Het Krachtsport Topic - Deel 1 Overzicht

Pagina: 1 ... 114 ... 124 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 11:46
Ik begon ook ooit met de stang en nu benchpress ik 100kg voor reps.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Johan Bogle schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 17:17:
Ik begon ook ooit met de stang en nu benchpress ik 100kg voor reps.
Ik was ooit 9.5 pond bij geboorte, nu 88.7kg

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:47

Superkiwi

Hoi doei

Hier gaat het juist andersom:
Vorig jaar benchte ik 5x100kg, nu heb ik moeite met 8x70kg :P
Consistentie en voeding is waar het aan ontbreekt, gevoed door ontbrekende motivatie. Poepzooi.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Superkiwi schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 18:19:
Hier gaat het juist andersom:
Vorig jaar benchte ik 5x100kg, nu heb ik moeite met 8x70kg :P
Consistentie en voeding is waar het aan ontbreekt, gevoed door ontbrekende motivatie. Poepzooi.
Kan ook aan leeftijd liggen natuurlijk. Vanaf ca 50 jaar train je tegen de neergang van je lichaam. Das dubbel hard werken ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

olafmol schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 20:25:
[...]
Vanaf ca 50 jaar train je tegen de neergang van je lichaam.
Nou zeg, ophouden hoor! Ik ben pas 41 :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:12

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Vanaf 50 pas? Ik voel het nu al aftakelen hoor. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Nu online
Wacht maar af, straks ben je al blij als je op niveau kan blijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoht93
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:36
Gaat hier ook hard achteruit van 20 pull-ups met 20kg extra gewicht naar max 5 pull-ups met lichaamsgewicht en 5kg spiermassa kwijt in een week of 8. Helaas weer veel last van neurologische klachten.
Hardlopen als vulling om toch actief bezig te zijn is natuurlijk ook niet ideaal voor spiermassa afbouw :X
Verbaasd me alleen dat ik ongeveer net zoveel calorien eet (~2800 cal en was 70kg nu 65kg en 185cm).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Apollyon schreef op maandag 22 januari 2024 @ 14:57:
Ik volg het starting strength schema. Ik probeer 2x of 3x te trainen in een week. Vrijdagavond was mijn 1ste training. Zondag zou ik de 2e training doen maar niet gelukt.

Zaterdag, zondag en vandaag ben ik nog steeds zo ontzetten moe van de 1ste training. De 1ste training heb ik heel licht gatraint. Echt weinig gewicht gebruikt.

Ik schaam me kapot dat mijn conditie zo slecht is.
Apollyon schreef op maandag 22 januari 2024 @ 15:36:
[...]
Echt moe. De spierpijn kwam zondag een beetje maar dat viel mee vond ik.
Eat (more), sleep (more), repeat. 8)

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollyon
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 20-07 15:38
True schreef op maandag 22 januari 2024 @ 17:30:
Je zit in hier in Het Krachtsport Topic - Deel 1 niet op Facebook, van ons zul je horen: kcal in <> kcal out.
Wat betekend kcal in is kcal out concreet?
Simpel je bent mager omdat je gebaseerd op je lengte weinig eet, niet per se een probleem, maar wel als je 3x week wilt gaan trainen.
Zie bijv.: https://tdeecalculator.ne...&kg=65&cm=180&act=1.2&f=1 je moet echt 2300 kcal/dag gaan halen anders zul je moe en futloos zijn en eigenlijk aan het afvallen zijn.
Is er geen verschil in lichaamstype? Sommige mensen die ik ken komen gemakkelijk aan en andere mensen kunnen eten wat ze willen zonder aan te komen.
En nu de komende week alles* loggen in een appje en kcal bijhouden :> ik gok dat je op zo'n 1800 kcal per dag gemiddeld zit.
*alles = incl. snoepjes, een koekje, een glas fris (hoeveel ml, welke het is), leeg bord op de weegschaal, vol bord op de weegschaal je wordt thuis raar aangekeken maar alles voor de gains. *O*
Ik schrijf nu op in een notepad. Mijn telefoongeheugen is vol. Zijn er goede apps of websites waaree ik op mijn laptop kan loggen?

Disclaimer: bovenstaande auteur lijdt aan dyslexie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollyon
wokkelz schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 16:59:
Gewoon doorgaan, het is een marathon en geen sprint.
Lekker boeiend hoe licht de gewichten nu zijn, moet je eens kijken hoe je er over een jaar voor staat!
Ik weet dat trainen resultaat geeft. Het boeit mij niet dat ik licht begin. De vermoeidheid vind ik gek. Zo heb ik nog nooit zo moe geweest door sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollyon
TheTinusNL schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 09:46:
Eat (more), sleep (more), repeat. 8)
De sleep gaat niet goed. Ik krijg gemiddeld 7 uur slaap. Toch viel ik maandag in de auto bijna in slaap.
Dinsdag pas de 2e training sessie. Mijn energie was lager dan de 1ste sessie op zaterdag. Ik eet inmiddels al iets meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Apollyon schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 12:12:
[...]

Als je voor gemiddeld 2.000 kcal eet (en drinkt) en je beweegt en verbrand daarmee gemiddeld 1.800 kcal dan blijf je dus met 200 kcal zitten wat opgeslagen wordt in je lichaam. Als je niet traint zal dit als vet zijn als je traint zal dit spiermassa zijn.
Als je voor gemiddeld 2.000 kcal eet (en drinkt) en je beweegt en verbrand daarmee gemiddeld 2.200 kcal dan verbruik je dus 200 kcal meer dan je opneemt uit voeding. Reserves, vet, worden dan gebruikt om te verbranden en om te zetten als brandstof voor je lichaam je valt af.

Als je 3x week traint wil je op je kcal nodige inname voor het behouden van gewicht zitten +400 kcal per dag. Dus stel met jouw gewicht en lengte heb je 2.000 kcal nodig om hetzelfde gewicht te blijven, je gaat 3x week trainen dan moet je dus 2.400 kcal opnemen uit voeding om genoeg te hebben om te kunnen verbranden en om te zetten in spiermassa.
[...]

Is er geen verschil in lichaamstype? Sommige mensen die ik ken komen gemakkelijk aan en andere mensen kunnen eten wat ze willen zonder aan te komen.
Jeen, dat is er wel, maar lang niet zo veel en zo drastisch als iedereen die te dun of (voornamelijk) te dik is zegt. Er zijn stofwisselingsziektes die inderdaad maken dat het moeilijk is om die regel toe te passen, maar als jij in de stad loopt en je komt 1.000 mensen tegen dan zal voor 999 mensen gelden: meer eten dan je verbrand = dik worden, minder eten dan je verbrand = afvallen.
[...]

Ik schrijf nu op in een notepad. Mijn telefoongeheugen is vol. Zijn er goede apps of websites waaree ik op mijn laptop kan loggen?
Geen idee, wil je commitment leveren voor trainen? Verwijder een paar foto's of zet die op je laptop en download een degelijke app om het bij te houden.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Apollyon schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 12:12:
<> betekent 'niet gelijk'. Voor ons is de basis een simpel rekensommetje. Je lichaam verbrandt calorieën door het in leven blijven en aanvullende activiteiten, daarnaast krijgt het calorieën binnen door voeding. Met een overschot kan een lichaam groeien, met een tekort zal het krimpen.
Eet je meer dan je verbrandt, dan zal je dus aankomen. In vet of in spier, afhankelijk van je dieet en training. Eet je minder dan je verbrandt dan dan val je af, spier en/of vet.

Uiteraard zijn er allerlei nuances in het verhaal en aanvullende factoren, maar de basis is wel wat telt. Op feesboek wordt al snel de focus op allerlei randzaken gelegd en de basis gebagatelliseerd, maar wij houden de basis graag simpel: in vs. uit. Dat moet kloppen.
Uiteraard heb je genetische factoren die wat doen met je stofwisseling of lichaamsbouw, maar dat maakt het hooguit lastiger om massa op te bouwen, niet onmogelijk.

Mensen die alles kunnen eten maar niet aankomen bestaan niet. Ook voor die mensen geldt gewoon in vs. uit.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Apollyon schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 12:18:
[...]

De sleep gaat niet goed. Ik krijg gemiddeld 7 uur slaap. Toch viel ik maandag in de auto bijna in slaap.
Dinsdag pas de 2e training sessie. Mijn energie was lager dan de 1ste sessie op zaterdag. Ik eet inmiddels al iets meer.
In tegenstelling tot wat 'stoer' is en kunnen 'presteren' met 6 uur slaap. Zorg dat je minimaal 8 uur kunt slapen. En 8 uur slapen is niet, om 23.00 in bed gaan liggen met je telefoon en dan ergens een keer in slaap vallen en om 07.00 de wekker horen gaan.
Als jij per se nog een half uur op je telefoon wil klieren en daarna nog 30 minuten nodig hebt om in slaap te vallen, zorg dat je er om 22.00 in ligt.

