Het Krachtsport Topic - Deel 1 Overzicht

Pagina: 1 ... 112 ... 123 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Sinds kort weer begonnen met sporten (fitness) weer rustig opbouwen naar ruim 7 jaar niks gedaan te hebben.
Kan iemand mij wat vertellen over het gebruik van de whey protein shakes?

Van het weekend die van de action gehaald. om even te proberen ipv direct dure shakes te halen.
Maar zou 3 shakes per dagen moeten nemen? Doe je dat alleen op je sport dagen dan of gewoon 7 dagen per week ongeacht of je gesport hebt? En hoe nemen jullie ze, met melk of water?

Als ik alles met melk zou nemen, dan heb je wel pak melk per dag nodig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 13:00
G.Scholtens schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:50:
Sinds kort weer begonnen met sporten (fitness) weer rustig opbouwen naar ruim 7 jaar niks gedaan te hebben.

Van het weekend die van de action gehaald. om even te proberen ipv direct dure shakes te halen.
Maar zou 3 shakes per dagen moeten nemen? Doe je dat alleen op je sport dagen dan of gewoon 7 dagen per week ongeacht of je gesport hebt? En hoe nemen jullie ze, met melk of water?

Eiwitshakes zijn zelden ‘nodig’. Je krijgt als beginnende sporter meer dan genoeg eiwitten binnen uit voeding. Als je ze toch wil nemen zou ik het bij 1 per dag laten, of zelfs alleen 1 na het sporten. Meeste maken ze met water.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

G.Scholtens schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:50:

Het is een supplement om dagelijkse voeding aan te vullen, geen fashion item.
Als je fitness doet heb je geen shake nodig. Zorg dat je dagelijkse voeding op orde is, en als je eiwit te-kort komt kun je een shake nemen. Het is een makkelijke bron van eiwitten.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Nu online
Hackus schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:41:
[...]

Het is een supplement om dagelijkse voeding aan te vullen, geen fashion item.
Als je fitness doet heb je geen shake nodig. Zorg dat je dagelijkse voeding op orde is, en als je eiwit te-kort komt kun je een shake nemen. Het is een makkelijke bron van eiwitten.
Dan laat ik het voor nu bij dagelijks 1 met water als extra, als het toch weinig effect heeft.
Normale voeding is wel prima op orde na mijn weten. Normale groentes, vitamines etc.

Echt niet elke dag fastfood enzo :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:33
Ik zou eerst even 1 of 2 weken bijhouden wat je binnenkrijgt qua eiwi (bv met MyFitnessPal). En dan kun je je target bepalen, meestal ergens tussen 1,5 a 2 gram per kg lichaamsgewicht. En het verschil kun je evt aanvullen met proteïne shakes.

[ Voor 4% gewijzigd door olafmol op 09-10-2023 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
G.Scholtens schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:44:
[...]

Dan laat ik het voor nu bij dagelijks 1 met water als extra, als het toch weinig effect heeft.
Normale voeding is wel prima op orde na mijn weten. Normale groentes, vitamines etc.

Echt niet elke dag fastfood enzo :*)
Je normale voeding is op orde: dus je weet hoeveel gram eiwit je per dag binnenkrijgt? :).

Vertel eens wat je eet op een dag, van opstaan tot naar bed gaan…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Fitness is voor algehele fysiek, niet voor spiermassa op te bouwen. Je zult naar verloop van tijd iets magerder worden, en er iets gespierder uitzien. Voor deze vorm van sport heb je geen extra eiwitten nodig. dus geen +2g per kg BW. als je 80kg weegt bij normaal(niet sportief) vetpercentage, heb je aan 120g eiwit per dag voldoende.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Nu online
Requiem19 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:21:
[...]

Je normale voeding is op orde: dus je weet hoeveel gram eiwit je per dag binnenkrijgt? :).

Vertel eens wat je eet op een dag, van opstaan tot naar bed gaan…
Schema even via pb gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Comments gegeven in PM.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Je krijgt toch gewoon een notificatie als je een DM ontvangt? Waarom nog aankondigen in het topic? :?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Hackus schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:33:
Fitness is voor algehele fysiek, niet voor spiermassa op te bouwen. Je zult naar verloop van tijd iets magerder worden, en er iets gespierder uitzien. Voor deze vorm van sport heb je geen extra eiwitten nodig. dus geen +2g per kg BW. als je 80kg weegt bij normaal(niet sportief) vetpercentage, heb je aan 120g eiwit per dag voldoende.
Denk toch dat veel mensen met fitness wel onder andere voor een groot deel ook spiermassa willen opbouwen? niet zo als een bodybuilder misschien, maar dat wordt je sowieso niet zomaar even.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Moet je ook wel aan die 120g aan eiwitten komen…

Daarnaast hangt het ook af van je leeftijd. Oudere sporters hebben baat bij hogere eiwitinname bijvoorbeeld.

Belangrijkste is echter een gezond voedingspatroon met een goede balans in koolhydraten, eiwitten en vetten. En natuurlijk micronutrients door fruit en (veel) groente te eten.

Ik zie en spreek echt HEEL veel mensen die denken dat ze gezond eten, maar in realiteit onbewust helemaal niet zo gezond eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

We zitten hier op een forumdeel voor krachtsport, dus kun je het ook hier delen. verder heeft de melding hier in het forum heen en weer geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Stylze schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:57:
[...]

Denk toch dat veel mensen met fitness wel onder andere voor een groot deel ook spiermassa willen opbouwen? niet zo als een bodybuilder misschien, maar dat wordt je sowieso niet zomaar even.
Oh, dat wist ik niet. heb er ook totaal geen ervaring mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Requiem19 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:03:
Ik zie en spreek echt HEEL veel mensen die denken dat ze gezond eten, maar in realiteit onbewust helemaal niet zo gezond eten.
Heb je voorbeelden van waarom ze denken dat ze gezond eten en wat ze in werkelijkheid eten?

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Salvatron schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 18:34:
[...]

Heb je voorbeelden van waarom ze denken dat ze gezond eten en wat ze in werkelijkheid eten?
Witbrood, te weinig groenten, veel en vaak aardappelen, overal sausjes bij, frisdrank in het algemeen.
Dit zijn allemaal dingen waarvan mensen denken: ik eet gezond terwijl duidelijk te veel of te weinig binnenkrijgen. Je gaat pas merken wat gezond is als je echt een maand bij gaat houden wat je binnenkrijgt en hoe dat aanbevolen is door bijv. het voedingscentrum.

[ Voor 30% gewijzigd door True op 11-10-2023 00:28 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

True schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 00:26:
[...]

Witbrood, te weinig groenten, veel en vaak aardappelen, overal sausjes bij, frisdrank in het algemeen.
Dit zijn allemaal dingen waarvan mensen denken: ik eet gezond terwijl duidelijk te veel of te weinig binnenkrijgen. Je gaat pas merken wat gezond is als je echt een maand bij gaat houden wat je binnenkrijgt en hoe dat aanbevolen is door bijv. het voedingscentrum.
ok.

De aanbevelingen van het voedingscentrum bevatten vaak halfvolle dingen als melk, yoghurt, etc. Volle dingen staan niet eens in de schijf van 5 terwijl die volle dingen volgens mij net zo gezond zijn als halfvolle dingen, behalve dat ze meer calorieen hebben (en meer verzadigd vet, zie ik niet zo'n probleem in).

Wat is er trouwens mis met veel aardappelen? Aardappelen lijken me beter dan rijst, wel gekookt of in de oven, en niet gefrituurd of gebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Salvatron schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 02:29:
[...]

ok.

De aanbevelingen van het voedingscentrum bevatten vaak halfvolle dingen als melk, yoghurt, etc. Volle dingen staan niet eens in de schijf van 5 terwijl die volle dingen volgens mij net zo gezond zijn als halfvolle dingen, behalve dat ze meer calorieen hebben (en meer verzadigd vet, zie ik niet zo'n probleem in).
Je moet natuurlijk denken vanuit het perspectief dat het merendeel van de lezers van sites zoals voedingscentrum overgewicht hebben en dat daarom volle producten niet aangeraden worden.
Wat is er trouwens mis met veel aardappelen? Aardappelen lijken me beter dan rijst, wel gekookt of in de oven, en niet gefrituurd of gebakken.
Ja precies, lijkt ;) En waarom lijkt je dat precies? Want als je kiest voor een zilvervlies rijst of een volkoren pasta krijg je sowieso meer vezels binnen en heb je met minder kcal inname een voldaan gevoel dan met aardappelen. Maar wederom het zit 'm in de balans, niet te veel niet te vaak. En dat is beiden lastig als je niet weet wat je eet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Salvatron schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 18:34:
[...]

Heb het volgens mij wel eens vaker verteld.

Vriend van mij woog 84kg oid bij 1.80 (niet gespierd, flinke buik).

Denk wel 10 jaar lang het verhaal dat hij gezond at en dat dik worden in de familie zat. Omdat ik hem eruit fietste wilde hij lichter worden: ik zei gebruik eens een week Myfitnesspall om te zien wat je nu echt eet.

Wat bleek, hij at ongeveer 80/10/10 carbs/eiwit/vetten. Alleen maar boterhammen met jam (jam, dat is toch fruit, dus gezond?). ‘S ochtends bij de koffie een stroopwafel (jeetje, wist niet dat daar zoveel calorieen in zaten) en dan in de middag 2 glaasjes cola (oh, zijn dat zoveel suikerklontjes??).

Hij heeft eigenlijk nu pas (op z’n 38e) het besef van wat gezond is en weegt nu stabiel 73kg (en fietst veel harder dan vroeger).

Veel mensen van mijn leeftijd volgen in grote lijnen nog het eetpatroon van hun ouders. Dus veel brood met (zoet) beleg, snacks in de ochtend en middag bij de koffie en thee en dan in de avond wel redelijk gezond gelukkig.

Mijn eetregels zijn vrij simpel:
- zo min mogelijk bewerkt voedsel
- 0 geraffineerde suikers
- bij elke maaltijd wel iets van eiwitten en bij voorkeur elke maaltijd andere eiwitbron (kwark in de ochtend, eitje in de middag, vlees/vis/soja bij het avondeten
- Vetten gevarieerd eten hele dag door (walnoten door de kwark, amandelen tussendoortje(s), avocado bij lunch
- Als het kan ook bij de lunch groentes. Groentes zijn gezond, gekke gewoonte dat we dat maar 1x p/d eten

En belangrijkste motto: fuel for the work required. Als ik ga wielrennen eet ik voor/tijdens/na véél carbs. Ook prima een taartje tussendoor, dat wordt toch gelijk verbrand.

Maar zit ik een dag op een bureaustoel, dan neem ik iets minder bij de lunch bijv.

Resultaat van deze simpele gewoonten is echt top qua lichaamscompositie, energielevel en mentale gevoel. Dit jaar nog een fietstocht van 200km over 3 alpenpassen in een snelle (amateurtijd) gereden bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-05 21:26
Goedemorgen, ben ik weer! ;)

Iemand tips / aanvullingen voor mij? Heb zoals eerder aangegeven alleen in de ochtend voor mijn werk tijd voor +/- 45 tot 60 minuten.

Maandag: cable flys, cable side raise, lat pull down, bicep curl, tricep rope pushdown.

Dinsdag: frontsquat, leg press, romian deadlift

Woensdag: benchpress, chest press, schoulder press, tricep rope pushdown.

Donderdag: deadlift, lat pull down, cable row, bicep curl, hammer curl.

Zaterdag: frontsquat, romian deadlift, leg curls, calf raises.

Het is in mijn ogen dus een upper/lower/chest/back/legs workout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwizz
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19-02 10:48
seadogg schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 08:19:
Goedemorgen, ben ik weer! ;)

Iemand tips / aanvullingen voor mij? Heb zoals eerder aangegeven alleen in de ochtend voor mijn werk tijd voor +/- 45 tot 60 minuten.

Maandag: cable flys, cable side raise, lat pull down, bicep curl, tricep rope pushdown.

Dinsdag: frontsquat, leg press, romian deadlift

Woensdag: benchpress, chest press, schoulder press, tricep rope pushdown.

Donderdag: deadlift, lat pull down, cable row, bicep curl, hammer curl.

Zaterdag: frontsquat, romian deadlift, leg curls, calf raises.

Het is in mijn ogen dus een upper/lower/chest/back/legs workout.
Wat is de focus voor maandag?
Overigens zou ik cable fly's vervangen voor een oefening met meer effect zoals bankdrukken (incline voor verandering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwizz
Salvatron schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 02:29:
[...]

ok.

Zoveel mogelijk zuivel eruit gooien. Schijf van 5 is mooi bedacht door de melkindustrie voor een product dat niet verkocht werd, dus dan maar generaties brainwashen dat het nodig is.

Aardappel is niet slecht maar zeer zeker niet beter dan rijst. Glycogeen waarde van aardappel vergeleken met rijst is erbarmelijk. Liever rijst dus.
Btw aardappel in de airfryer is een goede alternatief voor gekookt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
Dwizz schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 09:45:
[...]

Wat is de focus voor maandag?
Overigens zou ik cable fly's vervangen voor een oefening met meer effect zoals bankdrukken (incline voor verandering).
Focus is upperbody. Fly vervangen voor een incline lijkt me prima, alhoewel ik de cable fly’s altijd heel lekker vind voor de pump ;).

Maandag upper
Dinsdag lower
Woensdag chest, schouders, triceps
Donderdag back, biceps
Zaterdag benen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwizz
seadogg schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 09:56:
[...]

Focus is upperbody. Fly vervangen voor een incline lijkt me prima, alhoewel ik de cable fly’s altijd heel lekker vind voor de pump ;).

Maandag upper
Dinsdag lower
Woensdag chest, schouders, triceps
Donderdag back, biceps
Zaterdag benen
Risico vs benefit met cablefly is teveel risico. Pomp die je voelt komt waarschijnlijk door de rek.
Probeer anders je borst goed te rekken tijdens je warming-up met een elastiek, dit zorgt ervoor dat er al flink wat bloed door pompt naar je borst. Zodra je dan gaat bankdrukken dan voel je een enorme pomp.

Begrijp me niet verkeerd, cablefly is een goede oefening maar het moet correct uitgevoerd worden en op juiste moment van training worden toegepast.

Btw kijk uit met bankdrukken (alle vormen) dat je schouders "laag" houdt en tijdens het uitstoten niet keihard eruit stoot en je ellebogen volledig gestrekt zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Dwizz op 11-10-2023 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
Dank mate! Prima advies.
Ik start gewoon een x-weken met dit schema en zal dan de pros / cons melden als er veranderingen nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Dwizz schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:04:
Risico vs benefit met cablefly is teveel risico. Pomp die je voelt komt waarschijnlijk door de rek.
Probeer anders je borst goed te rekken tijdens je warming-up met een elastiek, dit zorgt ervoor dat er al flink wat bloed door pompt naar je borst. Zodra je dan gaat bankdrukken dan voel je een enorme pomp.

Begrijp me niet verkeerd, cablefly is een goede oefening maar het moet correct uitgevoerd worden en op juiste moment van training worden toegepast.

Btw kijk uit met bankdrukken (alle vormen) dat je schouders "laag" houdt en tijdens het uitstoten niet keihard eruit stoot en je ellebogen volledig gestrekt zijn.
Welk risico doel je dan op wat specifiek de cable fly zo slecht maakt? Want correct uitvoeren en op het juiste moment toegepast worden is een pre voor alle oefeningen in het algemeen. ;)
Dwizz schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 09:51:
Aardappel is niet slecht maar zeer zeker niet beter dan rijst. Glycogeen waarde van aardappel vergeleken met rijst is erbarmelijk. Liever rijst dus.
Glycemische index doel je op neem ik aan? Die is vergelijkbaar met witte rijst. Alleen zilvervliesrijst valt lager uit maar heeft een veel hogere lading dus je bent geneigd er meer van te eten. Dus of het beter is of niet hangt af van je doelen.
Btw aardappel in de airfryer is een goede alternatief voor gekookt.
Wanneer je piepers in de oven mikt verhoog je de glycemische index. Dat een goed alternatief noemen staat haaks op je opmerkingen over rijst vs. piepers.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Stylze schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:57:
Zeker, en er is ook geen zwart/wit verdeling tussen fitness en bodybuilding. Daarom hebben we het hier over krachtsport in het algemeen.
Wanneer we het echter gaan hebben over hoeveel eiwitten daadwerkelijk nodig zijn dan zijn er maar heel weinig die écht grote hoeveelheden of zelfs supplementen echt nodig hebben om te kunnen presteren. Verreweg het grootste deel van de mensen in een sportschool onderschat wat dat voor training vraagt en overschat zichzelf daar enorm in.

In principe is een gevarieerd en eiwitrijk dieet voor de meesten al ruim voldoende. De wat fanatiekeren kunnen beter wat meer eiwit nemen. Supplementen zitten vaak wat meer in de 'baat het niet dan schaadt het niet'-hoek. Prima om er bij een training of voor herstel wat in te kieperen dan heb je maar zeker weten genoeg binnen, heb ik zelf ook, maar écht nodig is het niet vaak.

Hiermee wil ik over niemand hier oordelen, ik besef mij terdege dat dit topic qua samenstelling niet per se een weerspiegeling is van de bezoekers van een sportschool. Toch is het wel iets om je te realiseren en dat is waar @Hackus ook op doelt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Als je al begint met gewichten trainen zul je wat magerder worden en iets gespierder, omdat je dat voordien niet deed. Het is niet meer en niet minder. Fitness is gericht op zoals ik aan aangaf en veelal 4x15 setjes. Een potje whey van action zet ook geen zoden aan de dijk, dan moet je het blijven gebruiken. en kun je beter 4-5kg gaan kopen. kijk ook naar de samenstelling van ingredienten, en vergelijk het eens met de Whey (concentraat versie) van XXL

of Powersupplements.nl
Whey concentraat aardbei.

Afbeeldingslocatie: https://xxlnutrition.com/media/catalog/product/p/e/perfect_whey_aardbei_nld_2.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

True schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 07:29:
Ja precies, lijkt ;) En waarom lijkt je dat precies? Want als je kiest voor een zilvervlies rijst of een volkoren pasta krijg je sowieso meer vezels binnen en heb je met minder kcal inname een voldaan gevoel dan met aardappelen. Maar wederom het zit 'm in de balans, niet te veel niet te vaak. En dat is beiden lastig als je niet weet wat je eet.
aardappels hebben op zich weinig calorieen en er zitten voedingsstoffen in. Ook zit er arseen in rijst wat waarschijnlijk zo weinig is dat het niet relevant is. In ieder geval lijken aardappelen me gezonder dan witte rijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:52
Ik train al 5 jaar consistent en doe het eerlijk gezegd niet voor de gezondheid maar meer voor de looks (lekker ijdel).

Ik ben midden 30, 1,86 en 88kg.

Mijn doel al die tijd was dus met de focus op hypertrophy. Door de jaren heen verschillende trainingsstijlen gehad, denk aan:
  • Upper/lower
  • Bro split
  • PPL
  • PPL x Arnold
Nu loop ik al zeker 2 jaar tegen een plateau aan m.b.t. bankdrukken en mijn nieuwe voornemen is om dat plateau te doorbreken. (het doel is, erg ambitieus, om 3 platen te kunnen benchen)

Ik kan 100kg makkelijk bankdrukken tussen de 8-10 reps (clean), maar alles daarboven gaat stroef.
Gisteren bijvoorbeeld zag mijn bankdruksessie er zo uit:
  • 1 set van 12 reps met 60 kg (warm up)
  • 1 set van 8 reps met 100 kg (clean)
  • 1 set van 3 reps met 110 kg (clean)
  • 1 set van 4-5 reps met 120 kg (dit waren alle halve reps)
  • 1 set van 0,5 rep met 130 kg (dit kwam niet eens in de buurt van een halve rep)
Dus mijn vraag, en deze is denk ik meer gefocussed op de powerlifters, hoe trainen jullie:

Hoe ziet de warm-up er uit?
Hoeveel sets doen jullie?
Met hoeveel gewicht nemen de sets toe?
Gebruiken jullie nog hulpmiddelen? (pols, handschoenen)
Algemene tips om bankdrukken te verbeteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwizz
Bobo221 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 13:43:
Ik train al 5 jaar consistent en doe het eerlijk gezegd niet voor de gezondheid maar meer voor de looks (lekker ijdel).

Ik ben midden 30, 1,86 en 88kg.

Mijn doel al die tijd was dus met de focus op hypertrophy. Door de jaren heen verschillende trainingsstijlen gehad, denk aan:
  • Upper/lower
  • Bro split
  • PPL
  • PPL x Arnold
Nu loop ik al zeker 2 jaar tegen een plateau aan m.b.t. bankdrukken en mijn nieuwe voornemen is om dat plateau te doorbreken. (het doel is, erg ambitieus, om 3 platen te kunnen benchen)

Ik kan 100kg makkelijk bankdrukken tussen de 8-10 reps (clean), maar alles daarboven gaat stroef.
Gisteren bijvoorbeeld zag mijn bankdruksessie er zo uit:
  • 1 set van 12 reps met 60 kg (warm up)
  • 1 set van 8 reps met 100 kg (clean)
  • 1 set van 3 reps met 110 kg (clean)
  • 1 set van 4-5 reps met 120 kg (dit waren alle halve reps)
  • 1 set van 0,5 rep met 130 kg (dit kwam niet eens in de buurt van een halve rep)
Dus mijn vraag, en deze is denk ik meer gefocussed op de powerlifters, hoe trainen jullie:

Hoe ziet de warm-up er uit?
Hoeveel sets doen jullie?
Met hoeveel gewicht nemen de sets toe?
Gebruiken jullie nog hulpmiddelen? (pols, handschoenen)
Algemene tips om bankdrukken te verbeteren?
Volgens mij doe ik nu 140kg tegen de 8reps aan met bankdrukken, ik focus al jaren niet meer op gewicht en puur op uitvoer en time under tension.
Beste advies om er goed uit te zien is niet te focussen op gewicht. Focus daarop is weg gelegd voor powerlifter.
Focus vooral dan op time under tension. Gooi je schema dus om voor 6 tot 8 weken. Ipv focusen op "gewichtje moet omhoog en omlaag" focus dan vooral op sets van 30 tot 45 seconden. Zorg dat je het gewicht onder controle hebt en niet andersom, oftewel als je de barbell laat zakken dat JIJ bepaald hoe snel dat gebeurd en je niet laat leiden door het gewicht.
Zodra je dit voor enkele weken onder controle hebt dan zul je zien dat je ineens sterker bent en je borst een cupmaat omhoog is.

Overigens gebruik ik zelf geen hulpmiddelen bij bankdrukken. Geen focus op gewicht want als ik vandaag 150kg doe maar volgende week minder heb gegeten en meer stress heb dan zal ik dat niet nog eens doen.

Mijn chestday is als volgt:
- opwarmen met elastiek en kabels (voor triceps)
- bankdrukken (1x stang alleen, 10kg per kant, 20kg per kant, 40kg per kant, 50kg per kant met ketting, 60kg per kant) Aantal herhalingen hou ik niet bij.
- Incline DB press. (beginnen met 40kg opbouwen naar 55kg of 60kg) gewicht en herhalingen verschilt
- Incline Press apparaat (3 á 4 setjes met 70% max)
- Decline Press apparaat (3 á 4 setjes 70% max)
- Cable fly's (lichtgewicht en vooral laatste beetje eruit halen)
Hierna nog 2 schouder oefeningen (die lopen achter).
Zoals je ziet let ik vrijwel niet op gewicht of herhalingen. Ik heb muziek op en tel met de muziek mee hoelang mijn set duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwizz
Gonadan schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:33:
[...]

Welk risico doel je dan op wat specifiek de cable fly zo slecht maakt? Want correct uitvoeren en op het juiste moment toegepast worden is een pre voor alle oefeningen in het algemeen. ;)

[...]

Glycemische index doel je op neem ik aan? Die is vergelijkbaar met witte rijst. Alleen zilvervliesrijst valt lager uit maar heeft een veel hogere lading dus je bent geneigd er meer van te eten. Dus of het beter is of niet hangt af van je doelen.

[...]

Wanneer je piepers in de oven mikt verhoog je de glycemische index. Dat een goed alternatief noemen staat haaks op je opmerkingen over rijst vs. piepers.
Fly's word door vele gezien als "de borst oefening" omdat door de stretch de gedachte ontstaat dat je daardoor een spleet in je borstkast krijgt. Dit heb ik zovaak gehoord dat ik tegen een ieder zei dat die spier de pectoralis interieur heet 8)7 . Risico waar ik op doel is die van de schouders, biceps en nek. Ik zie veels te vaak dat men te zwaar ermee wilt gaan en schouder tijdens de oefening hoger in hun nek zit dan een kickbokser in verdediging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
@Dwizz true, maar je ziet ook met regelmaat binkies kronkelen en spartelen met de ellebogen ten hoogte van de strot om bij het bankdrukken uit de schouders vandaan een veel te zwaar gewicht omhoog te hijsen. Dat vind ik minimaal net zo risicovol, zeker wanneer de spotter zoals gewoonlijk op z'n telefoon zit. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Bobo221 aantal reps verlagen en gewicht verhogen. bijv 5x3,3x3 oid.
(100-105 etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ik las op instagram dat TUT (time under tension) niet goed gebruikt wordt en alleen relevant is bij laatste reps omdat de sterke motor units dan pas geactiveerd worden.

It is not until fatigue sets in, and you are required to give high degree of efforts that the fibers controlled by the low, medium, and high end of the high threshold motor unit pool are recruited, and those are the ones that have the potential for growth. - aldus die gast op instagram

https://www.instagram.com/p/CyOhlgbgKgx/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hoe lang gaan jullie door met een bulk fase? Ik lees verschillende adviezen, variërend van totdat je totaal geen abs meer ziet of een hele periode door. Ik weet niet of je beter korte cycli van bulk - cut of 1 lange kan doen?

Mijn doel is om op een kilo of 76 te blijven met een atletisch VP (rond de 10-11%). Ben sinds juni begonnen op ongeveer 72kg bij 1.78m met ongeveer 12% VP. Zit momenteel op 77.5kg bij een geschat VP van 15-16%. Idee is om de 80 aan te tikken en dan te cutten.

Weet alleen nu niet goed of ik dan niet opnieuw weer uit kom op een VP van ongeveer 15% bij 76KG want dat is niet de bedoeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Aghanim schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 12:43:
Hoe lang gaan jullie door met een bulk fase? Ik lees verschillende adviezen, variërend van totdat je totaal geen abs meer ziet of een hele periode door. Ik weet niet of je beter korte cycli van bulk - cut of 1 lange kan doen?

