Het Krachtsport Topic - Deel 1 Overzicht

Pagina: 1 ... 116 ... 123 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollyon
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 08-06 11:32
Gonadan schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 15:11:
Er moet altijd een toelichting achter zitten. Als een instructeur een bepaald advies geeft heeft dat een reden, niet omdat het 'gewoon beter' is. Wanneer dat wel de argumentatie is weet je ook meteen de kwaliteit van de betreffende instructeur.
De instructeur zegt het zwaar is voor de knie om diep te squatten. Het is een ander argument dan 'gewoon beter'. Maar is get een goed argument?
Als je mijn persoonlijke mening wilt weten: voor mij voelen die parallelle squats als halve reps. Waarom zou ik de rom willen beperken als ik in staat ben om dieper te gaan en zo een volledige beweging te kunnen maken? Zolang ik daar geen specifieke nadelen van ondervind heeft diep aan mijn voorkeur, dus ik stem op Rippetoe.
Dank je. Ik vind het overtuigend argumenten. Ik ga de Rippetoe stijl proberen.

Disclaimer: bovenstaande auteur lijdt aan dyslexie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:51
Apollyon schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 15:19:
[...]

De instructeur zegt het zwaar is voor de knie om diep te squatten. Het is een ander argument dan 'gewoon beter'. Maar is get een goed argument?
Krachttraining is zwaar. Dat een beweging zwaar is, kan nooit een argument zijn om hem niet te doen. Hoogstens dat je een nieuw bewegingspatroon rustig moet opbouwen qua gewicht en volume EN goed de techniek moet aanleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:06

Vuvuzela

My spire is forming

Apollyon schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 15:19:
[...]
Dank je. Ik vind het overtuigend argumenten. Ik ga de Rippetoe stijl proberen.
Maar wat zijn je doelen? Ik zou sowieso wel naar Rippetoe luisteren, maar lowbar squatten dan weer niet. Maar dat is iets persoonlijks, ik train zelf niet puur voor kracht. Als dat je (enige) doel is zit je met Rippetoe goed, sowieso is het slim om te focussen op de basis bewegingen. Vergeet niet dagelijks de gallon of milk te drinken :*) of staat dat niet in het boek.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Requiem19
Overigens: als je een beginner bent denk ik dat de valkuil vooral is jezelf teveel verliezen in dit soort details (moet ik nu parallel squatten of below parallel). Het ALLERbelangrijkste is consistentie:

- Consistent week in week uit trainen. En dus NIET 3 maanden hard trainen en dan weer 1 maand niets doen. Vindt een modus waardoor je er plezier in hebt en het makkelijk is om er een gewoonte van te maken
- Kritisch kijken naar je leefpatroon qua voeding / slapen. Er zijn geen shortcuts qua voeding of rust, maar alleen gezonde gewoontes die je jezelf aanleert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Gonadan schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 14:57:
[...]

Neem het verschil met die squats, de atg squat pakt meer andere spieren mee zoals je bips en de hammies en heeft een wat langere rom. Dat kan heel fijn zijn als je dat goed kan en werkt ook op je mobiliteit.
Het zorgt mogelijk wel voor meer butt wink en misschien vindt je rug dat niet lekker, of vinden je knieën het fijner om wat minder diep te zakken. Dan kan een parallel squat misschien fijner zijn, kan je gewoon focussen op je quads en klaar.
En als je wat minder mobiel bent maar je wilt wel diep kan je ook nog weer een front squat proberen. Gewoon proberen kijken wat goed voor je werkt.
voor zover ik weet verkondigt Rippetoe geen ATG squat omdat je dan minder gewicht zou kunnen gebruiken en een superdiepe squat niet de door hem gewenste spieren zou gebruiken, daarom houdt hij het op beneden parallel.
Apollyon schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 14:38:
[...]

Is het dan nog wel een goed boek om te lezen? Ik heb de 3e druk van zijn boek. Staan er achterhaalde ideeen in die ik moet mijden?
Starting strength is een prima boek. Rippetoe heeft daarin een low bar squat (je kunt bijv. ook high bar doen maar daar heeft Rippetoe het niet over) en Rippetoe zegt dat een buttwink niet erg is (persoonlijk vind ik het wel erg). Ook is Rippetoe gefocused op training voor kracht en niet voor bodybuilding, dus het moet bij je doelen passen. Je kunt ook kijken op de website van Stronglifts van Mehdi waar ook veel info over de oefeningen te vinden is.

[ Voor 27% gewijzigd door Salvatron op 23-02-2024 19:15 ]

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-06 22:43
Dit kanaal pas gevonden. Ik heb er best veel info en verbetering uit kunnen halen.

https://youtu.be/oEy5WFr-CDA?si=J86DYux5zMnnLsV9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

https://youtube.com/@eliteftsofficial?feature=shared

En trainingsvideo’s en methoden van wijlen John Meadows
https://youtube.com/@mountaindog1?feature=shared

[ Voor 48% gewijzigd door Hackus op 23-02-2024 21:24 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:33
Dat zijn beide dezelfde video's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
Ik train al een jaar of 8 en bankdrukken is altijd mijn sterkste punt geweest. De laatste tijd heb ik veel stress in m'n leven en ik merk dat ik een afkeer heb ontwikkeld voor bankdrukken. Het voelt letterlijk beklemmend, alsof er een bus op me ligt die ik van me af moet duwen. Een beetje als een metafoor voor de druk die ik momenteel ervaar. En dat staat me nu zo tegen dat ik bankdrukken ga vermijden.

Ik probeer altijd zo te trainen dat ik de laatste rep maar net red. Ik heb het gewicht al verlaagd en het aantal reps verhoogd. Ik doe nu 4x14 met 40-35kg per kant wat nog steeds als een bus voelt. Ik voel alleen maar de hele tijd "ik wil dit niet". 10x10 geprobeerd met minder kg maar daarbij krijg ik niet het idee dat ik echt getraind heb...

Voor dumbells is het te zwaar. Een tijdje heb ik de cable crossover gedaan in plaats van bankdrukken, maar ik had toen sterk het idee dat m'n borst achteruit ging. Ook hierbij niet het idee dat het hetzelfde doet als bankdrukken.

Herkend die dit herkenbaar vind en tips heeft?

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:51
Waarom zou je en in gewicht en in herhalingen naar beneden gaan? Klinkt overigens wel alsof je gewoon even een andere prikkel nodig hebt en/of een deload moet doen.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09-06 20:27
Ipv fitnessen lekker buiten gaan wandelen, fietsen, zwemmen. Zorg dat die stress naar beneden gaat en ga dan pas weer sporten. Sporten moet ontspannend en leuk zijn en niet voelen als zwaar en vervelend. Pas op dat je niet in een burnout terecht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lerssi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-06 23:13
Waar halen jullie je whey isolate tegen een schappelijke prijs ?

Geef aub ook even aan wat je zelf al hebt gevonden.

[ Voor 32% gewijzigd door tweakduke op 29-02-2024 13:16 ]

Als hadden geweest is, is hebben te laat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-06 16:04

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Tatsu schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 11:44:
Heb bijna 2 jaar een coach gehad. Staat nu even op de backburner ivm nadruk op de business.

Heb daarin mijn beste resultaat gemaakt na 20j trainen. Heb grote sprongen vooruit gemaakt met mijn fysiek, waarbij ik de vaker de vraag gekregen heb of ik gebruikte.

Mijn reden: dan hoef ik er zelf geen energie in te stoppen over het bedenken. Executie executie.

Geeft mij de mogelijkheid om die energie aan andere zaken te besteden. Business en gezin.
Idem. :)

Na 20+ jaar in de gym via een PT fysiek verbeterd. Even eea wakker geschud als het ware met een trainingsintensiteit die je niet (makkelijk) zelf bereikt. Trainingen waren de laatste jaren wel 4-5x per week aanwezig, maar iets te gezapig (kinderen, werk etc).

Erg prettig zo eens per week. Alle trainingen die ik zelf doe zijn ook een stuk beter nu.

Alleen bij trainingen gehouden, voeding zelf in de hand gehouden.

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gkomega
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-06 07:14
Heeft één van jullie ervaringen met power racks van Atletica?

Ik ben op zoek naar een rack voor bij mij op zolder waarmee ook rug oefeningen kan worden gedaan middels een pulley systeem. Omdat het plafond 210 cm hoog is kan menig rack niet in de ruimte staan.

Mijn oog bij Atletica was op R5 Boost rack gevallen: https://atletica.de/produ...gh?variant=44367200256267 195 cm mede vanwege de accessoires die er al bij zitten.

Naast de Atletica zag ik ook de ATX PRX-610 https://www.fitness-selle...-rack-prx-610-lat-pulley/ maar lijkt deze een stuk duurder te zijn dan de Atletica door het ontbreken van de accessoires.

Ik hoor graag jullie mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowichan
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 12-06 21:57
WasBak schreef op zondag 4 februari 2024 @ 15:47:
[...]

