Het Krachtsport Topic - Deel 1 Overzicht

Pagina: 1 ... 117 ... 124 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-01 11:05
True schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 13:30:
[...]

offtopic:
NFI, maar ik ga je niet reageren op je DM over iets wat prima in dit topic past.
Noted. Zie (pagina terug) vorige post.

[ Voor 7% gewijzigd door Crust op 12-04-2024 16:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12:22
Dean Martin schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 14:33:
[...]

Benchen zonder spotters in je eigen gym lijkt me niet het beste idee.
Squat kun je nog afwerpen, bench.......
mwah. Hoewel niet heel comfortabel, heb ik me beide keren dat het misging met 100+ toch gered in een lege gym. Gewoon het gewicht van je af laten rollen of via de zijkanten eraf (heb de gewichten er altijd los op)

Plus, zonder echt helemaal tot het gaatje te gaan kan je ook prima beter worden in bench. Ik heb twee fails in 15 jaar of zo.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Nu ik niet kan trainen voor de 2e week op rij even dacht ik even op t forum te neuzen.

Eerst kreeg ik last van mij glutes. Zaten helemaal vast. veel massages van moeder de vrouw brachten wel wat verlichting maar toen ging mijn onderrug ook pijn doe. Na een bezoek aan de fysio en een pijlijke behandeling was ik daar van af. Zij het niet dat een paar dagen later toen ik dacht weer te gaan trainen ik van het ene op andere moment last kreeg van mijn rechter schouder. bursitis blijkt. kan niet eens mijn arm optillen boven mijn tepels :-) vele brufen en wat rust. en op mijn rug slapen want ik ben ene buislaper en dat is de voornaamste oorzaak van de ontsteking door met armen onder het kussen te slapen.

Heb wel een maand geleden die 100kg snatch gedaan. Zat nog wat meer in maar dat komt wel na mijn herstel.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Dean Martin schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 14:33:
[...]

Benchen zonder spotters in je eigen gym lijkt me niet het beste idee.
Squat kun je nog afwerpen, bench.......
Ja kan toch ook wat minder gewicht doen en wat meer reps? Dat doe ik trouwens met meer oefeningen, heb het idee dat mijn houding dan ook beter is / een oefening beter kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
HyperTrophy schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 14:00:
[...]

Deze van de decathlon was destijds 150 euro. Werkt prima, geen pulley btw

[Afbeelding]
Deze ook gehad, was inderdaad prima. Helaas na corona 250€ geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Met thuis benchen ga ja praktisch nooit voor je 1rm max.

En met losse plates, zonder collar heb je een mooie fail safe.

En als het echt misgaat heb je altijd nog een lonely roll of shame (niemand die het ziet) :)

Maar eerlijk is eerlijk, de spotters zijn niet bijster lang bij dit rack. Maar er zijn wel alternatieven.

[ Voor 19% gewijzigd door HyperTrophy op 12-04-2024 23:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Expanse
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 25-06-2024
Vandaag een PR met bankdrukken 181kgx1 maat van mij 72kg drukte 145kg vandaag.
Heb wel een carb load dag zit vandaag op 704 gram koolhydraten 35 gram vet en 151 gram eiwit.

[ Voor 70% gewijzigd door Expanse op 14-04-2024 21:13 ]

мы идем к победе

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:50
Expanse schreef op zondag 14 april 2024 @ 21:07:
maat van mij 72kg drukte 145kg vandaag
Impressive!

Ik ben nooit boven de 100kg uitgekomen (weeg zelf 75kg). Althans, voor reps. 1RM nooit getest bij bench press.
Maar op de een of andere manier ligt daar een (mentale) drempel ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

PdeBie schreef op zondag 14 april 2024 @ 21:53:
[...]

Impressive!

Ik ben nooit boven de 100kg uitgekomen (weeg zelf 75kg). Althans, voor reps. 1RM nooit getest bij bench press.
Maar op de een of andere manier ligt daar een (mentale) drempel ofzo.
ik Ben zelf nooit boven de 90kg bench press uitgekomen (woog toen ook wel iets van 75-80 kilo gok ik)

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
Expanse schreef op zondag 14 april 2024 @ 21:07:
Vandaag een PR met bankdrukken 181kgx1 maat van mij 72kg drukte 145kg vandaag.
Heb wel een carb load dag zit vandaag op 704 gram koolhydraten 35 gram vet en 151 gram eiwit.
Klinkt alsof je die testosteron echt hard nodig had 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expanse
Dean Martin schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 15:15:
[...]

Dat is wat ik bedoel met spotters.
Maar hierboven heeft dat niet.
Benchen kan prima zonder spotter. Of hebben we het over maximaal gaan 1rm's?

мы идем к победе

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expanse
Johan Bogle schreef op maandag 15 april 2024 @ 08:32:
[...]
Klinkt alsof je die testosteron echt hard nodig had 😂
Dat staat er volledig buiten.

мы идем к победе

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Expanse schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 12:38:
[...]
Benchen kan prima zonder spotter. Of hebben we het over maximaal gaan 1rm's?
Hij heeft het over de sidebars in een homegym ;)
Better safe than sorry.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Superkiwi schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 13:53:
[...]

Hij heeft het over de sidebars in een homegym ;)
Better safe than sorry.
In een homegym ben ik het schreeuwend eens. Het hoeft maar één keer mis te gaan, je hand glijdt weg om wat voor reden, kramp of wat dan ook en je partner vind je een paar uur later pas als die thuis komt.
Bij mij staan de sidebars ook op de hoogte dat ik eerder mijn borst raak met de bar dan de sidebars, maar mijn nek is veilig. In het uiterste geval kan ik gewoon drie uur blijven liggen als ik niet de mobiliteit en lenigheid zou hebben om er onder uit te kruipen of de kracht zou hebben om 'm van mij af te rollen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Better safe than sorry. Lekker DB press ivm bench press voor hypertrophy. Stretch over weight.

xxx team full rom :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoht93
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:55
Thuis doe ik ook allen db bench ondanks dat ik wel een barebell heb. Daarom ook 0.5kg gewichten gekocht voor de dumbell zodat de progressie stappen wat minder groot zijn.

Helaas door wat andere lichamelijke krachten minder kunnen trainen en van 29kg per arm terug naar 22.5kg, en 5kg spiermassa verloren in korte tijd maar hopelijk is dat er weer snel bij te trainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:08
True schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 14:36:
[...]

In een homegym ben ik het schreeuwend eens. Het hoeft maar één keer mis te gaan, je hand glijdt weg om wat voor reden, kramp of wat dan ook en je partner vind je een paar uur later pas als die thuis komt.
Bij mij staan de sidebars ook op de hoogte dat ik eerder mijn borst raak met de bar dan de sidebars, maar mijn nek is veilig. In het uiterste geval kan ik gewoon drie uur blijven liggen als ik niet de mobiliteit en lenigheid zou hebben om er onder uit te kruipen of de kracht zou hebben om 'm van mij af te rollen.
De rol of shame kan ook toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Arjantje72 schreef op zondag 28 april 2024 @ 09:04:
[...]

De rol of shame kan ook toch?
Ik wil je dat wel zien doen als jij een spier scheurt en je barbell valt in je laatste oefening op je nek/hals.

Ik vind dat je met je leven speelt als je in een homegym (of 24/7 gym op rustige momenten in je eentje) bankdrukt met een barbell zonder sidebars.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

De guillotine press Darwin award. Revolutionair in de burgerij.

[ Voor 31% gewijzigd door Tatsu op 28-04-2024 11:41 ]

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
True schreef op zondag 28 april 2024 @ 11:28:
[...]

Ik wil je dat wel zien doen als jij een spier scheurt en je barbell valt in je laatste oefening op je nek/hals.

Ik vind dat je met je leven speelt als je in een homegym (of 24/7 gym op rustige momenten in je eentje) bankdrukt met een barbell zonder sidebars.
Dat klinkt een beetje overdreven. Als je een beetje weet waar je limieten liggen kan je dat best alleen doen. Ik bench eigenlijk altijd alleen, ja er is altijd iemand in de gym, maar een spotter heb ik nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19:38
Heeft iemand nog tips voor degelijke maar relatief goedkope accesoires voor een kabel systeem.

Ik zoek dus zoiets erbij welke ik dan kan bevestigen aan een lat pully systeem Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aHwUzNC7SA1ry-VgY5WlyjbJgVQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EF2LgBygfGQSijReG3t9eeN7.jpg?f=user_large

Maar die ik zelf kan vinden kosten al snel 60 euro voor een stang met wat gaatjes. Op AliExpress zie je ze voor onder de 10 dollar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
WasBak schreef op zondag 28 april 2024 @ 11:58:
[...]