Mijn doel is om op een kilo of 76 te blijven met een atletisch VP (rond de 10-11%). Ben sinds juni begonnen op ongeveer 72kg bij 1.78m met ongeveer 12% VP. Zit momenteel op 77.5kg bij een geschat VP van 15-16%. Idee is om de 80 aan te tikken en dan te cutten.

Weet alleen nu niet goed of ik dan niet opnieuw weer uit kom op een VP van ongeveer 15% bij 76KG want dat is niet de bedoeling.
Ikzelf bleef onder de 17%.

als je nu 77kg bent en 15%, zou ik me Kcals iets verlagen. speel hiermee en zorg dat je niet meer dan 200g in de week aankomt. 2 dagen 250kcals lager kan al helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:14
Hebben jullie ervaring met eiwitpoeder wat ver over datum is?

Omdat ik merkte dat mijn conditie slecht werd en ik amper nog wat lichamelijke arbeid kon verrichten zonder meteen pudding armen te krijgen, heb ik besloten de sportkamer op te ruimen en weer wat te gaan trainen.

Omdat ik het niet rustig aan kan doen, zit ik weer vol in de krachttraining en leek het me een goed idee om die oude pot whey delicious weer in gebruik te nemen. De tht op de pot is echter 8-2022 en kan zomaar zijn dat ik die drie jaar of langer geleden heb aangebroken.

Volgens mij bederft zoiets niet echt, maar kan de smaak wel achteruit gaan. Hoe zit het met de effectiviteit?

[ Voor 9% gewijzigd door LA-384 op 24-10-2023 22:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:20

Vuvuzela

My spire is forming

Als het nog poeder is en geen stinkende klont zou ik het gewoon opdrinken.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
LA-384 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 22:36:

Omdat ik merkte dat mijn conditie slecht werd en ik amper nog wat lichamelijke arbeid kon verrichten zonder meteen pudding armen te krijgen, heb ik besloten de sportkamer op te ruimen en weer wat te gaan trainen.

Omdat ik het niet rustig aan kan doen, zit ik weer vol in de krachttraining en leek het me een goed idee om die oude pot whey delicious weer in gebruik te nemen. De tht op de pot is echter 8-2022 en kan zomaar zijn dat ik die drie jaar of langer geleden heb aangebroken.

Volgens mij bederft zoiets niet echt, maar kan de smaak wel achteruit gaan. Hoe zit het met de effectiviteit?
Smaak en oplosbaarheid worden merkbaar minder in de loop der jaren, maar of de kwaliteit van het eiwit zelf ook minder wordt kan ik niets over zeggen. Ik heb thuis geen laboratorium dus zou niet weten hoe ik daar achter moet komen. Ervaren kan je het wat mij betreft niet gezien alle psychologische effecten die spelen bij middeltjes en effecten. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwizz

Is meer dan een jaar geleden over datum, lekker nieuwe bestellen. Alhoewel als alles op de wc eruit gaat dan val je wel snel af 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j4y
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:29

j4y

Ik had een zak open die iets meer dan een jaar over datum was en niks van gemerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:14
Bedankt voor de reacties. Ik ga het gewoon proberen, smaakt het echt niet meer, verkoop ik het op marktplaats gooi ik het weg O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

* 2Dutch plopt weer eens op

Beetje gare tijd gehad, veel klussend, scheiding in gang zettend wat 1001 to do's oplevert..Wel nu volledig de eigen kook-vrijheid, dus mijn eiwit-inname neemt in ieder geval wel goed toe, jongens die eiwit-farts are no joke :+ Gewicht niet toegenomen, schommelt tussen de 72-74kg.

Meteen ook even wat test bulk-aankopen gedaan:
- muscle meat: kipnuggets waar 8x procent kip in zit ipv een veertje of 2, de kiphaas chunks zijn verslavend lekker, zalmmoten ook dikke okee, mac 'n cheese prima basisspul om aan te vullen met vis of vlees, gekruid kipgehakt is ook bijzonder lekker.
- hipro-spul is goed te eten, net als melkunie proteïne chocoladetoetjes
- AH eiwit-pannenkoeken ontdekt voor het gemak, maar wil zelf normale mix gaan aanvullen met whey
- Upfront testpakket besteld, moet zeggen dat de eerste repen die ik testte bijzonder smakelijk waren, heb ook de vanille whey die milkshakes maakt zodat ik ook weer melk ga drinken.

Hier en daar prijzig spul dus niet elke dag wegtikken, maar aangezien mijn eetlust nog steeds bij vlagen ruk is, een goede manier om toch vullend en 'goed genoeg' te eten.

Recent afgesproken met collega's die zoiets hadden van: zo jij bent afgevallen. Maar ik meet geen verschil, alhoewel het optisch wel hier en daar verandert (vooral bovenbenen op dit moment). Denk dat het vooral met smallere snoet te maken heeft ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Sterkte met de scheiding!

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-06 14:55

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Ik heb maar na 8 jaar nieuwe lifters besteld. Ik heb brede voeten en daarom heb ik dus de TYR L-1 lifters gekocht bij workout.eu. Ik was €190,- kwijt incl. verzending. Ik had al eerder nieuwe adidas gekocht maar die waren smaller dan mijn huidige lifters en daar krijg ik na het trainen kramp in mijn voeten van. De oude zijn zo uitgelopen dat ik daarin geen last van had.

Afbeeldingslocatie: https://workout.eu/img/p/6/5/8/3/0/65830-thickbox_default.jpg

Snatches gaan een stuk soepeler. Ik doe voortaan no feet no hookgrip wat een stuk controleerder is en vooral stabieler is in de catch.
Het programma bestaat in de oly les tegenwoordig uit waves. Elke 90 seconden een set. totaal 24 snatches in 18 minuten. Voor mij is het een vorm van cardio. :-)

De 1e set 3x, 2e set 2x en 3e set 1x. En dat 4x herhalen

wave 1: 3x 62,5%, 2x 72,5% 1x 82,5%
wave 2: 3x 62,5%, 2x 72,5% 1x 82,5%
wave 3: 3x 72,5%, 2x 82,5% 1x 87,5%
wave 4: 3x 72,5%, 2x 82,5% 1x 87,5%

Deze week gaan we weer 2,5% omhoog. Ik hanteer 100kg als mijn 1 rm ondanks dat ie pas 97,5kg is.

Waves Is wel lastig uit te leggen aan mensen die het niet eerder hebben gedaan.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danysuri
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-06 19:50
Nu dat ik meer wil investeren in me zelf ben ik aan het oriënteren voor rack.

Ik zit wel met 2 mogelijke pijn punten.

1. Ik woon boven woning (geen flat) en vraag mij af of het structureel gezien een fully loaded rack te plaatsen.

Ik denk dat het de woningbouw mailen/bellen wordt.

2. Voor mensen met een lage rack, hoe bevalt dat?

Het wordt meten en passen voor iemand met een lengte van 1.92.

Het vraagt wel de nodige aanpassingen of mijn slaapkamertje gebruiken (dus bed verplaatsen) of wat waarschijnlijker is computer kamer weg doen en overstappen op werken op een laptop.

3e optie is gewoon op locatie werken ipv thuis.

Gamen als ik er aan toe kom dan maar op tv XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

danysuri schreef op zondag 5 november 2023 @ 00:54:
Nu dat ik meer wil investeren in me zelf ben ik aan het oriënteren voor rack.

Ik zit wel met 2 mogelijke pijn punten.

1. Ik woon boven woning (geen flat) en vraag mij af of het structureel gezien een fully loaded rack te plaatsen.

Ik denk dat het de woningbouw mailen/bellen wordt.

2. Voor mensen met een lage rack, hoe bevalt dat?

Het wordt meten en passen voor iemand met een lengte van 1.92.

Het vraagt wel de nodige aanpassingen of mijn slaapkamertje gebruiken (dus bed verplaatsen) of wat waarschijnlijker is computer kamer weg doen en overstappen op werken op een laptop.

3e optie is gewoon op locatie werken ipv thuis.

Gamen als ik er aan toe kom dan maar op tv XD
Maak je geen zorgen als je geen houten vloer hebt.
Kun je je armer uitstrekken ? (frontpress) Meeste plafonds zijn toch wel 240cm hoog ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danysuri
Tnx, als ik me armen uitstrek dan kan ik de plafon aantikken. Dat zal ik dus niet kunnen doen.

Na wat meten kan normale 90 inch rack wel kwijt. Zit alleen nog met de diepte waar over ik twijfel, nu hoef ik niet veel verschillende apparaten in "home gym".

15.95 m2

LxB 381x420 mm

Nu is mijn oog gevallen op 40" x 53 vs 53" x 53" floorspace type rack.

De voordeel van de kleine is dat het meer adem ruimte in de kamer geeft. Maar is net zo duur als de grote broer. Wat mij daar bevalt is de ruimte hebt om binnen de kooi te positioneren en fijner te kunnen deadliften.

Een lastige keuze want terug sturen doe je niet snel.

Enig opinion wordt gewaardeerd.

Wat beeldvorming:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wYPa6bXXsIrpR35nS-ASjYwZD3Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lklOMRbJyK77V59aRTx8TZuI.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

danysuri schreef op zondag 5 november 2023 @ 15:49:
Tnx, als ik me armen uitstrek dan kan ik de plafon aantikken. Dat zal ik dus niet kunnen doen.

