Het Krachtsport Topic - Deel 1 Overzicht

Pagina: 1 ... 111 ... 125 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:41
Hackus schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 16:58:
[...]

ei eiwit is wat anders dan whey

@Chief_GG goed
Idd, eieren zijn by far een betere bron dan whey (wat eigenlijk een bijproduct uit de zuivelindustrie is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:54
NLRev0lution schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:25:
[...]

Hoeveel sets/reps doe je per oefening? Ter vergelijking: ik heb een poosje 5x5 gedaan en ben dan 45 minuten onderweg voor 3 oefeningen(squats + bench + row of squats + OHP + deadlift) inclusief warming up.
Ik doe 4x8 reps en houd circa 45-60 seconden rust tussen iedere set. Ik ben net weer begonnen dus het gewicht is nog relatief laag maar heb in de laatste set moeite genoeg :)

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

-TheNose- schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:02:
[...]

Idd, eieren zijn by far een betere bron dan whey (wat eigenlijk een bijproduct uit de zuivelindustrie is).
In welke zin zijn ze beter? Beter opname, beter voor de portemonnee? Beter voor het milieu? Beter voor de economie?
Als je doelt op opname is een bron niet ongewenst.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

-TheNose- schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:02:
[...]

Misschien dit eens lezen https://happyhealthy.nl/whey-proteine/

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:56
Meld me schuchter ook even.
Man, 46jaar, 202cm en 85kg. Hardloop circa 30km/week en woon/werk fiets circa 80km/week. Veel cardio dus.

Wil meer krachttraining doen met als doel 'duurzaam oud' worden: Fitter en sterker om ervoor te zorgen dat dit lange lijf nog lang kan blijven sporten en bewegen.

Ben begonnen met generieke TRX workouts van 30 minuten buiten. In combinatie met leren opdrukken en dipjes tussen twee stoelen, doe dat nu 2 weken. TRX is vooral gericht op bovenlichaam & core met veel push/pull variaties.

Wat ik merk is dat mijn lijf er super moe van wordt, ongelooflijk. Na een dagje TRX is de volgende dag hardlopen wel te doen, maar gaat flink stuk trager... Mag ik verwachten dat dit hoort bij een gewenningsfase?

Verder voel ik me er prettig bij, denk dat het voor mijn lijf goed is om de cardio wellicht wat in te perken en meer krachttraining erbij te doen.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

vandermark schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 11:14:
Mag ik verwachten dat dit hoort bij een gewenningsfase?
Ja bij krachttraining zul je last krijgen van DOMS dat zal je voornamelijk in het begin krijgen. Zeker als je geen tot weinig krachttraining gedaan hebt voor die specifieke spiergroepen. Naarmate van meer trainen (over tijd) zul je hier minder tot geen last meer van ervaren, dit verschilt een klein beetje per persoon. Ook zul je gewoon minder energie hebben om de dag daarna andere fysieke oefeningen te doen. Komt je 'last' voort uit moeheid, stijfheid of spierpijn?

[ Voor 12% gewijzigd door True op 08-08-2023 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
True schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 11:21:
[...]
Komt je 'last' voort uit moeheid, stijfheid of spierpijn?
Met name vermoeidheid (moe in avond, slaap lang/goed). Ik bouw het rustig op dus de spierpijn is beperkt tot lichte spierpijn in m'n triceps en buikstreek. Ik combineer het ook met stretch oefeningen om soepel te blijven en niet stijf te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

vandermark schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 11:33:
[...]

Met name vermoeidheid (moe in avond, slaap lang/goed). Ik bouw het rustig op dus de spierpijn is beperkt tot lichte spierpijn in m'n triceps en buikstreek. Ik combineer het ook met stretch oefeningen om soepel te blijven en niet stijf te worden.
Als je slaap en eten (dus ook eiwitten) gewoon netjes op orde is denk ik eerder dat dit te maken heeft met het feit dat je 46 bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
True schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 11:40:
[...]

Als je slaap en eten (dus ook eiwitten) gewoon netjes op orde is denk ik eerder dat dit te maken heeft met het feit dat je 46 bent.
Haha, ja dat zal ook zeker meespelen. Extra reden om rustig aan op te bouwen. 10 jaar terug woog ik 12 kg meer en deed ik niets aan sport. Ik voel me beter dan toen ik 35 was maar de realiteit van ouder worden is er inderdaad wel O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

maakt het wat uit voor dikte en wijdte of je rows doet of pull up/lat pull down? Ik lees dat pull up voor breedte zou zijn, en row voor dikte. Is dit zo?

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-10 19:48
Salvatron schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 19:20:
maakt het wat uit voor dikte en wijdte of je rows doet of pull up/lat pull down? Ik lees dat pull up voor breedte zou zijn, en row voor dikte. Is dit zo?
Het gaat om de beweging die je arm/elleboog maakt ten opzichte van je lichaam.

Je wijdte (lats) train je het beste met oefeningen waarbij je je elleboog in je zij trekt, dat kan dus een row zijn waarbij je je ellebogen zo laag mogelijk ‘over’ de grond en dan naar je zij trekt. Er zijn ook varianten van een row waarbij je je ellebogen naar buiten trekt (bijvoorbeeld de upperback row machine). Die is dan meer voor de dikte.

De dikte (bovenrug t/m je traps) train je dus met oefeningen waarbij je je ellebogen naar buiten trekt. Het klinkt tegengesteld, maar zo kan een lat pulldown dus ook gefocust zijn op de dikte. Houdt een holle rug, en maak met je ellebogen een cirkel (naar buiten naar beneden en dan naar elkaar toe) terwijl je de stang richting je borst trekt. Dan voel je veel meer contractie in de bovenkant van je rug.

[ Voor 37% gewijzigd door homemix25 op 08-08-2023 21:24 ]

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

homemix25 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 21:18:
[...]

Het gaat om de beweging die je arm/elleboog maakt ten opzichte van je lichaam.