Dat klinkt een beetje overdreven. Als je een beetje weet waar je limieten liggen kan je dat best alleen doen. Ik bench eigenlijk altijd alleen, ja er is altijd iemand in de gym, maar een spotter heb ik nooit.
Same here. Bench al 15 jaar alleen en nog nooit spotter of sidebars NODIG gehad. Spotter kan soms handig zijn als ik eens echt tot het gaatje wil gaan, maar dat is zeker niet elke training en kan prima zonder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 17:04
Heb hier achter in de tuin wel is alleen met een bp 70 kg op me borst gelegen. Niet fijn. Even er af rollen lukte echt niet.

Kleine update:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/euRG_CWIaiPyttotYq8b6yv7oAU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/s3E3wJLmJchKb1GaJspjF8IQ.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y5zti0B0brPajE4P36k1T5PgtD8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LYrDZ8A8GLw8MUDCyIfjbM9K.webp?f=fotoalbum_large

Zie verandering in de spierdefinitie, nietmin gewicht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hCiliaQSfVXTUGlCX0bn_dC5-W0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0S9ZjuuJdA1vI2KRgta69Ibi.jpg?f=fotoalbum_large daardoor wel is moeilijk om vol tehouden.

BP gaat heerlijk.

Assault Bike
Set 1: 0:15

Bench Press (Barbell)
Set 1: 77 kg × 8
Set 2: 77 kg × 8
Set 3: 77 kg × 6

YouTube: Benchpress 77 kg 2x8 1x6 Weer een kilo meer

Bent Over Row (Barbell)
Set 1: 70 kg × 10
Set 2: 70 kg × 10
Set 3: 70 kg × 10

Lat Pulldown (Cable)
Set 1: 32,5 kg × 12
Set 2: 32,5 kg × 12
Set 3: 32,5 kg × 12

Seated Row (Cable)

Lateral Raise (Dumbbell)
Set 1: 6 kg × 10
Set 2: 6 kg × 10
Set 3: 6 kg × 10

Bicep Curl (Dumbbell)
Set 1: 18 kg × 8
Set 2: 18 kg × 8
Set 3: 20 kg × 6

YouTube: SuperSet Lateral raise 3x10 6kg Bicep curl 2x8 18 kg 1x6 20kg.

Cable Crunch
Set 1: 25 kg × 20
Set 2: 25 kg × 20
Set 3: 25 kg × 20

Triceps on bench
Set 1: 12 kg × 8
Set 2: 12 kg × 8
Set 3: 12 kg × 8

Cycling (Indoor)
Set 1: 9,60 km | 0:20

with Strong

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
VinnyAMS schreef op zondag 28 april 2024 @ 15:47:
Heb hier achter in de tuin wel is alleen met een bp 70 kg op me borst gelegen. Niet fijn. Even er af rollen lukte echt niet.

Kleine update:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zie verandering in de spierdefinitie, nietmin gewicht.

[Afbeelding] daardoor wel is moeilijk om vol tehouden.

BP gaat heerlijk.

Assault Bike
Set 1: 0:15

Bench Press (Barbell)
Set 1: 77 kg × 8
Set 2: 77 kg × 8
Set 3: 77 kg × 6

YouTube: Benchpress 77 kg 2x8 1x6 Weer een kilo meer

Bent Over Row (Barbell)
Set 1: 70 kg × 10
Set 2: 70 kg × 10
Set 3: 70 kg × 10

Lat Pulldown (Cable)

Seated Row (Cable)

Lateral Raise (Dumbbell)
Set 1: 6 kg × 10
Set 2: 6 kg × 10
Set 3: 6 kg × 10

Bicep Curl (Dumbbell)
Set 1: 18 kg × 8
Set 2: 18 kg × 8
Set 3: 20 kg × 6

YouTube: SuperSet Lateral raise 3x10 6kg Bicep curl 2x8 18 kg 1x6 20kg.

Cable Crunch
Set 1: 25 kg × 20
Set 2: 25 kg × 20
Set 3: 25 kg × 20

Triceps on bench
Set 1: 12 kg × 8
Set 2: 12 kg × 8
Set 3: 12 kg × 8

Cycling (Indoor)
Set 1: 9,60 km | 0:20

with Strong
Weet niet wat je doel is, maar indien in cut; buikomvang ook meten om progressie te zien.

The best is yet to come

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chrono Trigger
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-05 09:41
Hey Tweakers!

Voor het eerst dat ik hier non-tech/IT threads betreed. Maar mooi dat dat hier ook is.

Ben nu weer bijna vier maandjes bezig en ben aardig snel aan het opbouwen in kracht en gewicht. Als Data Analist kan ik het natuurlijk niet laten om er wat visuals op te bouwen:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

De echte rappe groei in gewicht begint nu af te vlakken, results in de oefeningen blijven redelijk gestaag door ontwikkelen. Heb altijd een vrij lage vetpercentage gehad en gewicht vanwege lichaamsbouw en metabolisme. Begin nu echter wel enigzins een buikje aan het ontwikkelen dus zal wat meer core oefeningen in mijn programma moeten stoppen. De snelle groei heb ik overigens ook wel te danken aan muscle memory. Heb in 2014 een jaar 6x week getraind en was toen vrij fit. Ben dat niveau inmiddels in kracht wel voorbij nu 8)

Ben nu overigens op zoek naar een nieuwe trainingsbank. Dit bankje is vrij gammel en statisch. Wil graag incline/decline doen dus zoek nu een kwalitatief mooi bankje daarvoor. Heb het idee om een aparte verstelbare bank te halen en een aparte halterdrager zodat ik wat meer vrijheid heb om het bankje te gebruiken voor andere oefeningen. Hebben jullie nog tips wat betreft merken en aanbiedingen?

Zoek ook nog 2x 10 en 2x 20kg aan halterschijven. Het liefste rubber gecoat en met een boring van 30mm. Nog adviezen wat betreft winkels o.i.d.? Zag deze schijven, maar de winkel vraagt 44 euro verzendkosten :/

Thanks alvast!

i7 8700K + Mugen 5 @ 4,6GHz // 16GB @ DDR4-3730 CL17 // AsRock Z370 Extreme 4 // GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-09 06:44
Chrono Trigger schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 11:39:
Ben nu overigens op zoek naar een nieuwe trainingsbank. Dit bankje is vrij gammel en statisch. Wil graag incline/decline doen dus zoek nu een kwalitatief mooi bankje daarvoor. Heb het idee om een aparte verstelbare bank te halen en een aparte halterdrager zodat ik wat meer vrijheid heb om het bankje te gebruiken voor andere oefeningen. Hebben jullie nog tips wat betreft merken en aanbiedingen?
Ben zelf wel tevreden met deze: https://www.vita5.nl/halterbank/
Ooit via vakantieveiling voor een leuk prijsje in huis gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

@Chrono Trigger
Nette progressie hoor! Goede basis om mee te beginnen ook 👌🏻
Begin nu echter wel enigzins een buikje aan het ontwikkelen dus zal wat meer core oefeningen in mijn programma moeten stoppen.
Het gevolg gaat waarschijnlijk zijn dat je (op het oog) een nóg dikker buikje krijgt omdat je buikspieren ook groter worden ;)
Plaatselijk vet verbranden dmv core oefeningen gaat niet lukken. Wil je je buikje kwijt dan zul je in een calorie deficit moeten raken. Maar tussen ons gezegd: ik zie dat buikje niet dus ik zou lekker doorgaan met bouwen d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:25

Vuvuzela

My spire is forming

Hey Tweakers!

Voor het eerst dat ik hier non-tech/IT threads betreed. Maar mooi dat dat hier ook is.

Ben nu weer bijna vier maandjes bezig en ben aardig snel aan het opbouwen in kracht en gewicht. Als Data Analist kan ik het natuurlijk niet laten om er wat visuals op te bouwen:

***members only***

De echte rappe groei in gewicht begint nu af te vlakken, results in de oefeningen blijven redelijk gestaag door ontwikkelen. Heb altijd een vrij lage vetpercentage gehad en gewicht vanwege lichaamsbouw en metabolisme. Begin nu echter wel enigzins een buikje aan het ontwikkelen dus zal wat meer core oefeningen in mijn programma moeten stoppen. De snelle groei heb ik overigens ook wel te danken aan muscle memory. Heb in 2014 een jaar 6x week getraind en was toen vrij fit. Ben dat niveau inmiddels in kracht wel voorbij nu 8)

Zoek ook nog 2x 10 en 2x 20kg aan halterschijven. Het liefste rubber gecoat en met een boring van 30mm. Nog adviezen wat betreft winkels o.i.d.? Zag deze schijven, maar de winkel vraagt 44 euro verzendkosten :/

Thanks alvast!
d:)b
Wat heb je qua voeding gedaan? Voor mn gevoel ben je van amper 1500 naar 3000+ kcal gegaan. Je gewichtstoename is wel fors al was je ook wel ondervoed. Zoveel spieren kan je niet (blijven) kweken zo snel, dus dat is prima als dat vertraagd, als je merkt dat je vetpercentage echt stijgt zou ik ook wat minder eten.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrono Trigger
Snowmiss schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 12:44:
[...]

