Groenten doen zeer weinig (relatief gezien!) voor je kcal inname. En fruit is alleen een combinatie aan fructose en glucose, lekker voor je energie en de smaak maar afgezien van de vezels en wat vitamines is meer fruit dan aanbevolen is niet per se goed.Yogibeer schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:16:
Ben nu ongeveer 3 maanden onderweg. Ik voetbalde altijd al 3 keer per week, maar ga daarnaast nu 2-3 keer per week de sportschool in.
Ik voel me daar echt heel lekker bij en merk zeker vooruitgang. Ik zie het ook al aan mijn borst en armen.
Echter heb ik toch wel bijzonder vaak een enorm honger gevoel. Ik snap dat ik dan wellicht onder m'n kcal behoefte zit en meer mag eten, maar waar voeden jullie jezelf dan mee? Ik merk dat wanneer ik groente of fruit extra neem, het honger gevoel niet echt stilt.
Als je echt kcal tekort komt, moet je gewoon een bak musli met yogurt pakken met wat stukken banaan en een schep whey. Of gewoon een extra wheyshake eventueel een lik pindakaas er in. Of een boterham of twee met pindakaas. Of pindakaas. Of pindakaasrepen, of iets anders met pindakaas.
p.s. je stilt je honger vooral met vezels (althans dat is wat bij mij erg helpt). En verder is het een kwestie van gewenning (als je een cut doet althans, anders wil je niet 'honger' hebben).
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente