Het Krachtsport Topic - Deel 1 Overzicht

Pagina: 1 ... 109 ... 123 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Yogibeer schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:16:
Ben nu ongeveer 3 maanden onderweg. Ik voetbalde altijd al 3 keer per week, maar ga daarnaast nu 2-3 keer per week de sportschool in.

Ik voel me daar echt heel lekker bij en merk zeker vooruitgang. Ik zie het ook al aan mijn borst en armen.

Echter heb ik toch wel bijzonder vaak een enorm honger gevoel. Ik snap dat ik dan wellicht onder m'n kcal behoefte zit en meer mag eten, maar waar voeden jullie jezelf dan mee? Ik merk dat wanneer ik groente of fruit extra neem, het honger gevoel niet echt stilt.
Groenten doen zeer weinig (relatief gezien!) voor je kcal inname. En fruit is alleen een combinatie aan fructose en glucose, lekker voor je energie en de smaak maar afgezien van de vezels en wat vitamines is meer fruit dan aanbevolen is niet per se goed.
Als je echt kcal tekort komt, moet je gewoon een bak musli met yogurt pakken met wat stukken banaan en een schep whey. Of gewoon een extra wheyshake eventueel een lik pindakaas er in. Of een boterham of twee met pindakaas. Of pindakaas. Of pindakaasrepen, of iets anders met pindakaas.

p.s. je stilt je honger vooral met vezels (althans dat is wat bij mij erg helpt). En verder is het een kwestie van gewenning (als je een cut doet althans, anders wil je niet 'honger' hebben).

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:26
Walnoten / Amandelen zijn ook een aanrader als extra tussendoortje. Goede vetten en relatief veel kcal zonder gelijk een suikershotje te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Superkiwi schreef op woensdag 19 april 2023 @ 18:41:
[...]

Herkenbaar.
Linkerknie, rechterelleboog, beide scheenbeenvliezen, soms de voorste schouderkop. Ik wijt het altijd aan het ouder worden, ook al weet ik dat een fysio waarschijnlijk iets anders zal zeggen :+
Pikkie :>

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Requiem19 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:32:
Walnoten / Amandelen zijn ook een aanrader als extra tussendoortje. Goede vetten en relatief veel kcal zonder gelijk een suikershotje te krijgen.
Walnoten en pecannoten pakte ik altijd voor de beste verhoudingen voor lean-gains. Maar pinda's (goh :+ ) zijn ook een aanrader voor pure eiwit + gezonde vetten.
Voor alle noten geldt, als je die serieus wilt eten voor de voedingswaarden eet deze zoutloos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Nee die niet, die is voorlopig nog pijnvrij gebleven.

*even afkloppen

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Superkiwi schreef op donderdag 20 april 2023 @ 17:56:
[...]

Nee die niet, die is voorlopig nog pijnvrij gebleven.

*even afkloppen
Niet te hard kloppen, anders wordt ie blauw

Piriformis syndroom ook al mee gelopen. rustig doorgaan met trainen en massage helpt, dry needling niet.
rare oefeningen van fysio ook niet.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:56
@Yogibeer je zou eens kunnen kijken naar wat onverzadigde vetten in de vorm van noten bijvoorbeeld. Wel opletten qua hoeveelheid, want de calorieën kunnen snel oplopen met noten.

@True en bij voorkeur ook ongebrand toch?

[ Voor 11% gewijzigd door PdeBie op 20-04-2023 18:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
@PdeBie In theorie wel, maar het verschil is niet zo groot. Noten zijn al kneitervet en nemen bij het branden niet echt wat extra op, dat zout is veel belangrijker om te ontlopen.
True schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:47:
Walnoten en pecannoten pakte ik altijd voor de beste verhoudingen voor lean-gains. Maar pinda's (goh :+ ) zijn ook een aanrader voor pure eiwit + gezonde vetten.
Voor alle noten geldt, als je die serieus wilt eten voor de voedingswaarden eet deze zoutloos.
Pinda's zijn geen noten. :+

Paranoten of macadamia's zijn ook lekker, maar die laatste wel minder goed qua verhoudingen. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

PdeBie schreef op donderdag 20 april 2023 @ 18:41:

@True en bij voorkeur ook ongebrand toch?
Dat weet ik eerlijk gezegd zo niet.

@Gonadan goed punt, voor alle noten en pinda's eet ze ongezouten als je het voor de voedingswaardes doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Gonadan schreef op donderdag 20 april 2023 @ 19:19:
@PdeBie In theorie wel, maar het verschil is niet zo groot. Noten zijn al kneitervet en nemen bij het branden niet echt wat extra op, dat zout is veel belangrijker om te ontlopen.

[...]

Pinda's zijn geen noten. :+

Paranoten of macadamia's zijn ook lekker, maar die laatste wel minder goed qua verhoudingen. :P
Macademia moet je ook niet teveel eten ivm side-effects.

--edit-- excuus. In de war met paranoten.

[ Voor 4% gewijzigd door PdeBie op 20-04-2023 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
@PdeBie wat voor bijwerkingen doel je op?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Seleenvergiftiging denk ik.
Met link: https://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/seleen.aspx

[ Voor 15% gewijzigd door True op 20-04-2023 20:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Mijn post was nog van voor zijn ninja-edit. Ik ken geen bijwerkingen van macadamia. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
Dat ja. Maar dat is dus met paranoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Gonadan schreef op donderdag 20 april 2023 @ 20:28:
Mijn post was nog van voor zijn ninja-edit. Ik ken geen bijwerkingen van macadamia. :+
Je wordt er wel heel dik van, maar dat is pas als je er een kilootje per dag van eet. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
Ik raakte van paranoten overigens enorm aan de sch*t :+

Hou het nu op amandelen (ongezouten uiteraard)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
True schreef op donderdag 20 april 2023 @ 20:29:
Je wordt er wel heel dik van, maar dat is pas als je er een kilootje per dag van eet. :+
Dat schijnt ook met pinda's te kunnen. :+

Maar inderdaad, noten kan ik me aardig aan vergrijpen dus moet ik op letten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Hackus schreef op donderdag 20 april 2023 @ 18:07:
[...]

Niet te hard kloppen, anders wordt ie blauw

Piriformis syndroom ook al mee gelopen. rustig doorgaan met trainen en massage helpt, dry needling niet.
rare oefeningen van fysio ook niet.
Klopt, merk dat een langzame SLDL of RDL enorm oplucht en stretchen ook. Dag erna amper pijn aan de linkerzijde.

Kan alleen linker been moeilijk strekken als ik recht op zit, toch nog hernia waarschijnlijk. Over week of 4 terug aan de Yin yoga, zal erg goed gaan doen.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 30-05 19:02
Hallo allemaal,

Ik heb een weekje mijn voeding bijgehouden om te kijken wat ik nog kan verbeteren. Ik weet alleen niet precies hoeveel calorien of wat voor macro's ik zou moeten hebben. Ik hoopte dat jullie mij hier wat advies in kunnen geven. Ik ga 4-5 keer per week naar de gym, en pak elke dag andere spiergroep. Chest + bicep, Rug + Tricep, Benen, Schouders + onderarmen + buik.
Ik weeg 67kg, ben 179cm. Ik probeer groter en sterker te worden.