Je wijdte (lats) train je het beste met oefeningen waarbij je je elleboog in je zij trekt, dat kan dus een row zijn waarbij je je ellebogen zo laag mogelijk ‘over’ de grond en dan naar je zij trekt. Er zijn ook varianten van een row waarbij je je ellebogen naar buiten trekt (bijvoorbeeld de upperback row machine). Die is dan meer voor de dikte.

De dikte (bovenrug t/m je traps) train je dus met oefeningen waarbij je je ellebogen naar buiten trekt. Het klinkt tegengesteld, maar zo kan een lat pulldown dus ook gefocust zijn op de dikte. Houdt een holle rug, en maak met je ellebogen een cirkel (naar buiten naar beneden en dan naar elkaar toe) terwijl je de stang richting je borst trekt. Dan voel je veel meer contractie in de bovenkant van je rug.
Ok, ik begrijp dus dat het andere spieren zijn die zorgen voor dikte & wijdte. De lats zorgen voor de wijdte, de traps en bovenrug voor de dikte, als ik het goed begrijp?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• homemix25
  • Laatst online: 14-10 19:48
Salvatron schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 21:28:
[...]

Ok, ik begrijp dus dat het andere spieren zijn die zorgen voor dikte & wijdte. De lats zorgen voor de wijdte, de traps en bovenrug voor de dikte, als ik het goed begrijp?
Yes zo kun je het onderscheid maken.

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reputatio
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-10 12:47
Ik ben, na jaren inactief te zijn geweest, van plan het krachttrainen weer op te pakken. Ditmaal met een Home Gym. Ik heb al een spinning fiets en roeitrainer maar wil het uitbreiden met krachttrainen, omdat ik dat toch leuker vind en een goede afwisseling is met de andere apparaten.

Nu zit ik met de beschikbare ruimte. Ik heb het topic al even doorgelezen en zag veel over Power Racks van ATX. Ik was al van plan een Power Rack te kopen, echter zien die van ATX er wel goed uit en lees ik veel goede verhalen. Nu heb ik een plattegrond gemaakt van de kamer, en alles bij elkaar past het wel, maar het is niet perfect. En ik vroeg mij af hoever de bank nog uitsteekt van het rack zelf op het moment dat je aan het bankdrukken bent bijvoorbeeld?

Hierbij een plattegrond van de kamer zelf.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Het grote vierkant rechts is een Power Rack en rechtsonder de ATX Nuobells met rack, allebei als voorbeeld, dus let hier niet teveel op :).
Ik heb een half-rack bekeken met Lat Pulley optie (v1 of v2?), of een Power Rack, met Lat Pulley optie. In het midden van de kamer worden er soms ook nog oefeningen gedaan / yoga voor de vrouw des huizes, dus zij hoopte hier ook nog ruimte te hebben.

Daarnaast zag ik ook nog de ATX Triplex Workout Station. Dit maakt het geheel iets compacter en je kunt nog steeds erg veel oefeningen doen. Alleen is daarbij weer mijn vraag, gezien veel een Power/Half Rack hebben, ga ik hier niet het een en ander missen? Ik snap dat dit ligt aan de oefeningen die ik wil gaan doen, wat oa bankdrukken, squatten, biceps / triceps is, maar naar mate ik het meer ga doen, kunnen er natuurlijk andere eisen komen.

Wat zou jullie advies in deze zijn? Ik ben bereid wel wat er aan uit te geven, maar een Smith Rack oid wordt mij wel iets teveel van het goede. Zat tot nu toe op max. 2k met gewichten en halters er bij (even los van de Dumbbells, welke ik later pas zou willen aanschaffen). Minder is altijd beter natuurlijk, maar het moet ook goed zijn. En liever cry once dan buy twice :).

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

hoe maak je een dunne stang dikker zodat hij een vrij normale dikte heeft? Zijn er een soort sleeves voor, oid? Zoiets als dit maar dan dunner: https://www.fitness-seller.nl/fat-gripz/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Mss dat je met straps een eind komt, anders toch een stang upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

HyperTrophy schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 12:14:
Mss dat je met straps een eind komt, anders toch een stang upgrade?
het gaat om een hex bar, die heeft een 25mm greepdikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:27
Ik wilde een MyFitnessPal account aanmaken, maar daarbij moet je tegenwoordig toestemming verlenen dat je data naar Amerika wordt verstuurd en nog meer vage privacy dingetjes.

Weten jullie goede alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:34
PdeBie schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 11:28:
Ik wilde een MyFitnessPal account aanmaken, maar daarbij moet je tegenwoordig toestemming verlenen dat je data naar Amerika wordt verstuurd en nog meer vage privacy dingetjes.

Ik gebruik al meer dan 10jr Jefit. Vind het een erg fijne app.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Excel om schemas uit te schrijven voor 16 weken en pen en boekje in de gym.

Helemaal ideaal ;)

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-10 21:47
Strong
PdeBie schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 11:28:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Excuus. Niet duidelijk genoeg geweest :)

Om voeding te tracken. Makkelijk barcodes scannen etc.
Oefeningen doe ik ouderwets op papier met een schriftje van de HEMA:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

PdeBie schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 14:04:

die app van het voedingscentrum, de Eetmeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-10 21:47
PdeBie schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 14:04:

Ik gebruik al heel lang de app van virtuagym. Zit bij mijn abonnement inbegrepen.

https://play.google.com/s...ev?id=9092911368589621824

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbdie
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-10 19:58
Salvatron schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 14:59:
[...]

die app van het voedingscentrum, de Eetmeter
Deze gebruik ik ook al tijden! Erg goede en overzichtelijke app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

reputatio schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 11:40:
Ik ben, na jaren inactief te zijn geweest, van plan het krachttrainen weer op te pakken. Ditmaal met een Home Gym. Ik heb al een spinning fiets en roeitrainer maar wil het uitbreiden met krachttrainen, omdat ik dat toch leuker vind en een goede afwisseling is met de andere apparaten.

Daarnaast zag ik ook nog de ATX Triplex Workout Station. Dit maakt het geheel iets compacter en je kunt nog steeds erg veel oefeningen doen. Alleen is daarbij weer mijn vraag, gezien veel een Power/Half Rack hebben, ga ik hier niet het een en ander missen? Ik snap dat dit ligt aan de oefeningen die ik wil gaan doen, wat oa bankdrukken, squatten, biceps / triceps is, maar naar mate ik het meer ga doen, kunnen er natuurlijk andere eisen komen.

Wat zou jullie advies in deze zijn? Ik ben bereid wel wat er aan uit te geven, maar een Smith Rack oid wordt mij wel iets teveel van het goede. Zat tot nu toe op max. 2k met gewichten en halters er bij (even los van de Dumbbells, welke ik later pas zou willen aanschaffen). Minder is altijd beter natuurlijk, maar het moet ook goed zijn. En liever cry once dan buy twice :).

Alvast bedankt!
Probeer eerst eens rustig aan te beginnen en niet ineens veel geld uit te geven aan bijv. een zogenaamde 'triplex workout station'. Eerst rustig aan beginnen met halters en de gewichten en bijv. een powerrack, kijken hoe je traint, hoe intensief, wat precies je doelen zijn, en dan kun je later nog allerlei leuke en vooral dure dingen kopen. Gewoon eerst de basisdingen neerzetten in die kamer dus.

edit: Overigens zie ik nu dat dat triplex ding uit losse onderdelen bestaat, inclusief een bench. Een bench kun je gebruiken, de rest hoeft nog niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Salvatron op 28-08-2023 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 14-10 22:28
Dat triplex ding lijks op iets wat ik ook ooit had gekocht 20 jaar terug. Bespaar je het gedoe om het iver een jaar weer af te voeren. Daar kan je niet mee trainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Veel te ingewikkeld zo’n triplex ding.

Zoek een veelzijdiger squat/bench rack waar je evt ook nog pull ups mee kan doen, daar kun je echt al heel makkelijk mee uit de voeten. Losse bench erbij, halter met juiste knurling, grote schijven, kleine schijven, dumbells, elastieken, riem, straps, schoenen, matje, spiegel,

Wil je iets meer uitgeven kijk dan naar een rack met een lat pulley accessoire, of een bench met toebehoren.

[ Voor 14% gewijzigd door HyperTrophy op 28-08-2023 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user549890
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11-06-2024
reputatio schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 11:40:
Ik ben, na jaren inactief te zijn geweest, van plan het krachttrainen weer op te pakken. Ditmaal met een Home Gym.
Ik zou aanraden om eerst eens naar een normale publieke gym te gaan en te kijken als je consistent kan trainen. En er ook van geniet. In het bijzijn van anderen presteer je precies beter dan dat je het alleen thuis doet.

Je zou niet de eerste zijn die duizenden euro's uitgeeft voor een home gym en er na een paar weken de brui aangeeft omdat het saai / niet wat je denkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

dat triplex ding is volgens de specs gewoon een bench, een lat pulldown-machine en een press-ding, kun je prima oefeningen mee doen, echter is het imo voor gevorderden. In het begin kun je imo beter iets doen wat lijkt op starting strength/stronglifts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 17:03

Lulukai

God's gift to women

Heeft iemand ooit gekeken om een homegym in te richten met spul rechtstreeks uit China aan te kopen?
Als ik kijk naar bv. hex rubber dumbbells, lijken alle Nederlandse webshops wel spul te verkopen dat komt van suppliers zoals dit: https://www.alohamuscle.com/rubber-hex-dumbbells-black/

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Lulukai schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:47:
Heeft iemand ooit gekeken om een homegym in te richten met spul rechtstreeks uit China aan te kopen?
Als ik kijk naar bv. hex rubber dumbbells, lijken alle Nederlandse webshops wel spul te verkopen dat komt van suppliers zoals dit: https://www.alohamuscle.com/rubber-hex-dumbbells-black/
dat is wholesale dus ik neem aan dat je er als normale consument niet kunt kopen, er staan geen prijzen bij, ik zou trouwens verstelbare dumbbells kopen om plaats te besparen: https://www.bol.com/nl/nl...nststof/9200000101477922/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toekan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-10 21:41
Salvatron schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:25:
[...]

dat is wholesale dus ik neem aan dat je er als normale consument niet kunt kopen, er staan geen prijzen bij, ik zou trouwens verstelbare dumbbells kopen om plaats te besparen: https://www.bol.com/nl/nl...nststof/9200000101477922/
Die van Bowflex heb ik ook. Via Amazon marketplace zijn hier best vaak leuke prijzen voor te vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Lulukai schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:47:
Ja, en het meurt als de tering

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 19:30

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Wie maakt hier zijn eigen elekrolyten drankje?

ik merk dat ik zou te kort kom met al dat zweten. Heb ook dat ik vaak duizelig wordt bij het opstaan vanuit een squat als ik even wat aan t doen ben op de grond. of als ik van de bank af kom bv. Ik merk ook mijn behoefte aan zout. een zak zoute chips na een workout doet wonderen. :-) Ik ben ook enorm zout na een workout. soms kan ik als ik opgedroogd ben de korrels op mijn voorhoofd voelen.

Ik kan natuurlijk een kant en klaar poeder kopen maar dat is mijn inziens zonde geld en onnodig.

Wat ik tot dusver heb gevonden is epson salt, baking soda en mortons lite salt. en een smaakmaker maar dat is voor mij niet nodig. wel in bepaalde verhouding.

tips zijn welkom.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zuluman schreef op donderdag 7 september 2023 @ 22:35:
Wie maakt hier zijn eigen elekrolyten drankje?

ik merk dat ik zou te kort kom met al dat zweten. Heb ook dat ik vaak duizelig wordt bij het opstaan vanuit een squat als ik even wat aan t doen ben op de grond. of als ik van de bank af kom bv. Ik merk ook mijn behoefte aan zout. een zak zoute chips na een workout doet wonderen. :-) Ik ben ook enorm zout na een workout. soms kan ik als ik opgedroogd ben de korrels op mijn voorhoofd voelen.

Ik kan natuurlijk een kant en klaar poeder kopen maar dat is mijn inziens zonde geld en onnodig.

Wat ik tot dusver heb gevonden is epson salt, baking soda en mortons lite salt. en een smaakmaker maar dat is voor mij niet nodig. wel in bepaalde verhouding.

tips zijn welkom.
Gewoon schepje zout en evt. kalium tabs. In 2 gram zout zit 800mg natrium.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07:31
Hackus schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:04:
[...]

Gewoon schepje zout en evt. kalium tabs. In 2 gram zout zit 800mg natrium.
Ik zou dan Himalaya zout gebruiken hoog gehalte natrium en is gezonder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Afbeeldingslocatie: https://www.iamafoodie.nl/wp-content/uploads/2015/12/Schermafbeelding-2015-12-06-om-12.27.45.png

bron

Meer Kalium dus ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 08-09-2023 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ook nog op badslippers, dat kun je snel bewegen :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johan Bogle
Die gozert dacht ook niet echt na met alleen dat kleine poppetje achter hem. Verder vooral sneu voor die vrouw die alleen probeert te helpen om deze domme situatie op te lossen.

Enige wat nog triester is, is iemand die het vervolgens upload om haar belachelijk te maken.

Alles wat gyms klote maakt in 1 video…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Johan Bogle schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 13:52:
Die gozert dacht ook niet echt na met alleen dat kleine poppetje achter hem. Verder vooral sneu voor die vrouw die alleen probeert te helpen om deze domme situatie op te lossen.

Enige wat nog triester is, is iemand die het vervolgens upload om haar belachelijk te maken.

Hij had haar eerst uitleg moeten geven. Mijn dochter van 68kg spot ook wel eens bij mij. Misschien was het wel een Popi Jopie die even wou laten zien wat ie 'kon' drukken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Johan Bogle schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 13:52:

Sowieso dat gekloot met die mobieltjes. Pleur in je kluis en ga liften.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Er zijn zoveel leuke bench press filmpjes op internet:

Een gouwe ouwe:

Ook fijn:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 09:38

Vuvuzela

My spire is forming

Eet hier iemand cream of rice? Ik leefde op havermout maar ik kan daar niet (meer) tegen. Heb nu uit de supermarkt Olvarit rijstebloem, en door kwark met wat whey is dat eigenlijk prima te doen als ontbijt.
Maar nu vraag ik me af of iets als https://www.glutenvrijema...oem-5-kilo-142810947.html hetzelfde is? Of is die niet rauw te eten en moet ik daar dan warme pap mee maken. De olvarit variant mag gewoon zo in de babyfles (handig voor naar kantoor) :P

Of is dit een te snelle/simpele koolhydraat voor een ontbijt? Ik probeer voorlopig ff gluten/tarwe/havermout vrij te eten, ben al van 300 naar 3 scheten per dag gegaan :X *O*

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
Inmiddels train ik zes weken met het volgende schema;

1. Deadlift
2. Squat
3. Bench
4. Seated row
5. Shoulder press,
6. Lat pull
7. Crunch

Dat bevalt goed. Ik heb merkbaar meer kracht. Squat en en bench press gaan bijvoorbeeld alweer met 50 kg. Ik hanteer 4x8. Nu lees en hoor ik geregeld dat het zo onderhand tijd is om af te wisselen.

Is dit een aardig schema om veelal twee keer en soms drie keer per week te sporten? :)

[ Voor 10% gewijzigd door ephymerous op 15-09-2023 09:39 ]

XXXVI

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je hoeft niet te wisselen van schema, gewoon langzaamaan je gewichten verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vuvuzela schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 00:15:
Eet hier iemand cream of rice? Ik leefde op havermout maar ik kan daar niet (meer) tegen. Heb nu uit de supermarkt Olvarit rijstebloem, en door kwark met wat whey is dat eigenlijk prima te doen als ontbijt.
Maar nu vraag ik me af of iets als https://www.glutenvrijema...oem-5-kilo-142810947.html hetzelfde is? Of is die niet rauw te eten en moet ik daar dan warme pap mee maken. De olvarit variant mag gewoon zo in de babyfles (handig voor naar kantoor) :P

Of is dit een te snelle/simpele koolhydraat voor een ontbijt? Ik probeer voorlopig ff gluten/tarwe/havermout vrij te eten, ben al van 300 naar 3 scheten per dag gegaan :X *O*
Gaat denk ik meer om je vezels, want havermout is normaal al glutenarm/vrij. Rijstebloem is rijstebloem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Hier wordt vaak geklaagd over de prijzen van eiwitten maar ik heb nu een nieuwe wereld ontdekt. Ik zag toevallig wat potjes wat bij een dieetprogramma verkocht wordt. Je hebt dan een potje 'fit' en een 'shape' met pillen die je de hele dag moet bikken.
Ik dus kijken wat het eigenlijk is: respectievelijk multivitamine en aminozuren. Voor 50 en 70 piek per potje. :D

Heb de aminozuurpot eens bekeken en daar zit in: phenylalaninum, arginine, ornithine HCl, lysine HCL, citruline, glutamine en twee vitaminen.
Vergelijk ik dat met de 'essential amino' pot van XXL en kijk even puur naar L-fenylalanine wat voor afvallen vaak nog het meest van belang is dan kom ik op een equivalent van 300 pillen voor 25 euro in plaats van 90 voor 70 euro.

Dus tenzij ik wat over het hoofd zie zoals door elfen in maanlicht gemaakte aminozuren lijkt mij dit je reinste oplichting. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Voor goedkope natural whey en iso-whey moet je naar basicwhey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gonadan schreef op maandag 25 september 2023 @ 21:32:
Hier wordt vaak geklaagd over de prijzen van eiwitten maar ik heb nu een nieuwe wereld ontdekt. Ik zag toevallig wat potjes wat bij een dieetprogramma verkocht wordt. Je hebt dan een potje 'fit' en een 'shape' met pillen die je de hele dag moet bikken.
Ik dus kijken wat het eigenlijk is: respectievelijk multivitamine en aminozuren. Voor 50 en 70 piek per potje. :D

Heb de aminozuurpot eens bekeken en daar zit in: phenylalaninum, arginine, ornithine HCl, lysine HCL, citruline, glutamine en twee vitaminen.
Vergelijk ik dat met de 'essential amino' pot van XXL en kijk even puur naar L-fenylalanine wat voor afvallen vaak nog het meest van belang is dan kom ik op een equivalent van 300 pillen voor 25 euro in plaats van 90 voor 70 euro.

Dus tenzij ik wat over het hoofd zie zoals door elfen in maanlicht gemaakte aminozuren lijkt mij dit je reinste oplichting. :D
Enige van amino wat je extra kunt nemen is L-Leucine. de rest zit voldoende in whey en eiwit uit voeding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Hackus schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 16:21:
Enige van amino wat je extra kunt nemen is L-Leucine. de rest zit voldoende in whey en eiwit uit voeding
Mensen die dit soort diëten volgen zitten vaak op crash niveau, die eten vaak zo weinig dat ik niet durf te garanderen dat ze genoeg binnen krijgen. Of supplementen ze dan gaan helpen is weer een andere discussie. ;)

Ik moet hier zelf niets van hebben, maar ik heb mij wel verbaasd over de bedragen die ze vragen voor een potje pillen en dat mensen dat blijkbaar nog kopen ook. :X

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gonadan schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 17:06:
[...]

Mensen die dit soort diëten volgen zitten vaak op crash niveau, die eten vaak zo weinig dat ik niet durf te garanderen dat ze genoeg binnen krijgen. Of supplementen ze dan gaan helpen is weer een andere discussie. ;)

Ik moet hier zelf niets van hebben, maar ik heb mij wel verbaasd over de bedragen die ze vragen voor een potje pillen en dat mensen dat blijkbaar nog kopen ook. :X
Er zijn zoveel 'tover potjes' te koop. mensen moeten zelf ook hun verstand gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Hackus schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 18:24:
Er zijn zoveel 'tover potjes' te koop. mensen moeten zelf ook hun verstand gebruiken
Uiteraard, maar als je ziet dat de toverpotjes die wij gebruiken nog maar 10% kosten van wat je in andere branches vindt dan val ik toch even van mijn stoel. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Net als zakje whey van 475gr. voor E25,- 8)7

https://www.ah.nl/product...erfection-vanilla-flavour

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
:D

Nu is dat formaat vaak toch al relatief duur, maar evengoed: :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigF25
  • Nu online
Bij body&fit nu voor €52 (2,26kg) met code ICSBF20

https://www.bodyandfit.co...Whey-Perfection/p/1108840

• Capo
  • Niet online
Hackus schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 16:21:
[...]

Ik begon in 2010 in Amerika met een heel uitgebreid ammino supplement en dat werkt tot op de dag van vandaag om de hele scherpe spierpijn weg te krijgen. Ik ben niet de enige die het merkt.

Tot nu toe heb in zoiets nog niet in NL gevonden behalve de xxl essentials die erop lijkt.

Rest geloof ik alleen in creatine en whey (whey alleen als je niet genoeg whole foods binnen krijgt)

Preworkout zelf maken met citruline/beta alinine/zout/caffeine. Fijne hype maar niet meer dan dat, en geen crash.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Capo schreef op woensdag 27 september 2023 @ 13:14:
[...]

Ik begon in 2010 in Amerika met een heel uitgebreid ammino supplement en dat werkt tot op de dag van vandaag om de hele scherpe spierpijn weg te krijgen. Ik ben niet de enige die het merkt.

Tot nu toe heb in zoiets nog niet in NL gevonden behalve de xxl essentials die erop lijkt.

Rest geloof ik alleen in creatine en whey (whey alleen als je niet genoeg whole foods binnen krijgt)

Preworkout zelf maken met citruline/beta alinine/zout/caffeine. Fijne hype maar niet meer dan dat, en geen crash.
Ik raak nogal snel aan de schijt van L-citrulline en beta alanine . Cafeïne als stim is voor mij voldoende.
Ik ga geen 35+ euro uitgeven aan gore zooi die sowieso vaak te laag gedoseerd is.
L-citrulline op 6g en Beta op 4g is wat je nodig hebt voor goede werking. vaak zit er van elk 2000-3000mg in.

Als er nog D-malaat(appelzuur) bij de citrulline zit, is het nog minder werkzaam en heb je nog meer nodig dan 6g.
Ik heb vroeger wel liquid amino gebruikt van M-Double you. (was gratis) maar merkt niet echt verschil in herstel

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

L-citrulline is ook een goede optie voor mannen met erectieproblemen.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Hackus schreef op woensdag 27 september 2023 @ 13:32:
L-citrulline is ook een goede optie voor mannen met erectieproblemen.
Dat was Arginine toch? Of allebei?

Wel handig als ie gekrompen is door de AAS, of werkt dat niet zo? :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Capo
  • Niet online
Hackus schreef op woensdag 27 september 2023 @ 13:23:
[...]

Ik raak nogal snel aan de schijt van L-citrulline en beta alanine . Cafeïne als stim is voor mij voldoende.
Ik ga geen 35+ euro uitgeven aan gore zooi die sowieso vaak te laag gedoseerd is.
L-citrulline op 6g en Beta op 4g is wat je nodig hebt voor goede werking. vaak zit er van elk 2000-3000mg in.

Als er nog D-malaat(appelzuur) bij de citrulline zit, is het nog minder werkzaam en heb je nog meer nodig dan 6g.
Ik heb vroeger wel liquid amino gebruikt van M-Double you. (was gratis) maar merkt niet echt verschil in herstel
Ja de grap is dus dat ik minimaal iets nodig heb. Ik kan van blikje enerydrank in de ochtend de hele nacht wakker liggen. Dus ik ben vrij mild met dosering van alles.

• Vuvuzela
  • Laatst online: 09:38

Vuvuzela

My spire is forming

Gonadan schreef op woensdag 27 september 2023 @ 13:41:
[...]

vziw zet je lichaam citruline om in arginine. Vraag me dan wel af waarom er niet meteen L-arginine in pre zit? Kosten? Of werkt het toch niet zo.

Ik gebruik nu deze: cafeïne vrije pre. Voor 14 euro ook relatief goedkoop.
https://17nutrition.com/p...ut-extreme-caffeine-vrij/

En over die dure toverpillen, ik kwam laatst libido/boner pillen tegen met als enige spannende ingredient 100mg L-arginine.. Ik gooide soms een paar gram daarvan door m'n pre, maar merk niks beneden. Van 5mg Cialis wel.

I served in a company of heroes.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Vuvuzela schreef op woensdag 27 september 2023 @ 16:23:
vziw zet je lichaam citruline om in arginine. Vraag me dan wel af waarom er niet meteen L-arginine in pre zit? Kosten? Of werkt het toch niet zo.
Zit soms ook in potjes hoor, maar hoe dat precies qua kosten en effectiviteit werkt weet ik niet.
Ik kom niet verder dan vergelijken wat het per gram kost en dat het in principe een supplement is wat leuk is voor de zekerheid maar waarvan je waarschijnlijk in de praktijk weinig merkt.
(Bij een goed dieet)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gonadan schreef op woensdag 27 september 2023 @ 13:41:
[...]

Je ballen kunnen ervan krimpen 😉

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Capo schreef op woensdag 27 september 2023 @ 13:45:
[...]

Ja de grap is dus dat ik minimaal iets nodig heb. Ik kan van blikje enerydrank in de ochtend de hele nacht wakker liggen. Dus ik ben vrij mild met dosering van alles.
Dan zijn die potjes ideaal voor jou :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stokc
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 14-10 15:27
Kwam toevallig dit topic tegen, leuk! Ik ga nu ongeveer 4 maanden naar de sportschool (2x per week) en het bevalt erg goed. Daarnaast ben ik ook het voetballen weer gaan oppakken met vrienden, en gaan we binnenkort 7x7 spelen. Hierdoor heb ik op woensdag altijd een vaste trainingsavond. De sportschool doe ik dan dinsdag en donderdag.

Nu merk ik dat als ik bv dinsdag squats doe, dat ik woensdag nog regelmatig spierpijn heb, maar wel gewoon ga voetballen. Vervolgens voelen mijn benen op donderdag vermoeid aan. Is het verstandig om wat meer rust tussen te nemen na woensdag? Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
stokc schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:18:
Kwam toevallig dit topic tegen, leuk! Ik ga nu ongeveer 4 maanden naar de sportschool (2x per week) en het bevalt erg goed. Daarnaast ben ik ook het voetballen weer gaan oppakken met vrienden, en gaan we binnenkort 7x7 spelen. Hierdoor heb ik op woensdag altijd een vaste trainingsavond. De sportschool doe ik dan dinsdag en donderdag.

Nu merk ik dat als ik bv dinsdag squats doe, dat ik woensdag nog regelmatig spierpijn heb, maar wel gewoon ga voetballen. Vervolgens voelen mijn benen op donderdag vermoeid aan. Is het verstandig om wat meer rust tussen te nemen na woensdag? Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
Zou proberen de sportschool van donderdag naar vrijdag te verplaatsen. Als je maar 3 dgn per week sport is het niet ha dig drie dagen achter elkaar te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Tenzij je echt een body builder wilt worden zou ik me er niet druk om maken. Zeker als je functioneel wilt trainen, dus gewoon praktische kracht en algemene fitheid, gaan dit soort dingen te weinig verschil maken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

@stokc bij benen is het niet uitzonderlijk dat de ergste spierpijn pas na twee dagen optreedt.
Om je benen wat extra rust te geven is de tip van Johan Bogle om je donderdagtraining naar vrijdag te verplaatsen een goede :)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Eens met verplaatsen. Ik herken het wel, een legday voorafgaan aan een wedstrijd (handbal in mijn geval) maakt je toch trager en minder op de top. Dus dat blijft soms een beetje schipperen als je beiden wilt combineren.

En eens met @Tsurany, zorg ervoor dat het type krachttraining past bij je andere sporten. Anders kan het je juist in de weg gaan zitten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokc
Johan Bogle schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:22:
[...]
Zou proberen de sportschool van donderdag naar vrijdag te verplaatsen. Als je maar 3 dgn per week sport is het niet ha dig drie dagen achter elkaar te gaan.
Van donderdag naar vrijdag is zeker mogelijk! Kan het altijd proberen!
Tsurany schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:22:
Tenzij je echt een body builder wilt worden zou ik me er niet druk om maken. Zeker als je functioneel wilt trainen, dus gewoon praktische kracht en algemene fitheid, gaan dit soort dingen te weinig verschil maken.
Nee haha, die ambitie heb ik niet. Ik ga inderdaad voor algemene fitheid en wat meer kracht.

Bedankt voor de snelle reacties :D De komende tijd probeer ik eens op vrijdag te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

stokc schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:18:

Neem aan dat je 2x Fullbody doet, dat is sowieso wel kort op elkaar. zou dan liever UB doen en 2e training LB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokc
Gonadan schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:38:
Eens met verplaatsen. Ik herken het wel, een legday voorafgaan aan een wedstrijd (handbal in mijn geval) maakt je toch trager en minder op de top. Dus dat blijft soms een beetje schipperen als je beiden wilt combineren.

En eens met @Tsurany, zorg ervoor dat het type krachttraining past bij je andere sporten. Anders kan het je juist in de weg gaan zitten.
Heb je een voorbeeld van wat niet bij elkaar past? Op wat vermoeidheid in de benen na, heb ik geen klachten o.i.d. Het is net wat je zelf zegt, je voelt je wat minder scherp.
Hackus schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:47:
[...]