Ben zelf wel tevreden met deze: https://www.vita5.nl/halterbank/
Ooit via vakantieveiling voor een leuk prijsje in huis gehaald.
Thanks voor de tip. Is die ook handig i.c.m. een aparte halterdrager denk je?
Superkiwi schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 12:46:
@Chrono Trigger
Nette progressie hoor! Goede basis om mee te beginnen ook 👌🏻

[...]

Het gevolg gaat waarschijnlijk zijn dat je (op het oog) een nóg dikker buikje krijgt omdat je buikspieren ook groter worden ;)
Plaatselijk vet verbranden dmv core oefeningen gaat niet lukken. Wil je je buikje kwijt dan zul je in een calorie deficit moeten raken. Maar tussen ons gezegd: ik zie dat buikje niet dus ik zou lekker doorgaan met bouwen d:)b
Thanks! Dacht idd aan local fatburn, maargoed dan moet dat via cardio en een goed gebalanceerd eetschema o.i.d. Je ziet dat buikje van de voorkant niet echt, maar het zij aanzicht wordt toch redelijk bol. Al is dat gedeeltelijk ook zijn omdat al mn broeken nu te klein zijn. Eet heel veel vet, omdat ik dat nooit heb gehad maar denk dat ik voor het eerst in mn leven moet gaan kijken naar lowfat producten :P
Vuvuzela schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 12:54:
[...]

d:)b
Wat heb je qua voeding gedaan? Voor mn gevoel ben je van amper 1500 naar 3000+ kcal gegaan. Je gewichtstoename is wel fors al was je ook wel ondervoed. Zoveel spieren kan je niet (blijven) kweken zo snel, dus dat is prima als dat vertraagd, als je merkt dat je vetpercentage echt stijgt zou ik ook wat minder eten.
Ik zat altijd rond de 2500, maar bleef vanwege mijn metabolisme ondergewicht. In 2023 woog ik eerst 66-ish, maar eind van het jaar ben ik door stress gekelderd naar 61 en dat triggerde me uiteindelijk ook weer om te gaan sporten. Had gelijk een 5kg emmer aan wheygainer gehaald met 78% proteine verhouding en nam op trainingsdagen 3 scoops en daarbuiten 2 (waarvan 70 of 45gr proteine). Begon in eerste instantie ook met zwaar ontbijt (ca. 1100kcal) en veel eten verspreid over de dag.

At op trainingsdagen ook 2 of 3 borden weg. Ca. 2-3 personen aan ingrediënten op de gemiddelde (al zuinige) Allerhande recepten. Met avondeten at ik dus makkelijk een kilo aan eten weg. Denk dat ik tussen de 3500-5000 kcal per dag zat. Sinds vorige maand is dat wat geminderd. Neem slechts 2 scoops shake op trainingsdagen en daarbuiten niet meer. In de eerste week was de toename krankzinnig. Alle variabelen aside denk ik dat ik ergens tussen de 4-6kg was aangekomen :o

En zoals vermeld heb ik in het verleden al wat spiermassa gehad. Mede daardoor knalde ik werkelijk omhoog in 3 weken van 61-68kg

[ Voor 4% gewijzigd door Chrono Trigger op 09-05-2024 13:15 ]

i7 8700K + Mugen 5 @ 4,6GHz // 16GB @ DDR4-3730 CL17 // AsRock Z370 Extreme 4 // GTX1060

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:25

Vuvuzela

My spire is forming

Chrono Trigger schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 13:09:
[...]
Thanks! Dacht idd aan local fatburn, maargoed dan moet dat via cardio en een goed gebalanceerd eetschema o.i.d. Eet heel veel vet, omdat ik dat nooit heb gehad maar denk dat ik voor het eerst in mn leven moet gaan kijken naar lowfat producten :P
Lowfat is ook niks, gaat om kcal. En wat je gewicht vervolgens doet, hou dat onder een halve kg aankomen per week.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 17:04
Welkom @Chrono Trigger

Goede fysiek en kracht. Ik heb al mijn halterschijven bij fitnesseller aangeschaft. Volgens winkelwagen 15 euro verzendkosten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QmFYhDeiNzFxVLRuMIaiRdz2NE8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QfB8FywhsJ4Wqm42IyFJmIrG.jpg?f=fotoalbum_large

Voor een bank is ATX een goede basis.

https://www.fitness-seller.nl/atx-multi-bench-mbx-660-2-0/

Als je van data houdt is WL Analysis een leuke app. Just for fun 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowmiss
[...]

Thanks voor de tip. Is die ook handig i.c.m. een aparte halterdrager denk je?
Mijn eerste reactie, waarom niet?
Maar ik kan je geen antwoord geven want ik gebruik hem zonder halterdrager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
In de eerste week was de toename krankzinnig. Alle variabelen aside denk ik dat ik ergens tussen de 4-6kg was aangekomen :o
Om er maar geen doekjes om te winden:
Dat is veel te veel. Overgrote deel zal vocht en vet zijn. Spiermassa zet je niet zo snel aan. Ook niet als beginner. Je BF% begint al hoog te geraken voor een goede lean bulk en dan blijft er na de cut echt niks meer over.

Verhoog je inname (tov van wat je at!) met 250Kcals, kijk dat 10 dagen en en verhoog weer met 250Kcals als je niet bent aangekomen. Dan doe je het op een lean manier.

Weeg dagelijks nuchter in de ochtend maar baseer je beslissing om inname op het weekgemiddelde.
Meet om de 14 dagen ook je buikomvang.

Laat je BF% niet boven de 15% uitkomen. Tussen de 8% en 15% is je lichaam het beste in staat op massa te kweken. Ik cut altijd naar 8% alvorens een bulk te beginnen.

En weeg en noteer alles wat je eet! Inclusief de suiker in je koffie, je boter of olie waarin je bakt, alles! Alleen dan krijg je een goed beeld van wat je aan Kcals en macro's binnen krijgt.

Het is wat lastig te zien, maar gezien nagenoeg geen abs, zit je daar al boven (dit is een beetje broscience want je abs kunnen ook gewoon niet goed ontwikkeld zijn waar je weinig aan kunt doen).
Je was enorm skinny, dan zie je vaak dat het VP toch al snel aan de hoge kant geraakt om echt lekker te kunnen bulken.

P.s: ik zou wel echt je benen gaan aanpakken.... ;)

[ Voor 67% gewijzigd door Dean Martin op 10-05-2024 08:01 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrono Trigger
Vuvuzela schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 13:16:
[...]

Lowfat is ook niks, gaat om kcal. En wat je gewicht vervolgens doet, hou dat onder een halve kg aankomen per week.
Daar kom ik nu wel aan. Het afvlakken is nu wat meer aanwezig. Mik op iig 84-86kg dit jaar.
VinnyAMS schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 17:57:
Welkom @Chrono Trigger

Goede fysiek en kracht. Ik heb al mijn halterschijven bij fitnesseller aangeschaft. Volgens winkelwagen 15 euro verzendkosten.

Voor een bank is ATX een goede basis.

https://www.fitness-seller.nl/atx-multi-bench-mbx-660-2-0/

Als je van data houdt is WL Analysis een leuke app. Just for fun 😁
Goeie tips, thanks! Bankjes zijn niet goedkoop. Hoopte voor 400 klaar te zijn voor bank + drager en max 600 voor schijven erbij. Wordt lastig bij fitness-seller. Bovendien zijn bijna alle bankjes uitverkocht helaas. Eventueel nog alternatieve websites/merken waar ik blij van wordt :)?
Snowmiss schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 07:41:
[...]

Mijn eerste reactie, waarom niet?
Maar ik kan je geen antwoord geven want ik gebruik hem zonder halterdrager.
Geen idee, had altijd het idee dat die twee aan elkaar hoorde voor stabiliteit. Misschien dat er risico is bij losse dragers dat je die kan verschuiven als je hem erop probeert te persen.
Dean Martin schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 07:45:
[...]

Om er maar geen doekjes om te winden:

(...)

P.s: ik zou wel echt je benen gaan aanpakken.... ;)
Je hebt gelijk, maar weet dat ik met 3-4% lichaamsvet ook zeker wel die vetkilo's erbij mocht hebben. Kan nu ook wat energie opslaan voor uithoudingsvermogen bij trainen. Aanpassingen voor nu is denk iets bewuster te zijn over mijn vetinname. Alles wegen voor een keertje is een goeie excercitie om inzicht te krijgen, dat snap ik. Echter betwijfel ik of ik de discipline heb om: a) dit structureel bij te blijven doen en b) alles te wegen en loggen. In elk geval niet voor langere tijd. Ik hoef ook geen ripped physique te hebben. Het ging er mij in eerste plaats om om gezonder te zijn (kwa ondergewicht) en sterker te worden.

Mijn benen zijn dunner, maar net als met mijn armen komt dit door de lengte van mijn spieren. Daar komt maar langzaam omtrek bij. De benen zou ik wel beter kunnen trainen aangezien ik squats nog mis in mijn programma. Quads train ik nu met bulgarian split squad en lunges en alles wat ik met dumbells kan oppakken, naast deadlifts. Daar zou ik wel wat meer de diepte ik kunnen gaan. Het is lastig te zien op de foto's maar mijn benen waren bijna de helft dunner in januari. Mijn broeken zitten al strak, maar er mag zeker nog wel wat bij denk ik. Wil uiteindelijk graag benen in balans hebben met de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipapaulus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 22:31
Ik ben me aan het orienteren op een setje adjustable dumbbells tot ongeveer 25kg, voor thuisgebruik. Hebben jullie goede tips? Budget +- 600 euro :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
Klinkt als erg veel geld voor alleen wat dumbells en dan ook nog maar 25kg. Daar ben je in een paar maanden wel mee klaar. Zou eerder een barbell kopen en een bankje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:01
pipapaulus schreef op zondag 26 mei 2024 @ 10:43:
Ik ben me aan het orienteren op een setje adjustable dumbbells tot ongeveer 25kg, voor thuisgebruik. Hebben jullie goede tips? Budget +- 600 euro :)
Heb zelf nuobell, 32kg, bevalt prima!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toekan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 14:23
Ik heb een set van Bowflex die tot en met 24kg gaat en die bevalt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 09:09
De vraag die ik ga stellen is waarschijnlijk een in de categorie "kun je binnenkant borst trainen" en "chocomelk na de workout is net zo goed als een eiwitshake", maar ik wil het toch vragen.

Ik ben sinds deze week weer creatine gaan gebruiken, maar ik heb vroeger (opa verteld) weleens meegekregen dat koffie de werking van creatine remt. Is dat zo, en zo ja, is het ook zo in realistische hoeveelheden? Ik neem m'n creatine tijdens de workout. Ik sport sochtends vroeg en drink mijn eerste bak koffie in de auto, ongeveer een half uur na m'n laatste slok intra-workout.

Remt dit de werking daadwerkelijk, of is dit te verwaarlozen? Ik drink gedurende de dag wel meer koffie.

Bonuspunten als iemand linkjes heeft naar wetenschappelijke onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:09
Heaget schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 11:11:
[...]

Ik ben sinds deze week weer creatine gaan gebruiken, maar ik heb vroeger (opa verteld) weleens meegekregen dat koffie de werking van creatine remt. Is dat zo, en zo ja, is het ook zo in realistische hoeveelheden? Ik neem m'n creatine tijdens de workout. Ik sport sochtends vroeg en drink mijn eerste bak koffie in de auto, ongeveer een half uur na m'n laatste slok intra-workout.

Remt dit de werking daadwerkelijk, of is dit te verwaarlozen? Ik drink gedurende de dag wel meer koffie.
[...]
Jeff Nippard heeft er wel eens wat over gezegd: YouTube: How To Use CREATINE To Build Muscle: Loading, Timing & Hair Loss? (S... Worden ook referenties gemaakt naar onderzoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johan Bogle
Heaget schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 11:11:
De vraag die ik ga stellen is waarschijnlijk een in de categorie "kun je binnenkant borst trainen" en "chocomelk na de workout is net zo goed als een eiwitshake", maar ik wil het toch vragen.

Bonuspunten als iemand linkjes heeft naar wetenschappelijke onderzoeken.
LMGTFY linkjes zijn vervelend en dragen niks bij

[ Voor 4% gewijzigd door Outerspace op 30-05-2024 09:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heaget
Sorry maar dit is echt kansloos.. reageer dan gewoon niet.
Wat bereik je ermee om op deze manier te reageren?

Wel grappig, ik ben jaren niet in dit topic geweest vanwege de manier van reageren. Ik kom terug en het is meteen weer raak. Precies hoe de gym community nu aan het veranderen is. Een grote vervelende bende met ego's die denken dat ze allemaal tof zijn.

Gym culture van 15 jaar geleden bestaat niet meer.

[ Voor 39% gewijzigd door Outerspace op 30-05-2024 09:13 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Johan Bogle
Heaget schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 11:39:
[...]

Sorry maar dit is echt kansloos.. reageer dan gewoon niet.
Wat bereik je ermee om op deze manier te reageren?

Wel grappig, ik ben jaren niet in dit topic geweest vanwege de manier van reageren. Ik kom terug en het is meteen weer raak. Precies hoe de gym community nu aan het veranderen is. Een grote vervelende bende met ego's die denken dat ze allemaal tof zijn.

Gym culture van 15 jaar geleden bestaat niet meer.
Was wat flauw, maar omdat je vraag echt zoveel makkelijker te googlen is dan dit heel verhaal hier typen. Letterlijk vier woorden en eerste hit in google.

Verder raakt je vervolg conclusie over de hele “gym community” kant noch wal.

Dat iemand na 15 jaar hier een vraag plemt of andere mensen voor hem research willen opzoeken zegt ook niks over de gym culture als geheel.

[ Voor 8% gewijzigd door Johan Bogle op 29-05-2024 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:35
Ik gebruik aardig wat whey en gebruik momenteel die van Basic whey maar die is helaas ook duurder geworden met 6p euro per 4 kg.
Zijn er nog goedkopere alternatieven te vinden buiten de zakken van 20 kilo die naar mijn ervaring niet goed te houden zijn na opening?

8 a 10 kilo krijg ik nog wel op voordat het muf wordt maar 20 gaat me echt niet lukken.

Ik gebruik wel exclusief neutraal zonder smaakjes en dergelijke. Die maak ik zelf met bakken cacao poeder en vanille en aardbeien uit de tuin.

Ik heb de eerste paginas van Google al doorgespit maar in mijn ervaring is het beste daar niet te vinden in de zoekmachine.

[ Voor 11% gewijzigd door computerjunky op 29-05-2024 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

computerjunky schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 19:32:
Ik gebruik aardig wat whey en gebruik momenteel die van Basic whey maar die is helaas ook duurder geworden met 6p euro per 4 kg.
Zijn er nog goedkopere alternatieven te vinden buiten de zakken van 20 kilo die naar mijn ervaring niet goed te houden zijn na opening?

8 a 10 kilo krijg ik nog wel op voordat het muf wordt maar 20 gaat me echt niet lukken.

Ik gebruik wel exclusief neutraal zonder smaakjes en dergelijke. Die maak ik zelf met bakken cacao poeder en vanille en aardbeien uit de tuin.

Ik heb de eerste paginas van Google al doorgespit maar in mijn ervaring is het beste daar niet te vinden in de zoekmachine.
Ik deelde eerder wel een zakken met wat vrienden die ook trainden, meer om wat smaken te proberen. Ken je niet iemand die een halve zak met je mee wilt doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
True schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 20:41:
[...]

Ik deelde eerder wel een zakken met wat vrienden die ook trainden, meer om wat smaken te proberen. Ken je niet iemand die een halve zak met je mee wilt doen?
Helaas niet. Als iemand rondom Almere interesse heeft is dat misschien wel een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Waarom ga je niet voor losse schijven en 4 losse dumbell stangen? In mijn ervaring gebruik je helemaal niet zoveel verschillende gewichten tegelijkertijd. En als je een goede balans gewichten neemt. Van 0.5 kilo tot 5 kilo dan kan je alle kanten op.

En als je er een paar van 10 of 15 bij haalt kan je zelfs een ez bar halen voor een euro of 40 wat je ook weer extra training variatie kan geven. Vooral voor de vorm vind ik die er handig omdat je je kan focussen op het gewicht en niet op het beheersen van de dumbells.

Onder de streep nog veel goedkoper uit ook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nOVL1S7-uB87vJ3BrTMd5vuhZ0A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sMq1x25uI9W2pSnu8tWRvhUv.jpg?f=fotoalbum_large

Zoiets is een zeer mooie starter set. Ez bar van 35 kilo een een max 25 kilo dumbell set en een lager gewicht set. Kan nog meer basic als je wil maar als je serieus bent kan ik je vertellen dat je al snel bij gaat kopen haha. Ik heb steeds meer gewichten nodig.

Het enige nadeel is de ruimte het neemt iets meer ruimte is al kan je de schijven die je niet gebruikt makkelijk stapelen. De verdere extra ruimte is dan de 2 extra dumbells en de ez bar die natuurlijk optioneel is.

Edit: kan overigens veel goedkoper je hebt al metale dumbell stangen vanaf 7 euro ps. Ik heb alleen even de sites niet bij de hand.

[ Voor 3% gewijzigd door computerjunky op 30-05-2024 03:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

hier heb je d'r een aantal, geen idee wat de kwaliteit van phfitness is:

24kg:

https://www.bol.com/nl/nl...FJhQ.2_13.14.ProductTitle

https://www.bol.com/nl/nl...dO6Q.2_13.14.ProductTitle

40kg/41kg

https://www.bol.com/nl/nl...dO6Q.2_13.15.ProductTitle

https://www.bol.com/nl/nl...FJhQ.2_13.15.ProductTitle

[ Voor 25% gewijzigd door Salvatron op 30-05-2024 05:57 ]

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:17

Flipm0de

geen

Ik denk dat ik het antwoord op mijn vraag weet, heb al gegoogled, maar zoek bevestiging.

Ben 40, 175 en 65kilo.

Ben een beginneling in de gym lees; bench van 3x10 40 kg, squat 50kg.

De laatste maanden ging het best goed. Van een bench van 30kg, naar 35 en nu dus 40kg. Heb het gevoel dat het wat stagneert.
Denk dat het komt door te weinig eten / eiwit. Ben nooit een grote eter geweest en kom qua eiwitten aan max 50 / 60 gram per dag;
Kwark 25gram
Lunch 15
Avondeten 20
Op trainingsdagen een shake + 20 gram zou 80 zijn.

Lees natuurlijk dat ik qua eiwit naar de 65kg * 1,5 moet = 97,5. Dit is volgens mij wat er nog mist om weer progressie te gaan zien?

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Flipm0de schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 20:00:
Ik denk dat ik het antwoord op mijn vraag weet, heb al gegoogled, maar zoek bevestiging.

Ben 40, 175 en 65kilo.

De laatste maanden ging het best goed. Van een bench van 30kg, naar 35 en nu dus 40kg. Heb het gevoel dat het wat stagneert.
Denk dat het komt door te weinig eten / eiwit. Ben nooit een grote eter geweest en kom qua eiwitten aan max 50 / 60 gram per dag;
Kwark 25gram
Lunch 15
Avondeten 20

Lees natuurlijk dat ik qua eiwit naar de 65kg * 1,5 moet = 97,5. Dit is volgens mij wat er nog mist om weer progressie te gaan zien?
Eat, train, sleep and repeat.

Je moet minimaal +200 kcal boven je maintain aan kcal inname zitten, voldoende eiwitten (proteïnes niet daadwerkelijk het witte deel van een ei), genoeg slaap (rust), frequent en zwaar genoeg trainen en dit alles volhouden.

Dus als je je eten niet wilt aanpakken (verbeteren/veranderen) en je zit verder goed, ga je gewoon 2x per dag een shake drinken of je nu wel of geen trainingsdag hebt, dan ben je er wel mits je niet al constant te weinig eet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

True schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 20:50:
[...]

Eat, train, sleep and repeat.

Je moet minimaal +200 kcal boven je maintain aan kcal inname zitten, voldoende eiwitten (proteïnes niet daadwerkelijk het witte deel van een ei), genoeg slaap (rust), frequent en zwaar genoeg trainen en dit alles volhouden.

Dus als je je eten niet wilt aanpakken (verbeteren/veranderen) en je zit verder goed, ga je gewoon 2x per dag een shake drinken of je nu wel of geen trainingsdag hebt, dan ben je er wel mits je niet al constant te weinig eet.
Dankjewel! Kan dat iig proberen. Met twee jonge kinderen wel lastig. Ook slaap komt regelmatig niet aan 7/8 uur momenteel. Maar shakes en eiwitreepjes is tussendoor iets makkelijker te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoht93
computerjunky schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 01:39:
[...]

Waarom ga je niet voor losse schijven en 4 losse dumbell stangen? In mijn ervaring gebruik je helemaal niet zoveel verschillende gewichten tegelijkertijd. En als je een goede balans gewichten neemt. Van 0.5 kilo tot 5 kilo dan kan je alle kanten op.

En als je er een paar van 10 of 15 bij haalt kan je zelfs een ez bar halen voor een euro of 40 wat je ook weer extra training variatie kan geven. Vooral voor de vorm vind ik die er handig omdat je je kan focussen op het gewicht en niet op het beheersen van de dumbells.

Onder de streep nog veel goedkoper uit ook.

[Afbeelding]

Zoiets is een zeer mooie starter set. Ez bar van 35 kilo een een max 25 kilo dumbell set en een lager gewicht set. Kan nog meer basic als je wil maar als je serieus bent kan ik je vertellen dat je al snel bij gaat kopen haha. Ik heb steeds meer gewichten nodig.

Het enige nadeel is de ruimte het neemt iets meer ruimte is al kan je de schijven die je niet gebruikt makkelijk stapelen. De verdere extra ruimte is dan de 2 extra dumbells en de ez bar die natuurlijk optioneel is.

Edit: kan overigens veel goedkoper je hebt al metale dumbell stangen vanaf 7 euro ps. Ik heb alleen even de sites niet bij de hand.
Zo'n soort setup gebruik ik thuis ook, 4x0.5kg, 4x1.25kg, 8x 2.5kg, 4x5kg en 4x10kg. Ik gebruik wel van die veerclips. Dat maakt het swappen van gewicht een stuk sneller. En mijn ervaring is dat met die schroef dingen op een duur de chroomlaag loslaat en van die kleine stukjes kunnen behoorlijk zeer doen als je een keer op blote voeten loopt.

Wil zelf nog een paar 15kg erbij voor deadlifts enzo. Gelukkig had ik mijn rubberen schijven net voor vovid gekocht dus dat scheelde wel flink qua prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
Als je in maanden trainen van 30 naar 40 bent gegaan is dat niet best. Meer eten dan je nu doet en een programma volgen ipv maar wat doen.

Ik kan Stronglifts aanraden. Heeft een handige app, geen ingewikkelde poespas, steeds zwaardere gewichten en kost ook nog eens niet teveel tijd. Probeer drie keer per week te gaan of als je echt dantiek bent vier keer. Twee of minder heeft weinig zin.

Doe zelf op benchdagen dips erbij en op deadlift dagen pull-ups.

Als beginner kan je dese met behulp van een elastiek ook proberen toe te voegen.

succes 💪

Oh en start met ongeveer 20-25% lagere gewichten dan je nu doet en vervolgens de door het programma voorgestelde verhogingen per training doorvoeren.

[ Voor 21% gewijzigd door Johan Bogle op 30-05-2024 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Samoht93 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 22:00:
[...]

Zo'n soort setup gebruik ik thuis ook, 4x0.5kg, 4x1.25kg, 8x 2.5kg, 4x5kg en 4x10kg. Ik gebruik wel van die veerclips. Dat maakt het swappen van gewicht een stuk sneller. En mijn ervaring is dat met die schroef dingen op een duur de chroomlaag loslaat en van die kleine stukjes kunnen behoorlijk zeer doen als je een keer op blote voeten loopt.

Wil zelf nog een paar 15kg erbij voor deadlifts enzo. Gelukkig had ik mijn rubberen schijven net voor vovid gekocht dus dat scheelde wel flink qua prijs.
Ja clips vs schroef is persoonlijk. Ik heb persoonlijk een hekel aan los draaiende gewichten op de stang en met schroef zitten ze goed vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expanse
Ik doe nu PPL 6 dagen per week maar ook niet het hele jaar door. Voor spiermassa blijf je het beste dicht bij spierfalen en houd je 12 tot maximaal 24 werksets aan per week per spiergroep maar als beginner kun je nog wel wegkomen met minder. Wil je echt ook de bolle look (bolle schouderkoppen) blijf je het beste tussen de 8 en 12 herhalingen.

мы идем к победе

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hubanl
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 12:53
Flipm0de schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 20:00:

Ben 40, 175 en 65kilo.

Kwark 25gram
Lunch 15
Avondeten 20

Ben je in de maanden dat je traint ook aangekomen in gewicht? Als dat niet het geval is zou ik aanraden om eens 1 maandje alles wat je eet te tracken met 1 van de vele apps die er zijn. Mocht je na deze maand niet aangekomen zijn is het antwoord simpel: MEER ETEN.