Ik hoor graag van jullie! Zie screenshots.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vnA6b9kH_zlRA5Fm6w2MPrgyqqQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XoU6VLvOuTIuGsmEpk7ZFXyK.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DKM9lmPDYii7wFsAYKI1FjYT5Os=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0Dvug5J1PibcDNl1uTd0AAO7.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G6HscLtBmgo2H0CBZ7qwwWIX0Q8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LFkydMLDFBgwAhVApmCP1Nc3.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R-LCWiM-srXUM6hAs76AF1cC35U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/naMEkSHHOngN6cSIOml8336E.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rPsdVrQW8cVLoGBc19PjYI05OGs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qYiZLhKalNN9cEde9no2Q2lk.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qk6CVS0UGa5XvwqooKV1QL9IBGY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WgrQNPpBU0mTO6Wz1uLOlK7z.png?f=fotoalbum_large

When nothing goes right, go left

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@ItsCrewz zo moeilijk is het niet, heb ik je dacht ik al vaker gezegd.

Kom je niet aan, eet je ~200kcals meer dan nu per dag. Wil je afvallen eet je minder. Aankomen en afvallen is ideaal bij ~400gram per week. Je kunt de kcals dus naar wens aanpassen.

1.79m en aankomen is
~100g vet
160g eiwit en de rest carbs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
ItsCrewz schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 17:59:
Ik heb een weekje mijn voeding bijgehouden om te kijken wat ik nog kan verbeteren. Ik weet alleen niet precies hoeveel calorien of wat voor macro's ik zou moeten hebben. Ik hoopte dat jullie mij hier wat advies in kunnen geven. Ik ga 4-5 keer per week naar de gym, en pak elke dag andere spiergroep. Chest + bicep, Rug + Tricep, Benen, Schouders + onderarmen + buik.
Als je wilt aankomen moet je meer eten dan je doet, zo moeilijk is het toch niet?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-05 23:11
joepP schreef op maandag 24 april 2023 @ 16:39:
[...]

Als je wilt aankomen moet je meer eten dan je doet, zo moeilijk is het toch niet?
Dat is deze al 100 keer verteld en weegt nog steeds net zo weinig…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hubanl
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 29-05 21:35
Hallo allemaal,

Ik hoor graag van jullie! Zie screenshots.
Precies dezelfde vraag stelde je ook in december en zo te zien ben je in de tussentijd niks aangekomen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EmQAZaRXriLLUiPk12qDc8PRons=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K65JyNaQ3NIxX0WhzjE9Qj4g.jpg?f=fotoalbum_large

Je krijgt elke keer dezelfde tips 'meer eten!'. Dus wat wil je precies horen, want het lijkt erop dat je de vorige tips niet hebt opgevolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

"Het moet met de paplepel erin gegoten worden."

Kom je wel van aan.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hallo allemaal,

Vul je gegevens in op ChatGPT, wat je wil bereiken en hoe je dat wil zien. Echt veel makkelijker dan dit gaat het m niet worden.

Je leeftijd is een inschatting.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p6JQbBYyu1ogrRIp9errE7SXYW4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1SA5Dl5EJzFYRjMssSDo8Tx0.png?f=fotoalbum_large

En nee dit hoeft niet direct te werken, je hebt een richtlijn en op basis van testen(wegen, aanpassingen in je macro’s etc) schaaf je bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
Gewoon veel vreten. Macro’s is echt onzin voor iemand van 67 kg. Elke dag drie liter volle melk en alles vreten wat je kan. Keihard trainen voor een jaar en dan zie je er echt noet meer uit als een muisje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dat is maar wat je belangrijk vindt. In essentie zijn macro’s voor iedereen belangrijk. Weten waarmee je bezig bent is naar mijn mening wél belangrijk, dan krijg je ook niet meer van dit soort vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
Iemand die al twee jaar over macro’s zeurt en nog steeds 67kg weegt kan macro’s beter volledig negeren…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 30-05 19:02
WasBak schreef op maandag 24 april 2023 @ 18:45:
[...]

Vul je gegevens in op ChatGPT, wat je wil bereiken en hoe je dat wil zien. Echt veel makkelijker dan dit gaat het m niet worden.

Je leeftijd is een inschatting.

[Afbeelding]

En nee dit hoeft niet direct te werken, je hebt een richtlijn en op basis van testen(wegen, aanpassingen in je macro’s etc) schaaf je bij.
Leeftijd heb je goed geschat. Ik probeer sinds de vorige keer dat ik dit gevraagd heb al meer te eten. Zo neem ik in de middag ipv 2 boterhammen, 4, heb tip opgevuld om Volle Chocomel te drinken om te wennen aan de calorien. En neem nu elke dag noten en een banaan. En ik schep meer op wanneer dit mogelijk is bij het avondeten. Ik had wel gedacht dat ik hiermee zou aankomen, maar nog niet dus.

Ik had dit ook ingevuld in ChatGPT, maar wou het toch liever van een echt persoon horen aangezien ik ChatGPT niet volledig vertrouw, aangezien de informatie ook misleidend kan zijn.

Daarom dacht ik dat er misschien iets mis was met mijn macro's, vandaar dat ik deze gedeeld heb. Ik probeer niet jullie tijd te verdoen door telkens dezelfde vraag te stellen, excuses hiervoor. Soms zoek ik naar "Magische middeltjes" die mij sneller bij het doel brengen. Maar soms is het gewoon heel simpel, in dit geval "Veel meer eten". Slechte eigenschap van mij waar ik aan probeer te werken |:(

[ Voor 6% gewijzigd door ItsCrewz op 24-04-2023 20:13 ]

When nothing goes right, go left

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-05 16:21

Typhone

Who Dares Wins

Hoe train jij überhaupt? Als je serieus aan het beesten bent dan zet 4 boterhammetjes met volle chocomel en iets extra's opscheppen bij het avondeten geen zoden aan de dijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Misschien helpt iemand dit, wel weinig koolhydraten vergeleken met vet/eiwitten.

Train 4x per week 90-120 minuten per keer. Sinds een dikke week terug geswitcht naar 3x per week, om de dag. Ouder, herstel moeilijker, etc.

1.91, 108/109kg met een 13%

Maaltijd 1:
3 eieren met 150gram roerbakgroente
2 waldkorn crackers met 50 gram runderrookvlees/kipfilet
2 volkoren beschuit met beetje pindakaas
(Met crackers/beschuit vind maag fijner)

Maaltijd 2:
250gram skyr
40-50gram jordan granola
75-100gram blauwe bessen

Maaltijd 3:
Eiwit pannenkoek met stroop zonder toegevoegde suikers etc. ( 50% water 50% lactose vrije melk met havermout en eiwitten)
Banaan

Maaltijd 4: (voor workout)
250ml lactose vrije melk
50 gram fijne havermout
Beetje kaneel

Whey shake met creatine, citruline, beta alanine en zout

Maaltijd 5: (na workout)
Whey shake met essential bcaa
Avond eten (vers, gezond, niet afgewogen. 1x per week friet/pizza of airfryer.)

Maaltijd 6:
Paar lepels skyr voor slapen gaan.

In winter voeg ik toe:
Havermout aan shakes
Noten
Meer skyr en meer jordan granola
Meer avond eten
Gewicht stijgt dan 4-6kg

Toekomst: shakes weg laten en opvullen met whole foods.

[ Voor 6% gewijzigd door Capo op 24-04-2023 21:45 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Grappig hoe onze maaltijden zo verschillen Capo :)

Ik hou veelal vast aan het 'klassieke' krachtvoer kip en rijst.
Het komt ongeveer op het volgende weer:
Ontbijt: 95g havermout, 300ml magere yoghurt, 30g noten, lepeltje chiazaad.
Tijdens het gymmen een banaan en een whey shake.
Lunch 1: 60g zilvervliesrijst, 100g kippendij, 125g spinazie.
Lunch 2: 60g zilvervliesrijst, 100g kippendij, 125 spinazie (ik kook 6 porties tegelijk)
Diner: 100g zilvervliesrijst, 200g vlees of vis, één of een halve broccoli.
Avond: Caseïne shake.
Dagelijks een peer en een (tros of Roma) tomaat.

Tijdens een bulk schroef ik de rijst/havermout omhoog en gooi ik er rijstwafels pindakaas bij, in een cut schroef ik de kh (soms flink) omlaag.

[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 25-04-2023 09:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Inderdaad goed om te zien !

Ik heb de rijst periode 2x een jaar of 3 volgehouden. Tas met eten meeslepen naar pretpark etc.

Pannekoek kan ik droog meenemen of 2 en zo eea afwisselen. Ik probeer ieder jaar af te wisselen tegenwoordig. Afgelopen jaar veel met muscle
Meal gedaan in de avonden. Was echt top.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Ik hou het al een jaar of 15 vol op deze manier. Destijds (periode 2007-2012 ongeveer) veel tijd gestopt in het uitrekenen, afwegen, bijhouden enz en het bevalt nog steeds. Uiteraard wordt er ook wel eens afgewisseld met aardappelschijfjes, andere groenten, lekker grote uitsmijters, pannenkoeken, pasta of iets dergelijks. Het moet immers wel leuk blijven.

Alles afwegen doe ik nog steeds bij elke maaltijd. Calorieën tel ik zeker 10 jaar niet meer; alles gaat op gevoel met de weegschaal maar vooral de spiegel als graadmeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Op YouTube deze playlist gevonden “Mike Mentzer’s HIT”
https://youtube.com/playlist?list=PL7D6AF353F702CB78

Ik voel de pijn van die bodybuilder gewoon :p
Maar wat is Mike Mentzer een genot om naar te luisteren zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Superkiwi schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 10:14:
Ik hou het al een jaar of 15 vol op deze manier. Destijds (periode 2007-2012 ongeveer) veel tijd gestopt in het uitrekenen, afwegen, bijhouden enz en het bevalt nog steeds. Uiteraard wordt er ook wel eens afgewisseld met aardappelschijfjes, andere groenten, lekker grote uitsmijters, pannenkoeken, pasta of iets dergelijks. Het moet immers wel leuk blijven.

Alles afwegen doe ik nog steeds bij elke maaltijd. Calorieën tel ik zeker 10 jaar niet meer; alles gaat op gevoel met de weegschaal maar vooral de spiegel als graadmeter.
Heel herkenbaar. Eenmaal alles uitrekenen en daar kun je op zicht en gevoel verder.

Ik calculeer iedere paar jaar even opnieuw als ik meerdere wijzigingen maak. Vorig jaar veel gebruik gemaakt van de muscle meal maaltijden voor de avond en mijn tijd in Amerika was ook weer alles omgooien. Toen ook gestopt met rijst en kip.

We zitten erin for the long run. Consistentie is alles.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik zit op ~3800Kcals ED. ~75g vet, ~ 220g eiwit, aanvullend met koolhydraten. (55j,1.74m 89kg, 11%)
naturel met 23nmol/L Test op mijn leeftijd ! wanneer ik merk dat ik wat te vet wordt gaat er 300Kcals af.
Pas nog overwogen om Masters wedstrijd te doen, maar zonder gebruik red je het niet daar. (zonder discussie over gebruik te willen aangaan !)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Gisteren 60kg op de inclined bench press gedaan. Dit voelde als een mijlpaal. Daarna nog met behulp van een maatje 70kg gedaan. Hier viel het op de laatste press even stil maar met behulp van dezelfde maat toch omhoog gekregen. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Oyster schreef op donderdag 27 april 2023 @ 16:47:
Gisteren 60kg op de inclined bench press gedaan. Dit voelde als een mijlpaal. Daarna nog met behulp van een maatje 70kg gedaan. Hier viel het op de laatste press even stil maar met behulp van dezelfde maat toch omhoog gekregen. :)
Netjes. een spotter kan je prestatie echt helpen verbeteren, vaak alleen al voor het gevoel dat er iemand achter staat en of je aanmoedigt. van belang is wel dat de hulp niet teveel is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Hackus schreef op donderdag 27 april 2023 @ 14:46:
Ik zit op ~3800Kcals ED. ~75g vet, ~ 220g eiwit, aanvullend met koolhydraten. (55j,1.74m 89kg, 11%)
naturel met 23nmol/L Test op mijn leeftijd ! wanneer ik merk dat ik wat te vet wordt gaat er 300Kcals af.
Pas nog overwogen om Masters wedstrijd te doen, maar zonder gebruik red je het niet daar. (zonder discussie over gebruik te willen aangaan !)
Netjes hoor. Wat masters kan ik je bevestigen dat het zo is. Echt voor jezelf doen, krijg je van mij wel een beker en een medaille als 1e plek natural master.

Ik moet ook mijn test levels eens laten meten. Ben wel benieuwd. Laatste keer is 20 jaar geleden denk ik bij sportkeuring ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Capo schreef op donderdag 27 april 2023 @ 17:45:
[...]

Netjes hoor. Wat masters kan ik je bevestigen dat het zo is. Echt voor jezelf doen, krijg je van mij wel een beker en een medaille als 1e plek natural master.

Ik moet ook mijn test levels eens laten meten. Ben wel benieuwd. Laatste keer is 20 jaar geleden denk ik bij sportkeuring ofzo.
Op mijn leeftijd moest dat medisch, zo ook PSA-waarde(prostaat).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-05 15:10
https://youtube.com/shorts/-3RraXuf-8Y?feature=share

Ja ja de eerste push-ups 3x3 lichaamsgewicht 117kg.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-05 16:48

Vuvuzela

My spire is forming

Bij Myprotein 5kg whey voor 62 euro. met code MICHA. Ze zijn weer een code vergeten aan te passen deze geeft nu nog de 38% korting, de andere codes geven 10 nu tijdens de ""sale""..

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 11:26
Top man!

Als ik het goed heb blijf je redelijk lang steken op hetzelfde lichaamsgewicht? Ik weet niet precies hoe lang je bent, maar voor je algehele gezondheid (en ook je prestaties met bodyweight zaken) zou het goed zijn om daar ondertussen wat meer focus op te leggen denk ik.

Als je daar echt op vastloopt kan een goede (sport)dietist je denk ik goed op weg helpen. Succes en respect dat je de discipline blijft laten zien om te sporten en bewegen. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-05 21:31

Grudgie

PSN: Grudgie7

Zit nu een goeie maand in mijn cut fase en gaat tot nu toe erg lekker.
Ondertussen word ik nog steeds sterker. Heb zelfs vandaag mijn bench press PR verbroken. :)

Cut
Start gewicht: 62.5 kg

Gewicht:
3 apr. - 9 apr. 2023: 62.3 kg (-0.3 kg)
10 apr. - 16 apr. 2023: 61.8 kg (-0.5 kg)
17 apr. - 23 apr. 2023: 61.4 kg (-0.4 kg)
24 apr - 30 apr. 2023: 61.6 kg (+0.2 kg)

Calories:
3 apr. - 9 apr. 2023: 2496
10 apr.- 16 apr. 2023: 2481
17 apr. - 23 apr. 2023: 2467
24 apr. - 30 apr. 2023: 2501

Training van vandaag.

Bench Press (Barbell)
1 72.5 kg x 6 reps
2 72.5 kg x 5 reps
3 72.5 kg x 5 reps

Bent Over Row (Barbell)
1 70 kg x 10 reps
2 70 kg x 10 reps
3 70 kg x 10 reps

Incline Bench Press (Dumbbell)
1 22 kg x 12 reps
2 22 kg x 11 reps
3 22 kg x 6 reps

Lat Pulldown (Cable)
1 60 kg x 8 reps
2 60 kg x 8 reps
3 60 kg x 8 reps

Tricep Pushdown
1 40 kg x 10 reps
2 40 kg x 10 reps
3 40 kg x 8 reps

EZ Bar Curl
1 20 kg x 12 reps
2 20 kg x 12 reps
3 20 kg x 12 reps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-05 11:31
Vuvuzela schreef op maandag 1 mei 2023 @ 22:45:
Bij Myprotein 5kg whey voor 62 euro. met code MICHA. Ze zijn weer een code vergeten aan te passen deze geeft nu nog de 38% korting, de andere codes geven 10 nu tijdens de ""sale""..
Ik kom op 86 nog wat met 38% korting, als nog een goede deal in deze tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoht93
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:47
Mensen ervaring met kleine squad races gemonteerd aan de muur? Ben aan het kijken om in mijn nieuwe huis een sport kamer in te richten en zou graag een klein squad rack willen. De beoogde kamer is vrij lang en smal met schuine wanden. In het midden van de lange wanden heb ik vrij veel hoogte tot mijn beschikking.
Wil iets wat levenslang mee kan gaan en nog lang accessoires voor te krijgen is. De rogue R-3W zou een optie kunnen zijn wel wat duurder vergeleken met andere opties maar wel robuust. De muur stringer lijkt me niet nodig gezien de zware betonnen muren. Iemand ervaring met dit soort racks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-05 15:10
Requiem19 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 08:19:
[...]

Top man!

Als ik het goed heb blijf je redelijk lang steken op hetzelfde lichaamsgewicht? Ik weet niet precies hoe lang je bent, maar voor je algehele gezondheid (en ook je prestaties met bodyweight zaken) zou het goed zijn om daar ondertussen wat meer focus op te leggen denk ik.

Als je daar echt op vastloopt kan een goede (sport)dietist je denk ik goed op weg helpen. Succes en respect dat je de discipline blijft laten zien om te sporten en bewegen. _/-\o_
Blijf inderdaad steken rondom die 117kg. Ben 198

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Samoht93 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 19:32:
Mensen ervaring met kleine squad races gemonteerd aan de muur? Ben aan het kijken om in mijn nieuwe huis een sport kamer in te richten en zou graag een klein squad rack willen. De beoogde kamer is vrij lang en smal met schuine wanden. In het midden van de lange wanden heb ik vrij veel hoogte tot mijn beschikking.
Wil iets wat levenslang mee kan gaan en nog lang accessoires voor te krijgen is. De rogue R-3W zou een optie kunnen zijn wel wat duurder vergeleken met andere opties maar wel robuust. De muur stringer lijkt me niet nodig gezien de zware betonnen muren. Iemand ervaring met dit soort racks?
Ik heb de: ATX POWER RACK PRX-655 met een ATX LAT PULLEY OPTION LTO-650 - PLATE LOADED. Ik heb de ruimte en blij met het feit dat ik niet voor een wallmount squad rack gegaan ben. Overigens betwijfel ik in welke hoedanigheid je dat inklappen echt zult gaan gebruiken. Je moet immers je plates en en je bar ook ergens kwijt. Mijn plates hangen aan het rek en de bar hangt er leeg ook op.
Ik zou ook absoluut gaan kijken naar spotter arms met squats. Ik zou nooit all-out kunnen gaan (mentaal) zonder een spotter of de veiligheid dat ik mijzelf niet verwond mocht ik het niet redden.

Geen ervaring over het monteren aan de muur, maar het lijkt een Amerikaans bedrijf waar ze veelal gipsen wandjes hebben. Mij lijkt dan inderdaad ook dat onze Hollandsche degelijke woningen prima stevig zijn zonder die extreme montage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoht93
Opzich ben ik de vouw optie ook niet nodig en was al van plan de spotter arms erbij te kopen.
Volledig rack wordt qua diepte een beetje lastig, vanwege de hoogte moet ik hem in het midden van de kamer zetten. De wall mount was met name vanwege compactheid, meteen een pull up stang en een stevige positie om bands aan te maken.
In vorige huis gebruikte ik nog weleens zo'n ding die je achter de deur kan doen, maar dat wil ik in mijn eigen huis eigenlijk niet doen. ;)

Een wall mount rack van ATX die niet vouwbaar is en inc spotter arms kan ook nog wel een goede optie zijn. Zal iedergeval nog wel iets goedkoper zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Samoht93 op 03-05-2023 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Samoht93 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 15:14:
Opzich ben ik de vouw optie ook niet nodig en was al van plan de spotter arms erbij te kopen.
Volledig rack wordt qua diepte een beetje lastig, vanwege de hoogte moet ik hem in het midden van de kamer zetten. De wall mount was met name vanwege compactheid, meteen een pull up stang en een stevige positie om bands aan te maken.
In vorige huis gebruikte ik nog weleens zo'n ding die je achter de deur kan doen, maar dat wil ik in mijn eigen huis eigenlijk niet doen. ;)

Een wall mount rack van ATX die niet vouwbaar is en inc spotter arms kan ook nog wel een goede optie zijn. Zal iedergeval nog wel iets goedkoper zijn.
Toen ik gisteren zocht welke ik ook al weer had kwam ik ook een verlaagde versie van ATX tegen voor lagere plafonds, misschien dat dat wat is voor je? Die kun je 'pre-orderen' :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Als je de ruimte hebt zou ik ook wel investeren in een goed power rack.

Ons souterrain heeft een laag plafond dus wij hebben de lagere versie gekozen:

https://www.fitness-seller.nl/atx-power-rack-prx-610/

nog steeds een hele fijne investering.

Ben over het algemeen van mening, en dat geldt ook voor fitness spullen, zeker als je er veel/vaak/intensief en langer gebruik van gaat maken: buy once, cry once.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoht93
Verlaagde zag ik ook idd. Opzich is hoogte geen issue alleen wel als ik hem in een hoek wil zetten. Kamer is 6x2m en hoogte loopt vanaf 1.90 tm 4m. In het midden dus hoogte genoeg. Alleen dan blokkeer je de rest van de kamer gezien die maar 2m breed is. Vandaar dat ik zta te kijken naar een wall mount, die zijn wat minder diep. Met spotter arms heb je wel weer water diepte maar die kunnen eraf.
Zal even kijken of ik een tekening kan maken.

Beetje hoogte is wel fijn ivm pull ups, in mijn oude appartement had ik een pull up stang aan de muur gemaakt alleen kon die niet zo hoog zitten, dus kon je niet helemaal uithangen met benen gestrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Samoht93 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 16:24:
Verlaagde zag ik ook idd. Opzich is hoogte geen issue alleen wel als ik hem in een hoek wil zetten. Kamer is 6x2m en hoogte loopt vanaf 1.90 tm 4m. In het midden dus hoogte genoeg. Alleen dan blokkeer je de rest van de kamer gezien die maar 2m breed is. Vandaar dat ik zta te kijken naar een wall mount, die zijn wat minder diep. Met spotter arms heb je wel weer water diepte maar die kunnen eraf.
Zal even kijken of ik een tekening kan maken.

Beetje hoogte is wel fijn ivm pull ups, in mijn oude appartement had ik een pull up stang aan de muur gemaakt alleen kon die niet zo hoog zitten, dus kon je niet helemaal uithangen met benen gestrekt.
Zie bijv deze afbeelding: https://www.fitness-selle.../atx-prx-610-detail01.jpg de poten zijn dieper dan de bovenkant v.h. rek. Dus kom je waarschijnlijk nog uit ook als je 'm tegen de muur wilt zetten. En je op 20/25cm afstand (wanneer de bovenkant v.h. rek begint) al de ruimte in de hoogte zult hebben.
edit: maar deze safety pins ga je waarschijnlijk niet loskrijgen als je 'm niet over de lengte v.d. kamer plaatst.

[ Voor 4% gewijzigd door True op 03-05-2023 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05 17:54

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

ItsCrewz schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 20:47:
[...]

Heb ik geprobeerd, geeft toch minder effect dan pre-workout. Zitten ook nog andere stoffen in pre-workout die je dan niet hebt met een caffeine pilletje.
Ik boks nu ongeveer 18 maand en wil ook wel eens een pre workout proberen. Heb een vrij hoge cafeïne tolerantie opgebouwd onderhand. Is er iets wat je zou aanraden?

Generieke vraag, wat is een goed product om te nemen na het boksen voor herstel etc? Ik neem nu gewoon bakje kwark met wat fruit maar weet niet of dat overhand voldoende is.

[ Voor 16% gewijzigd door MrVegeta op 05-05-2023 10:45 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

MrVegeta schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 10:42:
[...]

Ik boks nu ongeveer 18 maand en wil ook wel eens een pre workout proberen. Heb een vrij hoge cafeïne tolerantie opgebouwd onderhand. Is er iets wat je zou aanraden?

Generieke vraag, wat is een goed product om te nemen na het boksen voor herstel etc? Ik neem nu gewoon bakje kwark met wat fruit maar weet niet of dat overhand voldoende is.
Kan je niet beter een eiwit shake nemen voor de wat snellere opnamen van eiwitten en bakje kwark nemen voor het slapen gaan. Wat fruit als in een banaan ofzo is altijd goed na een training. Eventueel schep havermout ofzo erbij voor de carbs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
Banaantje na boksen is voldoende. Is toch alleen cardio en geen kracht. Vooral je koolhydraten hebben dan wat aanvulling nodig, zeker als je laat traint en niet de hele nacht wakker wil liggen :)

Eiwitshakeje kan, maar is eigenlijk pas nodig wanneer je echt zwaar en vaak traint. Normaal sporten en cardio haal je genoeg uit de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05 17:54

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Johan Bogle schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 11:19:
Banaantje na boksen is voldoende. Is toch alleen cardio en geen kracht. Vooral je koolhydraten hebben dan wat aanvulling nodig, zeker als je laat traint en niet de hele nacht wakker wil liggen :)

Eiwitshakeje kan, maar is eigenlijk pas nodig wanneer je echt zwaar en vaak traint. Normaal sporten en cardio haal je genoeg uit de voeding.
Het is HIT maar ook veel planken, opdrukken, buikspieren. Doe ook bokszaktraining waarbij de benen veel worden getraind met squads, lunges, jumping jacks, burpees. Ik zou het niet enkel als cardio omschrijven. Maar op zich zit ook niet heel erg om een post workout, daar voldoet mijn huidige dieet wel aan. Train nu 3x in de week.

Pre workout zou wel fijn zijn voor wat extra boost.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
MrVegeta schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 11:56:
[...]

Het is HIT maar ook veel planken, opdrukken, buikspieren. Doe ook bokszaktraining waarbij de benen veel worden getraind met squads, lunges, jumping jacks, burpees. Ik zou het niet enkel als cardio omschrijven. Maar op zich zit ook niet heel erg om een post workout, daar voldoet mijn huidige dieet wel aan. Train nu 3x in de week.

Pre workout zou wel fijn zijn voor wat extra boost.
Dat soort Bodyweight oefeningen zijn echt meer cardio en 3x per week is niet zo intens dat je supplementen nodig hebt. Kan wel natuurlijk. Eiwitshakie met wat creatine kan weinig kwaad en pre-workout ben ik persoonlijk geen fan van ivm gezondheidsrisico’s, maar ook dat kan relatief weinig kwaad zolang het met mate is. Verwacht er alleen geen wonderen van wat betreft resultaten.

Voor mij werd eiwitten pas echt een ding bij 4-6 keer per week krachttraining. Nu (kick)boks ik vier keer per week en doe af en toe nog een krachttrainingkje en heb ik het niet meer ‘nodig’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Johan Bogle schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 12:08:
[...]
Dat soort Bodyweight oefeningen zijn echt meer cardio en 3x per week is niet zo intens dat je supplementen nodig hebt. Kan wel natuurlijk. Eiwitshakie met wat creatine kan weinig kwaad en pre-workout ben ik persoonlijk geen fan van ivm gezondheidsrisico’s, maar ook dat kan relatief weinig kwaad zolang het met mate is. Verwacht er alleen geen wonderen van wat betreft resultaten.

Voor mij werd eiwitten pas echt een ding bij 4-6 keer per week krachttraining. Nu (kick)boks ik vier keer per week en doe af en toe nog een krachttrainingkje en heb ik het niet meer ‘nodig’.
Creatine met HIIT en/of cardio, no thanks. Heerlijk man, pomp in je bovenbenen als je net 5 minuten bezig ben.
Van zou ik ver ver wegblijven met dit soort workouts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
True schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 12:12:
[...]

Creatine met HIIT en/of cardio, no thanks. Heerlijk man, pomp in je bovenbenen als je net 5 minuten bezig ben.
Ik raad het ook niet aan, maar kwaad kan het niet en ik betwijfel dat je trainingen er slechter door gaan. Misschien dat je iets meer vocht vasthoudt en wat zwaarder wordt, maar voor korte en snelle krachtexplosies zoals boksen kan het wel wat toevoegen. Die ‘pomp’ in je benen na vijf minuten is niet iets wat ik herken van creatine. Wellicht reageer jij er anders op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Johan Bogle schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 12:17:
[...]
Ik raad het ook niet aan, maar kwaad kan het niet en ik betwijfel dat je trainingen er slechter door gaan. Misschien dat je iets meer vocht vasthoudt en wat zwaarder wordt, maar voor korte en snelle krachtexplosies zoals boksen kan het wel wat toevoegen. Die ‘pomp’ in je benen na vijf minuten is niet iets wat ik herken van creatine. Wellicht reageer jij er anders op.
Ik dacht dat het een algemeen gegeven was dat creatine bij iedereen de 'pomp' verhoogt/verbetert. Ik zou eerder denken dat je te laag in de dosering zit als je dat niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:25
True schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 12:12:
[...]

Wacht even. 1 van de belangrijkste resultaten van de werking van creatine is dat het je lichaam helpt tijdens hoge intensiteit trainingen. Dus juist net HITT, sprinten, eigenlijk alle momenten van korte explosies van snelheid en kracht. Dus voetbal, atletiek etc. En ja ook bij hoge intensiteit kracht training en powerlifting. Het helpt leveren van energie en dus hoe lang je iets ook op hoog niveau kan volhouden. (Daar kwam initieel het hele idee vandaan. Je kan langer en dieper gaan in de gym en dus maak je meer gains, geholpen met boost van herstel )

Maar de meeste die ik in mijn sportschool zie komen nooit in de buurt van dat niveau van inspanning .
En ja het helpt ook herstel spieren en groeien etc. Maar voornaamste voordeel is eerder genoemde.

Dus ben je triathlon atleet, mega cardio bunny, vlam jij 5x per week in de HITT class of vernietig jij graag WOD's bij CrossFit. Dan juist net is creatine voor jou.

[ Voor 6% gewijzigd door Skybullet op 10-05-2023 15:04 ]

7800X3D - B650E Aorus Master - 32GB 6000Mhz - 4090 FE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Skybullet schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 14:55:
[...]

Wacht even. 1 van de belangrijkste resultaten van de werking van creatine is dat het je lichaam helpt tijdens hoge intensiteit trainingen. Dus juist net HITT, sprinten, eigenlijk alle momenten van korte explosies van snelheid en kracht. Dus voetbal, atletiek etc. En ja ook bij hoge intensiteit kracht training en powerlifting. Het helpt leveren van energie en dus hoe lang je iets ook op hoog niveau kan volhouden. (Daar kwam initieel het hele idee vandaan. Je kan langer en dieper gaan in de gym en dus maak je meer gains, geholpen met boost van herstel )

Maar de meeste die ik in mijn sportschool zie komen nooit in de buurt van dat niveau van inspanning .
En ja het helpt ook herstel spieren en groeien etc. Maar voornaamste voordeel is eerder genoemde.

Dus ben je triathlon atleet, mega cardio bunny, vlam jij 5x per week in de HITT class of vernietig jij graag WOD's bij CrossFit. Dan juist net is creatine voor jou.
Creatine helpt bij o.a. kracht en herstel van zeer korte interval trainingen. Mijn ervaring met HIIT is dat dit langer duurt dan een fitness set. Het helpt sowieso in mindere mate voor hardlopen en o.a. zwemmen en helpt beter bij krachtoefeningen. Ik ben al helemaal geen fan van gedwongen snel uitvoeren van krachtoefeningen (kuch crossfit).
Ik zie dus eigenlijk niet zo goed in dat creatine echt veel toegevoegde waarde biedt bij triathlon, cardio of HITT anders dan de eerste 1,5 tot 2 minuten. Hiernaast krijg ik en anderen in mijn kringen duidelijk meer pomp bij gebruik van creatine en mijn ervaring is dat dat juist niet prettig is als je meer, langer of vaker oefeningen wilt uitvoeren (zeer frequent herhaalde en met hoge intervallen (korte tussenpozen)).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Eiwitshake en Creatine is een blijvend modeverschijnsel. Bijna iedereen die ineens iets aan sport doet heeft dit op het aanrecht of in keukenkastje staan tegenwoordig. Voor meer energie kun je cafeïne tablet nemen, maar zorg wel dat je dat niet meer na ~14u in de middag neemt. het kan je slaap echt wel beïnvloeden. tabletje heeft een halfwaardetijd van ~5.5u.

het beste is gewoon zonder trainen, want ook zoń tabletje af en toe kan tot verslaving leiden. Banaantje kan je voor ~30min energie geven. dat is beter voor na de inspanning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Nog steeds moeite met eten hier (bijwerking van de sertraline), dus ga actief meal preppen en zorgen dat ik meer eiwitten binnenkrijg zodat een (wat fiks) tekort me niet te veel spieren gaat kosten. De biefstuk, garnalen en picanha liggen al in de vriezer, :9

Ik at vooral veel waar ik op een goed moment trek in had, niet altijd ideaal omdat dat vaak carbs zijn en daar voel ik me niet zo jofel bij. Wel vind ik bananen ideaal als fruit, ook altijd even eentje weghappen na de training, toch 2 stuks per dag naar binnen werken. Groenteboer zal ook wel denken, die griet die elke week 2 flinke trossen haalt..yep :+

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

2Dutch schreef op zondag 14 mei 2023 @ 15:51:
Nog steeds moeite met eten hier (bijwerking van de sertraline), dus ga actief meal preppen en zorgen dat ik meer eiwitten binnenkrijg zodat een (wat fiks) tekort me niet te veel spieren gaat kosten. De biefstuk, garnalen en picanha liggen al in de vriezer, :9

Ik at vooral veel waar ik op een goed moment trek in had, niet altijd ideaal omdat dat vaak carbs zijn en daar voel ik me niet zo jofel bij. Wel vind ik bananen ideaal als fruit, ook altijd even eentje weghappen na de training, toch 2 stuks per dag naar binnen werken. Groenteboer zal ook wel denken, die griet die elke week 2 flinke trossen haalt..yep :+
Beter bananen dan leverworst :+
Misschien teveel privé, maar is er een mogelijkheid om je AD af te bouwen binnenkort ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Hackus schreef op zondag 14 mei 2023 @ 15:59:
Beter bananen dan leverworst :+
Misschien teveel privé, maar is er een mogelijkheid om je AD af te bouwen binnenkort ?
Leverworst..ik blijf dat kindervoer vinden, of van die typische NLD stokjes met augurk en kaas op verjaardagen van je oma :+ Overigens is een bakje hüttenkäse na het sporten ook lekker :9

Ben er bewust zo open mogelijk over: als iemand wat aan mijn ervaringen heeft is dat fijn, ik heb zelf ook veel opgestoken van andermans ervaringen. Het heeft vaak veel effect op je (sport)leven en er zijn veel vooroordelen. Voor de volledigheid: ik slik de meds voor een "overige angststoornis" en geen depressie, ik vermoed dat dat wel wat invloed kan hebben op hoe lang je er aan vast zit.

Er werd meteen bij het starten gezegd dat ik er sowieso wel 6 - 9 maanden aan 'vast zit', en ben pas medio maart begonnen dus ik ben nog wel even zoet. De gehele cutperiode zo te zien :+

-update-
Kreeg door dat ik of deze herfst en anders van het voorjaar mogelijk kan gaan afbouwen. Je moet zo'n 6 maanden 'stabiel' zijn. In de winter stoppen wordt afgeraden, dat is sowieso een uh, depressief jaargetijde ;)

[ Voor 11% gewijzigd door 2Dutch op 15-05-2023 12:12 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
Ligt het aan mij of zie je tegenwoordig niemand meer met een simpel schriftje en een pen in de sportschool lopen? Zijn er handige apps om je prog. overload mee bij te houden en ben ik de vreemde eend in de bijt?

Of is het niet stoer genoeg? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-05 18:37

jacobras

Developer

PdeBie schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:17:
Ligt het aan mij of zie je tegenwoordig niemand meer met een simpel schriftje en een pen in de sportschool lopen? Zijn er handige apps om je prog. overload mee bij te houden en ben ik de vreemde eend in de bijt?