Sommige mensen kunnen met 7 uur slaap, sommigen hebben echt 9 uur nodig dat verschilt wel een beetje per persoon, maar als je merkt dat je moe bent, slaap je te weinig en is het voor alles wat je doet in je leven beter om gewoon net wat langer te gaan slapen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Niet online
Apollyon schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 12:18:
[...]

Dan heb je daar al (vermoedelijk*) de eerste boosdoener.
De oplossing is simpel: meer slapen. :+
Aan jou om dat in verbeterde versie uit te voeren.

* uit eigen ervaring: zeker een boosdoener. Ik weet dat ik gemiddeld 9+ uur kwalitatief goede slaap nodig heb. Haal ik dat niet, dan merk ik dat. Haal ik dat wel, dan is slaap bijna nooit de limiterende factor in mijn trainingen.

Zo los je het ene probleem op, de volgende keer zal het iets anders zijn waardoor je niet lekker/optimaal kunt trainen.
Identificeer het, los het op, herhaal.

Net zo lang tot je tevreden bent met je resultaten. Spoiler: nooit, maar je wordt er wel beter van :P

[ Voor 13% gewijzigd door TheTinusNL op 24-01-2024 12:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Slaap is herstel, herstel is groei. Wanneer je traint heb je meer te herstellen, dus meer slaap nodig. Om als een zak aardappelen achter je bureau op kantoor te kunnen 'presteren' heb je niet per se veel slaap nodig, wil je dat je lichaam goed hersteld én ook nog eens groeit dan is rust héél erg belangrijk.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• brandondlp
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:39
@Apollyon wat de mensen hierboven zeggen is allemaal waar. Echter wil ik daar nog een aanvulling op doen.

Toen ik net begon was ik de dag erna ook niets meer waard. Ongetwijfeld dat slaap tekort en voeding dat grotendeels hadden kunnen oplossen. Maar los daarvan was het de eerste paar weken echt slopend. Mijn lichaam moest echt wennen aan de nieuwe inspanningen. Ik ben wel elke keer gaan sporten. Uiteindelijk ging het steeds beter. Na een paar weken merkte ik de vermoeidheid niet meer.

Volg zeker alle gegeven tips op. Maar ik wilde even delen dat er ook anderen zijn die hier tegenaan zijn gelopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Toch eens even wat frustratie en de wens voor advies uitschrijven:

TLDR
Volgens mij doe ik alles volgens het boekje maar boek ik 0 progressie. Why?

Achtergrond
Ben ongeveer 2.5 jaar bezig met krachttraining waarvan de laatste 2 jaar serieus.
Leeftijd 39
Start: 1.78m bij 70kg
Huidig: 1.78m bij 75kg
Vetpercentage niet gemeten destijds maar is ongeveer gelijk. Ik doe de aanname dat ik ongeveer 5kg spiermassa vooruit ben gegaan. Volgens mij zijn dat puur de newbie gains. Die had ik na 12 maanden al.

Heb een aantal keren bulk/cut gedaan waarbij ik dan schommel tussen de 78kg en 72kg. Ik kan niet zeggen dat ik me bij 78kg sterker voel dan bij 72kg.

Probleem
Ik ga al een jaar niet meer vooruit.Ik train serieus en volg bewezen schema's (Fierce 5, 5/3/1, Stronglifts en Tactical Barbell) met goede reviews. Ik skip geen trainingen en mijn rust/herstel is in mijn ogen prima.

Mijn 1RM's
- squat 120kg
- deadlift 140kg
- bench 95kg
- ohp 60kg

In mijn ogen geen slechte stats maar de voortgang is hooguit echt een paar procent geweest in de laatste 12 maanden. Ik vind het trainen leuk maar merk dat gebrek aan progressie de motivatie ook onderuit haalt. De vraag 'wat is de minimale inspanning die ik moet leveren om mijn huidige 1RMs en looks te behouden' komt regelmatig op.

Schema
Momenteel volg ik onderstaand schema. Ik train 2x per week. Na 6 weken doe ik een deload en voeg ik 5kg aan de 1RM toe. Let op: de KG die je bij workout A en B ziet is het gewicht dat ik aan iedere kant van de barbell plaats. Het moet dus x2 en +20kg voor het werkelijke gewicht voor de barbell compounds.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KMLCH2YmKzHykJXWnpTqOgY3VUA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/n61KmNKP9WhhutFlGMpLq9EL.png?f=user_large

Voeding
Los van af en toe een bulk/cut cyclus (wat op mijn niveau volgens mij nog helemaal niet nodig is) eet ik voornamelijk op maintenance. Ik eet altijd 2gr eiwit per kg gewicht en vrijwel alleen maar gezond.

Verklaring
Ik kan 3 redenen bedenken voor einde progressie:
- te weinig bulk: tijdens de bulk merk ik ook geen voortgang en ik eet vooral op maintenance omdat extra gewicht zwaar drukt op hardloop pace

- te weinig focus: ik loop 3x hard per week naast de krachttraining.

- ik ben gewoon een slapjanus

Ik had verwacht dat een plateau (als gevolg van voeding) pas een stuk later zou komen dan mijn stats qua kg spiermassa gains en 1RMs. Oftewel: de hoeveelheid newbie gains vallen me tegen, ook als ik in artikelen lees dat dit al snel 10kg zou moeten zijn.

Ik vraag me af of het wel zinvol is om dit volume te blijven draaien of dat ik net zo goed terug kan naar:
- SQ + BP + Pull Ups 2x per week

Ik hoef niet per sé veel sterker of zwaarder te worden maar ergens voelt de balans effort - progressie wat scheef.

Is er een duidelijke verklaring waarom ik al zo vroeg compleet stukloop? Wat zou ik het beste anders kunnen doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• olafmol
  • Nu online
brandondlp schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 13:25:
@Apollyon wat de mensen hierboven zeggen is allemaal waar. Echter wil ik daar nog een aanvulling op doen.

Toen ik net begon was ik de dag erna ook niets meer waard. Ongetwijfeld dat slaap tekort en voeding dat grotendeels hadden kunnen oplossen. Maar los daarvan was het de eerste paar weken echt slopend. Mijn lichaam moest echt wennen aan de nieuwe inspanningen. Ik ben wel elke keer gaan sporten. Uiteindelijk ging het steeds beter. Na een paar weken merkte ik de vermoeidheid niet meer.

Volg zeker alle gegeven tips op. Maar ik wilde even delen dat er ook anderen zijn die hier tegenaan zijn gelopen
Same here. De eerste 2 a 3 maanden was ik echt kapot van het trainen. Dat was echt gewenning. Gewoon rustig doorgaan, dan merk je dat je lichaam (en hersens) er langzaam aan beginnen te wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Nu online
Aghanim schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 14:17:

TLDR

Achtergrond
Ben ongeveer 2.5 jaar bezig met krachttraining waarvan de laatste 2 jaar serieus.
Vetpercentage niet gemeten destijds maar is ongeveer gelijk. Ik doe de aanname dat ik ongeveer 5kg spiermassa vooruit ben gegaan. Volgens mij zijn dat puur de newbie gains. Die had ik na 12 maanden al.

Heb een aantal keren bulk/cut gedaan waarbij ik dan schommel tussen de 78kg en 72kg. Ik kan niet zeggen dat ik me bij 78kg sterker voel dan bij 72kg.

Probleem
Ik ga al een jaar niet meer vooruit.Ik train serieus en volg bewezen schema's (Fierce 5, 5/3/1, Stronglifts en Tactical Barbell) met goede reviews. Ik skip geen trainingen en mijn rust/herstel is in mijn ogen prima.

Mijn 1RM's
- squat 120kg
- deadlift 140kg
- bench 95kg
- ohp 60kg

In mijn ogen geen slechte stats maar de voortgang is hooguit echt een paar procent geweest in de laatste 12 maanden. Ik vind het trainen leuk maar merk dat gebrek aan progressie de motivatie ook onderuit haalt. De vraag 'wat is de minimale inspanning die ik moet leveren om mijn huidige 1RMs en looks te behouden' komt regelmatig op.

Schema
Momenteel volg ik onderstaand schema. Ik train 2x per week. Na 6 weken doe ik een deload en voeg ik 5kg aan de 1RM toe. Let op: de KG die je bij workout A en B ziet is het gewicht dat ik aan iedere kant van de barbell plaats. Het moet dus x2 en +20kg voor het werkelijke gewicht voor de barbell compounds.