Die hebben wij gewoon in Den Bosch. Niet de Randstad dus daar heb je niet zoveel aan.
Welke gym in Den Bosch als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:47
FireFoz schreef op maandag 26 februari 2024 @ 11:50:
Ik train al een jaar of 8 en bankdrukken is altijd mijn sterkste punt geweest. De laatste tijd heb ik veel stress in m'n leven en ik merk dat ik een afkeer heb ontwikkeld voor bankdrukken. Het voelt letterlijk beklemmend, alsof er een bus op me ligt die ik van me af moet duwen. Een beetje als een metafoor voor de druk die ik momenteel ervaar. En dat staat me nu zo tegen dat ik bankdrukken ga vermijden.

Ik probeer altijd zo te trainen dat ik de laatste rep maar net red. Ik heb het gewicht al verlaagd en het aantal reps verhoogd. Ik doe nu 4x14 met 40-35kg per kant wat nog steeds als een bus voelt. Ik voel alleen maar de hele tijd "ik wil dit niet". 10x10 geprobeerd met minder kg maar daarbij krijg ik niet het idee dat ik echt getraind heb...

Voor dumbells is het te zwaar. Een tijdje heb ik de cable crossover gedaan in plaats van bankdrukken, maar ik had toen sterk het idee dat m'n borst achteruit ging. Ook hierbij niet het idee dat het hetzelfde doet als bankdrukken.

Je kunt in plaats van de benchpress ook een push-up-variant doen. Bijvoorbeeld met ringen. Je voeten bevinden zich dan op een verhoging, waardoor je hele lichaam zich boven de grond bevindt. Je kunt daarmee een mooie ROM maken en voelt je wellicht minder beklemd. Zwaarder maken kan door plates met een riem (zo eentje met een ketting) aan je middel vast te maken, net zoals veel wordt gedaan bij pull-ups en dips.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:19

Typhone

Who Dares Wins

Superkiwi schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 14:24:
[...]

Ik denk dat je hiermee de spijker precies op de kop slaat. Naar mensen met vele jaren ervaring werd toen aandachtig geluisterd, waar er tegenwoordig veel relatief onervaren types de kop op steken die na enkele blauwe maandagen in de sportschool alles (schijnen te) weten.

Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat alles wat we vroeger te horen kregen de exacte waarheid was maar het gaf wel een zeer solide basis. Zo heb ik heel veel geleerd van onder andere jou, Reacher, Cobb, Tatsu en andere oudgedienden.
Ik zag gisteren ook weer een 'personal trainer' aan de gang met 2 anderen. Waar ik mijn hele training (schouders + triceps) klokte op 48 minuten hebben zij met 3 man een beetje staan rondhangen in een squat rek en in totaal 3 sets de man gedaan gedurende deze tijd. Voor de rest de hele tijd een beetje rekken en strekken tussendoor waarbij ik me serieus afvroeg wat zij daar aan het doen waren.

Lijkt me puur zinloze tijdsinvulling en goedkoop zakken vullen. De typische 'boys' beginnen ook langzaam weer de kop op te steken. In veel te dure merkkleding binkie spelen bij de benchpress met 45kg elke kant waarbij 3 man (twijgjes) mee staan te sjouwen om de barbell omhoog te krijgen. Daar werd vroeger nog wel eens tegen opgetreden door de échte beren maar die zijn inmiddels verdwenen.

De krachttraining wereld is sinds 2005 ingrijpend veranderd dat weet ik wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Personal trainers van nu. Het is lastig om kaf van koren te scheiden…. :+

Doordat ik nog herstellende ben van operatie en nu 2 weken weer volgens een kracht/massa schema train op laag niveau kan ik alle techniek aanscherpen maar ook eens rustig om mij heen kijken.

Kan beter een zonnebril op gaan zetten, een pet en een koptelefoon en alles en iedereen proberen te negeren. Sommige zijn echt goed bezig maar 80% motiveert mij om fysiotherapeut te gaan worden….. (te goede baan, ga ik niet doen)

Na operatie deze week voor het eerst 100kg squat zonder pijn, 100kg bankdruk zonder pijn (benen omhoog getrokken om rug te ontzien) en een 1 herhaling deadlift van 160kg zonder pijn. (Werk set 3x6 100kg)

Bizar hoe een lijf doet herstellen maar ik merk dat ik door de functionele kettlebell trainingen enorm voorruit ga.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
FireFoz schreef op maandag 26 februari 2024 @ 11:50:
Ik train al een jaar of 8 en bankdrukken is altijd mijn sterkste punt geweest. De laatste tijd heb ik veel stress in m'n leven en ik merk dat ik een afkeer heb ontwikkeld voor bankdrukken. Het voelt letterlijk beklemmend, alsof er een bus op me ligt die ik van me af moet duwen.

[...]

Ik voel alleen maar de hele tijd "ik wil dit niet". 10x10 geprobeerd met minder kg maar daarbij krijg ik niet het idee dat ik echt getraind heb...

Dit herken ik heel goed. En ik zal je zeggen: dit is niet wat je wilt.
Ik ben vorig jaar met een burnout thuis komen te zitten en alles was mij teveel. Sporten hoefde ik al helemaal niet aan te denken.
Sporten moet leuk zijn, je moet er energie van krijgen. Als het je nu geen energie geeft, pauze nemen. Dan maar even geen gewichten tillen/drukken/trekken.

Zelf ben ik ook al maanden niet meer in de sportschool geweest en het enige wat ik nu aan sport doe is kleine rondjes wandelen, stukjes fietsen en 10 pushups per dag. Meer kan ik momenteel niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oelske
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-06 21:02
Iemand nog tips voor nieuwe zooltjes voor lifters? Het gaat om de Nike Romaleos 3.
De hond vond het een goed idee om de zooltjes -die buiten lagen te luchten- weer mee naar binnen te nemen om ze wat nader te inspecteren :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Oepsie...RIVM raadt gebruik producten met kruiden Huperzia serrata, Tabernanthe iboga of Ashwagandha af

3x raden wie net een voorraadje in de sale heeft ingeslagen :+ Ga het er maar niet op wagen, die diclofenac die er dagelijks in gaat is al genoeg zooi.

Inmiddels ben ik wel wat chagrijnig geworden van de hoeveelheid training die ik met die hernia (en bijbehorende piriformis-ellende) niet meer fatsoenlijk kan doen: van lunges to split squats, van te veel gewicht aan bovenlijf hangen bij rugoefeningen of zelfs curls. Merk ook dat mijn flexibiliteit al een klap heeft gekregen, maar ben inmiddels wel weer redelijk aan het lopen. Moet wel, want mijn gewicht gaat rap omhoog, de pijntjes zorgen voor te veel snacken, en zelfs relatief gezond snacken is niet zonder gevolgen :P

Dus: fikse cut aanslingeren en zo veel mogelijk vervangende (bodyweight) oefeningen doen, de dipbelt gaan testen en het wandelen uitbreiden. Het is ff niet anders. Oma out :+

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
2Dutch schreef op maandag 11 maart 2024 @ 01:09:
Oepsie...RIVM raadt gebruik producten met kruiden Huperzia serrata, Tabernanthe iboga of Ashwagandha af

3x raden wie net een voorraadje in de sale heeft ingeslagen :+ Ga het er maar niet op wagen, die diclofenac die er dagelijks in gaat is al genoeg zooi.

Inmiddels ben ik wel wat chagrijnig geworden van de hoeveelheid training die ik met die hernia (en bijbehorende piriformis-ellende) niet meer fatsoenlijk kan doen: van lunges to split squats, van te veel gewicht aan bovenlijf hangen bij rugoefeningen of zelfs curls. Merk ook dat mijn flexibiliteit al een klap heeft gekregen, maar ben inmiddels wel weer redelijk aan het lopen. Moet wel, want mijn gewicht gaat rap omhoog, de pijntjes zorgen voor te veel snacken, en zelfs relatief gezond snacken is niet zonder gevolgen :P

Dus: fikse cut aanslingeren en zo veel mogelijk vervangende (bodyweight) oefeningen doen, de dipbelt gaan testen en het wandelen uitbreiden. Het is ff niet anders. Oma out :+
Had je al MRI laten maken onder het mom van meten is weten?

Ben bijna 4mnd na de operatie. Kom met vingers voorbij de tenen met gestrekte benen. Deadlift nu als warmup 60-100-140-160kg zonder problemen. Kan 5km hardlopen zonder problemen.

Alleen geen explosiviteit en niet vallen. Dus niet boksen, thai boksen, niet schaatsen ivm val gevaar, etc.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ModelMagician
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23-05 20:51
Hi sportende mede tweakers,

Ik kom met de vraag of jullie met mij mee willen denken over mogelijkheden voor thuis sporten. Ik heb 15+ jaar gesport in de gym, maar sinds mijn verhuizing in april vorig jaar ben ik met minder plezier naar mijn lokale gym gegaan, vandaag heb ik mijn abbonement opgezegd, wel gek momentje na zoveel jaren om geen gym meer te hebben. Ik vind (reis)tijd en sfeer belangrijker geworden (naast natuurlijk budget O-) ) voor mijn sport ervaring en helaas is er niets in de buurt dat voldoet aan de selectie criteria en nu wil ik elk geval onderhoudend sporten thuis.

Mijn vraag hier: Wat heb ik nog nodig om vooral mijn bovenlichaam thuis goed te blijven trainen? Hebben jullie nog tips?