A6-formaat boekje hier, met een creditcardformaat timer op de voorkant gelijmd zodat ik consistente rustperiodes neem :9 Telefoon logeert in kluisje zodat ik me goed kan focusen.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik gebruik al jaren deze: https://play.google.com/s....github.jamesgay.fitnotes en die werkt echt heel goed. Enige wat ik jammer vind is dat het wat lastig is om nieuwe workouts in te voeren (iets wat je nog nooit gedaan hebt althans), maar als die er eenmaal aan toegevoegd is, kun je die gemakkelijk weer toevoegen aan een nieuwe workout (andere dag). Met enkele clicks heb je dan een nieuwe set toegevoegd met X-gewicht en Y-reps.
Heeft ook een optie voor een handige (automatische)timer die begint nadat je een nieuwe set invoert zodat je na Z-seconden een wekkertje hebt (niet lomp in de sportschool) zodat je weer met de volgende set kan beginnen.

p.s. ik heb ook al jaren de betaalde variant voor enkele euro's: https://play.google.com/s...otesapp.fitnotessupporter ik weet zo niet of ik hierdoor ook meer dingen kan of dat dit enkel reclames verwijderd (of beide??).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Heb zelf Strong in gebruik (lifetime genomen), dan kan ik op mijn watch heel simpel de reps erin gooien zonder er eerst weer mijn foon bij te pakken. In dit topic zijn al veel handige apps genoemd, probeer ze uit en bepaal wat prettig voor je werkt. Zijn ook peeps die niks loggen en gewoon gaan tot zover ze kunnen elke keer, en als jij lekker wilt schrijven in een boekkie, why not? Maak er meteen een dagboek van, kom je de rustperiodes wel door :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 11:04

Ik gebruik RepCount op mijn iphone. Echt top, zit ook een timer in die ik tussen sets gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toekan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-05 19:27

HEVY is mijn primaire app, waarin ik alles invoer. Hier heb ik ook voor betaald.
Daarnaast gebruik gebruik ik Stronglifts (na een tip uit dit forum _/-\o_ ), zodat ik ook per training progressive overload toepas. Stronglifts geeft dit aan, zodra je een training succesvol hebt afgerond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:29

Ik heb een Tweakers hardcover A5 schrift, neem alles thuis over in een spreadsheet.

Kon daardoor gisteren teruglezen dat het al meer dan een jaar geleden was dat ik had getraind op de Lat Pull machine. Mijn zoon was mee, en hij wilde die wel eens proberen (naast alle andere machines). Het was zijn 1e keer in 'The Gym' zoals hij het noemt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
2Dutch schreef op maandag 15 mei 2023 @ 12:15:
[...]

Heb zelf Strong in gebruik (lifetime genomen), dan kan ik op mijn watch heel simpel de reps erin gooien zonder er eerst weer mijn foon bij te pakken. In dit topic zijn al veel handige apps genoemd, probeer ze uit en bepaal wat prettig voor je werkt. Zijn ook peeps die niks loggen en gewoon gaan tot zover ze kunnen elke keer, en als jij lekker wilt schrijven in een boekkie, why not? Maak er meteen een dagboek van, kom je de rustperiodes wel door :P
Hier ook Strong, absolute aanrader, wel duur tegenwoordig. Heb al 703 workout gelogd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

joepP schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 16:05:
Hier ook Strong, absolute aanrader, wel duur tegenwoordig. Heb al 703 workout gelogd :)
Blij met lifetime, hopelijk geen addertjes anytime soon :P
Oef, nice, ik zit op 281 inmiddels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubanl
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 29-05 21:35

Fitnotes is ook een simpele gratis app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Hubanl schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 17:18:
[...]

Fitnotes is ook een simpele gratis app
Die heb ik toevallig gisteren gedownload om eens te proberen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O3bRjYcjiYsxXx5MKQPTifkbY04=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Eh82DH0oJoIsaKE0i8NI4ROF.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door PdeBie op 16-05-2023 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

PdeBie schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 18:26:
[...]

Die heb ik toevallig gisteren gedownload om eens te proberen :)

[Afbeelding]
FitNotes op iOS is niet dezelfde als de FitNotes op Android (welke ik aanhaalde).
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Ligt het aan mij of zie je tegenwoordig niemand meer met een simpel schriftje en een pen in de sportschool lopen?
Ik ben niet van de apps, mijn telefoon blijft thuis als ik naar de gym ga. Mocht ik in een schema zitten dan is het inderdaad het aloude boekje met pen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
@True ah handig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Weet er iemand een goede site voor whey waar het nog wel een beetje normaal geprijsd is? Of is het echt aanbieding jagen momenteel?

Mijn hemel wat een prijzen tegenwoordig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Meer eten, is de whey overbodige luxe :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Ik gebruik HEVY. Hele fijne app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
Ik gebruik ook strong, ondertussen 460 workouts gelogd.
Laatste tijd wel een irritatie punt dat de app crasht op mijn horloge maar verder een top app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:26
Grudgie schreef op zondag 21 mei 2023 @ 08:33:
Ik gebruik HEVY. Hele fijne app.
Die vind ik ook top. Vooral de records werken voor mij heel motiverend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exo81
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10:52
PdeBie schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 22:07:
Weet er iemand een goede site voor whey waar het nog wel een beetje normaal geprijsd is? Of is het echt aanbieding jagen momenteel?

Bij myprotein (https://nl.myprotein.com/) hebben ze kortingsactie van 28% op hun 'bestsellers'. Voor deze korting moet je de code "28BEST" invoeren bij afrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-05 21:05

Deze vorige week ontdekt; https://www.hsnstore.eu/b...eries/evowhey-protein-2-0
Komt van ver maar prima spul. Scheelt weinig met de XXL nutrition 4kg prijs overigens nu.

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Laatst online: 23:48

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Er is nu een actie bij XXL bezig. Je krijgt 19% korting op alles in de webshop.

Heeft iemand hier ervaring met de volgende plate houders:

https://www.fitness-seller.nl/atx-weight-plate-tree/

https://www.rogueeurope.e...-tree-2-0-eu?locale=nl-NL

Ik zoek nog een verrijdbare plate houder voor mijn home gym en kwam op deze 2 uit. Nu lijken ze verder hetzelfde. Maar was benieuwd of iemand een van de 2 zou kunnen aanraden?

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

XXL19 voor 19% korting bij XXL-nutrition vanwege 19 jarig bestaan van de shop.
4kg komt dan op ~E70,-

[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 22-05-2023 12:00 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik ben ook weer even met een krachtcyclus bezig en ben qua bodyweight een gewichtscategorie opgeschoven; van -67 naar -73. Fun times qua eten :).

Mijn front squat is omhoog gegaan naar 160 kg, vandaag 155 gedaan:

En vorige week 120 KG Clean & Jerk:

Nu opwerken naar 100 Snatch en 130 CJ. Back Squat heb ik nu alleen onder vermoeidheid gedaan en vorige week 'maar' 165 KG gehaald. Ik denk dat, als ik eens genoeg rust heb - wellicht na afloop van volgende competitie - dat ik wellicht 185 moet kunnen aantikken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik doe 2x per week krachttraining (1x crossfit en 2x hardlopen) en ben op zoek naar een nieuw schema. Gezien de frequentie wil/moet ik full body handhaven en wil ik het liefst voortbouwen op een bewezen programma. Daarom heb ik Fierce 5 novice genomen als basis. Deze heeft wel wat beperkt volume, zeker als je maar 2x per week kunt trainen. Ik ben nu zelf zo'n 18 maanden bezig dus qua tijd geen novice meer . De meeste intermediate schema's zijn echter 3-5 keer per week en dat red ik niet.