Vergeet naast de eiwitten ook zeker de carbs niet voor de energie tijdens de trainingen. Een andere tip is meer eetmomenten op een dag, hierdoor kan je in totaal meer eten.

En voor de rest gewoon steady doorgaan! En ook niet vergeten dat een bench van 30 naar 40kg al een toename van ruim 30% in kracht is! Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

Hubanl schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 08:22:
[...]

Ben je in de maanden dat je traint ook aangekomen in gewicht? Als dat niet het geval is zou ik aanraden om eens 1 maandje alles wat je eet te tracken met 1 van de vele apps die er zijn. Mocht je na deze maand niet aangekomen zijn is het antwoord simpel: MEER ETEN.

Vergeet naast de eiwitten ook zeker de carbs niet voor de energie tijdens de trainingen. Een andere tip is meer eetmomenten op een dag, hierdoor kan je in totaal meer eten.

En voor de rest gewoon steady doorgaan! En ook niet vergeten dat een bench van 30 naar 40kg al een toename van ruim 30% in kracht is! Succes!
Ik ben afgevallen. Denk vooral door de snacks te laten staan ik in totaal minder calorieën heb binnengekregen. Moet deze snacks dus vervangen door eiwitrijke alternatieven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Flipm0de schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 10:06:
[...]

Ik ben afgevallen. Denk vooral door de snacks te laten staan ik in totaal minder calorieën heb binnengekregen. Moet deze snacks dus vervangen door eiwitrijke alternatieven.
Je moet niet alleen meer eiwitten eten, ook wel iets meer (gezonde) koolhydraten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Requiem19 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 10:23:
[...]

Je moet niet alleen meer eiwitten eten, ook wel iets meer (gezonde) koolhydraten.
@Flipm0de simpel, gewoon drie à vier boterhammen met gezond beleg per dag meer! En twee shakes per dag voor je eiwitten. Dan zit je wel goed, zeker als je nog niet zo lang traint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoht93
computerjunky schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 23:27:
[...]

Ja clips vs schroef is persoonlijk. Ik heb persoonlijk een hekel aan los draaiende gewichten op de stang en met schroef zitten ze goed vast.
Ja ronddraaiende gewichten kan vervelend zijn. Heb er met die rubberen schijven eigenlijk geen last van om eerlijk te zijn.
Had ook van die niet rubberen schijven en dan is het super irritant.

Valt me ook mee hoe sterk die clips zijn. Maar bij waiter curls doe ik er toch 2 per kant op voor de zekerheid :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Expanse
True schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 11:27:
[...]

@Flipm0de simpel, gewoon drie à vier boterhammen met gezond beleg per dag meer! En twee shakes per dag voor je eiwitten. Dan zit je wel goed, zeker als je nog niet zo lang traint.
Persoonlijk zou ik eiwitten ook zo veel mogelijk uit vaste voeding halen want dan krijg je ook meer vitamines en mineralen binnen. Een shake is op zich wel makkelijk. Ik neem zelf een shake als ik een keer iets ben vergeten te maken zoals broodbeleg want dat is niet snel gemaakt. Als ik mijn kcal inname ga uppen doe ik dat met zoutarm brood en een bak brinta en ontbijtkoek. In het weekend word veel vervangen door één schudvles pannekoeken met poedersuiker of stroop voor de afwisseling. Op dit moment bestaat mijn dieet uit 430 kh's 170 eiwit en 70 vet.

мы идем к победе

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

Expanse schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 15:29:
[...]

Persoonlijk zou ik eiwitten ook zo veel mogelijk uit vaste voeding halen want dan krijg je ook meer vitamines en mineralen binnen. Een shake is op zich wel makkelijk. Ik neem zelf een shake als ik een keer iets ben vergeten te maken zoals broodbeleg want dat is niet snel gemaakt. Als ik mijn kcal inname ga uppen doe ik dat met zoutarm brood en een bak brinta en ontbijtkoek. In het weekend word veel vervangen door één schudvles pannekoeken met poedersuiker of stroop voor de afwisseling. Op dit moment bestaat mijn dieet uit 430 kh's 170 eiwit en 70 vet.
Ik vind het bijna knapper dat je dat allemaal kan eten dan hoeveel gewicht je wegduwt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expanse
Zo veel is dat niet.

мы идем к победе

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Snowmiss
Op marktplaats spullen gevonden die iemand in coronatijd had aangeschaft voor de hoofdprijs, en nu slechts de helft van de huidige nieuwwaarde vragen. Dat was een deal die ik niet kon laten liggen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Wjmwyed0deh0O8i_YuS2Uibmqo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yKbilhlDZvwFilEDpeii0oyF.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YeK5sFP5oOfKXQkm0C6MuOizFRE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bw8OPsMz4rVURgtQHcBmb1T0.jpg?f=fotoalbum_tile

Steunen (bankje had ik al), halterstang 165 cm, halterstang 120 cm (niet op de foto), schijvenrek, schijven 2x 20kg, 2x 15 kg en 2x 10kg. Rekje hangt nu wel iets voller, want ik had al 4x 10kg, 4x 5kg, en een heleboel van 3kg, 2kg, 1 kg en 0,5 kg in huis ;) )

En net te zien op de foto, zijn een set dumbbells, waar ik er totaal 4 van heb liggen, dus altijd een paar 'opvolgende' gewichten te maken.

Met andere woorden, het thuis trainen is weer opgepakt. Voelt lekker om weer zo bezig te zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PdeBie
Sinds een poosje weer lekker aan het trainen. Rustig aan opbouwen met 2x per week. Eerst de routine er maar weer eens in zien te krijgen.

Probeer wel enigzins elke keer wat gewicht op te bouwen.
Benchpress bijvoorbeeld was vorige week 62.5kg x 10, deze week 65kg x 10. Volgende week 67.5kg proberen en kijken hoe dat gaat. Red ik de 10 nog niet, ga ik door met 67.5 tot ik de 10 herhalingen wel haal en dan weer gewicht opbouwen.

M'n persoonlijke gewicht is wel weer wat meer geworden afgelopen jaar. Ben inmiddels weer 83kg met 1.82.
Maar ik ga eerst focussen op trainingsroutine en daarna gaan we eens nadenken over wat we gaan doen qua eten etc.

Ik begin overigens vaak met wat kettlebell training. Kettlebell swing, Goblet Squat, Halo en Suitcase Carry (of Farmer walk wordt deze laatste volgens mij ook wel genoemd). Vind de Kettlebells fijn als warming up, voordat ik aan de "echte" compound oefeningen begin.

Afijn. Fijn om weer in de sportschool te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowichan
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 01-09 13:38
Hi tweakgainers,
Ben opzoek naar de laagste stukprijs voor M-L eieren. Goedkoopste die ik tot nu heb gevonden is 30 voor 6 euro. Evt bij de jumbo 30 voor 6,30. Iemand die weet waar ze goedkoper zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SecondGuess
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 11:34
Lidl verkoopt ze 12 voor 2,70. Dat is 22,5 cent per ei. Maar wel in een kartonnetje ipv plastic van de jumbo.
Dat vind ik dan weer belangrijk.
Soms hebben ze een pak van dertig eieren in de aanbieding voor ong 21 cent per ei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lwent
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17-04 13:54
Goedenavond,
Ik wil een thuisgym gaan inrichten heb daar ongeveer 2,5mx5m ruimte voor. Ik kan dus niet bijzonder veel verschillende dingen kwijt. Ik heb al een losse olympische stang, bankje en dumbells. Ik zat te denken om deze toe te voegen: https://www.fitness-seller.nl/atx-smith-cable-rack-scr-760/ in combinatie met deze: https://www.fitness-selle...ion-lmo-760-plate-loaded/. Heeft iemand ervaring met zon multistation en of dat een beetje werkt? Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Lwent schreef op maandag 10 juni 2024 @ 19:32:
Goedenavond,
Ik wil een thuisgym gaan inrichten heb daar ongeveer 2,5mx5m ruimte voor. Ik kan dus niet bijzonder veel verschillende dingen kwijt. Ik heb al een losse olympische stang, bankje en dumbells. Ik zat te denken om deze toe te voegen: https://www.fitness-seller.nl/atx-smith-cable-rack-scr-760/ in combinatie met deze: https://www.fitness-selle...ion-lmo-760-plate-loaded/. Heeft iemand ervaring met zon multistation en of dat een beetje werkt? Dank!
Heb je de hoogte er wel voor?
Ik heb een PRX-655 i.c.m. een LTO-650 en dat past en werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-09 15:49
cowichan schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 21:47:
Hi tweakgainers,
Ben opzoek naar de laagste stukprijs voor M-L eieren. Goedkoopste die ik tot nu heb gevonden is 30 voor 6 euro. Evt bij de jumbo 30 voor 6,30. Iemand die weet waar ze goedkoper zijn?
Mocht er een Koopman Groenteboer bij je in de buurt zitten, koop je daar 30 eieren voor 5,50.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Heaget
Ik heb jaren geleden veel aan krachtsport gedaan, maar nooit heel consistent. Heel wat massa gepakt, van een schamele 65 kilo naar 115 kilo. Alleen nooit met een plan, ik deed maar wat. In combinatie met de inconsistentie nooit echt iets geworden.