[Afbeelding]

Voeding
Los van af en toe een bulk/cut cyclus (wat op mijn niveau volgens mij nog helemaal niet nodig is) eet ik voornamelijk op maintenance. Ik eet altijd 2gr eiwit per kg gewicht en vrijwel alleen maar gezond.

Verklaring
- te weinig bulk: tijdens de bulk merk ik ook geen voortgang en ik eet vooral op maintenance omdat extra gewicht zwaar drukt op hardloop pace

Ik had verwacht dat een plateau (als gevolg van voeding) pas een stuk later zou komen dan mijn stats qua kg spiermassa gains en 1RMs. Oftewel: de hoeveelheid newbie gains vallen me tegen, ook als ik in artikelen lees dat dit al snel 10kg zou moeten zijn.

Ik vraag me af of het wel zinvol is om dit volume te blijven draaien of dat ik net zo goed terug kan naar:

Ik hoef niet per sé veel sterker of zwaarder te worden maar ergens voelt de balans effort - progressie wat scheef.

Is er een duidelijke verklaring waarom ik al zo vroeg compleet stukloop? Wat zou ik het beste anders kunnen doen?
Komt ie weer, maar hoe oud ben je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Niet online

TLDR

Achtergrond

Probleem

Mijn 1RM's
- squat 120kg
- deadlift 140kg
- bench 95kg
- ohp 60kg

Schema

[Afbeelding]

Voeding

Verklaring

Mijn verdenking: hardlopen.

Er komt een punt dat specificity of training uitmaakt.

Op micro- of beginnersniveau zullen de twee elkaar versterken, maar er komt een moment dat je in beide ervaren genoeg bent en moet gaan kiezen tussen krachtsport en hardlopen. Lastig om te oordelen of dat voor jou nu dus is.

Mijn ervaring:
Bijna 4 jaar krachttraining gedaan, op het toppunt 8 kg aangekomen, vrijwel zeker allemaal spieren, en waarvan de laatste 3 jaar gedeeld met wielrennen.
Voor de een was ik vaak moe door de ander, en vice versa. Daardoor zat ik bij beide vast: gewichten gingen niet meer omhoog en FTP bleef hetzelfde.
Gestopt met krachttraining, sindsdien 4-5 kg verloren, ook vrijwel zeker allemaal spieren, maar toen wel vooruitgang geboekt in het fietsen: in absoluut vermogen zo'n 30 Watt er bij, maar ook in W/kg want afgevallen.
Andersom denk ik dat ik met krachttraining het plateau kon doorbreken door te stoppen met fietsen.

My 2 cents :Y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

wokkelz schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 16:59:
Gewoon doorgaan, het is een marathon en geen sprint.
Lekker boeiend hoe licht de gewichten nu zijn, moet je eens kijken hoe je er over een jaar voor staat!
Helemaal mee eens. Ook niet jezelf gaan zitten meten met een ander, je gaat jezelf verbeteren. Je kunt beter licht beginnen, goede vorm en dan lekker opbouwen. Kijk over een paar maanden in de spiegel: hey, dat is ff andere koek! En ja soms stagneert het, heb je een kutdag, of blesseer je je.. Met kleine stappen kom je er ook.
En ik gooi em er weer in: wij doen hier al veeeeel meer dan een groot gedeelte van NLD die vanwege te weinig beweging straks leuke welvaartsziektes krijgt en niet meer zelf uit bed kan komen. Gewoon rustig doorgaan :)

Oh en inderdaad: slaap...doe niet mee aan die ratrace met zo min mogelijk slaap. Nergens goed voor :r
Mmm, slaap :P

[ Voor 6% gewijzigd door 2Dutch op 24-01-2024 14:57 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
olafmol schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 14:51:
[...]

Komt ie weer, maar hoe oud ben je?
39

Met hardlopen ga ik overigens wel vooruit.

[ Voor 12% gewijzigd door Aghanim op 24-01-2024 15:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08-09 18:13

TLDR

Achtergrond
Leeftijd 39

Probleem

Mijn 1RM's
- squat 120kg
- deadlift 140kg
- bench 95kg
- ohp 60kg

Schema

[Afbeelding]

Voeding

Verklaring

Dit kan meerdere oorzaken hebben maar kans is groot dat het een van onderstaand is :
- Je traint niet hard genoeg, dicht genoeg tegen falen of past te weinig of geen progressive overload toe
- Je bent overtraint en hebt een deload nodig
- Je eet te weinig, je sport veel en dat heeft nou eenmaal brandstof nodig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

olafmol schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 20:25:
[...]

Kan ook aan leeftijd liggen natuurlijk. Vanaf ca 50 jaar train je tegen de neergang van je lichaam. Das dubbel hard werken ;)
Eerlijk gezegd valt dat bij mij nog mee. Ik ben ondertussen al 56 en het gaat nog lekker. enige is wat ik merk dat herstel op hoge RM wat langer duurt. dus met 3x3, 3x2,3x1 etc. en ja, druk niet meer wat ik kon toen ik 30-35j was :*)

[ Voor 6% gewijzigd door Hackus op 24-01-2024 15:26 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Nu online
Aghanim schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 15:07:
[...]

39

Met hardlopen ga ik overigens wel vooruit.
Dan zou ik idd eens een tijdje stoppen met hardlopen, of in ieder geval minderen. Kijken of dat verschil maakt. Moet je dan wel ca. 3 maanden volhouden denk ik zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

TLDR
Zo te lezen wil je en sterker worden, en je looks bewaren en hardlopen.

Gaat imo niet echt samen.

Kies er 1 zou ik zeggen en focus daar op.

Looks; split schema en volume in de training. 8-12 reps. Misschien tijdje hoger volume zelfs.

Kracht: doorgaan maar dan zonder hardlopen. Kans dat je in ene weer progressie boekt.

Hardlopen: Sportschool abbo in de prullenbak.

Of huidige status quo accepteren. Je bent nl wel lekker sportief bezig. En daar is ook heel wat voor te zeggen in deze tijd. :)

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
ak0nnmgn schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 15:11:
[...]

Dit kan meerdere oorzaken hebben maar kans is groot dat het een van onderstaand is :
- Je traint niet hard genoeg, dicht genoeg tegen falen of past te weinig of geen progressive overload toe
- Je bent overtraint en hebt een deload nodig
- Je eet te weinig, je sport veel en dat heeft nou eenmaal brandstof nodig
olafmol schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 15:34:
[...]

Dan zou ik idd eens een tijdje stoppen met hardlopen, of in ieder geval minderen. Kijken of dat verschil maakt. Moet je dan wel ca. 3 maanden volhouden denk ik zo.
MrJ schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 15:38:
[...]

Looks; split schema en volume in de training. 8-12 reps. Misschien tijdje hoger volume zelfs.

Kracht: doorgaan maar dan zonder hardlopen. Kans dat je in ene weer progressie boekt.

Of huidige status quo accepteren. Je bent nl wel lekker sportief bezig. En daar is ook heel wat voor te zeggen in deze tijd. :)
Wat is in jullie ogen het probleem met hardlopen in mijn geval? Dat ik daardoor maar 2x per week kracht doe (volume), dat dit impact heeft op mijn herstel (ondanks dat ik een zeer ervaren hardloper ben) of dat dit ertoe leidt dat ik op maintenance calorien zit?

Progressive overload zit als het goed is voldoende in mijn schema en overtrained speelt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MrJ schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 15:38:
[...]

Dit is echt complete bullshit !

Het ligt er compleet aan hoeveel hij gaat hardlopen. Je kunt prima hardlopen én sterker worden, én massa opbouwen. ten 1e als je te weinig eet kom je nooit aan. dus dat hangt ook van bewegingspatroon af hoeveel je extra moet eten

Gaat hij nu 3x in de week hardlopen(10km) breng je dat eerst terug naar 2x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Hackus schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 15:47:
[...]

Het ligt er compleet aan hoeveel hij gaat hardlopen. Je kunt prima hardlopen én sterker worden, én massa opbouwen. ten 1e als je te weinig eet kom je nooit aan. dus dat hangt ook van bewegingspatroon af hoeveel je extra moet eten

Gaat hij nu 3x in de week hardlopen(10km) breng je dat eerst terug naar 2x.
Is dan in mijn geval de conclusie dat ik mijn newbie gains heb gepakt en nu alleen vooruit kom door een calorie overschot? Zo ja, dan is dat een keuze die ik moet maken. Ik had alleen de hoop en verwachting dat er nog wel wat meer dan 5kg spiermassa en newbie gains te winnen was zonder dat een calorie overschot essentieel is.

Ter referentie: ik loop 30km per week gemiddeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Aghanim op 24-01-2024 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Aghanim schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 15:50:
[...]

Is dan in mijn geval de conclusie dat ik mijn newbie gains heb gepakt en nu alleen vooruit kom door een calorie overschot? Zo ja, dan is dat een keuze die ik moet maken. Ik had alleen de hoop en verwachting dat er nog wel wat meer dan 5kg spiermassa en newbie gains te winnen was zonder dat een calorie overschot essentieel is.

Ter referentie: ik loop 30km per week gemiddeld.
Wanneer je meer verbrand dan je eet kom je niet aan. volgens mij hebben we dat al tich x aan je uitgelegd.
Kun je niet meer eten, om welke reden ook, moet je minder bewegen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Hackus schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 15:53:
[...]

Wanneer je meer verbrand dan je eet kom je niet aan. volgens mij hebben we dat al tich x aan je uitgelegd.
Kun je niet meer eten, om welke reden ook, moet je minder bewegen !
Die basisschool logica ken ik echt wel :+
De vraag daarachter was of de oorzaak - gevolg relatie tussen gewicht aankomen en progressie bij krachttraining 1 op 1 is. Oftewel: kun je niet verder vooruit komen zonder calorie overschot? Of kan dat tot een bepaald niveau prima (recomp effect) en vanaf wanneer mag je dan verwachten dat de progressie stagneert. De keren dat ik met een bulk richting 80kg ging kwam de progressie ook niet namelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Aghanim op 24-01-2024 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Hackus schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 15:47:
[...]

[..]
Ok 'Hackus'. :)

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Aghanim schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 16:18:
[...]

Die basisschool logica ken ik echt wel :+
De vraag daarachter was of de oorzaak - gevolg relatie tussen gewicht aankomen en progressie bij krachttraining 1 op 1 is. Oftewel: kun je niet verder vooruit komen zonder calorie overschot? Of kan dat tot een bepaald niveau prima (recomp effect) en vanaf wanneer mag je dan verwachten dat de progressie stagneert. De keren dat ik met een bulk richting 80kg ging kwam de progressie ook niet namelijk.
Stel je komt aan nu op 2500Kcals per dag met constant zelfde bewegingspatroon, (800g in de maand) dat neemt na tijdje af en stagneert, dus moet je meer eten of minder bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ak0nnmgn
Aghanim schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 15:45:
[...]

[...]

[...]

Wat is in jullie ogen het probleem met hardlopen in mijn geval? Dat ik daardoor maar 2x per week kracht doe (volume), dat dit impact heeft op mijn herstel (ondanks dat ik een zeer ervaren hardloper ben) of dat dit ertoe leidt dat ik op maintenance calorien zit?

Progressive overload zit als het goed is voldoende in mijn schema en overtrained speelt niet.
Dan eet je te weinig. Dus grote jongens broek aantrekken en eten.

Hardlopen kan in de weg zitten als je elke week een marathon loopt oid. Ikzelf sport 7 dagen per week waarvan 5 kracht 2 cardio en maak prima progressie. Dit doe ik door wat ik aanstipte toe te passen :
- Progressive overload toepassen om voortgang te boeken
- Deloads om op te laden
- Genoeg eten om aan te komen (wanneer dit mijn doel is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
ak0nnmgn schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 16:42:
[...]

Hardlopen kan in de weg zitten als je elke week een marathon loopt oid. Ikzelf sport 7 dagen per week waarvan 5 kracht 2 cardio en maak prima progressie. Dit doe ik door wat ik aanstipte toe te passen :
- Deloads om op te laden
Ik geef hardlopen momenteel de focus en wil geen negatieve impact op mijn snelheid, wat (bij mij) wel het geval is als ik aan kom in gewicht. Als meer eten de enige route is voor verdere progressie in kracht training dan kan ik dus logischerwijs verwachten dat dit niet gaat gebeuren (en wellicht zelfs terugschalen qua volume en/of frequentie). Ik had de hoop dat met bijvoorbeeld alleen progressive overload progressie ook een lange tijd mogelijk zou blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Nu online
ak0nnmgn schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 16:42:
[...]

- Deloads om op te laden
@Aghanim geeft aan dat hij ook ooit naar 80kg is gegaan, dus meer aan het eten was toen, maar ook geen progressie maakte. Het zou aan het trainings regime kunnen liggen, aan gebrek aan slaap, of toch aan het hardlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ak0nnmgn
Aghanim schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 16:52:
[...]

Ik geef hardlopen momenteel de focus en wil geen negatieve impact op mijn snelheid, wat (bij mij) wel het geval is als ik aan kom in gewicht. Als meer eten de enige route is voor verdere progressie in kracht training dan kan ik dus logischerwijs verwachten dat dit niet gaat gebeuren (en wellicht zelfs terugschalen qua volume en/of frequentie). Ik had de hoop dat met bijvoorbeeld alleen progressive overload progressie ook een lange tijd mogelijk zou blijven.
Dan klopt wat je zegt, newbiegains kunnen dat. Als hardlopen jouw voorkeur heeft dan zou ik inderdaad op deze voet verder gaan en de mini gains die je kan maken proberen te maken. Snap dat dit niet top is voor motivatie maar je weet wat de reden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
@Aghanim’s casus is volgens mij niet zo ingewikkeld.

Er is sustainable progressive overload nodig bij de krachttraining. Als die overload faalt is het herstel onvoldoende.

Most likely suspect is 3x p/w hardlopen (= niet durven kiezen). Probeer eens 2x p/w hard te lopen en laat na 4 weken het resultaat weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Requiem19 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 17:49:
@Aghanim’s casus is volgens mij niet zo ingewikkeld.

Er is sustainable progressive overload nodig bij de krachttraining. Als die overload faalt is het herstel onvoldoende.

Most likely suspect is 3x p/w hardlopen (= niet durven kiezen). Probeer eens 2x p/w hard te lopen en laat na 4 weken het resultaat weten.
Is het verminderen van hardlopen dan om meer hersteltijd te creëren of om minder calorieën te verbranden over de week gezien? Niet durven kiezen heb je wel gelijk in :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Aghanim schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 18:09:
[...]

Is het verminderen van hardlopen dan om meer hersteltijd te creëren of om minder calorieën te verbranden over de week gezien? Niet durven kiezen heb je wel gelijk in :)
Met name herstel. Hoeveel kcal je ook eet er is een beperking aan de individuele herstelcapaciteit van iedereen. 3x p/w hardlopen is al een redelijke belastingvoor veel mensen die er geen krachtsport naast doen. Jij kunt ongetwijfeld meer aan doordat je dit goed opgebouwd hebt. Als progressie je doel is zul je iig aan één van de knoppen moeten draaien…

Kun je niet 2x hardlopen en 1x rustig fietsen (hr op 60-65% van max)? Dan train je alsnog aeroob wat goed is voor je hardloopconditie, maar verminder je de spierbelasting, zenuwstelbelasting en cardio belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
Hebben jullie wellicht tips voor goede knie wraps voor tijdens het squatten?

Op sportbay vind ik bijv. alleen deze: https://sportbay.nl/nl/pr/MadMax-knie-bandage-wraps/4591 Maar die lijken me niks, of toch wel? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toekan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:22
Ik heb sleeves gekocht van 7mm. Dit geeft een hoop stabiliteit en het gemak van zo aan en uit trekken is ook wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-09 13:45
Schema

[Afbeelding]

Voeding

Verklaring

Heb jouw vraag nog eens bekeken vanuit een ander oogpunt. 'Meer eten' en 'minder hardlopen' zijn immers obvious, net als 'een extra krachttraining toevoegen'. Daarom geprobeerd kritisch te kijken naar je schema en wat me daarin opvalt.

Allereerst: waar stagneer je nu precies? Je schrijft dat je elke zeven weken 5kg toevoegt aan je max. Waar gaat het vervolgens mis? Lukt dat niet, of vind je vooruitgang op deze manier te traag? In dat laatste geval kan je er natuurlijk voor kiezen om een wekelijkse overload te creëren. Dat kan dan weer door ofwel het gewicht te verhogen, ofwel het aantal herhalingen in je laatste set.

Wat me verder opvalt, is dat je behoorlijk veel volume maakt voordat je aan je maximale set begint. Dat maakt het niet makkelijker om die te halen. Ik doe om die reden Reversed Pyramid Training, waarbij je met de zwaarste set start (na uiteraard een warmng-up) en dan afbouwt.