Ik heb een roeimachine die ik 3-4 keer per week gebruik en een kettlebell van 20kg waar ik wat oefeningen mee kan doen. Ik denk dat ik vooral nog wat zoek om de borstspieren vanuit verschillende hoeken te trainen, de schouderspieren en wellicht wat rug spieren die ik niet helemaal mee pak met het roeien. Ik dacht aan wellicht een verstelbaar bankje met (verstelbare) dumbells en/of een halterstang met houder. Daarnaast wellicht iets van een deur pull up bar. Enige probleem wat ik daar nog een beetje mee heb is ruimte en prijs. De ruimte in mijn bijkeuken waar ik nu kan roeien is beperkt en vooral niet breed genoeg voor een halterstang, met dumbells kan ik nog nog wel wat bredere oefeningen doen in een woonkamer. De ander is dus prijs, man wat zijn die gietijzeren gewichten duur :P, dat hoeft niet onoverkomelijk te zijn maar daardoor denk ik wel 2 keer na voor ik iets aanschaf... Wat denken jullie dat ik nodig heb voor mijn doelen? Ik hoop dat jullie mee willen en kunnen denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Capo schreef op maandag 11 maart 2024 @ 19:07:
Had je al MRI laten maken onder het mom van meten is weten?

Ben bijna 4mnd na de operatie. Kom met vingers voorbij de tenen met gestrekte benen. Deadlift nu als warmup 60-100-140-160kg zonder problemen. Kan 5km hardlopen zonder problemen.

Alleen geen explosiviteit en niet vallen. Dus niet boksen, thai boksen, niet schaatsen ivm val gevaar, etc.
Nope, nooit ter sprake gekomen maar wel info over gevraagd hoe dat zit. Zou niet veel zin hebben, bijna iedereen boven leeftijd xx heeft een antiek ogende ruggenwervel en misschien zelfs ook tekenen van hernia('s) maar dan wil dat niet zeggen dat je er last van gaat krijgen. Pijn is geen indicatie voor een operatie, uitval / krachtsverlies wel. En heb alleen tintelingen en soms branderig / stekend gevoel, dus "opletten maar het is niet operatiewaardig".

De grootste ergernis is het gewicht van mijn bovenlijf af houden (dus bv bicep curls liever met cable, met dumbbell niet beide kanten tegelijk), hamstring links en piriformis triggert ook dus die met rust laten even, en rug goed hol maken regelmatig, zitten met kussen in je rug, vaak deadhangen tussendoor. Ik begin ongeduldig te worden nu natuurlijk (ben ook minder soepel), maar ja er is geen magische fix, tijd moet t krijgen.

[ Voor 12% gewijzigd door 2Dutch op 11-03-2024 23:39 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
2Dutch schreef op maandag 11 maart 2024 @ 23:37:
[...]

Nope, nooit ter sprake gekomen maar wel info over gevraagd hoe dat zit. Zou niet veel zin hebben, bijna iedereen boven leeftijd xx heeft een antiek ogende ruggenwervel en misschien zelfs ook tekenen van hernia('s) maar dan wil dat niet zeggen dat je er last van gaat krijgen. Pijn is geen indicatie voor een operatie, uitval / krachtsverlies wel. En heb alleen tintelingen en soms branderig / stekend gevoel, dus "opletten maar het is niet operatiewaardig".

De grootste ergernis is het gewicht van mijn bovenlijf af houden (dus bv bicep curls liever met cable, met dumbbell niet beide kanten tegelijk), hamstring links en piriformis triggert ook dus die met rust laten even, en rug goed hol maken regelmatig, zitten met kussen in je rug, vaak deadhangen tussendoor. Ik begin ongeduldig te worden nu natuurlijk (ben ook minder soepel), maar ja er is geen magische fix, tijd moet t krijgen.
Pijn was bij mij de indicatie. Zenuwpijn, en veel.
Icm Gevoelloze tenen en voet, been niet kunnen strekken, niet kunnen zitten. Anderhalf jaar van alles actief geprobeerd. Meerdere fysio’s, sauna, dry needle, kou, massages, yoga, rust, etc.

Na 6mnd een mri. 7mm hernia op mri en 1 jaar en 1 dag later nog steeds 7mm hernia op mri. Nul veranderd. Duidelijk drukkend op zenuw.

Alles leek op piriformis want ik kon weer 160kg squatten en 200kg deadliften. Maar amper zitten. Meerdere fysio’s waren er van overtuigd dat het piriformis was want ik kon alweer zoveel….

Nou die was het niet ;) zou het goed in de gaten houden ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Capo op 12-03-2024 06:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Capo schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 06:03:
Pijn was bij mij de indicatie. Zenuwpijn, en veel.
Icm Gevoelloze tenen en voet, been niet kunnen strekken, niet kunnen zitten. Anderhalf jaar van alles actief geprobeerd. Meerdere fysio’s, sauna, dry needle, kou, massages, yoga, rust, etc.

Na 6mnd een mri. 7mm hernia op mri en 1 jaar en 1 dag later nog steeds 7mm hernia op mri. Nul veranderd. Duidelijk drukkend op zenuw.

Alles leek op piriformis want ik kon weer 160kg squatten en 200kg deadliften. Maar amper zitten. Meerdere fysio’s waren er van overtuigd dat het piriformis was want ik kon alweer zoveel….

Nou die was het niet ;) zou het goed in de gaten houden ;)
Dat klinkt volkomen kut om het even gericht te beschrijven :/ :P Kan wel zitten, been kan strekken maar niet gymnastisch lenig en snel :P Slaaphouding vinden die prettig is is meer een ding, maar ga op tijd naar bed en werk thuis, dus kan voldoende slaap pakken (heel belangrijk).

Maar reken maar dat ik het in de gaten hou, maar baal natuurlijk wel als een gek..vooral nu de fysio net nog even doodleuk zei dat het een geduldskwestie was en tot een jaar kan duren -O- Ga er het beste van maken, in ieder geval worden mijn onderarmen en grip 10x beter door al het deadhangen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
2Dutch schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 09:39:
[...]

Dat klinkt volkomen kut om het even gericht te beschrijven :/ :P Kan wel zitten, been kan strekken maar niet gymnastisch lenig en snel :P Slaaphouding vinden die prettig is is meer een ding, maar ga op tijd naar bed en werk thuis, dus kan voldoende slaap pakken (heel belangrijk).

Maar reken maar dat ik het in de gaten hou, maar baal natuurlijk wel als een gek..vooral nu de fysio net nog even doodleuk zei dat het een geduldskwestie was en tot een jaar kan duren -O- Ga er het beste van maken, in ieder geval worden mijn onderarmen en grip 10x beter door al het deadhangen :+
Wat betreft slaap houding. Wat hier werkte; Zij ligging met beetje opgetrokken benen en kussen tussen benen icm kussen onder je bovenliggende arm. Zo lig je recht en rol je niet door. Ontlast piriformis :)

En ik heb een zit/staan bureau. Veel afwisselen helpt. Bijv 30min zitten/30min staan.
Sterkte en succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Capo schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:12:
[...]

Wat betreft slaap houding. Wat hier werkte; Zij ligging met beetje opgetrokken benen en kussen tussen benen icm kussen onder je bovenliggende arm. Zo lig je recht en rol je niet door. Ontlast piriformis :)

En ik heb een zit/staan bureau. Veel afwisselen helpt. Bijv 30min zitten/30min staan.
Sterkte en succes!
Grappig dat je dat zegt, ik had inderdaad even een la opengetrokken voor een kussen voor tussen de benen, maar die onder de arm-truc (even zien of dat past allemaal jongens :P ) ga ik ook eens proberen. Zit-sta bureau heb ik gelukkig ook, maar staan vind ik nog niet helemaal ideaal gaan, ga soms even in halve poging tot kleermakerszit zitten, ff deadhangen tussendoor aan de optrekstang ;) Maar afwisseling is zeker belangrijk, dat vele zitten is echt killing. Thanks voor het meedenken _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-06 17:01
Dat deze clusterfuck, maar eens ten einde mag komen;

https://www.trouw.nl/spor...-veilig-gevoeld~b7054bdd/
Vernietigend was het oordeel van NOC-NSF over gewichthefbond NGB. De sportkoepel constateerde een onveilig sportklimaat. Uit een reconstructie van Trouw blijkt hoe twee bestuursleden de macht grepen, (financiële) voordeeltjes pakten en een schrikbewind voerden.

https://archive.is/S7DLY

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toekan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-06 21:58
Mijn workout tracker heeft vorige week een update gekregen en werkt nu ook op Android Wear OS.
Zo kan ik mooi gedurende de training ook alles loggen op mijn Android smartwatch.

Hevy begint een aardig complete app te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apollyon
Ik ga gestaag vooruit met mijn training. Eten gaat goed. Mijn calorie intake is fors verhoogt. Maar ik bljif last houden van heel vermoeid zijn.
Er is iets niet goed. Ik weet dat de voortgang groter moet zijn. De spierpijn na training duurt ook te lang. Meer dan 2 dagen.

De huisarts heeft bloedonderzoek bevolen. De uitkomst is bloedarmoede. Ik moet ijzer tabletten en vitamine C nemen. Over 2 maanden wordt er weer geprikt. Sport mag tot die tijd niet.

Heft iemand ergarinv met bloedarmoede en krachttraining? Hoe lang duur de geenzing van bloedarmoede?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1Mark
  • Laatst online: 10:06
[...]

Het heeft bij mij ongeveer 8 maanden geduurd tot ik weer normaal kon bewegen. Maar vanaf 4 maanden was ik weer in de sportschool begonnen en kon ik bijna een box-squat (zonder gewicht :+ ). Dat stap voor stap opgebouwd tot weer gewoon trainen tot failure met volledige ROM.

Uiteindelijk had ik mazzel met een fysio die al vrij snelde vertelde dat ik wel weer kon beginnen met krachttraining en dat er niet veel mis kon gaan ("die schijf is nu waarschijnlijk wel leeg"). Dat moest ik wel even horen en leren vertrouwen.

Intussen is dit alweer een jaar of 5 geleden en ik heb nu flink wat meer spiermassa dan voor de hernia.

Ik ken ook mensen die horen van de neuroloog dat (kracht)sport in principe gevaarlijk is en die zijn na de hernia nooit meer gaan sporten. Een ervan draagt 10 jaar later nog steeds de boodschappentassen niet, uit angst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

1Mark schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 10:55:
Het heeft bij mij ongeveer 8 maanden geduurd tot ik weer normaal kon bewegen. Maar vanaf 4 maanden was ik weer in de sportschool begonnen en kon ik bijna een box-squat (zonder gewicht :+ ). Dat stap voor stap opgebouwd tot weer gewoon trainen tot failure met volledige ROM.

Uiteindelijk had ik mazzel met een fysio die al vrij snelde vertelde dat ik wel weer kon beginnen met krachttraining en dat er niet veel mis kon gaan ("die schijf is nu waarschijnlijk wel leeg"). Dat moest ik wel even horen en leren vertrouwen.

Intussen is dit alweer een jaar of 5 geleden en ik heb nu flink wat meer spiermassa dan voor de hernia.

Ik ken ook mensen die horen van de neuroloog dat (kracht)sport in principe gevaarlijk is en die zijn na de hernia nooit meer gaan sporten. Een ervan draagt 10 jaar later nog steeds de boodschappentassen niet, uit angst.
Zelf gaan uitzoeken wat anderen met "sciatica" doen qua trainen leverde me meer informatie op dan de fysio :P Natuurlijk is full blown zware meuk leuren ook echt wel een risico, maar op je reet stilzitten op de bank wel wat meer :P Vind HIIT bv ook complete bullshit, veel te veel stress voor je lijf. Common sense is af en toe erg afwezig voor de views en de "sneller resultaat" bullshitbingo.

Kan het mensen niet kwalijk nemen dat ze het risico niet meer willen nemen, ik ben ook erg blij dat het nu wat meer te behappen is en ik weer wat meer uit de voeten kan. Een van de grootste ergernissen is door de pijn ook meer gaan eten (terwijl je minder beweegt) dus mag eerst weer fijn een fikse cut inzetten, hallo dip in self esteem :w Gelukkig meer zonneschijn dus meer buiten spelen _/-\o_

Nu de pijn minder is, is de eetlust ook weer normaler en de beweeglijkheid komt terug: je voelt je gelijk stukken beter (en de weegschaal gaat weer heel langzaam omlaag). Nee, ik snap die voorzichtigheid echt wel :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-06 16:49
[...]

Welkom! Ik heb het sinds 2 weken ook. Flinke zenuwpijn en zitten en/of autorijden is kansloos. Enorme drukkende/stekende pijn net onder mijn hamstring. verschrikkelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Khayma schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 17:37:
Welkom! Ik heb het sinds 2 weken ook. Flinke zenuwpijn en zitten en/of autorijden is kansloos. Enorme drukkende/stekende pijn net onder mijn hamstring. verschrikkelijk!
:/ Nog even en we kunnen hier een speciaal hernia-krachtprogramma gaan delen met mekaar :+
Zou zeggen zoveel mogelijk hangjongere spelen aan een optrekstang en verzamel maar alvast de nodige kussens voor een comfy (slaap)houding. Zenuwpijn is echt vreselijk, hopelijk slaat bij jou diclofenac of een ander zenuwpijnkillend goedje een beetje goed aan, scheelt een berg.

* 2Dutch heeft ook goed nieuws

Moet met semi-ghetto manieren de leg extension van extra gewicht voorzien voor een uitdaging, dus binnenkort eens investeren in een setje bumperplates *O* Die ik vervolgens dan 1 voor 1 de trap op moet rollen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-06 16:49
2Dutch schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 22:43:
[...]

:/ Nog even en we kunnen hier een speciaal hernia-krachtprogramma gaan delen met mekaar :+
Zou zeggen zoveel mogelijk hangjongere spelen aan een optrekstang en verzamel maar alvast de nodige kussens voor een comfy (slaap)houding. Zenuwpijn is echt vreselijk, hopelijk slaat bij jou diclofenac of een ander zenuwpijnkillend goedje een beetje goed aan, scheelt een berg.

Moet met semi-ghetto manieren de leg extension van extra gewicht voorzien voor een uitdaging, dus binnenkort eens investeren in een setje bumperplates *O* Die ik vervolgens dan 1 voor 1 de trap op moet rollen :+
Helaas slaat diclofenac niet aan. Mijn beste houding om te slapen is op mijn buik maar dat vindt mijn hernia dan weer niet leuk haha. Doe voor nu fysio en wat rekoefeningen. Kan helaas niet langer dan 1 a 2 minuten zitten en met een zittend beroep is dat echt 10x ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Khayma schreef op zondag 24 maart 2024 @ 00:17:
Helaas slaat diclofenac niet aan. Mijn beste houding om te slapen is op mijn buik maar dat vindt mijn hernia dan weer niet leuk haha. Doe voor nu fysio en wat rekoefeningen. Kan helaas niet langer dan 1 a 2 minuten zitten en met een zittend beroep is dat echt 10x ruk.
Dat is wel balen, ibuprofen en naproxen doen ook niks? Om nou echt aan de opiaten te moeten lijkt me verre van prettig (of gezond). Gebruik ook nog CBD-olie, werkt ook ontstekingsremmend (nee word je niet high van), misschien ook het proberen waard?

Dat slecht slapen had ik vooral toen mijn periformis ook nog maximaal werd geïrriteerd, echt een hel. Even een zwangerschapskussen lenen (no joke, daarmee kun je ook gemakkelijker een fijne houding vinden) of anders jezelf maar aan het plafond suspenden met wat touw :+

[ Voor 7% gewijzigd door 2Dutch op 24-03-2024 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Zover ik heb begrepen kunnen ze heel weinig doen tegen zenuwpijn. Een blokkade laten zetten in een pijnbehandel centrum is een optie maar geen garantie. En voordat die werkt, naast de wachttijd voor je terecht kan, ben je maanden verder.

60mg Morfine deed mij ontspannen maar pijn was er nog steeds. Sliep er wel redelijk goed op.

Oja en van 112-114kg naar 101kg ging ook snel :+

Nu op 108kg weer maar gaat niet zo rap het terug opbouwen als eraf, verre van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:32

Grudgie

PSN: Grudgie7

Zijn er nog mensen aan jet bulken hier?

Ik al sinds augustus en het gaat heel goed. Mijn start gewicht was 57kg en ben nu 60.8kg. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
Grudgie schreef op zondag 24 maart 2024 @ 16:22:
Zijn er nog mensen aan jet bulken hier?

Ik al sinds augustus en het gaat heel goed. Mijn start gewicht was 57kg en ben nu 60.8kg. :)
Sinds augustus? 3,5 kilo erbij is 1 keer goed eten 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Johan Bogle schreef op zondag 24 maart 2024 @ 16:25:
[...]
Haha ja. Als ik mij volvreet kan ik dat ook wel halen in 1 dag. Maar dan heeft totaal geen zin. Het is een leanbulk en geen dirtybulk. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Expanse
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 25-06-2024
Sinds TRT gaat kracht echt in eens in een versnelt tempo om hoog en zelfs spiermassa neemt toe ondanks dat ik ook vet moet verliezen terwijl ik toch al wel 20 jaar ervaring heb met krachttraining en behoorlijk veel spiermassa heb kunnen winnen. Mijn testosteron was te laag dat ik TRT kreeg via een kliniek. De oorzaak van het lage testosteron niveau is ook onbekend want alles is getest en nagekeken. Wel lekker dat je als 40 plusser harder gaat dan de jonkies in de sportschool. Voor TRT moet je ook echt niet bij de huisarts zijn want huisartsen zijn nog al ouderwets of weten te te weinig over hormonen en laten je lopen met een te laag testosteron wat ook nog eens ongezond is.