Na wat meten kan normale 90 inch rack wel kwijt. Zit alleen nog met de diepte waar over ik twijfel, nu hoef ik niet veel verschillende apparaten in "home gym".

15.95 m2

LxB 381x420 mm

De voordeel van de kleine is dat het meer adem ruimte in de kamer geeft. Maar is net zo duur als de grote broer. Wat mij daar bevalt is de ruimte hebt om binnen de kooi te positioneren en fijner te kunnen deadliften.

Wat beeldvorming:
[Afbeelding]
Wat je ook doet, houd minimaal 40 cm ruimte aan beide kanten van je barbell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danysuri
Dank, ik ga even passen en meten. Heb er wel zin in. Dat wordt em in de breedte plaatsen met een spiegel aan de muur. Eens kijken hoe voor gangers het hebben ingericht.

Misschien even tapen op de floer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aambeien
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11:12

15.95 m2

LxB 381x420 mm

Wat beeldvorming:
[Afbeelding]
Ga eventueel voor een wat kortere barbell, zodat het makkelijker past.

Een klein rek + verstelbare bank + verstelbare dumbels kom je al een heel eind mee. Je zou (afhankelijk van je budget) ook een rek met ingebouwd kabelstation kunnen kopen, daar kan je heel veel oefeningen mee doen.

Zie dat je niet de hoogte hebt om met een barbell staand overhead work te kunnen doen. Dat kan prima zittend.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 19:21
Mijn ruimte is 2,55M bij 2,75m en daar ik een ATX 650 rack in kwijt en dan heb ik eromheen nog ruimte voor een bankje, verstelbare dumbbells en de losse halterschijven.
Met een standaard barbell heb ik 20CM ruimte tussen de muur en het uit-eind en dat is voor mij voldoende.
Voor oefeningen (shoulder press b.v.) heb ik een 2de barbell, het ding in en uit het rack halen is niet heel handig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danysuri
Tnx voor de tips.

Ik ben al geruime tijd voorzien van verstelbare bank en recent omdat het budget het toe liet een verstelbare gewichten. Het is dat me knieën door zwaarlijvigheid (henche het sporten) niet toe laat om lang te fietsen maar heb ook een cardio apparaat. Enige wat miste is een dedicated ruimte en een power rack.

Maar daar mee ben ik bezig, as we speek de computer kamer aan leeg halen. Zodat ik matten over me laminaat kan zetten.

Heb er wel mega veel zin in want weet hoe het is om wel goed kracht training te doen. Dat maakt het makkelijker om alles radicaal om te gooien.

En wat zijn tegels wel duur zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:45
Zuluman schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 13:50:

Snatches gaan een stuk soepeler. Ik doe voortaan no feet no hookgrip wat een stuk controleerder is en vooral stabieler is in de catch.
No feet is altijd een mooie variatie om te zien. No hookgrip zie je zelden bij “echte” (non-CF) WL. Het heeft daarvoor teveel voordelen.
Heb je toevallig ook een filmpje van een snatch, gefilmd van voor/schuin? Dat zou t beeld van je snatchtechniek compleet maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-06 14:55

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

assasinbats schreef op maandag 6 november 2023 @ 14:54:
[...]

No feet is altijd een mooie variatie om te zien. No hookgrip zie je zelden bij “echte” (non-CF) WL. Het heeft daarvoor teveel voordelen.
Heb je toevallig ook een filmpje van een snatch, gefilmd van voor/schuin? Dat zou t beeld van je snatchtechniek compleet maken.
Ik heb genoeg grip voor no hookgrip en gebruikte het eigenlijk nooit totdat mijn coach eigenlijk bleef zeuren. Zo zwaar zijn mijn lifts niet in relatie tot mijn absolute kracht in bv squats en deadlift bv.

Maar 80%+ merk ik wel verschil sinds ik het wel gebruik. Geeft net wat meer rust om op de rest van de lift te focussen.

Ik heb geen recent filmpje van schuin voor. Zal dinsdag in de oly les wel van schuin voor filmen, dan hebben we weer snatch waves tot 90%. Ben ook benieuwd naar het verschil met de TYR L-1's. Zaterdag clean en jerk gedaan en dat voelde net als mijn squat veel steviger aan. De L1's hebben een veel hoger healdrop dan mijn adidas wat fijner aanvoelt en waardoor mijn hielen op de grond blijven. De coach zag wel dat ik de bodempositie nog zoekende was met mijn heupen door de nieuwe schoenen.

edit:
ging waardeloos gisteren. dacht even aan de schoenen maar ik had van 11:30 - 12:00 front squats (smolov) gedaan. stonden eigenlijk voor maandag op het programma. en kracht moet dus altijd achteraf een training. was dus erg vermoeid en alle 85 en 90% lifts gingen fout in de catch. dit zijn de goede lifts. moet ook nog wel wennen aan de schoenen.

[ Voor 15% gewijzigd door Zuluman op 08-11-2023 15:53 ]

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:24
Weet niet of dit het juiste topic is, maar stel de vraag maar hier. Ik heb problemen met afvallen icm krachttraining.

Ik ga om de dag naar de sportschool waar ik met name eGym doe (full body kracht rondje die je 2x doet). Ik merk dat ik langzaam meer spieren en kracht opbouw, ik doe de oefeningen al een stuk zwaarder dan een half jaar geleden.

Maar mijn gewicht is ook omhoog gegaan, een aantal jaar geleden zat ik op ong 82kg. Inmiddels schommel ik op dagbasis tussen de 86/87kg. Ik ben 39 jaar, 1,83m en volgens de weegschaal 21/22% vet. Qua aanzicht lijk ik niet dikker geworden, maar ook niet dunner. Ik kom maar niet van mijn love-handles en (iets) buikje af.

Toen ben ik gaan kijken naar mijn eetpatroon. Ik at eerder 2 boterhammen in de ochtend, 2 in de middag en avondeten. Mogelijk veel te weinig waardoor mijn lichaam in een "noodstand" staat? Met mijn fitness instructeur over voeding gehad en die adviseerde om per dag 2500 calorieën te eten en 150 gram eiwit. Dit hou ik inmiddels al een paar maanden netjes bij. Heb mijn alcohol inname flink geminderd en snack ook bijna niet meer (koekjes, chocolade, ..). Ik vind het wel lastig om aan die calorieën en eiwitten te komen. Ik moet hiervoor ook echt minimaal 1 eiwit scoop nemen.

Maar er verandert gewoon niks. Gewicht en vetpercentage blijven stabiel, terwijl ik me om de dag in het zweet werk en echt wel een flinke inspanning lever. Ik ben onlangs begonnen om ook met losse gewichten te gaan trainen, al vind ik dat wel wat lastiger. Gewenning denk ik.

Laatst nog weer met de fitness instructeur gesproken over de (geen) voortgang en die wilde de calorieën inname liefst niet nog verder naar beneden doen. Tip die hij nog had was om elke dag minimaal 10K stappen te nemen.

Jullie nog tips 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Wat eet je dan precies? Hoe ziet je avondeten eruit?

Je buikspek gaat er niet zomaar af, dan moet je echt onder onderhoud zitten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Gonadan schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 19:56:
Wat eet je dan precies? Hoe ziet je avondeten eruit?

Je buikspek gaat er niet zomaar af, dan moet je echt onder onderhoud zitten.
Volgens berekeningen zou ik een calorieën behoefte hebben van rond de 2900 calorieën obv mijn leeftijd, gewicht, lengte en hoe vaak ik sport. Die 2500 zou dus al een calorieën tekort moeten zijn. Maar goed, dat is op basis van calculators op internet en mijn fitness instructeur. Gewicht vind ik trouwens minder belangrijk, ik wil vet kwijtraken.

Wat ik vandaag heb gegeten en ook wel redelijk gemiddeld is:
- Ochtend: Tonijn met avocado en gekookt ei. En 310g kwark + muesli (goede versie met weinig suiker). Totaal 659 cal.
- Middag: 4 volkoren boterhammen. Meestal doe ik die dubbel waarbij ik er 1 beleg met kipfilet (20g) en eentje met zoet beleg (vaak pindakaas of iets dergelijks, 15 a 20g). Totaal 433 cal.
- Avondeten meest lastig, dan eet ik met het gezin mee. Gevarieerd en gezond. Vandaag aardappels, gehakt en rode kool (totaal 715 cal)
- Snacks/tussendoor: roggebrood (2x) met kipfilet. Gekookt ei. Totaal 273 cal.

Zit vandaag dus nog steeds met een tekort van 470 cal.

Edit: Clean Nutrition geeft het volgende aan. Dat is wel flink anders, minder cal maar stuk meer eiwitten.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/nVqnDMGw/Screenshot-20231114-202102-Chrome.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door bsmpower op 14-11-2023 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
bsmpower schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 20:09:
[...]