Laatste opmerking is dat je schema wat eenzijdig lijkt. Je zou bijvoorbeeld de ene keer zwaar kunnen squatten en de andere keer de reguliere deadlift kunnen doen, terwijl je dan een variant (zoals de romanian deadlift of front squat) doen in je 3*12-deel.

Oh, ten slotte nog dit: 'ik ben gewoon een slapjanus' is natuurlijk dikke onzin O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 06:53
Hier ook sinds een week of 7 begonnen met krachttraining. Jaaaaaaaren voetbal en hardlopen gedaan maar ivm achillespees klachten toch naar iets anders gaan zoeken.

Tot op heden bevalt het goed, ik merk dat ik in gewichten goed kan verhogen per week, maar wanneer komt het punt dat je ook verschil gaat zien op de weegschaal en in de spiegel?

Uiteraard gaat alles samen met goede voeding, maar dat heeft altijd wel goed gezeten op een keer wat chips en wijn in het weekend ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Dirk0s schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:29:
maar wanneer komt het punt dat je ook verschil gaat zien op de weegschaal en in de spiegel?
Je ziet jezelf dagelijks in de spiegel, daardoor vallen kleine veranderingen niet direct op.
Tip: maak elke maand een foto van jezelf onder dezelfde omstandigheid (ook qua belichting) en kijk dan nog eens of je geen verschil ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ak0nnmgn
metallicattim schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:08:

Op sportbay vind ik bijv. alleen deze: https://sportbay.nl/nl/pr/MadMax-knie-bandage-wraps/4591 Maar die lijken me niks, of toch wel? :?
Zoals aangegeven kan je ook eens kijken naar knee sleeves. Deze heb je in 3, 5 en 7 mm zover ik weet. Hoe dikker des te meer compressie en ondersteuning.

Mocht je echt wraps willen zou ik naar sbd/rogue kijken oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
Ik wil het liefste sleeves, maar die verkoopt Sportbay blijkbaar niet. Dus even verder zoeken, thx :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

metallicattim schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:08:

Dit zijn goede !
https://www.sbdapparel.nl/products/kneesleeves

Maar waarom heb je nu sleeves nodig ?
Ik gebruik ze amper, alleen bij zware sets en de 1è jaren nooit gebruikt.
Lijkt tegenwoordig fashion om sleeves, powerbelt etc mee te slepen naar gym en dan zie je mensen met 80kg squatten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
Thx @Hackus zal ze eens bekijken!

Ik wil sleeves om mijn knieën (preventief) te beschermen. Ze kraken al genoeg haha :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

metallicattim schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 12:14:

Ik wil sleeves om mijn knieën (preventief) te beschermen. Ze kraken al genoeg haha :9
Ik zou dan zeker de 7mm dikke kopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
/Rantmode

Enkelbanden gescheurd. K*Tzooi. Was net weer lekker bezig met hardlopen en fitness…

Bovenlichaam liep al voor en wil het niet nog meer uit balans brengen. Maar even een maandje gedwongen rustig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Pfff, ben je mooi klaar mee :/
Succes met je herstel dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Johan Bogle schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 14:48:
/Rantmode

Enkelbanden gescheurd. K*Tzooi. Was net weer lekker bezig met hardlopen en fitness…

Bovenlichaam liep al voor en wil het niet nog meer uit balans brengen. Maar even een maandje gedwongen rustig aan.
Beterschap ouwe :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:56
Hackus schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 12:00:
[...]

Dit zijn goede !
https://www.sbdapparel.nl/products/kneesleeves

Maar waarom heb je nu sleeves nodig ?
Ik gebruik ze amper, alleen bij zware sets en de 1è jaren nooit gebruikt.
Lijkt tegenwoordig fashion om sleeves, powerbelt etc mee te slepen naar gym en dan zie je mensen met 80kg squatten
Zo werd ik van de week aangesproken dat ik een 120kg DL deed zonder riem :/ Lijkt wel alsof je er zonder riem, straps, stringer, liftingshoes er niet bij hoort ofzo.
/Rantmode

Beterschapski!

[ Voor 23% gewijzigd door FDMK op 25-01-2024 15:09 ]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zie wel mensen met belt om legext doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
Hackus schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 15:19:
Zie wel mensen met belt om legext doen :)
Of zo’n riem omdoen met 5kg eraan en dan 5 pull-ups doen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Johan Bogle schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 15:23:
[...]
Of zo’n riem omdoen met 5kg eraan en dan 5 pull-ups doen :-)
Dan heeft het nog nut, maar zie niet vaak dat mensen zich optrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
mefjoew schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:24:
[...]

Heb jouw vraag nog eens bekeken vanuit een ander oogpunt. 'Meer eten' en 'minder hardlopen' zijn immers obvious, net als 'een extra krachttraining toevoegen'. Daarom geprobeerd kritisch te kijken naar je schema en wat me daarin opvalt.

Allereerst: waar stagneer je nu precies? Je schrijft dat je elke zeven weken 5kg toevoegt aan je max. Waar gaat het vervolgens mis? Lukt dat niet, of vind je vooruitgang op deze manier te traag? In dat laatste geval kan je er natuurlijk voor kiezen om een wekelijkse overload te creëren. Dat kan dan weer door ofwel het gewicht te verhogen, ofwel het aantal herhalingen in je laatste set.

Wat me verder opvalt, is dat je behoorlijk veel volume maakt voordat je aan je maximale set begint. Dat maakt het niet makkelijker om die te halen. Ik doe om die reden Reversed Pyramid Training, waarbij je met de zwaarste set start (na uiteraard een warmng-up) en dan afbouwt.

Laatste opmerking is dat je schema wat eenzijdig lijkt. Je zou bijvoorbeeld de ene keer zwaar kunnen squatten en de andere keer de reguliere deadlift kunnen doen, terwijl je dan een variant (zoals de romanian deadlift of front squat) doen in je 3*12-deel.

Oh, ten slotte nog dit: 'ik ben gewoon een slapjanus' is natuurlijk dikke onzin O+
Thx dat je er aandacht aan besteed hebt!

De adviezen zijn logisch en gaan wellicht helpen. Tegelijkertijd zijn er ook vele voorbeelden van anderen die 7-6x per week cardio en kracht combineren en wel vooruit gaan (althans dat lees ik op bijvoorbeeld Reddit). Dan zou dat in de basis voor mij ook moeten kunnen gelden tenzij ik inderdaad een beperkte herstel capaciteit heb.

Mijn schema is Tactical Barbell Fighter. Waarbij ik van sets van 5 naar 6 ben geswitcht om iets meer hypertrophy focus aan te brengen. Verder heb ik aanvullend op de 3 basis compounds wat extra volume toegevoegd om aan de stelregel ‘2x per week spiergroepen trainen en ongeveer 10 sets per week’ te voldoen. Ik kan zeker spelen met 1 dag zwaarder werk met weinig reps en 1 dag lager gewicht en meer reps. Heb aan de andere kant het gevoel dat teveel zelf schema’s maken me niet helpt en ik beter bij de bewezen varianten kan blijven (al ben ik daar dus ook van afgeweken).

Wat bedoel je met volume voordat ik aan de maximale set begin? Ik doe over het algemeen 2 warm-up sets bij de compounds (na 5 min airbike als generieke warm up).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
Hackus schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 15:25:
[...]

Dan heeft het nog nut, maar zie niet vaak dat mensen zich optrekken.
mwah, 5 reppies en dan met die riem gaan klooien voor 5 kg extra? Doe eerst maar eens 10/15 reps en dan 20 erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-09 13:45
Aghanim schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 15:28:
[...]
Mijn schema is Tactical Barbell Fighter. Waarbij ik van sets van 5 naar 6 ben geswitcht om iets meer hypertrophy focus aan te brengen. Verder heb ik aanvullend op de 3 basis compounds wat extra volume toegevoegd om aan de stelregel ‘2x per week spiergroepen trainen en ongeveer 10 sets per week’ te voldoen. Ik kan zeker spelen met 1 dag zwaarder werk met weinig reps en 1 dag lager gewicht en meer reps. Heb aan de andere kant het gevoel dat teveel zelf schema’s maken me niet helpt en ik beter bij de bewezen varianten kan blijven (al ben ik daar dus ook van afgeweken).