[ Voor 17% gewijzigd door Expanse op 24-03-2024 19:45 ]

мы идем к победе

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14-06 15:08
Expanse schreef op zondag 24 maart 2024 @ 18:11:
Sinds TRT gaat kracht echt in eens in een versnelt tempo om hoog en zelfs spiermassa neemt toe ondanks dat ik ook vet moet verliezen terwijl ik toch al wel 20 jaar ervaring heb met krachttraining en behoorlijk veel spiermassa heb kunnen winnen. Mijn testosteron was te laag dat ik TRT kreeg via een kliniek. De oorzaak van het lage testosteron niveau is ook onbekend want alles is getest en nagekeken. Wel lekker dat je als 40 plusser harder gaat dan de jonkies in de sportschool. Voor TRT moet je ook echt niet bij de huisarts zijn want huisartsen zijn nog al ouderwets of weten te te weinig over hormonen en laten je lopen met een te laag testosteron wat ook nog eens ongezond is.
Hoe heb je dit proces aangevlogen? Ben je niet eerst naar de dokter gestapt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Voor TRT moet je ook echt niet bij de huisarts zijn want huisartsen zijn nog al ouderwets of weten te te weinig over hormonen en laten je lopen met een te laag testosteron wat ook nog eens ongezond is.
Het kan zeker wel via de huisarts, alleen moet je dan twee keer een meting hebben van een laag testostoron. Daarna kan je bij een specialistisch kliniek terecht voor verdere advies. Dan is het de vraag of je dezelfde hoeveelheden kan/mag toedienen doe jij nu waarschijnlijk toedient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expanse
WasBak schreef op maandag 25 maart 2024 @ 16:58:
[...]

Het kan zeker wel via de huisarts, alleen moet je dan twee keer een meting hebben van een laag testostoron. Daarna kan je bij een specialistisch kliniek terecht voor verdere advies. Dan is het de vraag of je dezelfde hoeveelheden kan/mag toedienen doe jij nu waarschijnlijk toedient.
Niet in de praktijk waar ik kom. Doen we niet aan is dan het antwoord. Ik had 2 keek mijn bloed waarden laten testen en het kwam uit op 5-6 nmo/l wat veel te laag is. Nu zit ik rond de 26-28 nmo/l.

мы идем к победе

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expanse
ak0nnmgn schreef op maandag 25 maart 2024 @ 16:43:
[...]

Hoe heb je dit proces aangevlogen? Ben je niet eerst naar de dokter gestapt dan?
Ik ben wel naar de huiarts geweest maar de praktijk waar ik zit wil er niets van weten. Of ik moest met een half jaar nog eens weer kijken maar dat zie ik niet zitten want het was al abnormaal laag.

[ Voor 53% gewijzigd door Expanse op 25-03-2024 17:25 ]

мы идем к победе

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Expanse schreef op maandag 25 maart 2024 @ 17:16:
[...]
Ik ben wel naar de huiarts geweest maar de praktijk waar ik zit wil er niets van weten. Of ik moest met een half jaar nog eens weer kijken maar dat zie ik niet zitten want het was al abnormaal laag.
Was je levensstijl wel in orde? En wat voelde je eigenlijk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Expanse
Vuvuzela schreef op maandag 25 maart 2024 @ 18:27:
[...]

Was je levensstijl wel in orde? En wat voelde je eigenlijk?
Opzich wel. Minimaal 7 uur slaap, weinig alcohol in de zin van dat het geen gewoonte is want soms drink ik maanden niks en op een verjaardag wel eens een drankje, ik rook niet, beweeg elke dag voldoende zoals minimaal 30 minuten wandelen maar vaak langer, 3 tot 4 keer per week krachttraining met af en toe roeien of fietsen. Klachten die ik heb en had en nog niet helemaal weg zijn zoals gewricht pijn, laag libido de zin was er niet, geen energie meer aan het einde van de dag, klierweefsel in de borst want oestrogeen dominant waarvoor ik ook 10mg tamoxifen krijg voor de 4e maand wat duidelijk aanslaat want het klierweefsel is aan het verdwijnen dus verhogen naar 15 of 20 mg hoeft niet. Soms wat down maar niet depressief. De klachten kwamen langzaam met de tijd en ik dacht dat het normaal was tot het problemen gaf en met name libido en het borstklierweefsel, wat bevestigd is in het ziekenhuis waar ze verder ook niets mee doen want het was niet groot genoeg maar ik gaf wel aan dat het soms pijnlijk was.

мы идем к победе

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansPatat050
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-06 13:36
Grudgie schreef op zondag 24 maart 2024 @ 16:26:
[...]

Haha ja. Als ik mij volvreet kan ik dat ook wel halen in 1 dag. Maar dan heeft totaal geen zin. Het is een leanbulk en geen dirtybulk. ;)
Wat is je doel? Wat zijn je verdere stats? Want 3 kilo er bij in 5 maand, dat gaat niet hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Johan Bogle schreef op zondag 24 maart 2024 @ 16:25:
[...]
Vrouw hier, die fluctuaties heb ik maandelijks, >insert diepe zucht< :P
Maar als iemand al een heel laag vet% heeft neig ik toch ook wel naar niet genoeg eten of te weinig trainen. Of te veel cardio ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-06 22:39
Ik ben nu sinds midden december het trainen, ik doe het SL programma (alles 5x5 alleen DL = 1x5)

17-12-2023:rustig aan gestart, nog niet gebulkt
Gewicht = 78,1kg
SQ = 50 kg
BP = 50
BOR = 45
DL = 70
OHP = 35

29-01-2024: start bulk
gewicht = 77,6kg
SQ = 80 kg
BP = 65
BOR = 62,5
DL = 97,5
OHP = 40

24-03-2024:laatste training tot nu toe
Gewicht:80,4kg
SQ = 92,5 kg
BP = 72,5
BOR = 70
DL = 110
OHP = 47,5

Is dit een beetje een fatsoenlijke progressie over 3 maanden tijd? Mij gaat het natuurlijk nooit snel/goed genoeg :P
Ik ben eind januari pas echt begonnen met bulken en dus 3kg aangekomen op 8 weken tijd.

Volgende week sta ik van dinsdag t/m zondag op een beurs en dus leek me dat een ideaal moment voor een deload weekje, ik kan toch niet trainen die week. Hoe pak ik dat het beste aan?

Ik eet nu rond de 3.000 kcal, zou het dan volstaan om rond de BMR (2100kcal) te eten, of is minder ook goed?
Gezien ik op die beurs sta en Ketogeen eet, wil ik het liefst zo min mogelijk meenemen.
I.v.m. het Ketogeen eten zou (grotendeels) vasten nog idealer zijn, maar is dat verstandig gezien ik redelijk intensief train momenteel? (3x per week 5x5 programma en 3x per week een half uurtje op het werk accessory lifts).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik was in de veronderstelling dat deload minder (zwaar) trainen is, niet geheel niet trainen.
En @metallicattim van 3000 naar 2100 is gegarandeerd honger krijgen, leuk als je op een beurs staat over er overheen (moet) lopen.

Ik zou persoonlijk niet zo overhaast wisselen van frequentie én voeding terwijl je in een andere omgeving bent en dingen doet die je normaal niet zo doet.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
True schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 11:41:
Ik was in de veronderstelling dat deload minder (zwaar) trainen is, niet geheel niet trainen.
En @metallicattim van 3000 naar 2100 is gegarandeerd honger krijgen, leuk als je op een beurs staat over er overheen (moet) lopen.

Ik zou persoonlijk niet zo overhaast wisselen van frequentie én voeding terwijl je in een andere omgeving bent en dingen doet die je normaal niet zo doet.
Voor de duidelijkheid, ik sta daar met mijn bedrijf, dus ben van 07:00-21:00 bezig die dagen. Trainen zit er dan simpelweg niet in.

Zou ik komende week nog moeten afbouwen dan misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

HansPatat050 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 08:55:
[...]

Wat is je doel? Wat zijn je verdere stats? Want 3 kilo er bij in 5 maand, dat gaat niet hard.
Mijn doel is 70kg.

Spieren opbouwen gaat eenmaal niet snel. Ik kan wel meer gaan eten, maar zoveel meer spiermassa zal ik niet aanmaken, dan maak ik meer vet aan.

BP: 72.5kg
SQ: 90 kg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Wat is je doel? Spiermassa en krachtopbouw door SL? Of door middel van bodybuildstijl?

Dat laatste leent zich veel meer voor optimale spieropbouw icm trainingsopbouw, intensiteit en voeding.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Tatsu schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 12:31:
Wat is je doel? Spiermassa en krachtopbouw door SL? Of door middel van bodybuildstijl?

Dat laatste leent zich veel meer voor optimale spieropbouw icm trainingsopbouw, intensiteit en voeding.
Spiermassa opbouw. Volg een 3 dagen fullbody. Mijn eerste oefening doe ik wel in 5x5SL stijl en de rest in hypertrophy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
https://www.reddit.com/r/weightlifting/s/tcGh9KFvat

Vrouw van <71kg die even iets van 215kg squat 💪💪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

metallicattim schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 11:52:
[...]
Voor de duidelijkheid, ik sta daar met mijn bedrijf, dus ben van 07:00-21:00 bezig die dagen. Trainen zit er dan simpelweg niet in.

Zou ik komende week nog moeten afbouwen dan misschien?
900 kcal minder eten dan normaal terwijl je de hele dag bezig gaat zijn lijkt me niet handig. Ik zou hetzelfde blijven eten, maar dan ga ik ervanuit dat je actiever bent dan normaal. Al is een SL training nou ook niet heftig qua energie verbuik. Denk dat dat 3 a 400 max is.

Is er een reden dat je Keto eet (in bulk)?