Daarom dacht ik F5 te hanteren en het volume iets te verhogen door de compounds van 3x5 naar 4x6 (en de rows/lats naar 4x8) uit te breiden. Alternatief is 1 of 2 oefeningen toevoegen per sessie maar dan wijzigt het programma.

Is de 4x6 om meer volume te krijgen dan een logische stap?

Workout A
Squat 3x5
Bench 3x5
Pendlay Rows 3x8
Face Pulls 3x10
Calf raises 2x15/Tricep pressdowns 2x10 Superset

Workout B
Front Squat 3x5
Overhead Press 3x5
Romanian Deadlift 3x8
Lat Pulldowns 3x8 (any grip)
Ab work 2x15/Bicep curls 2x10 Superset (I don’t care what ab work you do)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
JDFS schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 21:14:
Ik ben ook weer even met een krachtcyclus bezig en ben qua bodyweight een gewichtscategorie opgeschoven; van -67 naar -73. Fun times qua eten :).

Mijn front squat is omhoog gegaan naar 160 kg, vandaag 155 gedaan: [YouTube: Front Squat 155KG]

En vorige week 120 KG Clean & Jerk: [YouTube: Clean & Jerk 120KG]

Nu opwerken naar 100 Snatch en 130 CJ. Back Squat heb ik nu alleen onder vermoeidheid gedaan en vorige week 'maar' 165 KG gehaald. Ik denk dat, als ik eens genoeg rust heb - wellicht na afloop van volgende competitie - dat ik wellicht 185 moet kunnen aantikken!
Zou je eens kunnen schetsen hoe zo een krachtcycle er ongeveer uit ziet, waar moet ik dan aan denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

JDFS schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 21:14:

Mijn front squat is omhoog gegaan naar 160 kg, vandaag 155 gedaan: [YouTube: Front Squat 155KG]

En vorige week 120 KG Clean & Jerk: [YouTube: Clean & Jerk 120KG]

Flinke Frontsquat, maar de sleeves helpen je wel mee. Maak ook sets frontsquats met 155-160kg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
wokkelz schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 16:44:
[...]

Zou je eens kunnen schetsen hoe zo een krachtcycle er ongeveer uit ziet, waar moet ik dan aan denken?
Zeker! Ik train 5 dagen in de week en mijn schema ziet er, op wat variaties op dagen na, als volgt uit:
Maandag
  • Snatch 2x2 (70/80% van 1RM, opbouwen met singles)
  • Clean & Jerk 2x2 (70/80% van 1RM, opbouwen met singles)
  • Front Squat 3x3 (70/80% van 1RM, opbouwen met singles/doubles)
  • Deficit (verhoogd op platen of rubberen matten) Snatch / Clean & Jerk Pulls 3x5 (heavy, geen percentages).
Dinsdag
  • Front Squat Max Out, gevolgd door 3 singles met 10 sec Hold erachteraan (leren ademen onder druk)
  • Snatch / Clean & Jerk Pulls 3x5 (heavy)
Woensdag
  • Deficit (verhoogd) Snatch 3x2 op 'technical weights' - dus niet te zwaar, voor mij deed ik ze op 65 kg. Heerlijk licht.
  • Jerk uit het rack / van de blokken 3x2. Opgewerkt naar 85%.
  • Pin Back Squat (dus vanuit parallel positie met safety bars) max out, gevolgd door 3x3. Reden: vanuit de moeilijkste positie in een Clean (Sticky Point) leren toch nog krachtinspanning te leveren om door het dode punt heen te gaan.
  • Half pulls (Snatch / Clean & Jerk pulls tot de 2e pull, dus net voor de explosie vanuit de heup / bovendijbenen) 3x5 en voor Cleans Max Out. Lijkt heel erg op een deadlift, alleen gebruik je geen hamstrings maar alleen maar quads / glutes.
Donderdag
  • Back Squat Max Out, gevolgd door 3 singles zo zwaar als je kan.
  • Power Snatch Max Out
  • Power Clean & Jerk Max Out
  • Muscle Snatch 4x3 (licht)
Vrijdag
Rust, meestal doe ik wat mobility drills thuis of in de gym.

Zaterdag
De meest LEUKE dag; Snatch en Clean & Jerk Max Out :)

Zondag
Rust, meestal mobility.

Daarna rinse & repeat. Op donderdagen ben ik gesloopt, maar de dag rust ertussendoor doet wonderen. Het schema is brutal, niet alleen fysiek maar ook mentaal. Alhoewel ik echt van squatten houd :) - vooral Front Squats.

Ik werk nu weer op naar een competitie; 1 week voor de competitie gaan de gewichten omlaag zodat ik op game day klaar ben om alles uit de kast te trekken.

Zoals je ziet doe ik geen pure borst training, ik doe wel wat schouder oefeningen en mijn strict press zit tussen de 65 en 70 kg.

Als je vragen hebt, let me know!
Hackus schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 18:33:
[...]

Flinke Frontsquat, maar de sleeves helpen je wel mee. Maak ook sets frontsquats met 155-160kg
Sets heeft voor mij geen zin op dit (PR) gewicht, wel op lager gewicht. Ik doe altijd een max out FS op dinsdag en daarna 3x3 op 80/90% daarvan. Belangrijkste voor mij om te weten is: hoe voelt dit gewicht voor de quads en de schouders en hoe kan ik mij proper bracen. Door middel van m'n FS gaan mijn Clean & Jerk en Snatches ook omhoog :). Dat is mijn ultieme trainingsdoel, dag in dag uit.

Qua sleeves, die helpen inderdaad mee. Sleeves en een belt zijn toegestaan tijdens gewichthefwedstrijden. Of was het gewoon een constatering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dat weet ik, was een constatering. ikdoe zelf sets met 1550160kg FS dus weet wat het is, en jij weegt stukkie lichter dan mij op 89kg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomoth
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-05 21:47
mydogisgone schreef op maandag 22 mei 2023 @ 11:48:
Er is nu een actie bij XXL bezig. Je krijgt 19% korting op alles in de webshop.

Heeft iemand hier ervaring met de volgende plate houders:

https://www.fitness-seller.nl/atx-weight-plate-tree/

https://www.rogueeurope.e...-tree-2-0-eu?locale=nl-NL

Ik zoek nog een verrijdbare plate houder voor mijn home gym en kwam op deze 2 uit. Nu lijken ze verder hetzelfde. Maar was benieuwd of iemand een van de 2 zou kunnen aanraden?
Heb zelf de ATX Weight Plate Tree hier staan en die bevalt erg goed. Eigenlijk net als alles van ATX: het staat als een huis. Ik heb er alleen geen wielen onder, staat op een vaste plek, dus daar geen ervaring mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Laatst online: 23:48

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Tomoth schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 15:02:
[...]

Heb zelf de ATX Weight Plate Tree hier staan en die bevalt erg goed. Eigenlijk net als alles van ATX: het staat als een huis. Ik heb er alleen geen wielen onder, staat op een vaste plek, dus daar geen ervaring mee.
Ik heb inmiddels ook de ATX plate tree besteld. :) Als goed is komt deze morgen binnen.

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 30-05 16:48

Vuvuzela

My spire is forming

Hackus schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 18:33:
[...]
Laat zien dan!

I served in a company of heroes.

Pagina: 1 ... 109 ... 123 Laatste

Let op:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.