Wat bedoel je met volume voordat ik aan de maximale set begin? Ik doe over het algemeen 2 warm-up sets bij de compounds (na 5 min airbike als generieke warm up).
Sorry, las je schema verkeerd. Dacht dat je vijf werksets deed (van 4-6 herhalingen) voordat je de laatste werkset pakte (95% 1-2 herhalingen) 8)7

Enige dat ik dan nu kan bedenken, is dat je wat meer kunt variëren in de totale belasting. Nu kan ik me voorstellen dat week 1 appeltje-eitje is, terwijl je in week 6 twee keer behoorlijk stuk gaat. Je zou wellicht in week 1 je squat op 70% kunnen doen, de bench op 95% en de pull-ups op 80%. Dan is je totale belasting wat meer verdeeld.

Verder snap ik wat je zegt over 'bewezen schema's', maar daarvan zijn er ook tig. Mijn les is dat, mits je voldoende ervaring hebt, je prima zelf een schema kunt maken. Gewoon in hoofdlijnen enigszins baseren op de bewezen trainingen, voldoende ruimte inlassen voor de grote oefeningen (of degene die jij belangrijk vindt) en erop letten dat je (wekelijks/periodiek) progressie boekt. Dat gaat met vallen en opstaan, maar werkt voor mij prima.

Ik zou in jouw geval denk ik eerder gaan voor vier trainingen (twee per week) waarbij je steeds één grote oefening zwaar doet (dus in elk geval een set op 90-95% en dan 3+-herhalingen) en daaromheen de andere spiergroepen lichter traint. Dus bijvoorbeeld dag 1 zwaar squatten, en daarna 'licht' (3*12 bijvoorbeeld) oefeningen doen zoals de benchpress, bent-over row en shoulder press (en eventueel nog een deadlift-variant). Dan kan je oefeningen waarvan ik me afvraag of ze bij je doelen passen (voor triceps en biceps bijvoorbeeld) schrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Johan Bogle schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 15:55:
[...]
mwah, 5 reppies en dan met die riem gaan klooien voor 5 kg extra? Doe eerst maar eens 10/15 reps en dan 20 erbij
Men moet ergens beginnen toch ?
Zie liever met belt en ketting met gewicht dan niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:29
metallicattim schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 12:14:

Kanaal van deze kerel is sowieso de moeite waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:29
/Rantmode

Balen!
Ik had zelf krachttraining en padel 2x in de week goed in de routine zitten, helaas een slijmbeurs ontsteking aan de hiel nu. Daar gaat mijn wintersport enz..
Blessure zijn echt zo zuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

ik heb ook al meer dan een jaar een blessure aan mijn elleboog, komt van overbelasting, heb ik al vaker gehad, gaat vanzelf weer weg maar duurt heel lang. Probleem is wel dat ik geen pull ups etc kan doen. Row met gewichten gaat nog wel.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ak0nnmgn
Salvatron schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 05:09:
ik heb ook al meer dan een jaar een blessure aan mijn elleboog, komt van overbelasting, heb ik al vaker gehad, gaat vanzelf weer weg maar duurt heel lang. Probleem is wel dat ik geen pull ups etc kan doen. Row met gewichten gaat nog wel.
Waar in je elleboog?

Ikzelf heb meestal in de winter de aanhechting van mijn onderarm aan bovenarm waardoor ik ook met pull-ups en hammer curls veel last heb.

Bij mij werkt onderarmen opwarmen een beetje zodat ik wel kan trainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

ak0nnmgn schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:35:
[...]

Waar in je elleboog?

Ikzelf heb meestal in de winter de aanhechting van mijn onderarm aan bovenarm waardoor ik ook met pull-ups en hammer curls veel last heb.

Bij mij werkt onderarmen opwarmen een beetje zodat ik wel kan trainen.
in het midden erin zeg maar

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ak0nnmgn
Salvatron schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 19:30:
[...]

in het midden erin zeg maar
Zelfde als ik. Dit kan de aanhechting van je onderarmspier zijn aan je bovenarm. Het opwarmen van onderarmen kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Ik ben de afgelopen 15 jaar goed gegaan met bodybuilding. Prima resultaat gehaald waarbij ik me wel letterlijk ziek heb moeten eten.

Mijn probleem is dat ik een chronisch ontstoken maagvlies heb. Veel eten kan daardoor soms leiden tot teveel irritatie waardoor ik een dag of 3 dezelfde effecten heb als een zware buikgriep (vooral braken).

Ik kan op zich alles eten/drinken echter moet er voldoende rust kunnen zijn, ik moet me niet 'vol' hoeven eten.

Ik zat zelf te denken om toch maar weer eens terug te beginnen en qua eetschema:

Ontbijt:
300g Chiapudding met rood fruit
Bakje kwark of rijstepap

Tussendoor:
Bakje kwark met een lepel pindakaas

Lunch:
Tonijn/zalm met groente en brood

Avondeten:
Mee eten met wat op de tafel komt

Verder:
Een weightgainer met volle melk voor het slapen gaan.

Snel geteld kom ik dan op een kcal totaal uit van rond de 2.500 wat niet genoeg is. Maar echt meer eten wordt op de lange termijn onhoudbaar. Nog wat slimme dingen om toe te voegen?
Aanvullende moeilijkheid is dat ik zeer regelmatig van huis ben, en aangewezen ben op hotels/restaurants.

[ Voor 5% gewijzigd door Dean Martin op 10-05-2024 08:10 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Noten.
Relatief veel kcal, verdeeld over voornamelijk goede vetten maar ook eiwitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dean Martin schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 20:23:
Ik ben al vaker in de afgelopen 15 jaar begonnen met bodybuilding. Opzich ook prima resultaat gehaald waarbij ik me wel letterlijk ziek heb moeten eten.

Mijn probleem is dat ik een chronisch ontstoken maagvlies heb. Veel eten kan daardoor soms leiden tot teveel irritatie waardoor ik een dag of 3 dezelfde effecten heb als een zware buikgriep (vooral braken).

Ik kan op zich alles eten/drinken echter moet er voldoende rust kunnen zijn, ik moet me niet 'vol' hoeven eten.

Ik zat zelf te denken om toch maar weer eens terug te beginnen en qua eetschema:

Ontbijt:
Bakje kwark of rijstepap

Tussendoor:

Lunch:

Avondeten:

Verder:

Snel geteld kom ik dan op een kcal totaal uit van rond de 2.500 wat niet genoeg is. Maar echt meer eten wordt op de lange termijn onhoudbaar. Nog wat slimme dingen om toe te voegen?
Aanvullende moeilijkheid is dat ik zeer regelmatig van huis ben, en aangewezen ben op hotels/restaurants.
Je schrijft veel maar het belangrijkste ontbreekt.

Hoeveel eet je nu en wat zijn je stats ?

Je wilt aankomen zo te lezen, maar je moet ook weten wat je nu aan eiwitten, vet en koolhydraten binnenkrijgt

stel je bent 1.80m en 72 kg
Dan moet je min 80g vet en 160g eiwit eten en de rest aanvullen met koolhydraten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Laatst online: 03-09 00:09
Ik heb een kettlebell trainingsvideo gemaakt. De training bestaat uit oefeningen die ik als goed heb ervaren en waarvan ik weet dat ze in principe nooit blessures opleveren

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Sinds mijn hernia l5s1 PTED operatie start ik iedere krachttraining sessie met kettlebels.

Goedkoop abbo genomen op de app van Adriell Mayes.

Werkt echt super.

https://www.youtube.com/@Everygotdamndre

[YouTube: Kettlebell Full Body Strength & Mobility Workout Full session]

Eergisteren, 9 a 10 weken na operatie, voor het eerste 3x8 120kg deadlift gedaan. Wel al 2 weken met RDL's bezig, opgebouwd van 16kg enkele kettlebel naar 2x40kg dumbells nu. Wat heb ik dat gemist.
Squat nu rustig aan 3x10 80kg en 1x10 40kg zombie squats.
Dean Martin schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 20:23:
Ik ben al vaker in de afgelopen 15 jaar begonnen met bodybuilding. Opzich ook prima resultaat gehaald waarbij ik me wel letterlijk ziek heb moeten eten.

Ontbijt:
Bakje kwark of rijstepap

Tussendoor:

Lunch:

Avondeten:

Verder:

Als ik jou was? Doelen bij stellen en tevreden zijn dat je 2500 calo naar binnen kan duwen met gezonde voeding. Genieten van het trainen en naast bodybuilding ook mobility, endurance, etc. gaan trainen.

Je wil je maag/lijf niet naar de getverderrie helpen voor een relatief ondankbare sport als bodybuilding. Wees zuinig op je maag, je hebt er maar 1 en je hebt die nog een jaar of 60 nodig :)

[ Voor 120% gewijzigd door Capo op 29-01-2024 13:07 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Bodybuilding hoor ik wel vaker een ondankbare sport genoemd worden. Ben het er dan ook mee oneens.

Ik beschouw het als een sport die goede feedback geeft hoe je met je lijf omgaat.

Duurzaamheid is belangrijk in bodybuilding. De opbouw van de oefeningen, de reps en het gewicht.

Vroeger lifte ik nog wel eens met mijn ego. Tegenwoordig bijna tot niet.

Word van het jaar 41. Train meer als 20 jaar, sta in mijn beste shape. Vroeger vaker nagedacht om te kuren maar dat is het mij niet meer waard.

Blessures zijn bij mij gelukkig ook nog op een hand te tellen.

Voor mij ondersteund het bodybuilden ook meer mijn groter doel naar meer vitaliteit. Gezonder ouder worden met waardig bestaansleven. Het blijft ervoor zorgen dat ik mentaal scherp blijf, met mijn dochter stoei en er voor mijn gezin ben.

Het is voor mij het doel lang voorbij gestreven om mijn onzekerheid te verbloemen van begin 20.

In conclusie: een dankbare sport.
En dan heb ik er ook echt wel tegenslagen in gehad. Maak het is dan tof om te leren van de feedback en er beter uit te komen.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Tatsu schreef op maandag 29 januari 2024 @ 19:03:
Bodybuilding hoor ik wel vaker een ondankbare sport genoemd worden. Ben het er dan ook mee oneens.

Ik beschouw het als een sport die goede feedback geeft hoe je met je lijf omgaat.

Duurzaamheid is belangrijk in bodybuilding. De opbouw van de oefeningen, de reps en het gewicht.

Vroeger lifte ik nog wel eens met mijn ego. Tegenwoordig bijna tot niet.

Word van het jaar 41. Train meer als 20 jaar, sta in mijn beste shape. Vroeger vaker nagedacht om te kuren maar dat is het mij niet meer waard.

Blessures zijn bij mij gelukkig ook nog op een hand te tellen.

Voor mij ondersteund het bodybuilden ook meer mijn groter doel naar meer vitaliteit. Gezonder ouder worden met waardig bestaansleven. Het blijft ervoor zorgen dat ik mentaal scherp blijf, met mijn dochter stoei en er voor mijn gezin ben.

Het is voor mij het doel lang voorbij gestreven om mijn onzekerheid te verbloemen van begin 20.

In conclusie: een dankbare sport.
En dan heb ik er ook echt wel tegenslagen in gehad. Maak het is dan tof om te leren van de feedback en er beter uit te komen.
Het is denk ik verwoording keuze. En als je jaren verder bent dan ga je wel voordelen merken maar die behaal je ook met andere sporten. Bijv doorzettingsvermogen.

In deze verwoording is bodybuilding dankbaar tot een bepaald niveau of vanaf een bepaald niveau. Maar, bodybuilding puur doen voor spiermassa en spiercontrole is vrij ondankbaar.

- Bij tegenslag (ziekte, blessure, etc) is je terugval in de begin jaren behoorlijk groot.
- Je moet het echt voor jezelf doen, er is geen team component. Een ego sport.
- wedstrijden laat ik even buiten beschouwing
- de verkregen skills tov vele andere sporten zijn lager ( hand-oog coordinatie, reactie snelheid, endurance, mobiliteit, etc )
- de “fitness” wereld zelf is vrij ziek. Als je gaat vergelijken met andere mensen kom je al snel tot de conclusie dat iedereen een mening heeft over oefeningen, supplementen en steroiden en iedereen heeft “de heilige graal” gevonden.

Ik vind het prachtig overigens en het is een sport. Train sinds mijn 17e en ga richting de 44.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Mijn vermoeden is dat het ook meer in relatie tot andere sporten bedoeld wordt. Veel cardio-achtige sporten kan je makkelijk in gaan presteren, ren gewoon regelmatig rondjes en je wordt al snel beter. In een teamsport helemaal, kan je nog leunen op je maten ook en daar je succesgevoel uit halen.
Bodybuilding doe je alleen, en vergt meer aandacht dan alleen een beetje trainen op zich.

Maar dat is puur mijn invulling van die uitspraak als ik hem zo lees. Ben het wel met @Tatsu eens dat als je zo met je lichaam bezig zijn (hoeft niet eens per se voor bodybuilding te zijn) dat vrij dankbaar is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Net terug van de fysio: ik benadrukte dat de branderigheid in enkel/doofheid in voet/bizar strakgetrokken kuit/tintelingen onderbeen me eigenlijk overdag de meeste last bezorgt (en bij slapen meer de piriformis-ellende). Hij trok een bezorgd gezicht en liet me bepaalde extra bewegingen doen: diagnose bijgesteld naar hernia + de bilspier-ellende, hoezee :/ Dus dat is 8 weken zoet. Mag wel trainen maar geen gewicht boven de heuplijn met benen trainen en gewicht tegen lijf aan houden. Daar valt prima mee te leven, allang blij dat ik gewoon kan blijven sporten met wat omwegen. Aan optrekstang hangen, check :+

We moeten het er maar mee doen. Las dat er hier ook wat folks zitten die ermee te kampen hebben gehad en inmiddels weer goed up and running zijn, gaat goedkomen, de tijd gunnen :)

Inmiddels wel wat kg zwaarder (je gaat echt snaaien van de pijn, bizar), maar er komt geen berg meuk meer het huis in nu, alleen de guilty pleasure kwarkcake :9

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

2Dutch schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 09:39:
Net terug van de fysio: ik benadrukte dat de branderigheid in enkel/doofheid in voet/bizar strakgetrokken kuit/tintelingen onderbeen me eigenlijk overdag de meeste last bezorgt (en bij slapen meer de piriformis-ellende). Hij trok een bezorgd gezicht en liet me bepaalde extra bewegingen doen: diagnose bijgesteld naar hernia, hoezee :/ Dus dat is 8 weken zoet. Mag wel trainen maar geen gewicht boven de heuplijn met benen trainen en gewicht tegen lijf aan houden. Daar valt prima mee te leven, allang blij dat ik gewoon kan blijven sporten met wat omwegen. Aan optrekstang hangen, check :+

We moeten het er maar mee doen. Las dat er hier ook wat folks zitten die ermee te kampen hebben gehad en inmiddels weer goed up and running zijn, gaat goedkomen, de tijd gunnen :)

Inmiddels wel wat kg zwaarder (je gaat echt snaaien van de pijn, bizar), maar er komt geen berg meuk meer het huis in nu, alleen de guilty pleasure kwarkcake :9
Ik zou wel mijn twijfels hebben als een fysio een diagnose voor een hernia stelt.
Aan de andere kant -begrijp ik van twee vrienden met masters in fysio en manuele therapie- is het aantonen van een hernia met een MRI- of CT-scan na de leeftijd 50 jaar ook onzin gezien de kans groot is dat je op die leeftijd wel een hernia hebt, even los van of je er daadwerkelijk last van hebt. En dat wederom weer los van überhaupt de definitie van een hernia. Maar ik heb er geen 10 jaar voor gestudeerd en ik praat ook enkel na :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

True schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 09:59:
Ik zou wel mijn twijfels hebben als een fysio een diagnose voor een hernia stelt.
Aan de andere kant -begrijp ik van twee vrienden met masters in fysio en manuele therapie- is het aantonen van een hernia met een MRI- of CT-scan na de leeftijd 50 jaar ook onzin gezien de kans groot is dat je op die leeftijd wel een hernia hebt, even los van of je er daadwerkelijk last van hebt. En dat wederom weer los van überhaupt de definitie van een hernia. Maar ik heb er geen 10 jaar voor gestudeerd en ik praat ook enkel na :9
Wat ik begreep is dat hij kon checken dat de beknelling waar ik het meeste last van had echt uit de rug kwam, en de piriformis ook weer aangestuurd werd vanuit de rug en dus een ongelukkige extra factor is. Bol en hol maken van de rug triggert het direct, hoef er mijn reet niet bij te betrekken :P

Nu zit ik ook niet te wachten op een "ja, het klopt volgens een scannetje" met weer een voor mij al zo lastig medisch extra rondje (en die capaciteit gun ik liever aan iemand die echt niet functioneren kan), ik ga de hangjongere uithangen (hehe) en laat het tillen aan anderen over. Het is wel fijn dat ik het natuurlijk allemaal niet verzin, vooral die lamleggende pijn zit niet tussen de oren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Laatst online: 08-09 18:37
True schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 09:59:
[...]

Ik heb zelf een pittige hernia gehad waar de doofheid in mijn voet doorsloeg naar fikse pijn (24/7 telefoonbotje gevoel). Die doofheid is volgens mij vrij zeker een stimulatie van een zenuw die niet hoort.