Neem aan dat je 2x Fullbody doet, dat is sowieso wel kort op elkaar. zou dan liever UB doen en 2e training LB
Klopt, ik doe inderdaad 2x full body. Vanuit de sportschool werd dit ook aangeraden want ik sport 2 dagen, en je pakt toch 2x per week een aantal spiergroepen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

stokc schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:52:
[...]

[...]

Klopt, ik doe inderdaad 2x full body. Vanuit de sportschool werd dit ook aangeraden want ik sport 2 dagen, en je pakt toch 2x per week een aantal spiergroepen mee.
Je hebt dan te weinig rust als je Dinsdag en Donderdag FB doet, ook vrijdag als je ook nog gaat voetballen tussendoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Heb je een voorbeeld van wat niet bij elkaar past? Op wat vermoeidheid in de benen na, heb ik geen klachten o.i.d. Het is net wat je zelf zegt, je voelt je wat minder scherp.
Voor beentraining kan je heel erg op massa/hypertrofie gaan trainen maar dat helpt je niet per se bij balsporten, de kans is groter dat je er alleen maar trager van wordt.
Je kunt je beentraining ook iets meer richten op kracht en explosiviteit, dat is dus minder de bodybuild kant op maar wel veel functioneler voor het beoogde gebruik van je benen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10 13:42
[...]

[...]

Waarom pak je niet maandag en vrijdag? Woensdag voetbal.

Met dinsdag / donderdag heb je dinsdag --> donderdag hypertrophy en donderdag --> dinsdag niet.
Met maandag / vrijdag heb je vrijdag --> maandag hypertropy en maandag --> vrijdag niet.

Per saldo voor je rust een stuk beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokc
Hackus schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:57:
[...]

Je hebt dan te weinig rust als je Dinsdag en Donderdag FB doet, ook vrijdag als je ook nog gaat voetballen tussendoor
Oké, goed om rekening mee te houden. Ik kan altijd even kijken hoe ik mijn huidige schema kan omzetten in een UB en LB schema, zoals je aangeeft. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

stokc schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 12:10:
[...]

Oké, goed om rekening mee te houden. Ik kan altijd even kijken hoe ik mijn huidige schema kan omzetten in een UB en LB schema, zoals je aangeeft. Bedankt.
@AFCAjax heeft al een optie gegeven om wel 2x FB te doen in 1 week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokc
Hackus schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 12:11:
[...]

@AFCAjax heeft al een optie gegeven om wel 2x FB te doen in 1 week
Was iets te snel met mijn vorige reactie ;)
AFCAjax schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 11:33:
[...]

Waarom pak je niet maandag en vrijdag? Woensdag voetbal.

Met dinsdag / donderdag heb je dinsdag --> donderdag hypertrophy en donderdag --> dinsdag niet.
Met maandag / vrijdag heb je vrijdag --> maandag hypertropy en maandag --> vrijdag niet.

Per saldo voor je rust een stuk beter!
Dit is natuurlijk ook nog een mogelijkheid! Scheelt weer wat aanpaswerk. Ik dacht vooral vanuit de info die ik meekreeg vanuit de sportschool. 2x in de week trainen, en 48 uur rust. Vandaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 19:30

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Was even aan t lurken hier om te zien wat er zoal besproken wordt.

Doe nog steeds 3x per week oly liften. Snatch blijft lastig in de bodem positie voor de catch. Die hielen blijven van de vloer komen. 100kg zit erin kwa kracht maar stabiliteit in de catch nog niet helemaal.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Poh, je vangt 'm netjes diep op hoor :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 09:57
Ik ga ook weer sporten. Man 44 jaar. 1,74 en 103 kilo. Dus best wel slecht. Conditie is dat ik moe ben van naar de supermarkt lopen (3 minuten)
Echt dus van onder 0 beginnen.

In het verleden (rond mijn 30e) wel veel gesport. Veel kracht training gedaan. Nu ben ik een schema aan het zoeken. Wil 3 keer per week sporten. Maandag, woensdag, vrijdag, zondag, dinsdag, donderdag en dan weer de maandag.

Nu twijfel ik of het full body moet worden of toch split. Belangrijk is dat ik ook echt een stukje cardio ha doen na de krachttraining

Iemand die hier.goede tips heeft om wat te.doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05:32
gupfishy schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 19:35:
Ik ga ook weer sporten. Man 44 jaar. 1,74 en 103 kilo. Dus best wel slecht. Conditie is dat ik moe ben van naar de supermarkt lopen (3 minuten)

In het verleden (rond mijn 30e) wel veel gesport. Veel kracht training gedaan. Nu ben ik een schema aan het zoeken. Wil 3 keer per week sporten. Maandag, woensdag, vrijdag, zondag, dinsdag, donderdag en dan weer de maandag.

Nu twijfel ik of het full body moet worden of toch split. Belangrijk is dat ik ook echt een stukje cardio ha doen na de krachttraining

Met drie keer per week zou ik sowieso full body pakken, frequentie is key daarin. Je zou ook kunnen kijken naar een upper/lower split als je weet hoe je diep moet gaan richting failure. Dan als volgt :

Dag 1 - Training A1
Dag 2 - Training B1
Dag 3 - Training A2
Dag 4 - Training B2

En zo de cyclus doorpakken, dus ipv per week start je gewoon pas met A1 als je B2 gedaan hebt.

Bro split zou ik met 3 x per week niet pakken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Johan Bogle
gupfishy schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 19:35:

Starting Strength/Stronglifts. Het programma voor iedereen van beginner tot gemiddelde krachtsporter met op de rustdagen een vorm van cardio waar je hartslag rond de 110 blijft (niet hoger)

Je zal spieren opbouwen, vet wegsmelten en zelfs al een iets betere conditie krijgen. Na een maand of 6 volhouden kan je cardio meer intensief gaan maken (HIIT). Krachtschema kan je zeker een jaar mee vooruit.