Volgens berekeningen zou ik een calorieën behoefte hebben van rond de 2900 calorieën obv mijn leeftijd, gewicht, lengte en hoe vaak ik sport. Die 2500 zou dus al een calorieën tekort moeten zijn. Maar goed, dat is op basis van calculators op internet en mijn fitness instructeur. Gewicht vind ik trouwens minder belangrijk, ik wil vet kwijtraken.

Wat ik vandaag heb gegeten en ook wel redelijk gemiddeld is:
- Ochtend: Tonijn met avocado en gekookt ei. En 310g kwark + muesli (goede versie met weinig suiker). Totaal 659 cal.
- Middag: 4 volkoren boterhammen. Meestal doe ik die dubbel waarbij ik er 1 beleg met kipfilet (20g) en eentje met zoet beleg (vaak pindakaas of iets dergelijks, 15 a 20g). Totaal 433 cal.
- Avondeten meest lastig, dan eet ik met het gezin mee. Gevarieerd en gezond. Vandaag aardappels, gehakt en rode kool (totaal 715 cal)
- Snacks/tussendoor: roggebrood (2x) met kipfilet. Gekookt ei. Totaal 273 cal.

Zit vandaag dus nog steeds met een tekort van 470 cal.
Wat gebeurt er als je wat minder koolhydraat-hoge producten eet, en deze vervangt door producten met wat minder koolhydraten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
olafmol schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 20:22:
[...]
Wat gebeurt er als je wat minder koolhydraat-hoge producten eet, en deze vervangt door producten met wat minder koolhydraten?
Goeie vraag, ben bereid om te experimenteren wat werkt in mijn geval. Wat zijn voorbeelden van producten met weinig koolhydraten maar wel voldoende calorieën om aan mijn drempel te komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danysuri
Als iemand die van rijst houdt (rijstenvlaai iemand) kan ik bloemkool rijst of mijn favoriet brocoli rijst aanraden.

Bijde kan je zelf maken. In de AH verpakking van brocoli rijst eet je meestal de steel. Dus maak het zelf dan heb meer dan alleen de steel.

Maar wie weet vindje bloemkool lekker?

Als je wat meer eiwit wilt eten, kan je gewoon stukken kipfile eten gekruid. Vind ik zelf een lekkere snack.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-06 22:10
bsmpower schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 20:26:
[...]

Goeie vraag, ben bereid om te experimenteren wat werkt in mijn geval. Wat zijn voorbeelden van producten met weinig koolhydraten maar wel voldoende calorieën om aan mijn drempel te komen?
Wat voor mij heeft gewerkt is intermitted fasting (IF), ik eet wat ik wil tussen 12u en 20u, tussen 20u en 12u niets eten, drinken: water of zwarte koffie. Het tijdwindow van eten kan je zelf bepalen, als je maar aaneensluitend 16 uur lang niets eet en binnen de aaneensluitende volgende 8 uur voldoende eten. Niet snoepen, snacken helpt extra. Gezond vet, zalm etc is goed, verder kijken wat past in je eetbehoefte. Daarnaast sport ik ook e-gym, 2x in de week.

Zo'n 4 jaar terug mee begonnen: binnen 12 maanden van 99kg naar 85kg, toen lichte terugval naar 87, jaartje later stabiel op 85. Afgelopen jaar wegens drukte werk/verbouwing thuis, 1x in de week e-gym en wat vaker gezondigd met IF wel stabiel gebleven op 85kg. Nu laatste 3 maanden weer 2x sporten en netjes aan IF gehouden en ik zit nu op 82kg. Rond deze koers wil ik het houden 80-82kg. Ik ben 51 jaar jong en 1.85m.

Betreft IF heeft dit boek me geholpen: https://nl.drludidi.com/books/de-dr-ludidi-vastenmethode
En uiteraard goede coaching van mijn sportschool met E-Gym, ze bleven me motiveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bsmpower
Petje72 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 20:59:
[...]

Wat voor mij heeft gewerkt is intermitted fasting (IF), ik eet wat ik wil tussen 12u en 20u, tussen 20u en 12u niets eten, drinken: water of zwarte koffie. Het tijdwindow van eten kan je zelf bepalen, als je maar aaneensluitend 16 uur lang niets eet en binnen de aaneensluitende volgende 8 uur voldoende eten. Niet snoepen, snacken helpt extra. Gezond vet, zalm etc is goed, verder kijken wat past in je eetbehoefte. Daarnaast sport ik ook e-gym, 2x in de week.

Zo'n 4 jaar terug mee begonnen: binnen 12 maanden van 99kg naar 85kg, toen lichte terugval naar 87, jaartje later stabiel op 85. Afgelopen jaar wegens drukte werk/verbouwing thuis, 1x in de week e-gym en wat vaker gezondigd met IF wel stabiel gebleven op 85kg. Nu laatste 3 maanden weer 2x sporten en netjes aan IF gehouden en ik zit nu op 82kg. Rond deze koers wil ik het houden 80-82kg. Ik ben 51 jaar jong en 1.85m.

Betreft IF heeft dit boek me geholpen: https://nl.drludidi.com/books/de-dr-ludidi-vastenmethode
En uiteraard goede coaching van mijn sportschool met E-Gym, ze bleven me motiveren.
Intermitted fasting heb ik een tijd geleden gedaan. Ging prima en hield het wel vol. Las toch ook wel verhalen dat dit niet zo goed is. Maarja, wat is wel goed tegenwoordig... En het klinkt tegenstrijdig met het advies vanuit mijn fitness club om juist meer te eten dan ik deed. Als ik IF ga doen kom ik never nooit aan die 2500 cal. Want dan moet ik veel grotere maaltijden gaan eten terwijl ik er al moeite mee heb als ik het verdeel over 3 eetmomenten.

P.s. wat is jou calorieën inname per dag?

[ Voor 8% gewijzigd door bsmpower op 14-11-2023 21:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• olafmol
bsmpower schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 21:42:
[...]

Intermitted fasting heb ik een tijd geleden gedaan. Ging prima en hield het wel vol. Las toch ook wel verhalen dat dit niet zo goed is. Maarja, wat is wel goed tegenwoordig... En het klinkt tegenstrijdig met het advies vanuit mijn fitness club om juist meer te eten dan ik deed. Als ik IF ga doen kom ik never nooit aan die 2500 cal. Want dan moet ik veel grotere maaltijden gaan eten terwijl ik er al moeite mee heb als ik het verdeel over 3 eetmomenten.

Als je je (buik)vet omlaag wilt krijgen, zou je die 2500 calorieën eens los kunnen laten, en bv op 2000 calorieën proberen te gaan zitten. Ook met IF is het uiteindelijk een kwestie van dat er minder in gaat dan dat er verbrand wordt. Je zou ook kunnen proberen om erbij te gaan hardlopen/joggen, ik heb daar wel goede resultaten van gezien, is toch weer een hele andere manier van je energie verbranden voor je lichaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
@bsmpower weeg je het eten ook of zijn het schattingen? Zeker met avondeten kan je er dan makkelijk naar zitten.

In principe is het simpel, als het niet afvalt zit je niet echt over onderhoud. Dan zou koolhydraten terug schroeven zoals eerder genoemd een prima advies zijn om eens te proberen.

Daarnaast zal je een keuze moeten maken. Vertrouwen op de club en dat volgen, of niet en je eigen plan trekken. Al zegt IF niets over de hoeveelheid calorieën, dus tegenstrijdig is het niet per se, maar het is ook geen magische buikvetverbrander.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danysuri
Klinkt als een zware middel, maar onder de nummer meten is weten kan je indirecte calorimetrie meting overwegen. Dan kan je daar op je eet behoefte op afstellen.

Zie bijvoorbeeld:

https://www.hva.nl/urban-...directe-calorimetrie.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-06 22:10
bsmpower schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 21:42:
[...]

Ik houd niet bij wat ik aan calorieën eet, ene dag eet ik meer of minder dan de andere en ik eet gewoon wat ik wil (soort eten). Wat @olafmol zegt betreft calorien zorg dat er minder in gaat dan dat je verbrandt aan energie. Mijn eerste maaltijd is rond 12u, halve beker alpro (ik kan lactose niet goed verdragen) met granola, fruit (meestal 1 of 2 bananen), s avonds warme maaltijd zoals pasta , kip of goulash met rijst, varkenshaasje met brocoli, ratatouille (vega) met rijst, vis, vooral zalm of makreel. Dat varieert dus en 1x of 2x in de week zondig ik met afhaal, Griek of Frituur.

Maar ik besef dat ik hier in het krachtsport topic zit en mijn manier van eten is niet echt goed volgens mij als je serieus aan krachtsport doet :9

Mijn buikvet wat nog een beetje te veel is, nou ja, te veel.. wat je zelf te veel vind... zal naar verloop van tijd wel weg gaan. Je kan niet sturen in je lichaam waar je vet verbrandt, dat zoekt je lichaam zelf uit. Ik heb een tijdje vetverbranding programma gedaan en dan met wat extra oefeningen rond mijn buik. resultaat mijn buikvetje zit er nog en heb alleen meer buikspieren.. in de nu bijna 5 jaar dat ik E-Gym en IF zit het laatste beetje overtollig vet bij mijn buik, blijkbaar de laatste plek waar het (bij mij) weg gaat. Ik maak me er geen zorgen, komt vanzelf goed zolang je lichaam maar in balans is en je plezier houdt in het sporten.

Tip, lees het boek van Ludidi eens, leuk voor op je sinterklaas of kerstlijstje. Boek gaat niet alleen over IF maar er staat ook veel in over eten en hoe je lichaam daar mee om gaat.

[ Voor 15% gewijzigd door Petje72 op 15-11-2023 09:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

bsmpower schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 19:48:

Maar er verandert gewoon niks. Gewicht en vetpercentage blijven stabiel, terwijl ik me om de dag in het zweet werk en echt wel een flinke inspanning lever. Ik ben onlangs begonnen om ook met losse gewichten te gaan trainen, al vind ik dat wel wat lastiger. Gewenning denk ik.

Laatst nog weer met de fitness instructeur gesproken over de (geen) voortgang en die wilde de calorieën inname liefst niet nog verder naar beneden doen. Tip die hij nog had was om elke dag minimaal 10K stappen te nemen.

Jullie nog tips 😅
afvallen of aankomen doe je door 250/300kcals te verhogen of verlagen vanaf wat je at voor je dieet begon.
stagneer je in je doel pas je dit nogmaals aan.

[ Voor 43% gewijzigd door Hackus op 15-11-2023 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Bedankt voor alle reacties en tips!

Ja 2500 cal is misschien toch te veel. Voor het voedingsadvies zat ik er waarschijnlijk dik onder. Met 2 boterhammen in de ochtend en middag, en dan nog avondeten kwam ik vaak denk ik niet eens aan 1800 cal. Dus het vermoeden is/was dat mijn lichaam misschien in een reserve modus gaat zitten en mijn spieren gaat aanspreken ipv vet. Door 2500 cal te eten is het idee dat mijn lichaam iig voldoende binnen krijgt en zou het inderdaad rond de 400 cal minder zijn dan ik nodig heb.

Ik denk dat het hierin heel belangrijk is dat ik zeker weet wat mijn basis inname moet zijn. Ik vind 2900 cal wel erg hoog? Alleen welke calculator/website kan ik het beste volgen? Vanuit de fitness werd nog geadviseerd om eens een paar weken 100 of 200 cal lager te pakken, dus richting de 2300/2400. En dus die 10K stappen per dag maken, omdat dit ong de enige cardio is die ik nu doe. Rennen ook een tijdje gedaan maar krijg last van mijn knieen (de bekende renners knie...). In de zomer zit ik nog wel eens op de gravel bike, maar dat doe ik de laatste tijd ook niet meer. Dus extra cardio (lage hartslag) kan nog helpen. Ga alles maar eens proberen...

P.s. ja ik weeg mijn eten en houdt het bij in een app (Fatsecret). Avondeten is soms lastig, maar probeer ik zo goed als mogelijk bij te houden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@bsmpower Ik zegt niet 400kcals minder dan je nodig hebt, maar 250/300kcals minder dan je at.
Vergeet alle die calculators en gebruik dit wat ik zeg. val je niet af, pas je het aan of ga je meer bewegen.
Je moet zien dat je ~300g per week afvalt, gem over elke dag wegen(constant onder zelfde omstandigheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bsmpower
Hackus schreef op woensdag 15 november 2023 @ 18:19:
@bsmpower Ik zegt niet 400kcals minder dan je nodig hebt, maar 250/300kcals minder dan je at.
Vergeet alle die calculators en gebruik dit wat ik zeg. val je niet af, pas je het aan of ga je meer bewegen.
Je moet zien dat je ~300g per week afvalt, gem over elke dag wegen(constant onder zelfde omstandigheid)
Vanaf vandaag ga ik voor 2300 cal per dag. Zat op 2500 cal tot nu toe. Na een week eens kijken of ik verschil ga zien op de weegschaal. Anders weer 200 cal minder.

[ Voor 4% gewijzigd door bsmpower op 15-11-2023 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Dat is het enige wat gegarandeerd werkt. Gewoon iets proberen, kijken wat voor effect het heeft en dan bijsturen.
Een stuk beter dan theoretisch redeneren en ik ken jouw instructeur niet maar er naast goede ook genoeg die gewoon wat adviezen uit de losse pols roepen zonder dat het per se op jouw situatie goed toepasbaar is. Degenen die je gratis bij een sportschool krijgt vallen helaas vaker in de tweede categorie. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:56
bsmpower schreef op woensdag 15 november 2023 @ 18:37:
[...]

Vanaf vandaag ga ik voor 2300 cal per dag. Zat op 2500 cal tot nu toe. Na een week eens kijken of ik verschil ga zien op de weegschaal. Anders weer 200 cal minder.
Just checking: hou je ook rekening met vloeistoffen (een cappuccino, cola en biertje tellen net zo hard mee in die 2500 ;) ) en olie / boter?

Verder sluit ik me inderdaad aan met wat al is gezegd. Afvallen = een calorietekort creëren. Val je niet af is er geen tekort. De zogenaamde spaarstand zou ik loslaten, tenzij je echt voor lagere periode laag gaat in je kcal en/of richting een vetpercentage onder de 10%.. op dat punt gaat je lichaam alles proberen om energie te besparen. Wat merk je dan? Je beweegt (onbewust) minder door de dag heen. Je stopt bijvoorbeeld ineens met lopen tijdens een telefoongesprek. Of je beweegt minder als je zit. Niks bijzonders dus aan die zogenaamde ‘spaarstand’.

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

True schreef op zondag 5 november 2023 @ 15:51:
[...]

Wat je ook doet, houd minimaal 40 cm ruimte aan beide kanten van je barbell.
niet zo?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UH5ulix.jpeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

bsmpower schreef op woensdag 15 november 2023 @ 18:37:
[...]

als je met 2500Kcals stagneert, pas verlagen. je moet het ook een dag of 10 aankijken, en niet te snel aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-06 15:14

Grudgie

PSN: Grudgie7

Hallo mede lifters. Ben sinds begin augustus begonnen met mijn leanbulk. Gaat tot nu toe erg goed. Start gewicht was 57.0 kg en calorieën waren rond de 2500. Nu aantal maanden later ben ik op dit moment 59.7 kg en zit ik op 2800 calorieën.

Vorige week begonnen met een nieuwe Fullbody schema die ik 3 dagen per week volg. Na 8 weken doe ik een deload week.

Week 1

Calories 2829
Gewicht 58.9 kg
Trend 59.0 kg

Zo 5 nov 2023

Squat 4x6x82.5kg
Bench Press 5x70kg, 5x70kg, 4x70kg
Bent Over Row 10x40kg, 8x40kg, 7x40kg
Seated Leg Curl 3x10x52kg
Shoulder Press9x18kg, 8x18kg
Lat Pulldown 10x55kg, 7x55kg, 6x55kg
Standing Calf Raise (superset) 14x70kg, 13x70kg, 12x70kg
Decline Crunch (superset) 14xBW, 7xBW, 6xBW

Wo 8 nov 2023

Romanian Deadlift 3x10x75kg
Leg Press 3x10x80kg
Incline Bench Press 3x10x20kg
Seated Row 3x10x50kg
Lateral Raise (superset) 3x10x6kg
Shrug (superset) 3x10x20kg
Straight Arm Lat Pulldown (superset) 14x10kg, 2x13x10kg
Face Pull (superset) 14x50kg, 2x13x50kg
Bicep Curl (superset) 3x10x20kg
Skullcrusher (superset) 3x10x18kg

Vr 10 nov 2023

Squat 2x8x82.5kg, 2x6x82.5kg
Bench Press 6x70kg, 5x70kg, 4x70kg
Bent Over Row 9x42.5kg, 2x8x42.5kg
Lying Leg Curl 3x10x2kg
Shoulder Press 2x10x18kg
Lat Pulldown Close Grip 2x10x55kg, 8x55kg
Standing Calf Raise (superset) 14x70kg, 13x70kg, 13x70kg
Decline Crunch (superset) 14xBW, 12xBW, 4xBW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Grudgie Met leanbulk en cut etc. heb je netto ook wat massa gewonnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Hackus schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:46:
@Grudgie Met leanbulk en cut etc. heb je netto ook wat massa gewonnen ?
Vorig jaar heb ik ook halfjaar leanbulk gedaan en heb ik wel wat gewonnen maar raakt door het cutten ook weer wat kwijt. Geen idee hoeveel ik heb gewonnen. Maar ga nu proberen te bulken tot 68-70 kg als me dat lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Grudgie schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:49:
[...]

Vorig jaar heb ik ook halfjaar leanbulk gedaan en heb ik wel wat gewonnen maar raakt door het cutten ook weer wat kwijt. Geen idee hoeveel ik heb gewonnen. Maar ga nu proberen te bulken tot 68-70 kg als me dat lukt.
Lijkt me van belang om te kijken op welk gewicht je netto begon. (56kg uit cut, voor 1e bulk) en dan kijken wat je weegt na volgende cut en hoe je er uit ziet in de spiegel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Hackus schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:52:
[...]

