeningen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 15:11
Simbob schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 06:07:

Lijkt uit Spanje te komen? Maar tijdens afrekenen de melding: "You have to provide a valid ID to issue an invoice since your order will have to go through Customs" :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
E2TK schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 10:12:
[...]

Lijkt uit Spanje te komen? Maar tijdens afrekenen de melding: "You have to provide a valid ID to issue an invoice since your order will have to go through Customs" :|
offtopic:
je kan bovenin je locatie veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
E2TK schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 10:12:
[...]

Ik moest alleen een VAT ID invullen tijdens de registratie en heb daar gewoon een getal ingevuld.
Daarover ook een ticket ingeschoten. VAT ID is alleen voor bedrijven blijkt.

Denk ook aan de codes die je kan invullen voor gratis sups
https://www.hsnstore.eu/hsn-coupons

[ Voor 9% gewijzigd door Simbob op 01-04-2025 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoga

Wederom zoetstof:

Overzicht
Sucralose is een laagcalorische, kunstmatige zoetstof die wordt vervaardigd door een gecontroleerde chlorering van sacharose, en die 500 tot 600 maal zo zoet is als suiker

Waarom?

Ik blijf bij mijn boekweit papje eventueel beetje honing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoga
Zenix schreef op maandag 31 maart 2025 @ 22:04:
[...]

Het is een goede aanbieding met 23gr eiwit per 30g ook een goede verhouding. Daarnaast hoor ik graag welke boer dat is, want als ik bij hem wei kan krijgen voor minder dan dat bedrag, dan koop ik dat graag. Voeg ik nog wat cacaopoeder toe en dan is het ook lekker. Ik voel mij niet te goed voor goed varkensvoer.

Met krachtsport hoef je niet perse grote spieren te hebben, je kan ook relatief weinig spieren hebben maar juist heel krachtig zijn. Neem bijvoorbeeld Anatoly https://www.youtube.com/@vladimirfitness die gast is niet al te groot, maar wel sterk, explosief en die handstand kan die ook.

Veel mensen die krachtsport doen, die houden zich ook bezig met mobiliteit en flexibiliteit, maar dat is natuurlijk secundair.

[...]

Je hebt ook whey zonder smaak en dus zonder zoetstoffen. En je hebt ook whey isolaat, zonder lactose, dus nog beter voor darmen en maag.

Boekeiwit kan je toch niet serieus nemen, daar zit maar 8gram in per 100gram.
https://www.ekoplaza.nl/n...oduct/boekweit-0001098813
Per 500gram heb je het dan over 40 gram eiwit, dat is 60gram whey.

In de aanbieding die ik linkte heb je het dan over 1875gram eiwit in 2.5kg, daar heb je 23kg boekeiwit voor nodig https://www.ekoplaza.nl/n...oduct/boekweit-0001098813 dus 46 zakken van 500gram dat kost dus 128 euro.

Whey koop je als goedkope complete eiwit bron. In plaats van boekeiwit kan je dan beter eieren kopen, zelfs de biologische zijn dan een goedkopere optie.

De meeste krachtsporters gebruiken een combinatie van verschillende eiwitten, dus melk, whey, eieren, yoghurt, kwark en vlees hoofdzakelijk, met daarnaast nog wat plantaardige eiwitten, bijvoorbeeld van havermout.
https://www.nellesteijn.nl/

Elke kaasboer houdt whey over tijdens kaas productie.

Ik heb vooral problemen met wat erbij komt.

Slechte vetten en zoetstoffen...
Mijn darmen trekken die shit niet!

Wat vinden jullie van rauwe melk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

HSN is goed spul. Ik koop overal whey, of het nou van de boer komt, kruidvat, myprotein, bulkpowders of HSN. Waar goedkope whey is bestel ik.

Tijdje geleden zelfs 50kg gekocht bij myprotein voor 11,5 per kg. Ik koop nooit whey als het te duur is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

yoga schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 12:38:
[...]

Wederom zoetstof:

Overzicht
Sucralose is een laagcalorische, kunstmatige zoetstof die wordt vervaardigd door een gecontroleerde chlorering van sacharose, en die 500 tot 600 maal zo zoet is als suiker

Waarom?