Is een handige app voor en heel veel uitleg online en in de app.

Oh en begin alle oefeningen met alleen de stang en vraag medewerkers in de fitness om je te helpen met je houding. Vanuit de lege stang ga je elke training gewicht toevoegen volgens schema. Na 6 maanden volhouden herken je jezelf niet meer terug.

[ Voor 9% gewijzigd door Johan Bogle op 06-10-2023 10:38 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
@Johan Bogle als ik aan rennen denk zit hij al op 110. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
Gonadan schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:27:
Daarom is de beste cardio voor vetverlies voor de meeste mensen lekker wandelen of fietsen in een redelijk tempo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
Johan Bogle schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:45:
[...]
Daarom is de beste cardio voor vetverlies voor de meeste mensen lekker wandelen of fietsen in een redelijk tempo.
Nog even los van de slijtage op de gewrichten dat hardlopen met zich meebrengt. Dat is veel minder bij wandelen, fietsen en zwemmen. Zeker bij overgewicht.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05:32
[...]
Daarnaast wanneer je zwaar je spieren belast is het niet slim om voor vetverlies een extra load te leggen op herstel. Van wandelen kan je snel herstellen en dit heeft dan weinig impact op je herstel van krachttraining.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
[...]
Hangt er van af hoe je het bekijkt. Rustige beweging is beter voor de verhoudingen in verbranding, intensieve beweging verbrandt wel een stuk meer in dezelfde tijd en werkt langer door. In die zin is er geen 'beste' manier, het hangt af van de methoden die je kiest en wat je verder nog doet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Vooral als je begint met krachttraining ook niet gelijk allerlei additionele belasting op je lichaam loslaten. En al zeker niet als je niet zo fit hebt en/of overgewicht hebt.

Rustig opbouwen, je lichaam laten wennen en vooral ook zorgen voor goede begeleiding. Hoeft niet gelijk privécoach te zijn, maar kan al in een groepsles zijn waarbij iemand meekijkt naar je bewegingen.

En het allerbelangrijkste: vind iets dat je intrinsiek leuk vindt. Want de gezondheids en prestatievoordelen van wat voor sport dan ook komen vooral uit consistentie. Je kunt beter jaar op jaar 2x per week goed trainen, dan 2 maanden lang 4x per week trainen en dan weer stoppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 09:57
ik heb wel ervaring met trainen uit het verleden. toen trainde ik 6 keer per week. de oefeningen kan ik dus wel uitvoeren. uiteraard wel even kijken hoe het nu gaat, maar daar maak ik me het minste druk om.

Voor nu is het voornamelijk de belasting uitvogelen en dit samen met conditie verbeteren.
Ik ga niet voor buffed en marathons. maar lichter, meer kracht en uithoudingsvermogen.

Het verleden met 130 kilo bankdrukken enz is geen streven :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
Gonadan schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:26:
[...]

Hangt er van af hoe je het bekijkt. Rustige beweging is beter voor de verhoudingen in verbranding, intensieve beweging verbrandt wel een stuk meer in dezelfde tijd en werkt langer door. In die zin is er geen 'beste' manier, het hangt af van de methoden die je kiest en wat je verder nog doet.
yep, je verbrand meer calorieen met HIIT, maar je verbrand een hoger percentage vet met cardio rond de 110 hartslag. In dit geval lijkt wandelen en fietsen me veel verstandiger dan HIIT. (En voor de meeste sporters is dit efficienter als het doel puur vetverbranden is. Er is een reden dat alle bodybuilders uren bergop wandelen op de treadmill)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
gupfishy schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:40:
ik heb wel ervaring met trainen uit het verleden. toen trainde ik 6 keer per week. de oefeningen kan ik dus wel uitvoeren. uiteraard wel even kijken hoe het nu gaat, maar daar maak ik me het minste druk om.

Voor nu is het voornamelijk de belasting uitvogelen en dit samen met conditie verbeteren.
Ik ga niet voor buffed en marathons. maar lichter, meer kracht en uithoudingsvermogen.

Het verleden met 130 kilo bankdrukken enz is geen streven :-)
Scheelt dat die basis er wel is. Waarschijnlijk kan je dan sneller opbouwen, maar zou zeker heel rustig beginnen en weer even die spieren, pezen en gewrichten laten wennen en die rustige cardio proberen zoveel mogelijk uren gedurende de week te doen. Liever 10 uur dan 5 uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Johan Bogle schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:49:
[...]
yep, je verbrand meer calorieen met HIIT, maar je verbrand een hoger percentage vet met cardio rond de 110 hartslag. In dit geval lijkt wandelen en fietsen me veel verstandiger dan HIIT. (En voor de meeste sporters is dit efficienter als het doel puur vetverbranden is. Er is een reden dat alle bodybuilders uren bergop wandelen op de treadmill)
In dit geval zeker, daar zijn we het direct over eens.

Wanneer mensen simpelweg willen afvallen gaat het om calorieën en vet verbranden. Aangezien de tijd die men in bewegen wil steken over het algemeen beperkt is dan is langzame beweging lang niet altijd de beste keuze. Als je alle tijd hebt voor hele lange sessies op lagere hartslag dan is dat natuurlijk mooi, maar veel mensen gunnen zich maar een half uurtje tot een uurtje en dan kan je beter gewoon hard gaan lopen of snel fietsen. Mits je lichaam die belasting aan kan natuurlijk.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gonadan schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:27:
Dacht dat je dat had als je aan mij dacht <3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Hackus schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:58:
[...]

Dacht dat je dat had als je aan mij dacht <3
Dan blijft het niet bij 110 hoor. :>

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Dan is het vast niet alleen de hartslag die omhoog schiet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Superkiwi schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 17:50:
Dan is het vast niet alleen de hartslag die omhoog schiet :+
🤣😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gonadan schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 15:59:
[...]

Dan blijft het niet bij 110 hoor. :>
Bloos er van 😍

Pagina: 1 ... 111 ... 125 Laatste

Let op:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.