Lijkt me van belang om te kijken op welk gewicht je netto begon. (56kg uit cut, voor 1e bulk) en dan kijken wat je weegt na volgende cut en hoe je er uit ziet in de spiegel.
Ik heb vorig jaar nooit fotos gemaakt van voor en na het bulken en cutten enzo. Nu doe ik dat wel. Nu maak ik elke maand een foto van me en zo kan ik mijn progressie ook beter in de gaten houden. Had ik veel eerder moeten doen, maar goed. Nu heb ik vanaf begin mijn bulk fotos gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Iemand al wat deals gevonden? O-)

Via de app kan je 1 kg voor een tientje krijgen bij myprotein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danysuri
Een klein lijst je met deals hier:

https://www.reddit.com/r/..._official_thread/k7p44a2/

Also good to know: REP Fitness komt naar Europa in 2024 (1 half of 2024)

En ironmaster eu heeft 20% off black friday.

Strengthshop is er ook nog met black friday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Wat is jullie mening over een pull up bar die in een deurkozijn gehangen kan worden? Ik kan er niks over terugvinden in het topic. Ik vermoed dat het niet zo heel veel voorstelt, maar ik heb te weinig ruimte op zolder...

Het is bedoeld om tussendoor te trainen. 2-3x / week naar de sportschool. Maar vaak schiet er 1x / week bij in.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 19:21
Ligt eraan welke je bedoelt, ik heb er zoeen als deze gebruikt :

https://d318e6q4e3so0o.cl...2620/Doorway-Chin-Bar.png

En dat werkt meer dan prima, zo lang je hem gebruikt waar hij voor is. Als je die achterlijke dingen doet die je in fail compilaties ziet lazert hij van het kozijn ;)

Nadeel is wel da thij redelijk laag hangt voor een pull-up bar, maar niet onoverkomelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• imafishlol
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-06 17:48
Hi all,

Ik kwam recent een artikel tegen van "the Clean Label Project" welke ~170 eiwitpoeders heeft geanalyzeerd op (potentieel) schadelijke stoffen (BPA, pesticiden, zware metalen). Ze kwamen tot de conclusie dat ongeveer 75% van de geteste eiwitpoeders meetbare niveaus van een of meer van de betreffende stoffen en dat een derde ervan ook daadwerkelijk grensoverschrijdende niveaus hadden.

Nu is dit volgens mij volgens Amerikaanse richtlijnen getest en zijn de producten ook voornamelijk van de Amerikaanse markt. Geen idee of de EU strengere richtlijnen heeft op de controle van producten, maar omdat eiwitpoeders als voedingssupplement worden gezien en niet als daadwerkelijke voeding zijn de controles sowieso lakser.

Voor wie er meer over wilt lezen: https://cleanlabelproject.org/protein-powder-white-paper/

Ik bestel geregeld soja eiwit isolaat via myprotein en ben toch wel enigzins sceptisch geworden over de contents.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:20

Zenix

BOE!

Zeer goede whey aanbieding, whey isolate bij myprotein voor 29,99 2.5kg. Nog een uur geldig!

https://nl.myprotein.com/...1.html?variation=10530924

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zenix schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 13:51:
Zeer goede whey aanbieding, whey isolate bij myprotein voor 29,99 2.5kg. Nog een uur geldig!

https://nl.myprotein.com/...1.html?variation=10530924
Hoe kom je op 29,- ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:20

Zenix

BOE!

Flashdeal 70% korting, maximaal twee per bestelling, stop het in de winkelmand dan zie je het.
Ik heb gewoon meerdere bestellingen gedaan met twee zakken van 2.5KG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BMmCH95PdcEZIaZ3YenGxW_91CY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nqYFd82AQWEzLRWrAMbdBktk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

oja, zag het al. naturel smaak was uitverkocht. andere smaken nog beschikbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zenix schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 13:53:
[...]

Flashdeal 70% korting, maximaal twee per bestelling, stop het in de winkelmand dan zie je het.
Ik heb gewoon meerdere bestellingen gedaan met twee zakken van 2.5KG.
Thanks mate. mijn dochter had me ook al appje gestuurd zag ik ondertussen, en zij heeft ook al 2x 2.5kg besteld. Had mijn privé tel niet bij de hand, alleen zakelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Omdat de naturel uitverkocht was heb ik toch aardbei gekozen, en de vernieuwde smaak Natural Strawberry is erg lekker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hw-8avFBr2MkVzL8mOP3w7Bm_5A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ew7HJEuR62CQqW6OFzdpSeWC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door Hackus op 04-12-2023 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:23
Ik hen nooit geweten dat er een topic als dit is hier. Ik sport zelf al 15 jaar vrij intensief. Inmiddels 40 jaar oud en voor het eerst begonnen met op mijn voeding te letten. Na 5 maanden ben ik van 106kg naar 90kg gegaan.
Qua kracht gelukkig helemaal niks kwijt.
Op dit moment zit ik wel in een dipje met bankdrukken waar ik moeizaam uit kom. Ik ben zit nu weer op 3 setjes 100kg. Hoop snel weer richting de 120kg te gaan.

Wat wordt er hier veel gebruikt door jullie aan supplementen?

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-06 10:18

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Marcievg schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 22:21:
[..]

Wat wordt er hier veel gebruikt door jullie aan supplementen?
Whey, casseine, MCT olie (al zie ik die meer als voeding), creatine, pre workout, post workout.

Al xx jaar hetzelfde eigenlijk.

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Whey, creatine, vitamine d3, ashwagandha, zink, magnesium, visolie, collageen.

Had een flinke griep te pakken, dus was het weer even opstarten na een weekje niet sporten.
Even twee series van alles. Dan kom ik tijd sterker terug, een grappige trend.

Verder is mijn langdurige schouderblessure een heel stuk minder. Ik wacht nog even met explosievere activiteiten zoals boksen.

Mag aankomend jaar ook op zoek naar een andere gym. Ik train al een poos unilateraal en max al bijna meerdere apparaten.

Mijn gewicht schommelt zo rond de 78kg @ 174cm. Aankomende jaar naar de 80kg met een lagere vetpercentage.

Wordt alweer 41 dan, hehe.

[ Voor 78% gewijzigd door Tatsu op 17-12-2023 12:48 ]

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
Tatsu schreef op zondag 17 december 2023 @ 12:42:
Whey, creatine, vitamine d3, ashwagandha, zink, magnesium, visolie, collageen.

Had een flinke griep te pakken, dus was het weer even opstarten na een weekje niet sporten.
Even twee series van alles. Dan kom ik tijd sterker terug, een grappige trend.

Verder is mijn langdurige schouderblessure een heel stuk minder. Ik wacht nog even met explosievere activiteiten zoals boksen.

Mag aankomend jaar ook op zoek naar een andere gym. Ik train al een poos unilateraal en max al bijna meerdere apparaten.

Mijn gewicht schommelt zo rond de 78kg @ 174cm. Aankomende jaar naar de 80kg met een lagere vetpercentage.

Wordt alweer 41 dan, hehe.
Een schouderblessure ben ik helaas ook bekend mee en mijn sportmaat ook. Het kan lang goed gaan maar als het komt dan ga je meestal te lang door en dan heb je er uiteindelijk ook lang last van. Een stap terug doen is gewoon iets dat je echt niet wilt.

Ik ben zelf 1,83 met een gewicht van 90kg op 12% vet. Ik gebruik enkel whey met soms even wat creatine. Ik wil eigenlijk nog wel groter worden(100kg)maar dan met een droog lichaam. Ik zal me dan ook eens verdiepen in een paar supplementen die jullie hebben genoemd.

Vanaf morgen morgen weer een nieuw trainingschema waar we iedere oefening op onze volle max pakken. Daar gaat sowieso weer wat krachtwinst uit gehaald worden.

@MrJ preworkout doe ik tegenwoordig niet meer. Als ik dat begin van de middag neem dan heb ik alsnog een slechte nacht. Ik merk het ook lange tijd die dag als ik dat heb genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-06 10:18

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Marcievg schreef op zondag 17 december 2023 @ 15:27:
[...]

Een schouderblessure ben ik helaas ook bekend mee en mijn sportmaat ook. Het kan lang goed gaan maar als het komt dan ga je meestal te lang door en dan heb je er uiteindelijk ook lang last van. Een stap terug doen is gewoon iets dat je echt niet wilt.
Lager gewicht, hogere volume?
@MrJ preworkout doe ik tegenwoordig niet meer. Als ik dat begin van de middag neem dan heb ik alsnog een slechte nacht. Ik merk het ook lange tijd die dag als ik dat heb genomen.
Heb je dat ook met koffie (caffeine)?

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
MrJ schreef op zondag 17 december 2023 @ 16:13:
[...]

Lager gewicht, hogere volume?

[...]

Heb je dat ook met koffie (caffeine)?
Geen idee, ik lust geen koffie. Energy drinks neem ik eigenlijk ook nooit. Cola drink ik soms een keer een glaasje maar heb er nooit iets van gemerkt

Pagina: 1 ... 112 ... 123 Laatste

Let op:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.