Sinds begin dit jaar weer volop er tegen aan, en nu wel consistent. Eerste 5 maanden cut simpelweg gedaan met calorie restrictie, niet gekeken naar voedingswaarde. Nu sinds 3 weken met een coach aan de slag en voeding en training lekker omgegooid.

Het resultaat van de laatste 3 weken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eFY0bKJzTL7GMexssC7Bs7cP4Rs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hlGah0YjD3DsPmnneL2zUsdV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
PdeBie schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 22:40:
Probeer wel enigzins elke keer wat gewicht op te bouwen.
Benchpress bijvoorbeeld was vorige week 62.5kg x 10, deze week 65kg x 10. Volgende week 67.5kg proberen en kijken hoe dat gaat. Red ik de 10 nog niet, ga ik door met 67.5 tot ik de 10 herhalingen wel haal en dan weer gewicht opbouwen.
Gisteren weer benchpress gedaan, maar bleef steken op 9 x 65kg. Dus volgende week nogmaals proberen.

Kreeg nog een tip van iemand in de sportschool die ik hier graag ook eens tegen het licht houd.

De beste meneer gaf aan dat hij elke week 1x borst traint. Hij pakt dan elke maand 3 weken 80% van zijn 1RM en de laatste week pakt hij zijn 1RM + klein beetje meer (1.25kg of 2.5kg) om stapje te maken.
De weken daarna pakt hij 80% van die 1RM met beetje meer, om zo de progressie op te bouwen. Inmiddels is zijn 1RM 135kg.

Dus simpel rekenvoorbeeld. Als je 1RM 100kg is. Dan pak je 3 weken lang 80kg en de laatste week 100kg + beetje meer = 101.25kg
De 3 weken erna pak je 80% van 101.25kg = 81kg.

Iemand bekend met een opbouwschema als dit? Mijn gevoel zegt namelijk dat je elke keer juist een klein stapje meer moet proberen te pakken (al is het maar 1.25kg erbij of 2 herhalingen meer bijvoorbeeld).

[ Voor 6% gewijzigd door PdeBie op 14-06-2024 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Uiteindelijk moet je kijken naar lineaire progressie. Dat zit wel in jou voorbeeld. Ik denk dat je moet kijken naar de fase waar je in zit. Als je echt een beginner bent kan je progressie veel steiler omhoog gaan. Zit je echt tegen je top aan, dan is deze manier van progressie meer op zijn plaats. Ondanks dat de progressie in je voorbeeld niet veel is, zou je 1RM met 15 kilo per jaar omhoog gaan. Dat is helemaal niet verkeerd.

Even heel kort door de bocht, afgaande op 9x 65 kilo, zou ik eerder zeggen, kijk naar de progressie zoals deze in Stronglifts wordt aangeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Heaget schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:31:
Even heel kort door de bocht, afgaande op 9x 65 kilo, zou ik eerder zeggen, kijk naar de progressie zoals deze in Stronglifts wordt aangeraden.
Stronglifts 5x5 doel je op? Of doel je erop om elke keer beetje gewicht erbij te doen, wennen, gewicht erbij, wennen etc. etc.

[ Voor 14% gewijzigd door PdeBie op 14-06-2024 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 19:24

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
SL5x5 doet inderdaad steeds een stapje erbij van zo'n 2,5kg zolang je dat redt, maar andere methoden zoals bijvoorbeeld SS doen weer een stap terug als je het niet redt.
Heel veel wegen naar Rome, gewoon kijken of het wat voor je is als het je interessant lijkt.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Vergeet ook niet dat 'progressie' erg relatief gaat. Niet iedere lift gaat met de zelfde snelheid omhoog.

in het voorbeeld van @Heaget is je wekelijkse progresse ( 15kg per jaar ) slechts 0.28kg ;)

uiteindelijk is het recept voor zwaarder benchen, gewoon meer benchen. maar kijk ook naar ondersteunende lifts of oefeningen. Soms kan het ook nuttig zijn bepaalde spiergroepen apart te trainen, bijvoorbeeld je triceps of lats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowichan
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 01-09 13:38
hi tweakgainers.

Wil over een aantal weken weer gaan beginnen met de bulk, en ben momenteel een eetschema aan het opstellen.

Voorheen deed ik altijd proteine 2.5 gr/kg/d. Had tijdens deze periode wel vaak m'n twijfels of anderen echt zoveel proteine eten als natural.

Heb me de afgelopen weken ingelezen in de literatuur en ik denk dat dit voor deze bulk naar 1.8 gr/kg/d ga zodat ik meer koolhydraten kan eten en energiehuishouding ook wat beter wordt. Zal het verspreiden over 3.5-4 maaltijden per dag.

Wat is jullie ervaring? Zou 1.8 genoeg zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door cowichan op 16-06-2024 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 14:21
1.8 of 2 gram is meestal (meer dan) voldoende.
Ieder lichaam is anders en je moet ervaren wat voor jou werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 14:21
PdeBie schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:13:
[...]

Gisteren weer benchpress gedaan, maar bleef steken op 9 x 65kg. Dus volgende week nogmaals proberen.

Kreeg nog een tip van iemand in de sportschool die ik hier graag ook eens tegen het licht houd.

De beste meneer gaf aan dat hij elke week 1x borst traint. Hij pakt dan elke maand 3 weken 80% van zijn 1RM en de laatste week pakt hij zijn 1RM + klein beetje meer (1.25kg of 2.5kg) om stapje te maken.
De weken daarna pakt hij 80% van die 1RM met beetje meer, om zo de progressie op te bouwen. Inmiddels is zijn 1RM 135kg.

Dus simpel rekenvoorbeeld. Als je 1RM 100kg is. Dan pak je 3 weken lang 80kg en de laatste week 100kg + beetje meer = 101.25kg
De 3 weken erna pak je 80% van 101.25kg = 81kg.

Iemand bekend met een opbouwschema als dit? Mijn gevoel zegt namelijk dat je elke keer juist een klein stapje meer moet proberen te pakken (al is het maar 1.25kg erbij of 2 herhalingen meer bijvoorbeeld).
Je moet het niet teveel overdenken.
Ga gewoon lekker sporten en doe tussen de 6-12 herhalingen (almost failure). Progressie komt vanzelf.

Ik snap dat als je een aantal jaren serieus sport en je plateaus bereikt je dit soort dingen probeert, maar dat komt straks wel als je op die 120kilo bench blijft hangen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Johan Bogle
Voor 99% van de mensen die sterker wil worden is het zo simpel: download Stonglifts.

Simpele app, simpele oefeningen, elke training meer gewicht en altijd goede resultaten. Daarmee bereik je betere resultaten dan 80% van wat in de sportschool rondloopt met de laatste youtube schemas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Johan Bogle schreef op zondag 16 juni 2024 @ 20:53:
Voor 99% van de mensen die sterker wil worden is het zo simpel: download Stonglifts.

Simpele app, simpele oefeningen, elke training meer gewicht en altijd goede resultaten. Daarmee bereik je betere resultaten dan 80% van wat in de sportschool rondloopt met de laatste youtube schemas.
Ik ben van een schamele 60 kilo naar ruim 85 gegaan met alleen Stronglifts, Madcow en wat Smolov. Allemaal simpele programma's. En natuurlijk heel veel eten :>

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tomoth
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:34
sNielz123 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 19:55:
[...]
Je moet het niet teveel overdenken.
Ga gewoon lekker sporten en doe tussen de 6-12 herhalingen (almost failure). Progressie komt vanzelf.

Ik snap dat als je een aantal jaren serieus sport en je plateaus bereikt je dit soort dingen probeert, maar dat komt straks wel als je op die 120kilo bench blijft hangen.
Overdenken heb ik ook altijd gedaan en je wordt online ook overladen door informatie, programma's en (99 van de 100x) overbodige supplementen. Volgens mij is de basis heel simpel
* Ergens tussen de 5 en 20 reps per set
* 10 - 20 sets per spiergroep per week
* Pak vooral de belangrijke compound oefeningen (squat, deadlift, bench, row, pull up/down, shoulder press)
* Elke set tot bijna spierfalen (niet overtrainen, zit herstel in de weg)
* Progressive overload toepassen (dus proberen elke keer wat extra reps of wat meer gewicht te doen)
* Goede techniek
* Goed eten
* Goed slapen

En 5x5, 4x8-10, Stronglifts, Greyskull: zeker voor beginners werkt dat volgens mij allemaal. En vooral niet teveel denken over supplementen, hoe snel je precies voor/na je training moet eten, hoeveel rust tussen de sets, welke exotische isolatieoefeningen je moet doen, etc, da's allemaal detail.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Wijze woorden.