Let op dat zo’n schijf tussen je wervels een tijdje kan blijven lekken en het symptoom dus erger kan worden. Maar: zolang je kan bewegen dat blijven doen. Ga die schijf inderdaad, zoals je fysio zegt, niet expres harder uitknijpen met belasting op je rug.

En het komt goed. Meestal lost die uitstulping vanzelf op. Als je je plas niet meer kan ophouden heb je helaas wel een operatie nodig 🤡

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

1Mark schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 09:25:
[...]

Ik heb zelf een pittige hernia gehad waar de doofheid in mijn voet doorsloeg naar fikse pijn (24/7 telefoonbotje gevoel). Die doofheid is volgens mij vrij zeker een stimulatie van een zenuw die niet hoort.

Let op dat zo’n schijf tussen je wervels een tijdje kan blijven lekken en het symptoom dus erger kan worden. Maar: zolang je kan bewegen dat blijven doen. Ga die schijf inderdaad, zoals je fysio zegt, niet expres harder uitknijpen met belasting op je rug.

En het komt goed. Meestal lost die uitstulping vanzelf op. Als je je plas niet meer kan ophouden heb je helaas wel een operatie nodig 🤡
offtopic:
Volgens mij quote je de verkeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollyon
True schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 12:21:
Als je 3x week traint wil je op je kcal nodige inname voor het behouden van gewicht zitten +400 kcal per dag. Dus stel met jouw gewicht en lengte heb je 2.000 kcal nodig om hetzelfde gewicht te blijven, je gaat 3x week trainen dan moet je dus 2.400 kcal opnemen uit voeding om genoeg te hebben om te kunnen verbranden en om te zetten in spiermassa.
Alles dat ik at heb ik opgeschreven. Mijn intake is veel lager dan dacht. Gemiddeld op een dag:
Calorien: 1600 kcal
Vet: 85 gr
Koolhydraten: 150 gr
Eiwitten 75 gr

Om op 2400 kcal uit te komen zou ik nog veel meer moeten eten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollyon
True schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 12:24:
In tegenstelling tot wat 'stoer' is en kunnen 'presteren' met 6 uur slaap. Zorg dat je minimaal 8 uur kunt slapen. En 8 uur slapen is niet, om 23.00 in bed gaan liggen met je telefoon en dan ergens een keer in slaap vallen en om 07.00 de wekker horen gaan.
Ik lig wel langer in bed maar noem 7 uur realistische slaap. Op kantoordagen gaat de wekker vroeg. In mijn slaap kan ik niet eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollyon
brandondlp schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 13:25:
Ik ben de zware vermoeidheid niet gewoon. Voor Corona sportte ik er lustig op los. Vrienden en collegas zeggen dat ik er moe uit zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Nu online
Apollyon schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 14:14:
[...]

Ik ben de zware vermoeidheid niet gewoon. Voor Corona sportte ik er lustig op los. Vrienden en collegas zeggen dat ik er moe uit zien.
Als je je continue echt belabberd moe voelt, zou ik even naar de huisarts gaan om een checkup/bloed-test te doen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Apollyon schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 14:14:
[...]

Je bent 1.80m en weegt 65kg. Met jouw kantoorjob schat ik in dat je ongeveer 1900-2000kcal nodig hebt om op gewicht te blijven. Dat je vermoeid voelt ligt denk ik aan het eten. Probeer eens 500kcal extra te eten de komende maand, verdeeld over fors meer eiwitten en groenten. Dan pak je ook extra vitaminen mee. Neem 500 gram magere kwark en een groentenshake.Dan zitten je eiwitten in elk geval op bijna 2 gram per kilo gewicht.

[ Voor 5% gewijzigd door Aghanim op 31-01-2024 14:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

olafmol schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 14:25:
[...]

Als je je continue echt belabberd moe voelt, zou ik even naar de huisarts gaan om een checkup/bloed-test te doen..
Als ik hem was zou ik eerst eens beginnen met meer eten. Dag in dag uit 1600kcal, ik kan me best voorstellen dat je daar een tekort aan energie van krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

olafmol schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 14:25:
[...]

Ik weet niet wat voor huisarts jij hebt, maar ik denk dat menig huisarts vraagt, waarom voel je je belabberd wat doe je nu anders dan eerder? En als hij dan aangeeft dat hij meer sport en vermoeid is en de HA ook ziet dat hij er moe uitziet krijg je gewoon te horen dat je eerst aan je slaapschema en je voeding moet werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Apollyon schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 14:12:
[...]

Ik lig wel langer in bed maar noem 7 uur realistische slaap. Op kantoordagen gaat de wekker vroeg. In mijn slaap kan ik niet eten.
Duidelijk verhaal toch? Je slaapt te weinig en je eet te weinig. Die beiden verbeteren en dan eens een maandje volhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Apollyon schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 14:09:
[...]

Alles dat ik at heb ik opgeschreven. Mijn intake is veel lager dan dacht. Gemiddeld op een dag:
Eiwitten 75 gr

Na ziekte is de trek vaak ook al minder. Met ziekte is er ook zo'n 200-300kcal extra per dag nodig om te herstellen.

1600kcal.... 1600kcal... Leeeeeethaaargie...

Ik val er al plaatsvervangend van in slaap.

Je hebt werk te doen. 😉

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Apollyon schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 14:09:
[...]

Eiwitten 75 gr

Dit is net aan je BMR, maar zoals ik eerder al zei laat je een compleet bloedbeeld maken.
Tenminste je vitamines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hier nu 2 jaar serieus bezig met krachttraining (na eerst 3 maanden, 3x per week met een PT in calisthenics parkjes trainen), ben 10+ kilo aangekomen in die 2 jaar en daar ben ik heel blij mee, maar merk nu in de gym dat ik toch tegen een soort plafond zit te trainen, extra gewicht wil niet echt lukken, gewicht is wel stabiel maar vetpercentage wil nog niet echt omlaag. Wat zijn nou goede tips om hier doorheen te komen?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
DennusB schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 11:41:
Hier nu 2 jaar serieus bezig met krachttraining (na eerst 3 maanden, 3x per week met een PT in calisthenics parkjes trainen), ben 10+ kilo aangekomen in die 2 jaar en daar ben ik heel blij mee, maar merk nu in de gym dat ik toch tegen een soort plafond zit te trainen, extra gewicht wil niet echt lukken, gewicht is wel stabiel maar vetpercentage wil nog niet echt omlaag. Wat zijn nou goede tips om hier doorheen te komen?
Eten. Veel eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

verlaag je dagelijkse Kcals met ~300kcals. dus bijhouden wat je nu eet en dat verlagen. val je niet meer af, verlaag je weer één keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Niet online
Waar doorheen? :?

Gewichtenplafond en/of vetpercentage"plafond"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
TheTinusNL schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 13:24:
[...]

Waar doorheen? :?

Gewichtenplafond en/of vetpercentage"plafond"?
Nou het is een combinatie, het gewichtplafond (als in meer tillen/duwen etc) en het vetpercentage. Ik denk dat als ik eenmaal door die drempel ben dat terwijl ik progressive overload doe (en dus meer ga tillen) m'n vet ook wel iets kan zakken.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:41
DennusB schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 13:32:
[...]

Nou het is een combinatie, het gewichtplafond (als in meer tillen/duwen etc) en het vetpercentage. Ik denk dat als ik eenmaal door die drempel ben dat terwijl ik progressive overload doe (en dus meer ga tillen) m'n vet ook wel iets kan zakken.
Als je 2 jaar fanatiek hebt getraind is de kans klein dat je significant spier aanzet en tegelijkertijd vet verliest. Je kan die fasen beter afwisselen: meer eten en groeien en dan minder eten en vet verliezen. Zo lekker doorbouwen!

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

homemix25 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 13:43:
[...]

Als je 2 jaar fanatiek hebt getraind is de kans klein dat je significant spier aanzet en tegelijkertijd vet verliest. Je kan die fasen beter afwisselen: meer eten en groeien en dan minder eten en vet verliezen. Zo lekker doorbouwen!
Juist wel, als je niet teveel (vr)eet. Beste manier is eerst cutten/afvallen tot 8-10% dan lean gainen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:41
Hackus schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 17:15:
[...]

Juist wel, als je niet teveel (vr)eet. Beste manier is eerst cutten/afvallen tot 8-10% dan lean gainen
De onderzoeken en ervaringen die ik lees spreken dit tegen. Het is mogelijk, maar niet significant en door periodes van bukken / cutten af te wisselen boek je naar mijn idee meer resultaat.

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Pagina: 1 ... 114 ... 124 Laatste

Let op:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.