Apollyon schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:31:
[...]
Dat komt door mijn werk. Ik heb elke week 3 lange kantroor dagen. Ik sta vroeg op en kom ik laat thuis.
[...]
Ik snap wat je zegt. Ik moet eten over de dag verdelen.
[...]
Op een kantoordag kom ik laat thuis en heb ik bere trek!
[...]
Op een kantoordag zit ik 06:00 in de auto. Vloeibaar shake krijg ik zo vroeg weg maar vast voedsel niet.
Maar je kunt op kantoor wel eten toch?
En afhankelijk van hoe lang de reistijd is, kun je ook in de auto ontbijten, met bij voorkeur vast voedsel i.p.v. shake.
Dan is het niet binnen een paar minuten wakker worden en hap slik weg en vertrek, ik snap dat dat lastig is met eten. Maar dan kun je even wakker worden. Misschien dat je dan na een paar kilometer al wel zin hebt in eten en een goed ontbijt kunt nemen.
Heb het zelf ook een tijdje geprobeerd om vast ontbijtvoedsel uit te stellen. Als ik niet echt zin had in ontbijt, hooguit een glas melk er in, dan 30-45 min op de fiets en bij aankomst op kantoor zulke enorme trek dat de bammetjes er met gemak in gingen.
En als je dat ene avondbord naar overdag verplaatst, krijg je nog steeds dezelfde energie binnen.
Als je dan nog steeds beretrek hebt 's avonds is dat alleen maar bonus
Misschien moet je doel dan worden om overdag genoeg te eten zodat je geen beretrek hebt als je thuis komt.
[...]
Training tijdstip wisselt. Op kantoor dagen heb ik geen tijd (en energie) voor training. Blijft 4 dagen in een week over. Ik zal dus niet altijd 3x training in een week doen. Soms zit er 3 rustaagen tussen. Jammer maar beter zo dan niet sporten?
Met tijdstip bedoelde ik echt tijdstip op de dag, ik snap dat je met die lange kantoordagen geen energie hebt om daarna nog een training te doen.
Afhankelijk van dat tijdstip kun je ook nog variëren in hoeveel maaltijden en de grootte daarvan.
En als je niet erg vroeg op de dag traint, kun je ook nog even wachten met ontbijten tot je er echt zin in hebt.