Wil alleen nog toevoegen dat consistentie essentieel is. Je kunt beter een jaar lang 2x per week consistent trainen dan 3 maanden 3x per week en dan weer 3 maanden stoppen.

En verder inderdaad progressive overload. Compound oefeningen. Goed eten. Goed slapen. Doe de basics goed, dan heb je al 80-85% van je progress. Laat je niet inpakken door alle marketing van supplementen bedrijven en alle marketing van veel te ingewikkelde schema's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomoth
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:34
Requiem19 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 16:01:
Wijze woorden.

Wil alleen nog toevoegen dat consistentie essentieel is. Je kunt beter een jaar lang 2x per week consistent trainen dan 3 maanden 3x per week en dan weer 3 maanden stoppen.

En verder inderdaad progressive overload. Compound oefeningen. Goed eten. Goed slapen. Doe de basics goed, dan heb je al 80-85% van je progress. Laat je niet inpakken door alle marketing van supplementen bedrijven en alle marketing van veel te ingewikkelde schema's.
Ja goed punt! Omdat daar ook zo vaak mee geschreeuwd wordt: resultaat binnen x weken. Natuurlijk kan dat best, maar vaak zijn dat geen duurzame veranderingen, je moet fit worden gewoon leren inbouwen in je leven op zo'n manier dat het leuk blijft en vol te houden is, wekenlang, maandenlang en jarenlang.

En oh ja, nog 1 dan: geen halve reps, trainen met volledige ROM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
Als ik een euro kreeg voor elke keer dat ik iemand met teveel gewicht in het squatrek of zelfs de legpress kwart-reps zag maken… “ja maar, mijn knieen mogen niet voorbij mijn tenen” 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ak0nnmgn
  • Nu online
Johan Bogle schreef op maandag 17 juni 2024 @ 20:39:
Als ik een euro kreeg voor elke keer dat ik iemand met teveel gewicht in het squatrek of zelfs de legpress kwart-reps zag maken… “ja maar, mijn knieen mogen niet voorbij mijn tenen” 😂
Lacht in sissy squats.

Maar mooie idd, bang om de knieen kapot te maken. Meer knee bent = meer quad activatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEOeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:41
Wat? Mogen knieën tegenwoordig weer voorbij je tenen? (Serieuze vraag)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Johan Bogle
NEOeo schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 14:28:
In principe geen probleem. Beetje afhankelijk van lichaamsbouw en flexibiliteit of je dat nodig hebt. Ik ben 1.95 en squat full rom. Dat is onmogelijk zonder knieen voorbij enkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-09 18:35
Vraagje hoor, heb een Concept2 roeimachine en wil wat aan krachttraining gaan doen.
Het roeien boeit me niet zo, hoef ook niet af te vallen bijvoorbeeld.
Mogelijk is een stukje roeien wel prettig als pre-workout? Om de spieren op te warmen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
MacbookProx schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 23:32:
Vraagje hoor, heb een Concept2 roeimachine en wil wat aan krachttraining gaan doen.
Mogelijk is een stukje roeien wel prettig als pre-workout? Om de spieren op te warmen?
Heb het regelmatig gedaan als warming up. Kan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:21
NEOeo schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 14:28:
Heeft dat ooit niet gemogen dan? En waarom dan niet?

PSN: Sluuz

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
MacbookProx schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 23:32:
Ja, roeien is imo een vrij goede warm-up. Je gebruikt benen, (boven)rug, armen en het is cardio, dus goed om je lichaam klaar te maken voor wat actie.

Mooie warm up is bijv 6-10m roeien en iedere 500m iets te versnellen. Dus begin bijv (afhankelijk van je conditie) bij 2:10pace voor 500m. Volgende 500m doe je in 2:00. Volgende in 1:50 etc. Laatste 200m doe je dan weer rustig (2:20).

Is maar een variatie, maar wel een leuk beginpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Sluuz schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 14:49:
[...]

Heeft dat ooit niet gemogen dan? En waarom dan niet?
Vroeger in de sportschool werd je uitgelegd dat je dan je knieen beschadigde omdat er teveel druk op je knieen zou komen.... (onzin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEOeo
Requiem19 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 14:52:
[...]

Vroeger in de sportschool werd je uitgelegd dat je dan je knieen beschadigde omdat er teveel druk op je knieen zou komen.... (onzin).
Ja precies. Ik heb wel vaak last van mij knieën dus dan ben ik nog voorzichtiger, geen idee of dat ook echt nodig is. Doe meestal iets onder mijn hakken zodat mijn knieën minder pijn doen bij squats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

In 2021 heb ik een paar maanden squats in de smithmachine gedaan: voeten iéts verder naar voren en zo diep dat je bekant op je kuiten zit. Sindsdien heb ik last van (wat ik denk) mijn kniebanden, terwijl mijn knieën daar nooit voorbij mijn tenen zijn gekomen.
In alle jaren die ik daarvoor gesquat heb, met Adipowers en tot ongeveer parallel, heb ik daar nooit last van gehad. (Noot: het is niet dat ik niet dieper dan parallel wil, ik kán niet dieper)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
NEOeo schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 19:21:
[...]

Ja precies. Ik heb wel vaak last van mij knieën dus dan ben ik nog voorzichtiger, geen idee of dat ook echt nodig is. Doe meestal iets onder mijn hakken zodat mijn knieën minder pijn doen bij squats.
Goed opwarmen helpt ook. Ik begin met wat air squats en lunges en dan de bar en 60 voor ik met het zwaarder spul begin. En niet te vaak. Deed voorheen 3 of 4 keer per week met stronglifts maar dat ia echt te veel en kreeg er een slechtere squat door. Nu max 2x per week squat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ak0nnmgn
  • Nu online
NEOeo schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 19:21:
[...]

De grap is juist dat wanneer je iets onder je hakken doet, je de mobiliteit van je enkels omzeilt en dus meer knee bend hebt. Dus je buigt je knieen meer wanneer je iets onder je hakken doet. Dit is echter alleen maar goed in de meeste gevallen.

Het is namelijk zo dat mensen die bijvoorbeeld boven paralel lomp stoppen met het excentrische gedeelte van een squat meer schade en druk op de knie leggen dan wanneer je gewoon een full range of motion pakt. Daarnaast wordt je ook mobieler van full range of motion, je bent namelijk de spier aan het oprekken onder load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEOeo
Bedankt voor de tips ga het een tijdje proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:21
ak0nnmgn schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 05:37:
[...]

De grap is juist dat wanneer je iets onder je hakken doet, je de mobiliteit van je enkels omzeilt en dus meer knee bend hebt. Dus je buigt je knieen meer wanneer je iets onder je hakken doet. Dit is echter alleen maar goed in de meeste gevallen.

Het is namelijk zo dat mensen die bijvoorbeeld boven paralel lomp stoppen met het excentrische gedeelte van een squat meer schade en druk op de knie leggen dan wanneer je gewoon een full range of motion pakt. Daarnaast wordt je ook mobieler van full range of motion, je bent namelijk de spier aan het oprekken onder load.
Ja dit dus.

Daarbij heb ik ook een tijd last gehad van pijnlijke knieen met squatten (en lunges, en splitsquats etc etc). Ben ook niet meer de jongste (40) maar dit werd dus veroorzaakt door mijn kantoorbaan waar je de hele dag zit, amper momenten pakt om die spieren op te rekken en dan zwaar gaan squatten.

Oplossing: appje op de telefoon die mij 3 keer per dag waarschuwt dat ik moet rekken. Drie simpele rekoefeningen voor de quads, hamstrings en kuiten en dat dus drie keer per dag. Op aanraden van de fysio overigens. Verder goed opwarmen voor je begint en nu echt nergens meer last van.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expanse
Dit schema bevalt me goed als ik meer rust wil want ik mis altijd wat met voorgekauwde schema's zoals strong lifts ub/lb en dergelijke, en dat is voornamelijk volume om spiergroei te blijven stimuleren.

Maandag borst, benen, biceps.

Woensdag schouders, rug, triceps.

Vrijdag benen, borst, triceps.

Zaterdag rug schouders, biceps.

мы идем к победе

Pagina: 1 ... 117 ... 124 Laatste

Let op:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.