[ Voor 3% gewijzigd door Vuvuzela op 26-03-2024 17:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metallicattim
Ja, ik heb last van insulineresistentie. Als ik KH eet, heb ik zeg maar een permanente "after dinner dip" ;)
Begin 2020 kreeg ik een tip om Keto te proberen en dat doe ik sindsdien al continue, want voel me er 100x beter bij!
De krachtsport gaat ook echt een stuk beter, ik moet alleen eens zorgen dat ik wat langer aan een stuk door kan sporten en verder kan bouwen, want er is altijd wel een onderbreking geweest, om uiteenlopende redenen, waardoor ik steeds een tijd niet kon trainen en weer opnieuw moest beginnen.
Dat heb ik afgelopen december dus weer gedaan, opnieuw begonnen. Hopelijk kan ik nu eens 1 a 2 jaar lang doorzetten zodat het niet steeds maar basis werk is ;)

Ik ga proberen om de hele beursweek de 2500/3000kcal dan maar aan te houden. Eens even kijken hoe ik dat praktisch aan ga pakken.
Kcal naar binnen knallen kan altijd wel (kaas, worst etc.) maar voedzaam/gezond is een ander verhaal :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-06 22:05

Superkiwi

Hoi doei

@metallicattim vraag uit interesse: hoe ga je met een ketodieet aan voldoende kcal komen om toch spiermassa aan te komen?

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metallicattim
Precies zoals met elk ander dieet, genoeg eten ;)
Ik denk dat het zelfs makkelijker is, gezien je veel meer VT eet die kalorierijker zijn.

70% VT, 25% EW, 5%KH omennabij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bNKK-5OxzT9lB8-Y25ipJmGmNlM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EntgJUkdWgswMOL5qXz7GyLd.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is een verslag van een van de dagen begin februari toen ik het nog bijhield. Het aantal KH is hier nog "hoog" omdat deze app geen verschil maakt in KH en Polyolen (deze beïnvloeden je bloedsuiker spiegel bijna niet vanwege de zeer lage Glycemische Index), het daadwerkelijke aantal KH ligt misschien op 15-20gram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-06 22:05

Superkiwi

Hoi doei

metallicattim schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 22:51:
Ik denk dat het zelfs makkelijker is, gezien je veel meer VT eet die kalorierijker zijn.

Precies wat ik al dacht.
Bedankt voor je toelichting :)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expanse
Met een koolhydraat rijk dieet ga je veel makkelijker spiermassa winnen, spieren bestaan voor een groot deel uit vocht (sarcoplasma cellen) en optimale hoeveelheid vocht trek er alleen in met voldoende koolhydraten. Nog een belangrijk iets is dat de ATP's daar in zich ook bevind. Mij gaat nooit iemand wijs kunnen maken dat je optimaal spiermassa aan kunt zetten zonder koolhydraten te eten.

мы идем к победе

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expanse
Met een koolhydraat rijk dieet ga je veel makkelijker spiermassa winnen, spieren bestaan voor een groot deel uit vocht (sarcoplasma cellen) en optimale hoeveelheid vocht trek er alleen in met voldoende koolhydraten. Nog een belangrijk iets is dat de ATP's daar in zich ook bevind. Mij gaat nooit iemand wijs kunnen maken dat je optimaal spiermassa aan kunt zetten zonder koolhydraten te eten want zo werkt het lichaam gewoon niet als het doel is om maximaal spierwinst te realiseren.

мы идем к победе

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-01 11:05
Zijn er lezers die eigen zijn aan een homegym en waar je een goede webshop vind die materiaal aan een mooie prijs aanbieden?

Voor mij hoeft het niet het van het zijn. Ik ga vooral compoundoefeningen doen. Ik heb inmiddels een bench, lostaande steunen en totaalgewicht van 70 kg aan gewicht, barbell en dumbells. Maar zou graag wat uitbreiden naar net wat meer.

Hartelijk bedankt.

Tips zijn altijd welkom over wat zeer nuttig materiaal is. Naar de toekomst bouw ik nog verder via 2de hands maar zou nu een leuke basis willen zien te 'bekrijgen'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crust
Expanse schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 11:24:
Met een koolhydraat rijk dieet ga je veel makkelijker spiermassa winnen, spieren bestaan voor een groot deel uit vocht (sarcoplasma cellen) en optimale hoeveelheid vocht trek er alleen in met voldoende koolhydraten. Nog een belangrijk iets is dat de ATP's daar in zich ook bevind. Mij gaat nooit iemand wijs kunnen maken dat je optimaal spiermassa aan kunt zetten zonder koolhydraten te eten.
Hoe onder bouw je dit? Op basis van welke bron ? Vertel het nu eens he, machtige mij kan niemand ooit wat vertellen. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Crust op 12-04-2024 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
metallicattim schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 22:51:

[Afbeelding]

Dit is een verslag van een van de dagen begin februari toen ik het nog bijhield. Het aantal KH is hier nog "hoog" omdat deze app geen verschil maakt in KH en Polyolen (deze beïnvloeden je bloedsuiker spiegel bijna niet vanwege de zeer lage Glycemische Index), het daadwerkelijke aantal KH ligt misschien op 15-20gram.
Beetje meer kh mogen wel van mijn part? Ik zit nu op een 15 - 20 procent carbs - 30-35 prot - 40-50 pro vet. Werkt prima! Persoonlijk raad ik full keto niemand aan voor langer dan 10 dagen. Is enkel voor overgangsfase om naar vet energie te stappen. Je zit dan meer in de vetverbranding motor dan de carb motor imo. Je schakelt dan ook makkelijk terug als je carbs opzijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Crust op 10-04-2024 19:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:01
Crust schreef op woensdag 10 april 2024 @ 12:25:
Zijn er lezers die eigen zijn aan een homegym en waar je een goede webshop vind die materiaal aan een mooie prijs aanbieden?

Voor mij hoeft het niet het van het zijn. Ik ga vooral compoundoefeningen doen. Ik heb inmiddels een bench, lostaande steunen en totaalgewicht van 70 kg aan gewicht, barbell en dumbells. Maar zou graag wat uitbreiden naar net wat meer.

Hartelijk bedankt.

Tips zijn altijd welkom over wat zeer nuttig materiaal is. Naar de toekomst bouw ik nog verder via 2de hands maar zou nu een leuke basis willen zien te 'bekrijgen'.
Ik doe alleen maar krachttraining thuis. Wellicht nog een (verstelbare)kettlebell of pullupbar tussen de deurpost? Gebruik zelf vaak de pullupbar en was het goedkoopste van wat ik heb :p naast gratis gewicht van je eigen lichaam voor pushups/burbees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Marc3l schreef op woensdag 10 april 2024 @ 21:41:
[...]

Ik doe alleen maar krachttraining thuis. Wellicht nog een (verstelbare)kettlebell of pullupbar tussen de deurpost? Gebruik zelf vaak de pullupbar en was het goedkoopste van wat ik heb :p naast gratis gewicht van je eigen lichaam voor pushups/burbees.
Ik was aan het denken ook op een of andere manier goedkoper pulley(neerwaarts dan) te kopen voor rug, eventueel 2 voor flies. Maar zou niet weten waar te zoeken.

Voor pullups en eventueel dips een ander soort tuig.

Moeilijk heb op de zolder ook niet super veel plek ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online

Hartelijk bedankt.

Ik. Heb alles van ATX. Bank, Power Rack met pulley, bar, bumpers etc. Prima spul. Voor €3k ben je aardig eind op weg.

Let op een zolder wel op max gewicht! Zeker wanneer houten dek (gewoon niet doen). Deadliften op een houten dekvloer is vragen om problemen.

[ Voor 8% gewijzigd door Dean Martin op 11-04-2024 06:58 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Dean Martin schreef op donderdag 11 april 2024 @ 06:56:
[...]

Ik. Heb alles van ATX. Bank, Power Rack met pulley, bar, bumpers etc. Prima spul. Voor €3k ben je aardig eind op weg.

Let op een zolder wel op max gewicht! Zeker wanneer houten dek (gewoon niet doen). Deadliften op een houten dekvloer is vragen om problemen.
3K is op een loon van 1.8K netto wel heel kostelijk tbh! Zit met welfsels (holle). Die mogen uiteraard ook niet te zot belast worden. Alleen weet ik niet hoeveel... beetje lastig vraagstuk waarop ik geen antwoord weet.

Heb je wat voor foto's of links ofzo naar goeie sites?

Eventueel een powerrack kopen met daar een cable pulley systeem aan?

Deze lijkt me niet fout? https://www.amazon.de/-/n...bl%2Caps%2C90&sr=8-3&th=1

[ Voor 38% gewijzigd door Crust op 11-04-2024 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expanse
Crust schreef op woensdag 10 april 2024 @ 19:53:
[...]

Hoe onder bouw je dit? Op basis van welke bron ? Vertel het nu eens he machtige mij kan niemand ooit vertellen. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ 8)
Krachtsporters, met name bodybuilders, eten niet voor niet koolhydraten voor de opbouw van spiermassa. Natuurlijk heb je er idioten (influencer s) tussen zitten die denken het wiel opnieuw uit te kunnen vinden.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7911670/

мы идем к победе

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Expanse schreef op donderdag 11 april 2024 @ 10:31:
[...]

Krachtsporters, met name bodybuilders, eten niet voor niet koolhydraten voor de opbouw van spiermassa. Natuurlijk heb je er idioten (influencer s) tussen zitten die denken het wiel opnieuw uit te kunnen vinden.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7911670/
Hier hier, hij doet alsof hij het niet aan het doen is! ;w

Ge moet de overheidsbronnen zonder lepels zout maar geloven! Kijk maar rond u heen hoe goed die dingen zijn!

Full keto is echt niet goed voor lange termijn (enkel voor de initiatie energiewissel)! En koolhydraten zijn voor (lange spieren)(duursporters)atlethische types niet voor (brede spieren)(kortduursporters)bodybuild types imo!

Imo eten die meer vetten en proteines en vezels uit trage koolhy! Veel beter effect op mij en ik ben ne breedling ipv een langling. Vezels bouwen en je hoort je niet vol te stompen met koolhydraten want je gaat vetten aanzetten uit suikers en geen energie halen uit je vetreserve.

En voor het vrouwelijke lichaam ziet het dieet er ook weer anders uit! Die hebben baat bij meer voeding die vrouwelijke hormonen balanceert!

Pur sec zeggen dat koolhydraten nodig zijn is gelijk ne kleuter een tekening laten maken op een wit blad papier. >:)

Heb je dat artikel trouwens zelf gelezen? |:(

6. Conclusions
The results show that a KD diet may represent an adequate dietary approach for BB athletes. Despite the lack of hypertrophic response in the KD group, muscle mass was maintained, a phenomenon that often does not occur during low-calorie diets. Similarly, although the time of year was not the one that athletes usually dedicate to training for fat loss (“cutting”), KD proved to be a good strategy to reduce body fat.

KD also resulted in a decrease in inflammatory cytokines and the increase in BDNF, suggesting that KD can be a valid tool for dealing with moments (such as that of “weightlifting”) where stress management and maintenance of motivation are hard to handle. KD is not a regime to be followed lightly and independently but requires the presence of a professional; in these circumstances KD represents a fundamental tool in the nutritionist’s baggage to face various conditions and needs, including those of sports.

[ Voor 79% gewijzigd door Crust op 11-04-2024 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expanse
Crust schreef op donderdag 11 april 2024 @ 10:38:
[...]

Hier hier, hij doet alsof hij het niet aan het doen is! ;w

Ge moet de overheidsbronnen maar geloven! Kijk maar rond u heen hoe goed die dingen zijn!

Full keto is echt niet goed! En koolhydraten zijn voor atlethische types niet voor spiertypes imo! Die eten meer vetten en proteines! Die horen geen vezels te mijden uit vezelrijke koolhydraten maar die horen zich ook niet vol te stompen!

En voor het vrouwelijke lichaam ziet het dieet er ook weer anders uit! Die hebben baat bij meer voeding die vrouwelijke hormonen balanceert!

Pur sec zeggen dat koolhydraten nodig zijn is gelijk ne kleuter een tekening laten maken op een wit blad papier. >:)

Heb je dat artikel trouwens zelf gelezen? |:(

6. Conclusions
The results show that a KD diet may represent an adequate dietary approach for BB athletes. Despite the lack of hypertrophic response in the KD group, muscle mass was maintained, a phenomenon that often does not occur during low-calorie diets. Similarly, although the time of year was not the one that athletes usually dedicate to training for fat loss (“cutting”), KD proved to be a good strategy to reduce body fat.

KD also resulted in a decrease in inflammatory cytokines and the increase in BDNF, suggesting that KD can be a valid tool for dealing with moments (such as that of “weightlifting”) where stress management and maintenance of motivation are hard to handle. KD is not a regime to be followed lightly and independently but requires the presence of a professional; in these circumstances KD represents a fundamental tool in the nutritionist’s baggage to face various conditions and needs, including those of sports.
Dit komt me echt als trollen over. Zeg ik ergens dat je geen vezels moet eten of complexe koolhydraten, ook zeg ik niet dat je geen spiermassa kunt winnen of vet verliezen met een keto dieet, ik zeg ook niet dat je enkelvoudige suikers moet eten als belangrijkste koolhydraat bron.

Iedere beginner kan wat spiermassa winnen ongeacht welk dieet. Maar keto is verre van optimaal als je serieuze doelen hebt qua spieropbouw, wat ook in het artikel staat. Ga maar eens naar een coach die ook sport dieettist is.

Koolhydraten is imo de belanrijkste voedingsbron voor bodybuilders en dat is een feit omdat koolhydraten het belangrijkste is voor spieropbouw, naast eiwit en vet.

[ Voor 5% gewijzigd door Expanse op 11-04-2024 11:07 ]

мы идем к победе

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Expanse schreef op donderdag 11 april 2024 @ 10:53:
[...]

Dit komt me echt als trollen over. Zeg ik ergens dat je geen vezels moet eten of complexe koolhydraten, ook zeg ik niet dat je geen spiermassa kunt winnen of vet verliezen met een keto dieet, ik zeg ook niet dat je enkelvoudige suikers moet eten als belangrijkste koolhydraat bron.

Iedere beginner kan wat spiermassa winnen ongeacht welk dieet. Maar keto is verre van optimaal als je serieuze doelen hebt qua spieropbouw, wat ook in het artikel staat. Ga maar eens naar een coach die ook sport dieettist is.

Koolhydraten is imo de belanrijkste voedingsbron voor bodybuilders en dat is een feit omdat koolhydraten het belangrijkste is voor spieropbouw, naast eiwit en vet.
Ah. Gaan we die kant op dat de pot de ketel verwijt. Ik heb tegenstellend bewijs uit ervaring. Punt.

[ Voor 3% gewijzigd door Crust op 11-04-2024 11:13 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Expanse
Crust schreef op donderdag 11 april 2024 @ 11:13:
[...]

Ah. Gaan we die kant op dat de pot de ketel verwijt. Ik heb tegenstellend bewijs uit ervaring. Punt.
Dat is geen bewijs en zet mensen op het verkeerde been. Jij vroeg om een studie met bewijs en die geef ik en dan ga je het wegzetten als onzin van de overheid.

мы идем к победе

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Expanse schreef op donderdag 11 april 2024 @ 11:19:
[...]

Dat is geen bewijs en zet mensen op het verkeerde been. Jij vroeg om een studie met bewijs en die geef ik en dan ga je het wegzetten als onzin van de overheid.
8)7

Eigen ervaring geen bewijs! Lachen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
2Dutch schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 22:43:
[...]

Ook hier gaat het al mis.. Ik wil m'n bulk weer hervatten na 1.5-2 maanden gestopt te zijn. Vorige week flink last van de zijkant van m'n rug, ik kon het niet plaatsen (verslepen van zware zak zand?), vannacht opeens de pijn heftiger en nu voel ik vanuit de been komen: de Bulgarian deadlift die ik had gedaan. Echt flinke pijn die eigenlijk nooit had door deze oefening, maar het was de enige oefening die ik deed in dat gebied (Full Body). Dus ik hoop echt dat het wegtrekt. Ik kon al een half jaar genieten van een arm overspannen/overbelaste pezen wat nu weer genezen lijkt.

Week afwachten en misschien maar weer lager inzetten :'(

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
Crust schreef op donderdag 11 april 2024 @ 11:46:
[...]

8)7

Eigen ervaring geen bewijs! Lachen!
Belangrijkste is dat je een kcal overschot hebt. Dat kun je zoals jij zegt ook bereiken met vetten (en/of eiwitten). Dus tuurlijk heb je progressie gemaakt.

De vraag is: hoeveel meer progressie had je kunnen maken met een andere macro verdeling (meer carbs)? :).

Voor de meeste mensen is wat hoger in de carbs zitten de meest praktische en eenvoudig toepasbare optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Requiem19 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 11:53:
[...]

Belangrijkste is dat je een kcal overschot hebt. Dat kun je zoals jij zegt ook bereiken met vetten (en/of eiwitten). Dus tuurlijk heb je progressie gemaakt.

De vraag is: hoeveel meer progressie had je kunnen maken met een andere macro verdeling (meer carbs)? :).

Voor de meeste mensen is wat hoger in de carbs zitten de meest praktische en eenvoudig toepasbare optie.
Carbs maken mij overeten en zet vet bij mij aan, heel makkelijk zelfs. En vetten doen dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

ByteMe_ schreef op donderdag 11 april 2024 @ 11:49:
Ook hier gaat het al mis.. Ik wil m'n bulk weer hervatten na 1.5-2 maanden gestopt te zijn. Vorige week flink last van de zijkant van m'n rug, ik kon het niet plaatsen (verslepen van zware zak zand?), vannacht opeens de pijn heftiger en nu voel ik vanuit de been komen: de Bulgarian deadlift die ik had gedaan. Echt flinke pijn die eigenlijk nooit had door deze oefening, maar het was de enige oefening die ik deed in dat gebied (Full Body). Dus ik hoop echt dat het wegtrekt. Ik kon al een half jaar genieten van een arm overspannen/overbelaste pezen wat nu weer genezen lijkt.

Oei, dat naar je been trekken is geen goed teken. Zeker strak in de gaten houden, nog een kleine kans dat je iets anders hebt lopen irriteren maar als het branderig/tintelend en zeker geen spierpijn is dan is het opletten geblazen. Ik zet ook echt zo min mogelijk gewicht op mijn bovenlijf, dus training met gewicht zo veel mogelijk met cable of anders per arm zodat de load niet te zwaar is, dat gaat wel okee nu.

Toch een suffe constructie van moeder natuur, doos is het :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-06 16:04

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

ByteMe_ schreef op donderdag 11 april 2024 @ 11:49:
[...]

Misschien een idee eea te laten fixen bij fysio?

En daarna voor onderhoud een goede sportmasseur?

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEOeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-06 15:47
Merk je alleen voordelen van de TRT? Of zijn er ook nadelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
2Dutch schreef op donderdag 11 april 2024 @ 15:16:
[...]

Oei, dat naar je been trekken is geen goed teken. Zeker strak in de gaten houden, nog een kleine kans dat je iets anders hebt lopen irriteren maar als het branderig/tintelend en zeker geen spierpijn is dan is het opletten geblazen. Ik zet ook echt zo min mogelijk gewicht op mijn bovenlijf, dus training met gewicht zo veel mogelijk met cable of anders per arm zodat de load niet te zwaar is, dat gaat wel okee nu.

Toch een suffe constructie van moeder natuur, doos is het :+
Het voelt als een iets minder heftige reactie die ik ooit heb gehad bij het sjouwen van zandzakken. Maar dat gevoel zat toen echt recht in de rug en ik kon ook 1 dag niet lopen, nu kan ik het wel. Dat zat op de zenuw oid, kan ik niet aanraden.

Fysio doe ik niet aan, dan was ik onderhand 1000en euro's kwijt geweest aan al die keren aan overbelasting door krachttraining. Dat doe ik pas als ik echt niet meer functioneel kan zijn. En als het m'n slaap blijft verstoren zoals vannacht :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

ByteMe_ schreef op donderdag 11 april 2024 @ 16:13:
[...]

Het voelt als een iets minder heftige reactie die ik ooit heb gehad bij het sjouwen van zandzakken. Maar dat gevoel zat toen echt recht in de rug en ik kon ook 1 dag niet lopen, nu kan ik het wel. Dat zat op de zenuw oid, kan ik niet aanraden.

Fysio doe ik niet aan, dan was ik onderhand 1000en euro's kwijt geweest aan al die keren aan overbelasting door krachttraining. Dat doe ik pas als ik echt niet meer functioneel kan zijn. En als het m'n slaap blijft verstoren zoals vannacht :X
heeft anders liggen tijdens de slaap nog effect? Als ik op mijn andere zij lig heeft dit een sterk effect bij mij, veel meer of minder pijnlijke steken in het been.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Expanse
NEOeo schreef op donderdag 11 april 2024 @ 15:31:
[...]

Merk je alleen voordelen van de TRT? Of zijn er ook nadelen?
Ik heb af en toe weer puistjes op de plek waar het sleutelbeen zit maar niet in een ernstige mate en in het begin van de behandeling had ik last van warmte opvliegers.

мы идем к победе

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Salvatron schreef op donderdag 11 april 2024 @ 17:04:
[...]

heeft anders liggen tijdens de slaap nog effect? Als ik op mijn andere zij lig heeft dit een sterk effect bij mij, veel meer of minder pijnlijke steken in het been.
Nouwja, de grap is dat ik pas sochtends het voelde bij de gluteus maximus/benen (piriforis?). Draaien hielp wel, maar toch een soort van vervelend gevoel.

No pain, no gain was het toch? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toekan

Hartelijk bedankt.

Tweedehands is er veel te vinden. Zeker als je marktplaats wat langer in de gaten blijft houden.
Ik ben fan van Barbarian/ATX. Ik heb thuis een mix van tweedehands en nieuw. De barbell heb ik nieuw gekocht, omdat ik dat persoonlijk wat fijner vond. Het rack en de gewichten zijn dan weer tweedehands.
Qua dumbbels heb ik deze. Op de vloer liggen rubberen tegels om de vloer te beschermen.
Ik koop af en toe wat bij en soms verkoop ik weer wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crust
Toekan schreef op donderdag 11 april 2024 @ 21:32:
[...]

Tweedehands is er veel te vinden. Zeker als je marktplaats wat langer in de gaten blijft houden.
Ik ben fan van Barbarian/ATX. Ik heb thuis een mix van tweedehands en nieuw. De barbell heb ik nieuw gekocht, omdat ik dat persoonlijk wat fijner vond. Het rack en de gewichten zijn dan weer tweedehands.
Qua dumbbels heb ik deze. Op de vloer liggen rubberen tegels om de vloer te beschermen.
Ik koop af en toe wat bij en soms verkoop ik weer wat.
Belg eigenlijk. Wij hebben 2dehands.be, helaas is dat platform lang niet meer zo goed als vroeger en is het een heel gedoe geworden om te verkopen of zichtbaarheid te vinden van artikelen.

Iig ik blijf het in de gaten houden. Heb een mooie cage gevonden met pulley en baren voor 400 euro. Is niet super duur.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Toekan
Begin februari had ik hier advies gevraagd over hoe ik mijn cut aan ging pakken.
Inmiddels is het 10 weken verder.

Met intermittent fasting en de macros die @Hackus mij heeft geadviseerd (180 gram eiwit, 70 gram vet en 260 gram koolhydraten), ben ik nu bijna 5 kilo afgevallen. Op het ogenblik zit ik ongeveer op een halve kilo per week wat ik afval. In de spiegel is het verschil ook goed te zien. Dat motiveert ook enorm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Toekan schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 09:50:
Begin februari had ik hier advies gevraagd over hoe ik mijn cut aan ging pakken.
Inmiddels is het 10 weken verder.

Met intermittent fasting en de macros die @Hackus mij heeft geadviseerd (180 gram eiwit, 70 gram vet en 260 gram koolhydraten), ben ik nu bijna 5 kilo afgevallen. Op het ogenblik zit ik ongeveer op een halve kilo per week wat ik afval. In de spiegel is het verschil ook goed te zien. Dat motiveert ook enorm!
Hoe leuk voor u! Zet zo door!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Crust schreef op donderdag 11 april 2024 @ 07:10:
[...]

3K is op een loon van 1.8K netto wel heel kostelijk tbh! Zit met welfsels (holle). Die mogen uiteraard ook niet te zot belast worden. Alleen weet ik niet hoeveel... beetje lastig vraagstuk waarop ik geen antwoord weet.

Heb je wat voor foto's of links ofzo naar goeie sites?

Eventueel een powerrack kopen met daar een cable pulley systeem aan?

Deze lijkt me niet fout? https://www.amazon.de/-/n...bl%2Caps%2C90&sr=8-3&th=1
Die link die je post is gewoon troep. Voor 330€ kun je hier geen kwaliteit verwachten (bij zo'n rack) en dat lees je ook in de beschrijving. De safety bars die maar 100 kg aan kunnen dat is gewoon dus niet veilig als je een beetje zwaar wilt trainen. Dit is gewoon Chinese rommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
True schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 12:17:
[...]

Die link die je post is gewoon troep. Voor 330€ kun je hier geen kwaliteit verwachten (bij zo'n rack) en dat lees je ook in de beschrijving. De safety bars die maar 100 kg aan kunnen dat is gewoon dus niet veilig als je een beetje zwaar wilt trainen. Dit is gewoon Chinese rommel.
Heb je ff voorbeeldje gestuurd van een tweedehands. Idd mss beter zoiets te nemen voor hetzelfde geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Crust schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 13:26:
[...]

Heb je ff voorbeeldje gestuurd van een tweedehands. Idd mss beter zoiets te nemen voor hetzelfde geld.
offtopic:
NFI, maar ik ga je niet reageren op je DM over iets wat prima in dit topic past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Hartelijk bedankt.

Deze van de decathlon was destijds 150 euro. Werkt prima, geen pulley btw

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W-FbSXL2y7uIxba4IGTwY_fzXwk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tf0NNOwfaPVvOxArbQorZ2lp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
HyperTrophy schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 14:00:
[...]

Deze van de decathlon was destijds 150 euro. Werkt prima, geen pulley btw

[Afbeelding]
Benchen zonder spotters in je eigen gym lijkt me niet het beste idee.
Squat kun je nog afwerpen, bench.......

[ Voor 3% gewijzigd door Dean Martin op 12-04-2024 14:33 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollyon
Dean Martin schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 14:33:
Benchen zonder spotters in je eigen gym lijkt me niet het beste idee.
Squat kun je nog afwerpen, bench.......
Het kan veilig met goed ingestelde safetybars in een squat-rack. Een rack of cage is een goede investering als je veilig thuis wilt trainen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Apollyon schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 15:15:
[...]

Het kan veilig met goed ingestelde safetybars in een squat-rack. Een rack of cage is een goede investering als je veilig thuis wilt trainen.
Dat is wat ik bedoel met spotters.
Maar hierboven heeft dat niet.

The best is yet to come

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Apollyon
Sorry, ik dacht dat je twee sterke kerels bedoelde die komen ingrijpen als je het gewicht niet meer kan dragen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fdME_k7dNQvwGEnRuGRnqN-5oDo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yzc3PH887gymH8x4z3f7q6a9.jpg?f=fotoalbum_large

Is deze wat goed?
Pagina: 1 ... 116 ... 123 Laatste

Let op:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.