Ik blijf bij mijn boekweit papje eventueel beetje honing.
In die link staat specifiek de versie zonder zoetstof. Kijk eens naar de ingrediënten. 1gr suiker en 1gr vet per 100gram.

Honing is ook gewoon suiker.

[ Voor 6% gewijzigd door Zenix op 01-04-2025 17:49 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
@yoga waar wil je nu heen met je posts? Ben je naar iets opzoek waar JOUW darmen wel tegen kunnen of kom je vooral ranten op Whey + gebruikers van whey. Los van je achtergrond. Bestaat er een mogelijkheid dat jouw inname gewoon te hoog is geweest en je darmen daarop reageerden? Je hebt genoeg eiwitbronnen ook in poedervorm uit erwt of ei, en varianten zonder zoetstof. Wordt stuk minder lekker, maar wel toepasbaar om bijvoorbeeld pannekoek of brood mee te maken.

offtopic:
Als je het hebt over rauwe melk dan vind ik dat weer een niche. Niet heel gangbaar en de voordelen niet persé opwegen tegen of de nadelen of de wel gangbare beschikbare producten. En gaan daarmee ook denk ik richting offtopic t.o.v. krachtsport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoga
Millie-ano schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 15:56:
@yoga waar wil je nu heen met je posts? Ben je naar iets opzoek waar JOUW darmen wel tegen kunnen of kom je vooral ranten op Whey + gebruikers van whey. Los van je achtergrond. Bestaat er een mogelijkheid dat jouw inname gewoon te hoog is geweest en je darmen daarop reageerden? Je hebt genoeg eiwitbronnen ook in poedervorm uit erwt of ei, en varianten zonder zoetstof. Wordt stuk minder lekker, maar wel toepasbaar om bijvoorbeeld pannekoek of brood mee te maken.

offtopic:
Als je het hebt over rauwe melk dan vind ik dat weer een niche. Niet heel gangbaar en de voordelen niet persé opwegen tegen of de nadelen of de wel gangbare beschikbare producten. En gaan daarmee ook denk ik richting offtopic t.o.v. krachtsport.
Ik had beter niet kunnen reageren, sorrie

Ik maak me zorgen over de zoetstoffen, naar mijn mening zijn die voor niemand gezond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomoth
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-09 17:25
Millie-ano schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 15:56:
Ergens kan ik Yoga wel volgen, als je kijkt naar onze voeding is het tegenwoordig behoorlijk bewerkt allemaal. Veel sporters kijken daar denk ik met een meer kritische blik naar en kiezen meer gezonde, onbewerkte producten. Maar supplementen (over bewerkt gesproken) vliegen als warme broodjes over de toonbank, terwijl je eigenlijk geen idee hebt wat er allemaal in gestopt wordt. Kan me herinneren dat Body & Fit jaren geleden ook door het stof moest omdat er toch niet precies zoveel % eiwit in zat als ze claimden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Tomoth schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 17:40:
[...]

Ergens kan ik Yoga wel volgen, als je kijkt naar onze voeding is het tegenwoordig behoorlijk bewerkt allemaal. Veel sporters kijken daar denk ik met een meer kritische blik naar en kiezen meer gezonde, onbewerkte producten. Maar supplementen (over bewerkt gesproken) vliegen als warme broodjes over de toonbank, terwijl je eigenlijk geen idee hebt wat er allemaal in gestopt wordt. Kan me herinneren dat Body & Fit jaren geleden ook door het stof moest omdat er toch niet precies zoveel % eiwit in zat als ze claimden.
Ik zeg niet dat ik hem niet begrijp. Ik vind zijn insteek en manier van posten alleen niet zo prettig. Naast dat ik dit er niet het topic voor vind. Maar dat ben ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomoth
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-09 17:25
Millie-ano schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 18:49:
[...]

Ik zeg niet dat ik hem niet begrijp. Ik vind zijn insteek en manier van posten alleen niet zo prettig. Naast dat ik dit er niet het topic voor vind. Maar dat ben ik.
Die kan ik zeker snappen, de toon is wel bijzonder vind ik ook.
Pagina: 1 ... 121 ... 124 Laatste

Let op:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.